Dat ziet er goed uit! Alles indirect zoals ik op de foto kan zien? Op welke temperatuur doe je dat dan en hoelang duurt het voor de kip dan gaar is? Zet m hier op het lijstje, lijkt me perfect om ook een keer doordeweeks te makenASS-Ware schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:24:
Naar een voorbeeld van Ralph de Kok.
Aardappelen in aluminiumfolie.
[Afbeelding]
Kipfilet gevuld met cheddar.
[Afbeelding]
Witlof, in 2-en gesneden en 30 min voor het de BBQ op gaat even wat poedersuiker er op, om het wat minder bitter te maken.
Direct voor het de BBQ op gaat even wat zelfgemaakte rub (Pitmaster X classic BBQ rub) er op.
[Afbeelding]
Alles op de BBQ.
[Afbeelding]
Mijn bordje.
[Afbeelding]
Dik tevreden.
BBQ op 180C.Faeshaas schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:02:
[...]
Dat ziet er goed uit! Alles indirect zoals ik op de foto kan zien? Op welke temperatuur doe je dat dan en hoelang duurt het voor de kip dan gaar is? Zet m hier op het lijstje, lijkt me perfect om ook een keer doordeweeks te maken
Aardappelen 1 uur.
De kipfilet 45 min, tussendoor beide kanten 5 min boven direct vuur gedaan.
De witlof 20 minuten.
Hoeveel minuten op welke temperatuur heb je ze er op gehad?CHRlS schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:36:
Hier van het weekend de bbq ook weer veel aan gehad. Maar weinig foto’s gemaakt. Maar deze gamba’s wel op de foto gezet.
Paar uurtjes gemarineerd in olijfolie, citroensap, knoflook en wat peterselie en basilicum.
Daarna kort op de deksel van de Dutch Oven Duo bereid.
[Afbeelding]
Ik doe gamba’s op 180C 2 minuten, omdraaien, 2 minuten en klaar.jordy89 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 07:48:
[...]
Hoeveel minuten op welke temperatuur heb je ze er op gehad?
Grill was 220 toen de plancha er op en 10 minuten verwarmd. Temperatuur was toen gezakt naar 200.jordy89 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 07:48:
[...]
Hoeveel minuten op welke temperatuur heb je ze er op gehad?
Daarna een krappe minuut per kant.
Ziet er goed uit!ASS-Ware schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:24:
Naar een voorbeeld van Ralph de Kok.
Aardappelen in aluminiumfolie.
[Afbeelding]
Kipfilet gevuld met cheddar.
[Afbeelding]
Witlof, in 2-en gesneden en 30 min voor het de BBQ op gaat even wat poedersuiker er op, om het wat minder bitter te maken.
Direct voor het de BBQ op gaat even wat zelfgemaakte rub (Pitmaster X classic BBQ rub) er op.
[Afbeelding]
Alles op de BBQ.
[Afbeelding]
Mijn bordje.
[Afbeelding]
Dik tevreden.
Is de witlof echter niet lekkerder als je die echt even flink grilt?
Geen idee, ga ik de volgende keer proberen.Yogibeer schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:29:
[...]
Ziet er goed uit!
Is de witlof echter niet lekkerder als je die echt even flink grilt?
Ik overweeg komend weekend eens een keer een lekker brood te gaan bakken. Iemand tips? Speciale dingen die ik (niet) moet doen?
In frankrijk mag je niet op heel veel plekken meer met houtskool/briketten bbq-en..daarom speciaal voor de frankrijk campings een wga op gas gekocht..Chrosser schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:57:
Zojuist een WBA gekocht om mee te nemen naar Frankrijk. Beetje een impuls aankoop maar aangezien je op de camping 35 euro per week betaalt om een half olievaatje te huren. Leek ons dit wel een goede investering.
Nu vraag ik me af. Ik heb geen starter, maar wel een kamado thuis. Kan ik in Frankrijk gewoon het best een zak kolen kopen en wat aanmaak wokkels? Of moet ik toch een starter halen en briketten in de starter gooien? Het is om wat worstjes/burger/filetje op te bakken.
ps. de aanmaakwokkels heb ik al liggen, en heb evt ook een one minute lighter
Ik gebruik altijd een starter met mijn WGA.Chrosser schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:57:
Zojuist een WBA gekocht om mee te nemen naar Frankrijk. Beetje een impuls aankoop maar aangezien je op de camping 35 euro per week betaalt om een half olievaatje te huren. Leek ons dit wel een goede investering.
Nu vraag ik me af. Ik heb geen starter, maar wel een kamado thuis. Kan ik in Frankrijk gewoon het best een zak kolen kopen en wat aanmaak wokkels? Of moet ik toch een starter halen en briketten in de starter gooien? Het is om wat worstjes/burger/filetje op te bakken.
ps. de aanmaakwokkels heb ik al liggen, en heb evt ook een one minute lighter
Een kleine Weber en een 1kg Ecobrasa starter passen ook in de BBQ, mits je het rooster in de helft zaagt.
Ik stop er dan ook de spullen in die ik verder nog nodig heb.
gereedschap wokkels, whatever.
Ik heb een paar x brood gebakken in een pan op de bbq.MiKeZZa schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:14:
Ik overweeg komend weekend eens een keer een lekker brood te gaan bakken. Iemand tips? Speciale dingen die ik (niet) moet doen?
Ging super mooi .
Indirect met de deksel erop.
Je kan er zeer veel mee variëren.
Nadeel is de volgende dag vind ik het meestal niet meer lekker.
Maar dat is met alle brood zo.
:strip_exif()/f/image/9xan0hkjJPPZPGB65fNsLuOL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w0GKPactBbubHM18KaxKM2Sc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uTXtnYhRDB5f9Jrxzquhe9k5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ftJ2WsDA0zEPAGuY5b5epW8R.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 76% gewijzigd door almere op 01-07-2024 14:24 ]
I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.
Wat een mooi brood!almere schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:52:
[...]
Ik heb een paar x brood gebakken in een pan op de bbq.
Ging super mooi .
Indirect met de deksel erop.
Je kan er zeer veel mee variëren.
Nadeel is de volgende dag vind ik het meestal niet meer lekker.
Maar dat is met alle brood zo.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zou dit ook wel eens willen proberen, maar kijk op tegen het maken van het deeg, ik heb geen keukenrobot die dat kan, en in recepten die ik op youtube voorbij zie komen wordt die altijd gebruikt. Kneed jij met de hand of met een robot?
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
Recept is niet van mezelf maar de je kan variëren door kruiden e.d toe te voegen.borgdaville schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:38:
[...]
Wat een mooi brood!
Ik zou dit ook wel eens willen proberen, maar kijk op tegen het maken van het deeg, ik heb geen keukenrobot die dat kan, en in recepten die ik op youtube voorbij zie komen wordt die altijd gebruikt. Kneed jij met de hand of met een robot?
Voeg zelf gebakken spekjes en een gefruit uitje en wat Thijm toe .
Gewoon experimenteren 👍
https://uitdekeukenvanfat...ead-brood-weber-barbecue/
[ Voor 14% gewijzigd door almere op 01-07-2024 15:56 ]
Ik zou voor het basis recept van Jim Lahey gaan. Hoef je nauwelijks te kneden, alleen vooral veel geduld uitoefenen (eerste rijs duurt 18 uur).
Criticism is prejudice made plausible.
En je moet een zuurdesem starter hebben....Christian_Ku schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:10:
Ik zou voor het basis recept van Jim Lahey gaan. Hoef je nauwelijks te kneden, alleen vooral veel geduld uitoefenen (eerste rijs duurt 18 uur).
Wow, ik wist niet dat je zo brood kon maken. Ga ik zeker nog eens doen deze zomer.almere schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:46:
[...]
Recept is niet van mezelf maar de je kan variëren door kruiden e.d toe te voegen.
Voeg zelf gebakken spekjes en een gefruit uitje en wat Thijm toe .
Gewoon experimenteren 👍
https://uitdekeukenvanfat...ead-brood-weber-barbecue/
Iemand ervaring of dit ook zonder bakpapier kan doen? Invetten misschien? Ik wil het wel in een gietijzeren Dutch oven doen.
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
Ik kan me niet voorstellen dat je een "speciale" broodmix nodig hebt. Je kunt altijd proberen om bijvoorbeeld een abdijbrood-mix te halen bij de Albert Heijn (dat zijn prima broodmixen met gist, hoeft enkel water bij) en het gewoon te proberen.
Het belangrijkste is homogene hitte, dus indirect en hoge temperatuur (~200 °C+) en een gietijzeren bakvorm. Kan een dutch oven zijn, of zoiets als dit.
Wat betreft houdbaarheid: Bijenwasdoeken zijn je beste vriend. Als je een brood daarin inpakt, en met name de aangesneden zijde goed afdekt, kan je het zo 3 dagen goed houden.
Tenslotte: Het Grote Broodbaktopic - Deel 2 heeft veel goede tips voor brood bakken!
Bron: Ik eet elke dag zelfgebakken brood
Het belangrijkste is homogene hitte, dus indirect en hoge temperatuur (~200 °C+) en een gietijzeren bakvorm. Kan een dutch oven zijn, of zoiets als dit.
Wat betreft houdbaarheid: Bijenwasdoeken zijn je beste vriend. Als je een brood daarin inpakt, en met name de aangesneden zijde goed afdekt, kan je het zo 3 dagen goed houden.
Tenslotte: Het Grote Broodbaktopic - Deel 2 heeft veel goede tips voor brood bakken!
Bron: Ik eet elke dag zelfgebakken brood
[ Voor 58% gewijzigd door Esumontere op 01-07-2024 16:42 ]
Even feedback op mijn eerste everzwijn van de BBQ.
Smaak was uitstekend. Vooral de haasjes waren uitstekend en mals.
De grotere stukken waren lastig en eigenlijk net iets te veel gegaard. Het is ontzetten moeilijk om de juiste kerntemperatuur te handhaven zonder een vleesthermometer met alarm. Ik heb een vleesthermometer maar die moet ik erin steken. Ene moment kerntemperatuur nog niet bereikt en dan doe je de deksel erop en nog geen 3 minuten later zit je op 72 graden kerntemperatuur.
Bij dergelijke stukken vlees kan je eigenlijk niet zonder een permanente vleesthermometer erin.
Was de eerste keer dat ik everzwijn maak op de BBQ dus dat is wel even een leerproces. Nu heb ik al zeer veel vlees gemaakt op de BBQ en bv een beenham of grote steaks zijn altijd goed gelukt.
Ik heb vandaag een stukje in de pan gemaakt en dat is zeer veel beter te reguleren zodat je nog net dat beetje rose hebt.
De grotere stukken waren lastig en eigenlijk net iets te veel gegaard. Het is ontzetten moeilijk om de juiste kerntemperatuur te handhaven zonder een vleesthermometer met alarm. Ik heb een vleesthermometer maar die moet ik erin steken. Ene moment kerntemperatuur nog niet bereikt en dan doe je de deksel erop en nog geen 3 minuten later zit je op 72 graden kerntemperatuur.
Bij dergelijke stukken vlees kan je eigenlijk niet zonder een permanente vleesthermometer erin.
Was de eerste keer dat ik everzwijn maak op de BBQ dus dat is wel even een leerproces. Nu heb ik al zeer veel vlees gemaakt op de BBQ en bv een beenham of grote steaks zijn altijd goed gelukt.
Ik heb vandaag een stukje in de pan gemaakt en dat is zeer veel beter te reguleren zodat je nog net dat beetje rose hebt.
Een everzwijn, dat klinkt als een ervaren BBQ-er en je hebt geen permanente thermometer?Indoubt schreef op maandag 1 juli 2024 @ 23:30:
Even feedback op mijn eerste everzwijn van de BBQ.
Of heeft die van jou een draadje?
Voor Lahey's no knead recept heb je geen zuurdesem starter nodig. Doet het gewoon op gist.
Ik gebruik eigenlijk nooit bakpapier, en zoals Indoubt al stelt, > 200 dC (maar nu ook weer geen 450), homogeen en indirect, en het moet goed komen. Wat wel van belang is dat de pan al 10m voor heeft gewarmd en dus goed heet is.borgdaville schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:26:
[...]
Wow, ik wist niet dat je zo brood kon maken. Ga ik zeker nog eens doen deze zomer.
Iemand ervaring of dit ook zonder bakpapier kan doen? Invetten misschien? Ik wil het wel in een gietijzeren Dutch oven doen.
Mijn verjaardag komt eraan dus ik denk eraan een Meater te vragen. Ik zie dat de Meater 2 tot 550 graden kan, maar ik kan me eigenlijk geen scenario voorstellen waar ik boven de 300 graden ga en vervolgens een thermometer de hele tijd erin wil hebben. Is de Meater 2 overkill?
Extra bereik probe en dunner zijn wel fijne verbeteringen ten opzichte van Meater (1)DennisCle schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:58:
Mijn verjaardag komt eraan dus ik denk eraan een Meater te vragen. Ik zie dat de Meater 2 tot 550 graden kan, maar ik kan me eigenlijk geen scenario voorstellen waar ik boven de 300 graden ga en vervolgens een thermometer de hele tijd erin wil hebben. Is de Meater 2 overkill?
Ik heb de 1 en boven het spit gaat hij nog best wel eens in alarm als er wat vlammen zijn (bij picanha bijvoorbeeld)... Dus nee, overkill niet per seDennisCle schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:58:
Meater block is nu 199 zie ik, als ik moest kiezen had ik die gekozen denk ik. Maar dat moet je zelf beslissenDennisCle schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 12:33:
Thanks beide, dan gaat toch de 2 op de lijst.
De Meater (1) probe vindt het niet leuk als hij tegen het loeihete barbecuerooster aan komt te liggen, omdat metaal veel sneller de probe opwarmt dan hete lucht. En aangezien de tip van de probe maar 250 °C of iets dergelijks mag worden, is dit een probleem dat je daadwerkelijk kunt tegenkomen. Ik zou zeker voor de nieuwe versie kiezen.
Een goede grap mag vrienden kosten.
en door een flare je probe kunnen weggooien lijkt me niet ideaal scenario418O2 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 12:16:
[...]
Ik heb de 1 en boven het spit gaat hij nog best wel eens in alarm als er wat vlammen zijn (bij picanha bijvoorbeeld)... Dus nee, overkill niet per se
Dat gebeurd niet, maar je krijgt wel alarm in je app dat je het moet oplossen of de probe eruit moet halenbrothermaynard schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:49:
[...]
en door een flare je probe kunnen weggooien lijkt me niet ideaal scenario
meater 1 werd volgens mij geprezen toen die uitkwam dat je eindelijk ook een temp sensor op het spit kan gebruiken. De nieuwe Meater 2 is leuk maar, zou eerder voor de meater block gaan als je van bbq houd en het vaak doet. Toch handig om meer dan 1 probe te hebben en via wifi in plaats van bluetooth.
valt me wel op bij mijn Meater block dat ik heel vaak disconnects heb omdat die dan switch van bt naar wifi via Meater cloud. Dit zou makkelijk opgelost kunnen worden dat zodra er geswitcht wordt van bt naar meater cloud gewoon niet meer terug switchen.
valt me wel op bij mijn Meater block dat ik heel vaak disconnects heb omdat die dan switch van bt naar wifi via Meater cloud. Dit zou makkelijk opgelost kunnen worden dat zodra er geswitcht wordt van bt naar meater cloud gewoon niet meer terug switchen.
Dat vind ik het handige van mijn Inkbird (met touwtje, dus niet handig met een spit), waarop ik BT uit kan zetten en alleen Wifi kan gebruiken.aegis schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:06:
meater 1 werd volgens mij geprezen toen die uitkwam dat je eindelijk ook een temp sensor op het spit kan gebruiken. De nieuwe Meater 2 is leuk maar, zou eerder voor de meater block gaan als je van bbq houd en het vaak doet. Toch handig om meer dan 1 probe te hebben en via wifi in plaats van bluetooth.
Je bedoelt dat ie de probes rechtstreeks koppelt aan je smart device, in plaats van via het block? Ja, dat herken ik wel ja. Ik zag overigens vorige week dat er een major firmware update was voor het block (van versie 2.nogwat naar 3.nogwat), heb 'm sindsdien nog niet echt gebruikt, hopelijk verbetert die een en ander. Kan niet echt ergens iets van release notes vinden.aegis schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:06:
Die Meater 2 is wel een mooie stap voorwaarts qua funtionaliteit en temperatuurbereik, maar op het moment dat je met directe hitte aan de gang bent is het continue tracken van de temperatuur ook niet meer zo heel zinvol, dat is toch vooral nuttig tijdens wat langere bereidingen. Dus voor het searen de probe er uit is op zich niet zo heel boeiend, het searen gaat uiteindelijk toch ook meer op het zicht of de korst naar wens is dan op temperatuur.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Vanavond kip souvlaki gemaakt met een combinatie van kippendij en kipfilet.
Gegrild tot een kerntemperatuur van 82 graden.
Door een puber die wat op zich liet wachten helaas net te lang moeten laten liggen waardoor de kip net wat van de malsheid had verloren.
:strip_exif()/f/image/cATLkYJzl8Ygo9AqW8c878ti.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb trouwens contact gehad met Grill Guru aangezien ik de veerkracht van de dome veren wat aan de slappe kant vond.
Een kleine windvlaag was al in staat om de dome dicht te laten vallen. En zeker de nieuwe thermometer (die duidelijk wat zwaarder is dan de orginele Grill Guru variant) zorgde ervoor dat het geheel nog minder ‘in balans’ was.
Na een korte mailwisseling en ondersteunende filmpjes krijg ik één dezer dagen nieuwe veren opgestuurd. Ik hoop het hiermee opgelost te hebben.
Door een puber die wat op zich liet wachten helaas net te lang moeten laten liggen waardoor de kip net wat van de malsheid had verloren.
:strip_exif()/f/image/cATLkYJzl8Ygo9AqW8c878ti.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb trouwens contact gehad met Grill Guru aangezien ik de veerkracht van de dome veren wat aan de slappe kant vond.
Een kleine windvlaag was al in staat om de dome dicht te laten vallen. En zeker de nieuwe thermometer (die duidelijk wat zwaarder is dan de orginele Grill Guru variant) zorgde ervoor dat het geheel nog minder ‘in balans’ was.
Na een korte mailwisseling en ondersteunende filmpjes krijg ik één dezer dagen nieuwe veren opgestuurd. Ik hoop het hiermee opgelost te hebben.
Eric, Signing off !!
Ik wil mijn eerste pulled pork gaan maken. Makro heeft een stuk van 3 kilo in de aanbieding, dus dat wordt ook een stuk bewaren.
Iemand tips hoe dat aan te pakken? Want ik zie in veel recepten er herhaaldelijk bbq sauna opgegooid worden. Allereerst hoeft dat van mij niet overdadig aanwezig te zijn, maar het lijkt me ook niet dat je wilt invriezen met saus er doorheen?
Iemand tips hoe dat aan te pakken? Want ik zie in veel recepten er herhaaldelijk bbq sauna opgegooid worden. Allereerst hoeft dat van mij niet overdadig aanwezig te zijn, maar het lijkt me ook niet dat je wilt invriezen met saus er doorheen?
Dat is geen probleem hoor. Dat vriest en ontdooit prima mee.MiKeZZa schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 22:33:
Ik wil mijn eerste pulled pork gaan maken. Makro heeft een stuk van 3 kilo in de aanbieding, dus dat wordt ook een stuk bewaren.
Je gebruikt het vooral als vocht
Te droog --> vleessap of bbq saus erbij.
Soms is het wat droog na pullen dan is het fijn als je vleessap hebt opgevangen. Gewoon bouillon of zelfs water bevat echt minder smaak dan vleessap of bbq saus.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ik ben benieuwd! Hier met de grill guru large elite hetzelfde probleem. De veren zijn niet te spannen middels een verstelling oid zover ik kan zien. Hopelijk lossen nieuwe (sterkere?) veren dit op.Eric H schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 21:45:
…
Ziet er goed uit! Welke kruidenrub heb je hiervoor gebruikt? Afgelopen week zelf kippendij aan het spit klaar gemaakt met zelf gemaakte gyros kruiden (noskos recept) en tzatziki echter is het nog steeds niet de tzatziki die we geserveerd krijgen bij een grieks restaurant. Smaak opzich prima maar de dikte is niet te vergelijken terwijl we wel de 10% griekse yoghurt hebben gebruikt en een halve dag laten staan in de koelkast. Iemand nog tips? 😊😊😅
:strip_exif()/f/image/spuoDMLg4ptkhaiIoFIcK7Om.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/spuoDMLg4ptkhaiIoFIcK7Om.jpg?f=fotoalbum_large)
Eric H schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 21:45:
[Afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door impactftw op 04-07-2024 09:42 ]
Eenmalig wat geld investeren in een vacuum machine (hoeft niet heel duur te zijn) en je vriest alles veel makkelijker in, zowel nat als droog.MiKeZZa schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 22:33:
Voordeel is ook dat je geen vriesbrand in je product hebt omdat het vocht er gewoon in blijft. En geen ijsvorming.
[ Voor 8% gewijzigd door ozzynator op 04-07-2024 10:04 ]
zeker, zeker
Heb je echte Griekse yoghurt gebruikt of 'yoghurt griekse stijl'?impactftw schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:41:
Ziet er goed uit! Welke kruidenrub heb je hiervoor gebruikt? Afgelopen week zelf kippendij aan het spit klaar gemaakt met zelf gemaakte gyros kruiden (noskos recept) en tzatziki echter is het nog steeds niet de tzatziki die we geserveerd krijgen bij een grieks restaurant. Smaak opzich prima maar de dikte is niet te vergelijken terwijl we wel de 10% griekse yoghurt hebben gebruikt en een halve dag laten staan in de koelkast. Iemand nog tips? 😊😊😅
Om hem nog dikker te krijgen zou je hem ook nog een keer kunnen laten uithangen in een kaasdoek oid.
Vergeet ook niet dat het belangrijk is om je geraspte komkommer heel goed uit te knijpen, want het vocht uit de komkommer maakt de yoghurt ook weer iets dunner.
Nadeel van veel Griekse recepten is dat ieder eiland hun eigen insteek heeftimpactftw schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:41:
[Afbeelding]
[...]
Dus altijd lastig om die ene smaak na te maken
Wel heb je in de supermarkt Griekse yoghurt en Griekse stijl yoghurt
Hier zit kwa basis verschil in wat invloed heeft op de eindsmaak.
Mijn tzaziki recept is
Komkommer waarvan de kern verwijderd is raspen en uitdrukken in een zeef om zoveel mogelijk vocht te ontdoen (ik weet dat er trukjes zijn met zout maar dat vind ik vaak te veel werk
Paar tenen knoflook persen
500gr yoghurt
eetlepel dilletoppen
citroen sap
beetje (goede) olijfolie tijdens het maken
Peper
zout
Vaak maak ik het gelijk in de ochtend maar de dag ervoor is eigenlijk nog lekkerder
Met serveren nog een scheutje olijfolie
Is dit een echt grieks recept? geen idee maar dit is de variant die wij (na vele soorten gemaakt te hebben) hier het lekkerste vinden
Zodra ik ze binnen en gemonteerd heb zal ik hier een update over plaatsen.master1104 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 23:22:
[...]
Ik ben benieuwd! Hier met de grill guru large elite hetzelfde probleem. De veren zijn niet te spannen middels een verstelling oid zover ik kan zien. Hopelijk lossen nieuwe (sterkere?) veren dit op.
Eric, Signing off !!
En nu komt de aap uit de mouw......impactftw schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:41:
[Afbeelding]
[...]
De Tzaziki wordt door mijn vrouw gemaakt.
Kleine side-note; wij (maar vooral mijn vrouw) komen al heel lang op Corfu (ik heb daar een tweede woning en haar ouders hebben daar een tweede woning gehad) en hebben op basis van de input van diverse Corfiotische vrienden en kennissen een recept gevonden/samen gesteld dat ons smaakt.
Als ik het moet beoordelen is het een redelijk eenvoudig recept en maakt mijn vrouw het ook uit de losse pols, op gevoel. Wel gebruikt zij inderdaad zout in de bereiding en natuurlijk echte Griekse yoghurt.
Oh, en wij houden wel van een beetje knoflook
Ditzelfde geldt voor de souvlaki.
Deze wordt ook door mijn vrouw gekruid/gemarineerd., maar ook hier geldt; eenvoud is de kracht.
Beetje olie, beetje knoflook, beetje oregano en dan vergeet ik misschien nog iets, maar veel meer zal het niet zijn.
Mijn ervaring (ook met eten op Corfu) is dat de simpelste bereidingen vaak het lekkerste zijn.
Geen overbodige poespas, geen hele reeks aan kruiden en/of specerijen, gewoon zo puur mogelijk.
Zo hadden we er ook een Griekse salade bij, tomaat, komkommer, rode ui, feta en afmaken met olie en oregano. Jammie jammie...
Eric, Signing off !!
MiKeZZa schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 22:33:
Inderdaad. Toevallig maandag nog gedaan. Ik had denk ik een stuk van 2kg en heb gewoon 3 porties afzonderlijk ingevroren en drie keer langzaam laten ontdooien. Eerste keer droog opgebakken en daarna met een scheut appelsap. In beide gevallen nog heerlijk sappig en zacht. Ik heb geen bijzondere machine, maar gewoon Ikea zakjes gebruikt.Dennis1812 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 22:44:
[...]
Dat is geen probleem hoor. Dat vriest en ontdooit prima mee.
Je gebruikt het vooral als vocht
Te droog --> vleessap of bbq saus erbij.
Soms is het wat droog na pullen dan is het fijn als je vleessap hebt opgevangen. Gewoon bouillon of zelfs water bevat echt minder smaak dan vleessap of bbq saus.
Die puber had bij mij pech ghad, dan had hij/zij koude kip kunnen eten.Eric H schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 21:45:
Ik maak het nooit klaar met saus (of sauna) er op, dat doen de eters zelf naar smaak.MiKeZZa schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 22:33:
Er staat weer een mysterybox online voor €25,- op vuur&rook.
Ken dit nog niet. Wat voor dingen mag je dan verwachten bijvoorbeeld?Technofreakz schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:53:
Er staat weer een mysterybox online voor €25,- op vuur&rook.
standaard een hakmes volgens mij, verder rubs en wat sauzen voor zover ik gezien heb (misschien wat rookout ook nog)MiKeZZa schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:24:
[...]
Ken dit nog niet. Wat voor dingen mag je dan verwachten bijvoorbeeld?
MiKeZZa schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:24:
[...]
:strip_exif()/f/image/yleHJE4zB3tRPD11k1043INL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jOvxugg2RPzKlaGGAsjPKzMa.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit zat er de laatste keer in.
Ik had eens 2 messen, fles saus, een rub en pizza steen meen ik.
Op zich qua waarde altijd wel de moeite waard.
Op zich qua waarde altijd wel de moeite waard.
Anderhalve week geleden gedaan. Ik maak het altijd als geheel klaar in een grote schaal, doe daar dan mijn saus en extra vocht door tot hij lekker MOIST is. En daarna vries ik het zo in.MiKeZZa schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 22:33:
Je kan het bv na ontdooien in pannetje bakken, krijg je nog wat extra bruining. Smaakt prima!
Dat vind ik een perfecte wereld, dat je niet ook een brood, zak fruit, frituur snacks in dozen, vleeswaren en weet ik wat nog meer erin hebt zitten en geen zin hebt dat allemaal te vaccuumerenozzynator schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:59:
[...]
Eenmalig wat geld investeren in een vacuum machine (hoeft niet heel duur te zijn) en je vriest alles veel makkelijker in, zowel nat als droog.
Voordeel is ook dat je geen vriesbrand in je product hebt omdat het vocht er gewoon in blijft. En geen ijsvorming.
[ Voor 14% gewijzigd door Zebby op 07-07-2024 10:51 ]
Al het vlees en sauzen is vacuüm hier.
Enkel snacks en brood niet. Maar daar heb ik gewoon een aparte lade voor.
Puur door vlees vacuüm te maken heb je al zoveel extra ruimte t.o.v alles in bakjes te gooien. En je houdbaarheid is zoveel beter.
Het is het echt waard.
En tip, koop er gelijk een Sous vide stick bij om je pulled pork weer op te warmen
Puur door vlees vacuüm te maken heb je al zoveel extra ruimte t.o.v alles in bakjes te gooien. En je houdbaarheid is zoveel beter.
Het is het echt waard.
En tip, koop er gelijk een Sous vide stick bij om je pulled pork weer op te warmen
Goed idee idd, ik heb een instantpot die ook een sous vice functie heeft. Binnenkort maar eens testen!Dennis1812 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:55:
Al het vlees en sauzen is vacuüm hier.
Het is het echt waard.
Ben benieuwd of dat net zo stabiel zal zijn
Keep us posted.
Hang er een metertje in voor grafieken.
Keep us posted.
Hang er een metertje in voor grafieken.
en anders kost een anova de wereld nietWimploo schreef op zondag 7 juli 2024 @ 11:01:
[...]
Goed idee idd, ik heb een instantpot die ook een sous vice functie heeft. Binnenkort maar eens testen!
(leuk voor eieren ook)
[ Voor 4% gewijzigd door liedetector op 07-07-2024 11:08 ]
Leuk voor heel veel meer. Van vlees tot appelmoes tot crème brulee.
Gebruik hem erg vaak.
Gebruik hem erg vaak.
Vandaag Italiaanse varkensspiesen gemaakt.
Varkensvlees 12 uur laten marineren in een glas rose met wat olijf olie, een gesnipperd sjalotje en een teenje knoflook,en wat komijnpoeder. Daarna aan de spiezen geregen met tomaat en ui. Ingesmeerd met olijf olie en boven een heet vuur gegrild.
Daarna wat rozemarijn zout erover gedaan. Heerlijk met een pita brood en verse tzakikiesaus.
Op het de foto liggen ze er net op.
Smaakte weer heerlijk.
Varkensvlees 12 uur laten marineren in een glas rose met wat olijf olie, een gesnipperd sjalotje en een teenje knoflook,en wat komijnpoeder. Daarna aan de spiezen geregen met tomaat en ui. Ingesmeerd met olijf olie en boven een heet vuur gegrild.
Daarna wat rozemarijn zout erover gedaan. Heerlijk met een pita brood en verse tzakikiesaus.
Op het de foto liggen ze er net op.
Smaakte weer heerlijk.
Vanmorgen vroeg een procureur van ruim 2 kilo er op gegooid, voor mijn 1e pulled pork. Was lekker. Nog 2 porties ingevroren (zonder vacuüm machine, maar komt vast goed).
Heb hem stevig ingerubt gisteren en dat was het dan ook qua smaak. Alleen met eten nog wat BBQ-saus er doorheen gemengd. Nog tips voor een volgende keer om hem wat meer pit te geven? Want was lekker, maar het was niet zo dat je ondersteboven geblazen werd v.d. smaak...
Heb hem stevig ingerubt gisteren en dat was het dan ook qua smaak. Alleen met eten nog wat BBQ-saus er doorheen gemengd. Nog tips voor een volgende keer om hem wat meer pit te geven? Want was lekker, maar het was niet zo dat je ondersteboven geblazen werd v.d. smaak...
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 10% gewijzigd door MiKeZZa op 07-07-2024 21:01 ]
Ik sproei er elk half uur even wat appelsap overheen tot de fase van het inpakken.MiKeZZa schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:52:
Vanmorgen vroeg een procureur van ruim 2 kilo er op gegooid, voor mijn 1e pulled pork. Was lekker. Nog 2 porties ingevroren (zonder vacuüm machine, maar komt vast goed).
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
De smaak hangt uiteraard ook veel af van de rub en de saus die je gebruikt.
eventueel injecteren? Vaak geeft dat in mijn ogen wel wat meer punchMiKeZZa schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:52:
Waar zou je dan mee kunnen injecteren? Ik neig er namelijk naar dat wat zout en/of paprika een goede toevoeging zou zijn. Ik had er nu 1x wat appelsap bij gedaan, maar dat lijkt me meer een zoet/zuur toevoeging die ook zorgt voor meer sap als ik dat ga injecteren, dan wat ik zoek....?
Dit is een mooie basisMiKeZZa schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:44:
Waar zou je dan mee kunnen injecteren? Ik neig er namelijk naar dat wat zout en/of paprika een goede toevoeging zou zijn. Ik had er nu 1x wat appelsap bij gedaan, maar dat lijkt me meer een zoet/zuur toevoeging die ook zorgt voor meer sap als ik dat ga injecteren, dan wat ik zoek....?
https://www.bbq-nl.com/wedstrijd-pulled-pork/
waar je bijv wat kruiden aan toe kan voegen die je ook in je rub hebt zitten
Bruggetje naar de pulled pork.....
ik wil aanstaande vrijdag pulled pork gemaakt hebben.
Dit wordt voor mij de eerste keer, dus ik ben druk op zoek naar recepten, werkwijzes, rubs, injecteren, etc. etc.
Maar wellicht heeft iemand hier ook nog wel een (link naar een) goed en duidelijk recept en werkwijze.
Een goed stappenplan ben ik namelijk nog niet tegengekomen.
Want "stel je bbq in op temp X en laat je vlees er Y uur op liggen" is natuurlijk maar een deel van het verhaal.
Ik ben dus op zoek naar een goed en volledig stappenplan waarin het complete proces beschreven staat. Vanaf het moment van het vlees uit de koelkast halen om het in de rub te zetten (en eventueel te injecteren) tot het van de kamado afhalen, uit elkaar trekken en afmaken met sap en evt. saus naar keuze.
Dit wordt voor mij de eerste keer, dus ik ben druk op zoek naar recepten, werkwijzes, rubs, injecteren, etc. etc.
Maar wellicht heeft iemand hier ook nog wel een (link naar een) goed en duidelijk recept en werkwijze.
Want "stel je bbq in op temp X en laat je vlees er Y uur op liggen" is natuurlijk maar een deel van het verhaal.
Ik ben dus op zoek naar een goed en volledig stappenplan waarin het complete proces beschreven staat. Vanaf het moment van het vlees uit de koelkast halen om het in de rub te zetten (en eventueel te injecteren) tot het van de kamado afhalen, uit elkaar trekken en afmaken met sap en evt. saus naar keuze.
Eric, Signing off !!
Als je resultaat qua structuur al goed is, waarom zou je dan 'moeilijk' gaan doen met injecteren? Gewoon nog een beetje rub erdoor na het pullen werkt voor mij altijd prima. Je kunt het in principe zo gek maken als je zelf wil natuurlijk, met wat je er allemaal doorheen mengt achteraf. Dat je een lekkere bark hebt is top, maar alles wat je er in gaat injecteren, kun je ook naderhand erdoorheen mengen, ik geloof niet dat dat heel veel uitmaakt. Hooguit afgezien van zout, waarmee je effectief je procureur kunt pekelen door te injecteren. Maar mijn pulled pork is meestal al zo sappig en mals van zichzelf, dat ik die behoefte nooit heb gehad. Magere stukken vlees kunnen wel veel baat bij pekelen/injecteren hebben.liedetector schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:20:
[...]
eventueel injecteren? Vaak geeft dat in mijn ogen wel wat meer punch
Dan zou ik gewoon deze aanhouden.Eric H schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:55:
Deze maak ik zelf ook altijd https://www.bbq-nl.com/wedstrijd-pulled-pork/
Wat betreft temperatuur gewoon redelijk constant houden en je tijd nemen.
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
Meer dan "stel je bbq in op temp X en laat je vlees er Y uur op liggen" is het ook eigenlijk nietEric H schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:55:
Gisteren nog 12 kg pulled pork gemaakt, en vandaag opgegeten. Ik zit in de organisatie van een festival en vandaag mocht ik de lunch verzorgen
![]() | ![]() | ![]() |
Maar mijn stappenplan is als volgt:
- Avond van te voren vlees in de rub zetten
- Volgende ochtend, vlees op de bbq op 110
- ± 10 uur later eraf halen
- Half uur/drie kwartier laten rusten
- Pullen maar
Meestal spuit ik elk half uur/ drie kwartier het vlees in met appelsap de eerste paar uur, maar dat heb ik gisteren ook niet gedaan want ik was de hele dag van huis. Dus dan is het lastig sprayen
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Ik plaatste mijn bericht en net daarna (of terwijl ik mijn bericht zat te tikken) werd deze idd geplaatst.sten123 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:58:
[...]
Dan zou ik gewoon deze aanhouden.
Heb deze nu uitgeprint op mijn bureau liggen en dit lijkt me inderdaad een mooi stappenplan.
Eric, Signing off !!
Ik las in eerste instantie alleen dit en dacht; zoho, das een grote eterOzzie schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:01:
[...]
Gisteren nog 12 kg pulled pork gemaakt, en vandaag opgegeten.
Eric, Signing off !!
Avond vtv in de rub en net voordat het vlees er op gaat nog een keer in de rub, zodat je een lekkere dikke bark hebt. Dit mengt met het pullen door het vlees en voila, meer smaak.MiKeZZa schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:52:
zeker, zeker
Ik zou toch eerst met deze beginnen als het je eerste keer wordt: https://www.bbq-nl.com/simpele-pulled-pork/Eric H schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:08:
[...]
Ik plaatste mijn bericht en net daarna (of terwijl ik mijn bericht zat te tikken) werd deze idd geplaatst.
Heb deze nu uitgeprint op mijn bureau liggen en dit lijkt me inderdaad een mooi stappenplan.
Minder gedoe, maar toch ook een meer dan prima resultaat.
[ Voor 9% gewijzigd door Jorizzz op 08-07-2024 14:37 ]
Dit recept is een prima leidraad. Een paar simpele tips:sten123 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:58:
[...]
Dan zou ik gewoon deze aanhouden.
• Houd voor de barbecuetemperatuur constant 110-120 graden op het rooster aan.
• De grootte van de procureur heeft maar beperkt invloed op de bereidingstijd; ga daarom bij een stuk van 2 kg uit van dezelfde bereidingstijd als bij een stuk van 3 kg: zo'n 8 uur als je het vlees bij 70 graden inpakt.
• Mocht je kant en klare saus willen toevoegen aan het eindproduct, dan kan Sweet Baby Ray's barbecuesaus aanraden.
Is dat niet wat veel als eenpersoons lunch?Ozzie schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:01:
[...]
Gisteren nog 12 kg pulled pork gemaakt, en vandaag opgegeten.
Exact wat ik gisteren gedaan heb (tot de saus aan toe) en kan alleen maar zeggen dat ik niet kan bedenken hoe je dit zou moeten verpestenTomatoman schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:29:
[...]
Dit recept is een prima leidraad. Een paar simpele tips:
• Houd voor de barbecuetemperatuur constant 110-120 graden op het rooster aan.
• De grootte van de procureur heeft maar beperkt invloed op de bereidingstijd; ga daarom bij een stuk van 2 kg uit van dezelfde bereidingstijd als bij een stuk van 3 kg: zo'n 8 uur als je het vlees bij 70 graden inpakt.
• Mocht je kant en klare saus willen toevoegen aan het eindproduct, dan kan Sweet Baby Ray's barbecuesaus aanraden.
Na 20 jaar BBQ'en met kettle achtige barbeque, uiteindelijk onlangs een kamado aangeschaft.
Donderdag ribbetjes gemaakt, en afgelopen vrijdag voor het eerst beercan-chicken.
:fill(white):strip_exif()/f/image/IzwGtoRRLYmW7nUS4z4f76iX.png?f=user_large)
Dat was best eenvoudig en ook lekker
Donderdag ribbetjes gemaakt, en afgelopen vrijdag voor het eerst beercan-chicken.
:fill(white):strip_exif()/f/image/IzwGtoRRLYmW7nUS4z4f76iX.png?f=user_large)
Dat was best eenvoudig en ook lekker
https://fgheysels.github.io/
Vandaag gemaakt! Het was erg lekker en ook simpel. Alleen was de kaas volledig uit de kipfilet gelopen dus dat was meer voor de sierASS-Ware schreef op maandag 1 juli 2024 @ 01:16:
[...]
BBQ op 180C.
Aardappelen 1 uur.
De kipfilet 45 min, tussendoor beide kanten 5 min boven direct vuur gedaan.
De witlof 20 minuten.
Geen foto van de BBQ maar wel van het eindresultaat
Dat is in dit topic reeds gepost, dus ga lezen, zou ik zeggen.Eric H schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:55:
Bovendien staat Youtube ook vol met voorbeelden.
Hier op Tweakers heb je 3 opties:
- vriendelijk, hulpvaardig en on-topic reageren
- een post negeren
- een TR indienen.
Een post die enkel verwijst naar "ga dit topic lezen, of zoek maar op YouTube" is geen van drieën. Je hóeft niet te reageren, je mag een post ook negeren.
[ Voor 12% gewijzigd door Ardana op 09-07-2024 21:05 ]
Grin.Faeshaas schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:05:
[...]
Vandaag gemaakt! Het was erg lekker en ook simpel. Alleen was de kaas volledig uit de kipfilet gelopen dus dat was meer voor de sier![]()
Geen foto van de BBQ maar wel van het eindresultaat![]()
[Afbeelding]
Had ik geen last van, maar misschien de volgende keer een slagerstouwtje er omheen doen.
<knip> Zie topic-warning.
[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 09-07-2024 09:20 ]
Voor 1 persoon wel ja, maar dit was voor 40 man/vrouw
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Hoi tweakers! het volgende lange verhaal:
Paar jaar geleden een grill guru van de AH gehaald (een compact geloof ik, 30cm gril) hier een tafel omheen gebouwd van Larikshout en bevalt me goed. Sindsdien rook of grill ik regelmatig van alles begin lente tot dik in de herfst/winter in de weekenden en bevalt me echt super!
Echter de maat is gewoon echt te klein voor sommige gerechten en merk dat sommige onderdelen gewoon van mindere kwaliteit zijn (de reggulator, schoorsteen kap zijn niet mooi meer en scharnieren wankel) de thermometer is vervaagd en zit vocht in (ondanks hij altijd onder de overkapping met de tafel staat met een hoes)
Ik wil dus nu voor een wat langere termijn serieuzer bbq kijken.
Na wat research kom ik op het volgende uit: Grizzly Grills elite large. Ik neig nog een beetje naar The Bastard maar in prijs is dit wel serieus het dubbele. Deze is momenteel voor 899 bij de welkoop te koop en ondanks de normale grizzly grills dezelfde materialen gebruikt als alle merkloze standaard in dozijn kamado's, is de Elite wel echt een serieuze stap omhoog en zie ik zo op het hoog dat deze kwa kwaliteit wel tegen The Bastard aan komt.
Kunnen de mensen met nog meer ervaring hierin wijsheid brengen? Of is het beter om naar een The Bastard medium te gaan ofzo ? Deze is rond de 1100/1200 te vinden maar dan wordt het rooster wel een stuk kleiner.
Paar jaar geleden een grill guru van de AH gehaald (een compact geloof ik, 30cm gril) hier een tafel omheen gebouwd van Larikshout en bevalt me goed. Sindsdien rook of grill ik regelmatig van alles begin lente tot dik in de herfst/winter in de weekenden en bevalt me echt super!
Echter de maat is gewoon echt te klein voor sommige gerechten en merk dat sommige onderdelen gewoon van mindere kwaliteit zijn (de reggulator, schoorsteen kap zijn niet mooi meer en scharnieren wankel) de thermometer is vervaagd en zit vocht in (ondanks hij altijd onder de overkapping met de tafel staat met een hoes)
Na wat research kom ik op het volgende uit: Grizzly Grills elite large. Ik neig nog een beetje naar The Bastard maar in prijs is dit wel serieus het dubbele. Deze is momenteel voor 899 bij de welkoop te koop en ondanks de normale grizzly grills dezelfde materialen gebruikt als alle merkloze standaard in dozijn kamado's, is de Elite wel echt een serieuze stap omhoog en zie ik zo op het hoog dat deze kwa kwaliteit wel tegen The Bastard aan komt.
Kunnen de mensen met nog meer ervaring hierin wijsheid brengen? Of is het beter om naar een The Bastard medium te gaan ofzo ? Deze is rond de 1100/1200 te vinden maar dan wordt het rooster wel een stuk kleiner.
Als je wat geduld hebt kun je soms een goede deal scoren op een Bastard. Ik had een tijdje terug een Large voor 1089thetakman schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:10:
Echter de maat is gewoon echt te klein voor sommige gerechten en merk dat sommige onderdelen gewoon van mindere kwaliteit zijn (de reggulator, schoorsteen kap zijn niet mooi meer en scharnieren wankel) de thermometer is vervaagd en
[...]
zit vocht in (ondanks hij altijd onder de overkapping met de tafel staat met een hoes)
geduld en budget is alles, maar ik zou me geloof ik niet blind staren op maar 2 merken.thetakman schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:10:
Normaal helemaal met je eens, maar er zijn ZOVEEL mogelijkheden, waarvan er heel veel B en C merken volgens mij EXACT dezelfde kamado aanbieden alleen met een andere logo in het handgreep (kijk maar eens naar die van 799 van de intratuin huismerk, deze heb ik al gevonden van 3 andere merken voor ongeveer hetzelfde) en dan komt het vooral op kwaliteit aan en dan is de Grizzly grill of The Bastard van een compleet ander kaliber.liedetector schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:17:
[...]
geduld en budget is alles, maar ik zou me geloof ik niet blind staren op maar 2 merken.
Dus ik wil net boven de budget versies uit (want die heb ik al in een andere maat en merk de degradatie na een paar jaar al) maar geen Green Egg prijzen van 2K+ Dan blijft er volgens mij weinig over wat verkocht wordt in Nederland en wel eens in de Sale gaat, of heb ik dat mis ?
Kamado Joe classic 1 ligt meestal rond de 900 or 1000.
Wordt goed compleet geleverd en is uitbreidbaar als je dat zou willen.
Ook geen gedoe met houten tafeltjes lakken en schuren elk jaar
Wordt goed compleet geleverd en is uitbreidbaar als je dat zou willen.
Ook geen gedoe met houten tafeltjes lakken en schuren elk jaar
<knip> Svp niet reageren op 'n slechte post, maak liever 'n TR aan.ASS-Ware schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:55:
[...]
Dat is in dit topic reeds gepost, dus ga lezen, zou ik zeggen.
Bovendien staat Youtube ook vol met voorbeelden.
[ Voor 22% gewijzigd door Ardana op 09-07-2024 21:06 ]
Eric, Signing off !!
Bij de welkoop staan volgens mij ook de Qgrils en die zijn volledig gevuld met accessoires,ben je in 1 keer klaar.
Vooral die 22 inch is mooi en goed in elkaar gezet.
* copykat zit te wachten op grondzaken vd gemeente vóórdat ie zn tuin kan aanpakken dus t compact habbiebabbie kamadootje zit zielig in een hoekje te wachten op aandacht.
Gewoon geen tijd om lekker in de tuin te zitten niksen.
Los van oms fantastische zomerweer de laatste tijd...
Vooral die 22 inch is mooi en goed in elkaar gezet.
* copykat zit te wachten op grondzaken vd gemeente vóórdat ie zn tuin kan aanpakken dus t compact habbiebabbie kamadootje zit zielig in een hoekje te wachten op aandacht.
Gewoon geen tijd om lekker in de tuin te zitten niksen.
Los van oms fantastische zomerweer de laatste tijd...
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Hoe groot is zo'n Bastard Medium ?thetakman schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:10:
Onlangs zelf een BGE gekocht, en de verkoper zei zelf dat hij eigenlijk afraad om een medium te kopen. Volgens hem staan de meeste mensen die een medium gekocht hebben later terug in zijn winkel om een large te kopen, omdat ze spijt hebben van de aankoop van die medium, omdat die net te klein is.
Je hebt natuurlijk al een andere kamado die je ernaast kunt gebruiken ...
https://fgheysels.github.io/
Damn wat zijn die dingen duur geworden.. Ik kocht mijn Bastard in 2021 voor ik dacht 800,-.MiKeZZa schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:14:
[...]
Als je wat geduld hebt kun je soms een goede deal scoren op een Bastard. Ik had een tijdje terug een Large voor 1089
Moet er wel bij zeggen dat dat de solo is, en dat ik er zelf een tafel omheen gebouwd heb.
Ik vond de GrillBill ook wel tof, is weer eens wat anders, daar hou ik persoonlijk wel van!thetakman schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:22:
[...]
Normaal helemaal met je eens, maar er zijn ZOVEEL mogelijkheden, waarvan er heel veel B en C merken volgens mij EXACT dezelfde kamado aanbieden alleen met een andere logo in het handgreep (kijk maar eens naar die van 799 van de intratuin huismerk, deze heb ik al gevonden van 3 andere merken voor ongeveer hetzelfde) en dan komt het vooral op kwaliteit aan en dan is de Grizzly grill of The Bastard van een compleet ander kaliber.
Dus ik wil net boven de budget versies uit (want die heb ik al in een andere maat en merk de degradatie na een paar jaar al) maar geen Green Egg prijzen van 2K+ Dan blijft er volgens mij weinig over wat verkocht wordt in Nederland en wel eens in de Sale gaat, of heb ik dat mis ?
Volgens mij is de kolenmand in trek.
momenteel niet te krigjen bij bol en ook niet bij bbqexperiencecenter
momenteel niet te krigjen bij bol en ook niet bij bbqexperiencecenter
Dat is nogal een verschil. De solo kun je idd nog wel voor 900-1000 Euro vinden.Makaja schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:33:
[...]
Damn wat zijn die dingen duur geworden.. Ik kocht mijn Bastard in 2021 voor ik dacht 800,-.
Moet er wel bij zeggen dat dat de solo is, en dat ik er zelf een tafel omheen gebouwd heb.
Zowel Grill Guru als Girzzly Grill zijn van dezelfde 'moeder'. Hieronder valt trouwens ook The Bastard. Gaat om 200 fahrenheit / fyron: https://fyrongroup.com/nl/ons-verhaal/. Dus ze zullen iig blij zijn met zo'n loyale klantthetakman schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:10:
Ik heb hem net binnen, dit zat erin:MiKeZZa schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:24:
[...]
:strip_exif()/f/image/Dtu6lcFWvFC8hSUKy7Ugtq4i.jpg?f=fotoalbum_large)
- Bruzzzler Brikettenstarter
- Bruzzzler Basket
- Meat Claws
- Multi Grill Clamp
- BBQ Tongs
- Low&Slow Beech Chunks
- Miyako Peper & Zoutmolen
Je haalt er z'n waarde wel uit, denk ik. Een aantal dingen had ik uiteraard al, maar ik ga volgende week naar een vriend die net een bbq heeft, wellicht is hij er blij mee.
Leuk dat je het even terugkoppelt. Misschien kunnen de liefhebbers alsnog bestellen.purplevendetta schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:13:
[...]
Ik heb hem net binnen, dit zat erin:
[Afbeelding]
- Bruzzzler Basket
- Meat Claws
- Multi Grill Clamp
- BBQ Tongs
- Low&Slow Beech Chunks
Je haalt er z'n waarde wel uit, denk ik. Een aantal dingen had ik uiteraard al, maar ik ga volgende week naar een vriend die net een bbq heeft, wellicht is hij er blij mee.
Ik zelf kijk een volgende keer wel weer; kan best leuk zijn. Maar geloof dat ik aan deze persoonlijk weinig gemist heb.
Die Miyako peper- & zoutmolen heb ik vorige week toevallig meebesteld voor € 3,95. Leuk cadeautje dat zijn geld meer dan waard ispurplevendetta schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:13:
[...]
Ik heb hem net binnen, dit zat erin:
[Afbeelding]
- Bruzzzler Basket
- Meat Claws
- Multi Grill Clamp
- BBQ Tongs
- Low&Slow Beech Chunks
<knip> Dit is nog meer passief agressief dan je vorige post. Gewoon niet doen. Nogmaals: niet-reageren is ook 'n optie.
[ Voor 46% gewijzigd door Ardana op 09-07-2024 21:09 ]
<knip> Zie vorige ingreep.
Aan diegenen die wel een nuttige bijdrage hebben geleverd; dank.
[ Voor 58% gewijzigd door Ardana op 09-07-2024 21:09 ]
Eric, Signing off !!
Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism
:strip_exif()/f/image/bzrsNKWV3xH7kj6rjh7nZhS4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EUxPH2Vc9A1cpQTpO6PO4wcU.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/hSEe5YH10OrzQwV6toZqmGx3.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/QKr2i98yA2ra4tfh8xc9D41k.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/i3788OJoIWJWXeUThaBd2YMG.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/NvEyNKmkKNbNhP1LnxJVGG20.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/rHpZLb7o46Ae93z7WWOkEqOt.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/PmLid4L9kSGzmoxYBVGlx6cM.jpg?f=fotoalbum_large)