Zo ..dat was een rokerig weekend. 3 dagen lang met bbq bezig geweest
Vrijdag
Voorbereidingen voor zondag. Een grote pot varkenswangetjes in bockbier gestoofd, pulled chicken met bockbier gemaakt en het stuk buikspek wat al een week in de Zeeuws spek marinade lag indirect naar de 75 graden gebracht.
De kippendijen eerst lekker in de Buxton Hall Barbecue Chicken Rub gezet, daarna gegrild op de braai. In een DO wat ui en knoflook aangefruit, daarna afgeblust met bbq saus. Toen dit weer wat op temperatuur kwam heb ik er 2 flesjes bockbier bijgedaan, en daarna de gegrilde kip.
Dit lekker laten pruttelen tot de kip getrokken kon worden.
De varkenswagentjes heb ik eerst ontvliesd en daarna in stukjes gesneden. Eerst in de DO het vlees aangebakken vervolgens het vleest even eruit scheppen en ui en knoflook aanfruiten. Daarna nog een in stukjes gesneden winterpeen erbij. Vervolgens de wangetjes weer terig in de pan, samen met een bosje verse kruiden. Ook hier weer het nodige vocht toegediend in de vorm van bockbier.
voor nog meer smaak heb ik er ook nog een potje fond in gemaakt, hoe meer smaak hoe beter

Ook dit weer lekker laten pruttelen zodat het vlees gaar en zacht kon worden.
De buikspek had ik een week geleden in de Zeeuws spek marinade gezet. Met liefde iedere dag even gemasseerd en omgedraaid. Deze op de kamado gelegd met wat stukjes rookhout en deze rustig naar de 75 graden gebracht.
Zaterdag
Hier heb ik lang naar uitgekeken! Vandaag een workshop Indisch buitenkoken. Ik hou van kopen op open vuur én van Indisch eten. Dit word een topdag!
Eerst moest ik nog 'even' naar puntje Friesland, net even voor Dokkum. Een ritje van 1.5 uur.
We werden ontvangen met een kop koffie toebroek en pandancake en kregen we een korte introductie.
Daarna gingen we aan de slag met het maken van diverse gerechten. Op het menu: nasi, babi ketjap, atjar ketimoen, rendang, padang, sambal goreng udang, sambal goreng telor, pisang goreng, pangsit en ketjap boontjes.
Tussendoor dronken we nog een kop indo thee, en grilde we heerlijke satetjes om van te snoepen.
voor het eerst in mijn leven met een joy stove mogen werken, leuk ding (jammer dat ze niet meer te krijgen zijn).
Zondag
Onze lokale slijter had vandaag een bockbier proeverij op de planning staan, en wij waren ingehuurd om bij elk biertje een lekker gerechtje te serveren.
Uiteindelijk hebben we meer dan de de helft van de gerechtjes kunnen maken met het bier erin erin verwerkt.
Het menu:
Brouwerij 't IJ - IJbok
Gerookte pompoensoep met bockbier
Gallivant - Bocktopussy
Moinkballs
Stadsbrouwerij 013 - Bokkige Boom
Curryworst met bockbier
Brouwerij De Brabandere - Kwaremont Bokbier
Broodje pulled chicken met bockbier
Brouwerij Noordt - Bok
Broodje geplukte zalm met honing-mosterd-dille saus
Het Brouwdok - Bolder Bock
Gestoofde wangetjes met bockbier
Brouwerij Kees - Indian Summer
Zeeuws spek
Brouwerij Artemis - Imperial Bock
Gegrilde ananas met kaneelsuiker, rum en een chocolade-bockbier saus.
Maandag
Viel tegen, gewoon weer naar kantoor. Kut dag