Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 75 ... 348 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
g00gle schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:33:
[...]

Ik ben erachter gekomen dat het ook heel erg met de houtskool die je gebruikt te maken heeft. En hoe je de de BBQ vult. Als je gewoon je zak omkeert van boven af dan is het veel lastiger om de temperatuur hoog te krijgen. Ik heb gisteren geprobeerd om hem anders te vullen.
Onderin echt mooie grote stukken en vervolgens hem verder opgebouwd naar boven dat er veel lucht tussendoor kan. Met als resultaat dat de temperatuur heel snel kon stijgen en ik hiermee ook heel goed de temperatuur kon beheersen. :9
Ahhh, ik mieter er inderdaad gewoon een zak kolen in (van de Hornbach).
Is er een bepaald merk kolen wat jij aanraadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Koffie schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:24:
[...]

Had je 'm niet ingepakt?
Nope had dit recept gevolgd:
https://bbq-helden.nl/pulled-pork-barbecue/

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Flapperbol schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:37:
[...]

Ga naar de Sligro / Makro ( zolang de Horeca niet open gaat, mag je zonder pasjes naar binnen )

Haal een zak Restaurant-grade ( ik heb zelf BlackRanch ) en probeer het uit
Heb je 15/20 kilo aan groot en klein bij elkaar ( tot halve tuinpalen ;) )
jbdeiman schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:15:
[...]

Als je zoiets uitgeeft moet je er natuurlijk ook goed gebruik van maken, anders kan je net zo goed met een goedkoop dingetje van de Aldi ofzo gaan staan bakken. Zelf wil ik wel sparen voor een duurder/ luxer BBQ, maar heb (voorlopig) nog andere prioriteiten. (eerst maar eens een overkapping/ veranda aan huis maken, dan kan eventuele apparatuur ook netjes droog staan)
Zeker in de zomer wil ik dan meer volledige maaltijden klaarmaken op de BBQ, zodat we niet meer (of iig minder) in de keuken hoeven te staan.
Wij hebben de BBQ ook al wel weer aangehad, ook gas, met lavastenen vind ik net meer een bbq smaak geven dan puur gas. Maar dan aardappeltjes erop, groenten erop en een goed lapje vlees. Kreeg van de buurvrouw voor het vlees (rundvlees) de tip deze in te smeren (met vet en kruiden), op ong 50 graden in de oven voor lange tijd, om de kerntemperatuur goed te hebben. Eigenlijk een kwestie van dichtschroeien op de Q, zodat deze niet taai wordt aan de buitenkant, en de kerntemperatuur ook al goed is.
Ik heb nu mijn afdakje aan de schuur, geen groot project, relatief budget en in delen opgebouwd ( totale kosten zo'n 250€ schat ik )
Heb daaronder mijn GG, Lidl-ei van vorig jaar, vorige maand was de Beefer gasgrill ( salamander/bovenrill ) bij Aldi voor 50€, en de wokbrander.

Ik kan nu alle kanten op onder mijn afdak ( misschien nog een klein koelkastje, maar da's alleen voor het leuk )

Momenteel mijn werkblad van blokhut-planken, misschien vorig jaar iets van een watervast multiplex.

Mijn BBK - Budget Buiten Keuken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ix9IPPBpkyw5mlOlcVUiV0ZA-vk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6p2gEXa9MfAgCYS2TyRlLJ4k.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOrfM6Q0LxjEHW-MUaBg9q3y3s8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9cgIpvAJtweXMwoSMtmyF4j1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bEe6NB6pbaXUZg7AexWwSZT_gl0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4OzsKYM9APVGxmkjmBT7dPEi.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YyZG0KNZlT9eAbxIAkdugDNjOts=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dze425FY2V0S9C4Pq5ERSuDz.jpg?f=fotoalbum_tile

Work in progress ... :+

[ Voor 90% gewijzigd door FreshMaker op 17-04-2020 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-10 13:49
Flapperbol schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:37:
[...]

Ik heb de zwarte zak van bestcharcoal.eu gehad. Die gaan heel lang mee en moeilijker aan.
Ik heb nu de witte zak van bestcharcoal.eu erin, die gaan makkelijker aan en branden sneller warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:31
FreshMaker schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:10:
[...]
Ik heb nu mijn afdakje aan de schuur, geen groot project, relatief budget en in delen opgebouwd ( totale kosten zo'n 250€ schat ik )
Heb daaronder mijn GG, Lidl-ei van vorig jaar, vorige maand was de Beefer gasgrill ( salamander/bovenrill ) bij Aldi voor 50€, en de wokbrander.

Ik kan nu alle kanten op onder mijn afdak ( misschien nog een klein koelkastje, maar da's alleen voor het leuk )

Momenteel mijn werkblad van blokhut-planken, misschien vorig jaar iets van een watervast multiplex
Wij hebben een tuin pal op het zuiden en krijgen (enorme) warmte ontwikkeling binnen door 6 meter aan glas. Wel een heel lichte woning van binnen, maar in de zomer erg warm. Over die volledige 6 meter maken we een veranda, zodat we in de schaduw beter buiten kunnen zijn in de zomer, maar ook wanneer het afkoelt qua weer toch meer en langer buiten kunnen zijn, een heater hebben we wel al, maar zonder overkapping vervliegt de warmte nogal snel. Het wooncomfort staat wat dat betreft op nummer 1, daarna kunnen we wel eens gaan kijken naar een BBQ.

Mooie bijkomstigheid is dat we dan ook gemakkelijker / langer van de BBQ gebruik kunnen blijven maken, omdat die altijd droog staat. Vlees van de grill vind ik sowieso lekkerder, maar het is ook nog eens minder vet dan uit een pan waarin je ook nog eens boter of olie doet. :)
Nu al zin in als dat projectje straks weer klaar is, en we er lekker van kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:47
Ik denk dat ik ook zoiets inelkaar ga schroeven deze zomer. Zo lastig hoeft het niet te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:23:
[...]

Ik denk dat ik ook zoiets inelkaar ga schroeven deze zomer. Zo lastig hoeft het niet te zijn :)
I I can do it .....

Met tips van vaklui aan de zijlijn ( tweakers en familie ) kwam ik een heel eind.
Waar je (kennelijk) op moet letten is draagkracht vn de dakconstructie :)

Ik weet dat het vele malen beter en mooier kan, maar dat is voor een ieder om te bepalen.
Functioneel is voor mij het belangrijkste.
( Nu alleen mijn pizzamonster nog op de plek krijgen - volgende week vrijdag een takel gereserveerd, dus dan is het eindelijk zover )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zou 'm volgende keer zo rond de 70 graden inpakken in een paar goede lagen alufolie.
Je buitenkant droogt hiermee niet uit, het helpt wat voor je zone, en je vangt een hoop sappen op die je bij het pullen er weer toe kan voegen aan je vlees.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

@Koffie Hmm ok. Gaan we dat volgende keer eens doen.

Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-10 16:10
Koffie schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:34:
[...]

Ik zou 'm volgende keer zo rond de 70 graden inpakken in een paar goede lagen alufolie.
Je buitenkant droogt hiermee niet uit, het helpt wat voor je zone, en je vangt een hoop sappen op die je bij het pullen er weer toe kan voegen aan je vlees.
Heb de vorige keer ook dat recept gebruikt en inderdaad ingepakt (zoals ook in het recept staat).
Anders duurt het wel erg lang en ik heb niet het idee dat het iets voor de smaakbeleving gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nou ja er staat dat als je tijd hebt en er een beetje bij kunt blijven je hem ook niet-ingepakt kunt doen. Die eerste 2 omstandigheden waren aanwezig dus ik besloot het zonder te doen.
Smaak was overigens echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-10 15:54

World Citizen

FreeReef.nl

Hey allen,

Ik wil dit weekend eens een keer Beef Jerky maken. Ik heb een kilo runderhaas gehaald, en ga hem een beetje traditioneel marineren.

Nu wil ik de helft maken in een tafel model rookoventje, en de andere helft in een echt voedseldroger.

Het is een beetje een kruisvraag, maar heeft er iemand ervaringen met voedseldrogers, en kan die wellicht wat bullet points geven waar ik op moet letten.

Ik zie er hier een hele berg https://www.blokker.nl/c/...16?idx=products_price_asc

maar wellicht zijn er valkuilen of dingen die je echt niet handig gaat vinden?

Iemand tips?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Hi,

Heb voor mijzelf besloten om nu ook de stap te maken naar de kamado, daarvoor vanmorgen de kamado van de Lidl online besteld. Wordt helaas pas eind volgende week geleverd maar dan ga ik het eindelijk meemaken na jaren op een Weber 47" bezig geweest te zijn. Bevalt de mini kamado mij dan ga ik de stap maken naar een grote. Zo wil ik het een beetje doen zeg maar.

Nu had ik vraag, de kamado van de Lidl wordt minimaal geleverd, alleen een kamado volgens mij maar verder niks. Graag hoor ik tips wat ik moet aanschaffen zoals bv voor indirect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:31
Frid0 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:38:
Hi,

Heb voor mijzelf besloten om nu ook de stap te maken naar de kamado, daarvoor vanmorgen de kamado van de Lidl online besteld. Wordt helaas pas eind volgende week geleverd maar dan ga ik het eindelijk meemaken na jaren op een Weber 47" bezig geweest te zijn. Bevalt de mini kamado mij dan ga ik de stap maken naar een grote. Zo wil ik het een beetje doen zeg maar.

Nu had ik vraag, de kamado van de Lidl wordt minimaal geleverd, alleen een kamado volgens mij maar verder niks. Graag hoor ik tips wat ik moet aanschaffen zoals bv voor indirect.
Dat is hier best vaak voorbij gekomen, dat kun je makkelijk even zoeken in dit topic ;) (tip: zoek op gietijzer pan)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:51

Dennis1812

Amateur prutser

@Frid0 gietijzeren pannetje van de xenos is een must. Verder heb ik nog geen accessoires gekocht.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:25
World Citizen schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:30:
Hey allen,

Ik wil dit weekend eens een keer Beef Jerky maken. Ik heb een kilo runderhaas gehaald, en ga hem een beetje traditioneel marineren.

Nu wil ik de helft maken in een tafel model rookoventje, en de andere helft in een echt voedseldroger.

Het is een beetje een kruisvraag, maar heeft er iemand ervaringen met voedseldrogers, en kan die wellicht wat bullet points geven waar ik op moet letten.

Ik zie er hier een hele berg https://www.blokker.nl/c/...16?idx=products_price_asc

maar wellicht zijn er valkuilen of dingen die je echt niet handig gaat vinden?

Iemand tips?
Ik heb een Sedona droogoven en dat is voor oa beef jerkey echt perfect. Kijk bij een voedseldroger vooral hoe deze zijn temperatuur beheerst. De goedkopere modellen schieten altijd x graden door en koelen weer af, daarna warmt deze weer op. De Sedona is een stabiele droogoven qua temperatuur, maar daar is de prijs uiteraard ook na.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Dennis1812 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:42:
@Frid0 gietijzeren pannetje van de xenos is een must. Verder heb ik nog geen accessoires gekocht.
Ow okay. Die gebruik je dan voor indirect?
Is dat een pannetje met steel of zonder? Met lijkt mij zo lastig omdat je dan de kamado niet meer kan sluiten (of zeg ik nu iets heel dom) :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

@Frid0 zonder steel. 2 handgreepjes. Die hang je als 't ware in je kamer. Laagje water erin of alu folie erin en daar je rooster bovenop. Kan je kamado gewoon dicht.
Ik heb ook die van de lidl namelijk. En idd voor indirect.
Enige gekloot vind ik om als ik iets indirect gaar en daarna nog een korst wil geven op hoge temp om het pannetje er dan weer uit te vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-10 11:34

Bestla

Kvinne

FreshMaker schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:33:
[...]
Mijn broertje heeft ook zo'n locomotief, en het is inderdaad geweldig.
Een heel andere werkwijze, heerlijk in ruimte, en met wat tweaking zelfs 2 lagen om je ribs op te plaatsen.
Hou hem droog, en het gaat wel langer mee dan 6 jaar, maar daarentegen, kost zo'n 250€, dus een paar tientjes per jaar aan 'kosten' :+

Ik heb mijn vrouw moeten beloven minimaal 10j met de GG te doen ....
Mijne kostte €164 incl gratis bezorging en %40 korting. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:38:
@Bestla Prima ding verder. Als ik een tip mag geven, als het metaal niet zo dik is dan wil hij nog weleens iets vervormen bij de de deksels. Met als resultaat dat de temperatuur wat lastiger onder controle is te houden.
Kachelband rondom de kleppen/deksels doen en schuifjes om de boel dicht te klemmen helpt al een hoop. Zijn de kosten niet en makkelijk zelf te doen.
Goeie tip ja, want dat ding van die maat was erg moeilijk op temperatuur te houden door alle kieren van dat ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

@Frid0 als je liever online besteld is dit de link.
https://cookinglife.nl/ov...Q0wuMzEyMzY&sqr=CL.31236&

Xenos is hij wel wat goedkoper maar niet altijd voorradig.

Edit: daar ook niet meer op voorraad zie ik. Heb je in elk geval een plaatje met wat ik bedoel.

[ Voor 19% gewijzigd door Dennis1812 op 17-04-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Dennis1812 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:50:
@Frid0 zonder steel. 2 handgreepjes. Die hang je als 't ware in je kamer. Laagje water erin of alu folie erin en daar je rooster bovenop. Kan je kamado gewoon dicht.
Ik heb ook die van de lidl namelijk. En idd voor indirect.
Enige gekloot vind ik om als ik iets indirect gaar en daarna nog een korst wil geven op hoge temp om het pannetje er dan weer uit te vissen.
Aha, ok snap wat je bedoelt. Zeker zo pannetje: https://www.xenos.nl/ovenschaal-ovaal-gietijzer-22-cm
Heb je daar niet speciaal handschoenen voor dan? Heb zoiets een keer gekocht, van die vuurvast handschoenen, ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ja zeker zijn er handschoenen voor. Maar hij past precies. Dus je moet hem eerst opwippen wat soms best lastig is. Zeker als er nog wat vocht inzit wat ik liever niet over m'n kolen kieper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Dennis1812 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:58:
Ja zeker zijn er handschoenen voor. Maar hij past precies. Dus je moet hem eerst opwippen wat soms best lastig is. Zeker als er nog wat vocht inzit wat ik liever niet over m'n kolen kieper.
Snap ik, maar kan je dan niet beter kiezen om er alu-folie in te doen?
Trouwens, bedankt voor de link maar ook daar is die uitverkocht zie ik. Beetje jammer, even verder zoeken online en anders morgen bij de winkel langs en hoop dat ze er 1 hebben. Ø 20 cm is de goede maat, Ø 22 cm is te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Hari-Bo schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:43:
[...]

Ik heb een Sedona droogoven en dat is voor oa beef jerkey echt perfect. Kijk bij een voedseldroger vooral hoe deze zijn temperatuur beheerst. De goedkopere modellen schieten altijd x graden door en koelen weer af, daarna warmt deze weer op. De Sedona is een stabiele droogoven qua temperatuur, maar daar is de prijs uiteraard ook na.
Goed tip! Thanks.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

22 is voor de lid idd te groot. 20 past goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb die van de big bazaar, en gebruik een goedkope grilltang om mijn kolen/roosters/pannetje te pakken. Ik schuif 1 punt van de tang onder het pannetje en pak het dan gewoon op door de andere punt erop te knijpen. Vrij simpel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:28

skoozie

SCSI

Frid0 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:01:
[...]

Snap ik, maar kan je dan niet beter kiezen om er alu-folie in te doen?
Trouwens, bedankt voor de link maar ook daar is die uitverkocht zie ik. Beetje jammer, even verder zoeken online en anders morgen bij de winkel langs en hoop dat ze er 1 hebben. Ø 20 cm is de goede maat, Ø 22 cm is te groot?
Vorig jaar toen ik hem zocht was hij daar ook uitverkocht. Even email adres invullen en verder zoeken. Uiteindelijk kwam hij weer beschikbaar en had ik er daar 2 gehaald, 1 voor mezelf, ander voor broer. Om hem eruit te halen heb ik een waterpomptang van de Action voor 5 euro. past goed tussen het rooster en veel grip op het pannetje.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
Zijn er meer mensen die ervaring hebben met Weber deksels die lucht 'lekken'? Ik heb er zojuist kachelband opgeplakt maar de deksel sluit nu behoorlijk moeilijk. Had ik de kachelband moeten uitrekken en dan plakken? Ik kan met één rol één deksel doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Beun schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:48:
Zijn er meer mensen die ervaring hebben met Weber deksels die lucht 'lekken'? Ik heb er zojuist kachelband opgeplakt maar de deksel sluit nu behoorlijk moeilijk. Had ik de kachelband moeten uitrekken en dan plakken? Ik kan met één rol één deksel doen :p
Misschien dat het kachelband zich een beetje moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Bestla schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:13:
[...]

Misschien dat het kachelband zich een beetje moet zetten.
Ik hoop het :p Zojuist de deksel erop gedaan in de hoop dat het beter gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Gonadan schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:50:
Heeft iemand wel eens cowboyvlees gemaakt? En dan bedoel ik niet een of ander vertaling van beef jerky maar zoals ze dat in Drenthe vaak bij de slager hebben liggen.
Het lijkt een dun (paar mm) varkenslapje met een marinade met een licht zuurtje, wat zoet en bij de goede een subtiele nabrander. Het is niet kneiterhard maar wel wat gedroogd, je eet het koud uit het vuistje. (ik althans)

Zoiets zou ik wel eens willen maken dus ben wel benieuwd naar een recept en/of bereidingswijze. :)
Ben je hier nog mee doorgegaan?

Ik zit te denk aan 8 uur marineren in

- Worchestersaus
- Soja
- Honing
- Rode peper
- Verse knoflook
- Ui poeder
- Cayenne peper
- Mierikswortel

En dan verwacht ik met strips van 2x0.5cm toch wel 5 uur te moeten drogen in een echte voedseldroger. Maar kennelijk hangt dat ook wat af van het vlees wat je hebt.

Dus ik vermoed dat ik zeker 6 uur moet drogen in een tafelroker, en toch ook wel 5/6 uur in een oven met de deur open.
(60 graden)

Ben benieuwd of het je gelukt is. Ik ben het beu om telkens in Amerika kilo's te bestellen en er dan weer 4 weken op te moeten wachten :D

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
World Citizen schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:22:
[...]

Ben je hier nog mee doorgegaan?

Ik zit te denk aan 8 uur marineren in

- Worchestersaus
- Soja
- Honing
- Rode peper
- Verse knoflook
- Ui poeder
- Cayenne peper
- Mierikswortel

En dan verwacht ik met strips van 2x0.5cm toch wel 5 uur te moeten drogen in een echte voedseldroger. Maar kennelijk hangt dat ook wat af van het vlees wat je hebt.

Dus ik vermoed dat ik zeker 6 uur moet drogen in een tafelroker, en toch ook wel 5/6 uur in een oven met de deur open.
(60 graden)

Ben benieuwd of het je gelukt is. Ik ben het beu om telkens in Amerika kilo's te bestellen en er dan weer 4 weken op te moeten wachten :D
Yup heb dat toen gedaan. Procureur bij de slager besteld en die kruidenmix van Van Beekum gebruikt. Qua consistentie kwam dat aardig in de buurt van wat ik wilde, maar niet qua smaak.
De kruiden maakten dat het meer een gedroogde karbonade leek dan het cowboyvlees wat ik wilde hebben. Later nog een keer gedaan en zelf wat cayenne en ander spul erbij gemieterd, dat werd wel beter.

De mix die jij beschrijft lijkt in de basis aardig op de marinade die ik voor biltong gebruikte, dat vind ik nog net even lekkerder om eerlijk te zijn. Had daar ook een simpele variant die ook prima te hachelen was: soja, worchestershiresaus, tabasco en wat knoflook.

Beef jerky (daar denken velen aan bij de term cowboyvlees) doe ik eigenlijk nooit, kan ook lekker zijn maar vind ik het minste.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Gonadan schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:36:
[...]

Yup heb dat toen gedaan. Procureur bij de slager besteld en die kruidenmix van Van Beekum gebruikt. Qua consistentie kwam dat aardig in de buurt van wat ik wilde, maar niet qua smaak.
De kruiden maakten dat het meer een gedroogde karbonade leek dan het cowboyvlees wat ik wilde hebben. Later nog een keer gedaan en zelf wat cayenne en ander spul erbij gemieterd, dat werd wel beter.

De mix die jij beschrijft lijkt in de basis aardig op de marinade die ik voor biltong gebruikte, dat vind ik nog net even lekkerder om eerlijk te zijn. Had daar ook een simpele variant die ook prima te hachelen was: soja, worchestershiresaus, tabasco en wat knoflook.

Beef jerky (daar denken velen aan bij de term cowboyvlees) doe ik eigenlijk nooit, kan ook lekker zijn maar vind ik het minste.
Ja die naam gebruik ik maar even voor het gemak. Maar ik weet niet wat precies officieel wat is. :)

Dat droge, had je ze 2 dagen in een zak in de koelkast gelegd, of direct opgegeten. Wat ik begrijp is dat je ze beter na het bereiden 2 dagen in een zak in de koelkast kan leggen. Dan verdeeld het resterende vocht in het vlees zich weer gelijkmatig over alle stukken, en zou het minder droog en korrelig moeten zijn.

Maar dat zal heel lastig gaan worden denk ik :D 2 dagen afblijven is niet te doen.

Tabasco... dat was ik inderdaad vergeten Thanks, snel straks nog even halen en dan een nacht in de marinade!

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
World Citizen schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:50:
Ja die naam gebruik ik maar even voor het gemak. Maar ik weet niet wat precies officieel wat is. :)

Dat droge, had je ze 2 dagen in een zak in de koelkast gelegd, of direct opgegeten. Wat ik begrijp is dat je ze beter na het bereiden 2 dagen in een zak in de koelkast kan leggen. Dan verdeeld het resterende vocht in het vlees zich weer gelijkmatig over alle stukken, en zou het minder droog en korrelig moeten zijn.

Maar dat zal heel lastig gaan worden denk ik :D 2 dagen afblijven is niet te doen.
Wat denk je zelf? :P

Meteen bikken die handel, gelukkig kan ik toch niet alles op dus er blijft genoeg over om even weg te leggen. De theorie erachter kan ik wel volgen , maar ik vraag mij sterk af of het verschil merkbaar is (voor mij). Meestal bijt je er toch een flink stuk af en gaat zitten kauwen.
Het idee van gedroogd vlees is juist ook dat je de smaak ten volle terug krijgt als je goed kauwt zodat het vermengt met je speeksel en opwarmt. Dan maakt het wat mij betreft nog weinig uit hoe de vochtverdeling in het stukje exact is. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-10 14:46
Ik zag hier een hele discussie over kolen voorbij komen.
Nu zit ik eigenlijk ook met een vraag hierover.

Ik heb dus zulke zakken bij mijn BBQ ontvangen:
https://www.vuurenrook.nl...acho-argentinie-deal.html

Eerste zak is opgebruikt. en voor het gemak 2 van deze nieuwe besteld.
maakt verder voor mijn vraag niet uit overigens.

Nu zitten er in elke zak uiteraard grote stukken en kleine stukjes(gruis noemen ze dat volgens mij).
Is er een bepaalde opbouw die je moet / kan gebruiken in je kamado? of maakt dat totaal niet uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Swaxie schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:05:

Nu zitten er in elke zak uiteraard grote stukken en kleine stukjes(gruis noemen ze dat volgens mij).
Is er een bepaalde opbouw die je moet / kan gebruiken in je kamado? of maakt dat totaal niet uit?
Ik doe dat niet, dat is me echt teveel gezeur. Pleur de zak gewoon leeg boven de kamado tot er genoeg in zit, tenzij ik hem echt heet wil laten worden, dan gooi ik er een goede bodem in, steek die aan en als het goed warm is gaat de rest er bij

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 17-04-2020 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Swaxie schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:05:

Deze gebruik ik ook, werkt prima, goede hitte en mooie blokken
Ja, gruis ... zolang het niet door mijn onderrooster zakt, is het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-10 14:46
Ok, maar gewoon zak leegkiepen dus haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:07

franssie

Save the albatross

Swaxie schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:24:
Ja. Tenzij er een stuk ter grootte van een onderarm in zit dan haal ik even een hamer of kleine bijl.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zo, net even een stukkie buikspek klaargemaakt voor de migratie tot bacon.
Deze keer als test het stuk in 2en gesneden en voor beide een ander bier voor de natte pekel gebruikt. Verder alles hetzelfde. Als het volgende week klaar is kan ik dus mooi het verschil proeven.
Heel benieuwd :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:29:
Ja. Tenzij er een stuk ter grootte van een onderarm in zit dan haal ik even een hamer of kleine bijl.
Die zijn juist ideaal voor lang low and slow. Vandaag de Niclan met 4 grote stukken aangestoken met de looftlighter. De onderste schuif op zeker 3cm open en de top vent beetje open.

En mooi constant op 110C kunnen houden daar de Niclan erg ontvlambaar is.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Night-Reveller schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:31:
[...]

Ik heb het filmpje ook bekeken en het is goed gedaan. leuke uitleg hoe je dit maakt. Wel had ik een onvervuld gevoel na het filmpje: " en nu?" ik verwachtte eigenlijk de hamburgers op de bbq te zien liggen en dat je ze daarna proeft en vertelt wat je er van vind. Closure heb ik nodig :+

Leuk gedaan en een mooie professionele setup!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrHDMAMJS5ZsO7BozAutmgOMq08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/74q1PRrElzkzPzC6nBoghOgs.jpg?f=fotoalbum_large

Speciaal voor jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Swaxie schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:24:
Gewoon doen. Als het echt veel gruis is kan je je basket nog even schudden en het gruis uit je aspan halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Heb net gegeten, maar deze zou ik zo weghakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

418O2 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:36:
[...]

Heb net gegeten, maar deze zou ik zo weghakken
Nou . .zelfs ik had er moeite mee. Ze waren minstens 150 gram per stuk.
Eerst 1 broodje egg-burger op, daarna deze dubbele. Burp! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Koffie schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:44:
[...]

Nou . .zelfs ik had er moeite mee. Ze waren minstens 150 gram per stuk.
Eerst 1 broodje egg-burger op, daarna deze dubbele. Burp! :P
Dat is ook een beetje het gewicht dat ik meestal aanhou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:16
O+

Ziet er erg lekker uit! Heerlijk die stukken bacon. Wat voor kaas heb je gebruikt? cheddar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Night-Reveller schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:19:
[...]

O+

Ziet er erg lekker uit! Heerlijk die stukken bacon. Wat voor kaas heb je gebruikt? cheddar?
Thanks!
Plastic cheddar van de super :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-10 13:49
Wat heerlijk dat dit topic weer lekker tot leven is gekomen! Vond het hier vrij stil 😌 mooie burger geworden @Koffie die zal wel gesmaakt hebben!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

g00gle schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:26:
Wat heerlijk dat dit topic weer lekker tot leven is gekomen! Vond het hier vrij stil 😌 mooie burger geworden @Koffie die zal wel gesmaakt hebben!!
Thanks.

Als het buiten warmer word, gaat die Q vanzelf bij iedereen aan :)
Hier ook weer een weekend volgepland met bbq.

Ik vond nog een prefab rauw hammetje in de vriezer (voorgepekeld) ik gooi deze morgen inderect op de bbq in een bak met wat aardappeltjes. Evet wat boter erbij. Groentjes erbij grillen en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrCowboyBunny
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-10 18:28
mrCowboyBunny schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:56:
[....] en tot nu toe ben ik blij met de Weber.
Inmiddels 3 weken verder. SmokeFire denk zo'n 10 keer aangehad. Variërend van high&fast (315C) tot low&slow (100C), rib-eye's, hamburgers, spareribs, kip, pulled pork en buikspek. Nog steeds blij, het is een mooi apparaat. Lichte rooksmaak aan de gerechten die er kort op liggen. Bij langere sessies merk je het beter.

Grease fires heb ik geen last van. Al heb ik met de low&slow sessies ook (net als op mijn eerdere bbq's) gewoon opvangbakjes er onder. Pellets lopen ook mooi door met de nieuwe insert. Maar helaas wel een aantal issues gehad. Grootste probleem is dat er spontaan temperatuurdalingen optreden, in zowel high&fast en low&slow sessies. Gaat dat om bijv. dalingen van +- 115 graden terug naar 75 in 15 minuten tijd. Ene keer komt ie met moeite weer terug of moet je even door de pelletbak "harken/roeren" en dan herstelt ie zich weer en de andere keer herstelt ie zichzelf maar schiet ie door naar 170 graden (temp dan nog steeds op 115 graden ingesteld). De SmokeFire kan actief koelen (ongeveer 10 graden per minuut), dus mocht ie te hoog doorschieten dan zou ie ook weer vlot terug moeten koelen zou je zeggen. Maar als dat issue zich voordoet, dan koelt ie op de een of andere manier ook niet terug.

Als ik zelf temperatuur instel op 315C en daarna naar bijv. 180, dan koelt deze wel actief terug en met 10 a 15 minuten zit je op 180 graden. Technisch kan die het dus allemaal wel.

Op Reddit zijn diverse gebruikers die aangeven dat ze, na het verwijderen van de fingerguard betere ervaringen hebben. Ik heb mijn vingerbescherming in de pellet bak ook verwijderd en daarna een aantal sessies gedaan. Helaas nog steeds wisselingen in temperatuur,.

Inmiddels ook (goed) contact met de Weber Original Store, waar ik de SmokeFire vandaan heb. Goede ondersteuning vanuit hen. Er schijnt een speciaal team van Weber in Duitsland te zitten die de probleem gevallen behandelt. In Nederland zijn 3 SmokeFires die problemen geven (en er zijn meer dan 3 verkocht :P). Conclusie op dit moment is dat ik last heb van het "E3" probleem. Daarvoor zijn inmiddels vervangende onderdelen onderweg, waarvan ze in Amerika goede resultaten lijken te geven. Nog even afwachten dus. WOS heeft ook al aangeboden om de gehele EX6 te vervangen door een nieuwe, alleen in de nieuwe zitten niet de vervangende onderdelen waardoor je in theorie hetzelfde probleem kunt krijgen. Het probleem gaat hoe dan ook opgelost worden.

Ik ben, ondanks de temperatuurschommelingen, nog steeds erg blij met de SmokeFire. Het is een mooi apparaat en lekker veel ruimte. Ik dacht heel even dat 6 dikbevleesde spareribs (die bekende doos van de Makro) misschien toch wat krap zou worden. Maar op het onderste gedeelte passen met gemak 8 slabs en dan boven nog 4 gok ik (en dan heb ik het nog niet over een mooi ribbenrek/dekselhouder van de Ikea die je ook nog kunt gebruiken).

Van een 2-tal sessies heb ik de temperatuur bijgehouden en in Excel gebeukt zodat er een mooi grafiekje gemaakt kan worden. Eerste afbeelding afbeelding betreft een sessie met de spareribs. Tweede afbeelding is alleen nog maar het opstarten van de SmokeFire, dat 45 minuten heeft geduurde voordat die op temperatuur is (normaal zo'n 10 a 15 minuten).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpXB86HIMOdIJ6aw-p-4eDr5g7A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ECcpJW8V7IYiDGZEcCxzMd70.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29Opf9niP19q5JObr8SrBGvOnnc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PJBnKLmOJyhh2jUiZdxBWpLx.png?f=fotoalbum_large

De sessie waar ik pulled pork en rollade heb gemaakt, heb ik gebruik gemaakt van mijn Meater block die zowel de kerntemperatuur als omgevingstemperatuur meten. Hierbij heb ik overigens zelf niet "ingegrepen" maar de SmokeFire zijn ding laten doen om te kijken wat er zou gebeuren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8rPitHT4o3s_7DIoj3v1GgBvQM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DfIIy1JpGqppBZrgJbga5WeT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUpnABuMPWdrt0f-MafvYcHsLFI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x1koDBzLcd17OQV1u1pgmycH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pyoWKbHvZwLuKGXzh425tr-jLKw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PgtNDB2zkXfk4Gf2JJAoVXWx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-10 21:05
Ik ben het niet eens met kolen er zo maar in kiepen. Kans dat er kleine stukjes in je onder rooster zit en je airflow blokkeren is behoorlijk groot. Ik pak daarom altijd eerst een paar grote blokken en die leg ik onderop.

Pas daarna flikken ik het hele ding vol 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

De kwaliteit van die smoker van mij valt mij nog niet tegen. De onderdelen zijn best zwaar uitgevoerd, en de hele doos met inhoud was amper te tillen.

Vandaag de doppenset en steeksleutels erbij pakken en dat ding in elkaar zetten. Ik geloof dat mijn vrouw zei dat we kip zouden eten.

Beercanchicken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:20
Bestla schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 07:55:
De kwaliteit van die smoker van mij valt mij nog niet tegen. De onderdelen zijn best zwaar uitgevoerd, en de hele doos met inhoud was amper te tillen.

Vandaag de doppenset en steeksleutels erbij pakken en dat ding in elkaar zetten. Ik geloof dat mijn vrouw zei dat we kip zouden eten.

Beercanchicken :9~
Oeh...maiden run! :) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Net een flink stuk procureur gekocht om mijn Weber 57" mee te ontmaagden morgen.

Nu heb ik in de afgelopen 2 jaar alleen maar gebarbecued met een Kamado. Dus ben benieuwd hoe dit morgen zal gaan.
Ik lees overal dat de snake methode voldoet voor +- 4 a 5 uur op 100-120 graden. Neem aan dat deze bonk vlees toch wel richting de 7 a 8 uur gaat.

Wat adviseren jullie om te doen om de kolen langer dan 5 uur op 100 graden te kunnen houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:38

backupdevice

No Risk , Full Push

Yogibeer schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 09:12:
Net een flink stuk procureur gekocht om mijn Weber 57" mee te ontmaagden morgen.

Nu heb ik in de afgelopen 2 jaar alleen maar gebarbecued met een Kamado. Dus ben benieuwd hoe dit morgen zal gaan.
Ik lees overal dat de snake methode voldoet voor +- 4 a 5 uur op 100-120 graden. Neem aan dat deze bonk vlees toch wel richting de 7 a 8 uur gaat.

Wat adviseren jullie om te doen om de kolen langer dan 5 uur op 100 graden te kunnen houden?
Briketten gebruiken ipv kolen in een ketel . Snake helemaal rond maken en dan heb je over het algemeen genoeg . Mocht je na een paar uur zien dat je te weinig over hebt leg je er gewoon een paar bij

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
backupdevice schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:04:
[...]

Briketten gebruiken ipv kolen in een ketel . Snake helemaal rond maken en dan heb je over het algemeen genoeg . Mocht je na een paar uur zien dat je te weinig over hebt leg je er gewoon een paar bij
Ik heb er ook twee van die 'kolenbakjes' bij gekregen die je aan beide zijdes van de barbecue kunt plaatsen.
Het vlees leg je dan boven een lekbak in het midden van het rooster.
Is dit niet effectiever? Of wordt daarmee de temperatuur te hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierraPapa
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-10 08:59
Na het zien van al die prachtige gerechten hier ook maar de stap gezet en de Lidl-kamado besteld. Bedankt voor de inspiratie! Zal er nog even zo’n gietijzeren bakje bij bestellen. Nu nog even op zoek naar een goede vleesthermometer. Gaan vijf lange wachtdagen worden met dit heerlijke weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Yogibeer schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:14:
[...]

Ik heb er ook twee van die 'kolenbakjes' bij gekregen die je aan beide zijdes van de barbecue kunt plaatsen.
Het vlees leg je dan boven een lekbak in het midden van het rooster.
Is dit niet effectiever? Of wordt daarmee de temperatuur te hoog?
Ik zou die bakjes niet voor een PP sessie gebruiken. Ik gebruikte altijd een snake van briketten . Met een snake heb je altijd weinig briketten aan dus lagere temperatuur en makkelijker te managen.

[ Voor 9% gewijzigd door backupdevice op 18-04-2020 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
backupdevice schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:17:
[...]

Ik zou die bakjes niet voor een PP sessie gebruiken. Ik gebruikte altijd een snake van briketten .
Oke. Ga ik dat zeker doen.

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Yogibeer schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:17:
[...]

Oke. Ga ik dat zeker doen.

Thnx!
Veel plezier en pic’s or it didn’t happen !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Laatst online: 27-10 19:47
Yogibeer schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 09:12:

Ik zou ook zeker voor de snake methode gaan. En dan zelfs nog aluminium folie op het rooster.
Hierdoor kon ik hem meer dan 10 uur met 1 snake.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJll3RCApxpz2m-rk68vCMvgliY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1NUy0otVDaoi7D1XjN8ud1a.jpg?f=fotoalbum_large
Ik gebruikte wel van die blok briketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
InfoTracer schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:25:
[...]

Ik zou ook zeker voor de snake methode gaan. En dan zelfs nog aluminium folie op het rooster.
Hierdoor kon ik hem meer dan 10 uur met 1 snake.
[Afbeelding]
Ik gebruikte wel van die blok briketten.
Nice! Hoe heb je dit gedaan met die foli? Maak je daarvan een soort schild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
Yogibeer schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:30:
[...]

Ik had dit afgekeken bij de Minion methode. Ik heb het niet zonder geprobeerd maar het werkte goed.
Ik denk dat het idee is dat de lucht dan geforceerd via de briketten gaat. Maar ik heb gewoon aluminiumfolie op het rooster gelegd wat geen briketten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Yogibeer schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:30:
[...]

Ik had in mijn GBS 57 altijd twee straat stenen zitten om twee zones te creëren. Boven op die stenen had ik dan nog een gebogen Alu schaal staan tot het rooster. Op die manier had ik een perfect hitteschild.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Zo, de smoker bbq staat klaar voor het low & slow werk. Het is een mooi stevig ding geworden. Ik heb ze slechter van kwaliteit gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
Bestla schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:45:
Zo, de smoker bbq staat klaar voor het low & slow werk. Het is een mooi stevig ding geworden. Ik heb ze slechter van kwaliteit gezien.
En dat voor die prijs. Ben benieuwd naar het eerste resultaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:13
Iemand ervaring met de THM kokosbriketten? Op internet vond ik wat berichten en afbeeldingen, maar dat waren rechthoekige blokken. Ik heb een doos van 10kg gekocht bij de Makro voor 12 euro om te proberen. Ik heb echter cilindervormige briketten met een gat in het midden. Ligt een sessie spareribs op en tot nu toe brandt mijn snake nog wel aardig gelijkmatig. Weinig bijregelen nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9nLJLESjzCp3vpmTkTJMS29G6Ac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CVUhSxKaoKfYpB4RPx21ChRB.jpg?f=fotoalbum_large

En een sneak preview:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EdWi1ggAxcurbMnEeOt1tH_i1F0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5F876zpLRBHLePRTZmaoI0Ju.jpg?f=fotoalbum_large

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
NoepZor schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:53:
Iemand ervaring met de THM kokosbriketten? Op internet vond ik wat berichten en afbeeldingen, maar dat waren rechthoekige blokken. Ik heb een doos van 10kg gekocht bij de Makro voor 12 euro om te proberen. Ik heb echter cilindervormige briketten met een gat in het midden. Ligt een sessie spareribs op en tot nu toe brandt mijn snake nog wel aardig gelijkmatig. Weinig bijregelen nodig.

[Afbeelding]

En een sneak preview:

[Afbeelding]
Mijn ervaring is dat ze het goed doen alleen wel veel as. Maar blijven goed stabiel warm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:01

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

InfoTracer schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:19:
[...]

Mijn ervaring is dat ze het goed doen alleen wel veel as. Maar blijven goed stabiel warm.
Zelfde ervaring, relatief veel as, maar wel functioneel en prettig in gebruik. Ik had de vierkante kokosbriketten van THM. Online gekocht uit Belgie....40 kilo in 1x maakte het verzendkostenvrij. Bleek een groothandel, want er kwam een fullsize mega vrachtwagen een pallet uitladen voor mijn deur en hij belde nog om 16:30 of wij met een half uur nog wel open waren, omdat hij krapjes aan 17:00 ging redden.
Ah well, ik heb er zeker anderhalf jaar misschien wel 2 jaar mee vooruit gekund....de oude tijd van 2x per week op het balkon barbecuen, weer of geen weer :D.

Nu alweer wat jaren een tuin en kamado, dus geen briketten meer hierzo :)

[ Voor 43% gewijzigd door Nomad op 18-04-2020 17:23 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:36
Shit. Vandaag stond pulled pork op de planning. Is vanmorgen het klussen uit de hand gelopen en het stuk pas te laat erop gegaan.

Hadden honger hier dus maar rondje cafetaria gedaan.
Nu is de pulled pork klaar, maar wat doe ik ermee.

Wordt morgen pas gegeten.
Laten rusten en pullen? Daarna portioneren en koelen/vriezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:36:
Shit. Vandaag stond pulled pork op de planning. Is vanmorgen het klussen uit de hand gelopen en het stuk pas te laat erop gegaan.

Hadden honger hier dus maar rondje cafetaria gedaan.
Nu is de pulled pork klaar, maar wat doe ik ermee.

Wordt morgen pas gegeten.
Laten rusten en pullen? Daarna portioneren en koelen/vriezen?
Pullen voordat het koud is. Dan gewoon portioneren in zakjes en invriezen. Is prima op te warmen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Kippendij op zijn Grieks

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GxXp9xJHfZQ5O9pGptORSmX_bGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sSnKyTAKYHtERg9X2Di6akK0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Vanochtend begonnen met een nieuw recept pizzadeeg. Als eerste keer 57% water geprobeerd en dat deeg was heel goed gelukt. Eerste rijs is dan 2 uur en 2e rijs is 6 uur. Twee pizza's geprobeerd en de rest (4 bolletjes) liggen al in de vriezer. Ik denk dat ik de volgende keer wel naar meer % water kan eigenlijk.

Deeg, waanzinnig veel beter. Zoveel meer smaak dan we gewend zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qofx_yi8s9MSXxUIAaeAjeT__tI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxaFMbdIPLKjon0cusOQQEQZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubJjvBlMz4ZKFBB1uu6c_EdwfuI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4G4NCQkEuQAwKfgd19MEzDqh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkTVhwrPGSm8NIuzZIHpCnb_lGg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hKWoOWl1XwUAAvTcdIYo79Cr.jpg?f=fotoalbum_tile

Eerste pizza ging wel aardig, ik merkte dat de steen meer tijd nodig had om op te warmen, de 2e ging duidelijk beter. Zelfgemaakte pizzasaus, beetje rauwe ham erbij. Meer heb je niet nodig :Y)

Alleen jammer, volgens mij sluit de deksel aan de scharnier-kant niet goed meer :( Er kwam al wat rook uit tijdens de pizza-sessie en het duurt heel erg lang voor hij nu uitdooft. Morgen maar eens kijken of dat stuk te verstellen valt of dat we nieuw vilt nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

mithras schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 22:57:
Vanochtend begonnen met een nieuw recept pizzadeeg. Als eerste keer 57% water geprobeerd en dat deeg was heel goed gelukt. Eerste rijs is dan 2 uur en 2e rijs is 6 uur. Twee pizza's geprobeerd en de rest (4 bolletjes) liggen al in de vriezer. Ik denk dat ik de volgende keer wel naar meer % water kan eigenlijk.

Deeg, waanzinnig veel beter. Zoveel meer smaak dan we gewend zijn.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Eerste pizza ging wel aardig, ik merkte dat de steen meer tijd nodig had om op te warmen, de 2e ging duidelijk beter. Zelfgemaakte pizzasaus, beetje rauwe ham erbij. Meer heb je niet nodig :Y)

Alleen jammer, volgens mij sluit de deksel aan de scharnier-kant niet goed meer :( Er kwam al wat rook uit tijdens de pizza-sessie en het duurt heel erg lang voor hij nu uitdooft. Morgen maar eens kijken of dat stuk te verstellen valt of dat we nieuw vilt nodig hebben.
Mooi man.

Ik heb hier een betonnen bbq met gietijzeren rooster en kleine goedkope sluitbare op wieltjes staan die al roest had in de folder. Maar daar past precies een pizzasteen in. Geweldige pizzas kwamen daar uit.

Ook hebben wij een statafelbbq/bierkrattafel. Een kadootje van een vriend van mij. Er past een bierkrat in het blad, of een bbq. ;) Als de bbq in gebruik is geen bier op de tafel zetten, die is erg snel warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-10 21:24
@NoepZor
Yup, heb er meerdere keren pulled pork, ribs en short ribs mee gemaakt. Werken w.m.b. prima alleen veel as.

Branden lang en stabiel. Ik gebruik een weber MT met een plate setter, als ik de vuur ring vol leg is er nog een kwart over na ~11 uur op 120 graden.

@Nomad
Haha dat is hilarisch :+ .

[ Voor 6% gewijzigd door ndonkersloot op 19-04-2020 08:48 ]

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 21:43
Vandaag mijn eerste poging tot pulled pork. Een stuk varkensprocureur van 2,5 kg er om 8u op gelegd. Diverse recepten bekeken, tijden variëren van 6u tot 14u. Ik vind het maar lastig plannen. Toch gaat het best vlot, nu bijna twee uur verder en vleestemperatuur is al 51 graden bij een temperatuur van 105-110...

Plaatje bij het praatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LwsqreaNA29w-j56K3Q99BFX_QM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OfiLlJsVJDYBTR2DsHjurMSw.jpg?f=fotoalbum_large

Straks nog twijfelen tussen inpakken of niet, wil het wel als avondeten hebben maar in dit tempo lijkt me dat niet nodig. Of gaat, behalve de zone, de temperatuurstijging sowieso afvlakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Laatst online: 27-10 08:05
Ziet er goed uit, wat is het recept?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
-MD- schreef op zondag 19 april 2020 @ 09:57:
Vandaag mijn eerste poging tot pulled pork. Een stuk varkensprocureur van 2,5 kg er om 8u op gelegd. Diverse recepten bekeken, tijden variëren van 6u tot 14u. Ik vind het maar lastig plannen. Toch gaat het best vlot, nu bijna twee uur verder en vleestemperatuur is al 51 graden bij een temperatuur van 105-110...

Plaatje bij het praatje:
[Afbeelding]

Straks nog twijfelen tussen inpakken of niet, wil het wel als avondeten hebben maar in dit tempo lijkt me dat niet nodig. Of gaat, behalve de zone, de temperatuurstijging sowieso afvlakken?
Ik ben ook voor de eerste keer Pulled Pork aan het maken.
Vanochtend om 8 uur de BBQ aangestoken, maar temperatuur bleef wat aan de lage kant. Uiteindelijk wat extra kokosbriketten toegevoegd. Temperatuur nu stabiel en inmiddels ligt dat enorme blok al een uurtje te garen.

Benieuwd hoelang het duurt voordat jij hem op +-90 graden hebt vandaag.

Mijn foto volgt later.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gisteren was niet spectaculair, gewoon lekker eten.
Prefab beenhammetje van de super. Beetje roomboterAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_xVjt7fCQIPCUhiMQ7IG16vLXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hIxBBftswoMQt1ELv5Onztii.jpg?f=fotoalbum_large en wat extra rub Indirect gegaard naar 65 graden
Frikandel burnt ends achtig iets voor de kids. Was prima te doen.
Potje groente erbij voor de kids want je zal eens gekke groenten eten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Kippie ligt lekker in de marinade

Sriracha : knoflook en chili. Limoenolie, olijfolie, snufje cajunkruiden.
Wrijven maar, ook onder het velletje van de borst.
Die ligt in de koelkast tot einde middag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndonkersloot
@-MD-
Begin gaat inderdaad snel, nog niet wrappen je wilt eerst dat er een korst vormt. Zelf glaze ik hem nog voor de wrap. Ik glaze rond 70 graden Celsius en laat het dan nog 1,5/2 uur liggen voor ik wrap. Dan blijft ie ingepakt tot 92 graden en dan door de alu folie heen prikken om gaarheid te voelen.

Er zijn meerdere manieren gewoon op je gevoel af gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09:57
Tiwazz schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:57:
@-MD-
Begin gaat inderdaad snel, nog niet wrappen je wilt eerst dat er een korst vormt. Zelf glaze ik hem nog voor de wrap. Ik glaze rond 70 graden Celsius en laat het dan nog 1,5/2 uur liggen voor ik wrap. Dan blijft ie ingepakt tot 92 graden en dan door de alu folie heen prikken om gaarheid te voelen.

Er zijn meerdere manieren gewoon op je gevoel af gaan.
Lesson learned van een van mijn voorgaande sessies: prik bij voelen op gaarheid niet te ver door, want dan gaat het aan de andere kant ook door de folie heen (en verlies je alle sappen :( :F ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

BBQ is aan, nu opstoken tot 150 en gaan met die beercanchicken.

[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 19-04-2020 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
-MD- schreef op zondag 19 april 2020 @ 09:57:

Plaatje bij het praatje:
[Afbeelding]

Probleem is dat TOT een graaf of 60 het allemaal voorspoedig gaat.
Pas dan komt het echte wachten, het langzaam 'wegsmelten' van de gelatineuze bindweefsels en vetten.
De gevreesde 'stall'
Hierdoor kan het weer afkoelen, wat de bereiding zo lang laat duren. Dit is het moment om te beslissen of je inpakt ( warmte conserveren ) of de 'moeilijke' route neemt, en dus 5 a 6u op 60/65C blijft hangen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RKd1wqDf-4QvfxGoLDNQVDK1wfg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m6kKDTxvDiQVjRCxir6PJQLP.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zijn het ribs vanavond
Met zoete aardappelfriet, rode krieltjes en koolsalade op basis van zure room en mosterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@FreshMaker
Oeh, die zien er lekker dik uit! Ik heb tot zover enkel vrij dunne baby backs gehad.

Ik heb besloten om de Q maar weer is aan te steken, ditmaal voor een pizza.
Heb een Weber pizza steen die ik op een master touch leg. Iemand nog onmisbare tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Tiwazz schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:23:
@FreshMaker
Oeh, die zien er lekker dik uit! Ik heb tot zover enkel vrij dunne baby backs gehad.

Ik heb besloten om de Q maar weer is aan te steken, ditmaal voor een pizza.
Heb een Weber pizza steen die ik op een master touch leg. Iemand nog onmisbare tips?
Gebruik 2 stenen, met wat ruimte ertussen.
Andes wordt de steen zelf te heet, en verbrand de bodem te snel.
https://bbq-helden.nl/pizza-op-ketelbarbecue/

Verschillende onder ons hebben dit al vaker gedaan, ik gebruik een Kamado, met de deflector er in, een grote steen op het rooster, en de ronde erboven, op 3 moeren

Anders is hier ook veel info te vinden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ndonkersloot
@FreshMaker
Thanks!
Ik had me vooraf iets beter moeten voorbereiden misschien :+ .

Heb vier losse gemaakt zodat ik wat kon experimenteren. Goed gelukt alle vier eigenlijk wel!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6npbd9Nrm9RhuQe1h3zrmSIbSHY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3OlHUJ66PAkVX8jD7uqNc5yq.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 73% gewijzigd door ndonkersloot op 19-04-2020 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

screamhouse schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:02:
[...]

Ziet er goed uit, wat is het recept?
Zest van een citroen
Knoflook na smaak
Eetlepel peterselie (vers)
Eetlepel rode wijnazijn
Pezo naar smaak

Kippendijen insmeren en 4 a 5 uur in de koelkast.

Dan indirect op de q tot een graat of 70 en dan direct tot 75/80

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4hqmxcaUPGbxS-3vZC0rpu11yE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uJ5GPZFCYKaB8GOfb2ypombK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGyw8mT_y29fD61NiMceDUpk0n4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SDcEbXG3zajU145j3MGcnChm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTTdthMTFzcL424GzkDVkY_YnsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UshAqgSLRoVMtXq2o3LgQkDM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3inJfo3n2KHvyDsNp7tivVRjge8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OwNvT7HfMgoGtGZds9r17lo6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@FreshMaker
Zien er goud uit!
Waar heb je de ribs vandaan? Ik moet toch ook echt een keer dik bevleesd kopen..
Laatste keer had ik een doos van de Makro 'Wide cut' waren ook goed.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tiwazz schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:03:
@FreshMaker
Thanks!
Ik had me vooraf iets beter moeten voorbereiden misschien :+ .

Heb vier losse gemaakt zodat ik wat kon experimenteren. Goed gelukt alle vier eigenlijk wel!

[Afbeelding]
Zien er al beter uit dan mijn eerste poging vorige week :Y)
Ziet er TOP uit. Vind het altijd mooi als een volledige maaltijd van de Q komt.

Hier vanavond beetje aanmodderen. Gisteren vlees uit de vriezer gehaald.
Ikea meuk ophalen en monteren nam toch weer meer tijd in dan gedacht. Braai ff opstoken.
Voor vrouw + dochter eoa Lidl "Angus top-round steak". Zoonlief word gelukkig van een prefab kipburger. Voor mij een eendenborst met mineola op een sukkje cederhout. Prefab rosti-rondjes voor iedereen.
Verse boontjes ff gewoon gekookt.
Maar het mooiste van alles : Dochter vond (op de overheersende sinaasappelsmaak na) de eend lekkerder dan de steak :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/snxrurWdfWaVhbRC0WqCyFh2SVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y6lDwzwZYJvEvTVfYQAMDlCK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTCGlwVsvWkz2HT04GIsfmQomM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b6BmQXVq4SYlEmib5P5XiedY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNeDy9duwckWDfjBVFS-aBWtGWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bOn228d972mtzrS5jorZlYvo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Esselink
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 21:02
@Koffie
Heel herkenbaar.

Ziet er goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Zo, bbq is weer schoon en staat klaar voor het volgende gebruik.

Schoonmaken is een fluitje van een cent werk. Rekken even soppen, as er uit scheppen en klaar.

BCChicken was zalig mals en heerlijk van smaak. Echt een blijvertje aangezien we gek op kip zijn. In de vriezer liggen 3 kilo kippendij voor saté en 30 slagershamburgers te wachten op hun beurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ql8_6pGsYuHVwxThwrMB1Xs66ZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4zIP85Y3ph13OLGRZvheu2RD.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren met open vuur en de Bricknic een kokosmakronen gemaakt. Uiteraard niet in één batch omdat het niet allemaal past :P De buitenkant was subtiel krokant en perfect gelukt met een mooie goudbruine kleur. :*)
Recept terug te vinden op mijn blog.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Tiwazz schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:51:
@FreshMaker
Zien er goud uit!
Waar heb je de ribs vandaan? Ik moet toch ook echt een keer dik bevleesd kopen..
Sligro, het meeste van mijn vlees haal ik daar.
Nu voor 'iedereen' bereikbaar, je mag er gewoon binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwersbongel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-10 09:28
Ik had dus de pech dat hier een Sligro zit die geen vlees verkoopt. Alleen wat hamburgers en ander frituur spul.. :-(

Xbox: Didoekoe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Tiwazz schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:51:
@FreshMaker
Zien er goud uit!
Ik zou lekker online ribs kopen als je geen (geschikte) groothandels in de buurt hebt.

https://www.bbquality.nl/...tting-extra-dik-bevleesd/
https://www.aalvink.nl/product/spareribs-naturel-2/

Zoiets bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vanavond maar eens de plate setter van mijn GGC proberen schoon te branden. Gewoon de kolen hoog opstoken en daarna de plate setter een half uurtje aan elke kant op de kolen gelegd. De plate setter was eerst pikzwart van de kolen, is nu aan een kant brandschoon. Komt de uitdrukking brandschoon soms daar vandaan? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Gonadan schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:05:
[...]

Wat denk je zelf? :P

Meteen bikken die handel, gelukkig kan ik toch niet alles op dus er blijft genoeg over om even weg te leggen. De theorie erachter kan ik wel volgen , maar ik vraag mij sterk af of het verschil merkbaar is (voor mij). Meestal bijt je er toch een flink stuk af en gaat zitten kauwen.
Het idee van gedroogd vlees is juist ook dat je de smaak ten volle terug krijgt als je goed kauwt zodat het vermengt met je speeksel en opwarmt. Dan maakt het wat mij betreft nog weinig uit hoe de vochtverdeling in het stukje exact is. ;)
Holy Tweaker wat is dat verdorie lekker zeg.
Ik zal de volgende keer een stappenplan maken, maar nondeknetters dit is goed gelukt.

Ik heb de helft op de rookoven gedaan en de helft in de oven. Beide zijn perfect. Het enigste wat ik zou veranderen is dat ik grotere plakken wil.

Ik moet morgen even een foto maken van het resultaat, en zal de volgende keer een verslagje maken.

Beef Jerky!!!! Beter dan die van Jack Link uit de supermarkt.

FreeReef.nl

Pagina: 1 ... 75 ... 348 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism