Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Is toch 90 euro goedkoper als normaal. Kan je veel vlees voor kopen. Maar ik ben het met je eens, het voordeel om te kopen is nu kleiner.Gadgeteer schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:41:
Ik zag het ... helaas. Op deze manier is hij niet meer zo spectaculair geprijsd.
Normaal 349 inclusief, nu 200 exclusief..
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Holy mother of smoke!fxs81 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:55:
[...]
Kijk hier eens, haal ik tegenwoordig mijn rookhout. Ik zie niet echt een samplepak maar als je haar even een belletje geeft is er misschien wel iets te regelen, erg vriendelijke dame, mijn bestelling was wat vertraagd en daar ging ze direct voor me achteraan. Geen "next day" levering, duurde bij mij nu 5 dagen maargoed, ik had er geen haast mee. Erg mooie chunks gehad. Heb zelf eiken en kersen besteld, gebruik ik verreweg het meeste. De 20 literzakken wegen 5 kilo en de 4 literzakken wegen 1 kilo. Geen idee waarom ze met liters werken. Een fotootje voor het visuele aspect.
[Afbeelding]

/edit
Meteen even een het "Chunkie pakket" gekocht. 8 liter elzen, 8 liter beuken ,8 liter eiken 8 liter kersen, inclusief verzenden
[ Voor 13% gewijzigd door ixl85 op 06-05-2019 13:45 ]
Voor dat geld kan je als 'starter' toch ook gewoon een mooie medium bastard ofzo kopen?Matttthijs schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:50:
Afgelopen periode ben ik druk bezig geweest met het uitzoeken van een mooie kamado om mee te gaan starten. Ik moet zeggen het is vrij lastig om iets met alle informatie te doen. Ik heb een budget van rond de 1000. Nu heb ik een mooie `Primo all in one gezien voor die prijs. Echter kreeg ik gisteren van een bekende te horen dat ik dat echt niet moest doen en die kwam met een Patton aanzetten. Kunnen jullie tips geven? Wat is juist wel aan te raden en wat vooral niet?
Is het juist niet hoe groter hoe beterYogibeer schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:52:
[...]
Voor dat geld kan je als 'starter' toch ook gewoon een mooie medium bastard ofzo kopen?
Als hij inclusief geleverd zou worden, zou ik niet moeilijk doen maar nu twijfel ik te veel. Wil eigenlijk een groter model en het prijsverschil met een grotere wordt zo natuurlijk weer kleinerChevy454 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:28:
[...]
Is toch 90 euro goedkoper als normaal. Kan je veel vlees voor kopen. Maar ik ben het met je eens, het voordeel om te kopen is nu kleiner.
Het is - zo heb ik inmiddels begrepen - niet hoe groter hoe beter. Je moet er echter eentje kopen die past bij je behoefte. Als jij regelmatig grote hoeveelheden vlees tegelijk klaar wil maken, dan zou ik een grote doen inderdaad.Matttthijs schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:59:
[...]
Is het juist niet hoe groter hoe beterAlthans dat lees ik overal dat ik dan spijt ga krijgen met een medium. Zeker met de grotere stukken vlees.
Ik maak zelf zelden 'grote' hoeveelheden vlees en kan het prima met een compact af.
Nee gaat niet zozeer om grote hoeveelheden vlees. Juist vooral om grotere stukken vlees. Uiteraard wel af en toe de hamburgers, sate enz voor een man of 6 maar dat moet geen probleem zijn denk ik.Yogibeer schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:05:
[...]
Het is - zo heb ik inmiddels begrepen - niet hoe groter hoe beter. Je moet er echter eentje kopen die past bij je behoefte. Als jij regelmatig grote hoeveelheden vlees tegelijk klaar wil maken, dan zou ik een grote doen inderdaad.
Ik maak zelf zelden 'grote' hoeveelheden vlees en kan het prima met een compact af.
Ik heb met de large soms al ruimte problemen als we met 4 man zijn, ik heb geen idee hoe mensen berekenen dat die voor 6-8 personen ofzo is. Nu ga ik wel gewoon een 2e "verhoog" rekje halen, maar 4 stuks mais, wat spiesjes, 2 versneden sweet potato's en wat burgers en hij is alweer vol.Matttthijs schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:10:
[...]
Nee gaat niet zozeer om grote hoeveelheden vlees. Juist vooral om grotere stukken vlees. Uiteraard wel af en toe de hamburgers, sate enz voor een man of 6 maar dat moet geen probleem zijn denk ik.
[ Voor 2% gewijzigd door Denko op 06-05-2019 14:14 . Reden: spelling ]
PSN & XBL: Denkoyugo
Met gestrekt been.
Idem hier met een Weber ø57. Heb vaak genoeg de gehele diameter ramvol liggen voor 4 personen.Denko schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:14:
[...]
Ik heb met de large soms al ruimte problemen als we met 4 man zijn, ik heb geen idee hoe mensen berekenen dat die voor 6-8 personen ofzo is. Nu ga ik wel gewoon een 2e "verhoog" rekje halen, maar 4 stuks mais, wat spiesjes, 2 versneden sweet potato's en wat burgers en hij is alweer vol.
Maar ik volg deze discussie met veel interesse, aangezien ik er zeer graag een kamado bij wil.
Al loopt er ook nog een project hier op het werk om met een paar collega's een soort smoker/houtkachel te maken. Ikzelf 3D uitwerken, alles laten laseren/buigen en collega lassen.
Wat kun je allemaal kwijt op zo'n grill guru compact met ø33 cm rooster? Als in 3kg procureur? Hoeveel spareribs (volgende keer eens de lengte opmeten)?
Met beetje geluk vrijdag gelijk uittesten met spareribs
Met de komst van de nieuwe Joe zal de Boretti Carbone waarschijnlijk niet zoveel meer gebruikt worden.
[ Voor 9% gewijzigd door Daan_ op 06-05-2019 14:50 ]
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Ja dat is ook gewoon zo. Voor 200 euro all in was het een mooie deal. Nu is het voordeel inderdaad kleiner.Gadgeteer schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:59:
Als hij inclusief geleverd zou worden, zou ik niet moeilijk doen maar nu twijfel ik te veel. Wil eigenlijk een groter model en het prijsverschil met een grotere wordt zo natuurlijk weer kleiner. Uiteraard gewoon luxeprobleem, zolang ik niets anders heb, bbq ik gewoon verder op mijn Weber.
Als counterpoint, ik heb laatst met een 47 compact en 37 smokey joe (samen ongeveer eveneel vierkante CMs als een 57) voor 12 man gegrilled, ging prima. Uiteindelijk ligt het er allemaal aan hoe je de boel gebruikt.steel123 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:21:
[...]
Idem hier met een Weber ø57. Heb vaak genoeg de gehele diameter ramvol liggen voor 4 personen.
Ik heb toen de SJ heel rustig gestookt (maar een stuk of 10-12 briketten) en daar een berg worstjes en later spareribs rustig op garen, de 47 goed heet en dan snel lapjes vlees (speklapjes, procureurlapjes) afvlammen.
Nou had ik daar de flexibiliteit van 2 losse Qs, maar toch, als je een beetje slim plant kan je met een 57 echt een hoop eters tevreden houden
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid
Tof ding!fxs81 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:27:
Mijn laatste aanwinst, een electrische slijpmachine voor mijn messen, geen zin in gerommel met stellages en wetstenen. Voorheen bracht ik ze altijd weg en kreeg ze keurig netjes vlijmscherp terug. Net de hele handel ermee geslepen en net zo scherp als na het wegbrengen (gebeurde daar ook machinaal). Ben weer een "Happy Camper" Niks zo vervelend als een mes wat net niet scherp genoeg meer is. Vanaf nu verleden tijd.
[Afbeelding]
Enige 'nadeel' van deze elektrische machines is dat ze relatief veel materiaal weghalen iedere keer en ze dus sneller op zijn; Ze gaan dus 'maar' 15 jaar mee ipv 20-25 jaar.
Je kunt dus beter een iets goedkoper mes nemen.
Zelf vind ik het nog wel leuk om met een wetsteen mijn messen weer blinkend scherp te krijgen
Als je echt goed bent in slijpen op een slijpsteen, of je hebt een goeie slijper waar je je messen kan laten slijpen, dan geeft dat een scherper resultaat. Voor de eerste 3x snijden, daarna maakt het niet zoveel meer uit. En met zo'n machine kan je makkelijk zelf elke week/maand ff slijpen en gemiddeld heb je je messen dan een stuk scherper dan met een jaarlijkse slijpbeurt bij de slijper
@Kraz Het vele materiaal weghalen is alleen bij de slijpfase. Als je dat eenmaal hebt gedaan, hoef je de keren erop alleen maar te "honen" en dat kost nagenoeg geen materiaal.
[ Voor 11% gewijzigd door Raymond op 06-05-2019 15:58 ]
Ook nog een Old Hickory mes besteld bij Rookenvuur trouwens, die komt morgen ,stond alweer een tijdje op het verlanglijstje. Is dat ook meteen weer 2 items korter geworden.
[ Voor 9% gewijzigd door fxs81 op 06-05-2019 16:11 ]
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid
Grappig, net vorige week ook een Chefs Choice gehaald, de cc120. Bevalt prima, had een paar zeer botte (wusthof) messen die in geen jaren waren geslepen en de cc120 heeft 1 extra fase voor zeer botte of beschadigde messen wat goed van pas kwam. Ze zijn nu allemaal weer vlijmscherp en het valt me enorm mee hoeveel materiaal er af komt door het slijpen. Tevens geen rare krassen kunnen ontdekken na het slijpen, wat ik veel las als klacht over elektrische slijpers. Dikke aanrader die Chefs Choice units.fxs81 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:09:
@Kraz ik heb een leuk setje van Zwilling, niet belachelijk duur en wat je zegt klopt, kans zit er dik in dat ik nu over 15 jaar nieuwe messen moet kopen haha. Bij de slijpfase valt het bij deze variant ook nog wel mee trouwens, de slijpwieltjes zijn fijn en zeer fijn. Ik heb express de variant met het grove wieltje niet genomen omdat die volgens de reviews vriij veel matriaal weghaald en als je bij deze een echt bot mes hebt moet je hem gewoon wat vaker door de eerste fase halen voordat je gaat hone/polijsten bij fase 2. Wel gekeken naar zo'n Jip en Janneke stellage voor wetstenen om te slijpen maar vind dit eerlijk gezegd ff makkelijker (lees ik ben gewoon te lui)
Ook nog een Old Hickory mes besteld bij Rookenvuur trouwens, die komt morgen ,stond alweer een tijdje op het verlanglijstje. Is dat ook meteen weer 2 items korter geworden.
Aan de andere kant, mijn vrouw was maar wat blij dat de Razzo weg was. Zó blij, dat ze niet eens om een handtas vroeg
Maar doordat de Razzo nu ruimte heeft gemaakt zag ik ook mijn oude Weber Compact Kettle weer/nog in een hoekje staan.
Geen idee wat ik daarmee aan moet. Daarvan is het onderste schuifding voor de luchttoevoer verbogen en hij zuigt dus lucht aan alle kanten, maar Weber levert dat onderdeel niet meer. Het originele rooster is ook al vergaan en er ligt nu een gietijzeren rooster in. Weggooien vind ik eigenlijk ook zonde.
Zaterdag heb ik voor het eerst de BVA braai echt aangestoken. Eerst een beetje gewoon houtskool opgewarmd als backup en daarna een beetje met een klein vuurtje gespeeld om vervolgens de vuurkorf voor de helft te vullen hout, en oo-em-djie wat is dat leuk
Dit is niet iets wat ik elke dag ga doen, denk ik, of elke week, want zoals al ik zei: het is best arbeidsintensief als je het vergelijkt met een gewone houtskool/gas barbecue.
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Waar heb je deze gekocht als ik vragen mag?zeroday schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 10:51:
[Afbeelding]
Deflectorpannetje gekocht (gietijzer) voor de Action Kamado .. (past zo perfect)
Nu nog even op beter weer wachten
Apie! schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:31:
Zaterdag heb ik voor het eerst de BVA braai echt aangestoken. Eerst een beetje gewoon houtskool opgewarmd als backup en daarna een beetje met een klein vuurtje gespeeld om vervolgens de vuurkorf voor de helft te vullen hout, en oo-em-djie wat is dat leuk
Lijkt me een mooi apparaat voor als je met een groep mensen lekker een avond rond de BBQ wilt hangen met meerdere rondes vlees van de grill. Lekker een beetje fik stoken, ouwehoeren, drankje doen en zo nu en dan een nieuw rondje vlees er op.Het vergt wel aardig wat tijd om het vuur, de aanvoer van nieuwe kooltjes te en het grillen van het vlees te managen, maar ik heb er echt wel plezier mee gehad! Uiteindelijk heb ik er maar een Jalapeno kaasworst van B&S op gelegd. Ik kon niet zeggen dat ie nou verwonderlijk anders smaakte dan normaal, want het was ook de eerste keer dat ik die at.
Dit is niet iets wat ik elke dag ga doen, denk ik, of elke week, want zoals al ik zei: het is best arbeidsintensief als je het vergelijkt met een gewone houtskool/gas barbecue.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ah hell no! Ze was aan het kijken voor een Louis Vuitton.Apie! schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:31:
@Chevy454 Ik zou toch die nieuwe handtas overwegen. Een beetje goodwill kweken voor toekomstige Grill Guru accessoires kan nooit kwaad
Waarschijnlijk onder het mom: hij overdrijven, ik dan ook
Gewoon voor hot and fast gebruiken als je de braai niet wilt aansteken maar toch die houtskoolsmaak wilt hebben?Maar doordat de Razzo nu ruimte heeft gemaakt zag ik ook mijn oude Weber Compact Kettle weer/nog in een hoekje staan. Weggooien vind ik eigenlijk ook zonde.
In elk geval gaat de Razzo nog enkele weken zo blijven staan want geen tijd
Misschien op 12 mei (moederdag) de roosters schrobben met een brillo sponsje en de ketel intern heet stoken. En de week erop dan van binnen boenen. Maarja, moederdag...
Omdat het 'literzakken' zijn.fxs81 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:55:
[...]
De 20 literzakken wegen 5 kilo en de 4 literzakken wegen 1 kilo. Geen idee waarom ze met liters werken.
Je hebt 5, 20 en 100 liter ( en nog een hoop tussenmaten uiteraard )
Je koopt ook meestal 20l tuinaarde
Met aarde, compost en dus ook rookhout ga je het 'probleem' dan uit de weg dat je onder de 10 kilo zit ( of X aantal blokjes )
Zak tot aan markering vol = 5liter / 20 liter
De ene keer heb je voordeel, en krijg je 25 blokjes hout, andere keer 21
PreciesOrion84 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:46:
[...]
[...]
Lijkt me een mooi apparaat voor als je met een groep mensen lekker een avond rond de BBQ wilt hangen met meerdere rondes vlees van de grill. Lekker een beetje fik stoken, ouwehoeren, drankje doen en zo nu en dan een nieuw rondje vlees er op.
Of gewoon als je een dagje lekker zin hebt om in je eentje de braaimaster uit te hangen
Gebruikt vallen ze wel mee hoorChevy454 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:00:
[...]
Ah hell no! Ze was aan het kijken voor een Louis Vuitton.
Waarschijnlijk onder het mom: hij overdrijven, ik dan ook
Ja, maar dat zou ik ook met de KJJ kunnen doen, want we zijn maar een gezin van 2+1. Daar heb ik die ruimte niet voor nodig, en als ik die ruimte toch nodig heb, kan ik net zo goed gewoon houtskool opwarmen in de braai.Gewoon voor hot and fast gebruiken als je de braai niet wilt aansteken maar toch die houtskoolsmaak wilt hebben?
Dit soort uitgestelde barbecueplanningen is o.a. waarom ik er een aantal weg deed... Maar mocht je het nog verder uitstellen: vergeet niet de schuifjes van de Razzo open te zetten om schimmelgroei te voorkomen.In elk geval gaat de Razzo nog enkele weken zo blijven staan want geen tijd
Misschien op 12 mei (moederdag) de roosters schrobben met een brillo sponsje en de ketel intern heet stoken. En de week erop dan van binnen boenen. Maarja, moederdag...
Ik twijfel nog steeds over wat ik met de Napoleon ga doen. Het is een geweldig ding....zolang het maar niet waait, en het waait hier helaas net iets te vaak te hard. Ik heb een aantal keer gehad dat de Sizzle zone uit was geblazen tijdens het opwarmen. De laatste weken probeer ik het niet eens meer en val ik terug op een pan en de airfryer voor m'n vlees. #fwp

On de plus side: the Meater probe doet het gewoon in de braai, zelfs met de voorkant helemaal dicht \o/
De Meater block had ik op 2 meter afstand onder een tafel geplaatst.
Ik had de greek fire briketten wat beter op moeten warmen. Dus het was even zoeken naar de optimale plek van het vlees en de juiste afstand tov de briketten, maar al met al waren het prima rib eyes.
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Deze, welke dezelfde blijkt te zijn als wat hier ook door anderen wordt aanbevolen, alleen dan met een nieuwe etiket erop: bij de Hanos. Was er toevallig en dacht dat is een mooie maat en dat gaan we proberen, niet wetende dat het dezelfde type/merk was, want ik stond op het punt hem online te kopen, maar zat even te dubben over de verzendkosten ..
[ Voor 26% gewijzigd door zeroday op 07-05-2019 07:19 ]
There are no secrets, only information you do not yet have
Natuurlijk heb ik ook wel eens voor 7 man spareribs gemaakt en vaker voor grotere groepen iets. Maar je kunt niet echt groente/aardappels er ook goed bijleggen als je iets low and slow aan het maken bent. Voor puur alleen vlees is ø57 wel genoeg inderdaad, zeker als je alleen grillt. Maar ik maak zeer graag ook allerlei bijgerechten op de BBQ erbij.vectormatic schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:10:
[...]
Als counterpoint, ik heb laatst met een 47 compact en 37 smokey joe (samen ongeveer eveneel vierkante CMs als een 57) voor 12 man gegrilled, ging prima. Uiteindelijk ligt het er allemaal aan hoe je de boel gebruikt.
Ik heb toen de SJ heel rustig gestookt (maar een stuk of 10-12 briketten) en daar een berg worstjes en later spareribs rustig op garen, de 47 goed heet en dan snel lapjes vlees (speklapjes, procureurlapjes) afvlammen.
Nou had ik daar de flexibiliteit van 2 losse Qs, maar toch, als je een beetje slim plant kan je met een 57 echt een hoop eters tevreden houden
Oh zeker weten, reden voor de 57 aankoop bij mij was ook dat het met de 47 eigenlijk niet lukt om voor met zn vieren een beetje netjes vlees direct/indirect en bijgerechten te doen.steel123 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 07:55:
[...]
Natuurlijk heb ik ook wel eens voor 7 man spareribs gemaakt en vaker voor grotere groepen iets. Maar je kunt niet echt groente/aardappels er ook goed bijleggen als je iets low and slow aan het maken bent. Voor puur alleen vlees is ø57 wel genoeg inderdaad, zeker als je alleen grillt. Maar ik maak zeer graag ook allerlei bijgerechten op de BBQ erbij.
Daarom dat 2 beter zijn dan 1steel123 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 07:55:
Maar ik maak zeer graag ook allerlei bijgerechten op de BBQ erbij.
En weet je wat nog beter is?
Ik heb het de laatste keer slimmer aangepakt door de niclan op 110C te zetten en dan het eitje op 200+. Dan kan je snel searen en dan terug zetten.
Met de Weber had ik vaak of een te kleine indirecte zone of een te kleine directe zone.
Oplossing, grotere weberChevy454 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:19:
Met de Weber had ik vaak of een te kleine indirecte zone of een te kleine directe zone.
Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Leuk. Ergens goedkeuring vragen bij een gemeente/bedrijf en dan op een mooie P-plek een tail-gate BBQ houden. Iedereen z'n gerecht makenHari-Bo schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:58:
Is het een idee om binnenkort een animo poll te starten voor een BBQ meeting? En dan ook welke regio zoals noord, midden, zuid Nederland?
Heb ooit zoiets gedaan voor de voorrondes van Grillmaster (tv-show). Was erg leuk.
Voorkeur voor Brabant, maar midden is ook prima
[ Voor 5% gewijzigd door ixl85 op 07-05-2019 10:55 ]
best wel triest zo... beetje rekening houden met de buren is ook wel aardig. Denk niet dat hier sprake is van low&slow...
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Kamado gekocht, hoes erbij, het nodige 'gereedschap', kolen, aanmaakblokjes, etc.
Voor mijn gevoel is het nu:
- Kolen aansteken
- spelen met de temperatuur
- rooster erop
- Lekker stukje vlees klaarmaken.
Echter zie ik ook iedereen met van die gietijzeren pannetjes werken. Of met bakjes van alluminium met of zonder water. Dat proces begrijp ik nog niet helemaal volgens mij......
Wat voor Kamado heb je?Yogibeer schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:55:
Ik heb nu het nodige bij elkaar gehaald om eens fatsoenlijk te gaan experimenteren.
Kamado gekocht, hoes erbij, het nodige 'gereedschap', kolen, aanmaakblokjes, etc.
- Kolen aansteken
- rooster erop
Echter zie ik ook iedereen met van die gietijzeren pannetjes werken. Of met bakjes van alluminium met of zonder water. Dat proces begrijp ik nog niet helemaal volgens mij......
De gietijzeren pannetjes hier zie je denk ik vooral bij de mini's als heat deflector, omdat er geen "officieel" deflector systeem voor die mini's is, en dit wordt gedaan om indirect te kunnen bbqén.
De bakjes met water worden vaak gebruikt om de temperatuur stabiel te houden, heb het idee dat dit meer wordt gebruikt in de Weber kettles. Bakje zonder water waarschijnlijk als opvangbakje voor vet e.d. dat van het vlees druipt
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik heb een compact (35cm) Kamado bij Intratuin gekocht. Het is mijn eerste Kamado en ga er morgen voor de aller eerste keer gebruik van maken.Martinusz schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:02:
[...]
Wat voor Kamado heb je?
De gietijzeren pannetjes hier zie je denk ik vooral bij de mini's als heat deflector, omdat er geen "officieel" deflector systeem voor die mini's is, en dit wordt gedaan om indirect te kunnen bbqén.
De bakjes met water worden vaak gebruikt om de temperatuur stabiel te houden, heb het idee dat dit meer wordt gebruikt in de Weber kettles. Bakje zonder water waarschijnlijk als opvangbakje voor vet e.d. dat van het vlees druipt
Zit er een heat deflector systeem bij? oftewel iets wat tussen de kolen en het rooster komt?Yogibeer schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:04:
[...]
Ik heb een compact (35cm) Kamado bij Intratuin gekocht. Het is mijn eerste Kamado en ga er morgen voor de aller eerste keer gebruik van maken.
Veel doen en experimenteren. Hier in topic staan veel leuke tips. Zijn veel blogs om te lezen en zelf heb ik veel gehad aan boek zoals " Hete kolen compleet"Yogibeer schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:55:
Ik heb nu het nodige bij elkaar gehaald om eens fatsoenlijk te gaan experimenteren.
- Kolen aansteken
- rooster erop
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Nee. Dat niet.Martinusz schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:05:
[...]
Zit er een heat deflector systeem bij? oftewel iets wat tussen de kolen en het rooster komt?
Je hebt eigenlijk dus nog zoiets nodig om indirect te kunnen bbq'en.
Daarmee plaats je het vlees dus als het ware boven het rooster, waardoor het langzamer gaar wordt?Martinusz schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:53:
[...]
Je hebt eigenlijk dus nog zoiets nodig om indirect te kunnen bbq'en.
Yogibeer schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:00:
[...]
Daarmee plaats je het vlees dus als het ware boven het rooster, waardoor het langzamer gaar wordt?
Je dwingt de warmte om het vlees heen, ipv dat de directe hitte tegen de onderkant aan komt.
• https://www.harlembbq.nl/inferno-junior-kamado.html - 249,00 – 2 jaar garantie
• https://www.harlembbq.nl/grill-guru-classic-compact.html – 349,00 - 5 jaar garantie (via AH straks 199 excl toebehoren)
• https://www.harlembbq.nl/...15-inch-kamado-groen.html - 299,00 - ? garantie
Dan ook deze (zelfde importeur)
• GRIZZLY GRILLS KAMADO COMPACT – 399,00 – 10 jaar garantie
o https://www.welkoop.nl/wi...becue-grijs-33-cm_1219419
• https://www.leenbakker.nl...cue-kamado-grill-15-grijs - 319,00
• https://www.auplexkamado.nl/kamado-15-inch-rood-copy.html - 249,00 - 2 jaar garantie
Allemaal uit de Auplex fabriek dus , enige ervaring hier met bovenstaande ?
[ Voor 29% gewijzigd door beerpassion op 08-05-2019 08:53 ]
Ze hadden bijvoorbeeld ook Kamado Joe in hun aanbod. Maar ze zijn geen officiële dealer meer (je kan ze niet meer vinden bij hun dealeroverzicht). Waarom is niet bekend maar kamado joe staat bekend voor hun garantieregeling.
Je betaalt er natuurlijk ook voor. De Grill Guru compact voor 199 euro was een goede deal als die compleet was. Als je platesetter los moet bijkopen dan kom je op 259 euro. Het verschil zonder de actie is 90 euro.
Voor mij is dat geen goede deal meer om een "mindere" garantie voor lief te nemen. 150 euro verschil, kon ik me wel overheen zetten. Dan koop je namelijk gewoon een andere.
Ik zag even kort iets voorbij komen over een deflector voor het Action ei. Ik neem aan dat het dan over de 13" ding gaat. Heb 'm zelf ook ;-) En ik heb er een passende deflector voor gevonden.
Misschien handig voor als je er een zoekt....
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
• Noord Nederland
• Midden Nederland
• Zuid Nederland
Ook een poll maken? Klik hier
Aan de hand van deze resultaten kunnen we verder inzoomen bij wie of welke locatie eventueel.
Mocht je nog andere vragen of input hebben shoot!
Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Het gietijzer pannetje is goedkoper en net zo effectiefST10©DE schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:37:
Ah, een nieuw topic voor mij!
Ik zag even kort iets voorbij komen over een deflector voor het Action ei. Ik neem aan dat het dan over de 13" ding gaat. Heb 'm zelf ook ;-) En ik heb er een passende deflector voor gevonden.
Misschien handig voor als je er een zoekt....
Ga dan mijn bastard urban bestellen.
Scheelt toch weer een aardige duit
Nice! Ook maar eens even buurten hier. Ze hebben ook super veel accessoires zag ik.Maxximus schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:00:
A.s. zaterdag is bij intratuin 20% korting op alles.
Ga dan mijn bastard urban bestellen.
Scheelt toch weer een aardige duit
Let wel op alleen tussen 8 en 10 en niet alle winkels doen mee.Yogibeer schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:04:
[...]
Nice! Ook maar eens even buurten hier. Ze hebben ook super veel accessoires zag ik.
De meesten zullen inderdaad Auplex zijn maar GrillGuru (en dus ook Bastard) , Kamado Joe... geen Auplex toch?beerpassion schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:21:
Door de Albert Heijn actie heb ik een aantal van de Kamdo’s eens goed bekeken naast elkaar, volgens mij zijn ze allen exact hetzelfde allemaal 200 Fahrenheit als importeur … (op de kleur en het merknaampje na en de garantie);
• https://www.harlembbq.nl/inferno-junior-kamado.html - 249,00 – 2 jaar garantie
• https://www.harlembbq.nl/grill-guru-classic-compact.html – 349,00 - 5 jaar garantie (via AH straks 199 excl toebehoren)
• https://www.harlembbq.nl/...15-inch-kamado-groen.html - 299,00 - ? garantie
Dan ook deze (zelfde importeur)
• GRIZZLY GRILLS KAMADO COMPACT – 399,00 – 10 jaar garantie
o https://www.welkoop.nl/wi...becue-grijs-33-cm_1219419
• https://www.leenbakker.nl...cue-kamado-grill-15-grijs - 319,00
• https://www.auplexkamado.nl/kamado-15-inch-rood-copy.html - 249,00 - 2 jaar garantie
Allemaal uit de Auplex fabriek dus , enige ervaring hier met bovenstaande ?
[ Voor 28% gewijzigd door zeroday op 08-05-2019 11:49 ]
Misschien toch nog eens overwegen.
Waar kun je zien welke winkels meedoen?Maxximus schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:11:
[...]
Let wel op alleen tussen 8 en 10 en niet alle winkels doen mee.
Op de site van de Intratuin vestiging zelf.
Kijk wel goed in de voorwaarden want bij de vestiging Barneveld doet de big green egg niet mee met deze actie.
Ik heb gebeld met de mijne (Elst), (daar is de bastard niet op voorraad) maar als ik deze besteld en gelijk betaald dan doet deze mee met de actie.
In de actievoorwaarden staat dat het niet geld op aanbiedingen. Nu snap ik dat er niet gestapeld wordt, maar de solo is nu afgeprijsd van €999 naar €899. Wordt dan zaterdagochtend wél 20% over €999 gerekend? (Dus €799,20)
Gadgeteer schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:13:
[...]
De meesten zullen inderdaad Auplex zijn maar GrillGuru (en dus ook Bastard) , Kamado Joe... geen Auplex toch?
- GrillGuru is Auplex (vergelijk ze maar met de anderen)
- Kamado Joe is geen Auplex
Dan heb je kans dat deze gewoon voor 899 blijft staan en dus niet meedoet met die 20% kortingsactie.bartbh schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:48:
Heeft iemand bij de Intratuin gecheckt of de Bastard Solo meedoet met de Vroeg Vogel van aankomende zaterdag?
In de actievoorwaarden staat dat het niet geld op aanbiedingen. Nu snap ik dat er niet gestapeld wordt, maar de solo is nu afgeprijsd van €999 naar €899. Wordt dan zaterdagochtend wél 20% over €999 gerekend? (Dus €799,20)
Ik ga er maar eens een belletje aan wagen.
Temperatuur steeg direct naar +- 400 graden. Dit hield een tijdje aan, waardoor ik wat heb gespeeld met de schuiven aan de zo wel boven als onderkant. Toen de temperatuur begon te zakken, bleef deze ook maar zakken en kreeg ik hem niet meer op de gewenste temperatuur van +- 160/180c.
Kipje paste niet goed op de setter en bovendien kwam hij daardoor te hoog te staan. Ei wilde niet helemaal sluiten. Nog even geprobeerd door hem direct op het blikje te zetten, maar omdat de temperatuur al te laag werd maar besloten om hem via het fornuis aan te braden. Helaas!
Aankomend weekend beter
Je moet een een beetje oefenen om die temperatuur in de vingers te krijgen.Yogibeer schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:01:
Gisteren mijn Kamado voor het eerst aan geslingerd. Mijn bierkipje is compleet mislukt.
Temperatuur steeg direct naar +- 400 graden. Dit hield een tijdje aan, waardoor ik wat heb gespeeld met de schuiven aan de zo wel boven als onderkant. Toen de temperatuur begon te zakken, bleef deze ook maar zakken en kreeg ik hem niet meer op de gewenste temperatuur van +- 160/180c.
Kipje paste niet goed op de setter en bovendien kwam hij daardoor te hoog te staan. Ei wilde niet helemaal sluiten. Nog even geprobeerd door hem direct op het blikje te zetten, maar omdat de temperatuur al te laag werd maar besloten om hem via het fornuis aan te braden. Helaas!
Aankomend weekend beter
Ik heb een large model, en steek altijd aan met 1-2 wokkels.
Ik doe de kamado vrij snel dicht, en hou in het begin alle poorten open, maar begin vrij snel met die wat dicht te zetten omdat ik liever wat langer wacht om de temperatuur omhoog te krijgen, dan dat je moet klooien om die terug naar beneden te krijgen.
Als het te traag gaat, kan je ook gewoon even het deksel open doen. Feit is, je keramiek van de firebox moet wat warm zijn vooraleer het vuur echt pakt. Soms leg ik daarom bovenop de wokkel een paar aanmaakhoutjes die geven wat extra vlam.
Ik vermoed dat je met een klein model werkt, dan kan de temperatuur natuurlijk veel sneller stijgen.
Sony A7 iv en wat recycled glas
De wijzen komen uit het Oosten!
Dasty werkt bij mij echt prima. Niet laten weken, het is een bijtend middel.NoepZor schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:16:
Mijn Weber is ietswat verschimmeld van de binnenkant, het lijkt er op dat het neergeslagen vet is gaan verschimmelen afgelopen winter. Iemand een tip om dit eenvoudig te kunnen reinigen? Is bijvoorbeeld Dasty een geschikt middel of zijn er betere manieren?
[ Voor 5% gewijzigd door KillaZ op 09-05-2019 09:18 ]
K to the KillaZ
Hoog opstoken met houtskool en dan langzaam uit laten branden. Ook gedaan met mijn Niclan en mini ei 2 weken geleden. Stond helemaal vol met schimmel.. Daarna geen spoortje meer.NoepZor schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:16:
Mijn Weber is ietswat verschimmeld van de binnenkant, het lijkt er op dat het neergeslagen vet is gaan verschimmelen afgelopen winter. Iemand een tip om dit eenvoudig te kunnen reinigen? Is bijvoorbeeld Dasty een geschikt middel of zijn er betere manieren?
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Dit dus. Werkt ook gewoon bij gasBBQ of dat spul. Even hoge temp en dan loslaten. Als het bijna is afgekoeld even met een krant schoonwrijven.m0nk schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:20:
[...]
Hoog opstoken met houtskool en dan langzaam uit laten branden. Ook gedaan met mijn Niclan en mini ei 2 weken geleden. Stond helemaal vol met schimmel.. Daarna geen spoortje meer.
De wijzen komen uit het Oosten!
Verwijderd
Ehh... JawelVerwijderd schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:58:
En dan is het nog steeds een goed idee om dat ding eens met een afwasborstel en inderdaad iets als Dasty een goede schrobbeurt te geven na het opstoken. Het verbrand misschien wel maar die aanslag verdwijnt niet op magische wijze natuurlijk.
Als ik mijn zwarte/vette BGE ruime tijd op 300+ graden laat branden (bijvoorbeeld tijdens een pizza sessie), dan is het keramiek daarna weer zo goed als wit.
Verwijderd
Ja, dat werkt ook op mijn ei en voor de deksel van mijn GBS. Maar alles onder het niveau van het rooster blijft enorm vettig. Aan de gebruiker om zich daar iets van aan de trekken natuurlijkcoelho schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:06:
[...]
Ehh... JawelHoe denk je dat pyrolyse ovens anders werken?
Als ik mijn zwarte/vette BGE ruime tijd op 300+ graden laat branden (bijvoorbeeld tijdens een pizza sessie), dan is het keramiek daarna weer zo goed als wit.
K to the KillaZ
Ik heb met mijn Weber OTG niet anders gedaan. Ik neem graag aan dat het bij jou niet 100% werkt, ik wilde alleen aangeven dat als de temperatuur hoog genoeg is, er (nagenoeg) geen residu overblijft.Verwijderd schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:08:
Dat zal inderdaad prima werken met een ei maar niet met een Weber. Maar he, neem het vooral niet van mij aan.
Maar ik merk wel dat roosters dat niet zo leuk vinden.
Hier dus de ketel of ei schoonbranden op hoge temp. Dan tegelijk de roosters met staalwol, warm water met zeep, en een mondkapje aan de slag. Daarna de rooster op 150C schoonbranden.
[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 09-05-2019 11:22 ]
Ik moet inderdaad even wat dingetjes in de vingers krijgen. Ik werk inderdaad met een compact. Met name de hoeveelheid kolen en de luchttoevoer zijn voor mij nog niet helemaal duidelijk.Tommie12 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:45:
[...]
Je moet een een beetje oefenen om die temperatuur in de vingers te krijgen.
Ik heb een large model, en steek altijd aan met 1-2 wokkels.
Ik doe de kamado vrij snel dicht, en hou in het begin alle poorten open, maar begin vrij snel met die wat dicht te zetten omdat ik liever wat langer wacht om de temperatuur omhoog te krijgen, dan dat je moet klooien om die terug naar beneden te krijgen.
Als het te traag gaat, kan je ook gewoon even het deksel open doen. Feit is, je keramiek van de firebox moet wat warm zijn vooraleer het vuur echt pakt. Soms leg ik daarom bovenop de wokkel een paar aanmaakhoutjes die geven wat extra vlam.
Ik vermoed dat je met een klein model werkt, dan kan de temperatuur natuurlijk veel sneller stijgen.
Ik dacht dat GG van de makers van Bastard was?beerpassion schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:12:
[...]
- GrillGuru is Auplex (vergelijk ze maar met de anderen)
- Kamado Joe is geen Auplex
GG is inderdaad aardig vergelijkbaar met Auplex, totdat ik de GG Elite meeneem in de vergelijking.
Ik zou gewoon eerst wat sessie zonder vlees proberen en puur kijken naar hoe krijg ik de temp op een bepaalde temperatuur.Yogibeer schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:24:
[...]
Ik moet inderdaad even wat dingetjes in de vingers krijgen. Ik werk inderdaad met een compact. Met name de hoeveelheid kolen en de luchttoevoer zijn voor mij nog niet helemaal duidelijk.
Je kunt hem vol gooien met kolen, maar bijvoorbeeld eerst aan 1 kant aansteken en dan kijken wat er gebeurd. Een keer proberen met alles aansteken etc.
Belangrijkste is met een kamado, op tijd ingrijpen
mijn aanpak:
In het begin alle schuiven open (boven + onder) en deksel open, even de boel op gang laten komen. Dan op gegeven moment deksel dicht en bovenste schijf op normale stand zeg maar.
Temperatuur goed in de gaten houden, als je richting je te bereiken temp gaat, onderste schuif stuk dicht gaan zetten (half of 3 kwart bijv.). Kom je bij je gewenste temperatuur, dan bovenste schijf mogelijk nog wat knijpen en onderin ook nog wat knijpen. Je merkt snel genoeg of de temp nu stabiel blijft of niet, zakt deze, schuiven weer wat open, stijgt ie nog steeds, schuiven nog verder dicht.

[ Voor 6% gewijzigd door fxs81 op 09-05-2019 12:20 ]
Ik ga komend weekend weer verder om e.e.a. onder de knie te krijgen.Martinusz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:31:
[...]
Ik zou gewoon eerst wat sessie zonder vlees proberen en puur kijken naar hoe krijg ik de temp op een bepaalde temperatuur.
Je kunt hem vol gooien met kolen, maar bijvoorbeeld eerst aan 1 kant aansteken en dan kijken wat er gebeurd. Een keer proberen met alles aansteken etc.
Belangrijkste is met een kamado, op tijd ingrijpeneenmaal te warm krijg je hem vaak niet makkelijk omlaag.
mijn aanpak:
In het begin alle schuiven open (boven + onder) en deksel open, even de boel op gang laten komen. Dan op gegeven moment deksel dicht en bovenste schijf op normale stand zeg maar.
Temperatuur goed in de gaten houden, als je richting je te bereiken temp gaat, onderste schuif stuk dicht gaan zetten (half of 3 kwart bijv.). Kom je bij je gewenste temperatuur, dan bovenste schijf mogelijk nog wat knijpen en onderin ook nog wat knijpen. Je merkt snel genoeg of de temp nu stabiel blijft of niet, zakt deze, schuiven weer wat open, stijgt ie nog steeds, schuiven nog verder dicht.
Vraagje nog: Ik heb nu m'n kolen met daarover een rooster. Om indirect te BBQ'en zou je een plate setter moeten gebruiken begrijp ik. Maar wat doen jullie precies tegen het lekken van sappen en vet,etc?
Ik heb dus een gietijzer pannetje als deflector en die dient direct als opvangbakYogibeer schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:55:
[...]
Ik ga komend weekend weer verder om e.e.a. onder de knie te krijgen.
Vraagje nog: Ik heb nu m'n kolen met daarover een rooster. Om indirect te BBQ'en zou je een plate setter moeten gebruiken begrijp ik. Maar wat doen jullie precies tegen het lekken van sappen en vet,etc?
Ah ja! Had ik gezien. Die paste precies onder je rooster hé?Martinusz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:56:
[...]
Ik heb dus een gietijzer pannetje als deflector en die dient direct als opvangbak
Dan krijg je toch vet en sappen in die pan die verbranden?Martinusz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:56:
[...]
Ik heb dus een gietijzer pannetje als deflector en die dient direct als opvangbak
Ik zet meestal een bloempotonderzetter (aardewerk) op mijn platesetter, en daar een beetje water in.
Jep, maar jij hebt geen mini geloof ik, misschien kun je dan beter kijken naar:Yogibeer schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:02:
[...]
Ah ja! Had ik gezien. Die paste precies onder je rooster hé?
dit dusTommie12 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:05:
[...]
Dan krijg je toch vet en sappen in die pan die verbranden?
Ik zet meestal een bloempotonderzetter (aardewerk) op mijn platesetter, en daar een beetje water in.
Ik heb deze: https://www.intratuin.nl/...043AaREAQYASABEgI_KvD_BwEMartinusz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:21:
[...]
Jep, maar jij hebt geen mini geloof ik, misschien kun je dan beter kijken naar:
[...]
dit dus
Die is groter dan de mini's
Daar kun je volgens mij wel makkelijker plate setters voor vinden.
Platsetter omwikkelen met Alu folieYogibeer schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:55:
[...]
Ik ga komend weekend weer verder om e.e.a. onder de knie te krijgen.
"Don't let your dreams be memes"
Ik moet even het formaat achterhalen en dan zal ik er eens eentje aanschaffen.Martinusz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:32:
[...]
Die is groter dan de mini's
Daar kun je volgens mij wel makkelijker plate setters voor vinden.
Volgens mij is het hetzelfde formaat als een Bastard Compact (rooster 33cm), dus dan zou je kunnen kijken voor de plate setter daarvan.Yogibeer schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:38:
[...]
Ik moet even het formaat achterhalen en dan zal ik er eens eentje aanschaffen.
Zal eens kijken. Zo'n gietijzeren pannetje als jij hebt lijkt me dan wel relaxter ivm de opvang van sap en vet.Martinusz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:49:
[...]
Volgens mij is het hetzelfde formaat als een Bastard Compact (rooster 33cm), dus dan zou je kunnen kijken voor de plate setter daarvan.
zoals een eerdere schrijver aan mij schreef hier: de sappen op dat gietijzeren pannetje gaan verbranden en het is op zich dan een werkje om dat weer schoon te krijgen. dus bedekken met wat zilverfolie kan helpen. Al zou ik geen zilverfolie om geëmailleerd spul doen (als daar sprake van is) want dan kan de zilverfolie het geëmailleerde kapot maken. (heeft mij een 4 gas pitter wat jaren levensduur gekost helaas).Yogibeer schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:00:
[...]
Zal eens kijken. Zo'n gietijzeren pannetje als jij hebt lijkt me dan wel relaxter ivm de opvang van sap en vet.
Speelzand is meestal ook wel een goed idee.zeroday schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:07:
[...]
zoals een eerdere schrijver aan mij schreef hier: de sappen op dat gietijzeren pannetje gaan verbranden en het is op zich dan een werkje om dat weer schoon te krijgen. dus bedekken met wat zilverfolie kan helpen. Al zou ik geen zilverfolie om geëmailleerd spul doen (als daar sprake van is) want dan kan de zilverfolie het geëmailleerde kapot maken. (heeft mij een 4 gas pitter wat jaren levensduur gekost helaas).
PSN & XBL: Denkoyugo
Ik zoek een goede pizzasteen voor op mijn kamado (Large). Ik kwam dit product tegen; de Fredstone. Heeft iemand ervaring met de bakkwaliteiten van dit product? Ik zoek een steen waar ik een mooie knapperige bodem mee kan bakken.
https://www.hetluxebuiten...bq/the-bastard/fredstone/
Er zal niks mis zijn met die steen, maar ik vind hem wel héél duur. Voor de helft heb je ook een goede pizzasteen.
Er staat iets in dat het rooster voor de eerste keer gebruik ingesmeerd moet worden met solid vegetable shortening
Weet iemand wat ze daar mee bedoelen ?
Crisco. Te verkrijgen bij vuur en rook bijvoorbeeld.Slux schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:06:
Weet iemand wat ze daar mee bedoelen ?
Dank, meteen besteld,Chevy454 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 18:16:
[...]
Crisco. Te verkrijgen bij vuur en rook bijvoorbeeld.
Is er nog een lijstje van de standaard BBQ accessoires die je eigenlijk moet hebben ?
Ik had een bbq gereedschap set bij de ikea gekocht maar dat was echt niks.
Maatje van me heeft zo'n fredstone (de ovale versie) in zijn primo, zijn vrouw gebruikt die zeer veel voor het bakken van allerlei broodjes en taarten, ze houden zelf niet zo van pizza. Volgens hun is het een perfect ding en zijn geld ruim waard.Clownteun schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:56:
Hi,
Ik zoek een goede pizzasteen voor op mijn kamado (Large). Ik kwam dit product tegen; de Fredstone. Heeft iemand ervaring met de bakkwaliteiten van dit product? Ik zoek een steen waar ik een mooie knapperige bodem mee kan bakken.
https://www.hetluxebuiten...bq/the-bastard/fredstone/
Goede vleestang, kerntempratuurmeter, handschoenen.Slux schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:04:
[...]
Dank, meteen besteld,![]()
Is er nog een lijstje van de standaard BBQ accessoires die je eigenlijk moet hebben ?
Ik had een bbq gereedschap set bij de ikea gekocht maar dat was echt niks.
PSN - M4uSzi // -
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism