Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Eigenlijk te goor voor woorden, maar oh, wat heb ik daar zin in...!Koffie schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 01:17:
Zoon had klasgenoten uitgenodigd. Jacuzzi vol met pubers .. dus wat doe je dan?
Juist, even een vette bek maken waarvan het hood bestanddeel frikandel is maar waarvan ze toch met grote ogen staan te kijken
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Lekker man! Wat voor kruiden gebruik je hiervoor?Koffie schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 01:17:
Juist, even een vette bek maken waarvan het hood bestanddeel frikandel is maar waarvan ze toch met grote ogen staan te kijken
Mix van shoarma en kebab kruiden van de lokale Turk.nielsn schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:43:
[...]
Lekker man! Wat voor kruiden gebruik je hiervoor?
[edit]
Meater temp is nu opgelopen naar 123 terwijl de dometemp gelijk is gebleven. Wordt de Meater omgevingstemp dan zo sterk beïnvloed door de temperatuur van het vlees ofzo?
Inmiddels 132, dometemp 160.
[ Voor 14% gewijzigd door The Legend op 15-10-2022 16:39 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
Klapstuk.Tricyrtis schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:30:
[...]
We zijn niet me zoveel dus 6 kg is wel echt veel te veel. Is ook om gewoon maar eens te proberen, hoeft niet meteen het beste te zijn. Dan kan ik dus beter voor 2 a 3 kg brisket gaan en niet de klapstuk?
Veel meer vet, lekker lang en slow (a la short rib), en het smelt op je tong.
Gelijk bij het pullen, als je een vacuüm apparaat hebt vacuüm de pp en warm het morgen in een bak water op.The Legend schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:01:
De pulled pork maak ik trouwens voor morgenavond. Was van plan om wel te pullen vanavond. Mix ik dan het opgevangen vocht direct mee, of is het beter om dat apart te bewaren en morgen bij het opwarmen er door te doen? Of maakt het weinig uit.
:strip_exif()/f/image/mQego4MWK213Jazs0wpOI7CW.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag voor de eerste keer de dutch oven gebruikt voor een eenvoudige goulash (recept van Big Green Egg: https://www.biggreenegg.eu/nl/inspiratie/recepten/goulash ) gemaakt! Hij was heerlijk en de riblappen van de hanos waren goed mals met een beetje bite! De volgende keer wil ik er wel iets van tomaat of tomatenpuree aan toevoegen!
Het resultaat:
:strip_exif()/f/image/bxROsUJBlTQIW7mK49uVCMC4.jpg?f=fotoalbum_large)
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Heb inmiddels al de brisket gehaald. Dat morgen maar eens proberen en volgende keer de klapstuk.NeutraleTeun schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:07:
[...]
Klapstuk.
Veel meer vet, lekker lang en slow (a la short rib), en het smelt op je tong.
A-typische cook. Ding op 70 graden ingepakt, schoot als een raket naar 93 graden en besloot daar de stall te doenThe Legend schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:46:
Vandaag 2,2kg procureur op de KJ2. Helaas al een tijdje niet meer gebruikt, dus trof schimmel aan. Plan gewijzigd en eerst de Kamado goed schoon gebrand, daarna de schuiven dicht en wat laten afkoelen. Bij 130 graden op de dome thermometer heb ik wat kolen bijgevuld met rookhout en het vlees erop gelegd met Meater+ schuin van boven er in. Dat was toch niet zo’n goed idee, want nu begon het vuur ongecontroleerd. De dometemp schoot snel door naar 170 graden, maar het vreemde is dat de omgevingstemperatuur volgens de Meater maar 107 graden isZo’n groot verschil lijkt me toch niet kunnen kloppen?
[edit]
Meater temp is nu opgelopen naar 123 terwijl de dometemp gelijk is gebleven. Wordt de Meater omgevingstemp dan zo sterk beïnvloed door de temperatuur van het vlees ofzo?
Inmiddels 132, dometemp 160.

:strip_exif()/f/image/eIBAMHbCoZlYzU6oeQnaoEdI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vJ2qMmFJa6Guqu8rL2UuUm5I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HqaY2pe7T0VINYD4owk8xn7f.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l9IAdRk5UMrnvfaTbNOLNJuj.jpg?f=fotoalbum_large)
Morgenavond loaded nachos pulled pork
Even als aanvulling op bovenstaande post van Tricyrtis.Tricyrtis schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 12:27:
Ik heb toevallig dit weekend de laatste dingetjes gedaan aan mijn DIY wifi thermometer.
[Afbeelding]
Zes hot-swappable channels, wifi, en display om de temperatuur op het ding zelf te zien. De webpagina en display updaten automatisch elke seconde. Nadat je de stekker in het stopcontact steekt verbind hij met de wifi en laat vervolgens een aantal seconden het ip adres zien. Daarna begint het meten.
[Afbeelding]
Enige twee nadelen zijn dat de SSID en wachtwoord gehardcode moeten worden en dat ik nog geen batterij of iets dergelijks heb. Beiden zijn niet echt een issue aangezien ik hem alleen thuis gebruik (gewoon een extra lange micro USB kabel gebruiken). En wat betreft kleine aanpassingen (rode temperaturen op de webpagina wanneer >250F of <200F bijvoorbeeld) is hij waarschijnlijk nooit echt klaar.
Totale kosten omgerekend naar stukprijs voor de onderdelen, inclusief custom PCB, zijn pak 'm beet 25 euro.
Ik heb een printje van hem gekregen en ondertussen ook de onderdelen binnen en gesoldeerd. Wat aanpassingen in de software gemaakt zodat er via MQTT berichten naar mijn domotica worden gestuurd, gelijk ook JSON output erbij gemaakt en de BOOT button werkt nu als een soort shutdown en verstuurd een Offline bericht via MQTT zodat de domotica weet dat de temperatuur niet meer actueel is. Code is beschikbaar op https://github.com/pixelmagic66/ESP-BBQ voor wie er interesse in heeft.
Uiteraard moest er een behuizing omheen dus wat geknutseld met de 3d printer:

@Tricyrtis Nogmaals dank voor je werk en de PCB !
Oeh, instant heart attack, ziet er goed uit! Wat zit er in? Heb je iets van een recept?
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Zeker!Luuk1983 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:50:
[...]
Oeh, instant heart attack, ziet er goed uit! Wat zit er in? Heb je iets van een recept?
https://www.thebbqbastard.com/pulled-pork-loaded-nachos/
Wel veel meer pulled pork gebruikt dan in het recept staat.
Ik had nog een restje picanha van de kamado over, prima om een amuse van te maken. Het restje picanha heb ik dun gesneden, waarna ik de plakjes extra op smaak heb gebracht met een natte rub, en gecompleteerd met nacho’s met guacamole.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TfcSvFDNrB6o87imjfIdTotc.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YNhFVQzOWSlqov2uy9V4DYfO.jpg?f=user_large)
Een goede grap mag vrienden kosten.
The SauceKoffie schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 01:17:
Juist, even een vette bek maken waarvan het hoofdbestanddeel frikandel is maar waarvan ze toch met grote ogen staan te kijken

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Die saus was ook voor mij een openbaringPaganstars schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:28:
[...]
The Sauce, afgelopen zaterdag de bedenkers en eigenaren ontmoet. Leuke mensen! En die saus is echt geweldig!
Dat ziet er echt goed uitTomatoman schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 00:20:
Even een crosspost uit Show hier je maaltijd van de dag.
Ik had nog een restje picanha van de kamado over, prima om een amuse van te maken. Het restje picanha heb ik dun gesneden, waarna ik de plakjes extra op smaak heb gebracht met een natte rub, en gecompleteerd met nacho’s met guacamole.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Toffe gast die Jeremy van the Sauce. Komt net als wij uit Lelystad, keertje samen een demo gedaan.Paganstars schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:28:
[...]
The Sauce, afgelopen zaterdag de bedenkers en eigenaren ontmoet. Leuke mensen! En die saus is echt geweldig!
Z'n sauce is idd super, staat hier standaard in de kast.
Hij staat ook bij ons op de bbq markt 5 november tijdens de sca wedstrijd.
kan er helaas niet bij zijn als judge, had het graag gedaan anders! Ik hoorde wel dat er redelijk wat ervaren SCA en KCBS judges zouden komen (Prime SCA en Master KCBS)Koffie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:45:
[...]
Toffe gast die Jeremy van the Sauce. Komt net als wij uit Lelystad, keertje samen een demo gedaan.
Z'n sauce is idd super, staat hier standaard in de kast.
Hij staat ook bij ons op de bbq markt 5 november tijdens de sca wedstrijd.
Ad.1; als je net zoals ik certified SCA jurylid wil worden, op 4-11 wordt er een cursus gegeven inclusief een jaar lidmaatschap bij T-Rex in Putten
Ad.2; de ancillaries (extra categorieën) zijn vaak leuker dan de steaks
[ Voor 17% gewijzigd door Paganstars op 17-10-2022 19:09 ]
Dit weekend bavette rollade op de kamado voor het eerst. Ik volg het recept voor de bereiding van de bavette van iemand op bbqgenootschap.
Vlinderen haaks op de draad is me inmiddels duidelijk, ik weet morgen pas hoe dik de lap is als ik mijn bestelling van Aalvink ontvang.
Waar ik nog over twijfel is:
1. gewoon op 110c klaar maken en een rode buitenkant bavette (heeft niet mijn voorkeur)
2. reverse sear op de kamado > stoppen bij 48c op 110c en dan dus kort grillen naar 52 op 200c
3. aanbraden in een gietijzeren pan op fornuis en dan op de bbq verder brengen naar 52 graden
Edit: en ik zou gedurende het garingsproces een chunck rookhout willen gebruiken, dus dan is het sowieso de vraag of vooraf dicht schroeien handig is voor de opname van de rooksmaak…
Suggesties, tips?
[ Voor 13% gewijzigd door loewie1984 op 19-10-2022 22:35 ]
:strip_exif()/f/image/fYL0H873JeZ9JRRHtQCh7H9F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KcnzgPUBMILwGclfQL6NWiei.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze was garen op 110 en revearse sear.
helaas geen foto's van de open vulling geloof ik,
copykat in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"
Rook hout? Zeker lekker.
Inrollen in folie koelkast en dan pas inbinden gaat een stuk makkelijker. (wel even de folie verwijderen..
Buitenkant spek of iets anders zoutig kan ook.
Verse rode peper in kleine stukjes is erg lekker die smaak gaat ook in je vlees zitten.
[ Voor 24% gewijzigd door copykat op 20-10-2022 12:44 ]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Dit wordt mijn eerste sessie zonder inpakken.. rond 22.00 gaan er 6 procereurs op de pellet bbq.
Ik laat het altijd ~30minuten rusten.Technofreakz schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:22:
Voor de mensen die hun pulled pork niet inpakken, moet het vlees dan nog rusten als het klaar is? Of gelijk pullen?
Dit wordt mijn eerste sessie zonder inpakken.. rond 22.00 gaan er 6 procereurs op de pellet bbq.
Kan nooit kwaad. En je verbrand je vingers minder bij pullen.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Je kan ook met vorken pullen 😏Dennis1812 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:44:
[...]
Ik laat het altijd ~30minuten rusten.
Kan nooit kwaad. En je verbrand je vingers minder bij pullen.
Pork. Met een p. Of varken. Met een a. Bij vorken pullen denk ik spontaan aan mijn opa, die geen Engels sprak en het altijd vol overtuiging over een hond dog had als hij een hot dog bedoelde

Jaja, ik snap best wat je bedoelt
En ff uurtje laten rusten doe ik altijd wel.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Dat is snel zeg.MrVegeta schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:37:
Het vilt van mijn Kamado Joe 3 classic is los gaan zitten na ongeveer 2 jaar en moet vervangen worden. Even online gekeken en er zit nog aardig wat verschil tussen de prijzen. Hebben jullie dat nog advies in?
Hoevaak gebruik je hem?
Elke week wel, ook veel pizza dus veel hitte.ASS-Ware schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:53:
[...]
Dat is snel zeg.
Hoevaak gebruik je hem?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Meester plus?Technofreakz schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:37:
Heeft iemand nog een gouden tip betreft een WiFi thermometer die ook logs opslaat?
:strip_exif()/f/image/kQHMMD2Bv40vsHJoGdlncgKf.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb ik met de gas bbq ook gehad, inderdaad even stoken en dan een lappie over de delen die het eten raken.Martijn1990 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:48:
Ik zag tot mijn schrik dat er best wat schimmel in de Grill Guru zat, staat buiten zonder hoes met schuif open. Dus vandaag maar even goed heet gestookt en best lang laten branden, gelukkig is alles eruit! Maar het is natuurlijk zonde om er vervolgens niks op te gooien, dus wat kipdijfilet in ketjap marinade voor de lunch
[Afbeelding]
Weet je wat ook een fijne ontdekking is in je BBQ?
Muizenkeutels.
Ik heb die hele gas bbq uit elkaar geschroefd en alle onderdelen schoongemaakt.
Daar kun je goed ziek van worden.
Je krijg er veel accessoires bij .
Ik ben nog zoekende vandaar.
De iq lijkt erg op een kamado joe maar dan met vele extra’s.
Alvast bedankt
Zelf geen ervaring mee, maar zag laatst dit bericht op facebook mbt garantie. Geen idee of dit representatief is:Rusl84 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:13:
Hooi, iemand bekend met de iq grill kamado?
Je krijg er veel accessoires bij .
Ik ben nog zoekende vandaar.
De iq lijkt erg op een kamado joe maar dan met vele extra’s.
Alvast bedankt
https://www.facebook.com/...6/posts/5424450374342081/
De lokale slijter had een wijnproeverij georganiseerd, wij mochten de hapjes verzorgen met 'live cooking'. Het weer speelde gelukkig mee en op letterlijk 2 spetters regen na was het droog. Heel de dag in polo buiten kunnen lopen
Op het menu:
Grillworst (met de all prupose rub)
Moinkballs (met de italian rub door het gehakt en de all purpose over de ballen, de Smokey Goodness Black Cherry BBQ Saus als lak)
Bavette (met de lemon garlic rub)
Zalm (met de all purpose rub)
Iberico ribfingers (met de all purpose rub)
Het was leuk om te doen, en een keertje in 10 minuten thuis zijn is ook wel eens fijn
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Oke, ik kon zelf ook al weinig vinden op internet van iq grill zelf. Garantie is wel een belangrijk dingetje voor iets dat meer dan 1000€ kost. Dan maar de meer betrouwbare kamado joe verder in verdiepen. Bedankt voor je reactieAMDminer schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:47:
[...]
Zelf geen ervaring mee, maar zag laatst dit bericht op facebook mbt garantie. Geen idee of dit representatief is:
https://www.facebook.com/...6/posts/5424450374342081/
Daarvan is de garantie afhandeling ook niet geweldig hoor.Rusl84 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 03:57:
[...]
Oke, ik kon zelf ook al weinig vinden op internet van iq grill zelf. Garantie is wel een belangrijk dingetje voor iets dat meer dan 1000€ kost. Dan maar de meer betrouwbare kamado joe verder in verdiepen. Bedankt voor je reactie
/f/image/M3habBkmR54CGtK1JYlJSdM4.png?f=fotoalbum_large)
Nog een beetje afwerken etc, maar de eerste storm is overleefd. Misschien wel een beetje spijt dat ik niet een meter breder ben gegaan... Maargoed, er komt nog een echte buitenkeuken
Heb je geen stokkies door de ballen?Koffie schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:10:
Vandaag hadden we een thuiswedstrijdje.
De lokale slijter had een wijnproeverij georganiseerd, wij mochten de hapjes verzorgen met 'live cooking'. Het weer speelde gelukkig mee en op letterlijk 2 spetters regen na was het droog. Heel de dag in polo buiten kunnen lopen
Op het menu:
Grillworst (met de all prupose rub)
Moinkballs (met de italian rub door het gehakt en de all purpose over de ballen, de Smokey Goodness Black Cherry BBQ Saus als lak)
Bavette (met de lemon garlic rub)
Zalm (met de all purpose rub)
Iberico ribfingers (met de all purpose rub)
Het was leuk om te doen, en een keertje in 10 minuten thuis zijn is ook wel eens fijn
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Nope. Worden altijd van die kleffe, verkleurde, hete prikkertjes, zeker na het lakken.
Als je een beetje knap je bacon eromheen rolt, blijft het zonder prikker ook zitten.
Vervolgens bij het uitserveren doe je er een losse verse prikker in
:strip_exif()/f/image/5ClgbHY3Dfrn4GmU6Kn1oHY7.jpg?f=fotoalbum_tile)
Gebruik zelf Fireboard 2 drive. Wellicht overkill afhankelijk wat je er mee wil doen. Maar systeem werkt perfect. Goede app met logs én door de 6 probes die je kan aansluiten kan ik 3x probes per kamado gebruiken (1x pit temp + 2x vlees voor zowel de large kamado als de mini). De Fireboard kan dan ook op één van beide dan de temperatuur automatisch regelen wat bij low&slow sessies wel echt heel erg fijn is.Technofreakz schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:37:
Heeft iemand nog een gouden tip betreft een WiFi thermometer die ook logs opslaat?
Ze hebben ook de Fireboard Spark. Dat is een instant thermometer mét wifi functionaliteit en 1x probe (naast de instant thermometer probe). Zelf geen ervaring mee, maar werkt met dezelfde app/backend en die is bij Fireboard zoals gezegd erg goed.
Heb een Weber Connect Hub, destijds voor -ik dacht- 25 dollar op de kop getikt in de VS.
Maar dat ding heeft nogal wat onhebbelijkheden:
- Loopt leeg tijdens opslag
- sensoren met draad
- Geen grafieken
Zeker nu ik een bastard naast m'n gasbbq heb staan, begint het tweede punt nog wel een dingetje te worden.
Eerder heb ik dit niet gedaan in verband met de prijs, maar nu toch de beslissing genomen.
Nu weet ik dat deze twee jaar geleden nog zo'n 1.700-, kostte en inmiddels ongeveer 1.400-,.
Toch heb ik vorig jaar nog een aanbieding gezien, volgens mij bij Fonq, toen hij zo'n 1.100-, was.
Kunnen jullie vertellen wanneer er meestal aanbiedingen komen?
Moet ik wachten op Black Friday (25 november), of is er nog een andere gelegenheid met goede korting?
We vertrekken namelijk rond etenstijd.
Nu leek het me wel leuk om wat frikandel burnt ends en wat moink balls mee te nemen.
Ik vroeg me echter af hoe ik dit het beste kan bereiden zo dat ik het warm kan meenemen, maar niet in tijdsnood kom.
Zou ik beide gewoon van te voren kunnen bereiden en dan kort voor vertrek in de oven kunnen opwarmen?
Voorafje deze keer: ik had zelf pompoensoep gemaakt van flespompoen. Super easy maar lekker en past goed bij de herfst.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YlpfJGlUSQiu622xS0A2Utqz.jpg?f=user_large)
Pompoen ontdoen van schil, in kleine blokjes snijden, peper zout olie en dan 25 minuten in de oven op 200 graden voorgaren. Dan uitje fruiten met knoflook en rode peper (incl. zaadlijst) met olie. Dan 1 liter water erbij, een groenten bouillon blokje en de voorgegaarde pompoen. Dit enige tijd laten koken tot de gewenste dikte. Aan het eind nog het sap van een hele limoen er doorheen en serveren met een toefje room door de soep.
Daarna de bavette gedaan met truffeltapenade, spinazie, kastanjechampigons, en gecrushte hazelnoten, deze had al een nacht in de koelkast gepekeld gestaan met fleur de sel. (ik ben achteraf gezien iets te enthousiast geweest daarmee want het was best zout).
Bavette komt van Aalvink, 1 KG voor 20 euro vond ik best schappelijk. Hij was dik dus op 2 plekken nog gevlinderd:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Iu8qjq9PcbOvPzflZO7PtUYI.jpg?f=user_large)
Tappenade en overige ingredienten die ik eventjes kort had aangezet om het vocht eruit te ontrekken aangebracht:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5VPCtSwCVUumRBG1p6g97MIQ.jpg?f=user_large)
Opgebonden
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pStnanS19zx8OzXUxeSlnBFl.jpg?f=user_large)
En toen op de bbq, en na 1.5 uur zaten we op 48 graden. Even de bavette ervanaf gehaald, bbq doorgeknald naar 200 graden en de bavette nog even kort doorgegrild naar 52 graden. Ik heb in de beginfase van het op temperatuur brengen van het vlees een stukje beukenhout rookchunk gebruikt. Achteraf was dit super lekker. De geur overheerste niet maar was zeker aanwezig.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SYpGX4ov9F2qCd1Rp9LUdcGr.jpg?f=user_large)
Van de bbq af:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L4FRJvz8eRT4wMIrVs1qeGmr.jpg?f=user_large)
We hadden daarnaast aglio e olio gemaakt met gekarameliseerde regenboogwortel:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sPx357nK3KzyWNmSdKu76QXF.jpg?f=user_large)
Binnenkant:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EFi3tGxfahfic1bDyK7lt4EV.jpg?f=user_large)
Toetje was een zelf gebakken apple crumble met een bolletje hertog pecan ijs en slagroom.
Dag erna vroeg uit de veren voor een ander projectje, chocolate koffee porter brouwen maar das voor een ander topic
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Jb3iyTjOKoNLCUfydheSemtZ.jpg?f=user_large)
Nu dacht ik aan o.a. betere handschoenen, een tang om de roosters eraf te halen en een pan/plaat om groenten te bereiden.
Wat gebruiken jullie voor de bereiding van groenten: een dicht pannetje/dichte plaat of iets met gaatjes/sleuven erin? Ik heb nu nog een grillrooster met sleuven erin, maar die is aan vervanging toe. The Bastard Sizzling Plate (rechthoekige) lijkt mij een goede optie. Iemand ervaring mee?
zelf gebruik ik een dichte pan.robhof schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:47:
Mijn vriendin is binnenkort jarig en ze wil wat barbecuespullen voor onze nieuwe Bastard Urban Large. Uiteraard vind ik dat een goed idee. 😉
Nu dacht ik aan o.a. betere handschoenen, een tang om de roosters eraf te halen en een pan/plaat om groenten te bereiden.
Wat gebruiken jullie voor de bereiding van groenten: een dicht pannetje/dichte plaat of iets met gaatjes/sleuven erin? Ik heb nu nog een grillrooster met sleuven erin, maar die is aan vervanging toe. The Bastard Sizzling Plate (rechthoekige) lijkt mij een goede optie. Iemand ervaring mee?
Boretti heeft trouwens een mooie set met verschillende soorten BBQ tangen & vork voor niet al te veel geld.
https://www.coolblue.be/n...33-4a93-a0d5-1fcc2ccbe816 (excuses als dit valt onder reclame, maar ik heb dezelfde set & ben er heel erg tevreden mee)
Heb ik gehad, maar gebruikte hem in de praktijk niet. Ik pak de roosters liever met handschoenen.robhof schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:47:
een tang om de roosters eraf te halen
Zo te zien wel Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 (Zoeken op sous vide)Stimulate14 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:39:
Zijn er ook mensen die hier eerst met sous vide aan de gang gaan?
[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 27-10-2022 09:42 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
SureStimulate14 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:39:
Weekje vakantie en omdat we niet weg gaan deze herfst vakantie maar een eigen bouwprojectje gedaan.
Eerst in tinkercad een tekening gemaakt...
:strip_exif()/f/image/zNu00UyDRFmrHubVjnkgjuAb.jpg?f=fotoalbum_large)
Hout besteld..
En het bouwen kan beginnen.
:strip_exif()/f/image/mlkyOIGSFRfkotXuzzA7ZuFf.jpg?f=fotoalbum_large)
Alle balken etc gezaagd...
Toch een dagje werk maar het begin is er..
Dag 2:
:strip_exif()/f/image/sd6cEA3y4Go6u3YRycTZtPWR.jpg?f=fotoalbum_large)
Onderkant gebouwd..
Vervolgens stelpoten eronder gezet en omhoog gaan bouwen..
:strip_exif()/f/image/LLoVNH2YbrZqkkSeCDo36Mya.jpg?f=fotoalbum_large)
Bovenkant van het frame erop:
:strip_exif()/f/image/PazaXQukyX2wuAgdKBnWvAJK.jpg?f=fotoalbum_large)
Dag 3:
Korte kant bouwen:
:strip_exif()/f/image/6sVaIP5uPvRBpGo1k0rhqgo0.jpg?f=fotoalbum_large)
Balkjes ed. maken voor de plankjes waar de kamado's op komen te staan:
:strip_exif()/f/image/Z9Ob6R8G3fGZE7wYaoKgQlJE.jpg?f=fotoalbum_large)
Dag 4:
Lange kant dicht maken:
:strip_exif()/f/image/1KHnR2AcmCSdTKuxpT4Qj1vU.jpg?f=fotoalbum_large)
Korte kant dicht:
:strip_exif()/f/image/OhieziCi36rUhrd5OJId6Cje.jpg?f=fotoalbum_large)
Aanrechtblad zagen en erop leggen:
:strip_exif()/f/image/xG2Up4LwwYN5L1OeK8YWgVjr.jpg?f=fotoalbum_large)
Dag 5:
Tijd om gaten te zagen in het aanrechtblad
Voor de mini kamado:
:strip_exif()/f/image/QBvUqPd8Gop6IxRJa73QUT7O.jpg?f=fotoalbum_large)
Hierna het blad meteen in de olie gezet.
En voor de Masterbuilt ook een gat gezaagd en het blad in de olie gezet:
:strip_exif()/f/image/3fSa5DyODsbdWVEQwDWTe5L3.jpg?f=fotoalbum_large)
Inmiddels alles in de olie gezet:
:strip_exif()/f/image/JGqDJRU7291iVRnulUb4jTFu.jpg?f=fotoalbum_large)
Dag 6:
Afronden is begonnen:
Eerst het blad vast gezet..
Daarna de mini kamado erin!
:strip_exif()/f/image/arwDHv6QfxuBBbq4y3amiuJR.jpg?f=fotoalbum_large)
En nu:
De Masterbuilt erin, Balkje gemaakt met hangertjes waar wat bbq meuk aan kan hangen..
En..
DONE!
:strip_exif()/f/image/VOrbWXX3hOafs8PIzkUKekxR.jpg?f=fotoalbum_large)
Supertof geworden en nu snel vies maken

Happy camper!
Ik wil op 110C gaan werken, tot een kern van 65C, daarna in de aluminiumfolie door tot 92 en dan prikken en hoger gaan tot hij boterzacht is.
Wat denken de ervaringsdeskundigen, 8 uurtjes?
Regelmatig gedaan, maar echt bbq-en vind ik dan leuker. Anders is het alleen nog even snel grillen en dan is het aansteken van de bbq wel erg veel werk.Stimulate14 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:39:
Er zijn genoeg situaties denkbaar waarbij het juist heel handig is om eerst iets sous vide te bereiden, bijvoorbeeld als er veel visite is en je niet in de gelegenheid bent om uitgebreid met de barbecue bezig te zijn. Op deze manier kun je met weinig barbecuetijd een gegarandeerd goed eindresultaat op de barbecue bereiken – je verplaatst gewoon het grootste deel van het werk naar de dag/uren ervoor.barrymossel schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:03:
[...]
Regelmatig gedaan, maar echt bbq-en vind ik dan leuker. Anders is het alleen nog even snel grillen en dan is het aansteken van de bbq wel erg veel werk.
Juist als er visite is, sta ik graag buiten...Tomatoman schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:28:
[...]
Er zijn genoeg situaties denkbaar waarbij het juist heel handig is om eerst iets sous vide te bereiden, bijvoorbeeld als er veel visite is en je niet in de gelegenheid bent om uitgebreid met de barbecue bezig te zijn. Op deze manier kun je met weinig barbecuetijd een gegarandeerd goed eindresultaat op de barbecue bereiken – je verplaatst gewoon het grootste deel van het werk naar de dag/uren ervoor.
Maar je hebt helemaal gelijk. Ik vind het vooral handig als je meerdere gerechten wilt maken. Zorgt voor wat minder stress...
“Juist als er binnen visite is, sta ik graag buiten...barrymossel schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:31:
[...]
Juist als er visite is, sta ik graag buiten...
:strip_exif()/f/image/orgQJLW6IhU4TsNp8WTrnq6X.jpg?f=fotoalbum_large)
De andere kant, met een flink membraam, kneiterhard.
:strip_exif()/f/image/NpZYgyRbYnLQiRkEkyRmQVs7.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat was weer een uur van mijn leven die ik nooit meer terug krijg.
Van een dik stuk vlees is zo’n membraam makkelijk weg te halen, maar van een dun stuk is dat een stuk lastiger.
:strip_exif()/f/image/Q3Be03v5jZ9qv83dGhND42zl.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker de rub er op.
:strip_exif()/f/image/SrHPD2NQb2llzpw7XPpybSVI.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen idee hoe lang dit gaat duren op 110-120C.
Ziet er uit als Ikea?prekz schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 03:34:
@pvnzoest
Wat voor blad heb jij gebruikt op de buitenkeuken? Ziet er mooi uit!
Ik ben voorstander van de Oxo handschoenen. Die grillplaten is echt wat je wilt, het is gietijzer, als het past is het goedrobhof schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:47:
Mijn vriendin is binnenkort jarig en ze wil wat barbecuespullen voor onze nieuwe Bastard Urban Large. Uiteraard vind ik dat een goed idee. 😉
92c is goed streven, ik werk puur op gevoel, ieder stuk heeft een andere stugheid door wel/geen vet en spier dichtheid.ASS-Ware schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:55:
Morgen een kleine brisket ear van 956 gram, Iers grass-fed.
Ik wil op 110C gaan werken, tot een kern van 65C, daarna in de aluminiumfolie door tot 92 en dan prikken en hoger gaan tot hij boterzacht is.
Wat denken de ervaringsdeskundigen, 8 uurtjes?
Je wrap zou ik btw in butcherpaper/bakpapier doen ipv alu folie
met 110c ga je niet in 8 uur je brisket op temp krijgen. Vergeet ook niet dat je nog minstens anderhalf tot 2 uur rust tijd nodig hebt.
Wij rammen low'n'slow op 118c
Morgen angus flat van 2,5 kg en boston butt van 2,5 kg hot'n'fast. Ketel temp op ongeveer 325f
[ Voor 5% gewijzigd door Paganstars op 28-10-2022 16:05 ]
Met wat slagerstouw de boel overal even dik gekregen.
:strip_exif()/f/image/NJXZ6RZVD1Ofcfnk8VMUb4XB.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker roken.
:strip_exif()/f/image/mwCt1TVjyGLytigbc3xhYYIF.jpg?f=fotoalbum_large)
Na 3 uur en 40 min was de kern 65C, toen mocht hij in de folie, na 5 uur en 20 minuten was de kern 96C en was het makkelijk prikken met een houten prikker, dus in de folie, in handdoeken, in de koelbox.
Na een uur rusten aangesneden.
:strip_exif()/f/image/dfoFwvI8ymZR5EtaTKHaH2OF.jpg?f=fotoalbum_large)
Met wat BBQ saus en zijn eigen sappen in een druipbakje terug op de BBQ, dome op 160C.
De aardappelen in folie lagen er al een tijdje op.
:strip_exif()/f/image/jHo2mBtBux948cCuPYJCIQ9p.jpg?f=fotoalbum_large)
Na 3 kwartier mijn bordje gemaakt.
:strip_exif()/f/image/4CPBXj0hpoLzDo9SajBYystE.jpg?f=fotoalbum_large)
Het was erg lekker qua smaak, maar het was flink kauwen.
Of ik heb wat verkeerd gedaan of het was een oude koe (die ik uit de sloot heb gehaald), maar de malsheid was ver te zoeken.
Ik heb zojuist een Inkbird IHT-1S binnengekregen. Deze zou een auto rotate display hebben volgens alle specs, maar hoe ik ook als een malloot met dat ding in alle standen sta te schudden en springen, het display blijft horizontaal staan.
Ik weet dat je in de settings komen door ~ 10 seconde de hold knop ingedrukt te houden, maar daar is niets in te stellen voor het display.
Iemand een tip?
Denk dat het vlees te mager was. Persoonlijk zou ik bij het bereiden van een brisket ook niet z’n klein stukje vlees gebruiken.. ziet er uit als de flat?ASS-Ware schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:42:
Nou, het is me flink tegengevallen.
Met wat slagerstouw de boel overal even dik gekregen.
[Afbeelding]
Lekker roken.
[Afbeelding]
Na 3 uur en 40 min was de kern 65C, toen mocht hij in de folie, na 5 uur en 20 minuten was de kern 96C en was het makkelijk prikken met een houten prikker, dus in de folie, in handdoeken, in de koelbox.
Na een uur rusten aangesneden.
[Afbeelding]
Met wat BBQ saus en zijn eigen sappen in een druipbakje terug op de BBQ, dome op 160C.
De aardappelen in folie lagen er al een tijdje op.
[Afbeelding]
Na 3 kwartier mijn bordje gemaakt.
[Afbeelding]
Het was erg lekker qua smaak, maar het was flink kauwen.
Of ik heb wat verkeerd gedaan of het was een oude koe (die ik uit de sloot heb gehaald), maar de malsheid was ver te zoeken.
Had je ook geïnjecteerd?
Dit inderdaad, als je dun vlees hebt en weinig vet en je gaat in 3 a 4 uur naar 65c verlies je teveel vocht. Dan beter eerst warmen in folie zodat de sappen blijven en afroken/afbranden.Technofreakz schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:56:
[...]
Denk dat het vlees te mager was. Persoonlijk zou ik bij het bereiden van een brisket ook niet z’n klein stukje vlees gebruiken.. ziet er uit als de flat?
Hmm, thanks.Technofreakz schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:56:
[...]
Denk dat het vlees te mager was. Persoonlijk zou ik bij het bereiden van een brisket ook niet z’n klein stukje vlees gebruiken.. ziet er uit als de flat?
Wellicht, ik kon de draad niet meer zien.Paganstars schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:03:
@ASS-Ware volgens mij heb je met de draad gesneden en niet haaks? Of zie ik het verkeerd?
Had je ook geïnjecteerd?
Niet geïnjecteerd.
Geen idee, er stond brisket ear op de verpakking.Paganstars schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:06:
Sowieso betwijfel ik of je überhaupt de point had?!
Je moet de ASR mode aanzetten oftewel Automatic Screen Rotation:Koffie schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:48:
Zeg, even een hele stomme ..
Ik heb zojuist een Inkbird IHT-1S binnengekregen. Deze zou een auto rotate display hebben volgens alle specs, maar hoe ik ook als een malloot met dat ding in alle standen sta te schudden en springen, het display blijft horizontaal staan.
Ik weet dat je in de settings komen door ~ 10 seconde de hold knop ingedrukt te houden, maar daar is niets in te stellen voor het display.
Iemand een tip?
- Druk 8 seconden op de hold knop om in het instellingen menu te komen. Je ziet CA op het scherm staan.
- Druk nogmaals 2 seconden op de hold knop. Je krijgt nu ASR op het scherm te zien.
- Druk kort op de hold knop om deze functie aan of uit te zetten.
- Laat de thermometer 10 seconden liggen, dan worden de instellingen opgeslagen.
Signature
Dank je, maar mijn menu werkt helaas zo nietRepsect schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:03:
[...]
Je moet de ASR mode aanzetten oftewel Automatic Screen Rotation:
- Druk 8 seconden op de hold knop om in het instellingen menu te komen. Je ziet CA op het scherm staan.
- Druk nogmaals 2 seconden op de hold knop. Je krijgt nu ASR op het scherm te zien.
- Druk kort op de hold knop om deze functie aan of uit te zetten.
- Laat de thermometer 10 seconden liggen, dan worden de instellingen opgeslagen.
- 8 seconden indrukken en dan staat er CF in beeld
hiermee kan ik tussen Celsius en Fahrenheit kiezen
- Nogmaals 2 seconden op de hold knop en er komt CA in beeld
hiermee kun je de temperatuur calibreren
- Hold knop ingedrukt houden en ik stel de calibratie
enige manier om hieruit te is de thermometer laten liggen
Ik heb het bij de mijne nog even gecontroleerd en daar werkt het wel zoals ik eerder beschreef. Het lijkt erop dat Inkbird dit heeft veranderd, aangezien het in de huidige handleiding ook niet meer wordt benoemd. Desondanks zou het draaien volgens deze handleiding nog steeds moeten werken. Vreemd… Berichtje naar de verkoper doen of Inkbird zelf?Koffie schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:16:
[...]
Dank je, maar mijn menu werkt helaas zo niet
- 8 seconden indrukken en dan staat er CF in beeld
hiermee kan ik tussen Celsius en Fahrenheit kiezen
- Nogmaals 2 seconden op de hold knop en er komt CA in beeld
hiermee kun je de temperatuur calibreren
- Hold knop ingedrukt houden en ik stel de calibratie
enige manier om hieruit te is de thermometer laten liggen
Signature
Inderdaad, in de manual ook niets over gelezen. Op de verpakking staat het ook niet. Maar het word overal als feature benoemd. Ook op de product page bij Ali waar ik 'm gekocht heb (official inkbird store).Repsect schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:46:
[...]
Ik heb het bij de mijne nog even gecontroleerd en daar werkt het wel zoals ik eerder beschreef. Het lijkt erop dat Inkbird dit heeft veranderd, aangezien het in de huidige handleiding ook niet meer wordt benoemd. Desondanks zou het draaien volgens deze handleiding nog steeds moeten werken. Vreemd… Berichtje naar de verkoper doen of Inkbird zelf?
Maar even een berichtje gestuurd idd.
Thanks voor het het nakijken op die van jou!
De point of ear is meestal een dik stuk met veel vet en wiebelig als je er op slaat.ASS-Ware schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:50:
[...]
Geen idee, er stond brisket ear op de verpakking.
Tip voor de volgende keer; prikker op de draad steken zodat je het niet kwijt raakt.
Ik zal vanavond/morgen foto’s posten van hoe wij het doen
Verder nog tips voor een saus? Ik zat te denken aan een champignonsaus maar ben bang dat de varkenshaas van de bbq wellicht te overheersend smaakt voor een simpele champignonsaus.
Handige tip, thanks.Paganstars schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:15:
[...]
De point of ear is meestal een dik stuk met veel vet en wiebelig als je er op slaat.
Tip voor de volgende keer; prikker op de draad steken zodat je het niet kwijt raakt.
Ik zal vanavond/morgen foto’s posten van hoe wij het doen
Maar hoe dan ook, als je blokjes snijdt, dan snij je sowieso in 2 richtingen, als de ene richting met de draad is, dan is de andere dwars op de draad, toch?
Open vlinderen en er brie of cheddar in doen?donleone83 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:48:
Vanavond varkenshaas maken. Iemand tips? Ik heb twee stukken van ongeveer 350gr elk. Ik twijfel tussen low en slow met wat houtsnippers roken tot een graad of 65 en dan kort affakkelen of met directe hitte rond de 200 graden gewoon in 10 tot 12 minuten grillen. Ervaringen? En wel of geen rub (heb een all-purpose rub en SPG in huis)?
Verder nog tips voor een saus? Ik zat te denken aan een champignonsaus maar ben bang dat de varkenshaas van de bbq wellicht te overheersend smaakt voor een simpele champignonsaus.
Dank. Het wordt een simpele gevulde met pesto en dan parmaham of serranoham ofzo er om heen. Er bij serveer ik dan gebakken champignons, aardappeltjes met rozemarijn uit de oven en gegrilde asperges (waar ik misschien nog een soort balsamico glaze bij maak).ASS-Ware schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:03:
[...]
Open vlinderen en er brie of cheddar in doen?
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Het was lekker. Varkenshazen doorgesneden, aan één kant wat SPG er op gegooid en de andere kant ingesmeerd met pesto en heel simpel omwikkeld met serranoham (zie foto). Bastard indirect op 150 graden ongeveer geprepareerd. Hand appel rookhout er bij en varkenshazen er op. Duurde ongeveer 40 minuten voordat de gewenste temp van 52 graden bereikt was (zie foto). BBQ opgestookt, vlees even laten rusten onder slagerspapier (voor iedereen die nog alu folie gebruikt: stap over) en toen even afgegrild. Geserveerd met aardappeltjes met rozemarijn en knoflook uit de oven, gegrilde groene asperges met olijfolie en zeezout en champignons met knoflook en ui afgeblust met rode wijn. Van het eindresultaat vergeten een foto te maken maar het smaakte allemaal uitstekend!donleone83 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:24:
[...]
Dank. Het wordt een simpele gevulde met pesto en dan parmaham of serranoham ofzo er om heen. Er bij serveer ik dan gebakken champignons, aardappeltjes met rozemarijn uit de oven en gegrilde asperges (waar ik misschien nog een soort balsamico glaze bij maak).
:strip_exif()/f/image/h3BERBgioTJ6ySM0eLdnI9a3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RgUtlHi8svBHYKMgK7QK8KCZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vBwp0FvJ5kYitvWnX37HDy4L.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/21ZB88PnffAnD4uzImGfrP10.jpg?f=user_large)
Erbij een Flammkuchen uit de oven, met Tiroler buikspek en rode ui.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q8LAukdIM9KFuHNnBNqaqtSV.jpg?f=user_large)
De kalfsribeyes heb ik bij 53 graden van de barbecue gehaald en warmden tijdens het rusten onder aluminiumfolie nog door tot 58 graden. Dat is net een beetje warmer dan ik van plan was, maar ze waren van binnen perfect rosé. Waarschijnlijk zat de thermometer een beetje naast de kern van het vlees. Erbij had ik een saliesaus gemaakt met kalfsfond, verse salie, room, Noilly Prat en roomboter.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KePSbpLamoJKWo99nbpqtKhC.jpg?f=user_large)
Goeie test, iedereen gaat er altijd maar vanuit dat die dingen probleemloos werken, ga die van mij zsm ook even bekijken.ASS-Ware schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:06:
Ik denk dat ik de oorzaak van mijn briket probleem heb gevonden.
2 probes, beiden in kokend water.
[Afbeelding]
Sniegoenie.
Denk dat ik op de verkeerde temperatuur heb zitten BBQ-en of de kern van het vlees was niet de juiste temperatuur.
Ik kook eigenlijk nooit meer op temp, meer op gevoel! De flat die ik vandaag had was enorm kut, ze hadden hem helemaal geschoond en zat geen grammetje vet op… qua garing was die ok… maar door ontbreken van vetkappen en intramusculair erg droog en ook wat taai in de mond. Pull test was goed!ASS-Ware schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:06:
Ik denk dat ik de oorzaak van mijn briket probleem heb gevonden.
2 probes, beiden in kokend water.
[Afbeelding]
Sniegoenie.
Denk dat ik op de verkeerde temperatuur heb zitten BBQ-en of de kern van het vlees was niet de juiste temperatuur.
:strip_exif()/f/image/6cHhDa1N30OKnaRvPgWT2mPs.jpg?f=fotoalbum_large)
Hot and fast, geïnjecteerd met Knorr professional producten en ook als binder gebruikt. Miners mix steak seasoning en gewrapt in bakpapier. Heeft twee uur gerust
Het is een massief houten blad van hornbach.prekz schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 03:34:
@pvnzoest
Wat voor blad heb jij gebruikt op de buitenkeuken? Ziet er mooi uit!
Beukenhout, vandaar ook de 6 lagen olie
Dan moet hij het wel houden gezien hij hier toch altijd droog onder de overkapping staat.
Totale kosten vielen ons best mee.jelmerc schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:09:
@pvnzoest
tof project! Wat was je ongeveer kwijt aan materiaal?
Voor hout, werkblad, olie, schroeven en bevestigings materiaal waren wij ongeveer 600,-- kwijt.
Ikea heeft geen massief houten werkbladen, alleen fineer op spaanplaat.
Evt. heeft bauhaus ook massief eiken werkbladen indien je buitenkeuken niet altijd droog staat, daar kan je dan ook voor gaan.
[ Voor 20% gewijzigd door pvnzoest op 29-10-2022 23:43 ]
Vlees heb ik trouwens gehaald laatst bij de webshop InAMood. Ook prima tevreden over. Snel en goed ingevroren geleverd en super goede aanbiedingen. Entrecote aan het stuk voor minder dan 25 euro per kg is best wel nice.
Wel nog steeds de vraag of iemand nog tips heeft voor echte baby back ribs? Wij houden van dunbevleesde ribbetjes.
Ik hou graag gedurende lange sessies de BBQ temperatuur in de gaten.Paganstars schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 23:17:
[...]
Ik kook eigenlijk nooit meer op temp, meer op gevoel!
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism