Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 254 ... 344 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-08 19:35
Ik had de dikte anders ingeschat gezien het gewicht maar dat mocht de pret niet drukken.

Beste steak ooit.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52983551351_b75d1ca4c2_z.jpg

En de WGA is altijd leuk.

Geen fotos van toen de steak klaar was, dat zou een doodzonde zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Jaspervl op 18-06-2023 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:29
Luuk1983 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:37:
[...]

RVS en Kamado lijken mij niet echt compatible. Een Kamado is toch per definitie van keramiek? Met RVS of staal heb je 'gewoon' een ketel toch? Anders zijn mijn Kettle Joe ook een Kamado zijn...
Weber heeft een RVS kamado, dubbelwandig, redelijk geïsoleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Jaspervl schreef op zondag 18 juni 2023 @ 18:38:
Ik had de dikte anders ingeschat gezien het gewicht maar dat mocht de pret niet drukken.

Beste steak ooit.
[Afbeelding]

Heb je die chefs'weight's in NL ergens gekocht of heb je gewoon de hoofdprijs aan shipping neergelegd voor die dingen?

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
Bokkie schreef op zondag 18 juni 2023 @ 19:00:
[...]

Heb je die chefs'weight's in NL ergens gekocht of heb je gewoon de hoofdprijs aan shipping neergelegd voor die dingen?
https://grillopmaat.nl/We...s-Press-13-Oz/p/518087724

Ben er erg tevreden over

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ken ze al een tijdje, heb toen gekeken om ze in us te bestellen via amazon.com toendertijd maar shipping was bizar.
maar34 euro per stuk :X daar ga ik mijn huidige presses niet voor vervangen >_<

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
Bokkie schreef op zondag 18 juni 2023 @ 19:07:
Ken ze al een tijdje, heb toen gekeken om ze in us te bestellen via amazon.com toendertijd maar shipping was bizar.
maar34 euro per stuk :X daar ga ik mijn huidige presses niet voor vervangen >_<
Goedkoper dan shipping ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:48
Vandaag een gevulde varkenshaas in bacon op het menu. Met gepofte aardappelen, super simpel en was echt heerlijk 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGRNOF-Rg4zOuRDfz2HJwKa_lHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/172CdK5lxHGIe4kJMEX6f3Tv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ASS-Ware schreef op zondag 18 juni 2023 @ 18:42:
[...]

Weber heeft een RVS kamado, dubbelwandig, redelijk geïsoleerd.
Als je de weber summit kamado bedoeld:
Wel dubbelwandig, maar geen isolatie en geen rvs (behalve rooster en wat afwerking) maar gewoon emaille

Heb hem zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zat net eens te kijken op Marktplaats wat ik nog voor m'n kogel kan vragen maar wat staan er veel op aangeboden zeg. Stapt iedereen over naar een Kamado of zo? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:56
Hari-Bo schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:42:
[...]

Er bestaan ook kamado’s (is een model geen materiaal keuze) geproduceerd van RVS namelijk de caliber pro kamado dat is een dubbelwandige rvs met isolatie kamado. Daarvoor enkele BGE Large etc gehad maar vind ze persoonlijk te zwaar en lomp dus nu twee van deze jongens die je ook makkelijk mee kan nemen want geen kans op grote schade. En nog zuiniger qua verbruik want indirect uitlaat zoals horeca ovens ook hebben ipv direct naar buiten via de bovenkant.

Ik heb ze nu bijna 5 jaar en een keer tegen de 500 graden opgestookt maar zijn werkelijk nog als nieuw.

[Afbeelding]
Wat een mooi ding!
Ik zie het en der dat men de aanschaf prijs wel hoog vind, maar na even zoeken op de naam zie ik geen enkele shop die deze verkoopt.
Is het import of zo?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 14:31
Jan_V schreef op zondag 18 juni 2023 @ 21:14:
[...]

Wat een mooi ding!
Ik zie het en der dat men de aanschaf prijs wel hoog vind, maar na even zoeken op de naam zie ik geen enkele shop die deze verkoopt.
Is het import of zo?
Er was een Nederlandse dealer en de laatste prijs was 3499 euro. Maar de site is ook niet meer beschikbaar. Dat was de enige dealer in Europa. Ik heb even een bericht gestuurd of dat permanent is of niet, want op de caliber site zelf staat deze nog wel als dealer.

@Gonadan Het is nu het juiste moment om het meeste geld te vangen voor een tweedehands barbecue ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Hari-Bo op 18-06-2023 21:28 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Jaspervl schreef op zondag 18 juni 2023 @ 18:38:

Beste steak ooit.
[Afbeelding]

Dat is het juist zonder foto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Faeshaas schreef op zondag 18 juni 2023 @ 19:46:
Vandaag een gevulde varkenshaas in bacon op het menu. Met gepofte aardappelen, super simpel en was echt heerlijk 😁

[Afbeelding]
Hoe lang lagen de aardappelen in de kolen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Leipo schreef op zondag 18 juni 2023 @ 20:16:
[...]

Als je de weber summit kamado bedoeld:
Wel dubbelwandig, maar geen isolatie en geen rvs (behalve rooster en wat afwerking) maar gewoon emaille

Heb hem zelf ;)
Dubbelwandig = Isolatie.
En gewoon gemaakt van staal hoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wdLzL_Zi022b-WE_wrxRoBbpX6k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Zk7fa7KadSOs1674LQycJrJQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door ASS-Ware op 18-06-2023 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Email zit ergens op hè, dat staat niet op zichzelf, staat ook gewoon in die screenshot. Maar dat is wel echt wat anders dan een flinke laag RVS. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
ASS-Ware schreef op zondag 18 juni 2023 @ 22:13:
[...]

Hoe lang lagen de aardappelen in de kolen?
Klein uurtje. Heb ze elke 15 min wel even gedraaid. Ze waren boterzacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 23:29
Hari-Bo schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:35:

En afgelopen week twee kolenmandjes besteld, was even zoeken qua juiste afmeting voor de caliber. Gebruik deze al jaren voor de BGE minimax en is ideaal.
[Afbeelding]
Welke kolenmandjes heb je besteld?
Ik wil ook graag een kolenmandje in de bge-l, maar ik vind de originele er maar knullig uitzien met zn geperforeerde pisbakkenplaatstaal. En zelfs voor bge begrippen overpriced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Faeshaas schreef op zondag 18 juni 2023 @ 22:43:
[...]

Klein uurtje. Heb ze elke 15 min wel even gedraaid. Ze waren boterzacht.
Net zoiets als op het rooster dus, nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hari-Bo schreef op zondag 18 juni 2023 @ 21:18:
Er was een Nederlandse dealer en de laatste prijs was 3499 euro. Maar de site is ook niet meer beschikbaar. Dat was de enige dealer in Europa. Ik heb even een bericht gestuurd of dat permanent is of niet, want op de caliber site zelf staat deze nog wel als dealer.
https://www.kamadobbq.be/categorie/blaze_kamado/

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 11:35
Bokkie schreef op zondag 18 juni 2023 @ 19:00:
[...]

Hamono in Den Haag heeft ze ook liggen, maar volgens mij dezelfde prijs.
Gewoon paar messen kopen, dan krijg je ze gratis mee 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
Dat is de Blaze maar bestaat uit massief aluminium en is iets van 200kg dacht ik, de Caliber is slechts 34kg. ;)

@Raymond Ik heb deze besteld voor 57,99 vond ik de prijs ook nog eens een stuk schappelijker tegenover KJ variant bijv.

[ Voor 28% gewijzigd door Hari-Bo op 19-06-2023 08:58 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-08 16:31

Stimulate14

⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gJCtojVfa1lS-PZjEQIyrdrRKw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vpr20HBMu5GjzgftgZoPiLZ3.jpg?f=fotoalbum_large

Kamado indirect, daarna direct op de kettle.
:9~ O+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Pixelmagic schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 20:48:
Ik ben al jaren verslingerd aan een simpel dipsausje bij mijn bbq vlees, namelijk Duyvis Bacon dipsaus. Zakje poeder saus, wat lekkere mayo en smullen. Vele ander sausjes geprobeerd, ook lekker maar weinig zoals "mijn" Bacon saus. Noem me een simpele, ik vind het prima.

Nu werd het al steeds lastiger om mijn sausje te kopen, twee jaar geleden een grote slag geslagen door bij de Jumbo te laten bezorgen, in de winkels al tijden niet meer verkrijgbaar. De voorraad begint op te raken dus op zoek naar een nieuwe fix maar zelfs bij de Plus niet meer te krijgen.

Zijn er mensen die het herkennen, deze simpele en snelle fix op mijn periodieke verslaving ? Of beter nog, heb je een supermarkt die ze wel heeft ? Help een mede-tweaker aan zijn plezier en vertel me waar, liefst in de regie West-Brabant.

P.s. vervangende vergelijkbare recepten zijn uiteraard ook meer dan welkom 8)
Heb geen tip voor je maar ik herken het wel. Zelf heb ik nostalgische gevoelens bij de Duyvis Festival dip, dat zijn ook van die zakjes. In feite is het gewoon een soort (tuin)kruidenmix en vast niet erg uniek maar toch blijft dat voor mij de enige echte.
Wellicht kan je overwegen om de samenstelling eens te bekijken en zien of het na te bootsen is? Dan kan je hele voorraden voor jezelf maken. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Stimulate14 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:32:
[Afbeelding]

Kamado indirect, daarna direct op de kettle.
:9~ O+ .
Waarom niet direct op de kamado?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

ASS-Ware schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:07:
[...]

Waarom niet direct op de kamado?
Omdat de kettle al aan stond voor andere stukken vlees, puur gemak eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:03

Pixelmagic

Ubergeek

Gonadan schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:39:
[...]

Heb geen tip voor je maar ik herken het wel. Zelf heb ik nostalgische gevoelens bij de Duyvis Festival dip, dat zijn ook van die zakjes. In feite is het gewoon een soort (tuin)kruidenmix en vast niet erg uniek maar toch blijft dat voor mij de enige echte.
Wellicht kan je overwegen om de samenstelling eens te bekijken en zien of het na te bootsen is? Dan kan je hele voorraden voor jezelf maken. ;)
Ondertussen ook contact gehad met Duyvis en de bevestiging gehad dat hij uit het assortiment is genomen.

Je snapt dat ik totaal ontroostbaar ben ;w :X :/ :-(

Ik had wel een site gevonden met een aantal Duyvis recepten, die ga ik maar eens proberen binnenkort. Gaat om deze site en hij heeft ook Festival staan. Die ziet er erg simpel uit, waar ik bij de Bacon nog niet zo zie gebeuren dat je de uitgebakken spekjes als hele kleine stukjes/poeder gaat krijgen.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:00
Pixelmagic schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:21:
[...]

waar ik bij de Bacon nog niet zo zie gebeuren dat je de uitgebakken spekjes als hele kleine stukjes/poeder gaat krijgen.
Daarvoor heb je een vijzel :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

[...]

Ondertussen ook contact gehad met Duyvis en de bevestiging gehad dat hij uit het assortiment is genomen.

Ik had wel een site gevonden met een aantal Duyvis recepten, die ga ik maar eens proberen binnenkort. Gaat om deze site en hij heeft ook Festival staan. Die ziet er erg simpel uit, waar ik bij de Bacon nog niet zo zie gebeuren dat je de uitgebakken spekjes als hele kleine stukjes/poeder gaat krijgen.
Vijzelen.

Naar aanleiding van mijn (hopelijk) snel te leveren kamado ben ik ook maar alvast voor handschoenen aan het kijken, maar wat zijn jullie het vaak oneens zeg. Hoe kan dat nou?
Zo zijn er velen vrij positief over die grillmaster dingen, vind ze zelf ook wel interessant, maar anderen noemen het weer botweg troep. Nu snap ik best dat persoonlijke voorkeur meespeelt maar zo'n grote bandbreedte qua ervaringen lijkt mij ook wel weer wat overdreven. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Source90 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:35:
[...]

Daarvoor heb je een vijzel :9
Goeie tip, zit even te kijken of er geen ander poedertje te krijgen is wat houdbaar is zoals de zakjes, Duyvis doet er ongetwijfeld ook geen echte spekjes in :D

Ik kom deze nu tegen, vriendelijke prijs zover en de moeite waard denk ik, iemand ervaring er mee ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Pixelmagic schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:39:
[...]

Goeie tip, zit even te kijken of er geen ander poedertje te krijgen is wat houdbaar is zoals de zakjes, Duyvis doet er ongetwijfeld ook geen echte spekjes in :D

Ik kom deze nu tegen, vriendelijke prijs zover en de moeite waard denk ik, iemand ervaring er mee ?
Als ik lees wat er in zit:
Ingrediënten: zout, suiker, suikerstroop, gebrande suiker, kruiden en specerijen (paprikapoeder, chillies, uienpoeder, knoflookgranulaat, koriander, kurkuma, komijnzaad, peper, fenegriek, kardemom), rookaroma, polysorbaat 80, water, paprika concentraat.
dan is dit al een kruidenmix op zich, lijkt mij totaal niet wat je zoekt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:31
@Pixelmagic heel goed krokant en hard uitbakken en dan door de koffiemaler met mesje. Krijg je zo fijn poeder van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Als je bacon gewoon gaat bakken/drogen op de kamado kan je het zo tot poeder kreukelen, dat wordt erg droog en breekbaar. En is waarschijnlijk ook nog eens heel erg lang houdbaar op die manier.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Heb nu enkele Noskos mixen geprobeerd, maar ben nog een fan.
The Jerk vind ik de kaneel erg overheersen (gebruikt op kip), The Steak is wel redelijk qua smaak en de "Original BBQ Sauce" is eeerg zoet in mijn beleving.

Hiernaast ook "Grate Goods Sweet Paprika Barbecue Rub" aangeschaft en deze valt wel erg in de smaak.

Nog te proberen / nog dicht:
- No Rubbish Fast & Flavoured All purpose No Salt barbecue rub
- Grate Goods Seafood Seasoning Barbecue Rub
- Noskos The Spareribs barbecue rub
- Noskos The Pulled Pork barbecue rub
- Noskos The Greek

Maar mijn verwachting bij Noskos was wel wat hoger :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:57
Gisteren een BBQ verzorgd voor de getuigen van onze bruiloft, als bedankje.

Mooie oefensessie met de kamado, hij bleef heel mooi op temperatuur. De cote de Bouef was te vroeg klaar, ik had de gaartijd (is dat een woord) gewoon verkeerd ingeschat, leermomentje voor de volgende keer.

Wat ging er op:

Een kleine 2 kilo Angus Cote de Bouef, alleen peper en zout gebruikt en gerookt tot 45 kern. Hij was sneller klaar dan gedacht dus in de oven op 47 gelegd om later nog even direct te searen.

Zalm zijde, ingesmeerd met mosterd/mayo/ Cayenne mengsel besprenkeld met bruine basterdsuiker. Met wat rookhout op 120 graden gegaard, niet naar de kerntemp gekeken. Gewoon rauw af. De zalm kwam direct van de visafslag in Spakenburg, verser ga je het niet (bijna) vinden dus dat kon prima.

Saté van kipdij, halve dag in de marinade gestaan. Simpel en altijd lekker.

Daarnaast verse chimichurri en pesto verde gemaakt, watermeloen salade en couscous salade en natuurlijk stokbrood met wat smeersels.

Al met al erg lekker gegeten met zn allen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTz-2zTsH76y3e1BpWwFVrxvkWs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qtpJaOfjIkBK1wyrwxVqaK3U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z8-p-EIfnIpxmyPpyxgKLEKYKPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKeUfjc3RzKjbDJQmmecS9yw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
[...]

Knabbelspek zou een oplossing kunnen zijn: https://www.jumbo.com/pro...nabbel-spek-100g-455707ZK

Is natuurlijk niet hetzelfde, maar komt qua structuur goed in de buurt en smaak is redelijk.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Gonadan schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:36:
[...]

Vijzelen.

Naar aanleiding van mijn (hopelijk) snel te leveren kamado ben ik ook maar alvast voor handschoenen aan het kijken, maar wat zijn jullie het vaak oneens zeg. Hoe kan dat nou?
Zo zijn er velen vrij positief over die grillmaster dingen, vind ze zelf ook wel interessant, maar anderen noemen het weer botweg troep. Nu snap ik best dat persoonlijke voorkeur meespeelt maar zo'n grote bandbreedte qua ervaringen lijkt mij ook wel weer wat overdreven. :D
Ze zijn handig, je kan er zaken makkelijker mee oppakken dan met lashandschoenen, maar ze slijten snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Gonadan schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:57:
Als je bacon gewoon gaat bakken/drogen op de kamado kan je het zo tot poeder kreukelen, dat wordt erg droog en breekbaar. En is waarschijnlijk ook nog eens heel erg lang houdbaar op die manier.
Wat voor bacon zou je dan adviseren ? Gewone dunne plakje, dikkere plakjes of gewoon een stuk ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-08 14:57
GovertNL schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 09:28:
Wat staat er vandaag/morgen op jullie bbq programma?
Gisteren een bloemkoolbom gemaakt.
Lekker simpel en (ook de kinderen ;) ) gelijk weer het dagelijkse portie groente gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbdpA3PqxS9IxkA2mq0HcbIos2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3UuBLQBVwQ5RlKI7ROnD3acA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xOvhU1dyExzhEQAMGDE_T6zvl0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k3sjLiizO6JE3361DyqVtFgl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EnJ8_zlV-lrW-nSjmCPHFBPepUc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uy3NNxN77pkssVCT8ClzePwc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:28
Ziet er goed uit.

ben benieuwd hoe het smaakt :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mich007
chimera2 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:37:
Ziet er goed uit.

ben benieuwd hoe het smaakt :D
Was heerlijk en lekker eenvoudig en snel. Dat is ook wel eens gewenst met 3 jonge kinderen in huis.

900 gram rundergehakt, gekruid met de all purpose rub van BBQuality, een eitje en wat gekruimelde beschuitjes. Bloemkooltje 5 minuten voorgekook en daarna laten schrikken zodat hij niet door gaart.
Over de bloemkool enkele plakjes cheddar en dan het gehakt op de bloemkool aandrukken.
Tot slot een matje gevlochten van gerookte ontbijtspek en er overheen gelegd.
Ca 50 minuten op 180 graden indirect. In laatste 10 minuten af en toe af lakken met je favoriete bbq sause (In mijn geval de sweet baby ray honey)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ASS-Ware schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:46:
Ze zijn handig, je kan er zaken makkelijker mee oppakken dan met lashandschoenen, maar ze slijten snel.
Waar slijten ze dan van, een beetje vastpakken doet niet zoveel toch? Ik had alleen begrepen dat het gewoon geweven stof is dus dat is natuurlijk wel kwetsbaar als je ergens achter iets ruws of een haakje blijft hangen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Pixelmagic schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:48:
Wat voor bacon zou je dan adviseren ? Gewone dunne plakje, dikkere plakjes of gewoon een stuk ?
Zou het met gewone dunne plakjes proberen, die worden het snelst krokant. Bacon uit de oven is ook al snel erg droog en breekt zo in stukjes, dus dat moet toch in de buurt kunnen komen wat wat je zoekt toch?
En anders is het ook gewoon erg lekker als snack. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-08 07:40
Ik heb met dit weer wel erg veel moeite om de Kamado onder de 120 graden te houden. Ja hij stond ik de zon, maar ik had de kolen maar op 1 plek aangemaakt en de Kamado al vrij snel geknepen. Ook zijn het relatief harde houtskool stukken. Maar ik kon m net op 120 graden houden door m.bijna dicht te doen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWxdbW68vM8SKY56CAInwVAKp9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tnxPklPWOWIvV0Ktyzzw8IYR.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7qnyyJqT1rzTC1oY94bDLa7QCTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1V3O5bKWvWNVsFpvFiCBh7B7.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand suggesties? Doe ik wat fout?

De short ribs waren overigens prima :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oh0qwgj4SH5yHZi9qpQYsC327K8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8pRjzwEg26sQfOhCoLqAesgY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bcCVr33Sy6BLNMUeuxrgD3jmMtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9KrzRv164Q1CE9Spr7XNC8kx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Luuk1983 op 19-06-2023 16:37 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
Luuk1983 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:37:
Ik heb met dit weer wel erg veel moeite om de Kamado onder de 120 graden te houden. Ja hij stond ik de zon, maar ik had de kolen maar op 1 plek aangemaakt en de Kamado al vrij snel geknepen. Ook zijn het relatief harde houtskool stukken. Maar ik kon m net op 120 graden houden door m.bijna dicht te doen:

Ik heb de schuif beneden wel eens stuk minder open staan voor low&slow, echt paar millimeter, dit lijkt zeker een halve centimeter. Doe je dus prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
JPDeckers schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:40:
[...]

Ik heb de schuif beneden wel eens stuk minder open staan voor low&slow, echt paar millimeter, dit lijkt zeker een halve centimeter. Doe je dus prima!
Nou laatst had ik m zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oT64DBHpovtjh0P5ZeZjQRR1Vko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZyTA2Sf1dym0ayF80Y5ydgTk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qL_k8_otVB1K5O2cRHZXaLLxCL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KCQ2cueuShFv0ZXFjiXETlki.jpg?f=fotoalbum_large

Ik was bijna bang voor een onvolledige verbranding :/

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Gonadan schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:31:
[...]

Waar slijten ze dan van, een beetje vastpakken doet niet zoveel toch? Ik had alleen begrepen dat het gewoon geweven stof is dus dat is natuurlijk wel kwetsbaar als je ergens achter iets ruws of een haakje blijft hangen.
Ik heb deze en die zijn meer van leer dan van stof. Werkt prima, alleen als de hitte er eenmaal doorheen gaat moet je ze meteen uittrekken, want dan is het hete object loslaten niet voldoende. Waren 2 tientjes ofzo geloof ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WswjVufx1XTUMtrHs2ZX_BHVH_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mInOAFC66crhg75MPAUpRM9l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Luuk1983 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:46:
[...]

Ik heb deze en die zijn meer van leer dan van stof. Werkt prima, alleen als de hitte er eenmaal doorheen gaat moet je ze meteen uittrekken, want dan is het hete object loslaten niet voldoende. Waren 2 tientjes ofzo geloof ik:

[Afbeelding]
Ja dat zijn gewoon lashandschoenen, die wil ik juist niet. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Gonadan schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:47:
[...]

Ik heb zowel de Smokey Goodness (= merk 200 Fahrenheit) handschoenen als Weber handschoenen van de vorige barbecue. De Weber zijn echt een stuk dikker (en stugger) maar behoorlijk warmtewerend. Weber kan ik hete rekken mee oppakken en rustig neerleggen, voor het "fijnere" werk als (metalen) spiesjes draaien zijn ze te dik. Gaan al een jaar of acht mee schat ik.

Bijzonder dat de Weber even duur zijn en de "kevlar" (van Weber) bijna 150% duurder zijn, terwijl de "Style" versie veel dikker is. Zie hem ook niet meer op de Weber site, mogelijk EOL?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CIO8sFqfcLPJm6eA0AbpAPa1hQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h6g80jKnmfTjRiNt6yXyOjjC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Source90 op 20-06-2023 01:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Gonadan schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:47:
[...]

Oeps verkeerd gelezen, dacht dat je bedoelde dat lashandschoenen snel zouden slijten, maar je bedoelde juist niet-lashandschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:38
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YpLrt-eedavwWVOqZVAu_2riNaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l8zz6gsREpNtpj7iXk0A3c5q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Mich007 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:31:
[...]

Gisteren een bloemkoolbom gemaakt.
Lekker simpel en (ook de kinderen ;) ) gelijk weer het dagelijkse portie groente gehad.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wil je je recept delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
[...]

De buitenkant verbrandt, stiksels laten los, binnenkant komt los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Luuk1983 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:37:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

De short ribs waren overigens prima :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat bovenste spleetje kan nog kleiner he, minder zuurstof = minder heet.
Meet je op het rooster of gebruik je de dome thermometer?
Is die laatste ge-ijkt?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:47
Gisteravond een Cote de Boeuf klaargemaakt. Eerste keer in m’n leven, maar zeer zeker niet de laatste keer. Vlees was boter mals en erg lekker. M’n vrouw die normaal gesproken geen beef eet, vond het ook erg lekker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3Tx7qssNjWx0PifE_WIfTXdhbc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qyvSIt1YPYaorOYKbq7uZnz2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBR3IxoAgz6enS8Uwxb7axmvsmI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oeyCkscPrESc1K73yJUP07O4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:46
Of in de magnetron. Doen we al jaren! Niks erger dan lekker warm eten op een ijskoud bord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zo hee, jij hebt aardig je best gedaan. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TESLAM3SR
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2024
Weet iemand of de Grill Guru bij de Sligro ook de complete set inclusief regenhoes etc. zoals bij de hornbach?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Zelf heb ik ook verscheidene handschoenen liggen, maar deze heb ik enkel in het begin gebruikt en doe alles met tang of een klem van big green egg om iets te verplaatsen. Spareribs in alu folie doe ik met de hand in een rvs schaal om verder aan de slag te kunnen bijvoorbeeld.
Benieuwd wat jullie use case is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
Handschoenen gebruik ik om de WGA te verplaatsen. Of om de Primo om te bouwen van indirect naar direct. Met de handschoen pak je alles zo vast handiger dan met tangen te werken.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sianixi
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 31-07 00:42
TESLAM3SR schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:08:
Weet iemand of de Grill Guru bij de Sligro ook de complete set inclusief regenhoes etc. zoals bij de hornbach?
Heb de petrol blue Grill Guru bij Sligro gehaald, en daar zat ook alles bij zoals bij Hornbach. Het staat inderdaad niet in de info van de Sligro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
Hari-Bo schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:29:
Zelf heb ik ook verscheidene handschoenen liggen, maar deze heb ik enkel in het begin gebruikt en doe alles met tang of een klem van big green egg om iets te verplaatsen. Spareribs in alu folie doe ik met de hand in een rvs schaal om verder aan de slag te kunnen bijvoorbeeld.
Usecase?
Als ik van indirect naar direct ga en de deflectorplates er uit haal, dan heb ik daar de handschoenen wel voor nodig.
Of als ik de BBQ opstart in de pizza pie configuration van James van Smoking Dad BBQ, dan leg ik het hete hitteschild met de handschoenen aan op zijn plek.
Als ik mijn gietijzeren pan van het vuur haal, dan heb ik liefst ook de handschoenen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Hari-Bo schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:29:
Die deflector plates en roosters moeten er toch nog wel eens uit en in. Met een tang krijg ik de gietijzeren roosters en deflectors er niet uit en heb geen klem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
@ASS-Ware en @barrymossel Dat doe ik dus anders, gewoon meerde BBQ's tegelijk gebruiken. Ik heb nog nooit een situatie gehad om de hitteschild tijdens de barbecue te sessie verwijderen, en deze gebruik ik ook amper doe het door kolen in een hoek te gooien.

En in het rooster zit een gedeelte die je omhoog kan halen, dat doe ik met onderstaande tang om bijv rookhout toe te voegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q9RUVEQgwRs3MIOVCX7kYC1kBnU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v6raSEon02NXEgwuzYQAKFle.jpg?f=user_large

[ Voor 41% gewijzigd door Hari-Bo op 20-06-2023 09:24 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Toch vind ik het scenario waarin iemand gewoon één barbecue heeft en af en toe wat anders moet leggen statistisch gezien een stuk realistischer dan een kapschuur van drie bij zes meter waaronder een handvol barbecues staan te roken. Dus ik snap de wens van handschoenen om even wat te kunnen pakken heel goed. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hari-Bo
Gonadan schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:37:
Toch vind ik het scenario waarin iemand gewoon één barbecue heeft en af en toe wat anders moet leggen statistisch gezien een stuk realistischer dan een kapschuur van drie bij zes meter waaronder een handvol barbecues staan te roken. Dus ik snap de wens van handschoenen om even wat te kunnen pakken heel goed. :P
True, ik ben ook een verwend nest wat BBQ's betreft. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-08 18:46
Dat meen je niet @Hari-Bo :P

Gaan er nog mensen naar de wedstrijd morgen bij Vuur en Rook of naar de wedstrijden in Dodewaard?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich007
Die stond 2 posts lager ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Laat die code oranje onweersbui des doods maar komen. Enige dat kan gebeuren is dat die parasol wegwaait. En die heeft z'n beste tijd al gehad...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DgdrAROadzvon38sgfV03a5wKOk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HRQfOpp9ZZik12BBuLlhUSII.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:29

Dennis1812

Amateur prutser

Je kan hem ook inklappen?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
barrymossel schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 17:26:
Laat die code oranje onweersbui des doods maar komen. Enige dat kan gebeuren is dat die parasol wegwaait. En die heeft z'n beste tijd al gehad...

[Afbeelding]
Geen idee waar in NL je zit, maar bij ons zou hij het niet overleefd hebben: ging ff goed los!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
En in de regen zitten? Veel te leuk buiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Leipo schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 17:40:
[...]

Geen idee waar in NL je zit, maar bij ons zou hij het niet overleefd hebben: ging ff goed los!
Randje Gelderland en het begint nu pas een beetje fatsoenlijk. Gaat hier allemaal vaak langs...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Oost Brabant gemert net 2 druppels en 1 windstoot. Toen weer klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Hari-Bo schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:03:
[...]

True, ik ben ook een verwend nest wat BBQ's betreft. ;)
En ik vind het onzin om meerdere BBQ’s aan te steken als ik het met 1 ook kan doen.
Ondanks dat ik er meer heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
Dan wordt z’n BBQ nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:39
Ik wil deze week kippenpoten gaan maken, heeft iemand nog een goed recept voor de rub om deze zelf te maken?

Ik dacht zelf aan in rubben, dan 20 minuutjes indirect. Dan nog even aflakken met bbq saus en dan nog een paar minuutjes direct. Voor een mooie garing met een knapperige huid. Iemand nog tips of suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
ASS-Ware schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:13:
[...]

En ik vind het onzin om meerdere BBQ’s aan te steken als ik het met 1 ook kan doen.
Ondanks dat ik er meer heb.
Dat is een optie inderdaad, maar ik doe altijd combi met verschillende temperaturen en kan je alles tegelijk serveren. Plus de tweede Caliber was een must bij catering klusjes her en der pre-Corona. Ideaal want de hobby is dan ook bekostigd. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:37:
Handschoenen, hete deflectorplaten,… vast geen kinderen in de buurt.

Dan heb je echt liever 2 pits aan als dat je met roosters liften, hete deflectorplaten moet gaan liggen prutsen.

Maar statistisch gezien cremeren de meeste mensen vaker hun vlees als dat ze low and slow met meerdere sides doen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Chevy454 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 22:39:
[...]

Dan heb je echt liever 2 pits aan als dat je met roosters liften, hete deflectorplaten moet gaan liggen prutsen.

Maar statistisch gezien cremeren de meeste mensen vaker hun vlees als dat ze low and slow met meerdere sides doen.
Ik denk wel dat die statistiek er hier in het topic anders uit ziet dan dat je dat doet bij het BBQ schap van de Jumbo/AH/Lidl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
[...]

Waarom noem je het prutsen?
Deflector plate optillen en verplaatsen.
Oh, enne, met kleine kinderen in de buurt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:47
Ik snap het probleem ook niet om de deflector plate uit te halen. Ik heb geen komado, maar een vriendje van me doet het ook zo.
Denk dat 1 komado voor velen al veel geld is. Laat staan dat mensen een paar bbq’s erbij moeten hebben voor het direct grillen.
Onze kinderen wordt sowieso geleerd om niet in de buurt van de bbq te spelen, snap het punt van een deflector dan ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel

[Afbeelding]
Naast de bbq staat een bakstenen muurtje waar ik gewoon de hete deflectors of roosters op kan leggen. Als m'n dochters daar in de buurt komen, gooi ik ze van het balkon. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:53

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik snap al het gedoe ook niet, ik leg hete roosters en deflectors gewoon tijdelijk in de braai :+

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het kinderargument, daar wordt elke discussie beter van. :D

'liggen prutsen', 'cremeren', ik proef wat ergernis. Niet nodig hoor, ik ken @Hari-Bo persoonlijk en weet wat hij heeft en hoe hij ermee bezig is. Hoewel ik dat allemaal heel tof vind is het niet echt een representatief gemiddelde voor de bezoekers van het topic, was dus even een knipoog naar hem toch. :)

De meeste mensen zullen vaak toch met één barbecue bezig zijn en dan is een 'meerdere barbecues' antwoord op de 'tang of handschoen' vraag niet per se iets waar je heel veel verder mee komt. :P

Als het goed is wordt van middag eindelijk mijn nieuwe barbecue geleverd, hoop ik, want de (proactieve) communicatie van de winkel/transporteur is helemaal brandhout. Moet nu maar gaan bedenken wat ik er als eerste op wil gaan doen. Komende dagen hoop ik dan even in te branden en te oefenen met temperatuur stellen en constant houden, en dan van het weekend maar iets lekkers maken. :9

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
@Gonadan Welke is het geworden? De KJ Classic II?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hari-Bo schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:24:
@Gonadan Welke is het geworden? De KJ Classic II?
Yep, maar met mandje. Heb me nog ingehouden qua verdere accessoires, je moet ook wat te verzamelen over houden. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

[Afbeelding]
Hoe ging het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Was een laf buitje bij ons. Al het leuke gedonder ging er weer eens langs. Maar het eten was sowieso prima! Basic, maar prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 13:30
barrymossel schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 06:03:
[...]
Naast de bbq staat een bakstenen muurtje waar ik gewoon de hete deflectors of roosters op kan leggen. Als m'n dochters daar in de buurt komen, gooi ik ze van het balkon. ;)
Dat is ook mijn werkwijze met de deflector plates en roosters van de kamado. En ik heb 3 kinderen rondlopen. Gaat prima.

Dus laatst besloot mijn vrouw om haar been er aan te branden... :F >:) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-08 15:37
Bootje schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:14:
[...]

Dat is ook mijn werkwijze met de deflector plates en roosters van de kamado. En ik heb 3 kinderen rondlopen. Gaat prima.

Dus laatst besloot mijn vrouw om haar been er aan te branden... :F >:) :D
Heel herkenbaar, de volwassenen zijn er zo mee bezig dat de kinderen uit de buurt blijven, dat ze zichzelf soms vergeten. Maar wij hebben (net als de meesten) inderdaad de kinderen geleerd uit de buurt van hittebronnen te blijven, zij het een BBQ, een Skottel of gewoon hete pannen bij het koken en als ze dat eenmaal weten hoef je er zelf ook niet meer heel erg op te letten dat ze uit de buurt blijven. (*op blijven letten voor jezelf moet je helaas altijd wel doen :P)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 13:30
jbdeiman schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:24:
[...]
Heel herkenbaar, de volwassenen zijn er zo mee bezig dat de kinderen uit de buurt blijven, dat ze zichzelf soms vergeten. Maar wij hebben (net als de meesten) inderdaad de kinderen geleerd uit de buurt van hittebronnen te blijven, zij het een BBQ, een Skottel of gewoon hete pannen bij het koken en als ze dat eenmaal weten hoef je er zelf ook niet meer heel erg op te letten dat ze uit de buurt blijven. (*op blijven letten voor jezelf moet je helaas altijd wel doen :P)
Precies dat. En in dit geval was ze daar overigens niet druk mee hoor. Ze stonden met z'n vieren marshmallows te roosteren rond de kamado waarbij ze de defector plate vergat die ernaast in/op een (ijzeren) kastje ligt.

We leren ze ook koken en de BBQ aansteken, dus dan leren ze ook knap omgaan met hittebronnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

En anders is het huilend een tijdje met de vingers onder de kraan, ook leerzaam. We hebben het ook weer niet over een pan kokend vet wat op een wiebelig krukje staat te wachten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Paganstars schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:55:
Dat meen je niet @Hari-Bo :P

Gaan er nog mensen naar de wedstrijd morgen bij Vuur en Rook of naar de wedstrijden in Dodewaard?
Even langs geweest in Lunteren, niet heel erg groot aantal deelnemers, wel allemaal zeer gefocust.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gqy9Lob.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2fFmyIp.jpg

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-08 17:15
luuk66 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:17:
Ik wil deze week kippenpoten gaan maken, heeft iemand nog een goed recept voor de rub om deze zelf te maken?

Ik dacht zelf aan in rubben, dan 20 minuutjes indirect. Dan nog even aflakken met bbq saus en dan nog een paar minuutjes direct. Voor een mooie garing met een knapperige huid. Iemand nog tips of suggesties?
Cheeky Chickmix van Smokey Goodness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik zoek naast mijn Weber 57 nog een kleine kamado er naast. Toevallig loop ik deze tegen het lijf. Mensen ervaring met dit merk of feedback naar een alternatief?

Afbeeldingslocatie: https://www.lidl.nl/assets/7e569ba2ffbff169b27738085f60425d.jpeg

https://www.praxis.nl/tui...ni-kamado-27-5cm/10022384

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Allemaal hetzelfde Chinees spul, kwaliteit vermoedelijk niet zo goed als de grote gekende merken, maar een stuk goedkoper natuurlijk.

Als het voor nu en dan is zal je er wellicht geen buil aan vangen.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Stimulate14 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:55:
Ik zoek naast mijn Weber 57 nog een kleine kamado er naast. Toevallig loop ik deze tegen het lijf. Mensen ervaring met dit merk of feedback naar een alternatief?

[Afbeelding]

https://www.praxis.nl/tui...ni-kamado-27-5cm/10022384
Zelf heb ik een Grill Guru Original Compact ernaast staan als 2e BBQ. Was zeer leuk te betalen tijdens black friday bij Harlem, nu best duur voor "erbij".

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-08 18:46
Pixelmagic schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:23:
[...]

Even langs geweest in Lunteren, niet heel erg groot aantal deelnemers, wel allemaal zeer gefocust.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Snap ik, je was precies tijdens een turn-in gekomen. Dan is het altijd optimale focus. Was wel verdomde heet tussen die containers in achter die koepel tent

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou, dat is ie dan eindelijk. Lekker warm te worden. <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGzSmja0CPWTt1gCkLG_go33g8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B9KeseCgqJGMCF3kZSBYMYC2.jpg?f=fotoalbum_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Gonadan schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:05:
Nou, dat is ie dan eindelijk. Lekker warm te worden. <3

[Afbeelding]
Heb je er nu 2? Of de doos zo netjes gehouden?

Pagina: 1 ... 254 ... 344 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism