franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Beetje duur 22,- de kilo voor spareribs, en dat is een understatement.. Koop altijd zo'n doos met 10kg als ze in de aanbieding zijn bij de makro.. (voor een stuk gunstigere prijs)Frank!in schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:02:
Ik wil van het weekend m'n eerste low en slow proberen op mijn action ei en vroeg me af of dit een beetje goede spareribs zijn. Iemand ervaring mee?
Ik zou 'm aan de frequentieteller moeten hangen om het zeker te weten maar 99% van die dingen werken op de 433 of 866mhz vrije band. Waar ook goedkope garagedeuropeners etc op werken. Omdat dat veel lagere frequenties zijn dan BT gebruikt heb je veelal een betere dekking voor dit soort data (zeg een burst van een paar byte per 20 seconden). BT leuk voor audio, computermuizen etc maar voor telemetrie enorme overkill vwb databreedte en underkill vwb bereik.Bracha25 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:30:
Hoe werkt deze dan? Ging er van uit dat die ook via bluetooth ging.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dat is 4 euro per kilo meer dan wat ik voor ribeye betaal bij de slager. En dan heb je niet 40% bothajee999 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:37:
[...]
Beetje duur 22,- de kilo voor spareribs, en dat is een understatement.. Koop altijd zo'n doos met 10kg als ze in de aanbieding zijn bij de makro.. (voor een stuk gunstigere prijs)

Voor ribben moet je niet meer dan 9/10 euro de kilo betalen. Tenzij je iberico ofzo wil
Daar was ik inderdaad mee terug gegaan. In mijn ogen is dit geen haarscheurtje of anderzijds acceptabel scheurtje. Ik denk ook niet dat ze moeilijk gaan doen bij de Action.Stinger_Ventura schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:00:
[...]
Omdat ik mijzelf quote stond die wat verborgen in het bericht, maar hierbij nogmaals. Inmiddels is die dus nog meer naar boven getrokken.
[Afbeelding]
maffiaway
Die gemarineerde zijn inderdaad voorgegaard. Er liggen ook gewone "onbehandelde" spareribs welke prima zijn.Frank!in schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:13:
[...]
maar die zijn over het algemeen voorgegaard toch? En dat is niet wat ik wil hebben.
Behoorlijk bevleesd en dan ook zeker fall of the bone te maken (als je hier van houdt, ik houdt meer van een bite en niet fall of the bone)
"Don't let your dreams be memes"
Mijn meubel komt er aan, hoekmodel 210x180, en de mrs was ineens akkoord met een overkapping.
Geen kapschuur zoals @Hari-Bo maar een bescheiden 2x3m tegen de berging.
Nu zit ik me af te vragen, is 230 hoog genoeg om geen 'last' van rook te hebben ?
Ik wil de dakbedekking op de schuur laten aansluiten, en dus die rand waterdicht afsluiten.
Nu is het een schuin dak, dus blijft er in de hoek eventueel wel wat ruimte open, maar dat loopt dan naar de buur-tuin.
( momenteel is dat geen buitenzitter, op wat werkzaamheden na, maar de goede man is ook al rond de 70, nieuwe buren zijn niet uitgesloten
ik lees dat dat ding geweldig is, maar wat ik niet zie is: je gaart je vlees tot een bepaald kern temperatuur, dat snap ikHari-Bo schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:33:
Zie dat Anova ook weer een nieuw model op de markt brengt de Cooker Pro. De prijsstelling is wel aan de hoge kant.
maar dan zie ik in filmpjes dat die persoon ineens een bruin stuk vlees zit te eten. Hoe moet ik dat met elkaar zien te rijmen? Je zorgt dat je vlees op temperatuur is en dan? uit de zak in de boter en dan even aanbraden?
of zie ik het nu geheel foutief?
There are no secrets, only information you do not yet have
Klopt, aanbraden in boter of op de bbq. Gebruik hem vaak voor rood vlees van de BBQ.zeroday schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:53:
[...]
ik lees dat dat ding geweldig is, maar wat ik niet zie is: je gaart je vlees tot een bepaald kern temperatuur, dat snap ik
maar dan zie ik in filmpjes dat die persoon ineens een bruin stuk vlees zit te eten. Hoe moet ik dat met elkaar zien te rijmen? Je zorgt dat je vlees op temperatuur is en dan? uit de zak in de boter en dan even aanbraden?
of zie ik het nu geheel foutief?
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
schiet ie dan niet door? of hou je daar rekening mee?Hari-Bo schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:11:
@zeroday Je gaart het vlees inderdaad met de anova dmv sous vide techniek. Dan heeft je gerecht nog niet een krokante buitenlaag. Dan is het een kwestie of met de barbecue grillen maar wordt ook gedaan in de pan of met een creme brulee brander.
There are no secrets, only information you do not yet have
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Ik doe altijd 68c, 24 uur. Even een half uur roken op de q en dan heftig moppen voor karamelisatiethe-edge schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:14:
Spare-ribs sous-vide voor een uurtje of 24 op lage temperatuur (60-65) en dan even kort affikken op de grill
Ik spoel het af onder koud water voor ik verder ga. Sommigen gebruiken een ijsbad.zeroday schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:43:
[...]
schiet ie dan niet door? of hou je daar rekening mee?
Voor de nieuwe gebruikers ....418O2 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:51:
[...]
Ik doe altijd 68c, 24 uur. Even een half uur roken op de q en dan heftig moppen voor karamelisatie
[...]
Ik spoel het af onder koud water voor ik verder ga. Sommigen gebruiken een ijsbad.
wel in de zak laten zitten, en pas daarna uitpakken
Of zo'n oversized créme brulee brander gebruiken : )m0nk schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:10:
[...]
Klopt, aanbraden in boter of op de bbq. Gebruik hem vaak voor rood vlees van de BBQ.
Onkruidbrander werkt ookImdaMned schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:08:
[...]
Of zo'n oversized créme brulee brander gebruiken : )
Die van mij gaat stukken minder hard, dit is dakdekkers equipment. Zelf heb ik er een waar ik busjes propaangas op schroef. Het enige waar ik nog wel eens kort over nadenk is of er geen residu mee op het vlees komt. Anderzijds zal het nooit een vuilere verbranding zijn dan met houtskool.
Guga foods, zijn gasbrander laat wel een kleine gas smaak achter had ik ergens gelezen.
Maar doe mij maar gewoon de kamado loeiheet en searen
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik heb hetzelfde met de Sizzle zone van mijn gasser. In het begin had ik het rooster niet verhoogd als ik een steak searde, maar had dan inderdaad een raar smaakje dat ik niet thuis kon brengen. Later - nadat ik de handleiding had gelezenChevy454 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:30:
[...]
Guga foods, zijn gasbrander laat wel een kleine gas smaak achter had ik ergens gelezen.
Maar doe mij maar gewoon de kamado loeiheet en searen
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Kant en klaar zou ik voor Blues Hog gaan. Hier de grote favoriet wanneer we het niet zelf maken.So_Surreal schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 16:12:
Heeft iemand nog een goede zoete (zonder pittig dus) rub en saus recept voor ribs?
edit: sauce https://www.thespruceeats...yle-barbecue-sauce-333684
rub https://www.thespruceeats.com/carolina-bbq-rub-335939
zomaar twee willekeurige voorbeelden. Goede rietsuiker en de appelazijn maken wel de smaak dus bezuinig daar niet op, de rest is niet zo kritisch.
edit2: en in plaats van rookwater gebruik ik gerookte paprika - of gewoon de BBQ op houtskool
[ Voor 53% gewijzigd door franssie op 02-05-2019 19:01 ]
Besteld, dank voor de tip! Tot die tijd nog maar even met de fantast aanprutsenfranssie schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:45:
@Verwijderd Die uit de TopicStart zijn prima, maar dit werkt ook gewoon voldoende https://nl.aliexpress.com...en-Roker/33004393421.html
Ik koop er meestal een paar, geeef ze ook wel eens weg aan vrienden die net beginnen met BBQ
Niclan mag nu weg, hou dan mijn pizzaoven, Patton mini ei over en deze badboy!

En pic nog van mijn pizza oven

[ Voor 20% gewijzigd door m0nk op 02-05-2019 23:16 ]
Dat is inderdaad geen geld. Als ik die eerder had gezien had ik die wellicht genomen.mrnn schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:36:
[...]
Besteld, dank voor de tip! Tot die tijd nog maar even met de fantast aanprutsen
Ik ben nu voor een wifi versie gegaan, gebaseerd op deze. Dus gebruik van een esp8266, powerbank en een 2-tal thermometers. Dat gecombineerd met een Blynk app op de telefoon, inclusief meldingen. Werkt super
thanks! ook besteld, aangezien een van mijn ikea fantast aan het overlijden is.franssie schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:45:
@Verwijderd Die uit de TopicStart zijn prima, maar dit werkt ook gewoon voldoende https://nl.aliexpress.com...en-Roker/33004393421.html
Ik koop er meestal een paar, geeef ze ook wel eens weg aan vrienden die net beginnen met BBQ
Heb hem via Wish besteld, 16,50 inclusie verzenden en 2 probes.
American Express vraagbaak
https://www.bol.com/nl/p/...er/9200000095521464/?s2a=
Ik ben niet zo van het kopen via de aliexpres etc.
Mooi! Zelf gesoldeerd e.d.?bartbh schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:05:
[...]
Dat is inderdaad geen geld. Als ik die eerder had gezien had ik die wellicht genomen.
Ik ben nu voor een wifi versie gegaan, gebaseerd op deze. Dus gebruik van een esp8266, powerbank en een 2-tal thermometers. Dat gecombineerd met een Blynk app op de telefoon, inclusief meldingen. Werkt super
zojuist terug gegaan naar de Action en zonder moeite ruilde ze hem om of ik kreeg mijn geld terug.franssie schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:30:
@Stinger_Ventura zou ik retour sturen. Een scheur in de vuurkorf boeit niet zo heel erg maar in de buitenschaal wel. Die gaat als het eens vriest of als je 'm heet stookt een keer 'pang' zeggen ben ik bang. Ook al is de scheur aan de binnenzijde nog niet te zien kan je wachten tot het fout gaat denk ik.
Ben met een nieuwe doos de deur uit gegaan.
Ik twijfel heel erg of ik er ook eentje wil aanschaffen of dat ik als beginner toch maar eerst een wat simpelere Kamado moet kopen.
Overigens heeft mijn BGE-Large een kleintje gekregen afgelopen weekend. Er staat nu een mini naast. Wel budget-versie van de Action om gewoon voor de lol erbij te hebben.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Enige is dat je er niet teveel op kunt maken natuurlijk.
Als je daarna verder wel, zou ik dan wel voor bijvoorbeeld de Bastard Medium of Large gaan en niet voor een Auplex of andere 'namaak'.
edit:
eensch met mijn onderbuurman
[ Voor 24% gewijzigd door bartbh op 03-05-2019 12:04 ]
Cass Casey schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:59:
of een mini die niet of nauwelijk indirect kan
Float like a butterfly, sting like a bee.
Wat maak je zoal klaar nu op de BBQ?Yogibeer schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:53:
Prachtige dingen zijn die Large Bastards toch!
Ik twijfel heel erg of ik er ook eentje wil aanschaffen of dat ik als beginner toch maar eerst een wat simpelere Kamado moet kopen.
Die setup gebruik ik ook regelmatig.Cass Casey schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:59:
Juist voor een beginner (maar wél liefhebber) zou ik een large van een goed merk aanraden. Makkelijker te controleren qua temperatuur en zit gewoon goed in elkaar. Als je "rommel" koopt of een mini die niet of nauwelijk indirect kan, dan ga je misschien ook niet inzien hoe fijn en veelzijdig een kamado is.
Overigens heeft mijn BGE-Large een kleintje gekregen afgelopen weekend. Er staat nu een mini naast. Wel budget-versie van de Action om gewoon voor de lol erbij te hebben.

Vanaf 20 mei t/m 2 juni bij Albert Heijn een Grill Guru Compact (medium) voor 200 euro.. Zelfde formaat als de Bastard medium en ook zelfde makers.Yogibeer schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:53:
Prachtige dingen zijn die Large Bastards toch!
[ Voor 11% gewijzigd door Gadgeteer op 03-05-2019 12:19 ]
Het gaat, maar prima zou ik het toch niet noemen.Martinusz schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:03:
gaat toch prima indirect, pannetje er tussen en klaar.
Pannetje wordt meestal zelf zo warm dat het als warmte bron gaat fungeren. Heb het mijne al voorzien van een extra alu bakje er over, dat helpt wel.
Je roosteroppervlak wordt ook enorm beperkt, want naast het pannetje komt alle warmte naar boven. Als je daar iets in de buurt laat komen, is het ook verbrand.
Dat of ik doe iets enorm verkeerd.
Op de weber gaat het voor mij veel gemakkelijker, maar die is dan weer wat te groot voor 2-3 personen.
De Bastard Medium (42cm rooster) is een stuk groter dan de Grill Guru compact (33cm) , niet alleen het rooster maar de hele BBQ is een stuk groter. De Compact zit tussen de mini eitjes en de medium in.Gadgeteer schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:18:
[...]
Vanaf 20 mei t/m 2 juni bij Albert Heijn een Grill Guru Compact (medium) voor 200 euro.. Zelfde formaat als de Bastard medium en ook zelfde makers.
Nou heb nergens last vanIceTeaGX schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:22:
[...]
Het gaat, maar prima zou ik het toch niet noemen.
Pannetje wordt meestal zelf zo warm dat het als warmte bron gaat fungeren. Heb het mijne al voorzien van een extra alu bakje er over, dat helpt wel.
Je roosteroppervlak wordt ook enorm beperkt, want naast het pannetje komt alle warmte naar boven. Als je daar iets in de buurt laat komen, is het ook verbrand.
Dat of ik doe iets enorm verkeerd.
Op de weber gaat het voor mij veel gemakkelijker, maar die is dan weer wat te groot voor 2-3 personen.
Je zou trouwens nog zand of water in je pannetje kunnen doen
Heb nu een hele simpele Weber, waar ik al een tijdje amper gebruik van heb gemaakt.
Voorheen vooral spareribs of heel soms een kipje.
De oven in mijn keuken is de laatste tijd m'n beste vriend, maar er gaat niets boven kolen
[ Voor 7% gewijzigd door Yogibeer op 03-05-2019 12:40 ]
Want zie bijvoorbeeld ook dit soort dingen:
https://www.coolblue.nl/p...3ADgnaEAQYAiABEgKTTfD_BwE
Zien er qua behuizing best prima uit, maar vraag me echt af of dit 'fatsoenlijk' is.
[ Voor 73% gewijzigd door Yogibeer op 03-05-2019 12:44 ]
Damn, dan ben ik verkeerd voorgelicht.. Dan moet ik nu toch serieus gaan nadenken of ik de aanbieding van AH nog wel zo interessant vind.m0nk schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:24:
[...]
De Bastard Medium (42cm rooster) is een stuk groter dan de Grill Guru compact (33cm) , niet alleen het rooster maar de hele BBQ is een stuk groter. De Compact zit tussen de mini eitjes en de medium in.
De prijs is natuurlijk nog steeds interessant aangezien hij nu 399 is..Gadgeteer schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:04:
[...]
Damn, dan ben ik verkeerd voorgelicht.. Dan moet ik nu toch serieus gaan nadenken of ik de aanbieding van AH nog wel zo interessant vind.
349 bij de HornbachYogibeer schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:06:
[...]
De prijs is natuurlijk nog steeds interessant aangezien hij nu 399 is..
[ Voor 3% gewijzigd door KillaZ op 03-05-2019 13:23 ]
K to the KillaZ
Aanwijzing berekening steak- en gastenaantal
Berekening gasten: We gaan ervan uit, dat per gast 1,5 Steaks gegeten worden.,
Berekening steak indicatie: We gaan hier van een gemiddelde grootte van 150cm² per steak uit (plus 10% ruimte voor het omkeren).
Dit is volgens mij gewoon de Action kamado maar dan veel te duur.Yogibeer schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:43:
Wat is het minimale oppervlakte dat jullie zouden aanraden?
Zien er qua behuizing best prima uit, maar vraag me echt af of dit 'fatsoenlijk' is.
Dit is dezelfde als de Action mini of Blokker miniYogibeer schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:43:
Wat is het minimale oppervlakte dat jullie zouden aanraden?
Ik ga niet nogmaals mijn foto's posten wat er allemaal mee kan, dus ik zou zeggen zoek even terugkookoppervlakte met een diameter van 27 centimeter
Het hangt er gewoon sterk vanaf wat en voor hoeveel personen je gaat bbqén.
[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 03-05-2019 13:41 ]
Klopt maar ik vraag me nu af of ik er bijvoorbeeld een hele kip op kwijt kan (BCC)Yogibeer schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:06:
[...]
Niet mee eens.bartbh schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:03:
Ik zou er juist voor kiezen om eerst voor de Action kamado te gaan. Voor dat geld (88-99 euro) kun je er wat mij betreft een buil aan vallen, maar kun je wel prima aan het testen met verschillende gerechten.
Enige is dat je er niet teveel op kunt maken natuurlijk.
Als je daarna verder wel, zou ik dan wel voor bijvoorbeeld de Bastard Medium of Large gaan en niet voor een Auplex of andere 'namaak'.
edit:
eensch met mijn onderbuurman
Zo'n kleine is leuk voor erbij als je weet wat je doet. Blijft stukken minder stabiel, is veel lastiger echt hoog op temperatuur te krijgen en voor low en slow past er veel te weinig brandstof in. Indirect met het pannetje werkt zeker wel, maar daar wordt je roosteroppervlak dermate door beperkt dat je het formaat van een goede hamburger overhoudt. Het punt is dat als je je volledige roosteroppervlak blijft gebruiken met het pannetje, dat je alsnog directe warmte krijgt langs het pannetje af. Je rooster ligt namelijk stukken dichter op de kolen dan bij grotere uitvoeringen en dus zul je marge tot de rand moeten houden.
Het visje dat ik op mijn mini bereidde was in het midden wel goed, maar kop en staart zagen zwart vanwege de directe warmte. Bij een vis maakt dat niet uit, maar met een steak of picanha is het zonde als je een stuk weg moet gooien.
Als je serieus in een barbecue wilt investeren dan kun je beter direct een exemplaar kopen waar je alles mee kunt, dan een die je beperkt en daardoor invloed heeft op de beleving. Als 1000 euro te veel voor je is, dan kun je beter een 47/57 cm Weber kopen dan dat je zo'n mini gaat halen omdat keramisch.
Barbecue is ook beleving, lekker koken, samen eten. Als je vervolgens ondanks je investering beperkt wordt door je materiaal en je oppervlak, dan komt dat de beleving niet ten goede.
Zoals je zelf aangeeft "Als je serieus in een barbecue wilt investeren", dat is volgens mij juist iets wat je niet wil doen als je niet zeker weet of en wat je wil gaan doen. Dan is juist die €88 prima te overzien.
Zelf wil ik ook wel graag een grotere (Bastard medium of large) maar ik kan voor mijzelf de kosten daarvan (800-1000 euro) nog niet verantwoorden.
Blijft dus ook heel erg afhankelijk van de persoon, de wensen en het geld dat je ervoor over hebt.
Wat voor iets heb je bij de luchtinlaat liggen? Thermometer op die plek lijkt me gek?coelho schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:17:
[...]
Die setup gebruik ik ook regelmatig.
[Afbeelding]
En hoe krijg je goed de as uit de BGE, want je kunt er nu geen bakje of iets dergelijks onderhouden?
Dat is een heatermeter. Een controller met een blower op de luchtinlaat en temperatuursensoren op het rooster en in het product. Als de dome-temperatuur te laag is, dan blaast hij lucht in, en bij te hoog stopt hij en sluit er een klep. Zorgt voor controle van de temperatuur binnen 1 graad nauwkeurig. Heerlijk voor low and slow als je ook nog andere dingen te doen hebt. (En ja, ik heb vroeger ook PP sessies gedaan met elke 2 uur de wekker om te gaan kijken of de temperatuur niet aan het doorslaan wasbartbh schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:04:
[...]
Wat voor iets heb je bij de luchtinlaat liggen? Thermometer op die plek lijkt me gek?
En hoe krijg je goed de as uit de BGE, want je kunt er nu geen bakje of iets dergelijks onderhouden?
As krijg ik er gemakkelijk uit met de BGE aspook en asopvangbak. Die laatste heeft een rand die precies in de rand van het schuifje valt en dus schuif je de as zo in de bak.
Meningen kunnen inderdaad verschillenbartbh schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:59:
Grappig, je kunt het inderdaad op verschillende manieren benaderen. Je opmerking t.a.v. het rooster klopt, effectief betekent dit dat je oppervlak (nog) kleiner wordt. Dit betekent echter niet dat je geen pulled pork, ribs, picanha, gerookte kip of andere zaken prima kunt bereiden op de (Action) kamado.
Zoals je zelf aangeeft "Als je serieus in een barbecue wilt investeren", dat is volgens mij juist iets wat je niet wil doen als je niet zeker weet of en wat je wil gaan doen. Dan is juist die €88 prima te overzien.
Zelf wil ik ook wel graag een grotere (Bastard medium of large) maar ik kan voor mijzelf de kosten daarvan (800-1000 euro) nog niet verantwoorden.
Blijft dus ook heel erg afhankelijk van de persoon, de wensen en het geld dat je ervoor over hebt.
Ik ben van mening dat je beter een Weber voor nog geen 200 euro kunt kopen dan dat je een microkamado koopt, gewoon omdat je daar veel meer mee kunt en dus eerder een goed gevoel aan bbq overhoudt.
Het feit dat het een kamado is, is niet zaligmakend. Ook met een Weber koop je een kwalitatief zeer goed product met een geweldige garantieregeling. En mocht je op voorhand zeggen dat je vaak low en slow wilt doen, dan koop je een Weber Smokey Mountain, die daar speciaal voor bedacht is. Daar kun je bovendien een elftal van laten eten, zoveel ruimte heb je daarop.
Ziet er best prima uitMartinusz schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:20:
[...]
Ik heb een mini kamado (die van de Blokker destijds) voor 2 personen is dit meer dan voldoende, tot 4 personen is het allemaal prima te doen!
Wel komt er met de tijd een grotere, maar heeft geen haast, ben in ieder geval blij dat ik eerst deze kleine heb geprobeerd. Wellicht is een compact model 30-33cm rooster al een verbetering, maar dan ben je alweer wat duurder uit dan de mini's.
Je kunt er genoeg op kwijt in ieder geval:
[Afbeelding: Spare ribs]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Denk dat ik je toch gelijk moet geven. Dat is voo rmijr reden geweest om destijds mijn Weber GBS professional te kopen. Gewoon een hele goede 57cm bbq met rvs rooster voor jaren plezier.coelho schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:52:
[...]
Niet mee eens.
Zo'n kleine is leuk voor erbij als je weet wat je doet. Blijft stukken minder stabiel, is veel lastiger echt hoog op temperatuur te krijgen en voor low en slow past er veel te weinig brandstof in. Indirect met het pannetje werkt zeker wel, maar daar wordt je roosteroppervlak dermate door beperkt dat je het formaat van een goede hamburger overhoudt. Het punt is dat als je je volledige roosteroppervlak blijft gebruiken met het pannetje, dat je alsnog directe warmte krijgt langs het pannetje af. Je rooster ligt namelijk stukken dichter op de kolen dan bij grotere uitvoeringen en dus zul je marge tot de rand moeten houden.
Het visje dat ik op mijn mini bereidde was in het midden wel goed, maar kop en staart zagen zwart vanwege de directe warmte. Bij een vis maakt dat niet uit, maar met een steak of picanha is het zonde als je een stuk weg moet gooien.
Als je serieus in een barbecue wilt investeren dan kun je beter direct een exemplaar kopen waar je alles mee kunt, dan een die je beperkt en daardoor invloed heeft op de beleving. Als 1000 euro te veel voor je is, dan kun je beter een 47/57 cm Weber kopen dan dat je zo'n mini gaat halen omdat keramisch.
Barbecue is ook beleving, lekker koken, samen eten. Als je vervolgens ondanks je investering beperkt wordt door je materiaal en je oppervlak, dan komt dat de beleving niet ten goede.
Nu begint het echter wel te kriebelen om ook een kamado aan te schaffen. Voor mij is het budget ook een dingetje.. 1000 tot 1500 voor een beetje leuke kamado is toch weer een hoop geld (vooral omdat wij hem niet dagelijks gebruiken en ook geen mooie tuinoverkapping o.i.d. hebben..)
En omdat 't een beetje verslavend is... Nu vijf bbq's in de tuin/schuur....
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
heb even zitten twijfelen om toch voor de iets grotere AH Kamado te gaan ipv de het Action Ei.Yogibeer schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:06:
[...]
Echter toen ik ging optellen wat er bij kwam, werd het toch wel een groot verschil.
Je wil de platesetter/difuser er bij hebben, en een doek om hem buiten te zetten. Omdat die 40kg is moet die ook op pootjes staan.
Daar kwam bovenop de 199 toch nog wel zo'n 175 euro bij aan kit, terwijl je met een gietijzeren pan bij het Action Ei al een difuser hebt voor low en slow en je het ding makkelijk even op een tafeltje tilt/wegzet
Hij zou best iets groter mogen, maar het is wel het verschil tussen 88+8 euro en 199+175 euro dat mij heeft doen besluiten lekker te hobbyen met het Action Ei en de Weber 57 voor het grotere werk er naast te houden (of als tafeltje voor de Action Ei

Als ik kijk op de site van bijvoorbeeld Harlem BBQ, dan wordt deze Grill Guru Classic Compact die AH verkoopt al geleverd met platesetter en hoes dus als dat klopt, kun je die alvast schrappen.Stinger_Ventura schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:56:
[...]
heb even zitten twijfelen om toch voor de iets grotere AH Kamado te gaan ipv de het Action Ei.
Echter toen ik ging optellen wat er bij kwam, werd het toch wel een groot verschil.
Je wil de platesetter/difuser er bij hebben, en een doek om hem buiten te zetten. Omdat die 40kg is moet die ook op pootjes staan.
Daar kwam bovenop de 199 toch nog wel zo'n 175 euro bij aan kit, terwijl je met een gietijzeren pan bij het Action Ei al een difuser hebt voor low en slow en je het ding makkelijk even op een tafeltje tilt/wegzet
Hij zou best iets groter mogen, maar het is wel het verschil tussen 88+8 euro en 199+175 euro dat mij heeft doen besluiten lekker te hobbyen met het Action Ei en de Weber 57 voor het grotere werk er naast te houden (of als tafeltje voor de Action Ei)
Gadgeteer schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:04:
[...]
Als ik kijk op de site van bijvoorbeeld Harlem BBQ, dan wordt deze Grill Guru Classic Compact die AH verkoopt al geleverd met platesetter en hoes dus als dat klopt, kun je die alvast schrappen.

Dat zou de vergelijking met het Action Ei wil iets anders maken....
Aanbevelingen... leuk in die webshops.Stinger_Ventura schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:09:
[...]
ik heb gekeken op https://www.grillguru.nl/shop/ waar de button AH actie stond met een veld voor de in te voeren voucher. Op basis van wat er onder staat qua aanbevelingen, deed ik een aanname dat dit er niet bij zit.
Dat zou de vergelijking met het Action Ei wil iets anders maken....
Ik zag laatst op een webshop een aanbeveling om een geheugenkaartje mee te bestellen bij een telefoon waar helemaal geen geheugenkaartje in kan...
Ik heb inmiddels ook bij coolblue gezien dat deze kamado geleverd wordt met platesetter en hoes dus ik denk dat we ervanuit mogen gaan dat dat bij AH ook zo zal zijn.
Deze is dus al voorbij gekomen... Had idd mijn bril niet op.
Actie begint 20 mei bij de AH
Grill Guru compact aanbieding AH
[ Voor 29% gewijzigd door Quadradial op 03-05-2019 16:19 ]
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
Verwijderd
2 antwoorden hier boven pasQuadradial schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:16:
Wist niet of deze al voorbij was gekomen
Grill Guru compact aanbieding AH
Nog even kritisch naar de Grill Guru AH aanbieding gekeken, maar zit geen platesetter/hoes/as-pook bij zit zoals je kan lezen op het schermGadgeteer schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:11:
[...]
Aanbevelingen... leuk in die webshops.
Ik zag laatst op een webshop een aanbeveling om een geheugenkaartje mee te bestellen bij een telefoon waar helemaal geen geheugenkaartje in kan...
Ik heb inmiddels ook bij coolblue gezien dat deze kamado geleverd wordt met platesetter en hoes dus ik denk dat we ervanuit mogen gaan dat dat bij AH ook zo zal zijn.
Bij Harlem BBQ is die 50 euro duurder met bovenstaande 3 accessoires die wel expliciet in de omschrijving staan.
Daarnaast is de bestelnummer op de site ook eentje beginnende met AH, terwijl de andere modellen met GG beginnen. Ze bieden dus een uitgeklede versie aan, en verdienen wat geld aan accessoires. Dat is commercieel en actiematig natuurlijk sterker dan hem voor 249 in de marktprijzen met de accessoires.

[ Voor 17% gewijzigd door Stinger_Ventura op 03-05-2019 16:37 ]
In ieder geval qua oppervlakte icm prijs.
https://www.intratuin.nl/...0UwQWdEAQYASABEgLTw_D_BwE
Bij de intratuin in Enschede zag ik deze zojuist voor 169 staan😉Yogibeer schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:57:
Deze is ook nog wel interessant lijkt me.
Bij de Bastard Large of Bastard Large Urban een gratis plate setter t.w.v. € 75.-
- Bastard Large Urban; 907,50 EUR -10% = 816,75 EUR incl. btw.
- Bastard Large Complete; 907,50 EUR -10% = 816,75 EUR incl. btw.
- Kamado Classic Large Grey; 676,39 EUR -10% = 608,74 EUR incl. btw.
- Kamado Compact; 361,79 EUR -10% = 325,61 EUR incl. btw.

[ Voor 45% gewijzigd door Odeklontje op 03-05-2019 21:11 ]
Ik zet hem op mijn lijstje van 'bijzetters'Yogibeer schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:57:
Niet echt op zoek, maar wel voor erbij, tussen 35/40cm
[ Voor 18% gewijzigd door FreshMaker op 03-05-2019 21:25 ]
Zijn de oude modellen. Vind de nieuwe margrietschijf mooier maar lijkt mij onpraktischer als de oude. Stellen voelt wat stroef aan en je kan hem er niet makkelijk af halen zonder je handen te verbranden of BBQ handschoenen te gebruiken.Odeklontje schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 21:01:
Tip: voor wie een Makro-pasje heeft: 3-5 mei -10% korting op alle BBQ's.
Bij de Bastard Large of Bastard Large Urban een gratis plate setter t.w.v. € 75.-[Afbeelding]
- Bastard Large Urban; 907,50 EUR -10% = 816,75 EUR incl. btw.
- Bastard Large Complete; 907,50 EUR -10% = 816,75 EUR incl. btw.
- Kamado Classic Large Grey; 676,39 EUR -10% = 608,74 EUR incl. btw.
- Kamado Compact; 361,79 EUR -10% = 325,61 EUR incl. btw.
[Afbeelding]
Voor de rest is de nieuwe echt een verbetering met het nieuwe rooster (die beter lijkt te passen, de oude verschuift nog wel eens incl plate setter), asbak en kolenbak.
Gelukkig passen de meeste spulletjes ook op de oude
Dit is ook gewoon een Topq. Vind hem dan qua prijs normaalYogibeer schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:57:
http://www.chinatopq.com/products/large/2015/0522/51.html
De grens ligt op 5 barbecues heb ik geleerd. (Dat of ik moet een nieuwe handtas kopen voor haar, echt niet!). Met het oog op de aankoop van die Grill Guru compact moet de Weber MT57 plaats maken.
Wat is een goede prijs voor een MasterTouch met nieuw 8835 GBS rooster (non RVS) en de gietijzeren sear grate 8834?
[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 05-05-2019 12:42 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Lichtelijk herkenbaar. Alleen ligt grens hier bij 3. Hehe. Hier gaat "actioneitje" de deur uit voor GG Compact.Chevy454 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:39:
Nadat vrouwlief de Fornetto Razzo van @Apie! in de gang aantrof. "Surprise honey!" was geen goede inkoppertje.
De grens ligt op 5 barbecues heb ik geleerd. (Dat of ik moet een nieuwe handtas kopen voor haar, echt niet!). Met het oog op de aankoop van die Grill Guru compact moet de Weber MT57 plaats maken.
Wat is een goede prijs voor een MasterTouch met nieuw 8835 GBS rooster (non RVS) en de gietijzeren sear grate 8834?
PSN - M4uSzi // -
Maar dat was mijn eerste echte bbq met een deksel. Zeker 150kg briketten mee opgestookt. Toch wel een emotioneel afscheid

Ik heb 2 van die eitjes. En 1 ervan wordt al iets meer als een jaar gebruikt. Het vilt begint wat sporen te krijgen. Maar dat ding is zo goedkoop, ik blijf die gewoon gebruiken en vervang eventueel het vilt. En als die dan kapot is komt die 2 ervoor in de plaats.M4uSzi schreef op zondag 5 mei 2019 @ 17:31:
Lichtelijk herkenbaar. Alleen ligt grens hier bij 3. Hehe. Hier gaat "actioneitje" de deur uit voor GG Compact.
Die Grill Guru elite is eigenlijk meer voor de heb. Maar met de Razzo 18" vraag ik me af of die GG nog wel zin heeft. Gelukkig dat we nog 2 weken hebben om erover te peinzen.
199 voor een kaal ei, dan nog 60 euro erop voor de platesetter. Dus minimaal 259 voor een functionele kamado? Done deal, ik ga eerst met de Razzo spelen
[ Voor 123% gewijzigd door Chevy454 op 06-05-2019 00:04 ]
Afgelopen vrijdag opgehaald voor 169 incl hoes. Moet alleen nog de poten monteren en dan is hij klaar voor gebruik.Bracha25 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 18:59:
[...]
Bij de intratuin in Enschede zag ik deze zojuist voor 169 staan😉
Man, 120 voor een MT57 met sear grate... Die had je denk ik inderdaad iets hoger kunnen inschieten, maar afijn...
Bij mij staat de teller momenteel op 3, en de 47 compact gaat weg zodra er een goed huis voor gevonden is, met de aanschaf van een MT57GBS is ie overbodig geworden, maar hier ook inderdaad de eerste deksel-bbq, en toch 6-7 jaar veel plezier van gehad.
Vriendin-lief had het er gisteren trouwens over dat de lokale intratuin erg hard de weber zooi aan het afprijzen was, en er nog een WGA staat.. ze wist alleen niet voor welke prijs (en kwam er mee nadat de intratuin dicht was), maar als ik tijd heb van de week ga ik misschien even spieken, heb ik er straks vier staan
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Ik zag het ... helaas. Op deze manier is hij niet meer zo spectaculair geprijsd.Stinger_Ventura schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:27:
[...]
Nog even kritisch naar de Grill Guru AH aanbieding gekeken, maar zit geen platesetter/hoes/as-pook bij zit zoals je kan lezen op het scherm
Bij Harlem BBQ is die 50 euro duurder met bovenstaande 3 accessoires die wel expliciet in de omschrijving staan.
Daarnaast is de bestelnummer op de site ook eentje beginnende met AH, terwijl de andere modellen met GG beginnen. Ze bieden dus een uitgeklede versie aan, en verdienen wat geld aan accessoires. Dat is commercieel en actiematig natuurlijk sterker dan hem voor 249 in de marktprijzen met de accessoires.
[Afbeelding]
Normaal 349 inclusief, nu 200 exclusief..
Zijn er verschillen die ik over het hoofd zie?
Hebben nog een Kamado Joe junior staan die wij veel gebruiken. Maar willen er toch nog maatje groter bij. Voor bijvoorbeeld spareribs en als we met meer mensen zijn. Dan merken we dat de junior net iets te klein is ;-)
[ Voor 5% gewijzigd door Daan_ op 06-05-2019 10:40 ]
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Dit recept zag er redelijk simpel en goed uitgelegd uit, dus deze aangehouden om de varkensnek te bereiden:
https://bbq-helden.nl/pulled-pork-barbecue/
In het begin was het even een gedoe om slechts 8 briketten aan te maken, maar na een tip gelezen te hebben over het omdraaien van de starter, is dat gelukt, en kon om 9:30 s'ochtens het vlees erop...
Zonder al teveel problemen de temperatuur rond de 100 graden kunnen en het recept kunnen volgen.
De verwachte doorlooptijd ging wel aan diggelen, had gehoopt rond 17:00 het vlees van de BBQ te halen, maar dat werd uiteindelijk 21:00. Daarna moest het nog een uur rusten in alu-folie, dus ik was blij dat we om 18:00 al hadden besloten om een pizza in de oven te gooien
Om 22:00 mocht ie dan eindelijk uit de folie om gepulled te worden:

Even geproefd natuurlijk, hij smaakt heel goed! Omdat we al gegeten hadden heb ik hem even laten afkoelen en daarna in de koelkast gezet... vanavond gaat ie opgewarmd op de broodjes!
De hele dag in de tuin bezig geweest, dus regelmatig de temperaturen gecheckt dmv de Ikea fantast. BBQ is mooi stabiel gebleven, met één enkele uitschieter (stond opeens op 145 graden). Ik wilde “droge” ribs, dus inpakken in alu folie rond de 70 graden heb ik niet gedaan.
Toen ik ’s avonds rond 19u toch echt moest gaan eten ivm avondplannen was het vlees 86 graden, ik heb met een prikker gevoeld en het was erg, maar dan ook erg stug. Mijn conclusie was dat het kurkdroog geworden was. Snel van het eitje gehaald en met wat boter in alu folie ingepakt om het te laten rusten. Dit mocht helaas niet baten, het was dermate droog dat er geen beginnen aan was. Heb er uiteindelijk pulled beef van gemaakt, aangemaakt met wat zelfgemaakte bbq saus en water. Smaakte nog prima op een stokbroodje met wat salade, maar een succes was het niet.
Het waren Ierse short ribs van een online slager. Heb nog meer in de vriezer liggen, zou deze graag met een beter resultaat willen bereiden dan afgelopen weekend. Zijn er hier mensen die me kunnen voorzien van tips omtrent het bereidingsproces? Heb veel youtube filmpjes gekeken en volgens mij heb ik niet wezenlijk wat anders gedaan dan dat ik online zag.. Een optie is natuurlijk om in te pakken, maar de dry method zou ook gewoon moeten werken. Wellicht is mijn temperatuur gewoon te hoog en is het een simpele oplossing.
De keren dat ik shortribs heb gemaakt heb ik gewoon elke 20-30 minuten ze ingesprayed met een mix van appelsap, appelazijn, jack daniels en een beetje honing. Dat zorgde samen met de minimale hoeveelheid rub die ik erop had voor een heel licht plakkerig korstje. Volgens mij hield dat ze van uitdrogen. Al ben ik absoluut geen expert in shortribs.Voodoo schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:50:
Afgelopen zaterdag een eerste poging gedaan om short ribs te bereiden op het action eitje. Lekker uitgeslapen en rond 10u de kolen aangemaakt, toen het vlees gaan prepareren (overtollig vet aan de bovenzijde weggesneden en in een rub gezet) waarna deze om 10:45 indirect met stabiele 130 graden en na toevoeging van rookhout erop kon. Verwachting was zo'n 5-7 uur, dus tijdnood had ik niet voorzien.
De hele dag in de tuin bezig geweest, dus regelmatig de temperaturen gecheckt dmv de Ikea fantast. BBQ is mooi stabiel gebleven, met één enkele uitschieter (stond opeens op 145 graden). Ik wilde “droge” ribs, dus inpakken in alu folie rond de 70 graden heb ik niet gedaan.
Toen ik ’s avonds rond 19u toch echt moest gaan eten ivm avondplannen was het vlees 86 graden, ik heb met een prikker gevoeld en het was erg, maar dan ook erg stug. Mijn conclusie was dat het kurkdroog geworden was. Snel van het eitje gehaald en met wat boter in alu folie ingepakt om het te laten rusten. Dit mocht helaas niet baten, het was dermate droog dat er geen beginnen aan was. Heb er uiteindelijk pulled beef van gemaakt, aangemaakt met wat zelfgemaakte bbq saus en water. Smaakte nog prima op een stokbroodje met wat salade, maar een succes was het niet.
Het waren Ierse short ribs van een online slager. Heb nog meer in de vriezer liggen, zou deze graag met een beter resultaat willen bereiden dan afgelopen weekend. Zijn er hier mensen die me kunnen voorzien van tips omtrent het bereidingsproces? Heb veel youtube filmpjes gekeken en volgens mij heb ik niet wezenlijk wat anders gedaan dan dat ik online zag.. Een optie is natuurlijk om in te pakken, maar de dry method zou ook gewoon moeten werken. Wellicht is mijn temperatuur gewoon te hoog en is het een simpele oplossing.
PSN & XBL: Denkoyugo
Dus verschillende soorten hout van verschillende soorten bomen zodat je van alles kan proberen zonder dat je 1.5KG per soort hebt...
https://www.coolblue.nl/p...2yrwdkEAQYASABEgIwKfD_BwE
Moet hem nog monteren, maar volgens vele reviews een topper van een BBQ.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Hickory, Eik, Appel (kers) is voor mij een basis pakket. Die kan je altijd wel kwijt. Mesquite moet je mee uitkijken.So_Surreal schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:20:
Verkopen ze serieus nergens een soort sample pack voor rookhout chunks?
Dus verschillende soorten hout van verschillende soorten bomen zodat je van alles kan proberen zonder dat je 1.5KG per soort hebt...
De rest van de soorten zijn wat 'vreemder' en daar is zeker geen sample-pack van te vinden.
Echter, die eerste soorten kan je gewoon blind kopen en gaan zeker wel op. Daarnaast, droog hout blijft goed zolang het niet nat wordt of er worm in komt. En zelfs met worm kan je het nog gewoon roken
Het is zeker fijne bbq. Wij gebruiken hem geregeld. ;-) Je moet hem niet te vaak verplaatsen over grind etc. Bij ons rammelen de schroefjes eruit.Xtr3me4me schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:26:
Ik heb deze BBQ vorige week aangeschaft en thuis netjes geleverd gekregen inclusief hoes:
Ahh top! Nee hij krijgt een vaste plek en ik heb geen grind in mijn tuin, is allemaal betegeld over de gehele vlakte. Maar verplaatsen zal ik niet doen, hij krijgt een vast plekjeDaan_ schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:44:
[...]
Het is zeker fijne bbq. Wij gebruiken hem geregeld. ;-) Je moet hem niet te vaak verplaatsen over grind etc. Bij ons rammelen de schroefjes eruit.
Heb je nog wat tips voor mij qua gebruik? Las dat het wel handig is voordat je je houtskool erin doet, eerst zilverfolie neerlegt waar je je brickets op legt etc...
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Mijn kersenhout chunks zijn nu op.Xtr3me4me schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:26:
Ik heb deze BBQ vorige week aangeschaft en thuis netjes geleverd gekregen inclusief hoes:
Ik denk dat ik nu voor een zak hickory ga
Koop voor 8,- een klein busje Loctite. Klaar. Ook handig voor andere bouten/schroef op metaal, etc verbindingen die goed vast moeten zitten.Daan_ schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:44:
[...]
Het is zeker fijne bbq. Wij gebruiken hem geregeld. ;-) Je moet hem niet te vaak verplaatsen over grind etc. Bij ons rammelen de schroefjes eruit.
Koop er ook appel bij. Dan heb je een groter 'bereik'. Appel en pork is geweldig.So_Surreal schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:54:
[...]
Mijn kersenhout chunks zijn nu op.
Ik denk dat ik nu voor een zak hickory ga
[ Voor 26% gewijzigd door ixl85 op 06-05-2019 12:11 ]
De eerste keer Short-ribs was bij mij ook mislukt, maar dat kwam door een overschot aan peper. Was wat uitgeschoten, maar het was echt veel te veel. Het vlees zelf was wel goed gelukt. Dit op een GrillGuru Elite Large. En dezelfde methode gevolgd die jij beschrijft.Voodoo schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:50:
Afgelopen zaterdag een eerste poging gedaan om short ribs te bereiden op het action eitje. Lekker uitgeslapen en rond 10u de kolen aangemaakt, toen het vlees gaan prepareren (overtollig vet aan de bovenzijde weggesneden en in een rub gezet) waarna deze om 10:45 indirect met stabiele 130 graden en na toevoeging van rookhout erop kon. Verwachting was zo'n 5-7 uur, dus tijdnood had ik niet voorzien.
De volgende keer wil ik het volgens onderstaande link doen. Wellicht heb je hier iets aan.
https://www.nibblemethis....short-ribs-on-kamado.html
Kijk hier eens, haal ik tegenwoordig mijn rookhout. Ik zie niet echt een samplepak maar als je haar even een belletje geeft is er misschien wel iets te regelen, erg vriendelijke dame, mijn bestelling was wat vertraagd en daar ging ze direct voor me achteraan. Geen "next day" levering, duurde bij mij nu 5 dagen maargoed, ik had er geen haast mee. Erg mooie chunks gehad. Heb zelf eiken en kersen besteld, gebruik ik verreweg het meeste. De 20 literzakken wegen 5 kilo en de 4 literzakken wegen 1 kilo. Geen idee waarom ze met liters werken. Een fotootje voor het visuele aspect.So_Surreal schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:20:
Verkopen ze serieus nergens een soort sample pack voor rookhout chunks?

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism