Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 227 ... 347 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:10

Dennis1812

Amateur prutser

Bij de hanos is bavette toch wel goedkoper dan.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Vandaag voor het eerst beef ribs op de KJ2. Ik lees overal 7 uur roken, dus hem ‘m tegen 10.30 erop gelegd. Nu zit de kerntemp na een dik uur op ca. 110-130 al op 52 graden :? Is een stuk van 1,4kg. M’n Meater+ zegt dat het nog maar 1 uur en 50 minuten duurt tot 95 graden. Dat wordt dan op tijd eten 8)7

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je krijgt straks nog een stall he ;) . Ik zou short ribs (ik neem aan dat je dat bedoelt) wel echt op 110 doen ipv 130.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

copykat schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:23:
Zo weekendje zaterdag op zondag met wat vrienden.
Er is een kamado dus ik werd een beetje gepookt om iets mee te nemen.
(ik zie altijd alleen maar de foto's mag nóóit proeven......)
* copykat denkt proeven? Ik ken dat proeven.. :9

Dus gister maar even snel naar de slager 49 euro voor 1200gram bavette. Poeh volgens mij is t 10 euro duurder sinds vorig jaar.

Ik ga deze maken met een eigen twist.
https://www.lekker-ite.nl...gerookt-in-de-kamado-bbq/

Verse peterselie, melisse, basilicum, gesnipperde verse knoflook(drie tenen), gesnipperde bieslook en gesnipperde halve ui.
Wat grofgesneden spinazie. En 2 fijn gesnipperde rode peper zonder pitjes. (pitjes weggooien)
3 eetlepels groene pesto er door. Effe husselen. (met die bier inname is wat extra vitamine mooi mee genomen.. _O- oOo

Bavette schoonsnijden. (vlies weg halen en hardvet.) dan in de lengte vlinderen.

Peper en zout er op strooi parmazaanse kaas er over. Dan die groene mix er over verdelen.
Pijnboompitten er over. (tering dat is ook de goudprijs tegenwoordig.)

Links en rechts punten naar binnen vouwen en oprollen.(in folie)
(normaal laten opstijven in de koelkast voor een paar uur maar daar had ik nu geen tijd voor.)
Folie verwijderen, nu dus deze stap overgeslagen en het is wat eh minder netjes dan.

Parmaham of een andere "gedroogde ham" klaar leggen.
Franse Mosterd er over smeren ham er aan plakken.
Touwtje binden.
Beetje peper en zout er over en inwikkelen in folie
In de koelkast voor 2 uur.

Parmazaanse kaas of pardano kaas flakes mee en restant pijnboom pitten.
* copykat denkt niet en ik bedoel NIET die rollade vergeten mee tenemen......
Wiskey rookhout mee.

Als ze nu nog zeuren weet ik t niet meer.😁

Als ik er aan denk zal ik wat foto's maken op kamado en op t bord.

Voor nu ;w
Wat is het idee achter de ham? Ik snap de rest maar zou eerlijk gezegd de ham weglaten.

* Boudewijn heeft al aardig wat koeien opgestookt maar nog nooit zo'n rollade gemaakt. Geen idee waarom eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:21
The Legend schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:42:
Vandaag voor het eerst beef ribs op de KJ2. Ik lees overal 7 uur roken, dus hem ‘m tegen 10.30 erop gelegd. Nu zit de kerntemp na een dik uur op ca. 110-130 al op 52 graden :? Is een stuk van 1,4kg. M’n Meater+ zegt dat het nog maar 1 uur en 50 minuten duurt tot 95 graden. Dat wordt dan op tijd eten 8)7
Je zit zo op de 50, maar je krijgt nog een stall en hoe dichten je bij de omgevingstemperatuur komt hoe langzamer het gaat.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Boudewijn schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:50:
Je krijgt straks nog een stall he ;) . Ik zou short ribs (ik neem aan dat je dat bedoelt) wel echt op 110 doen ipv 130.
Ohja, ik ging ervan uit dat de Meater dat ook zou meenemen maar dat doet ‘ie dus niet :) Iemand de ervaring of die cook time voorspelling op enig moment wel klopt?

Ik volg trouwens het recept van SmokingDadBBQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

The Legend schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:10:
[...]

Ohja, ik ging ervan uit dat de Meater dat ook zou meenemen maar dat doet ‘ie dus niet :) Iemand de ervaring of die cook time voorspelling op enig moment wel klopt?

Geen idee ik gebruik geen meater. Als hij te vroeg klaar is gewoon in slagerspapier wikkelen, handdoek eromheen en in een koelbox. Wordt hij vaak nog lekkerder van ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
The Legend schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:10:
[...]

Ikzelf hou vaak ook liever te laag dan te hoog aan qua temp. Liever 90 dan 130 zeg maar. Mijn idee is dat langzamer garen altijd een beter resultaat oplevert dan te snel. Nou is 130 an sich niet te hoog, maar zou het liever rond de 110.houden

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Luuk1983 schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:33:
[...]

Ikzelf hou vaak ook liever te laag dan te hoog aan qua temp. Liever 90 dan 130 zeg maar. Mijn idee is dat langzamer garen altijd een beter resultaat oplevert dan te snel. Nou is 130 an sich niet te hoog, maar zou het liever rond de 110.houden
Klopt, die Canadees van YT beweert echter dat een hogere temperatuur een betere rooksmaak geeft doordat je op wat hogere temperatuur simpelweg betere verbranding hebt. Geen idee of dat echt zo is natuurlijk, maar je moet ergens beginnen met testen dus ik volg hem nu maar ff :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:37

copykat

Good copy isn't bad

Boudewijn schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:51:
[...]

Wat is het idee achter de ham? Ik snap de rest maar zou eerlijk gezegd de ham weglaten.

* Boudewijn heeft al aardig wat koeien opgestookt maar nog nooit zo'n rollade gemaakt. Geen idee waarom eigenlijk.
Geen idee soort bescherming vd zachtere vlees delen?

Ik had wat ham er op geplakt met mosterd vastbinden en wat peper en zout er over.
Werd er niet makkelijker op overigens met binden.

Paar handjes whiskey rookhout er op en tot 50 graden laten garen in direct.
Daarna 200 plus graden nog wat laten rollen in de grilstand.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fY7ys2NsIpxXgn90xbPekXuU9do=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fYL0H873JeZ9JRRHtQCh7H9F.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGYYfJNfV0F1Y1797hBTRoPVnmQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KcnzgPUBMILwGclfQL6NWiei.jpg?f=fotoalbum_large
Het ziet er uit als een opgebonden anaconda maar het was heerlijk.
De rooksmaak zat niet te diep maar was goed aanwezig. (door de ham?)
Zachtroze mediumrare vlees met een smaakvol korstje en de ingrediënten maakte het af.
Patat er bij klaar.
Echt voor herhaling vatbaar.
(ok knoflook misschien iets minder 😅 maar nu was t iedereen had t op dus boeijeh!)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dennis1812 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:43:
Bij de hanos is bavette toch wel goedkoper dan.
Heel goed mogelijk deze slager is niet al goedkoop (een van de weinige slagers die BBQ brokken vlees verkoopt dus dat merk je. )Maar zo op t laatste moment even een kilootje halen moest maar. We delen altijd alle kosten door aantal mensen dus per saldo valt t mee.

Ik heb op de markt ook een slager die best veel heb maar je weet nooit wat allemaal.
Deze had ik gebeld van kan ik straks even een bavet van 1 kg onbevroren halen?
"ligt klaar".
Is ook wat waard.

Overigens de rest van de ingredientenlijst was ook nog eens 20 euro....😅 met dank aan AH.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Na 7,5 uur een kern van 94 graden bereikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OPwFkIDk-TLDyfllb5SkxuCZf8Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/khwaELmc0KsThTFr7nq8nGzE.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vond het vlees erg lekker, en de bark was goed (peper, zout, knoflook- en uienpoeder als rub). De buitenste ribben waren alleen vrij droog. De middelste was sappig. Volgens keer misschien toch inpakken, dat heb ik nu niet gedaan, maar verklaard ook niet waarom de middelste wel een stuk sappiger was. Kan ook aan het vlees gelegen hebben natuurlijk (Iers rund van Inamood).

Als bijgerecht gepofte zoete aardappel met zelfgemaakt Tzatziki, prima combinatie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:26
The Legend schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:42:
Ik doe vandaag ook voor het eerst beefribs.
Ik heb de Q op 105-110C staan en ben in 2 uur en 10 minuten al van kern 10C naar kern 66C gegaan.
Dat gaat wel erg snel.
Stukje van 2KG.

Na iets meer dan 4 uur zit ik op 77C kern.

Na iets meer dan 5 uur zit ik op 80C kern.
Hij stijgt steeds trager.

Na 6 uur en 10 minuten zit ik op ken 81C.
Zou dit de stall zijn?
Die is toch tussen de 70 en 75C?
Of heb ik een eigenwijs stukje vlees?

Na 7 uur is de kern 80C.
Hmm.

Na 7 uur en 20 min was de kern nog steeds 80C en was ik het zat.
Ik heb hem ingepakt in aluminiumfolie, wat ik eigenlijk niet wilde, omdat de bark dan zacht wordt, maar goed, om te zien of het garen dan wat sneller gaat.
We zijn nu op 8 uur en de kern is 77C.
Ik betwijfel of dit nog goed komt.

Na 10 uur, kern 83C.

Na 11,5 uur was de kern eindelijk 88C en kon ik hem uitpakken.
Saus er op er terug op de BBQ.
De kern zakte direct terug naar 86C en daar staat hij na dik een uur nog op.

Na 13 uur was de kern 87C en ging echt niet meer omhoog, ondanks dat de BBQ al geruime tijd op 120C stond.
Ik heb hem er maar afgehaald.
Hij was erg lekker, mals en sappig, maar volgens mij kan het malser.

Als iemand het mij kan uitleggen, dan houd ik me aanbevolen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPP8cYhOvaJFCqPMR6YP_YThokw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OXpCOEikurp0mwdrqsx3u2tt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rns8Dv0pHoZfy_Xxu6AVRNaV1Nw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5q9zMjLz4pZ6t7HaPJLB3skr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0aG-YJppqH_CzkT2w_W_OoGA4LI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQZm4kLVGNsLma79NOAipAZA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cbLpXJDYccVs7_CXGXAa7f83v6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ilXzOoOSxl3MNBeMKtV4Jfst.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door ASS-Ware op 13-09-2022 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Ik heb hem wel op hogere temp gegaard, continue op 130-135 graden ongeveer. Dat scheelt wel aanzienlijk, en nog was ik 7,5 uur bezig met een kleiner stuk vlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

The Legend schreef op zondag 11 september 2022 @ 20:24:
… De buitenste ribben waren alleen vrij droog. De middelste was sappig. Volgens keer misschien toch inpakken, dat heb ik nu niet gedaan, maar verklaard ook niet waarom de middelste wel een stuk sappiger was. …
Misschien hebben die uiteinden wat teveel hitte gepakt die tussen je deflector en de buitenrand van je bbq door komt? Of is je kamado groot genoeg dat het vlees ruim van die rand af bleef?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Orion84 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:00:
[...]

Misschien hebben die uiteinden wat teveel hitte gepakt die tussen je deflector en de buitenrand van je bbq door komt? Of is je kamado groot genoeg dat het vlees ruim van die rand af bleef?
Nee de KJ is groot genoeg om dat probleem niet te hebben. Uiteinden waren wel wat dunner dat scheelt natuurlijk ook al.

[ Voor 8% gewijzigd door The Legend op 13-09-2022 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

The Legend schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:03:
[...]

Nee de KJ is groot genoeg om dat probleem niet te hebben. Uiteinden waren wel wat dunner dat scheelt natuurlijk ook al.
Je kan natuurlijk ook de uiteindes iets beschermen met aluminiumfolie. Een bedje geven. Dus wel open van boven. Dan gaart het meer evenwichtig.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06
@The Legend Met de hogere temperatuur kan ik wel de 'Double Indirect' methode aanraden van die Canadees. Maar dan moet je natuurlijk wel ook de slo-roller hebben, ik weet even niet of die nu wel of niet bij een KJ2 al zat.

• SpooN_05
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-04 19:48
Zit enkel standaard bij de kj3

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Na lang wikken en wegen heb ik de knoop doorgehakt: het wordt een The Bastard 2022 Large. De advies prijs is 1.499. Ik heb nu een deal gevonden voor 1.249.
Ik wil dat toch graag even tegen jullie aanhouden.

Ik vond namelijk bij vuur en rook ook een aanbieding, maar dat blijkt dan toch een ouder soort model te zijn...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0lYOjy80FiTfz6zsNf1kMC3zrg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jlPPjC3GkIAurnG41LI7QPz3.png?f=fotoalbum_large. Uiteindelijk te zien aan het onderstel.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:19
iAR schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:36:
Na lang wikken en wegen heb ik de knoop doorgehakt: het wordt een The Bastard 2022 Large. De advies prijs is 1.499. Ik heb nu een deal gevonden voor 1.249.

Ik vond namelijk bij vuur en rook ook een aanbieding, maar dat blijkt dan toch een ouder soort model te zijn...

[Afbeelding]. Uiteindelijk te zien aan het onderstel.
Het model wat je neemt maakt echt 0,0 uit. Je gaat niet beter vlees maken op een duurdere basterd en de garantie zal ook hetzelfde zijn.

Ik gok dat het prijs verschil 'm zit in de extra's die je erbij krijgt. Je zult moeten kijken in hoeverre je die extra's gebruikt en wat het kost om dat los aan te schaffen.

• iAR
  • Niet online

iAR

Nopheros schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:44:
Het model wat je neemt maakt echt 0,0 uit.
Sure? Want die linker in het plaatje wordt wel uitgelegd als ouder. Waarbij enkele onderdelen (en dus het onderstel) zijn vervangen.

• ASS-Ware
Sahi_NL schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:25:
@The Legend Met de hogere temperatuur kan ik wel de 'Double Indirect' methode aanraden van die Canadees. Maar dan moet je natuurlijk wel ook de slo-roller hebben, ik weet even niet of die nu wel of niet bij een KJ2 al zat.
Waarom alleen hij hogere temperaturen?
Hij doet het ook bij low and slow, brisket enzo.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Als je goed kijkt is de topvent ook anders. Bij de duurdere zit de nieuwere versie er op vermoed ik.
Zal t uitmaken? Denk t niet.
Kijk even inderdaad wat je er bij krijgt en of je dat bij de ander er bij moet kopen of dat t niet boeiend is.

Onderstel, laatste versie zal vast beter zijn maar maakt dat de oudere versie slechter? Of minder goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
iAR schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:58:
[...]

Sure? Want die linker in het plaatje wordt wel uitgelegd als ouder. Waarbij enkele onderdelen (en dus het onderstel) zijn vervangen.
Alleen omdat het een ouder model is maakt het verder niet slechter? Daarnaast, in je plaatje staat verder juist model 2022 basic, dus is het uberhaupt een ouder model?

Ook al zou die bbq 5 jaar oud zijn, wat maakt het uit?

Bespaar je die 500 euro en koop iets wat je daadwerkelijk nodig hebt voor je bbq en steek de rest in vlees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verschil staat duidelijk benoemd toch:
Let op: dit betreft het Basic model exclusief Charcoal Basket, Ash Tray, Wire mesh gasket, nieuwe topvent & multi level systeem.
Ik zie nergens wat staan over dat het een ouder model is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• iAR
  • Niet online

iAR

Nopheros schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:00:
Alleen omdat het een ouder model is maakt het verder niet slechter? Daarnaast, in je plaatje staat verder juist model 2022 basic, dus is het uberhaupt een ouder model?
Maakt het vast niet slechter, maar toch worden er dingen verbeterd... innovatie of doorontwikkeling.

Maar goed, dáár komt dus ook de verwarring vandaan. Ze riepen via de chat dat het goedkopere 2022 model meer lijkt op het 2018 model. Whatever that may be.

• Sahi_NL
  • Laatst online: 15:06
ASS-Ware schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:58:
[...]

Waarom alleen hij hogere temperaturen?
Hij doet het ook bij low and slow, brisket enzo.
Ik bedoelde voor de hogere temperaturen low en slow. Smoking Dad doet low en slow eerder tussen de 130 en 160 met sloroller en stones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

iAR schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:05:
[...]

Maakt het vast niet slechter, maar toch worden er dingen verbeterd... innovatie of doorontwikkeling.

Maar goed, dáár komt dus ook de verwarring vandaan. Ze riepen via de chat dat het goedkopere 2022 model meer lijkt op het 2018 model. Whatever that may be.
Daar zit wel wat in: https://www.obelink.nl/th...e-2018-kolenbarbecue.html
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RE1NYxODte1eMF9J01dp_vamrp8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oxhE3D8ymFLpgeFRl8BlxOtv.png?f=user_large

Als je twijfelt zou ik vooral even bevestiging vragen in hoeverre het keramiek anders is dan de normale 2022 modellen (en of dus alle accessoires wel of niet passen).

Als het keramiek hetzelfde is, maar ze enkel wat zaken hebben weggelaten of onderdelen van oudere modellen hebben gebruikt (onderstel, topvent) dan kan je de afweging maken of deze basic versie voldoende is en je een en ander waar nodig met losse accessoires kan aanvullen.

[ Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 15-09-2022 15:10 ]

• Nopheros
iAR schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:05:
[...]

Als je je beter voelt bij de duurdere dan moet je die gewoon kopen, mooie bbq.

Maar je vraag naar meningen en die hebben we gegeven, je vlees wordt er echt niet beter van. Je rookt er niet beter van. De garantie wordt er niet beter van. Etc.

Er zit niet aan 500 euro aan waarde voor beteringen in, complete onzin.

[ Voor 5% gewijzigd door Nopheros op 15-09-2022 15:13 ]

• Luuk1983
Sahi_NL schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:25:
KJ2 heeft geen slow roller. De KJ3 is hoger waardoor een ruimte is voor de slow roller. Volgens KJ zou hij niet echt lekker op de KJ2 werken, maar ik heb genoeg video's gezien waarbij ze de slowroller in de KJ2 gebruiken, hoewel dat amper past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Nopheros schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:11:
[...]
Er zit niet aan 500 euro aan waarde voor beteringen in, complete onzin.
Het verschil is maar 300 euro. Hij vergelijkt een aanbieding van 1249 voor de 2022 Complete met een aanbieding van 949 voor de 2022 Basic. Dat screenshot laat alleen die aanbieding van 1249 niet zien (dat zal bij een andere winkel zijn geweest).

Basket en ash tray is al meer dan 100 euro. Het multilevel systeem zie ik überhaupt niet los te koop, dus dan zou je naar een passende third party oplossing op zoek moeten.

En dan heb je nog de eventuele meerwaarde van andere topvent,gasket,onderstel.

Dus nee, je gaat daar niet direct verschil proeven in het eten dat je er mee maakt, maar al met al wel de nodige accessoires / verbeteringen die het BBQ'en wel net wat makkelijker maken. Zeker een multilevel systeem is in een grote kamado wel echt fijn om te hebben en biedt ook wel echt meerwaarde voor verschillende bereidingswijzen en zo.

[ Voor 40% gewijzigd door Orion84 op 15-09-2022 15:27 ]

• Nopheros
Orion84 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:18:
[...]

Het verschil is maar 300 euro. Hij vergelijkt een aanbieding van 1249 voor de 2022 Complete met een aanbieding van 949 voor de 2022 Basic. Dat screenshot laat alleen die aanbieding van 1249 niet zien (dat zal bij een andere winkel zijn geweest).
Dat maakt inderdaad wel wat uit ja.

Zoals al eerder is aangegeven, vergelijk de accessoires die je erbij krijgt. Vraag je af wat je het komende jaar ook daadwerkelijk gaat gebruiken en reken uit wat het goedkoopst is.

Ik heb zelf een Grill Guru maar welke basterd je ook haalt je gaat er zeker blij mee zijn _/-\o_

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 16:35
Weet iemand toevallig welke topvent/margrietschijf ik als alternatief voor de Grill Guru large zou kunnen aanschaffen? Met het oog op het slechtere weer dat komen gaat, zoek ik eigenlijk een meer waterdicht exemplaar dan de standaard margrietschijf waar het inregent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-10 22:09
Mich007 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:11:
Weet iemand toevallig welke topvent/margrietschijf ik als alternatief voor de Grill Guru large zou kunnen aanschaffen? Met het oog op het slechtere weer dat komen gaat, zoek ik eigenlijk een meer waterdicht exemplaar dan de standaard margrietschijf waar het inregent.
https://www.probbqshop.nl/smokeware-rvs-chimney-cap.html

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 16:35
Dankjewel.
Ik zie dat je met het schuifje de gewenste stand in kunt stellen maar ik kan niet helemaal opmaken of hij ook helemaal open kan. Dus gelijkwaardig, zoals je met margrietschijf kunt doen, helemaal aan de kant schuiven zodat er een groot gat ontstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Luuk1983 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:13:
[...]

KJ2 heeft geen slow roller. De KJ3 is hoger waardoor een ruimte is voor de slow roller. Volgens KJ zou hij niet echt lekker op de KJ2 werken, maar ik heb genoeg video's gezien waarbij ze de slowroller in de KJ2 gebruiken, hoewel dat amper past.
Er is een speciale versie van de SloRoller te koop die ook werkt op de KJ I en II.

https://www.kamadojoe.com...inless-steel-cooking-rack

Heb 'm zelf ook, omdat ik nog cadeaubonnen had die voor weinig anders in te wisselen waren. Om eerlijk te zijn merk ik weinig verschil tussen de SloRoller en de 'normale' oplossing en kies ik uit gemak vaak toch voor de 'normale'.

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-10 06:50

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ik kon via de personeelskorting een Kamado bestellen (na allaaaang filmpjes, blogs en boeken te lezen/volgen) maar onze tuin word pas over een maand aangepakt dus wou wachten! De korting was alleen zo aantrekkelijk dat ik een bastard large compleet 2022 heb besteld + een bastard compact (denk dat die wel handig is voor wanneer we met zijn tweeen zijn). Ik heb wel een aardig beeld van welke accesoires ik wil scoren maar ik vind het lastig welk soort houtskool/houtskolen ik het best kan kopen...is er een allround soort houtskool of kan ik het best starten met een combipack van houtskool.nl (en zo ja welke dan, ik wil zo min mogelijk smaak van de houtskool en dit voot elkaar krijgen met rookhout)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Mich007 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:20:
[...]

Dankjewel.
Ik zie dat je met het schuifje de gewenste stand in kunt stellen maar ik kan niet helemaal opmaken of hij ook helemaal open kan. Dus gelijkwaardig, zoals je met margrietschijf kunt doen, helemaal aan de kant schuiven zodat er een groot gat ontstaat.
Hij kan helemaal open, dwz het maximale gat is zo groot als de drie uitsparingen in de buitenkant van de top cap. Het zijn drie sleuven van 6 bij 2.5 cm elk (minus een heel klein schuin stukje linksonderin.
(Ik gebruik deze al jaren op mijn Bastard tot volle tevredenheid, in weer en wind)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Nutterd schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:57:
Ik kon via de personeelskorting een Kamado bestellen (na allaaaang filmpjes, blogs en boeken te lezen/volgen) maar onze tuin word pas over een maand aangepakt dus wou wachten! De korting was alleen zo aantrekkelijk dat ik een bastard large compleet 2022 heb besteld + een bastard compact (denk dat die wel handig is voor wanneer we met zijn tweeen zijn). Ik heb wel een aardig beeld van welke accesoires ik wil scoren maar ik vind het lastig welk soort houtskool/houtskolen ik het best kan kopen...is er een allround soort houtskool of kan ik het best starten met een combipack van houtskool.nl (en zo ja welke dan, ik wil zo min mogelijk smaak van de houtskool en dit voot elkaar krijgen met rookhout)
Zoek even in dit topic, je bent niet de eerste met die vraag :)

• Nutterd

Nutterd

Orion84 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:13:
[...]

Zoek even in dit topic, je bent niet de eerste met die vraag :)
Ok excuses, ik had gezocht op mijn telefoon maar niet echt iets gevonden en ben op vakantie dus geen laptop bij de hand...zal het als ik thuis ben ff goed opzoeken, was te ongeduldig!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Nutterd schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:19:
[...]

Ok excuses, ik had gezocht op mijn telefoon maar niet echt iets gevonden en ben op vakantie dus geen laptop bij de hand...zal het als ik thuis ben ff goed opzoeken, was te ongeduldig!
Geeft niet, was vooral ook bedoeld als tip, niet als waarschuwing of zo :)

Ik snap ook dat zoeken op "houtskool" in een topic als dit niet direct het juiste resultaat boven brengt, maar zoeken op welke houtskool of zoeken op een merknaam bijvoorbeeld zou wel wat op moeten leveren.

Veel plezier met je nieuwe BBQ in elk geval d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 14:39

Het verschil zit em in basic vs compleet, basic heeft 3 veren voor de dome, compleet 4, compleet heeft betere topvent, ashtray, kolenmand, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
sonnypiek schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:05:
Branden jullie in de kamado jullie rooster na elke sessie schoon?
In de weber deed ik dit altijd voor ik ging beginnen. ff heet stoken en daarna goed boenen.

Nu doe ik net de joe jr open om tegen deze verrassing aan te lopen:[Afbeelding]

Hebben jullie dit wel is gezien? Moet je altijd de margrietchijf een stukje openlaten? Of juist dicht?
Die zag ik hier gisteren ook. Misschien voortaan toch maar het rooster schoonmaken.
Oh well, ik stook hem ala het droog is wel weer een keertje goed op... :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Reinder83 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:23:
[...]

Het verschil zit em in basic vs compleet, basic heeft 3 veren voor de dome, compleet 4, compleet heeft betere topvent, ashtray, kolenmand, etc
Kijk! Dan heb ik toch de goede én een goede deal gekocht.
De Bastard 2022 Large Complete met hoes, one minute lighter, borstel, 2 halve drilscholen en 10 kilo houtskool voor 1400 euro :)
Ik sta morgen sowieso in de tuin! *O*
Thanks allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

SaN

Welke kaas vinden jullie het lekkerst op de hamburger? Ik ben die vieze voorverpakte plakjes zo zat, en Gouda vind ik meestal ook niet de juiste smaak en smeltconsistentie hebben.

Liefst iets wat ik bij de supermarkt mee zou kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:12
Soms heeft de lidl bij ons plakken cheddar kaas. Dit zijn niet de 99 cent individuele smeltkaas plakjes maar wat stevigere plakken kaas. Die gebruik ik als ze het hebben. Kaasboer zal dat altijd wel hebben denk ik

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

SaN schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:23:
Welke kaas vinden jullie het lekkerst op de hamburger? Ik ben die vieze voorverpakte plakjes zo zat, en Gouda vind ik meestal ook niet de juiste smaak en smeltconsistentie hebben.

Blok verse cheddar? (Weet niet of ze die bij de supermarkt hebben) verder ligt het eraan welke burger...ik hou ook echt van een burger met brie+honing of met geitenkaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 07:11

Tomatoman

Fulltime prutser

Waarom zou je überhaupt voorverpakte plakjes gebruiken? Dan koop je toch gewoon een kaasschaaf?

Als ik al kaas op een hamburger doe – en dat doe ik zelden – gebruik ik de kaas die we in huis hebben. Dat is bijna nooit kaas uit de supermarkt, maar een stuk kaas dat we bij de lokale kaasmakerij kopen, of een blok Cheddar, of een stuk blauwaderkaas, of een stuk Emmentaler – eigenlijk wat we als kaas voorhanden hebben en qua smaak geschikt is. Hoe ouder de kaas, des te slechter hij smelt maar des te meer smaak hij geeft aan de hamburger. Belegen kaas is wat dat betreft een goed compromis.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19:52

Wom

Beemster Vlaskaas is een favoriet bij mij. Gewoon als plakje laten smelten of als kaassaus eroverheen. Is volgens mij gewoon in de supermarkt te verkrijgen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vdiermen
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:38

Het blokje cheddar van de ah versafdeling a 2,99€ (oid) is al een wereld van verschil. Zou dat eens proberen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ze hebben ook gewoon plakken https://www.ah.nl/product...516515/ah-cheddar-plakken
(toch wel een stuk beter dan die plastic nepkaas in individuele pakjes die waarschijnlijk worden bedoeld)

[ Voor 36% gewijzigd door defusion op 16-09-2022 15:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 11:37
Ik ben eindelijk de trotse bezitter van een Bastard urban large!

Vandaag langsgeweest bij de magazijn uitverkoop van Harlem bbq, maar daar waren ze binnen een uur al op. Waarop ik werd doorverwezen naar hun winkel een kwartiertje verderop. Daar hadden ze er nog een paar staan. Ze waren al in elkaar gezet, maar met alles erop en eraan.

De 'complete' van 2022 met daarbij een zak houtskool om hem in de auto te stutten (slim!), wokkels en rookplankjes voor €1200. Ik ben een blij mens. 🥰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:42

steel123

Cryman9

Kijk eens bij de Albert Heijn op de kaasafdeling en probeer diverse uit. Keuze genoeg.
Zachtere kazen zijn het mooist, want die smelten fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:10

Dennis1812

Amateur prutser

@SaN

AH Cheddar tophat 48+ #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi104460

Die gebruik ik graag.
Als ik hem vergeet pak ik ook wel eens gewoon jonge kaas die we hebben liggen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als ik iets lekkers wil een mooi stuk cheddar van de hanos. Stukken lekkerder dan supermarkt en niet eens duurder denk ik.
Bij supermarkt is die "top hat" het beste te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Gorgonzola op de burgers , heerlijk..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:41
Uitsluitend met Casu marzu. Met als bonus extra vlees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Technofreakz schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 05:10:
Uitsluitend met Casu marzu. Met als bonus extra vlees.
Ik moest even Googlen... Brrrrr. Maar toch lonkt het wel... 8)

Wikipedia: Casu marzu

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Boudewijn schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 19:51:
Als ik iets lekkers wil een mooi stuk cheddar van de hanos. Stukken lekkerder dan supermarkt en niet eens duurder denk ik.
Bij supermarkt is die "top hat" het beste te doen.
Ook te koop bij Hanos: Blue Shropshire :9~. Dan heb je op je burgers blauwaderkaas met de kleur van cheddar maar een smaak die kenmerken van stilton heeft.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d5/Shropshire_Blue.jpg/800px-Shropshire_Blue.jpg

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tomatoman schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:09:
[...]

Ook te koop bij Hanos: Blue Shropshire :9~. Dan heb je op je burgers blauwaderkaas met de kleur van cheddar maar een smaak die kenmerken van stilton heeft.

[Afbeelding]
ja , realiseer je wel dat dit een fantasiekaas is die met annato wordt gekleurd. Prima lekker maar sinds ik dat weet iets minder lekker :+

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Boudewijn schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:25:
[...]
ja , realiseer je wel dat dit een fantasiekaas is die met annato wordt gekleurd. Prima lekker maar sinds ik dat weet iets minder lekker :+
Dat wist ik hoor :). Het staat namelijk in de ingrediëntendeclaratie. Het neemt niet weg dat ik dit veel lekkerder vind op een hamburger dan zo’n totaal smakeloos plakje cheddar. Als je kaas op een hamburger doet en die niet kunt proeven, waarom zou je er dan überhaupt kaas op doen?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tomatoman schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:31:
[...]

Dat wist ik hoor :). Het staat namelijk in de ingrediëntendeclaratie. Het neemt niet weg dat ik dit veel lekkerder vind op een hamburger dan zo’n totaal smakeloos plakje cheddar. Als je kaas op een hamburger doet en die niet kunt proeven, waarom zou je er dan überhaupt kaas op doen?
Daarom echte cheddar. De meeste cheddar is overigens evengoed bijgekleurd. :+ Zeker die units bij de ah.

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:14
Boudewijn schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:25:
[...]
Totdat er een fles Whiskey op z’n kop in heeft gestaan 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:17
Ik ben helemaal gek van goede Cheddar (liefs extra mature). Als we naar de UK gaan dan nemen we altijd veel mee terug. Tegenwoordig met de auto, vroeger met het vliegtuig.
Herinner me nog goed dat mijn vrouw een lange jas met veel zakken aan had. Helemaal volgestoken met Cheddar en dan langs de controles op het vliegveld. Dat was lachen :D

• barrymossel
Tomatoman schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:31:
[...]

Bedoel je dan die voorverpakte nep cheddar van de supermarkt. Vind juist dat daar veel smaak aan zit. Maar die oranje blauwaderkaas van je lijkt me een stuk lekkerder. Eens zien of ze zoiets bij de Sligro hebben (geen Hanos in de buurt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:41
Raclette. Dé smeltkaas bij uitstek uit Zwitserland.

Heerlijk op d burger

• tante Truus
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-09 10:15
Ik heb (volgens mij in een weber bbq boek) een recept van lamsburgers met blauwschimmelkaas.
Top recept. En die blue cheddar, of dana blue, is heerlijk op elke burger.
(Helaas is thuis niet iedereen fan van deze kaas, cheddar of welke kaas dan ook is wel een aanvulling, maar mijn voorkeur is wel een blauwschimmel)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ASS-Ware
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DZbRMP_ltKtjM3-S8wOCLS2NC_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fihmOSljlpAm4l8DlCrW56L9.jpg?f=fotoalbum_large

Wortel
Aubergine
Courgette groen
Rode Paprika
Rode ui
Mais
Tomaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLT9rjYDci49YbfSZytIaaZIgRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TIKjscUlMWanEkqlwqv6ZO0a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BY_snU-67IrGbRfpC333wx6CHKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BGTKLSaMr0hBdt2JP0NAXceX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6GncC-5j0wVJypZX6jegQPVkwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/APXHgl4oKtWct8EF5yMEJqET.jpg?f=fotoalbum_large

Heerlijk gegeten.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:18
Wat blijft dit toch een geweldig recept aan het spit. Verder heerlijke spare ribs gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zx9rhQuJxZN_H4gm_9ivo98L3CA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CHJFynbvPK00iF4L0kORSeOp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M8qGgPa-0Y7x2iHyW6IffFpuqPc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9i83AqzsHb0sbnXIw1KKTqPj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjqcCTY9Ze8dMMxbrSJYbhMaKPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PT153On3GACZwdGpmHxC2qLo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOvXt3iTgscR4jSH2x2IXPML6QQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ts8ZxFl8ivb5nRzimx5mFCsH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6oVM0YWF9RosHlKsQkb1GfSC8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CocW5QoJVxepicV1GbKqD65J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Wackmack schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 22:20:
Wat blijft dit toch een geweldig recept aan het spit. Verder heerlijke spare ribs gemaakt.
Waarom wijst de vork aan je spit aan de ene kant naar binnen en aan de andere kant naar buiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-10 23:01
Wackmack schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 22:20:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat is dit? En wat is het recept? Ziet er lekker uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
Japieh schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:35:
[...]

Wat is dit? En wat is het recept? Ziet er lekker uit
Ik gok op Picanha in steaks gesneden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
ASS-Ware schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:01:
[...]

Waarom wijst de vork aan je spit aan de ene kant naar binnen en aan de andere kant naar buiten?
Idee was om beide uiteinde naar buiten te wijzen. Daarna kan je het vlees er makkelijker af snjden. Alleen de linkerkant kon niet meer in het spit dus vandaag deze opzet.

Vlees is inderdaad Pichanha, Brazilie stijl, echt super super lekker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:40
Deze staat ook nog hoog op het lijstje om te maken op het spit.
Hoeveel kilogram was dit stuk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
pLabel schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:07:
Deze staat ook nog hoog op het lijstje om te maken op het spit.
Hoeveel kilogram was dit stuk?
2.3kg. Gebruik het spit wekelijks, echt een super koop. Volgende week lekker kipvleugels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:40
Wackmack schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:39:
[...]

2.3kg. Gebruik het spit wekelijks, echt een super koop. Volgende week lekker kipvleugels.
Ja echt ideaal! Heb de laatste keer 3 jodenhazen op het spit bereid, was echt super heerlijk.
Aanrader _/-\o_

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NCJ87
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:55
M’n oude Weber was aan vervanging toe, dus na even twijfelen opnieuw gekozen voor een gasbbq. Er kwam een mooie aanbieding bij de Vrijbuiter voorbij die ik niet kon weerstaan, dus er staat sinds vorige week een Genesis met smarttoestanden. Dat is een beetje een gimmick, maar toch is het ook wel handig om op afstand de temperaturen af te lezen.

Ik moet zeggen dat de bouwkwaliteit een stuk degelijker aanvoelt dan m’n Spirit uit 2014, maar dat ik de analoge temperatuurmeter in het deksel wel mis. Nu ben je verplicht een stekker of een powerbank te gebruiken om de temperatuur af te lezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I0Pkr-1GeogDHdP5DFIjDwm_bK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x7t5bINtN1Gtu0qtWA0ZRCQN.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben ook meteen geïnspireerd geraakt door de bloemkoolbom die hier voorbij kwam, wat een leuk gerecht. Ook zeer geschikt voor de kids:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N054yew8OQVfnDZprzVratoi76M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qd01zcAcurdjRGECgJW9oyMb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6_4UPgAKqXYZon2c7-g8OefzWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GkNORkK0QgZkqbTWoqcqZlmY.jpg?f=fotoalbum_large

En om het af te maken ook meteen een brownie gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJBaT2-9PY_IS3uVIJBr4cwZb54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BhTPiE8yvef2fFwLOnrKgise.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i91FFXkz7bTN1E74AGyVJTdiCec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wRBPG9FNQ7vZxgG5mvczjNYQ.jpg?f=fotoalbum_large

De nieuwe bbq heeft z’n diensten bewezen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:38
De Weber GBS E-5775 met sear grate is nu te vinden voor €329, zoals op bbqkopen.nl. Lijkt dit jullie wat of zou er later in het jaar nog eens een grotere korting op te vinden zijn?
Er zit geen haast achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:43
BBQbazen - ik ben nieuw hier in het topic.
Hier een, nu nog, simpele BBQ fan. Heb een buitenkeuken/gas bbq waar ik tot nu toe voornamelijk 'snelle' happen heb bereid. Inmiddels een workshop gehad bij Jord (Smokey Goodness) en ik ben om - ik wil ook een kamado m'n tuin in fietsen ;-).

Wat wil ik gaan bereiden? Voornamelijk spareribs (low and slow), sukade en procureur - wie weet in de toekomst nog wel meer. Budget <€1000,-. Ik heb nu 2 kamado's op het oog:
- Kamado Joe I (Classic á 46cm)
- Grillguru (Large á 46cm)

De Kamado Joe I is te krijgen voor zo'n €850,-, die Grillguru wordt bij de Hornbach verkocht voor €650,-. Ik wil sowieso de viltrand gaan vervangen voor glassfiber, dus er komt bij beide nog een €100,- om dat voor elkaar te krijgen.

Ga ik met die Kamado Joe heel veel meer kwaliteit in huis halen?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Waarom wil je gelijk je vilt vervangen? Ik heb mijn Grillguru nu al ruim 1,5 jaar met de eerste viltrand er nog op. Nog geen problemen mee.

KJ heeft volgens mij wat meer mogelijkheden met Divide & Conquer rekjes etc. Die heb ik niet op mijn Grillguru maar ook nog niet gemist eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Markprinsen schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:17:
Waarom wil je gelijk je vilt vervangen? Ik heb mijn Grillguru nu al ruim 1,5 jaar met de eerste viltrand er nog op. Nog geen problemen mee.

KJ heeft volgens mij wat meer mogelijkheden met Divide & Conquer rekjes etc. Die heb ik niet op mijn Grillguru maar ook nog niet gemist eigenlijk.
Over de viltrand lees ik voornamelijk dat het niet volledig goed afsluit en je daardoor moeilijker warmte vasthoudt én dat deze in de fik kan vliegen wanneer hij te 'vet' is geworden. Je hebt wel gelijk hoor, die viltrand kan ik allicht proberen....

Divide and conquer denk ik, voor nu, niet te gaan gebruiken. Ik wil voornamelijk wat grotere stukken vlees low-and slow bereiden.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:32
Nadat ik mijn bbq even het schoon gebrand, zag ik dat de gasket van mijn Kamado Joe Classic 3 los raakt. Welke lijm kan ik hiervoor het beste gebruiken? De lijmen die ik kan vinden, hebben een maximale temperatuur van 250 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Laatst online: 16:28

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Hammetje schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:23:
[...]

Over de viltrand lees ik voornamelijk dat het niet volledig goed afsluit en je daardoor moeilijker warmte vasthoudt én dat deze in de fik kan vliegen wanneer hij te 'vet' is geworden. Je hebt wel gelijk hoor, die viltrand kan ik allicht proberen....
Nah, ik heb al 2 jaar een KJ 1, met vilt en gebruik hem regelmatig. Nooit problemen gehad met het vilt, behalva dat het slijt. Nu net (nav jouw post) een fiberglass besteld, maar ik zou dat echt niet default erbij kopen. Koop voor die 100 gewoon lekker vlees ;)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Sparhawk schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:43:
[...]

Nah, ik heb al 2 jaar een KJ 1, met vilt en gebruik hem regelmatig. Nooit problemen gehad met het vilt, behalva dat het slijt. Nu net (nav jouw post) een fiberglass besteld, maar ik zou dat echt niet default erbij kopen. Koop voor die 100 gewoon lekker vlees ;)
Haha, blij dat ik jou ook heb kunnen helpen ;-).
De Kamado Joe I bevalt dus goed? Zou je met de kennis van nu weer voor deze gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:17
Sparhawk schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:43:
[...]

Mijn KJ1 is nu meer dan 7 jaar oud. Het vilt is versleten en ik heb nieuw liggen maar ik zie eerlijk gezegd weinig/geen reden om te vervangen (aangezien low and slow en high and fast gewoon goed gaan. Dooft ook netjes uit als ik alles afsluit).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:54

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Afgelopen weekend mocht ik de catering doen voor een leuk bedrijfsfeestje.
Helaas weinig (goede) foto's gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qpci5ZtTqNMt71XjzkPzLV2007Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F49O2cd8RFzw6kR0Ggupp7RB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKOXCRlAIcpen5jTcpPT2oMhaCI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nx2vowL1oKsQ3ArDRqfwh38O.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dplepedYg2BeqbwQqnWpiHR7zTc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G937IenuhkNNlkxedUasFY3k.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rg_AgFOj1dLfA38zR_3Ie7jYHGU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TNeAI3T1m3u2NgEcP9NftWob.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KmKZb9ofeLu7qfPlgMrvunGwh-s=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/Uh4RO1U0yEzyerTDGLidhRyQ.webp?f=fotoalbum_tile

We hadden 2 Ofyr's en een Santa Maria grill tot onze beschikking. Het was even stevig aanpoten, maar een leuke ervaring :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Laatst online: 16:28

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Hammetje schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:52:
[...]

Haha, blij dat ik jou ook heb kunnen helpen ;-).
De Kamado Joe I bevalt dus goed? Zou je met de kennis van nu weer voor deze gaan?
Absoluut, al is dat waarschijnlijk dus wel confirmation bias. 8)
Ik vond toen de meerwaarde van de KJ II niet groot genoeg om het prijsverschil te rechtvaardigen.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:19
Matuna schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:47:
De Weber GBS E-5775 met sear grate is nu te vinden voor €329, zoals op bbqkopen.nl. Lijkt dit jullie wat of zou er later in het jaar nog eens een grotere korting op te vinden zijn?
Er zit geen haast achter.
Ik heb die van mij nu ruim 1,5 jaar en al sinds die tijd schommelt de laagste prijs rond de ~330/340. Denk niet dat hij veel goedkoper zal worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

@Koffie: ik zie ter Weele staan. Is dat de prima slagerij Ter Weele uit Oene?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:54

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tomatoman schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:30:
Klopt. Ter Weele heeft alle geleverd, ik mocht de uitvoering op mij nemen met mijn team.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 16:53

zeroday

There is no alternative!

Wat is de reden geweest om met slagers papier te werken ipv alu ?
Want nu kan je bijv. geen vocht toevoegen om het vlees heel mals te laten worden (stoom)

Ik heb ook een hele rol met slagers papier liggen maar wil niet zomaar ribben erin gooien zonder te weten hoe het exact behandeld moet worden ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Tomatoman schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:30:
En Emst >:)

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:33
Extigo schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:42:
Nadat ik mijn bbq even het schoon gebrand, zag ik dat de gasket van mijn Kamado Joe Classic 3 los raakt. Welke lijm kan ik hiervoor het beste gebruiken? De lijmen die ik kan vinden, hebben een maximale temperatuur van 250 graden.
Mag ik je een tip geven: kamado joe nederland mailen met een foto van het probleem (of eender welk ander probleem). Klantenservice is geweldig, en je krijgt meestal binnen 24 (werk)uren antwoord op je vraag (en vaak wel een gratis product om je probleem op te lossen). Ik heb al 2x een tube kit ontvangen om de gasket weer vast te zetten (1x onder, 1x boven) op mijn classic Joe II

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Hammetje schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:23:
[...]

Ervaar het eerst voor je geld uitgeeft, er wordt zover gezegd.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Ook nog steeds? Ik woon al te lang niet meer in Epe om dat nog te weten. Er stond me iets van bij dat ze ooit uit Emst waren vertrokken. (Voor de meelezers: Emst en Oene zijn dorpen in gemeente Epe.)

On topic: varkensrack van Zweeds varken :9~
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSdUzmOZRN9KzFi5ie9fOWky43k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/imF5Mw4wpRnAwjArc6tcDh9c.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8ZF-MuGAbp3YY1hzu3yqw1VD9s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZC5n1MXl1Hog9iteaMsr0Fgk.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:32
brothermaynard schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:02:
[...]

Mag ik je een tip geven: kamado joe nederland mailen met een foto van het probleem (of eender welk ander probleem). Klantenservice is geweldig, en je krijgt meestal binnen 24 (werk)uren antwoord op je vraag (en vaak wel een gratis product om je probleem op te lossen). Ik heb al 2x een tube kit ontvangen om de gasket weer vast te zetten (1x onder, 1x boven) op mijn classic Joe II
Bedankt voor de tip! Ga ik zeker even proberen.

• TalkingCarrot
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:10
Mede-tweakers,

Onlangs wat gietijzeren spullen van grill guru gekocht. De pannen zijn al gecoat, maar van het grill rooster kan ik dat nergens terugvinden.

Weet iemand hier of deze al gecoat is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Nu online
TalkingCarrot schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:24:
Mede-tweakers,

Onlangs wat gietijzeren spullen van grill guru gekocht. De pannen zijn al gecoat, maar van het grill rooster kan ik dat nergens terugvinden.

Weet iemand hier of deze al gecoat is?
Is die zwart? Dan ja, is die metaalkleurig dan nee.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:18

Quad

Doof

@TalkingCarrot Doel je niet op dat de pannen al geseasoned zijn, en dus direct klaar voor gebruik?

Ik zocht bloempotvoetjes voor onder de Grill Guru Large wanneer de buitenkeuken komt, maar die waren bij de Intratuin uitverkocht. Ze hopen dat er morgen een nieuwe voorraad komt, anders volgende week.

Zijn er alternatieve opties om de kamado in de keuken te zetten zonder dat deze direct op het hout staat?
Ik dacht zelf nog aan een dikker vilt, alleen denk ik dat deze en iets duurder en minder duurzaam is dan de voetjes. 0.3-0.5 cm de hoogte in is meer dan genoeg.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 227 ... 347 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism