Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 367 368 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:23
418O2 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 22:07:
Wel een goeie om rekening mee te houden lol. Ga zelf binnenkort ook bouwen, had hier niet aan gedacht
Als je vragen hebt laat maar weten!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:23
Gonadan schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 21:49:
[...]

Waarom wacht je dan niet tot het ei er is? Kan je het precies uitmeten.
kip-egg verhaal :+ , als het niet gaat passen zit ik met retourneren etc. We hebben hier ook geen dealers in de buurt.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
firecaps30 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 08:19:
[...]

kip-egg verhaal :+ , als het niet gaat passen zit ik met retourneren etc. We hebben hier ook geen dealers in de buurt.
Retoureneren? Dat is toch überhaupt geen optie als je je ei al gekozen hebt? Gewoon zorgen dat het past. Desnoods het blad en dergelijke nog wat naar voren halen als het écht moet en dan maak je eracher nog een mooi opstaand randje waarvan je doet alsof het de bedoeling was om dingen op te kunnen zetten. :+

Maar zijn er geen dealers die digitaal bereikbaar zijn of BGE zelf? Je kunt toch wel een meest recente tekening krijgen? Ik zou daar meer vertrouwen in hebben dan een willekeurige forummer die het 'wel even' voor je opmeet. (nofi)

[ Voor 17% gewijzigd door Gonadan op 18-06-2026 08:36 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:17

Dennis1812

Amateur prutser

Of je rijdt naar het tuincentrum en neemt een rolmaat mee.
Problem fixed.

Ik zit nog te dubben wat ik zondag wil gaan maken. Volle 30 graden.
Wil eigenlijk een keer iets anders dan standaard. Eten met het gezin (2 dochters, 6 en 4, uitdagende eters soms). Meestal maak ik kip aan spit, Porchetta, picanha, sate of souvlaki spiezen. Dat soort spul. Ook spareribs/buikspek/pulled pork als er meer eters zijn.
Bij voorkeur iets wat het hele gezin mee kan eten.
Iemand nog altijd goed recepten? Voor op kamado.

Anders wordt het denk ik souvlaki met flatbread, altijd goed in deze hitte.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Gonadan

Gonadan

@Dennis1812 gyros van het spit? :9

Of Griekse smashburgers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lyi94Nd7ZCITTdVO4CzK0HD1fpY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yx9dsvZrbcd916VP2QQMCDNA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bqYhr70oG7R1eyjKZJO8zcaaqsQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZyTDq7tZ7QWUTF6JKYIbrKiF.jpg?f=fotoalbum_tile

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Gyros van spit is ook wel een leuk idee. Ook makkelijk om in porties te eten. Meen dat ik die in 1 van de Jord boeken voorbij heb zien komen. Straks eens bladeren.
Heb het ooit gemaakt, maar is lang geleden.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is helaas gauw veel, dus maak ik het niet zo vaak, maak het is wel echt heel lekker. Klats wat kippendijen op het spit na ze te hebben gekruid en gaan. Weinig moeite, geweldig resultaat. Lekker flatbread met wat tzatziki erbij en je hebt een mooi maaltje.

• Gonadan

Gonadan

Te veel bestaat niet. En als het echt niet op gaat kan je het altijd invriezen, het is later ook nog lekker. :9

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:18:
Te veel bestaat niet. En als het echt niet op gaat kan je het altijd invriezen, het is later ook nog lekker. :9
Ja dat is ook wel weer zo. Maar als ik iets heb qua eten, dan gaat het ook al gauw op.

• Gonadan

Gonadan

418O2 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:19:
[...]

Ja dat is ook wel weer zo. Maar als ik iets heb qua eten, dan gaat het ook al gauw op.
Dat probleem ken ik. Als er een flinke pan gyros staat moet ik de bodemdrift wel bedwingen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:26:
[...]

Dat probleem ken ik. Als er een flinke pan gyros staat moet ik de bodemdrift wel bedwingen. :+
"Ja dat is vijf happen, dat ga ik toch niet invriezen"

Moet sowieso oppassen dat de vriezer geen pit of Doom wordt met allerhande onherkenbare bakjes. Je kan het er natuurlijk opschrijven...

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Alles in de vacuüm. Sticker erop met inhoud, gewicht en datum invriezen.
Behalve hele maaltijden. Die gaan in glazen bakjes voor de avonddiensten. Eerst hadden we 89 verschillende formaten plastic bakjes. Die vervangen voor een set glazen bakjes. Maaltijd formaat en 1 kleiner formaat.

En wij zijn dusdanig OCD dat we een gezamenlijke OneNote hebben genaamd vriezerlijstje. Per lade staat er exact wat erin zit.
Dit houden we ook netjes bij als er iets uit gaat.

Misschien ter inspiratie?

• 418O2
  • Niet online
Dat gaat wel ver, maar een een setje beschrijfbare stickers kopen is wel handig

• Ozzie
  • Laatst online: 24-06 20:05
Ik heb gewoon een grote vrieskist met zooi :) Maar wel alles netjes vacuum met datum en opschrift.

Wat me eraan herinnert dat ik misschien even iets moet ontdooien want de kinderen zijn dit weekend niet thuis dus mooie gelegenheid om een 3 gangen diner in elkaar te flansen voor mijn vrouw en ik.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:03
bvsteyn schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 07:22:
Gisteren weer lekker bezig geweest met de bbq. Het menu was BBQ Shotgun shells met wortels op een bed van pijnboompitten puree (dank @Mollos_ voor de tip) en een lekkere rijstsalade. Was weer heerlijk!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Die wortels mogen nog wel nog meer kleur hebben zelfs, lekker donkerbruine randjes mogen ze krijgen. Dat geeft een hoop smaak. Hoe was de pijnboompitpuree?

Mogelijk dat we morgen weer naar het restaurant in Den Haag gaan waar ik wortels met pijnboompittenpuree heb gegeten een paar jaar geleden. Ik wil nog steeds vragen hoe ze het gemaakt hebben. Met deze receptuur, ook al is hij heerlijk, ben ik er nog niet helemaal. Ik denk dat deze puree met een olie opgedraaid is.

Het was een gerecht met wortel, wortelpuree, puree van geroosterde pijnboompitten, geroosterde pijnboompitten en sinaasappel. Misschien maar eens een poging op de barbecue doen het te reproduceren. Ik kan nog steeds dromen over dit gerecht :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PgZopHBPcbUgWHA2rxR8ltiR2L0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cPURusj9Puw9uNiOcxEdHjCF.jpg?f=fotoalbum_large

Bewust + Bourgondisch - Hier schrijf ik ik over koken en eten

• Gonadan

Gonadan

418O2 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:51:
Dat gaat wel ver, maar een een setje beschrijfbare stickers kopen is wel handig
Permanent marker en vacuüm trekken inderdaad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-06 17:22
Dennis1812 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:49:
Behalve hele maaltijden. Die gaan in glazen bakjes voor de avonddiensten. Eerst hadden we 89 verschillende formaten plastic bakjes. Die vervangen voor een set glazen bakjes. Maaltijd formaat en 1 kleiner formaat.

En wij zijn dusdanig OCD dat we een gezamenlijke OneNote hebben genaamd vriezerlijstje. Per lade staat er exact wat erin zit.

Waarom glazen bakjes ipv plastic? :)

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-06 08:51
impactftw schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:38:
[...]

Mijn redenen hiervoor: Glas droogt wél goed in de vaatwasser. Glas wordt niet wazig/goor van tomatensaus.
Ik heb een hele zooi van de Ikea

Edit: En dit ook
Dennis1812 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:05:
[...]

glas kan vanuit vriezer door naar oven en magnetron, stevig en plastic altijd gedoe mee dat het door hitte toch iets krom trekt of deksels niet meer lekker passen etc.

[ Voor 27% gewijzigd door robkrekel op 18-06-2026 12:09 ]

7x 410 pw 15° op zuid met enphase IQ8M -- Marstek A 4.2 kWh wellicht pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

impactftw schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:38:
[...]

Micro plastic, geen verkleuring, glas kan vanuit vriezer door naar oven en magnetron, stevig en plastic altijd gedoe mee dat het door hitte toch iets krom trekt of deksels niet meer lekker passen etc.

Deze glazen nog geen problemen mee gehad.

• Gonadan

Gonadan

@robkrekel die Ikea dingen heb ik ook een hele stapel van. De 600 ml variant is perfect om een maaltijd voor één persoon in te doen. Kan dan zo uit de vriezer in de koelkast om te ontdooien, en later in de oven om op te warmen (dan met siliconen deksel). Werkt perfect.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
Mollos_ schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:26:
[...]

Ziet er goed uit! Die wortels mogen nog wel nog meer kleur hebben zelfs, lekker donkerbruine randjes mogen ze krijgen. Dat geeft een hoop smaak. Hoe was de pijnboompitpuree?

Mogelijk dat we morgen weer naar het restaurant in Den Haag gaan waar ik wortels met pijnboompittenpuree heb gegeten een paar jaar geleden. Ik wil nog steeds vragen hoe ze het gemaakt hebben. Met deze receptuur, ook al is hij heerlijk, ben ik er nog niet helemaal. Ik denk dat deze puree met een olie opgedraaid is.

Het was een gerecht met wortel, wortelpuree, puree van geroosterde pijnboompitten, geroosterde pijnboompitten en sinaasappel. Ik kan er nog steeds van dromen. Misschien maar eens een poging op de barbecue doen het te reproduceren. Ik kan nog steeds dromen over dit gerecht :+

[Afbeelding]
Eens. Eigenlijk hadden de wortels er nog langer op moeten liggen op de low en slow temperatuur van de Shotgun shells. Maar die laatste waren al klaar, dus leermoment voor mezelf; of de wortels er eerder op leggen of toch een hogere dome temperatuur hanteren.

De puree? Was heerlijk! Simpel te maken ook: 150 gram pijnboompitten goed geroosterd en daarna een nacht in ongezoete sojadrink laten weken. De volgende dag gemixt met een eidooier, parmezaanse kaas en goede olijfolie. Meer was het niet en heerlijk van smaak. Uiteraard heb ik geen vergelijkingsmateriaal, maar houd me aanbevolen als je de receptuur te pakken krijgt. ;)

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-06 17:28
THxZ0NE schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 09:44:
Het is niet echt een BBQ natuurlijk...

Deze ochtend voor de eerste keer de griddle gebruikt om pancakes te bakken. Ik ben erachter gekomen dat de bakplaat aardig wat vermogen heeft. Voor de pancakes is de middelste stand op alle 4 de burners eigenlijk too much. Uiteindelijk de burners op de laagste stand gehad en dat ging erg goed. Ik gebruikte zonnebloemolie om de griddle even goed in te vetten voor het bakken.

[Afbeelding]

Vervolgens een mooie luchtige mix gemaakt en kleine pancakes gedropt.

[Afbeelding]

Begint er al prima uit te zien:

[Afbeelding]

En dan lekker met de familie genieten van een stack pancakes. MET Maple syrup natuurlijk... :>

[Afbeelding]

Daarna heb ik de plaat schoongemaakt met een scrubmedaddy. Wat ik merk is dat de zonnebloemolie wat plakkerig wordt na het bakken. Het vreet nog net niet in maar er blijft een plakkerig laagje over waar ik echt met scrubmedaddy steeds harder mee moet scrubben. Dit doe ik wel op een afgekoelde plaat.

Afijn, het is schoon nu maar ik sta open voor tips, wellicht andere olie gebruiken? Of een ander type spons op de geëmailleerde bakplaat?

Maar tot nu toe ben ik erg tevreden!
inmiddels een paar maanden verder, ben benieuwd hoe deze plaat bevalt @THxZ0NE ?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:13

franssie

Save the albatross

Ik zie dat eerder als praktisch dan als OCD. Wij hebben dat ook een aantal maanden gedaan en het werkt, totdat je luit en slordig wordt (en dat zijn wij dus blijkbaar).
Ik heb heb van die HACCP stickers gekocht voor in te vriezen voedsel (overkill maar wel leuk omdat het kan) Permanent markers doen het niet lekker op de zakken en bij bakjes wil ik iets wat er makkelijk afgaat.
Wel een goede tip om het gewicht ook op te schrijven, het is soms toch lastig visueel inschatten hoeveel porties het nu is.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:02
firecaps30 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 08:19:
[...]

Als het niet past maak laat je hem toch niet invallen maar maak je een plateau waar hij op staat? Een medium pas net mooi zo, ik zou daar echt niet iets voor terugsturen. Gewoon even wachten als hij echt in je blad moet vallen. Spoiler alert: Als ik zo kijk gaat het gat niet gecentreerd vallen ;)

K to the KillaZ

• counter12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:30

Tip: voor Android en wellicht ook Apple is de app " Foodsaver" een aanwinst voor de vriezer, maar ook voor voorraadkast(en)

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 00:10
robkrekel schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:00:
[...]

Mijn redenen hiervoor: Glas droogt wél goed in de vaatwasser. Glas wordt niet wazig/goor van tomatensaus.
De deksels daarvan zijn nog steeds van plastic ;-)

Heb ze zelf namelijk in de volledige plasticvariant. Maar ik herken de verkleuring. Kan me alleen niet zo boeien, ze staan toch maar uit het zicht in de vriezer.

This train carries saints and sinners

• Gonadan

Gonadan

Kwestie van de tomatensaus gewoon zelf maken, dat geeft oneindig veel minder af dan die potten verf die ze op de mediterrane afdeling van de super verkopen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• SpyroTechnik
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-06 16:57
Vraagje over de nieuwe Grill Guru Prime. Vandaag binnen gekregen en gemonteerd, maar er vallen mij twee dingen op.
  1. Rechter remwiel lijkt niet helemaal goed tot op de grond te komen op een vlakke ondergrond. Daardoor draait de guru om zijn as als je er teveel aan trekt/duwt
  2. De schroefdraden in de Guru (voor de tafeltjes en de hendel) zitten vrij veel van los in de Guru. Hierdoor zijn de bouten slechts handvast te draaien, maar blijft er bijvoorbeeld speling zitten in de aansluiting van de hendel
Iemand hier ook ervaringen mee? Gevalletje goed genoeg, of garantiewaardig?

• robkrekel
sjors123 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 20:12:
[...]

De deksels daarvan zijn nog steeds van plastic ;-)
Klopt, maar die blijven relatief schoon als je de bakken normaal opstapeld in de vrieskist van 200 liter :)
Gonadan schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 20:15:
Kwestie van de tomatensaus gewoon zelf maken,
Dat doen we sowieso zo veel mogelijk, maar dan nog.

Mijn grootste afkeer is ook dat ik alle plastic zooi, broodtrommels, schoolbekers, fruitbakjes en weet ik wat niet meer, altijd alsnog af sta te drogen die ene keer in de week dat ik de vaatwasser leeg :P

7x 410 pw 15° op zuid met enphase IQ8M -- Marstek A 4.2 kWh wellicht pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:06

copykat

Good copy isn't bad

_/-\o_ dit probeer ik al tijden op te zetten.

Mn wederhelft heeft in de koel en vries sectie een ocd als t niet vol is dan moet ik boodschappen doen. Resultaat vergeten beleg tot 2 maanden overtijd. Alle saus bakjes die we niet opeten van de bestelde maaltijden zonder datum.... :X met ondefinieerbare inhoud.... volgeprakte vriezer soms met kip in een broodzakje,,,, van enige tijd terug....

Iets van zeggen is eh minder geslaagde reactie.

Resultaat veel geparkeerde voedsel in de koeling flikker ik weg omdat ik geen idee heb of t morgen begint te praten... grote cabinetkast vol met van alles aan potjes flesjes enz. Kruiden, sauzen, peper sauzen, ..

Ik zocht een groeps boodschappen lijstje.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

@copykat boodschappen lijstje is makkelijk, AH app.
Staan vrijwel alle producten in en je kan waar nodig los erbij typen. Mocht je er ook boodschappen doen kan je vanuit daar ook bestellen. En je hebt je je bonuskaart bij de hand.

Als je bij Jumbo boodschappen doet kan je die app ook gebruiken. Persoonlijk vind ik alleen de AH app fijner.

Ook als we Nettorama gaan staat het lijstje meestal in de AH app. Ideaal en synchroniseert perfect

• robkrekel
copykat schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:40:
[...]
volgeprakte vriezer soms met kip in een broodzakje,,,, van enige tijd terug....
Na de niet drogende plastic bakjes uit de vaatwasser is dit mijn tweede grote irritatiepunt.

1 kipfiletje in een boterhamzakje in de vriezer 'voor de volgende keer'. Dan kom ik het een tijd later, terwijl die kipfilet al lang op had moeten zijn, dat zakje tegen zonder maar enige idee te hebben hoe lang het er al in ligt.

• 418O2
  • Niet online
robkrekel schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:44:
[...]
Na de niet drogende plastic bakjes uit de vaatwasser is dit mijn tweede grote irritatiepunt.

1 kipfiletje in een boterhamzakje in de vriezer 'voor de volgende keer'. Dan kom ik het een tijd later, terwijl die kipfilet al lang op had moeten zijn, dat zakje tegen zonder maar enige idee te hebben hoe lang het er al in ligt.
Ik ben daar zelf nooit zo heel moeilijk in. Zal dat stukje niet gebruiken voor een "op het randje gare kip" maar in een stoof/pulled chicken achtige situatie kan dat prima. Ergste wat ik meemaak is dat het vlees wat droog is

• robkrekel
418O2 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:48:
[...]

Ik ben daar zelf nooit zo heel moeilijk in. Zal dat stukje niet gebruiken voor een "op het randje gare kip" maar in een stoof/pulled chicken achtige situatie kan dat prima. Ergste wat ik meemaak is dat het vlees wat droog is
Ik ook niet, maar naast dat eerste kipfiletje ligt een maand later vaak een tweede. Of in een andere la, of in de andere vriezer.

Doe het in een ziplock zakje, prop het niet teveel op, en schrijf er op wat het is. Maar ja, dat vind de wederhelft nogal lastig :'(

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Kip ligt hier nooit lang in de vriezer.

Langste wat er nu ligt is denk ik een runder rollade van 1.5kg, die zouden we met kerst eten. Maar plannen waren veranderd. Dus die ligt er nog.
En hij is zo groot om met het gezin te eten.
Dus dat moet een keer als we eters hebben die het kunnen waarderen.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Dennis1812 wij doen zelden boodschappen bij AH. Vomar,deka zit op loop afstand. ( we kunnen zelfs gehakt halen terwijl de aardappels opstaan en optijd de ballen klaar hebben bij wijze van spreken)

Aldi en dirk zijn de andere.

Ik zag "bring!" In ai's lijstje opkomen heeft iemand daar ervaring mee als gezins lijst?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• Gonadan

Gonadan

robkrekel schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 08:53:
Mijn grootste afkeer is ook dat ik alle plastic zooi, broodtrommels, schoolbekers, fruitbakjes en weet ik wat niet meer, altijd alsnog af sta te drogen die ene keer in de week dat ik de vaatwasser leeg :P
Volgende keer een vaatwasser kopen die de deur open zet aan het eind, dan is alles gewoon keurig droog als je 's ochtends beneden komt. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Je kan zonder naar de ah te gaan voor de boodschappen alsnog de app gebruiken.
Sorteer je hem op afdeling ipv looproutes.

Denk niet dat de Vomar veel producten heeft die niet in de app staan en die kan je dan los intypen.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Gonadan schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:02:
[...]

Volgende keer een vaatwasser kopen die de deur open zet aan het eind, dan is alles gewoon keurig droog als je 's ochtends beneden komt. ;)
Of een zeolith droog systeem. Bij mijn Siemens is het gewoon droog.

• Gonadan

Gonadan

copykat schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:40:
[...]

_/-\o_ dit probeer ik al tijden op te zetten.

Mn wederhelft heeft in de koel en vries sectie een ocd als t niet vol is dan moet ik boodschappen doen. Resultaat vergeten beleg tot 2 maanden overtijd. Alle saus bakjes die we niet opeten van de bestelde maaltijden zonder datum.... :X met ondefinieerbare inhoud.... volgeprakte vriezer soms met kip in een broodzakje,,,, van enige tijd terug....

Iets van zeggen is eh minder geslaagde reactie.

Resultaat veel geparkeerde voedsel in de koeling flikker ik weg omdat ik geen idee heb of t morgen begint te praten... grote cabinetkast vol met van alles aan potjes flesjes enz. Kruiden, sauzen, peper sauzen, ..

Ik zocht een groeps boodschappen lijstje.
Wij markeren niets. Het grote voordeel is dat we dan ook nooit discussie hebben over of iets al 'over datum' is. Mijn wederhelft gooit dingen het liefst al weg als de datum in de buurt kom, ik gebruik bij voorkeur zintuigen. Of het er dan al weken of maanden ligt maakt dan niet uit, zolang het niet bedorven is is het niet bedorven. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Dennis1812 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:03:
[...]

Of een zeolith droog systeem. Bij mijn Siemens is het gewoon droog.
Daar heb ik behoorlijk wisselende verhalen over gehoord, drogen aan de lucht werkt altijd. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:17
Bring app voor boodschappen, ideaal.

• warzaw
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:19
Ik heb zelf een Zwilling vacuumeerapparaat inclusief een sloot vacuumzakken die je met een QR code in de app kan opslaan. Dan weet je altijd precies wat er in zit en wanneer. Wel iets meer "gedoe", moet je van houden :). Er zijn ook glazen bakjes met zo'n code.

https://www.zwilling.com/nl/keuken-organisatie/vacuum-voedselopslag/vacuum-startersets/

[ Voor 4% gewijzigd door warzaw op 19-06-2026 11:17 ]

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

warzaw schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:16:
Ik heb zelf een Zwilling vacuumeerapparaat inclusief een sloot vacuumzakken die je met een QR code in de app kan opslaan. Dan weet je altijd precies wat er in zit en wanneer. Wel iets meer "gedoe", moet je van houden :). Er zijn ook glazen bakjes met zo'n code.

https://www.zwilling.com/nl/keuken-organisatie/vacuum-voedselopslag/vacuum-startersets/
Ik gebruik voor me zelf een vacumeermachine en rollen van de lidl. Papiertje stift en een dozen plakbandroller.

Werkt prima. ( stift direct op de vacuumzak wil nog eens vervagen.)

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-06 15:21
elektriekert schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 15:04:
[...]

Is het dan niet de bedoeling dat je op het terrein flink consumeerd in plaats van dat je "niemand maakt het zo lekker als je zelf" eten meeneemt? :9~
Uiteraard is dat wel de bedoeling, we zullen de drankjes ook met een gerust hart afnemen daar ;) De rest gaat in de kar onder de noemer voor de peuter en baby :9

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

robkrekel schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:00:
[...]

Ik had veel ikea glasvoedselbakjes, want handig voor magnatron, oven enz. 1 groot nadeel stapelen is een ramp. Veel ruimte en instabiel/ een bluts er af is zo gebeurd. Nu tig rvs bakjes gehaald. 2bakjes is minder dan 1cm verhoging, gooi en smijt veilig. Oven veilig alleen magnetron is wat link... onweer in je oven... 😅.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-06 15:16
SpyroTechnik schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 23:23:
Vraagje over de nieuwe Grill Guru Prime. Vandaag binnen gekregen en gemonteerd, maar er vallen mij twee dingen op.
  1. Rechter remwiel lijkt niet helemaal goed tot op de grond te komen op een vlakke ondergrond. Daardoor draait de guru om zijn as als je er teveel aan trekt/duwt
  2. De schroefdraden in de Guru (voor de tafeltjes en de hendel) zitten vrij veel van los in de Guru. Hierdoor zijn de bouten slechts handvast te draaien, maar blijft er bijvoorbeeld speling zitten in de aansluiting van de hendel
Iemand hier ook ervaringen mee? Gevalletje goed genoeg, of garantiewaardig?
Dat lijkt me niet de bedoeling, ik zou even contact met de verkoper opnemen.
Bij mij zitten de wieltjes gewoon recht. De schroeven moest ik wel allemaal aandraaien. Ik trek ze eens per jaar na, maar is zo goed als vast.

• Saied_
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-06 13:02
Mijn meest recente short ribs creatie :9

Eerst 3 uur gerookt met eikenhout. Daarna 1,5 u in aluminiumfolie tot 96 graden en vervolgens nog kort afgegrild met sweet baby rays honey chipotle. Was niet helemaal fall of the bone maar zeker wel een succes thuis 8-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KPVZxciSDp8U6iJJA-bjcM9ixI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5mnyyadn9ADoKYRe11Sf9Kw1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5oq7-hYE_hfqNHcaEWtaKrc1TgU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJqFymlohgGsragjiSY5EMWz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbFZqqEbcpWxCyvILMSlU2qqVMg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/79szyqE9jXK4f78Hvy8HR0KE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VI6tShlrSIDt-3hU_5B_dvipGwc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wZ9y7V91h0eG2gRxeJqyrFKL.jpg?f=fotoalbum_large

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:24

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Een tijdje geleden is de dome van mijn Grill Guru XL helaas kapot gegaan. Ik heb gelukkig een nieuwe dome kunnen bestellen bij Grill Guru, maar die krijg ik niet goed passend op de base. Aan 1 kant valt de dome 1,5 cm naar binnen. Er zit een stelmogelijkheid op het scharnier, maar daarmee krijg ik de afwijking niet weg.

Weet iemand of er nog andere manieren zijn om de dome recht te stellen? Met dit weer zou het wel lekker zijn om de bbq weer te kunnen gebruiken :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95LIVAidl2nrOZCv4c-LVaHFIzo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wRajetddy1ZuY1FfsObce53s.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tghAtH8LW9KUzWTel0NyGI1COrk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4w5nUInv6TEVbgXyGeufT5Vs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNM3DqwscRo3RExiAcuvlO9ujWI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AOlJfQKjeOIRYroJcEZEzcFK.jpg?f=fotoalbum_tile

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• 418O2
  • Niet online
Neem aan dat je die inbus met de kop naar ons toe hebt losgehad en dat hebt geprobeerd naar voor en achter te schuiven?

• Ethnocentrix

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Die heb ik inderdaad beide los gemaakt, daarmee kan je het deksel aan beide kanten van het scharnier naar voren en achteren schuiven. (En daarmee dus ook naar links en rechts verplaatsen). De die staat nu op zijn uiterste stand. Als ik die terug schuif dan wordt het gat nog groter.

• 418O2
  • Niet online
Ethnocentrix schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 16:15:
Die heb ik inderdaad beide los gemaakt, daarmee kan je het deksel aan beide kanten van het scharnier naar voren en achteren schuiven. (En daarmee dus ook naar links en rechts verplaatsen). De die staat nu op zijn uiterste stand. Als ik die terug schuif dan wordt het gat nog groter.
Apart. Ze hebben wel dezelfde omtrek?

• Ethnocentrix

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

418O2 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 16:19:
[...]

Apart. Ze hebben wel dezelfde omtrek?
Haha nee dat is ook nog een ding. De nieuwe is iets kleiner. Dit is al de 2e die ze opgestuurd hebben, de 1e week nog meer af. Grill Guru wil 'm nu niet nog een keer omruilen. :(

Ik had daarom gehoopt dat ik 'm met afstellen nog soort-van in het midden kon krijgen

• Arjantje72
Ethnocentrix schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 17:01:
[...]

Haha nee dat is ook nog een ding. De nieuwe is iets kleiner. Dit is al de 2e die ze opgestuurd hebben, de 1e week nog meer af. Grill Guru wil 'm nu niet nog een keer omruilen. :(

Ik had daarom gehoopt dat ik 'm met afstellen nog soort-van in het midden kon krijgen
Dan moeten ze maar eens komen kijken toch?

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 19:01
Vandaag nog een rondje dikbevleesde spareribs gedaan.

Avond van te voren in de rub.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0ZO6XRk5kYp0VYJFeFNPCqhY5Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Peyvs1PYHOKyG7v1ccVnGj6X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0b8_wTZTP-UPLlFXoY4ZPvTxS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oVa4J1Z31PeXZWg29XTPdTef.jpg?f=fotoalbum_large

En dan 3-2-1 methode.

Blokje kersenhout mee gerookt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1sC1o58ylfx8IDOBt4uDTO8GjSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kEh6OuWce4jxgwA5F3Tivle4.jpg?f=fotoalbum_large

Zeer mals en sappig!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pe6MmYE7nZFdRTumQwazzmHlxzQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2GDrSdxVc4Zu6EiU0HjYgkM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbrEiUn4whbE7eeD4PwLsnF2AVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fy6bO53x44gZDVzkjjMVlAaV.jpg?f=fotoalbum_large

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:22

Tomatoman

Fulltime prutser

Vandaag een grotendeels vegetarische eenpersoons barbecuemaaltijd: gele courgette, maïskolf, gepofte aardappel. Er was maar één ingrediënt die niet vegetarisch was.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7HTrOwtIfmXMjUQYZVp2eVWdvk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4ybV7HRyhDIsU35yOTgT440K.jpg?f=user_large

Een dry aged côte de boeuf van 730 gram O-)

Een goede grap mag vrienden kosten.

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 23:14
Vandaag weer es lamsrekjes, aardappelschijfjes en konijnenvoer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-nx4BOpacdYy3dDpPcQQWDKU0y4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R9YdyPLlScvvKvHDCjYVvpIJ.jpg?f=fotoalbum_large

Schoonmaken, SPG er op en in de koelkast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-mx5WWEHhrFTrN5IgNbxzGyx4C8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sxm8tYqDa3bQEOi42qooPtwv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjDemDAwjHHqVRWNP2pJWSPHomE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IusimemAZ6p4YvYoItV8pbub.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VNVormxrW8gZBMR_zQUiXQXFY6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJuIeRDNcsAkbx7nGjcPhAAd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0nAfV5wFcLtF7FsfaFLMZm_HV3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4nYzDg6ytp1GsN7wwZZkQyOQ.jpg?f=fotoalbum_large

BBQ op 150C, lamsrekjes indirect tot een kern van 56C, 26 min.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-4puHB06_p-34WXGIjvWqoHbfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oLXgUFYNdGCGuAEVX5CK2YrV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cE5Km5NAF4y1np9481ClWgXZglM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LPT1YrYnY3wQY1DxU8szbFps.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZHuEX0D1gnQFBB5Ewi2uCwBx3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VE7sWsL1n8jyVOPPDAlD1Lv4.jpg?f=fotoalbum_large

Dan vlees er af, de BBQ opstoken tot 200C en dan 4 min boven direct vuur, rooster hoog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYy8q_xu2OOYpxyMJEQYra4G4Fw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YCchASUIFJ7gzvjijpTFXes2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2xzrgaSUzFUw72rbRuwXprndpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6eiTVssRQX604fQxhYz2nzXI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OlbbF3k488c_u0QJTW3RRn51FS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GRvibh4MBFxXTEFLVw3eG77o.jpg?f=fotoalbum_large

De aardappelschijfjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhysUSgrjVECc4vvWgUvIF4T9aY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pRvvv7FGCtu31qQ5xQbknqRZ.jpg?f=fotoalbum_large

Lam aansnijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XojFH6DySc_6LS61A1Lr55MLZyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NQCfUXBBTWtu16qzmOA7PUEa.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn bordje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GBJHxc7K95RvIIngQQd7oAtWwuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FKwGMqnP2DGmJZKiWUVlT6Yg.jpg?f=fotoalbum_large

Het was erg lekker.

• Argarath
  • Laatst online: 25-06 22:42

Argarath

MasterBlaster

Picanha van bizon, met chimichurri, was echt superlekker. Wel jammer dat het topje van mn duim in de chimichurri is beland, maar kleinigheidje hou je toch 😬😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyR37WPxarHRQTgyN1myIUyWue0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kwjfINEGWXBeyVWcj9fFz2mF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_EQSeH04LGbKu_Tw2Rm9m6w-dw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wfimVzd3ss5x9J31WXL1EHYD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lHzGFeKFhEWFR2sbEr013zqmhcw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2HPscKjFPgNAhksQhYj0dZ3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TpWIbbS_F5ZSMJmwfkyj3zOWArY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TLhZ4P2CdPMSWLJ1ZnvfEZ2a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8Cpxv0WgNd649o60XK8dL2XpxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WeGR34lXAhyLpa3dOUsPcWfG.jpg?f=fotoalbum_large

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

• ASS-Ware
Argarath schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 22:02:
Picanha van bizon, met chimichurri, was echt superlekker. Wel jammer dat het topje van mn duim in de chimichurri is beland, maar kleinigheidje hou je toch 😬😅

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Topje van je duim?
Auw!
Beterschap.
Heeft deze Bizon Picanha ook zo’n dik vlies onder de vetkap?
Dat vind ik altijd zo’n tegenvaller met Picanha.

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

ASS-Ware schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 22:13:
[...]

Topje van je duim?
Auw!
Beterschap.
Haha ja topje van mn duim, echt een goed stuk (incl stuk nagel) eraf 😬. Dank je!

Mij is niets opgevallen van een vlies, maar we hebben het ook gewoon met vetkap gegeten. Was daar een beetje bang voor hoe dat zou smaken, maar was echt heel smakelijk!

Wel kruislings ingesneden.

• Gonadan

Gonadan

Argarath schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 22:02:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dan werd het dus een mixed grill in feite? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

Gonadan schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 22:45:
[...]

😂

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 19:01
Gonadan schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 22:45:
[...]

Wel in een heel rare verhouding dan :+

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:35

Esumontere

Floep, banaan.

Mijn vader is op zoek naar een elektrische plancha/grill om buiten te gebruiken. Hij heeft wat lopen zoeken en kwam met de Weber Pulse 2000. Ik vind het een prijzig ding, maar heb geen ervaring met dergelijke systemen. Zijn er mensen die hier wel ervaring mee hebben? Of zijn er goede alternatieven?

• 418O2
  • Niet online
Ik kwam uit op de Blackstone. Erg populair in de vs. Ben uiteindelijk zelf voor een pizzaoven gegaan (je hebt maar zoveel ruimte he)

[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 21-06-2026 12:47 ]

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ethnocentrix schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 17:01:
[...]

Dat zal niet werken vrees ik. Je blijft halve sluiting krijgen. Als hij iets kleiner is , is blijkbaar de XL bak mal vd kamado in de fabriek veranderd. Dus dan is de enige oplossing een onder en boven keramiek wisselen , wat vermoedelijk impliceert dat de banden ook te groot worden. Kan je niet in gesprek gaan over een totaal vervanging? Het tenslotte niet jou probleem dat de dome diameter veranderd is binnen de garantie periode. ( ik neem aan dat je garantie heb/had.?)

Wat je kan doen is veren los, beugel geheel van de dome afhalen en voorzichtig de losse dome plaatsen. Als je dan nog overal "halfvlees" hebt is je dome gewoon te klein. Zal nooit sluitend werken. Fotos naar grill guru en vragen om een goede oplossing.

[ Voor 12% gewijzigd door copykat op 21-06-2026 10:40 ]

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Esumontere schreef op zondag 21 juni 2026 @ 08:35:
Mijn vader is op zoek naar een elektrische plancha/grill om buiten te gebruiken. Hij heeft wat lopen zoeken en kwam met de Weber Pulse 2000. Ik vind het een prijzig ding, maar heb geen ervaring met dergelijke systemen. Zijn er mensen die hier wel ervaring mee hebben? Of zijn er goede alternatieven?
Ik heb de weber lumin compact. Als tafel model. Paar keer gebruikt en het werkt prima. Niet die karamelisatie die je op houtskool hebt. ( die egale hitte is toch anders dan de hitte uit de draad element die S vormig onder je vlees zit.) Maar t is gaar en makkelijk met kleine hapjes ala hamburgers, worstjes en vis enzo. En je kan zelfs rookhoutsnippers gebruiken.

Als je egale hitte wilt is dichte roosters ook te kopen. ( ik heb een vlakke voor groente en eitjes en zo. Werkt ook prima.) Voordeel je kan je bbq helemaal dicht zetten met dichte grillplaat want je hoeft geen airflow te hebben. Alleen straling.

Er is ook een lumin groot.

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
Tomatoman schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 19:18:
Vandaag een grotendeels vegetarische eenpersoons barbecuemaaltijd: gele courgette, maïskolf, gepofte aardappel. Er was maar één ingrediënt die niet vegetarisch was.
spoiler:
[Afbeelding]

Een dry aged côte de boeuf van 730 gram O-)
Dat ziet er zo scherp goed uit dat het bijna op een ai gegenereerde foto lijkt😅😅🤣🌞👌🤩❤️😎

• Saied_
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-06 13:02
Vandaag stond Surinaamse kip op het menu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhxMe5h5TvzmEYEVIDi63E13Ckw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D2rf3AFDXdHHWjG8fcY0Jta2.jpg?f=fotoalbum_large

• ASS-Ware
Frikandellen, ontbijtspek, BBQ saus, cheddar, uitjes, yum.
Gisteren de broodjes gekocht, maar we kunnen ze nergens meer vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWro-vlakuwe0jWSaaFj4VhOoQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pD4zlGTfUcbLqzPHFordltRC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVHYrFOfe7osBkalodaLKqdWiFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qsOjTQQEzVM0ddQztelnrTLK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0J0OKfL4Xd49jUI10gFo8G3MDcE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wXMP8R5QI8uWXMCL8dNNSCwf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRJ2U7Xqp12FRK62ZWcX5Vvf82E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EBf2YJwBkmwO42BMHKnzdpyP.jpg?f=fotoalbum_large

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-06 13:49
Saied_ schreef op zondag 21 juni 2026 @ 20:30:
Vandaag stond Surinaamse kip op het menu.

[Afbeelding]
Ziet er goed uit.
Altijd op zoek naar nieuwe smaken hier. Wat maakt van deze kip 'Surinaamse kip'?

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-06 11:27
ASS-Ware schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 22:13:
[...]

Topje van je duim?
Auw!
Beterschap.
Als je slager niet zelf uitbeent maar in fabrieksmatig binnenhaalt, wisselt het enorm in hoever ze vet terugsnijden. Mijn oude slager beende zelf uit en daar kon ik aangeven hoeveel vet ik wilde op mijn picanha, brisket etc.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• 418O2
  • Niet online
Paganstars schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:07:
[...]

Als je slager niet zelf uitbeent maar in fabrieksmatig binnenhaalt, wisselt het enorm in hoever ze vet terugsnijden. Mijn oude slager beende zelf uit en daar kon ik aangeven hoeveel vet ik wilde op mijn picanha, brisket etc.
Volgens mij doelt hij op dat laagje tussen het vet en het vlees

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:22

Tomatoman

Fulltime prutser

pinotgrigio1 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 18:49:
[...]

Dat ziet er zo scherp goed uit dat het bijna op een ai gegenereerde foto lijkt😅😅🤣🌞👌🤩❤️😎
Natuurlijk heb ik een sluitende bewijsvoering :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_inruZq45wtur9746-eYynbm8w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WUnwoF7khjJCZr67aFvmfG5D.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWRCX4Z89KnFhIm17De_x8YEBMA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GdNtQDAVBA6diLNOHp8NaW4Y.jpg?f=user_large

Een goede grap mag vrienden kosten.

• ASS-Ware
Tomatoman schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:43:
[...]

Natuurlijk heb ik een sluitende bewijsvoering :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die probe kun je er bij direct vuur beter uithalen, daar zijn ze niet voor gemaakt ;-)

• Arjantje72
ASS-Ware schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:48:
[...]

Die probe kun je er bij direct vuur beter uithalen, daar zijn ze niet voor gemaakt ;-)
Als de probe in het vlees zit, is het geen probleem.

• 418O2
  • Niet online
Arjantje72 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:46:
[...]

Ik zou dat zelf niet doen. Te meer het geen nut dient

• Arjantje72
418O2 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:48:
[...]

Ik zou dat zelf niet doen. Te meer het geen nut dient
Zeker wel, voor de kerntemperatuur vind ik het heel fijn.

• bvsteyn
Brioche broodjes gemaakt en dan is er direct reden om de bbq weer aan te steken. 🤔 …eigenlijk altijd wel een reden voor natuurlijk. 😉 Maar goed deze broodjes smaken heerlijk met een snelle smash burger met Big Mac saus, gekarameliseerde uien, sla en augurk. Uiteraard eerst de broodjes even getoast. Lekker met een little gem met balsamico van de bbq. Genieten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CcASfj_Mx6f3UkBHGKozkbKmXKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ujVORy5sxZAgoKVl30wp9Hje.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kN_OO2UZ6uJGUVsGMvonOFvAMyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AObRMjaxmgdibqST1dKtCxWp.jpg?f=fotoalbum_large

• 418O2
  • Niet online
Arjantje72 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 18:54:
[...]

Zeker wel, voor de kerntemperatuur vind ik het heel fijn.
Bij het affakelen schiet het toch altijd wat door, dus hoeveel nut heeft het?

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:35

Esumontere

Floep, banaan.

bvsteyn schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:28:
Brioche broodjes gemaakt en dan is er direct reden om de bbq weer aan te steken. 🤔 …eigenlijk altijd wel een reden voor natuurlijk. 😉 Maar goed deze broodjes smaken heerlijk met een snelle smash burger met Big Mac saus, gekarameliseerde uien, sla en augurk. Uiteraard eerst de broodjes even getoast. Lekker met een little gem met balsamico van de bbq. Genieten!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De brioche broodjes ook op de kamado gebakken dan?

• Arjantje72
418O2 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:54:
[...]

Bij het affakelen schiet het toch altijd wat door, dus hoeveel nut heeft het?
Dat doe ik vrijwel nooit.

• 418O2
  • Niet online
Het ging ook om direct vuur

• ASS-Ware
Arjantje72 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:46:
[...]

Er steekt een deel uit en er zit een draadje aan, beiden zijn er niet voor gemaakt.
En er zijn er al heel veel gesneuveld.
Een gewaarschuwd mens …

• ASS-Ware
Dochter mocht weer kiezen, het werden weer porkbelly burnt ends.

Buikspek zonder zwoerd eerst in blokjes snijden, rub er op en 2,5 uur indirect op 120C.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOEia8QRg6LoUK93k5rpI70S6Lk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LcWs6dc5YEEhHgkiOqZOa3R1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40JFpga48MjqtlEenQLarBUVH40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/05FpDWksCUBPnr3d9pR3HNVw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_uDSFO0cHncvbaZgQTSv7ttFnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mI5u05kpgxFRWuLOLlOUin1p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76_c-QMovFoJjucGt9DNnbWS62k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4es0OYA58IgcAIh8zuMcU7bv.jpg?f=fotoalbum_large

Toen zagen ze er zo uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/doT-iK09NYDTEHYUoCg0FOpk2DE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ytCWXp4VDpzzw31SJE0QLzK1.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna ingepakt met wat basterdsuiker, boter en Lyle’s Golden Syrup en 2 uur terug op de BBQ.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RmAZijg4RNC3uWbYtKUfvi7YKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uxvMpzehteLagtftcHtVOBzK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DGuAQaP7IZl1bILu2iIaS3ANGaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gq0CiGrtEQpoRKXiudLVjicE.jpg?f=fotoalbum_large

Toen zagen ze er zo uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ItQWFfU5cCXcwU16sMZ669SZzUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MfeKbsrpvlECxvUwPWYEj7Hn.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje Blues Hog saus er bij en onafgedekt 30 min terug in de BBQ, elke 10 min even de vloeistof over de stukjes vlees scheppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xyqjsj8FC40AjceOucSpzstpjM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nyg6an4VKsCGb81mE80vu8NN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLvBMLQvbJSoV7bWi5kO3zsHLXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U0RUqpJjbWzvjPa0lLZif4Nj.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn bordje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9RbtwrjlhM-TSko2TYzNfsMQYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Prm2r1ZFIp14IM5stlrWpcUq.jpg?f=fotoalbum_large

En het toetje, banaan gevuld met chocola.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nx0IpHiSi_MpP6PN6RiTvng1zvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQVQmGlrcchging5J8xvIH1k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vchwtGds_ArSYsJVknRxNTX74w8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LV9IwR4qY1TghlNx4VzxBExr.jpg?f=fotoalbum_large

Heerlijk gegeten.

• Jthem
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 06:53
Gisteren heerlijke tomahawk gemaakt.

Knoflook, Italiaanse kruiden en chimichurri rub.

Heerlijk voor op zo warme dagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5ttpG77LvYyWJsiNmkORfksE64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/muot1QdUpcfmfeoIheQPUFUg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlDvv0LOkPZvYIb6wxFkhvg2wzc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oT8Y8Dc9Ouz1iYRUSAF0yEKk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MiEeCDP8KPUMF-NWVNSEnhsSmHg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NfGHd9pYGlT8UwCYGFalAAPq.jpg?f=fotoalbum_large

• bvsteyn
Esumontere schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:55:
[...]

De brioche broodjes ook op de kamado gebakken dan?
Nee, had prima gekund natuurlijk. Maar heb gekozen voor gemak door de broodjes eerder op de dag al te maken zodat ze konden afkoelen.

• Bauke87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-06 20:07
Afgelopen weekend een herlijke (eenvoudige) bavette gemaakt op een bedje van rucola. Dressing was olijfolie met citroensap en rozemarijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5mP1gsfNCH8Pu6X46WNYBVyYug=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A8f1svTSDROBpRXTNXYbn4i6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ykzAmpLj8yB5nO7ekvSBfMjfNw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VcbiYpOpwZj3dxOzGFMzYCGF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Loz16pqbbsuG_jwgeUJnpdT5DHA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6vz92WFxxEbQe1cG8C8HyIJd.jpg?f=fotoalbum_tile

• MiKeZZa
Dit weekend voor vaderdag (“Ik kom liever wat lekkers bij je eten dan dat ik een cadeau krijg”, mooi compliment) een ossenhaas gemaakt volgens recept van Jord Althuijzen. Smaakte goed, ondanks dat de bijbehorende saus niet echt gelukt was, maar of dit nou een blijvertje is qua smaak vs prijs betwijfel ik…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7NLfCc-ApblJFTFl42Z_HC-x2s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jaLpb9TzTC84oPFgQDcT6SB2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SCC_gG1KaKyvt_Ui3OdgFadXFRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5387peuIXZCdN27U0DvTHLmt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpsDbWd9hbQLwmeCMpDRGePVK8s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZXX8nWxVijQiZxtkVkBNqWrT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YmAGEuLCr8SB_iJTUHkRe7UZZwM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s3rAenu4uLmEwxhMDMPSpUBx.jpg?f=fotoalbum_large

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ligt er nou bacon op je ossenhaas? Dat zou ik niet snel bedenken eigenlijk.

Persoonlijk vind ik ossenhaas heerlijk. Maar het liefst peper/zout en eventueel een drupje rode wijnsaus ofzo.
Niet teveel poespas vooral. Het is die boterzachte structuur die de meeste mensen er fijn aan vinden. Dan bacon erop haalt dat effect wel weg naar mijn gevoel?

Als het maar lekker was vooral.

• MiKeZZa
Dennis1812 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:19:
Ligt er nou bacon op je ossenhaas? Dat zou ik niet snel bedenken eigenlijk.

Persoonlijk vind ik ossenhaas heerlijk. Maar het liefst peper/zout en eventueel een drupje rode wijnsaus ofzo.
Niet teveel poespas vooral. Het is die boterzachte structuur die de meeste mensen er fijn aan vinden. Dan bacon erop haalt dat effect wel weg naar mijn gevoel?

Als het maar lekker was vooral.
Yes, dit recept; https://fire-food.nl/baco...aas-met-smokey-paddosaus/

• Arjantje72
418O2 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 20:43:
[...]

Het ging ook om direct vuur
Op een rooster dus? Doe ik altijd 150-180 graden.
Nog nooit een probe kapot gegaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Arjantje72 op 23-06-2026 15:59 ]

• 418O2
  • Niet online
Arjantje72 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:57:
[...]

Op een rooster dus? Doe ik altijd 150-180 graden.
Nog nooit een probe kapot gegaan.
Ja. Maar als je afgrillt heb je veel meer hitte en mogelijk vlammen van het druipende vet. Dat is niet goed voor je probe

• Arjantje72
418O2 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:25:
[...]

Ja. Maar als je afgrillt heb je veel meer hitte en mogelijk vlammen van het druipende vet. Dat is niet goed voor je probe
Daar heb je gelijk in, maar dat doe ik zelden.

• M_G_
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10:56
Afgelopen weekend een Tomahawk bereid. Deze ingerubt met een basicrub die ik voor vaderdag gekregen had (volgens mij van de plaatselijke bouwmarkt). Was erg goed gelukt _/-\o_ al zeg ik het zelf.

Helaas moest ik het bot erafsnijden omdat ie anders niet op mijn compact past. Kreeg wel meteen bevestiging van mijn vrouw dat we dan "misschien toch maar een grotere" moeten overwegen >:) .

Foto's ter bewijs ;) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7sMOVGcxR5QYbLYN5yaEEoLCxwc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hCoEBg2tpO3qTDI58pRZ4gYI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65UcUq2MiraWuzqmHNsogw_Zur0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u28qIYkYIySWdK6AOSMS63eP.jpg?f=fotoalbum_large

• 418O2
  • Niet online
Ik ben toch benieuwd
Poll: Steak
Met rub
Peper en zou, verder niks!
Naturel
Anders...
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407655&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier
Uitslag:
https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407655

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 24-06-2026 14:40 ]

• M_G_
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10:56
418O2 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:15:
Ik ben toch benieuwd
Poll: Steak
Met rub
Peper en zou, verder niks!
Naturel
Anders...
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Een steak met peper en zout. Als het groter is of met rub of peper en zout (ossenhaas bijv.)...

• Gonadan

Gonadan

Voor de uitslagen even deze link gebruiken, het plaatje wordt gecached. :P
https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407655

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online
M_G_ schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:18:
[...]

Een steak met peper en zout. Als het groter is of met rub of peper en zout (ossenhaas bijv.)...
Ik heb een keer een diamanthaas met een ketjap-whiskey marinade gemaakt, dat was wel erg lekker. In de regel hou ik het overigens ook simpel

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:24
M_G_ schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:07:

Helaas moest ik het bot erafsnijden omdat ie anders niet op mijn compact past. Kreeg wel meteen bevestiging van mijn vrouw dat we dan "misschien toch maar een grotere" moeten overwegen >:) .
Dat bot heeft geen added value, toch ?

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1 ... 367 368 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism