Zelfs met genoeg luchten wordt nog drie meter afstand geëist. Het zal meer aansprakelijkheid te maken hebben, je zit in handleidingen vrij vaak heel strikte regels die men vaak als overdreven ervaart. Veel gebruikers lezen best, maar de meeste gebruikers zijn wel vrij makkelijk in het negeren van aanwijzingen als het hen niet uit komt.
On-topic vraagje:
Ik ben aan het kijken naar een Kamado en vind de Classic II en III van KJ wel erg interessant. Één van de belangrijke verschillen is de ruimte intern. De II heeft twee lagen voor de roosters, de III heeft er drie.
Zijn er mensen die dat gebruiken en eventueel ook met een sloroller?
Als je een steen neer legt ter afscherming van directe hitte, kost je dat dan al één laag voor het rooster of ligt de steen nog onder? En hoeveel ruimte blijft er over als je de sloroller gebruikt?
Ik wil namelijk sowieso vaker vlees gaan drogen en dat kost al snel heel veel roosterruimte. Daarnaast zou zo'n sloroller het mooi gelijkmatig heet moeten kunnen houden zonder dat de buitenranden heter worden, maar als dat meteen weer zorgt dat er minder in kan dan is een II misschien te klein?
Ik zit een beetje hardop te beredeneren zoals jullie merken. Ben er nog niet helemaal over uit hoeveel roosterruimte ik nodig zou hebben.