Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 332 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:44
Paganstars schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:43:
jammer dat die zo verrekes duur is :(
En hij gaat nog duurder worden door de import tax van USA producten.

[ Voor 22% gewijzigd door Hari-Bo op 23-07-2018 10:49 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Hari-Bo schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:42:
Gisteren normaal grill werk gedaan op de Caliber Pro Kamado. Wat me opvalt is de extreme zuinigheid. De barbecue om 15:30 aangestoken en om 19:30 weer uit met een temperatuur van 225 graden iets minder dan een halve kilo houtskool gebruikt, de BGE L gebruikt een stuk meer.

Zodra de sessie klaar is de boel afsluiten en na 3 uur zit de temperatuur nog op 150+ graden. En nee het is geen valse lucht zoals de Niclan ;) Maar de isolatie is echt extreem goed.

Ik twijfel nu sterk om de BGE L de deur uit te gaan doen, deze heeft weinig meerwaarde behalve de looks. :D
En hoe verhoudt hij zicht ten opzichte van de broil king keg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Fladder80 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:58:
[...]

En hoe verhoudt hij zicht ten opzichte van de broil king keg?
Qua verbruik nog een stuk lager, nog lichter dan de BKK en de materiaal keuze is echt premium. Maar de BKK prefereer ik wel boven alle kamado's van keramiek qua functionaliteit niet qua looks. Toevallig gisteren een uitgebreide review gemaakt. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hari-Bo op 23-07-2018 11:00 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Hari-Bo schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:00:
[...]

Qua verbruik nog een stuk lager, nog lichter dan de BKK en de materiaal keuze is echt premium. Maar de BKK prefereer ik wel boven alle kamado's van keramiek. Toevallig gisteren een uitgebreide review gemaakt. ;)
Dat had ik gezien, vandaar de vraag :P
RVS is als materiaal idd wel heel premium, en dat ie nog zuiniger is dan de bkk verbaasd me om die reden dan ook niet. Ben echt heel benieuwd naar je toekomstige review van deze kamado.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Borisvt
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-06 13:04
Ik volgde topic 3 en nu topic 4 al een tijdje,

Het wordt tijd dat ik ook maar eens een foto plaats ;)

van het weekeinde lekker kippetje gemaakt op het 99€ mini kamado.
en wat zelf gemaakte hamburgers en groente op de bbq.

Fotos!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FXCPESi.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mgb9Xpn.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KRRECSR.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ubTnI7j.jpg

Resultaat was een heerlijks sappig kippetje, gekruid met een rub uit het bbq boek van Jord Althuizen.

Beide onderstellen zijn trouwens zelf gemaakt, Gas BBQ uit douglas hout met natuursteen gezoete tegel. en het eitje heeft de bekende bekvam mod..

[ Voor 11% gewijzigd door Borisvt op 23-07-2018 13:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qCpdJchMNh7PGRpbnuyCOGjp/full.jpg

Pics or it didn't happen :z :P
Beetje te lang laten rusten in folie (lees: mevrouw was nog niet klaar met haar saus).
Dit is het eerste stuk wat mijn vrouw als aanvaardbare picanha vervanger acht.
We missen de fatcap op dit deel.

Oh, we hadden reeds 50% verorberd van het 1.3kg stuk alvorens we de foto hebben gemaakt.
Het was een lekker stukje vlees,

[ Voor 38% gewijzigd door Chevy454 op 23-07-2018 16:06 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:52
Eén van mijn favoriete rubs voor kip is de Cheeky Chicken van Jord (Smokey Goodness). Nu is dat blik leeg en kom ik er achter dat het 25% duurder is geworden (nu 10, de mijne was 8 euro). Vind ik toch wel erg prijzig voor 50% suiker, zout en wat specerijen. En helaas overal vaste prijzen. Kortom: kent iemand een recept voor een gelijkende rub?

Of een andere briljante rub voor hot wings en drumsticks... altijd welkom.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borisvt
@Cass Casey

ik heb deze rub zelf gemaakt..via een lijst met kruiden welke je moet toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Borisvt schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:29:
@Cass Casey

ik heb deze rub zelf gemaakt..via een lijst met kruiden welke je moet toevoegen.
Heb je een recept?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borisvt
@Cass Casey

jazeker!

https://bbqproof.nl/bbqrecepten/beercan-chicken/

rechts zie je de ingrediënten lijst staan. en ja het is ruim voldoende voor 1 flinke kip! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
@Borisvt , als je een mooie, jonge blondine was, zou ik je zoenen!

EDIT: Boek heb ik thuis liggen volgens mij. Toch maar 's weer open slaan.

Edit2: Damn. Toch niet. Wel drie van Jeroen Hazebroek. Die van Jord dan maar bestellen.

[ Voor 59% gewijzigd door Cass Casey op 23-07-2018 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borisvt
@Cass Casey

helaas moet ik je dan teleur stellen! ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 21:21
Sherlock schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:27:
[...]

Held!! Ik was al aan het kijken naar olievaten en dergelijke, maar dat koppelstuk wat je linkt is echt perfect!

Waarom heb je de 560mm genomen, en niet 500mm? Als ik het goed heb heb je met de 500mm toch ook zo'n 10cm over?
Die was ook onderdeel van de bestelling, maar die is van te dun materiaal. Alle maten tm diameter 500mm zijn uit 0.6mm plaat en daarboven is het 0.8mm.
Oorspronkelijk had ik de 560 besteld voor een maat van mij met een 57 weber, daar is deze maat weer net te klein voor, je hebt dan te weinig overlap om de bevestiging te maken. Ik zou dan de 600mm bestellen.

Voor de zinklaag maak ik mij niet zo'n zorgen, dat gaat zeker goed tot 450graden. Dat zal de wand van de ring niet zijn als het in de ketel 500 graden is.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas-purr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Zonder foto toch om advies vragen: deze zaterdag ga ik mijn eerste pulled pork maken op de Monolith. Ik heb een stuk varkensnek zonder been van 2.3 kg. Hoe laat adviseren jullie te starten als ik hem bij het avondeten wil pullen? Ik was van plan ergens rond 07:00 de kamado aan te zetten.

Ik lees zo veel verschillende verhalen over de duur, maar met +/- 12 uur in de kamado (met constante temp) moet goed gaan toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
Dan ben je zeker wel op tijd. Zeker als je de temperatuur iets hoger zet. Dus 120-125 graden. Maakt voor het resultaat weinig tot niks uit. Succes. Ik ga zo ook een procureur in de rub zetten en morgenavond starten. Of toch maar woensdagochtend.

Edit: zo, kleine drie kilo nek ligt in een ziplock in de koeling. Vol met een rub van zwarte peper, paprikapoeder, rietsuiker, zout, mosterdpoeder, cayennepeper, wat knoflookpoeder. Ik twijfelde nog over uipoeder. Misschien volgende keer.

[ Voor 33% gewijzigd door Cass Casey op 23-07-2018 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-06 08:00
wat zijn jullie ervaringen met Black Ranch Quebracho?
Ik had deze keer een zak waarvan de onderste twee kilo gruis is.
herkennen jullie dit of is het een incident geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleNANdO
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 14:02
Jas-purr schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:05:
Zonder foto toch om advies vragen: deze zaterdag ga ik mijn eerste pulled pork maken op de Monolith. Ik heb een stuk varkensnek zonder been van 2.3 kg. Hoe laat adviseren jullie te starten als ik hem bij het avondeten wil pullen? Ik was van plan ergens rond 07:00 de kamado aan te zetten.

Ik lees zo veel verschillende verhalen over de duur, maar met +/- 12 uur in de kamado (met constante temp) moet goed gaan toch?
Ik Reken voor 2.5 kilo ook 12-13 uur in de weber. Start altijd rond zes in de morgen.
Twee tot drie uur smoken en daarna wachten tot 87 graden. Tussentijds twee tot drie keer lekker in soppen. Daarna de pulled pork 45 minuten rusten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 16:55
Jas-purr schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:05:

Ik gebruik altijd varkensnek voor pulled porc en de stukken van de Sligro zijn altijd tussen de 2,3 en 2,6kg, hier heb ik er denk ik minimaal 20 van klaar gemaakt en bij allemaal duurde de garing tussen de 8 en 9 uur. Ik pak ze wel altijd in rond de 65 graden als je dat niet doet moet je wel op een aantal uurtjes extra rekenen.
spank_mojoo schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:03:
wat zijn jullie ervaringen met Black Ranch Quebracho?
Ik had deze keer een zak waarvan de onderste twee kilo gruis is.
herkennen jullie dit of is het een incident geweest?
Denk een incidentje, natuurlijk heb je altijd wel alle kleine stukjes onderin zitten, maar echt 2kg gruis heb ik niet meegemaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door Malt007 op 24-07-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Laatst online: 08-06 09:20
Homies, ik kom er maar niet uit welke kamado ik wil hebben. Ik wil maximaal 600 euro uitgeven

Ik kom uit bij deze tweeIk wil de wat kleinere recepten er op kunnen roken en verder er goed snel op kunnen grillen. Voor het grotere werk houd ik mijn UDS.

Help me met het maken van een keuze!

Bij de Bastard krijg je geloof ik geen platesetter. Die zou er nog bijkomen a 45 euro. Vanaf dat moment lijken ze mij praktisch hetzelfde en gaat het vooral om het hang-sluitwerk en een beetje de looks

Wie kan de keuze voor mij maken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
@Misha Garantie is hetzelfde tussen deze twee. Maar de Elite Black Compact heeft wel een groter rooster van 36cm vs 33cm, meer is altijd beter. Alleen is deze wel weer zwaarder 45kg vs 39kg.
Het rooster formaat zou voor mij de doorslaggevende factor zijn. :)

De garantie is slechts 2 jaar, waarom zou je geen tweedehands aanschaffen voor een stuk minder? Zo heb ik een Minimax gescoord voor 525 wel nieuw in de doos, zonder garantie.

[ Voor 24% gewijzigd door Hari-Bo op 24-07-2018 10:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 13:08

chem

Reist de wereld rond

Dit weekend een boston butt in het ei gelegd.

Enkele tegenvallers, maar eindresultaat was heerlijk.

2,7 kg boston butt van beef&steak. Carolina rub (maar zonder cayennepeper) gebruikt, avond van te voren aangebracht. Om 6:30 opgestaan, vlees uit de koelkast en nogmaals rub aanbrengen, ei opgestookt en met een drippan eronder het vlees erop gelegd. Ik heb nog wat hickory houtsnippers, en zo'n smoke pan. Die gebruikt.

Heb me rot gezocht naar een ETA, maar die varieerde van 6-9 uur. Dus tussen 14 en 17 zou-ie klaar moeten zijn. Om 15h terug thuis, bleef hangen in de stall. Om 17h besloten dat we maar iets anders gingen eten, want nog steeds in de stall, en hij moest nog naar 95 graden + uurtje rusten.
Rond 21:30 kroop hij uit de stall.

Om 23:30 maar besloten te gaan slapen met de thermometer naast bed. Om 7 uur wakker geworden... geen piep van de thermometer. Vlees was nog 75 graden, dus gepulled om versneld af te koelen (het was maandag, moest gewoon naar werk). In vacuum zakken gedaan en lafjes vacuum getrokken (anders zuigt-ie het sap uit het vlees) en in de koelkast.
Die avond opgewarmd in de zakken in de magnetron op een lage stand.

Het was heerlijk! Maar de volgende keer:
- de avond ervoor beginnen
- ander rookhout; het de hitte ging maar gedeeltelijk onder de smoke pan, dus niet goed gerookt.
- niet 24 uur op de bbq bij voorkeur

Ennuh. Pics.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PBytMXBGjltXIUDkdvzXatzM/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QpgkB4ENpg11hsJZonLgLrNt/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wzOY6cBBi5ptuvrtkJQJlpXB/thumb.jpg

Van de 2,7 kg was er 1,5 kg vlees over. Het bot was 44 gram.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-10-2023
Heeft iemand tips hoe het beste die pizzabollen van de makro te ontdooien zonder dat de buitenkant van de bol uitdroogt? Heb ze al in trommel in koelkast ontdooit en erbuiten maar dat was geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:17

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Misha schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:46:
Homies, ik kom er maar niet uit welke kamado ik wil hebben. Ik wil maximaal 600 euro uitgeven

Ik kom uit bij deze tweeIk wil de wat kleinere recepten er op kunnen roken en verder er goed snel op kunnen grillen. Voor het grotere werk houd ik mijn UDS.

Bij de Bastard krijg je geloof ik geen platesetter. Die zou er nog bijkomen a 45 euro. Vanaf dat moment lijken ze mij praktisch hetzelfde en gaat het vooral om het hang-sluitwerk en een beetje de looks

Je vergeet mijn favo:
https://www.fonq.nl/produ...544&s2m_product_id=119483

Waarom is die buiten je selectie gevallen. Het divide/conquer systeem van Kamado Joe is toch wel cool. Je moet even neuzen of die ook volledig beschikbaar is voor de junior, maar uit mijn hoofd wel :)

edit: en mijn holy grail zou deze zijn:
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr
Die heeft echt precies alles wat ik wil :+

[ Voor 9% gewijzigd door Nomad op 24-07-2018 11:17 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:30

Kraz

Saving the world

Nomad schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:12:
[...]

Het grootste nadeel van Kamado Joe vind ik de kleur. Rood... :/
Er is wel een oplossing voor, maar toch. Ik denk echt dat als ze een zwarte/donker grijze variant in Europa zouden uitbrengen , ze Green Egg keer op keer het nakijken geven. :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 23:41
feen schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:04:
Heeft iemand tips hoe het beste die pizzabollen van de makro te ontdooien zonder dat de buitenkant van de bol uitdroogt? Heb ze al in trommel in koelkast ontdooit en erbuiten maar dat was geen succes.
Ik heb deze in de horeca gebruikt en wij ontdooiden ze in huishoudfolie op een tray in de koelkast.
Ging perfect en ze droogden daardoor niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:43
Misha schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:46:

Wil je je echt aan dat formaat vast houden? Anders zou je de Grill Guru Classic kunnen overwegen. Grote kamado met alle accessoires en voor €699,- te krijgen. Ga je iets boven je budget maar heb je er wel een grote voor terug...

Anders zou ik voor de Bastard gaan. Puur voor de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
@Roy De Bastard en Gril Guru is van dezelfde leverancier 200Fahrenheit met dezelfde garantie voorwaarden zover ik weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

R0y. schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:28:
[...]

Wil je je echt aan dat formaat vast houden? Anders zou je de Grill Guru Classic kunnen overwegen. Grote kamado met alle accessoires en voor €699,- te krijgen. Ga je iets boven je budget maar heb je er wel een grote voor terug...

Anders zou ik voor de Bastard gaan. Puur voor de garantie.
Ik leer steeds meer dat ik groter niet perse fijner vind. Een goed ontworpen kleine kamado is nagenoeg net zo temperatuur constant, maar makkelijker te verplaatsen, minder kolen nodig en minder lomp als object in de tuin.
Deze middenformaat waar Misha naar kijkt, is wat je nog mooi in een "tafeltje" weg kan stoppen/verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Hari-Bo schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:31:
@Roy De Bastard en Gril Guru is van dezelfde leverancier 200Fahrenheit met dezelfde garantie voorwaarden zover ik weer.
Is het niet zo dat de Grill Guru 2 jaar garantie heeft en de Bastard 20 of is dat alleen op de grotere modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
@R0y. Volgens Coolbue hebben beide modellen slechts 2 jaar garantie. Maar misschien dat het via een officieel verkooppunt langer is? Met Big Green Egg zit daar ook verschil in namelijk, en dat garantie niet overdraagbaar is. Maar omdat het dezelfde leverancier is en prijsklasse zou het me verbazen als daar veel verschil inzit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Hari-Bo schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:36:
@R0y. Volgens Coolbue hebben beide modellen slechts 2 jaar garantie. Maar misschien dat het via een officieel verkooppunt langer is? Met Big Green Egg zit daar ook verschil in namelijk, en dat garantie niet overdraagbaar is. Maar omdat het dezelfde leverancier is en prijsklasse zou het me verbazen als daar veel verschil inzit.
Bij The basterd moet je jezelf registreren na je aankoop. Vervolgens krijg je 20 jaar garantie op het keramiek (onder bepaalde voorwaarden natuurlijk).

https://bastard.nl/garantie_onderhoud/
Registratie Garantie
Gefeliciteerd met de aankoop van je Bastard. The Bastard is een kamado grill gemaakt van hoogwaardig cordoriet keramiek met 20 jaar garantie. Om in aanmerking te komen voor deze garantie is het belangrijk dat je hier je Bastard garantie activeert
Grill Guru heeft 5 jaar garantie zie ik net:

https://www.grillguru.nl/...rantieGrillGuruKamado.pdf
1. DE GRILL GURU KAMADO: Elke GRILL GURU KAMADO , zowel Classic als Elite, keramisch kooktoestel (XLarge-professional, Large-groot, Medium-normaal, Small-klein en Mini) heeft een beperkte 5-jarige garantie op materiaal en constructie van de keramische dome van de Grill Guru Kamado voor de oorspronkelijke koper of eigenaar die het product bij een erkende handelaar of via de 200 Fahrenheit B.V. heeft gekocht (de 'garantie') en die de garantie heeft geregistreerd zoals vereist. Deze garantie geldt alleen voor de oorspronkelijke koper van de GRILL GURU KAMADO en vervalt na verhandeling van de Grill Guru Kamado door de originele koper. Van deze garantie zijn uitgezonderd alle andere keramische, metalen en houten onderdelen die worden gedekt zoals hieronder verklaard. Deze garantie is in aanvulling op en heeft geen invloed op uw wettelijk vastgelegde rechten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
[...]

Je vergeet mijn favo:

Waarom is die buiten je selectie gevallen. Het divide/conquer systeem van Kamado Joe is toch wel cool. Je moet even neuzen of die ook volledig beschikbaar is voor de junior, maar uit mijn hoofd wel :)

Geen idee waarom de Kamado Joe Junior uit de selectie mis gevallen... staat er weer terug op! Dat maakt de keuze weer wat lastiger!

Ik ga hem hier halen bij Harlembbq in Haarlem. Die zitten direct naast 200Fahrenheit. Zou me niets verbazen als het dezelfde eigenaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Garantie van Kamado-Joe Nederland:
FABRIEKSGARANTIE KAMADO JOE:
BEPERKTE LEVENSLANGE GARANTIE OP KERAMISCHE ONDERDELEN
Kamado Joe garandeert dat alle keramische onderdelen van deze Kamado Joe grill / rookoven vrij zijn van materiaal- en fabricagefouten zolang als de grill het eigendom is van de oorspronkelijke koper.

5 JAAR GARANTIE OP METALEN ONDERDELEN
Kamado Joe garandeert gedurende een periode van vijf (5) jaar dat alle metalen en gietijzeren onderdelen van deze Kamado Joe grill / rookoven vrij zijn van materiaal- en fabricagefouten.

3 JAAR GARANTIE OP WARMTEVERDELER EN PIZZASTEEN
Kamado Joe garandeert gedurende een periode van drie (3) jaar dat het frame van de warmteverdeler, de keramische plaat/platen en de pizzasteen gebruikt in de Kamado Joe grill / rookoven vrij zijn van materiaal- en fabricagefouten.

1 JAAR GARANTIE OP THERMOMETER EN PAKKINGEN
Kamado Joe garandeert gedurende een periode van één (1) jaar dat de thermometer en pakkingen gebruikt in deze Kamado Joe grill / rookoven vrij zijn van materiaal- en fabricagefouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Hari-Bo schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:49:
@Misha Garantie is hetzelfde tussen deze twee. Maar de Elite Black Compact heeft wel een groter rooster van 36cm vs 33cm, meer is altijd beter. Alleen is deze wel weer zwaarder 45kg vs 39kg.
Het rooster formaat zou voor mij de doorslaggevende factor zijn. :)

De garantie is slechts 2 jaar, waarom zou je geen tweedehands aanschaffen voor een stuk minder? Zo heb ik een Minimax gescoord voor 525 wel nieuw in de doos, zonder garantie.
Wat ik opmerkelijk vind is dat op de site van HarlemBBQ ze het hebben over een grill rooster van 41 cm

Ik heb echt het idee dat hun site vol staat met fouten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:20
Als je je garantie registreert, krijg je een mail met "We hebben uw klacht in behandeling genomen"

Voorbode voor.... :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
[...]

Je vergeet mijn favo:

De Junior wordt in ieder geval niet geleverd met een divide and conquer system en als ik het bbqgenootschap moet geloven moet je die zelf maken :P wat niet perse een probleem is, vind het een best tof systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
R0y. schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:41:
[...]

Bij The basterd moet je jezelf registreren na je aankoop. Vervolgens krijg je 20 jaar garantie op het keramiek (onder bepaalde voorwaarden natuurlijk).

https://bastard.nl/garantie_onderhoud/

[...]

Grill Guru heeft 5 jaar garantie zie ik net:

https://www.grillguru.nl/...rantieGrillGuruKamado.pdf

[...]
Dan zou ik de Gril Guru mooi links laten liggen en voor de Bastard gaan, wel apart dezelfde prijsklasse en garantie echt een stuk minder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Misha
Het word een Kamado Joe Junior! Thanks guys!

Hamvraag is nu nog of ik hem meteen met een mooi passend tafeltje bestel... wilde al sowieso een buitenkeuken maken. Dit is dan nu wel een erg interessante aanbieding

[ Voor 74% gewijzigd door Misha op 24-07-2018 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Misha schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:15:
Is mijn commissie dat als ik een keer in de buurt ben, mee mag komen barbecuen? :> :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
Nomad schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:17:
[...]

Is mijn commissie dat als ik een keer in de buurt ben, mee mag komen barbecuen? :> :9
Je bent altijd welkom om een keertje te komen bbq'en!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nt0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 22:09
Goedemiddag bbq helden,

Ik lees al een tijdje dit draadje op het forum en heb ook een vraagje over een kleine kamado.

Afgelopen weekend een workshop gehad en op een mooie kamado monolith classic mogen koken en nu wel overtuigd van de kracht van een kamado. Tot op heden wordt alles op een Weber 57 CM gebakken. Iemand van jullie enig idee hoeveel kilo varkensschouder/procureur er op een Kamado Joe Junior past ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
[...]

Je vergeet mijn favo:

Dat is dus ook waar ik naar aan het kijken ben. Maar ook naar de Monolith classic of Saffire Large. Moeilijk moeilijk, zoveel keuze. :)

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Misha schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:42:
Ik ga hem hier halen bij Harlembbq in Haarlem. Die zitten direct naast 200Fahrenheit. Zou me niets verbazen als het dezelfde eigenaar is
Is dezelfde en ik zou hem daar niet kopen omdat garantie claimen nogal een sociaal event is.
Het enige wat bij hun werkt is een negatieve recentie.

Maar aangezien je reeds een KJJ hebt is het toch het melden waard dat ik 2 keer zou nadenken alvorens je daar wat koopt.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Ondertussen bezig met pulled beef, met de volgende eigenaardigheid:
Het vlees heeft van 60 tot 80 ingepakt gezeten. Na t uitpakken zakt de kerntemperatuur gestaag.. wat moet ik hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Chevy454 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:19:
[...]

Is dezelfde en ik zou hem daar niet kopen omdat garantie claimen nogal een sociaal event is.
Het enige wat bij hun werkt is een negatieve recentie.

Maar aangezien je reeds een KJJ hebt is het toch het melden waard dat ik 2 keer zou nadenken alvorens je daar wat koopt.
Voordeel is dat ze bij mij om de hoek zitten :) dan kun je je garantie altijd makkelijk halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:30

Kraz

Saving the world

assasinbats schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:37:
Het vlees heeft van 60 tot 80 ingepakt gezeten. Na t uitpakken zakt de kerntemperatuur gestaag.. wat moet ik hier mee?
Zal met het wegtrekken van het vocht te maken hebben?
Ik denk dat het gewoon weer stijgt als je geduld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais
  • Laatst online: 24-05 16:35

Spais

The Spais Melange

Heb het met een pp ook wel eens gehad. Hij kruipt vanzelf weer omhoog :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Volgende keer niet meer uitpakken totdat de gewenste kerntemperatuur bereikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220060

Hamvraag is nu nog of ik hem meteen met een mooi passend tafeltje bestel... wilde al sowieso een buitenkeuken maken. Dit is dan nu wel een erg interessante aanbieding
Goede keuze, ik heb de classic 2 en de junior. Top kamado’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:47

De junior is erg fijn!!
Ik heb hem nu een paar weken en bevalt prima. Zo goed zelfs dat mijn bastard large niet meer aan geweest is. Kon tot nu toe alles maken.

Voordeel junior boven de bastard compact:
RvS rooster welke ik degelijker vond
As pook mee geleverd
Plate setter mee geleverd
Gril grip tang mee geleverd

Nadeel. Iets minder kolen inhoud.
Afgelopen van een picanha kwamen de vlammen boven de bbq uit. Daar had ik met de large geen last van 😂

Maar ik denk dat ik er zeker 6+ uur op kan stoken. Dus meestal ruim voldoende.

Veel plezier er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 16:55
Als je verder gaat als je uitpakt krijg je natuurlijk gewoon weer ‘de zone’. Inpakken helpt alleen als je het tot het einde doet over t algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
The Fatal schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 19:14:
[...]

De junior is erg fijn!!
Ik heb hem nu een paar weken en bevalt prima. Zo goed zelfs dat mijn bastard large niet meer aan geweest is. Kon tot nu toe alles maken.

Voordeel junior boven de bastard compact:
RvS rooster welke ik degelijker vond
As pook mee geleverd
Plate setter mee geleverd
Gril grip tang mee geleverd

Nadeel. Iets minder kolen inhoud.
Afgelopen van een picanha kwamen de vlammen boven de bbq uit. Daar had ik met de large geen last van 😂

Maar ik denk dat ik er zeker 6+ uur op kan stoken. Dus meestal ruim voldoende.

Veel plezier er mee!
Thanks voor de info! Ik mis al dit soort informatie dus echt ontzettend op alle websites. Misschien moeten we zelf een eenvoudige Google sheet gaan maken waarin we alle kamado’s langs elkaar kunnen zetten en je op wat makkelijke dingen kan filteren en sorteren. Dat zetten we dan gewoon lekker open voor het grote publiek

Wie is er goed in Google Sheets?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• picosuma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-04 09:37
Vandaag een supergevulde gehaktbal gemaakt met een breekbolletje deze ook gevuld met van alles en sla lekkerrrrrr

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/uu2c8v183/73_C26628-_FD6_A-4_C31-_AAE2-2_AFB1_B53_CD57.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/bc7oswwkj/47_FA4_F06-_D0_BE-4078-_BD8_B-_CBE4_D99_E580_D.jpg

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gisteren mijn broertje ...
Picanha .... Hoe lang moet dat er op ...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tYHF1OS.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door FreshMaker op 25-07-2018 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80

Mag ik vragen wat uiteindelijk de doorslaggevende factor was ten opzichte van de Bastard en de Grill guru?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
Fladder80 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 07:52:
[...]

Mag ik vragen wat uiteindelijk de doorslaggevende factor was ten opzichte van de Bastard en de Grill guru?
Dat hij volledig wordt geleverd ipv voor de helft. Ik vind het eigenlijk schandalig dat Bastard een kamado levert zonder een plate setter... voelt een beetje als uitknijperij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:47
Misha schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 07:58:
[...]

Dat hij volledig wordt geleverd ipv voor de helft. Ik vind het eigenlijk schandalig dat Bastard een kamado levert zonder een plate setter... voelt een beetje als uitknijperij
Voor deze maat wel, heb ook zwaar getwijfeld tussen de bastard compact en de Joe junior. Heb denk ik 1,5 uur in de winkel ze naast elkaar gehad.
Toen ik bijvoorbeeld 2,5 jaar geleden de large kocht, was er in die prijs klasse <1000 bijna geen alternatief buiten de auplex, wat ik dus niet wou. Voor de bastard large met plate setter was het toen iets van 950.- daar was weinig vergelijkbaars te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Misha schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 20:54:
[...]

Thanks voor de info! Ik mis al dit soort informatie dus echt ontzettend op alle websites. Misschien moeten we zelf een eenvoudige Google sheet gaan maken waarin we alle kamado’s langs elkaar kunnen zetten en je op wat makkelijke dingen kan filteren en sorteren. Dat zetten we dan gewoon lekker open voor het grote publiek

Wie is er goed in Google Sheets?
Vind ik een goed initiatief! Ben zelf op korte termijn ook van plan een kamado aan te schaffen, en zo'n vergelijkingssheet is dan echt een uitkomst! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:15
Gisteren toch overstag gegaan en een spit besteld voor de 57cm Weber.
Voor de kamado's zijn ze mij véél te duur.

Iemand leuke receptjes? Dacht sowieso al eens kip en kebab te maken.

Edit:
Heb trouwens deze besteld, RVS variant, dus zou kwalitatief zeer goed moeten zijn:
https://auspiteurope.com/...uct/product&product_id=75

Er is momenteel 20 euro korting met coupon code MRKTPLTS.

Mijn bestelling:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sjHNPZ0.png

Als ik er iemand mee geholpen heb, dan is dat graag gedaan ;)

[ Voor 49% gewijzigd door BlackShadow op 25-07-2018 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M4uSzi
BlackShadow schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:11:
Gisteren toch overstag gegaan en een spit besteld voor de 57cm Weber.
Voor de kamado's zijn ze mij véél te duur.

Iemand leuke receptjes? Dacht sowieso al eens kip en kebab te maken.
Ik heb laatst een reuze shaslick gemaakt met kippendijvlees. Vond ik zelf wel leuk idee. En viel in goede aarde bij de gasten. :)

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:53
m3nt0s schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:59:
een vraagje over een kleine kamado. Iemand van jullie enig idee hoeveel kilo varkensschouder/procureur er op een Kamado Joe Junior past ?
Ik heb de action mini kamado. Die heeft een grill van 33cm EDIT: 27cm. De joe junior heeft volgens mij 34cm? Dus wel vergelijkbaar.
Op dit filmpje gaat er een halve nek op (1,26 kg) en hij zegt herhaaldelijk dat er wel een hele op had gepast. YouTube: PULLED PORK VOM 99 EURO KERAMIKGRILL - KAMADO

Het action eitje was voor mij een prima model om te ondervinden of een kamado wat voor me is. Met 2 volwassenen en 2 kleine kinderen gaat t allemaal net, maar ik loop toch tegen de relatief krappe ruimte aan. Vandaar dat er binnenkort een classic joe 2 gaat komen.
Op het action eitje passen net 4 hamburgers.

Op de site van kamado joe geven ze aan dat op de junior prima een beer can chicken past inclusief wat groenten.

Hoop dat je wat met deze info kunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Misha
CtrAltDelicious schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:45:
[...]

Vind ik een goed initiatief! Ben zelf op korte termijn ook van plan een kamado aan te schaffen, en zo'n vergelijkingssheet is dan echt een uitkomst! d:)b
Ik heb alvast een beginnetje gemaakt. Niet het ideale moment, gezien ik op vakantie ben :P

Wat ik vooral wil is een wat praktischer inzicht in wat je er mee kan. Harde specificaties zijn natuurlijk nodig, maar eigenlijk wil ik ook vragen beantwoorden die niet direct in de specs uit te lezen zijn. Ik vind het bijvoorbeeld nodig dat er een hele kip op past. Maar in de specificaties is dat niet uit te lezen. Het lijkt me tof als mensen die de eigenaar zijn van een betreffende kamado dit kunnen verifiëren (liefst natuurlijk met een foto :9~ )

Beginnetje staat hier

Als mensen mee willen werken, dan deel ik ook graag een bewerklinkje zodat je kan bijdragen!

Wat voor vragen hebben jullie allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Misschien ook goed, gezien je eigen beslissing, om aan te geven wat er aan accessoires standaard meegeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas-purr
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik was een soortgelijke sheet begonnen en voor mij zijn accessoires & garantie uiteindelijk de doorslag geweest (op alles, incl firebox & vuurring) om voor de Monolith te gaan. Andere merken gaven vaak meer garantie maar dan niet op alle onderdelen. En binnen de 10 jaar gebruik zouden eventuele barsten door meegebakken steentjes in het keramiek al wel zichtbaar zijn.

Kijk vooral welke accessoires je zelf nodig hebt. Ik zag Kamado's zonder heat deflector en dan heb je zoals vaker gezegd eigenlijk een dure barbecue.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:00

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Hallo allemaal,

Met een groepje tweakers uit dit topic hebben we afgesproken om

22 september
een
Tweakers BBQ Meet
te houden. De meet zal op een centrale locatie in Nederland gehouden worden. We gaan er een gezellige en leerzame dag van maken. Uiteraard zullen de kosten onderling worden verdeeld.

Mocht je ook willen komen, stuur dan mij of @Nomad een DM.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

JulesvH schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:42:
[...]

Op dit filmpje gaat er een halve nek op (1,26 kg) en hij zegt herhaaldelijk dat er wel een hele op had gepast.
Ik heb een 2,3 kg nek op het Action ei gehad, ging prima. Je komt misschien wat met de diameter in de knel, maar met wat vleesgaren kun je 'm opknopen en wat minder lang maken. Ook 2,5 kg zou denk ik wel passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-06 16:25

Wootlock

Evilution

JulesvH schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:42:
[...]

Ik heb de action mini kamado. Die heeft een grill van 33cm. De joe junior heeft volgens mij 34cm? Dus wel vergelijkbaar.
Op dit filmpje gaat er een halve nek op (1,26 kg) en hij zegt herhaaldelijk dat er wel een hele op had gepast. YouTube: PULLED PORK VOM 99 EURO KERAMIKGRILL - KAMADO

Het action eitje was voor mij een prima model om te ondervinden of een kamado wat voor me is. Met 2 volwassenen en 2 kleine kinderen gaat t allemaal net, maar ik loop toch tegen de relatief krappe ruimte aan. Vandaar dat er binnenkort een classic joe 2 gaat komen.
Op het action eitje passen net 4 hamburgers.

Op de site van kamado joe geven ze aan dat op de junior prima een beer can chicken past inclusief wat groenten.

Hoop dat je wat met deze info kunt.
Action ei heeft een diameter van 33 cm en een grillrooster van 27 cm ;)
Ik ben momenteel nog steeds aan het wachten op mijn Joe jr. :X
Barbecuexxl heeft problemen met het leveren van Joe's momenteel....

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Sinds 8:30 ligt er op mijn ei een kleine drie kilo procureur te garen. Ei blijft wel constant, maar tikkeltje aan de warme kant (124/125°C). Net nog wat meer geknepen, dus even afwachten of hij straks iets daalt. Kerntemp is nu 63°c. Ik zit ondertussen te lezen in het boek Smokey Goodness van Jord. Relaxed dagje dusverre.

@Flimovic, leuk idee! Helaas sta ik die dag ingepland om les te geven, maar mocht die cursus niet doorgaan, ben ik graag van de partij!

[ Voor 17% gewijzigd door Cass Casey op 25-07-2018 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Cass Casey schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:55:
Sinds 8:30 ligt er op mijn ei een kleine drie kilo procureur te garen. Ei blijft wel constant, maar tikkeltje aan de warme kant (124/125°C). Net nog wat meer geknepen, dus even afwachten of hij straks iets daalt. Kerntemp is nu 63°c. Ik zit ondertussen te lezen in het boek Smokey Goodness van Jord. Relaxed dagje dusverre.

@Flimovic, leuk idee! Helaas sta ik die dag ingepland om les te geven, maar mocht die cursus niet doorgaan, ben ik graag van de partij!
@Nomad kan je vast wel even toevoegen aan de groep. Dan ben je in ieder geval op de hoogte van de plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 04-06 13:08

chem

Reist de wereld rond

Cass Casey schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:55:
Net nog wat meer geknepen, dus even afwachten of hij straks iets daalt.
Als je met straks 2-3 uur bedoelt... zo snel koelt een ei niet af.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
chem schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:00:
[...]

Als je met straks 2-3 uur bedoelt... zo snel koelt een ei niet af.
Haha, hij hoeft niet koud te worden! Na aanpassing van margrietschijf of de draftdoor reageert ie wel wat sneller hoor. ;) Hij is nu stabiel op 121 graden. Was mijn target.

[ Voor 7% gewijzigd door Cass Casey op 25-07-2018 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18
Flimovic schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:42:
Hallo allemaal,

22 september
een
Tweakers BBQ Meet
te houden. De meet zal op een centrale locatie in Nederland gehouden worden. We gaan er een gezellige en leerzame dag van maken. Uiteraard zullen de kosten onderling worden verdeeld.
Fantastisch idee !!
Ik heb je net een DM gestuurd en ik ben er zeer zeker bij.

En bedankt dat jullie de moeite nemen om zo iets te regelen d:)b

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spank_mojoo
Hallo allemaal,

22 september
een
Tweakers BBQ Meet

Ik heb dan helaas al een barbecue gerelateerde activiteit :)
Veel plezier gewenst iig allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nt0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 22:09
Bedankt voor de tips over de grote van de kamado's.

Nog een tip, op een workshop vorige week hebben we gebruik gemaakt van een GrillGrate echt super. persoonlijk ook een stuk fijner als de Weber GBS Sear Grate

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/evWDIZE.jpg

verkrijgbaar bij bijvoorbeeld fonq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Zucht. #Eerste wereld problemen:

Zit al een tijd te sparen voor een kamado ( 42 cm + ). Zie zojuist dat de hornbach in de buurt een grill guru Classic heeft staan voor €699,-

Hier zit bij:
Regenhoes
Plate Setter
Grill Verhoger
Aspook

Of te wel een compleet pakket. Enkel heeft de Grill Guru ‘maar’ 5 jaar garantie op het keramiek.

Oorspronkelijk was ik voor een Bastard medium aan het kijken. Deze kost €899,- zonder platesetter of hoes. Ik ga er dus van uit dat ik vanaf €1000,- pas echt kan beginnen en dan nog een aspook ed later aanschaf. Kom een stuk duurder uit dus maar de afwerking is wel netter ( in mijn ogen ). De Bastard heeft 20 jaar garantie op het keramiek ,er van uit gaande dat het bedrijf over 20 jaar nog bestaat.

De Bastard is overigens wel een tikkie kleiner ( 42 cm rooster zo uit mijn hoofd i.p.v. de 47 van Grill Guru).

Help! Wat is jullie advies? Is de Bastard het verschil van €300 waard. Was het nou €100,- dan was het een nobrainer geweest maar dit laat mij toch twijfelen.

Graag jullie advies aangezien ik nul ervaringen heb met een kamado. Ik heb nu genoeg gespaard voor de Grill Guru. Nog even doorsparen of de knoop doorhakken?

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 25-07-2018 18:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
R0y. schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:14:
Nog even doorsparen of de knoop doorhakken?
Doorsparen voor een BGE of een KJ zou ik zeggen.
De Bastard garantie wordt door HarlemBBQ gedaan zover ik weet.

Bastard.nl
Oudeweg 101, Haarlem

HarlemBBQ
Oudeweg 101, 2031 CC Haarlem

AuplexKamado
Oudeweg 101, Haarlem

En Grill guru wordt gedaan door 200Fahrenheit wat ook weer op hetzelfde adres is als de voorgenoemde.

Als je echt tussen de Grill Guru en Bastard twijfelt dan zou ik voor de goedkoopste gaan.
Je gaat hoe dan ook plezier hebben van beide (zowel gebruik als garantie claimen nadien).
Maar omdat de garantie bij hornbach moet claimen (denk ik?) zal dat misschien vlotter gaan.

[ Voor 87% gewijzigd door Chevy454 op 25-07-2018 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Chevy454 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:18:
[...]

Bastard.nl
Oudeweg 101, Haarlem

HarlemBBQ

AuplexKamado
Oudeweg 101, Haarlem

En Grill guru wordt gedaan door 200Fahrenheit wat ook weer op hetzelfde adres is als de voorgenoemde.

Als je echt tussen de Grill Guru en Bastard twijfelt dan zou ik voor de goedkoopste gaan.
Je gaat hoe dan ook plezier hebben van beide (zowel gebruik als garantie claimen nadien).
Maar omdat de garantie bij hornbach moet claimen (denk ik?) zal dat misschien vlotter gaan.
Mijn limiet qua geld is echt de Bastard. Anders kan ik voor mijn gevoel wel bezig blijven.

Bedankt voor je input! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
R0y. schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:40:
Mijn limiet qua geld is echt de Bastard. Anders kan ik voor mijn gevoel wel bezig blijven.

Bedankt voor je input! d:)b
Niclan + 2x Action Kamado = 1 Grill Guru ongeveer ;)
Het kan allemaal maar je moet het in perspectief bekijken (lees plaats en verschillende temperaturen ;) )

Ik twijfel eraan om mijn 3 jaar oude Weber MT57 weg te doen. En dan enkel met de Niclan en de 2 eitjes te werken. De weber is sinds Pasen niet meer aangestoken geweest. Het action ei staat letterlijk elk weekend aan.

[ Voor 29% gewijzigd door Chevy454 op 25-07-2018 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Laatst online: 19:57

tha_crazy

Mafketel

@Chevy454 Ik zou hem zo van je overnemen, helaas staat een 2e bbq nu niet op de planning :P

Wel wat anders, ik wil binnenkort spiced maple bacon gaan maken, echter moet dit wel een week pekelen (zo'n 2kg buikspek)
Heeft er iemand een suggestie welk formaat (en waar te kopen) ziplock bags hiervoor nodig zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
tha_crazy schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 19:05:
@Chevy454 Ik zou hem zo van je overnemen, helaas staat een 2e bbq nu niet op de planning :P

Wel wat anders, ik wil binnenkort spiced maple bacon gaan maken, echter moet dit wel een week pekelen (zo'n 2kg buikspek)
Heeft er iemand een suggestie welk formaat (en waar te kopen) ziplock bags hiervoor nodig zijn?
IKEA heeft mooie grote dubbel seal zakken

1L : https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20339284/

2.5L : https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50342237/

6L : https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80339281/

[ Voor 4% gewijzigd door FreshMaker op 25-07-2018 19:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:15
Vandaag wat leuke nieuwe spullen geleverd gekregen:

- Cast Iron Sear Grate
- RVS Rotisserie
- RVS Charcoal baskets

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DoDr41j.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M4uSzi
BlackShadow schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:28:
Vandaag wat leuke nieuwe spullen geleverd gekregen:

- Cast Iron Sear Grate
- RVS Rotisserie
- RVS Charcoal baskets

[afbeelding]
Daar ga jij veel plezier aan bevelen. Mooie aankopen. :)

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Chevy454 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:18:
[...]

Bastard.nl
Oudeweg 101, Haarlem

HarlemBBQ

AuplexKamado
Oudeweg 101, Haarlem

Die teksten op AuplexKamado in hun FAQ. Ik vind die echt heel vaag geschreven. Eigenlijk is al mijn vertrouwen in hun een beetje weg nu

Hun eigen Harlem BBQ Kamado Zwart 14 inch is eigenlijk gewoon een TopQ 14 inch uit China. Opzich niks mis mee. Fonteyn verkoopt die ook weer als Kamado Grill Small 14"" Dark Green Fonteyn, maar dan voor 250 euro

Ik zoek een formatje hoe ik dit allemaal in een sheet kan zetten. Eigenlijk is de TopQ de kamado die ik moet opnemen en in de columns voor de Harlem BBQ Kamado Zwart 14 inch moet ik telkens verwijzen naar de TopQ

Edit

Ook apart: TopQ geeft zes jaar garantie. Alle doorverkopers twee jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picosuma
Hallo allemaal,

22 september
een
Tweakers BBQ Meet

Helaas kan ook niet :'(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• picosuma
Vandaag even lekker bezig geweest PP gemaakt en gerookte kipfilet dat de voorraad weer aangevuld ;)

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/kka2re0hf/81_C33_E55-8347-4296-_B65_C-7_A04_D7_C4_B64_B.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
1

Voor mij zelf een overzicht gemaakt voor de zoektocht naar de Kamado voor mij. De Grill Guru elite is super compleet, enkel vind ik het uiterlijk minder.
Chevy454 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:43:
[...]

Niclan + 2x Action Kamado = 1 Grill Guru ongeveer ;)
Het kan allemaal maar je moet het in perspectief bekijken (lees plaats en verschillende temperaturen ;) )
Ik heb ook naar de Niclan zitten kijken maar ik vind hem niet mooi. Ga toch liever voor een model die keramiek is. :)

[ Voor 5% gewijzigd door R0y. op 25-07-2018 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Zijn die ook een beetje goed waterdicht?
Niet dan dan straks namelijk ineens mijn pekel door de hele koelkast ligt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
Misha schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 21:14:
[...]

...

Ik zoek een formatje hoe ik dit allemaal in een sheet kan zetten. Eigenlijk is de TopQ de kamado die ik moet opnemen en in de columns voor de Harlem BBQ Kamado Zwart 14 inch moet ik telkens verwijzen naar de TopQ

Edit

Ook apart: TopQ geeft zes jaar garantie. Alle doorverkopers twee jaar
misschien een kolom "Oorsprong" of "Afgeleid van"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spank_mojoo
tha_crazy schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:41:
[...]

Ja.
Ik gebruik deze zakken al een jaar of drie voor marineren en pekelen (wel elke keer een nieuwe hoor :)) en heb nog nooit lekkage gehad.
Voor pekelen gebruik ik voor de zekerheid wel altijd 2 zakken. Je kunt voor je eigen gemoedsrust altijd je vlees in zo'n zak doen en deze zak in een soeppan in de koelkast zetten.
Tenzij je bang bent dat je soeppan lek is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Nog nooit een lek gehad met de IKEA-zakjes. Zijn echt topdingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Aan de niet-BGE gebruikers: Ik ga een pizza maken, heb een pizzasteen van Weber gekregen, is dat een beetje kwaliteit steen?

Aangezien de Grill Guru een andere opzet qua plate setter heeft dan BGE, kan ik deze niet draaien en daar de steen veilig opzetten. Mijn idee was om gewoon de standaard setter te laten zitten en de Weber steen gewoon op het rooster te leggen. Flink stoken (>250 Graden) en pizza erop. Zo wordt de steen niet zo heet dat de bodem meteen zwart is (wat volgens mij gebeurt als je geen plate setter gebruikt) en zo kan ik de weber steen gemakkelijk gebruiken.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
KillaZ schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:31:
Aan de niet-BGE gebruikers: Ik ga een pizza maken, heb een pizzasteen van Weber gekregen, is dat een beetje kwaliteit steen?

Aangezien de Grill Guru een andere opzet qua plate setter heeft dan BGE, kan ik deze niet draaien en daar de steen veilig opzetten. Mijn idee was om gewoon de standaard setter te laten zitten en de Weber steen gewoon op het rooster te leggen. Flink stoken (>250 Graden) en pizza erop. Zo wordt de steen niet zo heet dat de bodem meteen zwart is (wat volgens mij gebeurt als je geen plate setter gebruikt) en zo kan ik de weber steen gemakkelijk gebruiken.
Je moet de platesetter en de pizzasteen ontkoppelen ivm interne wrijvingen die tot scheuren kunnen leiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

spank_mojoo schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:47:
[...]

Ja.
Ik gebruik deze zakken al een jaar of drie voor marineren en pekelen (wel elke keer een nieuwe hoor :)) en heb nog nooit lekkage gehad.
Voor pekelen gebruik ik voor de zekerheid wel altijd 2 zakken. Je kunt voor je eigen gemoedsrust altijd je vlees in zo'n zak doen en deze zak in een soeppan in de koelkast zetten.
Tenzij je bang bent dat je soeppan lek is :*)
Dan gaan we die maar eens bestellen (of halen, kijk wel even)
Hoop alleen wel dat het erin past dan.
Want waarschijnlijk wordt het rond de 2 kilo hiervan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picosuma
tha_crazy schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:40:
[...]

Dan gaan we die maar eens bestellen (of halen, kijk wel even)
Hoop alleen wel dat het erin past dan.
Je kunt het ook gewoon in 2 stukken snijden dan past het beter of in 2 zakken doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
tha_crazy schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:41:
[...]
Waterdicht zijn ze prima, ( je kan er ook een (oven)schaal onder houden natuurlijk )

Ik vind ze alleen niet prettig om in de vriezer te gebruiken, dan scheuren ze wel wat sneller
tha_crazy schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:40:
[...]
Vergis je niet in een 6L zak ...... :+
Die zijn best groot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bamisaus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-06 12:11
R0y. schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:14:
Zucht. #Eerste wereld problemen:

Zit al een tijd te sparen voor een kamado ( 42 cm + ). Zie zojuist dat de hornbach in de buurt een grill guru Classic heeft staan voor €699,-

Hier zit bij:
Regenhoes
Plate Setter
Grill Verhoger
Aspook

Of te wel een compleet pakket. Enkel heeft de Grill Guru ‘maar’ 5 jaar garantie op het keramiek.

Oorspronkelijk was ik voor een Bastard medium aan het kijken. Deze kost €899,- zonder platesetter of hoes. Ik ga er dus van uit dat ik vanaf €1000,- pas echt kan beginnen en dan nog een aspook ed later aanschaf. Kom een stuk duurder uit dus maar de afwerking is wel netter ( in mijn ogen ). De Bastard heeft 20 jaar garantie op het keramiek ,er van uit gaande dat het bedrijf over 20 jaar nog bestaat.

De Bastard is overigens wel een tikkie kleiner ( 42 cm rooster zo uit mijn hoofd i.p.v. de 47 van Grill Guru).

Help! Wat is jullie advies? Is de Bastard het verschil van €300 waard. Was het nou €100,- dan was het een nobrainer geweest maar dit laat mij toch twijfelen.

Graag jullie advies aangezien ik nul ervaringen heb met een kamado. Ik heb nu genoeg gespaard voor de Grill Guru. Nog even doorsparen of de knoop doorhakken?
Ik heb begin juni met hetzelfde dilemma gezeten. Ik ben uiteindelijk voor de Grill Guru Classic Large gegaan. Voor mij was de belangrijkste doorslag dat deze compleet met accessoires geleverd wordt. De Bastard kost met dezelfde accessoires nog eens €150 extra en dat vond ik toch meer worden dan ik zou willen uitgeven. Daarbij is het nu mooi weer en wilde ik nu al barbequeën; niet nog langer doorsparen.

Nu wil je vast weten hoe de Grill Guru bevalt?! Ik heb er al beenham, buikspek en Moink Balls op gemaakt. Hij is gemakkelijk op temperatuur te krijgen en te houden. Ik vind de bouwkwaliteit degelijk, hij is beter afgewerkt dan de goedkopere kamado's, maar niet zo goed als de Bastard of BGE. Al met al een prima keuze als je iets zoekt in het middensegment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Chevy454 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:35:
[...]

Je moet de platesetter en de pizzasteen ontkoppelen ivm interne wrijvingen die tot scheuren kunnen leiden
Ik heb een metalen platesetter in de Grill Guru, maar met wat stukken alu folie moet het goed gaan.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Leuke actie bij vanbeekum :

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

1% korting, per graad boven de 25C ( in Ermelo )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
FreshMaker schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:12:
Leuke actie bij vanbeekum :

***members only***

1% korting, per graad boven de 25C ( in Ermelo )
Er is ook gewoon een standaard 10% kortingscode ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:43
Wel handig zo een zwarte weber, al 50 graden zonder dat er kolen in liggen *O* .

Moet hem alleen eens gaan poetsen. Die 6-7 kilo spareribs in een keer hebben toch redelijk een vetlaagje onderin en bijbehorend geurtje achter gelaten :p .
Alles ruikt een beetje naar sherry en spareribs, niets verkeerds trouwens ;) .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Pagina: 1 ... 4 ... 332 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism