Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 242 ... 325 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:37

CeesKees

I rest my Kees

@MikeyMan grappig om te lezen.
Ik zou je opmerking daar even droppen, ik weet bijna zeker dat ze dat kunnen waarderen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:00

MM99

That is the way I am!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iixawxBqUKGryLd8uJH2bHc6SCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7mEPFry7Nt31UBwoXbiXzXmG.jpg?f=fotoalbum_large

Kalfs short-rib ging er afgelopen weekend op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CeesKees schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:33:
@MikeyMan grappig om te lezen.
Ik zou je opmerking daar even droppen, ik weet bijna zeker dat ze dat kunnen waarderen.
Had ze al een keer gemaild met de vraag of ze niet zo’n tabel konden plaatsen, maar niets meer op vernomen.

Zal het nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:08
Mawlana schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:58:
[...]

Pizzasteen heeft een diameter van 42,5cm staat er. Dat is bijna net zo groot als mijn huidige bbq. :D

We gingen net naar HelloTV in Amsterdam voor een nieuwe tv (moederdag). Zag ik opeens dat AllesvoorBBQ een shop-in-shop heeft. Naar buiten gelopen met een nieuwe tv en een Weber 5775. De bbq heb ik kunnen meekrijgen voor €344, dus nog binnen budget. :)
Gisteren eindelijk een oké-weertje én tijd gehad. De avond ervoor de bbq nog even getest (flink stoken). Ik realiseerde me opeens dat deze een stuk groter is dan m'n 47cm. :P Hier past wel het eea op.

Gisteren heb ik voor het eerst BeerCola can chicken geprobeerd, afgezien van één van de pootjes was ie goed gaar. :Y Daarna wilde ik nog een paar dingen grillen, maar had wat moeite met het opstoken van de bbq. :F

Zonet bij de Turkse slager ribeye gekocht (vlees is duur). Vanavond staat dat dat op het menu. Dan kan ik de sear grate ook eens proberen (reverse sear). Nu maar hopen dat het goed lukt, anders krijg ik een boze vrouw. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
CeesKees schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:01:
Mijn kolen haal ik tegenwoordig bij houtskool.nl

dan 2 groene en 1 blauwe. Die gebruik ik door elkaar. Daarmee heb ik een lange, stabiele temperatuur, en een mooie smaak aan het eten. Hiermee doe ik meer dan een jaar (al is de blauwe meestal wat eerder op) en dan BBQ ik zeker 52* per jaar.

[Afbeelding]
Meer dan een jaar?
Ik BBQ zo’n 1 a 2 maal per week en heb er sinds juli (toen kamdo gekocht) al zeker 10 zakken van 15KG doorheen gejaagd.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online
Vandaag 3 kleine stukjes diamanthaas, bij elkaar 1,6KG.
Eerst indirect op 120-130C tot een kern van 44C, daarna luchtschuiven geheel open, bij kern 48C direct boven de kolen, 4 x 1 minuut (dus af en toe draaien), kern 52C en ze mochten er af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WjVUF0UVOs60gxuBppXRGyIRGxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/th3vzyQQsANa2M18XeZrKXJR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CtM7YuRLRUMRVTLnaCMNjlO2SHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4sQlzGUU4ixvXNOOqUurY90b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xCS3IvsQLOVrqQWty8iI29HeFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W6PQpd9FmZwthlrbsOVwxX7p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VqX0mri7MH1bhF8RVxS19a9Sx8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/80vh7alwl3GglEmxz6l5sDEQ.jpg?f=fotoalbum_large

Erg smakelijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:17
Vorige week weer wat nieuwe hardware aangeschaft, dit weekend tijdens pizza-gallore met kinderen en aanhang uitgebreid getest.

Omdat hij toch aan was, gelijk maar een stuk buikspek gerookt en gegrild.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVMXCqD5Zc4hdhWLjMws4SfeYWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ojhVb51fZyKKwGUOYC1hwKN3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pa7Pyvuv9MvPKrjnqU6Ycxmr9E8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a1kbflIAqlAA9kcT68PHvxa1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_IqgvHx73-ymJ5X2vC2DmYRXcw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lD0hdFrNZ14N1Swafau4dl3L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYuS7f161FHrJtuWTIucHb0msJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MF1Hfg3WDYeBD9yIdqNN7udG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-04 18:18
Na een paar jaar op een weber master touch gerechten klaar gemaakt te hebben wil ik mijn gerechten en het gemak een overstap gaan maken naar een Kamado.
nu kan ik via via een GRILL GURU Kamado Original Large krijgen.
Echter lees ik er verschillende verhalen over.

Nu maak ik me wel meer zorgen is het een verstandige keuze of toch even doorsparen voor een Bastard of green Egg?

De Grill Guru lijkt wel compleet met een devider wat ik zo weet dus voor te starten wel voldoende.
Of is dit wel een goede keus?

Wil idd meer gemak met low en slow aangezien de weber master touch het altijd zoeken blijft en de temp niet altijd lang lekker blijft hangen op een bepaalde temp.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 18:20
Clavat schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:02:
Na een paar jaar op een weber master touch gerechten klaar gemaakt te hebben wil ik mijn gerechten en het gemak een overstap gaan maken naar een Kamado.

Nu maak ik me wel meer zorgen is het een verstandige keuze of toch even doorsparen voor een Bastard of green Egg?

De Grill Guru lijkt wel compleet met een devider wat ik zo weet dus voor te starten wel voldoende.

Wil idd meer gemak met low en slow aangezien de weber master touch het altijd zoeken blijft en de temp niet altijd lang lekker blijft hangen op een bepaalde temp.
als je hem kan krijgen zou ik hem gewoon nemen (of bedoel je (over) kopen? )

Waar ben je bang voor? Lopen zat tevreden gebruikers hier rond (ik ook trouwens..)..
Te weinig accessoires? Je kan nu al zien wat er te krijgen is en anders zijn er ook nog wel alternatieven van andere fabrikanten. Wil je dat niet dan moet je het niet doen.
Garantie? Wil je na 20 jaar nog steeds garantie hebben op je keramiek dan moet je het niet doen, geloof je het wel na die tijd dan zou je het wel kunnen doen.
Zelf in elkaar zetten: Doen, Niet zelf in elkaar zetten: niet doen
etc etc etc. Als je premium wil gaan betaal je de premium prijs. En ja daar zal de aftersales en service beter van zijn. De vraag is natuurlijk hoe vaak zal je die nodig hebben en is het je de meerprijs waard?

Zelfs mijn cheap-ass oude Lidl ei heeft een 2e eigenaar gekregen en doet het al een paar jaar meer dan prima, en ja daar zitten dan wat op en aanmerkingen bij qua accessoires bijvoorbeeld, maar dat weet je met een beetje vooronderzoek. Het blijft in dat opzicht natuurlijk niet meer dan een veredelde geglazuurde bloempot... >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Hopjesvla79 op 02-05-2023 12:56 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Is het normaal dat het handvat van een vrij nieuw (<2 weken) grillrooster (Weber kettle) afbreekt? Godzijdank was het grillrooster nog niet heet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_VqWSjmoxSMocPUkW6VQiCpsBE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tadRECwvCRVpcRCz0SZAUuro.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ozzynator
Mawlana schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:00:
Is het normaal dat het handvat van een vrij nieuw (<2 weken) grillrooster (Weber kettle) afbreekt? Godzijdank was het grillrooster nog niet heet.

[Afbeelding]
Jazeker, is een feature. ;)

Nee natuurlijk is dat niet normaal, hop, terug er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
ozzynator schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:12:
[...]

Jazeker, is een feature. ;)

Nee natuurlijk is dat niet normaal, hop, terug er mee.
Ik heb het voorgelegd aan de winkel (die het weer heeft doorgezet naar Weber). Ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-04 10:36
Ervaring met Weber dat ze het altijd netjes het oplossen. Succes!

V-Strom 650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:38

Ik zit nu, as we speak, naast mijn GG Large. Spareribs 3-2-1 aan het maken voor vanavond :)

Prima ding hoor. Heb hem zelf vorig jaar gekocht, heleboel accessoires inmiddels waarvan een heel deel van de AH uit het Gril Guru display.

GG, Bastard en Grizzly komen allemaal van dezelfde fabrikant/importeur, 200fahrenheit geloof ik. Met GG als instap en de Bastard het duurste exemplaar. Betere afwerking, standaard glass fiber vilt, waarschijnlijk iets degelijker keramiek. Maar… een paar honderd euro duurder. Maak zelf de afweging dus.

Wat ik zoal bijgekocht heb:
- Regenhoes, platesetter en pook waren inbegrepen
- Kolenmand
- Gietijzeren rooster, vispan, 2 gietijzeren pannen (waaronder Dutch Oven)
- Pizzasteen, pizzaschep etc.
- BBQ handschoenen, glass fiber vilt, nieuwe top vent
- WiFi thermometer van Ink Bird
- Dingen als bakje voor hout chips, kwast, rookhout, drippan etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:06
Ik ben op zoek naar een lekkere rub en saus voor spareribs ( zoet en zoet pittig)

Waar kopen jullie je rub/saus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Laatst online: 19:00
chimera2 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:32:
Ik ben op zoek naar een lekkere rub en saus voor spareribs ( zoet en zoet pittig)

Zelf maken! Stuk goedkoper. Alleen moet ik nog eens de Cheeky Chicken proberen na te maken. Die is erg lekker op kipkluifjes.

Waar je ze koopt maakt weinig uit. Meeste zaken verkopen hetzelfde en prijzen zijn vrijwel overal gelijk. Wel heeft Vuur en Rook een énorm assortiment.

Oh. En mocht je toch een kant en klare rub willen: ik vind de pork rub van LetzQ lekker op spareribs.

[ Voor 9% gewijzigd door Cass Casey op 02-05-2023 22:41 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-05 21:30

Zelf deze maken, erg lekker

https://www.bouwhof.nl/we...oete-gember-soja-glazuur/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online

CeesKees houdt de weber met gemak 6-8 uur op 110-120 zonder enige aanpassing.
Misschien kan hij wat tips geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:39

Ik maak ze zelf. Voor spareribs gebruik ik de Carolina rub of als ik deze toevallig niet al gemixt heb staan pak ik nog wel eens de basis rub van Noskos.

Bestel je kruiden bij van Beekum of de kruidenbaron, of haal ze bij de toko of de horecagroothandel. Supermarktkruiden zijn ENORM duur.

Als extra tip: knoflook en uienpoeder laten voor wat het is, en van beide granulaat bestellen. Dat klontert minder.
Cass Casey schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 22:36:
[...]

Alleen moet ik nog eens de Cheeky Chicken proberen na te maken. Die is erg lekker op kipkluifjes.
Dat lijkt me deze ongeveer?

[ Voor 17% gewijzigd door robkrekel op 03-05-2023 07:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Laatst online: 19:00
Zou kunnen, maar betwijfel of die 10g lemonpepper voldoende is voor die citrussmaak/-geur die erin zit. Maar thanks! Ga hem eens proberen.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:39
Cass Casey schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:10:
[...]

Zou kunnen, maar betwijfel of die 10g lemonpepper voldoende is voor die citrussmaak/-geur die erin zit. Maar thanks! Ga hem eens proberen.
Laat maar horen als je hem hebt, ga ik hem ook maken :9

Ik zag op de ingrediëntenlijst ook citroenzest staan volgens mij. Deze drogen en malen misschien? Geen idee, nog nooit gedaan :)

[ Voor 17% gewijzigd door robkrekel op 03-05-2023 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:14
ozzynator schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:00:
Vorige week weer wat nieuwe hardware aangeschaft, dit weekend tijdens pizza-gallore met kinderen en aanhang uitgebreid getest.

Omdat hij toch aan was, gelijk maar een stuk buikspek gerookt en gegrild.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe bevalt die Piro BBQ set? Ben zelf opzoek naar een mooi spit en keek vooral naar LetzQ, Auspitz en Ring on Fire. Maar die Piro ziet er ook gaaf uit en tegelijk pizza oven. Vind alleen de prijs erg stevig! €379 meen ik? Tegenover de €599 die ik voor m’n Grill Guru Large heb betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
Is ook zeker een stevige prijs. Tot nu toe bevalt hij goed, heb de spit nog niet gebruikt maar dat zal ook wel lukken.

Heb hem vooral gekocht om de temperatuur constant te houden en omdat het vrij lastig (vooral warm) is om telkens door de topvent te kijken of de pizza al klaar is.

Meestal gaat het om 8 of 10 pizza's per keer, dan is een stukje gemak zo terug verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:53
Martijn1990 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:00:
[...]

Hoe bevalt die Piro BBQ set? Ben zelf opzoek naar een mooi spit en keek vooral naar LetzQ, Auspitz en Ring on Fire. Maar die Piro ziet er ook gaaf uit en tegelijk pizza oven. Vind alleen de prijs erg stevig! €379 meen ik? Tegenover de €599 die ik voor m’n Grill Guru Large heb betaald.
Kan je voor dat geld dan niet beter een LetzQ halen (in de aanbieding heb ik 150€ betaald bij Vuur&rook) en een Ooni halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:14
Source90 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:49:
[...]

Kan je voor dat geld dan niet beter een LetzQ halen (in de aanbieding heb ik 150€ betaald bij Vuur&rook) en een Ooni halen?
150 is een nette prijs voor een LetzQ (kost momenteel €219,95 bij Vuur&Rook)! Op zich heb je gelijk, maar wil liever niet nóg een apart apparaat erbij. Hoewel het qua grootte/opbergen niet veel uitmaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Martijn1990 op 03-05-2023 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-05 05:54
Ik dacht dat ik er uit was, en dat het een Grill Guru Large moest worden voor op mijn balkon. Echter is het logistiek dusdanig ingewikkeld om dat ding daar ook daadwerkelijk te krijgen, bezorgen is maar tot aan de stoep, dat ik me toch weer verder aan het oriënteren ben. Ik overweeg nu de volgende opties:
- Verhuisploeg inschakelen om dat ding alsnog op mijn balkon te zetten
- Toch voor een compact gaan
- Het aanschaffen van een elektrische barbecue (mijn oog is specifiek op de Weber Lumin gevallen).
Ik wil de barbecue vooral gaan gebruiken als buitenkeuken. Lekker een stuk vlees lang laten garen, vlees/vis roken, pizza bakken, een stoofpot klaarmaken. Die laatste twee dingen zijn mijn nieuw overwogen opties volgens mij minder geschikt voor. Ik vorm een eenpersoonshuishouden, maar wil ook mensen uitnodigen om te barbecueën. Heeft iemand advies? Zijn er meer mensen hier die elektrisch barbecueën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Laatst online: 18:22
Emmavdv schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:31:
Ik dacht dat ik er uit was, en dat het een Grill Guru Large moest worden voor op mijn balkon. Echter is het logistiek dusdanig ingewikkeld om dat ding daar ook daadwerkelijk te krijgen, bezorgen is maar tot aan de stoep, dat ik me toch weer verder aan het oriënteren ben. Ik overweeg nu de volgende opties:
- Het aanschaffen van een elektrische barbecue (mijn oog is specifiek op de Weber Lumin gevallen).
Ik wil de barbecue vooral gaan gebruiken als buitenkeuken. Lekker een stuk vlees lang laten garen, vlees/vis roken, pizza bakken, een stoofpot klaarmaken. Die laatste twee dingen zijn mijn nieuw overwogen opties volgens mij minder geschikt voor. Ik vorm een eenpersoonshuishouden, maar wil ook mensen uitnodigen om te barbecueën. Heeft iemand advies? Zijn er meer mensen hier die elektrisch barbecueën?
Ik heb een Bastard Large de trap opgekregen samen met de bezorger. Tip; geef ze een beetje fooi en hij staat binnen no time te glimmen op de plek van bestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Een medium is dan net even beter dan een compact. Al kan je met een compact ook gewoon voor 4 - 8 mensen een lekker stukje vlees op tafel zetten. Je moet dan wat meer serieel BBQ'en dus bedenken wanneer je wat gaar wilt hebben en hoelang dit warm(moet) blijft/blijven. Bijv een groot stuk vlees slow cooken en dan in alufolie en een koelbox(isolatiebox) laten rusten kan prima. Ondertussen je vuur opstoken naar grillen en je groente en zo grillen/roerbakken. Aardappels gaargekookt en nog even aan bakken op een skillet, dan je vlees weer uitpakken en nog even searen op het hete rooster.
Is alles perfect klaar. Voor meerdere personen.

Electrische bbq's en slow cooking hmm, is dat het zelfde als je oven in de keuken op 120 graden zetten en 2 uur aan laten staan?
Zou niet mijn voorkeur hebben denk ik.
Wat je wel kan doen is een compact kopen en een 2 plaats inductieplaat die je los kan neer zetten.
Heb je electrische hulp naast je houtskoolrooster. d:)b
Edit voor je saus opwarmen, je aardappels koken, je groente voorgaren, warmhoud plaatje, enz.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@Emmavdv op vuur/gas bbq’en mag in ieder geval dus wel? Dat zou fijn zijn :)

Zo’n Large komt in een grote (bijna vierkante) doos. Die kun je met één of twee hondjes wel verrijden. Bij mij leverden ze hem op een pallet maar je kunt hem er af tillen. Met 2-3 mensen, alleen vrijwel onmogelijk.
Elektrisch vind ik zelf mehh, dan is de optie van @copykat nog wel een mooie denk ik. Kan dan ook met een medium + bakplaat ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XIIITD
  • Laatst online: 07-05 21:39
Ervaring hier met de large was het prima mogelijk deze bij mijn ouders te laten leveren. In losse delen te demonteren (firebox, en dome in 2 delen) en deze te vervoeren in een kleine station. Dan is het geheel ook tilbaar met 2 personen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
Xoxol schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:20:
Ervaring met Weber dat ze het altijd netjes het oplossen. Succes!
Yep. Een nieuw grillrooster is al onderweg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Mijn BGE Large verplaats ik in de zomer van het terras naar de tuin en in de winter de omgekeerde weg. Hiervoor moet ik trappen over. Ik haal hem gewoon uit elkaar en verplaats deel per deel. Dat is goed doenbaar.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:59
Bge large hier ook al meerdere keren verhuisd. Gewoon de grote onderdelen apart tillen. Is goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-04 18:07
Wellicht een domme vraag. Maar hoeveel van jullie vriezen vlees in na het bbqen?
Mijn vrouw is niet de grootste vlees eter en mijn kids nog te klein.

En vaak hou je zoveel over, of zijn er alleen grotere stukken vlees te koop online.
Blijft de smaak goed en intact als je het in de koelkast een paar dagen bewaart of invriest?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:19
Smok3yNL schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:15:
Wellicht een domme vraag. Maar hoeveel van jullie vriezen vlees in na het bbqen?

En vaak hou je zoveel over, of zijn er alleen grotere stukken vlees te koop online.
Blijft de smaak goed en intact als je het in de koelkast een paar dagen bewaart of invriest?
koop een vacumeer machine

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emmavdv
@copykat @remzor @mr.DJ95 en de rest, allemaal bedankt voor het meedenken! De barbecue laten leveren bij iemand die wel grond heeft, en deze dan in delen vervoeren klinkt als een goede optie! Ik denk dat dat hem wordt.

@Smok3yNL Waarom zou je je vlees niet gewoon bij de lokale slager halen? Dan kun je zelf bepalen hoeveel je wilt. Dan heb je in elk geval niet het bestelminimum van een online slager. Bij een horeca-groothandel hebben ze vaak ook wel grotere stukken vlees, vacuüm verpakt. Dan zou je meerdere stukken mee kunnen nemen die wat langer houdbaar zijn. Moet je alleen wel ergens een pasje regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Emmavdv schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:49:
@copykat @remzor @mr.DJ95 en de rest, allemaal bedankt voor het meedenken! De barbecue laten leveren bij iemand die wel grond heeft, en deze dan in delen vervoeren klinkt als een goede optie! Ik denk dat dat hem wordt.
Even voor de zekerheid: je weet wel of hij past op je balkon én dat BBQ-en op kolen is toegestaan in jouw complex? Anders wordt het twee keer sjouwen natuurlijk ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Emmavdv
mrwolf schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:02:
[...]

Even voor de zekerheid: je weet wel of hij past op je balkon én dat BBQ-en op kolen is toegestaan in jouw complex? Anders wordt het twee keer sjouwen natuurlijk ;)
Ja, ik heb speciaal voor de twijfels hier nog met de woningbouw gebeld, en die vinden alles prima, zolang ik de flat niet in de hens steek :9
En mijn balkon is 15m². Ik hoop toch dat dat voldoende ruimte is om te barbecueën, en dan ook nog gezellig buiten te kunnen zitten :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:51
Smok3yNL schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:15:
Jep, vooral low en slow gaat in bulk en dan ook de diepvries in (wel gevacumeerd).

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50522209178_837cea0639_c.jpg
Krijgen we niet in een keer op met 2.5 personen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Jaspervl op 05-05-2023 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
Is gevacumeerd in de vriezer zoveel beter dan gewoon in een diepvrieszak dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:18
Smok3yNL schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:14:
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 16:19
Bijvoorbeeld Pulled pork kun je dan aubainmarie opwarmen super handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ik vries ook veel in. Wel vacuüm

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:17

Tomatoman

Fulltime prutser

Ja. Veel minder last van vriesbrand en daardoor ook veel langer te bewaren.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smok3yNL
Toch maar eens overwegen dan, dank allen voor de tips.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Technofreakz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5puuu_PGsppsma6L2nEoX_bbjR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tdEuyr1GKTOI6BsnRsPhSbUE.jpg?f=fotoalbum_large

Weer even de vriezer vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Lichtelijk offtopic, maar gezien alle diepvries comments hier: welke vacumeermachine gebruiken jullie dan? Waar goede ervaring mee (en fatsoenlijke prijs/kwaliteit ;))?

Hier ook regelmatig kipblokjes, gehakt en bereid BBQ spul dat ik invries. In die IKEA zakjes krijg je denk ik meer (wat ik noem) freezer burn dan gevacumeerd.

[ Voor 32% gewijzigd door remzor op 05-05-2023 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaspervl
Ik heb een allpax P250, die zuigt!

Begonnen met een goedkope van de Aldi om te kijken of ik er voldoende gebruik van maak. Toen die kapot ging heb ik de allpax aangeschaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:56
Foodsaver top line, die zuigt ook als een malle! Rol er in voor snel eigen maat zakken maken. Erg fijn en gebruik hem wekelijks. Ook voor sous vide koken erg fijn!

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
Heb nu z’n ding die laatst in de aanbieding was bij de lidl voor €20,- doet gewoon z’n ding en ook goed genoeg voor sous vide.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaspervl
Technofreakz schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:17:
Heb nu z’n ding die laatst in de aanbieding was bij de lidl voor €20,- doet gewoon z’n ding en ook goed genoeg voor sous vide.
Ik ondervond een groot verschil tussen m'n oude Lidl machine en een kwalitatief betere. Qua zuigkracht en vooral ook een betere lasnaad

YouTube: Unboxing Allpax Vacuumierer P 250 (4:15)

[ Voor 10% gewijzigd door Jaspervl op 05-05-2023 20:37 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online
Vandaag was het papa-dochter dag en mocht dochter bepalen wat er werd gegeten.

Bij de lunch frikandellen burnt ends.

BBQ op 130C.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vj5h4R3lHCCer8VjyXjjilQuQuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RoRYrYThoh8yKomOwz0xXGQ5.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje mosterd als plaklaagje en wat kruiden er op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1Tux4KVGrmCSGzpEV5eRkGdy7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7qFkvJX2jFhXqXR5ATzxKTlb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ga_VRYgBcq_yhgsMxUd4_OvBio4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D7HJZPd7R34d5SOKES36NG6V.jpg?f=fotoalbum_large

Een stukje eiken en een stukje kersenhout op het vuur en de frikandellen op het rooster.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-jN-4F90tT6f2RolagoeVOvwb4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9H6zVFMGXXzfD7V7UVWBFpbq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7zB6--kkvJtih2VNv5Nx75zNJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GoyYHu6kJpgYErQJTZ43mabs.jpg?f=fotoalbum_large

Na 30 min de frikandellen in 4-en in een bakje met basterd suiker, boter en wat BBQ saus en terug op de BBQ, temperatuur rond de 180C.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2GpMRXR9rpvtn_5lI3lRSCu5rs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nREjdbODueh95Zlua5QuHmCn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3ZVJQI4T1_xYkA1K8rOiuk8isQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1qXnP6k7Xeisgklf2EWIhgKl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RUMYd-Vti7qppAlADDwSYwJR09Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zG30TMX0EKJ16YkdmYhN3ylC.jpg?f=fotoalbum_large

Na 15 min de boel even husselen en na 30 min mocht het spul er af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glgsSsLxC5qj7JpFOXtdF1C-xns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iPSssW0YTAYzAnYzT2zuoFnz.jpg?f=fotoalbum_large

Een heerlijke snack.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GIY28kBTnvdF6q1F-z9abld7tgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TMARZ7GOiFxcYua0xdvBFrsk.jpg?f=fotoalbum_large

Toen was het ‘s avonds tijd voor hotdogs.
De BBQ op 160C, sneetjes gemaakt in de worstjes en op de BBQ.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5u4NXhRgbeIZ9YnKIp4go1LL_gw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zuoxCxXM5s6670q0pr9wwXtT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EX3doAfDNU19bCPb-ovBxL-9jhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jtkpqs1mvkU0VaefxsgePq0U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sUb7NVJLliyOZEt5EBFNmI51Ygw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CX9RroFwftRfcX3JeRCfIrWh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrxXxb62fRqlK-JEa5rmjnMrgwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rzvwi3Gn1WmL9uhAgAY8S7ek.jpg?f=fotoalbum_large

Na 20 min waren ze mooi uitgezet en kon de saus er op en de broodjes er bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lw7qc9Iq6Q6yjm2QOtel0oyeJW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fERmx5atq9Zmga6i5u4yCgXW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B3LxTCDZUnLuUJRmxu43qe-RHBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W3jezf3psicXAXnnb93aUGuO.jpg?f=fotoalbum_large

10 minuten later, smullen maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khNY5HwZMYpgYMSGKvOzGV6m5EU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R2g9GjYKrAgMWh1tkSwNluu9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bx_5Y7L5a_KoV-6HB043erOhAKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eNDXdz9QzjD7qYK1otycURez.jpg?f=fotoalbum_large

Die dochter van mij zit vol met goede ideeën.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:38
Ik heb onlangs een Fonteyn kamado 15” gekocht voor naast m’n weber 57. 2x gebruikt nu en merk echt het grote verschil met de weber, blijft veel beter en langer op temperatuur.

Mijn idee was de kamado te gebruiken voor low&slow en de weber voor het standaard bbq werk. Maar de kamado bevalt zo goed dat ik meer ruimte wil. Dus en je kip braden en je aardappel poffen. M’n eerste idee was om alles te vervangen voor bijv een 21” Kamado. Echter bedacht ik me ook dat een 2e 15” erbij kan kopen en dan samen in 1 meubel. Voordeel; niet altijd een grote bbq aansteken, veel oppervlak indien dit nodig is, en 2 verschillende temperaturen tegelijk. Zijn er mensen met zo’n setup? Ik zie eigenlijk alleen maar de combinatie grote en kleine kamado. En is het handig? Of zie ik iets over het hoofd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:40

Stoney3K

Flatsehats!

Mawlana schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:00:

[Afbeelding]
Dat ziet er uit als een puntlas die gewoon niet gepuntlast is. Terug ermee dus. :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

@sjaak81 lijkt me zeker een handige setup. Gewoon 2 temperaturen is sowso handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

sjaak81 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 00:17:
Ik heb onlangs een Fonteyn kamado 15” gekocht voor naast m’n weber 57. 2x gebruikt nu en merk echt het grote verschil met de weber, blijft veel beter en langer op temperatuur.

Mijn idee was de kamado te gebruiken voor low&slow en de weber voor het standaard bbq werk. Maar de kamado bevalt zo goed dat ik meer ruimte wil. Dus en je kip braden en je aardappel poffen. M’n eerste idee was om alles te vervangen voor bijv een 21” Kamado. Echter bedacht ik me ook dat een 2e 15” erbij kan kopen en dan samen in 1 meubel. Voordeel; niet altijd een grote bbq aansteken, veel oppervlak indien dit nodig is, en 2 verschillende temperaturen tegelijk. Zijn er mensen met zo’n setup? Ik zie eigenlijk alleen maar de combinatie grote en kleine kamado. En is het handig? Of zie ik iets over het hoofd
Je hebt nu 15 inch, effectief 27-30cm diameter en een 57cm diameter (geen deflector dus rooster is bruikbaar afhankelijk van je setup.)
Met 2x 30cm ga je achteruit in rooster oppervlakte. Feit geen mening over of het er toe doet.

Met 2 de zelfde (diameter en merk!) heb je overdraagbare accessoires wat handig kan zijn hoef je niet alles dubbel te hebben. Let op grill guru compact hoeft niet het zelfde te zijn als je fonteyn compact kwa vorm. Dus controleer of accessoires op beide passen, verwisselbaar zijn.

Indien je dat niet interessant vind kan je ook overwegen om een medium te nemen naast je compact.( gister toevallig nog bekeken als tijd verdrijf toen ik moest wachten, compact => medium is veel minder zichtbaar als medium => large.
Nogsteeds niet zo lomp groot/zwaar als een large maar wel halvemaan deflectors en halve roosters mogelijk en verschilende rooster hoogtes. Meer dan 2 spareribs mogelijk 😍
net even meer setup mogelijkheden.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online

Ik heb gekozen voor een grote kamado en ik houd de 57CM Weber, waar ook een hele kip en pofaardappelen op passen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Technofreakz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__EFpo8ZKjqf8iAXRtoeW3JFiFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVo46RJRJ9u1h4jR5ck70oDE.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels zitten we rond de 75 graden kern temperatuur. Helaas een kleine terugval gehad omdat de hopper van de pellets blijkbaar leeg was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Technofreakz schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 09:26:
[Afbeelding]

Inmiddels zitten we rond de 75 graden kern temperatuur. Helaas een kleine terugval gehad omdat de hopper van de pellets blijkbaar leeg was.
😍 heb je hulp nodig? Kom wel even langs....😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
copykat schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 09:57:
[...]

😍 heb je hulp nodig? Kom wel even langs....😁
Als je een beetje in de regio woont, dan mag je rustig een bakje komen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:38
Oké thanks voor de reacties

Nog even een vraag mbt aanmaken van de kamado; in de handleiding stond blokjes erin houtskool en dan de kap dicht met roosters open l. Echter gaan de blokjes dan liggen smeulen ipv branden. Is het dan toch beter om de kap open te houden? Of anders aanmaken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

In laat de kap even open tot de kolen branden en de wokkel opgebrand is, dan gaat het dicht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mr.DJ95
Het heeft even geduurd maar ik weet nu wel dat Spanjaarden het niet zo nauw nemen met afspraken.

Maar hij staat!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Voa-_w3n6325Ln4cklegQTMfMWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/98mDKEffmrH72xeyc2vViuJz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:52
mr.DJ95 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 11:04:
Het heeft even geduurd maar ik weet nu wel dat Spanjaarden het niet zo nauw nemen met afspraken.

Maar hij staat!

[Afbeelding]
Gezien de muren / stenen / pottery woon je ook in Spanje.. Klopt dat?

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Technofreakz schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 10:02:
[...]

Als je een beetje in de regio woont, dan mag je rustig een bakje komen ophalen.
Bedankt voor de uitnodiging.
Regio Amsterdam isch.
Maar ik ben nu te druk met klussen om de middag te spijbelen. Maar als ik weer een beetje tijd heb slinger ik mn kamadootje ook aan met pulled pork. Of oerhammetjes in een badke pittige saus.. Of zoete soja saus met wat sambal/wasabi..
Dammn nu krijg ik trek. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Loft schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 11:17:
[...]

Gezien de muren / stenen / pottery woon je ook in Spanje.. Klopt dat?
Enkele maanden per jaar inderdaad. Grootste gedeelte nog in Nederland. Daar staat mijn Bastard ook nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technofreakz
copykat schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 13:30:
[...]

Bedankt voor de uitnodiging.
Regio Amsterdam isch.
Maar ik ben nu te druk met klussen om de middag te spijbelen. Maar als ik weer een beetje tijd heb slinger ik mn kamadootje ook aan met pulled pork. Of oerhammetjes in een badke pittige saus.. Of zoete soja saus met wat sambal/wasabi..
Dammn nu krijg ik trek. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_vK8gRClDHxm95LzK16hT07dek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VX0I9tgkpila6r6IBKTt9Y3a.jpg?f=fotoalbum_large

De eerste 2 zijn nu klaar. Amsterdam is maar 30 min rijden “Nieuwegein”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Vandaag spareribs op de barbecue. De temperatuur is al een paar uur mooi rond 110 °C.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_r5p1zagDQB6CB0brujySCqvZzU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HiMm1DrxhhAbFeivBBhqnrrx.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Nu online
sjaak81 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 10:17:

Nog even een vraag mbt aanmaken van de kamado; in de handleiding stond blokjes erin houtskool en dan de kap dicht met roosters open l. Echter gaan de blokjes dan liggen smeulen ipv branden. Is het dan toch beter om de kap open te houden? Of anders aanmaken
Ik gebruik deze techniek, werkt altijd.
YouTube: Hoe steek je de Big Green Egg aan? Houtskool aansteken Kamado BBQ Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:06
Technofreakz schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 14:30:
[...]
[Afbeelding]

De eerste 2 zijn nu klaar. Amsterdam is maar 30 min rijden “Nieuwegein”
Hoor ik daar Nieuwegein?
ik IJsselstein. Kom eraan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:14
ASS-Ware schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:50:
Vandaag was het papa-dochter dag en mocht dochter bepalen wat er werd gegeten.

Bij de lunch frikandellen burnt ends.

BBQ op 130C.

[Afbeelding]

Beetje mosterd als plaklaagje en wat kruiden er op.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Een stukje eiken en een stukje kersenhout op het vuur en de frikandellen op het rooster.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Na 30 min de frikandellen in 4-en in een bakje met basterd suiker, boter en wat BBQ saus en terug op de BBQ, temperatuur rond de 180C.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Na 15 min de boel even husselen en na 30 min mocht het spul er af.

[Afbeelding]

Een heerlijke snack.

[Afbeelding]

Toen was het ‘s avonds tijd voor hotdogs.
De BBQ op 160C, sneetjes gemaakt in de worstjes en op de BBQ.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Na 20 min waren ze mooi uitgezet en kon de saus er op en de broodjes er bij.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

10 minuten later, smullen maar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die dochter van mij zit vol met goede ideeën.
Waar haal je die worstensnijert????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:29
Ga morgen een bavette rollade maken. Maar hoe weet je dat de thermometer goed in het vlees zit en niet in de vulling? Nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:14
Technofreakz schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:17:
Had ik ook en die deed z'n werk. Maar nu heb ik een Foodsaver en die zuigt in het kwadraat. Ook de pulsfunctie is erg handig (om bijvoorbeeld kip nat te pekelen). Die van de Lidl kreeg bijvoorbeeld al geen steak met rozemarijn takje gevacumeerd. Lukt wel door even snel de seal knop in te drukken, maar uit zichzelf lukte het hem niet. En bij sous vide gaat het dan al snel drijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zijn er mensen met zo’n setup? Ik zie eigenlijk alleen maar de combinatie grote en kleine kamado. En is het handig? Of zie ik iets over het hoofd
Het is enorm handig om 2 pits te hebben. En een grote en een kleine vs 2 mediums. Beetje wat je kwijt kunt en wilt doen.

De KJJ is mijn go to bbq in meeste gevallen. Vorig weekend Pork belly burnt ends en daar had ik ruimte nodig dus de MB aangestoken.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technofreakz
YouTube: Pulled pork

Video pulled pork.. sorry van de kwaliteit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Mich007 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 18:23:
Ga morgen een bavette rollade maken. Maar hoe weet je dat de thermometer goed in het vlees zit en niet in de vulling? Nog tips?
Steek hem aan de zijkant er in.
T gaat om de kern temp en dan is vlees of vulling ongeveer t zelfde.
Wat erg lekker is iets eerder er af halen.
Kamado op grilstand en dan nog ff searen. Tot de gewenste kerntemp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGYYfJNfV0F1Y1797hBTRoPVnmQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KcnzgPUBMILwGclfQL6NWiei.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Wat is staartstuk toch een geweldig stuk vlees.
1.5kg was wel erg veel voor drie volwassenen, dus ik heb de buurman een appje gestuurd, die wist niet hoe snel hij moest komen. _O-
Erg gezellig en lekker. :9

Bijzonderheden? Niet echt, de vetkap is ingesmeerd met vulcano zout uit Italië, zit een rooksmaak aan. Verder geen chimichurri maar een rode wijnsaus en zoete aardappel/paprika mix met lichte gyroskruiden.

Kerntemperatuur op 55 graden gezet, even laten rusten en toen aansnijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LuvYUPi7RQcBTlIyxfKE8_C5qtY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YiExgADxJWS9mt2mxWtYSCxI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4TC5v5c8DTqpdeF1BghgPIWOKi4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oc0OkZkp1xUc1NEBW6Cl6K0G.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pml_PTYQt6kNCzP0it2hZE85Iv4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l50GnVTAYR75dyxZ9KnFuced.jpg?f=fotoalbum_tile

Edit: Vlees is afkomstig van een boerderij uit een buurtgemeente hier, dus het rund heeft hier vlakbij in een weiland gestaan. :)

Scheelt ook in de prijs, 34 euro voor 1.5kg.

[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 06-05-2023 20:45 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
chimera2 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 16:51:
[...]

Hoor ik daar Nieuwegein?
ik IJsselstein. Kom eraan :D
Heb het nu in porties geëvacueerd… je mag 1 komen halen als je er een review van schrijft 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Quad schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 20:15:
Wat is staartstuk toch een geweldig stuk vlees.
1.5kg was wel erg veel voor drie volwassenen, dus ik heb de buurman een appje gestuurd, die wist niet hoe snel hij moest komen. _O-
Erg gezellig en lekker. :9

Bijzonderheden? Niet echt, de vetkap is ingesmeerd met vulcano zout uit Italië, zit een rooksmaak aan. Verder geen chimichurri maar een rode wijnsaus en zoete aardappel/paprika mix met lichte gyroskruiden.

Kerntemperatuur op 55 graden gezet, even laten rusten en toen aansnijden.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Edit: Vlees is afkomstig van een boerderij uit een buurtgemeente hier, dus het rund heeft hier vlakbij in een weiland gestaan. :)
Oe die garing is perfect.
Daar had je best voor mogen appen :+

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Technofreakz schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 20:26:
[...]

Heb het nu in porties geëvacueerd… je mag 1 komen halen als je er een review van schrijft 😉
Als je ze moet evacueren is dat niet best!
Dennis1812 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 20:34:
[...]

Oe die garing is perfect.
Daar had je best voor mogen appen :+
Prima! Doe ik de volgende keer. (heb je nu niks meer aan alleen..) :P

[ Voor 32% gewijzigd door Quad op 06-05-2023 20:35 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online
sjaak81 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 10:17:

Wokkels of aanmaakblokjes tussen de kolen, klep open, luchttoevoer beneden volledig open, na 10-15 min zijn ze op, dan klep dicht en luchttoevoer en afvoer volledig open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online
barrymossel schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 18:21:
[...]

Waar haal je die worstensnijert????
Dat is de Dizzy Dog, gekocht bij basbq.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online
Mich007 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 18:23:
Maakt dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:52
ASS-Ware schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 22:36:
[...]

Wokkels of aanmaakblokjes tussen de kolen, klep open, luchttoevoer beneden volledig open, na 10-15 min zijn ze op, dan klep dicht en luchttoevoer en afvoer volledig open.
Dat ligt er toch geheel aan wat je wil doen op de kamado? Mijn Bastard krijg ik perfect aan door met de looftlighter op 1 of 2 plekken een brandend kooltje te maken. Dan gaat meteen de deksel dicht en afhankelijk van hoe ver ik de schuiven open zet komt hij op de gewenste temperatuur. Ik doe vaak ook zelfs meteen de plate setter er bij na het aanzetten.

In mijn ervaring is het makkelijker om hem even wat heter te krijgen als je temp net te laag is dan om een te hete kamado snel te knijpen en af te laten koelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online
donleone83 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 22:43:
[...]

Dat ligt er toch geheel aan wat je wil doen op de kamado? Mijn Bastard krijg ik perfect aan door met de looftlighter op 1 of 2 plekken een brandend kooltje te maken. Dan gaat meteen de deksel dicht en afhankelijk van hoe ver ik de schuiven open zet komt hij op de gewenste temperatuur. Ik doe vaak ook zelfs meteen de plate setter er bij na het aanzetten.

In mijn ervaring is het makkelijker om hem even wat heter te krijgen als je temp net te laag is dan om een te hete kamado snel te knijpen en af te laten koelen.
De vraag ging over aanmaakblokjes, niet over de looftlighter.
Bij een looftlighter hoef je niet te wachten tot de aanmaakbklokjes op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:52
ASS-Ware schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 22:51:
[...]

De vraag ging over aanmaakblokjes, niet over de looftlighter.
Bij een looftlighter hoef je niet te wachten tot de aanmaakbklokjes op zijn.
Je hebt helemaal gelijk. Geen ervaring mee.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online
Vandaag weer een lekker stukje Iberico varkensrek.

BBQ op 150C, stukje appelhout er bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3zh3nVA8gOgD9jhIK8At0PjRVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/foeI6amZWkUFTxwoeocuSrTy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rE-Q51Ta9SREpj0pbESayVX5fA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Fte5GO3BktKU49MhHB4OU5w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w2ob7WgB_ecQCxpPWCI_svpqKDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l5SWsIzFyN1pbP2jECOwajpo.jpg?f=fotoalbum_large

Toen de kern op 45C zat, na 47 min, de luchtschuiven volledig open gezet om de temperatuur te laten stijgen.

Bij een kern van 50C, zag hij er zo uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/63Ky-jjXs3MKwEce1vs77ViaenQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0dkg5FxjH9s44CDXEhu8aQO0.jpg?f=fotoalbum_large

Toen mocht hij verhuizen naar een lagere etage.
Even beide kanten 1 minuut op meer hitte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CS1oEqSpno_Pw3NL3i1rHS-DmX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dslmJRI6CtJHt3RLHmv9dbHp.jpg?f=fotoalbum_large

Om vervolgens weer indirect door te gaan tot een kern van 55C, in totaal 1 uur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPkOT09RBsTaw9k4abkVXvtGTlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Krinohfsad07vwoe05joPzbL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mD9Yt0GUTVMHc1YNBMuen0Rj-h4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W9oaV2JEEv5Q1YybYy9ii7yb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZrzZmjTyrQmBareWo7KX1n_cB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lZePChbnL2fCXbuMOnTYalJT.jpg?f=fotoalbum_large

Dat was me een partij sappig en mals, super.
Lekker rooksmaakje ook.

Toetje was banaan gevuld met chocolade.
Doet het altijd goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LeAttKHPfSkhJHx4nQhoQYiFe6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KCDklcDKg83oxcb4VKBro6aE.jpg?f=fotoalbum_large

Heerlijk gegeten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Gisteren spare ribs gemaakt volgens de 3-2-1 methode. Zo zagen ze eruit toen ik ze op de barbecue legde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_rWR5YDhJRVp6dhFw12t8CGhgU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EQYgrsOQtDutsPuGaouvZalu.jpg?f=user_large

Na 3 uur, vlak voor het inpakken in folie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/111v8p8NTYFSoacCmmiCfn0X8os=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iew9xRtezFwM41XVD0vcAcje.jpg?f=user_large

En toen ze in folie op de barbecue lagen ging het behoorlijk mis. Terwijl ik in huis aan het klussen was, was de folie kennelijk lek geprikt door een stuk bot en was het vocht – met een flinke hoeveelheid boter – in de kolen gelopen. Gevolg: een enorme fik en heel veel hitte. De spare ribs waren daardoor een stuk verder gegaard dan ik wilde, ondanks de heat deflector.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0HhStTe6MdU207SBbjiEua3xUHQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8Di4BY8UrODw8ngHv75FQkFe.jpg?f=user_large

De bovenkant was prima, maar desondanks was ik een beetje teleurgesteld over het eindresultaat. Bijgerechten: patatjes en een salade caprese met burrata.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46NvZfC3AWNcdiGZ71U6z2I-kTI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZXhCngR3CwKQ7zlWyMNIWc1x.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online
Tomatoman schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:01:
En toen ze in folie op de barbecue lagen ging het behoorlijk mis. Terwijl ik in huis aan het klussen was, was de folie kennelijk lek geprikt door een stuk bot en was het vocht – met een flinke hoeveelheid boter – in de kolen gelopen.
Altijd een dubbele laag folie gebruiken.
Ik heb vorige week ook ribs gedaan en ik had ook een lek, zelfs met een dubbele laag, toen heb ik er maar een derde laag omheen gedaan.

Ik check trouwens elke 15-30 min op mijn telefoon even de roostertemperatuur en ik kan alarmpjes instellen voor een te lage of te hoge temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

ASS-Ware schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:17:
[...]

Altijd een dubbele laag folie gebruiken.
Dat had ik gedaan. Extra dik folie nota bene, speciaal voor de barbecue.
Ik check trouwens elke 15-30 min op mijn telefoon even de roostertemperatuur en ik kan alarmpjes instellen voor een te lage of te hoge temperatuur.
Met mijn Bluetooth Meater+ thermometer heb ik op zolder geen ontvangst. Ik heb meermalen een Meater Block overwogen, maar € 300 vind ik eigenlijk een beetje belachelijke prijs. Ditmaal heb ik een bedrade thermometer neergezet, maar uiteraard hoorde ik dat alarm op zolder ook niet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online
Tomatoman schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:31:
[...]

[...]

Met mijn Bluetooth Meater+ thermometer heb ik op zolder geen ontvangst. Ik heb meermalen een Meater Block overwogen, maar € 300 vind ik eigenlijk een beetje belachelijke prijs. Ditmaal heb ik een bedrade thermometer neergezet, maar uiteraard hoorde ik dat alarm op zolder ook niet :')
Elk half uur even naar beneden lopen, even een glas water halen en de benen strekken.

Overigens:
https://support.meater.co...20the%20internal%20sensor.

MEATER probes are built to handle temperatures up to: 527°F / 275°C for the ambient sensor. 212°F / 100°C for the internal sensor.

Ik neem aan dat je die dikke probe niet fatsoenlijk in je varkensribben kan prikken, en 110-120C is te hoog voor de punt.
Lastig om het rooster te meten.

[ Voor 27% gewijzigd door ASS-Ware op 07-05-2023 10:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

je luie zoon die moet leren naast je kamado planten met zn mobieltje die altijd aan zn hand geplakt zit laten bellen als de meter gaat raardoen aka stijgt of piept.
* copykat heeft geen tijd voor q-en door klussen.
right koffie is op. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Tomatoman schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:31:
[...]

[...]

Het schijnt ook te kunnen via de meater cloud, één apparaat koppelen en binnen bereik houden van WiFi en meater, en de ander raadpleegt het via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:24
Even een gekke vraag, hoe bakken/grillen jullie hamburgers op een Kamado?
Ik had dit weekend pulled pork gemaakt en voor de kinderen hamburgers. Ik kreeg echter te horen dat ze best wel heel erg rokerig waren.

Wat ik gedaan had was opstoken tot zo’n 200°, zonder heat deflector, hamburgers er op en de dome dicht.
Regelmatig draaien en telkens de dome dicht.
Klopt het dat wanneer je de dome openlaat er minder rooksmaak komt?

Zijn er nog andere trucks?

Low and slow gaan mij best aardig af, maar gewoon grillen nog niet zo 😂

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:46
Grillen doe je op 250c+ bij voorkeur. En de ketel sluiten kan zorgen dat het smoort en dus rook toevoegd, afhankelijk van de brandstof kan dat wat “slechte” rook worden en daardoor bitterder smaken

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Een nieuwe dag, een nieuw gerecht. Vandaag boneless brisket van lam. Hij heeft eerst een paar uur gemarineerd in veel knoflook en tijm uit de tuin. Daarna heb ik er zout en peper op gedaan. Nu eerst op lage temperatuur een tijdje roken op appelhout en beukenhout, daarna ga ik kijken of ik hem nog kan en wil oprollen tot een rollade. Dat heb ik bewust niet direct gedaan, want dan zou de rook alleen het buitenste vlees bereiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2up9itFAu23Hc1tLLlAeij9M3Qk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8jL5SU1XertWAuzqtI4f9Mx4.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tEaFQDPRFF0oCKUNd0dOYFdv_zQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rwEl4MkVGGnZR95OMYgfqP7D.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag originele vilt vervangen door fiberglas, best rot klusje om eraf te halen, maar uiteindelijk toch redelijk snel gepiept :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

copykat schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:59:
je luie zoon die moet leren naast je kamado planten met zn mobieltje die altijd aan zn hand geplakt zit laten bellen als de meter gaat raardoen aka stijgt of piept.
* copykat heeft geen tijd voor q-en door klussen.
right koffie is op. :w
:') De kinderen zijn op dit moment met zijn tweeën naar Walibi (dat is hier een kwartier vandaan, ze hebben een abonnement). Dan maar klussen in de tuin, naast de kamado. Probleem opgelost :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8n2MC59_MIsXQPJhl5aq8C04Ad0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/l8kZAE2Q91HAgb26kjtO7GN5.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Martinusz schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:12:
[Afbeelding]
Vandaag originele vilt vervangen door fiberglas, best rot klusje om eraf te halen, maar uiteindelijk toch redelijk snel gepiept :)
Hier vorige week ook gedaan. Rustig de tijd voor genomen en ben denk ik in totaal een uurtje bezig geweest. Zeker het er af krabben/schuren op sommige plekken was lastig.

Hopelijk ben je de dome kap niet vergeten… ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:10
remzor schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:09:
[...]

Hier vorige week ook gedaan. Rustig de tijd voor genomen en ben denk ik in totaal een uurtje bezig geweest. Zeker het er af krabben/schuren op sommige plekken was lastig.

Hopelijk ben je de dome kap niet vergeten… ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KY-SKqrddVpvd3QF0KXM7OXW2xA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TrsqtYpwEBu7O9C788u93PYn.jpg?f=fotoalbum_large
;)

Een beitel bleek goud waard om het eraf te krijgen :) het plakken zelf was zo gepiept.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Pagina: 1 ... 242 ... 325 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism