Het is weer gadget-tijd!
Ik kreeg gisteren twee GrateGriddle (20x45) bakplaten binnen \o/

Inwijden met wat spek.

Tja, en daarna maar een stukje zalm er op
Ik ben de foto van het resultaat weer eens vergeten, maar de kant waar het vel niet zat was ontzetten goed gecaremelliseerd. Het velletje was ook wel croky, maar niet echt super. Ik had 'm wat langer op 't vel moeten laten liggen, denk ik.
Waarom twee panelen? Omdat ik niet goed naar de maat heb gekeken. Ik had alleen gekeken of ze qua lengte in mijn gasser zouden passen en ging er van uit dat ze net zo breed waren als de gewone GrillGrate panelen. Nouja, niet dus

Ik heb er nu maar eentje op de koelkast liggen. Die blijft zo lekker schoon en die ga ik van de week maar eens testen met het ontdooien van vlees.
Het eerste nadeel heb ik al wel gevonden in de afwerking. Aan beide korte zijkanten zit een best scherp randje. Niks dat ik er niet vanaf kan vijlen, denk ik, maar irritant is het wel.
Edit: Oh, ook vergeten: Ik heb ook een Grill Daddy gekocht, of iets wat er op lijkt. De afwerking is crap en dat ding lekt aan alle kanten. However, het rooster wordt wel degelijk schoon!
Ik vraag me alleen wel af of ik niet gewoon een met water gevulde plantenspuit in combinatie met een van mijn oude borstels had kunnen gebruiken
Edit2: Ik heb ook nog twee ribeyes op die plaat gedaan. Drie minuten om en om en daarna met de Meater probe indirect. Het indirecte deel was best kort, nog minder dan een paar minuten, maar ik had het vlees ook drie kwartier kamertemperatuur laten komen. Na het rusten zijn ze het ijswater in gegaan en vanmorgen heb ik er eentje gesneden om mee naar het werk te nemen:

Helemaal niet slecht!
[
Voor 25% gewijzigd door
Apie! op 16-05-2019 10:56
]