Ik heb me afgelopen week maar eens ‘boos’ gemaakt om mijn buitenkeuken aan te passen aan mijn nieuwe GG Large Elite.
Oude situatie waarbij er nog een mini kamado ingebouwd was en de GG er los naast stond.
Uiteindelijk besloten om de mini kamado van de hand te doen en een poging te wagen om de ruimte geschikt te maken voor de large met behoud van de structurele integriteit van mijn zelf in elkaar ‘gebeunde’ buitenkeuken.
Uiteindelijk tevreden over het resultaat :
(Tevens het bouwzeil vervangen voor zwart schaduwdoek)
Tevens een ‘diepteinvestering’ gedaan in een grote (60x40 cm) snijplank.
Ook de, uit China bestelde, digitale thermometer die was binnengekomen gemonteerd.
Dan ook maar gelijk testen op wat spareribs. Gekozen voor de sticky spareribs naar een recept van Mele.
Tijdens de bereiding ook een probe op het rooster gelegd om te kunnen kijken hoe groot het temperatuursverschil zou zijn tussen rooster en dome. Dit bleek uiteindelijk iets van 10 graden te zijn, dus dan weet ik dat ook voortaan. (Dit was trouwens met beide deflectors in gebruik; 2x halve maan)
En het resultaat :
Was zeer geslaagd!
Volgende to do dingetje is nu uitzoeken hoe ik de veerspanning op de dome kan verhogen. Vind dat deze nu heel slapjes omhoog gehouden wordt, geeft geen zeker gevoel om er even bij weg te lopen.
Iemand suggesties??