-Jaap-io schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:59:
[...]
Ziet er weer goed uit, maar dat kan ook niet anders met zoโn buiten keuken๐
Geen pizza vandaag? ๐
:strip_exif()/f/image/kgrUrmcNuTvzkOJvTjqxVssv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RHEesEDdzEBzpPA27UA8WflH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F1zO8si4M4hYoQCUzJuZ2l5o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cGLZkgD2P6eYACucjzBJq6Fi.jpg?f=fotoalbum_large)
Die kon niet achterblijven he. 18 stuks gemaakt ๐๐
-Jaap-io schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:59:
[...]
Ziet er weer goed uit, maar dat kan ook niet anders met zoโn buiten keuken๐
Geen pizza vandaag? ๐
Basement Bios ---- Exo-S
Precies dit heb ik ook een keer gehadASS-Ware schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:56:
[...]
Bij nader inzien, zoiets heb ik ook es gehad en toen bleek mijn probe defect te zijn.
Alles kan stuk.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Oops โฆ volgende keer maar in een braadslee of druipbak?Gongbao schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:22:
Dat is raar, de temp klopt wel. Delen zijn wel al mooi geklommen, maar een groot deel in het midden is idd nog steeds dezelfde temp.
Opnieuw ingepakt en omgedraaid, al zal dit vast niets doen.
ps; ik was wel dom, op de dunne stukken met de thermapen er helemaal doorheen geprikt inclusief alu folie...
Altijd leuk om Tweakers tegen te komenbvsteyn schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:24:
[...]
Leuk je even gesproken te hebben..wilde wel langer blijven, maar de kids waren er klaar mee..![]()
Volgende keer zal ik andere rub proberen...
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Ik gebruik de thermometers van mijn Webers nooit, ik gebruik mijn flameboss of pit probes van mijn inkbird. De thermometers in de deksel zijn net zo betrouwbaar als Joran van der SlootMystikal schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:47:
Thermometer van mijn Bastard was kapot. Reken ze voor een vervangende thermometer 110,- incl verzenden.
Dat is toch echt bizar. Ik snap het verdienmodel en de marges die gemaakt moeten worden op reserveonderdelen, maar ik vind dit echt bizar voor een consumenten product.
Ik ben uiteindelijk voor een alternatief gegaan van 5,- wat in de basis er hetzelfde uitziet...
Meer mensen met soortgelijke ervaringen bij hun bbq's?
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Wij hebben een vergelijkbaar stuk liggen. Gaat vanavond op de Bastard. Hoe lang duurde het bij jou voordat je op 55 graden kern zat?ASS-Ware schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:28:
Vandaag een stuk Iberico Lomo.
Vet kruislings ingesneden, pezo er op en even boven direct vuur een kleurtje gegeven.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daarna indirect verder.
[Afbeelding]
De BBQ op 140-150C gehouden tot de kern op 55C zat.
[Afbeelding]
10 minuten laten rusten en aansnijden maar.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn bordje.
[Afbeelding]
Helemaal super.
Voor gewoon wat grillen is de dome thermometer van mijn Grill Guru accuraat genoeg. Geen zin om dan een probe te gebruiken die toch maar in de weg zit.Paganstars schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:47:
[...]
Ik gebruik de thermometers van mijn Webers nooit, ik gebruik mijn flameboss of pit probes van mijn inkbird. De thermometers in de deksel zijn net zo betrouwbaar als Joran van der Sloot
Heb je een link naar het recept van die onderste? Zijn dat pepers of paprika?Wackmack schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:45:
Bosten butt was zo lekker, perfecte combi qua zoetheid. Verder mooie rookring en direct weer door!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met de BBQ op 140-150C, 52 min.Timmert schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:41:
[...]
Wij hebben een vergelijkbaar stuk liggen. Gaat vanavond op de Bastard. Hoe lang duurde het bij jou voordat je op 55 graden kern zat?
Voor grillen, lees hogere temperaturen, is het ook beter om die thermometer er uit te laten, de meesten kunnen niet tegen hele hoge temperaturen.barrymossel schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:42:
[...]
Voor gewoon wat grillen is de dome thermometer van mijn Grill Guru accuraat genoeg. Geen zin om dan een probe te gebruiken die toch maar in de weg zit.
Er liggen hier nu ook pides op, ongeveer 250 graden, lekker op de dome thermometer...ASS-Ware schreef op zondag 11 juni 2023 @ 17:29:
[...]
Voor grillen, lees hogere temperaturen, is het ook beter om die thermometer er uit te laten, de meesten kunnen niet tegen hele hoge temperaturen.
Heel makkelijk, je kan kiezen tussen een jalapeรฑo's of kleine paprika's. Kies zelf altijd voor het eerste. Verder kies ik altijd voor Philadelphia icm cheddarkaas. Op het op einde nog even wat bbq saus erop.Chrosser schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:51:
[...]
Heb je een link naar het recept van die onderste? Zijn dat pepers of paprika?
4130 WP zuidelijke oriรซntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Paganstars schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:47:
De thermometers in de deksel zijn net zo betrouwbaar als Joran van der Sloot
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Hi Ha Hopjesvla
Dat ziet er idd erg droog uit. Zonde. Ben je erachter gekomen waarom het zo droog is?peacelord schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:21:
Resultaat was smaakvol maar droog vlees. Wel te kanen, maar dan met saus. Ik sta weer met beide benen op de grond. Lesje in bescheidenheid.
nopes, wel onder een slagerspapiertje. Afkoelen is in dit geval ook onderdeel van de bedoeling, dan kan het vet weer wat opstijven.Hopjesvla79 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:07:
40 minuten rusten..wikkel je hem dan nog in handdoeken ofzo, in een koelbox? Anders is die flink afgekoeld lijkt me.
Ik denk dat ik weet welke leverancier het is, ik heb die flat ook ooit gehad, helemaal geschoond van het vet, hierdoor werd het droog. Volgende keer een whole packer kopen die veel vet heeft, zelf schonen. Zie mijn brisket post. Mijn eigen slager weet hoe ik het wil hebben dus trimt al redelijk wat weg, maar niet zoveel dat er geen vet meer in zit.peacelord schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:21:
Vandaag de sprong gewaagd aan een brisket. Het was een wat lastig stuk, dwz dun en mager. 1 van de nadelen van online vlees kopen. Over de leverancier zal ik discreet zijn, hij staat wel in het lijstje vd TS.
Het was een stuk van 2300 gram grain fed uit Uruguay.
[Afbeelding]
Hij was met 90 graden roken vrij vlot op de 70 graden. Omdat het allemaal lekker vlot ging eerst geprobeerd zonder slagerspapier. Maar dat gaf geen soelaas, na 3 uur geen enkele beweging toch maar ingepakt en daarna na 3 uur naar de 90 graden. Hierna nog een uurtje in de koelbox.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Resultaat was smaakvol maar droog vlees. Wel te kanen, maar dan met saus. Ik sta weer met beide benen op de grond. Lesje in bescheidenheid.
Beter papier gebruiken geen keukenrolprekz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:37:
Heeft er iemand een handigheidje om een gietijzeren rooster in te smeren qua seasoning?
Ik gebruik nu eigenlijk altijd een stuk keukenrol waar ik de olie (arachide) op doe, maar ik merk vaak dat er papier op het rooster achter blijft. En ik ervaar dat er toch regelmatig een grotere klodder op zit dan eigenlijk gewenst.
Ik heb een golvend napoleon rooster dus dat maakt het allemaal (voor mijn gevoel) wat lastiger.
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
ik gebruik altijd een siliconen bak-kwast met wat criscoprekz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:37:
Heeft er iemand een handigheidje om een gietijzeren rooster in te smeren qua seasoning?
Ik gebruik nu eigenlijk altijd een stuk keukenrol waar ik de olie (arachide) op doe, maar ik merk vaak dat er papier op het rooster achter blijft. En ik ervaar dat er toch regelmatig een grotere klodder op zit dan eigenlijk gewenst.
Ik heb een golvend napoleon rooster dus dat maakt het allemaal (voor mijn gevoel) wat lastiger.
[ Voor 7% gewijzigd door Leipo op 12-06-2023 09:59 ]
Bakkwast inderdaad! Kan je meteen ook gebruiken voor het insmeren van spareribs als je m niet nodig hebt voor je rooster.Leipo schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:58:
[...]
ik gebruik altijd een siliconen bak-kwast met wat crisco
dit gebruik ik bij al mijn gietijzer (dutch ovens/skillets/etc)
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Knip een washandje in repen, rol een reep op en bind deze vast zodat je een rolletje over houdt. Die kun je dan met je BBQ tang in de olie dopen en over je rooster wrijven. Is ook te hergebruikenprekz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:37:
Naar zo'n tip was ik opzoekFaeshaas schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:08:
[...]
Knip een washandje in repen, rol een reep op en bind deze vast zodat je een rolletje over houdt. Die kun je dan met je BBQ tang in de olie dopen en over je rooster wrijven. Is ook te hergebruiken
Hier hoor je dikke tip bij te zeggen.Faeshaas schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:08:
[...]
Knip een washandje in repen, rol een reep op en bind deze vast zodat je een rolletje over houdt. Die kun je dan met je BBQ tang in de olie dopen en over je rooster wrijven. Is ook te hergebruiken
[ Voor 17% gewijzigd door aritmeester op 12-06-2023 10:53 ]
Wat jij beschrijft kan natuurlijk ook, dat is een heel vaak gebruikte methode. Een belangrijke reden om een reverse sear te doen is dat het bij houtskoolgestookte barbecues vaak een stuk gemakkelijker is om de temperatuur van laag naar hoog te krijgen dan andersom.Russel88 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:55:
Vraagje over een dikke stuk biefstuk. Zondag ik ik een Cote de Boeuf of een tomahawk op de bbq doen.
Ik lees veel over de reverse sear methode. Maar waarom reverse sear en niet eerst eerst dicht schroeien en daarna op lage temperatuur garen?
Bij de laatste methode weet je eerder wat de eind temperatuur is, bij een reverse sear is dat lastiger te bepalen aangezien het schroei process nog moet beginnen als je de thermometer eruit haalt.
Top. Bedankt voor je antwoord. Ik was dan ook van plan om te searen op de kolen starter en niet op de bbq zelf. Rooster op de starter en het is loei heet.Tomatoman schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:06:
[...]
Wat jij beschrijft kan natuurlijk ook, dat is een heel vaak gebruikte methode. Een belangrijke reden om een reverse sear te doen is dat het bij houtskoolgestookte barbecues vaak een stuk gemakkelijker is om de temperatuur van laag naar hoog te krijgen dan andersom.
Ziet eruit alsof je alleen de flat had ipv een whole packer met een point en flat.peacelord schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:21:
Vandaag de sprong gewaagd aan een brisket. Het was een wat lastig stuk, dwz dun en mager. 1 van de nadelen van online vlees kopen. Over de leverancier zal ik discreet zijn, hij staat wel in het lijstje vd TS.
Het was een stuk van 2300 gram grain fed uit Uruguay.
[Afbeelding]
Hij was met 90 graden roken vrij vlot op de 70 graden. Omdat het allemaal lekker vlot ging eerst geprobeerd zonder slagerspapier. Maar dat gaf geen soelaas, na 3 uur geen enkele beweging toch maar ingepakt en daarna na 3 uur naar de 90 graden. Hierna nog een uurtje in de koelbox.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zie 2 potentiรซle oorzaken;Russel88 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 07:05:
[...]
Dat ziet er idd erg droog uit. Zonde. Ben je erachter gekomen waarom het zo droog is?
Ah de eeuwige discussie grain fed vs grass fed.Technofreakz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:52:
[...]
Ziet eruit alsof je alleen de flat had ipv een whole packer met een point en flat.
Heb je het vlees geinjecteerd? En heb je hem zelf getrimd? Het ziet er nogal mager uit. Ik persoonlijk gebruik alleen usa grain fed of Wagyu. Als ik brisket maak.
Paganstars schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:54:
[...]
Ah de eeuwige discussie grain fed vs grass fed.
Zou nog wel een keer Wagyu willen proberen, maar iets te prijzig
[ Voor 14% gewijzigd door Technofreakz op 12-06-2023 16:58 ]
Bij reverse sear is het vlees gelijkmatig roze, bij eerst searen krijg je een dikke grijze rand.Russel88 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:55:
Vraagje over een dikke stuk biefstuk. Zondag ik ik een Cote de Boeuf of een tomahawk op de bbq doen.
Ik lees veel over de reverse sear methode. Maar waarom reverse sear en niet eerst eerst dicht schroeien en daarna op lage temperatuur garen?
Bij de laatste methode weet je eerder wat de eind temperatuur is, bij een reverse sear is dat lastiger te bepalen aangezien het schroei process nog moet beginnen als je de thermometer eruit haalt.
[ Voor 25% gewijzigd door ASS-Ware op 12-06-2023 17:37 ]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Ik doe meestal 140-150C indirect tot een kern van 48C.copykat schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:37:
Gister mn Ierse pichania klaargemaakt.
Gekruid en ingesneden met wat knoflook er in.
Grid temp van 100 naar max 145 gedurende de cook tot 45 kern temp.
Eerst op zn vetcap gelegd direct vuur toen omgebouwd naar indirect.
[Afbeelding]
Ik had de flatpoint er afgesneden om spiesjes temaken.
[Afbeelding]
Die heb ik op gril temp gemaakt.
Daarna de homp weer uit folie gehaald en afgeseard. Flames... Maar niet verbrand.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het zag er heerlijk uit maar was eigenlijk best taaiig. 45 min denk ik op de gril voor 45 kern.
Niet voor mij maar mn vrouw vond het minder.
Uit eindelijk die lapjes nog even na gegrild om ze zachter te maken.
Ik heb vermoedelijk. Iets verkeerd gedaan.
Maar ik zou nu de pichania meer behandelen als suddervlees.ondanks dat het vrij mager dr uitziet.
Langer en hogere kern temp zeg 55 60. Voordat ik ombouw naar direct grillen.
En dan door grillen tot 66 70 kern denk ik.
Of als steaks.
De lams shaslicks waren wel erg mals.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Als ik je laatste foto zie, heb ik eerder het idee dat je met de draad mee hebt gesneden in plaats van haaks erop?copykat schreef op maandag 12 juni 2023 @ 18:04:
Kan t ook zijn dat het gewoon te lang in de vriezer gelegen heb?
Hoe zie je dat aan de plakjes?RobinFM schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:29:
[...]
Als ik je laatste foto zie, heb ik eerder het idee dat je met de draad mee hebt gesneden in plaats van haaks erop?
Volgens mij lopen de spiervezels van links naar rechts, vooral goed te zien op plakje 3 en 5 (van onderen geteld.) De plakken zijn ook van links naar rechts gesneden. Dat is dus met de draad mee en niet tegen de draad in, lijkt me. En dat zou de taaiheid wel verklaren. Maar ik ben ook geen expert...ASS-Ware schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:35:
[...]
Hoe zie je dat aan de plakjes?
Ik kan de draad alleen zien door naar de vleeskant te snijden en maak dan ook 2 sneetjes die ik na het bereiden makkelijk kan zien.
Ik heb ook videos gezien waarin men de draad kan zien na het afsnijden van een stukje.
Maar hoe dan?
Nou eh ik heb in iedergeval niet erg opgelet voordat ik t op de bbq plaatste.RobinFM schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:29:
[...]
Als ik je laatste foto zie, heb ik eerder het idee dat je met de draad mee hebt gesneden in plaats van haaks erop?
[ Voor 7% gewijzigd door copykat op 12-06-2023 23:19 ]
Je hebt vast gelijk, ik zie het niet.RobinFM schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:45:
[...]
Volgens mij lopen de spiervezels van links naar rechts, vooral goed te zien op plakje 3 en 5 (van onderen geteld.) De plakken zijn ook van links naar rechts gesneden. Dat is dus met de draad mee en niet tegen de draad in, lijkt me. En dat zou de taaiheid wel verklaren. Maar ik ben ook geen expert...
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Dat had ik wel gedaan om elke centimeter kruislinks..(net door t vlies heen in t vlees.)donleone83 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 06:58:
@copykat het lijkt ook alsof je de fat cap niet ingesneden hebt. Dan trekt je vlees samen, en helemaal als je begint met de fat cap op direct vuur.
Niet veel anders dan dat ik gedaan heb. Al heb ik niet erg veel zout gebruikt.De standaard reverse sear stelt mij nooit teleur bij picanha. Ik zout een paar uur van te voren het vlees, met extra zout op de fat cap. Op lage temp (120 graden ongeveer) indirect door tot een kern van 45 graden (met de fat cap naar boven), even rusten onder slagerspapier terwijl ik de bbq ombouw, en dan met de fat cap naar onder affakkelen tot ongeveer 52 graden. Daarna nog 5 tot 10 minuten laten rusten en dan aansnijden.
Ik vermoed dat het een beetje een combinatie is geweest.Maar nogmaals: picanha is van zichzelf ook gewoon stugger vlees dan bijvoorbeeld ossenhaas of rib-eye. Picanha (maar bijvoorbeeld ook bavette) zijn populair geworden door de bbq hype (en terecht, want goed klaargemaakt is het heerlijk) maar zijn van oudsher juist stukken die meer gezien worden als โwerkvleesโ.
[ Voor 10% gewijzigd door copykat op 13-06-2023 07:52 ]
Noskos the pulled pork.chimera2 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:03:
Ik wil vanmiddag moink balls maken.
wat/welke voor rub gebruiken jullie hiervoor?
In ieder geval eentje met weinig zout, ze kunnen heel snel heel zout worden is mijn ervaringchimera2 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:03:
Try SCE to Aux
Zelf de basis rub maken van Noskos: https://www.bbq-nl.com/basis-barbecue-rub/chimera2 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:03:
Nee te mager zeker niet, injectie dit keer niet, ga ik wel doen bij de wedstrijden. Heb genoeg briskets gemaakt ondertussen, altijd Black Angus, maar ben nog steeds niet heilig overtuigd van de meer waarde van wagyu...Technofreakz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:55:
[...]
[Afbeelding]
Denk dat jou stuk vlees te mager was. En had je het ook geรฏnjecteerd?
En ik begin geen discussie over de afkomst van het vlees.. ik geef alleen aan wat voor mij goed werkt en waar ik goede ervaringen mee heb.
Good Shit Rub van Big Cock Ranch.chimera2 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:03:
The Taste van No Rubbisch.chimera2 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:03:
Tegenwoordig doe ik door het gehakt onze Italian en de buitenkant van de ballen met onze all purpose (beide dus Smoke&BBQ).chimera2 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:03:
Persoonlijk ben ik geen fan van Wagyu maar Irish Prime, iets minder vet en ook prijstechnisch een stuk interessanter.Paganstars schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:54:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Hari-Bo op 13-06-2023 12:41 ]
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
Bij ons in de lokale Plus ligt Australian Wagyu in de vriezer. Misschien het proberen waard. Is niet zo heel duur.Paganstars schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:54:
[...]
Is dat een whole packer brisket?Moosjes schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:00:
[...]
Bij ons in de lokale Plus ligt Australian Wagyu in de vriezer. Misschien het proberen waard. Is niet zo heel duur.
Ja dat is waar, maar ja een whole packer Wagyu a5 denk dat ik daar een leuke bbq van kan kopendefusion schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:28:
"Wagyu" komt in verschillende gradaties natuurlijk
De 'echte' japanse A5/BMS12 wagyu wil ik ook nog wel eens proberen, maar vind het vooralsnog ook wat te duur.
Maar ik verwacht wel dat het nogal een verschil is met betaalbaardere wagyu uit andere landen met een lagere BMS-score. Als je alleen al die foto's ziet van de marmering![]()
Mijn ervaring met Iers rundvlees is niet best, meestal vind ik het veel te taai. Makro verkoopt veel Iers rundvlees en daar loop ik altijd met een grote boog omheen. Het Schotse rundvlees is wรฉl prima.copykat schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:37:
Gister mn Ierse pichania klaargemaakt.
[โฆ]
Het zag er heerlijk uit maar was eigenlijk best taaiig.
Hmm, nooit issues mee gehad, altijd goed.Tomatoman schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:45:
[...]
Mijn ervaring met Iers rundvlees is niet best, meestal vind ik het veel te taai. Makro verkoopt veel Iers rundvlees en daar loop ik altijd met een grote boog omheen. Het Schotse rundvlees is wรฉl prima.
Daar kwam het ook vandaan.Tomatoman schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:45:
[...]
Mijn ervaring met Iers rundvlees is niet best, meestal vind ik het veel te taai. Makro verkoopt veel Iers rundvlees en daar loop ik altijd met een grote boog omheen. Het Schotse rundvlees is wรฉl prima.
Dat komt van een boom.copykat schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:13:
[...]
Daar kwam het ook vandaan.
Heeft de Makro ook schors vlees?
Braziliaanse amazone boomlarven?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
https://inamood.nl/recepten/gevulde-paprika-bbq/Gonadan schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:37:
* Gonadan wil ook een kamado
Loop nu al jaren met een kogel te klooien en daar kan je prima indirect dingen mee doen maar het echte toffe werk durf ik er niet in aan. Zou graag langduriger dingen doen zoals drogen, roken of low&slow etc.
Alleen nog wat recepten vinden die mijn vriendin over de streep trekken want dat is niet zo'n vleeseter.
Het is niet dat vlees niet mag, het gaat er alleen niet om grote hoeveelheden in en moet zeker niet rood zijn. Vis gaat er in principe moeilijker in maar zalm van een plankje is wel een goed idee, dat zal wel bevallen gok ik.Faeshaas schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:39:
[...]
https://inamood.nl/recepten/gevulde-paprika-bbq/
https://bbq-junkie.nl/bbq...eesy-hasselback-potatoes/
Vis mag wel?
https://www.bbqexperience...-cederhout-gerookte-zalm/
Deze staan iig hier op het lijstje omdat ze wel goed bevallen
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wellicht zijn er ovengerechten die ze lekker vindt en die wel een rook/bbq smaakje kunnen hebben? Zo ben ik dol op lasagna.....Gonadan schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 20:05:
[...]
Het is niet dat vlees niet mag, het gaat er alleen niet om grote hoeveelheden in en moet zeker niet rood zijn. Vis gaat er in principe moeilijker in maar zalm van een plankje is wel een goed idee, dat zal wel bevallen gok ik.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Flikker3 uur een kip op je kogel en serveer deze. Wacht tot ze klaagt dat hij aangebrand, taai, droog en rauw tegelijk is - afhankelijk van waar je hebt aangesneden. En mompel daarna zachtjes "dat was met een kamado niet gebeurt, en via Koffie kan ik vast een leuke deal krijgen"Gonadan schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:37:
* Gonadan wil ook een kamado
Loop nu al jaren met een kogel te klooien en daar kan je prima indirect dingen mee doen maar het echte toffe werk durf ik er niet in aan. Zou graag langduriger dingen doen zoals drogen, roken of low&slow etc.
Alleen nog wat recepten vinden die mijn vriendin over de streep trekken want dat is niet zo'n vleeseter.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Waarom heb je de vierkante gekocht in plaats van de ronde??Koffie schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:53:
Vanavond even een begin gemaakt met het inbranden van de Blacksmith, over 1.5 geef ik een feestje dus dan moet hij klaar en schoon zijn.
Ik was wel verbaasd over hoe snel de plaat op temperatuur was met een relatief weinig brandstof. Bij m'n braai ben ik langer bezig en meer bos aan het wegfikken voor dezelfde temperatuur
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[ Voor 0% gewijzigd door Loft op 13-06-2023 22:22 . Reden: typo ]
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Een vierkante heeft meer oppervlak dan een ronde. Iedereen heeft een ronde, deze is vierkant. En last but not least: ik ben dealer van die vierkante en niet van die rondeLoft schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 22:15:
[...]
Waarom heb je de vierkante gekocht in plaats van de ronde??
Wat zijn de pro/con van beide... Ik overweeg toch serieus zoiets erbij te doen... Blijft een mooie manier van vuur en voedsel
Ik was aan het kijken naar een Ofyr van 1m doorsnede.. Maar die vierkant is ook gewoon cool.Koffie schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 22:24:
[...]
Een vierkante heeft meer oppervlak dan een ronde. Iedereen heeft een ronde, deze is vierkant. En last but not least: ik ben dealer van die vierkante en niet van die ronde
Voor beide is wat te zeggen, maar persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van het grotere oppervlakte (hij is 1 bij 1!).
If I agreed with you, we'd both be wrong.
[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 13-06-2023 23:44 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Op zich een slim idee, maar ik heb te veel wel succesvol afgeleverd om dat geloofwaardig te maken. Denk ook niet dat ik er zo'n vierkante vlamtafel doorheen krijg.Koffie schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:49:
Flikker3 uur een kip op je kogel en serveer deze. Wacht tot ze klaagt dat hij aangebrand, taai, droog en rauw tegelijk is - afhankelijk van waar je hebt aangesneden. En mompel daarna zachtjes "dat was met een kamado niet gebeurt, en via Koffie kan ik vast een leuke deal krijgen"
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Geen probleem, leveren we gewoon een rondeGonadan schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:06:
[...]
Op zich een slim idee, maar ik heb te veel wel succesvol afgeleverd om dat geloofwaardig te maken. Denk ook niet dat ik er zo'n vierkante vlamtafel doorheen krijg.
Heb even in je webshop gegluurd, maar bij zo'n ding zit net zoveel accessoires als een BGE.
[ Voor 38% gewijzigd door Gonadan op 14-06-2023 10:50 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ben een zeikerd hoor, maar het is Boston. Van de plaats.Wackmack schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:45:
Bosten butt was zo lekker, perfecte combi qua zoetheid. Verder mooie rookring en direct weer door!
Helemaal gelijkVinnocchio schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:18:
[...]
Ik ben een zeikerd hoor, maar het is Boston. Van de plaats.
[ Voor 17% gewijzigd door Wackmack op 14-06-2023 15:04 ]
Een hele picanha snijd je met de draad mรฉe. Zodat de eters de uiteindelijke steaks tijdens het eten tรฉgen de draad in kunnen snijden.RobinFM schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:29:
[...]
De logica daarvan ontgaat mij eigenlijk, om eerlijk te zijndbzfan schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:22:
[...]
Een hele picanha snijd je met de draad mรฉe. Zodat de eters de uiteindelijke steaks tijdens het eten tรฉgen de draad in kunnen snijden.
zie: YouTube: Picanha - with or against the grain? #shorts
En dat geld voor alle grote stukken vlees in principe.. (dat snapt die gast hierboven nou weer niet helemaal)
Als je de hele picanha met de draad mee snijd krijg je de volgende steaks op je bord:Raymond schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:25:
[...]
De logica daarvan ontgaat mij eigenlijk, om eerlijk te zijn
Je snijdt het in plakjes van max 5mm en de stukken die je snijdt om in je mond te stoppen zijn veel groter.dbzfan schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:30:
[...]
Als je de hele picanha met de draad mee snijd krijg je de volgende steaks op je bord:
[Afbeelding]
Die kun je vervolgens als je gaat eten snijden zoals de zwarte lijn.. met lekkere korte vezels als gevolg.
Ik zou met Iberico niet naar 65C kern gaan.niels132 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 00:09:
Ik wil aankomend weekend een Ibero Rack gaan maken volgens ongeveer dit recept.
Ik heb een rack van 1,4 kg met 5 ribben. Hoe lang verwachten jullie dat ik nodig heb om een kern van 65 graden te bereiken als de bbq zo'n 100-110 graden is (indirect uiteraard)? Het recept spreekt over 75 minuten maar gevoelsmatig is dat wat aan de snelle kant.
[ Voor 45% gewijzigd door ASS-Ware op 15-06-2023 01:51 ]
Dit is gewoon een goede paint.dbzfan schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:30:
[...]
Als je de hele picanha met de draad mee snijd krijg je de volgende steaks op je bord:
[Afbeelding]
Die kun je vervolgens als je gaat eten snijden zoals de zwarte lijn.. met lekkere korte vezels als gevolg.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq