Het Weber Go Anywhere WGA BBQ Topic

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:35

Pixelmagic

Ubergeek

Bah, wilde hem vanmiddag bestellen en weer de oude prijs helaas....

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:14
RdBeer schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:51:
[Afbeelding]

Ik twijfel of dit niet ten koste gaat van de warmteontwikkeling.
Daarom heb ik de premium genomen, is breder en zitten gaten in :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:43
Heemels schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:47:
[...]

Zie dat dit nergens meer vooradig is. Ook op hun eigen site staat dit er helaas niet meer tussen.
Of zoek ik niet goed genoeg?
Is weer op voorraad zie ik net

https://www.bbq-toro.de/g...t-passend-fuer-weber-go-a

[ Voor 16% gewijzigd door baco101 op 02-05-2023 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
Zojuist de draaispit van bbq toro binnengekregen, hij past net niet hebben meer mensen dit probleem?

Ook kon ik waar de motor aan komt te hangen maar met 2 schroeven bevestigen ipv de 3 die zouden moeten, ik hoop dat het geen problemen geeft op de lange termijn.

Ben nog niet onder de indruk van het geheel, maar ik zal kijken hoe het in de praktijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:55
Op MP is er iemand die roosters en onderdelen verkoopt voor de Anywhere.
Toevallig ook hier actief. Of iemand ervaring met die spullen/verkoper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:31
baco101 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 14:36:
Zojuist de draaispit van bbq toro binnengekregen, hij past net niet hebben meer mensen dit probleem?

Ook kon ik waar de motor aan komt te hangen maar met 2 schroeven bevestigen ipv de 3 die zouden moeten, ik hoop dat het geen problemen geeft op de lange termijn.

Ben nog niet onder de indruk van het geheel, maar ik zal kijken hoe het in de praktijk gaat.
Beetje forceren 😉 tot op heden nog geen problemen dat hij maar met 2 schroeven vast zit… spul is echt wel stevig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:26
NeutraleTeun schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:52:
Ik heb laatst wat gekocht bij hem (kolenschotje). Contact was prima, verzending heel vlot en goed verpakt. Geen negatief punt te melden eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 12:18
Ik heb recent deze bij hem gekocht. Prima afhandeling, en snel contact en verzonden. Hij moest hem zelfs nog maken nadat ik hem besteld had. robkrekel in "Het Weber Go Anywhere WGA BBQ Topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:46
Heb ook wat dingen van hem. Helemaal prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 15:25
Zijn er ook RVS tafels te koop waar de WGA precies in past?
Ik heb nu een random rvs werk tafel (75cm). De WGA is dan net te hoog.
Maar als ik een lagere zou nemen, dan zitten de borden weer te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
kx22 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:44:
Zijn er ook RVS tafels te koop waar de WGA precies in past?
Ik heb nu een random rvs werk tafel (75cm). De WGA is dan net te hoog.
Maar als ik een lagere zou nemen, dan zitten de borden weer te laag.
Dat heb ik nog nooit voorbij zien komen, dus ik verwacht niet dat er standaard tafels (dus geen maatwerk) te koop zijn voor een WGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Ik heb al een mooie kolen WGA, maar heb via marktplaats ook een mooie gas WGA kunnen scoren.

Nu twijfel ik een beetje over zo'n flavorbar. Van Zifa is er de premium en de basic, die basic zou warmer blijven maar wat is dan het voordeel van de premium? Los van dat die volgens mij de hele bodem bedekt dus afdruipend vet vangt. Ze zijn inmiddels namelijk dermate duur dat ik er zeker geen twee ga bestellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb alleen de premium en kan deze dus niet vergelijken met de basic, maar je moet weten dat de premium geen vet opvangt: het loopt gewoon de bodem van de WGA in.
bij heel vet eten wordt de onderkant van de WGA dus een hele vette bende.

ik weet niet of die vet opvangbakjes van Zifa hiertegen zouden helpen, staat mij bij dat vroeger op de site stond dat ze alleen icm de basic te gebruiken waren. Mogelijk hebben ze het design iets aangepast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

De WGA is dit weekend in de aanbieding voor €89 bij Karwei en Gamma.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 22:10
Hi BBQfriends, jullie nog wat tips voor een temp meter in het deksel? Ik wil er graag een of twee in plaatsen maar er wordt zoveel op Alie aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Leipo schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:02:
ik heb alleen de premium en kan deze dus niet vergelijken met de basic, maar je moet weten dat de premium geen vet opvangt: het loopt gewoon de bodem van de WGA in.
bij heel vet eten wordt de onderkant van de WGA dus een hele vette bende.

ik weet niet of die vet opvangbakjes van Zifa hiertegen zouden helpen, staat mij bij dat vroeger op de site stond dat ze alleen icm de basic te gebruiken waren. Mogelijk hebben ze het design iets aangepast?
Ok, dank jullie wel voor de info. Ik dacht dat de (premium) flavor bar zo heet werd dat het vet verbrandt, maar dat is blijkbaar niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Een deel verbrand, maar heb je vette stukken vlees dan druipt er meer naar beneden dan wat de hitte weg kan branden.

De pluspunten waar ik hem voor gebruik:
- lagere temperaturen mogelijk
- brander blijft schoon
- gewone roosters te gebruiken ipv dat vage verschrikkelijke ge-emailleerde geval dat bij mijn wga zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Leipo schreef op zondag 21 mei 2023 @ 11:30:
Een deel verbrand, maar heb je vette stukken vlees dan druipt er meer naar beneden dan wat de hitte weg kan branden.

De pluspunten waar ik hem voor gebruik:
- lagere temperaturen mogelijk
- brander blijft schoon
- gewone roosters te gebruiken ipv dat vage verschrikkelijke ge-emailleerde geval dat bij mijn wga zat
OK, dank je wel, wat zou jij dan aanraden, de premium of de basic (zodat er eventueel lekbak of iets naast kan?

Ik heb ook de WGA op kolen, dus ik zou inderdaad roosters kunnen uitruilen. Of wellicht een mooi RVS rooster bestellen bij de Marktplaats verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Ik ben van nature een low&slow bbq-er en zou soms met de premium zelfs nog lager in temp willen gaan. Zelf zou ik dus weer voor de premium gaan aangezien de basic versie toch heter blijft en dat is niet zo mijn ding

Grill je juist veel vaker op hogere temperaturen dan zou ik voor de basic gaan.

Persoonlijke keuze dus

In de praktijk gebruik ik de gas wga alleen in Frankrijk en daar komen we eigenlijk nooit meer :P we koken op open vuur en als dat niet kan slingeren we de kolen wga aan = veel veelzijdiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Leipo schreef op zondag 21 mei 2023 @ 11:46:
Ik ben van nature een low&slow bbq-er en zou soms met de premium zelfs nog lager in temp willen gaan. Zelf zou ik dus weer voor de premium gaan aangezien de basic versie toch heter blijft en dat is niet zo mijn ding

Grill je juist veel vaker op hogere temperaturen dan zou ik voor de basic gaan.

Persoonlijke keuze dus

In de praktijk gebruik ik de gas wga alleen in Frankrijk en daar komen we eigenlijk nooit meer :P we koken op open vuur en als dat niet kan slingeren we de kolen wga aan = veel veelzijdiger
Ha ha, open vuur is ook mooi inderdaad, maar dat kan zo weinig (in drukke woonwijk wil ik dat de buren niet aandoen). Ik kook ook het liefst op de kolen variant, maar voor na werk snel buiten iets maken en op vakantie als kolen BBQ niet mag lijkt het me handig.

Daar heb/had ik dus een Cobb voor, maar die gebruik ik minder en minder. Alhoewel het voor low&slow wel een mooi ding is overigens.
Maar goed, die gaat waarschijnlijk Marktplaats op, 4 BBQ's is niet direct nodig.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictnoob
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:22
Ik ben 1 van de ringen verloren die om de pootjes hangen en zorgen dat de ventilatieschuivers stroef zijn en op z'n plaats blijven zitten.

Heeft iemand een idee van de maat van deze ringen zodat ik ze kan bestellen? Bij de plaatselijke bouwmarkt leek geen van de ringen uit het assortiment dezelfde maat te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
  • Laatst online: 10-06 16:31
THxZ0NE schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:56:
Hi BBQfriends, jullie nog wat tips voor een temp meter in het deksel? Ik wil er graag een of twee in plaatsen maar er wordt zoveel op Alie aangeboden.
Volgens mij maakt dat niet zoveel uit. Ik heb deze besteld iig.

Welke alu bakjes zijn perfect om de WGA in 2 te delen? Bakje als lekbak en restruimte voor kolen?

[ Voor 11% gewijzigd door dimmak op 23-05-2023 10:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
THxZ0NE schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:56:
Ik gebruik deze TFA Dostmann BBQ thermometer, gekocht via Amazon.nl
Deze schijnt redelijk nauwkeurig te zijn, aldus de reviews.

[ Voor 6% gewijzigd door LeGato23 op 23-05-2023 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Ik had de WGA al een tijdje op mijn verlanglijst staan en kwam hem zojuist tegen bij de AH voor 80 euro, gelijk maar meegenomen.

Bij AH Euterpeplein Amersfoort liggen er nog 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
MonkeySandwich schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:54:
Ik had de WGA al een tijdje op mijn verlanglijst staan en kwam hem zojuist tegen bij de AH voor 80 euro, gelijk maar meegenomen.

Bij AH Euterpeplein Amersfoort liggen er nog 2.
Dat is nog een aardige prijs. Heb gezien dat ze bij sommige AH's voor een stuk minder zijn verkocht.

Zelf bij Karwei ook zoiets betaald hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
Hier ook een trouwe WGA'er, en recent mijn oude WGA gepimpt met nieuwe RVS roosters en kolenroosters, en betere luchtschuifjes (marktplaats). Ook de buitenkant mat gemaakt met kachelspray.

Bij ikea hebben ze tegenwoordig goedkope trolley's die echt perfect passen vor de WGA (maar ook de Q1000 past er perfect op). Zoek hem maar eens op, de Ikea Nissafors.

Heb er twee hier voor boven genoemde bbqs. Zeer blij mee.

pics or it didnt happen ;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9R78F-zlwkA2cOyzg3pOmf6a91k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fVCN0He9Jws6WWBPPyUX22YC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bw1-OIP-Tj31zm1CxEP1dMYRi0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YsDa4WZonRXG24hzVDmtZNx6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adyiqYS9_ZSGpL-TyrqN9t_q798=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BKRshYqORoloNyKuiTi1Sdy3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door ctrl-tab op 05-06-2023 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ctrl-tab schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:18:
Hier ook een trouwe WGA'er, en recent mijn oude WGA gepimpt met nieuwe RVS roosters en kolenroosters, en betere luchtschuifjes (marktplaats). Ook de buitenkant mat gemaakt met kachelspray.

Bij ikea hebben ze tegenwoordig goedkope trolley's die echt perfect passen vor de WGA (maar ook de Q1000 past er perfect op). Zoek hem maar eens op, de Ikea Nissafors.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Super cool! Welke verf is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:31

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ctrl-tab
barrymossel schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:31:
[...]

Super cool! Welke verf is dat?
Action hittebestendige matte verf.
https://www.action.com/nl...ittebestendige-spuitverf/

[ Voor 15% gewijzigd door ctrl-tab op 05-06-2023 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ctrl-tab
Goed ontvetten, evt afplakken, inspuiten, paar uurtjes drogen, daarna een keer goed heet stoken (uitharden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Ik mag mij hier inmiddels melden als WGA eigenaar, afgelopen week bij Welkoop gekocht voor €81,75

Vorig jaar ging de Napoleon gasser mee op vakantie, maar die is best fors, voor dit jaar nemen we de WGA dus mee.

Nu nog op zoek naar een scheidingsschot voor de kolen....

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
henkNL schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:25:
Ik mag mij hier inmiddels melden als WGA eigenaar, afgelopen week bij Welkoop gekocht voor €81,75

Vorig jaar ging de Napoleon gasser mee op vakantie, maar die is best fors, voor dit jaar nemen we de WGA dus mee.

Nu nog op zoek naar een scheidingsschot voor de kolen....
https://www.marktplaats.n...irect-bbq-op-de-weber-wga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Het scheidingsschot van MP is binnen.

Nu nog een brikettenstarter;
Ik heb hier de kleine Weber starter liggen, maar dan gaat de deksel niet meer dicht, deze starter is in diameter 14,5-15cm.
Iemand een tip, of is de Ecobrasa nog de juiste keus?

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timvdbersselaar
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-11-2024
henkNL schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:20:

Ik heb hier de kleine Weber starter liggen, maar dan gaat de deksel niet meer dicht, deze starter is in diameter 14,5-15cm.
Ik heb ook de kleine Weber starter. Als je het kolenrooster aan een kant schuin onder het pinnetje van de poten schuift dan past het en kan het deksel dicht. Ik heb het grillrooster wel in tweeën gezaagd en deze past dan ook makkelijk onderin.
Wellicht heb je hier iets aan!
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
henkNL schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:20:

Hier past de kleine Weber gewoon. Wel rooster door de midden gezaagd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:20

vectormatic

Warlock of the doorlock

barrymossel schreef op maandag 19 juni 2023 @ 07:17:
[...]

Hier past de kleine Weber gewoon. Wel rooster door de midden gezaagd.
Dit, gewoon de slijptol door t rooster heen, scheelt bakken met ruimte en is ook met afwassen makkelijker

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 16:36
Hier nog een WGA eigenaar sinds dit weekend.
Voor het eerst gebruikt ook dit weekend gelijk.

Merkte wel dat ik er toch meer kolen in moet aanmaken als dat ik in eerste instantie dacht.
Ik had aan 1 kant kolen gelegd deze aangemaakt (briketten eigenlijk) en het vlees er niet boven maar "tegenaan".

Ik had het idee dat het allemaal niet heel hard ging, misschien echt houtskool gebruiken voor de "snelle" bbq? (Kipspiezen e.d.).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ctrl-tab
Nederlandhc schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:10:
Hier nog een WGA eigenaar sinds dit weekend.
Voor het eerst gebruikt ook dit weekend gelijk.

Merkte wel dat ik er toch meer kolen in moet aanmaken als dat ik in eerste instantie dacht.
Ik had aan 1 kant kolen gelegd deze aangemaakt (briketten eigenlijk) en het vlees er niet boven maar "tegenaan".

Ik had het idee dat het allemaal niet heel hard ging, misschien echt houtskool gebruiken voor de "snelle" bbq? (Kipspiezen e.d.).
Briketten zijn imo inderdaad ongeschikt voor grillen op de wga tenzij je low and slow wilt doen.
Ze zijn te groot en daardoor ofwel te weinig stralings oppervlakte, ofwel te veel warmte als ze volledig ontvlamt zijn.

Hier altijd houtskool op wga. Halve bodem.optisch dicht, en dan een half startertje of minder erop.

Vlees gaat hier toch altijd indirect in het begin. Tegen de tijd dat ze naar de kolenkant gaan (voor wat grillstreepjes) is het vuur goed aangewakkerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Hoop morgen de eerste keer de wga te gaan gebruiken, gekocht voor op de Veluwe en ja hoor, (terecht) stookverbod vanwege de droogte. Zojuist is alles lekker nat gespoeld dus morgen lekker satetje maken !

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
ctrl-tab schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:04:
[...]

Briketten zijn imo inderdaad ongeschikt voor grillen op de wga tenzij je low and slow wilt doen.
Ze zijn te groot en daardoor ofwel te weinig stralings oppervlakte, ofwel te veel warmte als ze volledig ontvlamt zijn.

Hier altijd houtskool op wga. Halve bodem.optisch dicht, en dan een half startertje of minder erop.

Vlees gaat hier toch altijd indirect in het begin. Tegen de tijd dat ze naar de kolenkant gaan (voor wat grillstreepjes) is het vuur goed aangewakkerd.
Voor de gewone Weber kogel gebruik ik de standaard de Weber briketten. Wilde deze week weer inslaan en ook voor de WGA
Iemand een tip voor koutskool voor de WGA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falco
henkNL schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:39:
[...]

Voor de gewone Weber kogel gebruik ik de standaard de Weber briketten. Wilde deze week weer inslaan en ook voor de WGA
Iemand een tip voor koutskool voor de WGA?
Ik gebruik Ecobrasa kokosbriketten, worden voor mij heet genoeg eigenlijk. Weinig as ook en worden gemaakt uit restafval, bevalt mij best.

De kleine briketten starter van Ecobrasa is overigens super combi met een WGA. Met een (goed) volle kleine briketten starter heb ik genoeg voor een halve WGA vol, ideaal voor indirect en directe hitte.

https://www.eco-logisch.n...kjes-cocos---2-dozen-2034

[ Voor 17% gewijzigd door Falco op 20-06-2023 22:58 . Reden: toevoeging starter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:27
Falco schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 22:52:
[...]

Ik gebruik Ecobrasa kokosbriketten, worden voor mij heet genoeg eigenlijk. Weinig as ook en worden gemaakt uit restafval, bevalt mij best.

De kleine briketten starter van Ecobrasa is overigens super combi met een WGA. Met een (goed) volle kleine briketten starter heb ik genoeg voor een halve WGA vol, ideaal voor indirect en directe hitte.

Past die starter ook in de weber als je hem mee neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
TheJVH schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 23:37:
[...]

Past die starter ook in de weber als je hem mee neemt?
Als je het rooster doormidden zaagt wel inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ctrl-tab
Falco schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 22:52:
[...]

ja je hebt gelijk, ecobrasa briketten zijn prima op de wga.
maar de standaard formaat briketten (van die grote rookbommen) zijn niet geschikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
ctrl-tab schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:11:
[...]

ja je hebt gelijk, ecobrasa briketten zijn prima op de wga.
maar de standaard formaat briketten (van die grote rookbommen) zijn niet geschikt
Ik gebruikte de Ecobrasa ook in mijn Cobb, top kooltjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• headout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-06 22:14

headout

Oi oi!

Hier ook fan van Ecobrasa, zowel voor mijn Weber kettle als de WGA. Een wat kleinere starter zou wel wenselijk zijn, dus dank voor den tip :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toorts
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 11:34
Iemand een tip voor compacte bbq tools? zodat deze mooi op te bergen zijn in de WGA..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Ik heb een RVS en siliconen keukentang van Cuisipro (24cm), daar doe ik zo'n beetje alles mee. Super dingen!

https://www.debijenkorf.n...ef=%2Fcuisipro%3Fpage%3D2

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:52
toorts schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:58:
Iemand een tip voor compacte bbq tools? zodat deze mooi op te bergen zijn in de WGA..
Als je het slim inpakt, kunnen er normale klemmen en borstels in de WGA. Zie hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YWAtIhkZycIGBzpEKM3qC3SykwU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BJtHp2Ni5oqjQ5Yq6uq62Jcr.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssMpfE_WwEvcmQrGs7IgjapW8H8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aQHnIm1X3nf5n3MeK8vzVeRN.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bv1lV8Ixks1vLp_Bgv4A0TeovfM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IoTTiIgvF6oZmbRLOCMdHL0F.jpg?f=user_large

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falco
Ik zal mijn WGA rooster toch nog eens in tweeën delen, toch wel handig om meer te kunnen opbergen in de WGA zelf. (al heb je vaak toch een losse bak met kolen mee op vakantie....).

Ik heb ook een WGA Gas, maar de hoeveelheid vet en ranzigheid wat je daarin vind na een BBQ sessie vind ik niet fijn op vakantie. Thuis is dat ding handig om even snel te BBQen en heb ik ook wel de middelen om het weer schoon te maken, maar op campings is dat minder. Dan is een kolen BBQ waar die ranzigheid gewoon verbrand eigenlijk handiger....

Nu maar hopen dat het in Zweden niet te droog gaat zijn dat een kolen BBQ niet zou mogen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
in Zweden is een heel WGA rooster juist handiger...

... om op een paar stenen te plaatsen en een houtvuurtje er onder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Over roosters gesproken, waarom kan ik nergens een nieuw rooster vinden?
Gewoon het standaard rooster, maar nergens te vinden. Niet in fysieke winkels (waar ze wel de bbq zelf verkopen) en online is alles in backorder lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:21
Sinds kort ook in het bezet van een go anywhere, gekocht voor de vakantie.
Heeft iemand nog een goede tip voor een hoes/tas? Vindt 45,- voor een originele tas redelijk aan de prijzige kant voor een bbq van 80,-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 16:20

red bull

Keeps me awake !

koendio schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:53:
Heeft iemand nog een goede tip voor een hoes/tas? Vindt 45,- voor een originele tas redelijk aan de prijzige kant voor een bbq van 80,-
Goedkoopste oplossing is denk ik zoiets: https://www.ikea.com/nl/n...tas-groot-blauw-17228340/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Bedankt voor de suggestie, dat lijkt redelijk te passen!

Frakta: 55x37x35 cm
WGA (kolen): 36.9H X 53.4B X 31D CM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-06 15:27
koendio schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:53:
Waarom wil je hem graag in een hoes/tas hebben? Hele idee achter de WGA is toch juist de raagbaarheid van het ding zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
jelveen schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:17:
[...]

Waarom wil je hem graag in een hoes/tas hebben? Hele idee achter de WGA is toch juist de raagbaarheid van het ding zelf?
Bij mij gaat de WGA mee op vakantie tussen andere spullen. In een tas is dat net wat schoner mocht er nog wat as en/of vet vanaf komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelveen
Falco schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:31:
[...]

Bij mij gaat de WGA mee op vakantie tussen andere spullen. In een tas is dat net wat schoner mocht er nog wat as en/of vet vanaf komen.
Goed punt. Ik sop hem eigenlijk altijd op de camping even. Als dat niet lukt trek ik er eigenlijk gewoon een vuilniszak omheen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simon99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-06 15:01
Fly-guy schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:02:
Over roosters gesproken, waarom kan ik nergens een nieuw rooster vinden?
Gewoon het standaard rooster, maar nergens te vinden. Niet in fysieke winkels (waar ze wel de bbq zelf verkopen) en online is alles in backorder lijkt het.
Ik heb er eentje liggen. Niet nieuw maar weinig gebruikt. Mocht je hem willen stuur dan een bericht en ik stuur hem kosteloos naar je toe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Falco
jelveen schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 14:10:
[...]

Goed punt. Ik sop hem eigenlijk altijd op de camping even. Als dat niet lukt trek ik er eigenlijk gewoon een vuilniszak omheen.
Ik ben gisteren gelijk even bij IKEA langs gegaan en die Frakta past inderdaad perfect. Vuilniszak kan natuurlijk ook, maar die Frakta heeft ook nog 2 verchillende lengtes draaglussen. De draagbaarheid is dus eigenlijk nog beter geworden.

Het is wel een beetje suf een IKEA tas meenemen op vakantie in Zweden, voelt toch als water naar de zee dragen.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falco
De WGA is mee naar Zweden, valt me op dat ze hier beste stukken vlees in de winkels hebben liggen.
Bijna te groot voor de WGA in indirecte setup....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Falco schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:56:
De WGA is mee naar Zweden, valt me op dat ze hier beste stukken vlees in de winkels hebben liggen.
Bijna te groot voor de WGA in indirecte setup....
Pics, or it didn't happen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lindox
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-05 14:02
@Cass Casey Wat voor roosters zijn dat, ik zou graag de standaard roosters willen vervangen voor wat betere. Op Zifa zie ik die jij hebt niet staan.
Kunnen die roosters ook blijven liggen of heb je er een hoge houtskoolrooster onder die het gewicht opvangt?
Ik neem aan dat hetgeen wat er naast ligt een grillplaat is met een grill ''verplaatster'' ernaast?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cass Casey
Lindox schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:24:
@Cass Casey Wat voor roosters zijn dat, ik zou graag de standaard roosters willen vervangen voor wat betere. Op Zifa zie ik die jij hebt niet staan.
Kunnen die roosters ook blijven liggen of heb je er een hoge houtskoolrooster onder die het gewicht opvangt?
Ik neem aan dat hetgeen wat er naast ligt een grillplaat is met een grill ''verplaatster'' ernaast?
Was even aan het zoeken in mijn mailarchief, maar kan zo snel niet terugvinden waar ik ze besteld heb. Ik weet nog dat het een webshop was met meer WGA accessoires. Ze zijn exact passend, dus je legt ze gewoon op de plek waar het normale rooster hoort te liggen.

Ik zoek nog even verder voor je. Maar antwoord op je tweede vraag: ja. Dat is een simpel "staafje" waarmee je de gietijzeren roosters en grilplaat kan optillen om bijv. branfstof of rookhout toe te voegen.

EDIT: Tadaa! https://www.gussroste.de/...lls/go-anywhere/charcoal/

[ Voor 4% gewijzigd door Cass Casey op 04-08-2023 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lindox
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-05 14:02
@Cass Casey Topper dankjewel!

Wat voor vlees maken jullie hierop klaar? Ik doe zelf meestal (op Caribische /Zuid Amerikaanse wijze) kippendij/wings/borrelhapjes, lamskoteletten, lamsblokjes, (runder)burgers en wat dunnere karbonades. In verband met gemak/tijd vermijd ik dik vlees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
Lindox schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:01:
@Cass Casey Topper dankjewel!

Wat voor vlees maken jullie hierop klaar? Ik doe zelf meestal (op Caribische /Zuid Amerikaanse wijze) kippendij/wings/borrelhapjes, lamskoteletten, lamsblokjes, (runder)burgers en wat dunnere karbonades. In verband met gemak/tijd vermijd ik dik vlees.
Op de WGA algemeen of specifiek op een gietijzeren rooster? Ik gebruik de WGA meestal voor de snelle/kleine hap waar ik de BGE niet voor aan doe. Dus de simpele worsten, een hamburger, enz. Maar ik kan je ook zeker aanraden om een stuk bavette met Szeged Steak Rub er eens op te doen. High & Fast. Niet gaar laten worden, want dan krijg je schoenzool.

Maar met iets meer tijd en moeite kan je ook prima een beenham op maken, de bekende MOINK-balls, enz. En heb je halve roosters, gooi dan eens wat groenten in de kolen. Biet, ui, prei. Zwart laten worden, afpellen en je hebt de heerlijkste groenten. De biet en ui eventueel ook indirect laten garen.

Maar lees het topic rustig door. Genoeg tips!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• timvdbersselaar
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik maak er eigenlijk vanalles op. Roken, poffen, grillen. Veel groenten ook. Ik gebruik hem voor alles. Soms ook low and slow, maar alleen als ik niet thuis bij mijn bge ben. Dat blijft makkelijker met een kamado voor mij.
Voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pow4DRuvt8ij3Rmp_18f7LFkDgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xL8kxHURwIVEYBl5cXUP292V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8Hqx2z6CpNN_jNmzELJdv_cRDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9OwNjuXIp0Nlg4v2VTLwbBvU.jpg?f=fotoalbum_large

• apverschoor
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-04 14:48
Ik heb zojuist een weber go anywhere aangeschaft. Kon deze niet laten staan gezien de prijs van € 25,00. Gehaald bij de Albert Heijn Polmans in Etten-leur. Er staat er nu nog één!!

gr.

Arend-Peter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:11

Mystikal

It never hurts to help!

apverschoor schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:03:
Ik heb zojuist een weber go anywhere aangeschaft. Kon deze niet laten staan gezien de prijs van € 25,00. Gehaald bij de Albert Heijn Polmans in Etten-leur. Er staat er nu nog één!!

gr.

Arend-Peter
Een plaatsgenoot! Dat is wel een hele scherpe prijs! Ik heb er al eentje, anders was ik meteen gaan rijden!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
Mijn (ongeveer) 20 jaar oude WGA is niet zo liefdevol behandeld door mij tijdens onze laatste vakantie. Ik had aan 1 kant de kooltjes lekker heet gestookt. Plan was om aan de andere kant wat indirect te gaan garen. De wind stond er op en ik had de boel blijkbaar zo heet dat het handvat dat niet heeft overleefd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9sTgdvtX-im43lM80j3q2LKnGI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IdQ30m29QRTOz1vG4TmOwxU8.jpg?f=fotoalbum_medium

Dit is dus het handvat aan de zijkant welke de nieuwe WGA's niet meer hebben. Ik heb Weber zelf en de "weber original store" gemaild om te kijken of ik een nieuwe kan bestellen maar helaas is het onderdeel niet meer leverbaar.

Iemand van jullie nog een suggestie waar ik zou kunnen vragen? Of anders een leuke etsy oid link waar ik houten handvatten zou kunnen bestellen? De gene die ik zelf vind zijn wel erg duur of gewoon niet zo mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
jelveen schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:29:
Mijn (ongeveer) 20 jaar oude WGA is niet zo liefdevol behandeld door mij tijdens onze laatste vakantie. Ik had aan 1 kant de kooltjes lekker heet gestookt. Plan was om aan de andere kant wat indirect te gaan garen. De wind stond er op en ik had de boel blijkbaar zo heet dat het handvat dat niet heeft overleefd:

[Afbeelding]

Dit is dus het handvat aan de zijkant welke de nieuwe WGA's niet meer hebben. Ik heb Weber zelf en de "weber original store" gemaild om te kijken of ik een nieuwe kan bestellen maar helaas is het onderdeel niet meer leverbaar.

Iemand van jullie nog een suggestie waar ik zou kunnen vragen? Of anders een leuke etsy oid link waar ik houten handvatten zou kunnen bestellen? De gene die ik zelf vind zijn wel erg duur of gewoon niet zo mooi.
Volgens mij zit op marktplaats iemand die ook losse handvatten levert.

https://www.marktplaats.n...weber-wga-of-weber-kettle

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 18-08-2023 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
Martinusz schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:33:
[...]

Volgens mij zit op marktplaats iemand die ook losse handvatten levert.
Slim! Daar had ik nog niet gekeken. Ga ik vanavond even doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
jelveen schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:33:
[...]

Slim! Daar had ik nog niet gekeken. Ga ik vanavond even doen.
Al gevonden ;)
https://www.marktplaats.n...weber-wga-of-weber-kettle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
Prijs op aanvraag is altijd spannend maar ik ga het proberen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelveen
55,- voor een setje van drie handvatten. Wel mooi dat hout. Even een nachtje over slapen.

• daily.data.inj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ik heb van het weekend ook een WGA aangeschaft voor op vakantie (en stiekem ook voor thuis erbij :D). Bedacht me net alleen dat ik waarschijnlijk nog een kleine brikkettenstarter nodig heb en wat briketten. Ik heb nog wat wokkels voor de kamado liggen, maar dat lijkt me een gedoe op vakantie.
Nog tips hier voor een starter + briketten?

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:23
daily.data.inj schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 21:23:
Ik heb van het weekend ook een WGA aangeschaft voor op vakantie (en stiekem ook voor thuis erbij :D). Bedacht me net alleen dat ik waarschijnlijk nog een kleine brikkettenstarter nodig heb en wat briketten. Ik heb nog wat wokkels voor de kamado liggen, maar dat lijkt me een gedoe op vakantie.
leuk ding is het. de lage/kleine starter van weber functioneert prima. Wel wat log meenemen op vakantie. Misschien dat ie er in past, dat heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falco
Ik heb de kleine briketten starter van ecobrasa en ook de ecobrasa briketten. Die zijn mooi compact (want vierkant), branden lang en heet, weinig as, en dit alles zonder bomen ervoor te kappen.
Als je het rooster van de WGA in tweeën zaagt, dan past deze kleine starter erin.

https://www.eco-logisch.nl/merk-Ecobrasa-119

[ Voor 5% gewijzigd door Falco op 24-08-2023 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
En de kleine Weber starter ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46

Theuno

Da Devil Crew

jelveen schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:50:
[...]

55,- voor een setje van drie handvatten. Wel mooi dat hout. Even een nachtje over slapen.
Die je nu hebt hebben een verhaal, tenzij het echt te goor is zou ik er niets aan doen.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
Theuno schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 23:20:
[...]

Die je nu hebt hebben een verhaal, tenzij het echt te goor is zou ik er niets aan doen.
Met exact dit argument heeft mijn vriendin me overgehaald het lekker zo te laten. Zie het als battlescars :)

Misschien als er nog en regenachtig wekend aankomt dat ik zelf eens aan de knutsel ga met met resthout wat ik hier nog heb liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-06 16:04

JanB

Het ken rotter !!!

Ik heb hier 2 brikettenstarters, de Weber en Ecobrasa, maar ik gebruik ze nooit. BBQ tegenwoordig enkel met (goede) houtskool, ook in de WGA. Die stook ik maar in 1 helft, zodat ik de andere helft als koele zone kan gebruiken. Aansteken is houtskool in de ene helft, 2 brandende krullen er op en m'n starter mis ik niet.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
jelveen schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:07:
[...]

Met exact dit argument heeft mijn vriendin me overgehaald het lekker zo te laten. Zie het als battlescars :)

Misschien als er nog en regenachtig wekend aankomt dat ik zelf eens aan de knutsel ga met met resthout wat ik hier nog heb liggen.
Die van mij zien er al jaren zo uit, werkt voor de rest prima.
Naar ik begrijp is dit ook de reden dat hij nu zonder handvaten gemaakt word.
Terwijl het handvat nog heet/gesmolten was werd gepoogd de WGA te verplaatsen.
Je kan je wel bedenken wat er toen gebeurde, AUW.

Overigens vorig jaar Juni heb ik nieuwe houten handvaten gekocht voor mijn 57 Kettle.
Dit waren de handvaten voor de fireplace maar zijn hetzelfde als voor de kettle, ik ga er even vanuit dat dit voor de WGA niet anders is (geen garantie van mijn kant ;-)

Gewoon besteld via de service afdeling van Weber.
Je zult wel twee setjes moeten kopen ze gaan per twee.
Dit was het artikel:

Artikelnummer: 10426
Omschrijving: HANDLES FIREPLACE 2PCS (dit zijn alleen de houtjes)
Verkoopadviesprijs: €9,66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
koesie schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 23:54:
[...]

Die van mij zien er al jaren zo uit, werkt voor de rest prima.
Naar ik begrijp is dit ook de reden dat hij nu zonder handvaten gemaakt word.
Terwijl het handvat nog heet/gesmolten was werd gepoogd de WGA te verplaatsen.
Je kan je wel bedenken wat er toen gebeurde, AUW.

Overigens vorig jaar Juni heb ik nieuwe houten handvaten gekocht voor mijn 57 Kettle.
Dit waren de handvaten voor de fireplace maar zijn hetzelfde als voor de kettle, ik ga er even vanuit dat dit voor de WGA niet anders is (geen garantie van mijn kant ;-)

Gewoon besteld via de service afdeling van Weber.
Je zult wel twee setjes moeten kopen ze gaan per twee.
Dit was het artikel:

Artikelnummer: 10426
Omschrijving: HANDLES FIREPLACE 2PCS (dit zijn alleen de houtjes)
Verkoopadviesprijs: €9,66
Dankjewel! Dat is een mooie tip. Even kijken of dat past op de WGA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
laatst even mijn WGA gas versie schoongemaakt en even opgestookt. Mooi moment om eens te kijken hoe heet hij kan worden met de Zifa premium flavorbar (https://zifagrills.com/co...den-weber-go-anywhere-gas).

en het duurt wel een paar minuten met het gas vol open, maar hij werd toch 250graden! (weber thermometer in deksel). Valt me niet tegen.
De boel is nu weer mooi schoongebrand :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Isherlock2
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-06 15:00
jelveen schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:17:
[...]

Ik gebruik deze al 3 jaar. In het midden past de WGA met inhoud en dan nog 2 zijvakken voor de starter en schonmaakspullen. Stevig en niet (zo) duur)

https://www.decathlon.nl/...309659?mc=8558317&c=GRIJS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Heb eindelijk die spuitbus gehaald. Er staat dat de lak op 160 graden moet uitharden. Hoe heb je dat gedaan? In de oven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ctrl-tab
barrymossel schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:14:
[...]

Heb eindelijk die spuitbus gehaald. Er staat dat de lak op 160 graden moet uitharden. Hoe heb je dat gedaan? In de oven?
goed vullen met houtskool, volle starter ontbranden en erbij gooien, alle schuifjes open, en deksel dicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ctrl-tab schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:55:
[...]

goed vullen met houtskool, volle starter ontbranden en erbij gooien, alle schuifjes open, en deksel dicht :)
Daar was ik al bang voor. Ik wil er namelijk nog wat andere zaken mee spuiten en daar kan ik niks in stoken... Komt er echt veel rook vanaf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ctrl-tab
barrymossel schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:29:
[...]

Daar was ik al bang voor. Ik wil er namelijk nog wat andere zaken mee spuiten en daar kan ik niks in stoken... Komt er echt veel rook vanaf?
Nee beetje een walmpje maar niks spannends. Heb het ook gebruikt op mijn houtkachel binnen. Even raampje open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:23
ctrl-tab schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:18:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@ctrl-tab Ik zag dit ook bij de ikea van de week en moest meteen aan m'n WGA denken. En toevallig is er ook weer wat activiteit in dit topic waardoor ik op deze post stuit.

Werkt deze combi? Mij lijkt het een licht instabiel karretje dat bij het minste of geringste omvalt. Wat is jouw ervaring? Heb je ook overwegen om sleuven te frezen in het bovenste blad zodat de 'pootjes' daar in vallen waardoor de bodem van de WGA op het blad valt? Dat was nog mijn idee om het geheel minder hoog te maken en iets stabieler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ctrl-tab
Adam1980 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:02:
[...]

@ctrl-tab Ik zag dit ook bij de ikea van de week en moest meteen aan m'n WGA denken. En toevallig is er ook weer wat activiteit in dit topic waardoor ik op deze post stuit.

Werkt deze combi? Mij lijkt het een licht instabiel karretje dat bij het minste of geringste omvalt. Wat is jouw ervaring? Heb je ook overwegen om sleuven te frezen in het bovenste blad zodat de 'pootjes' daar in vallen waardoor de bodem van de WGA op het blad valt? Dat was nog mijn idee om het geheel minder hoog te maken en iets stabieler.
Combi werkt goed. Niet instabiel hoor. Evt wat zwaars onderin leggen voor stabiliteit.
Het blad is vrij dun, meer dan sterk genoeg voor de wga, maar ik zou die niet constant met hitte belasten zoals je beschrijft.

Ik heb er nog eentje voor mijn weber q1000. Werkt ook goed (gasfles onderin)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• baco101
Ik ken de zaak niet maar wga in de blackfriday

https://nl.bauhaus/houtsk...tskoolbarbecue/p/22623146

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Vakantie geboekt in Zuid Frankrijk. En je raadt het al: geen houtskool/brikketten toegestaan. De kolen WGA moet dus thuisblijven :'(

Dus gisteren een WGA op gas gekocht op Marktplaats (nieuw in de verpakking voor een prima prijs). Nu wil ik sowieso iets van een flavor bar, maar ik zit ook nog te denken aan deze roosters: https://zifagrills.com/en...-go-anywhere-gas-2-teilig
Doordat het midden, boven de brander, gesloten is, zou je geen flavor bar nodig hebben bij gebruik van deze roosters. En hij kan dan wel heter dan mét flavor bar. Iemand ervaring met deze roosters? Of is de temperatuur mét flavor bar hoog genoeg voor high&fast, zodat deze roosters overbodig zijn (ik heb al roosters voor de kolen WGA)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XY2P_CkfWLGtVeqvsyW0NaVm2RQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/P5qinMiysWYVBS2DTuPS8qKm.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door barrymossel op 19-12-2023 10:08 . Reden: Afbeelding toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
barrymossel schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:00:
Vakantie geboekt in Zuid Frankrijk. En je raadt het al: geen houtskool/brikketten toegestaan. De kolen WGA moet dus thuisblijven :'(

Dus gisteren een WGA op gas gekocht op Marktplaats (nieuw in de verpakking voor een prima prijs). Nu wil ik sowieso iets van een flavor bar, maar ik zit ook nog te denken aan deze roosters: https://zifagrills.com/en...-go-anywhere-gas-2-teilig
Doordat het midden, boven de brander, gesloten is, zou je geen flavor bar nodig hebben bij gebruik van deze roosters. En hij kan dan wel heter dan mét flavor bar. Iemand ervaring met deze roosters? Of is de temperatuur mét flavor bar hoog genoeg voor high&fast, zodat deze roosters overbodig zijn (ik heb al roosters voor de kolen WGA)?

[Afbeelding]
Hoe heet wil je? Ik heb de "luxe" flavorbar van Zifa, maar als ik mijn Gas vol open zet, dan knal je gewoon volle bak door hoor, denk zeker boven 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Martinusz schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:04:
[...]

Hoe heet wil je? Ik heb de "luxe" flavorbar van Zifra, maar als ik mijn Gas vol open zet, dan knal je gewoon volle bak door hoor, denk zeker boven 300
Prima! Ik las ergens dat met de Zifa (maar misschien ging dat over de basic) dat je niet boven de 200 uitkwam. Hier wil ik sowieso ook de premium flavor bar aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
barrymossel schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:11:
[...]

Prima! Ik las ergens dat met de Zifa (maar misschien ging dat over de basic) dat je niet boven de 200 uitkwam. Hier wil ik sowieso ook de premium flavor bar aanschaffen...
Onder de 200 houden is eerder een uitdaging ;) op vol vermogen gaat ie zeker de 200 ver voorbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Martinusz schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:15:
[...]

Onder de 200 houden is eerder een uitdaging ;) op vol vermogen gaat ie zeker de 200 ver voorbij!
Met een WGA kolen deksel en flavor bar moet je hem net onder de 200 graden krijgen toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Toch maar alles besteld. Het is immers bonus tijd van het jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Omdat bij regen er toch vocht in de WGA kwam ben ik op zoek gegaan naar een hoes. En kwam uiteindelijk uit bij: https://www.coversandall....o-anywhere-charcoal-bbq-p
En ik moet zeggen deze werkt perfect. En met 12 pond niet duur, deze werd uit India opgestuurd, maar hoefde niks bij te betalen.
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste