Het Weber Go Anywhere WGA BBQ Topic

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 15:54

Mystikal

It never hurts to help!

Gas erop. En klaar.

Wga

En klaar voor vakantie.

Wga vakantie

Wat zit er in:
ecobrassa mini starter gevuld met ecobrassa kokosbriketten, temp meter, tang en mes, handschoen, aluminium bakjes, gietijzeren grill, aanmaak blokjes.

[ Voor 51% gewijzigd door Mystikal op 12-07-2018 08:40 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-08-2024
Zojuist ook hier een WGA (houtskool).
Ik ben vrij nieuw in de barbeque wereld, dus alvast excuses voor mijn vragen
De enige ervaring die ik heb, is met de wegwerp barbeques van de lidl :)

1/ De ventilatie roosters onderop, gewoon voluit open zetten?
Of speel je hier nog mee?

2/ De lucht afsluitingen bovenop, in hoeverre speel je hiermee tijdens het bereiden?
Gewoon altijd open tijdens gebruik en dicht als je klaar ben?

3/ Ik ga wellicht nog een starter kopen.
Mocht ik hem nog niet hebben en ik wil hiermee beginnen.
Ik neem aan de helft vullen met kolen en de andere helft leeg laten i.v.m een koude zone? of niet nodig?

4/ met die wegwerp dingen kreeg ik de kolen nooit echt mooi wit.. dus begonnen we vast eerder met het vlees erop leggen. Ik neem aan dat met deze Weber dit wel snel lukt?

5/ hoe krijg ik de barbeque het snelste weer koud om hem mee te kunnen nemen in de tas?

Nog andere beginners tips wellicht?

Super bedankt vast!

[ Voor 22% gewijzigd door C6DL op 18-07-2018 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

C6DL schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:25:
Zojuist ook hier een WGA (houtskool).
Ik ben vrij nieuw in de barbeque wereld, dus alvast excuses voor mijn vragen
De enige ervaring die ik heb, is met de wegwerp barbeques van de lidl :)

1/ Waar is de onderste metalen strip voor? ik zie het nut niet echt ervan.

[afbeelding]

2/ Waarom heb je een onderste rooster?
Ik neem aan de kolen e.d op het onderste rooster..
(ben namelijk gewend dat de kolen meteen op de bodem liggen)

3/ De lucht afsluitingen bovenop, in hoeverre speel je hiermee tijdens het bereiden?
Gewoon altijd open tijdens gebruik en dicht als je klaar ben?

4/ Ik ga wellicht nog een starter kopen.
Mocht ik hem nog niet hebben en ik wil hiermee beginnen.
Ik neem aan de helft vullen met kolen en de andere helft leeg laten i.v.m een koude zone? of niet nodig?

5/ met die wegwerp dingen kreeg ik de kolen nooit echt mooi wit.. dus begonnen we vast eerder met het vlees erop leggen. Ik neem aan dat met deze Weber dit wel snel lukt?

6/ hoe krijg ik de barbeque het snelste weer koud om hem mee te kunnen nemen in de tas?

Nog andere beginners tips wellicht?

Super bedankt vast!
toon volledige bericht
1) deze kun je naar boven en onder schuiven om de temperatuur/aanvoer zuurstof te regelen. Dit doe je niet met de bovenste roosters. Die gebruik je om de rook in de wga te houden (of niet). Meestal zet je deze open.

2)daardoor beschadig je de wga niet, plus je hebt geen last dat het as de aanvoer van zuurstof belemmert (tip bedek het plaatje met alu folie. Scheelt met schoonmaken.

3)zie 1

4)de helft met en zonder kolen kan (indirecte methode) . Je kan ook alles met kolen (directe methode). Alles zonder kolen is niet aan te raden...

5) gebruik een starter (ecobrassa kleine starter is ideaal qua formaat voor deze bbq). Dit zorgt ervoor dat je kolen op temperatuur zijn.

6)koud krijgen dmv rooster onder dichtzetten en boven dichtzetten. Let op beide roosters zijn heeeeel heet.

Veel plezier met deze toffe bbq.

Vandaag in het algemene topic nog wat foto's gezet van mijn wga sessie vandaag met ribs. (totaal 4,5 uur op 1 setje kolen (ecobrassa kokosbriketten).

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouchke
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22-07-2024
Hallo,

Ik had graag advies. Heb op MP een Weber Go Anywhere gasbbq gezien maar deze is voorzien van een amerikaanse aansluiting. Mijn vraag is nu: is het mogelijk om deze om te bouwen en zo ja, waar kan ik dit laten doen? ik heb me laten vertellen dat de Coleman gasbusjes wel op deze Amerikaanse aansluiting passen. Mijn vraag is nu, heb ik hier wel iets aan deze bbq of bega ik hiermee een miskoop?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:46
Nouchke schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:33:
Hallo,

Ik had graag advies. Heb op MP een Weber Go Anywhere gasbbq gezien maar deze is voorzien van een amerikaanse aansluiting. Mijn vraag is nu: is het mogelijk om deze om te bouwen en zo ja, waar kan ik dit laten doen? ik heb me laten vertellen dat de Coleman gasbusjes wel op deze Amerikaanse aansluiting passen. Mijn vraag is nu, heb ik hier wel iets aan deze bbq of bega ik hiermee een miskoop?

Alvast bedankt!
Je kunt hem vast ombouwen, maar hoe je aan de materialen gaat komen?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:26
Nouchke schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:33:
Hallo,

Alvast bedankt!
Vorig jaar in Amerika de WGA gas versie gekocht voor €55 bij Ace Hardware, is met een kleine aanpassing prima te gebruiken in Nederland.
(Als ik op MP dezelfde advertentie heb gevonden: €85 is wat veel ervoor, zeker voor tweedehands, voor dat geld kan je hem bijna zelf wel over laten vliegen ;) )

Wat je nodig hebt op hem hier te gebruiken:
Een verloopstukje van €15

Daarna kan je gewoon gasflesjes erop schroeven, zoals deze Cadacs welke ik er zelf nu aan heb hangen.
Verder past elk ander gasbusje met een EN417 aansluiting er wel op.

Bovenstaande twee links zijn exact wat ik toentertijd besteld heb, dus 100% garantie dat het gaat werken :P

[ Voor 4% gewijzigd door Flapperbol op 20-07-2018 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:08
Vraag voor een kennis; Hij heeft een Australische gasser, echter zijn de slangen, drukregelaar etc heel anders dan wat ik van hier ken. Weet iemand zo of je de drukregelaar, slangen etc kan vervangen, of zitten er echt fysieke verschillen in?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik zou checken hoeveel mbar de oude drukregelaar is (30 of 50mbar meestal) en de slangmaat is makkelijk op te meten

als dat allemaal overeen komt dan lijkt me dat je dat makkelijk kan vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Ik wil dit weekend mijn WGA voor het eerst gaan gebruiken.
Ik twijfel nog even of ik briketten of houtskool wilt gebruiken.
Wat adviseren jullie?
Aanmaakblokjes worden die bruine van de Albert Heijn.

Mijn doel is wat simpel vlees erop gooien, en ben redelijk ongeduldig :)
Normaal zou je dan voor houtskool kiezen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

C6DL schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:22:
Ik wil dit weekend mijn WGA voor het eerst gaan gebruiken.
Ik twijfel nog even of ik briketten of houtskool wilt gebruiken.
Wat adviseren jullie?
Aanmaakblokjes worden die bruine van de Albert Heijn.

Mijn doel is wat simpel vlees erop gooien, en ben redelijk ongeduldig :)
Normaal zou je dan voor houtskool kiezen neem ik aan.
Voor hoeveel personen? Ik zou in ieder heb voor indirect gaan om een beetje te proberen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Mystikal schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:45:
[...]

Voor hoeveel personen? Ik zou in ieder heb voor indirect gaan om een beetje te proberen.
2.. Wat bedoel je?
Houtskool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
C6DL schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:09:
[...]

2.. Wat bedoel je?
Houtskool?
Wat ga je bbq’en? Burgers, speklap, stokjes?

Direct/indirect heeft te maken met de manier waarop je je vlees gaat bereiden. Direct is grillen boven de kolen, indirect is kolen aan 1 kant en vlees aan de andere kant er dus niet direct boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Martinusz schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:23:
[...]

Wat ga je bbq’en? Burgers, speklap, stokjes?

Direct/indirect heeft te maken met de manier waarop je je vlees gaat bereiden. Direct is grillen boven de kolen, indirect is kolen aan 1 kant en vlees aan de andere kant er dus niet direct boven.
Ja gewoon simpel vlees! kip, burgers, stokjes etc.
Alles wat je in een barbequepakket kan vinden :)

Ik begin wel met houtskolen en direct grillen.. ben ik tenlostte gewend.
Wellicht later overstappen op de briketten als ik er meer handigheid in krijg.

Enigste wat ik me tot slot nog afvraag is of de deksel ook dicht moet tijdens het barbequen met kolen?
omdat deze al vrij heet worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hou er zeker rekening mee dat een WGA geen wonderbox is.
De warmte zit vrij dicht onder het rooster, zo'n budgetbbq van de action / gamma heeft bijna dubbel zoveel afstand ertussen.

Met teveel houtskool brandend wordt het ouderwets zwartstoken met de binnenkant nog rauw.

Ik kan je aanraden om 2/3e met kooltjes/briketten te vullen, en 1/3e leeg te houden ( koele zone )
Dan kan je de boel licht voorverwarmen, zodat de binnenkant op temperatuur is, en gaar, daarna op het hete deel aanbakken.

Heb je meer/grotere stukjes, kan je 1/2e wam en 1/2e koel indelen.

Het deksel helpt in de convectie ... lees jezelf een beetje in op indirect BBQ, en je steekt een hoop op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Gister voor het eerst de WGA gebruikt. Ik heb wat vragen hierover.
Het deed mij verbazen hoe snel je kon gaan beginnen d.m.v de ecobrassa kleine starter.
Na 20 minuten had ik al het vlees op de barbecue.

Mijn vragen:

- Ik heb op aanraden van hier de ecobrassa kleine starter gekocht.
Ik kon echt NET de helft van de barbeque vullen met houtskool (enkele laag).
Op zich geen probleem, maar is deze starter niet iets te klein eigenlijk ?

- Na een uur was de piek al voorbij en koelde de kolen rap af.
Is dit kenmerkend voor de kleine hoeveelheid kolen en houtskool.
Ik weet dat houtskool korter meegaat dan briketten, maar zo kort had ik niet verwacht.
(wellicht kan een reden zijn dat ik ook de helft van de tijd zonder deksel gebarbecued heb?)

- Hoe maken jullie de starter, en het briketten rooster schoon?
Of gewoon niet? :-)

- Het standaard vleesrooster beviel me opzich prima.
Waarom zou ik voor een gietijzeren variant willen gaan?

Kortom, voor me gevoel werd de barbecue heel heet, vlees was ook zeer snel klaar.
Maar de piek was ook weer snel voorbij.
Ik heb alle roosters maximaal open laten staan op aanraden van hier.

Bedankt vast voor de reacties.
Groetjes.

[ Voor 8% gewijzigd door C6DL op 29-07-2018 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

C6DL schreef op zondag 29 juli 2018 @ 14:13:
Gister voor het eerst de WGA gebruikt. Ik heb wat vragen hierover.
Het deed mij verbazen hoe snel je kon gaan beginnen d.m.v de ecobrassa kleine starter.
Na 20 minuten had ik al het vlees op de barbecue.

Mijn vragen:

- Ik heb op aanraden van hier de ecobrassa kleine starter gekocht.
Ik kon echt NET de helft van de barbeque vullen met houtskool (enkele laag).
Op zich geen probleem, maar is deze starter niet iets te klein eigenlijk ?

- Na een uur was de piek al voorbij en koelde de kolen rap af.
Is dit kenmerkend voor de kleine hoeveelheid kolen en houtskool.
Ik weet dat houtskool korter meegaat dan briketten, maar zo kort had ik niet verwacht.
(wellicht kan een reden zijn dat ik ook de helft van de tijd zonder deksel gebarbecued heb?)

- Hoe maken jullie de starter, en het briketten rooster schoon?
Of gewoon niet? :-)

- Het standaard vleesrooster beviel me opzich prima.
Waarom zou ik voor een gietijzeren variant willen gaan?

Kortom, voor me gevoel werd de barbecue heel heet, vlees was ook zeer snel klaar.
Maar de piek was ook weer snel voorbij.
Ik heb alle roosters maximaal open laten staan op aanraden van hier.

Bedankt vast voor de reacties.
Groetjes.
toon volledige bericht
Je kan natuurlijk een 2e laag op de andere brandende laag leggen, mocht je meer nodig hebben?

Daarnaast minder zuurstof (dus ook deksel erop) geeft minder hitte en minder verbrandde houtskool. Daardoor kun je er ook langer mee doen.

Starter schoonmaken? Die is toch niet vies? Briketten rooster hoeft niet echt schoon gemaakt worden tenzij je er een echte smeerboel van maakt. :p. Alufolie over de onderste plaat voorkomt wel wat rotzooi in de bbq zelf en makkelijker schoonmaken.

Gietijzeren variant gaat langer mee. Standaard rooster gaat meestal op een gegeven moment roesten. (is mijn ervaring). Daarna houdt gietijzer meer warmte vast en gaat niet roesten.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Dank! ja het is meer dat de mensen hier de ecobrassa kleine starter aanbevelen.
Ben dus meer benieuwd hoe hun het volhouden met deze kleine hoeveelheid kolen op de WGA :)
Ik gok dan dat hun briketten gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-05 15:10
Inderdaad met briketten, dan hou je het langer vol. Je zou het ook eens half om half kunnen proberen, dan kan je die lekker dikke hamburgers even naast de hitte leggen met het deksel er op.
Gewoon een helft vullen met een laagje briketten en de andere helft een aluminiumfolie bakje met desnoods een laagje water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouchke
Ik heb van de week mijn WGA op gas voor het eerst gebruikt, echter blijft het vlees een beetje plakken. Is het beter om het rooster vooraf in te vetten of oliën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouchke
Flapperbol schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 00:00:
[...]

Vorig jaar in Amerika de WGA gas versie gekocht voor €55 bij Ace Hardware, is met een kleine aanpassing prima te gebruiken in Nederland.
(Als ik op MP dezelfde advertentie heb gevonden: €85 is wat veel ervoor, zeker voor tweedehands, voor dat geld kan je hem bijna zelf wel over laten vliegen ;) )

Wat je nodig hebt op hem hier te gebruiken:
Een verloopstukje van €15

Daarna kan je gewoon gasflesjes erop schroeven, zoals deze Cadacs welke ik er zelf nu aan heb hangen.
Verder past elk ander gasbusje met een EN417 aansluiting er wel op.

Bovenstaande twee links zijn exact wat ik toentertijd besteld heb, dus 100% garantie dat het gaat werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

2e mod is ook een feit.

Helaas was de thermometer net iets te groot, waardoor het net over de rand steekt.

Kleinere aanschaffen of zo laten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JQdsBZ7AnfoRBCVlNEDlcfBZ/medium.jpg

Ik gebruik hem echt heel veel, met 2 jonge kinderen. De 57cm weber wordt niet meer aangeraakt. Tenzij er meerdere volwassenen zouden zijn. Al met al geen moment spijt vd aankoop.

[ Voor 23% gewijzigd door Mystikal op 03-08-2018 06:50 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:26
Vanwaar de quote?
Had je toevallig een vraag of iets dergelijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Nouchke schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:59:
Ik heb van de week mijn WGA op gas voor het eerst gebruikt, echter blijft het vlees een beetje plakken. Is het beter om het rooster vooraf in te vetten of oliën?
Is op zich niet nodig, maar wellicht bij de eerste keer wel, of begin eens met speklapjes ofzo, daar komt veel vet vanaf. Normaal plakt je vlees alleen als je te snel aan het draaien bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-04 21:27
Gisteren een WGE via marktplaats binnen gekregen. Helaas ging dit om een gas -> kolen omgebouwde variant, dus heb ik in de winkel toch maar even een goede nieuwe kolenvariant gekocht (zodat ik de luchttoevoer kan bepalen).

De uitdaging was om een lekkere T-Bone steak klaar te maken. Omdat er veel te weinig foto's in dit topic zijn, mocht dit album niet ontbreken. Mijn volgende aankoop wordt een grillgrate, want die zien er wel heel gaaf uit, helaas schommelen de prijzen zo bij verschillende aanbieders.

WGE T-bone
T-Bone steak op de Weber Go Anywhere
T-boneWGE KlaarmakenDaar ligt ie dan
Flame on!

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 11:20
Ik ben al 5 jaar in het bezit van 1 van de oudste (zo niet DE oudste, heb nog geen oudere voorbijzien komen) WGA van Nederland. Uitvoering met de houten handgreepjes en met serienummer K op de luchtschuiven. En dat betekent dat deze uit 1988 komt en dus 30 jaar oud is :D

Oude WGA

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 14:18
Tweakod3x schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:53:
Ik ben al 5 jaar in het bezit van 1 van de oudste (zo niet DE oudste, heb nog geen oudere voorbijzien komen) WGA van Nederland. Uitvoering met de houten handgreepjes en met serienummer K op de luchtschuiven. En dat betekent dat deze uit 1988 komt en dus 30 jaar oud is :D

[afbeelding]
Oei, dan moet ik de mijne ook maar eens bekijken, die is identiek aan die van jou... :)

By each crime and every kindness, we birth our future

• Sennamax
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-04-2024
Heel gaaf om te zien dat de WGA een eigen topic heeft. Eindelijk zelf ook één aangeschaft, houtskool versie welteverstaan.

Voor mijn WGA wil ik (uiteraard) ook het rooster vervangen, maar ik twijfel tussen de edelstaal roosters en die van gietijzer. Kan één van jullie mij de voor- en nadelen van beide toelichten?

• Martinusz
Sennamax schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:07:
Heel gaaf om te zien dat de WGA een eigen topic heeft. Eindelijk zelf ook één aangeschaft, houtskool versie welteverstaan.

Voor mijn WGA wil ik (uiteraard) ook het rooster vervangen, maar ik twijfel tussen de edelstaal roosters en die van gietijzer. Kan één van jullie mij de voor- en nadelen van beide toelichten?
Gietijzer is behoorlijk zwaarder uiteraard. Ik heb de edelstaal roosters, werken uitstekend, makkelijk schoon te maken, zou geen nadeel kunnen noemen eigenlijk.

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 17:49
Grappig topic.
Ik heb een paar jaar geleden ivm een aankomende vakantie eens een WGA op gas gekocht (martkplaats voor 80 euro ofzo) want kolen mocht daar niet. Eigenlijk die vakantie veel plezier van gehad, maar sindsdien staat ie eigenlijk ongebruikt in de schuur, gebruik voornamelijk een grotere weber (en rook meestal mn eten)

Komend jaar vermoedelijk weer een camping/stacaravan vakantie, dus dan gaat ie weer mee.

Join the club

• Sennamax
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-04-2024
Martinusz schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:17:
[...]

Gietijzer is behoorlijk zwaarder uiteraard. Ik heb de edelstaal roosters, werken uitstekend, makkelijk schoon te maken, zou geen nadeel kunnen noemen eigenlijk.
Gietijzer houdt warmte langer vast, dus seart je steak geweldig met een mooi streepje. Vraag is hoe dat werkt met saté of ander vlees. RVS maakt het makkelijkst schoon idd. Wellicht dat iemand hier nog iets aan toe te voegen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mijn wga heeft te lang stilgestaan :( Denk dat ik straks even de coldsmoker uit de kast haal en wat zout en paprika ga roken. Een vriend van mij is weg van gerookt zout, en je betaalt een hoofdprijs als je het zelf koopt :/

Vorige keer tot alle mot op was zout erin gehad, lees nu dat 30min al genoeg is, uh oeps :+
Die paprika is vaak al op voordat ie uitgewasemd is (wederhelft eet het graag op pizza)..kan de volgende sessie eens de boel gaan verpoederen voor een stash smoked paprikapoeder :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
Vorige week ook de WGA (kolen) gekocht als side-bbq voor ons twee. Mijn kamado is voor grotere (vlees en gezelschappen) en langere sessies. Mede vanuit dit forum en een bbq forum wat extra spullen gekocht voor de WGA.

- Intratuin spiesenrek
- Kolenbak groot
- Kleine firestarter

Morgen gaat hij aan. Ik ben erg benieuwd naar de prestaties, maar dat moet wel goedzitten als ik dit forum zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
wienjo schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 10:59:
Vorige week ook de WGA (kolen) gekocht als side-bbq voor ons twee. Mijn kamado is voor grotere (vlees en gezelschappen) en langere sessies. Mede vanuit dit forum en een bbq forum wat extra spullen gekocht voor de WGA.

- Intratuin spiesenrek
- Kolenbak groot
- Kleine firestarter

Morgen gaat hij aan. Ik ben erg benieuwd naar de prestaties, maar dat moet wel goedzitten als ik dit forum zo lees.
Ga je zeker veel plezier van hebben :Y ook zo makkelijk meenemen op vakantie bijv. :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wienjo
Vanmiddag pakketje uit China binnen en direct de boor in de WGA gezet >:) om een thermometer erin te zetten. Resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf :*)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u8eNxVe.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JNIb2TT.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpniek
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-05 15:58
momenteel voor 5 euro een kleine brikettenstarter bij Blokker te koop. Deze schijn je te kunnen opbergen in de WGA.
Ik heb hem in ieder geval aangeschaft.
Ben ook van plan de thermometer te installeren en het rek in 2en te snijden.

Grillgrates/gietijzer zal ik voorlopig niet aanschaffen voor dezelfde prijs als de bbq zelf.

Die extra centen steek ik wel in de trots van de tuin

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1905/554011/0f3FLRZh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:41

vectormatic

Warlock of the doorlock

mpniek schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:13:
momenteel voor 5 euro een kleine brikettenstarter bij Blokker te koop. Deze schijn je te kunnen opbergen in de WGA.
Heb er zo een voor kerst gekregen, prima dingetje, maar wel alleen te gebruiken voor de kleinere Qs, zelf gebruik ik em voor de SJ

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
zie net dit topic langs komen, heb zelf paar jaar geleden via marktplaats een praktisch nieuwe Gas WGA gekocht, an sich aardig, maar echt bevallen doet die niet.
Door het topic eens gaan googlen erover en kom er dus achter dat ik opzoek moet naar een flavorbar en een normaal roosten (of een hack daavoor, vond er eentje met een 5 euro kostende stokbrood vorm)
binnenkort eens de xenos binnen lopen, dan kan hij mee naar Italie dit jaar (alleen gas bbq toegestaan)

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Powermage schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:16:
zie net dit topic langs komen, heb zelf paar jaar geleden via marktplaats een praktisch nieuwe Gas WGA gekocht, an sich aardig, maar echt bevallen doet die niet.
Door het topic eens gaan googlen erover en kom er dus achter dat ik opzoek moet naar een flavorbar en een normaal roosten (of een hack daavoor, vond er eentje met een 5 euro kostende stokbrood vorm)
binnenkort eens de xenos binnen lopen, dan kan hij mee naar Italie dit jaar (alleen gas bbq toegestaan)
Hier ook een Gas'ser, de flavorbar is inderdaad wel een must eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
Martinusz schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:17:
[...]

Hier ook een Gas'ser, de flavorbar is inderdaad wel een must eigenlijk ;)
Precies!

aan de TS te zien waar jou gasser staat vermeld neem ik aan dat je die van Zifagrils hebt?

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Powermage schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:25:
[...]

Precies!

aan de TS te zien waar jou gasser staat vermeld neem ik aan dat je die van Zifagrils hebt?
Klopt ja, toen besteld omdat ik daar toch andere dingen ook ging bestellen.
Mijn buurman heeft dan weer bijvoorbeeld zelf zo'n ding gefabriceerd van stuk metaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 16:38
Net mijn wga binnen gekregen. Opzich blij mee alleen zitten de bovenste lucht roosters zo strak dat deze in de coating krast als ik deze draai. Heeft iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
peligro2k schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:52:
Net mijn wga binnen gekregen. Opzich blij mee alleen zitten de bovenste lucht roosters zo strak dat deze in de coating krast als ik deze draai. Heeft iemand dit ook?
Dat zou volgens mij niet moeten.
Stuur anders een mail naar Weber ze hebben een goede service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
koesie schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 18:55:
[...]

Dat zou volgens mij niet moeten.
Stuur anders een mail naar Weber ze hebben een goede service
Thanks dan ga ik dat even doen!
Voor het idee, dit is er aan de hand: https://photos.app.goo.gl/dQ5WGhnMDma3v5gu8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Lijkt mij wel een beetje teveel schrapen.
Maar goed ik heb mijn WGA al tig jaar en weet niet meer hoe dat was toen.
En die van mij is vet ondertussen dat smeert ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
mpniek schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:13:
Ben ook van plan de thermometer te installeren en het rek in 2en te snijden.

Grillgrates/gietijzer zal ik voorlopig niet aanschaffen voor dezelfde prijs als de bbq zelf.

Die extra centen steek ik wel in de trots van de tuin

[Afbeelding]
Thanks voor de tip, ik kom hem helaas nergens vinden bij een blokker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpniek
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-05 15:58
peligro2k schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:40:
[...]

Thanks voor de tip, ik kom hem helaas nergens vinden bij een blokker.
Via de website is ook de winkelvoorraad te bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
mpniek schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:07:
[...]

Via de website is ook de winkelvoorraad te bekijken
Ja gek genoeg stonden er bij een aantal nog op vooraad maar in de winkel wisten ze niet waar ik het over had..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peligro2k
koesie schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:19:
Lijkt mij wel een beetje teveel schrapen.
Maar goed ik heb mijn WGA al tig jaar en weet niet meer hoe dat was toen.
En die van mij is vet ondertussen dat smeert ook ;)
Er is een nieuw deksel onderweg vanaf Weber!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Al jaren trouwe dienst naast de Weber OTG 57 en kamado. Staat zo goed als de hele zomer buiten. Zou niet zonder kunnen.

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/BBQ/wgazon.jpg

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/BBQ/watiestieschoon.jpg

Maakt het compleet.

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/BBQ/wgagietijzerr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/BBQ/wgagrill.jpg

Oh' de grill plate kan je omkeren en dan heb je een plate zonder ribbels. Handig als je een ui wilt fruiten of iets anders. Zo tover je m' om tot de ultieme hamburger machine. _/-\o_

Ook voor nagaren ideaal. Gebruik de WGA bijna altijd een 1 kant gevuld.

[ Voor 28% gewijzigd door TecTo op 24-05-2019 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:29
Vind met 1 kant gevuld heb je net wat meer keuze que temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Achiel007 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:38:
Vind met 1 kant gevuld heb je net wat meer keuze que temperatuur.
Klopt, veel betere temp beheersing. Zeker bij kip belangrijk dat je het product gaar krijgt. Eerst dichtschroeien den dan aan de kant zonder briketten gaar laten worden. Controle met thermapen en smullen. Geen risico met kip!

Alleen voor steaks soms rondom de fik erin of als extra pit om met gietijzeren pannen te koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-05 13:16
Net mijn kolen Go Anywhere ontvangen (kado bij aankoop koelkast).
Er zit een plastik bak bij, rond, ongeveer 20 cm doorsnee en 10 cm hoog.
Het ding staat nergens beschreven, geen idee wat ik er mee moet? Om de salade in te serveren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• b_art015
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-05 22:32
remmuz schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:07:
Net mijn kolen Go Anywhere ontvangen (kado bij aankoop koelkast).
Er zit een plastik bak bij, rond, ongeveer 20 cm doorsnee en 10 cm hoog.
Het ding staat nergens beschreven, geen idee wat ik er mee moet? Om de salade in te serveren?
Het staat volgens mij wel in de handleiding: "*Voor het afmeten van stukken houtskool gebruikt u de bij uw grill meegeleverde houtskool-maatbeker"

Het is dus om de benodigde hoeveelheid houtskool/briketten af te meten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

b_art015 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:20:
[...]

Het staat volgens mij wel in de handleiding: "*Voor het afmeten van stukken houtskool gebruikt u de bij uw grill meegeleverde houtskool-maatbeker"

Heb het me ook altijd afgevraagd en daar wel op gegokt, bluswater kon het niet zijn :+
Voor de mensen met ING en een bootlading rentepunten, de houtskool WGA is voor 61 euro + 3000 rentepunten te scoren :)

Gebruik hem ook altijd met maar 1 kant gevuld. Heb wel weer een bbq-thermometer (met sensors) gehaald, om te meten wat ie qua warmte stookt per hoeveelheid briketten. Had pas een pizzasteen op de proQ gegooid en merkte dat ik net iets te weinig briketten had gebruikt, temp bleef iets te laag. Je gaat toch weer loeren of t klaar is en dan zakt alles zo snel in. Beetje experimenteren, langer laten liggen werkt ook goed maar meten is weten ;)

[ Voor 32% gewijzigd door 2Dutch op 27-05-2019 20:28 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-05 13:16
[...]

Thanks, in die richting zat ik ook te denken.
Als echte tweaker gebruik ik nooit de handleiding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:41

vectormatic

Warlock of the doorlock

[...]

Er zat ook zon plastic bakje bij mijn 47 compact destijds, ik dacht "dat is vast om de as in op te vangen" en heb t ding netjes op de as schaal gezet ;w |:(

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
vectormatic schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:01:
[...]

Er zat ook zon plastic bakje bij mijn 47 compact destijds, ik dacht "dat is vast om de as in op te vangen" en heb t ding netjes op de as schaal gezet ;w |:(
:+

Nu moet ik toegeven dat bij mijn Master touch hij ook zat en het ook bij mij even duurde wat het doel van dat ding was :P

Heb trouwens alles binnen gehad (flavour bar, en roosters die ik op maat heb gemaakt) komende dagen eens kijken om dat ding te seasonen en zal eens een foto maken van het geheel.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkkk1972
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-09-2023
Vandaag mijn nieuwe rooster binnen gekregen, gekocht via Marktplaats. Heel netjes gemaakt van 5mm rvs 304, die gaat wel even mee😀
Jammer dat ik niet weet hoe ik een foto kan posten... 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05:06
Hebben jullie ook een metalen plaat die je onder het houtskoolrek plaatst? Ik neem aan dat die bedoelt is voor het makkelijker kunnen schoonmaken van de barbecue.

En voor diegene die een starter gebruiken. Waar plaatsen jullie die om de kolen te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-05 22:39
Henkkk1972 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:23:
Vandaag mijn nieuwe rooster binnen gekregen, gekocht via Marktplaats. Heel netjes gemaakt van 5mm rvs 304, die gaat wel even mee😀
Jammer dat ik niet weet hoe ik een foto kan posten... 🤔
Precies wat ik zoek eigenlijk! Wat heb je ervoor betaald, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

richy t schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:33:
Ben wel benieuwd hoe ie eruit ziet idd :) Zou wel nooit meer anders willen dan een 2delig-rooster. Vind dat bij mijn proQ ook een nadeel, zo'n rooster zonder kiepraampje om even snel kolen bij te mikken. Toch es naar kijken als ik de 2 meegeleverde roosters opgebruikt heb tzt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 06-06-2019 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ben nog steeds erg blij met dit rooster (nouja eigenlijk 2 halve dus :+ )
http://www.zifagrills.com...ops/79497483/Products/002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Martinusz schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:58:
Die heb ik ook nog steeds, maar gebruik ze maar weinig vanwege de grillgrates. Zien er echter niet meer uit, dus vrees dat ik er niks voor terug ga krijgen (zo denken mensen nu eenmaal). De bakplaat (ook een halve bbq-breed gezien :P) is dan weer wel handig en gebruik ik voor kleiner grut..of gebakken eitje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-04 21:55

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ik zie zo'n Weber Go Anywhere eigenlijk wel zitten. Waar heb je jouw rooster en plaat vandaan? Dat lijkt me wel leuk setje om er meteen bij te bestellen.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:20
Wahloh schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:39:
[...]

Ik zie zo'n Weber Go Anywhere eigenlijk wel zitten. Waar heb je jouw rooster en plaat vandaan? Dat lijkt me wel leuk setje om er meteen bij te bestellen.
Ik heb deze gevonden: https://www.gussroste.de/...-master-set-charcoal.html

Deze ook wel mooi:
https://www.vuurenrook.nl...bv-weber-go-anywhere.html

[ Voor 12% gewijzigd door AtomicWing op 06-06-2019 14:49 ]

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Wahloh schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:39:
[...]

Heb ze bij de Oosterburen gekocht. Zie boventaande link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

TecTo schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 09:22:
[...]

Heb ze bij de Oosterburen gekocht. Zie boventaande link.
Dat vermoeden had ik al, toen ook meteen besteld. Beetje tevreden ermee?

Heb vandaag de Weber Go Anywhere opgepikt en inmiddels getest met het Weber Moink Balls recept. Smaakte goed.

Ik mis wel een temperatuurmeter op de deksel, dus die moet ik er zelf maar een op monteren, en omdat ik gewoonlijk een gas BBQ volgooi en plankgas aan het bakken ga moet ik het bepalen en behouden van een goede temperatuur nog onder de knie krijgen met brikketten.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkkk1972
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-09-2023
richy t schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:33:
[...]

Inclusief verzenden 50 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:15
Mooi topic! Ik heb zelf ook een WGA en heb, geïnspireerd door dit topic, de Zifa RVS roosters, luxebakplaat en 2 kolenbakken gekocht.

Gisteren geprobeerd, maar het RVS rooster trekt krom als de kolen goed heet zijn... :? daarna omgedraaid en na afkoelen was die weer kaarsrecht.

Hebben meer mensen die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MWDKing schreef op zondag 7 juli 2019 @ 10:25:
Mooi topic! Ik heb zelf ook een WGA en heb, geïnspireerd door dit topic, de Zifa RVS roosters, luxebakplaat en 2 kolenbakken gekocht.

Gisteren geprobeerd, maar het RVS rooster trekt krom als de kolen goed heet zijn... :? daarna omgedraaid en na afkoelen was die weer kaarsrecht.

Hebben meer mensen die ervaring?
Helemaal recht zijn ze niet meer, maar ook niet heel krom, en ik heb ze al vaak gebruikt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MWDKing
En als ze warm zij trekken ze iedere keer weer verder krom?

Plaatje voor de fun:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/c8Cfm1z.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door MWDKing op 07-07-2019 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MWDKing schreef op zondag 7 juli 2019 @ 11:58:

Plaatje voor de fun:
[Afbeelding]
Nee denk het niet, ik heb ze al 2 jaar denk ik, anders zouden ze nu zo krom als een hoepel moeten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
1 van die roosters is bij mij aardig kromgetrokken toen ik hem een keer rechtstreeks op de starter gebruikt heb voor een biefstukje, bij 'gewoon' gebruik trekken ze niet verder krom of zo.

ik heb de hele kromme met behulp van een bankschroef weer aardig recht gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Thx voor de reacties. Ik bedoelde eigenlijk niet dat de steeds verder krom trekken, maar of dat ze iedere keer bij warm worden weer opnieuw krom trekken. Nouja, we gaan het meemaken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

MWDKing schreef op zondag 7 juli 2019 @ 11:58:

Plaatje voor de fun:
[Afbeelding]
Wat is die lap vlees dat je op de foto hebt staan? Dat ziet er lekker uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Leipo schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:53:
1 van die roosters is bij mij aardig kromgetrokken toen ik hem een keer rechtstreeks op de starter gebruikt heb voor een biefstukje, bij 'gewoon' gebruik trekken ze niet verder krom of zo.

ik heb de hele kromme met behulp van een bankschroef weer aardig recht gekregen.
Precies dezelfde situatie hier gebeurd. Niet extreem verbogen dus overleefbaar, bij normaal gebruik gebeurt er verder niks mee idd.

Ga overigens over op een bakplaat voor m'n proQ frontier voor wat meer ruimte. Als iemand interesse heeft in een WGA-bakplaat van rvs met opstaande rand, lemme know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Een varkensribstuk :D eigenlijk pastje die net niet onder de deksel :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1257486

Tip voor de WGA gas en kolen voor pizza lovers. Lidl heeft rechthoekig pizzasteen voor nog geen €9,=!! Ff googlen. Dus rooster eraf. Steen bijzagen zodanig dat de steen steunt op de lange zijden. Aan de korte zijden open houden cm of 4-5. Belangrijk bij gas versie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:25
Martinusz schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:58:
JEMIG, loop al tijden te zoeken naar een flavourizer en een rooster die een hitte goed vasthoud.

Druipschaaltjes hebben ze, flavourizer, mooi rooster, mooie verhoogring, mooie spiezen, grillplaat.
Hebben hebben hebben :9~
Heb nu 160 euro in mn winkelwagen.
Vind mn vrouw natuurlijk weer helemaal niks....

Iemand die wil sponsoren? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
FrankBlom schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:49:
[...]

JEMIG, loop al tijden te zoeken naar een flavourizer en een rooster die een hitte goed vasthoud.

Druipschaaltjes hebben ze, flavourizer, mooi rooster, mooie verhoogring, mooie spiezen, grillplaat.
Hebben hebben hebben :9~
Heb nu 160 euro in mn winkelwagen.
Vind mn vrouw natuurlijk weer helemaal niks....

Iemand die wil sponsoren? :X
Spiezen kun je bij de intratuin halen voor tientje 8,99 ;) :P

Martinusz in "Het Weber Go Anywhere WGA BBQ Topic"

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 02-10-2019 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Even duur dus als bij zifa, en die zijn 50cm lang en 1cm breed 10stuks (de spies die ik nergens kon vinden voor die prijs).

Wel mooi rekje, maar gaat er niet veel warmte verloren?

Ben niet heel enthousiast over de hitte die van de wga gas af komt.
Meerdere malen nagedacht over hoe ik 2 branders kan monteren .

[ Voor 19% gewijzigd door FRANQ op 02-10-2019 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
FrankBlom schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:21:
[...]

Even duur dus als bij zifa, en die zijn 50cm lang en 1cm breed 10stuks (de spies die ik nergens kon vinden voor die prijs).

Wel mooi rekje, maar gaat er niet veel warmte verloren?

Ben niet heel enthousiast over de hitte die van de wga gas af komt.
Meerdere malen nagedacht over hoe ik 2 branders kan monteren .
Niet warm genoeg?
Mijn thermometer in de deksel gaat zo boven de 300 als ik hem vol open zet. Hij staat dus vaak maar op z’n zachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Bij mij staat hij altijd op max en komt met moeite boven de 200 graden (al 4 jaar)
blijkbaar is er dus iets mis..

gebruik hem meestal op vakantie, dus is zo'n ding wat je vergeet als je weer thuis bent.

EDIT:

Ik heb gisteravond nog even zitten googelen, en het zou kunnen dat ik de drukregelaar elke keer getript heb.
Ik draai meestal de ronde knop eerst open en daarna pas de aan/uit knop op de regelaar. 8)7

Binnenkort dus maar even proberen.

Die RVS roosters en platen zou ik ook redelijk makkelijk bij een leverancier van mijn werk kunnen laten maken.
Misschien dat ik zelf maar een rooster ga tekenen.

[ Voor 50% gewijzigd door FRANQ op 03-10-2019 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Had destijds een post met een foto gezien over de schuifjes die ik niet meer kan vinden:)

Hoe doen jullie de schuifjes aan de zijkant, aan de directe zone kant? Ik doe meestal de schuif aan de directe zone kant omlaag en de indirecte zone kant omhoog. Andersom kan ook, waar wat is nou juist?

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
styx1 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:36:
Had destijds een post met een foto gezien over de schuifjes die ik niet meer kan vinden:)

Hoe doen jullie de schuifjes aan de zijkant, aan de directe zone kant? Ik doe meestal de schuif aan de directe zone kant omlaag en de indirecte zone kant omhoog. Andersom kan ook, waar wat is nou juist?
Wat ik doet in geval van indirect quen op de WGA is de schuifen aan de kant van de kolen open, de andere kant is gesloten. En op het deksel is de kant boven de kolen gesloten en de andere kant open.

Zover ik weet gaat de luchtstroom van onder naar boven.
In mijn geval dus van de kolen kant naar de andere kant eruit aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Vergeten te vermelden. Gaat om direct bbquen.. :)

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
styx1 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:00:
Vergeten te vermelden. Gaat om direct bbquen.. :)
Hahaha ok, ik zet dan gewoon alles open maakt denk ik niet zo heel veel uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-02 07:59
Onlangs ook een kolen WGA aangeschaft voor €75 bij Karwei. Ik heb al een Weber Master Touch 57 cm en het idee was om de WGA te gebruiken voor vakanties.

Gisteren toch maar even getest en wat een geniaal apparaat is die WGA! Hij blijft strak op temperatuur, gebruikt amper kolen en past achteraf prima in de wasbak om alles schoon te maken.

Ik denk dat deze véél vaker gebruikt gaat worden dan alleen voor op vakantie. :PAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XsXCGzOT7ArNRcndvRPh-0FaAOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4qvkMTCirngbHxmVXFpw6jgF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8is_fOrtw3RnVmGRzcc5kt0nhgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yZ7lsu4tj3BMgwkvSWZv65et.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wP45CHXN2Qt0IHQpfZ57RHhFIEI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8c4xYoiscUB5D24nimO8JPSt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:53
Afgelopen week een WGA gekocht bij Gamma voor €75. Direct maar gebruik gemaakt van het heerlijke weer en wat burgers klaar gemaakt. Echt zeer goed bevallen!

Vandaag paar kleine modificaties uitgevoerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R116zo54_SToVX3I5AToDDQzWeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RxRbC17OI4qNxu7KwtH83iLc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
sk0o schreef op maandag 13 april 2020 @ 18:23:
Afgelopen week een WGA gekocht bij Gamma voor €75. Direct maar gebruik gemaakt van het heerlijke weer en wat burgers klaar gemaakt. Echt zeer goed bevallen!

Vandaag paar kleine modificaties uitgevoerd:
[Afbeelding]
Mooi zeg! Had je deze gekocht ergens of nog liggen? Vind deze ook wel gaaf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:53
wienjo schreef op maandag 13 april 2020 @ 19:57:
[...]

Mooi zeg! Had je deze gekocht ergens of nog liggen? Vind deze ook wel gaaf!
De temperatuurmeter en de handvatten komen van de Hornbach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

sk0o schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:21:
[...]

De temperatuurmeter en de handvatten komen van de Hornbach
Mooie mod, jammer dat de handvaten net wat langer zijn dan het deksel.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• WGAFan
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-07-2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPVMomBInDaLLj6hok-MW1uwP04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NwQYrBTavc1tsjejqiCUsRso.jpg?f=fotoalbum_large
Heb een verrijdbaar onderstel gemaakt voor de WGA.

[ Voor 22% gewijzigd door WGAFan op 05-05-2020 07:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tbuckinx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-04 07:51
Bedankt aan @Martinusz om dit topic te starten! Wat een hoop info zeg!

Ik heb de WGA al enkele jaren thuis staan en steeds enkel gebruikt voor camping. Het standaard rooster was niet meer proper te krijgen (roest) dus toen maar beginnen googlen en nu de echte mogelijkheden ontdekt!

- Heb lang zitten twijfelen tss grillgrate en RVS (2x halve grill + halve plancha) maar uiteindelijk ga ik voor de grillgrate. Jammer genoeg zijn de prijzen omhoog gegaan en zitten ze rond 85-90eur in België geleverd.
- Ik bestel op aliexpress ook nog een temp metertje.

En dan gaan we ons ook eens wagen aan de Moink balls! (https://www.weber.com/NL/...nk-balls/weber-55346.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:35
Vandaag de WGA weer tevoorschijn gehaald. Flinke schoonmaak gegeven. Niet om direct te gebruiken, maar deze gaat in de aanhangwagen voor het kamperen (voor thuis heb ik de BGE, Fornetto Smoker en een mini-ei). Nu wel direct wat uitbreidingen en modificaties aanbrengen. De handvatten van @sk0o lijken me erg handig. Een thermometer wellicht ook. En gietijzeren roosters. En ik zag op Amazon deze rotisserie. Leek me ook grappig.

Anyway: dit weekend dus eens lekker hobbyen. Gewoon omdat het kan. Of ík het kan, dat knutselen, zal blijken.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
FRANQ schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:50:
Bij mij staat hij altijd op max en komt met moeite boven de 200 graden (al 4 jaar)
blijkbaar is er dus iets mis..

gebruik hem meestal op vakantie, dus is zo'n ding wat je vergeet als je weer thuis bent.

EDIT:

Ik heb gisteravond nog even zitten googelen, en het zou kunnen dat ik de drukregelaar elke keer getript heb.
Ik draai meestal de ronde knop eerst open en daarna pas de aan/uit knop op de regelaar. 8)7

Binnenkort dus maar even proberen.
Jongens, alle mogelijkheden geprobeerd en vol gas haalt hij net aan de 200 graden als je de deksel niet opent. -O-
Lijkt me niet goed, iemand anders met een gas wga die kan kijken hoe heet de zijne wordt?

Ik gebruik hem alleen op vakantie, dus word er niet constant aan herinnerd dat ik er nog naar moet kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door FRANQ op 24-05-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
FRANQ schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:26:
[...]

Jongens, alle mogelijkheden geprobeerd en vol gas haalt hij net aan de 200 graden als je de deksel niet opent. -O-
Lijkt me niet goed, iemand anders met een gas wga die kan kijken hoe heet de zijne wordt?

Ik gebruik hem alleen op vakantie, dus word er niet constant aan herinnerd dat ik er nog naar moet kijken.
Ja hoor 300+ geen probleem.
Als je de draaiknop gebruikt zie je dan ook de vlammen groter/kleiner worden? Of blijft ie wellicht op de kleinste stand hangen?
Komt ook over de gehele breedte van de bar vlammen eruit of zit er wellicht wat vuil in?
Hoe meet je de temp? Weet je zeker dat de meter goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotzie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-01-2024
FRANQ schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:26:
[...]

Het zou wellicht ook nog aan de bron kunnen liggen. Naar ik heb begrepen zijn er verschillende gassamenstellingen (als cartouche) verkrijgbaar waarbij de een heter brandt dan de ander. Lijkt me niet zeer waarschijnlijk omdat het verschil te groot is maar wellicht toch de moeite waard om eens naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotzie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-01-2024
Gisteren de Weber Go Anywhere in gas uitvoering op de kop kunnen tikken voor een mooi prijsje. Hij gaat dienen als picknick bbq. Ik heb begrepen dat je deze het best kunt voorzien van de flavorizer bar i.c.m.
een rvs/gietijzeren rooster.

Nu is het alternatief de Grill Grate rooster. Ik veronderstel dat als je deze neemt, een flavorizer bar niets meer toevoegt? Wat is handig? Bedoeling is dat ik er wat kip, gehaktballen en in mindere mate een steak op bereid. Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Dat grill grate rooster, is dat niet heel erg dicht? Kan dat wel op de gas variant?

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste