Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 34 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
M4uSzi schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:39:
[...]
Goede vleestang, kerntempratuurmeter, handschoenen.
Misschien een tip voor een goede vleestang en handschoenen ? ik kwam wat spullen van weber tegen maar weet zeker of dat wel echt goed spul is en of er betere merken op de markt zijn ?.

Ik laat nog een bbq hoekje maken, dan ben ik wel compleet denk, nu alleen nog leren BBQen :X

Hij is wel wat groter dan ik dacht zo KEG

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ldpvvunxL5tLBOc5BTA0Yzgi/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Slux schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:33:
Ik kwam wat spullen van weber tegen maar weet zeker of dat wel echt goed spul is en of er betere merken op de markt zijn ?.
Weber is natuurlijk merk, maar wel heel degelijk. Velen vinden de kolenstarter van Weber veels te duur. Strikt genomen is dat ook zo. Maar hij is verdikkeme degelijk. Ik had een kolenmand je 1 jaar buiten laten staan zonder echte bescherming tegen wind of regen. Niet doorgeroest. Maar het is dus duur.

Als je een Makro pas bezit, daar kan je daar veel goede dingen tegen een schappelijke prijs scoren.

Of je gaat eens bij een barbecuezaak buurten. Ook altijd leuk.

[ Voor 27% gewijzigd door Chevy454 op 09-05-2019 20:46 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Slux schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:06:
Ik heb vandaag eindelijk de KEG ontvangen. *O*

Er staat iets in dat het rooster voor de eerste keer gebruik ingesmeerd moet worden met solid vegetable shortening

Weet iemand wat ze daar mee bedoelen ?
Crisco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
fxs81 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:08:
[...]

Maatje van me heeft zo'n fredstone (de ovale versie) in zijn primo, zijn vrouw gebruikt die zeer veel voor het bakken van allerlei broodjes en taarten, ze houden zelf niet zo van pizza. Volgens hun is het een perfect ding en zijn geld ruim waard.
Goed om te horen! Zojuist besteld. Laat hier tzt wel even weten of ie bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Chevy454 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:43:
[...]

Weber is natuurlijk merk, maar wel heel degelijk. Velen vinden de kolenstarter van Weber veels te duur. Strikt genomen is dat ook zo. Maar hij is verdikkeme degelijk. Ik had een kolenmand je 1 jaar buiten laten staan zonder echte bescherming tegen wind of regen. Niet doorgeroest. Maar het is dus duur.

Als je een Makro pas bezit, daar kan je daar veel goede dingen tegen een schappelijke prijs scoren.

Of je gaat eens bij een barbecuezaak buurten. Ook altijd leuk.
Dank ik ga maar voor weber spul dan, Ik ga vandaag nog even langs de Sligro en Makro voor vlees misschien hebben zij nog wat in de aanbieding, er is helaas geen echte barbecuezaak hier in de buurt alleen maar tuincentrums,
Besteld, maar zag later dat je het beter bij een sexshop kon bestelen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnStaakke
Slux schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:07:
[...]

Dank ik ga maar voor weber spul dan, Ik ga vandaag nog even langs de Sligro en Makro voor vlees misschien hebben zij nog wat in de aanbieding, er is helaas geen echte barbecuezaak hier in de buurt alleen maar tuincentrums,

[...]

Besteld, maar zag later dat je het beter bij een sexshop kon bestelen :X
De Jumbo had het hier ook liggen, en de Sligro heeft het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:30
@Slux Heb je ook de standaard heat deflector erbij gekocht? Deze kan je gemakkelijk vervangen met een gietijzeren wok. Dat is een stuk robuuster vergeleken met het dunne metaal met een emaille laag welke na een pizza sessie al zijn beste tijd heeft gehad. :)

Voor de rest is de BKK 5000 een top ding, daar ga je veel plezier aan beleven! Alleen wel opletten met temperatuur oplopen. Bij een Kamado van keramiek loopt deze lastig af, de BKK is nog beter geïsoleerd en omlaag krijgen van temperatuur is daardoor nog lastiger.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hari-Bo schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:17:
@Slux Heb je ook de standaard heat deflector erbij gekocht? Deze kan je gemakkelijk vervangen met een gietijzeren wok. Dat is een stuk robuuster vergeleken met het dunne metaal met een emaille laag welke na een pizza sessie al zijn beste tijd heeft gehad. :)

Voor de rest is de BKK 5000 een top ding, daar ga je veel plezier aan beleven! Alleen wel opletten met temperatuur oplopen. Bij een Kamado van keramiek loopt deze lastig af, de BKK is nog beter geïsoleerd en omlaag krijgen van temperatuur is daardoor nog lastiger.
Heb je dan juist niet eerder kans dat je, met die gietijzeren wok, de binnenkant beschadigd en dus kan op roest hebt? of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bankie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 21:47
Hoi allemaal,

Ik heb nieuwe Weber master Touch (57cm) gekocht en in elkaar gezet. Alleen de ventilatie gaten aan de onderkant worden niet helemaal afgesloten. Met de hand kan ik de vleugels wel zo verschuiven dat ze perfect afsluiten alleen via de hendel niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sapB1ni.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eAlZCgg.jpg

Is dit een fabrieksfout of maakt dit niet zoveel uit en kun je gewoon prima BBQ-en?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Daan_
  • Laatst online: 18-09 13:43

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vandaag de Joe Classic II compleet + Joe beschermhoes ontvangen om de Junior gezelschap te houden. Eerst twee weken met vakantie, daarna een plekje geven en de fik erin ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bukiFdA6js8WVbxfzRQ653lj/full.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Daan_ op 11-05-2019 11:03 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
@Verwijderd Gietijzer kan je gewoon opnieuw seasonen waardoor je geen roestvorming krijgt. Met de originele heat deflector als de laag van emaille beschadigd is krijg je ook roest en als het tegenzit trekt deze krom door de hitte.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hari-Bo schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:51:
@Verwijderd Gietijzer kan je gewoon opnieuw seasonen waardoor je geen roestvorming krijgt. Met de originele heat deflector als de laag van emaille beschadigd is krijg je ook roest en als het tegenzit trekt deze krom door de hitte.
Ik doel juist precies andersom. Wat ik zo gelezen heb is de KEG aan de binnenkant (en buitenkant) gecoat staal. Zodoende met het gebruik van een gietijzeren deflector, die je er in / er uit haalt, niet veel eerder kans op beschadigen aan de binnenkant van de keg.. of is die coating van dermate kwaliteit dat die kans vrij klein is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 13:06
Bankie schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:53:
Hoi allemaal,

Ik heb nieuwe Weber master Touch (57cm) gekocht en in elkaar gezet. Alleen de ventilatie gaten aan de onderkant worden niet helemaal afgesloten. Met de hand kan ik de vleugels wel zo verschuiven dat ze perfect afsluiten alleen via de hendel niet.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Is dit een fabrieksfout of maakt dit niet zoveel uit en kun je gewoon prima BBQ-en?
Als je er niet uitkomt even met weber support contact opnemen. Service daar is heel goed binnen de garantie. Lijkt overigens of de bladen scheef zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Hari-Bo schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:17:

Ja die had ik erbij besteld, niet echt een solide ding idd, heb jij misschien nog een koop linkje van die wok die je gebruikte ?

Ik ga er van het weekend mee spelen eens kijken of ik die temps een beetje onder controle kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bankie
  • Laatst online: 15-09 21:47
grote_oever schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:10:
[...]

Als je er niet uitkomt even met weber support contact opnemen. Service daar is heel goed binnen de garantie. Lijkt overigens of de bladen scheef zitten.
Thanks, contact opgenomen met Weber en ze sturen een nieuwe kettle op. Inderdaad prima service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:17

ST10©DE

Dus.............

Ik heb een kennis met dezelfde. Die is er erg tevreden over. Staat gewoon het hele jaar buiten ook zonder hoes. Geen probleem.

Alleen, die moet je toch wel kunnen krijgen voor onder de 100 EUR?

(Deze?)

[ Voor 18% gewijzigd door ST10©DE op 10-05-2019 15:24 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:33
Voor de compact Kamado kenners:

Hoelang kun je met 1 run houtskool doen?

Oftewel, kan ik met de AH Grill Guru een PP maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Laatst online: 18-09 13:43

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Welke houtskool gebruik je? Hier zitten nog al wel verschillen tussen..

Ja dat gaat prima met de Guru ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door Daan_ op 10-05-2019 17:05 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:55:
Hoelang kun je met 1 run houtskool doen?
Oftewel, kan ik met de AH Grill Guru een PP maken?
Easy op voorwaarde dat je goed houtskool gebruikt. Hard houtskool gaat langer mee. Zie het filmpje hierboven van het action ei.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Chevy454 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:06:
[...]

Easy op voorwaarde dat je goed houtskool gebruikt. Hard houtskool gaat langer mee. Zie het filmpje hierboven van het action ei.
Wat is goed houtskool ? ik had een zak weber bij de gama vandaan, zeker ook niet al te best ?.
Gebruikt hier niemand briketten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Slux schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:47:
[...]

Wat is goed houtskool ? ik had een zak weber bij de gama vandaan, zeker ook niet al te best ?.
In een kamado gebruik je geen briketten. Goed houtskool. Grote blokken hardhout. Geen vervuiling. Ik heb bij de Hornbach een zak GrillGuru kolen gehaald. Redelijk tevreden over. Gaan lang mee (1 blok zit nu al voor de 3e sessie mee te smeulen.
Er zijn betere schijnbaar, maar verzendkosten en niet genoeg opslagruimte om zoveel te bestellen.

Heb ook wel eens wat noodzakken gehaald bij de action, lidl en big bazar. Allen zijn snel weggebrand.
Action kwaliteit verschilt dramatisch. Soms vrij goede blokken, maar laast een zak met hoop vervuiling (bladeren) en gruis.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ai, ik zie dat ik 1 belangrijk iets vergeten ben te melden.

PP in 1 run zonder bij te vullen.
Goed houtskool vziw Dammers of Black Ranch?
Andere tips uiteraard welkom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Slux schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:47:
Wat is goed houtskool ? ik had een zak weber bij de gama vandaan, zeker ook niet al te best ?

Zeker wel. Maar hangt af van je noden.
In de KEG kunnen briketten en houtskool want metaal. In een keramische kamado wil je houtskool ivm de lage airflow en mogelijke chemische vervuiling.

Als briketten gebruik ik dus ecobrasa, beste ervaring mee. Greek fire briketten was ik niet heel tevreden over want kon deze moeilijk stapelen. (Ook met gebroken staven had ik moeite in een minion zonder waterpan). Met als gevolg ongelijke verbranding en dus temperatuur.

Fire up kokos was zeker een goede reserve.
NeutraleTeun schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:46:
Ai, ik zie dat ik 1 belangrijk iets vergeten ben te melden.

PP in 1 run zonder bij te vullen.
Goed houtskool vziw Dammers of Black Ranch?
Andere tips uiteraard welkom.
Een 13" rooster kamado heeft een grotere vuurkorf. In dat filmpje van BBQ Reinhessen zag je dat het action ei met black ranch het makkelijk trok. Met Dammers weet ik het niet 100% zeker. Ik meen dat Dammers een zachtere houtskool is wat dus sneller op is. Maar je red het een run wel mee schat ik zo.
kmf schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:21:
In een kamado gebruik je geen briketten. Goed houtskool. Grote blokken hardhout. Geen vervuiling. Ik heb bij de Hornbach een zak GrillGuru kolen gehaald. Redelijk tevreden over. Gaan lang mee (1 blok zit nu al voor de 3e sessie mee te smeulen.
Een kleine kamado wil je ook geen big block gebruiken. Want dan heb je slecht 1 blok erin. Je wilt dan juist iets kleinere stukken.

Die Grill Guru vond ik wel fijn. Die ging makkelijk aan, gaf een fijne rooksmaak en ging vrij lang mee. Die alternatieven zijn leuk om te proberen.

Ik heb nog 3 zakken houtskool van een actie van vuur en rook, een zak dammers en een halve zak black ranch. Die black ranch kan je niet in een kleine kamado gebruiken, die stukken zijn veels te groot. Je moet dan al sorteren en dan heb je op het einde de grote stukken.

Inmiddels gebruik ik de grote stukken in de niclan voor lage temperaturen door 3 stukken aan te steken op tegenovergestelde plekken ipv 1 "groot" fikkie.

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 10-05-2019 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Check check. Formaat van dat ei in het filmpje (Action) lijkt verdacht veel op die AH Grill Guru. Maar blijkbaar is deze GG dus een maatje groter?

Check, blijkbaar 49% meer oppervlakte.
Ah fuck it. Toch maar proberen zo'n voucher proberen te bemachtigen.

[ Voor 27% gewijzigd door NeutraleTeun op 10-05-2019 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:23:
Check check. Formaat van dat ei in het filmpje (Action) lijkt verdacht veel op die AH Grill Guru. Maar blijkbaar is deze GG dus een maatje groter?

Check, blijkbaar 49% meer oppervlakte.
Ah fuck it. Toch maar proberen zo'n voucher proberen te bemachtigen.
Heel slim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ia1w57FBOFCL7MHbgoXUmjTL/medium.jpg
Noooo :X

En de vuurkorf is ook weer gebarsten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WYhetitulAHUv9AsXLHJORcF/medium.jpg
Demmit, die zit er nog geen jaar in. Plus, ik heb 'm amper gebruikt in dt jaar...

Ik heb geen idee hoe dat stalen rekje gebroken is. Ik heb 'm sowieso niet laten vallen, maar ik hoop dat ie na te bestellen is. Online kon ik 'm in ieder geval niet vinden.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
@Slux
De wok moet een bepaalde maat hebben, die staat op mijn blog vermeld. Diegene die ik ervoor gebruikte was van een AH actie.

@Verwijderd
Als je het onderstel van de originele heat deflector gebruikt om de wok erin te plaatsen. Dan komt de wok niet tegen de binnencoating aan.

@Apie! Dat is balen! Welke kamado heb je eigenlijk?

[ Voor 10% gewijzigd door Hari-Bo op 11-05-2019 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Apie! schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 05:51:
[Afbeelding]
Noooo :X

En de vuurkorf is ook weer gebarsten:
[Afbeelding]
Demmit, die zit er nog geen jaar in. Plus, ik heb 'm amper gebruikt in dt jaar...

Ik heb geen idee hoe dat stalen rekje gebroken is. Ik heb 'm sowieso niet laten vallen, maar ik hoop dat ie na te bestellen is. Online kon ik 'm in ieder geval niet vinden.
https://www.kamadobbq.nl/onderdelen/
https://www.kamadobbq.nl/kamado-accessoires/

( maar ook via bol.com en vrijwel alle bbq-shops )

Mijn vuurkorf is onlangs ook gescheurd, maar hou het even zo, lijkt me geen invloed te hebben op de werking ( alleen uithalen zal wat lastig zijn :+ )

Maar ipv het rekje, zou ik gelijk voor zo'n divide en conquer gaan

[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 11-05-2019 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Wanneer en hoe loopt die actie voor de GG kamado ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnStaakke schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 08:29:
Vanaf 20 mei . Via de ah bonus aktie .Via een bon die krijgt online bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

@Hari-Bo @FreshMaker Dit is de Kamado Joe Junior en hoewel deze vuurkorf al een keer is vervangen, is dit nog binnen de 5 jaar garantie. (Gekocht in 2015) Wel jammer dat deze vuurkorf er pas augustus vorig jaar in zit en ik 'm amper heb gebruikt. De originele vuurkorf was dus ook gebarsten en die heb ik letterlijk gebruikt tot ie uit elkaar viel. (Ook op advies van de verkoper toen)

Die vuurkorf is het probleem niet zo. Die is online wel te bestellen. Desnoods in het buitenland, maar het originele rekje zag ik nergens te koop staan. Dat komt misschien ook doordat ik zocht op rek/rack en niet op het woord platesetter kon komen :+
Deze kan misschien, maar die is 14" en geen 13.5". Dat zou net te groot kunnen zijn om het rooster er goed op te laten passen. Nouja, eerst maar eens wachten wat de dealer ervan zegt.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
@Apie! dat is mooi balen maar KJ heeft een goede service. Maar misschien is een WOO een mogelijkheid?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:14

zeroday

There is no alternative!

Bavette in de 'aanbieding' bij de Hanos .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d3z3PTrEMrTMhREWz5ypOGsm/full.jpg

[ Voor 123% gewijzigd door zeroday op 11-05-2019 12:55 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Chevy454 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:25:
@Apie! dat is mooi balen maar KJ heeft een goede service. Maar misschien is een WOO een mogelijkheid?
WOO?

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

@Slux Inderdaad flauw :/ Are you trying to woo me?

;)

Ik kreeg net een mailtje van de dealer. De vuurkorf wordt sowieso vervangen. Van de plate setter kon ie op de foto niet zien of ie origineel was en of het dus in aanmerking komt voor vervanging onder garantie. Ik heb geen idee hoe je dat kunt zien, maar ik heb nog maar twee foto's opgestuurd.

Blown past falling sands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ha, er bestaat er ook eentje voor de Kamado Joe Junior : Woo

Goed om te weten dat ik opties heb, maar wacht eerst nog even de dealer af.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Apie! schreef op zondag 12 mei 2019 @ 08:01:
Goed om te weten dat ik opties heb, maar wacht eerst nog even de dealer af.
Welke dealer als we mogen vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

@Chevy454 Dat is rokenenkoken.nl. Ik heb de KJJ toen bij kamadojoe.nl gekocht, maar die site wordt nu vanuit de USA beheerd. In 2016 heb ik een mailtje van ze gehad dat ik me voor garantie voortaan bij rokenenkoken.nl mocht melden.

Op zich wel leuk om te ervaren hoe garantie wordt afgehandeld. Ik hoef er zelden aanspraak op te doen, maar het is wel een belangrijk criterium als ik mijn research voor een mogelijk nieuwe aankoop aan het doen ben.

Blown past falling sands

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dankzij de 20% kortings-aktie van Intratuin heb ik een upgrade van de kleine naar een grote kamado :) Van de Action naar de Bastard Large Solo

Helaas nog geen tijd gehad om er echt wat op te bereiden, dus alleen nog maar voor proef gestookt.

Deze past uiteraard niet in het Ikea meubeltje, dus hier ga ik nog wat voor bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ITaWaAq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

bartbh schreef op zondag 12 mei 2019 @ 13:00:
Dankzij de 20% kortings-aktie van Intratuin heb ik een upgrade van de kleine naar een grote kamado :) Van de Action naar de Bastard Large Solo

Helaas nog geen tijd gehad om er echt wat op te bereiden, dus alleen nog maar voor proef gestookt.

Deze past uiteraard niet in het Ikea meubeltje, dus hier ga ik nog wat voor bouwen.

[Afbeelding]
Hoe groot heb jij je gat voor je Action Kamado gemaakt op het ikea ding? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Precies groot genoeg zodat deze erin blijft hangen op de 'verdikking'. Dus even de omtrek op die plek meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

bartbh schreef op zondag 12 mei 2019 @ 13:25:
Precies groot genoeg zodat deze erin blijft hangen op de 'verdikking'. Dus even de omtrek op die plek meten.
ok .. circa 31 en 32 cm . da's gelukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Ik heb toen nog wel 2 latjes onder het blad geschroefd om te voorkomen dat deze kan splijten op de gelijmde delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

zeroday schreef op zondag 12 mei 2019 @ 13:54:
[...]

ok .. circa 31 en 32 cm . da's gelukt ;)
Klopt, ik had 31,5cm. Zie ook dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

JPS schreef op zondag 12 mei 2019 @ 16:23:
[...]

Klopt, ik had 31,5cm. Zie ook dit topic.
vandaag het eitje maar eens vol opgestookt .. +400 graden .. wauw ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
zeroday schreef op zondag 12 mei 2019 @ 17:32:
vandaag het eitje maar eens vol opgestookt .. +400 graden .. wauw ..
Vilt, anyone? De lijm verhard bij die hoge temperaturen. Dan is die action kamado economisch total loss :+

Having that said, na een jaar intensief gebruik zit het vilt er matig uit bij mij. Dus na 2 jaar niet slecht.

[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 12-05-2019 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Chevy454 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:09:
[...]

Vilt, anyone? De lijm verhard bij die hoge temperaturen. Dan is die action kamado economisch total loss :+

Having that said, na een jaar intensief gebruik zit het vilt er matig uit bij mij. Dus na 2 jaar niet slecht.
Ik heb hem nu 3 keer gestookt .. vandaag 1/4 van een varkensnek voor PP erop gedaan. Geen reden om veel te maken omdat we toch maar met z'n 3-en zijn. en de tijdsduur is dan pak um weg 4 uur of zo om hem te maken, dit keer zonder inspuiten, volgende keer toch doen omdat je dan daar een mooie saus van kan maken als je het dan weer opvangt..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 12:54
Zo na veel meelezen en doorzoeken van het topic word het toch tijd dat ik me ook een meld. Een maand geleden onze Kamado Joe Clasic II ontvangen en tot nu toe met volle tevredenheid. Dit na veel wikken / wegen / vergelijken en nog een keer opnieuw ;)

Uiteraard horen er dan plaatjes bij :).

Kamado Joe II (deurtjes zitten momenteel ook vast).

BBQ Tafel

Eerste pizza:

Pizza

Spare Ribs van afgelopen weekend:

Spare Ribs

Al met al nog veel aan het experimenteren met het optimaal regelen van de temperatuur en het ontdekken wat allemaal mogelijk is.

[ Voor 13% gewijzigd door jbcyber op 13-05-2019 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronn0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 14:19
jbcyber schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:26:
Zo na veel meelezen en doorzoeken van het topic word het toch tijd dat ik me ook een meld. Een maand geleden onze Kamado Joe Clasic II ontvangen en tot nu toe met volle tevredenheid. Dit na veel wikken / wegen / vergelijken en nog een keer opnieuw ;)

[Afbeelding: BBQ]+

Eerste pizza:
[Afbeelding: Pizza]

[Afbeelding: Spare Ribs]

Al met al nog veel aan het experimenteren met het optimaal regelen van de temperatuur en het ontdekken wat allemaal mogelijk is.
Pizza ziet er lekker uit (de ribs ook). Die zijn hier helaas vaak te nat, de pizza's. Maar het gaat al steeds beter, de volgende keer wat andere mozzarella gebruiken, dan komt mijn pizza er hopelijk ook een keer goed uit

Heeft iemand hier ervaring met de iKamand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Martinusz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:49:
[...]

Volgens mij is het hetzelfde formaat als een Bastard Compact (rooster 33cm), dus dan zou je kunnen kijken voor de plate setter daarvan.
Bastard Compact heatdetector aangeschaft, maar hij past niet :'(

Denk dat ik maar eens bij intratuin moet gaan buurten om te kijken of ze daar een passende kunnen leveren voor die Urban Chef Egg 37cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Intratuin raad aan om een pizza steen te gebruiken die ze op voorraad hebben.
Ben benieuwd :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ik heb gisteren maar eens een poging gedaan om een Cote de boeuf klaar te maken op de braai.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w8IjFfwJS0FWvIip0riHL4VW/medium.jpg
Hier ligt ie langzaam te garen tot 46C. Het was nog best moeilijk om de temperatuur laag te houden. Met dat kleine beetje kolen er onder zat ie rond 128C.
Het hout wat er in de bak zit is eikenhout en sekelbos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BiOzuRPnbgLIDt7pkU5f82RR/medium.jpg
Hier probeer ik 'm dicht te schroeien. De bovenkant ging prima, maar de onderkant ging wat moeilijker. In plaats van dat ie caramelliseerde, kwam er de eerste minuut allemaal van dat bruine vocht uit. Ik denk dat ik die toevallig net boven wat kooltjes heb gelegd die niet gloeiend heet waren.

Daarna 20 minuten laten rusten en de binnenkant was prachtig rosé. Ondanks dat er af en toe best wat rook in de bak zat, was er geen overdreven rooksmaak. Best subtiel eigenlijk.
(Geen foto van gemaakt,, want hongerrrr Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3d69fa03a4db0bf96fe4b5feb8044de1/full.gif )

En gloeiende, gloeiende! Wat wordt die vuurbak heet als ie zo aan het fikken is, en dan had ik 'm nog maar voor max 2/3e vol. Ik heb er een paar keer voor gestaan om het hout even te herschikken, maar als je zo even bezig bent geweest heb je echt het gevoel alsof je hele gezicht en ogen zijn uitgedroogd.

Na de CdB heb ik nog twee worstjes op de braai klaar gemaakt voor de vrouw. Er zaten op dat moment nog 3 flinke zwarte stronken hout in de vuurbak en helaas was dat al bijna uitgebrand. Daardoor werd de temperatuur een stuk lager en ontstond er redelijk wat rook. Ik heb dat hout nog 3x moeten aansteken om te voorkomen dat 't oversmoke-te worstjes zouden worden. Daar moet ik in de toekomst nog wat op zien te vinden.

Al met al was het weer leuk :)

Blown past falling sands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:36
JohnStaakke schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 08:29:
Van 21 mei t/m 2 juni kun je een voucher kopen bij Albert Heijn. Met die code kun je op de website van GG de bbq bestellen en zij zorgen voor dat deze bij je thuis bezorgd wordt. Bestel dan wel de aanbieding van platesetter+aspook+hoes erbij voor 60euro want die platesetter ga je echt wel nodig hebben en wat je meteen mee besteld wordt ook gratis bezorgd.

[ Voor 5% gewijzigd door Gadgeteer op 13-05-2019 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online

Eerste pizza:

Leuk meubel! In het kader van "ik moet nog" is dit zelfbouw of gekocht? En wat voor blad ligt erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:36

Kraz

Saving the world

bartbh schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:43:
[...]
Leuk meubel! In het kader van "ik moet nog" is dit zelfbouw of gekocht? En wat voor blad ligt erop?

Eerste pizza:

Ik gok dat hij m ergens in het zuiden van NL heeft gehaald waar ze een beetje luxe buitenshuis kunnen leveren? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
Yogibeer schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:36:
[...]

Bastard Compact heatdetector aangeschaft, maar hij past niet :'(

Denk dat ik maar eens bij intratuin moet gaan buurten om te kijken of ze daar een passende kunnen leveren voor die Urban Chef Egg 37cm.
:o je moet niet gelijk alles bestellen, wel ff dubbel checken meten enzo ;)
Yogibeer schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:14:
Intratuin raad aan om een pizza steen te gebruiken die ze op voorraad hebben.
Ben benieuwd :D
Maar waar gaat die pizzasteen op rusten dan? het idee is dat er iets komt te hangen tussen kolen en rooster, met een vrije rand eromheen waar hete lucht langs kan.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 16:08

Halfkakkende

Vandring

Na enkele jaren gebruik te hebben gemaakt van een IKEA barbecue (prima om snel wat stukjes vlees/groente te bereiden) heeft vrouwlief mij eind zomer vorig jaar verrast met een Black Bastard Compact. Nu het mooie weer wederom in aantocht komt zou ik deze graag gaan gebruiken.

Een ding wat mij echter tegenhoudt is de hoogte van dat ding (of eerder het gebrek eraan). Nu ben ik zelf niet al te handig en heb ik ook niet de juiste tools om een eigen tafel te maken of een Bekvam aan te passen, dus ben eigenlijk op zoek naar een alternatief, zonder daar 100’en euro’s aan uit te geven. Nu vroeg ik mij af of mensen ervaring hebben met het neerzetten van de Compact op een tafel? Of wordt dit te heet? Eventueel alternatieven?

Daarnaast ben ik op zoek naar een thermometer. Veel gelezen over de thermometers van Ali, maar ik zou er graag een hebben die ik via de telefoon kan bijhouden. Het lijkt erop dat de iGrill 3, hoewel prijzig, doet wat ik zoek, maar her en der lees ik dat deze enkel werkt met een Weber Genesis barbecue. Hoewel het mij stug lijkt: klopt dit?

Tot slot lijkt het me ook leuk om tzt experimenteren met zaken als ribs, pulled pork, etc. Hoe moet de verstandhouding met de buren zijn om ’s nachts de Bastard aan te laten staan (:+), of valt het wat rook/geur eigenlijk wel mee?

Uiteraard zijn andere tips, must haves en weetjes altijd handig, hoewel het topic hier volgens mij al vol mee staat.

Hopelijk kan ik binnenkort ook meepraten over creaties en de juiste kolen :).

[ Voor 4% gewijzigd door Halfkakkende op 13-05-2019 18:12 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 14:25
Halfkakkende schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:02:
Na enkele jaren gebruik te hebben gemaakt van een IKEA barbecue (prima om snel wat stukjes vlees/groente te bereiden) heeft vrouwlief mij eind zomer vorig jaar verrast met een Black Bastard Compact. Nu het mooie weer wederom in aantocht komt zou ik deze graag gaan gebruiken.

Een ding wat mij echter tegenhoudt is de hoogte van dat ding (of eerder het gebrek eraan). Nu ben ik zelf niet al te handig en heb ik ook niet de juiste tools om een eigen tafel te maken of een Bekvam aan te passen, dus ben eigenlijk op zoek naar een alternatief, zonder daar 100’en euro’s aan uit te geven. Nu vroeg ik mij af of mensen ervaring hebben met het neerzetten van de Compact op een tafel? Of wordt dit te heet? Eventueel alternatieven?

Daarnaast ben ik op zoek naar een thermometer. Veel gelezen over de thermometers van Ali, maar ik zou er graag een hebben die ik via de telefoon kan bijhouden. Het lijkt erop dat de iGrill 3, hoewel prijzig, doet wat ik zoek, maar her en der lees ik dat deze enkel werkt met een Weber Genesis barbecue. Hoewel het mij stug lijkt: klopt dit?

Tot slot lijkt het me ook leuk om tzt experimenteren met zaken als ribs, pulled pork, etc. Hoe moet de verstandhouding met de buren zijn om ’s nachts de Bastard aan te laten staan (:+), of valt het wat rook/geur eigenlijk wel mee?

random tafel, baksteen (lees; vuurvaste steen) er op, bbq er op en gaan.

voor thermometer kan ik deze aanraden; inkbird ibt-6x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Kamadootje in de bekende ikea tafel gestopt. 1e keer in de beits .. even getest of de ronding goed genoeg is ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/th4BsNiQ30CsoCC3iGOgVN3n/full.jpg

zitten nog te overleggen of we hem zo of over de lengte willen hebben. Op zich is dit de 1e keuze omdat het zo het makkelijkst is voor ons qua ruimte en handelbaarheid.

[ Voor 57% gewijzigd door zeroday op 13-05-2019 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Het grootste risico is dat je buren zo verlekkerd raken dat ze komen mee eten :)
Een low&slow sessie ruikt niet naar kolenrook maar naar heerlijke vleesgaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 12:54
bartbh schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:43:
[...]
Kraz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:58:
[...]

[...]

Ik gok dat hij m ergens in het zuiden van NL heeft gehaald waar ze een beetje luxe buitenshuis kunnen leveren? :9
Is inderdaad in het zuiden van het land maar zelf gemaakt met wat hulp van mijn vader en inspiratie van internet.

Blad ik hardsteen (Belgische volgens mij) wat ik 2de hands heb kunnen aanschaffen en bij de lokale steenhouwer op maat heb laten zagen. Daarnaast een paar Douglas balken (ook 2de hands) en planken om het geheel af te maken.

Al met al 1 avond zagen en schaven van balken / planken. Op een zaterdag alles op maat gemaakt en in elkaar geschroefd.

Ben nog aan het denken of ik het hout behandel of laat vergrijzen.

Als het richting winter gaat wellicht nog een kleinere maken die ik kan verrijden. Achter in de tuin is voor de zomer ideaal met terras en wat schaduw. Echter in de winter niet echt.

[ Voor 8% gewijzigd door jbcyber op 13-05-2019 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga een buiten keuken maken met U beton bloks. iemand tips voor werkblad wat goed tegen de weersinvloed kan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 09:44

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Nu ben ik zelf niet al te handig en heb ik ook niet de juiste tools om een eigen tafel te maken of een Bekvam aan te passen, dus ben eigenlijk op zoek naar een alternatief, zonder daar 100’en euro’s aan uit te geven.
Heb jij geen buurman ofzo met een decoupeerzaag? Dat is letterlijk wat je nodig hebt om een gat in de bekvam te zagen.
Ik heb een bouwemmer gebruikt om de cirkel af te tekenen.(juiste diameter) een gaatjesl geboord om het zaagje in te steken...en zagen maar. Daarna schuurpapiertje langs de braampjes...klaar. Is letterlijk 20 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Martinusz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:05:
[...]

:o je moet niet gelijk alles bestellen, wel ff dubbel checken meten enzo ;)

[...]

Maar waar gaat die pizzasteen op rusten dan? het idee is dat er iets komt te hangen tussen kolen en rooster, met een vrije rand eromheen waar hete lucht langs kan.
Het betreft een pizza steen op pootjes die er precies op past. Dus dat klopt wel.

Ach wilde het gewoon graag hebben en heb het ook gewoon weer retour gestuurd. Die steen haal ik vanavond op bij de intratuin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44

Uiteraard zijn andere tips, must haves en weetjes altijd handig, hoewel het topic hier volgens mij al vol mee staat.

Ok, een tweaker zonder power tools? :? :>
Een decoupeerzaag is toch wel het eerste dat je nodig hebt. Geen idee hoe oud je bent, maar als je een huis hebt, heb je een (klop)boor en een decoupeerzaag nodig. Al is het maar om het in je schuur/garage/tuinhuis te leggen :+ .
Als je het nooit nodig hebt (ah, hier heb je hem al nodig! Voor je BBQ hobby) dan voldoet zelfs een goedkope parkside (lidl webshop) of een Skill (gereedschapcentrum.nl).

Dat daargelaten:
Een goedkope amazon.de/Ali/Ikea thermometer voldoet in het begin gewoon. De extra data die je kan inzien (de curve) is leuk, maar doet weinig voor je resultaat. Zorg dat je minimaal 2 probes kan aansluiten. Liever meer. Bijv; 2 in je PP en 1 op je rooster. Ik heb zelf een GrillEye Pro Plus. Erg fijn. Je kan ook voor de normale Grilleye gaan. De Igrill heb ik ooit gezien en wat info over opgezocht. De 3 is niet het betere model dan de 2, maar een andere uitvoering van een andere fabrikant ofzo. Mocht je dus de normale Igrill willen, dan moet je de 2 hebben. Dacht ik....

Roken:
Een tip om te beginnen:
ixl85 in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"
Het draait allemaal om controle (rook, temp, rub, lakken, etc).
Het roken doe je eigenlijk alleen in het begin. Als je vlees boven de 30/35 graden komt heeft het minder effect. Ik zelf doe van 0/30 graden en net voor ie er af gaat. De rest van de tijd moet je temp stabiel blijven. Doe je dat goed, dan ruik je vrijwel niks.
En voor de momenten dat je wel rookt: Zoek een goede plek zodat de rook niet tegen je schutting aanwaait, blijft hangen bij je schuurtje/aanbouw en zo bij de buren naar binnen gaat. Airflow :), ook voor je afvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Laatst online: 22:13

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

zeroday schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:52:
Kamadootje in de bekende ikea tafel gestopt. 1e keer in de beits .. even getest of de ronding goed genoeg is ..

[Afbeelding]

zitten nog te overleggen of we hem zo of over de lengte willen hebben. Op zich is dit de 1e keuze omdat het zo het makkelijkst is voor ons qua ruimte en handelbaarheid.
De Grill Guru Compact is volgens mij iets groter dan de Action variant, toch? Gaat die ook nog passen tussen de latjes van het Ikea tafeltje?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 14:22
Yogibeer schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:11:
[...]

Het betreft een pizza steen op pootjes die er precies op past. Dus dat klopt wel.

Ach wilde het gewoon graag hebben en heb het ook gewoon weer retour gestuurd. Die steen haal ik vanavond op bij de intratuin :)
Rust het rooster dan direct op de pizzasteen? Is dat wel goed voor de airflow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Bracha25 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:42:
[...]

Rust het rooster dan direct op de pizzasteen? Is dat wel goed voor de airflow?
Nee, de steen staat op pootjes. Het rooster steunt dan op de pootjes van de steen.
Medew. Intratuin wist mij te verzekeren dat het goed werkt. Zal het morgen eens even testen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

Goedkope action kogelgrill aan het modden geweest. Hij ging steeds uit bij het gebruik van de deksel omdat er geen ventilatie gaatjes voor aanvoer van vers O2 waren. 7(8)7

De Chinezen hadden blijkbaar alleen het regulator schuifje in het deksel gekopieerd maar niet bedacht dat vuur ook aanvoer van lucht nodig heeft. :X

Dat is met een goede boormachine natuurlijk snel opgelost. >:)

Meteen de briketten bak onder handen genomen (just to be on the safe side).

Nu nog iets verzinnen hoe ik de aanvoer door de drie luchtgaten kan gaan reguleren. Voor nu maar plugjes van alufolie gemaakt. Voor 3 gaatjes 2 of 1.

Afbeeldingslocatie: http://gamesdust.nl/uploads/ae5d9aeb643daa0867a2789b68a37ec5.jpg

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ma9ma schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:56:
[...]

De Grill Guru Compact is volgens mij iets groter dan de Action variant, toch? Gaat die ook nog passen tussen de latjes van het Ikea tafeltje?
Doorsnede is van die 33 ..
en die van de Action 27 . .scheelt 5 cm .

mijn ronding was +5cm van de 27 ongeveer.. dus jou ronding zou dan wellicht / misschien +38~40 moeten zijn
die Bekvam is 50cm op het smalste gedeelte . .zou dus moeten kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 14:22
Yogibeer schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:46:
[...]

Nee, de steen staat op pootjes. Het rooster steunt dan op de pootjes van de steen.
Medew. Intratuin wist mij te verzekeren dat het goed werkt. Zal het morgen eens even testen.
Oké ben heel benieuwd. Als het rooster op de pootjes steunt, waar steunt de steen dan op? Wacht de bevindingen wel af😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Laatst online: 22:13

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

zeroday schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:53:
[...]

Doorsnede is van die 33 ..
en die van de Action 27 . .scheelt 5 cm .

mijn ronding was +5cm van de 27 ongeveer.. dus jou ronding zou dan wellicht / misschien +38~40 moeten zijn
die Bekvam is 50cm op het smalste gedeelte . .zou dus moeten kunnen ;)
Op zich heen je gelijk. Het moet in het tafelblad passen. Echter het tafelblad steekt uit ten opzichte van de poten en de latjes tussen de poten, net onder het blad. Een gat in het tafelblad is OK, maar je wil volgens mij niet (een deel van de) dragende latjes weg zagen. Vandaar mijn vraag.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
Clownteun schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:47:
[...]

Goed om te horen! Zojuist besteld. Laat hier tzt wel even weten of ie bevalt
Eerste ervaringen met de Fredstone in combinatie met de nieuwe Bastard Urban Large zijn erg positief. Pizza’s komen er heel netjes uit op 350 gr, 4 minuten. Bodem perfect.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H1aQi7u.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door artfuldodger op 14-05-2019 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ma9ma schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:18:
[...]

Op zich heen je gelijk. Het moet in het tafelblad passen. Echter het tafelblad steekt uit ten opzichte van de poten en de latjes tussen de poten, net onder het blad. Een gat in het tafelblad is OK, maar je wil volgens mij niet (een deel van de) dragende latjes weg zagen. Vandaar mijn vraag.
Volgens mij had ik dat detail over het hoof gezien vanavond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:19

vectormatic

Warlock of the doorlock

switchboy schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:59:
Goedkope action kogelgrill aan het modden geweest. Hij ging steeds uit bij het gebruik van de deksel omdat er geen ventilatie gaatjes voor aanvoer van vers O2 waren. 7(8)7

De Chinezen hadden blijkbaar alleen het regulator schuifje in het deksel gekopieerd maar niet bedacht dat vuur ook aanvoer van lucht nodig heeft. :X

Dat is met een goede boormachine natuurlijk snel opgelost. >:)

Meteen de briketten bak onder handen genomen (just to be on the safe side).

Nu nog iets verzinnen hoe ik de aanvoer door de drie luchtgaten kan gaan reguleren. Voor nu maar plugjes van alufolie gemaakt. Voor 3 gaatjes 2 of 1.

[Afbeelding]
Ik zou nog wat meer gaatjes maken, weet niet precies hoe groot dat ding is, maar als ik kijk naar de luchtaanvoer op mijn weber smokey joe, en naar hoe laag dat ding kwa hitte hangt met het deksel er op...

plus 1 voor de bosch boor trouwens, volgens mij heb ik thuis dezelfde liggen 8)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerpassion
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-02-2024
AH aanbieding , grill guru compact (staat nog niet online);

https://www.grillguru.nl/...ay-GG-Compact_50x60cm.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door beerpassion op 15-05-2019 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Het zal nog even duren, maar binnenkort in ons nieuwe huis kunnen we ook eindelijk barbecueen. Nu nog op zoek naar een goede grote variant. Het worden geen kolen, we hebben vroegah regelmatig bij m'n schoonouders op een Weber ge-bbq'd, maar dat vond ik toch net een stuk minder dan een gas versie. M'n ouders hebben daar 1 van en dat gaat lekker snel :9 Misschien minder het authentieke gevoel, maar het is nog steeds lekker.

Het zal hoe dan ook een stuk beter worden dan die mini variant die we soms op het balkon gebruikten :')

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
het grappige is dat hoe meer je gaat bbqen hoe meer je juist wil dat het langzaam gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Leipo schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:03:
[...]

het grappige is dat hoe meer je gaat bbqen hoe meer je juist wil dat het langzaam gaat ;)
We hebben het helaas 10 jaar hier moeten missen ;(

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:19

vectormatic

Warlock of the doorlock

@ByteMe_ Ieder zn ding natuurlijk, geniet er vooral van en laat je niet gek maken door anderen.

Dat gezegd hebbende, als ik snel en op gas eten wil maken zet in het gasfornuis wel aan :P, BBQen is voor mij lekker ontspannen aanklooien met vuur en buiten zijn, dat het langzamer is en meer gedoe oplevert is voor mij een feature, geen bug ;)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:24

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

ma9ma schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:18:
[...]

Ik heb het destijds gemeten in een bekvam en zoals ik gemeten heb ging het niet passen. Uiteindelijk heb ik een ÄPPLARÖ serveertafel volledig verbouwt. Achteraf denk ik dat het goedkoper was geweest om zelf een meubel te bouwen maarja hij staat inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

@ByteMe_ Ik heb hier ook nog een gasser staan en met COBB Jack Daniels rookpellets in een alu-envelopje/smokertube kun je toch nog een klein beetje houtskool smaak/geur krijgen.

Edit: met andere pellets zal het vast ook kunnen, maar ik heb de beste resultaten met deze JD pellets.

[ Voor 23% gewijzigd door Apie! op 15-05-2019 11:11 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Is er een zoekterm voor diy plate setters voor een Guru compact?

In een set kost die hier 60 en los 40.
Als het goedkoper kan, is dat leuk meegenomen.

Heb al zitten zoeken maar kon zo 123 geen alternatieven vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

vectormatic schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:11:
[...]

Ik zou nog wat meer gaatjes maken, weet niet precies hoe groot dat ding is, maar als ik kijk naar de luchtaanvoer op mijn weber smokey joe, en naar hoe laag dat ding kwa hitte hangt met het deksel er op...

plus 1 voor de bosch boor trouwens, volgens mij heb ik thuis dezelfde liggen 8)
Dit kan ik inmiddels bevestigen. Hij gaat niet meer uit met het deksel erop maar koelt wel af. Goed excuus om de boor weer tevoorschijn te halen. >:)

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:36
In de BBQ special folder staat hij. Geen idee of/wanneer ze hem online zetten. De folder is er al een poosje in de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Het is weer gadget-tijd!

Ik kreeg gisteren twee GrateGriddle (20x45) bakplaten binnen \o/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jOrPmQId4RFb5jwdFoXMqmBD/medium.jpg
Inwijden met wat spek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5r3H5KrvAVOspNov4lOuzkeQ/medium.jpg
Tja, en daarna maar een stukje zalm er op :9

Ik ben de foto van het resultaat weer eens vergeten, maar de kant waar het vel niet zat was ontzetten goed gecaremelliseerd. Het velletje was ook wel croky, maar niet echt super. Ik had 'm wat langer op 't vel moeten laten liggen, denk ik.

Waarom twee panelen? Omdat ik niet goed naar de maat heb gekeken. Ik had alleen gekeken of ze qua lengte in mijn gasser zouden passen en ging er van uit dat ze net zo breed waren als de gewone GrillGrate panelen. Nouja, niet dus :+ Ik heb er nu maar eentje op de koelkast liggen. Die blijft zo lekker schoon en die ga ik van de week maar eens testen met het ontdooien van vlees.

Het eerste nadeel heb ik al wel gevonden in de afwerking. Aan beide korte zijkanten zit een best scherp randje. Niks dat ik er niet vanaf kan vijlen, denk ik, maar irritant is het wel.

Edit: Oh, ook vergeten: Ik heb ook een Grill Daddy gekocht, of iets wat er op lijkt. De afwerking is crap en dat ding lekt aan alle kanten. However, het rooster wordt wel degelijk schoon!
Ik vraag me alleen wel af of ik niet gewoon een met water gevulde plantenspuit in combinatie met een van mijn oude borstels had kunnen gebruiken :+

Edit2: Ik heb ook nog twee ribeyes op die plaat gedaan. Drie minuten om en om en daarna met de Meater probe indirect. Het indirecte deel was best kort, nog minder dan een paar minuten, maar ik had het vlees ook drie kwartier kamertemperatuur laten komen. Na het rusten zijn ze het ijswater in gegaan en vanmorgen heb ik er eentje gesneden om mee naar het werk te nemen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Dg1mLF1Icmh9MrzLYiC14VYE/medium.jpg
Helemaal niet slecht!

[ Voor 25% gewijzigd door Apie! op 16-05-2019 10:56 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met de webber igrill 2 ? ik wil tussen 2 bbq de temperatuur kunnen meten

andere tempatuurmeters mag ook

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2019 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 16:37
Ik gebruik de Inkbird (Ali express oid). 2 Sensoren, 1 klem je op het rooster voor bbq temp en 1 steek je in je gerecht. Er is een prima app voor die via bleutooth inzicht geeft en meldingen geeft als je onder of boven de ingestelde temp komt. Prima ding! Geloof dat de Ikea er ook een goed alternatief heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 08:03
De platesetter zat er niet bij toch?

Dan vind ik deze flyer echt heel erg misleidend.
Ideaal voor low & slow cooking, roken, grillen en pizza bakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Misha schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:29:
[...]

De platesetter zat er niet bij toch?
Dan vind ik deze flyer echt heel erg misleidend.

[...]
Tsja.. het kan allemaal wel zonder de accessoires, maar of het resultaat dan bevredigend is, dat antwoord laat zich raden ..
Ben benieuwd of er nog verwezen wordt in de winkel naar die desbetreffende accessoires want daar gaan ze nog een klein beetje geld op verdienen. De rest weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
zeroday schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:32:
[...]

Tsja.. het kan allemaal wel zonder de accessoires, maar of het resultaat dan bevredigend is, dat antwoord laat zich raden ..
Ben benieuwd of er nog verwezen wordt in de winkel naar die desbetreffende accessoires want daar gaan ze nog een klein beetje geld op verdienen. De rest weinig.
Nou, nee. Volgens Grill Guru kan dat dus niet zonder platesetter...
Want wil je langzaam stukken vlees garen, zalm roken of spare-ribs en pulled pork roosteren? Dan heb je de plate setter (heat deflector) nodig.
Bron: https://www.grillguru.nl/...u-compact-accessoire-set/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:09
Misha schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:34:
[...]

Nou, nee. Volgens Grill Guru kan dat dus niet zonder platesetter...

[...]

Bron: https://www.grillguru.nl/...u-compact-accessoire-set/
Spareribs of een Tomahawk steak langzaam garen zonder plate setter kan uiteraard niet, dan ben je gewoon aan het grillen op lage temperatuur.

[EDIT]
60 euro voor de plate setter, regenhoes en aspook volgens de grillguru site zelf.
https://www.grillguru.nl/...u-compact-accessoire-set/

[EDIT2]
@Misha klopt helemaal.. de flyer is gewoon niet correct want je kunt niet slow cooking op dat ding zonder extra spullen.

[ Voor 26% gewijzigd door Nopheros op 16-05-2019 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
En dus is hij niet ideaal, wat de flyer wel pretendeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Misha schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:37:
En dus is hij niet ideaal, wat de flyer wel pretendeert
zoiets noemt met 'Marketing' en daar kun je op afstuderen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

heeft er iemand een 'regenhoes' die over de 'Bekvam' ikea kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bendeh
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23:30
Apie! schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:08:
Het is weer gadget-tijd!

Ik kreeg gisteren twee GrateGriddle (20x45) bakplaten binnen \o/
Mag ik vragen waar je die en die grill grate besteld hebt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:22:
Ik loop al een langere tijd met een idee rond, en dat is dit weekend weer gaan borrelen in mijn hoofd. WAF heeft al min of meer goedkeuring (ik heb nog wel een lijst klussen die je allang al eens af zou hebben, en er liggen nog wat halve projecten van je ... :+ ).

Enfin : ik wil een braai, maar dan wel zelfgebouwd. Van steen. En niet alleen een braai.

Het idee is eigenlijk heel simpel : ik wil een kruising tussen een braai, een betonnen bouwmarkt bbq en een smoker achtig iets.
Braai bouwen is redelijk straight forward (denk ik) : kwestie van uitdenken, uittekenen, uitleggen en metselen maar.
Afmetingen zullen gelimiteerd zijn aan roosters die enigzins makkelijk en betaalbaar te verkrijgen zijn. Voor nu heb ik mijn zinnen gezet op een rooster maat van 1 meter breed en 50 cm diep.
Aan de zijkant zal dan nog een vuurbox/kolenmaker moet komen. Eerst gedachte was dat die wel als onderdeel te koop zouden zijn. Klopt, maar daar vragen ze zonder blikken of blozen 200 euro voor. Vind ik wat te gortig. Dat moet vast ook wel met steen kunnen.

Tot nu toe is het redelijk een braai wat ik aan het uitleggen ben. Maar ik wil er ook een deur in maken (hoe? Geen idee! Nergens is zoiets te koop, dus het valt of staat met of dit op maat te krijgen is voor een schappelijke prijs).
Idee is om ergens helemaal aan de zijkant kolen te leggen (aan de kolenmaker kant) en het vlees op het rooster. De warmte van de kolen mag dan niet recht omhoog naar de schoorsteen kunnen, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat daar een goede oplossing voor zal zijn.

Op deze manier heb je een alles in 1 bbq:
- Lekker braaien (vuurtje stoken, grote vlammen. Eigen houtskool on the spot maken)
- Ouderwets grillen (hete kolen onder het rooster)
- Low and slow : een relatief kleine hoeveelheid kolen/hout aan de zijkant, warmte en rook forceren via de vleeskant, deur dicht en zuurstof aanvoer regelen met een schuif aan de zijkant

Tips en ideeën om zoiets te realiseren zijn welkom. Ook leuke adressen voor onderdelen voor een dergelijk project. Ook out of the box ideeën zoals 'haal bij de gamma een RVS instelbaar luchtrooster voor beïnvloeden van de lucht aanvoer in low and slow stand'
Inmiddels vergevorderde plannen hiervoor. Verschillende plekken bekeken in de tuin, uiteindelijk besloten om en losstaande houten schuur een "extend your schuur now" behandeling te geven.
In de tuin staat een schuur van 6 bij 4.
De zijtkant (die 4m breed/diep is) word verleng met een overkapping. De overkapping zal een zelfde dak krijgen.
Hierdoor komt er een overkapping van 4 bij 4 aan de schuur. De kant waar de overkapping tegen de schuur aan komt te staan, zal de kan worden waar de braai komt.
Tegen die wand aan komt er een werkblad in de vorm van een U zodat er lekker veel ruimte is. De stenen braai tegen de bestaande schuur in het midden van de 4 meter, links en rechts van die braai bouw ik mijn 2 huidige kogels in het blad.
Vervolgens kan ik alle apparatuur (koelkast, vriezer, biertap) mooi inbouwen onder de werkbladen.

Vanavond nog even de laatste keer tekening en hout doornemen met mijn bouwmaatje en dan morgen al het hout bestellen.
Wanneer de overkapping er staat, kan er begonnen worden aan het betonnen werkblad in de vorm van een U. Als dat er staat kan ik aan de daadwerkelijke braai beginnen.
Nog een lange weg te gaan dus, maar er komt schot in :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
Koffie schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:27:
[...]

Inmiddels vergevorderde plannen hiervoor. Verschillende plekken bekeken in de tuin, uiteindelijk besloten om en losstaande houten schuur een "extend your schuur now" behandeling te geven.
In de tuin staat een schuur van 6 bij 4.
De zijtkant (die 4m breed/diep is) word verleng met een overkapping. De overkapping zal een zelfde dak krijgen.
Hierdoor komt er een overkapping van 4 bij 4 aan de schuur. De kant waar de overkapping tegen de schuur aan komt te staan, zal de kan worden waar de braai komt.
Tegen die wand aan komt er een werkblad in de vorm van een U zodat er lekker veel ruimte is. De stenen braai tegen de bestaande schuur in het midden van de 4 meter, links en rechts van die braai bouw ik mijn 2 huidige kogels in het blad.
Vervolgens kan ik alle apparatuur (koelkast, vriezer, biertap) mooi inbouwen onder de werkbladen.

Vanavond nog even de laatste keer tekening en hout doornemen met mijn bouwmaatje en dan morgen al het hout bestellen.
Wanneer de overkapping er staat, kan er begonnen worden aan het betonnen werkblad in de vorm van een U. Als dat er staat kan ik aan de daadwerkelijke braai beginnen.
Nog een lange weg te gaan dus, maar er komt schot in :Y)
Klinkt goed. Hou ons op de hoogte met foto's, altijd leuk om zulke projecten te volgen.

Hier begonnen met mijn verrijdbare bbqtafel/buitenkeukentje. Zodra er beetje resultaat is hier Ook eens foto droppen. :)

PSN - M4uSzi // -

Pagina: 1 ... 34 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism