Zo, inmiddels bijgekomen van een druk weekend.
Afgelopen zaterdag was het zover: onze eigen eerste public event met een SCA competition.
's Ochtends in alle vroegte om 7 uur reden we met 2 auto's en 2 aanhangers richting Rha. De ene aanhanger met al onze standaard spullen (tent, tafels, dozen rubs, sauzen, koelbox met vlees, etc. de andere aanhanger was voor de braai.
Aangekomen in Rha zijn we de boel gaan opbouwen voor de bbq markt.
Om 11 uur was het tijd voor de teams om bij elkaar te komen en hun steaks uit te kiezen, hierna verdwenen ze richting hun tenten om aan de gang te gaan.
Rond een uur of 12 begon er langzaam aan publiek binnen te lopen en konden ze diverse gerechtjes van de bbq proeven, praten met verschillende leveranciers/merken en genieten van mooi bier van de Bronckhorster Brewery waar het allemaal plaatsvond.
Zo rond een uurtje of 5 zijn we begonnen met afbreken van de setup. Om 6 uur was de bekendmaking van de winnaars en punten voor de SCA.
Na een lange maar toffe dag parkeerde ik zo rond 21:00 de auto met aanhanger op de oprit thuis.
De lokale media heeft nog een leuk item gemaakt van deze dag:
https://www.regio8.nl/nie...strijd-bij-brouwer-in-rha
De volgende ochtend was er weinig tijd om uit te slapen, vandaag moesten we naar Roosendaal voor het burn festival van BBQ Experience Center.
Na het opbouwen was het letterlijk vol gas knallen. Een onophoudelijke stroom van bezoekers die allemaal wilde proeven kwam langs onze tent. Een paar keer moesten we echt even nee verkopen omdat er simpelweg niet tegenaan te braaien viel in dit tempo
Helaas begon het later op de dag steeds harder te regenen, maar dat hield de bezoekers weinig tegen.
Ook tof om te zien dat onze allernieuwste bbq saus (All purpose white) hier bijzonder goed ontvangen werd, net als gisteren.
Rond een uurtje of 5 zijn we begonnen met afbreken en opruimen. We waren letterlijk en figuurlijk leeg en opgebrand
Om 20:30 rolde de auto met aanhanger weer de oprit op en had ik nog maar 1 wens: een heerlijk koud biertje!
Het was een awesome weekend, mijn veters ruiken nóg naar houtskool, maar ik had het voor geen goud willen missen!