Wat wil je er op maken? En voor hoeveel mensen gemiddeld?
Dat bepaalt je rooster grote. : Mini, compact, medium, large, xl large.
Halvemaan, divide en conquer heet dat is bij compact zinloos. 34cm is effectief 28cm (bij indirect) is 14cm per indirecte zijde.
Compact is dit:
:strip_exif()/f/image/uCciUSGKX4XcEGxlwXjWp4Rc.jpg?f=fotoalbum_large)
4 personen gaat prima als je beetje planned, serieel koken zegmaar.
Toch is medium net ff beter en heeft mogelijkheid tot een DenC, en is een large gewoon ideaal doordat je makkelijker een pannetje er naast kan zetten.
Of op een verhoger er boven. Dat past niet met compact.
Merken.
Je hebt tuincentrumhuismerk kamado's maakt niet welk merk ze zijn allemaal chinees en t werkt maar garantie max 2jaar.
Midrange kamado's die een dealer hebben, (dus niet de retailer maar een importeur.)
200f's zijn Bastard(schaart zich bij de toppers), GrillGuru en Grizzly Grill. Zo zijn er nog GrillBill, Inferno, Patton, Yakiniku, en nog veel meer kleinere spelers.
En de grotere merken die ook mee willen doen. De Boretti kamado is er zo één, niet echt een kamado merk maar wel bbq bouwer.
En de duurdere types.
Bastard, Kamado Joe, Primo, en zinskort IQ kamado, Big Green Egg. Edit Monolith en ik vergeet vast nog wel een paar
Om te beginnen is een huismerk prima. Ik heb ook een merkloos habbibabbi ding met grote gelijkenis met een Patton.
Wil ik na paar jaar een betere gooi ik wel wat extra euro's in de hobby maar dat is beter als 1000 euro uitgeven en ontdekken dat je er niks aan vind.
Als je de ruimte hebt kan je een (goedkope) compact als eerste kopen en als je denkt ik wil meer , bouw je een meubel
En zet je de compact daar in als grill en een large er naast op zn verrijdbare frame als "tweede pit" beetje je kleine auto houden en de gezinsauto er naast zetten
dit is misschien een leuke leessite.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....