Het Weber Go Anywhere WGA BBQ Topic

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:55
barrymossel schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:00:
Vakantie geboekt in Zuid Frankrijk. En je raadt het al: geen houtskool/brikketten toegestaan. De kolen WGA moet dus thuisblijven :'(

Dus gisteren een WGA op gas gekocht op Marktplaats (nieuw in de verpakking voor een prima prijs). Nu wil ik sowieso iets van een flavor bar, maar ik zit ook nog te denken aan deze roosters: https://zifagrills.com/en...-go-anywhere-gas-2-teilig
Doordat het midden, boven de brander, gesloten is, zou je geen flavor bar nodig hebben bij gebruik van deze roosters. En hij kan dan wel heter dan mét flavor bar. Iemand ervaring met deze roosters? Of is de temperatuur mét flavor bar hoog genoeg voor high&fast, zodat deze roosters overbodig zijn (ik heb al roosters voor de kolen WGA)?

[Afbeelding]
Hoe bevalt de Weber gas versie?

Mijn vrouw wil af en toe wel iets van de bbq (gezin van 2 volwassenen en 2 kinderen), maar een vaste bbq in de tuin is niks. Die hebben we 2 jaar geleden weg gedaan.. Maar; nu gaan we ook in de zomervakantie weg dus wil mevrouw een meeneem bbq.

Mij lijkt gas sowieso praktischer, scheelt een hoop afval en schoonmaak werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:23
President schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:12:
[...]

Mijn vrouw wil af en toe wel iets van de bbq (gezin van 2 volwassenen en 2 kinderen), maar een vaste bbq in de tuin is niks. Die hebben we 2 jaar geleden weg gedaan.. Maar; nu gaan we ook in de zomervakantie weg dus wil mevrouw een meeneem bbq.

Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik alleen een keer met spit heb gebruikt (vakantie is pas in de zomer). Temperatuur is niet heel laag te krijgen. Maar dat boeit voor een lapje standaard vlees of worstje niet. Het bijgevoegde "rooster" is bagger, heb ik gelezen, dus ik neem de roosters van de kolen versie mee. Ik heb daarom wel een flavor bar gekocht. En uiteindelijk moet je al het afdruipende vet toch schoonmaken.

Lang verhaal kort: persoonlijk zou ik altijd voor de goedkopere kolen versie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:57
Ik ben van plan om wat accecoires te kopen, roosters. Via iemand op MP of via 1 van de links die hier voorbij is gekomen. Ik zat ook te denken aan een bakje of schot om indirect te kunnen verwarmen. Wat is aan te raden? Ik maak geen hele langdurende vleesbereidingen klaar op de BBQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:46
President schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:12:
[...]

Hier al jaren in gebruik, voor op vakantie, maar ook genoeg avondjes thuis, ff snel bbq op een doordeweekse avond. Super handig, snel opgezet en opgeruimd en groot genoeg voor 4-6 personen :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-04 12:31
barrymossel schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:24:
[...]

Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik alleen een keer met spit heb gebruikt (vakantie is pas in de zomer). Temperatuur is niet heel laag te krijgen. Maar dat boeit voor een lapje standaard vlees of worstje niet. Het bijgevoegde "rooster" is bagger, heb ik gelezen, dus ik neem de roosters van de kolen versie mee. Ik heb daarom wel een flavor bar gekocht. En uiteindelijk moet je al het afdruipende vet toch schoonmaken.

Lang verhaal kort: persoonlijk zou ik altijd voor de goedkopere kolen versie gaan.
Voor mij net zo, ik heb wel een WGA gas omdat op kolen BBQen soms gewoon niet kan (lees: mag). Maar dan moet je inderdaad wel iets regelen voor het afdruipende vet. Ik heb mijn WGA gas gebruikt met het originele rooster en dat is dus 1 grote vetpoel onderin de WGA gas geworden.

Met de kolen versie heb je daar helemaal geen last van want het vet wat boven de kolen druipt verbrand gelijk. Meestal richt ik de WGA kolen in voor 2 zones en dan heb ik alu folie en/of een lek bak aan de indirecte kant. Dat haal je er gewoon uit en schoon is de BBQ...

Voor de WGA gas moet ik dus altijd nog eens op zoek naar een goede flavor bar en lekbakken voor het vet. Iemand aanraders behalve die van Zifa grills die ik al eens bekeken heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Falco schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:43:
[...]

Voor mij net zo, ik heb wel een WGA gas omdat op kolen BBQen soms gewoon niet kan (lees: mag). Maar dan moet je inderdaad wel iets regelen voor het afdruipende vet. Ik heb mijn WGA gas gebruikt met het originele rooster en dat is dus 1 grote vetpoel onderin de WGA gas geworden.

Met de kolen versie heb je daar helemaal geen last van want het vet wat boven de kolen druipt verbrand gelijk. Meestal richt ik de WGA kolen in voor 2 zones en dan heb ik alu folie en/of een lek bak aan de indirecte kant. Dat haal je er gewoon uit en schoon is de BBQ...

Voor de WGA gas moet ik dus altijd nog eens op zoek naar een goede flavor bar en lekbakken voor het vet. Iemand aanraders behalve die van Zifa grills die ik al eens bekeken heb?
Met de brede flavorbar, verbrand dus ook veel vet voordat het de bodem bereikt ;)
1x in de zoveel tijd ff de bodem schoonmaken, dat ligt er wel wat vet uiteraard, maar druipt er nooit uit of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Martinusz schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:54:
[...]

Met de brede flavorbar, verbrand dus ook veel vet voordat het de bodem bereikt ;)
1x in de zoveel tijd ff de bodem schoonmaken, dat ligt er wel wat vet uiteraard, maar druipt er nooit uit of iets dergelijks.
Dank! Met die brede flavor bar ging de mogelijke temperatuur nog wel verder omlaag toch?
Ik ben er nu al tijdje niet mee bezig geweest, maar ik had eerder het idee om voor de kleine flavor bar te gaan en dan met twee lekbakken ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Falco schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:44:
[...]

Dank! Met die brede flavor bar ging de mogelijke temperatuur nog wel verder omlaag toch?
Ik ben er nu al tijdje niet mee bezig geweest, maar ik had eerder het idee om voor de kleine flavor bar te gaan en dan met twee lekbakken ernaast.
Wat is laag? Ik heb hem volgens mij nooit echt onder de 200 graden gekregen, al gebruik ik hem ook niet echt voor low and slow :) (daar hebben we een grote kolenbbq voor)
Sowieso kan ik hem niet vaak op echt kleinste vuur zetten, dan waait het best snel uit namelijk, meestal net tikje verder zetten dan kleinste vuur.

Je zou natuurlijk wellicht iets van aluminiumfolie onderin de bak kunnen doen, maar zoals ik zei, ja er komt vet op de bodem, maar het loopt er nooit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Martinusz schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:48:
[...]

Wat is laag? Ik heb hem volgens mij nooit echt onder de 200 graden gekregen, al gebruik ik hem ook niet echt voor low and slow :) (daar hebben we een grote kolenbbq voor)
Sowieso kan ik hem niet vaak op echt kleinste vuur zetten, dan waait het best snel uit namelijk, meestal net tikje verder zetten dan kleinste vuur.

Je zou natuurlijk wellicht iets van aluminiumfolie onderin de bak kunnen doen, maar zoals ik zei, ja er komt vet op de bodem, maar het loopt er nooit uit.
OK, rond de 200 graden als minimum is niet echt low and slow inderdaad. Zo wordt het wel omschreven op de site van Zifa grills zie ik net. En je hebt dan dus alleen die Flavorbar premium nodig begrijp ik, want iets van opvang is dan niet nodig.
Bedekt die flavorbar premium dan de hele bodem overigens, geen ruimte meer aan de zijkanten? Ik kan het niet heel goed zien op de foto's van Zifa grills....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Falco schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:53:
[...]

OK, rond de 200 graden als minimum is niet echt low and slow inderdaad. Zo wordt het wel omschreven op de site van Zifa grills zie ik net. En je hebt dan dus alleen die Flavorbar premium nodig begrijp ik, want iets van opvang is dan niet nodig.
Bedekt die flavorbar premium dan de hele bodem overigens, geen ruimte meer aan de zijkanten? Ik kan het niet heel goed zien op de foto's van Zifa grills....
Bedekt idd heel de bodem op 1 cm na ofzo:

Spiesrek2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Martinusz schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:55:
[...]

Bedekt idd heel de bodem op 1 cm na ofzo:

[Afbeelding: Spiesrek2]
Inmiddels toch de flavorbar basic besteld met de vet opvang bakjes die ernaast passen. Op die manier hoef ik hopelijk de bak van de BBQ niet schoon te maken en slinger je het nog sneller even aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 08:15
Ik wil graag een spit voor mijn WGA aanschaffen. De BBQ Toro komt veel voorbij hier. Bevalt deze nog goed bij de eigenaren die er nu een tijdje op rotisserie-en? Volgens mij een prima optie voor zo’n 100 euro inclusief verzenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:11
peligro2k schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:29:
Ik wil graag een spit voor mijn WGA aanschaffen. De BBQ Toro komt veel voorbij hier. Bevalt deze nog goed bij de eigenaren die er nu een tijdje op rotisserie-en? Volgens mij een prima optie voor zo’n 100 euro inclusief verzenden.
bevalt nog steeds perfect!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoolspel
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 10:34
Advies rooster gevraagd (direct/indirect gebruik)! Voor de GAS en BRIKETTEN/KOLEN variant.
Kunnen jullie mij helpen? Ik wil mijn roosters upgraden van zowel de 'Weber Go Anywhere GAS' als de 'Weber Go Anywhere KOLEN. Heb al genoeg gelezen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer :-). Mijn voorkeur gaat uit naar RVS of Gietijzer. Grill Grates vallen denk ik af omdat ik las dat deksel dan niet goed meer sluit).

Vragen:
1) Welk type rooster of roosters kan je mij aanbevelen? RVS/Gietijzer/GrillGrates. Zie screenshot.

2) Wat is bij het GAS model beter. *Een rooster die open is in combi met Flavor Bar
of een *rooster die in het midden over de lengte dicht is zonder flavor bar? Zie afbeelding.

3) 1 Rooster die ik voor beide (gas en kolen) kan gebruiken (bij Gas in combi met flavor bar) of beter voor beide een nieuw apart rooster?

4) Wat heeft de minste schoonmaaktijd bij dagelijks gebruik op vakantie? Lekbakken kopen, scheelt dat tijd, welke?

5) In het geval van Flavor Bar, zou je voor indirect/direct kiezen voor de BASIC of voor de PREMIUM flavor bar?

Bron, webshops:
-https://zifagrills.com
-https://www.gussroste.de/portable-grills/go-anywhere/ of home: https://www.gussroste.de

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KmtC11Vylfok3a-wVgDHihIxAXg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R7NN0trQKgK2q1i6EaOSEsA1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door schoolspel op 29-05-2024 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:39

Dentheman

Zie signature

Adam1980 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 22:04:
Ik ben van plan om wat accecoires te kopen, roosters. Via iemand op MP of via 1 van de links die hier voorbij is gekomen. Ik zat ook te denken aan een bakje of schot om indirect te kunnen verwarmen. Wat is aan te raden? Ik maak geen hele langdurende vleesbereidingen klaar op de BBQ.
Tip: Koop een cakeblik bij de action, voorzie deze ruimschoots van gaten aan de onderkant en voila: Een kolenmandje voor indirect barbecuen.

Zie ondertitel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-04 14:15
Dentheman schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:26:
[...]

Tip: Koop een cakeblik bij de action, voorzie deze ruimschoots van gaten aan de onderkant en voila: Een kolenmandje voor indirect barbecuen.
Moet je er wel 1 hebben zonder anti-aanbak laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 21:39

Dentheman

Zie signature

remmuz schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:36:
[...]

Moet je er wel 1 hebben zonder anti-aanbak laag.
Ik heb de mijne voor ingebruikname een keer gevuld & omringd met een gloeiend hete firestarter met kolen, ik verwacht dat de meeste PFAS er wel uit is :p

Zie ondertitel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:58
Falco schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:40:
[...]

Inmiddels toch de flavorbar basic besteld met de vet opvang bakjes die ernaast passen. Op die manier hoef ik hopelijk de bak van de BBQ niet schoon te maken en slinger je het nog sneller even aan...
Ik doe altijd alufolie om het zilveren stukje metaal wat op de bodem ligt: de hele zooi gaat zo de container in en een keukenpapiertje langs het emaille maakt dat hij schoon genoeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flbderks
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-04 08:07
Medegebruikers van de WGA. ( kolen)

Nu heb ik de lidl pizzasteen plaat gekocht ( 10 euro) maar twijfel nog een beetje over hoe hem te snijden.
Wat vinden jullie. gewoon net passend maar aan de linkerkant/rechterkant 5 cm ruimte over voor de kolen om de hitte te verplaatsen. of toch anders? alvast dank voor de input

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dsh3oIX2_CWUD5bXzpXJ18u0Oeo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PFvYDWlG1DslZuYTJBGS69ob.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Flbderks schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:34:
Medegebruikers van de WGA. ( kolen)

Nu heb ik de lidl pizzasteen plaat gekocht ( 10 euro) maar twijfel nog een beetje over hoe hem te snijden.
Wat vinden jullie. gewoon net passend maar aan de linkerkant/rechterkant 5 cm ruimte over voor de kolen om de hitte te verplaatsen. of toch anders? alvast dank voor de input

[Afbeelding]
Is die plaat te koop in de winkel, of online? En wat voor zaag gebruik je hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flbderks
Online te koop, ik ga naar een bevriende tegelzetter ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Flbderks schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:43:
Online te koop, ik ga naar een bevriende tegelzetter ;-)
Ik heb hem zojuist ook besteld voor op vakantie.

De plaat is 38 x 30 cm. Kookoppervlak van de WGA schijnbaar 41 x 25 cm. Ik denk dat ik voor de WGA op gas hem naar 31 x 23 cm laat/ga zagen. Dus 5 cm links en rechts en aan de lange zijkanten 1 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flbderks
mja ok, ik wil hem welicht ook nog eens door het midden doen voor vervoer in de BBQ maar weet niet wat het doet met de hitteverdeling zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoolspel
Hallo, samenvatting van mijn vragen hierboven. Graag advies ;-)
Voor de weber anywhere go GAS. Beter een open rooster in combi flavorbar basic of premium? Of beter het rooster met in midden dicht over de lengte (boven brander) zonder flavor bar. Twijfel tussen grill grates (kan deksel geheel dicht?), gietijzer of rvs. Iemand advies? Vragen voor zowel de GAS als KOLEN variant. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
schoolspel schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:54:
Hallo, samenvatting van mijn vragen hierboven. Graag advies ;-)
Voor de weber anywhere go GAS. Beter een open rooster in combi flavorbar basic of premium? Of beter het rooster met in midden dicht over de lengte (boven brander) zonder flavor bar. Twijfel tussen grill grates (kan deksel geheel dicht?), gietijzer of rvs. Iemand advies? Vragen voor zowel de GAS als KOLEN variant. Thanks!
Originele rooster alleen gebruikt totdat de rvs roosters (2 halve) binnen waren, daarna nooit meer gebruikt, sterker nog ik zou niet eens weten waar die is gebleven :P

Dus ik heb premium flavor bar +
RVS roosters

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zj832mYKagw55kiNlB1298mnNF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fC0lMBJnxV52F59HAZdLXeoS.jpg?f=fotoalbum_large

Al jaren tevreden met de combinatie :)

Edit: Gas versie dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:44
schoolspel schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:21:
Advies rooster gevraagd (direct/indirect gebruik)! Voor de GAS en BRIKETTEN/KOLEN variant.
Kunnen jullie mij helpen? Ik wil mijn roosters upgraden van zowel de 'Weber Go Anywhere GAS' als de 'Weber Go Anywhere KOLEN. Heb al genoeg gelezen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer :-). Mijn voorkeur gaat uit naar RVS of Gietijzer. Grill Grates vallen denk ik af omdat ik las dat deksel dan niet goed meer sluit).

Vragen:
1) Welk type rooster of roosters kan je mij aanbevelen? RVS/Gietijzer/GrillGrates. Zie screenshot.

2) Wat is bij het GAS model beter. *Een rooster die open is in combi met Flavor Bar
of een *rooster die in het midden over de lengte dicht is zonder flavor bar? Zie afbeelding.

3) 1 Rooster die ik voor beide (gas en kolen) kan gebruiken (bij Gas in combi met flavor bar) of beter voor beide een nieuw apart rooster?

4) Wat heeft de minste schoonmaaktijd bij dagelijks gebruik op vakantie? Lekbakken kopen, scheelt dat tijd, welke?

5) In het geval van Flavor Bar, zou je voor indirect/direct kiezen voor de BASIC of voor de PREMIUM flavor bar?

Bron, webshops:
-https://zifagrills.com
-https://www.gussroste.de/portable-grills/go-anywhere/ of home: https://www.gussroste.de

[Afbeelding]
Rooster D in je plaatje is echt fantastisch op gas.
Houd veel warmte vast, en dat is wel prettig bij de gas versie
Ik heb ook de grillplaat erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoolspel
Bedankt voor jullie reactie! Zit nog steeds in dubio: wel/geen flavor bar premium, volledig open rooster of degene die in het midden een horizontale dichte streep hebben zoals FranQ heeft.
Mooiste is als ik het nieuwe rooster zowel voor mijn GAS als KOLEN Anywhere GO kan gebruiken.

@FRANQ , heb je ook overwogen om nog een flavor bar toe te voegen? Qua performence en/of minder schoonmaken misschien? Kan je jouw rooster D ook gebruiken voor de Anywhere KOLEN versie?

@Martinusz , zie jij nog een meerwaarde in deze t.o.v. degene die jij hebt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAJ2udPbLF8H_gRABXlO9lEn1gw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vVfOJRTszKf0g9jlvkSfNLc3.png?f=user_large

Dit was mijn laatste bericht hierover, ik wil niet teveel spammen hier :)

[ Voor 8% gewijzigd door schoolspel op 31-05-2024 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
schoolspel schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:19:
Bedankt voor jullie reactie! Zit nog steeds in dubio: wel/geen flavor bar premium, volledig open rooster of degene die in het midden een horizontale dichte streep hebben zoals FranQ heeft.
Mooiste is als ik het nieuwe rooster zowel voor mijn GAS als KOLEN Anywhere GO kan gebruiken.

@FRANQ , heb je ook overwogen om nog een flavor bar toe te voegen? Qua performence en/of minder schoonmaken misschien? Kan je jouw rooster D ook gebruiken voor de Anywhere KOLEN versie?

[Afbeelding]

Nee, aangezien ik de premium flavor bar er al onder heb, die is dicht in de punt (zeg maar precies waar die dichte strook zit van die roosters).

Zonder flavorbar zou die roosters dus wel een goed idee zijn :)
En gewoon lekker vragen, daar is dit topic voor! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:44
schoolspel schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:19:

[Afbeelding]

Ik heb geen flavour bar, wel de drip trays.

De roosters voor de kolen versie zijn hetzelfde qua maten, dus dat past gewoon.
De gas versie van de roosters heeft alleen een dichte baan boven de brander. Maar het zal prima functioneren op kool.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-04 10:03
jelveen schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:29:
Mijn (ongeveer) 20 jaar oude WGA is niet zo liefdevol behandeld door mij tijdens onze laatste vakantie. Ik had aan 1 kant de kooltjes lekker heet gestookt. Plan was om aan de andere kant wat indirect te gaan garen. De wind stond er op en ik had de boel blijkbaar zo heet dat het handvat dat niet heeft overleefd:

[Afbeelding]

Dit is dus het handvat aan de zijkant welke de nieuwe WGA's niet meer hebben. Ik heb Weber zelf en de "weber original store" gemaild om te kijken of ik een nieuwe kan bestellen maar helaas is het onderdeel niet meer leverbaar.

Iemand van jullie nog een suggestie waar ik zou kunnen vragen? Of anders een leuke etsy oid link waar ik houten handvatten zou kunnen bestellen? De gene die ik zelf vind zijn wel erg duur of gewoon niet zo mooi.
Even een update ten aanzien van bovenstaande vraag van mij:
Een zondagmiddag met niks te doen, wat resthout, kinderen die wel iets wilde knutselen en dus in totaal 6 linker handen (ben niet zo'n klus wonder) levert het volgende resultaat :) Ik win er geen design prijs mee maar het is beter dan gesmolten plastic :*)

Dank voor het meedenken allemaal. Op naar de volgende 20 jaar met deze WGA.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_65DaKcdDb6PpEZa9qgS99mdRqE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BXdbZXSpNIwRdWrptxurPtzu.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 08:15
Iemand een idee wat het verschil is tussen deze twee Rotisserie opties?

De Toro kost 85 euro + 15 euro verzendkosten
De verkoper van MP is ongeveer 125 euro + 6 euro verzendkosten. Ik ben altijd voorstander van het principe ‘buy once, cry once’, maar ik zie behalve de batterij vs 220 voeding weinig verschil.

[ Voor 4% gewijzigd door peligro2k op 05-06-2024 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-04 13:59
Hoe Go anywhere is de WGA nog als ie aan een draadje zit?
Dat gezegd hebbende, ik heb een motortje op 220 en die op batterijen, en soms heb ik mijn controller ook op de WGA 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 19:14
robkrekel schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:18:
Hoe Go anywhere is de WGA nog als ie aan een draadje zit?
Dat gezegd hebbende, ik heb een motortje op 220 en die op batterijen, en soms heb ik mijn controller ook op de WGA 8)
Gewoon aan de V2x van je EV hangen :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:00
Ozzie schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:23:
[...]

EV op de krik en de creep-functie aanzetten, voila uw rotatie ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
peligro2k schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:39:
Iemand een idee wat het verschil is tussen deze twee Rotisserie opties?

De Toro kost 85 euro + 15 euro verzendkosten
De verkoper van MP is ongeveer 125 euro + 6 euro verzendkosten. Ik ben altijd voorstander van het principe ‘buy once, cry once’, maar ik zie behalve de batterij vs 220 voeding weinig verschil.
Ik vind de MP man een beetje duur worden eerlijk gezegd. Er zijn genoeg mensen die heel erg blij zijn met de Toro. Batterij lijkt mij handiger en verder is het een stuk plaatstaal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:11
barrymossel schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:33:
[...]

Ik vind de MP man een beetje duur worden eerlijk gezegd. Er zijn genoeg mensen die heel erg blij zijn met de Toro. Batterij lijkt mij handiger en verder is het een stuk plaatstaal toch?
Hij heeft mooi spul, maar vraagt ook de hoofdprijs voor zijn roosters etc… daarom ook op aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
Technofreakz schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:22:
[...]

Hij heeft mooi spul, maar vraagt ook de hoofdprijs voor zijn roosters etc… daarom ook op aanvraag.
Goed te weten, dan zoek ik even verder. Nam aan dat hij goedkoper zijn dan een webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Adam1980 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:56:
[...]

Goed te weten, dan zoek ik even verder. Nam aan dat hij goedkoper zijn dan een webshop.
Ik heb het idee dat hij inspiratie opdoet op de site van zifa grills. Maar wellicht is hij inmiddels ook niet meer goedkoper dan daar.

https://zifagrills.com/collections/go-anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-04 13:59
Ozzie schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:23:
[...]

Heb nog 2 benzineauto's. Is ook weer zo'n investering om je spit aan het draaien te krijgen, zo'n tesla :P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:47
Deze week de knoop doorgehakt, ook maar eens een WGA aangeschaft, 79 bij Amazon.

Als eerste het rooster in twee gezaagd en daarna een ovenblik van de IKEA gevonden in de keuken wat de ideale lekbak lijkt (KONCIS, 26x20cm).

Als extra gadget, ook van Amazon, heb ik een inkbird temperatuursensor met Bluetooth en 4 sensoren (40 euro).

Op het menu, spareribs! Ingeslagen bij de Hanos met daarnaast rub en rook chunks. Vlies eraf, sparerib door de helft en rub erop.

De starter gevuld met 24 briketten van jawel - de lidl, dat was wat paste naast de lekbak. Na opstoken 20 minuten in de lege bbq om alle nieuwigheid eraf te branden.

Spareribs kwamen te laat uit de koelkast dus die heb ik al 20 minuten in de oven gezet om op temperatuur te komen. Daarna in de bbq en daar kwam les 1, temp kakte in van 120 naar 90. Uiteindelijk na veel lucht erbij lang rond de 110 gedraaid incl een blokje rookhout.

1,5 uur roken, daarna een uur in de folie. Krap, maar het past allemaal. Ten slotte nog 45 minuten uit de folie en insmeren met een mix van overgebleven vet, bbq saus en appelsap.

Eindresultaat was erg lekker! Volgende keer zou ik nog langer in het folie doen om het echt fall of the bone te maken.

Andere leerpunten:

Toch maar ecobrasa briketten gaan gebruiken voor minder as en een stabielere of meer voorspelbare temperatuur.

Ik redde het niet met een lading briketten en daarna was het zoeken naar een stabiele temperatuur en moest ik spelen met briketten eruit en later weer erbij. Ze waren denk ik ook nog niet volledig aan.

Temperatuurmeter aan je telefoon gekoppeld met een grafiek is super handig en leerzaam wat aanpassingen voor effect hebben, aanrader.

Ben benieuwd of de aftermarket luchtregelaar en zo’n offset plaat veel schelen qua temperatuur stabiliteit. Ga ik denk ik nog wel proberen.

Tot zover, ik heb me een middagje vermaakt met tweaken en smullen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UTiw52ITDoNqe3LUmVqIVS1iRd8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3tZuMSuPazsqNozvLK10it8f.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2H0sCkLRD5eU55Q2U3mShGO51A0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X8O1oPdxab8gsyI6wXfbkIrj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r9hnxXV1_fkKI6thVaXO8QXS9I8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/J4Dtur2KJr0LeqzLLpLuMvkr.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9kzKd3HzY2jDH2iGHXzPrTlaZg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lqqv82NByntBL8jZTPh5NAoo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sgZ5cK0uAgQDkqEM6RZzh05I1fE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/61X2ZVgev2B3eXwupkkGpkhs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHOBMyTzmtC0xxlVfIyUwFH2hZ0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2UBypad54IomfqGnArvrgYfa.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 39% gewijzigd door Kiwi_Kevin op 08-06-2024 20:02 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:47
Snelle zaterdag hack: offset plate

Benodigdheden:

- stukje staalplaat wat ik nog had liggen (https://www.hornbach.nl/p...50x0-75-mm-staal/7297000/)

- metaalschaar
- ijzervijl
- lijmklemmen en twee stukjes profiel voor het buigen

Je kunt dit natuurlijk ook doen met een haakse slijper maar die had ik uitgeleend - zal je altijd zien. Dat zal nette snedes geven en is makkelijker bij het op lengte knippen, daar moest ik nu het reststuk elke keer ombuigen om te knippen.

1. Op maat knippen in de breedte
2. 90 graden hoek buigen
3. Op maat knippen in de lengte
4. Hoekjes afronden
5. Scherpe randen afvijlen

Geen idee hoe dit plaatje zich houdt bij hoge temperaturen, dat gaan we nog uitvinden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGfINvyJ38Rjjv6UBsbaw7R7emo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lpf2GyxlVLhVTaMcwJcydDxX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YTGpyGzNQ_b2f9TE2jSXdkhonKA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IpnBkTS0xIxLu8XBDabYhibA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EOZ89zXxw6EWHgQLOHqrnWjOByQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uEJE1zJBirJ7o4jnv9YpKGvb.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHShbvP4CKWrwc-DtfT0JWcUAlo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FppCL8xpJHpCPB8uPVD6U5CI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSi1aS6pIaj5uJ65kOB379FJLAo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3n4vqnxmyGEQQWBCTv3jWzHd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8-GBSaQlmnJIm_dHYDDydQmKn8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WKT42ruA0WDpYSdIgB4JLNxp.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-04 11:08

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

crosspost uit het BBQ topic:

Zojuist een WBA gekocht om mee te nemen naar Frankrijk. Beetje een impuls aankoop maar aangezien je op de camping 35 euro per week betaalt om een half olievaatje te huren. Leek ons dit wel een goede investering.
Nu vraag ik me af. Ik heb niet zo'n starter, maar wel een kamado + toebehoren thuis. Kan ik in Frankrijk gewoon het best een zak kolen kopen (heb aanmaak wokkels)? Of moet ik toch een starter halen en briketten in de starter gooien? Het is om wat worstjes/burger/filetje op te bakken.

ps. de aanmaakwokkels heb ik al liggen, en heb evt ook een one minute lighter die mee kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Houtskool: wokkels zijn prima
Briketten: zou ik altijd in een kleine starter doen als je niet de buren wilt uitroken ;) aansteken met wokkels kan, maar gaat bij de meeste mensen vaak niet goed (zonder starter bedoel ik dan)

[ Voor 7% gewijzigd door Leipo op 30-06-2024 20:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Chrosser schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:02:

Zojuist een WBA gekocht om mee te nemen naar Frankrijk. Beetje een impuls aankoop maar aangezien je op de camping 35 euro per week betaalt om een half olievaatje te huren. Leek ons dit wel een goede investering.
Nu vraag ik me af. Ik heb niet zo'n starter, maar wel een kamado + toebehoren thuis. Kan ik in Frankrijk gewoon het best een zak kolen kopen (heb aanmaak wokkels)? Of moet ik toch een starter halen en briketten in de starter gooien? Het is om wat worstjes/burger/filetje op te bakken.

ps. de aanmaakwokkels heb ik al liggen, en heb evt ook een one minute lighter die mee kan
Wat hierboven gezegd wordt.

En bedenk wel dat op veel plekken in Frankrijk geen kolen/briketten zijn toegestaan op campings, dus zoek dat vooraf even uit. (Daarom heb ik een extra WGA gas gekocht... -O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:58
Ik heb inmiddels een thermometer in huis van de vrienden van Ali: ik vraag me alleen af hoe doen jullie dat met transport. Uiteraard heb ik het rooster door de helft geflexed, en prop ik hem maximaal vol met spullen, incl een getweakte brikettenstarter van de action. Die is net wat breder dan de helft van mijn WGA (niet erg, want ik vul hem toch met wokkels en kolen) maar ik ben bang dat mijn pin van de thermometer in de weg zit als ie in het midden zit: heeft iemand al geprobeerd om deze een stukje korter te zagen? zodat ie ook beter boven het vlees blijft zweven en niet in de kolen zit te poeren (de pin is circa 4 cm lang).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Chrosser schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:02:

kolen + one minute lighter werkt prima hoor. Zelf gebruik ik een gasbrander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
@Sammy_tukker daarom heb ik mijn thermometer niet in het midden, maar juist meer aan 1 kant.
heeft ook het voordeel dat je bij een direct/indirect opstelling daadwerkelijk de temp bij het vlees meet en niet de (straling van) de kolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-04 11:08

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

iscara schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:08:
[...]

kolen + one minute lighter werkt prima hoor. Zelf gebruik ik een gasbrander.
thnx voor jullie antwoorden. Op de camping waar we heen gaan is het wel toegestaan. Ze verhuren ook alleen een kolen barbecue en in de winkel kun je (te duur) ook kolen en aanmaakblokjes kopen.

Ben inderdaad van plan om tang, handschoen, wokkels, en lighter (en wat rubs waarschijnlijk) in de WGA op te bergen. Dan hoef ik daar alleen nog houtskool te kopen en ben ik in elke omstandigheid voorzien van een bbq die ik aankrijg. Wordt sowieso niks ingewikkelds. Meestal wat stokbrood en salade er bij en we zijn ready to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Laatst online: 22-08-2024
Welke tips willen jullie een beginnend barbecue'er geven? Ik heb hem nu 3x gebruikt maar na circa 35 minuten zijn de kolen weer opgebrand omdat de barbecue maximaal gaat.

Ik gebruik een kleine starter, tot de nok vol vullen, wachten tot de bovenste kolen wit worden en dan uitstrooien. Alle roosters op 50 procent open en bakken maar. Wellicht dat ze ook kort meegaan omdat ik wacht tot de bovenste kool wit wordt? Of moet ik overstappen op briketten?

[ Voor 11% gewijzigd door C6DL op 13-07-2024 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falco
C6DL schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 16:21:
Welke tips willen jullie een beginnend barbecue'er geven? Ik heb hem nu 3x gebruikt maar na circa 35 minuten zijn de kolen weer opgebrand omdat de barbecue maximaal gaat.

Ik gebruik een kleine starter, tot de nok vol vullen, wachten tot de bovenste kolen wit worden en dan uitstrooien. Alle roosters op 50 procent open en bakken maar. Wellicht dat ze ook kort meegaan omdat ik wacht tot de bovenste kool wit wordt? Of moet ik overstappen op briketten?
Houtskool gaat wel harder dan briketten inderdaad. Ik denk dat je met houtskool tussendoor moet bijvullen dan.

Ik gebruik zelf overigens uitsluitend briketten en dan kokos briketten. Deze doen het ongeveer 2 uur is mijn ervaring.
https://www.eco-logisch.n...s---2-dozen-van-10kg-2034

En ik richt mijn WGA in zoals deze mannen. Zij hebben het wel over 1/3 kolen en 2/3 leeg, bij mij is het meer 50/50.... Luchtschuiven diagonaal doe ik overigens wel.
https://bbqproof.nl/bbq-blog/bbq-op-de-camping/

[ Voor 6% gewijzigd door Falco op 13-07-2024 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Falco schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:53:
[...]

Houtskool gaat wel harder dan briketten inderdaad. Ik denk dat je met houtskool tussendoor moet bijvullen dan.

Ik gebruik zelf overigens uitsluitend briketten en dan kokos briketten. Deze doen het ongeveer 2 uur is mijn ervaring.
https://www.eco-logisch.n...s---2-dozen-van-10kg-2034

En ik richt mijn WGA in zoals deze mannen. Zij hebben het wel over 1/3 kolen en 2/3 leeg, bij mij is het meer 50/50.... Luchtschuiven diagonaal doe ik overigens wel.
https://bbqproof.nl/bbq-blog/bbq-op-de-camping/
Handige link! dank je wel.
Gebruik je ook een starter voor de briketten? En wanneer haal je deze uit de starter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falco
C6DL schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:40:
[...]

Handige link! dank je wel.
Gebruik je ook een starter voor de briketten? En wanneer haal je deze uit de starter?
Ik gebruik ook een starter, een kleintje (ook ecobrasa meen ik) en dat is precies genoeg voor een halve WGA vol kolen.
Ik haal ze meestal uit de starter als de bovenste kolen witte randjes beginnen te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:08
Ik heb vanavond voor het eerst mijn WGA ingewijd, briketten gebruikt tot ca de helft. Openingen op de bodem voor de helft open gedaan, deksel helemaal open. Kon daar zeker 1-1,5 uur mee doen en toen waren er nog genoeg briketten over en op temp. Dus denk dat je de houtskool met teveel lucht er te hard doorheen brandt.

Top ding trouwens! Erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04 14:19
Ben sinds vorige week eigenaar van een WGA Gas. :*)

Wil mijn WGA gaan tweaken et handvaten en temperatuur meter!
Zou de beginpost bijgewerkt kunnen worden aub? Vele linkjes zijn dood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04 14:19
jelveen schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:13:
[...]

Even een update ten aanzien van bovenstaande vraag van mij:
Een zondagmiddag met niks te doen, wat resthout, kinderen die wel iets wilde knutselen en dus in totaal 6 linker handen (ben niet zo'n klus wonder) levert het volgende resultaat :) Ik win er geen design prijs mee maar het is beter dan gesmolten plastic :*)

Dank voor het meedenken allemaal. Op naar de volgende 20 jaar met deze WGA.

[Afbeelding]
Zie er goed uit, ben van plan om ook zoiets te maken met resthout. :)

Edit: Bij aan het kijken online naar handvaten, kom voornamelijk keukenkasten handvaten tegen. Wat is de minimale hoogte voor een greep zodat het niet te warm word.?

[ Voor 12% gewijzigd door walterworld op 15-07-2024 14:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-04 16:27
Ik werd getriggered en ben het even uit gaan zoeken:
Die zijkant beugels zitten blijkbaar bij de oude modellen er op (121020). Deze worden nog wel in de US verkocht, maar in Europa wordt de variant zonder beugels nu verkocht (1131004).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-04 10:03
walterworld schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:05:
[...]

Zie er goed uit, ben van plan om ook zoiets te maken met resthout. :)

Edit: Bij aan het kijken online naar handvaten, kom voornamelijk keukenkasten handvaten tegen. Wat is de minimale hoogte voor een greep zodat het niet te warm word.?
Kan ik je niet echt advies over geven. Heb gewoon de dikte aangehouden van het resthout wat ik had :) . Er was een poosje terug wel iemand op marktplaats die zelfgemaakt houten handvatten aanbood. Die vroeg er wel de hoofdprijs voor dus daarom heb ik dat toen niet gedaan. Je zou eens kunnen kijken of die er nog zijn en bij zijn ontwerp kunnen spieken. Dan weet je in ieder geval dat er over nagedacht is door iemand die er meer dan 1 gemaakt heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C6DL
Falco schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 21:14:
[...]

Ik gebruik ook een starter, een kleintje (ook ecobrasa meen ik) en dat is precies genoeg voor een halve WGA vol kolen.
Ik haal ze meestal uit de starter als de bovenste kolen witte randjes beginnen te krijgen.
Ging prima met briketten!
Na 4 uur was dat ding nog warm. Voor het eerst dat ik met indirecte warmte iets heb bereid. De zalm was heerlijk! En de roosters inderdaad diagonaal en bij de kolen alles dicht.
Alleen weinig tot geen rook. Wellicht wat van die rook krulletjes kopen volgende keer.

Enige vraag nog, de temperatuur zat rond de 250 graden, wellicht iets te warm?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6KszL0rLUqFd-oj-0yPslYogTX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FpD9Gb1Q92qk3Cj0kxxvPQKD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pTzCJz216oRE-eH9gAuR3qZ37Dc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GffGkstgxt8py1OjLPQRNQYP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PR1-pQiGZzE9WyZv6nWAPMC1VjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EFNt0B25jpRnpHHll4MLb4mP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:08
C6DL schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:56:
[...]

Na 4 uur was dat ding nog warm. Voor het eerst dat ik met indirecte warmte iets heb bereid. De zalm was heerlijk! En de roosters inderdaad diagonaal en bij de kolen alles dicht.
Alleen weinig tot geen rook. Wellicht wat van die rook krulletjes kopen volgende keer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Rook krijg je van rookhout, die krullen zijn om de boel aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
olafmol schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:39:
[...]

Rook krijg je van rookhout, die krullen zijn om de boel aan te maken.
Agh het werkte, rookte goed.
Volgende keer zal ik ze halen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falco
C6DL schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:56:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Klein beetje minder kolen de volgende keer, dan wordt de BBQ minder heet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Falco
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OHAKWtB2TfpseOpAyCF1FAQKG_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDblsdOHazXzLjLbL9375Cqm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbk_oVGF2vs6-HwyyGoajt_ImGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GkN1gqsxuGg0BvCshrZvJblG.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een WGA op kolen en op gas en ik heb met kamperen die op gas mee. Meestal mag dat langer als het droog is.

Voordeel van zo'n bak/grill plaat is dat het veel makkelijker schoonmaken is, dan het vet onderuit de BBQ te vissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Falco schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:02:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb een WGA op kolen en op gas en ik heb met kamperen die op gas mee. Meestal mag dat langer als het droog is.

Voordeel van zo'n bak/grill plaat is dat het veel makkelijker schoonmaken is, dan het vet onderuit de BBQ te vissen...
Hé handig, ik gebruik nog steeds de grill, en heb onderin de BBQ altijd een laag aluminiumfolie om het vet op te vangen. Dit is nog nét een beetje onderhoudsarmer! :D

Waar is deze te kopen/bestellen?

Overigens, ik heb al jaren een koppelingsslang om de BBQ aan een grote gastank te hangen. Veel voordeliger dan die ellendige dure kleine tankjes. :9

Wanneer je die grote tank kwijt kun dan, want voor een ‘mobiele’ picknick is dit uiteraard handiger.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falco
Ramzzz schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:41:
[...]

Hé handig, ik gebruik nog steeds de grill, en heb onderin de BBQ altijd een laag aluminiumfolie om het vet op te vangen. Dit is nog nét een beetje onderhoudsarmer! :D

Waar is deze te kopen/bestellen?

Overigens, ik heb al jaren een koppelingsslang om de BBQ aan een grote gastank te hangen. Veel voordeliger dan die ellendige dure kleine tankjes. :9

Wanneer je die grote tank kwijt kun dan, want voor een ‘mobiele’ picknick is dit uiteraard handiger.
Ik had deze plaat gekocht voor smashburgers op een 57 cm Weber, maar blijkt ook redelijk goed op de WGA te passen. Ze goochelen wel met de prijs overigens, ik heb het tijd geleden voor €59 gekocht, toen ineens €119 en nu in de "sale" voor €65. Bij Lodge zelf (us site) is het $42...
https://www.kookpunt.nl/l...dubbelzijdig-ldp3-42x24cm

En ik kook op Trangia setje, dus ik heb deze tankjes sowieso mee. Welke reduceer heb je er dan bij overigens?

[ Voor 8% gewijzigd door Falco op 17-07-2024 17:00 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:01
Falco schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:02:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Fuck. Nu wil ik er ook eentje op gas met die platen erbij… En bij Bol is de gasvariant best betaalbaar.

Edit: allebei besteld. In oktober ben ik jarig. Dan vraag ik een ruggengraat…

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Falco schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:57:
[...]

Ik had deze plaat gekocht voor smashburgers op een 57 cm Weber, maar blijkt ook redelijk goed op de WGA te passen. Ze goochelen wel met de prijs overigens, ik heb het tijd geleden voor €59 gekocht, toen ineens €119 en nu in de "sale" voor €65. Bij Lodge zelf (us site) is het $42...
https://www.kookpunt.nl/l...dubbelzijdig-ldp3-42x24cm

En ik kook op Trangia setje, dus ik heb deze tankjes sowieso mee. Welke reduceer heb je er dan bij overigens?
Thanks voor de tip! :)

Deze heb ik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2NKqRr99Pk7BOgIANJbvoDrJkP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jbkp5hSWAnQRW4VT6Ax1xcKK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGlh9Sg7oKx3e9NVKdkQeuRXU0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jn8RTitzvBcPuFLmXEyT60Yy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jzV4m9MACRCCNZ4ix_oj3IMnqio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AyE21gjSkV8QFmtTekvbtdYa.jpg?f=fotoalbum_large
Cavagna 914.

Upload duurde even vanaf de camping in de Languedoc… :P

Destijds gewoon gegoogled en besteld met de juiste slang-aansluiting voor de Weber.

Als je niet goed zoekt sla je steil achterover van de prijzen, woekeraars alom, o.a. bij Bol. :X

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 17-07-2024 17:59 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Cass Casey schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 17:25:
[...]

Fuck. Nu wil ik er ook eentje op gas met die platen erbij… En bij Bol is de gasvariant best betaalbaar.

_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falco
[...]

Pas wel op, het past redelijk goed, maar niet 100%. Er zijn bij zifa grills en die vent op Marktplaats ook precies passende platen te koop.
Maar dan heb je geen degelijk gietijzer wat ook op het gasfornuis, grotere BBQ of op kampvuur kan ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barrymossel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

Ik had er al eens eerder over nagedacht maar nu ook maar besteld. Gelijk ook een Premium Flavor Bar besteld. Een RVS rookbox had ik in de supermarkt al eens voor 5 euro gescoord en ik heb nog ergens een zak mesquitesnippers liggen :9 En ik heb vakantie!

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-04 13:37
Ik ga binnekort op vakantie, waar enkel een gas bbq is toegestaan. Ik heb al een normale WGA, dus ik zit te kijken voor een gas WGA. Wat heb je naast de bbq nog nodig? Gasfles(je) en aansluiting? Of ook nog andere benodigdheden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:12
jordy89 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:12:
Ik ga binnekort op vakantie, waar enkel een gas bbq is toegestaan. Ik heb al een normale WGA, dus ik zit te kijken voor een gas WGA. Wat heb je naast de bbq nog nodig? Gasfles(je) en aansluiting? Of ook nog andere benodigdheden?
Ligt er aan waar je heen gaat, maar heb zelf voor de WGA-gas zo'n adapter gekocht om op de Franse Campingaz wegwerpflesjes te kunnen aansluiten. Bijvoorbeeld deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-04 13:37
JPDeckers schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 00:07:
[...]

Ligt er aan waar je heen gaat, maar heb zelf voor de WGA-gas zo'n adapter gekocht om op de Franse Campingaz wegwerpflesjes te kunnen aansluiten. Bijvoorbeeld deze.
Frankrijk inderdaad. Dus dan zou ik de WGA, deze adapter en wegwerp gasflesjes moeten kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
jordy89 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 06:41:
[...]

Frankrijk inderdaad. Dus dan zou ik de WGA, deze adapter en wegwerp gasflesjes moeten kopen.
Nou, de WGA heb je nodig. Die adapter heb je niet nodig als je genoeg gasflesjes uit NL meeneemt (met de draaiaansluiting). Als je ervoor kiest de Campingaz gasflesjes te gebruiken die ze met name in Frankrijk verkopen, dan heb je die adapter wel nodig. (In Frankrijk schijnen de flesjes met draaiaansluiting slecht verkrijgbaar te zijn, maar de Campingaz juist weer wel goed...)

Zelf heb ik de adapter gekocht, want ik verwacht veel te BBQ-en en ga de auto niet volstouwen met gasflesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Falco schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 18:19:
[...]

Pas wel op, het past redelijk goed, maar niet 100%. Er zijn bij zifa grills en die vent op Marktplaats ook precies passende platen te koop.
Maar dan heb je geen degelijk gietijzer wat ook op het gasfornuis, grotere BBQ of op kampvuur kan ...
Vandaag alles uitgepakt (had van de week me misdragen met online shoppen). Ik had al een nieuwe “normale” WGA besteld vanwege de relatief lage prijs op Amazon ter vervanging van mijn oude en door jou ook de WGA-gas met die plaat erbij. De WGA’s blijven wel allebei, maar de plaat gaat retour naar Kookpunt. Vind ik toch niet handig dat hij er niet in past. Ik vandaag maar online zoeken naar passende varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Cass Casey schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:19:
[...]

Vandaag alles uitgepakt (had van de week me misdragen met online shoppen). Ik had al een nieuwe “normale” WGA besteld vanwege de relatief lage prijs op Amazon ter vervanging van mijn oude en door jou ook de WGA-gas met die plaat erbij. De WGA’s blijven wel allebei, maar de plaat gaat retour naar Kookpunt. Vind ik toch niet handig dat hij er niet in past. Ik vandaag maar online zoeken naar passende varianten.
Van die plaat snap ik, als ik het specifiek voor de WGA gas gekocht zou hebben, dan zou ik het ook 100% passend willen.

Misschien nog even kijken naar de link van @barrymossel , daar hebben ze een mooie passende halve en die kan dan op de kolen en gas WGA.

Sowieso erg mooi spul op die site, ik zal eens kijken of ik me in kan houden. Het duurt nog wel even voor ik jarig ben en een ruggengraat kan vragen als cadeau...

https://www.gussroste.de/...ber-go-griddle-heber.html

[ Voor 8% gewijzigd door Falco op 20-07-2024 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:59
Ik merk dat er best wel wat valse lucht ontsnapt bij de randen van de deksel - het is ook allemaal niet perfect recht, dus logisch op zich.

Iemand ervaring met het plaatsen van vilt? (aan de deksel?)

Bijv.
https://www.kamadobbq.nl/...ing-compact-15inch-i.html

(bestaan ook goedkopere niet-fiber varianten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Hoe houden jullie de wga op kolen een beetje schoon?
Vooral onderkant deksel wordt erg vuil door de rook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
- J.W. - schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:51:
Ik merk dat er best wel wat valse lucht ontsnapt bij de randen van de deksel - het is ook allemaal niet perfect recht, dus logisch op zich.

Bijv.

Als je kolen netjes doven als je alles dicht zet dan is het niet nodig extra maatregelen te nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
- J.W. - schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:51:

Bijv.

Hier zijn mensen die het hebben gedaan: https://www.bbqgenootscha...anywhere-2-1.33635/page-2

Zelf geen ervaring mee. Tijdens het bbq-en totaal geen last van en na gebruik doven de briketten ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
C6DL schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:15:
Hoe houden jullie de wga op kolen een beetje schoon?
Vooral onderkant deksel wordt erg vuil door de rook.
Niet. Maar er zijn mensen die bij Dasty zweren: https://www.wibra.nl/assortiment/c/huishoud/dasty/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

.

[ Voor 122% gewijzigd door evilution op 23-07-2024 09:24 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Ok. Kan iemand me toch even helpen. Ik wil graag een gasslang bij m’n gloednieuwe WGA-gas om hem op de grote fles te kunnen aansluiten. Liefst nog met een Y-verloop erbij, maar of dat past op zo’n Benegas ding; geen idee.

Anyway: die van Weber vind ik vrij prijzig. Ik heb topic doorzocht op “slang” en kom er wel wat (oudere) berichten over tegen, maar niet een duidelijk antwoord. Welke aansluiting moet ik nou precies hebben? Een DIN aan de ene kant met een druk verlagen van 30mbar? En aan de bbq-kant een EN417?

Heeft iemand dé tip waar ik moet zijn voor een goedkopere variant van die Weber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Cass Casey schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:33:
Ok. Kan iemand me toch even helpen. Ik wil graag een gasslang bij m’n gloednieuwe WGA-gas om hem op de grote fles te kunnen aansluiten. Liefst nog met een Y-verloop erbij, maar of dat past op zo’n Benegas ding; geen idee.

Anyway: die van Weber vind ik vrij prijzig. Ik heb topic doorzocht op “slang” en kom er wel wat (oudere) berichten over tegen, maar niet een duidelijk antwoord. Welke aansluiting moet ik nou precies hebben? Een DIN aan de ene kant met een druk verlagen van 30mbar? En aan de bbq-kant een EN417?

Heeft iemand dé tip waar ik moet zijn voor een goedkopere variant van die Weber?
Stukje naar boven staat toevallig 2 Posts daarover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Martinusz schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:54:
[...]

Stukje naar boven staat toevallig 2 Posts daarover :)
Ja, de post van @Ramzzz bedoel je. Maar als ik zoek op Cavagna 914 vind ik geen (voor mij) duidelijk item wat ik kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferragosto
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-03 13:51
Ik ga komende maand naar een festival waar max 250gr gasflessen mee naar binnenmogen, mijn WBGA Gas komt uit 2017.
Kan iemand mij even helpen welke opties ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Je zult gasflesje moeten zoeken met EN417 standaard schroefdraad, irritante is dat het er vaak niet bij staat. Je kunt namelijk wel flesjes vinden van 230gr bijvoorbeeld: https://www.decathlon.nl/...n_iHgoMy-2pBoC4h0QAvD_BwE
of deze https://www.dewitschijnde...hjcjuMRWngzBoC8iUQAvD_BwE
of https://www.xfood.nl/wink...ge-gasfles-230gr-optimus/

Maar niet altijd duidelijk of het de juiste aansluiting is.

[ Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 26-07-2024 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:19:
Je zult gasflesje moeten zoeken met EN417 standaard schroefdraad, irritante is dat het er vaak niet bij staat. Je kunt namelijk wel flesjes vinden van 230gr bijvoorbeeld: https://www.decathlon.nl/...n_iHgoMy-2pBoC4h0QAvD_BwE

zijn allemaal de juiste aansluiting.
in de praktijk heb je kwa schroefaansluiting voor kleine blikjes EN417 en Campinggas
al het andere is prik of duw aansluiting (voor die koffer brandertjes bijvoorbeeld).

voor die 250grams limiet: is dat gas gewicht of totaal gewicht?
anders moet je naar de 100grams blikjes kijken die net onder de 250gram totaalgewicht zitten
MSR / Primus / Coleman / Cadac zijn allemaal merken met de juiste en417 aansluiting op hun blikjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Martinusz schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:19:

Die primus van de Wit past in ieder geval, die heb ik gebruikt op mijn WGA.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-04 07:03
Voor thuis heb ik een Kamado staan die minimaal wekelijks gebruikt wordt. Ik ben groot fan van indirecte bereidingen en de reverse sear methode. Toen ik op dit topic stuitte kwam ik erachter wat er allemaal mogelijk was met de WGA leek met dit de perfecte vakantie barbecue.

Gisteren lekker MOINK balls gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/juJxIaI.jpeg

Modificaties die ik gedaan heb op mijn WGA:Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gtYXBGE.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hqHcCmp.jpeg

Op de wenslijst staat nog een mooi RVS rooster en misschien een gietijzeren rooster.

Vanavond staat picanha op het menu die ik reverse sear ga bereiden. Hopelijk lukt dat net zo goed :Y).

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferragosto
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-03 13:51
Leipo schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:50:
[...]

zijn allemaal de juiste aansluiting.
in de praktijk heb je kwa schroefaansluiting voor kleine blikjes EN417 en Campinggas
al het andere is prik of duw aansluiting (voor die koffer brandertjes bijvoorbeeld).

voor die 250grams limiet: is dat gas gewicht of totaal gewicht?
anders moet je naar de 100grams blikjes kijken die net onder de 250gram totaalgewicht zitten
MSR / Primus / Coleman / Cadac zijn allemaal merken met de juiste en417 aansluiting op hun blikjes
Is gas gewicht, dus als er max 250g op de verpakking staat komt het goed.
Werkt dit?
https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8480825?mc=8480825
Is zonder ventiel volgens mij maar dit is het enige dat Decathlon nog heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ferragosto schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:15:
[...]

Werkt dit?
Nee dat is volgens mij precies 1 die niet past, is volgens mij zonder schroefdraad, maar met een clicksysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
[...]

Werkt dit?
Deze werkt alleen met zoiets: https://amzn.eu/d/0ga8tkAX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-04 13:29
Ik heb een WGA van de vorige generatie, en vind het zo raar om te zien, dat deze geen handvatten aan de zijkant meer heeft? Die vind ik nou juist enorm handig!

Ik heb een kamado voor de low&slow en voor grote porties, maar voor even snel een burger, biefstuk of bavette gebruik ik al sinds 2012 dezelfde WGA. Echt fijn dingetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
[...]

Werkt dit?
dat is Campingaz en die werken alleen met hun eigen branders
Daar moet je dus verder van wegblijven als je geen andere Campingaz spullen hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
Makaja schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:10:
[...]

Ik heb een WGA van de vorige generatie, en vind het zo raar om te zien, dat deze geen handvatten aan de zijkant meer heeft? Die vind ik nou juist enorm handig!
De mijne heeft ook geen handvaten. Dat vergroot het GA gedeelte van de WGA wel flink is mijn ervaring. Daardoor neemt deze nu minder ruimte in, in de vouwwagen.
Als ik deze even wil verplaatsen, omdat de rook de tent inwaait b.v., gebruik ik vuurvaste handschoenen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:14

NoTimeRemains

I know

Voor vakantie heb ik ook een WGA gekocht. Ik heb t rooster door m'n zwager laten door slijpen zodat de mini starter er ook bij in past.

Op vakantie elke dag gebruikt en dit was het piece de resistance, Surf & Turf (Côte de Boeuf en kreeft)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVYLi0dKAQ-TeRHrlxu4apDFWWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GvXdR09txr2xZWAR7sHPIgfB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bibdOk7y8CsvUJuAH77mEcWfbEk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/odTJNShXf5HB4dufGKyCDrDZ.jpg?f=fotoalbum_large

In de Intermache een kleine roosterborstel gekocht, nu nog een compacte tang en een tas.

EDIT: Ik heb een grote Weber MasterTouch in de tuin staan maar ik denk dat ik de WGA toch wat meer voor de kleine dingen ga gebruiken. Sowieso voor sateetjes lijkt me deze erg handig.

[ Voor 8% gewijzigd door NoTimeRemains op 29-07-2024 14:07 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Heeft iemand deze set toevallig gekocht/gebruikt?

https://www.gussroste.de/...al-masterset-go-char.html

Zo ja, hoe bevalt dat en is het rooster/plaat niet te hoog om het deksel te kunnen sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Falco schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 18:03:
Heeft iemand deze set toevallig gekocht/gebruikt?

https://www.gussroste.de/...al-masterset-go-char.html

Zo ja, hoe bevalt dat en is het rooster/plaat niet te hoog om het deksel te kunnen sluiten?
Tadaa!

En nee, deksel kan prima dicht. Wel tip: laat ze niet buiten liggen. Ik moet binnenkort flink aan de schoonmaak om het roest en rommel te verwijderen.

Overigens moet ik toegeven dat ik vaker het normale rooster gebruik, omdat die makkelijker schoon te borstelen is.

[ Voor 8% gewijzigd door Cass Casey op 11-08-2024 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Cass Casey schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 18:37:
[...]

Tadaa!

En nee, deksel kan prima dicht. Wel tip: laat ze niet buiten liggen. Ik moet binnenkort flink aan de schoonmaak om het roest en rommel te verwijderen.

Overigens moet ik toegeven dat ik vaker het normale rooster gebruik, omdat die makkelijker schoon te borstelen is.
Ok, dank voor de snelle reactie!
Dan is mijn normale rooster doorslijpen eventueel een betere optie. En dan wellicht zo'n plaat.

Ik heb een grotere die soort van past op de WGA maar meenemen in de BBQ kan bij die sowieso niet...
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste