Het Weber Go Anywhere WGA BBQ Topic

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daily.data.inj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Over een paar weken gaat de WGA mee op vakantie dus vandaag een testsessie gedaan. Voor het eerst met Ecobrasa briketten en dat vond ik toch pielen en zoeken met aanmaakwokkels die ik nornaal voor de kamado gebruik. Ik weet dat ik een kleine fire starter kan gebruiken die in de WGA past maar ik heb weinig zin om die aan te schaffen en mee te nemen :+

Iemand goeie tips hoe de briketten te plaatsen/stapelen of toch een fire starter aan te raden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik zou zelf nooit mijn ecobrassa aan willen maken zonder kleine starter => dat werkt toch echt vele malen makkelijker.
dus rooster in 2 delen en die starter gewoon erin meenemen :P

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04 21:34
@Christian_Ku
Overigens heb ik na behoorlijk zoeken toch nog een nippel gevonden die een verbinding mogelijk zou moeten maken tussen mijn weber en mijn campingaz (904) gasfles.
Ik wil ook een campingaz 907 gasfles (is volgens mij een grotere 904) aansluiten op mijn weber. Is het gelukt met deze nippel en wat heb je nog meer nodig?

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:54
Zojuist de laatste 2 Weber Go Anywhere Gas gehaald bij de intratuin in de Sale. Mocht iemand interesse hebben voor 100,- kun je hem ophalen :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:07

vectormatic

Warlock of the doorlock

daily.data.inj schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:06:
Over een paar weken gaat de WGA mee op vakantie dus vandaag een testsessie gedaan. Voor het eerst met Ecobrasa briketten en dat vond ik toch pielen en zoeken met aanmaakwokkels die ik nornaal voor de kamado gebruik. Ik weet dat ik een kleine fire starter kan gebruiken die in de WGA past maar ik heb weinig zin om die aan te schaffen en mee te nemen :+

Iemand goeie tips hoe de briketten te plaatsen/stapelen of toch een fire starter aan te raden?
houtskool ipv brikketen ;) twee houtwokkels er tussen en binnen 5 minuten kan je aan de gril.

Zonder gekheid, de afgelopen maanden heb ik de WGA alleen op houtskool gestookt, en dat bevalt erg goed. Ja, je mag af en toe een beetje bijvullen tijdens het grillen, maar met de gehalveerde roosters is dat peanuts, en het vuur is zo aan, zonder starter.

(pluspuntje voor mij is dat de as dan gewoon de groenbak in mag, wordt bij briketten schijnbaar niet zo gewaardeerd, omdat daar toch nog wat ander spul in zit dan puur hout)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:14
Wij staan op de camping in Zevenhuizen. Heb net een halve procureur in een marinade gezet voor Taco’s Al Pastor. Marinade van de kruidenmix van Westlandpeppers, tomatenpuree, ananassap, fijn gesneden ananas en een lepel chipotlepepers. De marinade smaakt wel wat pikant, maar we gaan het zien straks. Paar uurtjes wachten en dan de WGA aan met rotisserie. De lapjes procureur op het spit met schijven verse ananas. Ik zal proberen niet te vergeten wat foto’s te maken.

Ik heb zowel de “normale” WGA bij me, als de gasvariant. Ik ga toch voor de normale met kokosbriketten. Geeft toch wat meer smaak, denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zBhu_MOXk6zUrIDGpfEs79AnFJs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TjYfiYcnlU0oWaidWRuIZXNh.jpg?f=fotoalbum_large

Update: voor een eerste keer redelijk succes. Helaas vielen er wat repen vlees af. Volgende keer misschien nog steviger op elkaar aandrukken. Smaak was op zich goed, maar ik zal iets hogere temperatuur nodig hebben. Nu onvoldoende caramellisatie. En iets meer zout. Combi met ananas op een wrap is erg lekker. Maar heeft nog wel een fris sausje nodig en wellicht wat lente-ui of zo.

[ Voor 52% gewijzigd door Cass Casey op 25-08-2024 18:38 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Cass Casey schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 14:07:
Wij staan op de camping in Zevenhuizen. Heb net een halve procureur in een marinade gezet voor Taco’s Al Pastor. Marinade van de kruidenmix van Westlandpeppers, tomatenpuree, ananassap, fijn gesneden ananas en een lepel chipotlepepers. De marinade smaakt wel wat pikant, maar we gaan het zien straks. Paar uurtjes wachten en dan de WGA aan met rotisserie. De lapjes procureur op het spit met schijven verse ananas. Ik zal proberen niet te vergeten wat foto’s te maken.

Ik heb zowel de “normale” WGA bij me, als de gasvariant. Ik ga toch voor de normale met kokosbriketten. Geeft toch wat meer smaak, denk ik.

[Afbeelding]

Update: voor een eerste keer redelijk succes. Helaas vielen er wat repen vlees af. Volgende keer misschien nog steviger op elkaar aandrukken. Smaak was op zich goed, maar ik zal iets hogere temperatuur nodig hebben. Nu onvoldoende caramellisatie. En iets meer zout. Combi met ananas op een wrap is erg lekker. Maar heeft nog wel een fris sausje nodig en wellicht wat lente-ui of zo.
Ik lees dat jij zowel de gas- als de normale WGA bij je hebt. Zelf heb ik in de buscamper een WGA op de gasaansluiting en geen ruimte om een tweede WGA mee te nemen (kolen). Jouw bericht deed mij denken aan de mogelijkheid om alleen de onderkant van een kolen-WGA mee te nemen en het deksel van beiden uit te wisselen. Zou dat een optie zijn?

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:39
Dev0o schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:18:
[...]

Ik lees dat jij zowel de gas- als de normale WGA bij je hebt. Zelf heb ik in de buscamper een WGA op de gasaansluiting en geen ruimte om een tweede WGA mee te nemen (kolen). Jouw bericht deed mij denken aan de mogelijkheid om alleen de onderkant van een kolen-WGA mee te nemen en het deksel van beiden uit te wisselen. Zou dat een optie zijn?
Dan zou ik eerder het deksel van de kolen-WGA meenemen. Dat deksel is iets anders met de regelbare openingen, en ik gebruik dat bij de kolen variant.
De WGA-gas heeft een gesloten bovenkant, met vaste openingen aan de zijkant. Er zal misschien beetje meer warmte ontsnappen met het kolen-deksel, maar ik denk dat dat bij de WGA-gas minder kritisch komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:14
Dev0o schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:18:
[...]

Ik zou dan de onderkant van beiden en het deksel en rooster van de kolen WGA meenemen. En vergeet niet het kolenrooster en starter. Verder zou ik wellicht alleen het rooster van de kolenvariant meenemen in combinatie met de (premium) flavourbar van Zifa. Maar dat moet ik nog zelf uittesten.

Ik moet trouwens eerlijk zeggen dat ik de gasvariant nog niet gebruikt heb. Even een wokkeltje onder de ministarter en je kan in no-time aan de gang met je kolen variant. Wel ga ik deze week op de gasvariant zalmpakketjes maken en gebruik ik die WGA als gasoven.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookalingebruik
  • Laatst online: 22-04 10:36
Repsect schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:04:

Modificaties die ik gedaan heb op mijn WGA:
Ik ben benieuwd naar de hitte bestendigheid van die Ali doppen.
Heb het vaak overwogen, maar nog niet aangedurfd om een gat onder in de WGA te maken voor die dop.
Ik gebruik de WGA eigenlijk voor alles, soms volldig vol met briketten en soms op halve vulling.
Zou dus graag weten of die doorvoerdoppen het aankunnen om lang direct naast de hete briketten te liggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-04 07:37
Ookalingebruik schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:58:
[...]

Ik ben benieuwd naar de hitte bestendigheid van die Ali doppen.
Heb het vaak overwogen, maar nog niet aangedurfd om een gat onder in de WGA te maken voor die dop.
Ik gebruik de WGA eigenlijk voor alles, soms volldig vol met briketten en soms op halve vulling.
Zou dus graag weten of die doorvoerdoppen het aankunnen om lang direct naast de hete briketten te liggen
Die doppen zijn niet voldoende hittebestendig voor directe warmte. Wilde hamburgers gaan grillen dus ik had houtskool door heel de bak gelegd en toen vloog de rubberen doorvoer in brand. Dat rook niet zo lekker.

Dus prima voor indirecte bereidingen, maar niet geschikt direct naast de hete kooltjes.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookalingebruik
Dank voor die toevoeging.
Maakt het het overwegen waard om een andere plaats te zoeken voor het doorvoeren van probes als je die wilt gebruiken voor indirect.
Een foutje is snel gemaakt en dan heb je een joekel van een luchtlek in de vuurbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
Zelf heb ik deze erin zitten. Zijn eigenlijk te klein (je moet het handvatje van de probe afhalen om hem er doorheen te halen). Maar volgens mij gewoon brandvast.

Maar veel te duur ;)

---edit---

Dit zijn denk ik dezelfde: https://www.amazon.nl/Gro...l-Thetford/dp/B0DK58XZ5R/

[ Voor 26% gewijzigd door barrymossel op 18-12-2024 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookalingebruik
Dank @barrymossel
Mijn Maverick probes zullen er met 4 mm doorsnee wel door passen als de info op de site klopt.

Of ze volledig brand en schroei ongevoelig zijn wanneer ze tegen het kooltjes liggen is nog maar zeer de vraag.
De afbeeldingen op de site laten ruimte zien tussen de rubbers en de vlam.

Was jij dat die ergens in het begin van dit lange leerzame topic van die oranje grommets op een foto toonde?
Zo niet moet ik nog even terugbladeren om die eens op te zoeken.

Ben bang dat de enige vuurvaste oplossing voor een niet knellende doorvoer voor de probes met draadjes een pijpnippel zal zijn, en dat geeft bij kolen en briketten weer kans op valse lucht.

Als ik er aan denk, maar eens een probe in een Ecobrasa steken of er opleggen om te weten welke temp er wordt afgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-04 07:37
Ookalingebruik schreef op woensdag 18 december 2024 @ 07:51:

....

Ben bang dat de enige vuurvaste oplossing voor een niet knellende doorvoer voor de probes met draadjes een pijpnippel zal zijn, en dat geeft bij kolen en briketten weer kans op valse lucht.
Dat is mogelijk wel op te lossen door er een boutje, revetje en moertje doorheen te steken. Dat lijkt me voldoende luchtdicht voor een WGA.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ookalingebruik schreef op woensdag 18 december 2024 @ 07:51:
Dank @barrymossel
Mijn Maverick probes zullen er met 4 mm doorsnee wel door passen als de info op de site klopt.

Of ze volledig brand en schroei ongevoelig zijn wanneer ze tegen het kooltjes liggen is nog maar zeer de vraag.
De afbeeldingen op de site laten ruimte zien tussen de rubbers en de vlam.

Was jij dat die ergens in het begin van dit lange leerzame topic van die oranje grommets op een foto toonde?
Zo niet moet ik nog even terugbladeren om die eens op te zoeken.

Als ik er aan denk, maar eens een probe in een Ecobrasa steken of er opleggen om te weten welke temp er wordt afgegeven.
Ja, dat was ik waarschijnlijk. Maar bij mij gebeurt het nooit dat de briketten tegen de grommets aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:41

Dentheman

Zie signature

Ookalingebruik schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:42:
Dank voor die toevoeging.
Maakt het het overwegen waard om een andere plaats te zoeken voor het doorvoeren van probes als je die wilt gebruiken voor indirect.
Een foutje is snel gemaakt en dan heb je een joekel van een luchtlek in de vuurbak.
Ben ik de enige die de kabeltjes van de probes gewoon gewoon door de gaten van de bovenste luchtschuiven heen doet?

Zie ondertitel

• Ookalingebruik
Dat ben je vast niet.
Om de kabels niet te knellen doe ik dat ook wel.
Maar vindt het zo'n gedoe om wanneer je bij het product moet de kabels er uit te halen, of wanneer je kerntemp wilt volgen de kabel van de klok te halen.
Tevens bij roostertemp meten bij het terugplaatsen van de probe kans dat die niet op het rooster komt maar ertussen en dan op de hete kolen.

Diverse scenario die als reden kunnen dienen een doorvoer te maken om temperaturen te meten, maar ook diverse scenario die me nog tegenhouden om het te doen.

De oplossing van @Repsect komt wel het dichtste bij, pijpnippel en bij niet gebruiken die afdichten met een bout.

En ook de opmerking van @barrymossel neem ik in acht.
Hoe vaak de kooltjes dicht tegen of tegen de wand van de kolenbak komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edozat1
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:01
Ik laat de kabels altijd gewoon tussen de bak en de deksel lopen. Er is dan een risico dat ze kapot gaan, maar dat is in een jaar of 5 slechts 1 keer gebeurd. Ik zit altijd te klungelen als ze door de deksel lopen en ik die eraf haal.

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:43
edozat1 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:08:
Ik laat de kabels altijd gewoon tussen de bak en de deksel lopen. Er is dan een risico dat ze kapot gaan, maar dat is in een jaar of 5 slechts 1 keer gebeurd. Ik zit altijd te klungelen als ze door de deksel lopen en ik die eraf haal.
Dit doe ik ook. Geen problemen mee gehad nog.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• barrymossel
Dentheman schreef op woensdag 18 december 2024 @ 21:50:
[...]

Ben ik de enige die de kabeltjes van de probes gewoon gewoon door de gaten van de bovenste luchtschuiven heen doet?
Dat doe ik bij mijn gas versie inderdaad (omdat ik daar (nog) geen doorvoer heb gemaakt). Al heb ik die nog niet zo vaak gebruikt. Gekocht voor vakanties in Zuid-Frankrijk en afgelopen pas voor het eerst meegenomen. Helaas de motor van m'n spit vergeten. En ik kreeg met geen mogelijkheid de temperatuur stabiel hoog met een pizzasteen erin. In de lente maar weer eens gaan kijken hoe en wat...
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste