Inkbird ibt-2x, 2 probes, 30 euro.frusciente352 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:16:
Hebben jullie een aanrader voor een thermometer? Ik heb veel thermometers opgezocht op het internet, maar zie de bomen door het bos niet meer. O.a. gekeken naar Thermoworks, Thermopro en Inkbird. Idealiter wil ik een thermometer die ik op afstand (10 meter volstaat) kan volgen, het liefste met een meter voor kerntemperatuur en een meter voor de temperatuur van de barbecue. Budget is circa €50. Is er in deze prijsklasse iets fatsoenlijks te koop? Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Nee, dat is het vet van het stuk vlees. Het zijn picanha steaks op een spit, google maar eensPixelmagic schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 23:14:
[...]
Tegelijk ziet het er wel heerlijk uit, is dat bladerdeeg tussen het vlees op die laatste foto ?
Tijd voor een nieuwe sig..
Deze heb ik, prima.ding voor het geld! Met (simpel) schermpje voor als je je telefoon niet wilt gebruiken.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Brazilië style krijg je dan. Al het vet druipt er continu vanaf en geeft een heerlijke unieke smaak.Koffie schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 06:52:
[...]
Nee, dat is het vet van het stuk vlees. Het zijn picanha steaks op een spit, google maar eens
Een simpele kip wordt hier ook super mals van.
:strip_exif()/f/image/8YcScSFIaJXm60RAGxJOwK0p.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ib8KcrHrTQMUCsFwq1vqlVhd.jpg?f=fotoalbum_large)
Vind trouwens het grootste voordeel van de primo xl is de enorme ruimte. Had hiervoor dus een Patton en nog een Weber ivm ruimte gebrek. Nu kan ik ook makkelijk een tweede rooster in de hoogte plaatsen.
:strip_exif()/f/image/CocW5QoJVxepicV1GbKqD65J.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ts8ZxFl8ivb5nRzimx5mFCsH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8SzeV3z9brqBWgl5ntRNyP4Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3wz2vwuWe5Jq4RjEBeQTpQ9x.jpg?f=fotoalbum_large)
Zaterdag staan we bij rookoven lekker te braaien en te grillen, kom gerust langs voor een praatje en wat lekkers proeven.
In Nunspeet weer?Koffie schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 07:49:
Zaterdag staan we bij rookoven lekker te braaien en te grillen, kom gerust langs voor een praatje en wat lekkers proeven.
Welke tijden?
Rookoven.com in Nunspeet ja. Ik denk dat we om een uur of 10 het vuur aansteken en er de rest van de dag gewoon staan.
Zelf ben ik erg te spreken over de Maverick ET-733 (is nu ook een nieuwere uitvoering van met een ander typenummer, o.a. display is beter afleesbaar).frusciente352 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:16:
Hebben jullie een aanrader voor een thermometer? Ik heb veel thermometers opgezocht op het internet, maar zie de bomen door het bos niet meer. O.a. gekeken naar Thermoworks, Thermopro en Inkbird. Idealiter wil ik een thermometer die ik op afstand (10 meter volstaat) kan volgen, het liefste met een meter voor kerntemperatuur en een meter voor de temperatuur van de barbecue. Budget is circa €50. Is er in deze prijsklasse iets fatsoenlijks te koop? Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Voordeel vind ik het grote bereik (kan op zolder gaan zitten met de losse aflees unit en dan heb ik nog ontvangst) en het feit dat je geen apps of BT gebruikt op je mobiel. Kunnen 2 probes in (1x bbq 1x vlees of 2x bbq of 2x vlees). Ook het feit dat er penlight en mini-penlight in gaan vind ik een pro tegenover het op moeten laden via USB wat je tegenwoordig veel ziet.
Hij is wel iets boven jouw budget maar zeker de moeite waard om naar te kijken denk ik.
Zelf gebruik is deze al jaren tot volle tevredenheid, in tegenstelling tot mijn GrillEye Pro wat ik een kl*te ding vind (en met mij veel collega's die 'm ook hebben).
Hope this helps.
"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three
Dat formaat ziet er inderdaad fijn uit! En de vorm is ook wel fijn vermoed ik. Bij ronde vormen is het altijd even puzzelen of er niet iets te dicht op de rand zit. Hierbij heb je denk ik enorm veel ruimte van de rand af.Wackmack schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 07:45:
[...]
Brazilië style krijg je dan. Al het vet druipt er continu vanaf en geeft een heerlijke unieke smaak.
Een simpele kip wordt hier ook super mals van.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vind trouwens het grootste voordeel van de primo xl is de enorme ruimte. Had hiervoor dus een Patton en nog een Weber ivm ruimte gebrek. Nu kan ik ook makkelijk een tweede rooster in de hoogte plaatsen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
* Jan_V zet hem even op een verlanglijstje
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Nice! Als je eens wilt kijken, altijd welkomJan_V schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:45:
[...]
Dat formaat ziet er inderdaad fijn uit! En de vorm is ook wel fijn vermoed ik. Bij ronde vormen is het altijd even puzzelen of er niet iets te dicht op de rand zit. Hierbij heb je denk ik enorm veel ruimte van de rand af.
* Jan_V zet hem even op een verlanglijstje
@Wackmack mooi ding man. Ik denk dat de Primo Large de kamado in mijn nieuwe huis gaat worden. Ik vind alleen de buitenkeukens die ik kan vinden voor dat ding niet mooi. Ik wil eigenlijk een houten constructie, maar met een afgesloten kastje voor de accessoires. Misschien moet ik het dan t.z.t. zelf gaan maken. Ook een afkapping in de nieuwe woning dus dan staat die ook droog. Mijn Grizzly Grills staat buiten in de elementen en na 2,5 jaar heb ik het gevoel dat hij wat moeilijker aangaat (ook al is het inmiddels al anderhalve maand kurkdroog).
Geen idee hoe lang hij meegaat - ik heb hem immers pas iets meer dan een maand - maar ik gebruik de 'Nice Cooker' BBQ aansteker van de Van Cranenbroek. Heb hem inmiddels een keer of 7 à 8 gebruikt en ben er vooralsnog erg tevreden over, krijg de barbecue er binnen een minuut mee aan. En kost maar twee tientjesKraz schreef op zondag 28 mei 2023 @ 23:50:
[...]
Niets, qua werking dan.
Maar de eerste 10-15 min met aanmaakwokkels is redelijk wat rook.
Ik woon in een appartementencomplex (bagane grond met tuin) en boven ons hebben we nog 2 woonlagen met buren.
Steeds de rook als ik mn bbq aansteek is voor hun vervelend en geeft ergenernis. Die Lighter voorkomt dat.
En naast dat is het stiekem erg gemakkelijk, mits je een stopcontact in de buurt hebt natuurlijk.
Dus vandaar op zoek naar een nieuwe Lighter maar dit keer niet meer van de Action. Dan liever iets duurder maar ook, hopelijk, duurzamer.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
En ik vond de rotisserie van Weber al behoorlijk aan de prijsWackmack schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 22:46:
[...]
Bucket/mand, hier vind je het spit https://thebarbecuelady.n...-on-fire-primo-ovaal-400/
Hier is de mand:
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Je kan hier van alles inleggen. Het losse spit gebruik ik ook maandelijks. Vind dit een gaaf effect en zo lekker 😋
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo’n mand staat ook nog op mijn wensenlijst, echter vraag ik mij een beetje af of dat naast het spit zelf en een spies set nu echt veel zou toevoegen in mijn situatie.
Maar goed, moet wat ideeën overhouden voor een eventuele verjaardag ofzo haha
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Mooie basket. Vraagt het veel onderhoud qua schoonmaken etc?Wackmack schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:51:
Zie veel discussies over verschillende merken bbq. Begonnen met de kleinste Weber en nu na dik 15 jaar de grootste primo staan. Enorm verschil en dan vooral in gemak. Een goede keramiek bbq kan zo een sessie aan van 24 uur. Bij de Weber blijf je vullen. Verder vind ik de stabiele temperatuur controle erg fijn. Hiervoor had ik een b merk keramische bbq, een Patton. Ook prima maar stuk minder accuraat qua temperatuur. Alles duurde langer, het aangaan, snel omhoog, enz.
Zou zelf de primo aanraden vanwege de vorm/ruimte met als accessoires, het spit. Die gebruik ik nu wekelijks. Daarmee maak je de lekkerste kipvleugels 😍[Afbeelding]
Helaas niet beschikbaar in europa. (Hopelijk wel snel)
https://www.spidergrills.com/pages/venom-case-study
Heb deze zojuist op mijn wensenlijst gezet
https://www.spidergrills.com/pages/venom-case-study
Heb deze zojuist op mijn wensenlijst gezet
Ben benieuwd naar je ervaringen! Kijk wel eens met een schuin oog naar een ofyr, maar deze is ook wel interessant.
Ik ben op zoek naar zo'n infrarood spot thermometer. Is dat een kwestie van 'de eerste de beste op ali bestellen', of zijn daar nog mitsen en maren bij?
Als je interesse hebt, kun je me een DM sturen (ik verkoop ze dus zelf).
Koffie in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"bvsteyn schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 18:23:
[...]
Ben benieuwd naar je ervaringen! Kijk wel eens met een schuin oog naar een ofyr, maar deze is ook wel interessant.
Volgens mij gril je. Snij je de buitenkant eraf en dan gril je weer verder.Quad schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:06:
@Wackmack wordt de picanha dan niet door en door gaar aan het spit?
Niks! Doe de mand in de vaatwasser en daarna is die weer als nieuw. Al stuk of 20 keer gebruikt en hij ziet er nog als nieuw uit.jordy89 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:33:
[...]
Mooie basket. Vraagt het veel onderhoud qua schoonmaken etc?
Valt mee. Doe een meater in het midden. Middelste stuk is dan mooi rose. Buitenkant iets meer medium dus dat is mooi voor de vrouwen 😂.Quad schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:06:
@Wackmack wordt de picanha dan niet door en door gaar aan het spit?
Ook wel is gedaan dat je steeds lapjes vlees eraf snijdt. Zo krijg je vlees met overal een heerlijke korst. Nadeel is dat je het vlees dan twee keer terug aan het spit doet.
Volgens mij gewoon de eerste de beste als die maar heet genoeg kan worden. Zelf heb ik die van Inkbird middels Amazon, die was een keer in de aanbieding voor 25 euro. Gebruik deze bij mijn pizza oven om temp van steen te pakken en moet zeggen laat niet in de steek en loopt heel snel heel warmKoffie schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 18:57:
Ik ben op zoek naar zo'n infrarood spot thermometer. Is dat een kwestie van 'de eerste de beste op ali bestellen', of zijn daar nog mitsen en maren bij?
[...]
Koffie in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"![]()
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Ik ga het zeker even in mijn achterhoofd houden. Zeker interessant! Is die zaterdag in Nunspeet ook te bekijken?Koffie schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 18:57:
[...]
Koffie in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"![]()
Nee, die verkopen 'm niet voor zover ik weet. En wij hebben 'm ook niet mee.bvsteyn schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 20:58:
[...]
Ik ga het zeker even in mijn achterhoofd houden. Zeker interessant! Is die zaterdag in Nunspeet ook te bekijken?
Volgens mij sta ik achter een braai en een Ofyr zaterdag.
Tropische temperaturen vandaag en in het weekend. Happy smoking everyone! :-)
Vanavond aan de slag met kip-saté spiesjes (gisterenavond in de marinade gezet) en zondag de familie over de vloer i.v.m. verjaardagsfeestje van dochterlief. Dan gaan we wat kleinere gerechtjes maken. (Hamburger etc.)
Uiteraard wel met nét wat meer liefde bereid. (Zelfgemaakte rode uien relish . Yummy...)
Vanavond aan de slag met kip-saté spiesjes (gisterenavond in de marinade gezet) en zondag de familie over de vloer i.v.m. verjaardagsfeestje van dochterlief. Dan gaan we wat kleinere gerechtjes maken. (Hamburger etc.)
Uiteraard wel met nét wat meer liefde bereid. (Zelfgemaakte rode uien relish . Yummy...)
Ik wil voor morgen spareribs maken maar weinig tijd. Zal ik ze vandaag al maken en morgen nog een keer opwarmen op de bbq?
Ik ga vanavond voor het eerst een zalmfilet roken op een cederhouten plank. Kan volgens mij weinig aan mis gaan, al lees ik wel verschillende verhalen over het wel of niet van te voren weken van de plank in water. Wat doen jullie?
Ofyr ook leuk om te zien...Koffie schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:25:
[...]
Nee, die verkopen 'm niet voor zover ik weet. En wij hebben 'm ook niet mee.
Volgens mij sta ik achter een braai en een Ofyr zaterdag.
Ik zoek je wel even op als ik er ben.
Als je stoom wilt, weken.Faeshaas schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 07:57:
Ik ga vanavond voor het eerst een zalmfilet roken op een cederhouten plank. Kan volgens mij weinig aan mis gaan, al lees ik wel verschillende verhalen over het wel of niet van te voren weken van de plank in water. Wat doen jullie?
Het kan beide, maar de consensus lijkt nu te zijn dat niet weken lekkerder is. Zoals @ASS-Ware al aangeeft, ontwikkel je met weken veel stoom waardoor je de zalm ook stoomt. Ik zou het zonder weken doen. Wat extra rookhout op de briketten, bbq op 180 graden als je snel klaar wilt zijn, kerntemperatuur van tussen de 45 en de 50 graden. Als je meer tijd hebt kan je natuurlijk ook voor low & slow kiezen.Faeshaas schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 07:57:
Vergeet de Dyon-mosterd en bruine suiker niet! Goddelijk! https://www.bbq-nl.com/bobby-flays-zalm/
Mooi!peacelord schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 11:38:
In het Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic heb ik getipt op de Columbus large die ik zelf heb aangeschaft. Aangezien er buiten 1 review van justforkoks van bijna 3 jaar geleden verder weinig over te vinden is hier mijn eerste bevindingen. Wat ik vooraf al wist is dat het gaat om een zeer complete set. Naast 2 halve plate setters zit er ook een aspookje en een zware hoes bij het apparaat. Het keramiek en de afwerking van de kamado zelf is prima. De luchttoevoer aan de onderkant is niet super solide, maar meer dan open dicht schuiven ga je daar niet mee doen vermoed ik.
Eerst maar eens begonnen met dry run. Het aansteken met aanmaakblokjes gaat eenvoudig en zonder veel aansporing bereik je de 250 graden. Daar heb ik het vd eerste keer maar bij gelaten gezien de (verschillende) adviezen die je hierover vindt en in de handleiding is het advies om deze temperatuur de eerste 5x in gebruik niet te overschrijden. Momenteel ligt er een stuk buikspek dat ik met low en slow wil garen. Het aankrijgen en op temperatuur brengen van 90 graden en daarop houden is simpel. Ik ben verrast over de eenvoud waarop dit gaat. Ik ben meer dan tevreden met mijn aanschaf. Natuurlijk vraagt de kwaliteit van de tafeltjes om een zorgvuldige behandeling, dus die moeten sowieso binnen overwinteren. Maar voor €549 incl verzendkosten ben ik niets tegengekomen het afgelopen jaar dat hier ook maar in de buurt komt. Ben je op zoek en wil je niet direct €700 of meer neerleggen voor zo’n bakbeest dan zou ik deze zeker in overweging nemen.
[Afbeelding]
Deze ook besteld voor €629 inclusief pizzasteen, 10kg houtskool en een 1 minute lighter. Volgens mij een prima deal. Regenhoes, divider zitten er ook bij.
als je rooksmaak aan je zalm wil: niet weken.Faeshaas schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 07:57:
je wilt dan juist dat het plankje gaat smeulen en zo je zalm van rook voorziet
weken zou dit alles teniet doen. dan is het plankje puur en alleen om de zalm naar en van de bbq af te halen in 1 stuk en doet het verder helemaal niets voor de smaak
Het hele idee is volgens mij dat het plankje gaat roken, dus als je m weekt doe je dat teniet.Faeshaas schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 07:57:
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ik zie eigenlijk nooit verschillen tussen die goedkopies, dus pak gewoon de snelst leverbare goedkope die je ziet.Koffie schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 18:57:
Je kan er zelfs eentje bij de lidl meenemen, ik zag ze bij mijn lokale lidl in het schap volgens mij:
https://www.lidl.nl/p/par...2NUQ47EAQYASABEgKc0PD_BwE
Ik kan morgen de mijne wel even meenemen, als je eens wilt spelen?
[ Voor 21% gewijzigd door Raymond op 09-06-2023 09:25 ]
donleone83 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:50:
[...]
Het kan beide, maar de consensus lijkt nu te zijn dat niet weken lekkerder is. Zoals @ASS-Ware al aangeeft, ontwikkel je met weken veel stoom waardoor je de zalm ook stoomt. Ik zou het zonder weken doen. Wat extra rookhout op de briketten, bbq op 180 graden als je snel klaar wilt zijn, kerntemperatuur van tussen de 45 en de 50 graden. Als je meer tijd hebt kan je natuurlijk ook voor low & slow kiezen.
Leipo schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:14:
[...]
als je rooksmaak aan je zalm wil: niet weken.
je wilt dan juist dat het plankje gaat smeulen en zo je zalm van rook voorziet
weken zou dit alles teniet doen. dan is het plankje puur en alleen om de zalm naar en van de bbq af te halen in 1 stuk en doet het verder helemaal niets voor de smaak
Het lijkt mij ook logisch om het plankje niet te weken, net als dat ik rooksnipper ook niet week voor ik ze gebruik. Maar je ziet in meerdere recepten dat het weken van het plankje expliciet genoemd wordt, vandaar mijn twijfel.Luuk1983 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:17:
[...]
Het hele idee is volgens mij dat het plankje gaat roken, dus als je m weekt doe je dat teniet.
Vanavond dus gewoon zonder weken het plankje er op
Deze heb ik voorbij zien komen maar was eigenlijk nog niet de planning, maar de ingredienten zijn in huis, dus wellicht dat ik het dan toch maar ga doencoelho schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:01:
Vergeet de Dyon-mosterd en bruine suiker niet! Goddelijk! https://www.bbq-nl.com/bobby-flays-zalm/
Dat ligt iets genuanceerder. Als je ze in aluminiumfolie inpakt, dan hoeft het niet. Als je ze rechtstreeks op de kolen gooit, dan kán het nut hebben om ze eerst te weken. Ja, het water is natuurlijk zo verdampt, maar het gaat erom dat je dan net ff die 30 seconden extra hebt om alles goed te leggen en het deksel te sluiten voordat de snippers gaan roken. Met het deksel open heb je kans dat ze binnen de kortste keren weggefikt zijn.Faeshaas schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:43:
Het lijkt mij ook logisch om het plankje niet te weken, net als dat ik rooksnipper ook niet week voor ik ze gebruik.
als je het heel precies wil meten zou je er een kunnen halen waarbij de E-waarde kan aanpassen (op mijn el-cheapo Ali versie kan dat, maar die heb ik standaard op 0.95 staan).Koffie schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 18:57:
https://www.instrumentcho...y-and-why-is-it-important
Maar ik heb de mijne alleen gebruikt voor relatieve metingen (warm/koud), niet BBQ gerelateerd. Voor de BBQ heb ik hem niet gebruikt, maar met de beschikbare tabellen op het web (er zijn uitgebreidere te vinden dan in deze link maar een waarde van 0.95 is volgens mij vrij algemeen) zou je bv eens kunnen kijken of je die waarde voor jouw toepassing zou moeten aanpassen om een meer accuratere meting te krijgen als je dat wil.
[ Voor 4% gewijzigd door Hopjesvla79 op 09-06-2023 09:51 ]
Hi Ha Hopjesvla
je kan ze toch ook gewoon hot and fast doen? of heb je niet meer tijd dan 30 minuten?Boinkie schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 07:57:
Ik wil voor morgen spareribs maken maar weinig tijd. Zal ik ze vandaag al maken en morgen nog een keer opwarmen op de bbq?
Recept
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
misschien als je van stevige ribben houdt. zelf hou ik van 'fall-of-the-bone' en dat bereik je niet met hot&fastPaganstars schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:51:
[...]
je kan ze toch ook gewoon hot and fast doen? of heb je niet meer tijd dan 30 minuten?
Recept
Kan prima, moet je alleen wrappen en door stomen!Leipo schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:11:
[...]
misschien als je van stevige ribben houdt. zelf hou ik van 'fall-of-the-bone' en dat bereik je niet met hot&fast
Dat. Of de laaste stap na (a la 3-2-1) morgen pas doen. Afhankelijk van hoeveel tijd je hebt.Boinkie schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 07:57:
Hoe laat kan ik aanschuiven om te kijken of het goed gelukt is?
Hier staat er momenteel een Beefhammer op van 2,4Kg. Gisteravond het vlies verwijderd, opgebonden met slagerstouw en in een eigengemaakte rub gezet om lekker in te laten trekken in de koelkast. Hij moest wel exact in het midden staan van de KJ anders kon de dome niet meer dicht. Foto's volgen ;-)
Enige klacht die ik over mijn vrij goedkope ding van de Hornbach (geel pistoolmodel) heb is dat batterijen niet heel lang mee lijken te gaan. Dat is met goede batterijen en weinig gebruik. Of hij vindt oplaadbare batterijen niet fijn vanwege het iets lagere voltage, dat zou ook kunnen. Of hij staat regelmatig per ongeluk aan omdat de trigger in de knel komt tussen het andere BBQ/keukengerei.Koffie schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 18:57:
Dus dat is evt. iets waar een ander model dan zo'n 13 in een dozijn pistool ding wellicht beter presteert / minder gevoelig voor is.
Gebruik het zelf sowieso voornamelijk indicatief (is een bepaald oppervlak al goed heet bijvoorbeeld), niet om heel nauwkeurig specifieke temperaturen te checken. Dus hoe nauwkeurig het exact is durf ik niet te zeggen.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Thanks, meenemen hoeft niet hoorRaymond schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:17:
[...]
Ik zie eigenlijk nooit verschillen tussen die goedkopies, dus pak gewoon de snelst leverbare goedkope die je ziet.
Je kan er zelfs eentje bij de lidl meenemen, ik zag ze bij mijn lokale lidl in het schap volgens mij:
https://www.lidl.nl/p/par...2NUQ47EAQYASABEgKc0PD_BwE
Ik kan morgen de mijne wel even meenemen, als je eens wilt spelen?
Zal eens vragen of die van de Lidl iets voor vaderdag is
Hier ook een primo (large), top apparaat en heb zelf de tafel er omheen gemaakt. Gaat wel, ivm ander huis, een keer vervangen worden maar is goed te doen.
Hier nog geen spit maar heb die van primo zelf op het oog, is volgens mij zelfs iets goedkoper ivt het hier boven getoonde model. En ook diverse zaken als rvs mand of kebab spiezen op vast te zetten. Heb het al doorgegeven als vaderdag cadeau
Hier nog geen spit maar heb die van primo zelf op het oog, is volgens mij zelfs iets goedkoper ivt het hier boven getoonde model. En ook diverse zaken als rvs mand of kebab spiezen op vast te zetten. Heb het al doorgegeven als vaderdag cadeau
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
Ziet er goed uit! Is je kamado ook van the bastard? Ik heb zelf een Grizzly Grill (medium), vraag me af of dat compatible zou zijn.
Is idd een Bastard, dus daar past hij perfect op. Voor andere kamado's weet ik het niet.Biohazzard21 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:13:
[...]
Ziet er goed uit! Is je kamado ook van the bastard? Ik heb zelf een Grizzly Grill (medium), vraag me af of dat compatible zou zijn.
Een PiRO zou op een grizzly moeten passen.
Je wilt dat je plankje gaat roken, niet dat die gaat opbranden. Door die te weken ga je een dunne laag vochtig hout hebben. Niet meer als een mm want zover dringt het niet in een uurtje weken.Faeshaas schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 07:57:
Wat doen jullie?
Maar... Je gaat die boven de hete kolen doen, de plank kan langzaam opwarmen, gaat dus het beetje vocht eruit persen, goed om de omgeving een hogere vochtigheid te geven en om de temperatuur constant te houden. Rook begint te komen en kan plakt beter door de vochtigheid.
En vooral je plank gaat niet opfikken als deze te droog blijkt te zijn. Sommigen kiezen ervoor om de plank eerst droog te bakken en dan indirect of op lagere temp de zalm te bereiden. De reden is dat je niet wilt dat de plank vuur vat.
[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 09-06-2023 17:49 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Bij een dome temperatuur van 150-200C, direct boven het vuur, deksel dicht, vat dat plankje echt geen vlam.Chevy454 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:44:
[...]
Je wilt dat je plankje gaat roken, niet dat die gaat opbranden. Door die te weken ga je een dunne laag vochtig hout hebben. Niet meer als een mm want zover dringt het niet in een uurtje weken.
Maar... Je gaat die boven de hete kolen doen, de plank kan langzaam opwarmen, gaat dus het beetje vocht eruit persen, goed om de omgeving een hogere vochtigheid te geven en om de temperatuur constant te houden. Rook begint te komen en kan plakt beter door de vochtigheid.
En vooral je plank gaat niet opfikken als deze te droog blijkt te zijn. Sommigen kiezen ervoor om de plank eerst droog te bakken en dan indirect of op lagere temp de zalm te bereiden. De reden is dat je niet wilt dat de plank vuur vat.
Bij deze nog even de eindfoto van de Beefhammer vandaag:
:strip_exif()/f/image/dnQgjKrstYK9ebBlaD603yZl.jpg?f=fotoalbum_large)
Heerlijk mals en zeer subtiel rooksmaakje (hickory). Uitgebreid verslag is hier terug te lezen
:strip_exif()/f/image/dnQgjKrstYK9ebBlaD603yZl.jpg?f=fotoalbum_large)
Heerlijk mals en zeer subtiel rooksmaakje (hickory). Uitgebreid verslag is hier terug te lezen
Afhankelijk hoe droog je hout is, hoe goed je kolen zijn kan die in brand vliegen. Het moment dat je een plankje op het rooster legt werkt die als een heat deflector waardoor de warmte blijft hangen. De zelfontbranding van hout ligt bij 250C.ASS-Ware schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:05:
Bij een dome temperatuur van 150-200C, direct boven het vuur, deksel dicht, vat dat plankje echt geen vlam.
Het mooie van hout is dat die zelfbeschermend is. De onderkant kan gewoon branden terwijl de bovenkant niks heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 09-06-2023 19:55 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Morgen hot and fast black angus brisket. Trail run voor de wedstrijd in Dodewaard 24-25 juniFaeshaas schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 07:57:
Uitgaande dat je redelijk rap door je stall heen komt. Is het bone in?
Ja idd, meerdere stukken gezien. Op naar een mooie run.Paganstars schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 22:29:
Uitgaande dat je redelijk rap door je stall heen komt. Is het bone in?
Vorige week had ik een ruime 4 kg butt na een goeie 8 uur in de folie. 110 graden.
:strip_exif()/f/image/UbPfb7yJPtpVk0PkfGa3Yn2K.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/rE6wboINKsQU15dyZbnaxww5.png?f=fotoalbum_large)
Mooi lang in the zone vannacht. Nu mooie pittige saus gedaan en over twee uurtjes inpakken. Bot komt er links al mooi uit.
Zo lekker ruikt het al de nacht/ochtend in de tuin 😋
:strip_exif()/f/image/WucYxKCfY9fVEHeY2Beri35Y.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door Wackmack op 10-06-2023 09:43 ]
Waarom pak je in na de stall?Mooi lang in the zone vannacht. Nu mooie pittige saus gedaan en over twee uurtjes inpakken. Bot komt er links al mooi uit.
Zo lekker ruikt het al de nacht/ochtend in de tuin 😋
Inpakken doe je doorgaans toch om de stall te versnellen?
Op basis waarvan trek je die conclusie?Technofreakz schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:02:
[Afbeelding]
Ik kom net tot de conclusie dat ik dit jaar geen nieuwe rubs meer hoef te kopen.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Kan beide maar ik lag toen te slapen. Vlees ging er om 22 uur op. 5 uur nog even saus gedaan en daarna inpakken. Een plek is het nu 93 graden en andere 88 graden. Nu even rusten en dan mooi tot 15 uur in een koelbox.ASS-Ware schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:22:
[...]
Waarom pak je in na de stall?
Inpakken doe je doorgaans toch om de stall te versnellen?
Garen tot 72C kern. Zal wel een uurtje of 6 duren. Dan met de paint stripper de huid even bewerken.Wackmack schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:05:
[...]
Wow! Heel mooi stuk. Hoe ga je het serveren?
Ik heb wat simpels geïnjecteerd om overal wat zout te krijgen. Net een boek gelezen van Adam Perry Lang, wellicht eens kijken of ik wat kan gebruiken om te basten.
Dacht het simpel te houden en aardappelpuree erbij te doen en ge bbqde Romain wedges met een citrus vinaigrette en gekruimelde feta. En veel pickles (lacto gefermenteerde augurken en tomaten(.
Sinds kort in het bezit van een nieuwe bastard. In een andere zaak had ik kolen mee gekregen. Zaak ging sluiten. Alleen wat een troep... Kolen blijven alleen maar roken. Iets hieraan te doen?
Bastard heeft nog wat problemen met de topvent waardoor deze blijft "lekken". Kolen stonden vanochtend nog te gloeien...
Bastard heeft nog wat problemen met de topvent waardoor deze blijft "lekken". Kolen stonden vanochtend nog te gloeien...
Volgens mij bbq je te weinigTechnofreakz schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:02:
[Afbeelding]
Ik kom net tot de conclusie dat ik dit jaar geen nieuwe rubs meer hoef te kopen.
You don't need eyes to see, you need vision
Paar speklappen bakken...Matttthijs schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:44:
Matttthijs schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:44:
Sinds kort in het bezit van een nieuwe bastard. Kolen blijven alleen maar roken. Iets hieraan te doen
Heb ik ook gehad met mijn KJ.Matttthijs schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:44:
Sinds kort in het bezit van een nieuwe bastard. In een andere zaak had ik kolen mee gekregen. Zaak ging sluiten. Alleen wat een troep... Kolen blijven alleen maar roken. Iets hieraan te doen?
‘s Avonds 18:00 de BBQ dichtgedaan en gaan eten.
De volgende dag 12:00 deksel open, rooster schoongemaakt, deksel op een kier, 13:00 had ik weer vuur.
Oei, ik dacht dat mn vriezervlees wat jonger was maar blijkbaar iets te druk geweest met dingen.
Eind 2022 gekocht en ingevroren.
T rook nog goed. Was wel wat grijzer na ontdooien maar is normaal na langer invriezen.
Runderhaas,
Maar even adjuma, knoflook, natuur azijn Worcester saus, klein beetje ketjab en zonnebloem olie als badje gemaakt. Uurtje of wat laten intrekken. Dan nog een mengsel van gerookte paprika knoflookpoeder, en chilipoeder, uien poeder, koriander poeder. Kan er overheen of over de gril groente.
Winterpeen, uien, spitskool.
Maar eerst ff mn bbq spullen opsnorren tussen de stapel dozen en kisten.
T rook nog goed. Was wel wat grijzer na ontdooien maar is normaal na langer invriezen.
Runderhaas,
Maar even adjuma, knoflook, natuur azijn Worcester saus, klein beetje ketjab en zonnebloem olie als badje gemaakt. Uurtje of wat laten intrekken. Dan nog een mengsel van gerookte paprika knoflookpoeder, en chilipoeder, uien poeder, koriander poeder. Kan er overheen of over de gril groente.
Winterpeen, uien, spitskool.
Maar eerst ff mn bbq spullen opsnorren tussen de stapel dozen en kisten.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Blijkbaar heb ik je net gemistKoffie schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:07:
[...]
Rookoven.com in Nunspeet ja. Ik denk dat we om een uur of 10 het vuur aansteken en er de rest van de dag gewoon staan.
Stuk getrimd van 5kg naar 4,2kg, smear van Knorr professional en miners mix steak and veggies rub
:strip_exif()/f/image/EabKC1skSOE8AKnhQwiOcbaM.jpg?f=fotoalbum_large)
Hot and fast
:strip_exif()/f/image/Fkm7kMU2LyVSnfQDWjAScIdr.jpg?f=fotoalbum_large)
De volledige setup
:strip_exif()/f/image/50WpBgK1a7bx2uLGhH6pFZt3.jpg?f=fotoalbum_large)
Eraf gehaald op 82c (was boodschappen doen) iets hoger dan gewenst. Daarna ingepakt in butcher paper en door gegaard naar 91c (probe tender)
:strip_exif()/f/image/a4u0EGpe2Fh6eFaR6VMD0mth.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooie pull test, bend test ook geslaagd, iets droger dan verwacht, maar ik zag dat ik bij het wrappen het niet goed had gedaan en daardoor veel vocht verloor
:strip_exif()/f/image/EabKC1skSOE8AKnhQwiOcbaM.jpg?f=fotoalbum_large)
Hot and fast
:strip_exif()/f/image/Fkm7kMU2LyVSnfQDWjAScIdr.jpg?f=fotoalbum_large)
De volledige setup
:strip_exif()/f/image/50WpBgK1a7bx2uLGhH6pFZt3.jpg?f=fotoalbum_large)
Eraf gehaald op 82c (was boodschappen doen) iets hoger dan gewenst. Daarna ingepakt in butcher paper en door gegaard naar 91c (probe tender)
:strip_exif()/f/image/a4u0EGpe2Fh6eFaR6VMD0mth.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooie pull test, bend test ook geslaagd, iets droger dan verwacht, maar ik zag dat ik bij het wrappen het niet goed had gedaan en daardoor veel vocht verloor
Angus burger met rookring? Van de bastard met wat eiken.
Smaakt in ieder geval voortreffelijk volgens de jeugd.
:strip_exif()/f/image/qACYAFXCT4Cx8uc6QiGthRvz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3ex5uWNwwjgmToAERp0WE7Ma.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gAoTotsacbeTq8tjwYJOARAg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UzBrbLb120qio5D6XedjYjid.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qACYAFXCT4Cx8uc6QiGthRvz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3ex5uWNwwjgmToAERp0WE7Ma.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gAoTotsacbeTq8tjwYJOARAg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UzBrbLb120qio5D6XedjYjid.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door Ronald.42 op 10-06-2023 17:32 ]
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Ah shit, balen!
Het was loeiheet vandaag, wat een effect had op de bezoekers vandaag. En wat er kwam was echt doelgericht in en uit.
We hebben het dus idd niet laat gemaakt vandaag.
Ik had een kernthermometer op m'n hout voor de braai liggen: YouTube: Nou gaan ons braai
Maar ... gelukkig hebben we de foto's nog
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Smeer 'm even lekker vet in met crisco. Als dat nog steeds niet helpt: Bastard aanschrijven voor een nieuwe topvent,Matttthijs schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:44:
Ik weet nog wel wat rubs die daar bij kunnenTechnofreakz schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:02:
[Afbeelding]
Wat is normaalgesproken de maximale tijd dat je vis/vlees/gevogelte in de vriezer kan bewaren?copykat schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:06:
Oei, ik dacht dat mn vriezervlees wat jonger was maar blijkbaar iets te druk geweest met dingen.
Runderhaas,
Wat het Voedingscentrum zegt x2.ASS-Ware schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:15:
[...]
Wat is normaalgesproken de maximale tijd dat je vis/vlees/gevogelte in de vriezer kan bewaren?
Ach net als de indiers gewoon extra veel pepers en curries toevoegen.
* copykat doet de haas deze keer maar medium done 60 graden minimaal.
Morgen nog even een pichania klaar maken.
Ideetjes voor een medium gaar/gaar receptje.
Zat te denken om het in repen te snijden en dan kruiden en om zo'n weber dualspies te gebruiken.
Adjuma pepertje en wat paprika poeder, verse knoflook teentjes er tussen en uienringen
Shaslik ala shit mn vlees is auwsich.
Beetje de Braziliaanse grill methode
Tot onze nieuwe keuken staat is mn bbq vriezer de keuken vriezer geworden.
1 voordeel als we de nieuwe keuken hebben heb ik er een koelkastje bij. Ook zo'n 45cm dingetje.
:strip_exif()/f/image/TBFrt5KLWdDSwMckjQg1pPo7.jpg?f=fotoalbum_large)
.
* copykat doet de haas deze keer maar medium done 60 graden minimaal.
Morgen nog even een pichania klaar maken.
Ideetjes voor een medium gaar/gaar receptje.
Zat te denken om het in repen te snijden en dan kruiden en om zo'n weber dualspies te gebruiken.
Adjuma pepertje en wat paprika poeder, verse knoflook teentjes er tussen en uienringen
Shaslik ala shit mn vlees is auwsich.
Beetje de Braziliaanse grill methode
Tot onze nieuwe keuken staat is mn bbq vriezer de keuken vriezer geworden.
1 voordeel als we de nieuwe keuken hebben heb ik er een koelkastje bij. Ook zo'n 45cm dingetje.
:strip_exif()/f/image/TBFrt5KLWdDSwMckjQg1pPo7.jpg?f=fotoalbum_large)
.
[ Voor 3% gewijzigd door copykat op 10-06-2023 19:00 ]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Afhankelijk temperatuur vriezer en of het vacuüm is. Vacuüm en goed koud kan het best lang erin liggen hoor. Jaar of 2/3 moet wel lukken.ASS-Ware schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:15:
[...]
Wat is normaalgesproken de maximale tijd dat je vis/vlees/gevogelte in de vriezer kan bewaren?
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Leuk je even gesproken te hebben..wilde wel langer blijven, maar de kids waren er klaar mee..Koffie schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:40:
[...]
Ah shit, balen!
Het was loeiheet vandaag, wat een effect had op de bezoekers vandaag. En wat er kwam was echt doelgericht in en uit.
We hebben het dus idd niet laat gemaakt vandaag.
Ik had een kernthermometer op m'n hout voor de braai liggen: YouTube: Nou gaan ons braai
Maar ... gelukkig hebben we de foto's nog
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Volgende keer zal ik andere rub proberen...
Mijn ervaring is dat het erg verschillend is qua vlees, vriezer en idd verpakking.Dennis1812 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:01:
[...]
Afhankelijk temperatuur vriezer en of het vacuüm is. Vacuüm en goed koud kan het best lang erin liggen hoor. Jaar of 2/3 moet wel lukken.
Openen, ruiken, kijken. Als het noet goed is dan merk je het wel.
Als je denkt dat de smaak of malsheid minder is geworden dan is marineren een goede volgende stap. Daar wordt vlees vaak mals en krijgt smaak (duh).
Ziet er prachtig uit! Wat is het / hoe heet het?Jaspervl schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:07:
[...]
Yesss, het was weer een succes
[Afbeelding]
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Het is een (rauwe) speenvarkenham. Super lekker makkelijk vlees. Gewoon naar kerntemperatuur 72C en klaarcoyote1980 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:30:
[...]
Ziet er prachtig uit! Wat is het / hoe heet het?
Dit is een flinke, 4.4 kg.
De huid krijg ik overigens niet knapperig, itt buikspek. Die serveer ik niet maar gebruiken we om soup (aka kick-ass ramen) van te maken (net als de botten)
[ Voor 32% gewijzigd door Jaspervl op 10-06-2023 22:31 ]
Ik ben weer eens pulled pork aan het maken. Nu had ik hem vanmiddag te veel geknepen en was uitgegaan. Toen rond 72 graden ingepakt en in de oven, nu zit hij al 4 uur ingepakt in een stall. Wat is er nu handig? Deze is niet voor bedtijd klaar, maar om hem nu de hele nacht te laten liggen lijkt me ook niet handig?
De dag is nog niet over, dus ga lekker door.Gongbao schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:27:
Ik ben weer eens pulled pork aan het maken. Nu had ik hem vanmiddag te veel geknepen en was uitgegaan. Toen rond 72 graden ingepakt en in de oven, nu zit hij al 4 uur ingepakt in een stall. Wat is er nu handig? Deze is niet voor bedtijd klaar, maar om hem nu de hele nacht te laten liggen lijkt me ook niet handig?
De volgende dag opwarmen in de magnetron en lekker smullen.
4 uur ingepakt in een stall( dat klopt niet)? Gooi de temperatuur naar 180C. Het moet wel goed ingepakt zijn...Gongbao schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:27:
[ Voor 4% gewijzigd door Jaspervl op 10-06-2023 21:54 ]
Bij nader inzien, zoiets heb ik ook es gehad en toen bleek mijn probe defect te zijn.Jaspervl schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:44:
[...]
4 uur ingepakt in een stall( dat klopt niet)? Gooi de temperatuur naar 180C. Het moet wel goed ingepakt zijn...
Alles kan stuk.
Ziet er weer goed uit, maar dat kan ook niet anders met zo’n buiten keuken😉Wackmack schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:25:
Geweldige dag met zoveel lekkers vlees 😋.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geen pizza vandaag? 😇
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Vandaar het 'klopt niet', helemaal mee eensASS-Ware schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:56:
[...]
Bij nader inzien, zoiets heb ik ook es gehad en toen bleek mijn probe defect te zijn.
Alles kan stuk.
Hmm zal zo eens met de thermapen ook prikken
Ambient temp klopt wel
Ambient temp klopt wel
Ziet er heerlijk uit. Welke bastard heb je? Medium?Ronald.42 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:30:
Angus burger met rookring? Van de bastard met wat eiken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is raar, de temp klopt wel. Delen zijn wel al mooi geklommen, maar een groot deel in het midden is idd nog steeds dezelfde temp.
Opnieuw ingepakt en omgedraaid, al zal dit vast niets doen.
ps; ik was wel dom, op de dunne stukken met de thermapen er helemaal doorheen geprikt inclusief alu folie...
Opnieuw ingepakt en omgedraaid, al zal dit vast niets doen.
ps; ik was wel dom, op de dunne stukken met de thermapen er helemaal doorheen geprikt inclusief alu folie...
Jup de medium.MaStar schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:15:
[...]
Ziet er heerlijk uit. Welke bastard heb je? Medium?
En dan een matte uitvoering, de urban editie of weet ik hoe ze hem noemden.
Ik vond die glimmende dingen niet mooi.
Heb hem al een aantal jaartjes.
Met de jeugd is het altijd lastig bbqen, wat de boer niet kent vreet ie niet en het duurt al gauw te lang.
Ooit komt het goed.
Voor de jeugd wat snel spul en dan kunnen de ega en ik rustig verder knabbelen en borrelen.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism
:strip_exif()/f/image/pmaGRHWNaDmNS0Qn2mTHqAfl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yH1BoX0Va74sA4aobZiQDsTB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5buhYZimfNQI0nZ2ciHzlti8.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/pPQSVHBpUs1QLauXf6sgYSX8.png?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/BLFfg9vY3lzQZwRhpArQGslR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/charxZJVpxVJFSSkqwuBamiB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FO2OMTTbPzeeVYNQGl5FWC7T.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/n0EGBw88laiSxy0AJK9QTuyN.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/KDSThIVp0cGpSZZzVqMz5KtA.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/9jrpaEIUyfxvMK5Z9IJONP1J.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/YCzmeqLg5i9z0G8ZL988Zpog.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/AtSvTK56NEJqpsposk7Tc6Gt.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/HrS58DwoUwKqW8rR3prLZJJv.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/A1ETlA3D7hBfEdUfUIfyoyRi.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/2reUQ7dq4LeqlKzJthXY7Ba6.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/4DP7RLQ4KSw7T7oS9gQkGkud.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/WPqLTOkAhOJH4Nn2BcnljjVL.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/80AugSotbt0BOy9ePO0C4VRT.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/4OP8k1NeLYCNbces655NuSn4.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/53pCsAmwhjKkmxFa6W7sSDWY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yOGIfzYgfTAlgCcFoymLDFA1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1DycgChBnTfI9eVkr6HLY6kJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QwI29tvJFV1AzM2IzVhbmsNV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SYaY0jGBZN2R0rQDUxeWTcHH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UjFv5Xnw9UWcxK1p3T3nVER5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DDjacL7W8pbBVmB3CW8rnB7K.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eTnyRFAIIOd91gmIvE7pHVf1.jpg?f=fotoalbum_large)