Ik zie dat soort workshops meer als een leuke dag met gelijkgestemden waarbij je wat kennis en ervaring kunt uitwisselen en 1 of 2 leuke 'truukjes' aan overhoud.copykat schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 23:43:
Workshop kamado is eigenlijk hoe controleer ik vuur.
Bereiden van gerechten en voornamelijk vlees is meer een kook cursus.
Als prutser in de ruimte zoals ik ben is dat best leerzaam maar of er specifiek een kamado bij betrokken moet zijn?
- leer je vlees kennen.
- leer het optimaal voor te behandelen om t beste te halen uit dat stuk(je) vlees.
- leer het optimaal en veelzijdig te bereiden.
- creativiteit is niet aan te leren.
- leer de bijproducten zoals groente enz. Koken bakken wokken grillen.
Ik zit me werkelijk af te vragen of een dagje in een groep je verder helpt of dat het gewoon een leuke ervaring is.
(Binnenkort weet ik het, we hebben een kamado bbq bedrijfs uitje.)
Tot die tijd klungel ik wat aan en ben verrast als t zo lekker is dat anderen stil vallen en alleen eten.
Door t kijken van youtube content word je vaak wijzer van dingen maar de echte details laten ze vaak niet zien om de snelheid en kijkgevoel niet teveel af te remmen.
Ik denk dat een dagje met een slager 1 op 1 je veel kan leren over het kijken naar vlees. Het zien van het lekkers in het vlees. En hoe je het er uit kan halen. Dat is een goed begin van je BBQ. 😁
Tijd voor een nieuwe sig..
't hoeft toch niet altijd mega cullinair te zijnASS-Ware schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 00:43:
Het is misschien een Kamado onwaardig, simpele hamburgers, uitjes en broodjes, maar ik was wel blij dat ik de ruimte had.
[Afbeelding]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ik heb behoorlijk wat geleerd bij een workshop van BBQ Experience center in Roosendael.copykat schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 23:43:
Workshop kamado is eigenlijk hoe controleer ik vuur.
Bereiden van gerechten en voornamelijk vlees is meer een kook cursus.
Als prutser in de ruimte zoals ik ben is dat best leerzaam maar of er specifiek een kamado bij betrokken moet zijn?
- leer je vlees kennen.
- leer het optimaal voor te behandelen om t beste te halen uit dat stuk(je) vlees.
- leer het optimaal en veelzijdig te bereiden.
- creativiteit is niet aan te leren.
- leer de bijproducten zoals groente enz. Koken bakken wokken grillen.
Ik zit me werkelijk af te vragen of een dagje in een groep je verder helpt of dat het gewoon een leuke ervaring is.
(Binnenkort weet ik het, we hebben een kamado bbq bedrijfs uitje.)
Tot die tijd klungel ik wat aan en ben verrast als t zo lekker is dat anderen stil vallen en alleen eten.
Door t kijken van youtube content word je vaak wijzer van dingen maar de echte details laten ze vaak niet zien om de snelheid en kijkgevoel niet teveel af te remmen.
Ik denk dat een dagje met een slager 1 op 1 je veel kan leren over het kijken naar vlees. Het zien van het lekkers in het vlees. En hoe je het er uit kan halen. Dat is een goed begin van je BBQ. 😁
Behoorlijk wat dingen die ik nooit had gedaan, vlees en groeten, en heel goede begeleiders.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Reden is dat ik eigenlijk helemaal niet kan bbqen en ik het wil leren op een normaal bbq dus maar de Weber Master-Touch GBS gekocht.
Vrouwlief is niet zo blij want vond de Boretti ceramica veel mooier maarja, je moet ergens beginnen. Aangeizen ik geen rund en varken eet zal ik toch alleen maar worstjes, burgers, kip erop maken.
Als ik het BBQ-en onder de knie heb kan ik over paar jaar altijd kijken naar een kamado, dan weet ik ook wat ik koop want zag door de bomen het bos niet meer.
Is inderdaad ook niet verkeerd, op de gele waarschuwingstickers na dan. (mijn vrouw vind die ook mooi.)layzzzz schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:15:
Zo na paar weken reviews lezen meningen vragen heb ik de knoop doorgehakt en geen kamado gekocht.
Reden is dat ik eigenlijk helemaal niet kan bbqen en ik het wil leren op een normaal bbq dus maar de Weber Master-Touch GBS gekocht.
Vrouwlief is niet zo blij want vond de Boretti ceramica veel mooier maarja, je moet ergens beginnen.
De cratle, het draagframe is heel anders dan gemiddeld en in zn geheel zie de kamado en roosters er stevig uit.
Je zal zien als je een beetje ontdekt hoe je "vlees cremeren" omturnt in lekker eten maken er veel meer mogelijk is dan spareribs of pulled pork of brisket of picahna.Aangeizen ik geen rund en varken eet zal ik toch alleen maar worstjes, burgers, kip erop maken.
Als ik het BBQ-en onder de knie heb kan ik over paar jaar altijd kijken naar een kamado, dan weet ik ook wat ik koop want zag door de bomen het bos niet meer.
Beercanchicken is echt iets wat ik nooit maak, vind kip met minder bot veel fijner, kippedijen, file droog of in een badje. Eendeborst.
Gegrillde bloemkool, gevulde paprika, vegatarische saslic's.
Zo'n weber is ook prima. Mijn neef heeft zo'n gbsweber met gietijzeren rooster en een bulletsmoker en die maakt er alles op. Kost aard
@Luuk1983 oei nu staat er een metalen en een keramische KJ .
Vergelijkend waren onderzoek.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Aangezien je op vakantie lekker de tijd hebt wil ik er wel iets van pulled pork enzo op kunnen maken. Dus low en slow is wel een grote wens.
Zijn hier ook kampeerders die een barbecue hebben voor tijdens het kamperen? Zo ja, welk type heb je?
WGA of Weber Smokey Joe?haborym schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:41:
Ik ben op zoek naar een barbecue voor bij de caravan. Dit weekend een caravan gekocht en daar moet uiteraard een barbecue bij.
Aangezien je op vakantie lekker de tijd hebt wil ik er wel iets van pulled pork enzo op kunnen maken. Dus low en slow is wel een grote wens.
Zijn hier ook kampeerders die een barbecue hebben voor tijdens het kamperen? Zo ja, welk type heb je?
Ik heb een Skottelbraai mee. reden; wij gaan meestal naar Zuid Frankrijk op vakantie, en daar zijn Kolen BBQ's meestal verboden ivm brandgevaar.haborym schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:41:
Ik ben op zoek naar een barbecue voor bij de caravan. Dit weekend een caravan gekocht en daar moet uiteraard een barbecue bij.
Ik heb wel een WGA op Kolen, maar ik informeer altijd van te voren of een kolen BBQ is toegestaan.
Weber Go Anywhere (GBA) mee gehad op de camping in Frankrijk afgelopen week. Dit ging perfect, echter heb ik er nog nooit low and slow mee gedaan. Gebruik wel altijd een indirecte kant en mooi vlees, maar er is nooit tijd om uitgebreid de bbq te gebruiken.haborym schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:41:
Op vakantie heb je juist nooit de tijd om lang te bbqen, aangezien wij altijd de hele dag weg zijn.
Op veel campings in Europa mag je geen houtskool vuur hebben en zelfs gas is soms verboden.haborym schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:41:
Electra mag wel altijd.
Zo'n kleine bulletsmoker en een gas skottlebraai oid zou misschien wel mogen. (bulletsmoker is puur low en slow en heeft heel weining hitte. 100 120 graden dan ben je er wel.)
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
:strip_exif()/f/image/Y5uD00PiIoaFqZYuVManEeba.jpg?f=fotoalbum_large)
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ja hier ook, dingen gegeten die ik nog nooit heb gegeten (vis), gerechten gemaakt die ik nog niet had gedaan. En voornamelijk veel plezier gehad samen met de maat die mee was en de andere cursisten.Tommie12 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:05:
[...]
Ik heb behoorlijk wat geleerd bij een workshop van BBQ Experience center in Roosendael.
Behoorlijk wat dingen die ik nooit had gedaan, vlees en groeten, en heel goede begeleiders.
Ik houd vooral van de unieke bbq smaak, smokey. En ik wil er graag spare ribs of een picanha op slow cooken maar ook gewoon een rib eye grillen. Anyway, ik kom er niet uit. Wat zijn nu in goddank al de verschillen. Zónder al die hippe namen en moeilijk doenerij?
Lees je dan even in en kom op zijn minst met wat je zelf hebt gevonden, je voorkeuren en budget.
Want als jij een taffeshekel hebt aan groen valt BGE al af. Of juist aan rood of zwart.
Iets meer info en wat voor extra's je erbij wilt en wat je zelf denkt en waar je nog aan twijfelt.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Wat jij wilt kan perfect met al die merken.iAR schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:43:
De vraag is al 100x gesteld waarschijnlijk maar hier is ie weer. Ik wil een kamado. Een Basterd, Green Ggg of Kamado Joe. Althans dat zijn de meer kwalitatieve grills. Een medium versie (40 cm) volstaat wel denk ik.
Ik houd vooral van de unieke bbq smaak, smokey. En ik wil er graag spare ribs of een picanha op slow cooken maar ook gewoon een rib eye grillen. Anyway, ik kom er niet uit. Wat zijn nu in goddank al de verschillen. Zónder al die hippe namen en moeilijk doenerij?
Kijk eerder wat je wilt uitgeven
Zo uit mijn hoofd weet ik niet meer welk jaar het is/was dat de Bastard lucht lekte van de magrietschijf, dat wil je niet
Thanks. Maar ik vraag me dan wel af wat ik ga missen (als ik kies voor een van de drie) als ik meer wil…Arjantje72 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:56:
Wat jij wilt kan perfect met al die merken.
Kijk eerder wat je wilt uitgeven![]()
Zo uit mijn hoofd weet ik niet meer welk jaar het is/was dat de Bastard lucht lekte van de magrietschijf, dat wil je niet
Qua kwaliteit durf ik daar niets over te zeggen, heb ze simpelweg nooit gezien.
Ik weet dat ik met mijn KJ tevreden ben.
Wat ik wel heb geleerd, is dat je 1 maat groter nodig hebt dan je denktiAR schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:10:
[...]
Thanks. Maar ik vraag me dan wel af wat ik ga missen (als ik kies voor een van de drie) als ik meer wil…
Uit mijn hoofd:
Komado Joe is standaard met de meeste accessoires erbij geleverd.
Green egg heeft de beste afwerking qua kwaliteit.
The Bastard is wat goedkoper.
Op welke fronten is de kwaliteit van een BGE dan beter dan een KJ? Misschien als je BGE vergelijkt met een classic 1. Maar een classic 2 of 3 kan ik mij niet indenken dat er een slechtere kwaliteit staat.Arjantje72 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:15:
[...]
Wat ik wel heb geleerd, is dat je 1 maat groter nodig hebt dan je denkt![]()
Uit mijn hoofd:
Komado Joe is standaard met de meeste accessoires erbij geleverd.
Green egg heeft de beste afwerking qua kwaliteit.
The Bastard is wat goedkoper.
Enkel een onbekendere naam.
Als je twijfelt tussen BGE, KJ en de Bastard, dan geldt dat "one of them is not like the others".
Verder naar de kleur kijken, als m'n vrouw rood in de tuin had geaccepteerd was het een KJ3 geworden, maar ben ook heeel tevreden met m'n BGE.
Dit gezegd zijnde, pak de Big Green Egg...
You don't need eyes to see, you need vision
Wat je wil doen kan je met alle 3, en ik stond voor dezelfde keuze. Na een workshop op de green egg van een paar jaar geleden heb ik voor de KJ gekozen, vooral omdat die voor dezelfde prijs completer geleverd werd, het scharnier met veer, en de glasfiber dichting ipv vilt.
Wat er nu juist in de modellen van nu zit weet ik niet, markt niet gevolgd.
Green egg was toen ook een stuk duurder, en nogal kaal geleverd (beetje als Mercedes). KJ is meer de Audi, net iets meer tech, en beter doordacht. Bastard vond ik dan meer VW.
Maar wees zeker dat een rack varkensribben op alledrie even goed te maken is.
Nog een tip: koop je rookhout via MP. Ik betaalde voor een autokoffer vol kers, beuk en wat appel 20€ bij iemand die wat brandhout te veel had. Ik kom toe voor de rest van mijn leven.
Jaren geleden toen ik en bbq zocht is dat wat mij verteld was, ik heb er geen onderzoek naar gedaan en heb een Bastard die na 6 jaar nog steeds goed bevalt.Dennis1812 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:17:
[...]
Op welke fronten is de kwaliteit van een BGE dan beter dan een KJ? Misschien als je BGE vergelijkt met een classic 1. Maar een classic 2 of 3 kan ik mij niet indenken dat er een slechtere kwaliteit staat.
Enkel een onbekendere naam.
Echter heeft een vriend van mij een Green Egg en ik zie dat de kwaliteit net als de prijs beduidend beter is.
KJ weet ik niets meer van dan wat mij toendertijd verteld was
Op welk gebied vind je de kwaliteit dan beter?Arjantje72 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:00:
[...]
Jaren geleden toen ik en bbq zocht is dat wat mij verteld was, ik heb er geen onderzoek naar gedaan en heb een Bastard die na 6 jaar nog steeds goed bevalt.
Echter heeft een vriend van mij een Green Egg en ik zie dat de kwaliteit net als de prijs beduidend beter
Bij mijn Bastard bijvoorbeeld zitten er heel veel barstjes/scheurtjes in het keramiek(de verf bedoel ik). de vuurschaal was ook al in een paar jaar kapot.Tommie12 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:06:
[...]
Op welk gebied vind je de kwaliteit dan beter?
De isolatie is goed maar bij mijn vriend met een green egg kan de temperatuur veel en veel hoger de scharnieren voelen beter/zwaarder aan.
[ Voor 2% gewijzigd door Arjantje72 op 29-08-2022 21:14 . Reden: kleine wijziging ]
100% zeker voor een large gaan. Op een 40cm past een sparerib zeker niet. Op een 49cm al bijna niet.iAR schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:43:
De vraag is al 100x gesteld waarschijnlijk maar hier is ie weer. Ik wil een kamado. Een Basterd, Green Ggg of Kamado Joe. Althans dat zijn de meer kwalitatieve grills. Een medium versie (40 cm) volstaat wel denk ik.
Verder zijn jouw 3 merken de keuze tussen duur, duurder en duurst. Er zijn ook zeker goedkopere modellen die exact hetzelfde doen mocht een large te duur worden bij die 3 merken.
Het is mij nu al een aantal keer opgevallen dat bij een low-and-slow sessie het roken van het rookhout vroegtijdig stopt. Afgelopen weekend bij PP gebeurde dit weer. De kamado was 30min perfect stabiel op 110 graden (gemeten met probe op rooster). Deflector verwijderd, 3 stukken rookhout in de hete kolen geduwd, deflector terug gezet, en even gewacht tot de eerste dikke witte rook verdwenen was. Vervolgens het vlees op het rooster gelegd, en de daaropvolgende 45-60min de subtiele rookslierten uit de schoorsteen zien komen. Maar dan... op een bepaald moment stopt het...
Deze keer heb ik eens gekeken hoeveel rookhout er op dat moment nog over was. Alhoewel het rookhout zwart geworden was, hadden twee stukken nog min of meer dezelfde grootte, en lagen ze ook omringd door hete kolen. Na een beetje porren en herverdelen van de kolen begon het hout weer te roken. Maar ook hierna was er na 10-15min geen rook meer zichtbaar. Het uiteindelijke resultaat was dan ook een ondermaatse rooksmaak en rookring.
Dat het hout er nog lag, en weer begon te roken na wat porren, lijkt me een aanwijzing dat de kolen niet genoeg branden (niet genoeg zuurstof) om het hout te laten roken? Maar de kamado is 8 uur perfect op temperatuur geweest (110-120 graden), dus ze geven wel genoeg hitte om de temperatuur op gewenst niveau te houden. Voor meer airflow zorgen zou dat weer verstoord hebben.
Wat kan ik het beste doen de volgende keer?
Hoe groot zijn je stukken rookhout?KaleK schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:56:
Iemand een idee over het volgende?
Het is mij nu al een aantal keer opgevallen dat bij een low-and-slow sessie het roken van het rookhout vroegtijdig stopt. Afgelopen weekend bij PP gebeurde dit weer. De kamado was 30min perfect stabiel op 110 graden (gemeten met probe op rooster). Deflector verwijderd, 3 stukken rookhout in de hete kolen geduwd, deflector terug gezet, en even gewacht tot de eerste dikke witte rook verdwenen was. Vervolgens het vlees op het rooster gelegd, en de daaropvolgende 45-60min de subtiele rookslierten uit de schoorsteen zien komen. Maar dan... op een bepaald moment stopt het...
Deze keer heb ik eens gekeken hoeveel rookhout er op dat moment nog over was. Alhoewel het rookhout zwart geworden was, hadden twee stukken nog min of meer dezelfde grootte, en lagen ze ook omringd door hete kolen. Na een beetje porren en herverdelen van de kolen begon het hout weer te roken. Maar ook hierna was er na 10-15min geen rook meer zichtbaar. Het uiteindelijke resultaat was dan ook een ondermaatse rooksmaak en rookring.
Dat het hout er nog lag, en weer begon te roken na wat porren, lijkt me een aanwijzing dat de kolen niet genoeg branden (niet genoeg zuurstof) om het hout te laten roken? Maar de kamado is 8 uur perfect op temperatuur geweest (110-120 graden), dus ze geven wel genoeg hitte om de temperatuur op gewenst niveau te houden. Voor meer airflow zorgen zou dat weer verstoord hebben.
Wat kan ik het beste doen de volgende keer?
Wat heb je nu en wat mis je nu?iAR schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:43:
Kies je die merken omdat die gehoord heb of heb je onderzoek gedaan naar de verschillende merken en kwam je uit op deze drie?
In de prijsrange waar je nu kijkt is het lood om oud ijzer in functies dan.
Wil je nog accessoires bij kopen na de aanschaf of in één keer klaar zijn?
Bij een KJ worden de barstjes ook meegeleverd.Arjantje72 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:13:
[...]
Bij mijn Bastard bijvoorbeeld zitten er heel veel barstjes/scheurtjes in het keramiek(de verf bedoel ik). de vuurschaal was ook al in een paar jaar kapot.
De isolatie is goed maar bij mijn vriend met een green egg kan de temperatuur veel en veel hoger de scharnieren voelen beter/zwaarder aan.
Ik denk dat dat normaal is.
De vuurschaal is sowieso in 3 stukken, dus de kans op barsten is klein of onbestaand.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
https://www.troostwijkauc.../consumer-goods/01-41930/
Het zijn chunks. Niet elke chunk is hetzelfde, maar van afgelopen week waren normaal van appelhout.
Om pulled pork te maken, zoek ik nog een bbq-saus voor het er doorheen mengen. Ik heb deze marinade: https://www.vanbeekumspecerijen.nl/bbq-rub-marinade.html
Daarvan geven ze aan om daarmee het vlees vooraf te marineren. Maar zou die marinade ook geschikt/lekker zijn om tijdens het pullen toe te voegen?
Zelf doe ik het alleen met een rub een avond van te voren.Raymond schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:28:
Misschien wel een heel simpele vraag, maar voor de zekerheid toch maar even:
Om pulled pork te maken, zoek ik nog een bbq-saus voor het er doorheen mengen. Ik heb deze marinade: https://www.vanbeekumspecerijen.nl/bbq-rub-marinade.html
Daarvan geven ze aan om daarmee het vlees vooraf te marineren. Maar zou die marinade ook geschikt/lekker zijn om tijdens het pullen toe te voegen?
En na het pullen het vocht uit de folie weer terug gieten.
Dan alles op broodjes met/zonder augurk en/of saus
Kan men zelf bepalen of ze er saus bij willen.
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
Kijk eens naar Gusta. Ik heb zo'n BBQ mee als ik met de caravan op pad ga. Compact, eenvoudig 1/3 - 2/3 in te delen qua zones en bijbehorende airflow. Rooster oppervlakte is niet bijster groot, maar je kan er leuke dingen mee klaarmaken; indirect of grillen.haborym schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:41:
MEEHH!!!!
Dat is inderdaad een geinig ding, maar laat je vooral niet verleiden tot de Arlington versie van Blokker. Goedkope meuk die ik na een vakantie weg heb gekieperd.Aragornwj schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:21:
[...]
Kijk eens naar Gusta. Ik heb zo'n BBQ mee als ik met de caravan op pad ga. Compact, eenvoudig 1/3 - 2/3 in te delen qua zones en bijbehorende airflow. Rooster oppervlakte is niet bijster groot, maar je kan er leuke dingen mee klaarmaken; indirect of grillen.
Ik heb er een van buccan, ze zijn best leuke voor het roken van één kipfiletje, maar als je er wat meer oplegt heeft hij al snel moeite met het vasthouden van de warmte. Ook de luchtroosters zijn niet handig geplaatst en niet afdoende om hem goed op temperatuur te krijgen en houden.
Voor roken van dingen is het leuk, anders zou ik lekker een WGA kopen, die gebruik ik nu 10/10 keer ipv de buccan.
Waar? De wga staat op de favorietenlijst. Als die voor een leuk prijsje ergens staat pak ik die.copykat schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:11:
De dekamarkt heeft die wga's staan voor een leuk bedrag.
Heb je een pm gestuurd.haborym schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:29:
[...]
Waar? De wga staat op de favorietenlijst. Als die voor een leuk prijsje ergens staat pak ik die.
Ik heb de buccan even bekeken, maar die is wel degelijk anders. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar op de Gusta heb ik toch echt al een hoop klaargemaakt. Na 3 jaar alleen de handgreep opnieuw vast moeten zetten. Met een deflector tussen de kolen en een reguleerbaar schoorsteentje doet de Gusta het al meer dan 4 jaar prima. Ik heb er wel een randje vilt op geplakt omdat er standaard wel wat lucht lekkage in zit. Je zal zeker wat meer moeten spelen met de airflow ten opzichte van een kamado, maar tijdens kamperen heb je de tijd 😉timmert26 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:36:
Bijna al die modellen zijn goedkope meuk.
Ik heb er een van buccan, ze zijn best leuke voor het roken van één kipfiletje, maar als je er wat meer oplegt heeft hij al snel moeite met het vasthouden van de warmte. Ook de luchtroosters zijn niet handig geplaatst en niet afdoende om hem goed op temperatuur te krijgen en houden.
Voor roken van dingen is het leuk, anders zou ik lekker een WGA kopen, die gebruik ik nu 10/10 keer ipv de buccan.
Kwaliteit valt me niet tegen. Bbq ligt opgeslagen in de disselbak van de caravan, krijgt het aardig te verduren tijdens transport. Afgezien van een puntje roest mankeert er eigenlijk niks aan. Heb er toch zeker zo'n 30x gebruik van gemaakt.
Moet toegeven, als ie aan vervanging toe is, dan komt er waarschijnlijk een WGA 😁
Paar weken geleden nog 2 heerlijke stukken dry aged ribeye erop gehad:
:strip_exif()/f/image/4FJA0zkQgi8fz824bcLl8d8g.jpg?f=fotoalbum_large)
MEEHH!!!!
In de weber deed ik dit altijd voor ik ging beginnen. ff heet stoken en daarna goed boenen.
Nu doe ik net de joe jr open om tegen deze verrassing aan te lopen:
:strip_exif()/f/image/APtskSlTCP5MuuFDKyj1K32x.jpg?f=fotoalbum_large)
Hebben jullie dit wel is gezien? Moet je altijd de margrietchijf een stukje openlaten? Of juist dicht?
Ik maak mijn rooster wel altijd schoon, brand hem niet per definitie schoon.
En zorgen voor ventilatie. Dus onder en boven open.
Dat is gewoon stof omdat je hem te lang niet hebt gebruikt.sonnypiek schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:05:
Branden jullie in de kamado jullie rooster na elke sessie schoon?
In de weber deed ik dit altijd voor ik ging beginnen. ff heet stoken en daarna goed boenen.
Nu doe ik net de joe jr open om tegen deze verrassing aan te lopen:[Afbeelding]
Hebben jullie dit wel is gezien? Moet je altijd de margrietchijf een stukje openlaten? Of juist dicht?
Niet zo dat ie 3 jaar stil gestaan heeft.
Hoever heb jij t open dan? Margrietschijf boven en onder paar mm?
Ik maak het rooster wel elke sessie even snel schoon met een staalborsteltje (als die nog heet is). Ik probeer zo te voorkomen dat er etensresten op het rooster achterblijven.sonnypiek schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:05:
Branden jullie in de kamado jullie rooster na elke sessie schoon?
Twee a drie keer per jaar brand ik hem even helemaal schoon. En soms eerder als ik vooral veel 120 graden sessies heb gehad.
Voorafgaand aan een sessie schoonbranden is voor mij vaak geen optie omdat ik eerst de gerechten maak die op lage temperatuur gaan. Ik wil daarom graag schoon beginnen.
De margrietschijf en luchttoevoer onderin zet ik ik na het afkoelen helemaal open zodat er een luchtstroom mogelijk blijft. Het lijkt me dat schimmels dat minder fijn vinden.
Gewoon volledigsonnypiek schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:34:
Bbq heeft 14 dagen niet gebrand…
Niet zo dat ie 3 jaar stil gestaan heeft.
Hoever heb jij t open dan? Margrietschijf boven en onder paar mm?
[ Voor 10% gewijzigd door Technofreakz op 30-08-2022 20:01 ]
Dank voor de snelle reacties👍🏽
Is het dan niet makkelijker om direct na het bakken even de staalborstel er overheen te wrijven?Technofreakz schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:00:
Maak het rooster vaak de dag na een bbq sessie schoon met de hogedruk en als het nodig is accu slijptol met staalborstel. Altijd opgepoest als nieuw.
Soms is leuker belangrijker toch?Anton2610 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 07:36:
[...]
Is het dan niet makkelijker om direct na het bakken even de staalborstel er overheen te wrijven?
Hoge druk kan ik begrijpen ik maak vaak met de vuilfrees dingen schoon die met boenen niet schoon willen worden. Accutol met staalborstel ben ik minder fan van. Die draadjes die los (kunnen) vliegen zijn best gevaarlijk.
Hogere temperaturen? Ik haal zonder problemen 350+. En dan heb ik hem nog niet helemaal door laten branden. Hoeveel heter wil je het hebben?Arjantje72 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:13:
[...]
Bij mijn Bastard bijvoorbeeld zitten er heel veel barstjes/scheurtjes in het keramiek(de verf bedoel ik). de vuurschaal was ook al in een paar jaar kapot.
Afgelopen week een tomahawk en short ribs erop gehad. Tomahawk niet helemaal naar wens, maar de short ribs waren echt top
:strip_exif()/f/image/apIROEaaUBoyscaOihmqZ7oR.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit heb ik nog nooit gehad, en ik doe er nooit wat aan. Simpel schuiven dicht zodat de kolen doven en volgende keer met de (rvs) staalborstel over het rooster, of er moet heel veel rest op het rooster zitten.sonnypiek schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:05:
Nu doe ik net de joe jr open om tegen deze verrassing aan te lopen:
Wat heb je er de vorige keer op gehad, en met wat voor temperatuur? Een gemarineerd stuk vlees ofzo?
Gewoon even opstoken, dan is de schimmel zo dood, daarna rooster en deksel afnemen met een doekje (geen nat doekje in de kamado) en je kan je gang weer gaan.
De volgende dag even de resterende delen schoonmaken met een zachte borstel.
[ Voor 3% gewijzigd door ASS-Ware op 31-08-2022 14:31 ]
Straks als het kouder en herfstachtig word maakt het eigenlijk weinig verschil.sonnypiek schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:11:
Helder! Open it is.
Dank voor de snelle reacties👍🏽
Als je de onderste schuif open zet zonder de gaatjesschuif dicht te houden loop je het risico op een muizenhotel voor de winter. Geen idee hoe die klerelijers tegen het frame op klimmen.
Witte schimmel is geen probleem zolang je maar even de boel heet stookt.
(of de onkruidverbrander er even op zetten. 😏)
Een hoes is goed en slecht te gelijk.
Goed om overtollig water op te vangen , hoosbuien dus. Als t erg koud is loopt je minder risico op vast- en stukvriezen van je kamado onderdelen.natte sneeuw enz snachts vriezen.
Slecht omdat onder normale omstandigheden het de natuurlijke ventialtie tegenhoud en de lucht onder de hoes niet kan opdrogen. Muffe lucht en veel condens bij warmere dagen na vochtig weer. (regen stroomt onder de hoes door en de natte tegels dampen de hoes in als de temperatuuroploopt en dus je kamado=> ideale schimmel fabriek.
Mijn magrietwiel is niet regen bestendig, ook dicht loopt er vocht in mn kamado. Dus hoes is dan slimmer.
Zo'n moderne overkapte regen bestendige topvent kan dus wel altijd open staan zolang je geen slagregens verwacht is dan een hoes niet nodig.
Als je stroom genoeg hebt, zonnepanelen ,kan je een warmte draad op een dagtimer in je kamado leggen om in de winter de keramiek wat droger te houden. Minder risico op scheuren met aansteken.
Ja een kant en klare gemarineerde procureur van de supermarkt op 110gr.robkrekel schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:01:
[...]
Dit heb ik nog nooit gehad, en ik doe er nooit wat aan. Simpel schuiven dicht zodat de kolen doven en volgende keer met de (rvs) staalborstel over het rooster, of er moet heel veel rest op het rooster zitten.
Wat heb je er de vorige keer op gehad, en met wat voor temperatuur? Een gemarineerd stuk vlees ofzo?
Nadat deze eraf kwam het rooster even geborsteld en all schuiven gesloten.
Maar goed, of dit het is durf ik niet te zeggen.
Dat ziet er leuk uit, wat is het?Mich007 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:34:
Onlangs voor een gezelschap van 6 personen (en nog kinderen) een 4-gangen 'diner' gemaakt op de kamado. Het was voor mij de eerste keer dat ik een volledige maaltijd heb gemaakt.
Maar gelukkig waren de reacties allemaal positief dus zeker voor herhaling vatbaar want was leuk om te doen![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heel simpel
Thanks, keertje proberenMich007 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:16:
[...]
Heel simpel; kant- en klare pizarol uit de supermarkt. (kun je natuurlijk ook zelf maken). 500gr. rundergehakt met je favoriete rub, 6 plakjes cheddarkaas en oprollen. Vervolgens dikke plakken van snijden en op de bbq
Ik zou dan wel adviseren om een rechthoekige pizarol te nemen. Kun je iets makkelijker/mooier plakken van snijden. Ik had dus een ronde en ziet er iets minder netjes uit zoals je ziet.
Werkt dat?
Aanleiding voor mijn vraag: Zaterdag wil ik pulled pork maken. In mijn ervaring kost dat 10-12u. Ik wil om 19:00 serveren. Dus ik zal voor 8u de procureur op de bbq moeten hebben liggen. Maar ik ga hardlopen, dus kan eigenlijk pas tegen 10u de procureur op de bbq leggen.
Daarom overweeg ik om voor het hardlopen zo rond 7:30 de procureur alvast in de oven te leggen. En als ik dan weer terug ben, de kamado aan te steken en de procureur dan naar de BBQ over te hevelen (zal tegen 10u worden).
De eerste uren pakt hij het beste rook. Dus je rooksmaak zal minder zijn.
Omdat ik dan om 6u dat ding moet aansteken en ik liever in mn nest ligDennis1812 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:25:
Waarom niet om 7.30 op de kamado? Stabiel = stabiel?
De eerste uren pakt hij het beste rook. Dus je rooksmaak zal minder zijn.
Maar ook omdat juist de eerste uren de temp vaak wat minder stabiel is en ik er dan juist niet bij ben.
Dat van die rook is idd wel een goede. Dat betekent dus wat minder bbq-smaak, ook al ligt'ie 8 van de 10u op de bbq. Dat is wel iets- om rekening mee te houden.
En als je hem om 7:00 aansteekt kan om 7:30 de PP er wel op toch?
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
toettoett
Ziet er allemaal lekker uit. Mag ik je een tip geven? Bij oa AH heb je ook echte cheddar te koop ipv die plakjes. Als blok. Vinden wij thuis echt een stuk smaakvoller dan die plakjesMich007 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:34:
Onlangs voor een gezelschap van 6 personen (en nog kinderen) een 4-gangen 'diner' gemaakt op de kamado. Het was voor mij de eerste keer dat ik een volledige maaltijd heb gemaakt.
Maar gelukkig waren de reacties allemaal positief dus zeker voor herhaling vatbaar want was leuk om te doen![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Echte cheddar is afgrijselijk lekker. Gewoon niet met elkaar te vergelijkenMoosjes schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:11:
[...]
Ziet er allemaal lekker uit. Mag ik je een tip geven? Bij oa AH heb je ook echte cheddar te koop ipv die plakjes. Als blok. Vinden wij thuis echt een stuk smaakvoller dan die plakjes
Ze hebben ook echte cheddar als plakjes zelfsMoosjes schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:11:
[...]
Ziet er allemaal lekker uit. Mag ik je een tip geven? Bij oa AH heb je ook echte cheddar te koop ipv die plakjes. Als blok. Vinden wij thuis echt een stuk smaakvoller dan die plakjes
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Ik had mijn GG Compact meegenomen en de BioLite firepit. Die laatste laat zich wat moeilijker reguleren qua temperatuur (vooral dus een kwestie van de hoeveelheid en positie van de kolen regelen), maar met wat inspanning kwamen daar ook prima resultaten vanaf.
De setup:
:strip_exif()/f/image/aDXJyGg1NNzwKfOqyyfXAuy9.jpg?f=fotoalbum_large)
De dorade eenvoudig gevuld met citroen en dille en simpel gegrild. Collega had er nog iets van een sausje bijgemaakt geloof ik (ik was druk met het buikspek zo snel mogelijk op de kamado krijgen).
De tomahawk in een rub gezet (The Steak, Noskos) en direct gegrild. Geserveerd met wat chimichurri (of iets wat daarvoor moest doorgaan), brood met door een collega zelfgemaakte kruidenboter en een glaasje whisky (Arran Quartercask).
:strip_exif()/f/image/kasE1pBNPU9CNXzIjSiIWOq0.jpg?f=fotoalbum_large)
Lambsrack netjes de botjes uitgesneden (french trim heet dat geloof ik) en gemarineerd in een of ander olie/honing/tijm/knoflook/rode peper mengsel. Daarna op direct vuur geroosterd en geserveerd met ter plekke in elkaar gedraaide tzatziki.
Daarna was er nog een groenteronde, waar we een paar simpele groentespiezen hebben gemaakt, met wat ontbijtspek er doorheen gedraaid voor de extra vitamientjes
Als afsluiter het buikspek. Volgens het recept van Noskos had ik daar Pork Belly Burnt Ends van gemaakt. Was een first voor mij, maar uiteindelijk wel goed gelukt. Het stuk buikspek was niet heel dik, dus sommige stukken waren wat dun en daardoor aan de droge kant, maar smaak was top.
Buikspek klaar met roken, tijd voor stap 2.
:strip_exif()/f/image/D5GnAhyiF0Lv76l25QTrYeFm.jpg?f=fotoalbum_large)
Vervolgens snel mijn BBQ's leeg en uit elkaar getrokken om ze af te laten koelen zodat ze weer terug de auto in konden. En toen bleek er ineens toch nog een dessert ronde te zijn
Dus een gietijzeren pannetje gevuld met marshmallows en chocolade, op de bak met overgebleven kolen gezet. Scheut whisky er bij en flamberen maar. Daarna nog wat frambozen en blauwe bessen er over. Ook dat was binnen no time opgegeten door de jury, onszelf en andere teams
:strip_exif()/f/image/k7PPtsiHB9Gt6M4BETaCaMOn.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteindelijk als tweede geëindigd van de 9 teams die meededen
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dankjewel.. Ga ik de volgende keer proberen.Moosjes schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:11:
[...]
Verder viel op dat de kamado niet helemaal stabiel stond op het onderstel. Je kon m een beetje heen en weer bewegen. Door de kamado 90 graden te draaien ten opzichte van het onderstel staat hij wel stevig. Alleen zitten de wieltjes met de rem niet aan de voorkant. Niet erg op zich.
Dan nog de foto's, nu hij nog maagdelijk schoon is!
:strip_exif()/f/image/Sa3d53GTfpdOVoKE0KZPjsI7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/47QofR4mTD7M3LdV4oZYIK0E.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d5plBizeSZK0PDMV4glwZ7bW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RGWiUFZMkAAFHzEARTCM0Pc2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4G5ZjMg9kzC9ZTcyk6x5WCor.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 02-09-2022 17:29 ]
Nou, niemand vond de oven een goed idee. Dus dan maar een uur eerder bed uitRaymond schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:05:
Wat zijn jullie ervaringen om de procureur voor pulled pork de eerste paar uur in de oven te doen en daarna op de BBQ?
Werkt dat?
Aanleiding voor mijn vraag: Zaterdag wil ik pulled pork maken. In mijn ervaring kost dat 10-12u. Ik wil om 19:00 serveren. Dus ik zal voor 8u de procureur op de bbq moeten hebben liggen. Maar ik ga hardlopen, dus kan eigenlijk pas tegen 10u de procureur op de bbq leggen.
Daarom overweeg ik om voor het hardlopen zo rond 7:30 de procureur alvast in de oven te leggen. En als ik dan weer terug ben, de kamado aan te steken en de procureur dan naar de BBQ over te hevelen (zal tegen 10u worden).
:strip_exif()/f/image/xcNPmgxbwmjXa6y4BSUSjsRu.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas, over 20mins hardlopenYalopa schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 07:08:
Eens het in gang zit kruip je toch gewoon terug in je bed
:strip_exif()/f/image/wMC5hnCxxIf2ojBS4gMjqPBk.jpg?f=fotoalbum_large)
Iberico vlees is van zichzelf al lekker, dus deed ik deze keer alleen peper en zout.
:strip_exif()/f/image/vMauRMaobAIszJ3BoIVwPOUF.jpg?f=fotoalbum_large)
Na 3 uur op 105C.
:strip_exif()/f/image/cQxrQHqhiklUwx0f18IcBqeH.jpg?f=fotoalbum_large)
Fase 2, in folie, deed ik met cola.
Mooie pullback.
:strip_exif()/f/image/HyriHKgc1axw4D9SZFjCVBzN.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarna aflakken.
:strip_exif()/f/image/Y7jLdUiSuOhJ6mnDNuMKKWNb.jpg?f=fotoalbum_large)
Resultaat was super, heerlijke smaak, supermals, ik kon de botjes er zo uit trekken.
:strip_exif()/f/image/AHhuxeM3PlIdSjInRdDsUU5m.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/b1xM07pNzMxem8l9GfMwPLDa.jpg?f=fotoalbum_large)
Doe hem nou es met een leeg blikje en kijk eens of dat ook lekker is.GilbertvH schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 08:08:
Gisteren beercan chicken op
[Afbeelding]
Smaakte goddelijk lekker 😋
Ik merk geen verschil.
Ziet er allemaal heerlijk uit! CongratsOrion84 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:25:
]Uiteindelijk als tweede geëindigd van de 9 teams die meededen
Man man man wat was dat genieten!
Met passie, mooie verhalen en uitleg word alles voor je neus bereid door Jord en zijn team.
We hebben echt met volle teugen genoten van al het lekkers, de toffe locatie en de gelijkgestemden die met liefde voor bbq daar aanwezig waren.
Wat mij betreft volgend jaar weer! 😃
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
[ Voor 6% gewijzigd door Koffie op 04-09-2022 15:53 ]
MIjn advies: koop een 'generieke' BBQ saus, bijv. die van Heinz. Deze heeft van zichzelf al een lekkere smaak. En ga dan zelf dingen toevoegen. zodat deze in de buurt komt van wat jij lekker vind.Raymond schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:28:
Er zijn zoveel soorten sauzen
Ikzelf pak meestal de standaard saus van Heinz en gooi daar ook nog de Sticky Korean barbecuesaus van Heinz bij. Eventueel extra honing .. Pit en zoet .. mjum.
Een marinade is vaak veel zouter dan normae saus, dus als je dat achteraf nog een keer extra toevoegt kan dat de smaak ten nadele beïnvloeden. Maar goed: smaken verschillen
There are no secrets, only information you do not yet have
Welke saus daar heel geschikt voor is, is Sweet Baby Ray’s barbecue sauce, waarvan @ASS-Ware gisteren een foto plaatste. Te koop bij Albert Heijn.Raymond schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:28:
Een goede grap mag vrienden kosten.
Ik heb uiteindelijk de https://www.vanbeekumspecerijen.nl/smoke-bbq-saus.html gebruikt, afgelopen zaterdag. De visite heeft zich flink tegoed gedaan aan de pulled pork. Ik had gerekend op 3 broodjes PP (daarmee lijk je me toch echt wel goed vol te zitten, als er ook nog moinkballs en huisgemaakte coleslaw is), maar ik kwam broodjes te kort, dus ook nog wat pita's erbij gepakt
![]() | ![]() | ![]() |
Zalm van de cederplank met een beetje mosterd, citroenpeper en lichte basterdsuiker. Zelfs schoonzus welke niet gek is van zalm hen ik volledig kunnen overtuigen van goed bereide zalm.
Een lekkere riesling erbij, coleslaw, een frisse komkommersalade. Daarnaast cherrytomaten uit de oven met rozemarijn, olijfolie, knoflook, zeezout en suiker.
Ook had ik nog een mooi gemarmerde bavette gehaald. Gewoon lekker met zout en peper. Direct op het gietijzeren grillrooster, afgewerkt met eikengerookt zeezout en een lekkere chimichurry. Ik had met wat whiskyhout extra rooksmaak toegevoegd aan het vlees. Het was toen al behoorlijk donker dus geen mooie foto's van toen deze op de grill en het bord lag.
Daarnaast nog wat geroosterde aubergine met olijfolie, zout, peper en za'atar erbij geserveerd, ook daar helaas geen foto's van maar wel verrukkelijk.
![]() | ![]() |
Ook de bavette was erg geslaagd, lekker medium rare, een frisse en kruidige chimichurry er tegenover en botermals.
Een heerlijke maaltijd en geslaagde verjaardag voor mijn pa.
En gisteren de Bastard maar even een goede schoonmaakbeurt gegeven, klaar voor de volgende keer 😎
:strip_exif()/f/image/mPw89lJzk9f7mB48sGOxIXUz.jpg?f=fotoalbum_large)
Uitstekende keusRaymond schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:49:
@zeroday en @Tomatoman
Ik heb uiteindelijk de https://www.vanbeekumspecerijen.nl/smoke-bbq-saus.html gebruikt, afgelopen zaterdag. De visite heeft zich flink tegoed gedaan aan de pulled pork. Ik had gerekend op 3 broodjes PP (daarmee lijk je me toch echt wel goed vol te zitten, als er ook nog moinkballs en huisgemaakte coleslaw is), maar ik kwam broodjes te kort, dus ook nog wat pita's erbij gepakt
Dat is geen bier maar limonade...GilbertvH schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 08:08:
Gisteren beercan chicken op
[Afbeelding]
Smaakte goddelijk lekker 😋

Eigenlijk niets aan de hand, waren alleen wat lege metalen schaaltjes en Peper/Zout & Kruiden strooibussen welke de zwaartekracht aan het testen gingen.
Maar Al-met-Al: Stiekem best wel een Ge-Wel-Dige upgrade komende vanaf een "Ikea 'Fantast" Thermometer naar nú een "The MeatStick X"
Voor de mensen welke misschien ook zo'n ding hebben of eventueel ooit willen gaan aanschaffen:
• De pen / thermometer zélf MOET eerst een paar uur opladen voordat je met de Set-Up van de APP aan de slag gaat!!!
• De, in mijn geval Apple iOS, APP wil vervolgens tijdens de installatie / Set-Up stiekem best veel van je weten en liefst ook hebben dat je alle permissie's open zet én een account aan maakt bij de fabrikant (in de US).
• Zónder locatiegegevens en netwerkgegevens te delen in de APP en/of een account aan te maken bij de fabrikant werkt het ding ook gewoon over Bluetooth én is de firmware van de Meatstick ook te upgraden!!!! De (iOS) APP blijft alleen iedere keer tijdens het opstarten 'zeuren' dat je je locatie en netwerk moet delen

[ Voor 48% gewijzigd door Will_M op 06-09-2022 19:38 . Reden: APP Set-Up toegevoegd. ]
https://www.instagram.com...gyPd/?igshid=MDJmNzVkMjY=
https://www.instagram.com...gKCH/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com...AsUx/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Zijn korte filmpjes.Yalopa schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:34:
mischien de foto's hier posten IPV door te linken naar Instagram?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Met WiFi?Wackmack schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:18:
Het bedrijf wat mijn buitenkeuken heeft geplaatst is afgelopen week langs geweest om promotie materiaal te schieten. Het is echt super super vet geworden. Ben best een beetje trots op de buitenkeuken 😎. Echt alles wat ik wilde zit erin, check hier de beelden :
https://www.instagram.com...gyPd/?igshid=MDJmNzVkMjY=
https://www.instagram.com...gKCH/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com...AsUx/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Er is een kamado dus ik werd een beetje gepookt om iets mee te nemen.
(ik zie altijd alleen maar de foto's mag nóóit proeven......)
* copykat denkt proeven? Ik ken dat proeven..
Dus gister maar even snel naar de slager 49 euro voor 1200gram bavette. Poeh volgens mij is t 10 euro duurder sinds vorig jaar.
Ik ga deze maken met een eigen twist.
https://www.lekker-ite.nl...gerookt-in-de-kamado-bbq/
Verse peterselie, melisse, basilicum, gesnipperde verse knoflook(drie tenen), gesnipperde bieslook en gesnipperde halve ui.
Wat grofgesneden spinazie. En 2 fijn gesnipperde rode peper zonder pitjes. (pitjes weggooien)
3 eetlepels groene pesto er door. Effe husselen. (met die bier inname is wat extra vitamine mooi mee genomen..

Bavette schoonsnijden. (vlies weg halen en hardvet.) dan in de lengte vlinderen.
Peper en zout er op strooi parmazaanse kaas er over. Dan die groene mix er over verdelen.
Pijnboompitten er over. (tering dat is ook de goudprijs tegenwoordig.)
Links en rechts punten naar binnen vouwen en oprollen.(in folie)
(normaal laten opstijven in de koelkast voor een paar uur maar daar had ik nu geen tijd voor.)
Folie verwijderen, nu dus deze stap overgeslagen en het is wat eh minder netjes dan.
Parmaham of een andere "gedroogde ham" klaar leggen.
Franse Mosterd er over smeren ham er aan plakken.
Touwtje binden.
Beetje peper en zout er over en inwikkelen in folie
In de koelkast voor 2 uur.
Parmazaanse kaas of pardano kaas flakes mee en restant pijnboom pitten.
* copykat denkt niet en ik bedoel NIET die rollade vergeten mee tenemen......
Wiskey rookhout mee.
Als ze nu nog zeuren weet ik t niet meer.😁
Als ik er aan denk zal ik wat foto's maken op kamado en op t bord.
Voor nu

Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism