Ik heb regelmatig ook op een "kogel" gekookt.vectormatic schreef op woensdag 17 april 2019 @ 22:04:
@Clavat Is het misschien een idee om wat simpeler te beginnen? De weber 47 compact haal je voor ~70 euro bij de bouwmarkt, kan je eens snuffelen aan het BBQen met een weber.
Enige wat je in principe echt mist voor low/slow met zon ding is een thermometer, maar daar heeft ikea de fantast voor uitgevonden, is ook nauwkeuriger dan zon dekstel thermometer, aangezien je direct op roosterhoogte naast je vlees kan meten.
Ik heb persoonlijk nog niet echt ge-low-en-slowed op mijn 47, maar indirect BBQen en zelfs een keer een hele kip gaat er prima mee, ook groente en zelfs de afbakstokbroodjes gaan er gewoon op, en speklapjes in rap tempo affikken gaat ook prima.
Niet om te zeggen dat de MT 57 een slechte keus is, maar ik zou toch zelf eerst een wat goedkoper instappertje nemen. Ik heb mijn 47 nu een jaar of vijf, en wil dit jaar wel de overstap naar een 57 maken, maar echt heel nodig is het ook niet (ligt natuurlijk aan je hoeveelheid eters)
En wil graag de stap nemen waar ik ook slow/low wil gaan proberen.
En de 57 past net iets meer op als er eventueel eters komen.
En ik zag de nieuwe versie staan en de "oudere" versie met rente punten. En vroeg me af of het verstandig is de "oude" versie te nemen of toch de nieuwe.
PSN: McMillan0984