Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 30 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op maandag 22 april 2019 @ 22:49:
[...]

Welke kleine bedoel je? Die van de action kan best veel. Kan bijna 2kg PP op, gaan 6 kippenbouten tegelijk op...

Je kan best 2 van die kleintjes hebben :+
ik zou inderdaad wel 2 van die dingen willen of 1 grotere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 21:16
Het barbecue seizoen is weer begonnen. Zelf heb ik een Weber GBS 57, die ik aanmaak met een starter en wat aanmaakblokjes. Nu mag ik mezelf trakteren op een handige bbq accesoire en zit te denken aan de looftlighter. Heeft dit zin icm een Weber kettle? Waar ik vaak tegen aanloop, is dat na de eerste batch kolen, de temperatuur na een tijdje omlaag gaat. Bijvullen werkt niet zo efficient dan. Ik vroeg mij af of ik met een looftlighter dan het geheel weer wat makkelijker heet kan laten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je perse die vlammende roodgloeiende kolen wilt hebben dan is het een kwestie van de luchtschuif helemaal open zetten.

Wat noem jij een lage temperatuur. Waar heb je zolang zoveel hitte voor nodig? Leg je de kolen niet te breed uit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 13:06
Freshnub schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:26:
Het barbecue seizoen is weer begonnen. Zelf heb ik een Weber GBS 57, die ik aanmaak met een starter en wat aanmaakblokjes. Nu mag ik mezelf trakteren op een handige bbq accesoire en zit te denken aan de looftlighter. Heeft dit zin icm een Weber kettle? Waar ik vaak tegen aanloop, is dat na de eerste batch kolen, de temperatuur na een tijdje omlaag gaat. Bijvullen werkt niet zo efficient dan. Ik vroeg mij af of ik met een looftlighter dan het geheel weer wat makkelijker heet kan laten worden?
Kwestie van goed je kolen neerleggen dat ze elkaar blijven aansteken, en als je niet wilt dat je temperatuur te veel afneemt je airvents open houden? In principe moet je temperatuur niet afnemen als er een even groot aantal kolen brandt.

Hier nog even het resultaat van mijn eerste "slow cook", ook op de Weber 57cm
Gebruik gemaakt van die "snake" methode, 2 kolen breed 1 erop, plus wat rookhout. Is ongeveer 1/3e van gebruikt in ~5 uur tijd. Heb ze 2,5 uur bloot gelegd, dan ~2 uur in folie met eerste lik saus, en dan nog half uurtje bloot met steeds wat van de saus. Dit omdat ze eigenlijk al van het bot vielen en ik hem niet nog te lang wilde laten liggen.
Het was 2kg dikke varkens spareribs van de Sligro, geen idee welke stijl dat is, maar er zat lekker veel vet op. Vlies er wel even vanaf getrokken, raar spul is dat, soort plastic.
Het was mals, vol smaak en viel van het bot, dus wmb zeer goed gelukt.

De dryrub was van Apollo Smokey Beast spicemix, de saus is een zelf mix van bbq saus, honing en wat soja saus. Deze wil ik een volgende keer wat meer aandacht geven.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/563337407148064798/569144042080698378/IMG_20190420_115054.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/563337407148064798/569230515358531589/IMG_20190420_182439.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:29:
Als je perse die vlammende roodgloeiende kolen wilt hebben dan is het een kwestie van de luchtschuif helemaal open zetten.

Wat noem jij een lage temperatuur. Waar heb je zolang zoveel hitte voor nodig? Leg je de kolen niet te breed uit?
Ik krijg mijn weber nooit heter dan 200 graden, wat opzich prima is, kan daar alles mee doen. Maar na relatief korte tijd kakt hij in en wordt 150 graden zelfs lastig met de luchtschuif open. Vervolgens daalt hij naar 100 graden en zijn de laatste kippetjes niet meer te doen. Als ik dan wat houtskool toevoeg wil dit vaak niet aangaan, omdat het restantje te zwak is om een nieuw vuurtje te beginnen. Ik dacht met een looflighter kan ik het weer een beetje aanblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor kolen of briketten gebruik je?

Als ik moet bijvullen dan pak ik trouwens gewoon de starter erbij. Half of kwartvol en klaar. Zo heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:54:
Wat voor kolen of briketten gebruik je?

Als ik moet bijvullen dan pak ik trouwens gewoon de starter erbij. Half of kwartvol en klaar. Zo heet.
Van de Deen had ik zo'n zak restaurant kolen, waren opzich wel prima, alleen soms iets te grote stukken voor mijn Weber die ik gewoon niet heet kreeg dan. Ja starter erbij is lastig met weinig ruimte, normaal gebruik ik de starter het rooster van de weber, maar als ik eenmaal bezig ben is het rooster niet meer beschikbaar om een tweede batch kolen te starten. Dit zal dan op de tuintegels moeten en hier is mijn vriendin niet blij mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de grill guru compact rooster is 33 cm is dit een beetje te doen voor een gezin van 5 waar van 3 onder de 6 jaar die nog geen grote eters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:12
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:07:
Iemand ervaring met de grill guru compact rooster is 33 cm is dit een beetje te doen voor een gezin van 5 waar van 3 onder de 6 jaar die nog geen grote eters.
Kwestie van goed plannen, er passen 5 a 6 zelfgemaakte burgers op, een pizza is in 5 minuten klaar en er kunnen 4 tot 5 ribben op als je het een beetje goed aanpakt.

Ik heb een compact en die gaat er voor de zomer uit omdat ik veel en vaak voor grotere groepen moet klaarmaken. Ik merk dat voor het grillwerk ik dan toch de 57 GBS aanmaak en voor de overige zaken de compact pak. Met 3 kids en 2 volwassenen zie ik de noodzaak niet in van een >33 cm rooster, maar goed, dat ben ik ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:00

Typhone

Who Dares Wins

Aan de mensen die zich afvragen wat je met pulled pork moet doen heb ik wel een gouden tip. Als je het eenmaal onder de knie hebt (en zo moeilijk is dat niet) dan zou ik altijd opteren om (veel) meer te maken dan nodig is. Laat zich makkelijk portioneren en invriezen. Wij hebben altijd van die Ikea zip-lock zakjes die we dan vullen. Ik heb een BGE Large thuis dus ik doe meestal 8kg pulled pork tegelijk maken. Ruimschoots veel te veel maar in periode erna vaak genoeg pulled pork op het menu. Niet altijd met broodjes maar denk eens aan fajita's, carnita's, wraps, pasta, in een salade... er is genoeg mee te doen!

Opwarmen doe ik standaard met een scheutje appelsap en altijd in de oven of een gietijzeren pan. Never in de magnetron!

Side note: je hebt wel een diepvries nodig met wat ruimte.

[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 23-04-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:33:
[...]

Kwestie van goed plannen, er passen 5 a 6 zelfgemaakte burgers op, een pizza is in 5 minuten klaar en er kunnen 4 tot 5 ribben op als je het een beetje goed aanpakt.

Ik heb een compact en die gaat er voor de zomer uit omdat ik veel en vaak voor grotere groepen moet klaarmaken. Ik merk dat voor het grillwerk ik dan toch de 57 GBS aanmaak en voor de overige zaken de compact pak. Met 3 kids en 2 volwassenen zie ik de noodzaak niet in van een >33 cm rooster, maar goed, dat ben ik ;)
bedoel je dat te doen of te klein ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:53:
[...]

bedoel je dat te doen of te klein ?
Dat is prima te doen, mits je er rekening mee houdt. Daarmee bedoel ik dat ik soms nog wel eens direct en indirect wil garen als ik voor een grote groep bbq. Dat is onmogelijk met de Compact (of je moet macgyver een deflector willen splitsen, maar dan is het oppervalkte voor indirect echt maar 2 burgers groot).

Dus het is of alles grillen, of alles indirect. Ik grill ook niet alles meer, als ik kipspiesjes/vleugeltjes of hamburges heb gaar ik ze indirect om, als ik klaar ben, eventueel ze af te fakkelen door de deflector uit de compact te halen.

Maar een hamburger indirect zonder grillstrepen is voor ons ook echt heerlijk. ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:56:
[...]

Dat is prima te doen, mits je er rekening mee houdt. Daarmee bedoel ik dat ik soms nog wel eens direct en indirect wil garen als ik voor een grote groep bbq. Dat is onmogelijk met de Compact (of je moet macgyver een deflector willen splitsen, maar dan is het oppervalkte voor indirect echt maar 2 burgers groot).

Dus het is of alles grillen, of alles indirect. Ik grill ook niet alles meer, als ik kipspiesjes/vleugeltjes of hamburges heb gaar ik ze indirect om, als ik klaar ben, eventueel ze af te fakkelen door de deflector uit de compact te halen.

Maar een hamburger indirect zonder grillstrepen is voor ons ook echt heerlijk. ;)
ga er morgen een ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Je mag die van mij ook ophalen hoor :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Freshnub schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:49:
[...]

Ik krijg mijn weber nooit heter dan 200 graden, wat opzich prima is, kan daar alles mee doen. Maar na relatief korte tijd kakt hij in en wordt 150 graden zelfs lastig met de luchtschuif open. Vervolgens daalt hij naar 100 graden en zijn de laatste kippetjes niet meer te doen. Als ik dan wat houtskool toevoeg wil dit vaak niet aangaan, omdat het restantje te zwak is om een nieuw vuurtje te beginnen. Ik dacht met een looflighter kan ik het weer een beetje aanblazen.
Gewoon 1 nemen :) super handig die dingen. Overigens heb ik deze, welke erg goed bevalt en een lang snoer heeft :)

Je kunt er eenvoudig kolen mee aanwakkeren of nieuwe kolen snel aan krijgen :Y

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
Martinusz schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:14:
[...]

Gewoon 1 nemen :) super handig die dingen. Overigens heb ik deze, welke erg goed bevalt en een lang snoer heeft :)

Je kunt er eenvoudig kolen mee aanwakkeren of nieuwe kolen snel aan krijgen :Y
Ah lijkt hetzelfde als een looftligher, alleen de helft van de prijs, waarin zit het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Freshnub schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:16:
[...]

Ah lijkt hetzelfde als een looftligher, alleen de helft van de prijs, waarin zit het verschil?
Geen idee, bij de "echte" Looftlighter betaal je voor de naam denk ik ;)
Overigens kun je ook gewoon een onkruidbrander of verfbranden van de Action kopen, uiteindelijk doen ze allemaal hetzelfde :)

Voordeel van deze is in ieder geval 3 meter snoer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Freshnub schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:16:
[...]

Deze heeft geen geintegreerde flessenopener misschien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
noo schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:24:
[...]

Deze heeft geen geintegreerde flessenopener misschien? ;)
Haha dat zal het zijn ja, dat is toch wel echt een must voor mij. Ik denk dat ik een aanbieding afwacht, al zag ik dat de looftlighter nu €55 is bij Amazon.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Freshnub schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:27:
[...]

Haha dat zal het zijn ja, dat is toch wel echt een must voor mij. Ik denk dat ik een aanbieding afwacht, al zag ik dat de looftlighter nu €55 is bij Amazon.de.
Je hebt toch tanden? :+ Overigens zien ze er exact hetzelfde uit ;)
Ik denk dat je lang kunt wachten, volgens mij komen die niet vaak in een aanbieding.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 23-04-2019 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik gebruik mijn looftlighter de laatste tijd steeds minder. 2 aanmaakblokjes (vrij van chemische troep) gaat vaak tóch nog sneller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EricDH
  • Laatst online: 00:15
Zo tijdens een prachtige 1e paasdag maar weer eens vroeg opgestaan en pulled pork gemaakt van een 3kg Boston Butt. Sessie duurde uiteindelijk 12 uur maar het resultaat mag er zijn (en smaakte heerlijk 8) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yAdKNC70wSv9FPghJgK9M1mh/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tLKm86tpekOmZvJWAKWPhWzx/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Sdv3l7wInrQ0fS8mNyjOF5NM/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DNNUHIKIcdtNjSgdTRg0viEJ/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:56
Typhone schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:37:
Ik gebruik mijn looftlighter de laatste tijd steeds minder. 2 aanmaakblokjes (vrij van chemische troep) gaat vaak tóch nog sneller.
Gebruik je het met houtskool of briketten? Met briketten is het inderdaad handiger om een aanmaakblokje te gebruiken icm een starter. Maar houtskool gaat bij mij een stuk sneller aan ipv aanmaakblokjes (momenteel 15 soorten houtskool getest).

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Hari-Bo schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:53:
[...]

Gebruik je het met houtskool of briketten? Met briketten is het inderdaad handiger om een aanmaakblokje te gebruiken icm een starter. Maar houtskool gaat bij mij een stuk sneller aan ipv aanmaakblokjes (momenteel 15 soorten houtskool getest).
Ik gebruik het met houtskool (Dammers) in alle gevallen. Paar weken terug nog een keer de looftlighter maar de laatste paar keer met aanmaakblokjes. Wellicht een beetje ingegeven door de Amerikaanse chefs die ik allemaal volg op Youtube. Daar is de Looftlighter altijd aanwezig maar gebruikt wordt deze zelden tot nooit. Ik weet dat die kerel van Ballistic BBQ ook zo'n gloeispiraal heeft die hij regelmatig gebruikt. Vind ik ook wel een praktische oplossing maar hell no dat ik zo'n ding ooit zou kopen :).

Achteraf zou ik zelfs de looftlighter nooit gekocht hebben. Hetzelfde als dure BBQ tangen, spatels etc etc. Been there done that maar hoe meer 'basic' hoe fijner het vaak werkt. Gietijzeren pan van 10 euro werkt net zo goed als een gietijzeren pan van 150 euro. Alleen de ene komt van Lodge Logic (die al relatief duurder zijn) en de andere komt van Le Creuset. Goed seasonen en mensen zijn helemaal verbaasd dat je pannenkoeken kunt bakken in een pan zonder anti aanbaklaag _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 19-09 13:06
Typhone schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:58:
[...]

Achteraf zou ik zelfs de looftlighter nooit gekocht hebben. Hetzelfde als dure BBQ tangen, spatels etc etc. Been there done that maar hoe meer 'basic' hoe fijner het vaak werkt. Gietijzeren pan van 10 euro werkt net zo goed als een gietijzeren pan van 150 euro. Alleen de ene komt van Lodge Logic (die al relatief duurder zijn) en de andere komt van Le Creuset. Goed seasonen en mensen zijn helemaal verbaasd dat je pannenkoeken kunt bakken in een pan zonder anti aanbaklaag _/-\o_
Ik was bij de Makro aan het lopen. Weber knijpers, iets van 30-40 euro. Standaard "huismerk", 10 euro. Zelfde met de borstels, bakjes etc... Zolang het er wel bruikbaar uitziet, want dat is het soms dan niet, hoeft het niet duur te zijn. Ik had nog geen lange, stevige en stalen tang (voor o.a. de kolen) dus in die zin was een "bbq tang" wel nodig.

Wat gietijzer (en RVS) pannen betreft, er kan wel kwaliteitsverschil inzitten. Zeker bij "goedkope" (zo tot 60+ euro) RVS pannen zie je dat ze een dikke bodem eronder doen, wat je niet wilt. Bij gietijzer moet het gewoon dik en recht zijn, liefst zonder rare handgrepen want die gaan dan vaak kapot. Seasonen is dan inderdaad verder de kunst. Dat is de laatste pan die ik eigenlijk nog zoek, een goede prijs/kwaliteit gietijzeren pan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 19-09 18:40

vectormatic

Warlock of the doorlock

Nou, van het weekend weer een uitstekend BBQ-weekend gehad

Zondag verjaardag van de oudste, en voor onszelf + gasten gewoon lekker worstjes/lapjes/ribbetjes gemaakt, maakte me van te voren wat druk over het tempo, maar met de smokey joe en 47cm compact was het voor 11 man ruimschoots voldoende, duurde niet heel lang voordat ik de vraag al had overrompeld met aanbod :P

Daarna gisteren met de paaskorting bij de gamma een Weber 57 mastertouch GBS gehaald, topmodel van vorig jaar, maar dan met korting voor een zacht prijsje, en meteen ingewijd met wat overgeschoten vlees. Zal wel even wennen worden, want kwa formaat is het toch heel wat anders dan een 47 compact.

En dan meteen een vraag, ik weet dat het eerder voorbij is gekomen, maar kan het niet terugvinden, weet er iemand of de GBS achtige accesoires van de intratruin passen op een weber GBS rooster? Ik zou zo'n sear-grate wel leuk vinden, en die van de intratuin kost gewoon de helft. Naar wat ik kan vinden is het grofweg hetzelfde formaat, maar of de ophang-pinnetjes kloppen bijvoorbeeld is op afstand niet te zien.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
vectormatic schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:18:
Nou, van het weekend weer een uitstekend BBQ-weekend gehad

Zondag verjaardag van de oudste, en voor onszelf + gasten gewoon lekker worstjes/lapjes/ribbetjes gemaakt, maakte me van te voren wat druk over het tempo, maar met de smokey joe en 47cm compact was het voor 11 man ruimschoots voldoende, duurde niet heel lang voordat ik de vraag al had overrompeld met aanbod :P

Daarna gisteren met de paaskorting bij de gamma een Weber 57 mastertouch GBS gehaald, topmodel van vorig jaar, maar dan met korting voor een zacht prijsje, en meteen ingewijd met wat overgeschoten vlees. Zal wel even wennen worden, want kwa formaat is het toch heel wat anders dan een 47 compact.

En dan meteen een vraag, ik weet dat het eerder voorbij is gekomen, maar kan het niet terugvinden, weet er iemand of de GBS achtige accesoires van de intratruin passen op een weber GBS rooster? Ik zou zo'n sear-grate wel leuk vinden, en die van de intratuin kost gewoon de helft. Naar wat ik kan vinden is het grofweg hetzelfde formaat, maar of de ophang-pinnetjes kloppen bijvoorbeeld is op afstand niet te zien.
Nope, ik kreeg het intratuinrooster niet netjes op de GBS ophanging. Idem voor het Lidl Rooster. Koop je echter het 57 cm rooster van de intratuin (ik weet niet of ze die nog steeds verkopen), past het uiteraard wel. ;)

Overigens, als je echt wil searen, kun je dat ding ook gewoon los op je normale rooster leggen, boven je brandstof wordt hij alsnog loeiheet :D

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
@Typhone Als je ooit van de Looftlighter afwilt laat het maar weten. :P

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

KillaZ schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:37:
[...]

Nope, ik kreeg het intratuinrooster niet netjes op de GBS ophanging. Idem voor het Lidl Rooster. Koop je echter het 57 cm rooster van de intratuin (ik weet niet of ze die nog steeds verkopen), past het uiteraard wel. ;)

Overigens, als je echt wil searen, kun je dat ding ook gewoon los op je normale rooster leggen, boven je brandstof wordt hij alsnog loeiheet :D
Hmm, balen

Een intratuin 57cm halen kan inderdaad, maar dat torpedeert het prijsvoordeel, searen bovenop het normale rooster is dan een betere.. (of eventueel de ophangpuntjes van het intratuin ijzer afslijpen en zelf een ophangbeugeltje fabrieken voor in het GBS-gat)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:53
Effe in de groep gooien: ik wil toch wel een keer zo'n lifter hebben voor de "ConvEGGtor" (wie verzint die namen?) van mijn BGE. Dat ding van BGE zelf kost zo'n 50 euro. Kent er iemand een goedkoper alternatief?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
Cass Casey schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:50:
Effe in de groep gooien: ik wil toch wel een keer zo'n lifter hebben voor de "ConvEGGtor" (wie verzint die namen?) van mijn BGE. Dat ding van BGE zelf kost zo'n 50 euro. Kent er iemand een goedkoper alternatief?
Ja, barbecue handschoenen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Hari-Bo schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:10:
[...]
Ja, barbecue handschoenen. :)
Eens geprobeerd toen 't ei zo'n 300 graden was... Heb daarna een aantal minuten met mijn vingers onder de kraan gestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
@Cass Casey Hoelang heb je de deze vastgehouden dan? Als ik mijn handschoenen gebruik en binnen enkele seconden deze wegleg op een hittebestendige ondergrond wordt het hoogstens wat warm aan mijn handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Zal een seconde of 10 zijn geweest. Ik gebruik overigens lashandschoenen. Heb geen ervaring met 'barbecuehandschoenen'. Maar ik wil eigenlijk wel een lifter dat ik met één hand dat ding kan optillen om wat rookhout toe te voegen.

Maar als je tips voor goede handschoenen hebt, mag dat altijd. Heb wel 't idee dat er betere handschoenen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Lashandschoenen zijn niet beschermend tegen directe hitte overbrenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
JohnStaakke schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:47:
Lashandschoenen zijn niet beschermend tegen directe hitte overbrenging.
Vreemd. Degene die ik heb lijken verdomd veel op deze. Misschien toch andere proberen? Welke gebruiken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
@Cass Casey Niet zo vreemd aangezien lashandschoenen geen directe hitten maar vonken hoeven te weren, twee andere doeleinden. Mijn eerste artikel op mijn blog in 2017 heb ik het ook nog staan. :)
Zijn lashandschoenen goedkoper? Dat zeker, maar niet in alle situaties handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Cass Casey schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:50:
Ik heb deze, werkt prima :) daarnaast ook de BBQ handschoenen van Action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
Hari-Bo schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:53:
[...]

Eind deze maand kom je met de resutalten toch? Ben wel benieuwd wat je conclusie is, zodat de jacht naar het juiste stukje houtskool weer kan beginnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
Martinusz schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:16:
[...]

Ik heb deze, werkt prima :) daarnaast ook de BBQ handschoenen van Action.
Die clipper is handig voor een rooster, maar niet voor de conveggtor (plate setter, keramisch hitteschild). Die is daar te zwaar voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
@Freshnub Eind deze maand is wel het doel inderdaad. Hou jullie op de hoogte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picosuma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-09 15:04
Phusebox schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:26:
Heb nog eens serieus zitten kijken naar die Caliber Pro, maar 5-700 euro meer betalen dan wat het ding in de VS kost... ouch.
Koop nou maar gewoon een grill guru elite large top ding niks mis mee alles zit er bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
picosuma schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:01:
Koop nou maar gewoon een grill guru elite large top ding niks mis mee alles zit er bij
Het "probleem" met een grill guru is een eventuele garantie afhandeling. Bij de Hornbach kan je goede deals doen (10% lager als de goedkoopste online) maar ik vraag me dan af hoe het zit als je een nieuwe vuurkorf onder garantie nodig hebt.

Zelfde met de bastard: het is niet een kwestie of je vuurkorf kapot gaat, maar wanneer. En dan wil je een goede garantie afhandeling hebben. En daar 200Fahrenheit de garantie regelt voor de bastard heb ik een beetje een wrange smaak in de mond.

Maar dat hoeft geen belemmering te zijn als je er maar rekening mee houdt.

[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 23-04-2019 19:13 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

zeroday

There is no alternative!

iemand voorbeeldje hoe je een deflector op de acation kamado gebruikt?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picosuma
Chevy454 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:12:
[...]

Het "probleem" met een grill guru is een eventuele garantie afhandeling. Bij de Hornbach kan je goede deals doen (10% lager als de goedkoopste online) maar ik vraag me dan af hoe het zit als je een nieuwe vuurkorf onder garantie nodig hebt.

Zelfde met de bastard: het is niet een kwestie of je vuurkorf kapot gaat, maar wanneer. En dan wil je een goede garantie afhandeling hebben. En daar 200Fahrenheit de garantie regelt voor de bastard heb ik een beetje een wrange smaak in de mond.

Mijn bovenste ring was gescheurd had een probleem om contact te krijgen maar toen heb ik gewoon 200 Fahrenheit gebeld en toen was het zo geregeld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 11:41
picosuma schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:45:
[...]

Mijn bovenste ring was gescheurd had een probleem om contact te krijgen maar toen heb ik gewoon 200 Fahrenheit gebeld en toen was het zo geregeld :)
We hebben andere verhalen hier in het topic voorbij zien komen. Voor mij in ieder geval een reden om HarlemBBQ te mijden. Terwijl het praktisch in mijn achtertuin zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
@Misha Dat was toch alleen met de Niclan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
picosuma schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:01:
[...]

Denk dat ik nog wel een jaar nodig heb om de keuze te maken.

Laatst overhaast een pizza oven gekocht en daar heb ik ook al spijt van.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Hari-Bo schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:20:
Die is vaak voorbij gekomen inderdaad :)

Edit:

Ik moet mijn Kamdo-overzicht ook nog steeds eens gaan afmaken :+ Als iemand wil meehelpen, dan hoor ik het graag :P

[ Voor 37% gewijzigd door Misha op 23-04-2019 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Phusebox schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:25:
[...]

wat is er nu precies mis mee? De regelaar die erbij zat was stuk. Dat is zuur maar kan gebeuren?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• picosuma
[...]

Dan zijn er weer andere Kamado' bij gekomen wordt de keuze nog moeilijker :)
Ondertussen ben ik toch lekker bezig :*) Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/448ysw2y/31-EB85-FB-E8-DD-4409-875-C-D29-BF2313560.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/L6nXXfGT/3-DB6-D26-E-18-D5-4-B96-9286-D5-D8-DEFE6-CF9.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/d3SV6tZr/F0-D45-A1-A-27-D0-4571-B161-B9-C9-B4-A5-BDE8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Boudewijn schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:39:
[...]
wat is er nu precies mis mee? De regelaar die erbij zat was stuk. Dat is zuur maar kan gebeuren?
Het blijft een beetje een kermis prul, maar goed niet het juiste topic voor. Uiteindelijk had ik toch beter wat meer kunnen uitgeven. :)
picosuma schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:56:
[...]

Dan zijn er weer andere Kamado' bij gekomen wordt de keuze nog moeilijker :)
Ondertussen ben ik toch lekker bezig :*)
True, maar ja is een beetje mijn levenslange probleem: keuzes maken. Ik doe er een eeuwigheid over en dan maak ik zeker als het op (dure) apparatuur aankomt vaak ook nog de verkeerde...

Anderzijds, ik heb vorig jaar de Weber maar 1x aangehad omdat ik geen zin meer heb in grillen. Verwacht dit jaar niet veel anders.

[ Voor 44% gewijzigd door Phusebox op 23-04-2019 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hari-Bo schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:20:
200Fahrenheit met haar verschillende shops (auplex kamado, HarlemBBQ, the bastard,...) heeft toch wel wat problemen qua garantie afhandelingen heb ik vernomen. Geen idee hoe dat komt, te weinig delen die binnenkomen of te weinig personeel.

Ze zIjn ook geen Kamado Joe dealer meer.
You do the math zou ik haast zeggen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 00:10:
[...]

200Fahrenheit met haar verschillende shops (auplex kamado, HarlemBBQ, the bastard,...) heeft toch wel wat problemen qua garantie afhandelingen heb ik vernomen. Geen idee hoe dat komt, te weinig delen die binnenkomen of te weinig personeel.

en hoe zit het dan met de garantie op de grill guru ? ook via hun ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
@Verwijderd Als je op de site kijkt van Grill Guru zie je onderaan de contact gegevens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Oh oh. Na de BMW verhalen word ik nu al bang >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Typhone schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:36:
[...]

Oh oh. Na de BMW verhalen word ik nu al bang >:)
*popcorn grijpt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Chevy454 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 00:10:
[...]

De copy op Auplex Kamado FAQ vind ik ook heel erg vreemd en laat bij mij alle alarmbellen rinkelen. Ik snap ook niet zo goed waarom ze een miljoenmiljard verschillende barbecue sites hebben
FAQ | Veelgestelde vragen
HOME / MEER INFORMATIE / FAQ
Is de AUPLEX kamado het zelfde als Big Green Egg?

De AUPLEX Kamado is net als de Big Green Egg een keramische bbq of wel kamado. De kamado bbq's van Auplex Kamado Nederland kwamen in eerste instantie uit de Auplex Fabriek in China, maar inmiddels maken we zelf een nog betere kamado. De Big Green Egg fabriek staat in Mexico.

Is de kwaliteit net zo goed als Big Green Egg?

Wij zijn ervan overtuigd een prima product te leveren. Maar er zijn natuurlijk verschillen. Tussen elke kamado die je ziet zijn er verschillen in keramiek en uiterlijk. De kamado's die wij hebben zijn van uitstekende kwaliteit. Wij zijn ervan overtuigd dat je er heel lang plezier van zal hebben.

Zit er garantie op de AUPLEX kamado?

Wij geven een jaar garantie op de AUPLEX kamado. Voor de voorwaarden verwijzen wij naar de garantievoorwaarden.

Ik kan de AUPLEX Kamado voor USD 399 zelf kopen bij de AUPLEX fabriek. Is dat niet voordeliger?

De AUPLEX Kamado kan je ook zelf in China bestellen (zie hiervoor www.auplex.com, auplexbbq.com, auplexkamado.com). Het lijkt in eerste instantie een misschien voordeliger, maar er komen nog een veel verborgen kosten bij. Denk aan invoerrechten, vrachtkosten, inklaringskosten, transportkosten, etc. Hierdoor komt een individuele AUPLEX kamado al snel op € 1.000 per stuk. Alleen als je besluit met meer dan 15 keramische grills bij AUPLEX te bestellen, dan kom je in de buurt van de prijzen vanwww.auplexkamado.nl. Mocht je aan zulke aantallen denken, neem dan contact met ons op voor een prijsvergelijking. Ook dan zijn we er zeker van dat we goedkoper zijn, dan zelf importeren. Daarnaast is het wel zo fijn als je de garantie gewoon in Nederland kan regelen en daar niet voor naar China hoeft. Even terugsturen van de keramische grill is een duur grapje. Bovendien hebben wij alle reserve onderdelen gewoon op voorraad. Mocht je toch graag zelf in contact treden met Becky, Vivian of Mary van Auplex, dan brengen we je graag met ze in contact.

Ik wil graag een kamado met een eigen merk zelf verkopen.

Er zijn in Nederland verschillende verkopers van de AUPLEX Kamado die deze onder eigen merk verkopen. Mocht je nadenken een eigen kamado merk te starten, neem dan contact met ons op voor onze OEM service. Wij helpen je graag met het in de markt zetten van je kamado merk en het importeren daarvan. Wij hebben een eigen kwaliteitssysteen met lokale inspecteurs die per order contoleren of de kamado’s aan onze hoge eisen voldoen. Ook verschepen wij een groot aantal containers, waardoor wij kunnen profiteren van voordelige verschepingstarieven. Wij helpen je graag!

Kan ik korting krijgen?

Wij geven op de AUPLEX kamado alleen korting als we de keramische bbq al een keer ter demonstratie hebben gebruikt. Mocht je hier interesse in hebben, neem dan contact met ons op.

Hoe zit het met de kwaliteit?

De AUPLEX kamado is van zeer hoge kwaliteit. Om ervoor te zorgen dat de kwaliteit hoog blijft, zijn wij regelmatig in China te vinden om de kwaliteit van het product te testen en te waarborgen dat alleen de beste barbecues aan onze klanten worden geleverd. Elke levering wordt door onszelf of een externe quality control team volledig nagekeken. Mocht er toch iets verkeerd zijn gegaan, dan zijn wij zeer coulant met de garantie.

Ik zie op internet veel keramische barbecues die lijken op de AUPLEX kamado.

Dat klopt! Er zijn diverse importeurs van de AUPLEX kamado in Nederland. Zij verkopen de AUPLEX Kamado meestal onder een eigen merknaam, zoals bijvoorbeeld Patton Kamado, Takumi kamado, Baqqe, Mycooker, Dutsji of Roastchief en meestal voor een veel hogere prijs dan AUPLEX Kamado. Ook bij de Hanos en tuincentra is onder verschillende namen de Auplex kamado te vinden. Ook Patton verkoopt de keramische bbq van AUPLEX.

Waarom is de AUPLEX kamado zo goedkoop?

De keramische grills van Auplex Kamado Nederland zijn zo scherp geprijsd, omdat wij een grote importeur zijn van keramische bbq's en daardoor scherpe tarieven kunnen afdwingen. Deze voordelige prijzen rekenen wij aan onze klanten door. Voor de keramische barbecues hebben wij afspraken met shipment companies over voordelige verscheping van China naar Nederland. Wij verkopen zonder tussenpartijen direct aan de consument en kunnen daarom lekker scherp zijn. Onze inkoopvoordelen rekenen wij aan onze klanten. Overigens zult u de AUPLEX Kamado ook op andere websites onder andere merknamen tegenkomen. Vergelijk gerust de prijs en de kwaliteit. Wij zijn er zeker van dat wij het beter kunnen!

Is de Auplex Kamado de Patton grill Kamado?

Deze vraag krijgen we heel vaak bij Auplex Kamado. Is die van jullie nu ook de Patton Kamado? Het antwoord is nee. Patton Kamado wordt nog steeds gemaakt door Auplex in China. Voor de Patton Grill wordt dezelfde mal en dezelfde klei gebruikt als alle andere Auplex kamado's. Wij maken de grill inmiddels ergens anders van veel sterker en mooier keramiek. Geen enkele reden om dus niet gewoon bij Auplex kamado Nederland te kopen.

Bij andere Auplex aanbieders zoals Baqqe, Patton en Mycooker zag ik een witte kamado, hebben jullie die ook?

“Met een witte blijf je zitte”, zegt mijn garagist altijd. Ook bij Auplex kamado werkt het zo. Wij hebben de witte kamado geïnspecteerd en hebben deze helaas af moeten keuren voor verkoop. De witte verf geeft problemen bij de hechting aan het keramiek en daardoor is de kwaliteit niet goed genoeg. Wij hebben daarom besloten de witte AUPLEX Kamado niet in ons assortiment op te nemen.

Als jullie BBQ niet meer bij Auplex wordt gemaakt waarom heten jullie dan nog zo?

Wij hebben gekozen voor een andere fabrikant dan Auplex omdat wij gaan voor kwaliteit. Wij willen graag de allerbeste bbq's verkopen om zo onze klanten tevreden te krijgen en ze te laten genieten van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Wij hebben altijd los gestaan van Auplex China maar hebben bij aanvang besloten de naam Auplex Kamado te gebruiken. De naam wijzigen is omslachtig en we zijn open over wat we doen. We hebben daarom besloten in Nederland gewoon de naam Auplex te blijven voeren, al komt de kamado inmiddels uit een andere fabriek.

Zijn jullie het alternatief voor Big Green Egg?

Tja, we kunnen hier nu wel gaan roepen dat we beter zijn dan welke andere kamado grill dan ook, maar wij houden het graag geloofwaardig. De Big Green Egg, Primo Grill en Grill Dome, zijn prachtige kamado bbq’s van hoge kwaliteit. Elk met zijn eigen eigenschappen. De Big Green Egg is uiteraard de bekendste in Nederland en ook wij vinden de Big Green Egg gewoon een geweldige keramische bbq. De Big Green Egg heeft echter een groot nadeel en dat is de hoge prijs. Omdat wij bij AUPLEX kamado vinden dat de Big Green Egg (BGE) voor de “ happy few” is, bieden wij een kamado bbq voor de ook voor de massa betaalbaar is. Ook andere merken zoals Grill Dome en Primo Grill bieden een prachtige grill aan, alleen net als bij de BGE geldt ook bij Grill Dome en Primo Grill dat de prijs voor velen een probleem is. Daarom bieden wij bij AUPLEX kamado deze prachtige gekleurde kamado aan tegen een wel heel mooie prijs. Niet alleen als alternatief voor Big Green Egg, maar gewoon omdat het een prachtige keramische bbq is van hoge kwaliteit.

Waarin verschilt de kamado van Auplex Nederland van de Chinese Auplex Kamado?

- Metaal is sterker en dikker
- Voor de ringen wordt 304 RVS gebruikt dat van hogere kwaliteit is dan het Chinese RVS van de originele Auplex Kamado, waar het RVS betreft.
- SCharnier is veel dikker en degelijker uitgevoerd.
- Keramiek prachtig afgewerkt en veel sterker dan de originele Auplex Kamado. Zien is geloven!!!!
- Verkrijgbaar in meer maten zoals de 14 inch en 15 inch kamado.
- Veel originele accessoires van hoge kwaliteit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Phusebox schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 22:02:
[...]

True, maar ja is een beetje mijn levenslange probleem: keuzes maken. Ik doe er een eeuwigheid over en dan maak ik zeker als het op (dure) apparatuur aankomt vaak ook nog de verkeerde...

Anderzijds, ik heb vorig jaar de Weber maar 1x aangehad omdat ik geen zin meer heb in grillen. Verwacht dit jaar niet veel anders.
Joh, maar in dit geval is het toch simpel. Als je nu al geen zin hebt in grillen wordt het echt niet beter met een andere bbq. Ik zou zeggen hou lekker die weber die je al hebt voor incidenteel gebruik en laat het hele kamado gebeuren voor wat het is. Als je nu al uberhaupt ertegenop zit om alleen al te kijken en vergelijken (wat een leuk process moet zijn) ga je er echt geen plezier aan beleven. Op die weber kan je echt niks minder dan een kamado. Het is hooguit wat meer werk en aanpassing.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 20:25
Denko schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:43:
[...]

Joh, maar in dit geval is het toch simpel. Als je nu al geen zin hebt in grillen wordt het echt niet beter met een andere bbq. Ik zou zeggen hou lekker die weber die je al hebt voor incidenteel gebruik en laat het hele kamado gebeuren voor wat het is. Als je nu al uberhaupt ertegenop zit om alleen al te kijken en vergelijken (wat een leuk process moet zijn) ga je er echt geen plezier aan beleven. Op die weber kan je echt niks minder dan een kamado. Het is hooguit wat meer werk en aanpassing.
Inderdaad. Als je een kamado koopt doe je dat omdat je het leuk vind grote stukken vlees te grillen. Anders kun je net zo goed een leuke 100e bbq kopen om af en toe een hambuger op te maken.

Ik heb mijn Grill Guru Elite Large inmiddels 2.5 week in huis en het is echt een van de beste aankopen die ik ooit gedaan heb. Geweldig apparaat. Inmiddels 6 keer gebruikt en a.s. zaterdag gaan we pizza maken :9

Mijn vrouw is er ook erg blij mee. Minder koken + minder schoonmaak werk 8)
Als iemand nog een reden nodig heeft om een kamado te kopen.. O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Nopheros op 24-04-2019 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Denko schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:43:
[...]

Ik heb geen zin in grillen omdat ik een beetje klaar ben met de standaard bbq dingen. Wil dus eens zelf spareribs maken, buikspek, moink balls of brisket. Op een Weber wil ik er niet aan beginnen omdat het een pokkewerk is de temperatuur stabiel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in middels staat er hier ook een wel een kleintje. het is een the basterd geworden een ongebruikte van marktplaats :) voor ver onder de verkoop prijs net iets meer dan 200 inc de heat deflector

mochten we het echt leuk gaan vinden komt er wel nog 1 grotere bij . maar voor nu leuk zat om te starten

tip voor merk kolen ? :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2019 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:30

Sherlock

No Shit

Phusebox schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:44:
[...]

Ik heb geen zin in grillen omdat ik een beetje klaar ben met de standaard bbq dingen. Wil dus eens zelf spareribs maken, buikspek, moink balls of brisket. Op een Weber wil ik er niet aan beginnen omdat het een pokkewerk is de temperatuur stabiel te houden.
MOINK balls op een Weber is echt een fluitje van een cent hoor. Die maak ik (zeker geen pro als het op bbq'en aankomt) zowel op de 47 als op de WGA. Kwestie van fatsoenlijke briketten erin en gaan.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Phusebox schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:44:
[...]

Nou, ik wil niet zeggen dat het makkelijk is, maar het is ook zeker niet moeilijk. Vooral moinkballs. Dat is op zijn langst anderhalf uur, letterlijk wat brikketten of kolen aan, vlees erop, deksel dicht en schuif op 1/4.
Spareribs had ik ook geen moeite mee op mijn 57cm

Maar als je hier al niet de moeite voor doet, dan ga je dit ook niet langer dan 3 maanden ofzo doen op de kamado. Luister, het is je eigen geld, maar dit riekt al aan alle kanten naar klaagposts over een maand of 6 over hoe het toch niet 100% naar je smaak is en dat er vliegroest op de moertjes zit, en dat de cracking onder de verf toch te veel te zien is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Denko schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:02:
[...]

Nou, ik wil niet zeggen dat het makkelijk is, maar het is ook zeker niet moeilijk. Vooral moinkballs. Dat is op zijn langst anderhalf uur, letterlijk wat brikketten of kolen aan, vlees erop, deksel dicht en schuif op 1/4.

Maar als je hier al niet de moeite voor doet, dan ga je dit ook niet langer dan 3 maanden ofzo doen op de kamado. Luister, het is je eigen geld, maar dit riekt al aan alle kanten naar klaagposts over een maand of 6 over hoe het toch niet 100% naar je smaak is en dat er vliegroest op de moertjes zit, en dat de cracking onder de verf toch te veel te zien is etc.
Wellicht heb je gelijk... ook omdat het me zelf vast nooit zo goed zal lukken als hoe ik het elders gewoon kan gaan eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dobey
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-07 20:02
Denko schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:02:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Om niet helemaal off-topic te gaan. Op een Weber is het inderdaad best te doen. Daarnaast zelf ook een UDS gemaakt waar de grotere stukken vlees op gaan. Soms is het beetje spelen met de temperatuur maar over het algemeen is het goed te doen, vaak is de smaak ook veel beter dan het standaard BBQ spul. Al is dat natuurlijk een persoonlijke mening.

[ Voor 4% gewijzigd door Dobey op 24-04-2019 12:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Phusebox schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:13:
[...]

Wellicht heb je gelijk... ook omdat het me zelf vast nooit zo goed zal lukken als hoe ik het elders gewoon kan gaan eten.
Ik wil ook niet overkomen als klootzak ofzo he, ik wil het ook absoluut niet op de man spelen ofzo. Ik weet dat ik online heel erg overkom als zure oude man, maar dat valt in het echt heel erg mee (ik heb bijna al mijn haar nog!) :p

Ik heb het mijzelf gewoon belooft. "Luister, als ik dit leer op de weber, dan heb ik er genoeg interesse en energie voor over dat ik ook een kamado kan kopen die het mij makkelijker maakt." Het is puur om te voorkomen dat je over een tijdje denkt " dit doet niet het magische wat ik ervan verwachtte, waarom heb ik in hemelsnaam zoveel geld uitgegeven. Ik heb zoiets gehad met fotografie bijvoorbeeld. Camera met lenzen gekocht etc om erachter te komen dat ik het "oog" er niet voor heb.
Vervolgens alles lekker weggedaan, het geld afgeschreven als leergeld en geaccepteerd dat ik niet ALLES goed hoef te kunnen.

Nogmaals, als het aan je rug groeit, haal lekker wat leuks, ga ermee spelen, en als het niks wordt is het alsnog mooie tuinversiering. Maar anders, bekijk of je het echt wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Phusebox schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:13:
[...]

Als het je er alleen om gaat om een zo goed mogelijk eindresultaat op te kunnen eten, moet je er zelf ook niet aan beginnen, want wat je ook doet (of het nu BBQen is of een muurtje metselen), je zal moeten oefenen om het niveau van een pro te kunnen benaderen, en als je in het oefenen, en jezelf verbeteren en dingen ontdekken geen lol hebt, ga je ook nooit lang genoeg volhouden om op dat niveau te komen.

Ik snap het gevoel wel overigens, ik durf mezelf ook niet goed tegen een uitdaging als serieus low en slow-en aan te gooien, maar gewoon lekker aanklooien met vuur en stukjes vlees is ook gewoon leuk voor mij, ook als ik geen restaurant kwaliteit gerechten weet te produceren.

Mijn advies zou zijn om gewoon eerst een lekker met die weber aan te klooien, ook met een simpele 47 compact kan je een hele hoop (bijvoorbeeld beercan chicken, mits een kleine kip), als je daar geen lol uit haalt, ga je van een kamado ook niet blij worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:35
@vectormatic pb gaat toch geen moeite doen, dus je goedbedoelde advies heeft weinig zin ;)

Ik ga mijn BBQ maar gauw afstoffen. Krijg weer zin in vlees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

418O2 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:15:
@vectormatic pb gaat toch geen moeite doen, dus je goedbedoelde advies heeft weinig zin ;)

Ik ga mijn BBQ maar gauw afstoffen. Krijg weer zin in vlees!
Fair enough, ik wou em misschien iets breder trekken ("probeer wat simpeler tegen het leven aan te kijken, en dingen niet teveel te overdenken, doe ik zelf ook"), maar die zal @Phusebox ook vast eerder gehoord hebben, en wil ook niet belerend doen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

vectormatic schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:25:
[...]

Fair enough, ik wou em misschien iets breder trekken ("probeer wat simpeler tegen het leven aan te kijken, en dingen niet teveel te overdenken, doe ik zelf ook"), maar die zal @Phusebox ook vast eerder gehoord hebben, en wil ook niet belerend doen
De grappige noot werd hier al gemaakt richting het BMW topic waar het wel en wee van de 1-serie gevonden kan worden ;).

@Phusebox
Zet het incidentele uit je hoofd. Het gras is altijd groener aan de overkant, bij de buren en noem het maar op. Met een kamado koken is weinig moeite. Maar je moet wel openstaan om alles te proberen, alles te testen en bereid te zijn je in te lezen. Een grappig feitje: sinds de kamado kijk ik geen TV meer maar ben ik omgeswitcht naar Youtube, waar ik werkelijk van alles en nog wat volg maar met name heel veel kook-kanalen. Per ongeluk is dat blijven hangen en heeft zich doorgezet naar nieuws, sport, auto's, vermaak, tech en noem het maar op. Dat moet je liggen... ik heb een tijdje in de VS gewoond (het zuiden) dus ik ben vaak op zoek naar TexMex gerechten en BBQ gerechten met een Mexicaanse invloed.

Wil je het makkelijk maken voor jezelf (en er zijn duizend manieren maar ik noem de mijne):

1) Koop een goed stuk vlees (ribeye). Bij de slager en nergens anders. Elk alternatief uit een supermarkt is, bot gezegd, ruk.
2) Ga de temperatuur van de BBQ instellen op 220-240 graden. Hou intervallen van 10-15 minuten na elke keer dat je gedraaid hebt aan de schuifjes en begin te laag qua temperatuur (niet te hoog).
3) Als je dat lukt gedurende 20-30 minuten dan kun je eens met je vlees aan de slag.
4) Haal dat stuk vlees 1 uur voor gebruik pas uit de koeling. Doe er geen peper/zout op.
5) Smeer het vlees in met wat neutrale olie en leg het op het rooster van de BBQ (die steady op temperatuur is). Doe er nu (grof!) zout en grofgemalen peper over.
6) Na 4 minuten (bij een normale goede steak van circa 350-400gram) draai je hem om. Doe ook aan deze kant (grof!) zout en grofgemalen peper over.
7) Na wederom 4 minuten haal je hem eraf en legt hem op een bordje met losjes daarop aluminiumfolie. Laat de steak 5 minuten liggen (dit zal medium zijn ongeveer).
8) Proef nu en geniet van die bombastische smaak.

Ben je bereid hier verder op door te gaan of is dit al teveel werk?
Vrijwel het enige punt van aandacht is de temperatuurbeheersing en het aanvoelen. Ik gebruik voor ribeye, entrecote, tournedos eigenlijk al geen kernthermometers meer. Dat gaat puur op gevoel.
Let wel: zeker 100x de BBQ aan gehad in 2017. Ongeveer 60x de BBQ aan gehad in 2018.
2019 staat nu op 26x. Nog wat losse keren op vakanties en op andere BBQ's.

Dus ja een kamado kan leuk zijn maar als je niet bereid bent er tijd en moeite in te stoppen is het een zeer dure aankoop waar je geen reet aan hebben gaat.

Mocht je wat tips nodig hebben voor inspiratie van de (vind ik) wat leukere youtube kanalen:

YouTube: SAM THE COOKING GUY
YouTube: Baby Back Maniac
YouTube: Ballistic BBQ
YouTube: HowToBBQRight
YouTube: BBQ Pit Boys
YouTube: Smoky Ribs BBQ

Begin met simpele gerechten te kijken en te zoeken (die effort moet je zelf doen). Ga daarna eens kijken of je jezelf dat al ziet doen op een kamado. Is dat antwoord te vaak nee dan lekker die Weber houden en kamado's uit je hoofd zetten. Überhaupt zelf BBQ'en dan snel uit je hoofd zetten op deze manier is mijn tip als je serieus naar de betere stukken vlees gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 10:33
In essentie met je eens @Typhone. Maar; als je nutteloos geld wil besteden wat redelijk waarde behoudt, dan zou ik wel kiezen voor een brandname Kamado!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Meestal als ik met een groep vrienden ga eten dan slinger ik met temperaturen zoals vandaag de teppanyaki aan.
Echter zou ik ook graag een kamado BBQ aanschaffen, zo dat ik zo nu en dan ook eens wat lekkere gerechten voor mij en mijn vriendin kan bereiden. Daarom zit ik te denken aan een tafelmodel, die weliswaar kleiner is, maar mogelijk voldoende voor een twee persoons gerecht.

Of raden jullie mij af om zo'n small (bastard?) aan te schaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Yogibeer schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:54:
Meestal als ik met een groep vrienden ga eten dan slinger ik met temperaturen zoals vandaag de teppanyaki aan.
Echter zou ik ook graag een kamado BBQ aanschaffen, zo dat ik zo nu en dan ook eens wat lekkere gerechten voor mij en mijn vriendin kan bereiden. Daarom zit ik te denken aan een tafelmodel, die weliswaar kleiner is, maar mogelijk voldoende voor een twee persoons gerecht.

Of raden jullie mij af om zo'n small (bastard?) aan te schaffen?
Ik heb een mini kamado (die van de Blokker destijds) voor 2 personen is dit meer dan voldoende, tot 4 personen is het allemaal prima te doen!

Wel komt er met de tijd een grotere, maar heeft geen haast, ben in ieder geval blij dat ik eerst deze kleine heb geprobeerd. Wellicht is een compact model 30-33cm rooster al een verbetering, maar dan ben je alweer wat duurder uit dan de mini's.

Je kunt er genoeg op kwijt in ieder geval:
Spare ribs
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dbboU4GpLuczm30w24yInO5s/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E8WNBBgF7NSTudTXgBRY5XSw/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/L88Oc1ltBJW7MKVxMsoC6GUm/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z2U6Ccp94w5KqA1r1NVj13Z9/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BlZ7mdjHxA6pAwD7Fyzif9zU/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Martinusz schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:20:
[...]

Ik heb een mini kamado (die van de Blokker destijds) voor 2 personen is dit meer dan voldoende, tot 4 personen is het allemaal prima te doen!

Wel komt er met de tijd een grotere, maar heeft geen haast, ben in ieder geval blij dat ik eerst deze kleine heb geprobeerd. Wellicht is een compact model 30-33cm rooster al een verbetering, maar dan ben je alweer wat duurder uit dan de mini's.

[Afbeelding: Spare ribs]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gaaf! Thanks!
Ik ga dan ook een mini/compact halen. Want hetgeen je laat zien is precies waarvoor ik hem ga gebruiken.
Als er vrienden of familie komen eten dan doen we dit toch via een grilplaatje en dit is voldoende om af en toe wat spareribs een lekker zalmpje of een bierkipje klaar te maken. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ben er eindelijk definitief uit, ik heb nog zitten twijfelen tussen de Blaze kamado en Caliper Pro maar gezien de opties/functies en prijs verschil lijkt voor mij de KEG toch de beste.

Nu kan ik kan de KEG 5000 voor 1100 euro krijgen, is dat een goede prijs ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Slux schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:39:
Ben er eindelijk definitief uit, ik heb nog zitten twijfelen tussen de Blaze kamado en Caliper Pro maar gezien de opties/functies en prijs verschil lijkt voor mij de KEG toch de beste.

Nu kan ik kan de KEG 5000 voor 1100 euro krijgen, is dat een goede prijs ervoor?
Je hebt net de 4000 gemist, die was met tafel 499 :P maar toen wilde niemand hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Denko schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:46:
[...]

Je hebt net de 4000 gemist, die was met tafel 499 :P maar toen wilde niemand hem
Die kwam ik ook tegen op marktplaats maar was al verkocht begreep ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Vandaag weer eens wat anders geprobeerd.

Oreo/Brownie taart/cake?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/JHwsK8k/Oreo-Brownie.png

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogibeer schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:28:
[...]

Gaaf! Thanks!
Ik ga dan ook een mini/compact halen. Want hetgeen je laat zien is precies waarvoor ik hem ga gebruiken.
Als er vrienden of familie komen eten dan doen we dit toch via een grilplaatje en dit is voldoende om af en toe wat spareribs een lekker zalmpje of een bierkipje klaar te maken. Top!
ik heb een mini the bastard op de kop getikt met deflector ongebruikt voor iets meer dan 200 .okay het kan nog goed koper. maar ik vond dit prima voor wat ik kreeg. op marktplaats staan er zat .

bij hornbach is de compac van de grill guru ook maar 350 ivp 399.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodvil76
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-11-2023
Misha schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:26:
[...]

Die is vaak voorbij gekomen inderdaad :)

Edit:

Ik moet mijn Kamdo-overzicht ook nog steeds eens gaan afmaken :+ Als iemand wil meehelpen, dan hoor ik het graag :P
De Big Landmann
https://www.praxis.nl/tui...AndQEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Chevy454 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:12:
[...]

Tja, zo kwam ik dus vanmiddag voor een verassing te staan ....
Ik dacht afgelopen zondag iets te horen uit de GrillGuru ( "poingk" ) geluidje ... maar oke.
Vanmorgen bij het schoonmaken kwam ik er wel achter wát het was geweest ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hgK6Nk5/db8f2633-1299-4d08-b683-2dac2b65adbc.jpg

Vuurkorf dus gescheurd, is nog wel één geheel, maar goed beetje balen.

Maargoed, 5 jaar garantie op de Kamado, en 2 jaar op korf / ring ...
Maar volgens de vorwaarden alleen als je binnen 6maanden ( en stukje verderop max 1 maand ) registreerde
En dat heb ik dus niet gedaan. ( vandaag pas, 7 maanden na aankoop :+ )

Maargoed, zal een mailtje opstellen en kijken wat de mogelijkheden zijn.

( heb al een vuurkorf gevonden á 69€ voor de 20" kamado's, dus dat is de prijs niet )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

@FreshMaker dat scheurtje doet niets af aan de werking. Ik zou wel proberen garantie te claimen overigens. Mijn korf was in stukken omdat de kamado was ongevallen en hoewel sommigen dachten dat het niet kon houden de rvs banden het prima.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

garantie moet je ook altijd maar geluk mee hebben . waar je ook koopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Nopheros schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:34:
[...]

Mijn vrouw is er ook erg blij mee. Minder koken + minder schoonmaak werk 8)
Dat vind ik een vreemde opmerking. Ik heb juist meer schoonmaakwerk met de kamado.
1) borden+messen+snijplanken voor rauw vlees
2) rooster
3) borden voor bereid vlees
4) BBQ-gereedschap. Thermometers, spiezen, knijpers
5) marinadebakken+zakken
6) koolresten

Vooral rooster kost meer moeite en tijd om schoon te maken.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
kmf schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:29:
[...]

Dat vind ik een vreemde opmerking. Ik heb juist meer schoonmaakwerk met de kamado.
2) rooster
5) marinadebakken+zakken
6) koolresten

Waarschijnelijk bedoelt ie dat hij nu kookt en de boel schoonmaakt i.p.v dat de vrouw dat doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 20:25
kmf schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:29:
[...]

2) rooster
5) marinadebakken+zakken
6) koolresten

1,3, 5 gaat gewoon in de vaatwasser.
2, 6 heb ik weinig last van. Rooster is simpel schoon te maken als je na het bbq-en doet wanneer het rooster redelijk is afgekoelt maar nog wel warm is. Even met een metaalsponsje erover heen en het is goed. Daarnaast verwarm ik mijn kamado 1x in de 5 - 10 bbq sessies voor 30 minuten tot 320 graden en alle kool resten zijn veranderd in as. Kun je met een zachte borstel schoonmaken.

4. Dit is inderdaad wel even werk, echter niet meer dan het schoonmaken van een oven.

En wat hierboven gezegd wordt klopt ook inderdaad, het werk is nu meer verplaatst van mijn vrouw naar mij. Koken is niet aan mij besteed, de kamado dan weer wel 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Nopheros op 25-04-2019 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrouwen horen überhaupt niet te koken🤓. De beste koks zijn nou eenmaal mannen ga maar eens kijken bij de pro's en ja ik ken het weten ben beroepsmatig met eten bezig

Ik gebruik altijd van HG spul voor oven en grill

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2019 09:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:58:
Vrouwen horen überhaupt niet te koken🤓. De beste koks zijn nou eenmaal mannen ga maar eens kijken bij de pro's en ja ik ken het weten ben beroepsmatig met eten bezig

Dit had volstaan

[ Voor 33% gewijzigd door Voodoo op 25-04-2019 09:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Zo, wat schandalig misbruik gemaakt van de paasaanbiedingen bij beef en steak:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zS3t4Uc.jpg

10KG extra dik bevleesd voor 50 piek (plus wat burgers etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:58:

Die discussie ( beiden ) zijn beiden zeer overbodig.

Niet om de white knight uit te hangen, maar strikt gezien ( historisch en maatschappelijk ) hebben mannen nu eenmaal een voorsprong.
De carriere gaat altijd voor, en van de vrouw wordt verwacht dat ze op een bepaalde tijd "voor de kinderen" zorgt.
Alleen echt 'die-hard' carriere vrouwen die schijt aan de maatschappij hebben, kunnen hetzelfde halen als een man.
( en maar een klein deel daarvan komt ook echt in de bekendheid, ik ken veel dames die het beter voor elkaar hebben dan menige online expert op een forum ) - die nemen de moeite niet eens om hier te reageren ;)

Maar in de horecawereld ken ik meer mannen die echt ALLEEN maar werkbijen zijn, die de theorie en praktijk van potten en pannen hanteren, omdat de hypotheek betaald moet worden.
( achter die 'grote' kookmeneren staat een heel team wat de vuile zooi opruimt achter hun kont )
franssie schreef op donderdag 25 april 2019 @ 01:51:
@FreshMaker dat scheurtje doet niets af aan de werking. Ik zou wel proberen garantie te claimen overigens. Mijn korf was in stukken omdat de kamado was ongevallen en hoewel sommigen dachten dat het niet kon houden de rvs banden het prima.
Ik maak me dan ook niet heel druk hierover, ander had ik wel een shoppingtopic geopend, op zoek naar de verwarrende antwoorden over rechten en procederen :+
Maar die zijn er op tweakers al genoeg / te veel ;)

Ik kan hier ( praktisch ) prima mee leven, en als het te erg wordt, bestel ik me een losse unit ( en wat accessoires om aan de 101€ ( verzendkosten-grens ontlopen :+ ) te komen, we blijven Hollanders Brabander !

[ Voor 23% gewijzigd door FreshMaker op 25-04-2019 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2019 @ 07:45:
garantie moet je ook altijd maar geluk mee hebben . waar je ook koopt
Een tweetje naar t merk van de BBQ doet al wonderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
alki schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:24:
[...]

Een tweetje naar t merk van de BBQ doet al wonderen ;)
Voor de grote namen gaat dat wel op.
Maar bij een bedrijf wat 10 / 20 namen heeft staan, die in principe allemaal dezelfde bloempotten verkopen in een ander jasje, ben je vaak één van de vele die hun 'donatie' al gedaan hebben.

Zie een paar pagina's terug, met de perikelen over die groene Niclan kamado, daar is best wat overheen gegaan aan overtuigingskracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:29
Martinusz schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:20:
[...]

Ik heb sinds een maand of 2 de Large Kamado Joe Classic II.
Dat hoeft echt niet kleiner te zijn.
Ik denk dat als je kleiner gaat, je daar snel spijt van krijgt, en dan zit je weer met dat kleine ei.

Nu, ik denk over een aankoop (van dergelijk bedrag) echt wel langer na dan een nachtje, en als ik het dan koop, dan moet het ook goed zijn, en wil ik niet na 2 keer al tegen beperkingen aan lopen.
Ik maak graag al eens Pulled Pork, en dan ineens 2 stuks op de Q. Dat lukt niet met een klein eitje.

Ook een stuk vlees bereiden, en tegelijk wat aardappelen roosteren of iets van groenten lukt niet op een klein eitje.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Tommie12 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:34:
[...]

Ik heb sinds een maand of 2 de Large Kamado Joe Classic II.
Dat hoeft echt niet kleiner te zijn.
Ik denk dat als je kleiner gaat, je daar snel spijt van krijgt, en dan zit je weer met dat kleine ei.

Nu, ik denk over een aankoop (van dergelijk bedrag) echt wel langer na dan een nachtje, en als ik het dan koop, dan moet het ook goed zijn, en wil ik niet na 2 keer al tegen beperkingen aan lopen.
Ik maak graag al eens Pulled Pork, en dan ineens 2 stuks op de Q. Dat lukt niet met een klein eitje.

Ook een stuk vlees bereiden, en tegelijk wat aardappelen roosteren of iets van groenten lukt niet op een klein eitje.
Toen ik aan het 'zoeken' was, kwam ik regelmatig terug op de 'medium' klasse's
16" oppervlaktes zoals de GG compact en BGE MiniMax
In tuincentra rondgekeken, en vorig jaar bij Sligro stonden ze ( voor mij voor het eerst ) bijna allemaal bij elkaar in een opstelling.

Met de vrouw een rondje gemaakt, en overlegd of het inderdaad wel de juiste keuze zou zijn, aangezien we een 57cm Weber hadden staan, en ondertussen diverse andere modellen al gepasseerd waren ( van hibachi en betonbakken tot aan SmokeyJoe Jumbo ( wat ook zo'n 30cm is )

Pas bij de BGE, Bastard en Grill Guru kregen we een idee/inzicht dat we het beste de medium-stap konden overslaan, en het minimaal een 45cm kamado zou moeten worden.
Ik heb er geen spijt van, de oppervlak is geweldig ( totaal niet te vergelijken met de 57cm weber, die we bij ons gebruik altijd moesten halveren voor L&S ;)

Sterker nog, imho is de large ( dus 45/50cm ) echt de basis voor een 'gewone' familie
Zou ik de wederhelf zo gek krijgen om er één bij te zetten, zou het een 2e large worden
( of mijn huidige ultieme - de Primo XL400, met zijn ovalen opbouw en 47x64 rooster oppervlak _/-\o_ )

Maar ik sluit niet uit dat er een 2e bijkomt, desnoods zo'n 499,- model Auplex Large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 14:31
FreshMaker schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:46:
[...]

Toen ik aan het 'zoeken' was, kwam ik regelmatig terug op de 'medium' klasse's
16" oppervlaktes zoals de GG compact en BGE MiniMax
In tuincentra rondgekeken, en vorig jaar bij Sligro stonden ze ( voor mij voor het eerst ) bijna allemaal bij elkaar in een opstelling.

Met de vrouw een rondje gemaakt, en overlegd of het inderdaad wel de juiste keuze zou zijn, aangezien we een 57cm Weber hadden staan, en ondertussen diverse andere modellen al gepasseerd waren ( van hibachi en betonbakken tot aan SmokeyJoe Jumbo ( wat ook zo'n 30cm is )

Pas bij de BGE, Bastard en Grill Guru kregen we een idee/inzicht dat we het beste de medium-stap konden overslaan, en het minimaal een 45cm kamado zou moeten worden.
Ik heb er geen spijt van, de oppervlak is geweldig ( totaal niet te vergelijken met de 57cm weber, die we bij ons gebruik altijd moesten halveren voor L&S ;)

Sterker nog, imho is de large ( dus 45/50cm ) echt de basis voor een 'gewone' familie
Zou ik de wederhelf zo gek krijgen om er één bij te zetten, zou het een 2e large worden
( of mijn huidige ultieme - de Primo XL400, met zijn ovalen opbouw en 47x64 rooster oppervlak _/-\o_ )

Maar ik sluit niet uit dat er een 2e bijkomt, desnoods zo'n 499,- model Auplex Large
Hier is het net wat anders gegaan.
Een paar jaar geleden een BGE large gekocht en vorige week een minimax erbij. Minimax voor 'dagelijks vlees' en groenten.
De large voor l&s, grote stukken vlees, etc.
Combinatie large & minimax is ook ideaal; 1 direct en 1 op indirect en zo 'best of both worlds' hebben :)
Of groentes grillen op de minimax en het vlees op de large. Heb er nu al zoveel plezier van _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DEve4b9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
the-edge schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:52:
[...]

Een paar jaar geleden een BGE large gekocht en vorige week een minimax erbij. Minimax voor 'dagelijks vlees' en groenten.
Combinatie large & minimax is ook ideaal; 1 direct en 1 op indirect en zo 'best of both worlds' hebben :)
Of groentes grillen op de minimax en het vlees op de large. Heb er nu al zoveel plezier van _/-\o_

[Afbeelding]
Dit is exact de setup die ik wil en met dezelfde reden!
Waar heb je dit meubel vandaan?

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
the-edge schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:52:
[...]

[Afbeelding]
En ik geef je het grootste gelijk daarin.
Alleen in mijn budget-overwegingen kan/wil ik niet zo hoog gaan als de BGE prijzen.
Maar het is inderdaad een ideale setup.
Ik heb van het weekend met die minimax gespeeld, en het is een superaparaat !

Qua meubel ook prachtig, mijn broertje gaat er één voor mij maken, een hoekopstelling 1.80x2.30
( en in de tekening al wat 'ruimte' gehouden voor een 2e 20"er :+ alleen moet ik dat de wederhelft nog wel vertellen :+ )

De zijne is 80% klaar nu
Afbeeldingslocatie: https://qfire.nl/wp-content/uploads/2019/04/20190422_143542.jpg

mijn 'bierviltje op zondag' ( wijzigingen voorbehouden, want er komt steeds meer bij en aan ;) )

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/nbbSThY/image.png

2 betonnen werkbladen, één betonnen ondergrond voor de bbq.
Ruimte voor kastjes en legplanken.
wieltjes, haken en ogen :+

De wereld is een bron van inspiratie momenteel, pinterest elke dag doorlopen op modellen en mogelijkheden, en nog nooit zoveel familie-contact gehad als de laatste week >:)

[ Voor 20% gewijzigd door FreshMaker op 25-04-2019 14:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the-edge
Quadradial schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:55:
[...]

Dit is exact de setup die ik wil en met dezelfde reden!
Waar heb je dit meubel vandaan?
Ik had je een DM gestuurd, maar ik deel het graag hier;
https://www.mmhoutwerk.nl/ heeft het meubel gemaakt, adverteert ook op Marktplaats:
https://www.marktplaats.nl/verkopers/2570320.html

De beste man is er als hobby mee begonnen maar heeft het inmiddels erg druk. Heeft overigens ook een steigerhouten tafel voor me gemaakt met zwarte kolom poten. Aanrader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-edge
FreshMaker schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:00:
[...]

En ik geef je het grootste gelijk daarin.
Alleen in mijn budget-overwegingen kan/wil ik niet zo hoog gaan als de BGE prijzen.
Maar het is inderdaad een ideale setup.
Ik heb van het weekend met die minimax gespeeld, en het is een superaparaat !
Ik begrijp je budget overweging, ik heb een hele tijd met een Blokker-achtige kamado gewerkt, maar ik miste de degelijkheid van o.a. hang-sluitwerk. Bij een BGE krijg je wel waar voor je geld als het gaat om degelijkheid.
Ik heb er ook netjes voor gespaard, en gelukkig geniet mijn wederhelft van de kookkunsten :)

Daarnaast is het net zoiets als een hele dure Fender gitaar kopen; als je er niet op kunt spelen. Wat heb je er dan aan?
Keep on cookin' :Y)
Pagina: 1 ... 30 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism