Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 293 ... 347 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:59
JackBigBoss schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:30:

zoals ik schreef, heb al zoveel oplossingen geprobeerd...
Het is voor mij niet helemaal duidelijk wat je met zoveel bedoelt.

Heb je deze methode geprobeerd (wellicht in combinatie met andere tips over WiFi configuratie):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2KQumhRzA5EcY_Ig4EFXbpHkLg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/svh5M8eTohf1YJRjBtYGDCDk.png?f=fotoalbum_large:
  1. Enter your Grill Name found on the grill controller.
  2. On the controller, navigate to WiFi information to get your Grill Name and Password.
  3. Enter the grill’s UUID from the controller’s settings.
  4. Enter your WiFi network password.
  5. Confirm successful pairing after your phone checks the WiFi connection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBigBoss
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 18:25
LostInNight schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:43:
[...]

Heb je een VPN verbinding aan staan op bijv. je telefoon/netwerk? Dat geeft mij ook wel eens problemen bij het verbinden met apparaten.
Nee ik gebruik geen VPN.
newtastyland schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:45:
[...]

Het is voor mij niet helemaal duidelijk wat je met zoveel bedoelt.

Heb je deze methode geprobeerd (wellicht in combinatie met andere tips over WiFi configuratie):

[Afbeelding]:
  1. Enter your Grill Name found on the grill controller.
  2. On the controller, navigate to WiFi information to get your Grill Name and Password.
  3. Enter the grill’s UUID from the controller’s settings.
  4. Enter your WiFi network password.
  5. Confirm successful pairing after your phone checks the WiFi connection.
Zoveel is natuurlijk niet echt duidelijk. Maar ik heb overal gezocht en heel veel oplossingen geprobeerd. Die jij beschrijft ook.
Ik krijg echter nooit de vraag om een WiFi wachtwoord... Ik zie dat in meer beschrijvingen maar die vraag krijg ik nooit. De eerste drie stappen gaan goed, dan blijft hij zoeken en gaat niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:25
Sparhawk schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:36:
[...]

Paar uur in koud water leggen. Warmtegeleiding is veeel beter dan lucht, dus gaat je prima lukken in een uurtje of 5

Edit: Sneller op send duwen dus, maar 100% eens met mijn bovenbuurman

[...]

Omdat, zeker met deze temperaturen buiten, dit niet echt ok is qua voedselveiligheid. Omdat lucht zo "slecht " geleid, heb je grote kans dat voordat je binnenkant een beetje ontdooid is, je buitenkant al veel te warm is met allerlei bacteriengroei. In koud water leggen voorkomt dat
In water leggen is inderdaad prima oplossing als hij goed vaccuum is verpakt.

Het argument van voedselveiligheid gaat volgens mij ook op voor in water leggen. Het probleem is dat volgens mij de buitenkant boven de 7C kan komen terwijl de binnenkant nog bevroren is. Persoonlijk wil ik hem wel eens ontdooien door hem steeds af te wisselen, uurtje buiten koelkast, uurtje in de koelkast (op 4C).

Eerlijk, een groot stuk vlees moet je eigenlijk gewoon op tijd uit de vriezer in de koelkast doen, of even een nieuwe halen bij de slager en deze voor later bewaren als je beter kan plannen.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:45

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

borgdaville schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:56:
[...]

In water leggen is inderdaad prima oplossing als hij goed vaccuum is verpakt.

Het argument van voedselveiligheid gaat volgens mij ook op voor in water leggen. Het probleem is dat volgens mij de buitenkant boven de 7C kan komen terwijl de binnenkant nog bevroren is. Persoonlijk wil ik hem wel eens ontdooien door hem steeds af te wisselen, uurtje buiten koelkast, uurtje in de koelkast (op 4C).

Eerlijk, een groot stuk vlees moet je eigenlijk gewoon op tijd uit de vriezer in de koelkast doen, of even een nieuwe halen bij de slager en deze voor later bewaren als je beter kan plannen.
Het argument van voedselveiligheid gaat zeker op, maar als je koud water pakt, en je legt er een gigantisch ijsklontje in (a.k.a een diepgevroren stuk vlees) dan komt dat water echt niet boven de 4 graden (heb ik een aantal keer gechecked met de themapen). Dat is hetzelfde als het vlees gewoon in de koelkast hebben liggen.....

Als je echt twijfelt, zet je de pan met koud water alsnog in de koelkast. Gaat puur om de veel betere warmtegeleiding van water vs lucht....

Uiteraard is gewoon een dag eerder beginnen een veel beter plan, maar dat station is al gepasseerd ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sparhawk op 25-06-2024 11:13 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:37
Sparhawk schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:12:
[...]

Het argument van voedselveiligheid gaat zeker op, maar als je koud water pakt, en je legt er een gigantisch ijsklontje in (a.k.a een diepgevroren stuk vlees) dan komt dat water echt niet boven de 4 graden (heb ik een aantal keer gechecked met de themapen). Dat is hetzelfde als het vlees gewoon in de koelkast hebben liggen.....

Als je echt twijfelt, zet je de pan met koud water alsnog in de koelkast. Gaat puur om de veel betere warmtegeleiding van water vs lucht....

Uiteraard is gewoon een dag eerder beginnen een veel beter plan, maar dat station is al gepasseerd ;)
Ik heb al es een flink stuk procureur 2 dagen in de koelkast laten ontdooien en was de kern nog steeds onder 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
brothermaynard schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:31:
[...]

van de lokale slager heb ik de tip gekregen vlees te ontdooien in koud water (dus niet warm!). dikke kans dat je dan vanavond de boel nog in de rub kunt zetten en dan morgen je pork kunt aanslingeren
Die tip ken ik ja, maar tweeënhalve kilo is best een hoop en ik ben nu pas net thuis van werk. Denk dat ik het voor mijn persoonlijke gemoedsrust maar even uitstel. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sparhawk schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:12:
Precies. Ik had het voornemen hem zondagavond al in de koelkast te leggen, maar dat moet je dan wel doen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:10
Gonadan schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:08:
[...]

Precies. Ik had het voornemen hem zondagavond al in de koelkast te leggen, maar dat moet je dan wel doen. :+
een dag later beginnen kan natuurlijk ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

brothermaynard schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:46:
[...]

een dag later beginnen kan natuurlijk ook :+
Ik ben toch wat huiverig om mijn barbecue een hele dag onbeheerd te laten branden op de één of andere manier. Al helemaal omdat hij feitelijk zelfs binnen staat. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:42
Vanavond voor het eerst Pizza gemaakt op de kamado. Was even stoeien om hem op 300+ te krijgen, maar daarna ging het toch wel top. Wát een verademing, zo'n knapperige bodem in plaats van een deegbal uit de oven :)

Wel een vraagje; 1 pizza zat onder de kleine zwarte puntjes. Leek wel alsof er kleine stukjes verbrand spul op terecht gekomen waren. Iemand een idee wat dat was en hoe dat te voorkomen is?

Mijn gevoel is dat dat mogelijk een verbrand hoekje van het papier was dat bij het deeg zat (waren kant en klare van de winkel) en dat ik er tot op heden nooit onderuit haalde in de oven omdat dat geen kwaad kon en het zeeeeeeeeeeeer lastig is om het deeg niet te laten vastplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kant en klaar deeg is gemaakt voor een gewone oven maar niet altijd geschikt voor de dubbele temperatuur. Dat verbrandt dan eerder.

Als het echt bij een pizza was dan kan het restanten zijn van een vorige of de steen is langzaam wel erg heet geworden. Gebruikte je nog semola of bloem?

[ Voor 46% gewijzigd door Gonadan op 26-06-2024 21:32 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiKeZZa
Het deeg was verre van verbrand (moet ook zeggen dat de kamado op 300+ krijgen lastig was in 1e instantie). Het lag er echt los op, allemaal miniscule zwarte deeltjes van iets.

Ik had niets gebruikt behalve het kant en klare deeg en mijn oude pizzasteen.

Wat ik zeker weet is dat het verbrande niet van de pizza kwam (daar was niets aan verbrand) en dat het slechts bij 1 van de 3 pizza's was. Maar gebruiken jullie geen kant en klaar deeg? En wat dan wel, en vooral; hoe voorkom je dat het aan je pizzaschep blijft hangen tot de kamado al volledig afgekoeld is...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MiKeZZa schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:40:
Het deeg was verre van verbrand (moet ook zeggen dat de kamado op 300+ krijgen lastig was in 1e instantie). Het lag er echt los op, allemaal miniscule zwarte deeltjes van iets.

Wat ik zeker weet is dat het verbrande niet van de pizza kwam (daar was niets aan verbrand) en dat het slechts bij 1 van de 3 pizza's was. Maar gebruiken jullie geen kant en klaar deeg? En wat dan wel, en vooral; hoe voorkom je dat het aan je pizzaschep blijft hangen tot de kamado al volledig afgekoeld is...?
Nee deeg maak ik zelf en tegen plakken gebruik je semola.
Ik kan dit topic wel aanraden: Het Grote Zelf Pizza Bakken topic - Deel 2
Veel handige informatie en laat je niet afschrikken als ze zeggen dat een kamado niet goed werkt, ik kan uit ervaring zeggen dat het prima kan.

Kunnen de zwarte deeltjes niet gewoon van de as zijn dan? Beetje opgewaaid wellicht?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Daar ga ik zeker eens lezen dan! Uiteraard kán het as zijn, ik ga als beginner niet zeggen dat het niet zo is. Maar ik twijfel; het was echt zeer zwart, niet grijs, ik had de aslade geleegd, ik had het slechts bij 1 pizza, ik heb het nog nooit gezien op andere dingen die op de BBQ bereidt zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onne
  • Laatst online: 23:12

Ik gebruik de deegballetjes uit de vriezer van de Sligro. Werkt perfect en blijft totaal niet plakken aan snijplank en pizzaschep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-10 10:33

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Het lekkerste deeg maak je uiteraard zelf en dat hoeft helemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Wat ik wel gemerkt heb, is smaak kost tijd. Ik heb een paar keer een testje gedaan met deeg dat ik 3 dagen van tevoren heb gemaakt en deeg dat de dag zelf is gemaakt en daar zit echt een wereld van verschil in qua smaak.

Onderstaand een mooie uitleg over deeg maken
YouTube: How to make Neapolitan Pizza Dough

en koud fermenteren in de koelkast:
YouTube: How to cold ferment your pizza dough

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:05

Wat voor een houtskool heb je gebruikt?
Niet iedere houtskool is geschikt om echt heet te stoken

Voor deeg maak ik het meestal zelf, gewoon een paar uur van te voren kneden en laten rijzen.
Maar net zoals met bijv een pulled pork kan je het zo gek maken als jezelf wilt. Lees het pizza topic maar waar ze bezig zijn met dubbel rijzen en speciaal meel van die ene Italiaanse molen die alleen met een bepaalde wind draait ;)
Verder je pizza schep bestuiven met meel of semolino (griesmeel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:51

watercoolertje

Untertitel

JackBigBoss schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:14:
[...]

klopt, heb ik ook al gedaan, zelfde verhaal...
Weet niet of ik het hier gelezen heb of ergens anders, maar op sommige goedkope 2.4Ghz ontvangers kunnen alleen overweg met 20mhz en niet 40mhz bandbreedte, dus misschien kan je daar nog naar kijken in je wifi-settings.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
onne schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:34:
[...]

Ik gebruik de deegballetjes uit de vriezer van de Sligro. Werkt perfect en blijft totaal niet plakken aan snijplank en pizzaschep.
Ik ben nog makkelijker, kant en klare uit de vriezer van de Sligro. Bevroren, alle toppings er op en een minuut of 4/5 op de pizzasteen en hoppatee.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Boven en onder alles open en als hij op 300 is, de onderste schuif half dicht. Kan dat dat zwarte stukjes verbrandingsresten zijn die van je deksel los gekomen zijn. Gebeurd meestal bij de 1e keer met deze warmte.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Togi schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:41:
[...]

Wat voor een houtskool heb je gebruikt?
Niet iedere houtskool is geschikt om echt heet te stoken

Voor deeg maak ik het meestal zelf, gewoon een paar uur van te voren kneden en laten rijzen.
Maar net zoals met bijv een pulled pork kan je het zo gek maken als jezelf wilt. Lees het pizza topic maar waar ze bezig zijn met dubbel rijzen en speciaal meel van die ene Italiaanse molen die alleen met een bepaalde wind draait ;)
Verder je pizza schep bestuiven met meel of semolino (griesmeel)
Ik ga me helemaal inlezen. :*)

Heb gisteren Marabu gebruikt, maar had iets teveel haast en de asbak onderaan stond niet goed gedraaid waardoor de gaatjes niet voor de opening stonden, dat hielp ook niet. Tegen de tijd dat ik klaar was zat ik wel gewoon op 300 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 17:19

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Van de week m'n eerste digitale thermometer met app binnen gekregen.
Een vriend van me had hem op het oog, maar nog geen onderzoek gedaan of het wat was.
Op YT staat een filmpje van een man die hem al een jaar gebruikt en erg tevreden is, dus overgegaan tot aanschaf.

Via Ali, 4 tientjes kwijt. Ik moet hem nog testen, maar tot zover ziet het er goed uit.

ToGrill
Afbeeldingslocatie: https://foodprepgroup.com.au/wp-content/uploads/2022/06/ToGrill-Smart-BBQ-Thermometer4.png

[ Voor 13% gewijzigd door Mad-Matt op 27-06-2024 11:04 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• parawaus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:17
Mad-Matt schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:02:
Een vriend van me had hem op het oog, maar nog geen onderzoek gedaan of het wat was.
Op YT staat een filmpje van een man die hem al een jaar gebruikt en erg tevreden is, dus overgegaan tot aanschaf.

Via Ali, 4 tientjes kwijt. Ik moet hem nog testen, maar tot zover ziet het er goed uit.

ToGrill
[Afbeelding]
Heb deze sinds vorige in gebruik, fijn ding maar heb zelf veel problemen met de verbinding.
Bluetooth valt vaak uit, ook als de telefoon in de buurt van dome unit is.
Nog geen tijd gehad om tot een oplossing te komen.
Temperaturen lijken wel te kloppen met mijn oude dome thermometer.
Andere externe thermometer geeft ook hetzelfde aan.
App is fijn in de omgang en overzichtelijk.
Dus op de verbinding na een prima ding voor zijn geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

parawaus schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:07:
[...]

Heb deze sinds vorige in gebruik, fijn ding maar heb zelf veel problemen met de verbinding.
Ok, goed om in de gaten te houden dus.
Verbinding tijdens het testen geen last van gehad, maar dat was maar enkele minuten om alle losse probes te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-10 09:57

ToGrill
[Afbeelding]
Nou, dat is toevallig.....
Deze werd gisteravond ook bij mij afgeleverd.

Enige minpuntje vind ik esthetisch van aard; dat is dat deze door de manier waarop hij gemaakt is, niet mooi aansluit op de kamado.
Verder werkte alles in 1 keer, nu wachten op de eerste echte praktijktest.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
parawaus schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:07:
[...]

Doet jouw app wel dome temperaturen boven de 100 graden weergeven? Ik heb een Herqs en die app gaat niet verder dan 100, dus is constant aan het piepen.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Eric H schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:40:
[...]

Nou, dat is toevallig.....
Deze werd gisteravond ook bij mij afgeleverd.

Enige minpuntje vind ik esthetisch van aard; dat is dat deze door de manier waarop hij gemaakt is, niet mooi aansluit op de kamado.
Verder werkte alles in 1 keer, nu wachten op de eerste echte praktijktest.
Ze hadden de onderkant wat holler kunnen maken waardoor hij goed aansluit. Maar om eerlijk te zijn vind ik dit helemaal niet zo belangrijk. (Het viel me op toen ik hem erop zette)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parawaus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:17
ozzynator schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:50:
[...]

Doet jouw app wel dome temperaturen boven de 100 graden weergeven? Ik heb een Herqs en die app gaat niet verder dan 100, dus is constant aan het piepen.
Daar heb ik geen issues mee gehad. Die van mij piepte alleen als de verbinding er weer uit ging....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBigBoss
watercoolertje schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:50:
[...]

Weet niet of ik het hier gelezen heb of ergens anders, maar op sommige goedkope 2.4Ghz ontvangers kunnen alleen overweg met 20mhz en niet 40mhz bandbreedte, dus misschien kan je daar nog naar kijken in je wifi-settings.
Thanks, die kende ik nog niet.
Traeger geeft aan dat ik ws mijn controller moet gaan opsturen zodat ze hem kunnen flashen naar de nieuwste firmware... :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:46

Esumontere

Floep, banaan.

Update over de topvent van mijn Bastard: vandaag een nieuwe ontvangen die goed sluit! :D een dezer dagen maar eens testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:21
Vandaag zelf hamburgers gemaakt. Gehakt, gesnipperd uitje, kruidenmix en beschuitkruimels erin gestopt. De hamburger voelde goed stevig aan, maar bleef toch erg plakken aan het gietijzeren rooster. Ik heb geen ei door het gehakt gedaan. Had ik het hiermee kunnen voorkomen of zie ik iets (simpels) over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Some0ne schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 19:24:
Vandaag zelf hamburgers gemaakt. Gehakt, gesnipperd uitje, kruidenmix en beschuitkruimels erin gestopt. De hamburger voelde goed stevig aan, maar bleef toch erg plakken aan het gietijzeren rooster. Ik heb geen ei door het gehakt gedaan. Had ik het hiermee kunnen voorkomen of zie ik iets (simpels) over het hoofd?
Over het algemeen betekent dat dat je rooster niet heet genoeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Some0ne
Esumontere schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 19:57:
[...]

Over het algemeen betekent dat dat je rooster niet heet genoeg was.
Rooster lag er minimaal één uur op met een temperatuur van rond de 180 graden. Ik was tegelijkertijd aan de indirecte kant gevulde paprika's aan het maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:32

Dennis1812

Amateur prutser

Hoe was je vetpercentage? Of heb je olie gebruikt?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik smeer m’n burgers altijd met een fijn laagje olie in.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:52

Tomatoman

Fulltime prutser

Yalopa schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 20:31:
Ik smeer m’n burgers altijd met een fijn laagje olie in.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ifRrJ6xZk2yR2ymnrWTqEyrGVN0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LIldo14iOLxsdG9voEBadJTT.webp?f=user_large

Geoliede burgers.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Some0ne
De volgende keer ga ik olie gebruiken. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
Esumontere schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 18:55:
Update over de topvent van mijn Bastard: vandaag een nieuwe ontvangen die goed sluit! :D een dezer dagen maar eens testen!
Ik heb vandaag ook een nieuwe ontvangen, precies hetzelfde model als de eerste (dus met speling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Laatst online: 23:18

_AN

newtastyland schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 23:27:
[...]

Ik heb vandaag ook een nieuwe ontvangen, precies hetzelfde model als de eerste (dus met speling).
Same here. Ook een nieuwe ontvangen, maar vraag me af of die beter is. Nog steeds vrij veel speling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb het bovenste gedeelte van mijn nieuwe topcap wel op het onderste gedeelte van de oude gezet, dat gaf de beste "fit". Maar, de nieuwe topcap sloot sowieso al beter dan de oude.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-10 14:00
Some0ne schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 19:24:
als ze blijven plakken draai je te snel, als je iets langer wacht met draaien zijn ze gewoon los gebakken.

en no offence, maar probeer je een platte gehaktbal te maken of een hamburger? uien kan nog, maar kruidenmix en beschuit in je burger 8)7
als je goed gehakt hebt dan is peper en zout voldoende, ik ga er vanuit dat je net als bijna iedereen er ook nog saus en toppings op doet, dus dan wil je gewoon vlees smaak en geen veelte zoute kruiden erop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:53
Ik heb een hamburgerboek van de burgerij
https://www.burgerij.nl/hamburgerboek/

Daarin staan allerlei recepten, met verschillende soorten ingrediënten voor hamburgers. Dat blijft echt niet bij alleen zout en peper. En ik vind die hardstikke lekker.

En nu ik er aan denk, lijkt me dit wel een heel goede voor vanavond op de BBQ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-10 12:08

ToGrill
[Afbeelding]
Ik ga deze binnenkort ook ontvangen. Ik las dat hij maar tot 230C gaat. Hoe doe je dat dan met pizza's en het schoonbranden van je kamado? Stuur je dat ding dan direct naar de eeuwige jachtvelden of kan hij dat toch aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Thermometer even uithalen, of toch maar eentje halen die + 400 gaat?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
JackBigBoss schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:19:
[...]

Thanks, die kende ik nog niet.
Traeger geeft aan dat ik ws mijn controller moet gaan opsturen zodat ze hem kunnen flashen naar de nieuwste firmware... :'(
Bij mij werkte de verbinding met de Traeger prima op kanaal met 40Mhz bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
GilbertvH schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:44:
[...]

Ik ga deze binnenkort ook ontvangen. Ik las dat hij maar tot 230C gaat. Hoe doe je dat dan met pizza's en het schoonbranden van je kamado? Stuur je dat ding dan direct naar de eeuwige jachtvelden of kan hij dat toch aan?
Dat is waarschijnlijk (of misschen) het prijsverschil, ik heb een Herqs (een originele denk ik dan maar) en die kan volgens het boekje tot 400 graden Celcius. Pizza mag toch wel op 300 vind ik.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-10 12:08
ozzynator schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:15:
[...]

Dat is waarschijnlijk (of misschen) het prijsverschil, ik heb een Herqs (een originele denk ik dan maar) en die kan volgens het boekje tot 400 graden Celcius. Pizza mag toch wel op 300 vind ik.
Hmmm het lijkt erop dat hij het tóch aankan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epNEkwB7bv_QgjcpkdPDd1aYjfw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ilj0pIOxPT6gjCV6CxuYmi01.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBigBoss
newtastyland schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:55:
[...]

Bij mij werkte de verbinding met de Traeger prima op kanaal met 40Mhz bandbreedte.
Dit gaat hem niet worden helaas. Ik moet waarschijnlijk heel de controller op gaan sturen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Laatst online: 17:24
Esumontere schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 18:55:
Hoe weet je dat als je nog niet getest hebt :P

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:50
Ik zoek even bevestiging voor mijn bbq sessie van morgen:

Heb voor morgen 1kg kippedijfilet zonder vel op het menu staan bedoeld als gyros met flatbread.
Het staat nu al in de marinade dus kan mooi 24 uur intrekken.

Mijn idee morgen (en ik heb geen spit!):

De kippedij nog even platslaan met vleeshamer
Dan op satestokken in een grote aardappel/ui als voet voor de sateprikker en dan meerdere torens (indien nodig) op de bbq. Direct boven de houtskool.
BBQ op 200 ish graden en dan laten garen tot 74 graden kerntemp.

Verwachting is dat dat binnen een uurtje wel gepiept moet zijn (toch!?)

Iemand anders suggesties?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

whoami schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:48:
[...]

Hoe weet je dat als je nog niet getest hebt :P
Het feit dat mijn originele topcap krom was en letterlijk meer dan een halve centimeter speling had, en deze niet, is ook zonder testen wel te zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
loewie1984 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:51:

Heb voor morgen 1kg kippedijfilet zonder vel op het menu staan bedoeld als gyros met flatbread.

Dan op satestokken in een grote aardappel/ui als voet voor de sateprikker en dan meerdere torens (indien nodig) op de bbq. Direct boven de houtskool.

Ik vermoed veel sneller.
Ik doe de kippendijen indirect op 150C en dat duurt iets langer dan een uur, dus 200C en direct zal geen uur duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makaja
  • Laatst online: 15:49
loewie1984 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:51:

Waarom zou je de spies in een aardappel steken, en dan directe hitte? Dan verbrand toch alleen je aardappel? Op het rooster leggen werkt toch ook wel?

En dat uurtje is te lang. Ik vermoed dat als je directe hitte hebt, je aan 20 minuten genoeg hebt, op 200 graden.

Wat ik zelf doe bij shoarma of gyros: ik gebruik de stalen stoominzet-pan van Ikea. Het lage model. Die heeft kleine gaatjes in de bodem, waardoor je er ook kleingesneden vlees in kunt gooien, zonder dat het erdoorheen valt. Voordeel is ook dat het vet meteen wegstroomt.

Deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EutmxYqyYEAOvKfH9Cz0yS_pWUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jvuOqil5jv7yK1WlV48H5Ias.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Makaja schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:12:
[...]

Waarom zou je de spies in een aardappel steken, en dan directe hitte? Dan verbrand toch alleen je aardappel? Op het rooster leggen werkt toch ook wel?

En dat uurtje is te lang. Ik vermoed dat als je directe hitte hebt, je aan 20 minuten genoeg hebt, op 200 graden.

Wat ik zelf doe bij shoarma of gyros: ik gebruik de stalen stoominzet-pan van Ikea. Het lage model. Die heeft kleine gaatjes in de bodem, waardoor je er ook kleingesneden vlees in kunt gooien, zonder dat het erdoorheen valt. Voordeel is ook dat het vet meteen wegstroomt.

Deze:

[Afbeelding]
Dat vet wegstroomt vind ik bij kippendijen juist een nadeel.
Ik doe ze meestal op de vlakke plaat, dan sudderen ze in hun eigen vet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPhH0ou9otOzU9eGhkcrMvZq7gY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IqevjUoCjwSSHNnFxIk89U1e.jpg?f=fotoalbum_large

Vriezer gaat weer gevuld worden.

En sinds gisteren staat er een hele procereur in de marinade volgens dit recept.

Dit zal gemaakt worden op de spit van mijn wga. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFyfzZ3OEw4MnH7aQyqVO18azLs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sWWWfc6qkQjpiiXZndeKcjvG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Technofreakz op 28-06-2024 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:44

The Legend

*Plop*

Ik wil morgen ook PP maken. De procureur nu vast in de rub. De vraag is: in de rub op een rekje in de koelkast of in de rub en inwikkelen in folie en in de koelkast?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:21
Hier ook PP op het menu morgen. Er blijven ongeveer 17 mensen 'eten' (verjaardagsborrel) en heb 2,5kg procureur. Ben vooral benieuwd hoe lang het duurt voor ie klaar is. Morgen rond 9 uur maar vast de BBQ aan, liever een uurtje extra rusten dan dat het nog niet klaar is. Doel is ongeveer rond 18.00 eten.

[ Voor 3% gewijzigd door Faeshaas op 28-06-2024 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:40
Faeshaas schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 22:58:
Hier ook PP op het menu morgen. Er blijven ongeveer 17 mensen 'eten' en heb 2,5kg procureur. Ben vooral benieuwd hoe lang het duurt voor ie klaar is. Morgen rond 9 uur maar vast de BBQ aan, liever een uurtje extra rusten dan dat het nog niet klaar is. Doel is ongeveer rond 18.00 eten.
Dan zou ik het vuur om 07.00 aanzetten zodat je alle tijd hebt. Extra rusten kan nooit geen kwaad. Met handdoeken inpakken in een koelbox als het onverhoopt eerder klaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:32

Dennis1812

Amateur prutser

Faeshaas schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 22:58:
Hier ook PP op het menu morgen. Er blijven ongeveer 17 mensen 'eten' (verjaardagsborrel) en heb 2,5kg procureur. Ben vooral benieuwd hoe lang het duurt voor ie klaar is. Morgen rond 9 uur maar vast de BBQ aan, liever een uurtje extra rusten dan dat het nog niet klaar is. Doel is ongeveer rond 18.00 eten.
Dan zou ik toch wat vroeger beginnen. 8uur haalbaar? Liever nog 7.

Zorg met dat gewicht en dus nog verliezen voor voldoend side dish als brood, salade
Eventueel frietjes of een andere vuller.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Dennis1812 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 23:07:
[...]

Zorg met dat gewicht en dus nog verliezen voor voldoend side dish als brood, salade
8 uur moet ook wel lukken, dank voor de tip. Vorig jaar 2kg PP gemaakt, was toen in een uur of 7 klaar.

Hele middag al hapjes, nootjes, chips, taart etc, dus het hoeft geen volwaardige maaltijd te zijn. Gewoon een lekkere hartige hap voor erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borgdaville
Denniz0229 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:52:
[...]

en no offence, maar probeer je een platte gehaktbal te maken of een hamburger? uien kan nog, maar kruidenmix en beschuit in je burger 8)7
als je goed gehakt hebt dan is peper en zout voldoende, ik ga er vanuit dat je net als bijna iedereen er ook nog saus en toppings op doet, dus dan wil je gewoon vlees smaak en geen veelte zoute kruiden erop.
Her is maar net wat je lekker vind, 100% rundvlees met alleen zout is af Amerikaans, gekruid en aangemaakt is Hollands. Persoonlijk vind ik bbqen no-nonsense, sowieso als je burgers gaat maken, dus voor mij alleen gehakt met zout.

Ze zeggen altijd laten draaien en 20% vet, en dat geeft perfect resultaat. Maar met magerder gehakt en dan goed hard en kort zo dat die medium rare is hier ook populair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Yv765K6txzrKOyJXFNmxT9OnqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m98NwZmxqalyUgduBO4xLenk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4K1w2XZTFFkqvloae_y24ajuxKc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NnvqxDoby6Uy687T3qn1RlRZ.png?f=fotoalbum_large

Midden en rechts zijn klaar. Links moet nog even.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Faeshaas
Dennis1812 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 23:07:
[...]

Het is uiteindelijk 8 uur BBQ aan, half 9 vlees erop geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MgH8fp2TxKoUOhrhgOdw91D9wkM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AqfXIJXzcg3AXm0AMAMJOlTq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLBPzwkBv22U4C9egsnlJajn--4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rMcowPpRIFsXwcN6ol6omYqy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SIGL0N55mynnwDwHPNQ4OaqhbXA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZUQmeWGCIR4gEVDJERM7kh9Z.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-10 09:57
Ik heb me afgelopen week maar eens ‘boos’ gemaakt om mijn buitenkeuken aan te passen aan mijn nieuwe GG Large Elite.

Oude situatie waarbij er nog een mini kamado ingebouwd was en de GG er los naast stond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n7XG20R6qc9hC6qFaHf79js5orI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XIDhaaTc5RYxulBm1RRFyAk9.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk besloten om de mini kamado van de hand te doen en een poging te wagen om de ruimte geschikt te maken voor de large met behoud van de structurele integriteit van mijn zelf in elkaar ‘gebeunde’ buitenkeuken.

Uiteindelijk tevreden over het resultaat :
(Tevens het bouwzeil vervangen voor zwart schaduwdoek)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C529LfA7LxFvTzcF-cJZFBk9q-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zu8ttBixNS5zL3vUfna9LXu2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZJ0nWlqpAgmyr_6ue_WDsvU4JY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xBnQPw8WAflivsM6v9bc64Jc.jpg?f=fotoalbum_large

Tevens een ‘diepteinvestering’ gedaan in een grote (60x40 cm) snijplank.

Ook de, uit China bestelde, digitale thermometer die was binnengekomen gemonteerd.

Dan ook maar gelijk testen op wat spareribs. Gekozen voor de sticky spareribs naar een recept van Mele.
Tijdens de bereiding ook een probe op het rooster gelegd om te kunnen kijken hoe groot het temperatuursverschil zou zijn tussen rooster en dome. Dit bleek uiteindelijk iets van 10 graden te zijn, dus dan weet ik dat ook voortaan. (Dit was trouwens met beide deflectors in gebruik; 2x halve maan)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5knJbNc706qnQ58WRJkzGaVG4ZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZjdlZXfuq2BILelaHLX6LkNA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tLh6HjK_T9AWhYu3AixzkTDLhs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZOawA9iVC0S2ciZW4JPYxAe7.jpg?f=fotoalbum_large

En het resultaat :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzqqlrjajEs47Ll1XO09IBsLjIM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DlbnQJWaZhuiNEatL9Co5QbR.jpg?f=fotoalbum_large

Was zeer geslaagd!

Volgende to do dingetje is nu uitzoeken hoe ik de veerspanning op de dome kan verhogen. Vind dat deze nu heel slapjes omhoog gehouden wordt, geeft geen zeker gevoel om er even bij weg te lopen.

Iemand suggesties??

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 22:17
Eric H schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 13:33:
Ik heb me afgelopen week maar eens ‘boos’ gemaakt om mijn buitenkeuken aan te passen aan mijn nieuwe GG Large Elite.

Oude situatie waarbij er nog een mini kamado ingebouwd was en de GG er los naast stond.

[Afbeelding]

Uiteindelijk besloten om de mini kamado van de hand te doen en een poging te wagen om de ruimte geschikt te maken voor de large met behoud van de structurele integriteit van mijn zelf in elkaar ‘gebeunde’ buitenkeuken.

Uiteindelijk tevreden over het resultaat :
(Tevens het bouwzeil vervangen voor zwart schaduwdoek)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tevens een ‘diepteinvestering’ gedaan in een grote (60x40 cm) snijplank.

Ook de, uit China bestelde, digitale thermometer die was binnengekomen gemonteerd.

Dan ook maar gelijk testen op wat spareribs. Gekozen voor de sticky spareribs naar een recept van Mele.
Tijdens de bereiding ook een probe op het rooster gelegd om te kunnen kijken hoe groot het temperatuursverschil zou zijn tussen rooster en dome. Dit bleek uiteindelijk iets van 10 graden te zijn, dus dan weet ik dat ook voortaan. (Dit was trouwens met beide deflectors in gebruik; 2x halve maan)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En het resultaat :
[Afbeelding]

Was zeer geslaagd!

Volgende to do dingetje is nu uitzoeken hoe ik de veerspanning op de dome kan verhogen. Vind dat deze nu heel slapjes omhoog gehouden wordt, geeft geen zeker gevoel om er even bij weg te lopen.

Iemand suggesties??
Eindelijk dat blauwe zeil weg! Veel mooier zo.

En de rest is ook netjes natuurlijk 😀

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
Dit is mijn go to hamburger recept
https://www.bbqgenootschap.nl/threads/spiffs-burgers.398/

En dan (obv deze kruiden) op deze manier

https://www.bbqgenootscha...d-with-herb-butter.16615/

De boter smelt dan lekker door het vlees
Het is dat er voor vanavond zalm op het menu staat want ik krijg nu al zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

The Legend schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 22:50:
Ik wil morgen ook PP maken. De procureur nu vast in de rub. De vraag is: in de rub op een rekje in de koelkast of in de rub en inwikkelen in folie en in de koelkast?
Uiteindelijk zonder folie in de koelkast. Geen zin in vroeg opstaan dus vlees pas rond 10.15 op de KJ2. Dome temp op ca. 122 graden. Rond 72 graden kern foliebootje gemaakt, toen steeg hij snel door naar 90. Komt ie potverdorie in een 2e stall. Nu hangt ‘ie al een uur en een kwartier op 90 graden. Nu de temp maar opgekrikt naar 150+ om hem er doorheen te trekken, maar etenstijd redden we niet meer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
The Legend schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 18:21:
[...]

Uiteindelijk zonder folie in de koelkast. Geen zin in vroeg opstaan dus vlees pas rond 10.15 op de KJ2. Dome temp op ca. 122 graden. Rond 72 graden kern foliebootje gemaakt, toen steeg hij snel door naar 90. Komt ie potverdorie in een 2e stall. Nu hangt ‘ie al een uur en een kwartier op 90 graden. Nu de temp maar opgekrikt naar 150+ om hem er doorheen te trekken, maar etenstijd redden we niet meer :+
Heb ik ook es gehad, wel helemaal ingepakt, bij 90C even proben, was nog niet zacht genoeg, door naar de 92C, maar hij ging gewoon niet hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Hij zit nu op 95, maar er zijn nog steeds hele delen verre van zacht. Kerntemp zit daar ook een stuk lager. Vorige keer had ik dat ook, maar snap niet goed hoe dat kan. Alsof er hele delen compleet ander vlees in zo’n stuk zit. Gaat om heyde hoeve van B&S dus daar zou het niet aan moeten liggen..

[edit]

Zit ook niet echt te wachten op om hem nog een uur te laten rusten. Hoe erg is het om straks maar gewoon direct te pullen?

Toch maar een goed half uur laten rusten. Pullen ging daarna best goed, al zaten er wel weer wat droge hardere stukken tussen. Ook moet ik nog een manier vinden om het vocht vast te houden. Ik krijg het voor elkaar om iedere keer de wrap aan de onderkant lek te prikken bij het voelen of ‘ie gaar is 8)7 Vervolgens snel in een alu bakje gepleurd, maar daar verdampt het meeste vocht uit denk ik.

Volgende keer misschien maar een keer volledig inpakken in butcherpaper. Al vraag ik me af hoe je dan voelt of ie gaar is. Steek je dan iedere keer door het papier heen? Druk je dat dan niet in het vlees vraag ik me af.

Smaak trouwens: redelijk mals. Dit keer de Noskos pork rub geprobeerd, maar die viel me een beetje tegen. Vrij vlak, vlees noch vis.

[ Voor 64% gewijzigd door The Legend op 29-06-2024 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
Ik benieuwd of iemand mij kan helpen. Morgen maak ik ribs, ik had er nog 1 in de vriezer en 1 heb ik erbij gehaald omdat 1 niet genoeg was.

Beide van leverancier waar ik over het algemeen goede ervaringen mee heb. De donkerrode is wel de eerste keer dat ik deze ribs heb en de lichtere zijn biologisch.

Waarom is de ene super blank en de andere super rood? Wat is beter of maakt het niets uit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SFdGHOhywijHkusTJtqkrWh7pqU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sdq6BYCdzfdPHNpRUKJD8Tuf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mJ7jtvz2npweBp470d9gJalpU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hZKXSsacrC8HnKZcpHQuCSJ0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Faeshaas
The Legend schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 19:08:
Hij zit nu op 95, maar er zijn nog steeds hele delen verre van zacht. Kerntemp zit daar ook een stuk lager. Vorige keer had ik dat ook, maar snap niet goed hoe dat kan. Alsof er hele delen compleet ander vlees in zo’n stuk zit. Gaat om heyde hoeve van B&S dus daar zou het niet aan moeten liggen..

[edit]

Zit ook niet echt te wachten op om hem nog een uur te laten rusten. Hoe erg is het om straks maar gewoon direct te pullen?

Toch maar een goed half uur laten rusten. Pullen ging daarna best goed, al zaten er wel weer wat droge hardere stukken tussen. Ook moet ik nog een manier vinden om het vocht vast te houden. Ik krijg het voor elkaar om iedere keer de wrap aan de onderkant lek te prikken bij het voelen of ‘ie gaar is 8)7 Vervolgens snel in een alu bakje gepleurd, maar daar verdampt het meeste vocht uit denk ik.

Volgende keer misschien maar een keer volledig inpakken in butcherpaper. Al vraag ik me af hoe je dan voelt of ie gaar is. Steek je dan iedere keer door het papier heen? Druk je dat dan niet in het vlees vraag ik me af.

Smaak trouwens: redelijk mals. Dit keer de Noskos pork rub geprobeerd, maar die viel me een beetje tegen. Vrij vlak, vlees noch vis.
Ik had hier het tegenovergestelde. Met de tips van hier om 8 uur de BBQ aan, om half 9 het vlees er op (2,5kg) uiteindelijk om 13.30 ingepakt bij een kerntemperatuur van 72. Daarna kwam al het bezoek en voor ik het wist was de kerntemperatuur 95 graden rond een uur of half 5 :+ Dome temperatuur lag tussen de 115 en 125. Uiteindelijk nog ruim een uur laten rusten en het resultaat was geweldig al zeg ik het zelf :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/soZviUpSgYCi6tmnr1v9bYnRU_k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jmANdCImm0eDAfOAsQgPdiD4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tGNWu5VXDbEmXrstLeh0oDr-p0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mqEsSZPI8qtWiMXbCA1IfLcb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24aT0PrTTqFVqHD3SVpgqyx5Bp4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KPGLcIHRaynpzDcnie7amIya.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:14
borgdaville schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:55:
Ik benieuwd of iemand mij kan helpen. Morgen maak ik ribs, ik had er nog 1 in de vriezer en 1 heb ik erbij gehaald omdat 1 niet genoeg was.

Beide van leverancier waar ik over het algemeen goede ervaringen mee heb. De donkerrode is wel de eerste keer dat ik deze ribs heb en de lichtere zijn biologisch.

Waarom is de ene super blank en de andere super rood? Wat is beter of maakt het niets uit?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
M'n boerenverstand zegt dat het wit een laagje vet is, en het rode 'mager' vetloos is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat biologische varken is veel langzamer gegroeid, dus veel minder stress in de cellen. Daardoor veel minder rood vlees. Zie het als dat wanneer je ineens intensief gaat sporten, dat je spierpijn krijgt (feitelijk kleine scheurtjes die moeten genezen). Dat rode vlees heeft dat ook soort van last van.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:48
ozzynator schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:04:
[...]

Dat biologische varken is veel langzamer gegroeid, dus veel minder stress in de cellen. Daardoor veel minder rood vlees. Zie het als dat wanneer je ineens intensief gaat sporten, dat je spierpijn krijgt (feitelijk kleine scheurtjes die moeten genezen). Dat rode vlees heeft dat ook soort van last van.
Zou het niet meer met beweging en voer te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Ragnar9999 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 07:44:
[...]

Zou het niet meer met beweging en voer te maken hebben?
Ook, in combinatie met.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:39

Kan ook verschillende rassen zijn. Duroc varken is altijd veel roder dan normaal bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
renegrunn schreef op zondag 30 juni 2024 @ 08:27:
[...]

Kan ook verschillende rassen zijn. Duroc varken is altijd veel roder dan normaal bijvoorbeeld.
Thanks voor de reacties.

Het is me nog niet duidelijk, maar ze liggen erop we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 19:52

backupdevice

No Risk , Full Push

borgdaville schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:12:
[...]

Proeven

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Technofreakz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PBdMIpoZC6TowIRr6r3P2rmOnL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YP8bGOv442R1CYISQ2IRuMHR.jpg?f=fotoalbum_large

Gyros op de wga.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Technofreakz
Omdat een filmpje meer zegt

https://streamable.com/g72zv9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
Dat is toch geen Weber Go Anywhere? Althans, die van mij is breder en minder diep, en heeft niet de mogelijk tot een spit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

borgdaville schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:12:
[...]

Thanks voor de reacties.

Hoe wilder hoe beter.

Dit is wild everzwijn (bij toutatis :P ) die ik nu aan het klaarmaken ben en die vanmiddag nog op de BBQ gaat.

In dit geval geen marinade. Ik wil zo veel mogelijk de smaak van het everzwijn behouden dus een beetje rozemarijn en peper en zout en een beetje olijfolie. Die gaat tot een kerntemperatuur van 60-62 graden. Wordt de eerste keer dus "fingers crossed"

Wat je ziet is dat het vlees vrij rood is, bijna zoals goed rundvlees, en weinig vet bevat. Het is een "overloper" everzwijn van geschat anderhalf jaar oud. Dit zijn de haasjes en biefstuk van de achterbout.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-tk32BbJmJhozYLTAIjgXp5wwU4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KsVrPixdov6GNyTTH7x0d6zy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Indoubt schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:37:
[...]

Hoe wilder hoe beter.

Dit is wild everzwijn (bij toutatis :P ) die ik nu aan het klaarmaken ben en die vanmiddag nog op de BBQ gaat.

In dit geval geen marinade. Ik wil zo veel mogelijk de smaak van het everzwijn behouden dus een beetje rozemarijn en peper en zout en een beetje olijfolie. Die gaat tot een kerntemperatuur van 60-62 graden. Wordt de eerste keer dus "fingers crossed"

Wat je ziet is dat het vlees vrij rood is, bijna zoals goed rundvlees, en weinig vet bevat. Het is een "overloper" everzwijn van geschat anderhalf jaar oud. Dit zijn de haasjes en biefstuk van de achterbout.

[Afbeelding]
Als het één uit duitsland is wordt ie vanzelf wel gaar. >:)

https://www.newscientist....oactief-door-kernproeven/

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ja, uit Duitsland, nee, niet uit Beieren.

De link die je plaatst is behoorlijk populistisch.
Ze onderzochten het vlees van 48 Beierse zwijnen. 42 daarvan bleken meer radioactief cesium te bevatten dan voor Duitse etenswaren is toegestaan.
Dat zou betekenen dat 87,5% van de Beierse zwijnen te hoge radioaktiviteit bevatten. Dat is een compleet onzinverhaal.

Radar heeft ook een keer zo'n programma gemaakt maar die dame van Radar is hardcore veganist en haar partner is senator voor de partij van de dieren en oprichter van faunadefensie en de vegetarische slager dus dat past in het plaatje.

Hoe zit het dan:
In Beieren worden alle everzwijnen die worden geschoten getest op radioactiviteit door een laboratorium. Alle wilde zwijnen worden sowieso een monster van genomen en in een lab getest zowel in Duitsland als NL als in alle landen om ons heen maar dat gaat om trichinetesten. In Beieren zijn er 124 laboratoria die deze test op radioactiviteit kunnen uitvoeren en de eigenlijke test duurt nog geen 10 minuten. De laboratoria voeren uiteraard ook andere testen uit, dit zijn gewoon lokale laboratoria op het gebied van voedselveiligheid.

Overigens geld dit ook voor enkele andere gebieden en het geld ook voor een deel van Beieren. In dat deel is de radio actieve wolk destijds "uitgeregend"

Normaal gesproken is het zo dat 10-15% everzwijnen uit de betroffen gebieden te hoge concentraties radioactiviteit hebben en de everzwijnen moeten worden vernietigd. Als je heel beieren bekijkt, waar 100% van de zwijnen wordt getest, dan is het nog een factor 5 minder. Bekijk je het op heel Duitsland dan zit je in de promille regio en niet in procenten.

Je begrijpt misschien waarom ik me dus geen zorgen maak en dit ook aan mijn "loved ones" serveer.

Bovendien komt dit everzwijn niet uit Beieren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Technofreakz
Makaja schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:36:
[...]

Dat is toch geen Weber Go Anywhere? Althans, die van mij is breder en minder diep, en heeft niet de mogelijk tot een spit...
https://amzn.eu/d/0h5wFSal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Indoubt schreef op zondag 30 juni 2024 @ 15:17:
[...]

Ja, uit Duitsland, nee, niet uit Beieren.

De link die je plaatst is behoorlijk populistisch.

[...]

Dat zou betekenen dat 87,5% van de Beierse zwijnen te hoge radioaktiviteit bevatten. Dat is een compleet onzinverhaal.

Radar heeft ook een keer zo'n programma gemaakt maar die dame van Radar is hardcore veganist en haar partner is senator voor de partij van de dieren en oprichter van faunadefensie en de vegetarische slager dus dat past in het plaatje.

Hoe zit het dan:
In Beieren worden alle everzwijnen die worden geschoten getest op radioactiviteit door een laboratorium. Alle wilde zwijnen worden sowieso een monster van genomen en in een lab getest zowel in Duitsland als NL als in alle landen om ons heen maar dat gaat om trichinetesten. In Beieren zijn er 124 laboratoria die deze test op radioactiviteit kunnen uitvoeren en de eigenlijke test duurt nog geen 10 minuten. De laboratoria voeren uiteraard ook andere testen uit, dit zijn gewoon lokale laboratoria op het gebied van voedselveiligheid.

Overigens geld dit ook voor enkele andere gebieden en het geld ook voor een deel van Beieren. In dat deel is de radio actieve wolk destijds "uitgeregend"

Normaal gesproken is het zo dat 10-15% everzwijnen uit de betroffen gebieden te hoge concentraties radioactiviteit hebben en de everzwijnen moeten worden vernietigd. Als je heel beieren bekijkt, waar 100% van de zwijnen wordt getest, dan is het nog een factor 5 minder. Bekijk je het op heel Duitsland dan zit je in de promille regio en niet in procenten.

Je begrijpt misschien waarom ik me dus geen zorgen maak en dit ook aan mijn "loved ones" serveer.

Bovendien komt dit everzwijn niet uit Beieren.
Denemarken heeft ook nog een gedeelte met wat oud zeer geloof ik.

Maar mijn buurman is jager en jaagt ook wel eens in Duitsland dus de hoed en de rand zijn mij bekend.
En inderdaad was er dan ook iets met het vrijgeven van de vangst.
Overigens komt die meestal met spul van gans.
Hij laat ook eens in de zoveel tijd varken en gans samen malen met kruiden om er zo bijv. grillworst van te maken.
Hamburgers en gehaktballen zijn er ook al eens van gemaakt en zelfs rookworst en droge worst.

Gewoon een hele ganzenborst even op de grill, net als een biefstuk bereiden. Beetje peper en zout is ook dikke prima.

Grilworst en droge worst van gans/varken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Khen8rYLjBcJLIO5DhIq9HT7ZTI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QWZMTjUYw6fvVVs0XUhmHIH0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ssg7sC8glkWUQsUqcqUsilVyRL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HBSFNZcJYvwHyLhHqRyxss2f.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
Kende ik nog niet! Wat een leuk ding! Dank voor de link. Misschien schaf ik hem wel aan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 13:52

Tomatoman

Fulltime prutser

Beef jerky van kogelbiefstuk, met Oakridge Santa Maria rub.

Op het moment dat het op de barbacue ging:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPQrnORl4R-i5FIU_9Cde00qTLQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r1FTMGsjQOpkfbYEu2SU2TlM.jpg?f=user_large

Na een uur of twee op 110 °C:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nuep5Np23HtkH4I7ASKxqWeTNZ0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uTtqSptJcexmwVczQk1PelNY.jpg?f=user_large

Zo zie je mooi dat je met het drogen minstens de helft van het oorspronkelijke gewicht kwijtraakt :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
Makaja schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:13:
[...]

Kende ik nog niet! Wat een leuk ding! Dank voor de link. Misschien schaf ik hem wel aan.
Is echt een aanrader

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23:36
Tomahawk steak reverse sear.
Eerst low tot 45 graden daarna afgefikt tot 56 graden daarna even rusten.

Smaakte fantastisch.
Tomahawk steak van groothandel handelshoff uit Bocholt. 14,95 per kilo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xvD28iWEmrplElgz0T7Dz91uijs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V020Vb5QQdnech6cWPkx1EPX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MspePlVQN3yUnn1fZVC28O6pm6U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jXm0kMbuIR460MGPb5vi7utY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZX9ILQ1UeenixRj1tMPwXupgo_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bypov7VD72S2hKCLEs2FIOVD.jpg?f=fotoalbum_large

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 13:06

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Zojuist een WBA gekocht om mee te nemen naar Frankrijk. Beetje een impuls aankoop maar aangezien je op de camping 35 euro per week betaalt om een half olievaatje te huren. Leek ons dit wel een goede investering.
Nu vraag ik me af. Ik heb geen starter, maar wel een kamado thuis. Kan ik in Frankrijk gewoon het best een zak kolen kopen en wat aanmaak wokkels? Of moet ik toch een starter halen en briketten in de starter gooien? Het is om wat worstjes/burger/filetje op te bakken.

ps. de aanmaakwokkels heb ik al liggen, en heb evt ook een one minute lighter

[ Voor 7% gewijzigd door Chrosser op 30-06-2024 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:10

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Chrosser wat is een WBA?

En wat wil je precies bereiken? Je schrijft over houtskool en briketten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:09
Chrosser schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:57:
Zojuist een WBA gekocht om mee te nemen naar Frankrijk. Beetje een impuls aankoop maar aangezien je op de camping 35 euro per week betaalt om een half olievaatje te huren. Leek ons dit wel een goede investering.
Nu vraag ik me af. Ik heb geen starter, maar wel een kamado thuis. Kan ik in Frankrijk gewoon het best een zak kolen kopen en wat aanmaak wokkels? Of moet ik toch een starter halen en briketten in de starter gooien? Het is om wat worstjes/burger/filetje op te bakken.

Starter is m.i. overbodig. Bouw gewoon een schoorsteentje met kolen met een aanmaakblokje erin. Gaat lekker snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-10 12:07
Chrosser schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:57:

Het Weber Go Anywhere WGA BBQ Topic

Bekijk het Weber go anywhere draadje. Staat genoeg info in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

frankyfn126 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:31:
[...]

Het Weber Go Anywhere WGA BBQ Topic

Bekijk het Weber go anywhere draadje. Staat genoeg info in
die had ik nog niet ontdekt! thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Laatst online: 17:24
Faeshaas schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:28:
[...]

Uiteindelijk nog ruim een uur laten rusten en het resultaat was geweldig al zeg ik het zelf :*)
Stomme vraag misschien,maar als je he zo lang laat rusten, dan is alles toch afgekoeld ? Wat doe je dan ? nog eens opwarmen ?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-10 12:38
whoami schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:58:
[...]
Stomme vraag misschien,maar als je he zo lang laat rusten, dan is alles toch afgekoeld ? Wat doe je dan ? nog eens opwarmen ?
Na een uur rusten (in folie) is het na een uur zeker nog warm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Beekforel schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:29:
@Chrosser wat is een WBA?

En wat wil je precies bereiken? Je schrijft over houtskool en briketten...
Sorry WGA bedoel ik: Weber go anywhere

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ASS-Ware
Naar een voorbeeld van Ralph de Kok.

Aardappelen in aluminiumfolie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1fZo3Ah5HvSImbVe10dRqIU5nBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mp55QGKR6By6ZxZIZqt9dpGR.jpg?f=fotoalbum_large

Kipfilet gevuld met cheddar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_Ss-aPbaBJNDj0ltcjY5K2wfnQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5E3loS4fPRj7HbxHO0a1DoQB.jpg?f=fotoalbum_large

Witlof, in 2-en gesneden en 30 min voor het de BBQ op gaat even wat poedersuiker er op, om het wat minder bitter te maken.
Direct voor het de BBQ op gaat even wat zelfgemaakte rub (Pitmaster X classic BBQ rub) er op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BV-3jAMYatbrcSA1jCIRi8iB7eU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XrGdiIBEnNwIUpZNANlkjBEv.jpg?f=fotoalbum_large

Alles op de BBQ.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E8dxwxQwhun2DFoxm973NInwOew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ldp4hhfE95HqMxwa7dTtK9RJ.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn bordje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89yexGtE5MT-rTAzjWgjDA9fREs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WNV8900SC4CoQFBUFfFAOJFC.jpg?f=fotoalbum_large

Dik tevreden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:53
Hier van het weekend de bbq ook weer veel aan gehad. Maar weinig foto’s gemaakt. Maar deze gamba’s wel op de foto gezet.

Paar uurtjes gemarineerd in olijfolie, citroensap, knoflook en wat peterselie en basilicum.

Daarna kort op de deksel van de Dutch Oven Duo bereid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28UqQabqNuZNev-z7WOVKm1SSYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dhK07AgM33JPlyknj9Ou3kmd.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 293 ... 347 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism