Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 73 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

verstappen33 schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:52:
[...]

Op FB (Basterd owner group) zie ik zowel veel positieve als negatieve reacties..
Ik was zelf namelijk meer benieuwd naar de ervaringen hiervan aangezien ik op zoek ben naar een Kamado..

Vooral de vele negatieve berichtjes schrikt mij aardig af, ze versturen namelijk nu 2 nieuwe caps omdat ze halverwege erachter kwamen dat het productieproces toch makkelijker zou zijn wanneer ze een aanpassing zouden doen in het model. (ventilatie driehoekjes binnen of buitenkant)..
Ook veel problemen met niet goed sluitende caps, of lastig te verstellen of juist teveel speling..

Vind het allemaal maar een beetje amateuristisch, al merk ik dat de leverancier er wel alles aan doet om het in goede banen te leiden.

Maarja voorlopig ben ik wel huiverig om een Bastard aan te schaffen.
Beetje jammer. Mijn 2018 topcap begint een beetje smoezig te worden. Overigens, weet iemand iets om het scharnier een beetje netjes te houder? Her en der begint die van mij wel een beetje vliegroest te krijgen. Hij staat 24/7 365 onder een afdak buiten.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
[...]

Op FB (Basterd owner group) zie ik zowel veel positieve als negatieve reacties..
Ik was zelf namelijk meer benieuwd naar de ervaringen hiervan aangezien ik op zoek ben naar een Kamado..

Vooral de vele negatieve berichtjes schrikt mij aardig af, ze versturen namelijk nu 2 nieuwe caps omdat ze halverwege erachter kwamen dat het productieproces toch makkelijker zou zijn wanneer ze een aanpassing zouden doen in het model. (ventilatie driehoekjes binnen of buitenkant)..
Ook veel problemen met niet goed sluitende caps, of lastig te verstellen of juist teveel speling..

Vind het allemaal maar een beetje amateuristisch, al merk ik dat de leverancier er wel alles aan doet om het in goede banen te leiden.

Ik heb een nieuwe en dan degene met driehoekjes in het 'vaste gedeelte. Ik had eerst last van speling maar na nieuw vilt is hij helemaal top. Sowieso heeft the Bastard het wat mij betreft meer dan prima opgelost na eerst kosteloos een rvs topcap toe te sturen en daarna alsnog de juiste wel goede vent. Ik heb geen klagen. Topding en hij staat hier alweer sinds 10 uur te loeien :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 15:28
[...]

Verder bevalt de Bastard mij prima. Ze doen er idd best veel aan. Aluminium folie na een baksessie doet wonderen (afsluiten). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-09 09:23
Op de service is inderdaad niets aan te merken.
Maar wanneer je 1200 euro uit geeft verwacht je ook enige kwaliteit en een goede kwalitatieve oplossing voor problemen.
En niet een slecht afgewerkte top vent met allerlei "kwaaltjes" of workarounds (alufolie of extra vet).

Ook lees ik veel over barsten in het ei,

Ik kijk nog wel even toe voordat ik een beslissing neem, en anders even doorsparen voor een KJ of BGE..

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Gister de kamado weer eens aangestoken, de eerste keer dit jaar. Gewoon wat simpele dingen BBQen, niks bijzonders vergeleken met wat er in dit topic wordt gepost :) maar ik werd wel even verrast door mn kamado. Ik was de BBQ aan het opwarmen en kennelijk was de margrietschijf dichtgevallen. Toen ik de bovenkant opende kwam er ineens een bak zuurstof in de kamado, wat een mooie steekvlam gaf. Dus nu is al het haar op mn arm weggeschroeid :')

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 14:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Poging tot een stoofpotje (voor morgen) op de braai, ben benieuwd :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R7eX-Pwan222qZM9oEbCCK-bni0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uO5EDXZakiQn8blw30Mxja5R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZQvpGVk68lxapqAM8HdimrFJOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qGxQtlk1uq9VJETyjXevgSzI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wogZbm90ReQPwb15WPZH70k4Z6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DBd67K3YSUXrdwic4iiNWJ1A.jpg?f=fotoalbum_large

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:00
verstappen33 schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:33:
Op de service is inderdaad niets aan te merken.
Maar wanneer je 1200 euro uit geeft verwacht je ook enige kwaliteit en een goede kwalitatieve oplossing voor problemen.
En niet een slecht afgewerkte top vent met allerlei "kwaaltjes" of workarounds (alufolie of extra vet).

Ook lees ik veel over barsten in het ei,

Ik kijk nog wel even toe voordat ik een beslissing neem, en anders even doorsparen voor een KJ of BGE..
Ik heb ook de nieuwe topschijf ontvangen, met driehoekjes op de buitenkant. Moet er nog mee gaan testen, maar vooralsnog sluit e.e.a. veel beter op elkaar aan. V.w.b. die barsten, die zie ik bij andere merken ook regelmatig net na de winter ontstaan (kijk hier maar twee pagina's terug). Kwestie van pech, maar daar zit nu juist 20 jaar garantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Black Smoke houdt een 'uitverkoop' van de voorraad ivm corona. Op Etenover.nl kun je het assortiment vinden.

Afgelopen zaterdag een lading pulled pork en Jodenhaas gehaald. Deze week meer in de aanbieding zag ik.

Geen banden met ze overigens, maar mochten jullie nog iets nodig hebben. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:38

St@m

@ Your Service

Nieuwe meubel begint vorm te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eeu99BVGz20208qrPuMDcSBc9so=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eyjH0lM6jmx2EUoCmVXtDw5z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V40dfB7ekgGnSXIcFNplAs1LwDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jrcEbyKwcIExvqiFF0j3eOic.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1MWZLSeJgs_c-R5ZO0k__WjDnM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ut6BX3L2OOpc646aSkVMPA74.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AMEr5SNkB5jPAy3an7S-u7Bhdq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPBUd7GzTX7xybIO4hv7Iwii.jpg?f=fotoalbum_large

Todo, nog een heleboel :p

Linksonderin komt een koelkast
Tweede van links een deur en een plateau
Onder de barbecues een tegel, daaronder weer een lade.

Hopelijk komt mijn aspan voor de 47 ook nog binnen deze week. En nog een pizzaring besteld. Laat maar komen die mooie lange dagen.

Erg blij met de stroomvoorziening :) miste ik wel in mijn oude meubel.

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 07-04-2020 22:19 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:17
B3rtj3666 schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:15:
All,

Iemand net als ik ook al een nieuwe gietijzeren margriet schijf gekregen van Bastard?
Bij mij werkt deze echt niet.. is bijna niet te verdraaien op de bbq en als ie draait, schuift onderste gedeelte van de schijf mee.
Ik heb hem sinds het weekend staan, large urban 2020 model. Bij mij kan ik de margriet zonder problemen draaien. Lijkt ook goed af te sluiten. De vent aan de onderkant was wat minder maar dat is gemakkelijk bij te stellen door de randjes wat te buigen

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:21
Dennis1812 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:07:
@assasinbats https://cookinglife.nl/ov...Q0wuMzEyMzY&sqr=CL.31236& werkt prima.

Verder is het ook een fijne maat om eventueel in te bouwen in de bekvam. Heb ik deze week toevallig ook gedaan. Fijn eitje. Houd de temperatuur prima stabiel in de proefrondes die ik heb gedraaid tot nu toe. Had wel wat moeite om hem van 100 terug omhoog te stoken. Maar oefening baart kunst.
Bij de bigbazar hebben ze deze voor €6.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 10:54
St@m schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:12:
Nieuwe meubel begint vorm te krijgen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
...
Erg blij met de stroomvoorziening :) miste ik wel in mijn oude meubel.
Ziet er erg goed uit dat meubel! Daar ga je veel plezier aan hebben.
Is het slim om die stopcontactdozen met de gaten naar boven te laten wijzen? Met het oog op vocht dat er in kan lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karpertjuh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-06 15:15
Van het weekend mijn bbq tafel afgemaakt en mijzelf getrakteerd op een lekker stukje buikspek.
De buikspek (600 gram) eerst 24 uur gemarineerd in een ziplock en vervolgens 2,5 uur op 110 graden met wat appelhout bereid. Bij een kerntemp van 78 graden heb ik het eraf gehaald en een half uurtje laten rusten onder alufolie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vu1-Zg-ozJMEhrmr1rhy8e7X2Tg=/f/image/ixBudx5Vx7XdlN9OFHJSI47u.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_39N_9_lbG7WHrWefbonYx3oFiU=/f/image/2yjThuPkByO5yroe1cRgdbOU.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJoomiXpfTFTNofNsqQyMqREnM4=/f/image/Xlg12mnz9eFtLKTHZRKvHav6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/teodygjvU-Ht3PUkXiIIUknqzZ8=/f/image/aqAiDGfyGfUTV6RzCqBYny8k.jpg

psn: Arco1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:30
B3rtj3666 schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:15:
All,

Iemand net als ik ook al een nieuwe gietijzeren margriet schijf gekregen van Bastard?
Bij mij werkt deze echt niet.. is bijna niet te verdraaien op de bbq en als ie draait, schuift onderste gedeelte van de schijf mee.
Ik heb hem ook staan, en ditzelfde probleem. Wil je is een filmpje voor me maken zodat ik kan zien of dit inderdaad op dezelfde manier is als bij mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:14

Dennis1812

Amateur prutser

@Karpertjuh mooie tafel!
Was het spek ook goed knapperig? Of beter om hem daar nog voor af te grillen op hoge temp?

@St@m prachtig. Ideaal ook met koelkast etc.

Gisteren zelf een oerhammetje bereid. Nog wel moeite met temperatuur beheersing merk ik. Ben denk ik geneigd er teveel kolen in te gooien. Mijn bekvam is voor nu wel klaar. Wil er nog een 2e naast. Alleen kan ik pas halen als Ikea weer open is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZtlctvhyYbCn-L-lJDpmH26HsTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xef3ktKUIUBQ6HxtaTwyji1D.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

jaspernts schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:22:
[...]

Ziet er erg goed uit dat meubel! Daar ga je veel plezier aan hebben.
Is het slim om die stopcontactdozen met de gaten naar boven te laten wijzen? Met het oog op vocht dat er in kan lopen?
Tnx, en slim.. mwoah, ik weet dat ik ze andersom moest monteren, maar staat overdekt, zoveel vocht zal er wel niet inlopen, en anders kom ik er gauw genoeg achter :p

Optisch en praktisch was dit de beste oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 08-04-2020 09:29 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
jabberwock schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:42:
[...]

Dan zal er vast nog ergens valse lucht worden aangezogen. Ik heb destijds bij mijn ei alle schuifjes ed. voorzien van vilt. Gewoon losgeschroefd en een of twee laagjes vilt ertussen en weer vast geschroeft.
Welk vilt heb je gebruikt? Ik vind alleen maar een hitte bestendig rol vilt voor meer dan de helft mijn Lidl kamado ei. Hij is nu nauwelijks te regelen of te koud of te warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:33

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Morpheusk schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:18:
[...]

Welk vilt heb je gebruikt? Ik vind alleen maar een hitte bestendig rol vilt voor meer dan de helft mijn Lidl kamado ei. Hij is nu nauwelijks te regelen of te koud of te warm.
Ik heb het eerste het beste vilt gebruikt wat ik tegenkwam in de knutselbak van de kinderen. Het vilt wat op de bbq zelf zit zal niet van veel andere kwaliteit zijn gok ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B3rtj3666
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 15:28
g00gle schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:37:
[...]

Ik heb hem ook staan, en ditzelfde probleem. Wil je is een filmpje voor me maken zodat ik kan zien of dit inderdaad op dezelfde manier is als bij mij?
Zal je PM sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
jabberwock schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:24:
[...]

Ik heb het eerste het beste vilt gebruikt wat ik tegenkwam in de knutselbak van de kinderen. Het vilt wat op de bbq zelf zit zal niet van veel andere kwaliteit zijn gok ik.
Oké, zal eens bij de winkels in de buurt kijken. Schuif zit wel gekit maar zitten ook gaten in de kit dus vilt lijkt mij een mooie oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duvel_33
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 16:11
St@m schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:28:
[...]

Tnx, en slim.. mwoah, ik weet dat ik ze andersom moest monteren, maar staat overdekt, zoveel vocht zal er wel niet inlopen, en anders kom ik er gauw genoeg achter :p

Optisch en praktisch was dit de beste oplossing.
Mooi meubel! En voor wat betreft het stopcontact je zou een klein paaltje op het blad kunnen schroeven waar het stopcontact ‘recht’ op vastschroeft. Wil je helemaal hip doen, dan zorg je dan je dat paaltje ook nog kunt laten glijden of scharnieren zodat ie in je blad valt als je hem niet gebruikt..

Bastard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:29

Bezulba

Formerly known as Eendje

Na wat geklooi met de standaard bbq dingen en spareribs heb ik gisteren een lading vlees binnengekregen inclusief 2 kilo procureur om pulled pork te maken op vrijdag. Ik heb een goedkope kogelbbq, geen enkel idee wat ik aan het doen ben en een thermometer.

https://gph.is/15588kB

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-09 23:42
Bezulba schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:51:
Na wat geklooi met de standaard bbq dingen en spareribs heb ik gisteren een lading vlees binnengekregen inclusief 2 kilo procureur om pulled pork te maken op vrijdag. Ik heb een goedkope kogelbbq, geen enkel idee wat ik aan het doen ben en een thermometer.

Zet er een webcam op dan kunnen we mee genieten tips geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt niet uit. Gewoon doen. Je kan er alleen maar van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:28:
[...]

Maakt niet uit. Gewoon doen. Je kan er alleen maar van leren.
Oh, sure :) daarom doe ik het ook gewoon, maar het gaat wel een uitdaging worden

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 22:43

Nogne

>.<

@Karpertjuh wat gebruik je daar als lek bak? Het ziet er namelijk goed stevig uit en ben nog op zoek naar een goeie lek bak.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
Weet iemand nog een leuk, niet te moeilijk BBQ recept voor bij een paasbrunch?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Nouja, als we dan toch thuis moeten werken met dit mooie weer, kan er in ieder geval een stuk vlees op de Junior. Dit ligt er vanaf 8u vanmorgen geduldig te garen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aih7vDt1KccLuSv1mcYCWPU-hVY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lHk6FmrjVaYUT1rw4v7dCkhk.jpg?f=fotoalbum_medium

Dat is een varkensnek die ik maar in twee stukken heb gesneden om het passend op de Junior te krijgen :P

.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Apie! schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:32:
Nouja, als we dan toch thuis moeten werken met dit mooie weer, kan er in ieder geval een stuk vlees op de Junior. Dit ligt er vanaf 8u vanmorgen geduldig te garen:
[Afbeelding]

Dat is een varkensnek die ik maar in twee stukken heb gesneden om het passend op de Junior te krijgen :P

.
Paste die niet in zijn geheel nee ?
Heb laatst 2.5kg op de Joe Jr gehad zonder problemen.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Nee, het was net te lang, maar niet getreurd. Nu had ik de kans om twee verschillende rubs te gebruiken :P

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

@Apie! Kant en klaar rubs of zelf gemaakte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 11:37
Al jaren met een weber classic aan de gang en mijn low & slow in de oven bereid. Om te kijken of een Kamado wat is een Lidl eitje gehaald om te testen. Deflector via mp besteld en wat Boston butt bij beaf and steak, bestel ik vaker. Met het huidige thuiswerken mooi tijd om tussen lekker te klooien met de mini.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ebbao schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:13:
[...]
Zet er een webcam op dan kunnen we mee genieten tips geven.
Ik speel wel eens met de gedachten om een ipcam in mijn braaihok op te hangen en na afloop een braai of bbq sessie te monteren tot een versneld clipje ofzo. Toch eens een testje doen :+

Ik neem aan dat je pulled pork wil maken? Het enige wat je fout kunt doen aan pulled pork is eigenlijk te weinig gedulde hebben.

- Zet 'm een avond van tevoren in een lekkere rub. Goed inwrijven helemaal rondom. Waar in plastic inpakken en terug de koeling in
- Volgende dag: leg de procureur indirect op je q
- Langzaam aan laten garen.
- HEB GEDULD
- Kern temperatuur van circa 65 tot 70 graden? Inpakken in een paar laagjes dik alufolie
- Terug op de q
- Niet panieken als de temperatuur lange tijd blijft steken of zelfs zakt. Niets mis mee.
- Door laten garen tot minstens 92 graden
- Leg de procureur voorzichtig in een grote schaal
- Open de alufolie en vang het vocht op in de schaal
- Trek de procureur uit elkaar
- Strooi lekker wat rub over het semi uit elkaar getrokken vlees
- Afhankelijk van de hoeveelheid vocht die je erbij hebt : aanvullen met cola
- Verder gaan met pullen en alles lekkere door elkaar husselen

Succes :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Koffie op 09-04-2020 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karpertjuh
Dennis1812 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:42:
@Karpertjuh mooie tafel!
Was het spek ook goed knapperig? Of beter om hem daar nog voor af te grillen op hoge temp?
Nee de buitenkant was niet knapperig. Daarvoor kan je het beste een stuk met zwoerd nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karpertjuh
Nogne schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:41:
@Karpertjuh wat gebruik je daar als lek bak? Het ziet er namelijk goed stevig uit en ben nog op zoek naar een goeie lek bak.
De drip pan van BGE.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Nou, laatste update van het meubel dan maar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k5I85M--ziLadYvJU6t1LjFNGPE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BEz7FotwnUropFT2aRGzC0wG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OOTN4HZXzrjvYmkha3X6CRITe7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/88YLysT0q4fiRWnJ9XfvtHe1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ShPUylJ2HLlCvz9FLYN-XHdA1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J3yJtChcYX8PahwFSLct1N5o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-pmfq62kI5CspCGwcuVDk9iUqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ptR5qP0pAgIqz7jpqC7Y0lHS.jpg?f=fotoalbum_large

En maar direct even ingewijd met de nieuwe pizzaring. Wat een verschil, wat lekker.

Ik zit niet zo op decoupeerzagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Koffie schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:04:
[...]

Ik speel wel eens met de gedachten om een ipcam in mijn braaihok op te hangen en na afloop een braai of bbq sessie te monteren tot een versneld clipje ofzo. Toch eens een testje doen :+

[...]

Ik neem aan dat je pulled pork wil maken? Het enige wat je fout kunt doen aan pulled pork is eigenlijk te weinig gedulde hebben.

- Zet 'm een avond van tevoren in een lekkere rub. Goed inwrijven helemaal rondom. Waar in plastic inpakken en terug de koeling in
- Volgende dag: leg de procureur indirect op je q
- Langzaam aan laten garen.
- HEB GEDULD
- Kern temperatuur van circa 65 tot 70 graden? Inpakken in een paar laagjes dik alufolie
- Terug op de q
- Niet panieken als de temperatuur lange tijd blijft steken of zelfs zakt. Niets mis mee.
- Door laten garen tot minstens 92 graden
- Laat het 1-1.5 uur rusten
- Leg de procureur voorzichtig in een grote schaal
- Open de alufolie en vang het vocht op in de schaal
- Trek de procureur uit elkaar
- Strooi lekker wat rub over het semi uit elkaar getrokken vlees
- Afhankelijk van de hoeveelheid vocht die je erbij hebt : aanvullen met cola
- Verder gaan met pullen en alles lekkere door elkaar husselen

Succes :Y)
Kleine toevoeging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

zeroday

There is no alternative!

Bij de Makro zie ik enkele Tarrington House Kamado's in de aanbieding
Dat merk zie ik hier niet (bijna niet) voorbij komen.

Van welk merk is dat een broertje en/of zusje?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Aupex?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDbIZzyRb9uZoTfNvU_vCgQiegs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4KBuj4emdtGO29UtjkqfY7N2.jpg?f=fotoalbum_medium

Morgen de smoker aan :) nieuwe voorraad moink balls maken. Vanavond alvast de balletjes gedraaid 110+ stuks wat een rot werk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:12
zeroday schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:53:
Bij de Makro zie ik enkele Tarrington House Kamado's in de aanbieding
Dat merk zie ik hier niet (bijna niet) voorbij komen.

Van welk merk is dat een broertje en/of zusje?
Ook Bastard's hoor!

Zie de folder van deze week!
https://www.makro.nl/cat/nl/products/product/9751261001001

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric1985
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 08:55
Jan-man schreef op donderdag 9 april 2020 @ 23:05:
[Afbeelding]

Morgen de smoker aan :) nieuwe voorraad moink balls maken. Vanavond alvast de balletjes gedraaid 110+ stuks wat een rot werk.....
Goed bezig hoor! Neem aan dat je een deel gaat invriezen of ga je langs de deuren?

Vandaag heb ik, in tegenstelling tot al jullie geweld, een simpele zalmfilet, drumsticks, kippendij, lamskotelet en speklapjes gemaakt. Was weer genieten voor de eerste keer dit jaar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Eric1985 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 23:54:
[...]

Goed bezig hoor! Neem aan dat je een deel gaat invriezen of ga je langs de deuren?

Vandaag heb ik, in tegenstelling tot al jullie geweld, een simpele zalmfilet, drumsticks, kippendij, lamskotelet en speklapjes gemaakt. Was weer genieten voor de eerste keer dit jaar :Y)
Grootste gedeelte gaat de vriezer in maar 1 van de buren/kennisen hebben al een portie geclaimed }:O

Die balletjes zijn heerlijk voor afentoe tussen door of voor onverwachte visite. Maken 3 x per jaar een grote voorraad :).

[ Voor 11% gewijzigd door Jan-man op 09-04-2020 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric1985
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 08:55
@Jan-man klinkt goed! Jouw buren mogen in hun handjes knijpen.

Binnenkort ga ik maar weer eens een bavette of longhaas bereiden. Heerlijke stukken vlees met enorm veel smaak intensiteit. Ik zal hier tzt een verslagje plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Eric1985 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 00:04:
@Jan-man klinkt goed! Jouw buren mogen in hun handjes knijpen.

Binnenkort ga ik maar weer eens een bavette of longhaas bereiden. Heerlijke stukken vlees met enorm veel smaak intensiteit. Ik zal hier tzt een verslagje plaatsen.
Bavette heb ik vandaag nog in de pan gehad, echt 1 van mijn favorieten!

Mijn buren gaan verhuizen en gaven al aan de BBQ te gaan missen. Er gaat meestal wel wat over de schutting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

zeroday

There is no alternative!

Jan-man schreef op donderdag 9 april 2020 @ 23:57:
[...]

Grootste gedeelte gaat de vriezer in maar 1 van de buren/kennisen hebben al een portie geclaimed }:O

Die balletjes zijn heerlijk voor afentoe tussen door of voor onverwachte visite. Maken 3 x per jaar een grote voorraad :).
hoe los je bevroren en overwachte visite op?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Ik zag net dat ik nog een mooi stuk ribeye in de vriezer heb liggen met een verse tht 06/19. Kan ik hier nog wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 21:45
Fromz schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:35:
Ik zag net dat ik nog een mooi stuk ribeye in de vriezer heb liggen met een verse tht 06/19. Kan ik hier nog wat mee?
Bijna een jaar over datum? Dat zou ik niet meer doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Normaliter ongeveer 6 maanden.
Indien vacuum verpakt tot 18 maanden bij -18 C

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

grote_oever schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:03:
[...]

Bijna een jaar over datum? Dat zou ik niet meer doen.
Ik wel, gewoon lekker eten. Is ingevroren toch?
Volg je neus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Als het diep ingevroren is, dan gewoon ontdooien en kijken hoe het vlees eruit ziet en ruikt..

Bij vaccuum verpakt vlees verwacht ik weinig problemen, bij los in een zakje ingevroren vlees heb je kans op vriesbrand en zul je droge/vieze plekken zien na ontdooien..
Maar het beste is binnen 2-3 maand opeten na invriezen.

Heeft iemand ervaring met een kip low en slow bereiden?
Ik wil een kip door de helft doen (spatch cock manier) en dan low en slow op 110-120 graden roken tot een kern temp van 74C in de dij..
Normaal gril ik het op 160-170gr, maar wil het nu eens low en slow doen..

[ Voor 6% gewijzigd door verstappen33 op 10-04-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
verstappen33 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:08:
Als het diep ingevroren is, dan gewoon ontdooien en kijken hoe het vlees eruit ziet en ruikt..

Bij vaccuum verpakt vlees verwacht ik weinig problemen, bij los in een zakje ingevroren vlees heb je kans op vriesbrand en zul je droge/vieze plekken zien na ontdooien..
Maar het beste is binnen 2-3 maand opeten na invriezen.

Heeft iemand ervaring met een kip low en slow bereiden?
Ik wil een kip door de helft doen (spatch cock manier) en dan low en slow op 110-120 graden roken tot een kern temp van 74C in de dij..
Normaal gril ik het op 160-170gr, maar wil het nu eens low en slow doen..
Met kip zit ik vaak op de 160C - 180C en dan is die vaak met 1 a 1,5 uur wel op 74C

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Quadradial schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:12:
[...]

Met kip zit ik vaak op de 160C - 180C en dan is die vaak met 1 a 1,5 uur wel op 74C
Ik normaal ook, maar de rook smaak is dan vaak wat minder..
Daarom zat ik eraan te denken om echt low en slow te gaan zoals spareribs etc, om zo langer en meer rook in het vlees te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-09 23:42
Ik had deze inderdaad ook gezien maar:
  • Is dit het 2020 of 2019 model?
  • Is dit inderdaad de "bastard compleet"? Dit staat namelijk wel in de naam van het product maar bij de productbeschrijving staat er niks over bijv. een platesetter.
Het artikelnummer googlen levert ook niet veel info op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
zeroday schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 07:50:
[...]

Onverwacht Als in hey we stappen zo in de auto en komen langs. Op dat moment moeten ze nog ruim 190 km rijden >:) wij wonen midden Nederland en de ouder van mij wonen net onder Groningen.

Met de ouders van mijn vrouw is het een heel ander verhaal die staan gewoon onaangekondigd voor de deur. Maar die hebben er een neus voor want vaak is dat wanneer we die dag net de BBQ/smoker hebben aangehad :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Ja heb ik ook wel eens,

Vorig jaar wilde ik ribs maken, dus genoeg voor ons gezin eruit gehaald (3 ribs).
Ik steek de bbq aan rond 11 uur en hoor na 5 minuten hoor ik de buurman ineens vragen of hij en zijn vrouw ook niet kan mee eten..

Ik zeg serieus? of maak je een grapje?
We zijn gewoon goede vrienden en ik heb er dus geen enkel probleem mee ofzo, maarja had dus ook niets extra's uit de vriezer liggen.

Voordeel van alles per stuk vaccuum in de vriezer te hebben is dat je het ook op zich makkelijk en snel kunt ontdooien..

Dus hup 2 ribben er snel uit en in een emmer water gegooid, na 15-20 minuten was het ontdooit en snel in de rub gezet..

En gelijk met onze ribben erop gegooid.. Was geen enkel probleem..

Ook gewoon met grillen doe ik het wel eens, een bevroren steak of speklap gaat prima op de hete kolen...

Soms vergeet ik ook wel eens een procureur (2-3kg) op tijd eruit te halen, en kom je er de avond ervoor achter dat je de volgende dag PP wilt maken.. s'morgens is het natuurlijk nog niet ontdooit.
Gewoon in een emmer met koud water op het aanrecht, en binnen 2 uur is die grotendeels ontdooit en dan de koelkast in, smorgens rubben en gelijk op de bbq.

[ Voor 16% gewijzigd door verstappen33 op 10-04-2020 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Dennis1812 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:54:
@Apie! Kant en klaar rubs of zelf gemaakte?
In het algemeen maak ik zelf een (suikerloze) rub, maar dit keer waren het kant en klare:
Klaus Grillt - Kanton Style
KosmosQ - Honey Chipotle Killer Bee

Ik koop die kant en klare rubs meestal als een impulse buy en vervolgens staan ze maaaanden ongeopend in de kast |:(

Ze waren wel ok, maar je hebt er wel een glaze bij nodig en dat doe ik meestal niet.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als de lokale slager over de brug komt gaan we ossobuco maken. Maar dan de hamvraag daar ik geen DO heb:

Direct searen met rookhout (kersen of appel). Of een beetje low and slow smoken voor een half uur alvorens te searen? En dan sous vide afwerken op 80C voor 20 uur

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 10-04-2020 09:55 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
Vorige week de kamado aanbieding van de LIDL gekocht na een tijdje hier mee gelezen te hebben en ervaring te hebben met "normale" BBQ's. Van de posts in dit topic over kamado's had ik opgestoken dat het slim/goed was om de kamado te checken op beschadigingen en/of scheuren. Dat dus maar meteen gedaan toen hij gisteravond binnenkwam. De binnenkant is onbeschadigd, de buitenkant heeft voor zover ik zag 1 beschadigd plekje en zou graag van jullie ervaring gebruik willen maken of dit zoals ik denk maar een cosmetische beschadiging is en niks uit maakt of later voor meer problemen kan zorgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxe3znNMRlv68yFn8PxwB123ivU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bhPYvejz1AlLomCBkOg6A4NK.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals jullie kunnen zien, zit de beschadiging op de rand van de bodem en de zijkant dichtbij de onderste schuif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

@Chevy454 blijft er na 20u Sous die niet erg weinig over van de sear? Waarom niet eerst roken, dan Sous vide en daarna searen?

oh, en de barst in mijn KJ Junior valt hoogstwaarschijnlijk on garantie, maar...
De garantieclaims bij KJ gaan tegenwoordig wat lastiger, daarom heb ik wel je garantiecode nodig. De garantiecode is te vinden achterin het boekje die je bij je kamado hebt gekregen.
De vorige keren is er nooit naar die code gevraagd. Dus daar overviel hij me wel mee. Ik gooi dozen en boekjes enzo meestal niet weg, maar waar ik het dan weer gelaten heb in die vijf jaar? Dat was dus wel even peentjes zweten, maar uiteindelijk heb ik dat boekje gevonden. Uiteraard op een plek waar ik het niet had verwacht |:( maar goed ik was al blij dat ik em gevonden had. Niet zozeer om de kosten van alleen eenmalig een nieuwe base ($130 retail in de VS), maar ik verwacht dat er nog wel vaker wat stuk gaat, de firebox bijvoorbeeld, en dan loopt de teller aardig op natuurlijk.

Het moraal van het verhaal: bewaar je boekjes op een plek waar je ze terug kunt vinden zonder dat je alle dozen en kasten hoeft uit te pluizen.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Apie! schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:33:
@Chevy454 blijft er na 20u Sous die niet erg weinig over van de sear? Waarom niet eerst roken, dan Sous vide en daarna searen?
Het vlees zal na 20 uur op 80C compleet zacht zijn dat searen niet meer lukt.
Als ik naar Guga kijk dan deed hij ook eerst searen, net zoals alle anderen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Ik ben in het bezit van een Weber Style Rotisserie Spiesenset met 6 spiesen. Hier zitten een 2-tal verschillende lengtes (30cm en 42cm) spiesen bij waar ik zo nu en dan gebruik van maak.

Nu zoek ik eigenlijk daarvoor een Spieshouder. Ook wel op internet te vinden als brochettenstatief of gewoon spiesstandaard. Uiteindelijk is het niets meer dan een haak waaraan je dus je spies kan hangen. Dit kan dan boven een bord hangen. Ook zijn er beschikbaar inclusief een houder voor een sausje.

Ik heb echter nog geen betaalbare variant gevonden. Die ik vind op het internet zijn erg prijzig voor mij als hobby BBQ'er. Zeker omdat ik er 6 stuks van aan wil schaffen. Hebben jullie een goedkoop adresje of wellicht alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
zeroday schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 07:50:
[...]

Wat sowieso erg goed werkt om snel te ontdooien, en volgens mij ook de beste manier van ontdooien is; in luchtdicht zakje in koud water (en water af en toe vernieuwen). Vooral moinkballs zijn binnen no-time ontdooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ik ben vandaag dus bezig met m'n pulled pork. zo rond 12:30 begonnen in m'n goedkope pisbakkenstaal kogelbbq. Heb de schuif helemaal dicht en toch komt de temperatuur niet onder de 150 graden. Granted. dat is een goedkope anologe chinese thermometer die ik in de deksel heb gemonteerd (steekt wel een goede 10-15 cm uit) en dus niet op het rooster, maar toch...

Nog een truukje om hem zo'n 25-30 graden lager te krijgen? Het vlees heeft zo'n 10 min geleden de 69 bereikt en heb hem dus ingepakt, maar ben een beetje bang dat het misschien iets te snel gaat.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

teveel kolen misschien? Paar kooltjes eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:07
Iberico spare ribs bij de makro gehaald. Tegenwoordig met de green egg maak ik de ribbels in 1x. Dus een uur of 5 erop.
Hoe te werk te gaan met de iberico? Deze zijn wat dunner dus dan iets minder lang of is het toch verstandig ze in te pakken?
Ik wil ze eigenlijk alleen met peper en zout doen om de smaak van het vlees te behouden. Zou ik deze er nu al op moeten doen of pas wanneer de Q op gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Witlof schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:36:
Ik ben in het bezit van een Weber Style Rotisserie Spiesenset met 6 spiesen. Hier zitten een 2-tal verschillende lengtes (30cm en 42cm) spiesen bij waar ik zo nu en dan gebruik van maak.

Nu zoek ik eigenlijk daarvoor een Spieshouder. Ook wel op internet te vinden als brochettenstatief of gewoon spiesstandaard. Uiteindelijk is het niets meer dan een haak waaraan je dus je spies kan hangen. Dit kan dan boven een bord hangen. Ook zijn er beschikbaar inclusief een houder voor een sausje.

Ik heb echter nog geen betaalbare variant gevonden. Die ik vind op het internet zijn erg prijzig voor mij als hobby BBQ'er. Zeker omdat ik er 6 stuks van aan wil schaffen. Hebben jullie een goedkoop adresje of wellicht alternatieven?
Wat is betaalbaar? Als ik "brochettenstatief" statief google, kom ik ondermeer dit tegen: https://www.kookplaneet.b...erzinkt-voor-2-sauspotjes

Ik wilde eerst voorstellen om het zelf te maken (6mm stang buigen, houten voet knutselen), maar voor €7,99 (ex. BTW) is dat de moeite eigenlijk niet waard (tenzij je graag knutselt natuurlijk).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Laatst online: 19-09 11:36
Michieas schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 18:38:
Iberico spare ribs bij de makro gehaald. Tegenwoordig met de green egg maak ik de ribbels in 1x. Dus een uur of 5 erop.
Hoe te werk te gaan met de iberico? Deze zijn wat dunner dus dan iets minder lang of is het toch verstandig ze in te pakken?
Ik wil ze eigenlijk alleen met peper en zout doen om de smaak van het vlees te behouden. Zou ik deze er nu al op moeten doen of pas wanneer de Q op gaan?
Je moet ze gewoon in de gaten houden en als ze klaar zijn eraf halen. Staat niet een vaste tijd voor.
Zelf pak ik mijn (iberico) ribs nooit in, dan word het teveel pulled pork IMO.
Verder kunnen iberico ribs best wel wat hebben qua kruiden en dat je toch nog de smaak van iberico er doorheen proeft. Maar met alleen peper en zout zijn ze ook erg lekker kan ik je vertellen uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Ik heb sinds kort een gietijzeren rooster op mijn grillguru egg.

Vandaag lekker heel de dag laten branden op 150-180 graden en steeds laagje olie op het rooster.

Mooi zwart glimmend rooster eind van de middag.

Maar vanavond stuk flank steak lekker op hoog vuur gemaakt.
En nu is mijn rooster wit/grijs :X

Mag ik hem niet op direct vuur gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 10:35
Jan-man schreef op donderdag 9 april 2020 @ 23:05:
[Afbeelding]

Hoe vries je ze in? Gaar of rauw? Met of zonder spek?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:04:
[...]

Heb alvast 1 cam opgehangen. Deze geeft vooral een overview van de hele buitenkeuken. Als je met de braai bezig bent is het lastig te zien allemaal omdat het wat ver weg is. Wellicht dus nog maar 1 ophangen :P .
Dit weekend wil ik eigen burgers maken van snippervlees, dus wellicht dat ik daar eens een poging tot een filmpje mee doe.
Bonus is natuurlijk dat ik nu ook security-cam IN mijn buitenkeuken heb :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFofp7neovDlvLmteWFLkfGTeJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jcbsqjiyHYcAfZFl9EFG3LHJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FRANQ schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:29:
Ik heb sinds kort een gietijzeren rooster op mijn grillguru egg.

Vandaag lekker heel de dag laten branden op 150-180 graden en steeds laagje olie op het rooster.

Mooi zwart glimmend rooster eind van de middag.

Maar vanavond stuk flank steak lekker op hoog vuur gemaakt.
En nu is mijn rooster wit/grijs :X

Mag ik hem niet op direct vuur gebruiken?
Dit moet je even uitleggen. Hoe vaak heb je er nu olie op gesmeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Orion84 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 18:49:
[...]
Wat is betaalbaar? Als ik "brochettenstatief" statief google, kom ik ondermeer dit tegen: https://www.kookplaneet.b...erzinkt-voor-2-sauspotjes

Ik wilde eerst voorstellen om het zelf te maken (6mm stang buigen, houten voet knutselen), maar voor €7,99 (ex. BTW) is dat de moeite eigenlijk niet waard (tenzij je graag knutselt natuurlijk).
Thanks! Ik ga eens vragen naar de afmetingen van deze. Dat is inderdaad geen geld. Had ze gevonden voor 40 euro per stuk. Als je er dan 6 stuks wilt, dan is het best prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Chevy454 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:54:
Als de lokale slager over de brug komt gaan we ossobuco maken.
Het zijn bevroren schenkels. Dus nu laten ontdooien en morgen maar op de Q smijten en daarna de fik erin om zalm Bobby Flay style te maken.

* Chevy454 heeft er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 11:49:
[...]

Dit moet je even uitleggen. Hoe vaak heb je er nu olie op gesmeerd?
Rooster niet genoeg, maar laag of 5-6.
Mn gietijzeren skilets die ik al jaren gebruik zijn wel gewoon nog zwart. Maar die heb ik eigenlijk altijd indirect staan.

[ Voor 5% gewijzigd door FRANQ op 11-04-2020 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FRANQ schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 15:52:
[...]

Rooster niet genoeg, maar laag of 5-6.
Mn gietijzeren skilets die ik al jaren gebruik zijn wel gewoon nog zwart. Maar die heb ik eigenlijk altijd indirect staan.
Veel te veel. Je verbrand vervolgens gewoon de laag die je erop doet. En dat gaat sowieso wel gebeuren als je de boel goed heet stookt. En daar is ook niets mis mee. Als je je rooster goed heet stookt blijft er ook niks plakken.

Ik deed ze alleen even insmeren als ik klaar was met bbq'en. Dan blijven ze prima roestvrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vandaag op het menu : kreeft, grote garnalen (ene helft grillen, andere in skillet met olijfolie en knoflijk), wat groene aspergetips, prefab kipburgers voor de kids ( :/ ) misschien nog wat aardappeltjes erbij.
Morgen voor het eerst pizza proberen op de Q met steen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Koffie schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:09:
Vandaag op het menu : kreeft, grote garnalen (ene helft grillen, andere in skillet met olijfolie en knoflijk), wat groene aspergetips, prefab kipburgers voor de kids ( :/ ) misschien nog wat aardappeltjes erbij.
Lekker hoor. Bij mijn kinderen (7&11) hoef ik alleen niet aan te komen met prefab spullen dat eten ze niet.
Die willen echt wel het goede spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

koesie schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:58:
[...]

Lekker hoor. Bij mijn kinderen (7&11) hoef ik alleen niet aan te komen met prefab spullen dat eten ze niet.
Die willen echt wel het goede spul.
Ik zou willen dat die van mij ook zo waren :o
De oudste (meid van bijna 17) proeft inmiddels wel alles. Maar die kan nog steeds met droge ogen zeggen bij het proeven tussen prefab een goede medium-rare steak da die prefab lekkerder is.
Jongste (zoon van net 14) vind mijn eigen gemaakt hamburgers dan weer wel lekker, maar het helpen met het maken hoeft dan allemaal weer niet.
Heb ze al diverse keren uitgelegd op de momenten dat ze hun neus ophalen voor al het moois wat er op tafel komt, dat ik ze daar in geuren en kleuren aan ga helpen herinneren wanneer ze later het spul wel kunnen waarderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Koffie schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:14:
[...]

Heb alvast 1 cam opgehangen. Deze geeft vooral een overview van de hele buitenkeuken. Als je met de braai bezig bent is het lastig te zien allemaal omdat het wat ver weg is. Wellicht dus nog maar 1 ophangen :P .
Dit weekend wil ik eigen burgers maken van snippervlees, dus wellicht dat ik daar eens een poging tot een filmpje mee doe.
Bonus is natuurlijk dat ik nu ook security-cam IN mijn buitenkeuken heb :P

[Afbeelding]
Word dat niet te warm om de BBQ heen met dat hout?
Want er kunnen natuurlijk temperatuur vanaf komen.

En is het hele buiten keuken zelf gebouwd?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Clavat schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:19:
[...]

Word dat niet te warm om de BBQ heen met dat hout?
Want er kunnen natuurlijk temperatuur vanaf komen.

En is het hele buiten keuken zelf gebouwd?
Alles zelf gebouwd (met hulp) :) zoek ff in dit topic naar het woord braaihok voor bouwpics.
De kogels zijn behoorlijk ruim uitgezaagd, dus geen problemen met warmte. Ook niet met de braai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 15:56:
[...]

Veel te veel. Je verbrand vervolgens gewoon de laag die je erop doet. En dat gaat sowieso wel gebeuren als je de boel goed heet stookt. En daar is ook niets mis mee. Als je je rooster goed heet stookt blijft er ook niks plakken.

Ik deed ze alleen even insmeren als ik klaar was met bbq'en. Dan blijven ze prima roestvrij.
Okee, achteraf invetten dus in plaats van inbranden zoals bij debuyer pannenen gietijzeren skilets.
Thanks, wilde hem eerst al gewoon meteen gebruiken.
Maar vrienden zeiden allemaal inbranden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Uiteindelijk heerlijk gegeten, slow and reverse seal voor het eerst
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fc9IT3zxwVI08l1ikDKqc0wg0dg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqwyiRM145JPUaEl5mZoh544.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:09:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ybcrkw4QQmuVhnRG9xnm2kcyqNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O328cFj8nlJJ2Ud62twoAn45.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E00_hnidbHG-NRCvyr2jfY9t0_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9sV2CDQ3KheFuSaUpb6fQYXA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bjHjtIjeweC3Kl4Btr5M22zDTzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vuVx9iXcC8qtft2xvaZ2hW9S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8CakBftqTej7Pw8mGHDWcZss5uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJAZxG5GplDCdVIQJstWNX8I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4J34imjzdCtYo3j3Us32pECUtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L7krfmoV1wqkQbPDV1wTQ5zh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7a_Ep8Bn_ONwSqCZxaApBA-fG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6xk4QDgj3GJ6QwomHL7OEM5R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OjYpZwzBYGqvQhroBZXabuUF9ec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4cgPLfkq0u8X8oZIGdPoAMjj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4iEPOx_SwsTQOLUaHfGLlVCKVHo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3rawB6c8LDaJsjCHqHm1E5Dr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFG8E1VAfeE-cvYLKlAvFDBznd8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FjtsfASlGgr5JK0d4f82rAXg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3vFch0bQNUyKpJDugX1aZcCMFo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mKXxC6wcdLoebQ7Fwk5yfgO6.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lx12pT7BgsGFWjJa3gJcm2FFuuU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sEphUD3YNu8wCW2OX7Ms1Xng.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zr4zmm5kTZFMNiKBiWbbL_n7A90=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wXRX7ndrsDEaA6LQZ9GLQAro.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5zQNNdXTELS3KJK88LSSYvDSzOY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/myE7S1YAi279iSddQU9QsEJ8.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5n8MjVjJNg4b45HBifMWlh-fXwE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TmTABfRyjjG2wgQK68aimnLA.jpg?f=fotoalbum_tile

Vandaag met de kleine help-dude het onderstel van de pizzaoven weggeslagen, er komt een houten onderstel, naast de overkapping

Een werkblad gemaakt, en de boel afgewerkt.
Morgen nog wat kleine dingetjes afmaken, maar dat is meer inrichting, en opslag dan groot vuurwekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:48
Gister een poging gedaan om pulled beef te maken, maar uiteindelijk was het vlees niet makkelijk te pullen.

Om half 3 ging ongeveer 1.5kg rundernek op de bbq, met een bak water er naast. Bij 59 graden kerntemperatuur heb ik hem er af gehaald en ingepakt, en weer teruggelegd. Dit was rond 5 uur volgens mij. Daarna, bij 93 graden kerntemperatuur er af gehaald, 10 minuten in folie laten rust, 10 minuten uit folie laten rusten, en een halfuur weer in folie, en toen gepulld. Het vlees was wel te pullen, maar viel niet uit elkaar.

Heb ik ergens foute stappen gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Met mijn beperkte ervaring zou ik zeggen dat het meer tijd nodig had.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:25
Gister een Weber Bar-B-Kettle GBS 47cm gekocht via marktplaats en nu aan het rondkijken voor GBS-accessoires. Welke accessoires zouden jullie het meeste aanraden? Ik twijfel tussen de sear grate en de bakplaat om mee te beginnen.

Ik ben een Bbq-beginner, m’n Aldi-studentenbarbecue heeft de winter in de achtertuin met roest niet overleefd en voor dit jaar het eens wat mooier aanpakken met een Weber!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
assasinbats schreef op zondag 12 april 2020 @ 09:09:
Gister een poging gedaan om pulled beef te maken, maar uiteindelijk was het vlees niet makkelijk te pullen.

Om half 3 ging ongeveer 1.5kg rundernek op de bbq, met een bak water er naast. Bij 59 graden kerntemperatuur heb ik hem er af gehaald en ingepakt, en weer teruggelegd. Dit was rond 5 uur volgens mij. Daarna, bij 93 graden kerntemperatuur er af gehaald, 10 minuten in folie laten rust, 10 minuten uit folie laten rusten, en een halfuur weer in folie, en toen gepulld. Het vlees was wel te pullen, maar viel niet uit elkaar.

volgende keer even voelen met je thermometer, voelt het niet als boter dan is het nog niet klaar.
Temperatuur is een goeie indicator, maar zegt niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Laatst online: 19-09 12:39
Denniz0229 schreef op zondag 12 april 2020 @ 15:59:
[...]
volgende keer even voelen met je thermometer, voelt het niet als boter dan is het nog niet klaar.
Temperatuur is een goeie indicator, maar zegt niet alles.
Ik denk ook dat in pulled gerechten temperatuur niet alles zegt. Zo was hij mij de pulled pork ook al klaar met 87 graden ivm de aangeraden 92.
Dus ik denk zelf bij pulled gerechten de tijd aan houden en dan gaan prikken. En dat de temp een extra indicatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:48
Goede tip om niet alleen naar de thermometer te kijken, maar ook even te voelen.
Het vlees ging om ongeveer 9 uur van de bbq af. Eigenlijk te laat begonnen, maar ja.. Leermomentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
assasinbats schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:25:
Goede tip om niet alleen naar de thermometer te kijken, maar ook even te voelen.
Het vlees ging om ongeveer 9 uur van de bbq af. Eigenlijk te laat begonnen, maar ja.. Leermomentje.
Ja de mensen die hier wel is komen bbqen waren de eerste keren ook verbaasd toen ik aangaf dat we ergens tussen 5-7 het hoofdgerecht kregen, maar inmiddels is iedereen er aan gewend dat ze pas te eten krijgen als het klaar is :+
Ik zorg wel altijd dat ik er wat bijmaak om de honger te stillen als het langer duurt als verwacht, paar kipdijen of moink balls doen het altijd goed en zijn zo klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 11:41
assasinbats schreef op zondag 12 april 2020 @ 09:09:

Bedoel je half 3 ‘s nachts of de middags?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Hoi,

Ik gebruik vaak kant en klare rubs naar alle tevredenheid, maar ze zijn wel enigszins kostbaar.

Ik heb enkele rubs zelf gemaakt maar het is het telkens net niet vind ik. Te zoet of te zout of te weinig smaak.

Heeft iemand nog een goed receptje liggen voor een rub op spareribs?

Ik hou van een krachtige smaak met een licht pit erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Laatst online: 10-08 15:46
Wat doen jullie met de roosters van de bbq?

Ik had de gewoonte om ze elke keer zo goed te poetsen dat ze er als nieuw uit zien.
Sinds een week of twee doe ik dit niet meer, en haal ik elke keer een borstel flink over het rooster heen als deze warm is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 17:42
Beun schreef op zondag 12 april 2020 @ 19:36:
Wat doen jullie met de roosters van de bbq?

Ik had de gewoonte om ze elke keer zo goed te poetsen dat ze er als nieuw uit zien.
Sinds een week of twee doe ik dit niet meer, en haal ik elke keer een borstel flink over het rooster heen als deze warm is.
Heet stoken.... borstel er overheen en klaar (vaak na een cook). Geen schoonmaakmiddelen en ook niet ziekelijk borstelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Laatst online: 10-08 15:46
Mastadont schreef op zondag 12 april 2020 @ 19:40:
[...]

Heet stoken.... borstel er overheen en klaar (vaak na een cook). Geen schoonmaakmiddelen en ook niet ziekelijk borstelen :)
Dat is dus ook mijn huidige aanpak. Het scheelt behoorlijk qua tijd haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Heet stoken idd en borstelen.
Eens in de zoveel tijd gaat die in een grote bak (wasmachine lekbak) met wat dreft.
1-2 dagen weken en even met de hogedrukreiniger erover heen, en hij is weer als nieuw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 11:41
Gewoon flink opstoken en boenen ja. Alles wegbranden. Een rooster hoeft niet perse zilver te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:50
Voor de weber gebruikers.

Welke soort houtskool gebruiken jullie? Ik koop wel eens kleine zakjes bij de supermarkt/bouwmarkt maar ik erger mij aan het kleine gruis wat hier bij zit.

Ik gebruik houtskool vaak in combi met briketten om na verloop van tijd de warmte nog wat op te stoken.

Ben dus opzoek naar goede maar vooral grote houtskool voor mijn weber 47cm.

Ik lees dan mensen hier dammers van de Sligro gebruiken maar kan weinig over het formaat vinden.

Ik zelf woon in de regio noord limburg. Een stukje rijden voor 2x 10-15 Kg zakken is geen probleem.
Pagina: 1 ... 73 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism