Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik heb er gisteren nog eentje kunnen bemachtigen.Flaterix schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:08:
Hoi,
Vandaag de wga aangeschaft. Mooi solide ding. Maar waar dient de extra plaat voor? Op Marktplaats kwam ik 'm tegen als asopvang/hitteschild. Mij lijkt hij uitermate geschikt een eitje op te bakken.
In de handleiding en op internet heb ik verder nog niets gevonden.
[Afbeelding]
PS. Deze week nog met 25 procent korting bij de Gamma. 81 euro betaald.
Nu eens kijken voor de beschikbare mods.
Weer verkrijgbaar in de Lidl shopremmuz schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:30:
Met een beetje geluk is de set van de Lidl binnenkort weer verkrijgbaar. Ze hebben in deze periode vaak BBQ aanbiedingen. Hij past in ieder geval prima op de Go Anywhere.
https://www.lidl.nl/p/gri...rbecuespiesset/p100344604
Momenteel als ik bij de Gamma kijk is deze €77,66nielsn schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:12:
[...]
Ik heb er gisteren nog eentje kunnen bemachtigen.
Nu eens kijken voor de beschikbare mods.
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Bij Jumbo Foodmarket Goes is deze nu € 49,95.
Gisteren heb ik er twee opgepikt. Het is een op=op actie. Gisteren stonden nog rijen met dozen (50 stuks schat ik in).
(Alle credits naar de poster op pepper, waar ik deze aanbieding vandaan heb. Zie: https://nl.pepper.com/aan...-weber-go-anywhere-238409)
Mijne is onderweg, de poster van bovenstaande aanbieding was zo lief om hem op te sturenTailwindNL schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:16:
Nog een tip voor een knalprijs voor een charcoal Weber Go Anywhere.
Bij Jumbo Foodmarket Goes is deze nu € 49,95.
Gisteren heb ik er twee opgepikt. Het is een op=op actie. Gisteren stonden nog rijen met dozen (50 stuks schat ik in).
(Alle credits naar de poster op pepper, waar ik deze aanbieding vandaan heb. Zie: https://nl.pepper.com/aan...-weber-go-anywhere-238409)
Een wereld gaat voor me open, jullie zullen me vaker zien hier!
[ Voor 5% gewijzigd door bjkmemo8 op 31-05-2022 13:33 ]
Deze lijkt mij trouwens niet handig. Vlees en kip blijven draaien om hun as. Ik heb eentje met twee prikkers, zal zo een fotootje maken.remmuz schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:24:
[...]
Weer verkrijgbaar in de Lidl shop
https://www.lidl.nl/p/gri...rbecuespiesset/p100344604
Werkt prima hoorbjkmemo8 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:34:
[...]
Deze lijkt mij trouwens niet handig. Vlees en kip blijven draaien om hun as. Ik heb eentje met twee prikkers, zal zo een fotootje maken.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dubbele prikkers als het even kan ja. En ik stop er maar een paar stukjes op bovenaan, minder geneuzel met garingsverschillen tussen boven en onder. Toch spiezen genoeg, nog niemand doodgegaan van de hongerbjkmemo8 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:34:
Deze lijkt mij trouwens niet handig. Vlees en kip blijven draaien om hun as. Ik heb eentje met twee prikkers, zal zo een fotootje maken.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
ja vol rijgen heeft geen zin, maar je hebt wel weinig bak opervlakte met de WGA.... als je met 6 man bent, moet je elke milimeter benutten2Dutch schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:02:
[...]
Dubbele prikkers als het even kan ja. En ik stop er maar een paar stukjes op bovenaan, minder geneuzel met garingsverschillen tussen boven en onder. Toch spiezen genoeg, nog niemand doodgegaan van de honger
Dat is zo, maar klagers krijgen een spies in hun oogbjkmemo8 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:07:
ja vol rijgen heeft geen zin, maar je hebt wel weinig bak opervlakte met de WGA.... als je met 6 man bent, moet je elke milimeter benutten
De WGA wordt vooral gebruikt voor als we met 2 man zijn, bij 4 gebruik ik de onderste laag van de ProQ, iets minder puzzelen. Bij meer dan 4 man de WGA en de ProQ samen
* 2Dutch moet weer eens picanha bestellen
[ Voor 19% gewijzigd door 2Dutch op 31-05-2022 14:14 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
belofte maakt schuld:bjkmemo8 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:34:
[...]
:strip_exif()/f/image/WrLpubyGDo6xE0XdfdC78etb.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.karwei.nl/ass...enstarter-klein/p/B465734
Juist wel, ik heb dezelfde en er zitten uitsparingen aan de voorkant in(zie afbeelding lidl website). De spiesjes kunnen dus niet om hun as draaien, je kunt ze met een kwartslag draaien en vervolgens vastzettenbjkmemo8 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:34:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door timmert26 op 31-05-2022 15:12 ]
Misschien toch maar een kans geven, als ik ze zie in de schappen bij Lidltimmert26 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:11:
[...]
Juist wel, ik heb dezelfde en er zitten uitsparingen aan de voorkant in(zie afbeelding lidl website). De spiesjes kunnen dus niet om hun as draaien, je kunt ze met een kwartslag draaien en vervolgens vastzetten
Wordt er niet bedoeld dat het vlees rond de spies draait?timmert26 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:11:
[...]
Juist wel, ik heb dezelfde en er zitten uitsparingen aan de voorkant in(zie afbeelding lidl website). De spiesjes kunnen dus niet om hun as draaien, je kunt ze met een kwartslag draaien en vervolgens vastzetten
Dat bedoel ik inderdaad, maar @timmert26 spreekt het tegen toch?barrymossel schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:30:
[...]
Wordt er niet bedoeld dat het vlees rond de spies draait?
Volgens mij zegt @timmert26 dat de spiesjes niet ronddraaien op het houdertje. Maar ik kan het mis hebben!bjkmemo8 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:35:
[...]
Dat bedoel ik inderdaad, maar @timmert26 spreekt het tegen toch?
---edit---
Ja, die inkeping is zodat ze niet ronddraaien, maar het zijn ook platte spiesjes, dus vlees draait ook minder op het spiesje zelf.
[ Voor 19% gewijzigd door barrymossel op 31-05-2022 16:07 ]
Op de spies draait sporadisch nog wel iets rond inderdaad! De spiezen zijn wel plat, dus iets minder last van dan bij de standaard ronde versies.
Laatst hier via tweakers nog een mooie grillplaat voor burgers en een kolenmand gescoord. Binnenkort nog een rotisserie erbij en dan zijn we er helemaal klaar voor. Ik geniet nu altijd al van die verbaasde blikken als je in een park de WGA tevoorschijn tovert, laat staan als er een kip aan het spit in hangt
[ Voor 42% gewijzigd door timmert26 op 31-05-2022 16:32 ]
Waar kan ik de grillplaat en kolenmand scoren?timmert26 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:30:
Jij doelde op het vlees op de spies, die had ik verkeerd begrepen.
Op de spies draait sporadisch nog wel iets rond inderdaad! De spiezen zijn wel plat, dus iets minder last van dan bij de standaard ronde versies.
Laatst hier via tweakers nog een mooie grillplaat voor burgers en een kolenmand gescoord. Binnenkort nog een rotisserie erbij en dan zijn we er helemaal klaar voor. Ik geniet nu altijd al van die verbaasde blikken als je in een park de WGA tevoorschijn tovert, laat staan als er een kip aan het spit in hangt
Oeh nice, zoiets moet ik ook hebben voor mijn WGArobkrekel schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:58:
Gisteren ff in iets in elkaar gerommeld zodat het spit mee kan op vakantie
[Afbeelding]
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
is dat niet erg hoog? of was dit de test opstelling, dan heb ik niets gezegdrobkrekel schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:58:
Gisteren ff in iets in elkaar gerommeld zodat het spit mee kan op vakantie
[Afbeelding]
Ik was ook nog aan het kijken naar een verhoger (ook voor een spit handig), en een setje RVS grillplaten, zowel amazon of marktplaats heeft er wat, maar ik moet nog even kijken wat ik uit wil geven.
It's just a donkey
Ik heb ook op amazon en marktplaats gekeken. De mp versie van verhoger kwam al aardig in de buurt van amazon. En gezien het feit dat ik al een spit heb, dit zelf in elkaar geknutseld. Kosten, €0,00 als ik de 10 schroeven en 4 pvc-buis houdertjes niet mee reken.
Ja tegen die kosten kan maar weinig concurreren natuurlijkrobkrekel schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:46:
@uniquorn Ik kan het betonijzer zo wat verder de grond in duwen. Traploos in hoogte verstelbaar dus![]()
Ik heb ook op amazon en marktplaats gekeken. De mp versie van verhoger kwam al aardig in de buurt van amazon. En gezien het feit dat ik al een spit heb, dit zelf in elkaar geknutseld. Kosten, €0,00 als ik de 10 schroeven en 4 pvc-buis houdertjes niet mee reken.
It's just a donkey
Ik heb die uit de topic start enkele maanden geleden gekocht maar deze is eigelijk veel te groot. Ik heb een houtskool WGA met 2 ventilatie roosters aan beide kanten van de hendel.
Liefst iets waar ik op korte termijn aan kan komen (binnen nu en 4 weken ivm vakantie).
Er zijn zoveel soorten dat ik door de bomen het bos niet meer zie. En ik neem er liever eentje waarvan iemand ervaring heeft met het plaatsen.
[ Voor 17% gewijzigd door prekz op 14-06-2022 10:05 ]
[Video: https://p39.f2.n0.cdn.getcloudapp.com/items/6quzey4X/64efa804-f814-4f73-ad50-e0be51e73fda.mp4]
:strip_exif()/f/image/bPLb6Opt37XM8Zo0kkRDrKzY.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben bang dat de meeste thermometers wel dezelfde afmeting hebbenprekz schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:03:
Iemand nog tips voor een kleine thermometer (in de deksel)?
Ik heb die uit de topic start enkele maanden geleden gekocht maar deze is eigelijk veel te groot. Ik heb een houtskool WGA met 2 ventilatie roosters aan beide kanten van de hendel.
Liefst iets waar ik op korte termijn aan kan komen (binnen nu en 4 weken ivm vakantie).
Er zijn zoveel soorten dat ik door de bomen het bos niet meer zie. En ik neem er liever eentje waarvan iemand ervaring heeft met het plaatsen.

Wat een mooi ding en lijkt me (veel) minder windgevoelig dan andere opties die ik hier voorbij zag komen. Ik zal ook eens hint geven voor vaderdag....willem1509 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:49:
Gisteren mijn vervroegd vaderdagskado uitgeprobeerd. De rotisserie werkt super en de kip smaakt heerlijk. Ik moet alleen nog even een thermometer op de WGA maken. Nu maar even tijdelijk mijn magnetische thermometer van mijn kachel gebruikt. Deze bleef de hele tijd rond de 140-150gr (nadat ik iets meer kolen erbij had gegooid voordat ik het filmpje maakte).
[Video]
[Afbeelding]
Leuk geïmproviseerde spit zorobkrekel schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:40:
Op vakantie ook nog even de WGA in de brand gehad. Wel vaker dan deze keer, maar dat dit lukte zoals thuis bedacht vond ik wel de moeite waard om te laten zien. Wel een brakke foto zie ik , maar dat mag de pret niet drukken [Afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door evilution op 18-07-2022 17:40 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Ik heb de gas, ik zeg doen!!evilution schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:39:
Ik overweeg een WGA gas te kopen. Ik wil graag gas omdat ik geen trek heb in het gedoe met houtskool, duurt te lang en ik ben er ook niet erg goed in. Gas is aanzetten en je kunt vrij snel met je eten bezig. En ook makkelijker mee te nemen, ik zie mogelijkheden voor een lunch BBQ! Nu zie ik dat de WBA gas veel gekocht wordt samen met de flavor bar. Wat is precies de functie van die flavor bar? En wat zijn andere must have voor de beginnende BBQ’er?
Het is zo makkelijk om ff snel aan te zetten voor wat simpels of op vakantie.
De flavourbar is handig omdat je dan niet direct boven de vlammen zit, en het vuil/ver land niet op je gasbrander
Must have’s uhm een goede tang! (Ik heb een webertang die niet zo groot is)
Ohja extra tip de 500g flessen van cadac passen perfect, weber flesjes veel te duur
Ohja ik heb 2 halve gietijzer roosters, ook erg prettig! In de topicstart staan leuke dingen
[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 18-07-2022 18:16 ]
Een bruikbare tang heb in nog wel van vorige bbgavonturen, net als wat andere meuk zoals spatel, kwast en nog wat meuk.Martinusz schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:15:
[...]
Ik heb de gas, ik zeg doen!!
Het is zo makkelijk om ff snel aan te zetten voor wat simpels of op vakantie.
De flavourbar is handig omdat je dan niet direct boven de vlammen zit, en het vuil/ver land niet op je gasbrander
Must have’s uhm een goede tang! (Ik heb een webertang die niet zo groot is)
Ohja extra tip de 500g flessen van cadac passen perfect, weber flesjes veel te duur(je doet zo’n 5-6 uur met een flesje)
Wat is een goed(koop) webshop om dit (bbg, flavor bar, Cadac gas) te bestellen?
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Check ff de beginpost, meestal in Duitsland, hier in NL weinig accessoires helaas.evilution schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:20:
[...]
Een bruikbare tang heb in nog wel van vorige bbgavonturen, net als wat andere meuk zoals spatel, kwast en nog wat meuk.
De houtskool versie is goedkoper, en je kunt spelen met indirecte hitte, je kunt zelfs een 'fire snake' maken van briketten (in een L-vorm) ... en die kun je zelfs 'programmeren' met stukjes rookhout op strategische plaatsen.evilution schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:39:
Ik overweeg een WGA gas te kopen. Ik wil graag gas omdat ik geen trek heb in het gedoe met houtskool, duurt te lang en ik ben er ook niet erg goed in. Gas is aanzetten en je kunt vrij snel met je eten bezig. En ook makkelijker mee te nemen, ik zie mogelijkheden voor een lunch BBQ! Nu zie ik dat de WBA gas veel gekocht wordt samen met de flavor bar. Wat is precies de functie van die flavor bar? En wat zijn andere must have voor de beginnende BBQ’er?
Ik vind dat juist weer ontzettend leuk.
De flavor bar moet het vlees-vet opvangen en verbranden zodat je alsnog de authentieke bbq-geur in je vlees krijgt.
Normaal niet, dan zit het spit in een kamado. Maar op vakantie had ik die ff niet bij me, en ik heb geen verhoger voor de WGA.Tarquin schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:00:
Hee... doe je dat ronddraaiende spit altijd zonder deksel??
Decathlon verkoopt ze ook (In de winkel), ook in het buitenland: https://www.decathlon.nl/...=8563563&c=BLAUW_TURKOOISMartinusz schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:15:
[...]
(..)
Ohja extra tip de 500g flessen van cadac passen perfect, weber flesjes veel te duur(je doet zo’n 5-6 uur met een flesje)
(..)
We've got that ring of confidence
enige wat ik merk met die cadac busjes is dat ze sneller last lijken te hebben van de kou (meer butaan dan andere merken?), ze verliezen aardig wat druk als ze wat leger zijn en het is buiten ook wat koeler. de bus aanraken met je handen (= warmte toevoegen) en de druk schiet weer omhoog. de bbq kan namelijk spontaan uitgaan als de druk te laag wordt terwijl er eigenlijk nog zat in de gasbus zit. Daar heb ik met andere gasbussen minder last van. maargoed: als je alleen met mooi weer bbq-ed dan is dat natuurlijk totaal geen issueMartinusz schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:15:
ik vind een must voor de gas wga: thermometer in de deksel. Kan ik tenminste zien of hij uitgewaaid is of niet. Dan verkort je de tijd dat je je vlees aan het vergassen bent
tip: doe wel eerst de deksel open als je merkt dat hij uitgewaaid is, kan anders een mooie plof geven als je direct de bbq weer probeert aan te steken....
[ Voor 17% gewijzigd door Leipo op 20-07-2022 08:07 ]
500gr en goedkoperYukkie schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 07:57:
[...]
Decathlon verkoopt ze ook (In de winkel), ook in het buitenland: https://www.decathlon.nl/...=8563563&c=BLAUW_TURKOOIS
https://www.dewitschijndel.nl/cadac-ca500-gascartouche/
Ik ben misschien niet zo schoon, maar zie de uitdaging nietbones schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:04:
Iemand goede tips om de WGA schoon te maken wn te houden? Ik heb er al jaren een maar zie er elke keer weer tegenop om dat ding weer schoon te maken na gebruik, dus koop vaker zo een wegwerp bbq.

Ik laat hem uitdoven als er nog goede kooltjes inzitten. Schrob het rooster met een RVS borstel af als hij nog heet is. Dichtklappen en de schuur in.
Volgende keer als ik hem gebruik til ik het rooster met de resterende kooltjes eruit. Kiep ik de as in de GFT container.
Steek ik hem weer aan met het rooster erop en die maak ik na het stoken nogmaals schoon met de RVS borstel.
En dan één keer in de zoveel tijd even grote schoonmaakbeurt.
True, maar de vestiging van de Wit in Macon laat nog even op zich wachten, die van Decathlon stond er vorig jaar alMartinusz schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:18:
[...]
500gr en goedkoper
https://www.dewitschijndel.nl/cadac-ca500-gascartouche/
En ik vraag me af of de samenstelling hetzelfde is, aangezien @Leipo opmerkte dat die blikjes van Cadac snel(ler) last lijken te hebben van koud weer. Dat gecombineerd met een lagere prijs voor meer gas, zou het wel eens om een andere samenstelling kunnen gaan. Dat maakt natuurlijk niets uit voor mooi weer barbecue'ers.
Overigens heb ik zelf een kolen WGA en als gas grill heb ik een Skotti. Het valt mij op dat wanneer de blikjes nog maar voor een kwart vol zijn ongeveer, de prestatie van de grill achteruit gaat. Hij wordt gewoon niet meer zo heet als daarvoor. Is dat bij een WGA ook het geval?
We've got that ring of confidence
Geen idee, heb altijd deze flesjes gehad, maar de WGA gaat nooit in de winter aanYukkie schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:34:
[...]
True, maar de vestiging van de Wit in Macon laat nog even op zich wachten, die van Decathlon stond er vorig jaar al
En ik vraag me af of de samenstelling hetzelfde is, aangezien @Leipo opmerkte dat die blikjes van Cadac snel(ler) last lijken te hebben van koud weer. Dat gecombineerd met een lagere prijs voor meer gas, zou het wel eens om een andere samenstelling kunnen gaan. Dat maakt natuurlijk niets uit voor mooi weer barbecue'ers.
Overigens heb ik zelf een kolen WGA en als gas grill heb ik een Skotti. Het valt mij op dat wanneer de blikjes nog maar voor een kwart vol zijn ongeveer, de prestatie van de grill achteruit gaat. Hij wordt gewoon niet meer zo heet als daarvoor. Is dat bij een WGA ook het geval?
Klopt wel dat ik hem nooit op zijn aller zachtste stand heb staan, want dan waait ie vaak uit ja, meestal staat ie op half open
Nu ziet hij er weer spic en span uit, dan kan hij dit weekend schoon mee naar het park en kan er 2kg rosbief op gerookt worden
[ Voor 29% gewijzigd door timmert26 op 22-07-2022 11:52 ]
Is dat nou een spiezenrek of wat anders op je rooster?MasterMaceMichu schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:53:
Toch wel een erg leuke Q om op vakantie mee te spelen. Vanavond 2 rib-eyes, reversed sear. Met wat goede Duitse spulletjes gewoon op 140-150 graden te houden...
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ja, dat is een spiezenrek met 4 spiezen en daarop het originele rooster. Onderop waar normaal het rooster ligt, liggen links twee RVS roosters van ZIFA Grills (die je op deze manier meer/minder warmte mee door kan laten) en rechts een dikke dichte 'griddle' van hun.Martinusz schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:07:
[...]
Is dat nou een spiezenrek of wat anders op je rooster?
Beetje een hill-Billy oplossing, maar het werkt!
:strip_exif()/f/image/ZJRprW37E0K9a8JQbXHm70Zk.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben nog best wel een bbq noob, maar heb er zin in!
Goede keuze, op een WGA kan je alles maken. Zo lang het erin past in ieder gevalDacuuu schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:48:
Zojuist onze eerste eigen bbq aangeschaft. Je vermoed het niet aangezien ik dit post in het wga topic.. De kolen variant! Voor €81,22 bij de Gamma. Niet het aller goedkoopste ooit, maar prima prijs voor de huidige tijd denk ik, en ik bbq nu op wegwerp bakjes.![]()
Ben nog best wel een bbq noob, maar heb er zin in!
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Ben van plan deze te bestellen uit de US of A:evilution schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:20:
[...]
Een bruikbare tang heb in nog wel van vorige bbgavonturen, net als wat andere meuk zoals spatel, kwast en nog wat meuk.
https://www.amazon.com/gp...smid=A1BC285BNN82K3&psc=1
Flavorizer bar en RVS grill grate, zou niet duurder mogen uitkomen dan die uit Duitsland. Importkosten zijn volgens Amazon inbegrepen.
Pluspuntje aan deze vind ik dat er een opening in de flavorizer bar zit om de hitte door te laten. Net zoals de originele van Weber. Die Duitse heeft dat niet.
Ik heb dezelfde met gaten…uit DuitslandM13 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 00:22:
[...]
Ben van plan deze te bestellen uit de US of A:
https://www.amazon.com/gp...smid=A1BC285BNN82K3&psc=1
Flavorizer bar en RVS grill grate, zou niet duurder mogen uitkomen dan die uit Duitsland. Importkosten zijn volgens Amazon inbegrepen.
Pluspuntje aan deze vind ik dat er een opening in de flavorizer bar zit om de hitte door te laten. Net zoals de originele van Weber. Die Duitse heeft dat niet.
https://zifagrills.com/co...den-weber-go-anywhere-gas
[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 16-08-2022 20:24 ]
Mja , maar daar zit niet zo'n extra gat in zonder afdekking denk ik.Martinusz schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:23:
[...]
Ik heb dezelfde met gaten…uit Duitslanddan heet ie premium bar of zoiets:
https://zifagrills.com/co...den-weber-go-anywhere-gas
Naar mijn idee gaat het passen als ik de aansluiting zie, maar misschien zie ik iets over het hoofd?
De gasbussen die ik had, zijn allemaal leeg en de dichtstbijzijnde winkels hebben alleen deze gasbussen op voorraad.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Criticism is prejudice made plausible.
Het is bij elkaar een dure upgrade maar zeker het geld waard. Had ik eerder moeten doen.
Nu nog een termometer in het deksel. Die is al besteld maar dat duurt nog even voordat die geleverd wordt.
[ Voor 12% gewijzigd door PatrickvL op 11-09-2022 18:41 ]
Ach het gaat ook lang meePatrickvL schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:36:
Twee dagen geleden de bestelling van Zifa binnen gekregen, een flavorbar premium en nieuw rooster. Nog bedankt @Martinusz voor je advies. Vandaag even snel getest met een paar kipsate stokjes. Werkt perfect! Gasstand op ongeveer de helft was ruim voldoende voor een hete bbq en heerlijke sate.
Het is bij elkaar een dure upgrade maar zeker het geld waard. Had ik eerder moeten doen.
Nu nog een termometer in het deksel. Die is al besteld maar dat duurt nog even voordat die geleverd wordt.
Het valt mij nl op dat in de beschrijving op de diverse websites dezelfde afmetingen staan als de kolen variant.
Gasvariant is groter ivm gasaansluiting/-regeling. Wil de WGA nl in een kist vervoeren en weet niet of die erin past.
En kun je evt die gasaansluiting/-regeling makkelijk loskoppelen van de BBQ zelf?
Thx voor het antwoord alvast
Groet, Jan
Gasaansluiting steekt 13cm uit, zou er niet mee gaan klooien overigensJan1001 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:32:
Vraagje aan iemand die een Weber Go Anywhere gas model heeft. Wat is de lengte afmeting?
Het valt mij nl op dat in de beschrijving op de diverse websites dezelfde afmetingen staan als de kolen variant.
Gasvariant is groter ivm gasaansluiting/-regeling. Wil de WGA nl in een kist vervoeren en weet niet of die erin past.
En kun je evt die gasaansluiting/-regeling makkelijk loskoppelen van de BBQ zelf?
Thx voor het antwoord alvast![]()
Groet, Jan
[ Voor 76% gewijzigd door Christian_Ku op 22-03-2023 11:00 ]
:strip_exif()/f/image/b4e7nfWjNCvXu7fvkrq0o1Gq.jpg?f=fotoalbum_large)
Van bbq toro
https://www.bbq-toro.de/g...-anywhere?number=AB974404
Wil deze aanschaffen
Ja, als ik even kijk wel Het Weber Go Anywhere WGA BBQ Topicbaco101 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:53:
Heeft iemand ervaring met deze draaispit
[Afbeelding]
Van bbq toro
Wil deze aanschaffen
baco101 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:53:
[Afbeelding]
Van bbq toro
Wil deze aanschaffen
:strip_exif()/f/image/bUnWOk1D7arJGvvJBO7joSQy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7LLD75d90e1UMd3TMfYdRZRT.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik gebruikt hem voor gyros.
Krijg meteen honger als ik dit zieTechnofreakz schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:23:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik gebruikt hem voor gyros.
echt dit is zo gruwelijk lekker, gyros van de Griek is er niets bij.
Ruim een jaar verder, maar inmiddels is er eentje overweg via de welbekende marktplaatshandelaar. Donderdag eens proberenrobkrekel schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:19:
Topic staat al een tijdje stil, maar wellicht dat iemand weet waar, behalve in de VS, een luchtschuif met adapter te vinden is?
[Afbeelding]Ik wil mijn nieuwste aanwinst er op aansluiten op de camping
Bij een schoonmaakbeurt is één van de 'moertjes' stukgegaan waarmee het handvat van de deksel vastzit.
Ik heb nu twee opties:
1 - een nieuwe moertje, probleem is dat het geen gewoon normaal M6 schroefdraad is en een gewone moer dus niet niet
2 - een nieuwe bout erin stoppen, maar de bout die er nu in zit kan niet los (lijkt wel gelijmt)
Heeft iemand tips voor mij waar ik bijvoorbeeld die gekke platte moertjes kan vinden (of hoe ze uberhaubt heten)?
:strip_exif()/f/image/dnNyjyIrvEWXEQUe0SGXherY.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien even een mailtje sturen naar de Weber Original Store?le__rio schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:54:
Beste barbecue vrienden,
Bij een schoonmaakbeurt is één van de 'moertjes' stukgegaan waarmee het handvat van de deksel vastzit.
Ik heb nu twee opties:
1 - een nieuwe moertje, probleem is dat het geen gewoon normaal M6 schroefdraad is en een gewone moer dus niet niet
2 - een nieuwe bout erin stoppen, maar de bout die er nu in zit kan niet los (lijkt wel gelijmt)
Heeft iemand tips voor mij waar ik bijvoorbeeld die gekke platte moertjes kan vinden (of hoe ze uberhaubt heten)?
[Afbeelding]
https://weberstore.nl/pro...cues/reserve-go-anywhere/
Of de hele unit vervangen
https://www.weber.com/NL/...kool-barbecues/80672.html
[ Voor 6% gewijzigd door Falco op 06-04-2023 16:07 ]
Bedankt voor de tip! ik stuur een mail en laat hier nog even weten wat daar uit komt.Christian_Ku schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:45:
Ik heb ditzelfde probleem gehad bij mijn WEBER original kettle en kreeg binnen paar weken nieuwe moertjes van weber, 0 euro. Loont dus wel de moeite even mailtje te sturen.
Goedemorgen,
Dank u voor uw mail.
Helaas gaan de moertjes niet los.
U kunt het bij een ijzerspeciaalzaak proberen.
Excuses voor het ongemak.
Vriendelijke groet,
Team Weber Original Store
Deze temp sensors heb ik toen gekocht, ik weet niet of ze inmiddels andere verschepen, je weet nooit met ali..
https://www.aliexpress.com/item/4001315701413.html

[ Voor 15% gewijzigd door Dacuuu op 09-04-2023 12:43 ]
wel naar dit email adres gestuurd: service-nl@weber.com?
dat is het email adres van Klantenservice Weber-Stephen Holland B.V
Ik heb toen volgens mij gewoon een contact verzoek op weber.com ingevuld en uitgelegd dat ik die moertjes nodig heb.
[ Voor 33% gewijzigd door Christian_Ku op 11-04-2023 11:00 ]
https://www.amazon.de/dp/B00GYUN5ZM
Ik zou bijna een tweede kopen...MaZo schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:30:
Weber Go Anywhere nu EUR 65,60 bij Amazon DE:
https://www.amazon.de/dp/B00GYUN5ZM
Op verschillende websites en winkels geweest en nog niet zoiets tegengekomen.
Iemand een idee ?
jazekerRdBeer schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:21:
Misschien gekke vraag, maar kun je na gebruik de gascartoushe verwijderen voor vervoer om deze bij een volgend bbq moment weer op te schroeven?
Misschien even een foto plaatsen van wat Guga gebruikt? Screenshot ofzo?Wolfp4ck schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:34:
ik ben eigenlijk op zoek naar hetzelfde toestel dat Guga gebruikt in zijn youtube video's. maar dan ook met zo een extra kolenhouder zodat hij de een koele helft voor indirect braden heeft en een hete helft voor schroeien.
Op verschillende websites en winkels geweest en nog niet zoiets tegengekomen.
Iemand een idee ?
Jazeker! Ik gebruik hem al jarenRdBeer schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:20:
Is een flavorizer voor een Weber go anywhere op gas een slim idee om vet en viezigheid van de brander af te houden?
En de gasgartouche sluit zichzelf af, dus je kunt op en afdraaien zo vaak je wilt.
[ Voor 13% gewijzigd door Martinusz op 13-04-2023 18:20 ]
Gewoon een bakje voor de kolen aan 1 kant? Is dat het?
Volgens mij ben je op zoek naar de Slow N Sear:
https://snsgrills.com
Vziw zijn er meerdere leveranciers/merknamen hiervan, meeste volgens mij in de US.
Dit is overigens voor een ketel, lijkt mij niet passend voor de WGA.
[ Voor 46% gewijzigd door Ethernety op 14-04-2023 09:51 ]
yep het bakje voor de kolen aan 1 kant te houdenMartinusz schreef op donderdag 13 april 2023 @ 22:32:
[...]
Waar kijken we naar?
Gewoon een bakje voor de kolen aan 1 kant? Is dat het?
Als het voor de WGA moet zijn kun je eens bij deze meneer kijken: https://www.marktplaats.nl/u/s-w/912877/Wolfp4ck schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:53:
[...]
yep het bakje voor de kolen aan 1 kant te houden
Deze heb ik hiervoor: https://www.marktplaats.n...irect-bbq-op-de-weber-wga
Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 hier weet vast wel iemand datWolfp4ck schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:33:
is niet voor een WGA (merk nu dat dit topic niet het correcte is voor dat te vragen) maar hoopte dat iemand hier (weber specialisten) er meer van wisten. Het is inderdaad voor een ketel.
Zie dat dit nergens meer vooradig is. Ook op hun eigen site staat dit er helaas niet meer tussen.baco101 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:53:
[Afbeelding]
Van bbq toro
Wil deze aanschaffen
Of zoek ik niet goed genoeg?
Ik was ook te laat met bestellen helaas en kan het ook nergens meer vinden.Heemels schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:47:
[...]
Zie dat dit nergens meer vooradig is. Ook op hun eigen site staat dit er helaas niet meer tussen.
Of zoek ik niet goed genoeg?
:strip_exif()/f/image/o1Pz4hkwAjlbdCE9E68DSQXv.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik twijfel of dit niet ten koste gaat van de warmteontwikkeling.
[ Voor 8% gewijzigd door RdBeer op 14-04-2023 20:56 ]