Ik heb het originele rooster ook nog, kan ik ook eens proberen, kijken wat dat met de temp. doet.Hoicks schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:16:
[...]
Als je de temperatuur nog verder omlaag wil hebben, zou ik het gietijzeren rooster er uit halen en er een simpel rvs roostertje voor plaatsen. Dan houdt het gietijzeren rooster de warmte minder vast.
Ik vraag me eigenlijk af of je de brander niet zou kunnen sturen dat deze maar aan 1 kant brandt ipv aan beide kanten. Dat scheelt natuurlijk de helft vermogen waardoor je minder warmteverlies door de uitlaat hoeft te reguleren.
Grappig, ik zat aan hetzelfde te denken, wat als je de helft van de buis maar laat branden?
Zou op zich natuurlijk makkelijk moeten kunnen, aangezien het gewoon gaatjes zijn, je zou dan iets moeten maken wat je erover kan schuiven? halve/driekwart ijzeren buis/huls ofzo...
Overigens de laagste stand werkt niet goed bij mij, hij waait veel te snel uit, je hoort ook de vlammen wapperen zeg maar, ik moet hem dan net ietsje van de laagste stand afzetten. Misschien staat er wel gewoon te veel wind, ik weet het niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 24-07-2017 12:25 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.