Ik gebruik naar volle tevredenheid Black Ranch South Africa Acacia. Mocht je het een keer willen hebben dan kan ik altijd wat geven om te testen? Ik woon in Arnhem maar ben met enige regelmaat in Limburg.prekz schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:59:
Voor de weber gebruikers.
Welke soort houtskool gebruiken jullie? Ik koop wel eens kleine zakjes bij de supermarkt/bouwmarkt maar ik erger mij aan het kleine gruis wat hier bij zit.
Ik gebruik houtskool vaak in combi met briketten om na verloop van tijd de warmte nog wat op te stoken.
Ben dus opzoek naar goede maar vooral grote houtskool voor mijn weber 47cm.
Ik lees dan mensen hier dammers van de Sligro gebruiken maar kan weinig over het formaat vinden.
Ik zelf woon in de regio noord limburg. Een stukje rijden voor 2x 10-15 Kg zakken is geen probleem.
Sear grate is overrated. Heb de mijne 2 keer gebruikt en voor de rest was die altijd in de weg. Een griddle is de betere keuze.AFT0570 schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:30:
Ik twijfel tussen de sear grate en de bakplaat om mee te beginnen.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
https://www.osdorp.nl/pro...cacia-houtskool-zak-15-kgprekz schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:59:
Welke soort houtskool gebruiken jullie? Ik koop wel eens kleine zakjes bij de supermarkt/bouwmarkt maar ik erger mij aan het kleine gruis wat hier bij zit.
Ik gebruik houtskool vaak in combi met briketten om na verloop van tijd de warmte nog wat op te stoken.
Ben dus opzoek naar goede maar vooral grote houtskool voor mijn weber 47cm.
Ik lees dan mensen hier dammers van de Sligro gebruiken maar kan weinig over het formaat vinden.
Ik zelf woon in de regio noord limburg. Een stukje rijden voor 2x 10-15 Kg zakken is geen probleem.
Ik gebruik deze in mijn kamado. Als ik low en slow in een van de webers ga, dan kies ik voor kokosbriketten
https://www.eco-logisch.n...-cocos---per-2-dozen-2034
:strip_exif()/f/image/AzWlhiBUotxBZAqC0YURiZwZ.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ossobuco gemaakt door eerst een uur op 110C indirect met kersenhout te roken. Daarna geseard. En dan de groentjes erbij en in de oven afgewerkt wegens gebrek aan een DO.
Dus er komt een do, alleen de maat moet ik nog gaan uitzoeken. En dan bijvoorkeur samen met een Joy Stove.
:strip_exif()/f/image/9HlAhcPf8q0aVekT21WgTXMs.jpg?f=fotoalbum_medium)
Smores gemaakt op het kleine action ei als desert.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Eergisteren dus pulled pork gemaakt en het was echt super lekker! helemaal vergeten foto's te maken want fooooood is goooood en hebben er 2 dagen van kunnen genieten 
Verbeterpunten volgende keer? 2 pakketjes rooksnipper, minder kolen en de rest eigenlijk gewoon zo houden.
Verbeterpunten volgende keer? 2 pakketjes rooksnipper, minder kolen en de rest eigenlijk gewoon zo houden.
blup
Ik ben een groot fan van houtskool.nlprekz schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:59:
Welke soort houtskool gebruiken jullie? Ik koop wel eens kleine zakjes bij de supermarkt/bouwmarkt maar ik erger mij aan het kleine gruis wat hier bij
Hele mooie kwaliteit houtskool, veel keuze en goed verpakt. Wordt gratis thuisbezorgd en is ook gewoon een heel aardige man.
Vet, die kende ik nog niet! Tikkeltje duurder dan de gemiddelde winkel qua houtskool volgens mij (dammers is denk ik ~€3 duurder dan normaal?) maar ze hebben mijn sympathie. Ga daar de volgende keer wat halen!coinman63 schreef op maandag 13 april 2020 @ 09:37:
[...]
Ik ben een groot fan van houtskool.nl
Hele mooie kwaliteit houtskool, veel keuze en goed verpakt. Wordt gratis thuisbezorgd en is ook gewoon een heel aardige man.
Hier bestel ik ook altijd. Goeie winkel, aardige en behulpzame eigenaar.coinman63 schreef op maandag 13 april 2020 @ 09:37:
[...]
Ik ben een groot fan van houtskool.nl
Heb nu 2 dozen van dat japanse spul klaar staan om te teste.
Mooi is dat... wordt ik weer op kosten gejaagd 
Ik had altijd kolen van Echt, maar de laatste zak had echt teveel gruis. Dus ook maar een bestelling met houtskool geplaatst. En rookhout. En cederhouten planken.
Ik lurk hier al een tijdje mee en heb veel aan jullie tips (gehad). Twee jaar geleden gestart op een mini-kamado van de Kwantum, vorig jaar één bij Action gekocht en in een Bekvam tafeltje geklust.
Ik was dat gepruts op zo'n klein rooster alleen op een gegeven moment zat en heb uiteindelijk besloten om een Grill Guru Classic Large aan te schaffen
Vorige week hadden we al lekker een zalmpje erop gehad...
:strip_exif()/f/image/Rl6GGkBFmqFwCdIZCCmQHctD.jpg?f=fotoalbum_large)
En gisteren mijn eerste beercan chicken bereidt (nou ja, eigenlijk vrijdag al gestart). Ik had even gemist dat je de kip beter op een half-liter blik kan neerzetten, dus de kip was twee keer omgevallen. Maar het smaakte desalniettemin echt fantastisch!
Ik had altijd kolen van Echt, maar de laatste zak had echt teveel gruis. Dus ook maar een bestelling met houtskool geplaatst. En rookhout. En cederhouten planken.
Ik lurk hier al een tijdje mee en heb veel aan jullie tips (gehad). Twee jaar geleden gestart op een mini-kamado van de Kwantum, vorig jaar één bij Action gekocht en in een Bekvam tafeltje geklust.
Ik was dat gepruts op zo'n klein rooster alleen op een gegeven moment zat en heb uiteindelijk besloten om een Grill Guru Classic Large aan te schaffen
Vorige week hadden we al lekker een zalmpje erop gehad...
:strip_exif()/f/image/Rl6GGkBFmqFwCdIZCCmQHctD.jpg?f=fotoalbum_large)
En gisteren mijn eerste beercan chicken bereidt (nou ja, eigenlijk vrijdag al gestart). Ik had even gemist dat je de kip beter op een half-liter blik kan neerzetten, dus de kip was twee keer omgevallen. Maar het smaakte desalniettemin echt fantastisch!
:strip_exif()/f/image/GOIugl3TAW27QaTZ0u2624X6.jpg?f=fotoalbum_large)
Hi g00gle, is dit inmiddels opgelost? En ik zag je eerdere probleem over het niet goed genoeg kunnen reguleren van de temperatuur op de bastard 2020 ook, is dat inmiddels al verholpen?g00gle schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:37:
[...]
Ik heb hem ook staan, en ditzelfde probleem. Wil je is een filmpje voor me maken zodat ik kan zien of dit inderdaad op dezelfde manier is als bij mij?
Ik ga morgen even bij de makro kijken naar de bastard large, dus ben benieuwd naar jouw verdere ervaring!
Ik heb de topvent ingevet met een beetje olie, nu draait die goed. Verder heb ik via The Bastard onder garantie een nieuwe aangevraagd.Ebbao schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:33:
[...]
Hi g00gle, is dit inmiddels opgelost? En ik zag je eerdere probleem over het niet goed genoeg kunnen reguleren van de temperatuur op de bastard 2020 ook, is dat inmiddels al verholpen?
Ik ga morgen even bij de makro kijken naar de bastard large, dus ben benieuwd naar jouw verdere ervaring!
Verder doet hij het perfect, ben er onwijs blij mee. Het is een prachtige machine. De afwerking vind ik erg mooi en hij dooft snel als ik hem uitzet.
Kwa houtskool ben ik nog een beetje zoekende soms duurt het lang om hen op temperatuur te krijgen, maar met ongeveer een uur naar 300C lukte van het weekend wel prima. Ik heb toen wat meer punten aangestoken en ik denk dat ik hem gewoon nog wat meer moet leren kennen. Verder heb ik nu een 1 minute lighter besteld, ik denk dat dit ook wel helpt met goed ontsteken.
Ik zou hem gewoon halen het is een hele mooie BBQ
Ik heb sinds kort ook de Bastard 2020, in de instructies staat overigens wel duidelijk dat je de topvent moet seasonen...had je dat wel gedaan? Dat zorgt sowieso al voor een laagje olie / nonstick laagje op het gietijzer, ik heb dan ook geen problemen gehad!g00gle schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:30:
[...]
Ik heb de topvent ingevet met een beetje olie, nu draait die goed. Verder heb ik via The Bastard onder garantie een nieuwe aangevraagd.
Dank voor je reactie. Ik vind het ook een mooi ding, maar twijfel tussen deze en de masterbuilt classic.g00gle schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:30:
[...]
Ik heb de topvent ingevet met een beetje olie, nu draait die goed. Verder heb ik via The Bastard onder garantie een nieuwe aangevraagd.
Verder doet hij het perfect, ben er onwijs blij mee. Het is een prachtige machine. De afwerking vind ik erg mooi en hij dooft snel als ik hem uitzet.
Kwa houtskool ben ik nog een beetje zoekende soms duurt het lang om hen op temperatuur te krijgen, maar met ongeveer een uur naar 300C lukte van het weekend wel prima. Ik heb toen wat meer punten aangestoken en ik denk dat ik hem gewoon nog wat meer moet leren kennen. Verder heb ik nu een 1 minute lighter besteld, ik denk dat dit ook wel helpt met goed ontsteken.
Ik zou hem gewoon halen het is een hele mooie BBQ
Voor houtskool gebruik ik trouwens altijd Fire Up (gele zak), vind ik persoonlijk erg fijn.
P.s. naar 300 graden in 1 uur is toch..best wel traag?? Mijn gg compact heeft daar beduidend minder moeite mee?
Eerste indruk van een €100 egg? Ver boven mijn verwachting, afgelopen dagen 2 pulledP en een sparerib sessie gedaan en alles super lekker gekregen. Had er meteen een zak black ranch kolen bij gekocht en echt verbaasd over hoe goed en zonder al teveel schommelingen ik de temperatuur kon houden en hoe weinig kolen ik nodig had.Focus schreef op donderdag 9 april 2020 @ 07:50:
Al jaren met een weber classic aan de gang en mijn low & slow in de oven bereid. Om te kijken of een Kamado wat is een Lidl eitje gehaald om te testen. Deflector via mp besteld en wat Boston butt bij beaf and steak, bestel ik vaker. Met het huidige thuiswerken mooi tijd om tussen lekker te klooien met de mini.
Nadelen? Jazeker, ik wil eigenlijk meteen al wel groter hahahaha
Waar kopen jullie momenteel Briketten?
Ik ben aan het kijken naar de vierkante (cube) vorm, maar voor 10KG ecobrasa 25e betalen lijkt me nu wat veel
Ik ben aan het kijken naar de vierkante (cube) vorm, maar voor 10KG ecobrasa 25e betalen lijkt me nu wat veel
Dat is eigenlijk het enige echte nadeel inderdaadFocus schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 06:28:
[...]
Nadelen? Jazeker, ik wil eigenlijk meteen al wel groter hahahaha
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik ben zelf wel tevreden over https://www.makro.nl/cat/.../Kokosbriketten-10-kg-THMTarkin schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:40:
Kijk eens bij Vuur en Rook. Ik heb een keer een doos Ecobrasa gehad en naar mijn mening vind ik ze te duur voor wat je krijgt. Sommige zweren erbij maar ik ben sindsdien overgegaan op houtskool.Tarkin schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:40:
Toen ik nog op een kogel bbq'de was ik ook overgegaan op houtskool. Brandt heter en is makkelijker bij te vullen (gaat sneller aan)Beun schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:52:
[...]
Kijk eens bij Vuur en Rook. Ik heb een keer een doos Ecobrasa gehad en naar mijn mening vind ik ze te duur voor wat je krijgt. Sommige zweren erbij maar ik ben sindsdien overgegaan op houtskool.
https://www.welkoop.nl/wi...brandstoffen-10kg_1211612Tarkin schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:40:
Als je "snel" nodig hebt en de bouwmarkt de enige optie is dan zou ik deze aanbevelenTarkin schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:40:
https://www.gamma.nl/asso...nootbriket-10kg/p/B143334
Bij karwei op dit moment wat duurder dan bij de gamma. Er is vaak rond de zomer een 1+1 gratis actie met deze briketten. Dit zijn iig betaalbare en erg fijne briketten.
Correctg00gle schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:28:
briketten mag je toch (liever) niet gebruiken op een kamado?
Heb ik dat goed begrepen 😄
Nog advies voor houtskool? Ik lees er veel over, maar ook veel wisselende berichten.
Een zak wat je kunt bestellen, maar ook iets wat je snel even kan halen. (Zoals bij Karwei, Welkoop).
Ben benieuwd.
Ik haal meestal bij vuurenrook.nl, bestel dan gelijk 2x10kg. Hoe groter hoe beter (in een grote kamado, in een kleintje is dat waarschijnlijk anders omdat die grote blokken erg groot kunnen zijn). Qua smaak enzo heb ik nog nooit wat gemerkt, maar er zijn mensen die daar wat kieskeuriger in zijng00gle schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:31:
[...]
Nog advies voor houtskool? Ik lees er veel over, maar ook veel wisselende berichten.
Een zak wat je kunt bestellen, maar ook iets wat je snel even kan halen. (Zoals bij Karwei, Welkoop).
Ben benieuwd.
Wat bestel je bij vuurenrook? Ze hebben verschillende.418O2 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:32:
[...]
Ik haal meestal bij vuurenrook.nl, bestel dan gelijk 2x10kg. Hoe groter hoe beter (in een grote kamado, in een kleintje is dat waarschijnlijk anders omdat die grote blokken erg groot kunnen zijn). Qua smaak enzo heb ik nog nooit wat gemerkt, maar er zijn mensen die daar wat kieskeuriger in zijn
Ik heb een bastard large. Gebruik nu de zwarte zak van bestcharcoal.eu (KLIK). Zijn prima maar wel lastig aan te krijgen. Smaak is goed, temperatuur is niet heel heet. Kan wel maar kost wel veel tijd.
Dus ik zoek eigenlijk goede alternatieve, waar jullie een goede ervaring mee hebben. Kwa smaak, maar vooral ook kwa beheersing op de Q. En natuurlijk ook kwa kwaliteit.
Verder is het wel handig om te weten wat je moet pakken bij de karwei, gamma of welkoop als je snel even een zakje nodig hebt.
Ik heb marabu en south african gehad, was beide prima.g00gle schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:36:
[...]
Wat bestel je bij vuurenrook? Ze hebben verschillende.
Ik heb een bastard large. Gebruik nu de zwarte zak van bestcharcoal.eu (KLIK). Zijn prima maar wel lastig aan te krijgen. Smaak is goed, temperatuur is niet heel heet. Kan wel maar kost wel veel tijd.
Dus ik zoek eigenlijk goede alternatieve, waar jullie een goede ervaring mee hebben. Kwa smaak, maar vooral ook kwa beheersing op de Q. En natuurlijk ook kwa kwaliteit.
Verder is het wel handig om te weten wat je moet pakken bij de karwei, gamma of welkoop als je snel even een zakje nodig hebt.
Ik bestel aan het begin van het jaar 20kg en daar kom ik dan het jaar wel mee door. Bij de bouwmarkt betaal je je scheel voor 3kg en het blijft toch wel goed (als je het droog weg kan leggen). Ik stook er zoveel door dat ik niet ga klooien met kleine zakken.
dit weekend deze open gemaakt
https://www.vuurenrook.nl...aurant-grad-91842343.html
dat zijn mooie grote stukken
[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 14-04-2020 11:53 ]
@418O2 wat voor BBQ heb jij?
Net terug van de Makro, de bastard die in de folder staat is dus niet de complete versie, zoals hij wel op de website staat. Hij mist o.a. de platesetter. Helaas dus.
Bastard van de Makro is model 2018. Afbeelding op de site is model 2019 en klopt niet.Ebbao schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:55:
Net terug van de Makro, de bastard die in de folder staat is dus niet de complete versie, zoals hij wel op de website staat. Hij mist o.a. de platesetter. Helaas dus.
[ Voor 68% gewijzigd door raze88 op 14-04-2020 14:31 ]
Probeer die witte van best charcoal dan eens. Snel goed heet te krijgen en wat neutraler qua geur/smaak die het afgeeft. Via greeneggtotaal.nl goed verkrijgbaar.g00gle schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:36:
[...]
Wat bestel je bij vuurenrook? Ze hebben verschillende.

[ Voor 8% gewijzigd door DoubleD1980 op 15-04-2020 10:33 ]
even een Kamado beginnersvraagje: ik heb een heat deflector met voetjes. Als ik deze op de firering plaats komt deze tot aan de opening van de kamado. Dat betekent dat mijn rooster (met verhoging) hier weer 10cm bovenuit komt. Doen jullie dit ook zo of is het de bedoeling zonder firering te werken? je wilt immers de heat deflector zo laag mogelijk hebben.
Plaatsen met voetjes naar boven.Zitilites schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:20:
even een Kamado beginnersvraagje: ik heb een heat deflector met voetjes. Als ik deze op de firering plaats komt deze tot aan de opening van de kamado. Dat betekent dat mijn rooster (met verhoging) hier weer 10cm bovenuit komt. Doen jullie dit ook zo of is het de bedoeling zonder firering te werken? je wilt immers de heat deflector zo laag mogelijk hebben.
Het zijn maar kleine voetjes dan kan er nauwelijks een lekbakje onder...
Voor een lekbakje heb je ook niet veel ruimte nodig. Ik gebruik een platte taartvorm (vlaai) die ik in aluminiumfolie inpak.Zitilites schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:29:
[...]
Het zijn maar kleine voetjes dan kan er nauwelijks een lekbakje onder...
Nou , afgelopen weekend ff wat opgenomen en nu bezig met een video editor. Man man man, stukken lastiger dan ik dachtKoffie schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:14:
[...]
Heb alvast 1 cam opgehangen. Deze geeft vooral een overview van de hele buitenkeuken. Als je met de braai bezig bent is het lastig te zien allemaal omdat het wat ver weg is. Wellicht dus nog maar 1 ophangen.
Dit weekend wil ik eigen burgers maken van snippervlees, dus wellicht dat ik daar eens een poging tot een filmpje mee doe.
Bonus is natuurlijk dat ik nu ook security-cam IN mijn buitenkeuken heb![]()
[Afbeelding]
Eerste filmpje finaal afgezeken door select aantal viewers. Te statisch en veeeel te veel euhmmmm in de voice over.
Nu dus maar opnieuw beginnen.
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Ik ben pulled pork aan het maken. Heel benieuwd hoe die gaat worden, heb een kleine procureur (1.5kg) maar probeer er lang over te doen, dus vrij lage kamado-temperatuur (niet boven de 100C-105C bij voorkeur). Heb nadat het vuur aan was een paar blokken kersenhout tussen de briketten* gegooid.
offtopic:
* De vriendin heeft niets anders staan. Soit, het werkt.
Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier
Ik heb al een tijdje een Joetesserie voor mijn KJ Classic . Erg lekker om op die manier Gyros en Rolade te maken. Afgelopen weekend een kip er aangehangen en dat ging goed tot het moment dat de kip begon te lekken. Ik had er geen lekbak onder gezet omdat ik een beetje worstel met de ruimte vanwege het gebruik van een kickass basket. Resultaat was een mooi gekleurde kip met een vieze verbrande vet smaak
Volgende keer toch maar de basket eruit en een lekbak met wat zand erin

Volgende keer toch maar de basket eruit en een lekbak met wat zand erin
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Bij de welkoop heb je eigen merk horeca houtskool, die gebruik ik nu 1,5 jaar in de kamado.g00gle schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:31:
[...]
Ben benieuwd.
Prima houtskool
Krijg vandaag eindelijk m'n Weber Master Touch premium binnen!
Ik vond mijn medium kamado toch wat te klein. Wel mooi om deze apparaten naast elkaar te gaan gebruiken de komende (zomer)periode.
Dit weekend maar eens beginnen met een flinke lading ribs!
Ik vond mijn medium kamado toch wat te klein. Wel mooi om deze apparaten naast elkaar te gaan gebruiken de komende (zomer)periode.
Dit weekend maar eens beginnen met een flinke lading ribs!
Heb ik sinds deze maand ook in gebruik. Mooie grote brokken en erg scherp geprijsd!Borisvt schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:37:
[...]
Bij de welkoop heb je eigen merk horeca houtskool, die gebruik ik nu 1,5 jaar in de kamado.
Prima houtskool
Nou, het is uiteindelijk gelukt hoor.Koffie schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:50:
[...]
Nou , afgelopen weekend ff wat opgenomen en nu bezig met een video editor. Man man man, stukken lastiger dan ik dacht![]()
Eerste filmpje finaal afgezeken door select aantal viewers. Te statisch en veeeel te veel euhmmmm in de voice over.
Nu dus maar opnieuw beginnen.
YouTube: Hoe maak je hamburgers
Veel werk en uiteindelijk hou je een paar minuten filmpje over.
Lijkt wel brisket of pulled pork, ben je ook een dag mee bezig en 2 keer knipperen met je ogen en het is weg
Op dit moment heb ik nog maar 1 camera, en ook nog ene ipcam ..dus vandaar voiceover.
Misschien later eens een extra cam erbij halen.
Alle burgers in het filmpje heb ik per 2 vacuum verpakt en ingevroren. Geen betere raad dan voorraad
@Koffie leuk filmpje man! Netjes in elkaar gezet!
@Koffie Welke plaat heb je gebruikt in je molen? En wat vraag je precies bij de slager, ik ben wel benieuwd of mijn slager dit ook kan leveren. (ambachtelijke slager) En weet je ongeveer wat een beetje een normale prijs de KG is voor dit vlees?
Ik heb het filmpje ook bekeken en het is goed gedaan. leuke uitleg hoe je dit maakt. Wel had ik een onvervuld gevoel na het filmpje: " en nu?" ik verwachtte eigenlijk de hamburgers op de bbq te zien liggen en dat je ze daarna proeft en vertelt wat je er van vind. Closure heb ik nodigKoffie schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:26:
[...]
Nou, het is uiteindelijk gelukt hoor.
Leuk gedaan en een mooie professionele setup!
Dankjeg00gle schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:42:
@Koffie leuk filmpje man! Netjes in elkaar gezet!
Snippervlees, gehaktvlees, gehaktsnippers, incourante stukken, allemaal hetzelfde. Vlees wat de slager bij het snijden van mooie stukken overhoud. Te klein of gekke vorm om als stukkie vlees te verkopen.g00gle schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:08:
@Koffie Welke plaat heb je gebruikt in je molen? En wat vraag je precies bij de slager, ik ben wel benieuwd of mijn slager dit ook kan leveren. (ambachtelijke slager) En weet je ongeveer wat een beetje een normale prijs de KG is voor dit vlees?
Kans is bijzonder groot dat een lokale ambachtelijke slager het ook gewoon in de gehaktmolen mikt.
Kosten zo rond de 5 a 6 euro de kilo. Aalvink heeft het ook.
Mijn molen heeft 2 platen : een fijne en een grove, geen maatvermelding. Ik gebruik de grove en draai het 1 keer.
Even het filmpje van @Koffie bekijken.
Hier eigenaar van een Weber M.T. 57. Afgelopen weekend spareribs gemaakt, 321 via snake methode. Super mals, 6 uur garen en 3 minuten vreten. Ik zal eens foto's uploaden.
Dankje!Night-Reveller schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:31:
[...]
Ik heb het filmpje ook bekeken en het is goed gedaan. leuke uitleg hoe je dit maakt. Wel had ik een onvervuld gevoel na het filmpje: " en nu?" ik verwachtte eigenlijk de hamburgers op de bbq te zien liggen en dat je ze daarna proeft en vertelt wat je er van vind. Closure heb ik nodig![]()
Leuk gedaan en een mooie professionele setup!
Ze hebben er idd nog niet op gelegen,hopelijk dit weekend. Heb ik nu je interesse gewekt voor een deel 2?
Wat een geweldige tuinkeukenKoffie schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:34:
[...]
Dankje!
Ze hebben er idd nog niet op gelegen,hopelijk dit weekend. Heb ik nu je interesse gewekt voor een deel 2?![]()
Bier brouwen heb ik nu wel onder de knie, mooi filmpje om de BBQ nu onder de knie te krijgen.Koffie schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:26:
[...]
Lijkt wel brisket of pulled pork, ben je ook een dag mee bezig en 2 keer knipperen met je ogen en het is weg
Op dit moment heb ik nog maar 1 camera, en ook nog ene ipcam ..dus vandaar voiceover.
Alle burgers in het filmpje heb ik per 2 vacuum verpakt en ingevroren. Geen betere raad dan voorraadVan het weekend gaan er iig en paar op de braai
en wat voor vet vlees verhouding gebruik je dan?Koffie schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:33:
[...]
Dankje![]()
[...]
Snippervlees, gehaktvlees, gehaktsnippers, incourante stukken, allemaal hetzelfde. Vlees wat de slager bij het snijden van mooie stukken overhoud. Te klein of gekke vorm om als stukkie vlees te verkopen.
Kans is bijzonder groot dat een lokale ambachtelijke slager het ook gewoon in de gehaktmolen mikt.
Kosten zo rond de 5 a 6 euro de kilo. Aalvink heeft het ook.
Mijn molen heeft 2 platen : een fijne en een grove, geen maatvermelding. Ik gebruik de grove en draai het 1 keer.
Zelf gebruik ik altijd 75 doorregen rib lappen en 25 speklappen.
Zal voor sommige misschien te vet zijn, maar wel lekkere burgers
Zeg .. wel filpmje kijken heDenniz0229 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:00:
[...]
en wat voor vet vlees verhouding gebruik je dan?
Zelf gebruik ik altijd 75 doorregen rib lappen en 25 speklappen.
Zal voor sommige misschien te vet zijn, maar wel lekkere burgers
20 tot 30 , maar de stukken die ik nu had was geen percentage van bekend
Hoe doe je dat? Ik heb sinds begin april Een bastard medium en heb er nu al 10 kilo doorheen (dammers).418O2 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:53:
[...]
Ik bestel aan het begin van het jaar 20kg en daar kom ik dan het jaar wel mee door.
Nu wil ik ook een gehaktmolen....
Steam/Discord: Flimovic
Btw
Hoi allemaal,
Sinds kort een Bastard medium aangeschaft dus zal ik regelmatig terugkomen hier
Hoi allemaal,
Sinds kort een Bastard medium aangeschaft dus zal ik regelmatig terugkomen hier
Ik zal er ook nog eens eentje make over zelf worst draaienFlimovic schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:19:
Ik hou het niet exact bij en sommige zakken zijn 15kg. Ik doe niet altijd low and slow en laat het uitdoven en gebruik houtskool opnieuw.Faxie schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:18:
[...]
Hoe doe je dat? Ik heb sinds begin april Een bastard medium en heb er nu al 10 kilo doorheen (dammers).
Leuk filmpje! Het kijkt lekker weg. Volgens mij heb ik jouw werkplek ook op een ander forum gezienKoffie schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:26:
[...]
Waar heb jij de kruiden vandaan?
Dankje! Welke kruiden bedoel je ?Beun schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:44:
[...]
Leuk filmpje! Het kijkt lekker weg. Volgens mij heb ik jouw werkplek ook op een ander forum gezien
Waar heb jij de kruiden vandaan?
Die door het gehakt gaan. Om eerlijk te zijn ben ik nog te lui geweest om te Googlen haha. Door jouw filmpje ga ik eerst op zoek naar een vacuümmachine. Dus als je daar nog tips voor hebt
Beun schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:46:
[...]
Die door het gehakt gaan. Om eerlijk te zijn ben ik nog te lui geweest om te Googlen haha. Door jouw filmpje ga ik eerst op zoek naar een vacuümmachine. Dus als je daar nog tips voor hebt
:strip_exif()/f/image/Ag6tpAykqBBJEBLSQRlDf8Hy.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat zijn dus deze kruiden.
Die hamburger & sausage mix komt bij de AH vandaan. Nadeel daarvan is dat die ze alleen in het seizoen verkoopt.
De Smoke&BBQ *moest* er natuurlijk
Ik had een goede 3 kilo rund en heb daar 75 gram burger mix en 25 gram smoke&BBQ in gedaan.
Tijdens ghet grillen doe ik dan aan beide zijde vaak nog de T-Rex White BBQ Rub
Vacuum machine: ik heb zelf een Solis premium 574, vaak zijn die bij de sligro in aanbieding.
Wat voor mij eisen zijn voor een vacumeermachine:
- Moet een moist stand hebben
- Moet manual kunnen vacuümmeren zolang ik een knop indruk
De goedkoopste hebben vaak alleen een seal en een Vac&Seal functie. Vacumeren met marinade word dan lastig.
[ Voor 13% gewijzigd door Koffie op 16-04-2020 13:53 ]
Heel graag, deze week komt de kitchenaid gehaktmolen assecoire met worstopzetstukken.Koffie schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:24:
[...]
Ik zal er ook nog eens eentje make over zelf worst draaien
zal eerst hamburgers/gehaktballen maken en daarna waarschijnlijk een keer een verse worst.
alle tips/tricks en filmpjes zijn welkom
Bedankt voor de film voor hamburgers!
Hartstikke bedankt voor de tips!Koffie schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:50:
[...]
[Afbeelding]
Dat zijn dus deze kruiden.
Die hamburger & sausage mix komt bij de AH vandaan. Nadeel daarvan is dat die ze alleen in het seizoen verkoopt.
De Smoke&BBQ *moest* er natuurlijkvan beekum verkoopt die.
Ik had een goede 3 kilo rund en heb daar 75 gram burger mix en 25 gram smoke&BBQ in gedaan.
Tijdens ghet grillen doe ik dan aan beide zijde vaak nog de T-Rex White BBQ Rub
Vacuum machine: ik heb zelf een Solis premium 574, vaak zijn die bij de sligro in aanbieding.
Wat voor mij eisen zijn voor een vacumeermachine:
- Moet een moist stand hebben
- Moet manual kunnen vacuümmeren zolang ik een knop indruk
De goedkoopste hebben vaak alleen een seal en een Vac&Seal functie. Vacumeren met marinade word dan lastig.
Heb er drie jaar geleden 1 gekocht voor mijn keukenmachine, moet nog steeds een keer gebruikt worden.Flimovic schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:19:
Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.
haha, sommige mensen moeten ondanks corona gewoon werken overdagKoffie schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:02:
[...]
Zeg .. wel filpmje kijken he![]()
20 tot 30 , maar de stukken die ik nu had was geen percentage van bekend
Typisch zo'n ding die leuk lijkt om te hebben, maar die je zelden tot nooit gebruiktHari-Bo schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:25:
[...]
Heb er drie jaar geleden 1 gekocht voor mijn keukenmachine, moet nog steeds een keer gebruikt worden.
Steam/Discord: Flimovic
die kruiden die over datum zijn
LOL
There are no secrets, only information you do not yet have
Leuk gedaan man! Ik vind deze opzet eigenlijk al erg leuk. Ik haakte op een gegeven moment bij Pitmaster X af omdat het allemaal net wat te dik er boven op ging liggen, te georchestreerd etc. Ik vind het (vergeef me dit woordje) kneuterige erg leuk. Maakt het lekker authentiekKoffie schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:26:
[...]
Alle burgers in het filmpje heb ik per 2 vacuum verpakt en ingevroren. Geen betere raad dan voorraadVan het weekend gaan er iig en paar op de braai
Maar heb je nou maar 1 keer het vlees door de molen gedaan?
Scherp
Heel eerlijk : I don't care
Dus nu moet ik je dankbaar zijn omdat je me kneuterig vind?Misha schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:41:
[...]
Leuk gedaan man! Ik vind deze opzet eigenlijk al erg leuk. Ik haakte op een gegeven moment bij Pitmaster X af omdat het allemaal net wat te dik er boven op ging liggen, te georchestreerd etc. Ik vind het (vergeef me dit woordje) kneuterige erg leuk. Maakt het lekker authentiek
Nee gekheid. Snap exact wat je bedoeld. De grote kanalen zijn allemaal flitsend, vol gesponsorde tools en de mooiste stukken vlees en hebben ze ook nog eens een apart camera/edit team rondlopen.
Kom ik aan met mijn China ipcam
Ja 1 keer door de molen, vorige keren ook gedaan en zonder problemen. Wel goed mengen en kneden, dan vallen ze echt niet uit elkaar.Maar heb je nou maar 1 keer het vlees door de molen gedaan?En volgens mij ook niet vermeld hoeveel mm's je gebruikt
Aantal mm's weet ik niet, maar de grove plaat.
#team2keerdoordemolenheenalhebikgeenflauwideewaaromhetlijktsomsweleenheilighuisjedusikhoudmedaarmaaraan
Ik denk dat het bij mij komt omdat ik kippendijen 2 maal door de molen heen heb getrokken en daarna voor de 3e keer erin om in de plastic huls te stoppen.Misha schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:04:
#team2keerdoordemolenheenalhebikgeenflauwideewaaromhetlijktsomsweleenheilighuisjedusikhoudmedaarmaaraan
Het kippengehakt zat in de plastic huls, onder m'n oksels en op het plafond
Afgelopen weekend toch de BBQ even aangehad om een kiprollade te garen
ik vond tijdens het voorbereiden nog een stuk hout van een whiskyvat. Dat is eikenhout, en met eikenhout kan je prima het vlees roken. Dus waarom niet eikenhout van een whiskyvat gebruiken, en kijken of de kiprollade gerookt kan worden. Dus snel een stuk afgezaagd en met een bijl klein gemaakt, en tussen de kolen gegooid voordat de kip erop ging. Het resultaat was erg goed, niet zo intens zoals "normaal" eikenhout maar met een lichte zoete smaak eraan. Een beetje zoals een whiskyglas ruikt als de alcohol verdampt is, fruitig. Ben er erg tevreden mee, denk dat ik de volgende keer wat meer rookhout ga gebruiken
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Normaal gesproken haal ik mijn vlees bij de Sligro, maar wil nu online eens kijken. Wat ik mooi vind aan de sligro is dat ze veel vacuum verpakt verkopen. Dan kan ik het in de koelkast nog een tijd bewaren, soms wel meerdere weken.
Zijn er ook internetslagerijen die het zo afleveren? Iemand ervaring mee?
Met gestrekt been.
Roken met hout van gebruikte vatne is erg leuk. Naast whiskyvaten kun je ook rode wijnvaten gebruiken.Widow schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:24:
Afgelopen weekend toch de BBQ even aangehad om een kiprollade te garenik vond tijdens het voorbereiden nog een stuk hout van een whiskyvat. Dat is eikenhout, en met eikenhout kan je prima het vlees roken. Dus waarom niet eikenhout van een whiskyvat gebruiken, en kijken of de kiprollade gerookt kan worden. Dus snel een stuk afgezaagd en met een bijl klein gemaakt, en tussen de kolen gegooid voordat de kip erop ging. Het resultaat was erg goed, niet zo intens zoals "normaal" eikenhout maar met een lichte zoete smaak eraan. Een beetje zoals een whiskyglas ruikt als de alcohol verdampt is, fruitig. Ben er erg tevreden mee, denk dat ik de volgende keer wat meer rookhout ga gebruiken
Anoniem: 93986
Uhm, allemaal?Artbij schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:40:
Normaal gesproken haal ik mijn vlees bij de Sligro, maar wil nu online eens kijken. Wat ik mooi vind aan de sligro is dat ze veel vacuum verpakt verkopen. Dan kan ik het in de koelkast nog een tijd bewaren, soms wel meerdere weken.
Volgens hun eigen websites niet. Vandaar hier de vraag.
Met gestrekt been.
Die heb ik een. Maar vind het wel een veilig gevoel als er gewoon een datum op de verpakking staat. En ik weet dat het vlees snel gevacumeerd is.418O2 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:40:
Zulk hout heb ik ook eens gehad, dat proef je inderdaad goed.
Voor kip kan je beter kijken naar fruit hout, eiken is gauw te heftig
@Artbij is een vacumeermachine niet handiger? Dan limiteer je jezelf niet aan bepaalde slagerijen
Met gestrekt been.
Wie is hun?Artbij schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:48:
[...]
Volgens hun eigen websites niet. Vandaar hier de vraag.
Deze heeft heel lang rond de 100-110C gezeten maar rond 80-85C kwam ik gewoon niet snel warmer qua kerntemperatuur. Het heeft daarna echt ff geduurd voor hij op 90 was, toen is hij van de kamado gegaan. Ik snap dat het exponentieel duurt enzo, maar uiteindelijk heeft van 80-90C gewoon 2.5 uur ofzo gekost, net zo lang als de 20-80C. De buitenkant was goed donker daarna, de ergste stukken heb ik weggesneden en het was een prima PP.Boudewijn schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:51:
Ik ben pulled pork aan het maken. Heel benieuwd hoe die gaat worden, heb een kleine procureur (1.5kg) maar probeer er lang over te doen, dus vrij lage kamado-temperatuur (niet boven de 100C-105C bij voorkeur). Heb nadat het vuur aan was een paar blokken kersenhout tussen de briketten* gegooid.
offtopic:
Iemand trouwens een idee wat hier met de kamado van de baasvrouw is gebeurd? Dit is een action (aupex?) ding en heeft deze winter onder een hoes buiten gestaan. Die witte waas krijg je er niet afgeveegd ofzo.
:strip_exif()/f/image/CZf95Qnb3rPmOIN9NinYFzKK.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door Boudewijn op 16-04-2020 21:39 ]
Dat heeft de mijne ook - wel in mindere mate - Ik denk dat het gewoon verf is die je kwijtraakt.Boudewijn schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:43:
[...]
Iemand trouwens een idee wat hier met de kamado van de baasvrouw is gebeurd? Dit is een action (aupex?) ding en heeft deze winter onder een hoes buiten gestaan. Die witte waas krijg je er niet afgeveegd ofzo.
[Afbeelding]
7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500
Ok das wel grappig, ik heb er op mijn balkon ook 1 staan en die is een paar maanden ouder, maar geen centje pijn. Het is idd heel oppervlakkig, dus kan verder denk ik geen kwaad. Ziet er alleen niet super uit.leon0013 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:58:
[...]
Dat heeft de mijne ook - wel in mindere mate - Ik denk dat het gewoon verf is die je kwijtraakt.
Morgen maar eens een jodenhaasje op de kamado gooien bij een vrindje van me.
Vrindje, brrBoudewijn schreef op donderdag 16 april 2020 @ 22:28:
[...]
Ok das wel grappig, ik heb er op mijn balkon ook 1 staan en die is een paar maanden ouder, maar geen centje pijn. Het is idd heel oppervlakkig, dus kan verder denk ik geen kwaad. Ziet er alleen niet super uit.
Morgen maar eens een jodenhaasje op de kamado gooien bij een vrindje van me.
Jodenhaas heb ik laatst met een whiskey ketjap marinade gemaakt, dat was echt verrassend lekker.
YouTube: Whisky diamanthaas | Fire&Food TV
Welke runs en/of kruidenmixen gebruiken jullie vaak?
Hier staat standaard een pot LetzQ Chicken en LetzQ Beef. Tevens heb ik nu een pot Serial Grillaz Chicken Dust. Ik wil volgende week naar Vuur&Rook met hopelijk een leuk verlanglijstje qua kruiden/rubs.
Hier staat standaard een pot LetzQ Chicken en LetzQ Beef. Tevens heb ik nu een pot Serial Grillaz Chicken Dust. Ik wil volgende week naar Vuur&Rook met hopelijk een leuk verlanglijstje qua kruiden/rubs.
Ik ben niet zo rijk dat ik een Kamado kan betalen, maar ik houd wel van low en slow barbequen.
Vandaag komt hij dan, een smoker met aparte vuurkamer. Prima voor wat ik er mee doe. Af en toe pulled pork maken, ribs, of just een kippetje.
Dan kan het kleine bbqtje naar de eeuwige knoeikontenbraadweide.
Dan blijft over de betonnen bbq, de statafel bbq en de nieuwe bbq.

Eerste wat ik ga doen is de schoorsteen flink hoger maken.
Ding zal roesten als een malle, maar hij staat in ieder geval droog. Een maat van mij heeft ongeveer dezelfde gehad maar niet onder een afdak, en die storte na 6 jaar inelkaar. Alle waar ook naar ze geld. Misschien wil ik over een paar jaar wat anders, wie zal het zeggen.
Eerst maar eens een paar keer pulled pork maken. Ik weet hoe je dat doet want we hebben dat vaak gemaakt op de ding van hem. Heerlijk met een biertje in de hand.
Vandaag komt hij dan, een smoker met aparte vuurkamer. Prima voor wat ik er mee doe. Af en toe pulled pork maken, ribs, of just een kippetje.

Ding zal roesten als een malle, maar hij staat in ieder geval droog. Een maat van mij heeft ongeveer dezelfde gehad maar niet onder een afdak, en die storte na 6 jaar inelkaar. Alle waar ook naar ze geld. Misschien wil ik over een paar jaar wat anders, wie zal het zeggen.
Eerst maar eens een paar keer pulled pork maken. Ik weet hoe je dat doet want we hebben dat vaak gemaakt op de ding van hem. Heerlijk met een biertje in de hand.
[ Voor 3% gewijzigd door Bestla op 17-04-2020 08:16 ]
Je hebt gelukkig ook chinese kamado's..die zijn gelukkig wat betaalbaarder.Bestla schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:14:
Ik ben niet zo rijk dat ik een Kamado kan betalen, maar ik houd wel van low en slow barbequen.
[Afbeelding]
Die smoker is een leuk ding! Heb een vriend van me laatst ook zo'n ding aangeraden en die is er helemaal blij mee. Krijg regelmatig foto's met nieuwe resultaten die hij van de bbq haalt.
Ik houd het voorlopig wel ff bij mijn aupex kamado, maar zit met een schuin oog wel naar een Ofyr te kijken. Maar die dingen zijn pas duur..

Had je 'm niet ingepakt?Boudewijn schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:43:
[...]
Deze heeft heel lang rond de 100-110C gezeten maar rond 80-85C kwam ik gewoon niet snel warmer qua kerntemperatuur. Het heeft daarna echt ff geduurd voor hij op 90 was, toen is hij van de kamado gegaan. Ik snap dat het exponentieel duurt enzo, maar uiteindelijk heeft van 80-90C gewoon 2.5 uur ofzo gekost, net zo lang als de 20-80C. De buitenkant was goed donker daarna, de ergste stukken heb ik weggesneden en het was een prima PP.
Mijn meest gebruikte rubs zijn uiteraard de Smoke&BBQ rubBeun schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 07:53:
Welke runs en/of kruidenmixen gebruiken jullie vaak?

Nice, daar ge je veel plezier aan belevenBestla schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:14:
[Afbeelding]
Ik ben een keer op een amerikaanse bbq wedstrijd geweest in Huntsville Alabama. Wat je daar ziet aan hardwarebvsteyn schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:18:
[...]
Je hebt gelukkig ook chinese kamado's..die zijn gelukkig wat betaalbaarder.![]()
Die smoker is een leuk ding! Heb een vriend van me laatst ook zo'n ding aangeraden en die is er helemaal blij mee. Krijg regelmatig foto's met nieuwe resultaten die hij van de bbq haalt.![]()
Ik houd het voorlopig wel ff bij mijn aupex kamado, maar zit met een schuin oog wel naar een Ofyr te kijken. Maar die dingen zijn pas duur.......maar ooit..
Tja, rijk ... rijkdom is voor iedereen anders.Bestla schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:14:
[Afbeelding]
Wij hebben het net zo goed niet breed, maar ik mag zeker niet klagen ( wij leven nu, niet later )
Ik heb mijn grillguru met wat sparen en 'geluk' bij elkaar gekregen, een onverwachte bonus die de boel wat bespoedigde.
Persoonlijk heb ik het niet zo op het hoge neuzen gedoe van 'mijne is beter, want duurder'
ik heb een kennis die een Green Egg XL heeft gekocht, nadat wij onze GG kochten, alleen maar om zijn compensatiedrang te bevredigen.
Die 2500+ euro die hij er aan uitgegeven heeft, staat echt niet in verhouding met de 900€ bij GG
De 61cm oppervlak is geweldig, maar hij gebruikt ze voor de speklapjes en worstjes
Mijn broertje heeft ook zo'n locomotief, en het is inderdaad geweldig.
Een heel andere werkwijze, heerlijk in ruimte, en met wat tweaking zelfs 2 lagen om je ribs op te plaatsen.
Hou hem droog, en het gaat wel langer mee dan 6 jaar, maar daarentegen, kost zo'n 250€, dus een paar tientjes per jaar aan 'kosten'
Ik heb mijn vrouw moeten beloven minimaal 10j met de GG te doen ....
@Bestla Prima ding verder. Als ik een tip mag geven, als het metaal niet zo dik is dan wil hij nog weleens iets vervormen bij de de deksels. Met als resultaat dat de temperatuur wat lastiger onder controle is te houden.
Kachelband rondom de kleppen/deksels doen en schuifjes om de boel dicht te klemmen helpt al een hoop. Zijn de kosten niet en makkelijk zelf te doen.
Kachelband rondom de kleppen/deksels doen en schuifjes om de boel dicht te klemmen helpt al een hoop. Zijn de kosten niet en makkelijk zelf te doen.
Neeeee!!FreshMaker schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:33:
[...]
ik heb een kennis die een Green Egg XL heeft gekocht, nadat wij onze GG kochten, alleen maar om zijn compensatiedrang te bevredigen.
Die 2500+ euro die hij er aan uitgegeven heeft, staat echt niet in verhouding met de 900€ bij GG![]()
De 61cm oppervlak is geweldig, maar hij gebruikt ze voor de speklapjes en worstjes

Ja joh ...
vorig jaar een feestje bij hem in de achtertuin.
Volle verwachting, ik had hem wat linkjes, en foto's gestuurd van mijn dingetjes.
Maar helaas .... het was een pronkstuk, hij was er zó blij mee ... en er was zoveel voor te krijgen (accessoires) geweldig ...
Om met een glas wijn naar te kijken, denk ik .... in de te duur omgebouwde achtertuin
Een andere collega, die heeft net voor mij een BGE Large gekocht, en heeft hem net als ik elke week wel in gebruik, altijd leuk om met hem wat overleg te hebben, kilo's vlees ( om 9u in de morgen
tot hilariteit van onze managers
Binnenkort eens vis roken met eiken fuikpalen die door het zout in het water een compleet andere smaak afgeven. Zal mij benieuwen.
Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.
Van die lui met een overkapping, een kamado en de hele rambam en dan vorig paasweekend toen het zonnetje lekker was posten "zo, het bbq seizoen is weer van start"FreshMaker schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:04:
[...]
Ja joh ...
Volle verwachting, ik had hem wat linkjes, en foto's gestuurd van mijn dingetjes.
Maar helaas .... het was een pronkstuk, hij was er zó blij mee ... en er was zoveel voor te krijgen (accessoires) geweldig ...
Om met een glas wijn naar te kijken, denk ik .... in de te duur omgebouwde achtertuin

Alle gekheid op een stokje: ik was ook een worstjes, speklapjes griller op een gas-bbq in alleen in de zomer
Als je zoiets uitgeeft moet je er natuurlijk ook goed gebruik van maken, anders kan je net zo goed met een goedkoop dingetje van de Aldi ofzo gaan staan bakken. Zelf wil ik wel sparen voor een duurder/ luxer BBQ, maar heb (voorlopig) nog andere prioriteiten. (eerst maar eens een overkapping/ veranda aan huis maken, dan kan eventuele apparatuur ook netjes droog staan)FreshMaker schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:04:
[...]
Ja joh ...
Om met een glas wijn naar te kijken, denk ik .... in de te duur omgebouwde achtertuin![]()
Een andere collega, die heeft net voor mij een BGE Large gekocht, en heeft hem net als ik elke week wel in gebruik, altijd leuk om met hem wat overleg te hebben, kilo's vlees ( om 9u in de morgen)
tot hilariteit van onze managers
Zeker in de zomer wil ik dan meer volledige maaltijden klaarmaken op de BBQ, zodat we niet meer (of iig minder) in de keuken hoeven te staan.
Wij hebben de BBQ ook al wel weer aangehad, ook gas, met lavastenen vind ik net meer een bbq smaak geven dan puur gas. Maar dan aardappeltjes erop, groenten erop en een goed lapje vlees. Kreeg van de buurvrouw voor het vlees (rundvlees) de tip deze in te smeren (met vet en kruiden), op ong 50 graden in de oven voor lange tijd, om de kerntemperatuur goed te hebben. Eigenlijk een kwestie van dichtschroeien op de Q, zodat deze niet taai wordt aan de buitenkant, en de kerntemperatuur ook al goed is.
[ Voor 16% gewijzigd door jbdeiman op 17-04-2020 09:19 ]
Ik ben juist met een goedkope Gamma Kamado begonnen om te kijken of ik er iets van bak 
Heb deze nu een jaar, en ben er vorige week eindelijk achter hoe ik hem hoger dan 200 graden stook
(blijkbaar moet je de hele margrietschijf opzij schuiven om ècht hard door te stoken?)
Heb deze nu een jaar, en ben er vorige week eindelijk achter hoe ik hem hoger dan 200 graden stook
(blijkbaar moet je de hele margrietschijf opzij schuiven om ècht hard door te stoken?)
Ik ben erachter gekomen dat het ook heel erg met de houtskool die je gebruikt te maken heeft. En hoe je de de BBQ vult. Als je gewoon je zak omkeert van boven af dan is het veel lastiger om de temperatuur hoog te krijgen. Ik heb gisteren geprobeerd om hem anders te vullen.Flapperbol schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:30:
Ik ben juist met een goedkope Gamma Kamado begonnen om te kijken of ik er iets van bak
Heb deze nu een jaar, en ben er vorige week eindelijk achter hoe ik hem hoger dan 200 graden stook![]()
Onderin echt mooie grote stukken en vervolgens hem verder opgebouwd naar boven dat er veel lucht tussendoor kan. Met als resultaat dat de temperatuur heel snel kon stijgen en ik hiermee ook heel goed de temperatuur kon beheersen.
Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism