of gegrilde ananas, of een crumble doet het ook altijd goed.
Ik wilde voor het eerst zelf pulled pork gaan maken. Door een gecompliceerde enkelbreuk wil ik deze maar binnen gaan maken in de oven (vloeken in de kerk hier natuurlijk). Ik heb veel gelezen en filmpjes gekeken, maar wilde jullie toch nog even voorleggen hoe ik het voor ogen heb. daarnaast heb ik nog wat vragen
ik heb 2kg procureur besteld.Ook een inkbird ibt-2x thermometer en een marinade injector zijn naar me onderweg.
Ik wilde beginnen door het stuk vlees te injecteren met marinade, in te wrijven met olie en een rub en dit een dag/nacht te laten marineren. Daarvoor had ik ongeveer voor ogen:
Injectiemix: appelsap, appelazijn, worcestershire saus, zout, uienpoeder en misschien nog een klein beetje chili of cayennepeper
Rub: Bruine suiker, gerookt paprika poeder, uienpoeder, knoflookpoeder, zout, komijn, chili/cayenne
volgende dag in de oven (110-120 graden?) schuiven tot 70gr kerntemperatuur. Dan afdekken met aluminium folie en terug in de oven (temperatuur verlagen?) tot kerntemperatuur 88-90 graden.
dan het vlees laten rusten 30min, uit elkaar trekken en aanmengen met bbq-saus.
https://bbq-helden.nl/maak-eigen-barbecuesaus/
paar vragen tot slot:
- laat ik het vlees een nacht staat met injectiemarinade EN rub?
- verlaag ik de temperatuur in de oven nadat ik het vlees heb ingepakt in folie? of laat ik deze 110-120?
- eerst zonder folie en dan met folie? of juist andersom? als ik een licht krokant korstje wil anders nog even na grillen?
- mis ik verder nog iets?