Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 295 ... 334 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:01
Zijn er hier mensen die sticky rib fingers gemaakt hebben die niet al te zoet zijn? Ik heb een kilo Iberico rib fingers liggen hier, maar zou graag wegblijven van de hele zoete en/of Aziatische smaken. Sterker nog; enigszins zout heeft de voorkeur.

Iemand zoiets een keer gedaan? Of kunnen rib fingers eigenlijk alleen een zoete basis krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Makaja schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:33:
[...]

Damn wat zijn die dingen duur geworden.. Ik kocht mijn Bastard in 2021 voor ik dacht 800,-.

Moet er wel bij zeggen dat dat de solo is, en dat ik er zelf een tafel omheen gebouwd heb.
Prijsverschil is toch +/- 250 a 300 tussen Solo en compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-06 21:09
MiKeZZa schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 20:22:
Zijn er hier mensen die sticky rib fingers gemaakt hebben die niet al te zoet zijn? Ik heb een kilo Iberico rib fingers liggen hier, maar zou graag wegblijven van de hele zoete en/of Aziatische smaken. Sterker nog; enigszins zout heeft de voorkeur.

Iemand zoiets een keer gedaan? Of kunnen rib fingers eigenlijk alleen een zoete basis krijgen?
Je kan er toch mee doen wat je wilt? Als je alleen zout wilt, lekker doen.
Heb wel peper en zout gedaan, en dan eventueel wat dipping saus. Niet mis mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:27
Eric H schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 20:07:
[...]
<knip>
Aan diegenen die wel een nuttige bijdrage hebben geleverd; dank.
<knip> Ook voor jou geldt: het aanspreken van users door users is niet de bedoeling. Als je van mening bent dat 'n post tegen ons beleid is, dien liever een TR in.

Ik zou ze in jouw geval dan lekker 'naturel' bereiden, peper, zout (natuurlijk) en misschien wat kruiden die je fijn vind.

Eventueel met je favoriete (zoutige) saus nog aflakken.

[ Voor 57% gewijzigd door Ardana op 09-07-2024 21:12 ]

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:42
[...]
<knip>
Ik ben het wel een beetje met ASSware eens, maar omdat ik een goede bui ben, dit werkt
1. Zet je bbq op 110
2. Rub je vlees met je favoriete varkens rub((iets met een beetje suiker en zout en het liefst de avond van 't tevoren)
3. Gooi hem op de bbq tot ie intern op 93 zit
4. Haal hem eraf en Laat hem nog een half uur rusten
5. Trek hem uitelkaar, gooi er bbq saus bij als je dat lekker vind
6. Vries in wat je over hé 't en niet de dagen erna gaat of wil eten

Makkelijker kan ik het niet maken

[ Voor 21% gewijzigd door Ardana op 09-07-2024 21:12 ]

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:39
Henkie schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 20:35:
[...]
<knip>

Ik bedoel er verder niets verkeerds mee, maar ik begrijp wat ASS-ware probeert te zeggen.
Ik begin letterlijk met te benoemen dat ik al aan het zoeken ben naar recepten, maar dat ik een echt stappenplan nog niet had gevonden.

Ik krijg vervolgens van twee Tweakers (heel behulpzaam) een link naar een mooi stappenplan wat ik nog niet had gevonden. Ik bedank ze hiervoor en denk; top dat Tweakers zo behulpzaam zijn.

<knip> Ook voor jou geldt: blijf vriendelijk, speel niet op de man. Als je vind dat 'n post niet door de beugel kan, dien een Topic Report in.

Ik was gewoon oprecht nieuwsgierig naar Tweakers die zweren bij een bepaald recept of stappenplan; mag toch ?

En vanaf nu graag gewoon weer on-topic. En zo'n opmerking mag je aan de mods laten: we gaan er van uit dat users (vrijwel) altijd on-topic blijven.

[ Voor 40% gewijzigd door Ardana op 09-07-2024 21:14 ]

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:14
[...]
<knip>

[mbr[<knip> We zitten niet op de kleuterschool, als anderen dingen posten die niet ok zijn, geeft dat geen excuus om zelf ook dingen te posten die tegen het beleid zijn. "Maar hullie doen het ook" is geen excuus.[/]

En nee, ik doe mijn mondje niet toe.Dien dan een TR in. Hier in dit topic is dit soort praat NIET de bedoeling.

[ Voor 57% gewijzigd door Ardana op 09-07-2024 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware

Wij doen altijd de ene helft met alleen peper en zout en de andere helft met Noskos rub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
ASS-Ware schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:11:
[...]

Wij doen altijd de ene helft met alleen peper en zout en de andere helft met Noskos rub.
Ok. Nou die heeft hier afgedaan. Wij zijn allen veel gekker op Sweet Baby Rays bbq saus. Maar ik overweeg idd 50/50, maar kan voor die ene 50% eigenlijk niets vinden. Eigenlijk lijken alle recepten een zoete insteek te hebben.

Zodoende vroeg ik me af of er alternatieven zijn. Is zout en peper voldoende voor een beetje pit? Ik dacht zelf aan wat paprika en of knoflookpoeder er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
MiKeZZa schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:19:
[...]

Ok. Nou die heeft hier afgedaan. Wij zijn allen veel gekker op Sweet Baby Rays bbq saus. Maar ik overweeg idd 50/50, maar kan voor die ene 50% eigenlijk niets vinden. Eigenlijk lijken alle recepten een zoete insteek te hebben.

Zodoende vroeg ik me af of er alternatieven zijn. Is zout en peper voldoende voor een beetje pit? Ik dacht zelf aan wat paprika en of knoflookpoeder er bij.
Als je pit zoekt, bedoel je dan echt pittig? Ik heb laatst een deel van de spareribs geglazed met een mix van sojasaus, sesamolie en chiliolie met een beetje knoflook en gember erin. klein beetje suiker voor de balans (maar absoluut niet zoet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Henkie schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:35:
[...]

Als je pit zoekt, bedoel je dan echt pittig? Ik heb laatst een deel van de spareribs geglazed met een mix van sojasaus, sesamolie en chiliolie met een beetje knoflook en gember erin. klein beetje suiker voor de balans (maar absoluut niet zoet).
Nee, als ik ze pittig maak krijg ik thuis zeker ruzie. Ik bedoel met pit dat je een lekkere smaak proeft en dus geen zoete in dit geval.

Was jouwe pittig dan? Want neem aan dat alleen de chiliolie daar voor kan zorgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie
MiKeZZa schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:37:
[...]

Nee, als ik ze pittig maak krijg ik thuis zeker ruzie. Ik bedoel met pit dat je een lekkere smaak proeft en dus geen zoete in dit geval.

Was jouwe pittig dan? Want neem aan dat alleen de chiliolie daar voor kan zorgen?
Ja, die was zeker pittig/heet. Ik maar elke paar maanden een pot szechuan chili olie. Die gebruik ik in dat geval.

Maar als je wat neutralers zoekt. Knoflook, (gerookte) paprika, uienpoeder, mosterdzaad zijn allemaal prima toevoegingen in mijn opinie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
[...]
Is zout en peper voldoende voor een beetje pit?
Ja, daarom zei ik ook dat wij de ene helft met peper en zout doen, dat komt ook de Iberico smaak ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liedetector
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-06 03:31
thetakman schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:22:
[...]

Normaal helemaal met je eens, maar er zijn ZOVEEL mogelijkheden, waarvan er heel veel B en C merken volgens mij EXACT dezelfde kamado aanbieden alleen met een andere logo in het handgreep (kijk maar eens naar die van 799 van de intratuin huismerk, deze heb ik al gevonden van 3 andere merken voor ongeveer hetzelfde) en dan komt het vooral op kwaliteit aan en dan is de Grizzly grill of The Bastard van een compleet ander kaliber.

Dus ik wil net boven de budget versies uit (want die heb ik al in een andere maat en merk de degradatie na een paar jaar al) maar geen Green Egg prijzen van 2K+ Dan blijft er volgens mij weinig over wat verkocht wordt in Nederland en wel eens in de Sale gaat, of heb ik dat mis ?
het is natuurlijk ook nog eens zo dat je voor sommige iets meer betaalt maar vervolgens enorm veel extras erbij krijgt wat het geld het weer goed maakt (dingen als kolenmanden, pizzasteen, verhoogd systeem, etc). Als je dat al ven plan bent als uitbreiding aan te schaffen kan dat ook heel erg lonen. Dus eigenlijk is meer de vraag waar jouw voorkeur ligt. Tevens geloof ik niet echt dat kwaliteit van de "huismerken" perse slechter is. Over al die andere ook genoeg op- en aanmerking te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat
  • Laatst online: 15-06 23:35

copykat

Good copy isn't bad

Goedes morgens.
Zo wat een blauw zeg in de post's.. :X
Gelukkig is de bui en wind overgewaait

Heeft iemand hier welleens hete kip met wasabi gemaakt?
Adjuma , rode peper, knoflook die pittige kleintjes, peper olie allemaal top als smaakmaker.

Maar wasabi als rub, brine heb ik nog niet geprobeerd.
Likje wasabi saus achter af wel eens bij een kipgerecht gedaan maar de kip van te voren met wasabi "inzweten" niet.
Ben een beetje bang dat de kip te scherp word.
Bedoeling is met kippedijtjes en kippe borst te doen.

Enne om de kamado keus nog een twist te geven
https://www.makro.nl/mark...kie_consent_accept_button

Zal geen lifetime eigendom zijn maare als je lui in je hoofd hebt en flexibel gebruik....
YouTube: Live Fire Brisket On Masterbuilt Autoignite 545 VS Goldens Cast Iron...
Hij is er nu druk mee als KJ gebruiker.

* copykat denkt serieus na of hij deze als BBQ koopt om naast zn Habby Babby kamado te zetten.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01:04
copykat schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 07:59:
Goedes morgens.
Zo wat een blauw zeg in de post's.. :X
Gelukkig is de bui en wind overgewaait

Heeft iemand hier welleens hete kip met wasabi gemaakt?
Adjuma , rode peper, knoflook die pittige kleintjes, peper olie allemaal top als smaakmaker.

Maar wasabi als rub, brine heb ik nog niet geprobeerd.
Likje wasabi saus achter af wel eens bij een kipgerecht gedaan maar de kip van te voren met wasabi "inzweten" niet.
Ben een beetje bang dat de kip te scherp word.
Bedoeling is met kippedijtjes en kippe borst te doen.
Hey wat een leuk idee om eens te proberen met wasabi.
Had er nog nooit aan gedacht of gezien of gehoord.
Binnenkort ook maar eens mee experimenteren. Hou wel van pittig eten. Als het maar niet bitter word.
Thnx

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-06 22:22

steel123

Cryman9

[...]

Zelf maak ik ribfingers nooit met BBQ saus, enkel alleen de kruiden. Dan is het sowieso al een stuk minder zoet. Saus vind ik niet echt iets toevoegen en de bark blijft mooier zonder saus.

Maar misschien zelf eens BBQ saus maken of een andere proberen. Sweet Baby Rays (en eigenlijk alle supermarkt BBQ sauzen) heeft, naar mijn mening, totaal geen smaakprofiel. Enkel ultiem zoet en verder proef je niks. Persoonlijk koop ik alleen de Mississippi BBQ saus van de Sligro, die is al een stuk minder zoet en heeft veel meer smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
steel123 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:45:
[...]

Zelf maak ik ribfingers nooit met BBQ saus, enkel alleen de kruiden. Dan is het sowieso al een stuk minder zoet. Saus vind ik niet echt iets toevoegen en de bark blijft mooier zonder saus.

Maar misschien zelf eens BBQ saus maken of een andere proberen. Sweet Baby Rays (en eigenlijk alle supermarkt BBQ sauzen) heeft, naar mijn mening, totaal geen smaakprofiel. Enkel ultiem zoet en verder proef je niks. Persoonlijk koop ik alleen de Mississippi BBQ saus van de Sligro, die is al een stuk minder zoet en heeft veel meer smaak.
Ik ben nog vrij nieuw in het Kamado gebeuren (en wat ik op de oude Weber deed mocht geen naam hebben), dus ik heb pas 2 sauzen gehad; Noskos en Sweet Baby Rays. Alles waar de Noskos over heen ging waren we hier thuis niet dol op. Maar toen na ee ntip hier Sweet Baby Rays gepakt en dat is al een flinke stap vooruit. Maar wil die Mississippi dan ook wel eens proberen. Pak jij altijd de Original versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Van de baby rays ook niet de standaard pakken. Maar de sweet chili bijvoorbeeld. Daar zit al een stuk meer smaak aan.
Of de honey chipotle. Dat is mijn favoriet. Maar lastiger verkrijgbaar.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-06 22:22

steel123

Cryman9

MiKeZZa schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:01:
[...]
Ik ben nog vrij nieuw in het Kamado gebeuren (en wat ik op de oude Weber deed mocht geen naam hebben), dus ik heb pas 2 sauzen gehad; Noskos en Sweet Baby Rays. Alles waar de Noskos over heen ging waren we hier thuis niet dol op. Maar toen na ee ntip hier Sweet Baby Rays gepakt en dat is al een flinke stap vooruit. Maar wil die Mississippi dan ook wel eens proberen. Pak jij altijd de Original versie?
Ik pak altijd van elke bbq saus de original versie. Als ik hem zoeter of pittiger wil hebben dan doe ik er zelf wel honing/suiker/pepers bij.
Al zorg ik meestal dat ik de rub pittiger maak en soort van afblus met een (iets) zoetigere saus. Dat vind ik een fijnere smaakcombinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
Dennis1812 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:27:
Van de baby rays ook niet de standaard pakken. Maar de sweet chili bijvoorbeeld. Daar zit al een stuk meer smaak aan.
Of de honey chipotle. Dat is mijn favoriet. Maar lastiger verkrijgbaar.
Hier nog een fan van de honey chipotle. Heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Jaspervl schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:08:
[...]

Hier nog een fan van de honey chipotle. Heerlijk
Waar haal jij die? Supermarkt kan ik hem niet meer vinden. online ook vaak uitverkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:42
Ik wil een keer pulled beef maken. Combi roken en daarna in een Dutch Oven.

Ik heb nog geen DO, en zal dus dus moeten kopen. Die dingen zijn aardig prijzig. Met 1 kom ik wel uit voor het gezin, maar als er gasten komen dan zou een 2e wel handig zijn.

Nu mijn vraag:
Zou ik dit ook kunnen met een simpele emaille braadpan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaspervl
Dennis1812 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:28:
[...]

Waar haal jij die? Supermarkt kan ik hem niet meer vinden. online ook vaak uitverkocht
Bij de Makro. Ik zie dat Van Beekum die nog heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-06 12:12
Ik had exact dezelfde inhoud.
purplevendetta schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:13:
[...]

Ik heb hem net binnen, dit zat erin:

[Afbeelding]

- Bruzzzler Brikettenstarter
- Bruzzzler Basket
- Meat Claws
- Multi Grill Clamp
- BBQ Tongs
- Low&Slow Beech Chunks
- Miyako Peper & Zoutmolen

Je haalt er z'n waarde wel uit, denk ik. Een aantal dingen had ik uiteraard al, maar ik ga volgende week naar een vriend die net een bbq heeft, wellicht is hij er blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-06 22:01
[...]

Bij de Sligro hebben ze meestal ook alle smaken wel op voorraad, sommige ook in de gallon verpakking. Moet je echter wel een pasje hebben.

Amazon heeft de meeste smaken ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Van de week eens bij Sligro kijken dan. Thanks voor de tip.
Gallon past wat lastiger in de koelkast hier en zoveel eet ik t ook weer niet.
NeutraleTeun schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:21:
Ik wil een keer pulled beef maken. Combi roken en daarna in een Dutch Oven.

Ik heb nog geen DO, en zal dus dus moeten kopen. Die dingen zijn aardig prijzig. Met 1 kom ik wel uit voor het gezin, maar als er gasten komen dan zou een 2e wel handig zijn.

Nu mijn vraag:
Zou ik dit ook kunnen met een simpele emaille braadpan?
Koop een grotere DO? Je hebt ze in letterlijk alle maten.

Braadpan kan. Maar die hebben vaak dunne wandjes. Ik zou dan een gietijzeren pan pakken. Die heb je misschien al voor stoofpotjes?
Grill Guru heeft vaak AH acties met middel/kleine Dutch ovens.
Vuurenrook heeft een fors assortiment met alle maten.

En elke webwinkel natuurlijk ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:42
@Dennis1812
Ik snap dat ze grotere maten hebben, maar die zijn ook gelijk duurder.

Vroeg me alleen af, ondanks dunnere wandjes, waarom zou een braadpan niet werken?
Indirect, 120graden, genoeg vocht erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

NeutraleTeun schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:16:
@Dennis1812
Ik snap dat ze grotere maten hebben, maar die zijn ook gelijk duurder.

Vroeg me alleen af, ondanks dunnere wandjes, waarom zou een braadpan niet werken?
Indirect, 120graden, genoeg vocht erin.
T werkt wel. Koekt alleen sneller aan. Vaker roeren in je pan.

En je hebt kans als het wit emaille is dat het zwart verkleurd en je het moeilijk schoon krijgt. Maar dat is puur buitenkant natuurlijk.

Verder kan hij wat krom trekken waardoor inductie moeilijker gaat. Als je binnen gas hebt maakt dat natuurlijk niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16-06 21:19

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Heb een tijd geleden Buffelvlees gegeten bij Rodizio in Rotterdam, eigenlijk wil ik dat zelf maken maar kan maar geen goede website vinden die buffelvlees verkoopt. Iemand nog tips die buffelvlees verkopen en aan huis leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:06

Tomatoman

Fulltime prutser

[...]

Hanos heeft alle smaken.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:52
Xqlus1ve schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:44:
Heb een tijd geleden Buffelvlees gegeten bij Rodizio in Rotterdam, eigenlijk wil ik dat zelf maken maar kan maar geen goede website vinden die buffelvlees verkoopt. Iemand nog tips die buffelvlees verkopen en aan huis leveren?
https://zorgnatuur.nl/vlees/buffelvlees/
https://bueffelbill.com/n...steak-italienischerbuffel
https://grillspecials.nl/...rgers-grasgevoerd-2-stuks

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-06 10:20
Chilli cheese dogs... 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MrazIJs1r2_nLVju0EKXPb0SALg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WrDeV6JevwxmRopCIOVcc7d0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t8HA9rsOs7wTEV9kZYaDL6fnB2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O8EtKKMTPkNZmo417qi1b2LQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
MiKeZZa schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:01:
[...]

Ik was altijd dol op spare ribs met Noskos rub en Noskos saus, tot ik vorige week 4 verschillende ribs maakte.
Toen stond hij op nummer 3 van de 4.
Ik neig nu meer naar de classic rub van Pitmaster X en Sweet Baby Ray saus en de Honey versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan19821
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-05 21:34
[...]

Bij de Jumbo kan je die ook nog halen. https://www.jumbo.com/pro...-sauce-510-gram-601429FLS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Ziet er top uit! Heb je een recept toevallig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:41
Ik snap al die saus meuk niet🤢, kruiden zijn toch voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
iMode schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 07:33:
Dat staat interessant op sociale media. Net als die broodjes hamburger van 20cm hoog. Niemand die zn gezicht zo ver open krijgt, maar het staat me toch leuk.

disclaimer:mag iedereen zelf weten, is mijn mening, geen oordeel.

[ Voor 9% gewijzigd door ozzynator op 11-07-2024 08:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkie
iMode schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 07:33:
Saus/glaze snap ik wel, maar met alle moeite die ik doe creëer ik liever mijn eigen sausjes. Zelfde geld bij mij trouwens voor rubs. Ik koop kruiden gewoon in bulk en mix mijn eigen kruiden/rubs, past veel beter bij mijn smaak dan iets uit een zakje :) .

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sparkiezz
Martijn1990 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 06:10:
[...]

Ziet er top uit! Heb je een recept toevallig?
Het is een beetje zelf bedacht maar het komt neer op het volgende:
- 1 ui fruiten in de skillet.
- 2 geperste knoflooktenen erbij.
- 300 gram gehakt erbij.
- Als het gehakt rul is, 1 heel zakje burrito seasoning mix erbij.
- 1 blikje tomatenpulp erbij.
- 1 blikje kidneybonen erbij.
- De skillet met inhoud kan zo gerust een halfuurtje indirect staan met een beetje rookhout.
- Vervolgens indirect de hotdogbroodjes met cheddarkaas ertussen op het rooster.
- Hotdogs grillen.
- Als de hotdogs klaar zijn duw je deze tussen de broodjes op de cheddar.
- Paar lepels chilli over de hotdogs.
- Beetje creme fraiche erover.
- Wat gefrituurde uitjes op de creme fraiche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Niet in de Jumbo xl ding in Veghel. Meerdere kleine filialen ook niet.

Maar ga eens de Sligro en Hanos langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:34

-pollem-

Are you threatening me?

Rare vraag misschien maar verkopen ze die daar dan per stuk of per collo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:02
-pollem- schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:22:
[...]

Rare vraag misschien maar verkopen ze die daar dan per stuk of per collo?
Per fles/pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 11:00

backupdevice

Boeh!

Sparkiezz schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:37:
[...]

Het is een beetje zelf bedacht maar het komt neer op het volgende:
- 1 ui fruiten in de skillet.
- 2 geperste knoflooktenen erbij.
- 300 gram gehakt erbij.
- Als het gehakt rul is, 1 heel zakje burrito seasoning mix erbij.
- 1 blikje tomatenpulp erbij.
- 1 blikje kidneybonen erbij.
- De skillet met inhoud kan zo gerust een halfuurtje indirect staan met een beetje rookhout.
- Vervolgens indirect de hotdogbroodjes met cheddarkaas ertussen op het rooster.
- Hotdogs grillen.
- Als de hotdogs klaar zijn duw je deze tussen de broodjes op de cheddar.
- Paar lepels chilli over de hotdogs.
- Beetje creme fraiche erover.
- Wat gefrituurde uitjes op de creme fraiche.
Nice. Welke temp hou jij aan? 180 ofzo?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
backupdevice schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:08:
[...]

Nice. Welke temp hou jij aan? 180 ofzo?
Ja zoiets. Komt niet zo heel nauw. Tijdens het fruiten en rullen gaat de deksel vaak omhoog en loopt de temperatuur wel hard op... maar toen de chilli stond te pruttelen heb ik hem laten zakken naar 150.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N00bi3
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04 18:26
Dennis1812 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:27:
Gewoon een kamado joe kopen en de groene laten staan. Rood is mooier.
Idd rood is mooier :)

Na lang getwijfel tussen KJ classic 3 en Big joe 3 kwam ik gister na mijn dagelijkse speurtocht de Big joe 3 tegen op een Duitse webwinkel compleet met onderstel voor 2030 euro. Wegens een kleine beschadiging/chip in het glazuur dome en de fiberglass gasket een beetje los zit. En zit reparatie kit bij voor beide.

Ik heb de gok gewaagd en besteld. Kijken of ik meer geluk heb dan bij de wedstrijd van gister. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 16:08
Dennis1812 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:25:
[...]

Je zou De Wit in Schijndel kunnen kijken. Daar hebben ze ook Sweet Baby Ray's in het assortiment zitten. Weet alleen zo niet welke varianten allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:41
ozzynator schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:28:
[...]

Dat staat interessant op sociale media. Net als die broodjes hamburger van 20cm hoog. Niemand die zn gezicht zo ver open krijgt, maar het staat me toch leuk.

disclaimer:mag iedereen zelf weten, is mijn mening, geen oordeel.
Ah vandaar, ik heb geen sociaal media.. Alleen tweakers🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:19
[...]

Net gecheckt en bij de plaatselijke Jumbo gewoon drie smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
[...]

Sligro (Vianen) had vanmiddag nog 4 of 5 smaken staan, inclusief de hier genoemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Vraag aan de ervaringsdeskundigen hier; ik heb hier enkele mooie Iberico ribs liggen die ik morgen wil gaan maken. De recepten conform 321 methode zijn vrij helder.

Wel vraag ik me af; eerder werd hier al gesproken over wel of geen saus er op smeren. Dat ga ik uiteraard deels doen en deels niet, alles proberen :) Alleen vraag ik me af; is de 1 in deze methode puur voor het creeren van de bark met de saus of heeft dit ook meerwaarde als je alleen met kruiden werkt?

En aanvullend; ik dacht dat 321 ook echt voor uren stond, maar ik lees nu veelal dat het toch vooral een verhoudingsding is o.b.v. de dikte van je spare rib. Hoe kan ik die zelf inschatten? Ik denk niet dat deze bijzonder dik zijn, maar ik ben nou niet bepaald slager en ga voor het eerst spareribs maken op deze manier. Voorgekookte in de winkel heb ik vaak zat gekocht, maar die lijken me dikker te zijn omdat ze al vocht opgenomen hebben. Oftewel; hoe kan ik dat enigszins inschatten? Of weet iemand dit toevallig van de Iberico ribs uit de vriezer van de Sligro (doos 5 kilo)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21
MiKeZZa schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:38:
Vraag aan de ervaringsdeskundigen hier; ik heb hier enkele mooie Iberico ribs liggen die ik morgen wil gaan maken. De recepten conform 321 methode zijn vrij helder.

Wel vraag ik me af; eerder werd hier al gesproken over wel of geen saus er op smeren. Dat ga ik uiteraard deels doen en deels niet, alles proberen :) Alleen vraag ik me af; is de 1 in deze methode puur voor het creeren van de bark met de saus of heeft dit ook meerwaarde als je alleen met kruiden werkt?
Een bark is in principe niks anders dan een droge korst op je vlees, wat je krijgt door het vlees niet-ingepakt op je bbq te laten garen. Meestal doe je die eerste stap alleen met een rub, nog niet met een saus, maar het kan eventueel wel. De rub geeft de bark een extra lekkere smaak, als je het goed doet ;)
En aanvullend; ik dacht dat 321 ook echt voor uren stond, maar ik lees nu veelal dat het toch vooral een verhoudingsding is o.b.v. de dikte van je spare rib. Hoe kan ik die zelf inschatten? Ik denk niet dat deze bijzonder dik zijn, maar ik ben nou niet bepaald slager en ga voor het eerst spareribs maken op deze manier. Voorgekookte in de winkel heb ik vaak zat gekocht, maar die lijken me dikker te zijn omdat ze al vocht opgenomen hebben. Oftewel; hoe kan ik dat enigszins inschatten? Of weet iemand dit toevallig van de Iberico ribs uit de vriezer van de Sligro (doos 5 kilo)?
De 3-2-1 qua uren is berekend op wat ze in de US spare ribs noemen: de buikribben. Dus niet op de baby back ribs die we in Nederland spare ribs noemen. Dat betekent dat 3-2-1 bijna altijd te lang is. Wat wel een goede timing is, is afhankelijk van je smaak. Wil je de ribs 'fall off the bone' hebben, of wil je nog het gevoel hebben dat je vlees eet i.p.v. een babyhapje. Oeps, laat ik hier nu mijn eigen voorkeur doorschemeren? ;)

Zonder dollen, ik zou 2-1,5-0,5 aanhouden, dat is meestal genoeg. Het begin maakt minder uit, maar zodra je ze inpakt kan het hard gaan. Kijk dus vooral na een uurtje ingepakt even hoe zacht ze zijn. Prik er hier en daar in met een satéprikker of je thermometer. Vind je het goed, of bijna goed qua structuur? Dan haal je ze eraf, smeer je ze in met een BBQ-saus om af te lakken en leg je ze oningepakt terug. Deze stap is in principe vooral om je saus te laten karameliseren, maar je kunt hier nog wel enigszins spelen met hoe lang je ze laat liggen om de garing te bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
Precies wat @Jorizzz zegt, het is een kwestie van wat je wil. Ik heb ze het liefst fotb, Dus doe meestal 3-2-1 in uren. BBQ indirect op 120 graden.

3 uur met rub, daarna 2 uur in aluminiumfolie met wat boter, appelsap (of appelwhikey) en wat bruine suiker. Meestal kan ik de botjes er dan al uit krijgen.

De laatste helft van het uur smeer ik ze 2 keer in met sweet baby ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Mad-Matt schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:02:
Van de week m'n eerste digitale thermometer met app binnen gekregen.
Een vriend van me had hem op het oog, maar nog geen onderzoek gedaan of het wat was.
Op YT staat een filmpje van een man die hem al een jaar gebruikt en erg tevreden is, dus overgegaan tot aanschaf.

Via Ali, 4 tientjes kwijt. Ik moet hem nog testen, maar tot zover ziet het er goed uit.

ToGrill
[Afbeelding]
Hierop terugkomen een eerste kleine review van mijn kant.

Uitgebreid pakket met dome-meter, 4 temperatuur probes en als extraatje een penthermometer.
Installatie en activatie van de app werkt probleemloos, binnen 5 minuten kun je er mee aan de slag.

Helder display met voldoende weergave opties.

Wat na een aantal malen gebruik wel tegenvalt is het enorm beperkte bereik van de bluetooth.
Nou heb ik echt geen achtertuin van boerderij achtige proporties, maar dit is echt een tegenvaller.

Ik had de illusie dat ik al thuiswerkend boven in kantoor de temperatuur in de gaten kon houden, maar jammer de bammer. Als ik al binnen in zicht van de kamado zit met de schuifpui dicht moet ik dichtbij het raam blijven zitten, anders gaan alle bellen af dat de verbinding verbroken is.

Kortom, deze gaat er bij mij uit ( iemand interesse? ;) ) en ik ga op zoek naar eentje die draadloze probes heeft en die via internet gemonitord kan worden.

Als iemand daar tips voor en ervaringen mee heeft; dan lees ik dit graag.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borgdaville
MiKeZZa schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:38:

Beetje off topic maar Met iberico zou ook naked ribs eens proberen, alleen zout en wat heter:

YouTube: Morrison cooks IBERICO RIBS.. And guess what

Ik heb het recept uit het pitmaster x boek, heb ik niet bij de hand maar ik gok dat deze video hetzelfde recept is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Eric H
Vandaag (en een beetje gisteren) voor het eerst pulled pork gemaakt.

Heb hiervoor het Noskos recept gebruikt (https://www.bbq-nl.com/wedstrijd-pulled-pork/)

(Waarvoor dank @sten123 )

Gisteravond in de rub gezet, hiervoor een beetje vals gespeeld en een kant en klare rub gekocht van Santa Maria voor Austin Style Pulled Pork
(Volgende keer ga ik hem zelf maken, maar had nu onvoldoende tijd aangezien ik drie dagen aan het klussen was bij een maat)

Heb wel de injectie gemaakt volgens recept van Noskos.

Vanochtend de kamada opgestookt en de procereur erop gelegd.
1 probe op de grill en 1 probe in het vlees.

Na een uurtje of vier was dit het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gGyOdlfVCbnXYi_IdnAfEjqwoGk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/asbK3TVZY6exeDY1tRnrlRPd.jpg?f=fotoalbum_large

Vervolgens de glaze erop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GdNTskrxIBG2lZWRobqqGJl3mKU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ODjj4B86XlqvaAhNTnvTbBZ.jpg?f=fotoalbum_large

Tja, en toen ging het opeens snel, want na 2 uurtjes was de kern al richting de 88 graden gegaan.

Toen snel ingepakt en doorgegaan naar net iets in de 90 graden. Kon toen al goed merken dat het vlees goed gaar was.

Lekker in het alu-folie een halfuurtje laten rusten en toen gaan pullen. Nog wat van de eindsaus toegevoegd; ét voila:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_63PQNIZBCvK2BJosJeZPH2FGsc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oPkopZ3fKJlSFm3Tb15p2F2v.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al viel het me niet tegen.
Procereur is een vergevensgezind stuk vlees en ben er na 1 keer achter dat het maken van Pulled Pork helemaal niet zo ‘eng’ en uitdagend is.

Op naar de volgende uitdaging: Brisket.
(Dat schijnt wel wat uitdagender te zijn)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ASS-Ware

Ik heb vandaag weer eens Iberico ribfingers bereid, deze keer 3 verschillende.

Wat fingers met alleen pezo en wat fingers met Noskos rub.
Deze gingen 90 min indirect op 150C.
Heerlijk.

Tegelijkertijd heb ik er wat met home made Pitmaster X classic BBQ rub gedaan, deze 45 min indirect op 150C, daarna met wat Sweet Baby Ray’s ingepakt in aluminiumfolie en nog 90 min op de BBQ.
Die laatste waren echt supermals.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHFK7hCjn6RYmFE8OChKp8nthAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gzw2neVeW7cKuGLiBUcz160v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZkVH82GunopE5HXXtgyZI-YGN2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sI0hKv2lmG8SigG9hQEsO46u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8pijX65FQeTX6J_us9Xbc_dUkHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Ofl6rohOWIPTsdzDYmXtGWI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYB8wxiiUUF2kJYFq27sfsp6Ie4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E86bSsJJpqji0VYhjQX0KDDf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-yQkJ2W6NM-rXHWy5GRYRrUiRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yn8McBpLMkheumziy7V3eF4Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-toLs86WfVJBhQffagCcynGpxxU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ypSCIGNzrng43AbuEzbWO4H2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6PMlgH51i9iXexRDL2MNNUBY-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ghkcNe39iIupIf1lJVlhTqhN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ik had vandaag ook de regen getrotseerd.
Alleen fotos vergeten

Heb dit recept nagemaakt;
https://www.facebook.com/share/r/PsFxak5DPrruc7nz/

Alleen de kip met een lemon garlic rub ipv chili olie. Kon de chili olie niet vinden en wilde de rub eens uittesten.

Echt een enorm geslaagd recept. Kip was super mals en totaal niet droog. Ribs waren volledig Fall of the bone. Zoals ik ze graag heb.
Zeker voor herhaling vatbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
Dennis1812 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:10:
Ik had vandaag ook de regen getrotseerd.
Alleen fotos vergeten

Heb dit recept nagemaakt;
https://www.facebook.com/share/r/PsFxak5DPrruc7nz/

Alleen de kip met een lemon garlic rub ipv chili olie. Kon de chili olie niet vinden en wilde de rub eens uittesten.

Echt een enorm geslaagd recept. Kip was super mals en totaal niet droog. Ribs waren volledig Fall of the bone. Zoals ik ze graag heb.
Zeker voor herhaling vatbaar
Pics or it didn’t happen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Didn't happen dan.

Was zo lekker bezig dat ik ze compleet vergeten ben.
Was iets te gezellig met bezoek

Zondag gaat er longhaas op, misschien denk ik er dan aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Dennis1812 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:31:
Didn't happen dan.

Was zo lekker bezig dat ik ze compleet vergeten ben.
Was iets te gezellig met bezoek

Zondag gaat er longhaas op, misschien denk ik er dan aan
Super lekker stukje vlees, mijn favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Gevalletje tijdnood hier… Kan ik ook de 321 methode doen door vandaag 3 te doen en morgen 21? En tussendoor de koelkast in oid… nee zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-06 22:10
MiKeZZa schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:26:
Gevalletje tijdnood hier… Kan ik ook de 321 methode doen door vandaag 3 te doen en morgen 21? En tussendoor de koelkast in oid… nee zeker?
Ik denk dat het wel kan (zelf nog nooit geprobeerd). El heb ik de 3+2 een dag eerder gedaan. Je zou ook morgen eventueel kunnen spelen met temperatuur of tijd. Vaak is 2-1.5-0.5 ook voldoende voor niet al te dikke ribs, of je kan op 130/140 graden bereiden. Scheelt ook weer in de tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

MiKeZZa schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:26:
Ik zou 3-2 doen en morgen 1.

Of gewoon hot n fast 3u op 170/180. Werkt ook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 11:00

backupdevice

Boeh!

Deze gisteren gemaakt en zeer lekker . Bedankt voor het delen

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Bedankt voor de snelle reacties. Gelukkig wat kunnen schuiven met de agenda (wordt je dan erg BBQ verslaafd? :) ) dus ik maak ze gewoon morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:00
Niet geheel een BBQ vraag maar ik denk dat jullie toch wel wat suggesties hebben. Ik was vandaag in een winkel waar ze ook een BBQ afdeling hadden en daar hadden ze ook peper en zout molens van Peugeot (Paris). Nu ben ik al langere tijd op zoek naar een fatsoenlijke peper en zout molen waarbij je de grofheid ook makkelijk in kunt stellen. Het enige waar ik van schrok was de prijs, a 45 euro per stuk.

Is dit echt de moeite waard of zijn er wellicht ook nog andere vergelijkbare merken die te overwegen zijn? Vooralsnog heb ik alleen nog maar goedkope varianten gehad van de hema/blokker etc maar dat is het allemaal net niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie
Faeshaas schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 22:08:
Niet geheel een BBQ vraag maar ik denk dat jullie toch wel wat suggesties hebben. Ik was vandaag in een winkel waar ze ook een BBQ afdeling hadden en daar hadden ze ook peper en zout molens van Peugeot (Paris). Nu ben ik al langere tijd op zoek naar een fatsoenlijke peper en zout molen waarbij je de grofheid ook makkelijk in kunt stellen. Het enige waar ik van schrok was de prijs, a 45 euro per stuk.

Is dit echt de moeite waard of zijn er wellicht ook nog andere vergelijkbare merken die te overwegen zijn? Vooralsnog heb ik alleen nog maar goedkope varianten gehad van de hema/blokker etc maar dat is het allemaal net niet.
Peugeot molens zijn hun geld (mijn inziens) in goud waard. Ik heb er meerdere, voor peper en voor zout. De oudste is nu al bijna 20 jaar oud en maalt nog als nieuw. En daarbij heb je nog levenslang garantie op het maalwerk ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 15:34

Kraz

Saving the world

Faeshaas schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 22:08:

Henkie schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 22:45:
[...]

Peugeot molens zijn hun geld (mijn inziens) in goud waard. Ik heb er meerdere, voor peper en voor zout. De oudste is nu al bijna 20 jaar oud en maalt nog als nieuw. En daarbij heb je nog levenslang garantie op het maalwerk ook.
Daar komt ook bij dat vrijwel alle andere molens een plastic maler erin hebben zitten.
Je bent uiteindelijk dus microplastics aan het eten.

Ik heb zo'n 7 jaar gedaan met een goede zout- en pepermolen (destijds rond de 20 euro per stuk), maar deze waren toen echt op en werkte niet meer lekker.
Direct na aanschaf van de Peugeot molen wist ik pas wat ik altijd miste; Kwaliteit en duurzaamheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MiKeZZa
Vandaag voor het eerst spare ribs gemaakt.

Al met al aardig gelukt, maar mijn take aways zijn:
Geen Iberico meer nemen, te vet naar mijn zin
De naked versie (ook 1 met kruidenboter gemaakt) vond ik erg vet smaken
Degene met bbq saus zijn het lekkerst, vooral als ik niet ook nog suiker toevoeg
Babyhapje of niet; ik ga voor vrijwel van het bot afvallen 😇

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oUtsC_xjPIBbKQ2CEXpOsplTwnM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MqQDSCltBPdGfk6wAe1CFPdN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhKKLESlBEn943fAojq1e6RUcoY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0BjybhwAsdvBtAAucjlu0V0x.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-dJW0UcxzGO9n9MNy23tJV9Bpk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v7fjav1qKI09CjpnMVtJRdyt.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
MiKeZZa schreef op zondag 14 juli 2024 @ 19:24:
Vandaag voor het eerst spare ribs gemaakt.

Al met al aardig gelukt, maar mijn take aways zijn:
Geen Iberico meer nemen, te vet naar mijn zin
Heb je 321 gedaan op 120C?
Zo doe ik ze altijd, Iberico al helemaal, waardoor veel van het vet wegsmelt.
Babyhapje of niet; ik ga voor vrijwel van het bot afvallen 😇
Yup, ik ook.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

@Faeshaas: ik kan de zeer positieve verhalen van mijn forumgenoten over Peugeot pepermolens en zoutmolens volmondig bevestigen. Mijn molens zijn denk ik 25 jaar oud en werken nog als nieuw.

Toch wel leuk om te constateren dat Peugeot ook producten maakt die wél deugen. Je moet gewoon de Peugeot-producten mijden waar wielen onder zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
ASS-Ware schreef op zondag 14 juli 2024 @ 19:57:
[...]

Heb je 321 gedaan op 120C?
Zo doe ik ze altijd, Iberico al helemaal, waardoor veel van het vet wegsmelt.

[...]

Yup, ik ook.
321 op 110 graden gedaan als in; 2 uur om te beginnen, vervolgens 1,5 uur in folie en daarna ongeveer een uurtje als laatste fase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
MiKeZZa schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:11:
[...]

321 op 110 graden gedaan als in; 2 uur om te beginnen, vervolgens 1,5 uur in folie en daarna ongeveer een uurtje als laatste fase.
Probeer de volgende keer, met Iberico, eens 3 uur, 2 uur, 1 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
borgdaville schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:20:
[...]

Mooie stukjes vlees!

Zijn er nog tips en trucs om zonder KVK bij de hanos, Sligro en/of Makro te shoppen?
Ondertussen heb ik pasje van hanos, Sligro en Makro bemachtigd. Wat is que vlees en vis de leukste om als eerst eens te gaan shoppen voor bbq?

Leuk: kwaliteit goed, leuke cuts, goede prijs om eens wat te proberen, wellicht naast vlees en vis ook leuk assortiment accessoires, sauzen en kruiden/rubs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turiya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06 21:43
borgdaville schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:47:
[...]

Ondertussen heb ik pasje van hanos, Sligro en Makro bemachtigd. Wat is que vlees en vis de leukste om als eerst eens te gaan shoppen voor bbq?

Leuk: kwaliteit goed, leuke cuts, goede prijs om eens wat te proberen, wellicht naast vlees en vis ook leuk assortiment accessoires, sauzen en kruiden/rubs?
<knip> Omzeilen van voorwaarden gaan we geen hulp bij bieden.

[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 16-07-2024 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kreuk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-04 19:56
[...]

De Makro heeft/had regelmatig zalmzijden in de aanbieding voor een schappelijke prijs. Vriest rauw ook goed in en doet het altijd goed op de bbq. Mooi groot stuk ziet er spectaculair uit en kan weinig aan mis gaan. Voor de rest is de procureur om pulled pork ook goed geprijsd.
Als je naar de Sligro gaat even opletten of ze bij de vestiging ook vers vlees hebben. Sommige vestigingen hebben dat niet en dan is het niet de moeite om heen te gaan. Staat op de site, je wil dagvers aanbod hebben zoals hier.
Wat ik ook nog wel eens leuk vind is gewoon iets meenemen dat ik niet (goed) ken en er dan thuis een recept bij zoeken. Komt altijd wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Kreuk schreef op zondag 14 juli 2024 @ 21:16:
[...]

De Makro heeft/had regelmatig zalmzijden in de aanbieding voor een schappelijke prijs. Vriest rauw ook goed in en doet het altijd goed op de bbq. Mooi groot stuk ziet er spectaculair uit en kan weinig aan mis gaan. Voor de rest is de procureur om pulled pork ook goed geprijsd.
Als je naar de Sligro gaat even opletten of ze bij de vestiging ook vers vlees hebben. Sommige vestigingen hebben dat niet en dan is het niet de moeite om heen te gaan. Staat op de site, je wil dagvers aanbod hebben zoals hier.
Wat ik ook nog wel eens leuk vind is gewoon iets meenemen dat ik niet (goed) ken en er dan thuis een recept bij zoeken. Komt altijd wel goed.
Hier de lokale lidl met hele zalmzijde ~1kg .. prijs ~ 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:59
Turiya schreef op zondag 14 juli 2024 @ 21:08:
[...]

Ik ben reuze benieuwd naar de tips om zonder KVK een Sligro/Hanos pasje te bemachtigen!
Waarom niet gewoon een kvk nummer aanvragen. Is volgens mij gratis tegenwoordig en met de KOR heb je ook geen boekhouding.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

[...]

Zoals hierboven al genoemd is de zalmfilet (of beter: de vis in het algemeen) van de Makro uitstekend van kwaliteit en prijs. Ook hebben ze mooie grote stukken vlees van goede kwaliteit voor relatief weinig geld. De ongekruide spare ribs zijn ook prima en altijd voldoende op voorraad (ik heb te vaak 4 supermarkten af moeten gaan voor 3 racks).

Ik heb nog een heel mooie picanha van 1.2 kg en 2.5 kg procureur ingevroren wachtend tot ik tijd heb :+

Ook heeft de Makro lekker grote potten met goeie rubs en sauzen staan.

Zorg wel voor een lege vriezer van tevoren, ik kom altijd met meer thuis dan van tevoren bedacht. Als je pakken met 2.5 kg kippendijen kunt meenemen voor 15 euro is het echt moeilijk om te laten staan...

[ Voor 10% gewijzigd door Esumontere op 14-07-2024 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turiya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06 21:43
Jan_V schreef op zondag 14 juli 2024 @ 21:46:
[...]

Waarom niet gewoon een kvk nummer aanvragen. Is volgens mij gratis tegenwoordig en met de KOR heb je ook geen boekhouding.
Ik kwam al de tip tegen om in te schrijven als BBQ consultant. Kost wel € 80,10 inschrijfvergoeding als ik de KVK website goed begrijp.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ASS-Ware
Vandaag weer eens varkenshaasjes op de BBQ.
1 gewoon en 1 gevuld met cheddar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1a8h1kMj6eczXOspamtyUGuvKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0hXJdHZdnpauHODKsOYPUk4b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVUUu6B17iFv4nWcTRRdOt8jTSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sg2VwGhJmmyJnB1Z58HvjhNb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bux_8m4sUD6obVH1Gt_nc6hKtMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mkW7oQjfTiTmJcRp4MHwduQj.jpg?f=fotoalbum_large

Eerst bij 200C direct wat strepen trekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SyEMPRgCUgCBbhYntdK29fDB-F8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xVsxP7NxKE2S6aRzZMTYKxVe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQIn0zDXgS0W3RbSyB2ptvdFfqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AZvY6EpI9XyUnm2yHBIJ12jh.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna de tweede platesetter er in en indirect door op 140-150C.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DjM_CbHoe-AXEn7kv4GD-Ov8btE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/odUIzj4EN7wybQzG4YNnQ60I.jpg?f=fotoalbum_large

Tot een kern van 60C.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jfrzS_xkjhVzVtg6Ktb6N5zgR7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mVQg8X0upOJNSEO0VU1Y7NZT.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn bordje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kzh7dqaLm-cKl8b36PY8g8IW2uQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQuuQFGHTienmCdkayH4YTri.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2lBeMucQxQB9qeopG6ORJr5Yx7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iViDsNFllHE2CptxqfHUMU1a.jpg?f=fotoalbum_large

Super!
Perfecte garing, licht rozé en heerlijk mals en sappig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MiKeZZa
Turiya schreef op zondag 14 juli 2024 @ 21:50:
[...]

Ik kwam al de tip tegen om in te schrijven als BBQ consultant. Kost wel € 80,10 inschrijfvergoeding als ik de KVK website goed begrijp.
Mocht je iemand in je omgeving kennen met zo’n pas dan gooi je die in je Stocard en kun je vanaf dan altijd gaan….

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ASS-Ware schreef op zondag 14 juli 2024 @ 22:00:
Vandaag weer eens varkenshaasjes op de BBQ.
1 gewoon en 1 gevuld met chaddar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eerst bij 200C direct wat strepen trekken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daarna de tweede platesetter er in en indirect door op 140-150C.

[Afbeelding]

Tot een kern van 60C.

[Afbeelding]

Mijn bordje.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Super!
I do not have a dirty mind ... I do not have a dirty mind ...I do have a dirty mind.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ASS-Ware
Millie-ano schreef op zondag 14 juli 2024 @ 23:05:
[...]

I do not have a dirty mind ... I do not have a dirty mind ...I do have a dirty mind.
Ik begrijp absoluut niet waar je aan refereert 😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borgdaville
MiKeZZa schreef op zondag 14 juli 2024 @ 22:22:
[...]

Mocht je iemand in je omgeving kennen met zo’n pas dan gooi je die in je Stocard en kun je vanaf dan altijd gaan….
Dat heb ik ook gedaan, alle 3 de passen nu in Stocard.

@de rest bedankt voor de tips, Makro wordt het zodra ik weer terug van vakantie ben. Zalmzijde is altijd groot succes, dus die stond op mijn lijst.

De zalmzijde die de Lidl doorgaans heeft is overigens ontdooit, ik heb er goede ervaringen mee maar dat is wel een belangrijke kanttekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borgdaville
borgdaville schreef op maandag 15 juli 2024 @ 00:11:
[...]

Dat heb ik ook gedaan, alle 3 de passen nu in Stocard.

@de rest bedankt voor de tips, Makro wordt het zodra ik weer terug van vakantie ben. Zalmzijde is altijd groot succes, dus die stond op mijn lijst.

De zalmzijde die de Lidl doorgaans heeft is overigens ontdooit, ik heb er goede ervaringen mee maar dat is wel een belangrijke kanttekening.
Ik zie net deze, genoeg leuke dingen in de aanbieding ook: https://folders.makro.nl/...EuMTcyMDk5NTMxOC41Ni4wLjA.

Iemand ervaring met de restaurant houtskool van Makro?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Eerste poging op de bbq (gisteren in elkaar gezet)

Brisket en procureur. Halverwege het procesAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JVaEuHihYP4oQcW9Dj9Zu0g-n68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dx5Z44J28I22WebALadc9mOJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
jeroenkb schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:08:
Eerste poging op de bbq (gisteren in elkaar gezet)

Brisket en procureur. Halverwege het proces[Afbeelding]
Voor de eerste keer, nice, de meesten beginnen met slavinken of hamburgers :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bytebandit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16-06 20:36
Vandaag gekeken naar een halve maan plate setter voor mijn Grill Guru large maar kwam overal in de omgeving uit op een 60 euro wat ik toch wel aan de prijs vind. Toch maar m'n stoute schoenen aangetrokken en de slijptol gepakt en op de meegeleverde platesetter gezet. Mocht iemand twijfelen, werkt prima.. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ivsQYzzbp6HXlc2NRUdIYLmOW-E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9EpveonuRV5p3iRD2kn5KuiD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aWADzuJo7gor96HpCapdyhAq_XQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SQp1xaiOkaquCSYYRoJV1yz0.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Heb je ook het rooster in twee delen? Zit al een tijdje te kijken naar een multilevel systeem voor mijn grill guru large met een halve gietijzeren plaat. Kan dit dan ook een oplossing zijn?? ☺️😏
Bytebandit schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:15:
Vandaag gekeken naar een halve maan plate setter voor mijn Grill Guru large maar kwam overal in de omgeving uit op een 60 euro wat ik toch wel aan de prijs vind. Toch maar m'n stoute schoenen aangetrokken en de slijptol gepakt en op de meegeleverde platesetter gezet. Mocht iemand twijfelen, werkt prima.. :+

[Afbeelding][Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bytebandit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16-06 20:36
impactftw schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:22:
Heb je ook het rooster in twee delen? Zit al een tijdje te kijken naar een multilevel systeem voor mijn grill guru large met een halve gietijzeren plaat. Kan dit dan ook een oplossing zijn?? ☺️😏

[...]
Nee die is nog heel haha. Net even gekeken maar er zijn genoeg steunpunten om een helft te ondersteunen. Dus volgens mij kan je daar ook prima de slijptol inzetten. :P

Oh nee dat lijkt me trouwens niet handig. Want dan hebben de individuele spijlen geen ondersteuning meer. Denk dat als je er een zwaar stuk vlees op legt plus hitte dat de kans wel bestaat dat het gaat buigen.

Naast de slijptol dan ook maar een tig las apparaat waarmee je aluminium kan lassen? Denk dat een half roostertje kopen in die situatie toch goedkoper en makkelijker is.. :+

[ Voor 27% gewijzigd door Bytebandit op 15-07-2024 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-06 22:27
Tomatoman schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:02:
@Faeshaas: ik kan de zeer positieve verhalen van mijn forumgenoten over Peugeot pepermolens en zoutmolens volmondig bevestigen. Mijn molens zijn denk ik 25 jaar oud en werken nog als nieuw.

Toch wel leuk om te constateren dat Peugeot ook producten maakt die wél deugen. Je moet gewoon de Peugeot-producten mijden waar wielen onder zitten :P
Ben ook al tijdje aan t kijken naar peper & zoutmolens, en uiteraard bekend met die van Peugeot. Vrouwlief wil echter een moderner design. Is de “Line” net zo goed als de “Paris”?

Deze dus: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gugET2LdPXinDV-68aWZVkclnmg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wXDlkLFc73LBJzoSml9qgPrk.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Webertje Go Anywhere is in de aanbieding bij Welkoop voor 79eu.

vice versa en weer terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

DCNY schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:10:
[...]

Ben ook al tijdje aan t kijken naar peper & zoutmolens, en uiteraard bekend met die van Peugeot. Vrouwlief wil echter een moderner design. Is de “Line” net zo goed als de “Paris”?

Deze dus: [Afbeelding]
Ik vermoed dat al die Peugeot pepermolens hetzelfde maalwerk hebben en ook alle zoutmolens hetzelfde maalwerk, ongeacht het model. Gewoon kiezen wat je mooi vindt dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07:45
MiKeZZa schreef op zondag 14 juli 2024 @ 22:22:
[...]

Bij de Sligro in Eindhoven niet meer zo gemakkelijk. Hier willen ze de fysieke kaart zien of een legitimatie waarop de naam overeen komt met de naam op de klantenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Some0ne schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:13:
[...]

Bij de Sligro in Eindhoven niet meer zo gemakkelijk. Hier willen ze de fysieke kaart zien of een legitimatie waarop de naam overeen komt met de naam op de klantenkaart.
Goed dat je het zegt, ik heb inmiddels geen eigen kaart meer en ga er weer in de buurt op vakantie. Nu dus niet naar de Sligro :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
ASS-Ware schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:55:
[...]

Voor de eerste keer, nice, de meesten beginnen met slavinken of hamburgers :)
Thanks. Onderstaand het resultaat. Niet ontevreden over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8VniZZL-QHTfs2_SKYJCQHa03E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VbTEQYRnMxeZb4qcOxEj5cKY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgFvy5J9Hc71Vp7w2SB6274hGdM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rs5wyHovrlw0Y1r2iJgQiEnW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S0sHVs4cB7jLORz_axbdCm6Cowk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w3UW3SQ9zBwIWaVe6MAoioIc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 138% gewijzigd door jeroenkb op 16-07-2024 09:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASS-Ware
jeroenkb schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:53:
[...]

Thanks. Onderstaand het resultaat. Niet ontevreden over.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En dan doe je de zalm in een pan :D

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• purplevendetta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-06 00:03
ASS-Ware schreef op zondag 14 juli 2024 @ 22:00:

[Afbeelding]

Super!
Alles wat ik zie doet me denken aan haar...
Pagina: 1 ... 295 ... 334 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism