Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 351 352 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:12

Esumontere

Floep, banaan.

ASS-Ware schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:37:
[...]

Geen foto, wel een filmpje waar je het misschien redelijk kan zien:
YouTube: 3 January 2026
Tja, een paar m van een grote metalen stang... Dan krijg je wel variatie ja.
Ik zou me niet doodstaren op die ambient sensor, luchttemperatuur is sowieso lastig te bepalen.

[ Voor 12% gewijzigd door Esumontere op 05-01-2026 16:48 ]

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:26
Orion84 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:47:
Lijkt in elk geval dat de ene probe bijna een cm dieper in het vlees zit dan de ander, dat kan behoorlijk schelen natuurlijk.
Het is me duidelijk, die ambient temps maar negeren en indien nodig, een losse Inkbird probe op het rooster klemmen.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:01

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gewoon gevalletje handleiding lezen dus. :Y)

Ik heb ook wel gemerkt dat het wat kan verschillen met wat je zelf vindt dat de temperatuur in de barbecue zou moeten zijn. En de afwijking kan ook binnen een sessie verschillen. Zo heb ik bijvoorbeeld ook het gevoel (nou ja gevoel, ik weet het zeker maar heb het niet wetenschappelijk onderzocht) dat wanneer een groot stuk nog vocht aan het verdampen is de afwijking weer verschilt van wanneer hij al aardig een korst gevormd heeft.

Het is een leuke indicatie, met name handig om snelle wijzigingen in omgevingstemperatuur te zien. Want giert je barbecue gewoon uit de pas dan zie je dat wel, maar de waarden niet te letterlijk nemen.

Nu vind ik dat sowieso wel een dingetje. Veel van die online barbecuers willen tot op de graad precies werken maar dat is niet praktisch en slaat ook eigenlijk nergens op. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Gonadan schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 08:45:
Gewoon gevalletje handleiding lezen dus. :Y)

Ik heb ook wel gemerkt dat het wat kan verschillen met wat je zelf vindt dat de temperatuur in de barbecue zou moeten zijn. En de afwijking kan ook binnen een sessie verschillen. Zo heb ik bijvoorbeeld ook het gevoel (nou ja gevoel, ik weet het zeker maar heb het niet wetenschappelijk onderzocht) dat wanneer een groot stuk nog vocht aan het verdampen is de afwijking weer verschilt van wanneer hij al aardig een korst gevormd heeft.

Het is een leuke indicatie, met name handig om snelle wijzigingen in omgevingstemperatuur te zien. Want giert je barbecue gewoon uit de pas dan zie je dat wel, maar de waarden niet te letterlijk nemen.

Nu vind ik dat sowieso wel een dingetje. Veel van die online barbecuers willen tot op de graad precies werken maar dat is niet praktisch en slaat ook eigenlijk nergens op. :P
Dat is voor de kerntemperatuur wel relevant, het verschil tussen medium rare en medium biefstuk is iets van 2 °C ofzo. Voor de omgevingstemperatuur is het een stuk minder boeiend :P

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-01 10:45
ik heb nu voor de 2e keer geprobeerd om malse pulled pork te maken.
voorgaande dag ingespoten met appelsap en gerubt
de andere dag op de bbq. lekschaal gevuld met water. Maar toch vond ik hem te stug
iemand tips voor de volgende keer?

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

chimera2 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 10:28:
de andere dag op de bbq. lekschaal gevuld met water. Maar toch vond ik hem te stug
Welk stuk vlees heb je gebruikt? Tot welke temperatuur gegaard? Wat waren de condities?

• Ozzie
  • Laatst online: 21:43
Waarschijnlijk langer garen. Het verschilt een beetje per stuk vlees maar soms ga ik met pulled pork wel tot de 92-94 graden. Vanaf 88 graden ga ik voelen met mijn thermometer hoe zacht het vlees is, maar daar moet je wel een beetje gevoel voor krijgen wanneer het goed is om te pullen.

Pak je het vlees in?

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Gonadan

Gonadan

Esumontere schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:58:
[...]

Dat is voor de kerntemperatuur wel relevant, het verschil tussen medium rare en medium biefstuk is iets van 2 °C ofzo. Voor de omgevingstemperatuur is het een stuk minder boeiend :P
Voor kern is het iets kritieker, maar ook daar wordt er wat te zwaar aan getild. Het mondgevoel wat een stuk vlees heeft bij een bepaalde temperatuur verschilt ook gewoon per stuk vlees, dus waar die 54 bij de één perfect is wil je bij de ander daar juist misschien wel weer een paar graden vanaf zitten. Zelfs als je het al voor elkaar krijgt om hem na rusten exact op het juiste aantal graden te krijgen dan nog betekent dat niet dat je garing precies goed is. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-01 10:45
Esumontere schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 10:44:
[...]

Welk stuk vlees heb je gebruikt? Tot welke temperatuur gegaard? Wat waren de condities?
het was procureur. en ik heb hem gegaard tot 88 graden.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

chimera2 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:46:
[...]

Bij welke omgevingstemperatuur? Wat voor barbecue heb je? Hoe lang heeft hij erop gelegen? Heb je geprikt om te kijken hoe zacht hij was? Heb je meteen gepulled of hem laten rusten? Heb je na het pullen nog braadvocht en/of bbq saus of dergelijke toegevoegd?

Je mag wel iets uitgebreider zijn in je vraag om goede tips te kunnen geven. :)

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:44

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Met enkel deze info zeg ik, (veel) langer garen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Gonadan

Gonadan

Dit is toch meer dan genoeg info? Voor pulled pork is 88 vrij laag. Nog even los van (daar ga ik weer) dat er niet één vaste temperatuur is waarop hij perfect is. Dat is een kwestie van roeren met je thermapen en kijken hoe hij voelt. Of gewoon tot minimaal 96 door zodat je zeker weet dat het ook zonder tanden te eten is. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:45
Procureur gaat bij mij ook altijd ergens tussen de 93-96 graden.
Bij pulled pork is hij bij mij wanneer het mij uitkomt dat ik hem van de WSM kan halen. Als ik even druk ben met dingen wordt het wat minuten later.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-01 10:15
[...]

Zoals anderen ook al aangeven, langer garen.
88 is over het algemeen niet hoog genoeg. Ik ga meestal door tot zo'n 92-94 graden (af en toe ff prikken met thermometer om te voelen)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:12
Wrappen en veel verder doorgaren

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-01 12:58
Ik heb nu 3 keer pulled pork gemaakt en 3 keer was het ontzettend lekker. Ik heb het volgens het recept van Noskos gemaakt:
https://www.bbq-nl.com/wedstrijd-pulled-pork/

Zoals andere al aangeven: goed inpakken en langer doorgaren tot je er met een prikker of thermometer heel makkelijk in kunt prikken.

[ Voor 11% gewijzigd door Abom op 07-01-2026 11:34 ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-01 10:15
418O2 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:31:
[...]

Wrappen en veel verder doorgaren
Wrappen is niet perse nodig. Met geduld gaat het prima. In mijn beleving helpt wrappen voornamelijk tijdens de 'stall' en doet het daarbuiten niet heel veel.

• Gonadan

Gonadan

Voordeel van inpakken is dat je ook vocht bewaart wat je later weer kunt inzetten om het wat smeuïger te maken als je het uit elkaar getrokken hebt. Daarnaast wordt de korst ook een stuk steviger als je hem niet inpakt, het is een kwestie van smaak of je dat juist wel of niet wilt maar bij pulled pork heb ik dat liever niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:12
Gonadan schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:36:
Voordeel van inpakken is dat je ook vocht bewaart wat je later weer kunt inzetten om het wat smeuïger te maken als je het uit elkaar getrokken hebt. Daarnaast wordt de korst ook een stuk steviger als je hem niet inpakt, het is een kwestie van smaak of je dat juist wel of niet wilt maar bij pulled pork heb ik dat liever niet.
En ik heb ook het idee dat je het vocht dan ook wel weer wat "het vlees in stoomt". Die stall kan anders ook idioot lang duren anders, dan droog het vlees best veel uit

• Gonadan

Gonadan

418O2 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:51:
[...]

En ik heb ook het idee dat je het vocht dan ook wel weer wat "het vlees in stoomt". Die stall kan anders ook idioot lang duren anders, dan droog het vlees best veel uit
Klopt in zekere zin, doordat het vocht niet weg kan zal je binnen de folie een natte bende houden. Hierdoor kan het vocht uit het vlees niet verder verdampen (de lucht is verzadigd) en zal de korst nat worden en de boel natter blijven dan wanneer het vocht wel echt weg kan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ASS-Ware
Binnenkort een feestje en er komt iemand die geen rund eet, dus ik denk dan o.a. MOINK balls te maken, maar dan met kippengehakt.

Ik heb 3 recepten gevonden.

Versie 1
Kipgehakt 250 gram
1/4 Punt paprika (gesnipperd)
1/4 Ui (gesnipperd)
Knoflook, 1 teentje
Beschuit, 1 stuks
Kipkruiden
Ontbijspek

Versie 2
1kg kippengehakt
100gr zongedroogde tomaatjes
2el tomatenmosterd
1 rode ui
kipkruiden
1 ei
paneermeel
verse tijm
Ontbijtspek

Versie 3
500 gram Kipgehakt
100 gram Geraspte Cheddar
1 Ei
1 Jalapeño
1 Rode Ui
1 eetlepel Paprikapoeder
1 eetlepel Gedroogde Peterselie
2 theelepels Knoflookpoeder
1 theelepel Versgemalen Zwarte Peper
3 eetlepels Paneermeel
BBQ Rub
Ontbijtspek

Maar waarom niet gewoon het standaard MOINK balls recept waarbij je alleen het gehakt vervangt door kip?

Jullie nog ideeën hierover?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[...]

88 graden is echt te laag.
zo rond de 70 graden leg je de procureur in een braadsleet en wrap je de braadslee met de procureur in. Vanaf een graadje of 90 negin je eens te prikken in het vlees om te voelen of het al te pullen is.
De ene keer is het 94 graden en een andere keer zelfs 97/
Het vocht wat tijdens het inpakken vrijkomt vang je zo op in je braadslee, en dat zou echt ruim voldoende moeten zijn om je pulled pork lekker smeuig te maken.

Tijd voor een nieuwe sig..

• JackBigBoss
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:51
Afgelopen vrijdag ook weer eens pulled pork gemaakt.
2,5kg procureur, avond vantevoren in de rub gezet.
's morgens 6u de Traeger opstarten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hc4oztDFMxBhL_AiRi64U3dnpqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XJY1aX9SmSzNfvgS7hAF8ZDW.jpg?f=fotoalbum_large
Daarna het vlees injecteren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-_jOJ2y9EGkJy8SFfqVpiKx60A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1kzylTbaAN3t1s0j8cKlOsba.jpg?f=fotoalbum_large
en op de bbq
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nsNa4Q0B2sxAe40BwKu8IuMvy34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zUyNTSD208dL6Ck5ott3BKLu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqereV5CGWokfR5hXaMiJujUzSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XnnZrLCeUK7j7BWEi7ZKdn4a.jpg?f=fotoalbum_large
rond 70 graden wat bbq saus erover gesmeerd en met 75 graden ingepakt en doorgaren tot ca. 90
vanaf daar elk kwartier checken of mn prikker er in ging als in "warme boter".
rond de 98graden eraf gehaald, uitpakken, uitdampen en weer inpakken voor ca. 1 uur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B78CC6MGKuv7RMiJjsXo2QjifhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nlB61VTwLmGQ2yvokpGCW9i7.jpg?f=fotoalbum_large
toen pullen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgaG4to0X3ffG6KwOo2TDWgf72c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ttdAm660xniPTNDwhrrXSmSO.jpg?f=fotoalbum_large
En daarna genieten van heerlijke broodjes pulled pork met cole slaw, Heerlijk!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_bkfwZrmB_L8XIDbVmIUOCYZKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vtjHGNF1mcstOAc2lJ5HtRBV.jpg?f=fotoalbum_large

• ASS-Ware
JackBigBoss schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 22:12:
Afgelopen vrijdag ook weer eens pulled pork gemaakt.
2,5kg procureur, avond vantevoren in de rub gezet.
's morgens 6u de Traeger opstarten.[Afbeelding]
Daarna het vlees injecteren
[Afbeelding]
en op de bbq
[Afbeelding]

[Afbeelding]
rond 70 graden wat bbq saus erover gesmeerd en met 75 graden ingepakt en doorgaren tot ca. 90
vanaf daar elk kwartier checken of mn prikker er in ging als in "warme boter".
rond de 98graden eraf gehaald, uitpakken, uitdampen en weer inpakken voor ca. 1 uur.
[Afbeelding]
toen pullen
[Afbeelding]
En daarna genieten van heerlijke broodjes pulled pork met cole slaw, Heerlijk!
[Afbeelding]
Kun je niet beter een dag eerder al injecteren?

• JackBigBoss
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:51
ASS-Ware schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 22:23:
[...]

Kun je niet beter een dag eerder al injecteren?
Ja, dat had gekund natuurlijk. Ik weet niet of het beter is. Wilde het nu eens zo proberen en de smaak was fantastisch. :9~

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

ASS-Ware schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 19:33:
Binnenkort een feestje en er komt iemand die geen rund eet, dus ik denk dan o.a. MOINK balls te maken, maar dan met kippengehakt.

Versie 1
Kipgehakt 250 gram
1/4 Ui (gesnipperd)
Knoflook, 1 teentje
Beschuit, 1 stuks
Kipkruiden
Ontbijspek

Versie 2
1kg kippengehakt
2el tomatenmosterd
1 rode ui
kipkruiden
1 ei
paneermeel
verse tijm
Ontbijtspek

Versie 3
500 gram Kipgehakt
1 Ei
1 Jalapeño
1 Rode Ui
1 eetlepel Paprikapoeder
3 eetlepels Paneermeel
BBQ Rub
Ontbijtspek

Maar waarom niet gewoon het standaard MOINK balls recept waarbij je alleen het gehakt vervangt door kip?

Dat heb ik idd gedaan, maar toen waren ze veel te zout. Ook is kipgehakt wat natter en plakkeriger dan rund. Maar moet vast wel goed gaan.

• Gonadan

Gonadan

Versie 1
Kipgehakt 250 gram
1/4 Ui (gesnipperd)
Knoflook, 1 teentje
Beschuit, 1 stuks
Kipkruiden
Ontbijspek

Versie 2
1kg kippengehakt
2el tomatenmosterd
1 rode ui
kipkruiden
1 ei
paneermeel
verse tijm
Ontbijtspek

Versie 3
500 gram Kipgehakt
1 Ei
1 Jalapeño
1 Rode Ui
1 eetlepel Paprikapoeder
3 eetlepels Paneermeel
BBQ Rub
Ontbijtspek

Moet ook gewoon kunnen denk ik. Uiteindelijk maakt het weinig uit wat je kiest, een moinkbal is het toch niet dus het gaat er met name om of je de gebruikte kruiden en andere ingrediënten lekker vindt.
Hooguit kan ik mij voorstellen dat kip wat makkelijker weg kan vallen en dat men daarom kiest voor andere recepten, maar uiteindelijk is het gewoon een kwestie van smaak.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:30
Gonadan schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 10:54:
[...]

Moet ook gewoon kunnen denk ik. Uiteindelijk maakt het weinig uit wat je kiest, een moinkbal is het toch niet dus het gaat er met name om of je de gebruikte kruiden en andere ingrediënten lekker vindt.
Hooguit kan ik mij voorstellen dat kip wat makkelijker weg kan vallen en dat men daarom kiest voor andere recepten, maar uiteindelijk is het gewoon een kwestie van smaak.
@ASS-Ware ik denk ook dat het uiteindelijk vooral persoonlijke voorkeur is (goede smoes om een proef sessie te doen met verschillende variaties! :9~ ).
Technisch gezien kan het natuurlijk geen MOINK balls heten als er geen koe in gaat (heten ze dan niet toink balls?)

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-01 16:53

watercoolertje

Untertitel

brothermaynard schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 12:10:
[...]
Technisch gezien kan het natuurlijk geen MOINK balls heten als er geen koe in gaat (heten ze dan niet toink balls?)
Klopt helemaal :)

https://bbq-junkie.nl/bbq-recepten/toink-balls/

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• Gonadan

Gonadan

Ja het moet natuurlijk een hippe naam hebben anders werkt het niet op de socials. Ik noem het altijd gehaktballetjes met spek. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ASS-Ware
brothermaynard schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 12:10:
[...]

@ASS-Ware ik denk ook dat het uiteindelijk vooral persoonlijke voorkeur is (goede smoes om een proef sessie te doen met verschillende variaties! :9~ ).
Klopt, TOINK balls inderdaad.
Ik heb 500 gram kippengehakt gekocht, ik ga 2 varianten proberen.

• ASS-Ware

Versie 1
Kipgehakt 250 gram
1/4 Ui (gesnipperd)
Knoflook, 1 teentje
Beschuit, 1 stuks
Kipkruiden
Ontbijspek

Versie 2
1kg kippengehakt
2el tomatenmosterd
1 rode ui
kipkruiden
1 ei
paneermeel
verse tijm
Ontbijtspek

Versie 3
500 gram Kipgehakt
1 Ei
1 Jalapeño
1 Rode Ui
1 eetlepel Paprikapoeder
3 eetlepels Paneermeel
BBQ Rub
Ontbijtspek

Ik heb gisteravond de TOINK ballen gedraaid van versie 3 en 1 en vanavond gingen ze op de BBQ.
Ik heb ze iets aangepast.

Versie 3.

250 gram Kipgehakt
50 gram Geraspte Cheddar
1 Ei
1/2 Jalapeño
1 Rood uitje
1/2 eetlepel Paprikapoeder
1/2 eetlepel Gedroogde Peterselie
2 tenen knoflook
1/2 theelepel gemalen Zwarte Peper
3 eetlepels Paneermeel
11 balletjes van 34-35 gram
In de ontbijtspek gerold
Beetje rub er op

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGxrcNxdRY2HD08dK1KcCeQP13Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m02P2Z8OLmsz4SemLVVObn0y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxoPklTIWWVROEh2YHT1GTdC1Ck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l0ieCIfFnHy3suKoGr56sL6z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkQvBu8Q4Zg3q7ShRlqboerE7eY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/31eOUINtmvIjA1w4LNFqu0BT.jpg?f=fotoalbum_large

Versie 1.

Kipgehakt 250 gram
1 ei
1/4 Puntpaprika
1 rood uitje
Knoflook, 2 teentjes
5 eetlepels paneermeel
11 balletjes van 34-35 gram
Balletjes door de rub gerold
Balletjes in de ontbijspek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BcubAtfMXKuWvvFTzYQ5twhEVNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjFKYK2dRgdWW4t8OFrczRV5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/quDlAViIaUWyCVAZtvWu7QnN1t4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tD4ImXMCppznqL3vZHtSR7n5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RGccQTVzfYCYSLbm2FwKsbWTtuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8v1spLVs5CSX2IhkVglNEIVZ.jpg?f=fotoalbum_large

Balletjes op de BBQ.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hnzhwPmf-ISUKzWaBvDElks6D8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hRhFLqylD4HzXv9sMnJfSZAg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9oiAhV9ESiccgm4rD9-TZUzq4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sji0gS01WFfK7rF0U7wfjwEy.jpg?f=fotoalbum_large

40 min later.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AEdj_MFCYi_oAWa2V-sTKMubsx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D5bEwnb26Hwp6fclPDj78jSq.jpg?f=fotoalbum_large

Resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIHIlXPjj9nlaRfH27uYyJUbU-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZVpTQG8Q6D7GMSAWzZ55XiHF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XH6l-kRakXsftaeg5o97NIAPZWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LbsySdIGaXpDkLNqB9hf4bCW.jpg?f=fotoalbum_large

Beiden superlekker.
Ik ga volgende week zaterdag BBQ-en voor een groepje, verjaardagsfeestje, ribfingers, shotgun shells en TOINK balls, maar ik weet nog niet welke TOINK balls het gaan worden.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:20

Tomatoman

Fulltime prutser

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7gDQb1zeja3q7XYYs8oQ9huPL4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nAlvKGSX3mmh747rjPKLOBex.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren was Bambi te gast op mijn barbecue. Van het hertenrack heb ik een eenpersoons portie afgesneden en gekruid met zout, peper, verse tijm en verse knoflook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2OE9mDvgV18jBZA_8HzhFIKGB7c=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/y58xdlLkpMd8hjaAzfTNI5nl.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-YJeGlC2Ot3tiQowAZYG_cQR0Y=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ff789pADjwLOV2RH2xaIMgps.jpg?f=user_large

Ik heb er al heel snel na deze foto een heat deflector geplaatst en de temperatuur laag gehouden, rond 110 °C. Na een tijdje heb ik de aardappels en een halve sjalot naar de oven verplaatst om daar op 180 graden verder te garen. Eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMC6FuzP0w_SBE1efqB3STIiS8s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LLJ4eH3pi2nhLWItd22lOB15.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_eSEpyYzjNlkpvVFzk_q48Uq8Uo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/K5G4BunpZzAH9ooydTs1U9Nj.jpg?f=user_large

De roodlof was verrassend goed gelukt: mooie barbecuesmaak, goed gegaard, maar toch met een bite. Die ga ik vaker op de barbecue bereiden.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:53
Je roodlof alleen gegrild of nog wat meer mee gedaan?
Ben altijd opzoek na leuke bijgerechten van de bbq om er een complete maaltijd van te maken.
Vlees en aardappels zijn genoeg recepten van maar groenten gerechten is een stuk lastiger

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:20

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik heb er zout op gedaan en een heel klein beetje olijfolie om te voorkomen dat hij zou vastplakken aan de plaat. Daarna op lage temperatuur garen, verder niets. Ik heb het opgediend met een heldere saus (o.a. fond, maizena, whisky).

Een goede grap mag vrienden kosten.

• ASS-Ware
Ik merkte gisteren dat het slotje van mijn Kamadoe Joe niet meer sloot, bleek een veertje te zijn afgebroken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nbb7d33hzyLIDEtyQ0z9iadh5Ic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lMR0zk70C8VAmetI1Lcg6VhO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KrPQ8w9zOnBYMehFOsYAo7K4O8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8RPfYrEfWQxQCKc6WO08PGaN.jpg?f=fotoalbum_large

Formuliertje ingevuld op de KJ website en zie daar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gkoyV5RHTP0TOiH2UWI6G8LmiT4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELiyQC8c3X8bHlJLdi3mpXpi.jpg?f=fotoalbum_large

Op zich netjes, maar zo’n veertje mag natuurlijk niet stuk gaan na 3,5 jaar.
Pagina: 1 ... 351 352 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism