Toon posts:

Het Weber Go Anywhere WGA BBQ Topic

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:20

Het grote WGA topic

Introductie

In het grote BBQ topic is ruimte voor vele verschillende BBQ's, echter is er ook een groep tweakers die gebruik maken van de kleinere, maar toch zeer leuke WGA BBQ van Weber.
Omdat dit toch een aparte soort BBQ is, is dit topic geopend om ervaringen, tips, hacks etc. te delen met elkaar! Tips voor topic start zijn altijd welkom!

Modellen BBQ

Weber heeft 2 varianten van de Go Anywhere, 1 op gas en 1 met kolen/briketten.

Go-Anywhere™ houtskool

Kenmerken:
42 x 26 cm, Black, verchroomd grillrooster, brikettenmaatbeker, opklapbaar onderstel.

Go-Anywhere™ Gas

Kenmerken:
42 x 26 cm, Black, Piezo-ontsteking, 2,1 kW roestvrijstalen brander, inklapbare poten.

Bekende WGA Hacks/Tools/Tips

Om het leven van een bourgondiër wat makkelijker te maken tijdens een barbecue sessie zijn er verscheidene hulp middelen mogelijk.

Temperaturen WGA Gas

Eerste test om te zien welke temperaturen er bereikt worden op de WGA Gas:

*Test methode: Ikea Fantast door een aardappel*

Met deksel erop op rooster:
Klein vermogen: 200 graden
Groot vermogen: 250 (+?) graden

Met deksel erop op in een alu bakje:
Klein vermogen: 170 graden
Groot vermogen: 225 graden

Zonder deksel erop in op een alu bakje:
Groot vermogen: 70 graden

Zonder deksel erop op rooster:
Klein vermogen: 105-115 graden
Groot vermogen: 160 graden

Gas resultaat met flavor bar, edelstaal rooster, alu bakje en verhoogd rooster:

Laagste stand met deksel erop: 170-180 graden stabiel

Deksel Thermometer

Er zijn meerdere thermometers verkrijgbaar op het wereld wijde web, mijn ervaring is uitstekend met deze:

50 ~ 500 Graden Thermometer Temp op aliexpress.com voor $3.00

Dat ziet er dan zo uit:

Klusvideo:

Doorvoer Temperatuurmeter Mod

Dit schijnt eenvoudig te realiseren te zijn met een plaatnippel, bij iedere bouwmarkt verkrijgbaar.
Bij Multimate schijnt een setje te koop te zijn die meteen compleet is om af te werken etc.

Alternatief: Buisnippel M10

Roosters en toebehoren

Onderstaande producten komen van Duitse aanbieder Zifa, die diverse toebehoren heeft voor de WGA. Verzending via DHL binnen 1 week in huis.

Flavor Bars (voor Gas variant):

Flavor Bar Premium € 32.90

Flavor Bar basic € 24.90

Roosters:
Edelstahl Gas-Grillrost € 29.90

Edelstahlgrillrost *1 Stück* € 29.90

2-teiliges Edelstahl Grillrost für Weber Go-Anywhere € 49.90

Edelstahl Grillplatte, Griddle-Plate Go-Anywhere € 20.90

Linker helft is de bakplaat

Grillplatte PREMIUM mit Rand *klein* € 42.90

Gietijzeren rooster € 49.90

Overige accesoires:
Edelstahl Kohlekorb für den Go-Anywehere € 31.90
Go-Anywhere Rotihalter STACK *hohe Ausführung* € 129.90
Spießehalter / Schaschlikhalter / Mangal inkl. 10 Spießen € 24.90
Spießehalter / Schaschlikhalter / Mangal ohne Spieße! € 19.90
Go-Anywhere Rotihalter *STACK* € 79.90
Smokerhalter f. FlavorBar € 8.90

Pizzasteen hacks

Pizzasteen hack:

Link naar draadje

Pizza steen 25cm van Cadac past precies op de WGA:

Link

WGA Gas - Gasbusjes

De Weber Gas maakt gebruikt van de EN417 schroefdraad aansluiting.
Naast de dure Weber Gas busjes, passen onder andere ook deze Gas bussen:

Cadac Gascartouche 500 g vanaf € 4.49 te verkrijgen o.a.

Tevens is het mogelijk om een koppeling met slang aan te sluiten, zodat je grotere gasflessen kunt gebruiken.

Weber Gasdrukregelaar € 34.99

Ikea Hacks

Fantast Thermometer € 8.99
Variera dekselhouder a.k.a. sparerib rek € 4.99
Bekvam Roltafel € 39.95

WGA Gear of Tweakers
Hieronder een overzicht van tweakers met hun WGA gear, sta je er nog niet bij? stuur dan een DM.

TweakerBarbecue(s)Tools
MartinuszWGA Gas + deksel thermometer + extra ventilatieroosters:

https://tweakers.net/ext/f/eP9iwZAv8mJNnUPaWHN5IbtO/thumb.jpg

Flavor Bar Premium en Edelstaal roosters:

Ikea Fantast
Ikea Variera sparerib rek
Intratuin spiezenrek
Cadac pizzasteen
Ikea Bekvam meubel:

..........
....
.....

[Voor 58% gewijzigd door Martinusz op 17-02-2021 12:50]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Martinusz
Topic start wordt nog verder aangevuld :) Tips welkom!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Anoniem: 35872
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom apart topic en in niet in het grote BBQ topic?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-06 21:57
Mooie TS maar snap niet waarom de WGA een apart topic verdient eigenlijk. Dan kan je nog beter de gewone Weber Kettles afsplitsen, daar zijn 10x zoveel eigenaren van te vinden in het normale topic.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Martinusz
Anoniem: 35872 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:23:
Waarom apart topic en in niet in het grote BBQ topic?
Malt007 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:25:
Mooie TS maar snap niet waarom de WGA een apart topic verdient eigenlijk. Dan kan je nog beter de gewone Weber Kettles afsplitsen, daar zijn 10x zoveel eigenaren van te vinden in het normale topic.
Het is toch een vreemde eend in de bijt, apart formaat, niet vergelijkbaar met andere merken in dit formaat.
De overige ketels kunnen veel zaken uitwisselen, de WGA zaken kun je niet uitwisselen.
Roosters e.d. zijn bijvoorbeeld niet zomaar te vinden zoals bij vele normale kettles.

Desondanks zijn er behoorlijk wat mensen met een WGA, dus het leek mij erg handig als die de tips gegroepeerd kunnen delen, omdat in het grote BBQ topic dit toch snel ondersneeuwd door de vele andere type BBQ's die gebruikt worden.

Heb het idee dat het in een apart topic iets serieuzer genomen kan worden, dan tussen de grote soms professionele Barbeques. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-06 14:05
Leuk initiatief! d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyknockerNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 12:49
Tof om dit topic te zien, zelf ben ik eigenaar van een Go Anywhere Gas. Op dit moment nog stock, zal de thermometer vast bestellen. :)

• Malt007
  • Laatst online: 02-06 21:57
Martinusz schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:36:
[...]

[...]

Het is toch een vreemde eend in de bijt, apart formaat, niet vergelijkbaar met andere merken in dit formaat.
De overige ketels kunnen veel zaken uitwisselen, de WGA zaken kun je niet uitwisselen.
Roosters e.d. zijn bijvoorbeeld niet zomaar te vinden zoals bij vele normale kettles.

Desondanks zijn er behoorlijk wat mensen met een WGA, dus het leek mij erg handig als die de tips gegroepeerd kunnen delen, omdat in het grote BBQ topic dit toch snel ondersneeuwd door de vele andere type BBQ's die gebruikt worden.

Heb het idee dat het in een apart topic iets serieuzer genomen kan worden, dan tussen de grote soms professionele Barbeques. :)
Ben benieuwd of het een succes wordt, moet zeggen dat het gewone bbq topic aardig druk is ondertussen. Ben zelf voor een smokey joe gegaan voor het snelle grillwerk (naast de kamado), toentertijd was de WGA een tijdje niet verkrijgbaar, staat me iets bij dat het door rechtzaken in Frankrijk/USA ging waarbij iemand verbrand was geraakt door een WGA?
De smokey Joe staat overigens al tijden stof te happen want na een overstap van een imitatie kamado naar een fatsoenlijke kwam ik erachter dat die nog iets beter grillt. Maar voor onderweg is een smokey joe of WGA natuurlijk top.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
TommyknockerNL schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:41:
Tof om dit topic te zien, zelf ben ik eigenaar van een Go Anywhere Gas. Op dit moment nog stock, zal de thermometer vast bestellen. :)
Ik heb via Intratuin nog een los onderdeel in bestelling staan, namelijk een ventilatierooster van de WGA kolen deksel. Ik wil kijken of ik de temeratuur beter kan regelen met de deksel erop op de Gas, omdat op laagste stand de temp. toch al richting 200 graden gaat, ik hoop dat met extra gaten het wellicht wat koeler wordt :)

Voor de geinteresseerden, part nr. is WEB69985 of gewoon 69985 voor € 9,95

[Voor 12% gewijzigd door Martinusz op 04-05-2017 16:48]

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:09

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb zelf een WGA en topic lijkt me best leuk, niet noodzakelijk maargoed.

Die ikea dekselhouder heb ik ook gekocht, maar krijg dan echt niet het deksel erop als ik de dekselhouder op het rooster plaats.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Martinusz
Christiano007 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:39:
Ik heb zelf een WGA en topic lijkt me best leuk, niet noodzakelijk maargoed.

Die ikea dekselhouder heb ik ook gekocht, maar krijg dan echt niet het deksel erop als ik de dekselhouder op het rooster plaats.
Ik moet zeggen, ik heb hem nog niet gebruikt of zelfs gepast :o

Iemand nog tips voor de Gas variant en het vet dat onderin de bak komt?
Zat te denken aan een aluminium schaal onderin, maar de gasbar zit natuurlijk in de weg. Tenzij 2 langwerpige bakjes...?

Eigenlijk zouden ze een schuifbak onderin moeten maken, zodat je de bodem eruit kan schuiven, schoonmaken en terugplaatsen.

[Voor 29% gewijzigd door Martinusz op 04-05-2017 20:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05 15:50
haha wat een leuk topic. Ik heb ook een Anywhere en die is aan een nieuw rooster toe :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 20:11
Mwa ik zou dit lekker in het bbq topic laten, zie niet echt een reden waarom dit in een apart topic zou moeten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
Christiano007 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:39:
Gisteravond toch nog ff gekeken en inderdaad de deksel kwam iets omhoog, maar sloot not wel af bij mij.
Ik denk wanneer je aan de onderkant dat schroefdraad (waar die kunstof dopjes op zaten) afzaagt, het dan gewoon weer past zoals altijd. Zal het binnenkort eens proberen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb 1 WGA op gas met de Zifa flavor-bar en 2x rvs rooster (volgens mij als eerste op dit forum ;) ) voor de vakanties waar kolen/open vuur meestal niet mag

en 1x een kolen WGA (MET handvatten!) voor naast de 57cm OTG voor de kleinere dingen of om gewoon even snel voor 2 personen (of voor 1 kilo zalm op plank wanneer de OTG vol ligt met 10 kilo spareribs :P )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
Leipo schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:41:
ik heb 1 WGA op gas met de Zifa flavor-bar en 2x rvs rooster (volgens mij als eerste op dit forum ;) ) voor de vakanties waar kolen/open vuur meestal niet mag

en 1x een kolen WGA (MET handvatten!) voor naast de 57cm OTG voor de kleinere dingen of om gewoon even snel voor 2 personen (of voor 1 kilo zalm op plank wanneer de OTG vol ligt met 10 kilo spareribs :P )
Met handvatten, dat zijn de oudere modellen? Wel zo handig, waarom hebben ze die eraf gehaald :?

Kom wat mods tegen op Youtube:

Japans Yakitori (zelf nog nooit van gehoord):

Verhoogd:

Meerdere accesoires:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:11:
[...]

Met handvatten, dat zijn de oudere modellen? Wel zo handig, waarom hebben ze die eraf gehaald :?
alle oude hebben handvatten en ook alle nieuwe niet-EU modellen.
blijkbaar door een rechtzaak waarbij iemand de bbq verplaatste en gewond raakte hebben ze besloten in de EU de handvatten er af te laten...

op marktplaats kom je nog weleens non-EU WGA's in doos tegen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
Leipo schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:35:
[...]

blijkbaar door een rechtzaak waarbij iemand de bbq verplaatste en gewond raakte hebben ze besloten in de EU de handvatten er af te laten...

-O- dus door 1 of andere prutser zijn wij nu de handvatten kwijt -O-

Zal eens kijken, mijn buurman krijgt binnenkort er 1 uit de VS (neemt zijn baas mee).

Pizzasteen hack:

Link naar draadje

[Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 05-05-2017 14:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-03 12:24

M.I.G.

[like an alien]

Die roosters in start post zijn die ook geschikt voor de kolen versie van deze BBQ? Ik haat schoonmaken en een rooster is altijd klerewerk.
Hoe groot is de doos? Zou die in een ruimkoffer passen? Ik zie die versie voor 50 dollar bij de Target in de USA (met handvaten) dus met beetje mazzel krijg ik hem zo mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
M.I.G. schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:53:
Die roosters in start post zijn die ook geschikt voor de kolen versie van deze BBQ? Ik haat schoonmaken en een rooster is altijd klerewerk.
Hoe groot is de doos? Zou die in een ruimkoffer passen? Ik zie die versie voor 50 dollar bij de Target in de USA (met handvaten) dus met beetje mazzel krijg ik hem zo mee.
Uiteraard ook voor de kolen versie, formaat is hetzelfde :)

Voor formaat doos, Google even, het is best een aardige doos.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb er heel even naar gekeken, en met name de reviews, en op de Weber site zelf waren ze niet zo te spreken er over. Veel problemen met de gas versie, geen ontsteking, niet dicht kunnen draaien. Voorgaande versie was veel beter.

Heel gek, maar die Weber site (de Amerikaanse) werkt nu bij mij niet meer.

Kloppen deze reviews, of hebben wij in Europa hier een ander model?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
Resistor schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 18:06:
Ik heb er heel even naar gekeken, en met name de reviews, en op de Weber site zelf waren ze niet zo te spreken er over. Veel problemen met de gas versie, geen ontsteking, niet dicht kunnen draaien. Voorgaande versie was veel beter.

Heel gek, maar die Weber site (de Amerikaanse) werkt nu bij mij niet meer.

Kloppen deze reviews, of hebben wij in Europa hier een ander model?
Heb je link naar die reviews? Ik zie namelijk geen reviews op weber site :?

Heb heel wat gelezen, maar niet die problemen die jij beschrijft, wellicht heeft de US versie daar last van :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dat is het gekke, ik zie ook geen reviews meer op de Weber site. En het Amerikaanse deel kom ik helemaal niet meer op, ik zie alleen een tekening van een barbecue verschijnen, meer niet.

Leek mij een leuk ding om mijn ouders cadeau te doen toen ik er voor het eerst van hoorde, maar toen zag ik de reviews.

Maar aan de andere kant: hier is hij toch ook nog maar een paar maanden op de markt? Het is nog niet echt weer geweest om hem meer dan 10x gebruikt te hebben.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier ook een WGA'er aanwezig, naast de 57" GBS, Smokey Joe 33cm en rookkast 80x40.

De WGA is een prima sidekick naast al bestaande BBQ's, de Smokey Joe was aangeschaft ( in een kortingsperiode bij Bol.com á 25€ ) maar staat ver in de schuur verstopt.
De WGA is dit jaar al een keer of 10 erbij gehaald om zomaar 'even' een steak of sate te grillen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
Resistor schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 18:39:
Dat is het gekke, ik zie ook geen reviews meer op de Weber site. En het Amerikaanse deel kom ik helemaal niet meer op, ik zie alleen een tekening van een barbecue verschijnen, meer niet.

Leek mij een leuk ding om mijn ouders cadeau te doen toen ik er voor het eerst van hoorde, maar toen zag ik de reviews.

Maar aan de andere kant: hier is hij toch ook nog maar een paar maanden op de markt? Het is nog niet echt weer geweest om hem meer dan 10x gebruikt te hebben.
Ik heb hem al 1,5 jaar geloof ik :) en zeker meer dan 10x gebruikt. Tot nu toe 0 problemen gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06 19:21
M.I.G. schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:53:
Inclusief doos kan hij prima in de ruimbagage, ik heb er ook eentje uit de USA meegenomen. Heb hem echter niet in een koffer gedaan maar met doos en al in een grote tas (zo'n tas waar je een grote rugzak indoet om als ruimbagage mee te nemen), in de doos kun je eerst nog mooi wat potjes kruiden etc stoppen alvorens deze in te passen). Het prijsverschil met Nederland maakt het interessant genoeg om hem mee te nemen als je er bent!
Een tip die ik je nog wel wil geven is om hem van tevoren online te bestellen en in een winkel voor je klaar te laten zetten. Ik dacht toen dat ik hem in elke winkel wel zou vinden maar heb hem halverwege de vakantie maar bij Ace hardware besteld en laten bezorgen in een winkel waar ik aan het eind van de reis bij in de buurt kwam.

Off topic, maar tijdens diezelfde vakantie hebben we zelfs nog een houten tuinstoel gekocht en geheel gedemonteerd in losse plankjes en schroeven in de ruimbagage gepropt samen met twee van die Amerikaanse brievenbussen 8)7

En nog een interessante link: https://tvwbb.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
Toffe link :)

Voor de gassers, deze gast heeft wat mooie mods gemaakt:

Dit schijn je eenvoudig te kunnen maken met een Plaatnippel, schijnt bij de Multinate in een compleet setje te koop te zijn, zodat je niks meer los hoeft bij te kopen. Staat op mijn lijstje om uit te gaan voeren :)

Van z'n gasser een kolen variant gemaak:

Kippie:

Gisteren op de WGA Gas een Beenham gemaakt, was voor het eerst het wat serieuzer werk dan alleen vleesjes grillen. Moet zeggen dat hij lekker stabiel bleef qua temperatuur, was bang dat hij te warm zou worden, maar bleef netjes rond de 170/180 graden zitten (kleinste gasstand) met de deksel erop.

Na 1,5 uur was de beenham van 700 gram klaar en smaakte echt heerlijk en dus smaakt het naar meer :)
Ga nu kijken naar meer gerechten die op 170 graden kunnen, lagere temperatuur is helaas nog niet mogelijk, maar binnenkort wat extra ventilatierooster erin maken, kijken of de temp verder omlaag krijg.

To do:
- Ventilatierooster in deksel
- Plaatnippel monteren voor temp. meter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 12:26
Check, ook een WGA bezitter. Die gebruik ik op vakanties en zit standaard in de bagagewagen waar ook de tent zit.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:00

Nomad

a.k.a. Martijn

Heb de WGA al 9 jaar geloof ik en bevalt nog altijd goed. Ik heb dus een met handvaten aan de zijkant, waar ik erg blij mee ben. Wordt elke zomer een keer of 5 a 6x gebruikt in het plantsoen, met vrienden op een kleedje genieten van de zomer. En in de tuin staat in principe de Weber 57cm, maar ik ga binnenkort daar een meubel voor maken en twijfel nog of ik voor beide bbq's een plekje ga maken in de tafel. Al was het om makkelijk direct/indirect te scheiden en netjes naast elkaar te gebruiken. Lijkt mij wel wat :)

Sony A7 III te koop

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yrew
  • Laatst online: 01-06 15:57
Ik heb de WGA Kolen nu een kleine twee jaar. Het is mijn enige BBQ omdat ik niet heel veel ruimte heb op het balkon. Het formaat is voor twee personen echt heel mooi. Er valt bijvoorbeeld nog prima indirect op te grillen. Ik heb er vorig jaar ook een kado gedaan aan mijn schoonvader en die heeft er inmiddels ook een rook oven bij gekocht.

Dit jaar, wil ik zelf voor het eerst wat gaan roken in de WGA en gaat hij mee op vakantie en naar festivals. Ik had er alleen geen rekening mee gehouden dat je niet overal mag bbq'en op kolen maar daar moeten we dan maar op selecteren.

De mods in de topic zijn trouwens erg interessant. Ik was op zoek naar een plaat achtige constructie om op te bakken. Sochtends even de bbq aan voor een gebakken eitje met spek lijkt me heerlijk

intergalactic.fm

• Martinusz
yrew schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:24:
Ik heb de WGA Kolen nu een kleine twee jaar. Het is mijn enige BBQ omdat ik niet heel veel ruimte heb op het balkon. Het formaat is voor twee personen echt heel mooi. Er valt bijvoorbeeld nog prima indirect op te grillen. Ik heb er vorig jaar ook een kado gedaan aan mijn schoonvader en die heeft er inmiddels ook een rook oven bij gekocht.

Dit jaar, wil ik zelf voor het eerst wat gaan roken in de WGA en gaat hij mee op vakantie en naar festivals. Ik had er alleen geen rekening mee gehouden dat je niet overal mag bbq'en op kolen maar daar moeten we dan maar op selecteren.

De mods in de topic zijn trouwens erg interessant. Ik was op zoek naar een plaat achtige constructie om op te bakken. Sochtends even de bbq aan voor een gebakken eitje met spek lijkt me heerlijk
De bakplaat is inderdaad een leuke mod, ik denk dat ik hem binnenkort ook ga bestellen, gewoon voor de heb :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
Nieuwe mod toegepast, doorvoer gemaakt voor thermometer, zodat die niet meer via de deksel hoeft.

Benodigdheden:
Buisnippel M10 (bij lampen assortiment )
8,5mm metaalboor
Ijzerzaag

Resultaat:
Public
Publieke map
https://tweakers.net/ext/f/IB6qPUOSORBSFCwTtHaT3qQ1/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/4Fo127FdIpJNX0qShCmuJW78/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/mrApw7GXRtQWUE6onaNjkp67/thumb.jpg

Voor 2 euro een stukje gemak erbij :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-03 12:24

M.I.G.

[like an alien]

ArwinV schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:08:
[...]

Inclusief doos kan hij prima in de ruimbagage, ik heb er ook eentje uit de USA meegenomen. Heb hem echter niet in een koffer gedaan maar met doos en al in een grote tas (zo'n tas waar je een grote rugzak indoet om als ruimbagage mee te nemen), in de doos kun je eerst nog mooi wat potjes kruiden etc stoppen alvorens deze in te passen). Het prijsverschil met Nederland maakt het interessant genoeg om hem mee te nemen als je er bent!
Een tip die ik je nog wel wil geven is om hem van tevoren online te bestellen en in een winkel voor je klaar te laten zetten. Ik dacht toen dat ik hem in elke winkel wel zou vinden maar heb hem halverwege de vakantie maar bij Ace hardware besteld en laten bezorgen in een winkel waar ik aan het eind van de reis bij in de buurt kwam.

Off topic, maar tijdens diezelfde vakantie hebben we zelfs nog een houten tuinstoel gekocht en geheel gedemonteerd in losse plankjes en schroeven in de ruimbagage gepropt samen met twee van die Amerikaanse brievenbussen 8)7

En nog een interessante link: https://tvwbb.com
Heb helaas niet je post gezien voordat ik naar de US ging. Ik zoeken bij Target etc. Maar idd had ik hem moeten bestellen. Was zeker de moeite waard. Plus eentje met handvaten. Iig 49 dollar voor de kolen versie en 59 voor gas. Online hier ~81 euro voor de kolen versie.

Misschien volgende keer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-06 22:34
Leipo schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:35:
[...]

Weet je dat zeker van de handvatten, dat ze er ook op niet-EU modellen niet zijn? Ik keek net naar de Weber US site, maar daar staan gewoon WGA's met handvatten.

Jammer, want het lijkt mij suf dat je je portable WGA niet kan makkelijk verplaatsen als je bezig bent. Bijvoorbeeld ivm wind richting of uitbreiding van de groep...

Ik ben dus ook op zoek naar een WGA met handvatten, maar is lastig tot dusver....

[Voor 3% gewijzigd door Falco op 22-05-2017 12:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
Falco schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:49:
[...]

Weet je dat zeker van de handvatten, dat ze er ook op niet-EU modellen niet zijn? Ik keek net naar de Weber US site, maar daar staan gewoon WGA's met handvatten.

Jammer, want het lijkt mij suf dat je je portable WGA niet kan makkelijk verplaatsen als je bezig bent. Bijvoorbeeld ivm wind richting of uitbreiding van de groep...

Ik ben dus ook op zoek naar een WGA met handvatten, maar is lastig tot dusver....
Hij zegt juist dat alle niet-EU modellen wel de handvatten zouden moeten hebben :)
Mijn buurman ontvangt als het goed is zeer binnenkort 1 uit de US, dan weten we het zeker ;)

Overigens, handvatten zijn natuurlijk ook eenvoudig zelf te plaatsen :)
Je zou ze ook los kunnen bestellen, zijn wel wat sites die parts leveren.

[Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 22-05-2017 13:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Falco schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:49:
[...]

ik zeg juist dat niet-eu modellen ze wel hebben ;)

op marktplaats komen ze regelmatig lang met handvatten. even marktplaats in de gaten houden dus.
vaak zijn ze zelfs nog nieuw in doos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Falco
Leipo schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:22:
[...]

ik zeg juist dat niet-eu modellen ze wel hebben ;)

op marktplaats komen ze regelmatig lang met handvatten. even marktplaats in de gaten houden dus.
vaak zijn ze zelfs nog nieuw in doos
Ah sorry, ik lees niet goed inderdaad... Ik houd Marktplaats al in de gaten en ik zal eens kijken wat verzenden vanuit de US kost. Vriend van me woont daar en kan er wellicht eentje kopen en versturen..

Zelf installeren kan ook, maar qua afwerking geef ik toch de voorkeur aan een nieuwe met handvatten kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
Ik zit trouwens met nog een Mod in mijn hoofd om toe te gaan passen.
Ik vind namelijk de huidige methode om de deksel aan de WGA te hangen (steunt op die 2 kleine "pootjes" op het rooster) niet ideaal.

Ik zit te denken om uitschuifbare steunen te gebruiken (zie onder), deze aan de onderkant bevestigen met vleugelmoeren, zodat je ze kunt uitschuiven en terug inschuiven wanneer klaar.

Op dit manier zou je de deksel wat makkelijker gewoon daarin kunnen zetten. to be continued....

En dan dus alleen de linker L-haak gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArwinV
Als ik het goed herinner dan is de wga een paar jaar geleden een tijdje niet meer door Weber geleverd en zijn ze daarna begonnen met het model zonder handvatten. Er waren geloof ik wat problemen in de VS met aansprakelijkheid omdat "slimmerds" met wga's vol hete kolen gingen lopen. Door de handvatten niet meer te monteren is dat probleem verholpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
ArwinV schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:10:
Als ik het goed herinner dan is de wga een paar jaar geleden een tijdje niet meer door Weber geleverd en zijn ze daarna begonnen met het model zonder handvatten. Er waren geloof ik wat problemen in de VS met aansprakelijkheid omdat "slimmerds" met wga's vol hete kolen gingen lopen. Door de handvatten niet meer te monteren is dat probleem verholpen.
Precies andersom volgens mij, volgens mij was er een Europese slimmerd, waardoor ze in Europa niet meer geleverd worden met handvatten ;)

Op de US site staan ze in ieder geval met :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArwinV
Ik denk dat je gelijk hebt!
Zag net dat degene die ik een paar jaar geleden uit de usa heb meegenomen ook handvatten heeft (zit nog steeds nieuw in de verpakking, heb nog een oude die ik gebruik dus deze is "reserve").

• Martinusz
Afgelopen maandag een hele kip op de WGA Gas gehad, was erg lekker, Kip was lekker sappig en niet uitgedroogd.

Er stond alleen een vervelend windje in de tuin, ik merkte dat de WGA paar keer was uitgegaan op de laagste gasstand, meer mensen weleens last van gehad?

• Falco
Ik heb er inmiddels ook eentje op de kop weten te tikken. Van astmatisch vrouwtje geweest, 1x gebruikt en daarna de schuur in....
En ik heb nu mooi een model met handvatten!

• Martinusz
Voor diegene die het nog willen weten, mijn buurman heeft er 1 uit de VS, maar zonder handvatten, kreeg een exportmodel ivm andere druk van het gas in de VS.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• player2911
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-06 08:46
Voor diegene die ook een gietijzeren rooster wil voor de WGA:

Ik heb me compleet suf gezocht en uiteindelijk me er maar bij neergelegd dat ik met een slijptol aan de haal moest. Toch nog even een laatste poging gedaan en een mailtje in m'n vriendelijkste Duits gestuurd naar gussroste.de (https://www.gussroste.de/...rate/cig-hot-to-go.html). Verwachtte eigenlijk niet eens reactie maar na een kwartier: opeens een aantal op voorraad!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• doogster
  • Niet online
Sinds 3 weken eigenaar van een WGA. Wat een fijne Q!

Nu ben ik op zoek naar een pizza-steen voor de WGA. Helaas zijn die nauwelijks/niet voor het WGA-formaat beschikbaar.

Heeft iemand een tip voor een pizza-steen? Zelf ben ik aan het twijfelen om (chamotte) vuurvaste stenen te kopen. Twee stuks van deze stenen passen precies op de WGA:

https://www.groenebouwmat...-21-2x10-5x3-cm-per-stuk/

Alle input is welkom!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:00

Nomad

a.k.a. Martijn

doogster schreef op maandag 5 juni 2017 @ 20:11:
Sinds 3 weken eigenaar van een WGA. Wat een fijne Q!

Nu ben ik op zoek naar een pizza-steen voor de WGA. Helaas zijn die nauwelijks/niet voor het WGA-formaat beschikbaar.

Heeft iemand een tip voor een pizza-steen? Zelf ben ik aan het twijfelen om (chamotte) vuurvaste stenen te kopen. Twee stuks van deze stenen passen precies op de WGA:

https://www.groenebouwmat...-21-2x10-5x3-cm-per-stuk/

Alle input is welkom!
pizzasteen kopen die je mooi vind en op maat laten zagen bij een (bevriende) tegelzetter ? Van een tegel aan 2 kanten een stukje afzagen moet toch voor een 10tje in de hand te doen zijn. Kan je zelf het formaat bepalen :)

Sony A7 III te koop

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
player2911 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 18:26:
Voor diegene die ook een gietijzeren rooster wil voor de WGA:

Ik heb me compleet suf gezocht en uiteindelijk me er maar bij neergelegd dat ik met een slijptol aan de haal moest. Toch nog even een laatste poging gedaan en een mailtje in m'n vriendelijkste Duits gestuurd naar gussroste.de (https://www.gussroste.de/...rate/cig-hot-to-go.html). Verwachtte eigenlijk niet eens reactie maar na een kwartier: opeens een aantal op voorraad!
Gaaf, maar mijn buurman had een veel goedkopere oplossing, namelijk een standaard gijtijzeren rooster van een euro of 8 bij de van Cranenbroek, klein stukje eraf slijpen en je hebt dit:

d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArwinV
En dan van mijn kant nog de tip om het rooster in twee delen te slijpen, dan kun je makkelijker kolen bijvullen.

Bij de gas uitvoering is dit natuurlijk niet aan de orde :)

[Voor 21% gewijzigd door ArwinV op 06-06-2017 17:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

ArwinV schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:53:

Jawel, want dan kan je je gastank kwijt in je BBQ bij het vervoeren O-)

Vorige week de gasversie gekocht en die meteen maar door midden gezaagd.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
ArwinV schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:53:
En dan van mijn kant nog de tip om het rooster in twee delen te slijpen, dan kun je makkelijker kolen bijvullen.

Maar wel zo makkelijk hoor 2 helften ook voor gas :)
CaLeX schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:13:
[...]
Jawel, want dan kan je je gastank kwijt in je BBQ bij het vervoeren O-)

Vorige week de gasversie gekocht en die meteen maar door midden gezaagd.
Juist, 2 halve op elkaar en de gasbus aan de andere kant!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:02
Zojuist weer gebruik gemaakt van deze kleine topper, makkelijk aan tafel grillen en niet continu hoeven opstaan..

Enige nadeel blijven de schuifes, deze zijn amper te bedienen zodra de bbq heet is.

Desalniettemin, heerlijk gegeten!

Be “fearful when others are greedy, and greedy only when others are fearful.”

• yrew
  • Laatst online: 01-06 15:57
Ja de schuifjes gaan inderdaad wat lastig. Ik gebruik een wat dunnere pannenlap om het pootje ietsje uit de wga te trekken en tegelijkertijd het schuifje te bedienen, op deze manier gaat het vrij soepel. Of heel voorzichtig tikken met iets van hout.

Deze week al twee keer makreel klaar gemaakt op de wga. Helaas is de vissenklem die ik gekocht heb niet iets te groot waardoor hij niet meer afsluit. Maar er pas wel een mooie zeebaars voor twee personen in.

intergalactic.fm

• player2911
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-06 08:46
BTFD schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:57:
Zojuist weer gebruik gemaakt van deze kleine topper, makkelijk aan tafel grillen en niet continu hoeven opstaan..

Enige nadeel blijven de schuifes, deze zijn amper te bedienen zodra de bbq heet is.

Desalniettemin, heerlijk gegeten!
De WGA is inderdaad een fijn ding maar die schuifjes als 'ie heet is... dat gaat nergens over. Zelfs als ik het pootje er wat uit trek: amper beweging. Dus nu doe ik het maar met een bijtel op z'n kop en even tikken 8)7 .
De uitsparing wat breder vijlen durf ik niet, want dan zal het wel weer te losjes zijn als de WGA niet een tijd aan is. Tips zijn welkom als iemand hier een betere manier voor heeft gevonden die werkt zonder hocus pocus...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:09

Christiano007

Ich bin der champion

Ik tik ze gewoon aan met de achterkant van een spatel of wat ik op dat moment gebruik om te flippen

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:24

Hoicks

Techno!

Ik heb zojuist een sleurhut aangeschaft en de enige reden dat ik ermee akkoord ging was als er een fatsoenlijke grill bijgekocht mocht worden.

Nu heb ik de WGA gas op't oog, maar ik zie dat die op de laagste stand nog vrij heet wordt. Is dat nog (extern) te sturen met een drukregelaar oid? Of Kun je dan alleen maar bijsturen door ventilatieopeningen te creëren? Misschien op Marktplaats het deksel van een WGA houtskool op een gasmodel toepassen?

Ik zag trouwens dat filmpje van dat plaatstaal waar je het deksel mee kunt verhogen om een grotere ovenruimte mee te maken. Waar koop je die? Evt optioneel met grillspies.

Reden voor gas (in sommige vakantielanden mag je geen open vuur bbq gebruiken)

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
Hoicks schreef op zondag 2 juli 2017 @ 00:06:
Ik heb zojuist een sleurhut aangeschaft en de enige reden dat ik ermee akkoord ging was als er een fatsoenlijke grill bijgekocht mocht worden.

Nu heb ik de WGA gas op't oog, maar ik zie dat die op de laagste stand nog vrij heet wordt. Is dat nog (extern) te sturen met een drukregelaar oid? Of Kun je dan alleen maar bijsturen door ventilatieopeningen te creëren? Misschien op Marktplaats het deksel van een WGA houtskool op een gasmodel toepassen?

Ik zag trouwens dat filmpje van dat plaatstaal waar je het deksel mee kunt verhogen om een grotere ovenruimte mee te maken. Waar koop je die? Evt optioneel met grillspies.

Reden voor gas (in sommige vakantielanden mag je geen open vuur bbq gebruiken)
Laagste stand doet met deksel erop nog 150-180 graden inderdaad.

Ben ook al tijd aan het kijken, heb een losse ventilatieroostertje van de kolen deksel in bestelling staan (kan gewoon via intratuin bijv.) om te kijken of ik de temp omlaag kan krijgen.

Voor roosters en andere accessoires (spiesenset, verhoging etc) check deze site: https://shop.strato.de/ep...eber_GoAnywhere_Allgemein

Let op er zijn 2 categorieën producten, voor gas en kolen en voor gas apart.

Heb er de flavorbar en edelstalen roosters vandaan, mooi spul :) wel 16 euro verzenden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Martinusz schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:05:
[...]

Laagste stand doet met deksel erop nog 150-180 graden inderdaad.

Ben ook al tijd aan het kijken, heb een losse ventilatieroostertje van de kolen deksel in bestelling staan (kan gewoon via intratuin bijv.) om te kijken of ik de temp omlaag kan krijgen.

Voor roosters en andere accessoires (spiesenset, verhoging etc) check deze site: https://shop.strato.de/ep...eber_GoAnywhere_Allgemein

Let op er zijn 2 categorieën producten, voor gas en kolen en voor gas apart.

Heb er de flavorbar en edelstalen roosters vandaan, mooi spul :) wel 16 euro verzenden.
Voor die prijzen laat ik zelf wel wat in elkaar lassen :P Maar bedankt voor de tip!

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
Hoicks schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:09:
[...]

Voor die prijzen laat ik zelf wel wat in elkaar lassen :P Maar bedankt voor de tip!
Kun je in ieder geval ideeen opdoen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Kan ik op de WGA elke gasslang met een en417 schroefaansluiting aansluiten waarmee ik een grote gasfles kan pakken? Dus niet een gasslang van Weber die beeld te duur is tov een Cadac of ander merk ding?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Stik nou, de WGA heeft een eigen topic :> :P Ben ook fanatieke WGA-er, grillen heel wat af. Heb bij Zifa de premium rvs roosters (2-delig) en de bakplaat met opstaande rand gehaald. Die bevallen me opperbest ondanks dat ik 1 rooster wat heb laten vervormen door direct op de starter een steakje te maken..oeps ;)
Die 2 losse roosters maken het schuiven met kolen of toevoegen van rookhout oid erg makkelijk ,en de bakplaat (eitjes voor de lunch :9 ) en toch een rooster ernaast kan ook.

Ideale kleine bbq voor als je alleen of met z'n tweetjes bent of niet zo veel hoeft klaar te maken.Voor iemand die onderweg graag bbq-ed is het al helemaal ideaal: zorg dat je een 2-delig rooster hebt en je frot zo alles in de bbq zelf, tasje in en klaar. Enige 'nadeel' is het hutsefluts roostertje wat erbij zit en je al vrij vlot in de kliko kunt mikken...

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
Hoicks schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:48:
Kan ik op de WGA elke gasslang met een en417 schroefaansluiting aansluiten waarmee ik een grote gasfles kan pakken? Dus niet een gasslang van Weber die beeld te duur is tov een Cadac of ander merk ding?
Dat neem ik aan van wel, de aansluiting is een standaard.
2Dutch schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:13:
Stik nou, de WGA heeft een eigen topic :> :P Ben ook fanatieke WGA-er, grillen heel wat af. Heb bij Zifa de premium rvs roosters (2-delig) en de bakplaat met opstaande rand gehaald. Die bevallen me opperbest ondanks dat ik 1 rooster wat heb laten vervormen door direct op de starter een steakje te maken..oeps ;)
Die 2 losse roosters maken het schuiven met kolen of toevoegen van rookhout oid erg makkelijk ,en de bakplaat (eitjes voor de lunch :9 ) en toch een rooster ernaast kan ook.

Ideale kleine bbq voor als je alleen of met z'n tweetjes bent of niet zo veel hoeft klaar te maken.Voor iemand die onderweg graag bbq-ed is het al helemaal ideaal: zorg dat je een 2-delig rooster hebt en je frot zo alles in de bbq zelf, tasje in en klaar. Enige 'nadeel' is het hutsefluts roostertje wat erbij zit en je al vrij vlot in de kliko kunt mikken...
Je hebt deze gekocht?
Waar gebruik je hem voor? alleen voor eitjes? :P

Moet nog een vaderdagkado bestellen en zat aan deze te denken :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Martinusz schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:15:
Je hebt deze gekocht?
Waar gebruik je hem voor? alleen voor eitjes? :P

Moet nog een vaderdagkado bestellen en zat aan deze te denken :P
Yup die heb ik :) Meestal voor eitjes met kaas/spek ja ;) Maar ook uitje fruiten, champignons..bescheiden formaat pannenkoeken :+ In principe kun je er natuurlijk vrijwel alles op gooien, het is en blijft een bakplaat. Voordeel van bv spek erop is dat je iets anders lekker in dat vet weer kunt klaarmaken :9 Maar fijn ook voor vis en schaaldieren. Kloek ding! Schijnt dat die rand eraf kan om schoon te maken, maar zwart wordt ie toch wel..

ps: onder B-ware (hij verbuigt/vervormt en wat optische foutjes) staat op die zifa-shop ook een fullsize bakplaat :)

[Voor 14% gewijzigd door 2Dutch op 03-07-2017 14:32]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
2Dutch schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:26:
[...]

Yup die heb ik :) Meestal voor eitjes met kaas/spek ja ;) Maar ook uitje fruiten, champignons..bescheiden formaat pannenkoeken :+ In principe kun je er natuurlijk vrijwel alles op gooien, het is en blijft een bakplaat. Voordeel van bv spek erop is dat je iets anders lekker in dat vet weer kunt klaarmaken :9 Maar fijn ook voor vis en schaaldieren. Kloek ding! Schijnt dat die rand eraf kan om schoon te maken, maar zwart wordt ie toch wel..

ps: onder B-ware (hij verbuigt/vervormt en wat optische foutjes) staat op die zifa-shop ook een fullsize bakplaat :)
Full size mag niet op de GAS variant geloof ik, ga ik ook niet proberen, een halve is groot zat ;)
Ik ga hem gewoon bestellen, is toch leuk om eens beetje af te wisselen in wat je op de WGA gooit, en andere helft gewoon de gril-rooster.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Martinusz schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:34:
Full size mag niet op de GAS variant geloof ik, ga ik ook niet proberen, een halve is groot zat ;)
Ik ga hem gewoon bestellen, is toch leuk om eens beetje af te wisselen in wat je op de WGA gooit, en andere helft gewoon de gril-rooster.
Ah, ja klopt met gas ja..heb oldskool kolen ;) Dat is ook de reden dat ik em besteld had: ga je toch eerder wat andere dingen erop klaarmaken. Kleine buitenkeuken van maken zeg maar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

De slang is deze week in de aanbieding bij Karwei met de 20% kortingsbon voor 39.99

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
Hoicks schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:18:
De slang is deze week in de aanbieding bij Karwei met de 20% kortingsbon voor 39.99
39.99 inclusief de korting??
In ee startpost staat ie al goedkoper dan dat :)

Gamma 29.99:
https://www.gamma.nl/asso...3JzASVEAQYBCABEgIy4vD_BwE

[Voor 26% gewijzigd door Martinusz op 03-07-2017 20:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Ok Thanks!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Ik heb de WGA Gas besteld en een aantal mods zijn ook al besteld (o.a. die stokbrood bakvorm ding om de gaspijp af te schermen voor vet e,d,).Ook een thermometer is onderweg.

Wat ik mij afvraag (omdat ik 'm voornamelijk op de camping ga gebruiken). Zou het mogelijk zijn om er afbakbroodjes in af te bakken en zou het zelfs mogelijk zijn om er een ovenschotel in te kunnen maken?

• Martinusz
Hoicks schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:29:
Ik heb de WGA Gas besteld en een aantal mods zijn ook al besteld (o.a. die stokbrood bakvorm ding om de gaspijp af te schermen voor vet e,d,).Ook een thermometer is onderweg.

Wat ik mij afvraag (omdat ik 'm voornamelijk op de camping ga gebruiken). Zou het mogelijk zijn om er afbakbroodjes in af te bakken en zou het zelfs mogelijk zijn om er een ovenschotel in te kunnen maken?
Ovenschotel lijkt mij sowieso wel mogelijk :) de warmte kan tot >300 graden dus dat mag geen probleem zijn. Broodjes afbakken geen ervaring mee, maar uiteindelijk komt het natuurlijk op hetzelfde neer met een deksel erop heb je lucht van 180-200 graden, net als in een oven. Pizza kun je er ook op bakken, dus waarom brood niet zou ik denken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 15:16
Zo de WGA binnen (houtskool). Nu eens even lezen welke mods goed zijn. Normaliter een groen ei (large) in gebruik maar ik zag iets hierboven al gietijzeren roosters die je in Duitsland kon bestellen. Gaat vooral gebruikt worden op vakantie of voor de fun niet als serieuze vervanger van alles wat ik nu thuis heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Ik heb gisteren afbakbroodjes afgebakken en dat werkte inderdaad prima. Hamburgers ook. Ben alleen niet zo tevreden over dat geemailleerde rooster. (1x gebruikt en krijg 'm niet mooi schoon).

Ben al aan het kijken naar een gietijzeren rooster.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Bauhaus heeft ook gasbusjes voor deze aansluiting.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
Hoicks schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:28:
Ik heb gisteren afbakbroodjes afgebakken en dat werkte inderdaad prima. Hamburgers ook. Ben alleen niet zo tevreden over dat geemailleerde rooster. (1x gebruikt en krijg 'm niet mooi schoon).

Ben al aan het kijken naar een gietijzeren rooster.
Dat is niet veel soeps nee, maar om je uit je droom te helpen, geen 1 rooster hou je brandschoon ;) naja op een zwart rooster zie je het niet zo natuurlijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinusz
Nog een leuke "hack" gevonden, een spiezenrek die precies op de WGA past voor 8,99 bij de intratuin!

Spiezenrek
Van de Intratuin
Spiesrek2Spiesrek

Edit: vergeet ik gewoon foto te maken gisteren terwijl er prachtige spiezen oplagen (3 met groenten en 2 met kippendijen). Werkte echt meer dan prima!

[Voor 10% gewijzigd door Martinusz op 10-07-2017 12:20]

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Twee plaatjes aluminium 120x1000 0.8mm dik gebogen (over een waslijnpaal) en vastgezet met schroefjes.

Temperatuur bovenin ~180c stabiel!

Kostte mij ongeveer € 9,00 aan materiaal :-) Morgenavond zaag ik met een decoupeerzaag een sleuf voor het spit aan de kopse kant en dan kan ik er heerlijk rollades en kip roosteren :-)

• Martinusz
Hoicks schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:52:
[afbeelding]
[afbeelding]

Twee plaatjes aluminium 120x1000 0.8mm dik gebogen (over een waslijnpaal) en vastgezet met schroefjes.

Temperatuur bovenin ~180c stabiel!

Kostte mij ongeveer € 9,00 aan materiaal :-) Morgenavond zaag ik met een decoupeerzaag een sleuf voor het spit aan de kopse kant en dan kan ik er heerlijk rollades en kip roosteren :-)
180 graden op welke gasstand? vol vermogen of klein vermogen? (of half :P )
Mooi zelf gemaakt in ieder geval _/-\o_

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Martinusz schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:58:
[...]

180 graden op welke gasstand? vol vermogen of klein vermogen? (of half :P )
Mooi zelf gemaakt in ieder geval _/-\o_
Vol vermogen. 180c is perfect. Dan kan ik op de camping ook afbakbroodjes en lasagne er in afbakken :-) Misschien kan ie nog heter, maar ik heb 'm even een half uurtje aangehad om te kijken hoe de step-up ring zich hield.

Als ik de tussenring weghaal, dan gaat temperatuur vanzelfsprekend omhoog. Denk dat ik 'm nog wel hoger krijg als ik er een gietijzeren rooster in heb zitten (die ga ik nog regelen)

[Voor 9% gewijzigd door Hoicks op 13-07-2017 11:25]

• Martinusz
Hoicks schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:18:
[...]

Vol vermogen. 180c is perfect. Dan kan ik op de camping ook afbakbroodjes en lasagne er in afbakken :-) Misschien kan ie nog heter, maar ik heb 'm even een half uurtje aangehad om te kijken hoe de step-up ring zich hield.

Als ik de tussenring weghaal, dan gaat temperatuur vanzelfsprekend omhoog. Denk dat ik 'm nog wel hoger krijg als ik er een gietijzeren rooster in heb zitten (die ga ik nog regelen)
180 graden heb ik nu met deksel erop en laagste stand (ook al is die best tricky, heb het idee dat laagste stand makkelijk 'uitblaast' en dus geen vlam meer geeft maar alleen gas), die verhoging zal zeker wat warmte verliezen, maar op die hoogte 180 graden is natuurlijk perfect!

Temperaturen kunnen zeker hoger met deksel (standaard) erop, 350 graden al voorbij zien komen :D

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Als ik boven de 250c kan komen, is pizza zeker een goede optie ook.

• Martinusz
Hoicks schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:16:
Als ik boven de 250c kan komen, is pizza zeker een goede optie ook.
250 haal je makkelijk zonder die verhoging :) zet hem maar eens 20 minuutjes op volle stand ;)

Zo wordt het wel lastiger om 250 graden te halen :) dus ligt er maar net aan hoe je de pizzasteen wilt gaan 'verwerken' in de WGA?

[Voor 36% gewijzigd door Martinusz op 13-07-2017 12:21]

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Hoe bedoel je "verwerken"? Pizzasteen bijsnijden op een tegelsnijder zodat ie past? De stepup ring is niet kleiner dan het oorspronkelijke rooster. Pizza kun je met deksel dicht gewoon bakker hoor.

• Martinusz
Hoicks schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:31:
Hoe bedoel je "verwerken"? Pizzasteen bijsnijden op een tegelsnijder zodat ie past? De stepup ring is niet kleiner dan het oorspronkelijke rooster. Pizza kun je met deksel dicht gewoon bakker hoor.
Geen ervaring met pizzasteen, ik ging even uit van het plaatje, dat je boven ook een steen nodig hebt.
Maar gewoon kwestie van steen erin + pizza-ring (ga je zelf maken zoals je verhoging?) en deksel dicht?

[Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 13-07-2017 12:40]

• Hoicks

Hoicks

Techno!

8)
Martinusz schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:35:
[...]

Geen ervaring met pizzasteen, ik ging even uit van het plaatje, dat je boven ook een steen nodig hebt.
Maar gewoon kwestie van steen erin en deksel dicht?
Ik denk dat die tweede steen is om twee pizza's tegelijk klaar te maken.

BBQ voorverwarmen tot gewenste temperatuur (250c), Pizzasteen erin leggen, half uur wachten (steen moet omgevings temperaratuur aannemen)
Bloem op steen strooien of bakpapier gebruiken
Pizza er op met een dunne bodem (paar mm dik zodat het net niet scheurt) (Soms is het handig om je pizza al op het bakpapier klaar te maken en dan met papier en al op de steen te leggen)
Na ongeveer 2 en een halve minuut is je pizza klaar. De kleur van je bodem is de indicatie (klein beetje zwart is indicatie dat hij klaar is)

Ik denk dat ik op mijn Weber 47 ook zo'n aluminium ring ga maken, waarbij ik aan de voorkant een opening hou zodat ik de pizza's eruit kan halen zonder het deksel te hoeven liften (want daar gaat warmte verloren)

[Voor 10% gewijzigd door Hoicks op 13-07-2017 12:42]

• Martinusz
Hoicks schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:40:
8)
[...]

Ik denk dat die tweede steen is om twee pizza's tegelijk klaar te maken.

BBQ voorverwarmen tot gewenste temperatuur (250c), Pizzasteen erin leggen, half uur wachten (steen moet omgevings temperaratuur aannemen)
Bloem op steen strooien of bakpapier gebruiken
Pizza er op met een dunne bodem (paar mm dik zodat het net niet scheurt) (Soms is het handig om je pizza al op het bakpapier klaar te maken en dan met papier en al op de steen te leggen)
Na ongeveer 2 en een halve minuut is je pizza klaar. De kleur van je bodem is de indicatie (klein beetje zwart is indicatie dat hij klaar is)
Plaatje komt uit dit topic, bovenste steen lijkt ook gewoon functie te hebben en niet voor 2 pizza's tegelijk :P

Misschien ga ik hier eens in verdiepen, pizza is ook erg leuk om te maken met kinderen natuurlijk. :)

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Als ik zie dat er een gietijzeren rooster in ligt en pizzasteen dan kan ik mij alleen maar voorstellen dat het voor een tweede pizza is, of om de temperatuur zo stabiel mogelijk te houden.

• Martinusz
Hoicks schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:16:
Als ik zie dat er een gietijzeren rooster in ligt en pizzasteen dan kan ik mij alleen maar voorstellen dat het voor een tweede pizza is, of om de temperatuur zo stabiel mogelijk te houden.
Ik denk dat het voor bovenwarmte is, maar het is geen gebruikelijke setup denk ik :)

Ze hebben trouwens een rechthoekige pizzasteen te koop, echter is die 40 euro 8)7

[Voor 16% gewijzigd door Martinusz op 13-07-2017 13:43]

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Vraag op facebook of er iemand een pizzastaan heeft liggen die niet gebruikt wordt. (Je wilt niet weten hoeveel mensen zo'n ding (nieuw) ergens in een keukenkastje heeft slingeren.) Tegelsnijder erlangs en voila!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:32
Vraagje voor diegenen die de edelstahlen roosters van onze oosterburen heeft: hoe onderhouden jullie die? Volgens de verkoper kon je ze na één keer goed verwarmd te hebben zo gebruiken, maar ik vind ze erg smerig worden en moeilijk schoon te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
MasterMaceMichu schreef op zondag 16 juli 2017 @ 15:46:
Vraagje voor diegenen die de edelstahlen roosters van onze oosterburen heeft: hoe onderhouden jullie die? Volgens de verkoper kon je ze na één keer goed verwarmd te hebben zo gebruiken, maar ik vind ze erg smerig worden en moeilijk schoon te krijgen.
Ze blijven niet nieuw nee, maar dat hoeft ook niet ;)
Ik heb spray van de action, ff laten inwerken en daarna gaan ze nog ff in een heet waterbad.

Beenhammetje op de WGA:

Beenham
https://tweakers.net/ext/f/DKgME0jX0I3gjTYAwTKuMRru/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/VdbN0Tc5HAfiHjMVKvQKr2vr/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/YyiOCUz1NhoZGbuBadkJVjnx/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/wvLwRF2t2gJdlG1DikcGQknF/thumb.jpg

[Voor 47% gewijzigd door Martinusz op 17-07-2017 12:08]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Gisteren mijn spit klaar gemaakt en er direct een 600g Beenham ingehangen. Op 40% BBQ stabiel op 180c.

Na 50 minuten, 78c kerntemperatuur en mooi sappig van binnen.

• Martinusz
Kleine Mod toegepast, nog niet heel goed kunnen meten, maar de temp. blijft iets lager.
(dit is de deksel van Gas, dus normaal geen ventilatierooster erin:

Te bestellen via bijvoorbeeld Intratuin, artikelnummer is 69985 (weber artikelnummer).

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Ben benieuwd hoeveel lager je de temps krijgt. Wat kost het rooster?

• Martinusz
Hoicks schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:35:
Ben benieuwd hoeveel lager je de temps krijgt. Wat kost het rooster?
Het is beetje lastig meten, de deksel thermometer zit aan de andere kant, en heb op dit moment even geen andere temp. meter tot mijn beschikking (fantast is overleden).
Mijn eerste observatie, snelle test, liet mij een verschil ziten van 10-20 graden, maar zoals gezegd geen ideale test situatie :P

kosten ventilatierooster via Intratuin 9,99 best duur maar ach :P
Hij stond al in bestelling, want eigenlijk kun je beter dit bestellen bij de Lidl, heb je er gelijk nog 2 ook :o

Edit: f*ck it, gewoon ook besteld voor die 10 euro :) kan ik in ieder geval nog een ventilatierooster aan de andere kant maken!

[Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 18-07-2017 15:54]

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Ik heb de juiste maten van de WGA niet bij de hand, maar zou dat rooster van dat Lidl ding precies in de WGA passen?

• Martinusz
Hoicks schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:03:
Ik heb de juiste maten van de WGA niet bij de hand, maar zou dat rooster van dat Lidl ding precies in de WGA passen?
Die van Lidl is groter volgens mij:
barbecueoppervlak van 41 x 27 cm
Terwijl de WGA als afmeting heeft:
Kookoppervlak van 41x25 cm
Totale afmeting: 53 x 31 cm (BxD)

Beetje lastig te zeggen zo, maar wellicht beetje slijpen en het past ;)
Ik verwacht niet dat het een heel bijzonder rooster is trouwens, maar ach :)

[Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 18-07-2017 16:07]

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Martinusz schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:06:
[...]

Die van Lidl is groter volgens mij:

[...]

Terwijl de WGA als afmeting heeft:
Kookoppervlak van 41x25 cm
Totale afmeting: 53 x 31 cm (BxD)

Beetje lastig te zeggen zo, maar wellicht beetje slijpen en het past ;)
Ik verwacht niet dat het een heel bijzonder rooster is trouwens, maar ach :)
Ik zoek nog een simpel rooster om de camping broodjes af te kunnen bakken, of om er een schaal op te kunnen zetten.

Als ik zo'n rooster ga slijpen, slijp je ook de stevigheid er uit. Dat maakt het lastiger.

• Martinusz
Hoicks schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:09:
[...]

Ik zoek nog een simpel rooster om de camping broodjes af te kunnen bakken, of om er een schaal op te kunnen zetten.

Als ik zo'n rooster ga slijpen, slijp je ook de stevigheid er uit. Dat maakt het lastiger.
Net even gemeten, de standaard rooster van de WGA is 25,5cm breed.

Dit rooster ziet er niet al te geweldig uit, maar zo te zien zou je makkelijk 1 tot 2 cm aan de zijkanten kunnen afslijpen aan die uitstekende puntjes, zou niets aan de stevigheid moeten veranderen.

Wellicht kun je beter een gijtijzer rooster van van Cranenbroek nemen en op maat maken, die kost daar 8 euro geloof ik :)

deze dus:

[Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 18-07-2017 16:17]

• Martinusz
@Hoicks Lidl bbq binnen, rooster past net niet op de WGA, scheelt een cm.

De deksel past wel op de WGA dat is dan wel weer grappig, maar ik ga vooral de 2 ventilatieroosters gebruiken die erbij zitten om op de WGA deksel te gaan zetten.

Edit:
Hoppa:

Temperatuur op lagere stand blijft onder de 150 graden zonder iets op het rooster!!

Moink Balls :)

[Voor 67% gewijzigd door Martinusz op 24-07-2017 10:44]

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Martinusz schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 10:36:
@Hoicks Lidl bbq binnen, rooster past net niet op de WGA, scheelt een cm.

De deksel past wel op de WGA dat is dan wel weer grappig, maar ik ga vooral de 2 ventilatieroosters gebruiken die erbij zitten om op de WGA deksel te gaan zetten.

Edit:
Hoppa:
[afbeelding]

Temperatuur op lagere stand blijft onder de 150 graden zonder iets op het rooster!!

[afbeelding]

Moink Balls :)

[afbeelding]
[afbeelding]
Als je de temperatuur nog verder omlaag wil hebben, zou ik het gietijzeren rooster er uit halen en er een simpel rvs roostertje voor plaatsen. Dan houdt het gietijzeren rooster de warmte minder vast.

Ik vraag me eigenlijk af of je de brander niet zou kunnen sturen dat deze maar aan 1 kant brandt ipv aan beide kanten. Dat scheelt natuurlijk de helft vermogen waardoor je minder warmteverlies door de uitlaat hoeft te reguleren.

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee