Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 31 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

FreshMaker schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:00:

De wereld is een bron van inspiratie momenteel, pinterest elke dag doorlopen op modellen en mogelijkheden, en nog nooit zoveel familie-contact gehad als de laatste week >:)
Prachtig is dat. Ik had precies hetzelfde voordat ik aan mijzelf toegaf dat ik 2 linkerhanden had een een kant en klaar model kocht :'(

Mooi spul man!

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:56
Herkenbare verhalen hierboven, zelf begon ik met een WSM 47 met een jaar daarna een BKK 4000 ernaast. Het jaar daarop kwam de BGE L en BGE Minimax, Oklahoma Country Smoker en Traeger. Waarop ik een jaar later besloot dat het er wel erg veel waren en de Oklahome Country Smoker, Traeger weer weg moest. Daarna bedacht ik me dat ik eigenlijk een lichtere Kamado wil die makkelijk mee te nemen is. Dat werd een Caliber Pro Kamado erbij die weegt maar 34kg tegenover de BGE L van 70kg. Om eind vorig jaar ook nog te bedenken dat ik de BGE L weg wil doen en nog een Caliber Pro Kamado erbij.

Toch al redelijk wat modellen gehad de laatste jaren. :D
Met daarnaast nog enkele Webers/Basterds voor de verkoop.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:17
the-edge schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:52:
[...]

Hier is het net wat anders gegaan.
Een paar jaar geleden een BGE large gekocht en vorige week een minimax erbij. Minimax voor 'dagelijks vlees' en groenten.
De large voor l&s, grote stukken vlees, etc.
Combinatie large & minimax is ook ideaal; 1 direct en 1 op indirect en zo 'best of both worlds' hebben :)
Of groentes grillen op de minimax en het vlees op de large. Heb er nu al zoveel plezier van _/-\o_

[Afbeelding]
Als het gaat over grillen, dan is een ei(tje) voor mij gewoon een dure oplossing.
Ik heb nog een gasser staan, en als die defect gaat, dan neem ik er een kleine weber go anywhere bij.
Dat is compact, en goedkoop, en meer dan genoeg om snel iets te grillen als je tegelijk aan het low en slowen bent.

Een kamado (groot of klein) bewijst echt zijn dienst als je op die midden temperaturen zit te werken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 14:31
Tommie12 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:38:
[...]

Als het gaat over grillen, dan is een ei(tje) voor mij gewoon een dure oplossing.
Ik heb nog een gasser staan, en als die defect gaat, dan neem ik er een kleine weber go anywhere bij.
Dat is compact, en goedkoop, en meer dan genoeg om snel iets te grillen als je tegelijk aan het low en slowen bent.

Een kamado (groot of klein) bewijst echt zijn dienst als je op die midden temperaturen zit te werken.
Klopt. Wanneer je enkel grillt op de BGE dan heb je een te dure grill gekocht.
Maar wanneer je een reverse-sear doet van een bepaald stuk vlees dan moet eigenlijk je ei 'snel' naar een lagere temperatuur. Daar is keramiek dan weer niet zo goed in :)

[ Voor 12% gewijzigd door the-edge op 25-04-2019 17:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
the-edge schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:40:
[...]

Klopt. Wanneer je enkel grillt op de BGE dan heb je een te dure grill gekocht.
Maar wanneer je een reverse-sear doet van een bepaald stuk vlees dan moet eigenlijk je ei 'snel' naar een lagere temperatuur. Daar is keramiek dan weer niet zo goed in :)
Klein foutje denk ik.
Reverse sear is net eerst rustig je rauwe vlees opwarmen, en dan de grill opstoken en dichtschroeien. (althans dat dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 14:31
Tommie12 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:42:
[...]

Klein foutje denk ik.
Reverse sear is net eerst rustig je rauwe vlees opwarmen, en dan de grill opstoken en dichtschroeien. (althans dat dacht ik)
|:( Je hebt gelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Denko schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:18:
[...]

Prachtig is dat. Ik had precies hetzelfde voordat ik aan mijzelf toegaf dat ik 2 linkerhanden had een een kant en klaar model kocht :'(

Mooi spul man!
Ohh maar ik kan heel goed plannen ;)
Uitvoering is dan maar nét goed.

Ik heb niet persé 2 linkerhanden, maar een gebrek aan discipline om het echt uit te voeren.
Zo staat er een overkapping/aanbouw in de wensenlijst, moet ik nog steeds de trappen schuren en schilderen, en roep ik al 3 weken dat ik de hogedruk door de tuin ga jagen
* ik was btw 2 weken geleden wel begonnen aan de schoonmaak, toen begaf de hogedruk het ... vervelend nou ... nu moet ik eerst om een nieuwe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:39

tha_crazy

Mafketel

Over 2 weken hebben we weer een bbq bij mij thuis en wilde dus maar weer eens spiced maple bacon gaan maken, deze wat ruimer te snijden en als speklapjes te serveren. Echter Beef en Steak heeft jammer genoeg niet meer de grote lappen buikspek zonder zwoerd van Livar.

Nu gingen mijn ouders vandaag naar de slager dus ik denk vraag aan hun of ze het even mee kunnen nemen, maar nu heeft die buikspek met zwoerd meegegeven....
Dus dit kan ik straks eerst nog even zelf gaan verwijderen, maar hoe kan je dat het beste doen?
En wat kan je er achteraf nog mee? :+

[ Voor 3% gewijzigd door tha_crazy op 26-04-2019 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tha_crazy schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 08:49:
Over 2 weken hebben we weer een bbq bij mij thuis en wilde dus maar weer eens spiced maple bacon gaan maken, deze wat ruimer te snijden en als speklapjes te serveren. Echter Beef en Steak heeft jammer genoeg niet meer de grote lappen buikspek zonder zwoerd van Livar.

Nu gingen mijn ouders vandaag naar de slager dus ik denk vraag aan hun of ze het even mee kunnen nemen, maar nu heeft die buikspek met zwoerd meegegeven....
Dus dit kan ik straks eerst nog even zelf gaan verwijderen, maar hoe kan je dat het beste doen?
met een uitbeen mes deze zijn heel dun ( die is redelijk flexibel zodat je makelijk de vorm kan volgen.
en zorg dat je een heel scherp mes neemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:24

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

tha_crazy schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 08:49:

Dit zou je met het zwoerd kunnen :). https://www.culy.nl/inspi...-ultieme-guilty-pleasure/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:39

tha_crazy

Mafketel

Oeh dat is wel een verrekt goed idee.
bij gebrek aan een oven alleen wel even een droogmachine kopen, maar dat zijn de kosten niet

Ik weet dus wat ik ga doen van het weekend met de stukken zwoerd :9
Ben alleen wel benieuwd hoe lang het goed blijft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wtu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:49

wtu

Wellicht interessant, Grill Guru compact binnenkort bij AH in de bonus: https://nl.pepper.com/aan...ur349-albert-heijn-101930

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:48
Gaat de verkoopwaarde van mijn compact :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
wtu schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 22:53:
Wellicht interessant, Grill Guru compact binnenkort bij AH in de bonus: https://nl.pepper.com/aan...ur349-albert-heijn-101930
Bedankt, die pakken we mee! Voor dat geld

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 09:20:
[...]

Bedankt, die pakken we mee! Voor dat geld
ik ook :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Je kan die misschien 10% goedkoper bij de Hornbach halen. Ze beweren dat ze dan volgen met de prijs :9

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

zeroday

There is no alternative!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4Y7XhF08vBYKdnIqds9MECVa/full.jpg

Deflectorpannetje gekocht (gietijzer) voor de Action Kamado .. (past zo perfect)

Nu nog even op beter weer wachten ;)

[ Voor 116% gewijzigd door zeroday op 27-04-2019 10:55 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:18
20% korting op alles bij de intratuin. Ik had nog houtskool nodig dus maar eens dat spul van the Bastard meegenomen. Ook direct een regenhoes gehaald zodat hij netjes blijft, enkel had ik wel verwacht dat de hoes wat strakker zou zitten. Het is nu net een soepjurk.

Je zou toch zeggen raincover maat medium past netjes rond the Bastard medium }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
zeroday schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 10:51:
Deflectorpannetje gekocht (gietijzer) voor de Action Kamado .. (past zo perfect)

Nu nog even op beter weer wachten ;)
Eitje is precies nog nooit gebruikt?

Het pannetje met alu folie doen bij gebruik, is beter als elke keer met zout, staalwol en veel elbow grease schoon te maken. Wijsheid komt nu eenmaal met de jaren :p

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 27-04-2019 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Laatst online: 17-09 17:42
Iemand hier nog ervaringen met een ei (kamado) / partyQ? Ben erg benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Mastadont schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:11:
Iemand hier nog ervaringen met een ei (kamado) / partyQ? Ben erg benieuwd...
Er zijn hier meerdere met één of andere controller. De vraag is of het een echte meerwaarde heeft, een keramische kamado is vrij inert door de massa. Maar het is wel een gave gadget.

Iemand ervaring met bevroren asperges op de BBQ? Ik lees overal dat je deze niet hoeft te ontdooien maar ze koken deze allemaal in de pot. Ik wil deze dus op de Q maken, dus met bevroren met verse spek omwikkelen en dan langzaam op 150C indirect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ga ik die wel halen. Ruim 2x zoveel als het Action eitje maar ook een groter rooster en betere kwaliteit qua onderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:18:
[...]

Er zijn hier meerdere met één of andere controller. De vraag is of het een echte meerwaarde heeft, een keramische kamado is vrij inert door de massa. Maar het is wel een gave gadget.

Iemand ervaring met bevroren asperges op de BBQ? Ik lees overal dat je deze niet hoeft te ontdooien maar ze koken deze allemaal in de pot. Ik wil deze dus op de Q maken, dus met bevroren met verse spek omwikkelen en dan langzaam op 150C indirect?
bevroren asperges jak iets waar heel veel vocht in zit zou ik uberhaupt niet invriezen daar wordt het product niet beter van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Chevy454 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:55:
[...]

Het pannetje met alu folie doen bij gebruik, is beter als elke keer met zout, staalwol en veel elbow grease schoon te maken. Wijsheid komt nu eenmaal met de jaren :p
Eitje is precies inderdaad nog nooit gebruikt.
Even experimenteren hoe dat ding werkt qua verbranding. Als je voorheen met gas hebt gewerkt is dit even andere koek.

Ik ben een beetje wars van Alu folie, zal wellicht op het gietijzeren pannetje wel werken, maar heeft ooit bij mij al het geëmailleerde spul weten te verknallen. Maar neem de tip mee voor de volgende keer ..

Dit keer was geen experiment met vlees, maar eerder hoe heet het kon worden met de paar brokken houtskool die ik erin deed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:59:
[...]

bevroren asperges jak iets waar heel veel vocht in zit zou ik uberhaupt niet invriezen daar wordt het product niet beter van
als je die asperges in de soep doet is er niets mis mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:59:
Ze zijn zo gekocht bij de Makro. Ik heb ze ook liever vers maar deze kunnen ook gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 11:41
Ik heb een flinke kortingscode van Fonq gekregen *O*

Maar ze verkopen de Kamado Joe niet meer -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Chevy454 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 09:49:
[...]

Je kan die misschien 10% goedkoper bij de Hornbach halen. Ze beweren dat ze dan volgen met de prijs :9
Jup. Voordat ik de bastard kocht had ik gebeld voor de Grill Guru large. Die was toen ergens in de aanbieding. Ze gingen mee met de prijs en gaven 10% korting.

@Joosie200 Dus even bellen naar de Hornbach ;)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picosuma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:04
Phusebox schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 22:02:
[...]

Het blijft een beetje een kermis prul, maar goed niet het juiste topic voor. Uiteindelijk had ik toch beter wat meer kunnen uitgeven. :)

[...]

True, maar ja is een beetje mijn levenslange probleem: keuzes maken. Ik doe er een eeuwigheid over en dan maak ik zeker als het op (dure) apparatuur aankomt vaak ook nog de verkeerde...

Anderzijds, ik heb vorig jaar de Weber maar 1x aangehad omdat ik geen zin meer heb in grillen. Verwacht dit jaar niet veel anders.
Als je hem maar 1 keer gebruikt dan is het zonde om 1 aan te schaffen dan is de keus niet zo moeilijk niet doen.
Dan gewoon de weber gebruiken en het geld voor de Kamado voor vlees gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 09:41
He verdorie, net van de week mijn weber smokey joe verkocht en een weber go anywhere aangeschaft. Rooster doormidden gezaagd, zie ik dat hij nu in de aanbieding is bij de gamma :( .

Dit is wel het ultieme bbq-to-go kitje. Een kleine weber kolenstarter gekocht, hier een zakje met kolen ingedaan en aan de andere kant een paar aanmaakblokjes. Die kolenstarter in de barbecue gelegd, aan de andere kant van de bbq aluminium bakjes met daarin een thermometer, bbq tang erlangs, lucifers en natuurlijk een bieropener 8) en nog een extra zakje kolen .

Waarom wordt deze bbq niet gewoon standaard geleverd met 2 halve roosters?!
Weber go anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 00:42
Saté maken op de Q gaat uitstekend, maar ik ben nog steeds niet tevreden over een goede Saté saus ofwel pindasaus.
Wie weet waar ik een lekkere Indonesische pindasaus kan kopen of zelf maken?

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:25
Stinger_Ventura schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:34:
......
Wie weet waar ik een lekkere Indonesische pindasaus kan kopen of zelf maken?
Dit recept van "kokkieslomo" is m.i. erg lekker.
Maar zoveel mensen, zoveel smaken, vast nog meer mensen met ideeën.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BushMule
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-02-2023
Het zal wel vloeken in de kerk zijn maar de pittige wijko blijft mijn favoriet haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Mijn recept is de hollandse versie :+
pindakaas ( geen Calvé, maar de supermarkt eigen - deze schiften/scheiden niet zo snel )
knoflookbolletjes ( geperst )
djahé, laos, djinten ( theelepel )
eetlepel ketchup
2 á 3 eetlepels ketjap
half blikje (kokos)melk ( wat vloeibaarheid, dus naar smaak )
sambal ( naar smaak )

kokosmelk langzaam opwarmen met knoflook, gember (djahé) in poeder of verse vorm toevoegen
net als de Laos, Djinten, ketchup en ketjap
doorwarmen, en proeven of er iets bij moet.
Sambal erbij - blijven proeven ...

eventueel gehakte pinda's erdoor, en langzaam inkoken tot gewenste dikte.
( wat sushi-azijn als je een zuurtje erin wilt )
BushMule schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:33:
Het zal wel vloeken in de kerk zijn maar de pittige wijko blijft mijn favoriet haha!
Valt mee, maar de Calvé aanmaak is ook prima als basis, mits je wat smaakjes toevoegt, en wat pit ...
Aanmaken met melk en in een minuutje redelijke saus

[ Voor 20% gewijzigd door FreshMaker op 28-04-2019 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:11
Mijn simpele versie van satesaus;

• 5 eetlepels pindakaas (gebruik zelf de 100% pindakaas)
• 150 ml water
• 1 theelepel sambal
• 1 eetlepel bruine suiker
• 2 eetlepels ketjap manis
• 1/2 limoen

Alles mengen en aan de kook brengen tot er een gebonden saus ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

R0y. schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:28:
[...]

Jup. Voordat ik de bastard kocht had ik gebeld voor de Grill Guru large. Die was toen ergens in de aanbieding. Ze gingen mee met de prijs en gaven 10% korting.

@Joosie200 Dus even bellen naar de Hornbach ;)

Members only:
had je dat meubel nog dan ? Picas ?

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

R0y. schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:28:
[...]

Members only:
Welkom op de wondere wereld van marktplaats. Wil je niet toevallig een electrische gitaar inruilen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Denko schreef op maandag 29 april 2019 @ 07:53:
[...]

Welkom op de wondere wereld van marktplaats. Wil je niet toevallig een electrische gitaar inruilen?
Ik was eigenlijk op zoek naar een luchtkasteel :+

@Gri77ie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Pg5diklL3HdIak6Nm9B7OF92/medium.jpg

Er zit nu ook zo’n Ikea handdoeken rekje aan de zijkant om je gereedschap ed aan op te hangen.

[ Voor 10% gewijzigd door R0y. op 29-04-2019 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 12:26

steel123

Cryman9

Dat is wel een goede inderdaad. Eens even over nadenken.

Heb nu enkel een Weber Master Touch 57, maar ik maak graag de hele maaltijd op de bbq. Met vlees, groente, aardappels wordt dat toch wel krap. Ook krijg ik mijn weber niet snel op hogere temperatuur na het low and slow, behalve als ik een nieuwe kolenstarter erin doe.
Ook BBQ ik graag voor meerdere mensen, maar vanaf 6+ personen wordt het soms wel lastig. Zeker met bijgerechten ook op de BBQ.

Het liefste zou ik ook een grote kamado erbij kopen of een pelletgrill. Het gemak van low en slow terwijl je rustig weg kunt gaan is ook wat waard. Aangezien ik graag de hele middag ga mountainbike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Esselink
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 11:08
@steel123
Herkenbaar, hier is dat opgelost door 2 Bbq te gebruiken. 47 en 57. En stiekem ook op zoek naar een kamado van 57cm en dan een van de kogels van de hand doen.

Maar geen ervaring met kamado en in het achterhoofd de komende actie van ah.

Twijfels en overdenking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:24
Chevy454 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:55:
[...]

Dit kan goed werken, ik doe het met m'n deflector ook vaak, maar let er wel op dat Aluminiumfolie keihard verbrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 10:33
spank_mojoo schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:37:
[...]

Dit kan goed werken, ik doe het met m'n deflector ook vaak, maar let er wel op dat Aluminiumfolie keihard verbrand.
Simpelste truc is gewoon een laagje zand!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Ik doe eigenlijk nooit wat op mijn pannetje, zo af en toe even wat roet eraf schrapen na een sessie, maar meer ook niet.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 10:48
Zijn er hier mensen die een Cobb hebben ?
Ik heb nog 75-, tegoed bonnen van Fonq en zit er aan te denken om een Cobb te kopen voor thuis op tafel in de achtertuin (soort van gourmetten) en voor op de camping.

Voor het echte BBQ-werk heb ik al een Pit Barrel Cooker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:07
Ik heb een Cobb. Vind het een mooi ding! Pasgeleden voor m'n verjaardag gekregen dus nog maar 2 keer gebruik van gemaakt. Merk wel dat ik er nu al wat extra accessoires bij wil hebben :P

Waar jij de Cobb voor wil gebruiken is inderdaad precies waar ie voor bedoelt is. Ik heb geen tuin en alleen een balkon en daar is ie ook perfect voor.

[ Voor 5% gewijzigd door Frank!in op 29-04-2019 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 09:25
Ook ik overweeg de GrillGuru van AH volgende maand (als het me lukt er op tijd bij te zijn..)

Iemand bekend met meubels voor zo'n compact? Voor de kleine Action kamado zal ik nog wel eens zo'n Ikea tafeltje voorbijkomen maar ik verwacht dat dat niet gaat werken voor een GG Compact? Deze weegt immers al meer dan 40KG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Gadgeteer schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:58:
Ook ik overweeg de GrillGuru van AH volgende maand (als het me lukt er op tijd bij te zijn..)

Iemand bekend met meubels voor zo'n compact? Voor de kleine Action kamado zal ik nog wel eens zo'n Ikea tafeltje voorbijkomen maar ik verwacht dat dat niet gaat werken voor een GG Compact? Deze weegt immers al meer dan 40KG
Die Ikea tafels zijn massief (dus geen Ike Lack tafeltje). Deze tafel kan met gemak 40kg aan, mits je je BBQ er goed inhangt. Je kan altijd wat verder gaan en er een extra 4*4 balkje bij schroeven waar je unit op rust.
Als je bang bent voor de wielen kan je altijd andere kopen, maar die schroef je er zo af als ze kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

So_Surreal schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:59:
Ik heb nog 75-, tegoed bonnen van Fonq en zit er aan te denken om een Cobb te kopen voor thuis op tafel in de achtertuin (soort van gourmetten) en voor op de camping.

Wij hebben hem een paar keer gebruikt op de boot, erg fijn (maar wel wat klein) dingetje. Goed schoon te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
So_Surreal schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:59:

Weber Go Anywhere geen optie? (gas of kolen variant)
Meer oppervlakte en genoeg mogelijkheden, voor inspiratie zie Het Weber Go Anywhere WGA BBQ Topic

[ Voor 12% gewijzigd door Martinusz op 29-04-2019 12:40 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
ixl85 schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:07:
[...]

Die Ikea tafels zijn massief (dus geen Ike Lack tafeltje). Deze tafel kan met gemak 40kg aan, mits je je BBQ er goed inhangt. Je kan altijd wat verder gaan en er een extra 4*4 balkje bij schroeven waar je unit op rust.
Als je bang bent voor de wielen kan je altijd andere kopen, maar die schroef je er zo af als ze kapot gaan.
Weet je zeker dat een 40cm ei past in zo'n tafeltje?

Vandaag toevallig in de Gamma een ander soort 40cm ei gezien. En zo'n tafeltje heb ik zelf aan staan.
Volgens mij wordt het of heel krap of het ei kan niet ver genoeg erin waardoor alles dus topzwaar wordt.

Maar ik hoop dat het wel kan, aangezien ik waarschijnlijk ook voor die Grill Guru ga.
Als ik die dan kwijt kan in een extra tafeltje zou dat wel fijn zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:11:
Volgens mij wordt het of heel krap of het ei kan niet ver genoeg erin waardoor alles dus topzwaar wordt.
Top zwaar sowieso. Heb het action eitje erin en dat weegt een fractie van die grill guru.

Die Bekvam is eigenlijk ongeschikt om eerlijk te zijn. Beter zelf een tafel klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Iemand ervaring met dit als rib houder ?
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70154800/

Lijkt mij wel handig om je ribs er wat beter tussen te klemmen, zag er 1 van Broil king zelf maar die kost een stuk meer, en je kan ze minder goed klemmen.

[ Voor 7% gewijzigd door Slux op 29-04-2019 19:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 21:49

CodeIT

Code IT

Slux schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:47:
Iemand ervaring met dit als rib houder ?
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70154800/

Lijkt mij wel handig om je ribs er wat beter tussen te klemmen, zag er 1 van Broil king zelf maar die kost een stuk meer, en je kan ze minder goed klemmen.
Werkt perfect. Vergeet niet de plastic dopjes eraf te halen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 14:05
Idd die behoord tot het Ikea bbq starterspakket :) want die bestaat uit de spareribhouder, thermometer en de braadslede (als waterbak)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot hoe vol mag moet de mini ? met kolen graag met foto ter illustratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:02:
tot hoe vol mag moet de mini ? met kolen graag met foto ter illustratie
Wat jij wil ...
Zoalng je de platesetter kwijt kan, is het prima
Je regelt de verbranding uiteindelijk toch dmv de schuif en top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:20:
[...]

Wat jij wil ...
Zoalng je de platesetter kwijt kan, is het prima
Je regelt de verbranding uiteindelijk toch dmv de schuif en top
merci

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
NeutraleTeun schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:11:
[...]

Weet je zeker dat een 40cm ei past in zo'n tafeltje?

Vandaag toevallig in de Gamma een ander soort 40cm ei gezien. En zo'n tafeltje heb ik zelf aan staan.

Maar ik hoop dat het wel kan, aangezien ik waarschijnlijk ook voor die Grill Guru ga.
Als ik die dan kwijt kan in een extra tafeltje zou dat wel fijn zijn.
Hey, ik sprak niet over de maten. Dat mag je zelf gaan meten. We hadden het over het gewicht, he ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

Typhone schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:51:
Wil je het makkelijk maken voor jezelf (en er zijn duizend manieren maar ik noem de mijne):

1) Koop een goed stuk vlees (ribeye). Bij de slager en nergens anders. Elk alternatief uit een supermarkt is, bot gezegd, ruk.
2) Ga de temperatuur van de BBQ instellen op 220-240 graden. Hou intervallen van 10-15 minuten na elke keer dat je gedraaid hebt aan de schuifjes en begin te laag qua temperatuur (niet te hoog).
3) Als je dat lukt gedurende 20-30 minuten dan kun je eens met je vlees aan de slag.
4) Haal dat stuk vlees 1 uur voor gebruik pas uit de koeling. Doe er geen peper/zout op.
5) Smeer het vlees in met wat neutrale olie en leg het op het rooster van de BBQ (die steady op temperatuur is). Doe er nu (grof!) zout en grofgemalen peper over.
6) Na 4 minuten (bij een normale goede steak van circa 350-400gram) draai je hem om. Doe ook aan deze kant (grof!) zout en grofgemalen peper over.
7) Na wederom 4 minuten haal je hem eraf en legt hem op een bordje met losjes daarop aluminiumfolie. Laat de steak 5 minuten liggen (dit zal medium zijn ongeveer).
8) Proef nu en geniet van die bombastische smaak.
Ik wil deze post nog eens extra in het zonnetje zetten. Ben zelf jarenlang een elektrische BBQ-gebruiker geweest, want had geen zin in veel gedoe. Eind 2017 in ons nieuwe stulpje getrokken en het kriebelde al een tijdje om een Weber aan te gaan schaffen en toen mijn vrouw er ook over begon dacht ik: nieuwe start, laat ik die Weber ook eens een kans geven. Via de ING met rentepunten redelijk betaalbare Weber aangeschaft en hier op Tweakers ingelezen voor wat basistips. Via Vuur en Rook kokosbriketten en 'bruine' aanmaakblokjes gekocht en gelijk een goede brikettenstarter. Waar ik vroeger maximaal 1x per jaar de BBQ gebruikte, zal ik hem vorig jaar al een keer of 6, 7 aan gehad hebben. Eerst indirect grillen en daarna direct afgrillen voor de lekkere BBQ-smaak. Maar het bleven vooral de standaard saté-tjes, hamburgers en BBQ-worsten. Soms zelfs te droog geworden (vooral kip).

Terug naar deze bovenstaande post: Ik las dit vorige week en dacht: Mijn vrouw was altijd gek op de gehakte biefstuk van Van der Valk in Hilligersberg (bestaan niet meer) en dacht die genoemde 'bombastische' smaak zal ze vast kunnen waarderen van een lekker stukkie vlees. Ze was gisteren jarig dus ik ben naar de reeds veel awards winnende plaatselijke slager gegaan en heb daar 2 stukken scharrel ribeye gekocht van ~300 gram a ~12 euro de stuk en ben de enorme gok aangegaan dat deze uitgebreide tutorial ook deze BBQ-n00b zouden helpen.

Normaal heb ik de briketten aan de zijkant voor indirect en direct afwisselen, maar ik had zo'n idee dat gezien de tijdsduur dit volledig direct moest. Moest de hoeveel briketten daardoor gokken en heb het dus ruim genomen. Met als gevolg dat de temperatuur al heel snel doorknalde naar 260 graden. Bleef maar tobben en had op een gegeven moment beide schuiven maar dicht omdat hij iedere keer weer door knalde naar 250-260. Had eerder willen beginnen, maar toch op het laatst besloten om niet te vroeg te starten, maar door die hoge temperatuur en de opmerking uit deze tutorial dat het vlees er niet meer dan een uur vantevoren uit de koelkast mocht, begon de tijd te dringen. Na 10 minuten schuiven dicht was de temperatuur naar ~195 graden gedaald, dus toen kon ik een nieuwe poging doen. Schuif aan de onderkant volledig open en de schuif op het deksel een beetje open. Paar minuten later waren er een paar graden bij, maar het ging mij te langzaam. Schuif op het deksel half open gezet en 10 minuten weg gebleven. Toen stond de temperatuur op ~237 graden. Om de 5 minuten gecheckt en na zo'n 15 minuten stond hij nog steeds stabiel rond de 237 graden. Vlees was er inmiddels 70 minuten uit, dus toen heb ik de gok maar genomen. Telefoon er naast als stopwatch en gaan! Nadat het deksel er de 1e keer af was geweest, kwam de temperatuur rond de 205 graden uit, dus ik hield mijn hart vast, maar ben toch mee gegaan met de genoemde timing.

Ribeye opgediend en man o man, wat was dat een zalig stukkie vlees!!! Vrouw ook helemaal happy!

Ik zal dit niet elke keer gaan doen, vooralsnog zal het bij speciale gelegenheden als dit blijven, maar wel heel gaaf om eens geprobeerd te hebben (heb nu nog een niet voorgegaarde sparerib op mijn to-do lijstje staan).

@Typhone Nogmaals bedankt voor deze tutorial!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Tinusvolkel schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:58:
Idd die behoord tot het Ikea bbq starterspakket :) want die bestaat uit de spareribhouder, thermometer en de braadslede (als waterbak)
Ik vind die braadslede t overigens ook gewoon prima doen als braadslede om vlees van en naar de bbq te transporteren

Join the club

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vlees op temperatuur laten komen uit de koelkast heeft 0,0 nut of toegevoegde waarde. Dat sprookje is al lang ontkracht.

Doe het vooral wel en laat je zeker niet tegenhouden door mij als jij denkt dat het voor jou wel wat toevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:48
Sterker nog, een biefstuk uit de diepvries of koeling maakt voor de structuur ook niet uit. Je kunt een DV stuk zelfs "mooier" searen i.m.o.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ideaal dat temp in de basterd zo lekker simpel stabiel te houden is :) deze had ik eerder moeten aanschaffen :)

dus er moet in de toekomst dan ook maar een M of L maat bij komen .eerst de ah actie mee pakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Chevy454 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:34:
[...]

Ze zijn zo gekocht bij de Makro. Ik heb ze ook liever vers maar deze kunnen ook gebruikt worden.
Als je dan toch bij de Makro bent, dan zou je volgende keer met je asperges ook eens een emmer ganzenvet mee moeten nemen. Asperges in een ovenschaal, zorgen dat ze net onder staan in ganzenvet en ze dan langzaam laten garen. Denk aan 20-30 minuten bij 90 graden.

En mocht je in het bezit zijn van een sous-vide, dan kun je je asperges ook eerst met wat boter, citroensap en zout sous-vide garen en daarna even kort afgrillen op een gloeiend hete bbq.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
coelho schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:42:
Als je dan toch bij de Makro bent, dan zou je volgende keer met je asperges ook eens een emmer ganzenvet mee moeten nemen. Asperges in een ovenschaal, zorgen dat ze net onder staan in ganzenvet en ze dan langzaam laten garen. Denk aan 20-30 minuten bij 90 graden.
Dat is apart, nog nooit van gehoord :)
En mocht je in het bezit zijn van een sous-vide, dan kun je je asperges ook eerst met wat boter, citroensap en zout sous-vide garen en daarna even kort afgrillen op een gloeiend hete bbq.
Zoals velen ook een Anova in het bezit hier.
Heb je hier een tijd en temp als begin? Ideaal eigenlijk om eens die cm dikke stof van de doos te halen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Chevy454

zie de recepturen in de app van de Anova. Daar staan meerdere recepturen in die je als basis kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tripl3 D schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:44:
[...]

Ik wil deze post nog eens extra in het zonnetje zetten. Ben zelf jarenlang een elektrische BBQ-gebruiker geweest, want had geen zin in veel gedoe. Eind 2017 in ons nieuwe stulpje getrokken en het kriebelde al een tijdje om een Weber aan te gaan schaffen en toen mijn vrouw er ook over begon dacht ik: nieuwe start, laat ik die Weber ook eens een kans geven. Via de ING met rentepunten redelijk betaalbare Weber aangeschaft en hier op Tweakers ingelezen voor wat basistips. Via Vuur en Rook kokosbriketten en 'bruine' aanmaakblokjes gekocht en gelijk een goede brikettenstarter. Waar ik vroeger maximaal 1x per jaar de BBQ gebruikte, zal ik hem vorig jaar al een keer of 6, 7 aan gehad hebben. Eerst indirect grillen en daarna direct afgrillen voor de lekkere BBQ-smaak. Maar het bleven vooral de standaard saté-tjes, hamburgers en BBQ-worsten. Soms zelfs te droog geworden (vooral kip).

Terug naar deze bovenstaande post: Ik las dit vorige week en dacht: Mijn vrouw was altijd gek op de gehakte biefstuk van Van der Valk in Hilligersberg (bestaan niet meer) en dacht die genoemde 'bombastische' smaak zal ze vast kunnen waarderen van een lekker stukkie vlees. Ze was gisteren jarig dus ik ben naar de reeds veel awards winnende plaatselijke slager gegaan en heb daar 2 stukken scharrel ribeye gekocht van ~300 gram a ~12 euro de stuk en ben de enorme gok aangegaan dat deze uitgebreide tutorial ook deze BBQ-n00b zouden helpen.

Normaal heb ik de briketten aan de zijkant voor indirect en direct afwisselen, maar ik had zo'n idee dat gezien de tijdsduur dit volledig direct moest. Moest de hoeveel briketten daardoor gokken en heb het dus ruim genomen. Met als gevolg dat de temperatuur al heel snel doorknalde naar 260 graden. Bleef maar tobben en had op een gegeven moment beide schuiven maar dicht omdat hij iedere keer weer door knalde naar 250-260. Had eerder willen beginnen, maar toch op het laatst besloten om niet te vroeg te starten, maar door die hoge temperatuur en de opmerking uit deze tutorial dat het vlees er niet meer dan een uur vantevoren uit de koelkast mocht, begon de tijd te dringen. Na 10 minuten schuiven dicht was de temperatuur naar ~195 graden gedaald, dus toen kon ik een nieuwe poging doen. Schuif aan de onderkant volledig open en de schuif op het deksel een beetje open. Paar minuten later waren er een paar graden bij, maar het ging mij te langzaam. Schuif op het deksel half open gezet en 10 minuten weg gebleven. Toen stond de temperatuur op ~237 graden. Om de 5 minuten gecheckt en na zo'n 15 minuten stond hij nog steeds stabiel rond de 237 graden. Vlees was er inmiddels 70 minuten uit, dus toen heb ik de gok maar genomen. Telefoon er naast als stopwatch en gaan! Nadat het deksel er de 1e keer af was geweest, kwam de temperatuur rond de 205 graden uit, dus ik hield mijn hart vast, maar ben toch mee gegaan met de genoemde timing.

Ribeye opgediend en man o man, wat was dat een zalig stukkie vlees!!! Vrouw ook helemaal happy!

Ik zal dit niet elke keer gaan doen, vooralsnog zal het bij speciale gelegenheden als dit blijven, maar wel heel gaaf om eens geprobeerd te hebben (heb nu nog een niet voorgegaarde sparerib op mijn to-do lijstje staan).

@Typhone Nogmaals bedankt voor deze tutorial!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Gokken met tijden etc blijft tricky...
Gewoon de kerntemperatuur meten.. Dan kan het "bijna" niet meer fout gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Chevy454 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:44:
[...]

[...]
Door het vet blijft al het vocht en dus ook de smaak in de asperge zitten. Naderhand kun je ze best even droog deppen op keukenpapier als het je anders te vet is.

Eigenlijk ben je aan het konfijten zo, al wordt die naam vaak alleen gegeven aan het langzaam garen van vlees in olie/vet. Ik gebruik deze techniek ook wel eens voor een combinatie van vergeten groenten, stukjes flespompoen, topinamboer, knolselderij, koolrabi en zoete aardappelen. Heerlijk :)
Zoals velen ook een Anova in het bezit hier.
Heb je hier een tijd en temp als begin? Ideaal eigenlijk om eens die cm dikke stof van de doos te halen :X
Ik heb ze vorige week op 85 graden/40minuten gemaakt. Al maakt tijd natuurlijk niet veel uit bij sous vide. Als het gerecht ervoor uitloopt, kun je ze vanwege de constante temperatuur ook best 1.5 uur laten liggen.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Chevy454 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:44:
[...]

Al heel lang bekend: YouTube: Kitchen Chemistry Cooking asparagus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:05:
ideaal dat temp in de basterd zo lekker simpel stabiel te houden is :) deze had ik eerder moeten aanschaffen :)

dus er moet in de toekomst dan ook maar een M of L maat bij komen .eerst de ah actie mee pakken
Ik snap niet wat je hier precies aangeeft maar begrijp ik goed dat je een Basterd mini hebt ofzo?

Een basterd in maatje M is vergelijkbaar aan de Grill Guru compact die bij AH in de aanbieding komt. Het is zelfs van dezelfde makers (het materiaal en dan vooral de hoeveelheid codoriet verschilt wel een beetje maar met de GG Compact van AH hoef je geen Basterd in dezelfde maat erbij te halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 20:43

greatgonzo

schit-te-rend!

zou dit echt werken? :P

Afbeeldingslocatie: https://static.pepper.com/live_nl/comments/full_screen/gs369/643554.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:26:
Vlees op temperatuur laten komen uit de koelkast heeft 0,0 nut of toegevoegde waarde. Dat sprookje is al lang ontkracht.

Doe het vooral wel en laat je zeker niet tegenhouden door mij als jij denkt dat het voor jou wel wat toevoegd.
Ik eet mijn vlees soms bijna rauw (black and blue, caveman style etc) en dan voegt het wel wat toe, een ossenhaas van 20c smaakt mij beter dan eentje van 5c. Bij heel dun rood vlees gaat het juist weer koud op de BBQ omdat het dan inderdaad minder snel doorschiet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gadgeteer schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:10:
[...]

Ik snap niet wat je hier precies aangeeft maar begrijp ik goed dat je een Basterd mini hebt ofzo?

Een basterd in maatje M is vergelijkbaar aan de Grill Guru compact die bij AH in de aanbieding komt. Het is zelfs van dezelfde makers (het materiaal en dan vooral de hoeveelheid codoriet verschilt wel een beetje maar met de GG Compact van AH hoef je geen Basterd in dezelfde maat erbij te halen)
ok dan komt er een L bij :) wist ik niet. Kwaliteit wist ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Gezien de "kwaliteit" van de video inderdaad al heel lang bekend, alleen via de tekst aan het begin en de stem merkte ik dat het een video van Heston Blumenthal was :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
noo schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:29:
[...]

Gezien de "kwaliteit" van de video inderdaad al heel lang bekend, alleen via de tekst aan het begin en de stem merkte ik dat het een video van Heston Blumenthal was :)
Grappig dat de video met 2015 upload in 240P is, en niet aan te zien ;)
Deze, uit 2012 - 420P is beter te kijken ...

[ Voor 16% gewijzigd door FreshMaker op 30-04-2019 21:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
FreshMaker schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:26:
[...]

Grappig dat de video met 2015 upload in 240P is, en niet aan te zien ;)
Deze, uit 2012 - 420P is beter te kijken ...
[Video: Kitchen Chemistry - Fruits and Vegetables - Part 2/2 - Heston Blumenthal]
Whoah, deze serie kan ik mij herinneren van Discovery Science. Volgens IMDb uit 2002. Ik word oud :/ Gelukkig hebben we Youtube nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Kan best werken als die potten niet barsten.
Wel een beetje onhandig denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Odeklontje schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:35:
[...]

Whoah, deze serie kan ik mij herinneren van Discovery Science. Volgens IMDb uit 2002. Ik word oud :/
Heston ( en Discovery ) ook :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:26:

Inderdaad, ik vind het boek van Meathead daarom ook geweldig. Daar ontkracht hij deze en vele andere myths. Alle info staat trouwens ook op zijn site: https://amazingribs.com/m...at-come-room-temp-cooking
En nog wel de belangrijkste reden om het niet te doen: "smoke sticks better to cold surfaces"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Stinger_Ventura schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:30:
[...]

Okay! Dus voor €88 een Action Ei!

Een ding, meteen na de 1ste run zag ik een fractie scheur in de buitenkant. Hij is niet gevallen, heb hem 1 keer voorzichtig verplaatst, en medium heet gemaaakt.
Is dit een toekomstig probleem? Of een future van een goedkoper kamado??
Weet niet of ik er mee terug moet gaan naar de Action om hem om te ruilen??

[Afbeelding]
maffiaway

Ps. Bij de 2de run vandaag is de scheur nog iets maar boven gelopen.
Toch nog even de vraag of de scheur in de buitenkant kwaad kan? Heb de bon nog!
Zijn nu 3 runs verder en de scheur groeit wat naar boven richting de metalen rand.

In de garantie voorwaarden staat dat haarscheurtjes in de buitenmantel er bij horen, maar dit lijkt mij toch wel wat meer dan scheurtjes in het glazuur??

Graag advies over hoe te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Stinger_Ventura schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:53:
[...]

Zijn nu 3 runs verder en de scheur groeit wat naar boven richting de metalen rand.

In de garantie voorwaarden staat dat haarscheurtjes in de buitenmantel er bij horen, maar dit lijkt mij toch wel wat meer dan scheurtjes in het glazuur??

Zonder foto moeilijk te beoordelen maar als je het niet vertrouwd en de scheur wordt groter na gebruik dan gewoon mee terug gaan, dan heb je het tenminste gemeld voordat het echt fout gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ze hebben nog voldoende voorraad, beter om het nu te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Ik wil van het weekend m'n eerste low en slow proberen op mijn action ei en vroeg me af of dit een beetje goede spareribs zijn. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:49
[...]

Ruilen! Dit is geen haar scheur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Frank!in schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:02:
Ik wil van het weekend m'n eerste low en slow proberen op mijn action ei en vroeg me af of dit een beetje goede spareribs zijn. Iemand ervaring mee?
Spareribs kan weinig aan mis zijn.
Zelfs die van de supermarkt zijn prima.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Wootlock schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:03:
[...]

maar die zijn over het algemeen voorgegaard toch? En dat is niet wat ik wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
[...]

..
Dat ligt toch wel iets genuanceerder. Maar jij bent gauw tevreden bedoel je?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Frank!in schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:02:
Die zijn prima
Ik heb deze regelmatig in huis, als er bezoek komt
https://www.makro.nl/cat/...-spareribs-diepvries-5-kg

doos van 5 kilo ongeveer, kost je dan zo'n 30€
twee voordelen, je leert goed omgaan met de bereiding, en je hebt een berg vlees voor weinig ;)

Lukt je dit, ga je het 'dure' vlees bestellen bij de online slagers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
FreshMaker schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:00:
[...]

Die zijn prima

twee voordelen, je leert goed omgaan met de bereiding, en je hebt een berg vlees voor weinig ;)

Wel eerst ontdooien neem ik aan voordat ik aan? :) Thanks voor de tip in ieder geval.

Nu nog even op zoek naar een lekkere rub en ik kan m'n aller eerste low en slow sessie starten! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Frank!in schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:02:
[...]

Wel eerst ontdooien neem ik aan voordat ik aan? :) Thanks voor de tip in ieder geval.

Nu nog even op zoek naar een lekkere rub en ik kan m'n aller eerste low en slow sessie starten! 8)
Alleen @franssie ontdooit niet ;)

Maar verder lijkt het me wel handig, ja ... dan gaat het vlies achterop ook wat makkelijker los

Mijn eerste rub was Memphis Dust ... nog steeds een klassieker.

https://amazingribs.com/t...s-memphis-dust-rub-recipe

[ Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 01-05-2019 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:49
[...]

Maar krijg jij ze dan zover dat ze van het bot vallen? Ik ben er nou nooit zo geweldig over te spreken geweest. Behoor dan zeker tot de beginners hoor ;).
[...]

Die zijn prima

Dit is een beter formaat spareribs voor de kleinere Kamado, bedankt voor de tip!

Hebben jullie nooit zo'n gevecht met de kern thermometer? :X Ik heb er toch altijd last van dat hij in de weg zit of tegen de deksel aan zit.
Moet misschien ook maar eens een Kamado workshop gaan volgen. Heb het idee dat ik nog een hoop fout doe. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
Zie dat Anova ook weer een nieuw model op de markt brengt de Cooker Pro. De prijsstelling is wel aan de hoge kant. :X

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu ik imiddels al lekker aan het rotzooien ben met mijn ei :) word het eens tijd voor een mooie temperatuur meter .

welke zijn er geschikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
@Verwijderd Hier is al genoeg informatie over te vinden in het topic. Wat voor temperatuur meter zoek je? Een om direct te meten, of van afstand is dan lokaal voldoende of ook via internet beschikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:01

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Die zijn prima

Die zijn eigenlijk gewoon prima inderdaad. Heb die ook al meermaals gemaakt. Iedereen smult ervan.
"Dure" ribs kom ik niet zo vaak tegen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hari-Bo schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:58:
@Verwijderd Hier is al genoeg informatie over te vinden in het topic. Wat voor temperatuur meter zoek je? Een om direct te meten, of van afstand is dan lokaal voldoende of ook via internet beschikbaar?
vanaf afstand mag via internet maar hoeft niet perse . als k maar niet constand naar dat ding moet . :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Verwijderd Die uit de TopicStart zijn prima, maar dit werkt ook gewoon voldoende https://nl.aliexpress.com...en-Roker/33004393421.html

Ik koop er meestal een paar, geeef ze ook wel eens weg aan vrienden die net beginnen met BBQ

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Gadgeteer schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:22:
[...]

Zonder foto moeilijk te beoordelen maar als je het niet vertrouwd en de scheur wordt groter na gebruik dan gewoon mee terug gaan, dan heb je het tenminste gemeld voordat het echt fout gaat.
Omdat ik mijzelf quote stond die wat verborgen in het bericht, maar hierbij nogmaals. Inmiddels is die dus nog meer naar boven getrokken.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/FK5JkdV/A8360-DA6-DFD9-4994-B051-FB81-E250-F041.jpg
maffiaway

[ Voor 16% gewijzigd door Stinger_Ventura op 01-05-2019 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Stinger_Ventura zou ik retour sturen. Een scheur in de vuurkorf boeit niet zo heel erg maar in de buitenschaal wel. Die gaat als het eens vriest of als je 'm heet stookt een keer 'pang' zeggen ben ik bang. Ook al is de scheur aan de binnenzijde nog niet te zien kan je wachten tot het fout gaat denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:45:
@Verwijderd Die uit de TopicStart zijn prima, maar dit werkt ook gewoon voldoende https://nl.aliexpress.com...en-Roker/33004393421.html

Ik koop er meestal een paar, geeef ze ook wel eens weg aan vrienden die net beginnen met BBQ
Gaan ze regelmatig stuk dat je er een paar van koopt ? of geef je ze allemaal weg aan vrienden die net beginnen ?
Pagina: 1 ... 31 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism