Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 225 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:46
Grimmie187 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 10:48:
Gisteren 1kg Picanha reversed sear op de Grill Guru large. Was perfect gaar met de juiste kerntemperatuur maar heb het stuk denk ik in de verkeerde richting aangesneden want het was behoorlijk lastig kauwen..

Nu las ik vanochtend bijv: https://www.recipes-news....cutting-against-the-grain maar hoe doen jullie dit? Afhankelijk van het stuk vlees vind ik het soms lastig de goede richting te bepalen en het is wel zonde van zon mooi gegrilled stuk vlees.
Ik maak vaak foto’s van mijn BBQ sessies, dus ik kan achteraf altijd nog zien hoe de draad loopt, maar goed kijken aan de kant waar geen vetkap zit en onthouden.
Ik snijd altijd met de vetkap boven, overigens, dus dan zie ik het niet.

Ik heb ook weleens een picanha gehad die netjes 52C was na de sear, 10 min heeft gerust, tegen de draad is gesneden, mooi rozé was van binnen en toch taai was.
Niet elke koe is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:03
Ik snij het altijd haaks op de draad, daar wordt het minder taai van met kauwen / eten.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
ASS-Ware schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 10:05:
Wat doen de Kamado Joe 2 en 3 bezitters hier met het deksel op de dagen dat de KJ niet wordt gebruikt?
Op slot of van het slot af met het deksel iets open?

Ik heb ooit muizen gehad in mijn gas BBQ, dus ik houd het liefst alles zo dicht mogelijk, maar ik heb begrepen dat je het dekselslot en de gasket zoveel mogelijk moet ontlasten als de BBQ niet in gebruik is.
Alles dicht hier

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

copykat schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 02:14:
[...]

Achteraf is altijd makkelijk.
Maar had je dat spul niet gebruikt in Frankrijk? En zoja stonk t daar dan niet?
Nee was een dichte zak. Dacht dat daarmee het risico wat minder zou zijn op vocht ook.
Had het over omdat er nergens meer gqbbqd mocht worden toen we zuidelijker kwamen.
Als er een oliebasis ontsteker inzit moet je dat toch ruiken?
(sommige goedkope houtskool is met dieselolie verkoolt. Dat trekt in t hout en dus in de houtskool.)
Dat meurt als een malle ook niet aangestoken.
Dat moet het haast wel geweest zijn. Verklaart ook waarom alleen de motorreiniger succes had.
Proef je dat normaal dan ook niet op de BBQ? Kan nooit lekker zijn.
De les die je er uit kan halen is altijd even wat brokken onbekende nieuwe houtskool aansteken in een open aanjager zoals een brikettenstarter of een goedkope metalen bbq en kijken of t schoon brand.
Zelfde met goedkope briketten.
Goedkoop kan kleine stukjes betekenen of zacht hout als bron wat misschien geen probleem is maar ook oneigelijke methodes zoals dieselolie. Of erger ruwe stookolie..
Even testen voordat je in je keramieke kamado gebruikt.
Ja dat leermoment hebben we nu wel gehad.
Hoewel ik vanaf nu lekker bij het merk spul blijft. Tenminste, nadat ik de zak Napoleon large chunks die ik bij de Hornbach heb meegenomen op heb gebrand. Die doen het prima. Amper rook.

En gaat ook gewoon uit met de schuiven dicht. Die rotzooi bleef gewoon branden gek genoeg.

Overigens voor de vakantie van dit jaar een Skotti grill met cap gekocht. Leuk apparaat :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:55

copykat

Good copy isn't bad

Wat doen de Kamado Joe 2 en 3 bezitters hier met het deksel op de dagen dat de KJ niet wordt gebruikt?

Ik heb ooit muizen gehad in mijn gas BBQ, dus ik houd het liefst alles zo dicht mogelijk, maar ik heb begrepen dat je het dekselslot en de gasket zoveel mogelijk moet ontlasten als de BBQ niet in gebruik is.
Als alles wat flexibel is en een afsluitende werking heeft moet je het niet onnodig lang onder druk zetten.
Als die sluiting de druk hoger maakt dan de "zwaartekracht" al doet zou ik hem eerder op een kiertje zetten kan de originele vorm van de casket terugveren.=> betere afsluiting bij gebruik.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Gewoon dicht laten? Ferme muis die zo’n deksel openkrijgt.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Yalopa schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 12:35:
Gewoon dicht laten? Ferme muis die zo’n deksel openkrijgt.
Heet dat niet rat? :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:56

Quad

Doof

Vlees aansnijden, haaks op de draad is malser eten.

Verschil tussen met de draad mee en haaks is in bovenstaand filmpje goed te zien.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Jeey ik ga toch de Q aanzetten vandaag.....
Zoete aardappel, twee rugbyballen kwa formaat, eerst even garen op mn Q.
Ondertussen mn varkensrollade in de kruiden zetten.
45 minuutjes zou genoeg moeten zijn. Twijfel of ik hem in een badje leg of gewoon droog op t rooster.
Badje houd t vocht beter vast en je kan tussendoor wat moppen en sausen
Denk wel reverse searen naderhand voor t korstje.

Dus
Rollade met aardappel puree en groente.
Peren ijs toe.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

ZIt toch te niksen.
Dus laten we eens de IQgrill op de lat leggen met de aanbieding boven. 😁
Kamado kJ classic ii 932,- en een zak houtskool.
Wat moet je nog toevoegen om te levelen?
1 gietijzeren plancha. A 57 euro.
1 gietijzeren rooster a 57 euro.
Halfmoon lekbakken.
Dus ook 60 euro voor twee.
Gripper en ashaak heb je bij beide.
De electrische looflighter er hier onder is iets dat ik nu niet mee tel maar wel in t eindbedrag meeste heb ik al.
Chickensitter.
Regenhoes
Lampje
Thermometer.

Garantie is gelijk, naams leeftijd niet.
Dus 932,
Plus 3x 60 euro.
1112 euro.
De IQ 2022 versie kwam ik tegen op 1449,--
337,- verschill.
die iq 2021 versie eerlijker, voor 1199,-

Wat heb je met de classic ii en de iq 2021 niet?
Drie levels rooster.
Die vierkante rvs rooster iq gril.
Verschil? Die sluiting en de modernere hinge vd kj en de alu gemoffelde side tables.

Conclusie: Als je rood erg lelijk vind is die IQ (classic) een goed alternatief. (even uitgaan van zelfde garantie)
(ah mn rugbyballen zijn klaar kern 90 graden.)

Technisch is de KJ net even beter in balans.
Leg je hem tegen de lat van de IQ 2022 dan kan je 337 euro vrij besteden aan wat je zelf wilt hebben ALS je geen drie levels wilt. (eh en die opzet dingen dan? Juist werkt denk ik beter.)
Dutch oven kruis? Hebben ze volgens mij beide

Tegen die IQ classic is die prijs echt ook strak met al die spullen er bij.

KJ classic 2 vs IQ classic 2021?
Oei.
Bewezen kwaliteit van de KJ brand of Nederlandse aanval ondersteunen?

Ik kan je vertellen ik rij even naar kop van noordholland om die IQ's te bekijken.
(vind rood gewoon echt niet mooi en mn vrouw helemaal niet! En dat weegt veel mee in de aanschaf... De d:)b van de vrouw.)

Zo moet nu echt mn rollade er in leggen.
;w

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2PiBSJ8jNKMmZF6utQP-EqHvq0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wHqy60cKOXusWxBF7DBEbfv8.jpg?f=fotoalbum_large
Deze aardappels zijn er af.
En deze gaat er op.
65 kern temp.
Kan ik nog even na searen als ik wil.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHyAlcbfy5XBEx0v-2oTkV9O7JA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dmdDCVEJyljj8UvtTeN6X6hh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door copykat op 21-08-2022 17:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:03
Ik heb de Kamado Joe classic II toch maar besteld. voor 932 euro is het echt een hele dikke aanbieding en daarvoor kon ik 'm echt niet laten staan: https://www.toppy.nl/prod...-classic-ii-barbecue.html. Was volgens mij hier al eerder in het topic genoemd.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

copykat schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 17:30:
]
Ik kan je vertellen ik rij even naar kop van noordholland om die IQ's te bekijken.
(vind rood gewoon echt niet mooi en mn vrouw helemaal niet! En dat weegt veel mee in de aanschaf... De d:)b van de vrouw.)

Zo moet nu echt mn rollade er in leggen.
;w

[Afbeelding]
Deze aardappels zijn er af.
En deze gaat er op.
65 kern temp.
Kan ik nog even na searen als ik wil.
[Afbeelding]
Ik heb de IQ 2022 in mijn tuin staan (en in het kader van transparantie: ik verkoop ze ook) maar je bent welkom om bij mij in de tuin te komen kijken en (voorzichtig) tegen de wielen van het onderstel aan te schoppen terwijl je 'hur hur, man make fire!' roept.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:09

Dennis1812

Amateur prutser

Ik zou puur voor de kleur al voor de kamado joe gaan. Maar ik ben dan ook een fanboy

Verkoop niks hoor.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Cheeseburger (125gr).
Ging helaas best snel dus geen foto van de burgers erop kunnen maken.

Uiteraard wel met uitgebakken spek en ui, komkommer en tomaat.
Burgersaus gemaakt van mosterd, ketchup, mayo, curry(zoet) en peper.

Het was weer heerlijk! 2 stuks pp was ook wel iets teveel van het goede, vulde aardig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ijyE_dEorBs4Xfrp9XbDeHCw2l4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MFZ9BrKjWTuajU5ZZTlAFu2q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0hP6HZ2VjKURaMwBhpcmGoeB0a4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ds1uWSBHC2cBeHD8YuMaVPxy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zdiPxTEJWcHqbAz6e_Wk8rKYiw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T93LD80krbs42sPHZzn2SJ4Q.jpg?f=fotoalbum_tile

PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASS-Ware
copykat schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 17:30:
Conclusie: Als je rood erg lelijk vind is die IQ (classic) een goed alternatief. (even uitgaan van zelfde garantie)
Gelukkig vinden mijn vrouw en ik rood wel mooi, want ik wilde supergraag die KJBJ3.
Die is het dus ook geworden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Quad i raise you:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUwpIL4HvdoAfAJukq1ZP3_uNGo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JorPXntZkJNB2fPt6DmERmDG.jpg?f=fotoalbum_large
Zoete aardappel met verse rode peper snippers, wat citroen melisse (groeit als kool dat kruid) beetje basilicum, wannabee fetakaas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/byet6xNiW1rjjFJULzS0ygNdFLM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c9dploxIyrU0wib0VAUNa1Up.jpg?f=fotoalbum_large
Mn rollade met die spicey rub.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aP016ElLcFNoRdSgVJMusf3V_mc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/akjWo8bOe0Qjtn8JpdbeCNWp.jpg?f=fotoalbum_large
Ok mn presentatie is wat eh als t past , past t.😁
Die uitjes gestooft in boter en die rub. Heerlijk!
En mn peren ijs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7hiuF6_2OXBZAj0Ogm3Fj430RM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/etuXNuRgd0uP7T95Twu2nUvI.jpg?f=fotoalbum_large

:9~

* copykat weet wat hij voor lunch eet op zn eerste werkdag na vakantie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXCjNm1SbAVzOeRrXETiKWL5Kps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EyDiDd6TtDv0s7isDwoXyY4e.jpg?f=fotoalbum_large
Reepjes rollade met gestoofde uitjes.... En brood.....
😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@copykat beetje Hollands wel. :P
Rollade lijkt me heerlijk, ben er ook wel fan van. :9

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Quad schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 21:10:
@copykat beetje Hollands wel. :P
Rollade lijkt me heerlijk, ben er ook wel fan van. :9
Tja ben op en top Hollander en die spicey rub was kerrie achtig.
https://www.spicychef.nl/product-page/spice-blend-madinat

Best hot maar wel lekker als rub.

Own het ijs.
Echt lekker super simpel te maken.
Was kaneelijs met een vleugje peren smaak. Gecombineerd met die puur xl hagelslag.
Top.
Ik had met 2 slagroom 1 blikje geen volle bakken.
Denk aan 4 slagroom 2 blikjes en veel perenpulp en grote lepel kaneel.
Dat halveert de kaneel percentage.
Gewoon alleen meer peren pulp toevoegen kan de ijs structuur teveel beïnvloeden want die was goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb sinds kort een BGE medium, erg blij mee en al ook al flink wat extra accessoires en must-haves aangeschaft (BGE plate setter, BGE drip pan, BGE gietijzeren grill rooster, InkBird (3 probes/wifi/BT), gietijzeren pan, etc.) maar nu zit ik ook te kijken naar meerdere roosters boven elkaar en halve maan plate setters. Is het aan te raden om de BGE set te kopen hiervoor of zijn er alternatieven die beter zijn/goedkoper en die ook passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Practics schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 10:03:
Humm had via amazon prime een inkbird pro gekocht om de temperatuur wat stabieler te houden en ook wat flexibeler doormiddel van wifi connectie. Echter ging het aanjagen van de bbq perfect. Alleen slaat die nu volledig door en de kamado blijft heerlijk door fikken op 130+ doordat de topvent openstaat. Zo heeft het dus niet echt een meerwaarde helaas. Wat zijn jullie bevindingen?

Betreft dit model
https://www.amazon.nl/INK...kb05vdExvZ0NsaWNrPXRydWU=
Ik heb dezelfde gekocht. Heel blij mee. Vorige week pulled pork gemaakt en 8-9 uur lang stabiel op 120 graden kunnen houden, zonder zelf iets aan te hoeven passen en mooie grafiekjes, vlees temperatuur en notificaties via de app.

Zelf heb ik de top vent gewoon op paar mm open staan, dan kan ik prima een temperatuur van 110-120 houden,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:00

Stimulate14

⭐⭐⭐

Dennis1812 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:05:
Maar..
Sommige aardappeltjes hebben geen mayonaise en sommigen teveel! Wordt je daar niet gestresst van?
Misschien moet je hulp gaan zoeken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 15:42
Gebruikt hier iemand een kolenmand in zn kamado? Bij mijn Grill Guru large zat deze niet standaard bijgeleverd en ik merk (zeker met kleine kolen) dat aansteken soms lastig gaat omdat er niet voldoende lucht tussen de kolen komt en dus moeilijk op temperatuur komt. Het is alleen best een prijzige accessoire dus ik wil wel zeker weten dat het wat toevoegt.

Ik gebruik tot nu toe trouwens gewoon natuurlijke aanmaakblokjes van Fire Up, wokkels heb ik nog niet geprobeerd dat helpt misschien ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21-09 22:09
Luuk1983 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:02:
Ik heb de Kamado Joe classic II toch maar besteld. voor 932 euro is het echt een hele dikke aanbieding en daarvoor kon ik 'm echt niet laten staan: https://www.toppy.nl/prod...-classic-ii-barbecue.html. Was volgens mij hier al eerder in het topic genoemd.
Volgens mij had je ook de laatste. Nu weer voor de oude prijs én uitverkocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
@Grimmie187
Zo'm kolenmand is echt heel fijn. Ik gebruik hem in combinatie met het kolen rooster eronder.
Zonder kolen rooster is die een stuk sneller warm.

Daarnaast is het schoonmaken ook een stuk makkelijker.
Mandje eruit. As-zuiger erin. Schoon en mandje weer terug

edit ik heb een Bastard Large

[ Voor 6% gewijzigd door Quadradial op 22-08-2022 14:35 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grimmie187 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:55:
Gebruikt hier iemand een kolenmand in zn kamado? Bij mijn Grill Guru large zat deze niet standaard bijgeleverd en ik merk (zeker met kleine kolen) dat aansteken soms lastig gaat omdat er niet voldoende lucht tussen de kolen komt en dus moeilijk op temperatuur komt. Het is alleen best een prijzige accessoire dus ik wil wel zeker weten dat het wat toevoegt.

Ik gebruik tot nu toe trouwens gewoon natuurlijke aanmaakblokjes van Fire Up, wokkels heb ik nog niet geprobeerd dat helpt misschien ook?
Ik heb hier een KJC-III en daar zit standaard een kolenmand mét uitneembare verticale divider bij zodat ik ook met een 'halve kolenmand' kan stoken dus JA ik gebruik zo'n ding tot groot plezier.

Nadeel met (te) kleine kooltjes is, zoals je zelf ook al ervaren hebt, het lastiger op temperatuur kunnen krijgen van de set-up doordat de zuurstof niet lekker aan/door-gevoerd wordt. Ik gebruik hier allerlei soorten houtskool door elkaar zolang het maar GROTE en vooral ZUIVERE houtskolen zijn, en steek de hele houtskool laag aan met de meest goedkope zuivere 'geperste bruine aanmaakblokjes' welke er ter beschikking zijn op dát moment waarbij ik uiteraard vér van die witte 'parafine meuk (Esbit, iemand?) vandaan blijf. Ik wil absoluut niet hebben dat m'n gerecht ook maar naar enige vorm van een chemisch olieresidu gaat smaken :9 .

Aanmaakblokjes / houtjes leg ik bóven op de houtkooltjes (2 bij een halve mand, hooguit 3 á 4 bij een volledige mand), misschien een beetje er tussenin gestoken, en ik steek ze vervolgens aan met een degelijke soldeer/camping-gaz brander. Eigenlijk een beetje de manier welke in het algemeen beter bekend staat onder de naam 'Zwitserse Stook Methode'. Daarbij heb je dus wel voldoende zuurstofaanvoer vanuit de onderkant nodig.

M'n KJC-III zit op die manier met een 'half gevulde kolenmand' trouwens al héél snel, binnen een krap kwartiertje komende vanaf '0', aan de 200o Celsius waarbij zowel de top als bottom airvent volledig open staan en de Kamado zélf gesloten is :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 22-08-2022 23:42 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
emot schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:50:
[...]

Volgens mij had je ook de laatste. Nu weer voor de oude prijs én uitverkocht.
Het blijkt ook een prijsfout te zijn. Het was in ieder geval niet de bedoeling dat ze hem voor die prijs gingen aanbieden. Maar ze gaan m wel leveren voor die prijs, dat is wel netjes. Maar goed voor een prijsfout stond hij wel erg lang online... Dus hij gaat niet snel terugkomen voor onder de duizend euro helaas.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Luuk1983 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 17:39:
[...]

Het blijkt ook een prijsfout te zijn. Het was in ieder geval niet de bedoeling dat ze hem voor die prijs gingen aanbieden. Maar ze gaan m wel leveren voor die prijs, dat is wel netjes. Maar goed voor een prijsfout stond hij wel erg lang online... Dus hij gaat niet snel terugkomen voor onder de duizend euro helaas.
Gefeliciteerd dan als prijswinnaar.
*O*
Zullen ze de classic i in gedachten hebben gehad?
Ik kan me herinneren dat die tegen die prijs was op t laatst.

Niet snel terug komen? -O-

Nah ja, mn medium HBK'tje deed t weer prima dit weekend dus t is een luxe probleem.
* copykat mompelt was mn vrouw maar kleurenblind dan kon ik me wel over rood heenzetten.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Luuk1983
copykat schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:19:
[...]

Gefeliciteerd dan als prijswinnaar.
*O*
Zullen ze de classic i in gedachten hebben gehad?
Ik kan me herinneren dat die tegen die prijs was op t laatst.

Niet snel terug komen? -O-

Nah ja, mn medium HBK'tje deed t weer prima dit weekend dus t is een luxe probleem.
* copykat mompelt was mn vrouw maar kleurenblind dan kon ik me wel over rood heenzetten.
De hele mail, voor wie het interessant vindt:
Hey geluksvogel!

Geluksvogel?! Ja, zo kunnen we jou wel noemen na het bestellen van de Kamado Joe Classic II. Je hebt hem namelijk voor een hele mooie prijs gekocht door een foutje in ons systeem. Maar om meteen alle zorgen weg te nemen: die grillbaas gaan we jou leveren vóór 1 september.

Foutje bedankt
Waar de barbecue normaal gesproken € 1428 kost, stond hij dit weekend voor €933 op de Toppy.nl. Dit was een foutje door onze 'dynamische prijzen". Iedere dag worden onze prijzen automatisch aangepast naar de laagste prijs van de concurrenten. Zo kunnen we onze klanten altijd de laagste prijs garanderen. Maar één concurrent heeft een beetje zitten te barbe-knoeien met de prijs waardoor onze prijs ook ineens heel laag werd. Iets té laag als je het ons vraagt 🥴

Die lage prijs is niet onopgemerkt gebleven en op allerlei forums werd er geschreven over deze flinke korting. Zo zijn er ineens héél veel barbecues verkocht. Die hebben we niet allemaal op voorraad in ons magazijn, maar we hebben ze meteen besteld bij onze leverancier.

We leveren de barbecue voor 1 september voor de prijs die jij hebt betaald! We hopen op je begrip voor de langere levertijd.

Geluk bij een ongeluk
Ondanks dat we nu barbecues hebben verkocht met verlies, zijn we wel heel blij voor jou en komen we natuurlijk onze leverbelofte na. We hopen dat je er extra veel plezier van hebt en dit laat weten in een review voor deze mooie barbecue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dikke pluim!

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hier is m'n bastard na een hoop stoken en boenen weer enigszins toonbaar. De teermeuk aan alle RVS was een leuke klus om te verwijderen.

Dome is weer netjes grijs, dus durf er met goed fatsoen nu wel eten mee te bereiden.

Nog even op de zak gekeken van die houtskool. Bleek uit Spanje te komen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ix4LIWkWQ3g3YI1uTNv2VjDlrXY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2y1ACKUex8UiwU85Zu3DJ9R7.jpg?f=fotoalbum_large

Tot 20% klerezooi erin :X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:59

Tomatoman

Fulltime prutser

Vandaag spiesen met zalm en garnalen op de barbecue. Plus een hamburger voor zoonlief ter vervanging van zijn garnalen. Mijn vrouw had er ravigottesaus bij gemaakt, plus tzaziki voor de dipgroenten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7vuFJgFWlsMSXRd4JokVWjgk_0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M8WSBfgoQnStSHklh3cRwisU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dM5nKIwsTmV8vydiKD5lN9rutwE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EBkZI7CogOHD4L46O7lTYjQ4.jpg?f=user_large

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware

Ja ik gebruik er 1, zat standaard bij mijn BBQ.
Erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
MikeyMan schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:44:
Hier is m'n bastard na een hoop stoken en boenen weer enigszins toonbaar. De teermeuk aan alle RVS was een leuke klus om te verwijderen.

Dome is weer netjes grijs, dus durf er met goed fatsoen nu wel eten mee te bereiden.

Nog even op de zak gekeken van die houtskool. Bleek uit Spanje te komen:

[Afbeelding]

Tot 20% klerezooi erin :X
Brrr, meteen wegpleuren die hap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983

Ik heb een kolenmand in de Kettle Joe en dat vind ik echt geweldig werken bij het schoonmaken. Kamado Joe heeft bij de Kamado Joe 3 series ingezien dat het een goede accessoire is, die wordt tegenwoordig standaard geleverd. Dat doen ze niet voor niets denk ik. Zodra ik de KJ Classic 2 binnen heb (zonder kolenmand) ga ik eens proberen of het werkt. Maar ik neig er nu al naar om sowieso een kolenmand aan te schaffen voor het gemak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Luuk1983 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:15:
[...]

Brrr, meteen wegpleuren die hap.
Had je dat vorige week niet kunnen zeggen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

MikeyMan schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:20:
[...]

Had je dat vorige week niet kunnen zeggen :P
Had je het toen niet ff kunnen vragen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk1983
Veel te weinig fotos gemaakt, maar van het weekend was het hamburger voor lunch en pulled pork en spareribs voor het diner met de mannen. Er waren drie bbqs nodig...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1NpeyKjF0zNx6sq-atFTT0HATo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vwMUBjeJk6fwxzoQunQUQsNE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkrwlX09bwWaDjiCNFAObQ-71T8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UZT1Ay1S1KUvkvjlC0Oo20bF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qiJyelLLWD4UDv2WNzzlgBZ_HRg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TJnjaq4Nuu58kDyT6ndXw4Xl.jpg?f=user_large

De doos is toch groter dan ik dacht 8)7

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Moet je de doos van de Big Joe eens zien :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ASS-Ware schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:14:
Moet je de doos van de Big Joe eens zien :D
GMG Daniel Boone
Fornetto Razzo 18"
Masterbuilt 18"
Kamado joe 13"

Ik denk dat ik nu beter lief naar mijn vrouw kijk voordat ik in een doos van een Big Joe slaap :+

Morgen eerste dag van de vakantie dus even de GMG schoonmaken, de KJJ schoonbranden en de MB stofzuigen. Oh die Fornetto, denk die spinnen eruit schoppen...

Morgen flank steak op de KJJ met de sear grate (Amazon deal). Donderdag spatchcock chicken op de MB met de flameboss 400, vrijdag denk ik ribben op de GMG.

[ Voor 33% gewijzigd door Chevy454 op 23-08-2022 19:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:48
Van het weekend voor het eerst een bloemkool bommetje gemaakt, was smullen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XydYRuak-VwbGqUZXILjfqX7MHM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LW90qx1j9Ed4MVuThEm4Bzs0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtZUZ2iwmFozN5RQsJ2T_UDwyrE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7NjZ93OhCL53wSRtbXymuYEk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Er zit een montagekabouter bij in heb ik gehoord van iemand die het gehoord had van iemand die op afstand het gezien had......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Chevy454 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:27:
[...]

GMG Daniel Boone
Fornetto Razzo 18"
Masterbuilt 18"
Kamado joe 13"

Ik denk dat ik nu beter lief naar mijn vrouw kijk voordat ik in een doos van een Big Joe slaap :+

Morgen eerste dag van de vakantie dus even de GMG schoonmaken, de KJJ schoonbranden en de MB stofzuigen. Oh die Fornetto, denk die spinnen eruit schoppen...

Morgen flank steak op de KJJ met de sear grate (Amazon deal). Donderdag spatchcock chicken op de MB met de flameboss 400, vrijdag denk ik ribben op de GMG.
Je kan natuurlijk een valse schutting plaatsen en het meeste achter die valse wand neerzetten...
uit te zicht uit t hoofd..... af en toe wisselen van BBQ naar de voorkant van je tuin.

Heb ik geleerd van mn vrouw, die koopt dingen en kleding die zo op elkaar lijken dat het mij niet opvalt dat het nieuw is zolang het niet naast elkaar in de kast ligt/hangt.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:20
Inhumanous schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:17:
Van het weekend voor het eerst een bloemkool bommetje gemaakt, was smullen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dat dit: https://www.bbqgenootschap.nl/threads/bloemkoolbom.28991/

Ziet er smakelijk uit! Ga ik ook een keer proberen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:48
Jan_V schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:52:
[...]

Is dat dit: https://www.bbqgenootschap.nl/threads/bloemkoolbom.28991/

Ziet er smakelijk uit! Ga ik ook een keer proberen.
Ja klopt! Zeker doen! Makkelijk te maken en ooo zo heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nordic_blue
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 25-04 11:28

nordic_blue

P2 PP Void

Ook al vaker gemaakt. Lekker en ziet er feestelijk uit in gezelschap. Ik doe het met bavette,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-09 08:36
BlackShadow schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:27:
[...]

Leuk om te zien, welke thermometer is dit? Bestaat dit in een betaalbaar alternatief?
Foto's zijn gemaakt met een Seek Thermal - RevealPro.

https://www.amazon.com/Se...l-Revealpro/dp/B07B7N4DLV

Of het betaalbaar is ligt aan je zelf. Ik gebruik hem veel voor andere doeleinde ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:18
Nvm

[ Voor 109% gewijzigd door barrymossel op 24-08-2022 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
wauskoek schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:21:
[...]

Foto's zijn gemaakt met een Seek Thermal - RevealPro.

https://www.amazon.com/Se...l-Revealpro/dp/B07B7N4DLV

Of het betaalbaar is ligt aan je zelf. Ik gebruik hem veel voor andere doeleinde ;).
Nu wil iedereen weten welke doeleinden. We moeten het immers ook weer aan de vrouw verantwoorden en alle argumenten helpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:58
Vinnocchio schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:10:
[...]

Nu wil iedereen weten welke doeleinden. We moeten het immers ook weer aan de vrouw verantwoorden en alle argumenten helpen
Checken hoe "heet" het er in de slaapkamer aan toe gaat, dan hebben jullie er allebei wat aan :P

• Martijn1990
Wie van jullie rookt wel eens kipfilet op de bbq/kamado? Wil dat binnenkort eens proberen en zoek een leuk recept, heb natuurlijk al het e.e.a (Noskos o.a.) gevonden, maar ben ook benieuwd naar jullie meningen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 21:49

CodeIT

Code IT

Martijn1990 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:12:
Wie van jullie rookt wel eens kipfilet op de bbq/kamado? Wil dat binnenkort eens proberen en zoek een leuk recept, heb natuurlijk al het e.e.a (Noskos o.a.) gevonden, maar ben ook benieuwd naar jullie meningen :)
Ik doe het regelmatig. Lekkerder en een stuk goedkoper als kopen in de winkel. Ik doe er meestal wel een stuk of 10 tegelijk. Als ze zijn afgekoeld vries ik de meeste in.
Ik gebruik altijd het Noskos recept.

• Martijn1990
CodeIT schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:34:
[...]

Ik doe het regelmatig. Lekkerder en een stuk goedkoper als kopen in de winkel. Ik doe er meestal wel een stuk of 10 tegelijk. Als ze zijn afgekoeld vries ik de meeste in.
Ik gebruik altijd het Noskos recept.
Dan wordt het lekker het Noskos recept, daar twijfelde ik al over :) Ben inderdaad ook van plan meer tegelijk te doen en in te vriezen, maar misschien niet direct 10 :P

Edit: gebruik je dan het oorspronkelijke recept of zijn 2.0? Dirt is de 2.0 die ik vond: https://www.bbq-nl.com/gerookte-kipfilet/

[ Voor 11% gewijzigd door Martijn1990 op 25-08-2022 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Martijn1990 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:12:
Ja hoor. Super simpel en heel cool om er achter te komen dat kip zo'n wazig korstje krijgt als je gaat roken zoals de gerookte kip uit de winkel. Recepten van Noskos zijn altijd prima, gewoon daar mee beginnen.

• Chevy454
  • Niet online
Martijn1990 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:35:
gebruik je dan het oorspronkelijke recept of zijn 2.0? Dirt is de 2.0 die ik vond: https://www.bbq-nl.com/gerookte-kipfilet/
Heb je gelezen wat het verschil is tussen die oude en nieuwe? Dat had met de tijd te maken ivm voedselveiligheid, zelfde zoals je met sous vide doet.

• Martijn1990
Chevy454 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:27:
[...]

Heb je gelezen wat het verschil is tussen die oude en nieuwe? Dat had met de tijd te maken ivm voedselveiligheid, zelfde zoals je met sous vide doet.
Yes, had ik gelezen, was zelf van plan de versie 2.0 te proberen. Maar vragen kon geen kwaad leek me ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• robhof
  • Laatst online: 12:54

robhof

Lembongan view

Sinds vorige week de trotse eigenaar van een Bastard Large Urban. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcd8Vnvo8DiVxm6Qj_FrZipNGrc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lf1UDDba6GorwxzDIr3blsXl.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb gelijk het gietijzeren rooster gekocht, maar het is me niet 100% duidelijk of ik die nu wel/niet direct kan gebruiken. Overal lees ik over het seasonen, maar op sommige sites wordt aangegeven dat bepaalde fabrikanten het gietijzer zo behandelen dat die direct gebruikt kan worden. Ik zie er niets over op de verpakking en kan de klantenservice niet bereiken. Iemand enig idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:18
robhof schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:57:
Sinds vorige week de trotse eigenaar van een Bastard Large Urban. :)

[Afbeelding]

Ik heb gelijk het gietijzeren rooster gekocht, maar het is me niet 100% duidelijk of ik die nu wel/niet direct kan gebruiken. Overal lees ik over het seasonen, maar op sommige sites wordt aangegeven dat bepaalde fabrikanten het gietijzer zo behandelen dat die direct gebruikt kan worden. Ik zie er niets over op de verpakking en kan de klantenservice niet bereiken. Iemand enig idee?
Ook pre-seasoned schijn je beter nog zelf te seasonen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@robhof
Eerst even rustig opstoken en kijken of het rooster gaat "walmen" (opslag coating er af branden.)
en indien dat gebeurd bij welke temperatuur. indicatie wat voor olie er op zat. (ergens is op internet een lijstje met walmpunt van olien.(google even)
ik gebruik kokos olie van de appie kwestie van kwasten elke keer als je begint dan pas opwarmen en wachten tot het walmen voorbij is. (die stalen roosterragger beschadigd tijdens schoon raggen altijd je coating een beetje.)
Sterker nog ik maak gietijzer schoon en smeer het in met kokosolie en leg hem dan terug tegen het roesten.
Hoef ik alleen even te wachten tot walmen over is en klaar is t rooster.

edit;
https://www.devuurmeester...mpunten-en-polymerisatie/

[ Voor 5% gewijzigd door copykat op 25-08-2022 18:51 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Afgelopen woensdag moesten we even met de koppen bij elkaar om wat beslissingen voor de shop te nemen en onze nieuwe rub en saus te proeven. Tja hoe kun je dat dan beter doen dan met een paar mooie stukjes vlees? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9PrUaxF1KcbnbhJ8ugd-Q9Zi_s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zyKRhiZQSsE7CmXK4Y3d9v9n.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScDvSjBuQJQenl_CZkMqmykkcaU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/klsQc42raP6oDUWPWPp5pb3t.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYe3k_xpb9gGTOz24xF7XpH4pVI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vs6gwJvmDRv1V7ebgkaNKoyV.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hMdpSApCIqBF3-UabdE59EMs1d4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IKiWC9lvasZ0phY6sKJgjxk6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQsXw3LhBpYfqymY5rf8xbe9Ni8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2jjsfh7OeiFLUJI5HpK9HItD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWV0BbQmJWIrNI61yQWn7SNP6Cs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e8dqdrln8ZL2MRGAImnbV5AM.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsJMXJH_lBTKYERyNiFdeq18fLE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sWQIdrfLCCBF68VdaulpAOcV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4GrV4mC0hDHRcbrg8qSpG6A2GY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ziBRIxLKvtqzOxVzvcD8LZWi.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Koffie schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:31:
Afgelopen woensdag moesten we even met de koppen bij elkaar om wat beslissingen voor de shop te nemen en onze nieuwe rub en saus te proeven. Tja hoe kun je dat dan beter doen dan met een paar mooie stukjes vlees? :)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Dat ziet er inderdaad heel vervelend uit zeg! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014

Stimulate14

⭐⭐⭐

Wat voor vlees is dat allemaal? @Koffie pa :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Stukje flat iron steak en een iberico secreto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uLlSjPU5KoKb8ZdUFBVLS-Wn8L8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0qf6w9SYzBjbRYZR6oACl86B.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlYwpzefRzt0Ye_F5HBxoEl04rM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N8FWKimuQN8IbOwyHjRIlcod.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A02qFCSY5pueDgzz1i2AqZCK6jc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aznf46UWE6wQVc78s7jjHOg7.jpg?f=fotoalbum_tile

we hadden ook nog wat procureur spiesjes en lam, blijkbaar was ik die foto's vergeten erbij te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Laatst online: 12:54

robhof

Lembongan view

copykat schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:05:
@robhof
Eerst even rustig opstoken en kijken of het rooster gaat "walmen" (opslag coating er af branden.)
en indien dat gebeurd bij welke temperatuur. indicatie wat voor olie er op zat. (ergens is op internet een lijstje met walmpunt van olien.(google even)
ik gebruik kokos olie van de appie kwestie van kwasten elke keer als je begint dan pas opwarmen en wachten tot het walmen voorbij is. (die stalen roosterragger beschadigd tijdens schoon raggen altijd je coating een beetje.)
Sterker nog ik maak gietijzer schoon en smeer het in met kokosolie en leg hem dan terug tegen het roesten.
Hoef ik alleen even te wachten tot walmen over is en klaar is t rooster.

edit;
https://www.devuurmeester...mpunten-en-polymerisatie/
Thx voor de uitgebreide uitleg. :) Duidelijk dat ik het rooster goed moet behandelen voordat ik 'm in gebruik neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
gise schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 23:33:
Ik heb sinds kort een BGE medium, erg blij mee en al ook al flink wat extra accessoires en must-haves aangeschaft (BGE plate setter, BGE drip pan, BGE gietijzeren grill rooster, InkBird (3 probes/wifi/BT), gietijzeren pan, etc.) maar nu zit ik ook te kijken naar meerdere roosters boven elkaar en halve maan plate setters. Is het aan te raden om de BGE set te kopen hiervoor of zijn er alternatieven die beter zijn/goedkoper en die ook passen?
Iemand een idee? gaat een D&C passen in BGE Medium of is dit niet compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Vandaag voor de tweede keer pulled pork maken van 1.2 kilo procureur. Ligt er sinds vanmorgen 10:30 op, 115-120 rooster temp en interne temp inmiddels 58 graden. Echt verbazingwekkend hoe relaxt en goed het nu gaat vergeleken met m'n eerste keer afgelopen juni.. toen stresste ik hem steeds als de temp iets geks deed :P

Daarnaast gaat er vanavond ook nog een clubsteak op van 700 gram en ga daar een chimichurri bij maken. Ben benieuwd, nooit eerder clubsteak gehad, had er zelf niet eens van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ja dat niet gewoon een entrecote met een stuk bot?
Hoe dan ook sowieso erg lekker!

Geniet ervan!
En relaxen is het allerbelangrijkst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Dennis1812 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:17:
Ja dat niet gewoon een entrecote met een stuk bot?
Hoe dan ook sowieso erg lekker!

Geniet ervan!
En relaxen is het allerbelangrijkst
Dat las ik daarna ook inderdaad, komt goed uit, want entrecote is altijd lekker :D Thanks! Relaxt low & slow is wel zo fijn idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik vind persoonlijk zo'n Clubsteak / Tomahawk altijd maar een beetje onevenredig duur ten opzichte van een 'normale' (dikke) Entrecôte. De extra (merg)smaak welke het gewichtige bot volgens sommige zou moeten geven krijg je alleen als je het vlees in de soep mee laat trekken en niet tijdens een 'Reverse Sear' 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 26-08-2022 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02:06
Will_M schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:05:
Ik vind persoonlijk zo'n Clubsteak / Tomahawk altijd maar een beetje onevenredig duur ten opzichte van een 'normale' (dikke) Entrecôte. De extra (merg)smaak welke het gewichtige bot volgens sommige zou moeten geven krijg je alleen als je het vlees in de soep mee laat trekken en niet tijdens een 'Reverse Sear' 8)
Voordeel is wel dat het er erg tof uitziet, dat doet ook eten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Koffie schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:32:
[...]

Stukje flat iron steak en een iberico secreto.

we hadden ook nog wat procureur spiesjes en lam, blijkbaar was ik die foto's vergeten erbij te zetten :+
Goh wat vervelend al dat proeven. Weg spoelen met water zeker? :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:52
En toch vind ik een Tomahawk-steak lekkerder dan gewoon ribeye. Bovendien ziet het er mooi uit en veel duurder is het ook weer niet en liggen ze bij de Makro altijd voor hele schappelijke prijzen in de diepvries.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

copykat schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:57:
[...]

Goh wat vervelend al dat proeven. Weg spoelen met water zeker? :9B
Uiteraard, al was het water eerst nog even bij de brouwerij langs geweest :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dKGvrVgfoYfUapafcleSDulUD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SWjKQAIAQybBB0RlGqeaWnRf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
Ik had deze clubsteak bij de Nettorama gehaald in de aanbieding. 700 gram voor €12 en hij was erg goed! Weinig bot ook. Maar snap je punt verder wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JgR1SzzeWkEkMXqqkkK3v7ABRYw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVrgRGwJ58LcpX5GZyktmVkS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBiuYyjWJOqZsKJyaFsWXPUHtxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W9dPIiaQ1rxtlBIB21RHivoC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:01
Luuk1983 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:02:
Lees dat jij ook een geluksvogel was, inmiddels al binnen? Hier al langere tijd op zoek naar mooie prijs voor de classic 1 of 2, achteraf blij dat ik gewacht heb gezien de actie van Toppy. Ik had hem om 11:34 gekocht en afgelopen dinsdag geleverd gekregen. Mocht je hem ook hebben controleer dan even of er een zak Kamado Joe Big Block houtskool 9 kg bij zit, deze zou erbij moeten zitten maar velen hebben hem niet gekregen las ik op pepper. Mailtje aan de klantenservice en ze sturen hem alsnog na, uiteindelijk de Joe 2 dus voor 900 als je de zak houtskool van de prijs aftrekt :9

Hier donderdag eindelijk uitgepakt en in elkaar gezet. Of ja in elkaar gezet het ei zelf was al volledig gemonteerd (dat terwijl er partijen zijn die (veel) geld rekenen voor het in elkaar zetten bij aankoop) en was het vooral een kwestie van het op zijn onderstel plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IZs2u0eO0TIGhpR0X-HeUtGkOjA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Of0B8MBSPAQGiyYoSorspZC.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag voor het eerst twee (slow) runs gedaan voor het inbranden. Eerste ervaring ten aanzien van de Weber 57CM MasterTouch Premium die hier staat is dat de temperatuur makkelijker te regelen is dan op een weber en dat er minder houtskool nodig is om langer een temperatuur te behouden. Morgen nog een slowrun in de ochtend en in de middag spareribs in de planning.

Ik ga de spareribs op deze manier van PitmasterX maken, paar dagen in de ABC ketjapsaus en aflakken met de gemaakte marinade. Al paar keer deze gemaakt in de slowcooker en vervolgens in de oven wat een groot succes was. Voor nu liggen de spareribs al een paar dagen vacuüm getrokken klaar in de koelkast :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rb51oOdVN2PczIqmOHBhqS_Axcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2j1DOqpSZiU6JLgTWbxdvYqs.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zal mij dan nu ook vaker hier laten zien met creaties die ik probeer op de Kamado en om van jullie te leren. Als er nog tips zijn voor een eerste gebruik na het inbranden of i.c.m. de geplande spareribs hoor ik het graag :)

Gelijk ook een vraag, werken meaters (inclusief block) binnen in de Kamado of is het signaal dan te zwak om naar buiten te komen? Gebruikte deze met de Weber BBQ en hoopte deze nu ook op de Kamado te kunnen gebruiken.
Haha dat dacht ik ook toen ze mijn doos van Toppy kwamen brengen, maar goed dat ze hem als service in de tuin hebben gezet i.p.v. open op de oprit. Baalde wel van alle troep die achterblijft na het uitpakken...
Luuk1983 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:17:
[...]

Ik heb een kolenmand in de Kettle Joe en dat vind ik echt geweldig werken bij het schoonmaken. Kamado Joe heeft bij de Kamado Joe 3 series ingezien dat het een goede accessoire is, die wordt tegenwoordig standaard geleverd. Dat doen ze niet voor niets denk ik. Zodra ik de KJ Classic 2 binnen heb (zonder kolenmand) ga ik eens proberen of het werkt. Maar ik neig er nu al naar om sowieso een kolenmand aan te schaffen voor het gemak.
Eerste ervaring voor het inbranden is dat ik een mand mis waar de kolen inzitten. Mijn weber heeft dat wel waardoor het makkelijker eruit halen is wat eventueel overgebleven is. Na de eerste run voor het inbranden had ik veel as liggen maar vond ik het teveel gedoe om alles eruit te halen. Kolenmand is een van de eerste zaken die ik er nu bij ga kopen, gemak dient de mens.

[ Voor 22% gewijzigd door lubbertkramer op 27-08-2022 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Meater werkt prima in een kamado :Y

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Orion84 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 08:44:
Zouden met een kamado inderdaad beter moeten werken dan een ijzeren bbq. Die laatste werkt als een kooi van Faraday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
lubbertkramer schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 01:40:
Haha dat dacht ik ook toen ze mijn doos van Toppy kwamen brengen, maar goed dat ze hem als service in de tuin hebben gezet i.p.v. open op de oprit. Baalde wel van alle troep die achterblijft na het uitpakken...
Hij kwam op de dag dat de rit naar de milieustraat gepland stond. Dus meteen uitpakken en de verpakking opladen en dumpen.

Maar de KJJ is met zijn 13" rooster lekker compact. Ik had voorheen het Action ei welke 13" buitenkant was. Nou, dan merk je toch wel dat die 3" effectieve oppervlakte extra toch mooi is voor gebruik.

Ook de sear grate van Kamado Joe is een leuke toevoeging. Die past perfect op de KJJ als hoofdrooster maar ook op de D&C voor de MB. Lekker dicht op het vuur om te searen. Maar wel is die grate zwaar as fuck, niet handig om te liften wanneer die warm is.

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 27-08-2022 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Even een vraagje aan iedereen die net nieuw is in de large met denc en nog weet wat hij met ronde roosters deed tijdens BBQ'en.😉
Consequentie is alles is in tweeën gezaagd , de half moon grates en deflectors
Ik til vaak mn 32cm rooster even op (leeg of met vlees en al) om een aanpassing te doen er onder.( even op een metalen ring zetten tegen verbranden sidetabel.)
Rookhout toevoegen of extra houtskool of deflector plate toevoegen of weghalen.
Bepaalde gewenning zeg maar.

Nu moet je vermoedelijk de gehele denc frame er uit tillen en dan je aanpassingen doen.
Moeilijker? Of juist makkelijker?
Heeft t toegevoegde waarde om een rond rooster ipv 2 halve te gebruiken?

Meeste denc units hebben 1 halve gietijzeren grill en 1 halve dichte grilplaat, plancha, al dan niet ribbels ene kant en vlak andere kant.
Is het slim om er 1 extra halve open grilplaat er bij te nemen?

Ik vraag het voor een vriend want ik heb al een kamado.....😇 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@lubbertkramer Ben maar blij met de manier van verpakken bij Kamado Joe. Bekenden van me hebben een (héle grote) zaak waar ze o.a. Kamado Joe en The Bastard spullen verkopen waarbij ze de spullen van Kamado Joe en The Bastard rechtstreeks vanuit China aangeleverd krijgen in grote zeecontainers.

Paar jaar geleden waren er een aantal zeecontainers in de Waddenzee terecht gekomen nadat ze van een schip (MSC Zoe) afgedonderd waren maar gelukkig niet onder water gekomen waren.... Alle Kamado's van The bastard waren stuk en konden retour nadat er in inmiddels al een stuk of vier door klanten als zijnde 'stuk bij aflevering' terug gekomen waren. De spullen van Kamado Joe was niets mee aan de hand dankzij de manier van verpakken.

@copykat

Ik hoef bij m'n huidige KJC-III niet het hele 'Divide and Conquer' (DENC) rack er uit te nemen als ik wat houtskool toe wil voegen. afhankelijk van de indeling van de kamado hoef ik er vaak maar even één halve rooster / plate / steen / divider uit te pakken. Rook-houtjes toevoegen kan zelfs via de airvent / as-lade opening aan de onderkant.

Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik alléén maar 'halve' roosters / platen / stenen heb behalve de Pizza-steen en de Slow-Roller. Zeker als ik bij die laatste twee extra houtskool toe moet gaan voegen dan ben ik eigenlijk al verkeerd gestart met het opbouwen en opstoken van de Kamado... :9

Het er uitpakken van de halve platen / roosters / stenen / dividers kan middels het door KJ bijgeleverde tangetje maar ik vind dat maar een beetje een rare manier van werken omdat je die tang alsnog in je hand moet pakken waarbij het ding érg warm / heet wordt en je dus een handschoen moet gebruiken. Een paar goede lashandschoenen zijn ook erg geschikt om mee te BBQ'en en die dingen kunnen ook véél meer hebben dan de handschoenen met een Fancy BBQ merklogo er op terwijl je ze al voor een paar Euro/Set kunt kopen.

>:)

[ Voor 43% gewijzigd door Will_M op 27-08-2022 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik gebruik bij spareribs regelmatig een watergevulde lekbak tijdens fase 1.
En om tijden het roken de temp laag te houden en ik heb ergens gelezen dat vochtige lucht de rooksmaak meer overbrengt op t vlees of het was precies andersom en ik heb t weer eens precies verkeerd onthouden. 😣
Die moet er uit als ik de inpak fase ga doen. (roosters zijn leeg dus dan is het niet echt een probleem in t verschil.)

Maar met grotere stukken vlees zou je die met bonk over de helft kunnen liggen waardoor je niet twee losse delen op kunt tillen. Dat eigenlijk. Misschien totaal ongefundeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Klinkt stiekem eigenlijk meer alsof dat je Kamado te klein is voor de hompen vlees welke je er op wilt klaarmaken? :+

Of de stukken vlees zijn té groot voor de Kamado welke je hebt (té weinig brandtijd / koolinhoud), dat kan natuurlijk ook nog....

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 27-08-2022 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hoe bewaren jullie je houtskool? Ik heb nog een zak voorraad op zolder staan, dat is denk ik wel ok. Maar de zak die in het hok staat (waar het op zich wel redelijk ok is qua luchtvochtigheid) is toch wat vochtig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Beekforel schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:32:
Hoe bewaren jullie je houtskool? Ik heb nog een zak voorraad op zolder staan, dat is denk ik wel ok. Maar de zak die in het hok staat (waar het op zich wel redelijk ok is qua luchtvochtigheid) is toch wat vochtig denk ik.
Gewoon op de grond in de schuur, volgens mij is de schuur niet vochtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Quad schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:10:
Vlees aansnijden, haaks op de draad is malser eten.
[YouTube: Mini masterclass: Vlees snijden]

Verschil tussen met de draad mee en haaks is in bovenstaand filmpje goed te zien.
Iemand die niet weet hoe aanzet staal te gebruiken moet je sowieso niet vertrouwen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Sethro schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:52:
[...]

Iemand die niet weet hoe aanzet staal te gebruiken moet je sowieso niet vertrouwen 8)7
Could be worse. Ik heb ooit een aanzetstaal kunnen weggooien omdat een Italiaanse collega z’n mes gewoon haaks op het staal zette en er overheen haalde alsof ie het door een doortrekslijper haalde :X

Voor het doel waar een aanzetstaal voor is (recht zetten van de snede) vraag ik me af of het überhaupt heel veel verschil maakt of je een snijdende of ‘smerende’ beweging maakt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02:06
Sethro schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:52:
[...]

Gordon Ramsay, hehehehehe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 22:02
Martijn1990 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:48:
[...]

Gewoon op de grond in de schuur, volgens mij is de schuur niet vochtig.
Heb een voerton gekocht, gaat meer dan 1 zak in, zo heb je nooit te veel staan.

https://www.welkoop.nl/vo...Z_dLpEEhdKnhoCI54QAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:01
Orion84 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 08:44:
Goed om te weten, inmiddels liggen ze erop en is er inderdaad gewoon bereik met het block :)
Luuk1983 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:21:
[...]

Zouden met een kamado inderdaad beter moeten werken dan een ijzeren bbq. Die laatste werkt als een kooi van Faraday.
Op de weber werkten ze altijd goed, wellicht ook omdat het block ernaast stond die zorgde voor de verbinding met de meaters.
Chevy454 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:36:
[...]

Hij kwam op de dag dat de rit naar de milieustraat gepland stond. Dus meteen uitpakken en de verpakking opladen en dumpen.
Haha dat was hier dus ongepland een ritje milieustraat :9
Will_M schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:56:
@lubbertkramer Ben maar blij met de manier van verpakken bij Kamado Joe. Bekenden van me hebben een (héle grote) zaak waar ze o.a. Kamado Joe en The Bastard spullen verkopen waarbij ze de spullen van Kamado Joe en The Bastard rechtstreeks vanuit China aangeleverd krijgen in grote zeecontainers.

Paar jaar geleden waren er een aantal zeecontainers in de Waddenzee terecht gekomen nadat ze van een schip (MSC Zoe) afgedonderd waren maar gelukkig niet onder water gekomen waren.... Alle Kamado's van The bastard waren stuk en konden retour nadat er in inmiddels al een stuk of vier door klanten als zijnde 'stuk bij aflevering' terug gekomen waren. De spullen van Kamado Joe was niets mee aan de hand dankzij de manier van verpakken.
Daar heb je een punt, maar op het moment van uitpakken bij mij als klant thuis is het een hoop troep wat een extra ritje milieustraat geeft :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik ga mijn smoker weg doen omdat de KJ2 eraan zit te komen. Ik heb m ook maar gekregen en hij is best roestig, maar verbazingwekkend goed op low en slow temperatuur te houden. Mocht ik er iemand blij mee kunnen maken, dan hoor ik het graag en kan je m op komen halen. Anders gaat hij waarschijnlijk naar het oud ijzer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0-612pqJgzV1x28r2ZPED86h0E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YNnj6xHSZWmU34wfbuMm7KIT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5Fgl27v4qpS3_5JuvT49Q1PALs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eFYMXWXrwyO8XEqI9e6YNFw7.jpg?f=fotoalbum_large
(Roosters staan niet op de foto)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:06

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Binnenkort een bruiloft en bbq voor collega's op de planning en pulled pork kan ik alvast vooraf maken.
Dus meteen maar de hele boel gemaakt en meteen 10 kilo gemaakt.
Had er wat zorgen over, maar paste prima zo. Met een grillverhoger kan je denk ik wel op 15 kilo komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gU9QFcDWQ4iw0RIKws9j8q4UZ50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GzFz1VgivL8rEvWxahoNoaDA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9M3CVgmLFaW9UvOKKLoM_o8CxKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/COh4m3l7SX0Oyb4ye2hnnEJG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QCdNn0dImjDSvKdZkTFsR8kfZ-Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MWZgLPjAWxXxddRPIzO0l74h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/otaq7urcOcAu4epUF_WrP7dHnCE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ImzUgJkPlMGCObDzMbE8qdPU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pfFxpHl7diyhlBKejQTzxHYYjXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BLnK0ge0IDa7KLPGwEYXYCgj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tf466CDh2sbOQ2vkN__pJzAb7TI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/brehn3nT8bpTxrU1GkbQavvf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik ben gisteren met wat vrienden naar de "Kop tot Staart" workshop geweest van Crole. Ik vond het geen topper. Op zich is het wel interessant om te zien hoe een koe ontleed wordt en alle bekende stukken vlees te zien voorbij komen, maar de helft van de workshop bestaat uit barbecueën van de stukken vlees op basis van wat simpele recepten. Nadeel daarvan: je bent afhankelijk van de kwaliteit van de cursisten. En die was gisteren niet denderend. Alle vlees werd medium-well tot well done gegaard. Zelfs een dry aged tomahawk! Om tranen in je ogen van te krijgen. Daarnaast waren de gerechten vrij eentonig en bleef het vaak bij peper en zout en eventueel knoflook. Geen rookhout (wel een gerecht op hooi/bier, maar daar proefde je weinig van). Picanha zonder vetlaag. En ook alleen vlees. Geen bijgerechten. Zelfs als vleesliefhebber snak je op een moment naar een wortel of zo. Op het eind werd er op mijn suggestie lomo el trapo gemaakt, maar de mannen die die maakten, wisten zelfs dat gerecht te verkloten. Er was een klein hapje van stukje stokbrood met geitenkaas, gegrilde paprika en (ik denk) een reepje diamanthaas, wat in potentie wel iets had kunnen zijn, maar omdat het vlees niet op smaak was gebracht ("want niet iedereen houdt van zout en peper" |:( ) en wederom veel te ver doorgegaar en viel helemaal weg tegen de krachtige smaak van de geitenkaas en paprika.

Nee, als je een workshop wilt doen, kan ik je de workshop over Limburgs Varken (LIVAR) of de worst-workshop bij Vuur en Rook eerder aanraden. Met name die eerste is ook daadwerkelijk van kop tot staart. Heb er zelfs snuit en oor gegeten. Ondanks de titel van de workshop gisteren, is de kop en staart niet aan bod gekomen. Goed, doen we als hobbyisten ook niets mee, maar toch. Noem het dan van Hals tot Haas.

P.S. Als je dan toch een mooie picanha of ander rundvlees op de bbq gooit, dan is chimichurri toch eigenlijk wel een must... *O* Maar helaas... -O-

[ Voor 5% gewijzigd door Cass Casey op 28-08-2022 12:33 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
Martijn1990 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:35:
[...]

Dan wordt het lekker het Noskos recept, daar twijfelde ik al over :) Ben inderdaad ook van plan meer tegelijk te doen en in te vriezen, maar misschien niet direct 10 :P

Edit: gebruik je dan het oorspronkelijke recept of zijn 2.0? Dirt is de 2.0 die ik vond: https://www.bbq-nl.com/gerookte-kipfilet/
De kip ligt er nu een halfuur op, rooster temp is nog wat aan het stijgen, nu 95 graden, maar was bang dat hij te hard zou stijgen bij het openen van de kamado. Maar wat me opvalt.. de kern temp stijgt echt heel snel.. zit nu al op 44 graden terwijl die binnen een uur of 2 naar 63 zou moeten. Afwachten maar denk ik, de probe zit volgens mij wel goed in de kern.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8p2MXK-94RiRGvDaBT0Xtn0uDxc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LkhBjI5Qsi1Gj33yhxJqUPWa.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: de filet bij de rooster probe is verder naar boven verschoven, net zoals de probe, anders kon het deksel niet dicht ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Martijn1990 op 28-08-2022 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
Ze zijn gelukkig toch heel goed gelukt! Heb ze er na 1,5 uur en 66 graden kern afgehaald. Super sappig en heerlijke rook smaak (appelhout).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7eLAf0xfNbu1CQjtJATFKVotPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V42XzEMXXQ3rQcb5df4smacR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Kern temp van kip is toch altijd 74, lager kun je niet gaan ivm salmonella of ben ik nou gek?

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

loewie1984 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:00:
Kern temp van kip is toch altijd 74, lager kun je niet gaan ivm salmonella of ben ik nou gek?
Gaat om de tijd dat je de kip X aantal minuten op minimaal X graden hebt, dat het dan al veilig is.

https://www.bbq-nl.com/gerookte-kipfilet/

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Quad schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:04:
[...]

Gaat om de tijd dat je de kip X aantal minuten op minimaal X graden hebt, dat het dan al veilig is.

https://www.bbq-nl.com/gerookte-kipfilet/
Precies, heb hem er voor de zekerheid nog 20 minuten op gelaten toen die eenmaal 63 graden was, toen door gegaard nog naar 66, bijna 67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Beekforel schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:32:
Voorraad: een pallet op de betonnen vloer in de schuur en daarop de zakken gestapeld.
Bij het openen van een nieuwe zak gooi ik deze leeg in een blauwe voederton. Wanneer de ton leeg is dump ik het gruis vaak even in de groenbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 12:26

steel123

Cryman9

Heb zelf nog nooit een workshop gevolgd, maar precies jou ervaring houdt me een beetje tegen. Het meeste aanbod lijken allemaal vrij simpele gerechten te maken en echt bedoeld voor de absolute bbq beginner.
Ik zou zelf ook niet weten wat ik in een workshop zou moeten leren eerlijk gezegd.

Beter ontbenen lijkt me wel interessant. De eigenaar van het lokale kleine slachthuis heeft wel eens aangeboden om eens een middagje te komen ontbenen toen ik zei dat ik er niet goed in was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Workshop kamado is eigenlijk hoe controleer ik vuur.
Bereiden van gerechten en voornamelijk vlees is meer een kook cursus.
Als prutser in de ruimte zoals ik ben is dat best leerzaam maar of er specifiek een kamado bij betrokken moet zijn?
- leer je vlees kennen.
- leer het optimaal voor te behandelen om t beste te halen uit dat stuk(je) vlees.
- leer het optimaal en veelzijdig te bereiden.
- creativiteit is niet aan te leren.
- leer de bijproducten zoals groente enz. Koken bakken wokken grillen.

Ik zit me werkelijk af te vragen of een dagje in een groep je verder helpt of dat het gewoon een leuke ervaring is.
(Binnenkort weet ik het, we hebben een kamado bbq bedrijfs uitje.)
Tot die tijd klungel ik wat aan en ben verrast als t zo lekker is dat anderen stil vallen en alleen eten.
Door t kijken van youtube content word je vaak wijzer van dingen maar de echte details laten ze vaak niet zien om de snelheid en kijkgevoel niet teveel af te remmen.

Ik denk dat een dagje met een slager 1 op 1 je veel kan leren over het kijken naar vlees. Het zien van het lekkers in het vlees. En hoe je het er uit kan halen. Dat is een goed begin van je BBQ. 😁

Pagina: 1 ... 225 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism