Het Weber Go Anywhere WGA BBQ Topic

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 08:56

Saffie_time

Why use this? 42!

Thermometer in het midden en niet op rekjes hoogte.
Ik vraag me af hoe nuttig dat is. Kolen heb je meestal links of rechts en vlees aan de andere kant. Dus temp in het midden meten en hoger dan je vlees.
Haal dan op Ali een thermometer met minimaal 2 probes, 1 voor vlees en 1 op het rooster ben je ook voor €20 klaar.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 09:33
Ik heb een ouder WGA met houten handvatten en een andere gasaansluiting dan de huidige. De gasslang moet vervangen worden en nu zag ik hier op het forum een gasslang met aansluiting, ik weet echter niet waar ik deze kan aanschaffen. Weet iemand dat wel?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/op_qypWwxBGuyDGF-GH0gIMc0gw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9EvSwlDj2b1LYURsPMe21mUo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Heeft iemand wel eens zo'n kip grill voor de WGA (gas) gebruikt of in gebruik gezien?
Werkt het?

https://www.amazon.nl/dp/...8VK4?_encoding=UTF8&psc=1

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-10 08:45
Frank78! schreef op zondag 4 juli 2021 @ 21:56:
Bij de Hornbach staat een look a like voor 60 euro dus vandaag eentje gehaald om naast mijn Weber 57 te gebruiken en op vakantie. Thermometer zit er al bij alleen de ventilatie onder is net wat ander systeem.

Alleen niet goed gekeken in winkel maar boven op de deksel bij het handvat zit geen hitteschild, dus daar iets slims nog op verzinnen.

De schuif onder heb ik prosecco kurk nu op gezet.. benieuwd hoe dat zit houdt volgend weekend..

https://www.hornbach.nl/s...nic/10419797/artikel.html

[Afbeelding]
Dank voor de tip _/-\o_ : ik heb deze dankzij jou nu ook voor op de camping gekocht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:37
Ik ga volgende week op de camping voor het eerst mijn WGA gebruiken. Nog iemand tips & tricks? Ik ben van plan pulled pork te maken. Op de camping toch de hele dag de tijd :)

Hoe hebben jullie je rooster doormidden gezaagd? Gaat dat makkelijke met een ijzerzaagje, anders moet ik even bij mijn ouders langs om de slijptol te halen maar daar heb ik eigenlijk geen zin in. Gisteren de (kleine) weber brikettenstarter binnen gekregen en zou het wel mooi vinden als ik alle barbecue zooi gewoon in het ding zelf kwijt kan.

Heeft iemand hier trouwens GrillGrates voor zijn WGA? Ik heb een setje voor mijn pelletgrill hier in de tuin en voor de WGA lijkt me ook wel wat. Het enige nadeel is dat het bijna net zo duur is als de hele barbecue.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ozzie schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:25:

Hoe hebben jullie je rooster doormidden gezaagd? Gaat dat makkelijke met een ijzerzaagje, anders moet ik even bij mijn ouders langs om de slijptol te halen maar daar heb ik eigenlijk geen zin in. Gisteren de (kleine) weber brikettenstarter binnen gekregen en zou het wel mooi vinden als ik alle barbecue zooi gewoon in het ding zelf kwijt kan.
doorgeknipt met een betonschaar

ulpt: als je zelf geen betonschaar hebt kun je ook met je rooster onder de arm naar je lokale bouwmarkt waar ze ook kettingen op rol verkopen: daar hangt meestal ook een goede knipschaar O-)
(natuurlijk niet een nieuwe betonschaar uit het verkoopvak misbruiken, tenzij je hem natuurlijk koopt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Leipo schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:37:
[...]

doorgeknipt met een betonschaar

ulpt: als je zelf geen betonschaar hebt kun je ook met je rooster onder de arm naar je lokale bouwmarkt waar ze ook kettingen op rol verkopen: daar hangt meestal ook een goede knipschaar O-)
(natuurlijk niet een nieuwe betonschaar uit het verkoopvak misbruiken, tenzij je hem natuurlijk koopt :P )
Toch maar eventjes met de slijptol gedaan, leek me toch het makkelijkst :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10 09:11

mhe59

ID.5 Pro Performance

Vraagje aan de WGA gebruikers.
Ik heb zo,n BBQ Toro draaispit aangeschaft en van het weekend wil ik shoarma van kippendijen maken.

Hoe kan ik het beste dit indirect doen?

Hoe en waar leg je je briketten ? En hoeveel om een kerntemperatuur van 70 gr te bereiken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:22
mhe59 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 23:00:
Ik heb zo,n BBQ Toro draaispit aangeschaft en van het weekend wil ik shoarma van kippendijen maken.

Hoe en waar leg je je briketten ? En hoeveel om een kerntemperatuur van 70 gr te bereiken ?
Met een spit hoef je toch niet indirect?

Edit: je kan wel kolen aan 1 kant doen bijvoorbeeld, dan krijgt het vlees 1 kant hitte en daarna even 'rust'.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 29-07-2021 09:26 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 18:59

Kippendijen lekker gekruid aan het spit rijgen, kooltjes er onder (eventueel lekbakje met L/R kolen).
Spit aan en als de buitenkant mooi bruin is afsnijden, spit terugplaatsen en herhalen tot het vlees op is of niet meer te snijden.

Zo doe ik 't met gyros (van procureur)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:55
Ik heb er net 1 gehaald bij de Welkoop in de aanbieding voor naast de kamado. Wou voor de kamado ook nog een griddle, heb daar een halve maand voor meegenomen die ook op de wga kan. Lekker voor smash burgers :)

Als ik low and slow op de kamado ga (of het spit gebruik) kan ik nu groente op de wga doen. Heb een looflighter, dus heb de starter niet meegenomen. En anders pak ik een soepblik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 08:32
@418O2 Ha, dezelfde overweging als ik. En voor onderweg, en voor bij de wekelijkse biljartavond in het dorpshuis vond ik dat ik ook een WGA nodig had :Y
Overigens ook nog een joy stove staan, dus kan nu een doordeweekse maaltijd maken op 3 apparaten.
Piepers op de joy stove
Vlees op de kamado
groente op de WGA
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:46
*knip* Ik heb zo,n BBQ Toro draaispit aangeschaft *knip*
Hoe bevalt de rotisserie? Denk er ook over om er eentje in huis te halen.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
b_art015 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:20:
[...]

Het staat volgens mij wel in de handleiding: "*Voor het afmeten van stukken houtskool gebruikt u de bij uw grill meegeleverde houtskool-maatbeker"

Het is dus om de benodigde hoeveelheid houtskool/briketten af te meten.
Dit stond dus niet in mijn handleiding voor zover ik kan zien vond het al gek dat het geen functie zou hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:46
Jazzy schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:57:
[...]

Ik neem aan dat je het nog niet gebruikt hebt, maar zou je willen laten weten hoe het bevalt? Ik heb mijn WGA Gas nog maar een paar keer gebruikt en ben niet enorm ontevreden over de standaard plaat, maar lekbakjes lijkt me wel heel handig.
Heb hem nu 3x gebruikt.
Het was helaas echt geen BBQ weer de afgelopen 2 weken. Bijna elke middag/avond regen. Dus veel gebruik gemaakt van de nieuwe primus pannenset.

Maar beste aankoop voor de wga die ik ooit gedaan heb (samen met de inkbird).

Waar ik eerst geen of amper grillmarks kreeg heb ik die nu wel. Doordat het gietijzer hitte vasthoud heb ik nu ook de gasknop op halverwege gezet na het aanschroeien. (Anders krijg je wel erg veel verkoold vlees)

De plaat niet gebruikt, dat zal aankomend mannenweekend wel gaan gebeuren.
(Hamburgers)

De inkbird veel gebruikt ook, ideaal om de kip te controleren. Ook met de lasagne erop goed kunnen controleren of hij gaar was wat voorheen altijd gokken was.
Had er nooit een (alleen een bedrade), maar ik denk dat er nog een bij komt voor in de keuken thuis. Vriendin is er ook helemaal blij mee aan de slag gegaan.

Laatste keer foto gemaakt om hier te laten zien.
Was ze even vergeten omdat de kleine een schone luier moest, dus iets te ver gegaan.

Van de druipschalen ben overigens ik niet helemaal overtuigd. Heb het idee dat ik nu 2 onderdelen MEER moet schoonmaken omdat er ook toch nog vet onder komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MBCR631W2ChE2Nf2Uhh7YjXZ6DQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFP1RQyWZVL4lF5Ev1Lu3Y9M.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryBh62qVWLny-2auPg_iZZCvISc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5YfHRjJZCvS4hiZKEJ4BYyb7.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Gebruik al paar jaar een WGA op kolen. Zoals de meesten hier ook de roosters doormidden gezaagd (dremel werkt prima). Had eerst via MP een WGA met handvaten gekocht, maar deze was zo gaar (deuken hier en daar), dat deze niet goed afsloot bij het willen/moeten doven van de kolen. Verkocht, en met een fonq bon eentje op fonq gekocht, alles bij elkaar was mn tweede WGA dus gratis :)

Lees dat vooral amerikanen verbaasd zijn dat er geen handvaten meer op zitten, ik vind het ideaal om in de auto te gooien: deksel handvat losschroeven, alles in de bbq proppen, en geen uitstekende delen jn de kofferbak voor de nodige tetris acties. Ideaal.

Qua kolen gooi ik er altijd maar wat in, meestal een halve grote starter (heb geen kleintje vooralsnog).

Het zwarte plastic bakje gebruik ik om de as in te gieten voor gebruik. Of om alles in over te kiepen als ik klaar ben (en het afgekoeld is). Wist niet dat het voor het afmeten van de briketten/kolen was bedoeld >_<

Ben een tevreden gebruiker. Van een oude hibachi gietijzeren barbecue heb ik het rooster toegeeigend, werkt ook prima, al staat een setje van grussroste.de wel op de verlanglijst.

Verder gebruik ik m altijd met twee zones. Direct en indirect. Meestal de kolen aan een kant, soms aan twee kanten met bakje in het midden.

Grillen en indirect koken gaat prima, heb me nooit zo gestoord aan de hoge temperaturen direct onder de kolen. Gewoon grillen en gaan, en daarna eventueel afschuiven naar de koele zone. Onze buurvrouw klaagt wel steen en been als ik lekker de houtsnippers er op gooi. Tja 🤷‍♂️

Voor het oven gebruik doe ik altijd luchtschuif boven het vlees vol open, en boven de kolen dicht, en de luchtinlaat open bij de kolen, dicht onder het vlees. Dit om de lucht en rook via het vuur naar het vlees te dirigeren en de temperatuur beetje te beteugelen.

Super fijn dingetje :)

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
cavey schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:14:
Gebruik al paar jaar een WGA op kolen. Zoals de meesten hier ook de roosters doormidden gezaagd (dremel werkt prima). Had eerst via MP een WGA met handvaten gekocht, maar deze was zo gaar (deuken hier en daar), dat deze niet goed afsloot bij het willen/moeten doven van de kolen. Verkocht, en met een fonq bon eentje op fonq gekocht, alles bij elkaar was mn tweede WGA dus gratis :)

Lees dat vooral amerikanen verbaasd zijn dat er geen handvaten meer op zitten, ik vind het ideaal om in de auto te gooien: deksel handvat losschroeven, alles in de bbq proppen, en geen uitstekende delen jn de kofferbak voor de nodige tetris acties. Ideaal.

Qua kolen gooi ik er altijd maar wat in, meestal een halve grote starter (heb geen kleintje vooralsnog).

Het zwarte plastic bakje gebruik ik om de as in te gieten voor gebruik. Of om alles in over te kiepen als ik klaar ben (en het afgekoeld is). Wist niet dat het voor het afmeten van de briketten/kolen was bedoeld >_<

Ben een tevreden gebruiker. Van een oude hibachi gietijzeren barbecue heb ik het rooster toegeeigend, werkt ook prima, al staat een setje van grussroste.de wel op de verlanglijst.

Verder gebruik ik m altijd met twee zones. Direct en indirect. Meestal de kolen aan een kant, soms aan twee kanten met bakje in het midden.

Grillen en indirect koken gaat prima, heb me nooit zo gestoord aan de hoge temperaturen direct onder de kolen. Gewoon grillen en gaan, en daarna eventueel afschuiven naar de koele zone. Onze buurvrouw klaagt wel steen en been als ik lekker de houtsnippers er op gooi. Tja 🤷‍♂️

Voor het oven gebruik doe ik altijd luchtschuif boven het vlees vol open, en boven de kolen dicht, en de luchtinlaat open bij de kolen, dicht onder het vlees. Dit om de lucht en rook via het vuur naar het vlees te dirigeren en de temperatuur beetje te beteugelen.

Super fijn dingetje :)
Helemaal eens d:)b

Al jaren wel kamado ervaring maar dit jaar voor het eerst een WGA. Met kolen. Wel direct ecobrasa gekocht en een kleine starter.

Voor ons is een 2/3e starter genoeg, zet de schuiven weer dicht en kolen zijn een volgende ronde weer te gebruiken. Ook de verhouding van schuiven open/dicht (onder en boven) zoals je stelt werkt echt helemaal top.

Bijna spijt dat ik niet eerder hem heb aangeschaft ;) Enige is dat ik enkel RVS heb als rooster. Voor searing komen de briketten niet echt zo hoog uit,. Juist de halve RVS roosters maken hem compact, misschien dat ik nog een half gietijzeren rooster ergens kan vinden. En wellicht rij ik nog langs de bouwmarkt om een thermometer in te bouwen, dat is toch wel fijn om een beetje te weten waar je zit qua range ongeveer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhe59
  • Laatst online: 03-10 09:11

mhe59

ID.5 Pro Performance

Cass Casey schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:46:
[...]

Hoe bevalt de rotisserie? Denk er ook over om er eentje in huis te halen.
Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb.
Heel goed, echt een goede aanvulling op FB is een WGA groep actief, zie je van alles voorbij komen wat je met de rotisserie kunt doen..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZbprUmvQZnvdxnVc4R9A9WStYsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lEKxYZx5SPSHS0qIAEuNhjEb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPHOThFwtpGd4AML_gKcj-ft76A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Py7GK9V0jXeTVYqU3iYxbD76.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door mhe59 op 14-08-2021 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
mhe59 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:30:
[...]

Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb.
Heel goed, echt een goede aanvulling op FB is een WGA groep actief, zie je van alles voorbij komen wat je met de rotisserie kunt doen..[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh verrek. Ik ben lid van de GA life groep. Net ook lidmaatschap aangevraagd voor de Nederlandse groep. Ik gebruik Facebook nauwelijks maar zal toch eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-10 09:37
FRANQ schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:19:
[...]

Heb hem nu 3x gebruikt.
Het was helaas echt geen BBQ weer de afgelopen 2 weken. Bijna elke middag/avond regen. Dus veel gebruik gemaakt van de nieuwe primus pannenset.

Maar beste aankoop voor de wga die ik ooit gedaan heb (samen met de inkbird).

Waar ik eerst geen of amper grillmarks kreeg heb ik die nu wel. Doordat het gietijzer hitte vasthoud heb ik nu ook de gasknop op halverwege gezet na het aanschroeien. (Anders krijg je wel erg veel verkoold vlees)

De plaat niet gebruikt, dat zal aankomend mannenweekend wel gaan gebeuren.
(Hamburgers)

De inkbird veel gebruikt ook, ideaal om de kip te controleren. Ook met de lasagne erop goed kunnen controleren of hij gaar was wat voorheen altijd gokken was.
Had er nooit een (alleen een bedrade), maar ik denk dat er nog een bij komt voor in de keuken thuis. Vriendin is er ook helemaal blij mee aan de slag gegaan.

Laatste keer foto gemaakt om hier te laten zien.
Was ze even vergeten omdat de kleine een schone luier moest, dus iets te ver gegaan.

Van de druipschalen ben overigens ik niet helemaal overtuigd. Heb het idee dat ik nu 2 onderdelen MEER moet schoonmaken omdat er ook toch nog vet onder komt.

[Afbeelding][Afbeelding]
Zie ik daar nu een oranje slang lopen? Zo ja, wat voor koppeling heb je daarvoor gebruikt?

Ik kan van alles vinden bij Ali maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik een maand aan het wachten ben op een verkeerde maat. Daarnaast heb ik overschat hoeveel weber er te krijgen is in Frankrijk, letterlijk wel 10 winkels gezien, 0 weber gas flessen. De Decathlon gas cartouche lijn past wel op de Weber maar die hadden een logistiek probleem, nergens te krijgen...dus helaas na 1 gas flesje geen gebruik meer kunnen maken van de gas weber met flavourizer. Kortom, ik wil die weber volgend jaar gewoon op de grote campingaz gas fles aansluiten die we ook voor de gas kookplaat gebruiken!

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Christian_Ku schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:49:
[...]

Zie ik daar nu een oranje slang lopen? Zo ja, wat voor koppeling heb je daarvoor gebruikt?

Ik kan van alles vinden bij Ali maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik een maand aan het wachten ben op een verkeerde maat. Daarnaast heb ik overschat hoeveel weber er te krijgen is in Frankrijk, letterlijk wel 10 winkels gezien, 0 weber gas flessen. De Decathlon gas cartouche lijn past wel op de Weber maar die hadden een logistiek probleem, nergens te krijgen...dus helaas na 1 gas flesje geen gebruik meer kunnen maken van de gas weber met flavourizer. Kortom, ik wil die weber volgend jaar gewoon op de grote campingaz gas fles aansluiten die we ook voor de gas kookplaat gebruiken!
https://www.weber.com/NL/...or-gasbarbecues/8484.html

deze is het.
blij mij heb ik de slang alleen afgeknipt en er een snelkoppeling aan gezet met een verlengslang omdat ik de gasfles van het kookstel gebruik met een Y stuk en 2 gasdrukregelaars.
Let op de weber regelaar is 1,5 bar (niet 30mbar) de ingebouwde regelaar verlaagd naar 30mbar.
Geef je de bbq 30mbar dan komt er amper hitte af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Hmmm, dat is toch wel 56E voor alleen een koppelstuk. Dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JLTv28oLn-2Id4XjMzZn8IM-eHw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/o74w0CO3dizWGoEq0uAmnGny.png?f=user_large

moet toch ergens te vinden zijn? Ik kruip Ali/Hornbach/Loodgieter winkels een afstruinen, mocht er nog iemand hier een idee hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
Ik heb afgelopen weekend de BBQ-Toro rotisserie gekocht op Amazon.
  • Goede nieuws: hij werd gisteren geleverd.
  • Slechte nieuws: de twee delen van de verhoging waren exact hetzelfde, waardoor de gaatjes niet goed overeen kwamen. Kon hem dus niet in elkaar zetten.
  • Goede nieuws: even per mail contact gehad me CS Trading en goede item wordt naar me toe gestuurd.
  • Slechte nieuws: ik kan dus nog even geen Taco's El Pastor maken...
Overigens verbaasde me het wel dat hij alleen batterijvoeding heeft. Dus ik zal nog even moeten gaan tweaken met een externe voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:44
[...]
Ik kan van alles vinden bij Ali maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik een maand aan het wachten ben op een verkeerde maat. Daarnaast heb ik overschat hoeveel weber er te krijgen is in Frankrijk, letterlijk wel 10 winkels gezien, 0 weber gas flessen.
Dankzij jouw post was ik nog net op tijd met bestellen van een Campingaz CV naar EN417 adapter. Nu dus ook compatible met het Franse wegwerp systeem. Gebruik de WGA toch alleen op vakantie, dus ook alleen met kleine busjes in gebruik.

Werkt prima:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cX4eslcScojGFFVkEn0aZjo-1Gw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TIWk7IuD5vWEGV7mncOt6NxK.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de https://www.amazon.de/gp/product/B08PZ8X5N2/ , zijn ook andere merken als de https://www.monrechaud.co...ve-kovea-pat-adapter.html

[ Voor 4% gewijzigd door JPDeckers op 22-08-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Mooi om te lezen dat ik in ieder geval 1 persoon heb kunnen behoeden voor een tijdrovende vrij nutteloze zoektocht door Franse Brico's en aanverwante winkels. Denk ook dat ik voor de adapter oplossing ga, de wereld van gas klep adapters etc. is nog niet zo makkelijk te doorgronden.

Overigens heb ik na behoorlijk zoeken toch nog een nippel gevonden die een verbinding mogelijk zou moeten maken tussen mijn weber en mijn campingaz (904) gasfles.

[ Voor 35% gewijzigd door Christian_Ku op 23-08-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
FRANQ schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:06:
[...]

https://www.weber.com/NL/...or-gasbarbecues/8484.html

deze is het.
blij mij heb ik de slang alleen afgeknipt en er een snelkoppeling aan gezet met een verlengslang omdat ik de gasfles van het kookstel gebruik met een Y stuk en 2 gasdrukregelaars.
Let op de weber regelaar is 1,5 bar (niet 30mbar) de ingebouwde regelaar verlaagd naar 30mbar.
Geef je de bbq 30mbar dan komt er amper hitte af.
Wat ik me nu afvraag, kan ik de weber DIRECT op een campngaz 904 zetten of moet ik dan toch eerst de druk verlagen naar 1.5mbar, maw, tot welk maximum kan de interne regeling werken? Want ik begrijp aan bovenstaande dat je nog steeds gebruik maakt van de originele regelaar die bij die adapterset kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keroner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-10 21:14
Weet iemand misschien een goed alternatief voor de verschrikkelijke 'moeren' die het handvat aan de deksel monteren.
Dit zijn standaard een soort goedkope plaatjes.
Omdat ik het handvat met vakantie er altijd afhaal (ruimte in de auto) moesten deze vaak los. Gevolg is dat ze totaal niet meer bruikbaar zijn.
Heb nu een setje vleugelmoeren bij de gamma gehaald (M6 en m8). M6 lijkt de juiste diameter te hebben, maar de draad lijkt smaller.
Het zou nog m7 kunnen zijn, maar die hebben ze natuurlijk niet bij de gammel... 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Even meten hoeveel schroefraad je hebt per mm. Oftewel spoed 1.00 of 1.25?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Christian_Ku schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:03:
[...]

Wat ik me nu afvraag, kan ik de weber DIRECT op een campngaz 904 zetten of moet ik dan toch eerst de druk verlagen naar 1.5mbar, maw, tot welk maximum kan de interne regeling werken? Want ik begrijp aan bovenstaande dat je nog steeds gebruik maakt van de originele regelaar die bij die adapterset kwam?
gasdrukregelaar op de 904.
Ik weet niet hoeveel bar er op staat, maar teveel druk op de slang en interne drukregelaar wil je ook voorkomen. Ook bij slangbreuk beperkt de regelaar de hoeveelheid gas die ineens vrij kan komen enorm.

de weber drukregelaar is vooe DIN flessen (groene gasfles)

Campinggaz naar DIN verloop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Io2AipWXaVZnG9OUMJR6JuL-P5A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/99FajP5dYysON4UOvVsrtSt7.png?f=user_large
https://www.gaswinkel.com...MozAEiXho2sgaAkvLEALw_wcB

Op mijn gasfles heb ik een Y stuk zodat ik de bbq en kooktoestel op dezelfde fles kan aansluiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXMBeOeV0LVPI35-yxj7poo_wJ4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Ra0pb3IoImnb8hFcDvniQZMB.png?f=user_large
https://www.gaswinkel.com...ll-buiten-x-shell-binnen/

Dan op de ene aansluiting de weber regelaar van1,5 bar
en op de andere aansluiting een universele regelaar van 30mbar voor de kookplaat

En ik heb deze snelkoppelingen aan de slangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpZ5exi6gfuREMmx2KZCShLvaPw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4p9FwpyrNiektF60AvLb1tmh.png?f=user_large
https://www.gaswinkel.com...age-druk-man-x-vrouw-set/

Op beide regelaars heb ik deze.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPQzcRy_MT8qJles2kVcz2QZeig=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/u8U24ZlXqe2ds5SS4McUiSze.png?f=user_large
https://www.gaswinkel.com...lkoppeling-8-mm-x-binnen/

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

FRANQ schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:05:
[...]

gasdrukregelaar op de 904.
Ik weet niet hoeveel bar er op staat, maar teveel druk op de slang en interne drukregelaar wil je ook voorkomen. Ook bij slangbreuk beperkt de regelaar de hoeveelheid gas die ineens vrij kan komen enorm.

de weber drukregelaar is vooe DIN flessen (groene gasfles)

Campinggaz naar DIN verloop:
[Afbeelding]
https://www.gaswinkel.com...MozAEiXho2sgaAkvLEALw_wcB
Ik kwam toevallig een soortgelijke tegen:
https://www.obelink.nl/ml...2UDAmqEAQYCiABEgJd2vD_BwE

Zou je een foto kunnen posten van hoe je het op de WGA hebt aangesloten? Ik wil hem namelijk ook rechtstreeks op de gas-outlet van de camper connecten en ben dus even inspiratie aan het opdoen. Alvast dank!

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

• FRANQ
Dev0o schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:19:
[...]

Ik kwam toevallig een soortgelijke tegen:
https://www.obelink.nl/ml...2UDAmqEAQYCiABEgJd2vD_BwE

Zou je een foto kunnen posten van hoe je het op de WGA hebt aangesloten? Ik wil hem namelijk ook rechtstreeks op de gas-outlet van de camper connecten en ben dus even inspiratie aan het opdoen. Alvast dank!
Spul staat inmiddels in de stalling.
Zal er aan proberen te denken als we eind september nog weg gaan.

• Sethro
  • Laatst online: 10-04 09:05
[...]

Ik heb een verloopje gekocht zodat standaard butaangasflesjes van 330ml erop kunnen.

Dit soort flesjes zijn overal te krijgen (supermarkt, tuincentra, decathlon), kun je loskoppelen en daarna weer gebruiken en zijn stukken goedkoper.

Voorbeeld deze: https://www.action.com/nl-nl/p/allride-butaan-gasbus/

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

FRANQ schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:06:
[...]

Spul staat inmiddels in de stalling.
Zal er aan proberen te denken als we eind september nog weg gaan.
Oke, jammer. Maar als ik het goed begrijp heb je deze ( https://www.gaswinkel.com...MozAEiXho2sgaAkvLEALw_wcB ) in de WGA geschroefd ?

• FRANQ
Dev0o schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:05:
[...]

Oke, jammer. Maar als ik het goed begrijp heb je deze ( https://www.gaswinkel.com...MozAEiXho2sgaAkvLEALw_wcB ) in de WGA geschroefd ?
Ehh nee.
Ik gaf aan wat degene die ik quote kon gebruiken om zijn campinggas fles te gebruiken.

Die kraan gaat dus op de campinggas fles.

Wat wil jij precies? Misschien dat ik je wel wat op weg kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Ik zoek een adapter waarmee ik de slang die uit mijn camper komt op mijn WGA kan schroeven. Eigenlijk zoals deze dus : https://www.weber.com/NL/...or-gasbarbecues/8484.html maar dan zonder de regulator. En om nu voor €52 euro een set aan te schaffen en daar de regulator af te knippen gaat mij net wat te ver... Daarnaast heb ik nog drie losse regulators ongebruikt liggen..

Ideaal zou iets zoals de door jou getoonde Campingaz adapter zijn waar ik vervolgens een slangpilaar op draai en daar de slang aan bevestig. Maar een meer fancy oplossing met snelkoppelingen is natuurlijk ook erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

FRANQ schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:45:
[...]

Ehh nee.
Ik gaf aan wat degene die ik quote kon gebruiken om zijn campinggas fles te gebruiken.

Die kraan gaat dus op de campinggas fles.

Wat wil jij precies? Misschien dat ik je wel wat op weg kan helpen.
Ik denk dat deze set : https://www.hausundwerkst...e-mit-Euroventil-7-16-US2 hetzelfde doet als de dure Weber set..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Dev0o schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:53:
[...]

Ik denk dat deze set : https://www.hausundwerkst...e-mit-Euroventil-7-16-US2 hetzelfde doet als de dure Weber set..
Mooie vonst :)

Hoe heb je gevonden dat er 7/16" schroefdraad op de blikjes zit?
Ik kon dat zelf negens vinden namelijk.

Komt wel nog een drukregelaar bij natuurlijk, dus een uiteinde van de slang moet even aangepast worden.
https://www.gaswinkel.com...or-heteluchtkanon-15-bar/

[ Voor 17% gewijzigd door FRANQ op 30-08-2021 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

FRANQ schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:03:
[...]

Mooie vonst :)

Hoe heb je gevonden dat er 7/16" schroefdraad op de blikjes zit?
Ik kon dat zelf negens vinden namelijk.

Komt wel nog een drukregelaar bij natuurlijk, dus een uiteinde van de slang moet even aangepast worden.
https://www.gaswinkel.com...or-heteluchtkanon-15-bar/
Op diezelfde Duitse website even gezocht naar Weber en kwam oa bij deze set uit: https://www.hausundwerkst...flasche-5-11-kg-GARDINGER Daar stond de maat bij.

Zojuist toch nog maar even verder gezocht op die site en kwam een eigenlijk nog betere oplossing tegen: https://www.hausundwerkst...ellkupplung-DN5-GARDINGER

Uit mijn camper komt 30mbar, en dat is te weinig (denk ik) omdat op de WGA ook nog een drukregelaar zit..... Zou ik die er af kunnen halen? We zijn er duidelijk nog niet helaas :-(

Update: hmmm. ik begrijp er niets meer van. Op de WGA zit een drukregelaar, en op de set die weber zelf verkoopt zit ook een drukregelaar. Ze spreken over een werkdruk van 30mbar. Wat moet nu precies de ingangsdruk zijn voor deze BBQ? https://www.obelink.nl/we...rsie-gasdrukregelaar.html en https://www.weber.com/NL/...or-gasbarbecues/8484.html

[ Voor 23% gewijzigd door Dev0o op 30-08-2021 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Dev0o schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:57:
[...]

Op diezelfde Duitse website even gezocht naar Weber en kwam oa bij deze set uit: https://www.hausundwerkst...flasche-5-11-kg-GARDINGER Daar stond de maat bij.

Zojuist toch nog maar even verder gezocht op die site en kwam een eigenlijk nog betere oplossing tegen: https://www.hausundwerkst...ellkupplung-DN5-GARDINGER

Uit mijn camper komt 30mbar, en dat is te weinig (denk ik) omdat op de WGA ook nog een drukregelaar zit..... Zou ik die er af kunnen halen? We zijn er duidelijk nog niet helaas :-(

Update: hmmm. ik begrijp er niets meer van. Op de WGA zit een drukregelaar, en op de set die weber zelf verkoopt zit ook een drukregelaar. Ze spreken over een werkdruk van 30mbar. Wat moet nu precies de ingangsdruk zijn voor deze BBQ? https://www.obelink.nl/we...rsie-gasdrukregelaar.html en https://www.weber.com/NL/...or-gasbarbecues/8484.html
De regelaar aan de weber slang is 1,5 bar.
Hopelijk net te zien op dit plaatje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCKgwFDYGttGtDTFNoP9ba22KPs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IEGr98Eznv3f0hfJ5xja09oL.png?f=user_large

De regelaar in de bbq is 30mbar.
Geef je hem maar 30mbar uit je camper dan word de bbq niet heet ( ik had daar zelf problemen mee)
Geef je hem veel meer (flesdruk) dan kan de regelaar behoorlijk gaan afwijken omdat de veerdruk niet meer klopt, mogelijk sloop je de regelaar. (afhankelijk van de constructie)

Je kan ook de regelaar van de bbq af halen en hier gewoon een snelkoppeling voor in de plaats monteren, dan kan hij wel op 30mbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

FRANQ schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:35:
[...]

De regelaar aan de weber slang is 1,5 bar.
Hopelijk net te zien op dit plaatje
[Afbeelding]

De regelaar in de bbq is 30mbar.
Geef je hem maar 30mbar uit je camper dan word de bbq niet heet ( ik had daar zelf problemen mee)
Geef je hem veel meer (flesdruk) dan kan de regelaar behoorlijk gaan afwijken omdat de veerdruk niet meer klopt, mogelijk sloop je de regelaar. (afhankelijk van de constructie)

Je kan ook de regelaar van de bbq af halen en hier gewoon een snelkoppeling voor in de plaats monteren, dan kan hij wel op 30mbar.
Dat is een heldere uitleg, bedankt! In onderstaand forum wordt beschreven hoe je dit zou kunnen doen: https://www.caravanclub.c...-go-anywhere-gas-bbq/?p=3

Ik ga er mee aan de slag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Waar anders dan op GoT vind je een BBQ-topic over specifiek 1 BBQ-type... :D 8)7

Ik heb de GoAnywhere (gas) al een aantal jaar in gebruik. Aangeschaft toen we in 2016 naar Catalonië op vakantie gingen (kamperen) en we bij navraag begrepen dat houtskool-BBQ'en niet toegestaan was (i.v.m. standaard droogte, en overal pijnbomen).

Handig voor picknicks met een klein wegwerptankje, maar ook zeer praktisch op de camping wanneer je toch al een grote gastank meezeult voor je gasstel. Ik heb z.s.m. een verloopslang/drukregelaar aangeschaft om de BBQ aan de gastank (BeNeGas, glasvezeltank) te koppelen die ik al jaren gebruik.

Zoéén:
Afbeeldingslocatie: https://benegas.com/wp-content/uploads/2016/11/Promofoto-800x500.png

Ik heb er elk jaar veel plezier van, met incidenteel wat 'oeps'-momenten wanneer de gasstroom net niet voldoende blijkt op lage stand (langzaamaan vlees garen) en de vlam alsnog uitgaat - vervolgens blijft het gas toch langer in de BBQ hangen en <wham> knalt bij aansteken het deksel een paar cm omhoog. :+

Ik vind alleen het schoonmaken van de BBQ altijd weer een klus - ik pak om de troep te verminderen de bodem in met (dik) alufolie, dan na verwijderen alleen wat vet achterlaat dat gemakkelijk te verwijderen is en daarna is de BBQ ontvetten en schoonmaken een eitje. Ik ben wel standaard gebruik gaan maken van grillbakjes (die je ook gewoon meerdere keren kunt gebruiken) om de grillplaat niet teveel te laten aankoeken.

Ook een (bijv.) een overheerlijke kant en klaar gekochte 'poulet rôti' zachtjes opwarmen met nog wat andere garnituur ernaast (al dan niet in een pannetje) gaat prima met deze BBQ.

Ondanks dat ik altijd een fervente houtskool/briketten-BBQ'er ben geweest (Weber all the way) is dit een prima uitkomst voor op vakantie. :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Vandaag is mijn Weber WGA binnengekomen aangeschaft bij Karwei in de 25% opruiming ivm einde bbq sezoen. Idee is om deze te gebruiken voor vakantie. Wat me opviel is dat het handvat bovenop behoorlijk groot is.

Je zou deze natuurlijk elke eer eraf kunnen halen. Iemand toevallig een succesvolle MOD gedaan om het handvat van de deksel kleiner of makkelijk demontabel te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
zandpaddo schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:34:
Vandaag is mijn Weber WGA binnengekomen aangeschaft bij Karwei in de 25% opruiming ivm einde bbq sezoen. Idee is om deze te gebruiken voor vakantie. Wat me opviel is dat het handvat bovenop behoorlijk groot is.

Je zou deze natuurlijk elke eer eraf kunnen halen. Iemand toevallig een succesvolle MOD gedaan om het handvat van de deksel kleiner of makkelijk demontabel te maken?
Hoe dichter er op, hoe meer hitte, hou daar wel even rekening mee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
zandpaddo schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:34:

Vleugelmoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Thanks :) Ik las ergens dat het geen mogelijk geen standaard draad betrof, maar is wel gewoon een m6 of m8 dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Volgens mij gebruikt weber vooral 1/4"-20 UNC draad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cass Casey
Gewoon omdat het kan… Vandaag een flinke Bresse-kip gekocht voor de maiden run van het spit op de WGA. Kost wat, maar schijnt een bijzonder kippetje te zijn.

Ik ga kruiden met de chickenrub van LetQ. Misschien iets extra’s geven door wat boter onder de huid bij de borst te doen en twee halve citroentjes binnenin. Maar over dat laatste twijfel ik nog.

Morgen op de bbq. Zal foto’s maken. Nog even wat tips verder lezen nog op het interwebs. Wil geen kip van ruim drie tientjes verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Cass Casey schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:42:
Gewoon omdat het kan… Vandaag een flinke Bresse-kip gekocht voor de maiden run van het spit op de WGA. Kost wat, maar schijnt een bijzonder kippetje te zijn.

Ik ga kruiden met de chickenrub van LetQ. Misschien iets extra’s geven door wat boter onder de huid bij de borst te doen en twee halve citroentjes binnenin. Maar over dat laatste twijfel ik nog.

Morgen op de bbq. Zal foto’s maken. Nog even wat tips verder lezen nog op het interwebs. Wil geen kip van ruim drie tientjes verpesten.
Volgens mij had ik die WGA spit al een tijdje op 'niet leverbaar' zien staan, klopt dat?
Bevalt hij goed? Ik zit er ook naar te kijken. Het enige model spit wat op mijn grote barbecue past is 260 euro, dan is deze prijs nog wel enigszins goed te doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cass Casey
checkdiz schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 08:29:
[...]

Volgens mij had ik die WGA spit al een tijdje op 'niet leverbaar' zien staan, klopt dat?
Bevalt hij goed? Ik zit er ook naar te kijken. Het enige model spit wat op mijn grote barbecue past is 260 euro, dan is deze prijs nog wel enigszins goed te doen
Op zich prima spit. Twee dingen die ik wil aanpassen:
- kleine modificatie om ook op netspanning te kunnen werken (standaard alleen 2x D-cell batterij)
- de twee delen van het spit aan elkaar vast maken (nu met schroefdraad en die liet gisteren iets los)

Heb er overigens wel zojuist de mand bij gekocht voor bijv. chicken wings. Hij zou ook geschikt zijn voor het grillen van groenten, maar hé. Wie houd ik daarmee voor de gek?

Overigens staan de beloofde foto's hier: Cass Casey in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"

P.S. Gewoon op voorraad bij Amazon: https://www.amazon.nl/BBQ...id=pla-680213146529&psc=1

[ Voor 25% gewijzigd door Cass Casey op 07-09-2021 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baco101
  • Laatst online: 16:18
bij de gamma in de aanbieding voor 69,99

https://www.gamma.nl/asso...-zwart-53x37-cm/p/B506186

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qECTSU9qXU1ksRkf9HuZCIWyuDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ngm2k8Q4NencNT73UhbnnjWg.jpg?f=fotoalbum_large

Wellicht enigszins offtopic maar ik heb een draagbare unit van lokkii en hoewel ik van mening ben dat Weber een goede kwaliteitsstandaard heeft, deze is verrassend degelijk gebouwd maar kostte maar 25,- en is qua functie en omvang gelijk aan de WGA

Adjust non olet, plerumque...

• 418O2
1nsane schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 20:21:
[Afbeelding]

Wellicht enigszins offtopic maar ik heb een draagbare unit van lokkii en hoewel ik van mening ben dat Weber een goede kwaliteitsstandaard heeft, deze is verrassend degelijk gebouwd maar kostte maar 25,- en is qua functie en omvang gelijk aan de WGA
Ik zie zo al drie dingen die missen tov de wga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 08:32
Topic staat al een tijdje stil, maar wellicht dat iemand weet waar, behalve in de VS, een luchtschuif met adapter te vinden is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEFEErxrwXF4H9_FxctqOD5DTeg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sczvRvZ8rl2t6hqNU8L0e2FZ.jpg?f=user_largeIk wil mijn nieuwste aanwinst er op aansluiten op de camping 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:20
.

[ Voor 99% gewijzigd door barrymossel op 03-03-2022 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik heb besloten om een WGA voor op vakantie te kopen. Sterker nog, ik heb onderstaande al besteld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjHH-vckEdgYC9HWCjVIZ4so8uo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EOCs4UGcBNKRfqD9XRntw8Is.jpg?f=user_large

(Kolenschotje en half 10 mm rooster.)

Nu zie ik dat de gemiddelde prijs zo'n 100 euro is voor de WGA. Komt die prijs nog aanzienlijk lager (zonder einde-seizoensaanbiending)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
barrymossel schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:11:
Ik heb besloten om een WGA voor op vakantie te kopen. Sterker nog, ik heb onderstaande al besteld:
[Afbeelding]

Nu zie ik dat de gemiddelde prijs zo'n 100 euro is voor de WGA. Komt die prijs nog aanzienlijk lager (zonder einde-seizoensaanbiending)?
Normaal gesproken is die wel aantal keer per jaar in de aanbieding ergens tussen 65-100 euro. Meestal wel eindejaarskorting inderdaad. Of de bouwmarkten in de gaten houden met 25% korting naar keuze of iets dergelijks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Martinusz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:28:
[...]

Normaal gesproken is die wel aantal keer per jaar in de aanbieding ergens tussen 65-100 euro. Meestal wel eindejaarskorting inderdaad. Of de bouwmarkten in de gaten houden met 25% korting naar keuze of iets dergelijks :)
Karwei heeft 20%, maar dan wel de prijs op 110. Maar goed, veel lager dan 80-90 ga ik hem vast niet krijgen vóór de meivakantie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
barrymossel schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:44:
[...]

Karwei heeft 20%, maar dan wel de prijs op 110. Maar goed, veel lager dan 80-90 ga ik hem vast niet krijgen vóór de meivakantie...
Daar heb ik hem vorig jaar ook gekocht voor die prijs. Rond de 80 euro. Soms is die bij de Welkoop iets goedkoper te krijgen, rond de 70 euro maar veel minder dan dat word het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:30
barrymossel schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:11:
[Afbeelding]

Hey interessant, waar komen dat dikke rooster en kolenschotje vandaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Falco schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:51:
[...]

https://www.marktplaats.nl/u/s-w/912877/

die vermoed ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Falco schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:51:
[...]

Inderdaad, wat @418O2 zegt. Die verkoper heeft best leuke dingen. Maar aangezien de WGA voor mij met name voor vakantie is, heb ik me ingehouden. In plaats van hem leeg te kopen, heb ik twee halve gietijzeren roosters voor m'n kamado gekocht. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barrymossel
Redelijk passend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v3DZqSkzuiYW6lnJ2erk1hiEwsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QK9ymzF0cQfqYNvxBJgg5wYe.jpg?f=fotoalbum_large

Voor indirect:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahfWOogyNAl0mjdepZWy28mlaTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bgCq2ABpAcEGNNUxa96NwqOR.jpg?f=fotoalbum_large

En om twee thermometers naar binnen te krijgen (gewoon voor de leuk ja):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4rPYy7lO9j2OApPiOWPgxgoYe8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJJYWmmVFCn5QcoJtO1t3AR3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3e6Pt1C8dnBRBD-BniNZGyL2erI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FrWsv0jtyRAMblWKowlzHeR9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
barrymossel schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:13:
Redelijk passend:

[Afbeelding]

Voor indirect:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf!
Wat voor 'dopjes' heb je gebruikt voor de thermometers naar binnen te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
barrymossel schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:13:
Redelijk passend:

[Afbeelding]

Voor indirect:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zijn dat de 10mm roosters, zien er fors uit....?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Martinusz schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:46:
[...]

Gaaf!
Wat voor 'dopjes' heb je gebruikt voor de thermometers naar binnen te krijgen?
Inclusief-verzending-veel-te-dure ProQ Gromlets: https://proqsmokers.eu/co...ts/proq-silicone-gromlets
Falco schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:47:
[...]
Zijn dat de 10mm roosters, zien er fors uit....?
Inderdaad een half 10mm rooster, normale doormidden gezaagd en een tussenschotje voor indirect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvdbersselaar
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-08 17:27
Heeft iemand hier ervaring met deze spiezen set van Zifa? Hij lijkt mij wel handig, ook omdat het makkelijk in te pakken en mee te nemen is. Of heeft iemand wellicht een alternatief?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfM07TdL-PxmqILtHmsdpdYi_io=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uGSjPR82pRsannbwhhaEprJh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
timvdbersselaar schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:37:
Heeft iemand hier ervaring met deze spiezen set van Zifa? Hij lijkt mij wel handig, ook omdat het makkelijk in te pakken en mee te nemen is. Of heeft iemand wellicht een alternatief?

[Afbeelding]
Spiezenset van de intratuin past ook prima, zijn wel dunnere spieren denk ik als ik maar het plaatje kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvdbersselaar
Die wilde ik ook al kopen. Maar helaas hebben ze die niet bij onze intratuin en online vind ik hem ook niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falco
timvdbersselaar schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:37:

[Afbeelding]
Is dit nog wat voor die spiezen, ik ben zelf via dit forum op deze kerel gewezen voor roosters en andere accessoires.

Shaslick houder RVS voor Weber Go Anywhere
Zie omschrijving
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 17:37
Sinds een week ook de houtskoolversie van WGA in mijn bezit. Moet nog een temperatuurmeter + handvatten monteren, morgen komt hopelijk een gietijzer-rek binnen. Als hij compleet is ga ik zeker nog een foto delen.

@timvdbersselaar Die van Zifa heb ik ook bekeken maar vind die nogal fors. Die op marktplaats wordt aangeboden ook. Zelf twijfel ik tussen de volgende 2 platte spiezen met rek wat lekker compact op te bergen is. Ik ben er nog niet helemaal uit. optie 1 die van Monolith, simpel maar doeltreffend :-) zie hier een voorbeeld-webshop met meer info. De diepte bepaal je zelf dus gaat sowieso passen.
Optie 2 van FENNEK. Diepte van het rek wordt bepaald door 3 vaste punten dus minder flexibel maar ziet er wel mooi uit. Zie hier op amazon.nl

[ Voor 4% gewijzigd door rvrrr op 19-04-2022 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Falco schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:29:
[...]

Is dit nog wat voor die spiezen, ik ben zelf via dit forum op deze kerel gewezen voor roosters en andere accessoires.

Shaslick houder RVS voor Weber Go Anywhere
Zie omschrijving
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons
Heb ook (andere dingen) bij hem besteld. Die houder zal zo tussen de 25 en 30 euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
barrymossel schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:30:
[...]

Heb ook (andere dingen) bij hem besteld. Die houder zal zo tussen de 25 en 30 euro kosten.
Ik kreeg vorige week een prijs van 34,50 door van hem voor de "shaslick houder"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
rvrrr schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:51:
[...]

Ik kreeg vorige week een prijs van 34,50 door van hem voor de "shaslick houder"
Oeps, de prijs die hij een week of wat geleden nog communiceerde was €26,50 (ex. verzending).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:35
Met een beetje geluk is de set van de Lidl binnenkort weer verkrijgbaar. Ze hebben in deze periode vaak BBQ aanbiedingen. Hij past in ieder geval prima op de Go Anywhere.
https://www.lidl.nl/p/gri...rbecuespiesset/p100322599

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvdbersselaar
Oh dat zou mooi zijn inderdaad!
Past deze precies op de wga? Ik bedoel dan dus zonder dat er nog een rooster op moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Laatst online: 21-09 15:03
1nsane schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 20:21:
[Afbeelding]

Deze is aankomende week weer beschikbaar voor 25 euro. Kan je vertellen of hij (voor de prijs) een aardig alternatief is?

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Mielmania schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:22:
[...]

Deze is aankomende week weer beschikbaar voor 25 euro. Kan je vertellen of hij (voor de prijs) een aardig alternatief is?
Als het het zelfde model is dan absoluut ja!

Bouwkwaliteit ervan doet echt niet veel onder voor een WGA die 4x zo veel kost.

Een WGA heeft alleen 2 luchtstelroosters bovenop en deze maar 1.

Ik durf zelfs wel te stellen dat bijvoorbeeld het handvat van die Lokkii beter is. Het rooster is mooi dik gebouwd (niet van die dunne waaibomen spijlen) enz. Je kunt je er echt geen buil aan vallen maar again, mits het model het zelfde is als die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrrr
1nsane schreef op zondag 24 april 2022 @ 00:10:
[...]

Als het het zelfde model is dan absoluut ja!

Bouwkwaliteit ervan doet echt niet veel onder voor een WGA die 4x zo veel kost.

Een WGA heeft alleen 2 luchtstelroosters bovenop en deze maar 1.

Ik durf zelfs wel te stellen dat bijvoorbeeld het handvat van die Lokkii beter is. Het rooster is mooi dik gebouwd (niet van die dunne waaibomen spijlen) enz. Je kunt je er echt geen buil aan vallen maar again, mits het model het zelfde is als die ik heb.
De lokii heeft ook geen regelbare luchtinlaat.(roosters aan de onderzijde zijn altijd open terwijl je bij de wga je dit aan zowel voor als achterzijde kan regelen). Dit lijkt me nogal een cruciaal verschil. Ook is de Lokkii niet echt compact op te bergen, de poten nemen tov de wga behoorlijk veel ruimte in.

Ook handig: de WGA heeft haakjes in het deksel, waardoor je deze op de achterzijde kan hangen. Zie voorbeeld

[ Voor 15% gewijzigd door rvrrr op 24-04-2022 04:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
rvrrr schreef op zondag 24 april 2022 @ 04:23:
[...]

De lokii heeft ook geen regelbare luchtinlaat.(roosters aan de onderzijde zijn altijd open terwijl je bij de wga je dit aan zowel voor als achterzijde kan regelen). Dit lijkt me nogal een cruciaal verschil. Ook is de Lokkii niet echt compact op te bergen, de poten nemen tov de wga behoorlijk veel ruimte in.

Ook handig: de WGA heeft haakjes in het deksel, waardoor je deze op de achterzijde kan hangen. Zie voorbeeld
Ja klopt. Je hebt minder regelmogelijkheden maar wat verwacht je voor 25,- ?

Dat van de poten is enerzijds waar maar het valt echt wel mee. Maar dat is persoonlijk, mij stoort het niet.

Waar het vooral om gaat is dat het voor het geld een prima product is.

@Mielmania Waar komt hij te koop volgende week? AH? Ik zag hem niet in de folder.

[ Voor 4% gewijzigd door 1nsane op 24-04-2022 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
1nsane schreef op zondag 24 april 2022 @ 08:34:
[...]

Dat van de poten is enerzijds waar maar het valt echt wel mee. Maar dat is persoonlijk, mij stoort het niet.

Ik vind dit een beetje appels met peren vergelijken. Als onderaan de luchttoevoer niet te regelen is, is de functie vergeleken met de WGA toch wel erg beperkt. Voor 25 euro prima, maar niet zoals je vorig jaar zei hetzelfde qua functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Ik heb zo'n imitatie WGA van de Makro weleens in mijn handen gehad en dat was echt een onding. Je kan er vast saté of burgers op grillen, maar ik heb op mijn WGA ook weleens pulled pork gemaakt en dat gaat echt niet op die imitatie. Maar goed die was ook maar 3 tientjes ipv 85 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ieder zijn ding :) die goedkopere bij de Lidl etc. Zijn denk ik meer bedoeld voor Jan en alleman voor op de camping een hamburger en saté te grillen. Wil je wat serieuzer bbq’en op een kleine Bbq, dan heb je een WGA :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrrr
[...]

@Mielmania Waar komt hij te koop volgende week? AH? Ik zag hem niet in de folder.
Ik verwacht niks maar jij doet voorkomen alsof het praktisch dezelfde bbq is voor 30% vd prijs. Dat is gewoon niet zo, de Lokkii is een prima, simpele bbq zoals er zoveel zijn. Lijkt me zinvoller dat in een apart topic te melden :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
rvrrr schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:59:
[...]

Ik verwacht niks maar jij doet voorkomen alsof het praktisch dezelfde bbq is voor 30% vd prijs. Dat is gewoon niet zo, de Lokkii is een prima, simpele bbq zoals er zoveel zijn. Lijkt me zinvoller dat in een apart topic te melden :-)
Ik krijg er hier een vraag over vanwege iets wat ik 3/4 jaar geleden hier gepost heb en ik geef antwoord op die vraag naar mijn eigen interpretatie van het product. Ik kan ook een linkje posten hier waar je een moderatie van m’n post aan kunt vragen maar wellicht heb je die al gevonden. Fijne Zondag verder.

[ Voor 3% gewijzigd door 1nsane op 24-04-2022 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
[...]

Excuus, ik heb hier verkeerd gelezen. Jammer :( Nouja dan misschien toch maar de realdeal.
https://nl.pepper.com/aan...s-bij-albert-heijn-235206

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
Nou de nep WGA werd dus niet aangeboden dus heb hem gehaald bij de gamma.
Wel erg tevreden over de compactheid en gebruiksgemak van schoonmaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T10ohJMVVqyBtrjGEiKaJdHjnBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ltnJSYVe79d6dswhfXNT5Kjs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZiqRVxO2JKcpf0mx7uSphHidOo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7HRAijUEPC7wbpbzBwOLUYqX.jpg?f=fotoalbum_large

Ook gelijk uitgeprobeerd met Turkse kofte, was erg lekker :9~

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterix
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16-08-2022
Hoi,

Vandaag de wga aangeschaft. Mooi solide ding. Maar waar dient de extra plaat voor? Op Marktplaats kwam ik 'm tegen als asopvang/hitteschild. Mij lijkt hij uitermate geschikt een eitje op te bakken.

In de handleiding en op internet heb ik verder nog niets gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OTnru1SKRCYN6rBpFtxNQu_S7sI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YqxrpZNz7Ep8zBjShQlwxNBI.jpg?f=fotoalbum_large

PS. Deze week nog met 25 procent korting bij de Gamma. 81 euro betaald.

[ Voor 5% gewijzigd door Flaterix op 02-05-2022 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-10 11:28
Flaterix schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:08:
Hoi,

Vandaag de wga aangeschaft. Mooi solide ding. Maar waar dient de extra plaat voor? Op Marktplaats kwam ik 'm tegen als asopvang/hitteschild. Mij lijkt hij uitermate geschikt een eitje op te bakken.

In de handleiding en op internet heb ik verder nog niets gevonden.

[Afbeelding]

PS. Deze week nog met 25 procent korting bij de Gamma. 81 euro betaald.
De plaat is als ik het goed heb een aslade. Dit maakt het schoonmaken van de WGA wat makkelijker.
Deze kan je dus op de bodem zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Laatst online: 16:18
Een newbie vraag van een niet ervaren bbq figuur, ik heb de wga wat gebruiken jullie houtskool of briketten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Martensupport schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:26:
[...]

De plaat is als ik het goed heb een aslade. Dit maakt het schoonmaken van de WGA wat makkelijker.
Dat klopt inderdaad.

De plaat is van verzinkt plaatstaal, dus niet geschikt om iets op te bakken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
baco101 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:34:
Een newbie vraag van een niet ervaren bbq figuur, ik heb de wga wat gebruiken jullie houtskool of briketten?
Hangt ervan af; Briketten blijven langer en constanter op temperatuur, Houtskool brand korter en feller/heter.
Dat geldt eigenlijk voor elke barbecue. Het is niet zo dat de WGA geschikter is voor houtskool of briketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Martensupport schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:26:
[...]

Is inderdaad een hitteschild/aslade. Ik heb nog een oude WGA, met handvatten aan de zijkant, dat zit zo'n plaat niet bij. Ik zie zo'n ding niet bij de officiële Weber onderdelen helaas, weet iemand of zoiets überhaupt los te koop is?

Een hitteschild is helaas geen overbodige luxe. Als ik de BBQ op vakantie gebruik heb je niet altijd de keuze qua ondergrond en op het gras geeft het op de camping toch een mooie schroeiplek. De pootjes zijn helaas niet hoog genoeg zeg maar ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falco
baco101 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:34:
Wat @remmuz al zegt, maakt eigenlijk niet uit. Het gaat vooral om wat je wilt bereiden, soms is kort/heet handig dan pak je houtskool en bij andere bereidingen zijn briketten handig.

Persoonlijk gebruik ik altijd (cocos) briketten van ecobrasa. Die branden heel mooi met weinig rook (ook als er vet op komt) en ze geven weinig as afval. Helaas momenteel wel erg slecht verkrijgbaar ivm transport problemen (blijkbaar zijn briketten in een zeecontainer ineens een probleem)....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Falco schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:33:
[...]

Is inderdaad een hitteschild/aslade. Ik heb nog een oude WGA, met handvatten aan de zijkant, dat zit zo'n plaat niet bij. Ik zie zo'n ding niet bij de officiële Weber onderdelen helaas, weet iemand of zoiets überhaupt los te koop is?

Een hitteschild is helaas geen overbodige luxe. Als ik de BBQ op vakantie gebruik heb je niet altijd de keuze qua ondergrond en op het gras geeft het op de camping toch een mooie schroeiplek. De pootjes zijn helaas niet hoog genoeg zeg maar ...
https://weberstore.nl/pro...eld-go-anywhere-charcoal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Top, bedankt voor je hulp! Dat ding staat gewoon los op de bodem toch, dus dat gaat ook passen in mijn oudere WGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Falco schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:59:
[...]

Top, bedankt voor je hulp! Dat ding staat gewoon los op de bodem toch, dus dat gaat ook passen in mijn oudere WGA?
Wat ik las bij het BBQ genootschap moet dat werken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
barrymossel schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:13:
[...]

Wat ik las bij het BBQ genootschap moet dat werken ja.
Hey, wat heeft het BBQ genootschap erover gezegd dan, is deze vraag daar vaker langs gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Falco schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:13:
[...]

Hey, wat heeft het BBQ genootschap erover gezegd dan, is deze vraag daar vaker langs gekomen?
Het schild wordt aangeraden voor oudere WGA's. Zie ook de search daar (even zoeken op de link die ik postte): https://www.bbqgenootschap.nl/easysearch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
barrymossel schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:20:
[...]

Het schild wordt aangeraden voor oudere WGA's. Zie ook de search daar (even zoeken op de link die ik postte): https://www.bbqgenootschap.nl/easysearch/
Dank, ik geloof je, kan helaas niet zoeken want ben daar (nog) geen lid....
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste