Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 216 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-08 15:44
Quad schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:46:
Ik zit ook aan een looflighter te denken. De wokkels van houtskool.nl doen het op zich goed, maar ze blijven zolang flink roken als de vlammen uit zijn dat ik het vervelend naar buren toe vind.
Aan de buren moet je ook denken, maar hier zijn er genoeg die vanalles opstoken dat niet mag, dat ik mij daar nu is geen bal van aantrek. Ik woon toch op boerenbuiten omringt door velden. Maar in mijn brikettenstarter steek ik een wokkel in van een merk dat ze hier in de hubo hebben. En dan 2 blokjes ook van iets in de hubo. Nu in principe is zo een wokkel genoeg, of zo 1 blokje. Maar we gaan voor de vlam erin ! En dat is hoop en al 5 a10 minuten rook. Leg er dan ook al wat kruiden op. droge takken rozemarijn van de 2 grote struiken die ik hier heb. Mij stoort het absoluut niet dat iemand gaat barbecuen en zijn kolen aansteekt. Maar dat je vanalles gaat opbranden dat niet mag, daar stoor ik mij dan wel aan. Zeker als ze dan uren een vuurtje stoken. En in de zomer gaat de barbecure hier toch 2 a 3x per week aan. En als je zoals ik eerst je rozemarijn wat gaat bijknippen vind ik dat zelf aangenaam :).

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:13
barrymossel schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:28:
Pffff, gisteravond een halve procureur uit de vriezer gehaald met het idee vandaag pulled pork te maken. Twee kleine puntjes vergeten: volle bak uitgeslapen en we hebben vanmiddag een verjaardag.
Kan alsnog de bbq aanslingeren en op de gok de bbq laten draaien als we weg zijn. Of gewoon plakken ervan snijden. Maar dan eet m'n vrouw het niet.

Lastig.
8)7 kleine details maar ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 07:41
Matuna schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:09:
[...]

Aanbieding is er nog, maar helaas geen voorraad.. :|
Ik kwam ook die aanbieding tegen. Dit lijkt mij een prima deal voor mijn eerste Kamado BBQ :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:08

Quad

Doof

JeroenNietDoen schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:12:
[...]

Ik kwam ook die aanbieding tegen. Dit lijkt mij een prima deal voor mijn eerste Kamado BBQ :?
Voor een eerste zou ik een segment goedkoper gaan zitten. Houdt je budget over voor accessoires.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Quad schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:14:
[...]

Voor een eerste zou ik een segment goedkoper gaan zitten. Houdt je budget over voor accessoires.
Nou, met die aanbieding blijft er genoeg budget over. Wat voor echt essentiële accessoires heb ik nog meer nodig eigenlijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
En nu teveel gezopen zodat ik überhaupt geen honger meer heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
JeroenNietDoen schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:23:
[...]

Nou, met die aanbieding blijft er genoeg budget over. Wat voor echt essentiële accessoires heb ik nog meer nodig eigenlijk :?
Divide & conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Pannen, tangen, rotisserie, gietijzer roosters/ platen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Die Divide & conquer zit toch standaard bij de Classic II :?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Gisteren een spit gekregen en vandaag direct getest. Wow, lekkerste kip tot nu toe.

Ook mooi om de vochtdruppels op de houtskool te horen vallen. Binnenkort picanha en gyros maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hmasXOAqtbjUN3TiuUQBpoACpLU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ib8KcrHrTQMUCsFwq1vqlVhd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sb8ZNZQG7t8btFj_nUC_EpCekgY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/maxvZi4tGrDOo94r0b15XCpr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3I6vhYlNZdwUK-qiXLEOisz3cNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8YcScSFIaJXm60RAGxJOwK0p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqWkNWrPLxMTXT_buFkRHB4Ccsk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qGBok7mhO8YclUP5wGqTtQb8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
JeroenNietDoen schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:36:
[...]

Die Divide & conquer zit toch standaard bij de Classic II :?
Haha, true. Had niet alles terug gelezen. Maar die is voor mij onmisbaar. Verder een goede tang en goed vlees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Wackmack schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:45:
Gisteren een spit gekregen en vandaag direct getest. Wow, lekkerste kip tot nu toe.

Ook mooi om de vochtdruppels op de houtskool te horen vallen. Binnenkort picanha en gyros maken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Beter dan roadkill? Of meer de ervaring?

Ik wil die aankoop nog voor me goedpraten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:01

The Legend

*Plop*

JeroenNietDoen schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:23:
[...]

Charcoal basket van KJ die aan het D&C systeem hangt is een goede toevoeging. Daarnaast een pizzasteen (voor pizza, maar ook te gebruiken als extra hitteschild voor double indirect).

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Quad schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:14:
Waarom zou je eerst een goedkope kopen en daarna meteen goed? Goedkoop is duurkoop zeggen ze.

Ik heb inmiddels ook al genoeg geld uitgegeven door eerst in het goedkope segment te kopen. Je kan beter meteen goed doen en dan ben je meteen klaar.

Having that said: een top kwaliteit kamado is ook wel meteen je eindpunt qua bbq op dat punt. Ik heb hier de keuze uit 3 verschillende Qs en de kamado is toch mijn favo. De pellet bbq is wel fijn voor het gemak met de kleine baby maar het resultaat op de kamado is toch verfijnder imo. Mogelijk dat een Yoder beter is als de doorsnee pellet bbq maar dat gaat me toch wel erover.

[ Voor 47% gewijzigd door Chevy454 op 03-07-2022 21:50 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
barrymossel schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:50:
[...]

Beter dan roadkill? Of meer de ervaring?

Ik wil die aankoop nog voor me goedpraten...
Beide! Doordat het vocht op de houtskool valt, krijg je een unieke smaak. Verder is alles gelijkmatig he.

Kan niet wachten op de gyros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:26
Chevy454 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:46:
[...]

Waarom zou je eerst een goedkope kopen en daarna meteen goed? Goedkoop is duurkoop zeggen ze.
Misschien vind je het helemaal niks aan en heb je weer een klap geld uitgegeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35
Vandaag leuke workshop in hoog-soeren gevolgd, op open vuur:
https://www.smokeybasterd...malmann-style-argentijns/

Niet dat ik van plan ben om zelf op open vuur te gaan BBQ'en, maar het is wel leuk om een keer wat anders te doen. Het was in het kader van de verjaardag van een vriend van me.

Wat ik vooral ook mooi vond, is dat er op zo'n dag in 1x allerlei soorten vlees voorbij komt. Heel speenvarken, lamsbout, tomahawk, cote-de-boeuf, zwezerik, lever, kreeft en ga zo maar door. Daar zou ik zelf jaren over doen, om dat allemaal op mn BGE voorbij te zien komen en sommige dingen (tomahawk, heel speenvarken) al helemaal niet.

Was de moeite en de prijs waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Chevy454 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:46:
[...]

Snap ik, maar als je niet weet of het wat voor je is, dan zit er een gigantisch verschil tussen 1200 euro of een 650 voor een Grill Guru Large wat een meer dan prima kamado is.

Maar goed, voor iedereen is een type uitgave anders en zal een KJ ook heel fijn zijn, denk ik.

Ik ging van een Campingaz bbq a 2 tientjes via MP, welke ik met tegenzin gebruikte, naar een Grill Guru Large die ik nu bijna wekelijks aanzet, en nog steeds van aan het leren ben.

@Raymond is dat een prijs per persoon of per groep?

[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 03-07-2022 23:23 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Quad schreef op zondag 3 juli 2022 @ 23:18:
[...]

Snap ik, maar als je niet weet of het wat voor je is, dan zit er een gigantisch verschil tussen 1200 euro of een 650 voor een Grill Guru Large wat een meer dan prima kamado is.

Maar goed, voor iedereen is een type uitgave anders en zal een KJ ook heel fijn zijn, denk ik.

Ik ging van een Campingaz bbq a 2 tientjes via MP, welke ik met tegenzin gebruikte, naar een Grill Guru Large die ik nu bijna wekelijks aanzet, en nog steeds van aan het leren ben.
Het gaat om budget. Welke gek heeft 2000 euro over voor een BBQ?? Vrijwel geen beginnende bbq-er...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
@Quad per persoon

Een speenvarken alleen kost al 100-200 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Raymond schreef op zondag 3 juli 2022 @ 23:17:
Vandaag leuke workshop in hoog-soeren gevolgd, op open vuur:
https://www.smokeybasterd...malmann-style-argentijns/

Niet dat ik van plan ben om zelf op open vuur te gaan BBQ'en, maar het is wel leuk om een keer wat anders te doen. Het was in het kader van de verjaardag van een vriend van me.

Wat ik vooral ook mooi vond, is dat er op zo'n dag in 1x allerlei soorten vlees voorbij komt. Heel speenvarken, lamsbout, tomahawk, cote-de-boeuf, zwezerik, lever, kreeft en ga zo maar door. Daar zou ik zelf jaren over doen, om dat allemaal op mn BGE voorbij te zien komen en sommige dingen (tomahawk, heel speenvarken) al helemaal niet.

Was de moeite en de prijs waard!
Thanks voor je mini review. Ik neig al even naar de kerst workshop van ze.
Alleen steeds geannuleerd door corona.

Misschien dit jaar een poging wagen

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Quad schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:46:
Ik zit ook aan een looflighter te denken. De wokkels van houtskool.nl doen het op zich goed, maar ze blijven zolang flink roken als de vlammen uit zijn dat ik het vervelend naar buren toe vind.
Ik heb er een maar gebruik 'em eigenlijk niet meer. Die wokkels zijn eigenlijk veel praktischer.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 19:22
Practics schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 05:49:
[...]

Inmiddels al een keuze gemaakt?

Ik verwacht dat mijn iq grill ls 22inch vanavond geleverd wordt. Leuke upgrade komende vanaf een weber q2000 🫣

Gekozen omdat zoals je inderdaad zegt, zeer compleet is. Ken mijzelf kan een kale versie kopen, maar dan koop ik de accessoires er toch wel weer bij en duurder uit. Ook is het uiterlijk monsterlijk mooi…

Oke nu maar eens gaan bedenken wat het eerste stukje low en slow gaat worden.
Ja, ik ben toch voor The Bastard gegaan. Inmiddels staat de Urban Large achterthuis en heeft hij z'n eerste sessies achter de rug. Heb gebruik gemaakt van een goede aanbieding bij de Intratuin, 20% keuzekorting op de prijs van 1499,-. Bleef dus voldoende budget over om mooie accessoires aan te schaffen. Toch voor het 'vertrouwde' gegaan van een gerenommeerd merk.

Jij je IQ inmiddels ontvangen? Heb hem helaas nog niet in het echt mogen bewonderen, maar volgens mij ook een fantastisch apparaat! Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:35
Ik gebruik de Inkbird IBBQ-4T i.c.m. de Inkbird Pro app.
Nu zie ik hier af en toe screenshots voorbij komen van de meater waarin een schatting wordt weergeven van de resterende tijd. Lijkt me op zich wel handig. Is dit ook mogelijk bij Inkbird?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:15
Mich007 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:50:
Ik gebruik de Inkbird IBBQ-4T i.c.m. de Inkbird Pro app.
Nu zie ik hier af en toe screenshots voorbij komen van de meater waarin een schatting wordt weergeven van de resterende tijd. Lijkt me op zich wel handig. Is dit ook mogelijk bij Inkbird?
nee.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gisteren hadden we bij onze scoutinggroep de traditionele seizoensafsluiting. Waarbij we voor de aanwezige jeugdleden, ouders en stafleden de BBQ hebben aangezwengeld. Ik geloof ruim 60 personen alles bij elkaar.

Geen hoogstaande gerechten, maar lekker hot&fast het nodige aan worstjes, hamburgers, kipkluifjes en speklappen geserveerd.

Mijn deel van de setup:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VtsbYL4DYS82aqdf70xVATs1r8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dMec7rGW5hBpF9pqTh2sSYFi.jpg?f=fotoalbum_large
Van links naar rechts: Biolite FirePit met gietijzeren braadslede voor de speklappen, Biolite BaseCamp en GG Compact.

Daarachter nog een meer traditionele scouting opstelling met een stooktafel (gepionierde tafel met zand er op, met daarop een paar stookbakken en een rooster):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptx2T3PUIyA49R5urm0BYif9HSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ThWifARxLLJgA2vP6M7d2joB.jpg?f=fotoalbum_large

* Orion84 druk bezig om de dubbeldekker opstelling op de GG vol te leggen met kipkluifjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q09qEBP5hpl9HoP3NCLyzknB0sk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ozVIKGDaiWk1NDc8JoCjwmFf.jpg?f=fotoalbum_large

Toetje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2w3yf86WySCb9j0r5uBvnyRGvDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ucFtrdNvhjXQF89FVxzS1WPo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYeJ8eLcdeptWw7YdwW9S4XHUuM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xKSjQcBRl52d1vKNNVGggau.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ZcNaaTyNqfd2n2E0L3eL2KobTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HKI8Iv38zba4BIx2v1I0GEfG.jpg?f=fotoalbum_large
:9~

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 12:54
Practics schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:05:
[...]

Dit is ook jou eerste kamado? Hoe snel krijg jij hem op temperatuur? Had gisteren de houtskool mand 1/4 vol gedaan en met de loofligter aangestoken op 3 plekken. Duurde toch ruim uur voor dat ik op de 100 graden zat met schuif beneden en boven open. Later nog wat houtskool erbij. Toen ging het wel wat sneller. Heb uit eindelijk wel het gevoel dat al mijn houtskool is opgebrand ondanks ik hem toch dicht had gezet. (Niet boven de 200 graden geweest volgens thermometer op de dome.)
Ik gebruik deze methode: https://www.bbqexperience...en-op-temperatuur-houden/

Werkt echt top en altijd snel op temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Quad schreef op zondag 3 juli 2022 @ 23:18:
[...]

@Raymond is dat een prijs per persoon of per groep?
Helemaal met je eens wat instap betreft. Zit zelf ook te kijken naar een kamado en buiten de merkkeuze is er niet heel veel verschil in kwaliteit toch?

Of heeft de grootte hier ook nog veel invloed op? Een Grill Guru Large is toch van dezelfde kwaliteit als een Grill Guru Small of XXL ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hydra
Gister short ribs op de Bastard:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aDcD81wl.jpeg

Bereiding ging goed maar ook dit was Makro vlees (tegelijkertijd gekocht met de Picanha waar ik eerder over klaagde) en was eigenlijk vrij 'meh'. Zo zie je maar weer; goedkoop is duurkoop. Ik heb eerder een keer black angus shortribs van Beef&Steak gemaakt en die waren echt heel veel beter, terwijl de bereiding eigenlijk te snel gegaan was.

Nouja. Schoonouders vonden 't lekker dus een ramp was het zeker niet. Maar ik had er meer van verwacht.

Meater bereiding

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47
@Hydra zelfde ervaring vorige maand met potentieel mooi vlees van de supermarkt. Meh... gelukkig kan ik op de fiets naar Beef & Steak. Alleen de ontdooi tijd is soms gewoon even een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonReem
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-09 21:50
StealthyPeanut schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:42:
[...]

Of heeft de grootte hier ook nog veel invloed op? Een Grill Guru Large is toch van dezelfde kwaliteit als een Grill Guru Small of XXL ?
Nee hoor. Daar zit geen verschil in kwaliteit. Ikzelf heb wel bewust voor een large gekozen zodat je er voldoende op kwijt kan. Handig voor als je eens een grotere partij te eten hebt en bovendien zijn ribs al vrij breed. Dan kun je er ook wel vrij makkelijk meerdere op kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaemonReem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Iqpp-_9iL29tZqOjZ6VkQQrB0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wX7maruJQXFCFbl2IYfhsfmc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VX3vT3X_l4AKIt7QvtWDOM4j6lo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H7yCfkI20K1m6ZmM6H7RRfh3.jpg?f=fotoalbum_large

Hier gisteren een short ribs en ribeye van Beimer op de Inferno bereid. Smaakte prima! Beimer is sinds een tijd weg uit Leeuwarden helaas maar werkt nu samen met Alle Smoke BBQ in Leeuwarden. Heeft toch de voorkeur boven zoiets als de Makro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonReem
Wackmack schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:45:
Ik ben zelf al een tijd op zoek naar een spit die past op mijn 21' inch Inferno kamado. De Joetisserie zal ongetwijfeld een goede zijn maar voor mij ligt de prijs te hoog voor zo'n accessoire. Ik kom wel andere third party opties tegen maar een degelijk uitziende, betaalbare optie is nog niet de revue gepasseerd. Heb jij of iemand anders een aanrader?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 07:51
Roelio86 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:41:
[...]

Ja, ik ben toch voor The Bastard gegaan. Inmiddels staat de Urban Large achterthuis en heeft hij z'n eerste sessies achter de rug. Heb gebruik gemaakt van een goede aanbieding bij de Intratuin, 20% keuzekorting op de prijs van 1499,-. Bleef dus voldoende budget over om mooie accessoires aan te schaffen. Toch voor het 'vertrouwde' gegaan van een gerenommeerd merk.

Jij je IQ inmiddels ontvangen? Heb hem helaas nog niet in het echt mogen bewonderen, maar volgens mij ook een fantastisch apparaat! Veel plezier ermee!
Klopt prijs technisch de allerbeste keuze. Al loopt het nog wel op als je hem net zo compleet wil hebben als de IQ grills. Maar donderdag avond geleverd en heeft vanaf vrijdag elke dag nog aagestaan😄. Wat een apparaat en ondanks ik een gek ben die bijna 2000 euro uitgeeft aan zijn eerste kamado. Nog geen moment spijt. Van het weekend nog even bij de intratuin de bastard bekeken maar dan snap je gelijk het prijs verschil. En als je dan de originele prijzen tegen elkaar zet 1500/1800 wint zelfs financieel gezien de IQ nog wel. Alleen die aanbieding was wel echt goed! Ik ken mijzelf dan blijft het toch jeuken en staat er binnen een jaar er alsnog een iq 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6qZaWzjhTwt_LKpVf73AHbYx9w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rnLU1mBoZFjO7Suw8Anl1yo4.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaar stukje rib roast 👌 viel goed in de smaak bij vrouw des huizes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Practics
Orion84 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:28:
Gisteren hadden we bij onze scoutinggroep de traditionele seizoensafsluiting. Waarbij we voor de aanwezige jeugdleden, ouders en stafleden de BBQ hebben aangezwengeld. Ik geloof ruim 60 personen alles bij elkaar.

Geen hoogstaande gerechten, maar lekker hot&fast het nodige aan worstjes, hamburgers, kipkluifjes en speklappen geserveerd.

Mijn deel van de setup:
[Afbeelding]
Van links naar rechts: Biolite FirePit met gietijzeren braadslede voor de speklappen, Biolite BaseCamp en GG Compact.

Daarachter nog een meer traditionele scouting opstelling met een stooktafel (gepionierde tafel met zand er op, met daarop een paar stookbakken en een rooster):
[Afbeelding]

* Orion84 druk bezig om de dubbeldekker opstelling op de GG vol te leggen met kipkluifjes:
[Afbeelding]

Toetje:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
:9~
Recept of bereidingswijze voor die marsmellows? Makkelijk punten scooren bij de kinderen 😬👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

DaemonReem schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:57:
[...]

Ik ben zelf al een tijd op zoek naar een spit die past op mijn 21' inch Inferno kamado. De Joetisserie zal ongetwijfeld een goede zijn maar voor mij ligt de prijs te hoog voor zo'n accessoire. Ik kom wel andere third party opties tegen maar een degelijk uitziende, betaalbare optie is nog niet de revue gepasseerd. Heb jij of iemand anders een aanrader?
Ik heb een letzq spit. Werkt perfect.
Heb er spiesenset en een mandje bij

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:02
Vandaag lekker simpel hamburgers op de bbq, smaakte prima!

Standaard burgers van de AH, 1 naturel en 1 jalapeño per broodje, gebakken uitjes, gruyere kaas en bbq saus. Broodjes even kort gegrild met een beetje boter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wljx1qPbUjHbOBmfnGHml9_4OYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TEmyPkKrueMYYnmfcOrSG105.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lH-PkLqI8TjReb5P1_2woMcqBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xFG3ULiIs3DJmsK0pbs9yxwz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Martijn1990 op 04-07-2022 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
Ik ga afscheid nemen van mijn hobby.

De echte stukken vlees worden mij te duur en ik beleef er geen plezier meer aan.

Voorheen was de voorbereiding, de hele weg er naartoe (vlees uitzoeken, rub kiezen, stappenplan maken etc etc, BBQen zelf en uitkijken naar het moment van kunnen eten) altijd heel fijn en een momentje voor mezelf.
Nu is die tijd van rust helaas weg.

2 kinderen die elkaar continue de koppen inslaan en je elke keer je ding moet onderbreken om hun weer in het gareel te brengen.

Ik haal er helaas mijn voldoening/rust niet meer uit.

Heb dus ook besloten om mijn GMG Jim Bowie Prime+ in de verkoop te zetten.

Ik ga het waarschijnlijk heel jammer vinden (met momenten), maar hier laten staan voor de sier is ook vrij nutteloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:10

copykat

Good copy isn't bad

Martijn1990 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:01:
Vandaag lekker simpel hamburgers op de bbq, smaakte prima!

Standaard burgers van de AH, 1 naturel en 1 jalapeño per broodje, gebakken uitjes, gruyere kaas en bbq saus. Broodjes even kort gegrild met een beetje boter.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo je dacht ik geef mezelf een broodje hartvervetting :+
Wat ik vaak een "nadeel" vind met broodje hamburger is de kamado opwarmen naar grill niveau 4 /8 hamburgers er op en misschien wat groenvoer en je kan de boel weer smoren omdat je vol zit...
Dan is een go anywhere een snellere keuze en bij gebrek daar aan pak ik ook nog wel eens de electrische grilplaat.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:32
NeutraleTeun schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:30:

De echte stukken vlees worden mij te duur en ik beleef er geen plezier meer aan.

Voorheen was de voorbereiding, de hele weg er naartoe (vlees uitzoeken, rub kiezen, stappenplan maken etc etc, BBQen zelf en uitkijken naar het moment van kunnen eten) altijd heel fijn en een momentje voor mezelf.

2 kinderen die elkaar continue de koppen inslaan en je elke keer je ding moet onderbreken om hun weer in het gareel te brengen.

Ik ga het waarschijnlijk heel jammer vinden (met momenten), maar hier laten staan voor de sier is ook vrij nutteloos.
Lever dat dan nog zo veel op dat het de betere optie is over het laten staan, wat oppervlakkig gebruiken en over een paar jaar eventueel weer oppakken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Tja. Wat is over een paar jaar?
Misschien woon ik hier dan niet meer (mss zelfs kleiner), mss ben ik dan wel vegetariër, mss gaat mijn voorkeur dan wel uit naar een ander type bbq.

Ik maak mijn keuzes voor het nu, niet voor het onzekere later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
NeutraleTeun schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:27:
Tja. Wat is over een paar jaar?
Misschien woon ik hier dan niet meer (mss zelfs kleiner), mss ben ik dan wel vegetariër, mss gaat mijn voorkeur dan wel uit naar een ander type bbq.

Ik maak mijn keuzes voor het nu, niet voor het onzekere later.
Poah heftig! Klinkt alsof je er nu even doorheen zit.
Weet niet wat de situatie is en doe een beste aanname met de bovenstaande regel...

Maar misschien geen overhaaste beslissingen nemen.
Denk dat het verkopen van de BBQ je huidige situatie niet gaat veranderen.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonReem
@NeutraleTeun Klinkt inderdaad alsof er in de persoonlijke sfeer een grote verandering is geweest. Op Marktplaats en elders online zijn kamados wel prima te verkopen. Medium modellen voor wel boven de €200. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Welke situatie? Hij is nu gewoon druk met andere dingen, dus BBQ moet wijken.
Terechte keuze, imho. Anders staat dat ding je elke zaterdag maar aan te kijken.

Tijden veranderen. Nu dus met kids leuke dingen doen. En misschien over 5-10jr weer eens de hobby oppakken. Of niet. . .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
copykat schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:51:
[...]

Zo je dacht ik geef mezelf een broodje hartvervetting :+
Wat ik vaak een "nadeel" vind met broodje hamburger is de kamado opwarmen naar grill niveau 4 /8 hamburgers er op en misschien wat groenvoer en je kan de boel weer smoren omdat je vol zit...
Dan is een go anywhere een snellere keuze en bij gebrek daar aan pak ik ook nog wel eens de electrische grilplaat.
Zoiets ja… :D Hij was idd aardig vullend en vet, maar wel lekker voor een keer haha. Ik heb echt alleen even gauw deze burgers en broodjes erop gegooid. Uitjes in de keuken in de pan gebakken. Dus aansteken, rustig op laten warmen en ondertussen de rest voorbereiden, gauw bakken en weer gesmoord idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dacht zal eens inlezen over die IQ kamado.
Las op een ander forum dat t bedrijf die de IQ ontwikkeld had in 2021 uit elkaar viel met onenigheid.
Blijkbaar is nu de boel weer opgestart en pais and free. Hoop wel dat het nu stabiel genoeg is om garantie te kunnen leveren over enige jaren.
Ziet er wel allemaal degelijk uit. En reviews vinden het wel wat al vind ik altijd t lastig te beoordelen of t puur is.
Ziet er goed doordacht uit.
Op dat thermometer houdertje na dan. Typies iets om achter te blijven hangen met iets. Maar ach zal uiteindelijk ook wel mee vallen. Hoop alleen wel dat die electronica vd thermometer daar niet te heet word met afgrillen/searen als je de klep open hebt en hem vergeet er af te halen. Just a thought.
Heb je overigens standaard meegeleverd 1 open en 1 dichte gietijzeren grilrooster of 2 van elk?
Als ik de review mag geloven krijg je alles van looflighter tot thermometer met 1 of 2 probes.
Zeer compleet.

Gebruik gemaakt van mulliet en geen cordoriet
Kwaliteit kost geld en blijkbaar is die hoog in gezet gezien de prijs.
Toch een interessante "nieuweling".

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Martijn1990 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:38:
[...]

Zoiets ja… :D Hij was idd aardig vullend en vet, maar wel lekker voor een keer haha. Ik heb echt alleen even gauw deze burgers en broodjes erop gegooid. Uitjes in de keuken in de pan gebakken. Dus aansteken, rustig op laten warmen en ondertussen de rest voorbereiden, gauw bakken en weer gesmoord idd.
Ik zie op de foto dat je geen frame hebt maar meteen op de vuurpot zit met je gietijzer.
Ik heb een compact en dan zit je echt dicht op de kolen. Elke vet flame is dan meteen vol op je burger.
Ik gebruik daarom graag een frame(verhoging) en een kleine deflector tegen de vet vlammen. Heb ik net iets meer controle op t grillen en is rauw van binnen en donker van buiten minder een risico.
Met een large heb je wat meer schuif plek en meer hoogte om verbranding te ontlopen denk ik.

Wat ik net beschreef in vorige post is nog meer van toepassing als je een large kamado op moet stoken voor 4 hamburgers. Je stopt zoveel warmte er in die daarna "de tuin verwarmt" dat ik nadenk over als ik een large koop moet ik dan ook een goanywhere of een electrische BBQ (vakantie ding meteen) er bij nemen voor de snelle snacks? Die compact in nog redelijk snel op temperatuur en ook weer uit.

Keuzes keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
copykat schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:06:
[...]

Ik zie op de foto dat je geen frame hebt maar meteen op de vuurpot zit met je gietijzer.
Ik heb een compact en dan zit je echt dicht op de kolen. Elke vet flame is dan meteen vol op je burger.
Ik gebruik daarom graag een frame(verhoging) en een kleine deflector tegen de vet vlammen. Heb ik net iets meer controle op t grillen en is rauw van binnen en donker van buiten minder een risico.
Met een large heb je wat meer schuif plek en meer hoogte om verbranding te ontlopen denk ik.

Wat ik net beschreef in vorige post is nog meer van toepassing als je een large kamado op moet stoken voor 4 hamburgers. Je stopt zoveel warmte er in die daarna "de tuin verwarmt" dat ik nadenk over als ik een large koop moet ik dan ook een goanywhere of een electrische BBQ (vakantie ding meteen) er bij nemen voor de snelle snacks? Die compact in nog redelijk snel op temperatuur en ook weer uit.

Keuzes keuzes...
Hij ligt idd direct op de vuur pot en dan is het vuur idd redelijk dichtbij, beetje afhankelijk van hoe vol dit zit. Met dunne hamburgers is dat goed te doen met goed opletten en een beetje schuiven hoor, die zijn natuurlijk erg snel gaar.

Qua verbruik, tja, een Large zal misschien wat meer verbruiken. Maar hij hoeft maar zo kort aan dat ik het nauwelijks verbruik vind en de tuin wordt niet per se echt opgewarmd.. die was al warm van de zon :D Over het algemeen zal die veel langer aangaan dan voor alleen 4 burgers trouwens. Maar snap je keuze/dilemma wel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Practics schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:14:
[...]

Recept of bereidingswijze voor die marsmellows? Makkelijk punten scooren bij de kinderen 😬👍
Laag marshmallows in de pan, dan twee repen 70% chocolade er over gebrokkeld, dan nog een laag marshmallows. Vervolgens rustig opwarmen, geloof dat ik rond de 180-200 graden zat.

Goed in de gaten houden. Op een gegeven moment begint de bovenkant te kleuren en komt ie wat omhoog. Heeft er bij mij deze keer 15-20min opgestaan. Dan evt nog met een brandertje erover voor wat extra kleur. Wel oppassen want het is al op temperatuur, dus het wil dan nog wel eens vlam vatten als je de brander te lang op één plek houdt.

Google op s’mores dip voor meer inspiratie :)

Edit: na afloop vraag je je dan af hoe je je pan ooit weer schoon gaat krijgen. Maar (mits de seasoning vooraf in orde was) is dat een kwestie van meteen heet water er in en dan een beetje krabben/roeren/borstelen en dan lost de suiker vanzelf op en komt alles los.

[ Voor 26% gewijzigd door Orion84 op 05-07-2022 10:09 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 19:22
Practics schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:12:
[...]

Klopt prijs technisch de allerbeste keuze. Al loopt het nog wel op als je hem net zo compleet wil hebben als de IQ grills. Maar donderdag avond geleverd en heeft vanaf vrijdag elke dag nog aagestaan😄. Wat een apparaat en ondanks ik een gek ben die bijna 2000 euro uitgeeft aan zijn eerste kamado. Nog geen moment spijt. Van het weekend nog even bij de intratuin de bastard bekeken maar dan snap je gelijk het prijs verschil. En als je dan de originele prijzen tegen elkaar zet 1500/1800 wint zelfs financieel gezien de IQ nog wel. Alleen die aanbieding was wel echt goed! Ik ken mijzelf dan blijft het toch jeuken en staat er binnen een jaar er alsnog een iq 😂

[Afbeelding]

Vandaar stukje rib roast 👌 viel goed in de smaak bij vrouw des huizes.
Een aantal zaken had ik al, zoals een looflighter, pizza steen, staalborstel, Inkbird thermometer etc. Dus om hem net zo compleet te krijgen als de IQ hoefde ik niet zo enorm veel meer aan te schaffen en heb hem daarom maar direct net zo compleet gemaakt :) Had hiervoor een Grizzly Grills compact, dus dit is een enorm mooie stap. Ben ook erg blij met mijn keuze. Denk dat het beide hele goede en mooie kamado's zijn waar je jarenlang plezier van zult hebben. Veel BBQ plezier!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:27

Lastige keuzes om te maken, maar kinderen vreten nu eenmaal (zeker op lagere leeftijd) enorm veel van je tijd en aandacht op. Een hele dag 'rustig' stoken zit er dan vaak niet in, en alle tijd nemen om alles op een rijtje te zetten qua vlees/ gerechtjes enzo schiet er dan ook snel bij in.
Wij BBQ'den (gewoon op een GasBBQ met lavastenen) eerder ook wat relaxter, maar nu met de kinderen, die graag snel willen eten, want er moet weer gespeeld worden, gaat dat allemaal wat rapper.

Wellicht over een paar jaar als de kinderen wat ouder zijn, gaat het allemaal weer wat relaxter, maar tot die tijd gooien we er vooral 'snel voer' op. Met zo nu en dan een lekkere Ribeye. (in de rub zetten, in de oven verwarmen tot 50 graden en dan vlug op de Q om dicht te schroeien, hij mag goed rood zijn van ons).
Zo heb je toch een lekker stukje vlees van de Q, op temperatuur (ook van binnen), maar zonder dat je er 'lang' (of vooral met aandacht) mee bezig bent.

Wellicht biedt dat nog iets van een idee/ richting, waardoor je wat meer uitkomt op een middenweg, waarmee je wel met gerechten kan spelen e.d., wat minder Q tijd zelf hebt, maar wel nog steeds (nieuwe) ideeën kan opdoen. Gewoon afmaken op de Q voor de rook/ BBQ smaak zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:13

Jammer om te horen, maar als er geen plezier aan beleefd dan houdt het al snel op natuurlijk.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 10:35

100% herkenbaar. Heb zelf een mooie kamado sinds de kinderen 1 en 3 waren. Nu zijn ze 5 en 8 en sinds een jaartje kan ik gewoon met dat ding bezig zijn als ze in de buurt zijn. En dan heb ik lieve kinderen die elkaar niet de kop inslaan. Ik kan me goed voorstellen dat het heel lastig is als ze wel wat drukker zijn.

Kinderen, je krijgt er zoveel voor terug >:) >:) >:) >:)

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonReem
Artbij schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:26:
[...]

100% herkenbaar. Heb zelf een mooie kamado sinds de kinderen 1 en 3 waren. Nu zijn ze 5 en 8 en sinds een jaartje kan ik gewoon met dat ding bezig zijn als ze in de buurt zijn. En dan heb ik lieve kinderen die elkaar niet de kop inslaan. Ik kan me goed voorstellen dat het heel lastig is als ze wel wat drukker zijn.

Kinderen, je krijgt er zoveel voor terug >:) >:) >:) >:)
Haha, mijne zijn nu net 2 jaar en een kleine van 2 maanden. Ik kijk al uit naar het moment dat ik afscheid moet gaan nemen van mijn geliefde kamado :| .... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

DaemonReem schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:28:
[...]

Haha, mijne zijn nu net 2 jaar en een kleine van 2 maanden. Ik kijk al uit naar het moment dat ik afscheid moet gaan nemen van mijn geliefde kamado :| .... :)
Daar hoef je geen afscheid van te nemen?

Ik heb ook 1 van 2,5j en 1 van 2maanden. Maar we bbqen nog wel. Weliswaar wat minder of soms anders. Maar ik ga hem niet wegdoen omdat ik kinderen heb.

Als ouders zijnde mag je best een hobby hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 19-09 13:06
Dennis1812 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:31:
[...]

Ik heb ook 1 van 2,5j en 1 van 2maanden. Maar we bbqen nog wel. Weliswaar wat minder of soms anders. Maar ik ga hem niet wegdoen omdat ik kinderen heb.

Als ouders zijnde mag je best een hobby hebben.
3 jaar hier. Ik heb een grote Weber, stond al niet heel vaak aan, maar gebruik het nog steeds. Er is ook nog een vrouw des huizes, en meestal gasten als de BBQ aan gaat. Zij hoeven er niet bij te zitten, en kunnen zichzelf toch ook even vermaken. En anders pas ik het allemaal aan dat het wat sneller voer is, geen probleem.
Dat je er echter mentaal even geen plek voor hebt kan ik me prima voorstellen. Voor ieder wat wils. Als hij weg moet voor een stuiver sta ik altijd open voor donaties :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:51
Mijn Pelletbbq staat elke week wel een keer aan. Geen enkel probleem met mijn dochter van bijna 3 in de buurt. Gewoon niet met de handjes eraan zitten :)

Als ze wat ouder zijn komt er denk wel een mooie KJ bij, maar voor nu bevalt de Traeger me nog steeds prima. Komt eerst nog een 2e kindje bij binnen nu en 3 weken, dus denk dat ik de komende 2 maanden sowieso niet zo heel veel kan bbqen. Al heb ik wel 6 weken vrij als de baby er is, dus misschien heb ik wel alle tijd van de wereld :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonReem
Dennis1812 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:31:
[...]

Nee klopt hoor, ik ga er ook niet van uit dat ik mijn kamado ooit weg doe. Eerder komt er nog een pellet BBQ voor het gemak. Mijn bericht had een lichtelijk sarcastische ondertoon ;)
Ozzie schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:46:

Komt eerst nog een 2e kindje bij binnen nu en 3 weken, dus denk dat ik de komende 2 maanden sowieso niet zo heel veel kan bbqen. Al heb ik wel 6 weken vrij als de baby er is, dus misschien heb ik wel alle tijd van de wereld :)
Mooi nieuws! Ik zit nu ook mijn verlofperiode en de kamado staat meer aan dan ooit tevoren. Door verjaardagsgeld ook mooie stukken vlees besteld bij Meatmonkey bijvoorbeeld. Het aanvullend partnerverlof bij geboorte is een prachtige uitvinding ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Practics
Ik vind het juist wel relaxed. Kinderen spelen rondom het huis. Bbq aan en zelf wat kleine klusjes (grasmaaien, heg snoeien en zwembad onderhoud) ondertussen doen. Voor mij perfect te combineren. Zie er meer tegen op als ze straks op een sport gaan waar ik elke keer achteraan kan huppelen. (Lees wedstrijden door heel het land) 3 en 6 jaar nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:51
DaemonReem schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:06:
Mooi nieuws! Ik zit nu ook mijn verlofperiode en de kamado staat meer aan dan ooit tevoren. Door verjaardagsgeld ook mooie stukken vlees besteld bij Meatmonkey bijvoorbeeld. Het aanvullend partnerverlof bij geboorte is een prachtige uitvinding ;)
Ja helemaal top :) Kan niet wachten. Heb nog nooit zo lang vakantie gehad volgens mij. Sinds ik van school af ben in ieder geval.
Bovendien betaald mijn werk de 6 weken voor de volle 100% uit, dus dat word 6 weken puur genieten.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

DaemonReem schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:28:
[...]

Of een van je kinderen verkopen voor vlees budget of vegatarisch BBQ'en.. :+
------------------------------------------------------------------------
Ik heb pubers en die hebben weer andere problemen 😀

Vaak denk ik lekker weer om wat in elkaar te flansen dus dan stel ik voor om wat te maken en dan zegt mn vrouw van nou liever andere keer we moeten nog dit en dat of ik heb net de keuken schoongemaakt of de kinderen komen na 20:00 pas thuis en dan is BBQ'en voor zn tweeën een stukje anders. Ik heb al enige keren de kamado laten in kakken om 18 uur en om 21 uur weer met de onkruidverbrander(aansteker op een stokje) op gerakeld om nog een setje hamburgers te maken of t vlees weer even op te warmen en wat groenvoer te grillen. Sta ik in mn eentje alleen buiten te koken en zit de rest binnen tv te kijken....

Komt er op neer dat ik een stuk minder bbknoei dan ik zou willen maar dat scheelt meteen ook een hoop geld. En je kan groter uitpakken als je wel even "mag" dus stiekum een win win situatie.

Kamado eet geen brood als ie uit is dus prima.

[ Voor 58% gewijzigd door copykat op 05-07-2022 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Practics schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:08:
Ik vind het juist wel relaxed. Kinderen spelen rondom het huis. Bbq aan en zelf wat kleine klusjes (grasmaaien, heg snoeien en zwembad onderhoud) ondertussen doen. Voor mij perfect te combineren. Zie er meer tegen op als ze straks op een sport gaan waar ik elke keer achteraan kan huppelen. (Lees wedstrijden door heel het land) 3 en 6 jaar nu.
Ja, ik zie het probleem nu ook niet echt zo (5 en 8 ). Ze kunnen zich best vermaken. En die keren dat er ruzie is of een geschaafde knie kan ik echt wel even tijd voor ze maken. Tuurlijk gaan we dagjes weg of weet ik veel, maar ook dan kan ik 's avonds nog even de BBQ aansteken. Het hoeft niet altijd low&slow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Als je het vergelijkt met die van mijn van de makro zie je wel dat die van mij vrijwel geen vet-adering had: https://i.imgur.com/gn33RB1.jpeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeutraleTeun
barrymossel schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:47:
[...]

Ja, ik zie het probleem nu ook niet echt zo (5 en 8). Ze kunnen zich best vermaken. En die keren dat er ruzie is of een geschaafde knie kan ik echt wel even tijd voor ze maken. Tuurlijk gaan we dagjes weg of weet ik veel, maar ook dan kan ik 's avonds nog even de BBQ aansteken. Het hoeft niet altijd low&slow.
En daar zit dus het verschil, zonder meteen heel dramatisch te gaan doen:

Als je "normale" kinderen hebt, dan is er ook geen probleem.

Maar wij hebben 2 kannibalen (2 en 4 jaar), die niet met elkaar kunnen spelen (maar wel elkaar de hele tijd opzoeken). Om te etteren dus. En dan wordt er geslagen, geduwd, gekrabd en sinds kort heeft de 2 jarige geleerd om te spugen.
Weliswaar geen echte klodders, maar ze doet daarom eerst wat drinken in haar mond. En als die ander wat spetters op zich voelt dan breekt de hel weer los.

En dan is het hele bbq rust moment/gevoel voor mij weg. Je moet de hele tijd politieagentje spelen, en je kunt ze geen 5 minuten uit het oog verliezen of alleen laten en ze vreten wel weer iets geks uit.
Continue.

Kan zelfs niet eens in de ochtend op m'n gemak brood smeren zonder na elke snee brood weer tussen beiden te moeten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:19
Hier is de bbq gewoon een vorm van koken en ontspanning
Soms in het weekend low en slow en ben je de hele dag aan het kokkerellen.
Maar vaak gewoon een methode om het eten te bereiden waarbij het als je een goede werkflow hebt niet eens zoveel meer tijd kost dan koken achter het fornuis.

Afgelopen 2 jaren kwam ik dan ook op 75 tot 100 branddagen.

Workflow is niet anders dan dat als ik thuis kom van het werk ik de firestarter aansteek.
In de keuken de ingedienten prepareer.
Dus vlees/vis snel marineren/rubben (soms bereid ik dat in de ochtend al voor) en bijv gewoon kipfilet en kippendijen met een lekkere marinade is ook gewoon heerlijk (en niet duur).
Groenten prepareren voor op de gril, salade aanmaken
Aardappels of in de airfryer gooien of bijv hasselbacks maken.

In die tijd is de bbq klaar en kan de bereiding starten. In de tussentijd tafel dekken.
Soms beginnen met een kleine starter om de kids rustig te krijgen zodat ik wat tijd rek voor de bereiding en dan lekker eten.

en het hoeft niet altijd duur vlees te zijn.
Pak wat varkensvlees of kip en geef ze wat mexicaanse kruiden, gril wat paprika en ui, warm wat bonen en mais op gooi je tortillas op de bbq en met wat side dishes als een tomaten salsa, komkommer en sla, galapenos, rode rijst en kaas heb je een heerlijke wrap. Hier laat ik de kinderen helpen met de salsa en zitten ze aan tafel als ik aan het grillen ben en nemen we alvast de dag door. Evt een klein puntpaprikatje met wat kruidenkaas als starter om ze bezig te houden

Ik merk aan mijzelf dat ik zo veel relaxter eet dan wanneer ik zulke tortillas maak achter het fornuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Dat klinkt vrij normaal 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans Esselink
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 11:08
@NeutraleTeun

Geloof mij het wordt af en toe beter. 3 kinderen hier. En ook elkaar opzoeken en soms agent spelen. Bbq staat hier wel vaak aan. Ook voor low en slow maar ook high and fast. Ook hele gerechten maar soms is rustig klaarzetten niet te doen.

Geen overhaaste beslissing nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Zaterdag van plan een brisket te maken. Twijfel alleen over het vlees wat ik bij een lokale boer/slager heb besteld.

Ze gaven aan dat ze 2 stukken van 1,5 kilo gingen leveren. Ik vroeg specifiek op het klapstuk (volgens mij is dat de 'flat') van 2,5 a 3 kilo. Geen idee waarom ze dan 2 stukken gaan leveren of is een flat niet groot genoeg voor 2,5 kilo?

Iemand ervaringen/suggesties? Als ik het vlees heb zal ik nog wel een fotootje schieten voor wat laatste tips van jullie.

Ik heb verder de Kosmos Injections besteld bij Vuur en Rook.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
NeutraleTeun schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:28:
[...]

Maar wij hebben 2 kannibalen (2 en 4 jaar), die niet met elkaar kunnen spelen (maar wel elkaar de hele tijd opzoeken). Om te etteren dus. En dan wordt er geslagen, geduwd, gekrabd en sinds kort heeft de 2 jarige geleerd om te spugen.
Weliswaar geen echte klodders, maar ze doet daarom eerst wat drinken in haar mond. En als die ander wat spetters op zich voelt dan breekt de hel weer los.

En dan is het hele bbq rust moment/gevoel voor mij weg. Je moet de hele tijd politieagentje spelen, en je kunt ze geen 5 minuten uit het oog verliezen of alleen laten en ze vreten wel weer iets geks uit.
Continue.

Kan zelfs niet eens in de ochtend op m'n gemak brood smeren zonder na elke snee brood weer tussen beiden te moeten komen.
I feel you bro. Ik dacht dat ik het regelmatig "zwaar" had, maar het lijkt alsof ik in m'n handjes mag klappen (terwijl het hier ook meerdere keren per dag strijd is).

Sterkte!

En er bestaat nog altijd duct tape... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c337n
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 15:23
Zebby schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:42:
[...]

3 jaar hier. Ik heb een grote Weber, stond al niet heel vaak aan, maar gebruik het nog steeds. Er is ook nog een vrouw des huizes, en meestal gasten als de BBQ aan gaat. Zij hoeven er niet bij te zitten, en kunnen zichzelf toch ook even vermaken. En anders pas ik het allemaal aan dat het wat sneller voer is, geen probleem.
Dat je er echter mentaal even geen plek voor hebt kan ik me prima voorstellen. Voor ieder wat wils. Als hij weg moet voor een stuiver sta ik altijd open voor donaties :+
Hier ook één van 3 en één van 6 maanden. Voor mij is een kamado juist een geruststelling, die heeft langs de buitenkant bij lange zo warm niet als de Weber. Het enige moeilijke is om die iets van de BBQ te leren eten. Zodra er iets van rooksmaak aan zit lust die het niet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:27
NeutraleTeun schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:28:
[...]

Continue.

Die fase hebben we hier ook gehad (ondertussen net 5 en 7 geworden de afgelopen maand), ze konden nog geen halve minuut alleen bij elkaar zijn en het was ruzie. Ik denk dat dit op zichzelf heel normaal is, het wordt echt wel beter.
Maar ik snap wel dat je niet lekker de rust hebt en vindt om te BBQ'en hierdoor, immers steeds als je net wat wil doen moet je het weer onderbreken, zo kom je niet lekker in de rustmodus.
Maar ik denk ook dat dit iets is wat niet alleen op het BBQ'en slaat. Mijn vrouw en ik doen minimaal 1 keer per maand pas luxer/ uitgebreider eten wanneer de kinderen naar bed zijn, die gaan nog redelijk op tijd naar bed, zodat we om een uur of 8 *half9 op zijn laatst) wel kunnen gaan eten.
Naast dat er dan geen gedoe is met 'dit lust ik niet' en dergelijke, hebben we (en nemen we) dan ook heerlijk de tijd om er lekker van te genieten.

Dit betekent dan ook wel dat mijn vrouw (of ik, afhankelijk van wie het eten verzorgt) voor bedtijd al even wat meer aandacht bij de kinderen heeft en de ander dus zijn of haar tijd in het eten kan stoppen. Het is niet zo vaak als ik zou willen, maar zijn wel relax-momentjes voor onszelf, in alle rust er even van genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DaemonReem schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:06:
Eerder komt er nog een pellet BBQ voor het gemak. Mijn bericht had een lichtelijk sarcastische ondertoon ;)
Koop een controller voor de kamado ipv een pelletbbq :Y)

Een pelletbbq is fijn als je extra ruimte naast de kamado nodig hebt maar dan kan je net zo goed een extra kamado nemen.

Met mijn kleine zoon is het ook niet meer zo evident om even de Q aan te smijten, ook niet met een pellet bbq. Ook die moet soms uit elkaar voor schoon te maken. En natuurlijk worden op dat moment de longen uitbundig getest alsook onze oren.

Maar vanwege de kleine heb ik de pelletbbq gekocht en het maakt het leven een beetje makkelijker tov de kamado maar eerlijk gezegd? Een extra kamado was een betere investering icm een controller. Je hebt maar 1 soort brandstof in huis ipv tig zakken pellets want ze gaan erdoorheen.

Maar met de hitte van de laatste tijd zijn het toch vooral slaatjes ipv vlees wat we nu eten.

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 05-07-2022 15:12 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Practics schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:08:
Hier ook! Kids vermaken zich prima in de tuin. Zelf lekker spelen met de bbq. Low en slow gaat prima omdat je natuurlijk alle tijd hebt.

Merk ook nu de kids iets ouder worden, ze de bbq steeds leuker beginnen te worden. Kids zijn 2/4/6.

Beginnen iets aan het spit maken met een lekker broodje voor de kids.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQgxLTxUgJxbyvRVnGDNI4WqUs4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kaVptowKgz9xh295wUEn2SyK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/30SUV1ccBAf539GEc3JaHZNFo4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zPzw2P88MGvVZgXjjOog18Z9.jpg?f=fotoalbum_large

Ga vrijdag voor het eerst gyros maken, nu al zin in. Vind vaak een pita broodje lastig eten. Jullie nog tips? Donderdag procureur maken en direct in de marinade leggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Wackmack op 05-07-2022 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Wackmack schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 23:35:
[...]

Hier ook! Kids vermaken zich prima in de tuin. Zelf lekker spelen met de bbq. Low en slow gaat prima omdat je natuurlijk alle tijd hebt.

Merk ook nu de kids iets ouder worden, ze de bbq steeds leuker beginnen te worden. Kids zijn 2/4/6.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ga vrijdag voor het eerst gyros maken, nu al zin in. Vind vaak een pita broodje lastig eten. Jullie nog tips? Donderdag procureur maken en direct in de marinade leggen.
Gyros op een bord en maar binnen lepelen? Of een super fancy "loaded fries met gyros" aka Griekse kapsalon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Wat vind je precies lastig aan een pita?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goemies
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 08:53
De griekse kapsalon is inderdaad iets wat ik zelf vaak maak ipv een pita. Heeft toch net iets meer smaak vind ik zelf.

Zoete aardappelfrietjes maken(kan in schaal met wat olijfolie), of je gooit ze in de frituur/oven. Gyros(of stukjes kip met gyroskruiden) er overheen, feta er op en evt nog terug de bbq in. Dat doe ik zelf vaak niet meer. Koude feta is ook lekker namelijk. En als topping: olijven, rode ui en wat gesneden tomaat.
Sausje van griekse yoghurt met wat knoflook en komkommer. Maar tzatziki of knoflook saus kopen kan ook.

Mooie tuin overigens 👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:09
[...]
. Vind vaak een pita broodje lastig eten. Jullie nog tips?
ik ga er ff van uit dat je supermarktpita's bedoelt? Zelf maken is super makkelijk, en je kunt ze min of meer oprollen. anders zou je nog een wrap of flatbread kunnen maken/kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Goemies schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:46:
De griekse kapsalon is inderdaad iets wat ik zelf vaak maak ipv een pita. Heeft toch net iets meer smaak vind ik zelf.

Zoete aardappelfrietjes maken(kan in schaal met wat olijfolie), of je gooit ze in de frituur/oven. Gyros(of stukjes kip met gyroskruiden) er overheen, feta er op en evt nog terug de bbq in. Dat doe ik zelf vaak niet meer. Koude feta is ook lekker namelijk. En als topping: olijven, rode ui en wat gesneden tomaat.
Sausje van griekse yoghurt met wat knoflook en komkommer. Maar tzatziki of knoflook saus kopen kan ook.

Mooie tuin overigens 👌🏻
Mooi omschrijven, krijg er honger van _/-\o_
Orion84 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:57:
Wat vind je precies lastig aan een pita?
Opensnijden en erin stoppen, broodje is vaak te klein. Maar zag net dit, veel makkelijker :)

https://www.bbq-nl.com/bbq-gyros/

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.bbq-nl.com/wp-content/uploads/2010/06/gyros5.jpg?w=640&ssl=1

Je hebt blijkbaar twee keuzes als je een spit gebruikt. Steeds een stuk afsnijden of direct doorgaren tot 72 graden. Bij de laatste opties is blijkbaar wel de kern vaak wat te droog.

Verder nog even kijken hoe ik de kolen mooi in één lijn aan krijg. Ga een stuk van 2kg halen bij de Hanos. Wordt vervolgd :P

[ Voor 34% gewijzigd door Wackmack op 06-07-2022 09:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Wackmack schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:07:
[...]
Opensnijden en erin stoppen, broodje is vaak te klein. Maar zag net dit, veel makkelijker :)

[Afbeelding]
Je hebt pita's in meerdere maten hè, althans hier bij de Plus hebben ze ook een groter formaat "maaltijd pita". En als je ze na het opwarmen even inpakt, dan blijven ze ook wat meer zacht waardoor ze makkelijker te verwerken zijn.

Maar een alternatieve manier van serveren kan natuurlijk ook, succes en dat het maar mag smaken vanavond d:)b
Je hebt blijkbaar twee keuzes als je een spit gebruikt. Steeds een stuk afsnijden of direct doorgaren tot 72 graden. Bij de laatste opties is blijkbaar wel de kern vaak wat te droog.
En bij de laatste optie heb je dus veel minder stukjes die echt lekker bruin gebakken zijn. Alleen de buitenkant krijgt kleur.

[ Voor 50% gewijzigd door Orion84 op 06-07-2022 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
Je kan bij de supermarkt kijken voor de grote pita's en dan ipv snijden beleggen en oprollen.
Verder je pita's een beetje nat maken voordat je ze opwarmt
Dan worden ze minder snel zwart en hard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
voog schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:02:
[...]

ik ga er ff van uit dat je supermarktpita's bedoelt? Zelf maken is super makkelijk, en je kunt ze min of meer oprollen. anders zou je nog een wrap of flatbread kunnen maken/kopen.
Een wrap is hier helemaal drama. Net zoals taco shells. Ik snap niet dat die Mexicanen allemaal (ja, allemaal) een snor hebben. Mijn baard zit geheid onder de meuk met door soort voedsel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voog
barrymossel schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:15:
[...]

Een wrap is hier helemaal drama. Net zoals taco shells. Ik snap niet dat die Mexicanen allemaal (ja, allemaal) een snor hebben. Mijn baard zit geheid onder de meuk met door soort voedsel...
Dan heb je het zelfde met hamburgers? Als dat niet het geval is doe je te veel meuk in je pita of moet je kleinere hapjes nemen :)

Hier niet te veel last van de baard, het kan dus wel :*)

[ Voor 10% gewijzigd door voog op 06-07-2022 09:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Togi
voog schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:27:
[...]

Dan heb je het zelfde met hamburgers? Als dat niet het geval is doe je te veel meuk in je pita of moet je kleinere hapjes nemen :)

Ik dacht dat jullie allemaal die baarden hebben zodat je 's avonds ook nog wat hebt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-08 15:44
Gewoon pita opensnijden en beleggen en met mes en vork eten. Of gewoon broodje ernaast zoals ze hier in vele pitazaken in belziek doen. Een wrap zie ik ook velen miserie mee hebben. Mijn vrouw krijg ik maar niet uitgelegd hoe je dat nu gewoon perfect kan oprollen. Zo moeilijk is dat niet, en dan kan je daar perfect van eten. Ik heb nu wel geen baard. Maar zowel voor pita/wraps/broodjes. Teveel dingen er op, tsja dan ga je toch "smossen". Beter beetje minder "beleg" erop, dat helpt enorm. Taco's kan je niet sluiten, daar is je hand de sluiting. Daar is het onvermijdelijk

Mare ik las hier kapsalon etc ..... warme sla ? Ik eet bijna alles. Maar warme sla ? Dit zou verboden moeten worden, net zoals sla grillen ... nee bedankt. Dat is net zoals in een sterrenrestaurant een hoopje stro krijgen met wat op. Dat hoeft echt niet voor mij. Slasoep ... was te eten, maar er zijn 10000x beter soepen. Salade hoort gewoon niet warm gemaakt te worden. Iedereen zijn eigen smaak uiteraard, maar dit moest ik toch effe benadrukken.

pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
voog schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:27:
[...]

Teveel meuk bestaat niet! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hoe doen jullie dat met gyros op het spit afsnijden icm. die haken in het vlees?
Ik zie het vaker in filmpjes, dan maken ze gyros, snijden ze één laagje eraf, wat nog wel moet lukken. Maar als je dat een paar keer doet, kom je met je mes bij die haken, en wordt het m.i. irritant snijden.

Valt het wel mee/kom je er prima tussen? Of bepaalde tips/tricks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Een alternatief is gewoon een bord gebruiken, de pitas opwarmen en in puntjes snijden, en met een lekkere olie oid erbij op het bord leggen.
Dan kan je gewoon met je vork de perfecte samenstelling maken, of het in afwisselende happen allemaal proeven.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

barrymossel schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:15:
[...]

Taco's snap ik volledig.
Maar een wrap een drama? Ik eet het wekelijks en met de juiste formaat wrap en vouwtechniek is het makkelijk en smeervrij eten.

YouTube: Quick tip: hoe vouw je wrap zonder dat alles er uit valt?

Pita opwarmen op de BBQ is indirect paar minuutjes op 200 graden en klaar. Ik haal altijd deze: https://www.ah.nl/producten/product/wi221857/ah-witte-pita-s
Is bij meerdere supermarkten verkrijgbaar.

Wat ik nog wel eens doe is turks brood, vullen met rucola, kip en/of gehakt, kaas (heel veel kaas) en dressing.

PVOutput☀️

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Raymond
Pita met mes en vork, omdat het anders lastig eet? WTF mannen . . .

Gewoon voldrukken en in een paar happen wegknagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

defusion schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:48:
Hoe doen jullie dat met gyros op het spit afsnijden icm. die haken in het vlees?
Ik zie het vaker in filmpjes, dan maken ze gyros, snijden ze één laagje eraf, wat nog wel moet lukken. Maar als je dat een paar keer doet, kom je met je mes bij die haken, en wordt het m.i. irritant snijden.

Valt het wel mee/kom je er prima tussen? Of bepaalde tips/tricks?
Voor sommige rotisseries heb je ook platte ronde plaatjes die je kan gebruiken om het vlees tussen te klemmen. Dat zit een stuk minder in de weg bij het snijden. Wat je als alternatief ook nog wel eens ziet dat mensen een grote uit halveren, die in de vorken van het spit prikken en dan het vlees tussen die twee halve uien klemmen. Dan zitten de vorken in elk geval al iets minder diep (beetje afhankelijk van het formaat van de vorken aan je spit en de ui natuurlijk)

Of dat spit gewoon lekker links laten liggen en je plakken gekruid vlees gewoon op de bakplaat mikken. Dan heb je nog meer oppervlak dat een lekker korstje krijgt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 06-07-2022 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Raymond schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:58:
Pita met mes en vork, omdat het anders lastig eet? WTF mannen . . .

Gewoon voldrukken en in een paar happen wegknagen.
_/-\o_ en de saus langs de binnenkant van je duim lopend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaemonReem
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ziet er uit als een mooi stekkie! Fijn ook voor de kids om genoeg ruimte te hebben. Volgende stap hier achterthuis wordt ook een speelhuis met glijbaan. De oudste van 2 eet al mee met spareribs gisteren - trotse vader hierzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaemonReem
Chevy454 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:10:
[...]

Koop een controller voor de kamado ipv een pelletbbq :Y)

Een pelletbbq is fijn als je extra ruimte naast de kamado nodig hebt maar dan kan je net zo goed een extra kamado nemen.
Ja een controller heb ik ook weleens naar zitten kijken. Sinds ik (sinds kort) mijn Meater+ in huis heb, en het feit dat de kamado zeer goed te reguleren is na het vervangen met glasfiber gasket, is het reguleren van de kamado geen probleem. Het gebruik van een pellet BBQ lijkt me alleen nog een stuk minder tijdrovend. Maargoed, blijkt al wel uit mijn vorige antwoorden dat het BBQ'en met kinderen prima gaat hier thuis! Dus voor nu geen probleem om alleen de Inferno te gebruiken.

Ik had al wel eerder begrepen dat pellets er inderdaad doorheen vliegen. Hoe moet ik dat zien? Na hoeveel uren ben je ongeveer door een zak pellets heen van wat voor kosten ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
Wackmack schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:07:

[Afbeelding]
WTF is dit? Pita heeft er even lang op gelegen als de Gyros?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
DaemonReem schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:52:
[...]

De oudste van 2 eet al mee met spareribs gisteren - trotse vader hierzo.
Mooi is dat hè. Hier ook, volgende week wordt ze 3, maar kip, spareribs of pulled pork, alles gaat er wel in eigenlijk. Hieronder knaagt ze aan een sparerib van de WGA _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ehN6vQ0uPaNGPZMM2mwizSGZnGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2MpeeqGTIHUkOoEO1i0H4hC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door robkrekel op 06-07-2022 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
voog schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:06:
[...]

WTF is dit? Pita heeft er even lang op gelegen als de Gyros?
Hahaha vind het er wel lekker uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DaemonReem schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:59:
Ja een controller heb ik ook weleens naar zitten kijken. Sinds ik (sinds kort) mijn Meater+ in huis heb, en het feit dat de kamado zeer goed te reguleren is na het vervangen met glasfiber gasket, is het reguleren van de kamado geen probleem.
Een kamado, eens in geregeld, is set and forget.
Ik doe de controller als ik zelfs geen tijd om tot dat punt te komen. Dan is het aansteken, de controller aansluiten, kijken dat de wokkels opgebrand zijn, plate setter erin en dome dicht.

Dan heb je pak em beet 50C in de Q? Dan de controller aanzetten en laten doen.

Met de pelletbbq is het inpluggen, app starten en aanzetten en wachten tot die op temp is. Veel verschil is er eigenlijk niet...
Het gebruik van een pellet BBQ lijkt me alleen nog een stuk minder tijdrovend. Maargoed, blijkt al wel uit mijn vorige antwoorden dat het BBQ'en met kinderen prima gaat hier thuis! Dus voor nu geen probleem om alleen de Inferno te gebruiken.

Ik had al wel eerder begrepen dat pellets er inderdaad doorheen vliegen. Hoe moet ik dat zien? Na hoeveel uren ben je ongeveer door een zak pellets heen van wat voor kosten ongeveer?
Zoek eens op mijn naam eerder in dit topic. Ik had daar een berekening van.

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 06-07-2022 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Orion84 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:06:
[...]

Voor sommige rotisseries heb je ook platte ronde plaatjes die je kan gebruiken om het vlees tussen te klemmen. Dat zit een stuk minder in de weg bij het snijden. Wat je als alternatief ook nog wel eens ziet dat mensen een grote uit halveren, die in de vorken van het spit prikken en dan het vlees tussen die twee halve uien klemmen. Dan zitten de vorken in elk geval al iets minder diep (beetje afhankelijk van het formaat van de vorken aan je spit en de ui natuurlijk)

Of dat spit gewoon lekker links laten liggen en je plakken gekruid vlees gewoon op de bakplaat mikken. Dan heb je nog meer oppervlak dat een lekker korstje krijgt :)
Dat laatste is waarschijnlijk makkelijker maar spit blijft wel iets magisch houden. Net twee kilo procureur gehaald van de lokale slager, doe dat eigenlijk nooit. Had dit keer wat kadobonnen gekregen. Vanavond marinade halen voor de gyros.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• williewimp
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:58
Je kunt ook een turks brood halen. Die in 4 kwarten snijden, de binnenkant opensnijden en dan beleggen. Supermarkt heeft ze, maar uit een turkse winkel is natuurlijk vele malen beter.
Pagina: 1 ... 216 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism