Het Weber Go Anywhere WGA BBQ Topic

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:41
Hoicks schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:16:
[...]

Als je de temperatuur nog verder omlaag wil hebben, zou ik het gietijzeren rooster er uit halen en er een simpel rvs roostertje voor plaatsen. Dan houdt het gietijzeren rooster de warmte minder vast.

Ik vraag me eigenlijk af of je de brander niet zou kunnen sturen dat deze maar aan 1 kant brandt ipv aan beide kanten. Dat scheelt natuurlijk de helft vermogen waardoor je minder warmteverlies door de uitlaat hoeft te reguleren.
Ik heb het originele rooster ook nog, kan ik ook eens proberen, kijken wat dat met de temp. doet.

Grappig, ik zat aan hetzelfde te denken, wat als je de helft van de buis maar laat branden?
Zou op zich natuurlijk makkelijk moeten kunnen, aangezien het gewoon gaatjes zijn, je zou dan iets moeten maken wat je erover kan schuiven? halve/driekwart ijzeren buis/huls ofzo...

Overigens de laagste stand werkt niet goed bij mij, hij waait veel te snel uit, je hoort ook de vlammen wapperen zeg maar, ik moet hem dan net ietsje van de laagste stand afzetten. Misschien staat er wel gewoon te veel wind, ik weet het niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 24-07-2017 12:25 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 12:37

Hoicks

Techno!

Martinusz schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:23:
[...]

Ik heb het originele rooster ook nog, kan ik ook eens proberen, kijken wat dat met de temp. doet.

Grappig, ik zat aan hetzelfde te denken, wat als je de helft van de buis maar laat branden?
Zou op zich natuurlijk makkelijk moeten kunnen, aangezien het gewoon gaatjes zijn, je zou dan iets moeten maken wat je erover kan schuiven? halve/driekwart ijzeren buis/huls ofzo...

Overigens de laagste stand werkt niet goed bij mij, hij waait veel te snel uit, je hoort ook de vlammen wapperen zeg maar, ik moet hem dan net ietsje van de laagste stand afzetten. Misschien staat er wel gewoon te veel wind, ik weet het niet.
Er zit wel een risico aan. Als het een aparte gasbuis is, dan kun je een situatie creeren waarbij er wel gas uit lekt, maar er geen verbranding is. Je zou dan bijvoorbeeld twee kraantjes nodig hebben, waarbij je bijvoorbeeld de linkerkant afsluit, maar niet met kapjes gaan werken ofzo.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:01
Hoe maken jullie je WGA schoon? In warm water laten weken en dan schrobben? Ik ben na 3 maanden terug uit t buitenland en mn WGA moet nodig schoon gemaakt word zie ik.
Denk dat ik binnenkort ook naar intratuin ga voor die spiezenrek

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Musta schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:32:
Hoe maken jullie je WGA schoon? In warm water laten weken en dan schrobben? Ik ben na 3 maanden terug uit t buitenland en mn WGA moet nodig schoon gemaakt word zie ik.
Denk dat ik binnenkort ook naar intratuin ga voor die spiezenrek
Je bedoeld de bak neem ik aan? of roosters?
Mijn roosters + flavorbar spuit ik in met spul van Action (zie spray in foto hieronder) even laten intrekken, binnen maak ik in de gootsteen een sopje met gloeiend heet water. Daar gaan ze dan in, ff lekker laten weken. Daarna met bbq schuursponzen van Action nog even afvegen en klaar :)
De bak zelf doe ik ook met die spray en dan met keukenrol wat schoonmaken, daar krijg je het meeste vet wel mee weg.

Gisteren een pizzasteen binnengekregen van Cadac, mooi 25cm formaat dat precies past!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aWwbqXZENZ2uRgD3pnS5fc6i/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-06 00:01

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Heb sinds kort ook een GA (voor erbij) maar heb hem nog niet gebruikt.
Voor een pizzasteen lijkt de 40x20 geschikt qua afmetingen en prijs.
Wat denken jullie ervan, is dit te smal of kan het wel?

Ben door dit topic ook eens op zoek gegaan naar wat info over pizzasteen ed. en kwam een paar leuke mods en hacks tegen bij http://onkel.grillt.de/tag/go-anywhere/ die ik jullie niet wilde onthouden.

De leukste vind ik zelf de automatische spiesendraaier en de WCrol fakkel

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
bennovb schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:52:
Heb sinds kort ook een GA (voor erbij) maar heb hem nog niet gebruikt.
Voor een pizzasteen lijkt de 40x20 geschikt qua afmetingen en prijs.
Wat denken jullie ervan, is dit te smal of kan het wel?
Zie foto hierboven, die steen is 25cm doorsnee en past dus precies. Denk er even 2,5cm aan beide kanten af en je weet hoe 20cm breed zal zijn ;)

Of je neemt de 40x30 en slijpt hem op 25cm breed?

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 25-07-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-06 13:49
@Martinusz ik heb net de Florabest nep WGA bestelt voor op vakantie, heb zelf ook een echte WGA ( met handvaten gelukkig nog!) maar zit hier nog een kolenrooster in, en is het uberhaupt nog een bruikbaar ding?

Ben dol op mijn Weber en ik hoop met de Florabest een goedkoop camping bbqtje te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Kapot schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 23:16:
@Martinusz ik heb net de Florabest nep WGA bestelt voor op vakantie, heb zelf ook een echte WGA ( met handvaten gelukkig nog!) maar zit hier nog een kolenrooster in, en is het uberhaupt nog een bruikbaar ding?

Ben dol op mijn Weber en ik hoop met de Florabest een goedkoop camping bbqtje te hebben.
Ja voor incidenteel gebruik prima dingetje denk ik, zit kolenbakje in en rooster natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-07 09:24

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Ik heb de namaak WGA van de Lidl anderhalve maand geleden gekocht. De kolenbak is crap, die gebruik ik niet.

Ik heb uiteindelijk een kolenrooster van de Weber gekocht en die bleek iets te groot te zijn. Maar dat was simpel op te lossen door de haakse slijper te gebruiken ;)

Tijdens mijn vakantie vorige week, heb ik hem bijna dagelijks gebruikt, met heel veel plezier. Wel heb ik gemerkt dat het fijner is om met bricketten te werken met zo'n kleine bbq, dan met houtskool. Het rooster bovenop heb ik in tweeen gezaagd, zodat ik de brickettenstarter, twee 'porties' bricketten, een aansteker, tang, hamburgerflipper, vork, ovenwant en aansteker allemaal mee kan nemen.

Moet zeggen dat ik erg tevreden ben ermee. Maandagavond het kreng nog voorzien van een thermometer die ik op AliExpress had besteld. Misschien vanavond eens uittesten als de rakker er is en het weer er goed genoeg voor is.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:30

Typhone

Who Dares Wins

Zo, kolenkorf, gietijzeren roosters en een plancha besteld voor de WGA :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Typhone schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:51:
Zo, kolenkorf, gietijzeren roosters en een plancha besteld voor de WGA :D
Links, plaatjes? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

_/-\o_ Ze zijn snel in Duitsland maar zo snel zijn ze niet :D
Bij ZIFA alles besteld (gietijzeren rooster, gietijzeren kolenbakjes en de plaat voor groentes e.d. (Fajita's!)).

Deze besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Typhone schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:54:
[...]

_/-\o_ Ze zijn snel in Duitsland maar zo snel zijn ze niet :D
Bij ZIFA alles besteld (gietijzeren rooster, gietijzeren kolenbakjes en de plaat voor groentes e.d. (Fajita's!)).

Deze besteld.
Nice :Y die rooster heb ik al, die bakplaat staat nog op verlanglijst >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Volgende maand krijgen ze hun vuurdoop in Kroatië. Ik ben benieuwd. 2x gebruikt nu maar het gemak is wel groot zeg met dat 'kleine' ding ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Leuk om te zien dat de spullen van zifa zo populair zijn. Terecht imho, betaalt wat heb je wat. Mijn WGA heeft wel echt een schoonmaakbeurt nodig :+ Blijft een superdingetje!

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
Weet iemand of je die handvatten los kan kopen.
Zou het fijn vinden om mijn WGA te kunnen verzetten tijdens een bbq sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Qubitzz schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:31:
Weet iemand of je die handvatten los kan kopen.
Zou het fijn vinden om mijn WGA te kunnen verzetten tijdens een bbq sessie.
Goede handschoenen kun je wel los kopen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Was toevallig even rond aan het klikken voor een batch nieuwe stookstuff en zag een aanbieding voor een houtskool WGA voor 65 euro, leek me wel een strakke prijs. Heb niet veel ervaring met die shop (1x eerder besteld en zometeen 2x voor een batch ecobrasa :P ) maar ziet er verder wel okee uit. Met ZOMERBBQ17 nog 15% eraf met wat geluk ;)

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 29-08-2017 16:56 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
Heb daar vorige week de WGA gekocht voor 75 euro. Heb geen problemen gehad met de shop en alles is snel en vlotjes geleverd.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
2Dutch schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:39:
Was toevallig even rond aan het klikken voor een batch nieuwe stookstuff en zag een aanbieding voor een houtskool WGA voor 65 euro, leek me wel een strakke prijs. Heb niet veel ervaring met die shop (1x eerder besteld en zometeen 2x voor een batch ecobrasa :P ) maar ziet er verder wel okee uit. Met ZOMERBBQ17 nog 15% eraf met wat geluk ;)
Is 1 van de shops van Coronel, prima webshops :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-07 17:23

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik was me altijd aant afvragen waar je zo'n WGA kreeg...online dus. Ik maar bij Cranenbroeck en hornbach aan het zoeken, niks :)

Ik vind het wel prijzig hoor, 65 euro voor zo'n tafeldingetje. Wellicht vloek ik nou ontzettend, maar ik heb enkel als referentiekader de welbekende kogelBBQ's die je ook voor 50 euro kunt krijgen, en die doen het goed! Ik ben ook een BBQ-noob. Ik doe nog gewoon old fashioned briketten in zo'n kogel mieteren totdat alle aanmaakblokjes niet meer zichtbaar zijn en dan met zo'n lang lont de boel aansteken....en dan maar wachten.
Dus ik wilde eigenlijk naar zo'n starterding kijken. Krijg je bij Cranenbroek voor 15 euro.
Dus ben nog een beetje aant dubben waarom een Weber t.o.v. zo'n kogelding....Het moet een compact ding zijn, eentje die ik kan opbergen. Zo'n gietijzeren rooster voor de WGA (zijn die er?) lijkt me wel wat, maar wat ik zie ook erg duur (rooster alleen al is 50 euro...is gietijzer zo'n dure grondstof ofzo?)

Ik vraag me trouwens altijd af bij zo'n klein kogelBBQtje of die WGA: wat is nou de juiste hoeveelheid briketten?

[ Voor 0% gewijzigd door Deathchant op 29-08-2017 21:29 . Reden: Ik heb we wat verdiept, en ik snap het ;) ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Deathchant schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:06:
Ik was me altijd aant afvragen waar je zo'n WGA kreeg...online dus. Ik maar bij Cranenbroeck en hornbach aan het zoeken, niks :)

Ik vind het wel prijzig hoor, 65 euro voor zo'n tafeldingetje. Wellicht vloek ik nou ontzettend, maar ik heb enkel als referentiekader de welbekende kogelBBQ's die je ook voor 50 euro kunt krijgen, en die doen het goed! Ik ben ook een BBQ-noob. Ik doe nog gewoon old fashioned briketten in zo'n kogel mieteren totdat alle aanmaakblokjes niet meer zichtbaar zijn en dan met zo'n lang lont de boel aansteken....en dan maar wachten.
Dus ik wilde eigenlijk naar zo'n starterding kijken. Krijg je bij Cranenbroek voor 15 euro.
Dus ben nog een beetje aant dubben waarom een Weber t.o.v. zo'n kogelding....Het moet een compact ding zijn, eentje die ik kan opbergen. Zo'n gietijzeren rooster voor de WGA (zijn die er?) lijkt me wel wat, maar wat ik zie ook erg duur (rooster alleen al is 50 euro...is gietijzer zo'n dure grondstof ofzo?)

Ik vraag me trouwens altijd af bij zo'n klein kogelBBQtje of die WGA: wat is nou de juiste hoeveelheid briketten?
Als je kijkt naar makkelijk opbergen, dan wint de WGA natuurlijk grandioos t.o.v. een kogel bbq.
Waarom vind je 60 euro duur? Het is een degelijk product dat goed in elkaar zit, koop de variant van de Lidl voor 10 euro en je weet het verschil ;)

Gietijzer roosters zijn er, passend inderdaad rond 50 euro, maar je hebt bij Cranenbroek ook een universeel rooster van gietijzer, klein beetje slijpen en die past ook, geloof ik voor 8 euro ;)

Hoeveelheid kolen is afhankelijk van wat je gaat doen? Indirect? bakje met kolen/briketten, niet de WGA helemaal vol gooien ;) daarnaast is het ook van belang hoe lang ga je BBQ'en? Allemaal factoren die meespelen in wat voor en hoeveel kolen/briketten je erin gaat doen.

Sinds kort een mini Kamado erbij, top combinatie met de WGA!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BlZ7mdjHxA6pAwD7Fyzif9zU/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Is je kwast afgebroken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Nee maar de 25cm metalen steel vind ik niet handig ;)

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Van de week een klassieke WGA (met de houten handvaten) op de kop getikt. Ik wou eigenlijk mijn Cobb meenemen op vakantie, maar nu ben ik toch aan het twijfelen (als het past in de auto neem ik ze gewoon allebei mee :))

By each crime and every kindness, we birth our future

• Martinusz
Freggel_United schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:43:
Van de week een klassieke WGA (met de houten handvaten) op de kop getikt.
Gaaf!! 8) pics or it didn't happen :P
Ik wou eigenlijk mijn Cobb meenemen op vakantie, maar nu ben ik toch aan het twijfelen (als het past in de auto neem ik ze gewoon allebei mee :))
Ruimte voor maken O-)

• WGAFan
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-07-2020
Vind deze wok ook nog wel een goede aanvulling voor de WGA:
http://onkel.grillt.de/2011/10/10/pimp-my-ga_3/

• Martinusz
Weet niet waarom, maar die gaat mij weer wat te ver, wokken op een WGA, ja gewoon met klein pannetje wellicht. Maar wij zijn ook niet echt wokkers, dus misschien is dat het O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik domme sukkel. Mooi rooster besteld, plancha, kolenbakjes vergeet ik ze mee te nemen op vakantie....
Enfin, in Kroatië drie keer gebruik gemaakt van de WGA. Even wennen met aanmaken (had uiteraard de mini kolenstarter ook niet bij) maar de hamburgers gingen prima. Heel erg culinair zijn op dat ding heb ik nog niet onder de knie maar hij heeft z'n waarde wel bewezen. Bewust de gasBBQ en de stenen BBQ (bij de Villa inbegrepen) niet gebruikt om de kleine rakker z'n waarde te laten bewijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WGAFan
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-07-2020
Martinusz schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:17:
[...]

Weet niet waarom, maar die gaat mij weer wat te ver, wokken op een WGA, ja gewoon met klein pannetje wellicht. Maar wij zijn ook niet echt wokkers, dus misschien is dat het O-)
Ja dat kan te ver gaan voor jou. Bbq zelf veel oosters de Amerikaanse Bbq heeft te veel logge smaaktonen na jaren begint dat nu te vervelen in de Aziatische en ook oost Europese bbq zit meer smaakverdieping naar mijn mening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
Typhone schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:36:
Ik domme sukkel. Mooi rooster besteld, plancha, kolenbakjes vergeet ik ze mee te nemen op vakantie....
Enfin, in Kroatië drie keer gebruik gemaakt van de WGA. Even wennen met aanmaken (had uiteraard de mini kolenstarter ook niet bij) maar de hamburgers gingen prima. Heel erg culinair zijn op dat ding heb ik nog niet onder de knie maar hij heeft z'n waarde wel bewezen. Bewust de gasBBQ en de stenen BBQ (bij de Villa inbegrepen) niet gebruikt om de kleine rakker z'n waarde te laten bewijzen.
Culinair hoeft toch niet persé?
Wat ik graag maak op de WGA is Gyros volgens dit recept, is echt heel erg lekker en heel snel gemaakt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7ebjX9ICCMBnWpSuiD99ZvMK/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mrdGOpDLf3UvDqySQRVK3Gmv/medium.jpg

Ook kippendijen spiezen heerlijk :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rZORT2eQB901ajhep15CtElN/medium.jpg
Spiesrek2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BlZ7mdjHxA6pAwD7Fyzif9zU/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Dat ziet er goed uit! Wat is die kleine green egg voor model?
Geen Green Egg getuige de thermometer correct?

De WGA gaat hier veelvuldig gebruikt worden binnenkort vanwege verbouwing. Ben nog op zoek naar een draagbare gasbrander om hem snel aan te krijgen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Typhone schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:57:
Dat ziet er goed uit! Wat is die kleine green egg voor model?
Geen Green Egg getuige de thermometer correct?

De WGA gaat hier veelvuldig gebruikt worden binnenkort vanwege verbouwing. Ben nog op zoek naar een draagbare gasbrander om hem snel aan te krijgen in de toekomst.
Dat is een Blokker versie die dankzij een 2 halen 1 betalen maar 100 euro was, prima kwaliteit voor dat geld.
http://m.blokker.nl/m20/nl/blknl/kamado-mini-barbecue

Ik heb al een gasversie WGA dus geen last van moeilijk aangaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-07 17:23

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmm ik heb toch besloten om voor een Weber Compact te gaan ipv een WGA. Zijn de prijzen van zo'n WGA of eender welke Weber soort van universeel of zijn er echt plekken waar ze aanzienlijk goedkoper zijn?

Ik was bij Hornbach en daar was een Weber Compact Kettle en een Kettle Plus....79 euro vs 159 euro en het verschil was dat de Plus iets dieper is, wat andere roosters, een as-verwijderaar en een temperatuurmetertje. Ik vond het wel een erg groot verschil in prijs...Dus ik wil die compact halen voor 79 euro.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Deathchant schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:19:
Hmmm ik heb toch besloten om voor een Weber Compact te gaan ipv een WGA. Zijn de prijzen van zo'n WGA of eender welke Weber soort van universeel of zijn er echt plekken waar ze aanzienlijk goedkoper zijn?

Ik was bij Hornbach en daar was een Weber Compact Kettle en een Kettle Plus....79 euro vs 159 euro en het verschil was dat de Plus iets dieper is, wat andere roosters, een as-verwijderaar en een temperatuurmetertje. Ik vond het wel een erg groot verschil in prijs...Dus ik wil die compact halen voor 79 euro.
Meestal bijna overal gelijk, je kunt weleens geluk hebben bij een opruiming aan het einde van het seizoen. Maar op websites ga je weinig verschillen vinden waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 15:40

vectormatic

Warlock of the doorlock

Deathchant schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:19:

79 is voor een 47 compact een prima prijs, en het is ook een prima bbq, heb al jaren plezier van de mijne

Maar nu heb ik gisteren de 57 kettle van mn stiefpa mogen inwijden, en dat is toch wel een stapje handiger, de extra ruimte omdat het een kettle is maakt bijvoorbeeld een hele kip er in wat makkelijker, en die 10cm extra doorsnee geeft toch een behoorlijk stuk meer ruimte om te werken.

Either way, een 47 compact is een prima instapper, paar accesoires dr bij en je kan je lol goed op kwa bbqen

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:31
Ik heb ook maar besloten om een Weber Go Anywhere gas te halen.
Tijdelijk heb ik alleen een balkonnetje dus de grote Kettle moet in de opslag blijven.

Ik verbaas mij over het verschil in prijs tussen hier en de USA.
Toevallig keek ik op amazon.com en daar kost hij (de gas variant dus) nieuw slechts 59 dollar, oftewel 48 euro.
EN daar krijg je ook nog een model met handvaten.

[ Voor 3% gewijzigd door madmaus op 10-04-2018 12:37 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
madmaus schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:36:
Ik heb ook maar besloten om een Weber Go Anywhere gas te halen.
Tijdelijk heb ik alleen een balkonnetje dus de grote Kettle moet in de opslag blijven.

Ik verbaas mij over het verschil in prijs tussen hier en de USA.
Toevallig keek ik op amazon.com en daar kost hij (de gas variant dus) nieuw slechts 59 dollar, oftewel 48 euro.
EN daar krijg je ook nog een model met handvaten.
Jep klopt, voor Gas enorm verschil, handvaten zijn in EU verboden, omdat 1 of andere knurft zich eraan had verbrand geloof ik. Als ik het goed heb kun je niet zomaar de USA versie nemen, want volgens mij gebruiken die ander gas dan dat wij hier gewend zijn en dus ook koppeling e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Martinusz schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:40:
[...]

Jep klopt, voor Gas enorm verschil, handvaten zijn in EU verboden, omdat 1 of andere knurft zich eraan had verbrand geloof ik. Als ik het goed heb kun je niet zomaar de USA versie nemen, want volgens mij gebruiken die ander gas dan dat wij hier gewend zijn en dus ook koppeling e.d.
ik ga in augustus naar de States dus het zou theoretisch mogelijk zijn om er eentje te scoren ergens.
Alleen als de koppelingen anders zijn dan is het niet handig.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freekdl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06-2021
Heeft iemand een idee of het spareribs rekje van Ikea (afwasrekje zeg maar) in de wga past? Het is 10cm hoog. Standaard passen er maar 2 baby backs op de WGA en ik zou er toch graag 4 op krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
freekdl schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:48:
Heeft iemand een idee of het spareribs rekje van Ikea (afwasrekje zeg maar) in de wga past? Het is 10cm hoog. Standaard passen er maar 2 baby backs op de WGA en ik zou er toch graag 4 op krijgen
Ik heb zo'n rekje en heel toevallig dit weekend eens geprobeerd op de WGA te zetten.
Het pas eigenlijk net niet, de deksel komt dan net iets omhoog. Eigenlijk zou je dus net een halve centimeter ofzo eraf moeten halen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freekdl
Martinusz schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:05:
[...]

Ik heb zo'n rekje en heel toevallig dit weekend eens geprobeerd op de WGA te zetten.
Het pas eigenlijk net niet, de deksel komt dan net iets omhoog. Eigenlijk zou je dus net een halve centimeter ofzo eraf moeten halen :/
Ah, jammer om te horen! Eigenlijk zou er nog wat ruimte over moeten zijn als je rekening houdt met een heat deflector. Maar gezien de prijs van die rekjes is inkorten zeker een optie. Gebruik jij trouwens een heat deflector voor ribs of verdeel je de WGA in een deel direct en indirect grillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
freekdl schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:21:
[...]

Ah, jammer om te horen! Eigenlijk zou er nog wat ruimte over moeten zijn als je rekening houdt met een heat deflector. Maar gezien de prijs van die rekjes is inkorten zeker een optie. Gebruik jij trouwens een heat deflector voor ribs of verdeel je de WGA in een deel direct en indirect grillen?
Ik gebruik geen echte heat deflector op de WGA (gas), ik heb wel een flavorbar speciaal aangeschaft voor de gas versie. Soms werk ik nog met een alu bakje bijvoorbeeld.

Ja het Ikea rekje is net te groot, de deksel wordt dan iets opgelicht zeg maar, gaat om een paar milimeter (weet niet of de ribs zelf er nog bovenuitsteken?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freekdl
Martinusz schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:24:
[...]
Ja het Ikea rekje is net te groot, de deksel wordt dan iets opgelicht zeg maar, gaat om een paar milimeter (weet niet of de ribs zelf er nog bovenuitsteken?).
Ik had het idee om de staafjes in het midden te verwijderen en enkel die aan de buitenkant te laten staan. Op die manier kan je de ribs wat schuin leggen en op mekaar laten steunen.

Je hebt toevallig geen weet van een goedkope heat deflector? De spulletjes van Zifa ken ik, maar ik hoop een goedkopere oplossing te vinden in de vorm van een plancha plaat of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
freekdl schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:31:
[...]

Ik had het idee om de staafjes in het midden te verwijderen en enkel die aan de buitenkant te laten staan. Op die manier kan je de ribs wat schuin leggen en op mekaar laten steunen.

Je hebt toevallig geen weet van een goedkope heat deflector? De spulletjes van Zifa ken ik, maar ik hoop een goedkopere oplossing te vinden in de vorm van een plancha plaat of dergelijke.
Heb je Gas of houtskool WGA?
Hou rekening mee dat je bij de Gas variant niet zomaar mag afsluiten/bedekken ivm gevaar ;)
Ik denk dat je met een stuk aluminium best een heat deflector in elkaar kan knutselen, mijn buurman heeft zelf zo'n flavor bar gemaakt.

Zie nu dat er wat nieuwe dingen zijn zoals dit:
https://www.amazon.com/BB...l-Stainless/dp/B06Y5H889S

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 11-04-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freekdl
Martinusz schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:33:
[...]

Heb je Gas of houtskool WGA?
Hou rekening mee dat je bij de Gas variant niet zomaar mag afsluiten/bedekken ivm gevaar ;)
Ik denk dat je met een stuk aluminium best een heat deflector in elkaar kan knutselen, mijn buurman heeft zelf zo'n flavor bar gemaakt.
Ik moet er nog een aanschaffen! Maar ik ben vrij zeker dat het de houtskool variant wordt. Campings doe ik bijna nooit, het is eerder de bedoeling een mobiele bbq te hebben voor feestjes bij vrienden en als aanvulling op mijn green egg. Ook wil ik bv een hammetje traag kunnen garen op 110 graden en voor zover ik gelezen heb is 150 graden het minimum op gas en dan moet je al ventilatieroosters gaan installeren..

Het zou geweldig zijn als ik hem over het hele kookoppervlak kan gebruiken voor zowel direct grillen, indirect grillen en als plancha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
freekdl schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:40:
[...]

Ik moet er nog een aanschaffen! Maar ik ben vrij zeker dat het de houtskool variant wordt. Campings doe ik bijna nooit, het is eerder de bedoeling een mobiele bbq te hebben voor feestjes bij vrienden en als aanvulling op mijn green egg. Ook wil ik bv een hammetje traag kunnen garen op 110 graden en voor zover ik gelezen heb is 150 graden het minimum op gas en dan moet je al ventilatieroosters gaan installeren..

Het zou geweldig zijn als ik hem over het hele kookoppervlak kan gebruiken voor zowel direct grillen, indirect grillen en als plancha :)
Je hebt natuurlijk ook nog de bakplaat, zie openingspost, wellicht ook nog een optie...

Jep voor echt low & slow moet je niet de Gasser nemen, met de kolenvariant kun je natuurlijk al de kolen aan 1 kant laten en op de andere kant je vlees leggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 11-04-2018 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vandaag m'n grillgrates binnengekregen. Iemand hier ze toevallig ook in gebruik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
heeft iemand ervaring met het naderhand plaatsen van handvatten? Zijn daar setjes van te koop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
2Dutch schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:26:
Vandaag m'n grillgrates binnengekregen. Iemand hier ze toevallig ook in gebruik? :)
Nope, maar wat is nu precies het voordeel daarvan? Mooiere streepjes?
madmaus schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:42:
heeft iemand ervaring met het naderhand plaatsen van handvatten? Zijn daar setjes van te koop?
Er zullen vast spare parts te koop zijn, voor de handvatten zul je dus richting de US sites moeten gaan kijken. Ik vrees alleen voor je dat verzendkosten meer zijn dan de handvaten los kosten.
Ik zou gewoon zelf handvatten eraan knutselen, zo moeilijk kan dat niet zijn :)

[ Voor 41% gewijzigd door Martinusz op 12-04-2018 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Martinusz schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:48:
Nope, maar wat is nu precies het voordeel daarvan? Mooiere streepjes?
- zeer duurzaam
- geen geroest (aka 'normale' bbqroosters die je snel kapotgebruikt)
- geen flare-ups
- warmte wordt gelijkmatig verdeeld
- vocht valt in de groeven en verdampt weer gewoon voor smaak
- keimooie streepjes
- om te draaien voor een vlak grilloppervlak

je kunt ze ook in je oven gebruiken als je zou willen :P

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 12-04-2018 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
2Dutch schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:26:
[...]

- zeer duurzaam
- geen geroest (aka 'normale' bbqroosters die je snel kapotgebruikt)
- geen flare-ups
- warmte wordt gelijkmatig verdeeld
- vocht valt in de groeven en verdampt weer gewoon voor smaak
- keimooie streepjes
- om te draaien voor een vlak grilloppervlak

je kunt ze ook in je oven gebruiken als je zou willen :P
Ben benieuwd naar je ervaringen straks als je hem wat gebruikt hebt, kijken of alle punten ook uitkomen ;)
Laat het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Martinusz schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:29:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen straks als je hem wat gebruikt hebt, kijken of alle punten ook uitkomen ;)
Laat het weten!
Will do! Dit weekend wordt goed bbq-weer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:29:
[...]

Laat het weten!
Amazingribs was er iig zeer over te spreken

https://amazingribs.com/r...-more/grill-grates-buying

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik heb ze op de BGE Large in gebruik. Moet ze eigenlijk een keer goed schoonmaken en opnieuw aan een test onderwerpen :). Paar keer gebruikt maar ik vond ze soms iets te zwarte strepen op het vlees trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaus
Martinusz schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:48:
[...]

Er zullen vast spare parts te koop zijn, voor de handvatten zul je dus richting de US sites moeten gaan kijken. Ik vrees alleen voor je dat verzendkosten meer zijn dan de handvaten los kosten.
Ik zou gewoon zelf handvatten eraan knutselen, zo moeilijk kan dat niet zijn :)
ik heb een handgreep van een Weber Kettle besteld.
Deze zal voor een rond model zijn dus ik ga er vanuit dat hij niet direct past maar vast wel passend te maken is.

Afbeeldingslocatie: https://mb.fcdn.nl/square340/657573/weber-handgreepset-ketel_kuip-barbecue.jpg

Het gas model heeft een flinke aansluiting zitten waar de gasfles op komt waar je hem aan vast kan houden. Ik heb dus maar 1 handgreep nodig als ik hem een stukje wil verplaatsen.
Als ik binnenkort tijd heb ga ik even knutselen.
Ook heb ik een thermometer besteld (degene uit de OP).

Als laatste heb ik een sporttas gekocht (bij de action voor 5 euro) waar de weber exact inpast. Zo kan ik hem makkelijk over mijn schouder hangen als ik buiten wil zitten ergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-07 19:40
Waar ik mij zelf eigenlijk het meeste aan stoor is het vet dat in de onderkant komt te zitten. Hebben er al mensen hier een "hack" gevonden om daar geen/minder last van te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
cavanta schreef op maandag 23 april 2018 @ 20:03:
Waar ik mij zelf eigenlijk het meeste aan stoor is het vet dat in de onderkant komt te zitten. Hebben er al mensen hier een "hack" gevonden om daar geen/minder last van te hebben?
Hmm nee niet echt, maar meestal met paar velletjes keukenrol ben ik er al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:26
Tjah, volgens mij moet je, ongeacht of je er nu een bakje oid in zet of niet, toch een onderdeel schoon gaan maken.

Ik zet die van mij altijd in de wasbak, heet water en zeep erbij en een beetje poetsen met een zachte borstel en daarna het water eruit kiepen. Werkt prima.
(Alhoewel het bij mij waarschijnlijk iets makkelijker gaat met de wasbak, aangezien ik de Amerikaanse variant met handvatten heb)

Edit:
Hoe denken mensen hier trouwens over de flavorbars?
Ik heb de Gas WBA en zit te twijfelen of het wat toevoegt.

[ Voor 13% gewijzigd door Flapperbol op 24-04-2018 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
  • Laatst online: 03-07 19:40
Hhhm dan ga ik deze zomer toch maar eens wat experimenteren. Als je er een bakje onder zet, krijg je dan geen problemen met de airflow aangezien je de aanzuiggaten blokkeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:30:
[...]

Will do! Dit weekend wordt goed bbq-weer! :)
Ugh, kwam elke keer wat tussen of het werd niet op de q klaargemaakt :/ Gelukkig is er weer een zooi kip en een koopeenkoe-koe onderweg, komt goed met dat grillgrate testen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaus
Ik heb zitten knutselen.

Hier de sporttas met de weber erin:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/930g5u4.jpg

En hier het handvat wat erop is gezet.
Het lijkt laag maar zo zit het ook gelijke hoogte met de gas knop aan de andere kant waardoor het makkelijker pakt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sJzMdUA.jpg

En als laatste de thermometer die ik erop het gezet.
In het midden ging net niet passen qua grootte:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UHCOlN2.jpg

Wat mij wel opviel is dat de keramische plaat bij de gas versie zeer gevoelig is voor aanbranden. Olie is echt noodzakelijk hier.
BBQ en met een gas BBQ is echt wel even iets anders weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Flapperbol schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:10:
Tjah, volgens mij moet je, ongeacht of je er nu een bakje oid in zet of niet, toch een onderdeel schoon gaan maken.

Ik zet die van mij altijd in de wasbak, heet water en zeep erbij en een beetje poetsen met een zachte borstel en daarna het water eruit kiepen. Werkt prima.
(Alhoewel het bij mij waarschijnlijk iets makkelijker gaat met de wasbak, aangezien ik de Amerikaanse variant met handvatten heb)

Edit:
Hoe denken mensen hier trouwens over de flavorbars?
Ik heb de Gas WBA en zit te twijfelen of het wat toevoegt.
Kopen! Heb hem ook en daarna kun je tenminste gewoon normaal “open” roosters kopen (zelfde als voor de kolen wga). Daarnaast haal je de directe hitte wat weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INTERPOL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-01-2024
Vraagje voor de bezitters van een Zifa grill-rooster: hoe maken jullie die (brand-)schoon ?

Tot nu toe gebruik ik water en zeep met een klein beetje azijn er aan toegevoegd maar dat lijkt onvoldoende. Een schuurspons en/of borstel durf ik niet te gebruiken op het staal...Iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
INTERPOL schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:52:
Vraagje voor de bezitters van een Zifa grill-rooster: hoe maken jullie die (brand-)schoon ?

Tot nu toe gebruik ik water en zeep met een klein beetje azijn er aan toegevoegd maar dat lijkt onvoldoende. Een schuurspons en/of borstel durf ik niet te gebruiken op het staal...Iemand tips ?
Waarom moet je rooster brandschoon?
Ze zullen altijw wel verkleuren etc. gewoon schoonmaken zoals elk ander rooster, liefst warm, dan gaat het makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Bij Lidl komen weer de BBQ deals, volgens mij is dit spiezensetje precies hetzelfde als die ik heb opgepikt bij de Intratuin (zie onder) en past mogelijk ook op de WGA.

Link: Lidl FLORABEST® Barbecuespiesset

Spiesrek
Spiesrek2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wtu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07 07:20

wtu

Ik weet dat het geen aanbiedingen topic is, maar voor WGA gas liefhebbers: praxis Nieuwegein heeft momenteel 40% op alle weber spullen en er staan nog zeer veel WGA gas bbqs. Wellicht kan iemand er wat mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Afgelopen zaterdag bij ouders thuis de WGA meegenomen. Voor het eerst de RVS roosters van Zifa getest en die gingen bruut goed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BfgCxUV8UdpOqo9KPLbIwbFt/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/guZDIUvQHrrkMNi1uCynasLJ/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6pwrmzo3AYHeqAkVsXTANH5o/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6bk7q6yQOEV7vrNCGCxV7Kub/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k3jYCWoGp4twBE7XLxhpYTOf/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriessenDev
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-07 14:50
Deze week bij Gamma voor 69 euro. Lijkt mij een prima prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Typhone schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:07:
Afgelopen zaterdag bij ouders thuis de WGA meegenomen. Voor het eerst de RVS roosters van Zifa getest en die gingen bruut goed:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Werkt die bakplaat een beetje?
Ben vooral benieuwd of die opstaande rand sap tegenhoudt? of druipt het er toch doorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Die bakplaat doet het vrij goed met groentes en dergelijke. Er is vooralsnog niets doorheen gelekt bij ons maar heel erg hoog is die rand niet in elk geval :). Afgelopen zaterdag gebruikt voor Fajita's (mijn signature dish) en dat ging punto perfecto zonder drippings!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huiztweak
  • Laatst online: 21-06 20:02
:) Hier is 'ie in de aanbieding; 'spot'goedkoop:

https://www.ranzijn.nl/we...e-gas-versie#.Wvxea4iFOHs

Ik heb 'm hier gisteren besteld voor € 115,50 en vandaag ontvangen. Topdingetje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-07 13:11
Dankzij jouw post ook besteld in Duitsland, 65 incl verzenden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

screamhouse schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 15:36:
Dankzij jouw post ook besteld in Duitsland, 65 incl verzenden
Ah, nice! Hoop dat ze jou net zo goed bevallen als mij: laat het weten! :) Tot nu toe blijft het enige 'nadeel' dat de WGA niet meer goed 'kolenuitdovend' dicht te maken is, maar dan haal ik de grates er dus maar even uit: geen dealbreaker imho. En dat ik er rechtstreeks rookhout op kan gooien is ook ideaal. Krijg al commentaar als ik dat vergeet :X ;)

Zit er aan te denken om mijn RVS grates uit DE maar van de hand te doen, aangezien ik die niet meer gebruik. Mocht iemand interesse hebben (1 is wel iets vervormd door gebruik rechtstreeks op starter :P), DM me even :) Heb trouwens Cocogreen Snap kokosbriketten in huis gehaald. Kwam erachter dat de importeur voor NLD hier op Tweakers ook rondhangt (@Paganstars) : hij heeft in overleg met mij ze bij me bezorgd voor 5 euro bezorgkosten, want UPS/kiala zit hier niet meer (zal wel een goede reden hebben :P). Sympathieke gozer, en hopelijk is het okee als ik vermeld dat ik zelfs nog 10% korting kreeg als Tweaker zijnde _/-\o_

Zitten per kg in een doosje. Heb ze daar maar even in laten zitten, misschien is 1kg wel perfect voor 1 tot 2 keer q-en :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fC0lMBJnxV52F59HAZdLXeoS/thumb.jpg

Zo weer lekker Gyros gemaakt en er moesten nog wat kip spiezen op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
@2Dutch Merk je ook dat bij bv hamburgers of spiezen het minder veels minder snel verbrand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

screamhouse schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:35:
@2Dutch Merk je ook dat bij bv hamburgers of spiezen het minder veels minder snel verbrand?
Ik heb over het algemeen altijd weinig last gehad van verbranden. Draai liever te vaak om dan verkoold vlees eten. Ervaringen met vet vlees zoals spek zijn zeer goed: nauwelijks flare-ups, minder roet op eten :P

Ik raad wel aan om in het begin even goed te kijken hoeveel briketten je nodig hebt: de grillmarks verschijnen vrij rap, dus rustig aan met de kolen of even wat vaker kijken :) Ook kwestie van smaak: sommigen willen juist zwarte strepen, voor mij is bruin al goed genoeg.

[ Voor 18% gewijzigd door 2Dutch op 10-06-2018 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Martinusz schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 18:57:
[afbeelding]

Zo weer lekker Gyros gemaakt en er moesten nog wat kip spiezen op ;)
Zijn die grillplaten nu veel beter dan de standaard? Dan vooral met het aanbranden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
madmaus schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:06:
[...]

Zijn die grillplaten nu veel beter dan de standaard? Dan vooral met het aanbranden?
Ik vind van wel, de originele plaat nooit meer gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Dan ga ik binnenkort ook maar even opzoek naar een mooie aanbieding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Is zo'n starter nou aan te raden voor deze barbeque? of zonde van het geld?
Ik wil hem op de boot gebruiken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-07 15:09
Ik zou persoonlijk altijd een starter gebruiken!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Paganstars schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:16:
Ik zou persoonlijk altijd een starter gebruiken!
Dan zou ik wel een kleine variant nemen, of gewoon gasbrander of iets dergelijks :) (of de gas versie ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zou niet meer zonder kunnen. Paar wokkels eronder en gaan met die kolen :) Vriend van mij heeft af en toe de bbq aan en die zat ook altijd te pielen, starter aangeraden en dolblij. En ik gebruik de starters altijd om bv paprika of andere groente te blakeren (concentreert de hitte erg goed). Let op met een steakje grillen op een klein rooster, vanwege de erg hoge temps trekken ze geheid krom (kuchaldoendeleertmenkuch).
Verwacht ook niet dat ze erg lang meegaan, die van mij zien er ook al erg sneu uit en roesten half weg. Maar ze kosten geen fortuin dus als ik het niet meer vertrouw knikker ik ze weg en haal ik wel weer nieuwe.

Heb trouwens met de coco green snap-brikketten gemerkt dat die krengen bloedjeheet worden. Had normaal een starter kolen zo omgeschud zonder problemen, maar nu moet ik eigenlijk wel een handschoen pakken. Heb geen IR-thermometer nog, maar er zit echt zeer veel verschil in temperatuur. Ze doen er vrijwel net zo lang over om grijs te worden als de ecobrasa :) En ze zitten per kg in een doosje met 2 aanmaakwolletjes, verpakt, handig voor onderweg/camping.

[ Voor 14% gewijzigd door 2Dutch op 11-07-2018 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:40
C6DL schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:58:
Is zo'n starter nou aan te raden voor deze barbeque? of zonde van het geld?
Ik wil hem op de boot gebruiken namelijk.
Als je het rooster in 2 helften slijpt kun je een kleine starter van Weber precies in je WGA kwijt. Ideaal voor op vakantie (of op de boot :) ).

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
T-MOB schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:33:
[...]

Als je het rooster in 2 helften slijpt kun je een kleine starter van Weber precies in je WGA kwijt. Ideaal voor op vakantie (of op de boot :) ).
Ik kan de starter toch ook in een apart tasje meenemen ? :P
Maar goed, hij is aan te bevelen dus.

Kan iemand mij kort de voordelen uitleggen? je hoeft dus geen kooltjes te plaatsen in de weber, en te wachten tot alles op temperatuur is? i.p.v daarvan gooi je ze in je starter, en zijn ze veel eerder op temperatuur toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:38

Mystikal

It never hurts to help!

Ook zojuist een wga coal besteld inclusief gietijzeren rooster. Fijn zo'n apart topic met tips.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
C6DL schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:13:
[...]

Ik kan de starter toch ook in een apart tasje meenemen ? :P
Maar goed, hij is aan te bevelen dus.

Kan iemand mij kort de voordelen uitleggen? je hoeft dus geen kooltjes te plaatsen in de weber, en te wachten tot alles op temperatuur is? i.p.v daarvan gooi je ze in je starter, en zijn ze veel eerder op temperatuur toch?
Je krijgt ze makkelijker aan en ze zijn inderdaad op temperatuur, je kiept ze erin en kunt aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Zojuist de ecobrassa kleine starter gekocht. De grote is echt te groot voor de WGA.
Daarnaast ook een temperatuurmeter gekocht voor in de deksel.

Ik ga er ook een plaatnippel inzetten voor mijn digitale vlees thermometer.
In combinatie met het gietijzeren rooster ben ik nu helemaal gesteld. Ik ben echt binnen een week fan geworden van deze bbq. Ik voorzie dat ik mijn 57cm bbq een stuk minder ga gebruiken.

Hij gaat aanstaande vrijdag ook mee op vakantie. Hopelijk past de starter in de WGA. Vul ik die meteen met ecobrassa briketten, zodat ik voor de vakantie een voorraadje bij heb.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Nog een maandje en dan ga ik op vakantie de Lidl Florabest WGA kloon proberen, #zinin!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• screamhouse
2Dutch schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:19:
[...]

Ik heb over het algemeen altijd weinig last gehad van verbranden. Draai liever te vaak om dan verkoold vlees eten. Ervaringen met vet vlees zoals spek zijn zeer goed: nauwelijks flare-ups, minder roet op eten :P

Ik raad wel aan om in het begin even goed te kijken hoeveel briketten je nodig hebt: de grillmarks verschijnen vrij rap, dus rustig aan met de kolen of even wat vaker kijken :) Ook kwestie van smaak: sommigen willen juist zwarte strepen, voor mij is bruin al goed genoeg.
Wat een geweldige aankoop voor mijn burgers en sateetjes. Mooie grillmarks en ze verbranden gewoon niet boven de kolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Kapot schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:36:
Nog een maandje en dan ga ik op vakantie de Lidl Florabest WGA kloon proberen, #zinin!
Met alle respect, maar het is wel een cheap ass kloon natuurlijk ;) heb hem ooit gekocht voor een 10,- bij de lidl voor onderdelen (ventilatieroosters extra voor de WGA :P ) kwam hem toevallig gisteren nog tegen in de schuur, eens kijken wat ik ermee ga doen, ligt daar dus compleet, zonder ventilatieroosters :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Gisteren waren mijn gietijzeren 2 rack grills aangekomen. Meteen schoongemaakt, ingekwast met notenolie en op 120 graden een uur in de oven gelegd. Daarna laten afkoelen en nog een keer met olie ingesmeerd. Wederom een sessie van een uur op 135 graden. Daarna met een doekje alles afgedept. Het ziet er nu netjes uit!

Wilde ook de mod met de plaatnippel doen. Maar dat lukt me niet. Ik had een messing plaatnippel, m10, maar de m10 moer pastte er niet op. Ander schroefdraad? Hoe hebben jullie dat gedaan?

[ Voor 23% gewijzigd door Mystikal op 11-07-2018 08:23 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kapot schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:36:
Is dat een Weber WGA kloon? Volgens mij gebruikt mijn vader dit model BBQ al 40 jaar op campings.

Nadeel lijkt me persoonlijk dat de kolen vrij dicht op het rooster liggen, maar dat kan ook aan mijn vader liggen. Hij gebruikt nu kogelbbq's en die schept hij ook veel te vol. Voordeel is natuurlijk dat het compact is op reis en toch niet te klein.

[ Voor 30% gewijzigd door Marzman op 11-07-2018 08:35 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Mystikal schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:22:
Gisteren waren mijn gietijzeren 2 rack grills aangekomen. Meteen schoongemaakt, ingekwast met notenolie en op 120 graden een uur in de oven gelegd. Daarna laten afkoelen en nog een keer met olie ingesmeerd. Wederom een sessie van een uur op 135 graden. Daarna met een doekje alles afgedept. Het ziet er nu netjes uit!

Wilde ook de mod met de plaatnippel doen. Maar dat lukt me niet. Ik had een messing plaatnippel, m10, maar de m10 moer pastte er niet op. Ander schroefdraad? Hoe hebben jullie dat gedaan?
Check mijn post voor alternatief ;)
Let wel op waar je hem plaatst, ik heb hem uiteindelijk onhandig geplaatst, want het snoer van de thermometer werd toch wel heel warm en zwart, ik vermoed dat dat de thermometer uiteindelijk de das om heeft gedaan :P dus beter op een andere plek dan op mijn foto ;)

Edit: of gewoon directe link naar het product alternatief ;)
Marzman schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:31:
[...]

Is dat een Weber WGA kloon? Volgens mij gebruikt mijn vader dit model BBQ al 40 jaar op campings.

Nadeel lijkt me persoonlijk dat de kolen vrij dicht op het rooster liggen, maar dat kan ook aan mijn vader liggen. Hij gebruikt nu kogelbbq's en die schept hij ook veel te vol. Voordeel is natuurlijk dat het compact is op reis en toch niet te klein.
Afbeeldingslocatie: https://s3.eu-west-1.amazonaws.com/cdn.spydeals.nl/images/uploads/ERHt8xzusFlo6eG9LVrDp137aeMlrwBYImhNUZok.png
Dit is de Lidl variant van vorig jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 11-07-2018 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Dat is hem, ik heb een WGA maar heb de Florabest na de vakantie gekocht en in de vouwwagen gegooid vorig jaar, eigenlijk gewoon luiheid, bevalt hij niet dan gaat de WGA mee volgend jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Martinusz schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:55:
[...]

Check mijn post voor alternatief ;)
Let wel op waar je hem plaatst, ik heb hem uiteindelijk onhandig geplaatst, want het snoer van de thermometer werd toch wel heel warm en zwart, ik vermoed dat dat de thermometer uiteindelijk de das om heeft gedaan :P dus beter op een andere plek dan op mijn foto ;)

Edit: of gewoon directe link naar het product alternatief ;)
[...]
Thanks! Ik begijp hieruit dat je de nippel hebt ingekort met een ijzerzaag?
Een andere plek is beter zeg je. Op de kopse kant op het/een indirecte gedeelte dan?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Mystikal schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:15:
[...]

Thanks! Ik begijp hieruit dat je de nippel hebt ingekort met een ijzerzaag?
Een andere plek is beter zeg je. Op de kopse kant op het/een indirecte gedeelte dan?
Ja ff afkorten met ijzerzaagje, zo gedaan :)
Ik had hem op de kopse (kortste zijde) kant zitten (ik heb overigens gas, als je kolen hebt zal het anders zijn!), echter door de flavorbar (die niet helemaal aansluit tot het einde) kwam de meeste warmte precies daar langs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Martinusz schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:18:
[...]

Ja ff afkorten met ijzerzaagje, zo gedaan :)
Ik had hem op de kopse (kortste zijde) kant zitten (ik heb overigens gas, als je kolen hebt zal het anders zijn!), echter door de flavorbar (die niet helemaal aansluit tot het einde) kwam de meeste warmte precies daar langs :P
Ah ok. Ik heb een kolen inderdaad. Dus ik was van plan hem op de indirecte zijde te maken.

Ik heb ook nog een temperatuurmeter in de bestelling staan. Die wilde ik ook boven het indirecte gedeelte bevestigen. Ik was alleen bang dat de coating gaat loslaten als ik een gaatje boor? Of heb je daar geen last van?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Mystikal schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:21:
[...]

Ah ok. Ik heb een kolen inderdaad. Dus ik was van plan hem op de indirecte zijde te maken.

Ik heb ook nog een temperatuurmeter in de bestelling staan. Die wilde ik ook boven het indirecte gedeelte bevestigen. Ik was alleen bang dat de coating gaat loslaten als ik een gaatje boor? Of heb je daar geen last van?
Goed afplakken met plakband, goeie boor en rustig aan beginnen ;) er kan altijd een stukje losspringen, maar volgens mij kan dat ook echt niet zoveel kwaad :)

Edit: Heb de TS ge-update met de buisnippel van de Gamma :)

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 11-07-2018 11:47 ]

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste