Ik denk het niet, maar het is wel een goed argument voor een grotere kamado
Visueel effect en dat beïnvloed natuurlijk smaak.
D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG3D.com
Dat uitstekende ding doet niets natuurlijk.Morelleth schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:45:
[...]
Visueel effect en dat beïnvloed natuurlijk smaak.
Vlak visuele effecten niet uit.
Een glas wijn smaakt "bewezen" beter als het uit een duur ogende fles geschonken wordt.
(geen idee of het bij echte wijnkenners ook zo was, maar in elk geval bij niet wijnkenners)
Maar bedoelde het sarcastisch
Een glas wijn smaakt "bewezen" beter als het uit een duur ogende fles geschonken wordt.
(geen idee of het bij echte wijnkenners ook zo was, maar in elk geval bij niet wijnkenners)
Maar bedoelde het sarcastisch
D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG3D.com
Peper, zout en knoflook418O2 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:15:
Ik ben toch benieuwd
Poll: Steak
• Met rub
• Peper en zou, verder niks!
• Naturel
• Anders...
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Verse adumapepersnippers en verse knoflook ook in stukjes in (olijf)olie en die even laten intrekken ( peperolie) en dan als vooraf bereiding op je vlees kwasten, uurtje laten liggen, droog deppen. Beetje zout en zwarte peper op de gedepte kanten. Rozé afbakken.
Heerlijke bite zonder de smaak vh vlees teveel te verbloemen...
Zonnebloemolie kan ook maar dat schijnt in je lichaamsvet te verdwijnen en is slecht voor je..en ik heb al genoeg shit verzamelt in mn vet,,, pac's , microplastics enz. .. aragide, pinda olie als iemand allergisch is
iemand epipen bij zich?
Olijfolie is prima. Omdat je t droog dept is de verbranding van de olie niet zo aanwezig als in bijv. Je skillet. Daar gebruik ik of echte boter of als t heet moet worden kokosvet.
Maarre jongens ik moet er niet aan denken om nu de BBQ aan te slingeren.. veul te warm......
Heerlijke bite zonder de smaak vh vlees teveel te verbloemen...
Zonnebloemolie kan ook maar dat schijnt in je lichaamsvet te verdwijnen en is slecht voor je..en ik heb al genoeg shit verzamelt in mn vet,,, pac's , microplastics enz. .. aragide, pinda olie als iemand allergisch is
Olijfolie is prima. Omdat je t droog dept is de verbranding van de olie niet zo aanwezig als in bijv. Je skillet. Daar gebruik ik of echte boter of als t heet moet worden kokosvet.
Maarre jongens ik moet er niet aan denken om nu de BBQ aan te slingeren.. veul te warm......
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Net gedaan, maar oh oh oh wat stom... Ik had net zo goed binnen op de bank kunnen blijven zitten... Maar goed, straks wel lekker aan de gyros...copykat schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:18:
Verse adumapepersnippers en verse knoflook ook in stukjes in (olijf)olie en die even laten intrekken ( peperolie) en dan als vooraf bereiding op je vlees kwasten, uurtje laten liggen, droog deppen. Beetje zout en zwarte peper op de gedepte kanten. Rozé afbakken.
Heerlijke bite zonder de smaak vh vlees teveel te verbloemen...![]()
Zonnebloemolie kan ook maar dat schijnt in je lichaamsvet te verdwijnen en is slecht voor je..en ik heb al genoeg shit verzamelt in mn vet,,, pac's , microplastics enz. .. aragide, pinda olie als iemand allergisch isiemand epipen bij zich?
Olijfolie is prima. Omdat je t droog dept is de verbranding van de olie niet zo aanwezig als in bijv. Je skillet. Daar gebruik ik of echte boter of als t heet moet worden kokosvet.
Maarre jongens ik moet er niet aan denken om nu de BBQ aan te slingeren.. veul te warm......
Arachideolie is lekker, gewoon niemand met een pinda allergie uitnodigen
Mijn frituurpan zit 5L arachideolie in en mijn snijplank krijgt het ook wekelijks ongeveer. Met een pinda allergie ben je hier in huis vrij snel ten dode opgeschreven.
Mijn frituurpan zit 5L arachideolie in en mijn snijplank krijgt het ook wekelijks ongeveer. Met een pinda allergie ben je hier in huis vrij snel ten dode opgeschreven.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Grof zout of fleur de sel na het grillen / bij het serveren418O2 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:15:
Ik ben toch benieuwd
Poll: Steak
• Met rub
• Peper en zou, verder niks!
• Naturel
• Anders...
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Uitslag:
https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407655
Balsamico creme bij het serveren
https://fgheysels.github.io/
Liever die warmte buiten huis door eten in de BBQ op te warmen dan in mijn huis de oven aan...copykat schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:18:
Maarre jongens ik moet er niet aan denken om nu de BBQ aan te slingeren.. veul te warm......
Dat is het voordeel van een spit. Je jankt de boel aan, spit er op en als de meater piept kan je aansnijden. Je hoeft niet te kijken, niet te draaien, niet te rustenMoosjes schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:01:
[...]
Liever die warmte buiten huis door eten in de BBQ op te warmen dan in mijn huis de oven aan...
Had ik maar ff gekeken. Wilde zo min mogelijk naar buiten; stond hij ineens op 300....418O2 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:05:
[...]
Dat is het voordeel van een spit. Je jankt de boel aan, spit er op en als de meater piept kan je aansnijden. Je hoeft niet te kijken, niet te draaien, niet te rusten
Ja zo heet is het buiten ook!MiKeZZa schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:11:
[...]
Had ik maar ff gekeken. Wilde zo min mogelijk naar buiten; stond hij ineens op 300....
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Echt een n00bactie. Heb je enig idee wat je doet? Is mij zeker al een week niet overkomen! (Letterlijk, vlammen schoten er bijna uit, iets te laks geweest)MiKeZZa schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:11:
[...]
Had ik maar ff gekeken. Wilde zo min mogelijk naar buiten; stond hij ineens op 300....
Bij het spit doe ik de divider van de kolenmand er meestal in, dan heb je bijna onmogelijk hele hoge temperaturen. Nog een voordeel
[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 24-06-2026 17:27 ]
Ja super stom. Had zoveel haast om binnen te komen dat ik de bovenste schuif niet open had gezet dus toen even later hem vol open met het idee dat het wel moeite zou kosten om op gang te komen... Dat viel een beetje mee/tegen...418O2 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:27:
[...]
Echt een n00bactie. Heb je enig idee wat je doet? Is mij zeker al een week niet overkomen! (Letterlijk, vlammen schoten er bijna uit, iets te laks geweest)
Bij het spit doe ik de divider van de kolenmand er meestal in, dan heb je bijna onmogelijk hele hoge temperaturen. Nog een voordeel
Uiteindelijk prima gelukt...
Dat ziet er inderdaad prima uitMiKeZZa schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:21:
[...]
Ja super stom. Had zoveel haast om binnen te komen dat ik de bovenste schuif niet open had gezet dus toen even later hem vol open met het idee dat het wel moeite zou kosten om op gang te komen... Dat viel een beetje mee/tegen...
Uiteindelijk prima gelukt...
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/DccUyEdeRQT13hgurKwjyw2M.jpg?f=fotoalbum_large)
Had hem nog niet gepost. Maar gisteren een kippetje van het spit. Ingerubt met een Jamaican rub, erg lekker. Al blijft krokant velletje lastig.
De smaak en textuur was perfect verder.
Hierbij hadden we wat flat bread en pita met wat groente en een snelle gegrilde paprika, mais, ananas salade. Drupje witte wijnazijn, draai peper, beetje olie en eten.
Doen vooral niet te moeilijk.
Vandaag had ik kipspiesjes gegrild en satesaus erbij.
Dat met brood naar keuze. Kinderen wilde een naanbrood. Prima. Ik een ciabattini en mijn vrouw eiwitrijk flat bread.
Faja Lobi Satésaus trafasie #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi553529
Die satesaus erbij. Die ooit op Kwaku in een groot verpakking gekocht. Elk jaar neem ik hem daar mee. Maarja.. dat is 1x.
Albert Heijn heeft het dus blijkbaar ook liggen. Maar dan echt wel mini zakjes.
De smaak is hetzelfde. Heerlijk!
Morgen denk ik aan pizza en dan in de oven die in de bijkeuken staat heb ik de hitte niet in de keuken. En het kost weinig moeite
En dan lekker broodje sate, komkommer, mais ananas en paprika en tomaat ernaast om te snoepen.
Toch groenten binnen maar weinig koookwerk.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
@Dennis1812 bij de toko hebben ze ook veel. Haal dat altijd bij de amazing Oriental. Ik maak zelf ongeveer 1x per 2 maanden drie grillkippen en die gaan dan geplukt per 100 gram de vriezer in. Lekker op brood of door de instant noodles "in a pinch"
Dat ik Surinaamse roots hebGadgeteer schreef op maandag 22 juni 2026 @ 07:25:
[...]
Ziet er goed uit.
Altijd op zoek naar nieuwe smaken hier. Wat maakt van deze kip 'Surinaamse kip'?
Het volgende zit erin (in poedervorm): uien, knoflook, laos, kentjoer, paprika, gember, 5 spices mix, ketjap manis, black soy, pikante marinade van shishado en natuurlijk een vers gemalen Madame Jeanette.
Vraag me niet naar verhoudingen want alles gaat er uit de losse pols in zoals ik heb geleerd van m’n moeder
Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism
:strip_exif()/f/image/xvesmrP5EcchcRNspTHDKAxQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zaIXzPJQf3rtyWofrrThaYrJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/s44jZpiFzatWJGcYQcuT6Fki.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WF8OBJTo2pVjkuEw4CezvRZm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ueZucEtvaLfkrF7RGjVHjSm9.jpg?f=fotoalbum_large)