Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 243 ... 349 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-11 20:05
ASS-Ware schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:38:
[...]

Ik neem aan dat je die dikke probe niet fatsoenlijk in je varkensribben kan prikken, en 110-120C is te hoog voor de punt.
Lastig om het rooster te meten.
Ik los dat op door sinaasappel of aardappel in alufolie te wikkelen en daar de meater in te doen. Werkt prima en zo heb ik wel de roostertemperatuur bij de hand.

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:29
-Jaap-io schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:56:
Even een gekke vraag, hoe bakken/grillen jullie hamburgers op een Kamado?
Ik had dit weekend pulled pork gemaakt en voor de kinderen hamburgers. Ik kreeg echter te horen dat ze best wel heel erg rokerig waren.

Wat ik gedaan had was opstoken tot zo’n 200°, zonder heat deflector, hamburgers er op en de dome dicht.
Regelmatig draaien en telkens de dome dicht.
Klopt het dat wanneer je de dome openlaat er minder rooksmaak komt?

Zijn er nog andere trucks?

Low and slow gaan mij best aardig af, maar gewoon grillen nog niet zo 😂
Ik doe ze verkeerd, altijd indirect, BBQ op 180-200C, aan het eind wat cheddar er op, 20-25 minuten, ik draai maar 1 keer.
Ik weet dat dit als verkeerd wordt aangemerkt, maar ik doe het zo al 14 jaar en zo vinden wij ze het lekkerst.
Nooit met rookhout, overigens.

• ASS-Ware
donleone83 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:35:
[...]

Ik los dat op door sinaasappel of aardappel in alufolie te wikkelen en daar de meater in te doen. Werkt prima en zo heb ik wel de roostertemperatuur bij de hand.
Slim, goede tip idd.

• ASS-Ware
remzor schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:09:
[...]

Hier vorige week ook gedaan. Rustig de tijd voor genomen en ben denk ik in totaal een uurtje bezig geweest. Zeker het er af krabben/schuren op sommige plekken was lastig.

Hopelijk ben je de dome kap niet vergeten… ;)
Hoe doe je het vilt van het deksel?
Haal je het deksel er dan vanaf?

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:44

copykat

Good copy isn't bad

Ik had dit weekend pulled pork gemaakt en voor de kinderen hamburgers. Ik kreeg echter te horen dat ze best wel heel erg rokerig waren.

Wat ik gedaan had was opstoken tot zo’n 200°, zonder heat deflector, hamburgers er op en de dome dicht.

Wat natuurlijk kan is dat je pork wat vettigheid heeft achtergelaten en tijdens het opstoken is die vettigheid gaan verbranden. Wat een beetje rook oplevert.
Hamburgers, als ik ze maak van gewoon rundergehakt met wat kruiden en zonnebloemolie en een rauw eitje (eitje alleen als je ze meteen opeet en niet invriest.) en verse knoflook en uitjes zeer fijn gehakt met zo'n burger pers. Succes verzekerd.
De olie zorgt voor minder plakken op t rooster makkelijker draaien en houd t vlees smeuiger zonder de normale toegevoegde vetten die je vaak hebt bij slager burgers. (die slaan daardoor ook vaker een flame aan.)
De kant en klare supermarkt burgers willen nog weleens droog worden of mega "krimpen".

200 - 240 graden met deflector, kleine compact dus als t gaat fikken heb ik weinig verleg ruimte en de deflector zorgt er voor dat ik geen/veel minder vet flames heb.
En alleen even dome dicht als er een vetflame is om die te doven.
Wel even de luchtinlaat knijpen als je de dome openlaat. 1vingertje open of zo anders gieren je kolen in de "magmamodes" :+

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

ASS-Ware schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:49:
[...]

Ja
Op zn kop en een ring oude isolatie pir materiaal of zo iets waar hij stevig in ligt zonder op zn rookkanaal te liggen.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:35
[...]

Hier gewoon gedaan met deksel open, met wat hulp van kind/vrouw om deksel vast te houden.
Ja lastiger als de onderste natuurlijk, maar uiteindelijk valt het ook wel mee.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 12:01
Oeps, verkeerde topic 🤦

[ Voor 95% gewijzigd door Ijsklont op 07-05-2023 19:40 ]

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:30
Tomatoman schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:48:
Een nieuwe dag, een nieuw gerecht. Vandaag boneless brisket van lam. Hij heeft eerst een paar uur gemarineerd in veel knoflook en tijm uit de tuin. Daarna heb ik er zout en peper op gedaan. Nu eerst op lage temperatuur een tijdje roken op appelhout en beukenhout, daarna ga ik kijken of ik hem nog kan en wil oprollen tot een rollade. Dat heb ik bewust niet direct gedaan, want dan zou de rook alleen het buitenste vlees bereiken.

[Afbeelding]
Wat is een boneless brisket? In puntborst zit nooit bot

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:11
[...]

Dat is wel de meest veilige/solide optie denk ik. Maar ik heb het net als @Martinusz gewoon gedaan met het deksel open. Alleen dan zonder hulp :P Gewoon met één hand deksel vasthouden en met de andere het plamuurmes. Iets lastiger maar het is allemaal geen hogere wiskunde.
Het plakken zelf is zo gebeurd.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Martinusz schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:12:
[Afbeelding]
Vandaag originele vilt vervangen door fiberglas, best rot klusje om eraf te halen, maar uiteindelijk toch redelijk snel gepiept :)
Een MB met fiberglass ipv vilt? Waarom zou je dat willen doen?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-11 14:14
Zit er qua formaat iets fatsoenlijks tussen de Go Anywhere de GBS 57?

Mijn 57er heb ik verkocht, en het is heel gezellig BBQen op de Anywhere. Maar voor het gemak zou het iets groter mogen.

Nvm. De Anywhere blijft sowieso. En om er nog een kleine naast te doen is beetje gek.
Zal de Anywhere wel wat upgraden met andere roosters e.d.

[ Voor 33% gewijzigd door NeutraleTeun op 07-05-2023 20:36 ]

• Martinusz
Chevy454 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:21:
[...]

Een MB met fiberglass ipv vilt? Waarom zou je dat willen doen?
Waarom niet? :?

Het vilt was aan vervanging toe na een jaar of 3 :)

@NeutraleTeun Het Weber Go Anywhere WGA BBQ Topic ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 07-05-2023 20:38 ]

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:22

Dennis1812

Amateur prutser

Ik maak hem ongeveer 200 graden. Gietijzeren rooster of plancha. Die ook mee voorverwarmen. En dan grillen met open kap. Als schoonouders mee eten kap soms dicht om te garen (ik wil de burger een beetje rood, zei willen doorbakken).
Op het eind cheddar erop en dan kap dicht om te smelten.
Temp loopt wel op naar 250 door met open kap te grillen en het vet dat brand wel.
Tegen t einde broodjes even roosteren en bacon op de plancha en dan een uitje in het bacon vet.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Chevy454
  • Niet online
Martinusz schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:36:
Waarom niet? :?

Het vilt was aan vervanging toe na een jaar of 3 :)
Mijn ervaring met het fiber op de Niclan was ruk, zal vast aan de matige afwerking hebben gelegen.
Het vilt van mijn MB begint toch wat na te laten door de weerselementen (water + vriezen. en geen bakpapier ertussen...) maar ik zou weer voor Nomex vilt gaan denk ik, dat lijkt wat vriendelijker te zijn bij hogere temperaturen ivm het loslaten,

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Martinusz
Chevy454 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:10:
[...]

Mijn ervaring met het fiber op de Niclan was ruk, zal vast aan de matige afwerking hebben gelegen.
Het vilt van mijn MB begint toch wat na te laten door de weerselementen (water + vriezen. en geen bakpapier ertussen...) maar ik zou weer voor Nomex vilt gaan denk ik, dat lijkt wat vriendelijker te zijn bij hogere temperaturen ivm het loslaten,
Aha oké, we gaan het zien, ik doe overigens niet heel vaak hele hoge temperaturen :)

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
Gister had ik ze een keer zo gemaakt. Paar keer voorbij gekomen op IG en daardoor kreeg ik zin om ze te maken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x69CoCn2Lj43Do7r4xoKexZivrU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zF06p6UaovA9r5ncIpyyE9XT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmInhjczYsSv3GBadksNtA4CObc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k8QdlSGOYYJ3kfEYEnLDEa7P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHEIPZ9Bf5lruwCXSdnIX_CQQWU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D2Q8agQVeuNnmoAsT31LWysF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lc61k5Ct-CJe9Z4grEPe9JeDSoA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XLcTFqBWhQnsl0LGGiWGYLrI.jpg?f=fotoalbum_large

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Hangt van de burger af. dikkere rook ik wel eens in het begin op wat lagere temp met de deksel dicht, max 3 mins ofz, daarna hot en fast afmaken

"normale burgers gewoon hot en fast op gietijzeren grates.

Smash op de gietzijeren plancha die goed heet gestookt is

Over algemeen doe ik behalve bij dikkere burgers dus eigenlijk nooit de deksel dicht

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:20
Bedankt voor alle tips mbt de hamburgers 🙂

Gietijzer staat nog op het verlanglijstje.

Verder ga ik het volgende keer doen met minder lucht van onder en de dome open 👌

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-11 13:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zag wat Meater discussies in dit topic.
Zelf gebruik ik een Meater+ icm een Raspberry Pi. ergens in de schuur hangt een pi in de hoek te bungelen, daar heb ik dit gedrocht op geïnstalleerd: https://github.com/koffienl/meaterble

De meater zelf connect met het houten blokje, vervolgens verbind de pi ook met die repeater. De pi zet alles op mqtt en dat handel ik dan weer in Home Assistant.
En ik ben eigenwijs genoeg om de app met z'n predictions niet te willen gebruiken :P

Tijd voor een nieuwe sig..

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Goedemiddag,

Ik heb sinds een tijdje een GG Large en gister voor het eerst low en slow gedaan met een stuk procureur, 1kilo voor pulled pork. Had hiervoor het de website van NosKos bekeken en dat aangehouden. Voor houtskool heb ik gebruik gemaakt van Boretti, dat had ik nog liggen.

Moet zeggen, het viel me nog best tegen. Had moeite de GG op 120graden te houden als ik ook terug kijk in mijn grafiek van gister, heb een iGrill2 van Weber zie ik ook best schommelingen. Aansteken heb ik gedaan met een One Minute van Bastard, 1 brandje gemaakt en na ongeveer 10 a 12 min gesloten.

Toen die rond de 200graden was de platesetter en rooster gedaan. Express wat meer graden want na het plaatsen van de platesetter daalt de temp vaak veel zoals nu ook. Kwam rond 130 uit. Vlees erop en probe erin en afwachten.

Dat ging nog best goed de eerste 5 uur, daarna (dacht) ik dat die in de stall/zone kwam maar de temp bleef maar terug lopen tot uiteindelijk onder de 100 graden. Wat ik ook open deed, boven of onder er gebeurde niks. Uiteindelijk de GG open gedaan, plattesetter en rooster eruit en wat bleek, houtskool was uit, zag geen brandje meer.....

Toen met de One Minute later weer aangedaan, vlees ook direct ingesmeerd en nadat de GG weer temp ging opbouwen en weer rond de 200 was alles weer terug geplaatst voor nog 2 uur om een bark te krijgen op het vlees. Dat ging maar temp goed houden bleef ik lastig vinden.

Uiteindelijk daarna eraf en in dubbel aluminiumfolie gedaan en weer terug tot die minimaal 88 graden was. Dat ging wel hard omdat de GG niet echt lager meer ging dan 150 a 140. Maar via de priktest vond ik hem nog helemaal niet zacht. Uiteindelijk door gegaan tot 98 a 99 en toen was die stuk zachter.

Binnen toen de rest gedaan, vlees laten rusten 15min en daarna weer nieuwe aluminiumfolie en nog uurtje gedaan. Uiteindelijk vlees uit elkaar gehaald, ging goed door de klauwen die ik heb maar of het viel niet echt zo los uit elkaar wat ik wel eens bij andere heb gezien. Maar, belangrijkste, iedereen vond het erg lekker. Zo lekker dat ik het binnenkort weer moet maken van het gezin haha.

Dit was mijn eerste keer low en slow en merk dat ik het niet echt ontspannen vond. Had moeite met de temp goed te houden en zelfs 1x is het houtskool uitgegaan. Wie heeft er tips en adviezen waar ik de volgende keer op moet letten of anders moet doen? Leer graag!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-11 10:46

Tomatoman

Fulltime prutser

Frid0 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:00:

Dit was mijn eerste keer low en slow en merk dat ik het niet echt ontspannen vond. Had moeite met de temp goed te houden en zelfs 1x is het houtskool uitgegaan. Wie heeft er tips en adviezen waar ik de volgende keer op moet letten of anders moet doen? Leer graag!
De beste oplossing is: vaker doen :). Dat klinkt een beetje flauw, maar je moet nu eenmaal wat ervaring met het apparaat opbouwen. Een kamado reageert net als vloerverwarming of een ouderwetse elektrische kookplaat niet direct, maar met wat vertraging. Allerlei kleine aanpassingen met het aanzuigrooster onder en de dome vent boven merk je dan ook niet direct.

Maak het jezelf gemakkelijk en stop flink wat houtskool in de kamado, meer dan je zult gebruiken. Dat kost niet heel veel houtskool extra, want als je als je klaar bent en de top vent en bottom vent volledig dichtdoet, gaat de kamado langzaam uit en kun je de resterende houtskool de volgende keer gewoon opnieuw gebruiken. En waar het om gaat: met meer houtskool heb je minder last van temperatuurschommelingen.

Om wat meer gevoel te krijgen voor hoe je de kamado moet instellen, kun je proberen hem de volgende keer op een grilltemperatuur van bijvoorbeeld 180 graden te krijgen en daar constant te houden. Bij mijn kamado moet ik daarvoor de done vent half openen (stand 1,5 van maximaal 3) en de aanzuigingopening onder op stand 4 van 10. Geen probleem als je dat pas na 2 of 3 keer uitvindt.

Diezelfde aanpak gebruik je voor low and slow. Bij mij levert dat voor ongeveer 110 °C op: top vent op stand 1, bottom vent op stand 2-3.

Tweede tip: probeer de ventilatie boven en onder ongeveer even ver open te houden. Dus niet boven helemaal open en onder bijna dicht, maar wel bijvoorbeeld allebei ongeveer half open.

Om de kamado snel warm te krijgen, zet je eerst de beide ventilatie-openingen maximaal open. Ruim voordat je de gewenste eindtemperatuur bereikt zet je de beide openingen op de gewenste eindstand. Niet pas als je de eindtemperatuur hebt bereikt, want door de trage reactie waar ik het eerder over had zal de temperatuur dan doorschieten.

Niet voor niets post ik hier geregeld welbewust berichten als er iets bij mij is fout gegaan. Dat is vooral om te laten zien dat we niet in een perfecte Facebook-wereld met alleen maar blije gezichten leven, maar dat het barbecueën lang niet altijd volgens plan gaat. Geen probleem, zonder fouten zou ik niets leren :).

De echte kok (of barbecue chef) onderscheidt zich mijns inziens niet door alles altijd 100% perfect te doen, maar door goed bij te sturen als het een keer niet helemaal volgens plan gaat.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

(Dubbelpost)

[ Voor 99% gewijzigd door Tomatoman op 08-05-2023 12:34 ]

• Chevy454
  • Niet online
Gisteren wou ik kippenvleugels maken op de KJJ. Alles klaar gemaakt en de platesetter omgedraaid zodat de vieze kant van onder zat. Alles laten opwarmen tot 120C maar dat is te laag voor kip. Dus de bottomvent 3cm open en laat maar gaan... Toen ik terug kwam na 10 minuten was: grijze rook en de temp op 250C..
De temp nog omlaag gekregen want was nog niet heat soaked maar wel veel grijze rook omdat de plate setter aan het schoonbranden was 8)7 dus 30 minuten gewacht toen alle vieze rook weg was en toen de vleugels erop.

Ergo: je leert elke keer weer wat bij door het te doen. Bij vuur management moet je beginnen met je houtskool. Als je weet hoe dat reageert dan kan je erop inspelen. Ook de tocht in de kamado speelt een rol. @Apie! weet er alle van :+ Maar ik steek mijn kamado's niet in het midden aan maar op 1/3 van de vuurkom omdat de tocht naar achteren gaat. Hierdoor zou de kolen wat vooraan liggen niet verbranden.

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-10 11:19

MM99

That is the way I am!

Ik kreeg echter te horen dat ze best wel heel erg rokerig waren.
Je moet gewoon niet luisteren naar mensen zonder smaak :+

MM99 maakt de burgers altijd op de *kuch* gas *kuch* buitenkeuken. Daar "smash" ik het op een gietijzeren plaat

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@DoubleD1980
Ziet er erg lekker uit.
Thuis is twee broodjes hamburger bij anderen, zeg maar niet-vreetzakken, een hele opgave. "we zitten vol" krijg ik te horen.
Jou recept is misschien veel lekkerder en meer variaties te doen.

Die kant en klare taco deeg haal je die er tijdelijk af en dan je vlees en op t laatst nog even gezamelijk of probeer je ze gelijktijdig te verwarmen?

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:26
DoubleD1980 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:56:
[...]

Gister had ik ze een keer zo gemaakt. Paar keer voorbij gekomen op IG en daardoor kreeg ik zin om ze te maken!
ik denk, wat past die taco raar in die skillet.... Na de 3e keer zag ik pas dat het een diepe pan is, op zn kop _/-\o_

zeker, zeker

• ASS-Ware
Goedemiddag,

Ik heb sinds een tijdje een GG Large en gister voor het eerst low en slow gedaan met een stuk procureur, 1kilo voor pulled pork. Had hiervoor het de website van NosKos bekeken en dat aangehouden. Voor houtskool heb ik gebruik gemaakt van Boretti, dat had ik nog liggen.

Moet zeggen, het viel me nog best tegen. Had moeite de GG op 120graden te houden als ik ook terug kijk in mijn grafiek van gister, heb een iGrill2 van Weber zie ik ook best schommelingen. Aansteken heb ik gedaan met een One Minute van Bastard, 1 brandje gemaakt en na ongeveer 10 a 12 min gesloten.

Toen die rond de 200graden was de platesetter en rooster gedaan. Express wat meer graden want na het plaatsen van de platesetter daalt de temp vaak veel zoals nu ook. Kwam rond 130 uit. Vlees erop en probe erin en afwachten.

Dat ging nog best goed de eerste 5 uur, daarna (dacht) ik dat die in de stall/zone kwam maar de temp bleef maar terug lopen tot uiteindelijk onder de 100 graden. Wat ik ook open deed, boven of onder er gebeurde niks. Uiteindelijk de GG open gedaan, plattesetter en rooster eruit en wat bleek, houtskool was uit, zag geen brandje meer.....

Toen met de One Minute later weer aangedaan, vlees ook direct ingesmeerd en nadat de GG weer temp ging opbouwen en weer rond de 200 was alles weer terug geplaatst voor nog 2 uur om een bark te krijgen op het vlees. Dat ging maar temp goed houden bleef ik lastig vinden.

Uiteindelijk daarna eraf en in dubbel aluminiumfolie gedaan en weer terug tot die minimaal 88 graden was. Dat ging wel hard omdat de GG niet echt lager meer ging dan 150 a 140. Maar via de priktest vond ik hem nog helemaal niet zacht. Uiteindelijk door gegaan tot 98 a 99 en toen was die stuk zachter.

Binnen toen de rest gedaan, vlees laten rusten 15min en daarna weer nieuwe aluminiumfolie en nog uurtje gedaan. Uiteindelijk vlees uit elkaar gehaald, ging goed door de klauwen die ik heb maar of het viel niet echt zo los uit elkaar wat ik wel eens bij andere heb gezien. Maar, belangrijkste, iedereen vond het erg lekker. Zo lekker dat ik het binnenkort weer moet maken van het gezin haha.

James van Smoking Dad BBQ warmt anders op, ik gebruik altijd zijn manier, supersimpel en heel stabiel te houden.
De pizza pie configuration.
YouTube: My FOOLPROOF tips & tricks for low & slow Kamado Joe cooking. How t...

• ASS-Ware
Tomatoman schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:30:
[...]
Tweede tip: probeer de ventilatie boven en onder ongeveer even ver open te houden. Dus niet boven helemaal open en onder bijna dicht, maar wel bijvoorbeeld allebei ongeveer half open.
Ik heb dat eerder gelezen, maar ik zie niet in waarom.
Ik knijp boven en of ik hem onder dan op 2CM zet of geheel open, maakt niets uit, hij blijft op 110 als ik hem daar op instel.
Logisch ook, want er kan niet meer lucht in gaan dan er uit komt, maar ik lees graag hoe jij er over denkt.

• DoubleD1980
copykat schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:04:
@DoubleD1980
Ziet er erg lekker uit.

Die kant en klare taco deeg haal je die er tijdelijk af en dan je vlees en op t laatst nog even gezamelijk of probeer je ze gelijktijdig te verwarmen?
Thanks! Het is gewoon een wrap. Daar druk je de hamburger plat op en dan eerst met de hamburger naar beneden bakken en daarna de andere kant met wat kaas erop. Ik heb er toen nog een mengsel van komkommer/tomaat/augurk erop gedaan, dichtgevouwen en nog even gegrild.
ozzynator schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:16:
[...]

ik denk, wat past die taco raar in die skillet.... Na de 3e keer zag ik pas dat het een diepe pan is, op zn kop _/-\o_
Haha klopt.. heb maar een halve plancha en willen tegelijkertijd eten. Dus had een kleine skillet op zijn kop gelegd en daar de tweede op gebakken.

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:13
Koffie schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:25:
Ik zag wat Meater discussies in dit topic.
Zelf gebruik ik een Meater+ icm een Raspberry Pi. ergens in de schuur hangt een pi in de hoek te bungelen, daar heb ik dit gedrocht op geïnstalleerd: https://github.com/koffienl/meaterble

De meater zelf connect met het houten blokje, vervolgens verbind de pi ook met die repeater. De pi zet alles op mqtt en dat handel ik dan weer in Home Assistant.
En ik ben eigenwijs genoeg om de app met z'n predictions niet te willen gebruiken :P
Die predictions van de meater hebben bij mij nooit goed gewerkt. Ik gebruik mijn meater eigenlijk niet meer. Misschien moet ik hem een keer verkopen. Ik meet nu gewoon af en toe zelf met de thermometer dan weet ik wel ongeveer hoe ver iets is en hoe lang het nog ongeveer moet.

En mijn barbecue heeft ook ingebouwde (wifi) thermometers dus die gebruik ik tegenwoordig.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ozzie schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:51:
[...]

Die predictions van de meater hebben bij mij nooit goed gewerkt. Ik gebruik mijn meater eigenlijk niet meer. Misschien moet ik hem een keer verkopen. Ik meet nu gewoon af en toe zelf met de thermometer dan weet ik wel ongeveer hoe ver iets is en hoe lang het nog ongeveer moet.

En mijn barbecue heeft ook ingebouwde (wifi) thermometers dus die gebruik ik tegenwoordig.
Heb jij zoon wifi blok te koop of de enkele?
Enkele heb ik al en gebruik ik graag tijdens werk met de spit o.i.d.

• Ozzie
Dennis1812 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:32:
[...]

Heb jij zoon wifi blok te koop of de enkele?
Enkele heb ik al en gebruik ik graag tijdens werk met de spit o.i.d.
De enkele, Meater plus heb ik. Voor aan een spit is draadloos wel handig ja, maar ik heb geen spit :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
Ozzie schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:45:
[...]

De enkele, Meater plus heb ik. Voor aan een spit is draadloos wel handig ja, maar ik heb geen spit :)
Ik heb wel interesse in jouw meater hoor :-). Stuur maar een DM als je er vanaf wilt!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Voor mij gaat het over. Ik had wel een blok gewild

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:15

zeroday

There is no alternative!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bUBVzEelWf7oGg0pPjZq698CUJc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4iWlQDpzjH38pldC57cIHCl8.jpg?f=fotoalbum_mediaum

Oeps.. afgelopen zondag even de Kamado Joe uit elkaar gehaald om alle as weg te halen nadat ik hem 2 weken geleden even tot 400 graden had opgestookt zodat ik goed 'schoon' kon beginnen.

Zit er onderin een crack op de vuurdoos precies waar de opening zit en in mijn beleving dus ook een van de zwakste schakels in. Op zich verder niets aan de hand want je kan gewoon verder maar goed, het zou niet mogen ..

Clickerdieclick even wat foto's opgestuurd, 1 regelig berichtje dat er een crack zit en hop.. ik zie vandaag dat ze me een nieuwe gaan sturen. Duurt wel effe omdat die dingen natuurlijk niet op voorraad zijn. Maar goed. ..

Mooi ..

There are no secrets, only information you do not yet have

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-11 13:01
Ik heb mijn Inkbird IBBQ-4T een redelijk tijdje in de regen laten liggen. En meer dan spatwaterdicht issie niet, schijnbaar. Dus ik heb een nieuwe thermometer nodig. Iemand ervaring met de IBBQ-4BW (de opvolger) of een mooi alternatief? Meater vind ik véél te duur (voor meerdere probes that is).

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlCLIXuwQKJ6ofX2CGWqt6Nt8To=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yleHJE4zB3tRPD11k1043INL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PyUTEkc6Sar1tcXlc_78gFSkTw8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jOvxugg2RPzKlaGGAsjPKzMa.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist de mysterybox van vuur en rook binnen gekregen de prijs van de box is €25,-

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:52
barrymossel schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:13:
Ik heb mijn Inkbird IBBQ-4T een redelijk tijdje in de regen laten liggen. En meer dan spatwaterdicht issie niet, schijnbaar. Dus ik heb een nieuwe thermometer nodig. Iemand ervaring met de IBBQ-4BW (de opvolger) of een mooi alternatief? Meater vind ik véél te duur (voor meerdere probes that is).
Helaas geen ervaring, maar volg deze wel graag. Ik twijfel ook tussen Meater+ en IBBQ-4BW. Grote voordeel (buiten de prijs) vind ik bij de Inkbird het display, wil niet elke keer mn telefoon erbij pakken voor de temperatuur. Maar de Meater ziet er ook wel gelikt uit.

• Technofreakz
Kijk ook eens naar de GrillEye.

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-11 14:54
DCNY schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:31:
[...]
Helaas geen ervaring, maar volg deze wel graag. Ik twijfel ook tussen Meater+ en IBBQ-4BW. Grote voordeel (buiten de prijs) vind ik bij de Inkbird het display, wil niet elke keer mn telefoon erbij pakken voor de temperatuur. Maar de Meater ziet er ook wel gelikt uit.
Heb zowel de IBBQ-4T als de Meater+. Laatste gebruik ik nooit meer...

De app is wel echt beter van ze, maar de inkbird app is "good enough" . En in de praktijk wil ik meer probes gebruiken, vaak 1 voor de temperatuur op het rooster, en dan een paar in het vlees daarna als op temperatuur is. Gaat dan toch makkelijker

Meater is ook nog een dikke pen vs dunne probes.

• D422
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-11 12:27
Technofreakz schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:16:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zojuist de mysterybox van vuur en rook binnen gekregen de prijs van de box is €25,-
Ik heb ooit bij de Makro een potje Texas Rub gekocht van Suncity BBQ; ongelofelijk lekker _/-\o_ Ik gebruik het ook regelmatig als kruidenmix in de pan. Zo'n mystery box lijkt me ook wel leuk, zeker aangezien die potjes met rub bij de Makro rond de € 7,- kosten.

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 00:02
ik heb een IBBQ-4BW. Prima ding. Fijn is dat die zowel op BT als op de wifi kan. Volgens mij een keer tijdens een Inkbird sale gekocht

Hi Ha Hopjesvla

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:11
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 17:02:
[...]

ik heb een IBBQ-4BW. Prima ding. Fijn is dat die zowel op BT als op de wifi kan. Volgens mij een keer tijdens een Inkbird sale gekocht
Ik heb deze ook @barrymossel en @DCNY. Dik tevreden mee, zelf geen ervaring met Meater maar vond ik te duur worden.
Net als @Hopjesvla79 ook in de sale gekocht, ik denk voor €70-€80. Houd hiervoor met name Amazon maar eens in de gaten. Vorige week waren ze er ook nog in de sale.

Genoeg probes, altijd verbinding met app met voor mij voldoende mogelijkheden. Het display is fijn voor als ik in de tuin lig, dan kan ik het gewoon goed zien zonder app. Dat ding lag heel de winter in de schuur en ik pakte hem vorige week en dacht dat de accu wel leeg zou zijn. Niet dus, kon gewoon meteen aan de slag was maar 1 streepje af.

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Zojuist geconstateerd: de Inkbird IBBQ-4BW is dit op moment op amazon.de te koop voor € 64,89 inclusief Nederlandse BTW en verzendkosten naar Nederland. Als je de productpagina opent, kun je daar namelijk een kortingscoupon van € 20 aanklikken. Misschien ga ik er zelf ook wel een kopen :)

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11 12:57
Tomatoman schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:53:
Zojuist geconstateerd: de Inkbird IBBQ-4BW is dit op moment op amazon.de te koop voor € 64,89 inclusief Nederlandse BTW en verzendkosten naar Nederland. Als je de productpagina opent, kun je daar namelijk een kortingscoupon van € 20 aanklikken. Misschien ga ik er zelf ook wel een kopen :)
Gewoon doen top ding

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:55

Quad

Doof

Ik heb sinds kort een Inkbird IBT-26S erbij ivm Wi-Fi. Ziet er chique uit maar zie er nog niet veel reviews van.

Zaterdag de eerste sessie mee gehad, ging prima zoals ik gewend ben van Inkbird. Volgens mij is dit een hageltjenieuw product. In huis gehaald voor 54 euro.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
Nu het over thermometers gaat; iemand ervaring met de Kamado Joe iKamand?

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:42
Dank voor de tip, zojuist besteld! :) Was toevallig net op zoek. Heb nu een goedkope van de Lidl op Bluetooth, maar als ik de keuken in loop is de verbinding al weg. Dus er wifi lijkt me ideaal.

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:37
Bedankt! Al een tijdje aan het lurken geweest voor een leuke aanbieding, dus deze maar gauw besteld.

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:19
Nooit geweten dat Tweakers ook een BBQ forum heeft :) Via Google kwam ik het tegen...

Ik doe al vele jaren met mijn simpele Weber en wil al tijden een Kamado aanschaffen. Het mooiste vind ik een Bastard Urban, maar dat is me wat te gortig. Echter; bij de goedkopere ben ik bang dat het na een jaar uit elkaar valt en dat je dan alsnog 800 euro kwijt bent.

Nu komt Action echter met deze; https://shop.action.com/n...4RIODkl4zYyxoCC30QAvD_BwE

Dat maakt het toch wel erg verleidelijk... Iemand tips of op- of aanmerkingen?

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

alki schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:58:
[...]

Gewoon doen top ding
✅ besteld

• nordic_blue
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-10 13:46

nordic_blue

P2 PP Void

MiKeZZa schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 20:48:
Nooit geweten dat Tweakers ook een BBQ forum heeft :) Via Google kwam ik het tegen...

Ik doe al vele jaren met mijn simpele Weber en wil al tijden een Kamado aanschaffen. Het mooiste vind ik een Bastard Urban, maar dat is me wat te gortig. Echter; bij de goedkopere ben ik bang dat het na een jaar uit elkaar valt en dat je dan alsnog 800 euro kwijt bent.

Nu komt Action echter met deze; https://shop.action.com/n...4RIODkl4zYyxoCC30QAvD_BwE

Dat maakt het toch wel erg verleidelijk... Iemand tips of op- of aanmerkingen?
Deze zal het gerust een poosje doen, maar je mist nog een reflector. Dat is op te lossen door een losse reflector te kopen: https://www.hornbach.nl/p...te-setter-large/10224720/

of nog liever een D&C set te kopen: https://www.kamadobbq.nl/...conquer-large-21inch.html. Dat drijft de totaalprijs wel op, maar zonder reflector kun je net zo goed de Weber blijven gebruiken in mijn ogen.

Ook missen de zijtafels en de kolenmand, maar dat kan anders ook niet allemaal voor die lage prijs.

Misschien toch even doorsparen voor een completere set?

[ Voor 18% gewijzigd door nordic_blue op 09-05-2023 21:12 ]

• MaStar
  • Laatst online: 14-11 11:36
Mooie aanbieding, besteld ;)

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:19
nordic_blue schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:10:
[...]

Deze zal het gerust een poosje doen, maar je mist nog een reflector. Dat is op te lossen door een losse reflector te kopen: https://www.hornbach.nl/p...te-setter-large/10224720/

of nog liever een D&C set te kopen: https://www.kamadobbq.nl/...conquer-large-21inch.html. Dat drijft de totaalprijs wel op, maar zonder reflector kun je net zo goed de Weber blijven gebruiken in mijn ogen.

Ook missen de zijtafels en de kolenmand, maar dat kan anders ook niet allemaal voor die lage prijs.

Misschien toch even doorsparen voor een completere set?
Bedankt voor je reactie. Het is meer een kwestie van me afvragen of het zoveel geld waard is (voor mij). Een urban gaat dik over de 1.000 euro heen. En juist de tussenmodellen (700-900 euro) blinken voor mijn idee niet uit in garantie/service en dan is 400 euro ineens een leuk alternatief.

Want bij een Bastard moet ik toch ook nog los een d&q set kopen..

• MitchAngelo73
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-11 18:22
Ik heb deze vorige week ook gekocht. Had al de Inkbird IBT 6XS. Dit is een bluetooth thermometer. Werkt perfect. Alleen op batterijen en bij lange low en slow sessies willen de batterijen nogal snel leeg lopen. Dus op zoek naar een vervanger en bij de IBBQ-4BW uitgekomen. Wifi en oplaadbare accu. Gekocht via de Inkbird site zelf. Was aanbieding (50% korting), dus voor $60 inclusief verzendkosten. Binnen een week binnen.
Nu nog uitproberen.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Technofreakz schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:16:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat Jamie Oliver mes is een fijn mes.
Heb ik ook ooit gehad via een of andere spaaractie. Deed niks onder voor mijn Global mes. Als ik hem weer ergens zie neem ik hem mee voor de buitenkeuken.

Maar.. wat moet ik mij voorstellen bij een zout en peper rub? Is echt echt simpelweg zout en peper in een zakje gestopt?

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
Dennis1812 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:13:
[...]

Heb ik ook ooit gehad via een of andere spaaractie. Deed niks onder voor mijn Global mes. Als ik hem weer ergens zie neem ik hem mee voor de buitenkeuken.

Maar.. wat moet ik mij voorstellen bij een zout en peper rub? Is echt echt simpelweg zout en peper in een zakje gestopt?
Volgens de ingrediënten (Zeezout; Gebroken zwarte peper) wel :Y)

• paniek pinguin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-11 20:21
Ik heb zelf de iBBQ 6X van Inkbird, prima ding maar ik vind de bijbehorende app (BBQ Go) afschuwelijk. Mijn grootste frustratie is dat zodra je bluetooth verbinding wegvalt je ook heel de geschiedenis van je sessies kwijt bent. Daarnaast is de layout zo groot dat er slechts 2 van de 6 presets volledig in beeld heb en je kan niet alle probes in één grafiek krijgen. Hierdoor moet steeds per probe kijken en veranderd de schaal van y-as steeds.

De app is in de playstore dan ook slecht gewaardeerd met een 2.5 t.o.v. bijvoorbeeld een 4.3 voor de Weber iGrill.

@Hopjesvla79, @remzor, @JPDeckers, @alki is de BBQ Go app ook de app voor de iBBQ-4BW? En hebben jullie deze frustraties dan niet?

Voor mijn gevoel valt of staat zo'n bluetooth thermometer dus met de bijbehorende app en ik vind die van Inkbird dus waardeloos. Ik ben zelf dus op zoek naar een BT/WiFi thermometer met een fatsoenlijke app, het liefst eentje die open source is zodat de community het eventueel kan oppakken als de fabrikant het laat afweten.

• Technofreakz
Dennis1812 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:13:
[...]

https://vuurenrock.page.link/69VM

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-11 08:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZawFr78IDHNd6kWU_VcAc3xCob0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O391EfnLVW1NE2ND9SZK5Lli.jpg?f=fotoalbum_large
De Grill Guru staat op mijn balkon! Uiteindelijk na lang tobben voor de medium gegaan. Nu staat er alleen in de handleiding dat je de eerste keer twee uur op 100°c moet stoken alvorens de temperatuur te verhogen, en de twee keer erna hetzelfde, maar dan met 150°. Dit zou zijn om het vocht er uit te halen. Nu vraag ik me af of je in deze sessies eten zou moeten willen bereiden, en zo ja, heeft iemand een niet al te ingewikkeld recept dat hiervoor geschikt is? 😁
Edit; nu lees ik in het boekje weer dat je vooral niet hoger moet stoken dan 200 graden de eerste 3x. Bovenstaande had ik van de website...

[ Voor 7% gewijzigd door Emmavdv op 10-05-2023 07:33 ]

• SjoerdOe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:55
paniek pinguin schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 05:59:
Ik heb zelf de iBBQ 6X van Inkbird, prima ding maar ik vind de bijbehorende app (BBQ Go) afschuwelijk. Mijn grootste frustratie is dat zodra je bluetooth verbinding wegvalt je ook heel de geschiedenis van je sessies kwijt bent. Daarnaast is de layout zo groot dat er slechts 2 van de 6 presets volledig in beeld heb en je kan niet alle probes in één grafiek krijgen. Hierdoor moet steeds per probe kijken en veranderd de schaal van y-as steeds.

De app is in de playstore dan ook slecht gewaardeerd met een 2.5 t.o.v. bijvoorbeeld een 4.3 voor de Weber iGrill.

@Hopjesvla79, @remzor, @JPDeckers, @alki is de BBQ Go app ook de app voor de iBBQ-4BW? En hebben jullie deze frustraties dan niet?

Voor mijn gevoel valt of staat zo'n bluetooth thermometer dus met de bijbehorende app en ik vind die van Inkbird dus waardeloos. Ik ben zelf dus op zoek naar een BT/WiFi thermometer met een fatsoenlijke app, het liefst eentje die open source is zodat de community het eventueel kan oppakken als de fabrikant het laat afweten.
Heb je al eens geprobeerd je inkbird in die andere app te koppelen. De inkbirds zijn rebranded Tuya’s (en Weber wellicht ook).
Anders de Tuya app eens proberen?

• Hopjesvla79

ik gebruik de BBQ Go Pro app, die dit het wellicht voor jou ook. Daar kan je wel alle grafieken in een keer laten zien.

Wegvallende verbinding heb ik nooit, juist daarom voor de BT/WIFI versie gegaan.

Heel af en toe hangt de app, maar dan is even opnieuw opstarten de oplossing, alleen gegevens blijven dan bewaard. De app kan zeker nog beter/stabieler maar werkt overall prima voor mij.

Hi Ha Hopjesvla

• donleone83
Nu het toch over thermometers gaat: iemand nog een alternatief voor de Thermapen One? Ik ben voor naast de Meater Plus op zoek naar een simpele thermometer die zo snel mogelijk een reading geeft als ik zaken bereid op open vuur waar ik dus geen Meater in kan stoppen.

• ASS-Ware
Emmavdv schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 06:24:
[Afbeelding]
De Grill Guru staat op mijn balkon! Uiteindelijk na lang tobben voor de medium gegaan. Nu staat er alleen in de handleiding dat je de eerste keer twee uur op 100°c moet stoken alvorens de temperatuur te verhogen, en de twee keer erna hetzelfde, maar dan met 150°. Dit zou zijn om het vocht er uit te halen. Nu vraag ik me af of je in deze sessies eten zou moeten willen bereiden, en zo ja, heeft iemand een niet al te ingewikkeld recept dat hiervoor geschikt is? 😁
Edit; nu lees ik in het boekje weer dat je vooral niet hoger moet stoken dan 200 graden de eerste 3x. Bovenstaande had ik van de website...
Gefeliciteerd!
Mooi apparaat.

Het inbranden is ook om eventuele vuiligheid uit de fabriek te verbranden, dat wil je niet in je eten.

• J-East
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-10 19:15
Voor de mensen met een Bekvam die hun roosters/pizzasteen/deflector/lekbakje/etc. niet kwijt kunnen, ik heb deze oplossing:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HrlPzxkjSCQyH6TJ7zUxEPZFMt4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DPCQw0Vq2m2qkH6zuR5HGEnk.jpg?f=fotoalbum_large

Ik was al lang aan het zoeken naar een oplossing, iedere keer die losse delen op de toch al beperkte ruimte van de Bekvam was niet ideaal. Uiteindelijk de Ikea Kvissle aangeschaft en gemonteerd (zwart gespoten), past prima! De Kvissle bestaat uit 5 losse delen. Ik heb er nu 3 gemonteerd, maar kan dus nog uitgebreid worden.

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-11 20:16
donleone83 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:33:
Nu het toch over thermometers gaat: iemand nog een alternatief voor de Thermapen One? Ik ben voor naast de Meater Plus op zoek naar een simpele thermometer die zo snel mogelijk een reading geeft als ik zaken bereid op open vuur waar ik dus geen Meater in kan stoppen.
Inkbird IHT-1P. Nu bij Amazon in de aanbieding. Niet zo snel als de thermapen, maar in 3 seconden een betrouwbare meting

• alki
  • Laatst online: 15-11 12:57

BT problemen heb ik niet, wel een tijdje gehad dat de app alleen in het chinees was. 8)7

Verder werkt ie goed vooral via wifi
Heb wel de bbq pro app

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-11 20:16
SjoerdOe schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 07:16:
[...]

Heb je al eens geprobeerd je inkbird in die andere app te koppelen. De inkbirds zijn rebranded Tuya’s (en Weber wellicht ook).
Anders de Tuya app eens proberen?
Je kunt de Inkbird ook in de Tuya app koppelen, maar dan krijg je hardend Fahrenheit temperaturen (ook al zet je de app in Celcius). Voor mij was het een probeersel, omdat ik mijn temperaturen in Home Assistant wilde hebben, maar dat lukte niet echt (Fahrenheit). Daarom ben ik weer teruggegaan naar de BBQgo Pro app

• Ozzie
GilbertvH schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:06:
[...]

Inkbird IHT-1P. Nu bij Amazon in de aanbieding. Niet zo snel als de thermapen, maar in 3 seconden een betrouwbare meting
Deze heb ik ook, top ding. Vandaar dat ik mijn Meater+ dus nooit meer gebruik :)

• Hopjesvla79
donleone83 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:33:
ook weer Inkbird: IHT-1P. Snel (in vergelijkingen bijna net zo snel als een Thermapen), oplaadbaar, verlicht display en heeft een handige magneet

Hi Ha Hopjesvla

• donleone83
Dank @GilbertvH @Ozzie en @Hopjesvla79. Voor 23 euro kon ik deze niet laten liggen. Als ik hem te langzaam vind kan ik altijd nog met Prime Day of Black Friday upgraden naar een Thermapen One.

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:57

Taygeta

KTM 790 Adventure

Source90 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 20:20:
Nu het over thermometers gaat; iemand ervaring met de Kamado Joe iKamand?
Ik heb een Ikamand. Wat wil je weten? Bevalt op zich goed. Heb 1 cook gehad waarbij de Ikamand bugde omdat de WiFi uitviel. Maar heb een firmware uitgevoerd en het is niet meer voorgekomen. Al had ik met de kennis van nu, misschien liever een fireboard gehad...

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-11 20:25
Is er op Tweakers een forumgedeelte waar ik mijn Pit Barrel Cooker kan verkopen?
Of ben ik aangewezen op Marktplaats ;( ?

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-11 17:22
So_Surreal schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:21:
Is er op Tweakers een forumgedeelte waar ik mijn Pit Barrel Cooker kan verkopen?
Vraag & Aanbod overig ?

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-11 10:58
J-East schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:04:
Voor de mensen met een Bekvam die hun roosters/pizzasteen/deflector/lekbakje/etc. niet kwijt kunnen, ik heb deze oplossing:

[Afbeelding]

Ik was al lang aan het zoeken naar een oplossing, iedere keer die losse delen op de toch al beperkte ruimte van de Bekvam was niet ideaal. Uiteindelijk de Ikea Kvissle aangeschaft en gemonteerd (zwart gespoten), past prima! De Kvissle bestaat uit 5 losse delen. Ik heb er nu 3 gemonteerd, maar kan dus nog uitgebreid worden.
Super goed idee! Die ga in meteen halen.
Inderdaad een handige plek nodig om grill roosters en deflectors enz te plaatsen. Is metaal dus kan zelfs wel tegen hitte. Top!

• Paganstars
Waarom verkoop je hem?

• Technofreakz
GilbertvH schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:06:
[...]

Ook ik ben een zeer tevreden gebruiker.

• Technofreakz
Ik hallen €5,- jij snel reageer?

• J-East
  • Laatst online: 13-10 19:15
Impstoker schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:40:
[...]

Super goed idee! Die ga in meteen halen.
Inderdaad een handige plek nodig om grill roosters en deflectors enz te plaatsen. Is metaal dus kan zelfs wel tegen hitte. Top!
Denk er wel aan dat de Kvissle niet precies op de zijkant van de Bekvam past. Ik heb dit opgelost door 4 versterkingshoeken (zoals deze) aan de binnenkant van de poten te bevestigen. Even op de juiste breedte een extra gaatje boren en je kunt de Kvissle mooi stevig ophangen. Ik heb er 2 boven en 2 thv het onderste deel van de Kvissle zodat deze daar ook voldoende steun/stevigheid heeft.

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

J-East schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:04:

[Afbeelding]

Mooi idee! Bijkomende tip: Action verkoopt spuitbussen met zwarte, hittebestendige verf. Als je ze daarmee spuit en daarna in de oven afbakt, heb je bakken waarvan de verf ook tegen de hitte van bijvoorbeeld een hete pizzasteen bestand is.

Wel eerst een grondverf aanbrengen op de witte poedercoating, dan weet je zeker dat de zwarte verf goed hecht. Ook daar heeft Action spuitbussen van.

• So_Surreal
Ik heb sinds een paar maanden een Kamado Joe Classic 2 :)
Thanks!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-11 11:10
Heb een beetje algemene vraag, denk dat er hier vast wel iemand is die me er bij kan helpen.

Volgende week heb ik een jaarlijks lang weekend in Frankrijk met een stel vrienden van me. Samen met een van heb ben ik meestal verantwoordelijk voor al het koken en bbq'en. Voorheen deden we altijd alles op een kleine kogel en een soort goedekope knock-off WSM (wat altijd wel een uitdaging was).
Nu heeft de bbq setup een kleine upgrade gehad naar (ik geloof) een Jamestown Smoker Charlton. Ik heb nog nooit met een off-set bbq als deze gewerkt (wel kamado, kogel, wsm), maar zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? We hebben ribs en brisket op het programma staan.

• Paganstars
ik zou sowieso op hout stoken en niet op houtskool of briketten, temperatuur hoger dan je normaal zou doen op een kamado/wsm...

• Paganstars
So_Surreal schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:56:
[...]

Ik heb sinds een paar maanden een Kamado Joe Classic 2 :)

[...]

Thanks!
Op zich wel interesse, maar iets met WAF... Ze vindt dat ik al genoeg bbq's heb... 8)7

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11 19:16
Martinusz schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:12:
[Afbeelding]
Vandaag originele vilt vervangen door fiberglas, best rot klusje om eraf te halen, maar uiteindelijk toch redelijk snel gepiept :)
Ik toevallig mijn masterbuild afgelopen weekend ook voorzien van fiber, afsteken/opschuren/afnemen en vervolgens plakken, ging prima.

• aldjay
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-11 18:38
DoubleD1980 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:56:
[...]
Heb je misschien een linkie naar het recept hiervan?

• bvsteyn
  • Laatst online: 19:01
Vandaag voor het eerst burnt ends gemaakt.
Nou, da's voor herhaling vatbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1AxjT44-ofEc9AwNLCf_crHfxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cOTWfgXPw7q2qpNlubCU7AaZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGu7qFvLFd2f2sXi9885EOp5rC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ErVzt0w9rxf0W8uOhl362lOt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8u6x9EwTW8_RK803SAx5H8d-F4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aj4nyBecb2BOsxyPJ6wPE2xf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzyH6NpfB5eKuFgDdDVgx_r06ns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m4zzhwItfHVsqGydUiWUQloI.jpg?f=fotoalbum_large

Wel gemerkt met roken dat mijn vilt aan vervanging toe is van de kamado, dus maar eens op zoek naar dat fiberglas.

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-11 08:37
bvsteyn schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:35:
Vandaag voor het eerst burnt ends gemaakt.
Nou, da's voor herhaling vatbaar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wel gemerkt met roken dat mijn vilt aan vervanging toe is van de kamado, dus maar eens op zoek naar dat fiberglas.
Lekker hoor! Met het recept van Eten met Nick? 😁

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 10:35
Foutje 🙈

[ Voor 126% gewijzigd door Camiel op 10-05-2023 22:21 ]

• ST10©DE
  • Laatst online: 16:15

ST10©DE

Dus.............

ik heb gelijk betaald!

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• ASS-Ware
Hoeveel rookhout gebruiken jullie en waar wordt het dan geplaatst?

Ik heb chunks rechtstreeks in de gloeiende kolen geprobeerd, ik heb ze onder de kolen gehad, maar heb er steeds weinig van geproefd, bij chunks van een kwart vuist.

Tot ik deze week een hele zalm op de BBQ had liggen, BBQ op 150C, een flinke chunk eik in de gloeiende kolen gehad en direct de zalm op het rooster.
De zalm was met 40 minuten gaar, ik heb 20 minuten rook gehad en had een hele milde en prettige rooksmaak, maar ik had met zo’n flinke chunk meer rooksmaak verwacht.

Als ik meer rook wil, dan kan ik er een chunk naast leggen, maar in 20 minuten is het vuur nog geen 5-10CM verplaatst, dus die zal niet of veel minder gaan smeulen.

Hoe doen jullie dat?

• bvsteyn
  • Laatst online: 19:01
Emmavdv schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:16:
[...]

Lekker hoor! Met het recept van Eten met Nick? 😁
Jij mag niet meer raden.. :+

• Paganstars
ASS-Ware schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 23:02:

Ik heb chunks rechtstreeks in de gloeiende kolen geprobeerd, ik heb ze onder de kolen gehad, maar heb er steeds weinig van geproefd, bij chunks van een kwart vuist.

Tot ik deze week een hele zalm op de BBQ had liggen, BBQ op 150C, een flinke chunk eik in de gloeiende kolen gehad en direct de zalm op het rooster.
De zalm was met 40 minuten gaar, ik heb 20 minuten rook gehad en had een hele milde en prettige rooksmaak, maar ik had met zo’n flinke chunk meer rooksmaak verwacht.

Als ik meer rook wil, dan kan ik er een chunk naast leggen, maar in 20 minuten is het vuur nog geen 5-10CM verplaatst, dus die zal niet of veel minder gaan smeulen.

Hoe doen jullie dat?
Ik gebruik voor pulled pork en ribben eiken en kersen hout, 3 flinke chunks kersen en 1 flinke chunk eiken.

Voor zalm maak ik gebruik van rook planken

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:26

Hoe doen jullie dat?
Als de smaak prettig was, is het toch goed?

Als je meer rooksmaak wilt, kleinere chunks gebruiken, zodat je langer rook hebt ipv meer in 1x. Rooksmaak heeft met tijd te maken, niet perse met de hoeveelheid rook.

zeker, zeker

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:54

Hoe doen jullie dat?
Ik gebruik bij low & slow sessies zo'n 3-6 chunks rookhout. Ik weet niet hoe groot jouw handen zijn, maar een kwart vuist is voor mij aan de bovenkant van hoe groot mijn chunks zijn. Belangrijkste is denk ik dat de rooksmaak het best opgenomen wordt als het vlees nog koud is. Wacht dus vooral niet te lang met het toevoegen van de chunks. Ik gooi meestal mijn vlees er pas op als de rookontwikkeling op gang is gekomen.

• So_Surreal
Paganstars schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 16:24:
[...]

Op zich wel interesse, maar iets met WAF... Ze vindt dat ik al genoeg bbq's heb... 8)7
Nou, misschien kan ik je wel overhalen nu ik een topic aangemaakt heb inclusief een aantal foto's :D

[A] Pit Barrel Cooker barbecue

• Paganstars
Ik ga het overleggen! Waar NH noord?

• Stimulate14
  • Laatst online: 14-11 23:52

Stimulate14

⭐⭐⭐

bvsteyn schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 07:56:
[...]

Jij mag niet meer raden.. :+
Link :o ?

• So_Surreal
Paganstars schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:48:
Ik ga het overleggen! Waar NH noord?
DM :)
Pagina: 1 ... 243 ... 349 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism