Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 154 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Gefeliciteerd,
Wat was de doorslagevende overweging om niet voor een keramische te gaan?

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:21

copykat

Good copy isn't bad

CodeIT schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:15:
[...]

Ik heb stopcontacten gemaakt naast de plekken waar de kamado vaak staat. Even de looftlighter inpluggen, 1 á 2 minuutjes erin houden, temp regelen en ik kan binnen een minuut of 10 beginnen met bakken. Met wokkels duurde dit altijd aanzienlijk langer. Bovendien waren mijn wokkels altijd op leek het :P
en @Extigo
Ah ja ik heb ook een wcd aan de buitenkant van de schuur gemaakt voor mn mobiel lader en laptops vd kids.

ik heb nog een verfbrander ergens liggen dat werkte ook geloof ik.
Zal t eens proberen kijken of t beter werkt dan zo'n wokkeltje.
(bedrag maakt eigenlijk niet uit als je maar lol hebt. :-) )

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayRune
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:52
BakkerBolletje schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:54:
Gefeliciteerd,
Wat was de doorslagevende overweging om niet voor een keramische te gaan?
Voor mij persoonlijk:
- Prijs: een Big Joe kost €2000,00 (of net iets meer) voor hetzelfde formaat
- Het snel kunnen wisselen in temperatuur

En misschien ongegrond: maar ik heb het idee dat keramiek wat kwetsbaarder is.

Ik ben met name overtuigd door Baby Back Maniac (Youtube)!

[ Voor 3% gewijzigd door JayRune op 20-05-2021 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
voor 550 euro heb je al een 24" kamado. .. als je maar even goed zoekt :)
http://barbequekopen.online/collectie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
Heeft iemand de Kamado Joe Kettle al binnen?
Het lijkt mij een geweldig alternatief voor een betaalbare prijs.

https://www.kamado-nederland.nl/product/kettle-joe/

Alleen vraag ik me af of de maat overeen komt met de andere Joe's ivm side materiaal (keramische steen, grills, etc.. ) die je kan kopen.

[ Voor 30% gewijzigd door Zaratrass op 20-05-2021 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
kleefding schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:54:
Tja prijs verschil zal hem wel ergens in zitten :P
Een lada is ook een auto die van A naar B komt.
Vraag is hoe je de reis wilt ervaren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:31
kleefding schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:54:
Als websites niet eens de moeite nemen om een LetsEncrypt certificaat te installeren dan vertrouw ik ze nog minder.

En niet weten hoe je BarbeCue schrijft is ook niet echt positief.

[ Voor 9% gewijzigd door Ozzie op 20-05-2021 15:35 ]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ozzie schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:34:
[...]

Als websites niet eens de moeite nemen om een LetsEncrypt certificaat te installeren dan vertrouw ik ze nog minder.

En niet weten hoe je BarbeCue schrijft is ook niet echt positief.
Haha mee eens, hij levert wel iig :) Ik heb er eentje van hem, staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:19

zeroday

There is no alternative!

Experts ..
ik zit even te dubben of ik nu wel of geen kamado wil hebben. Of dat het een houtskook BBQ moet worden die aan de zijkant gestookt wordt.

Ik wil me namelijk wat minder druk maken over de de directe warmte of niet directe warmte ..
Nu zie je soms van die mooie video's waarin aan de zijkant het vuur is en dat de warmte naar het naastgelegen deel gevoerd wordt

Dat lijkt me me voor indirect erg makkelijk en praktisch en misschien wat minder voor 'direct' als je het vlees even van een mooi graatje of kleurtje wil voorzien.

Wat zijn hier de ervaringen? Kamado? of zo'n geval die ik nog even niet goed bij naam kan plaatsen ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
zeroday schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:02:
Experts ..
ik zit even te dubben of ik nu wel of geen kamado wil hebben. Of dat het een houtskook BBQ moet worden die aan de zijkant gestookt wordt.

Ik wil me namelijk wat minder druk maken over de de directe warmte of niet directe warmte ..
Nu zie je soms van die mooie video's waarin aan de zijkant het vuur is en dat de warmte naar het naastgelegen deel gevoerd wordt

Dat lijkt me me voor indirect erg makkelijk en praktisch en misschien wat minder voor 'direct' als je het vlees even van een mooi graatje of kleurtje wil voorzien.

Wat zijn hier de ervaringen? Kamado? of zo'n geval die ik nog even niet goed bij naam kan plaatsen ..
Ik denk dat je een offset smoker bedoeld? Helaas geen ervaring mee. Schijnt in het begin wat lastiger te zijn. Ook zijn die alleen geschikt om echt op te roken en direct barbecueën kan er dus niet op. Als je dat niet erg vind is het een goede optie.
Ik vind zelf een pellet smoker/grill fijner, die heb ik zelf, is een beetje hetzelfde principe alleen dan worden er houtpellets verbrand en is de temperatuur elektronisch geregeld. Eigenlijk een soort van elektrische hout-oven.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Experts ..
Je bedoelt idd een offset-smoker. Zo-eentje waar ook Aaron Franklin zijn beroemde Briskets in maakt.
Als je van hout stoken houdt en de buren dat geen probleem vinden, lijkt een offset smoker me geweldig. Ik houd het vooralsnog bij een Kamado. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:27

Dennis1812

Amateur prutser

Experts ..

Een steak of burger gaat je niet meer lukken.
Dat kan op een kamado wel perfect. Mijn keuze is snel gemaakt. Daarom staat er hier een kamado

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

wouter3 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:06:
[...]

Je bedoelt idd een offset-smoker. Zo-eentje waar ook Aaron Franklin zijn beroemde Briskets in maakt.
Als je van hout stoken houdt en de buren dat geen probleem vinden, lijkt een offset smoker me geweldig. Ik houd het vooralsnog bij een Kamado. :)
Inderdaad een offset smoker .. dat was um.. maar ik zie dat de voorkeur nog uit gaat voor een Kamado ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
wouter3 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:06:
[...]

Haha, die van Aaron zijn net zo groot als de gemiddelde Nederlandse achtertuin... Staat nog op mijn bucket list om een keer daarheen te gaan. 's Morgen om 5:00 uur in de rij zitten en dan uren later zijn legendarische vleesch proeven.

Maar @zeroday, als enige bbq zou ik een offset smoker afraden. Je kunt er dus inderdaad alleen op indirect roken. Daarnaast is het vervelend voor de buren als je in een rijtje woont. Plus dat een goede smoker, met dik plaatmateriaal, erg duur is. Een kamado is dan goedkoper en veelzijdiger.

P.S. Boek van Franklin is wel leuk leesvoer.

[ Voor 6% gewijzigd door Cass Casey op 20-05-2021 16:32 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:33

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vanavond voor het eerst de bastard aangestoken, gewoon even om rustig in te branden en de kamado te leren kennen.
Man man wat blijft dat ding mooi stabiel op temperatuur :o
Erg blij met de keuze om de webers eruit te doen en te vervangen voor een kamado.
Mocht iemand interesse hebben in een weber 57 zonder onderstel, pb me even

Zaterdag wil ik daadwerkelijk met de bastard aan de slag, ik heb oerhammetjes in de planning staan. Lekker low & slow om eens de kamado in de vingers te krijgen.
Morgen eens op zoek naar bastard pizza rotisserie :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:50
Als je een offset wilt neem dan wel een echte en niet die van bijv. Cranenbroek
Heb er hier 1 gehad voor de lol maar kreeg hem als offset nooit goed. Niet met hout, niet met kolen of briketten of met combinaties. Metaal was te dun om de warmte goed vast te houden
Uiteindelijk de briketten onderin gegooid en zo een directe en indirecte zone gecreëerd. Na 4 a 5 jaar of zo was ie op en doorgeroest. Maar voor die 80 euro of zo veel lol meegehad want door het formaat had je wel veel ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR808
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:56
Iemand nog tips omtrent pizza bodems?.... Zelf maken, kant en klaar?
Ik had er laatst van onze lokale supermarkt maar dat was wel een kleffe boel....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 16:31
TR808 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:23:
Ik had er laatst van onze lokale supermarkt maar dat was wel een kleffe boel....
Ik heb laatst kant en klare deegbollen van de Makro gekocht. Prima bodem!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Togi
Zelf maken
Je kan bijv die rode pakjes Tua Farina van de Appie nemen

Of hier kijken Het Grote Zelf Pizza Bakken topic - Deel 2

Het werk om zelf te maken valt mee maar je moet het ff plannen.
Vaak maak ik ‘s ochtend het deeg (meestal 1kg) en laat het een paar uur rijzen. Daarna splits ik het in porties en laat het gekoeld verder rijzen.
Maar in het pizza topic kan je veel meer tips halen (want ik weet dat mijn methode ook nog niet perfect is, maar wel beter dan kant en klaar 😉)

[ Voor 53% gewijzigd door Togi op 20-05-2021 22:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zelf maken is veel lekkerder. Kost een kwartier, twintig minuten aan kneedwerk en wat rijstijd (1-48u, afhankelijk van wat je kunt wil). Verder die het pizzatopic for the win.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het begint allemaal onschuldig ;)
Maar uiteindelijk schiet je door, en maak je 3 dagen van te voren je deeg, en probeer je elke keer weer te verbeteren ;)

kijk de filmpjes in het pizza topic, onlangs een paar bijgezet en experimenteer ....
Het kan zoveel beter dan een Dr Oetker diepvries, of nog erger, zo'n prefab pakket waar geen pizzadeeg inzet, maar een brooddeegje met extra bakpoeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:57
sNielz123 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:16:
Ik ben vorige maand jarig geweest en heb als kadotip een brander doorgegeven van 100+ euro :)
Mijn schoonvader heeft die gekocht. Heb hem nog niet gezien ivm corona, maar het had dus ook wel wat goedkoper gekund :X 8)7

Wil hem ook gebruiken om roosters schoon te maken.
Kan mogelijk nog retour afzender toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
FreshMaker schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 03:21:
[...]

Het begint allemaal onschuldig ;)
Maar uiteindelijk schiet je door, en maak je 3 dagen van te voren je deeg, en probeer je elke keer weer te verbeteren ;)
Het is idd net bbq-en. Veel geexperimenteer met meel soorten (bij bbq-en zijn dat je rubs), basis pizzasausen (bbq saus), rijs tijden (marinade tijd), temperatuur en beleg.
En voor je het weet heb je allerlij spullen zoals een goede schep, snijder, steen of zelfs een pizzaoven.

Gevolg is wel dat ik hierde kids van 7 en 9 al geen eens meer een diepvries pizza voorgeschoteld krijg (ze willen het weleens eten als er geen keuze is maar dan alleen ze er een tube knoflooksaus op leegspuiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

welke alternatieven gebruiken jullie voor alufolie en wanneer ?

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
vso schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:55:
Vers houd folie als ik bakjes met eten afdek in de koelkast, maar dat bedoel je vast niet :)

Sorry, bijna-vrijdag-middag-modus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:27
Ik gebruik alleen aluminiumfolie of slagerspapier:
https://www.vuurenrook.nl...er-paper-750mm-x-50m.html

Meestal aluminiumfolie, maar wanneer ik de bark/korst wat harder wil houden, bijvoorbeeld bij short-ribs, dan gebruik ik slagerspapier.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
Ik heb wel eens Butcher paper gebruikt maar te weinig ervaring ermee om te zeggen wanneer het veel beter is dan Alu folie.

Pitmaster X had het er laatst wel over in 1 van zijn vlogs waar ie aangaf dat het bij bijv 321 spareribs niet veel uitmaakte maar bij grote steaks over langere periodes Butcher paper wel een ander/beter resultaat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@Extigo & @Togi thx slagerspapier was het woord was wat ik bedoelde ..

ik heb een pelletgril ding .. en ik wil het vlees naar de "next" level tillen ..

Wat ik tot op heden doe is eigenlijk in dat ding mikken, en vervolgens min of meer serveren .. vaak word er wel opgemerkt dat het vlees nogal "koud" is .. (bv 1 kilo/blok vlees)

De next level denk ik te halen door het vlees langer te laten rusten .. (in alufolie of slagerspapier) en dan weer op te warmen :? ... en als ik opwarm hoe doe ik dan het beste ? kort en heet lijkt me niet de gewenste methode maar ik wil het ook niet door laten garen ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
vso schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:16:
@Extigo & @Togi thx slagerspapier was het woord was wat ik bedoelde ..

ik heb een pelletgril ding .. en ik wil het vlees naar de "next" level tillen ..

Wat ik tot op heden doe is eigenlijk in dat ding mikken, en vervolgens min of meer serveren .. vaak word er wel opgemerkt dat het vlees nogal "koud" is .. (bv 1 kilo/blok vlees)

De next level denk ik te halen door het vlees langer te laten rusten .. (in alufolie of slagerspapier) en dan weer op te warmen :? ... en als ik opwarm hoe doe ik dan het beste ? kort en heet lijkt me niet de gewenste methode maar ik wil het ook niet door laten garen ..
Moet het niet gewoon langer erop als het nog koud is? Even meten voordat je het eraf haalt. Een stuk vlees van een kilo word niet zomaar koud van even rusten. Dat duurt echt wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ga je wel naar de juiste kern temperatuur? Want dan kan t niet koud zijn?

Verwarmde borden vind ik geweldig trouwens om iets langer warm te houden.

[ Voor 34% gewijzigd door Dennis1812 op 21-05-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Ozzie schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:20:
[...]

Moet het niet gewoon langer erop als het nog koud is? Even meten voordat je het eraf haalt. Een stuk vlees van een kilo word niet zomaar koud van even rusten. Dat duurt echt wel even.
misschien zat inderdaad de thermometer er niet diep genoeg in, maar ja het rusten voor x tijd (15 min - uur ?) is meer dat de rooksmaak /smaken wat meer door het hele vlees kan trekken ..

Daarna wil ik het eigenlijk alleen maar opwarmen

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
Rusten doe ik meestal 10-15 minuten onder alu dat ik er licht overheen gevouwen heb om de bark heel te houden.
Evt op een ververwarmd bord (al heb ik nu in mijn nieuwe huis geen borden warmer meer)
Meestal haal ik het vlees eraf op het moment dat we beginnen en zet ik de kinderen aan de groenten etc en als ze dat op hebben gaat het folie eraf.

Maar kan mij voorstellen dat sommige mensen het dan als minder heet ervaren. Mijn vrouw heeft bijv een lode pijp en geeft dan ook geregeld de opmerking dat ze het koud vind terwijl et voor mij prima is (eigenlijk heb ik het idd nooit gemeten wat het verschil is na 10 min)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:17

Bluebe

Roar

Iemand die nog een betrouwbare online aanbieder kent die de Bastard Urban Large 2021 compleet nog beschikbaar heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
bakpapier, onder een stokbrood

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

greatgonzo

schit-te-rend!

prima recept...

https://rutgerbakt.nl/all...f-pizzadeeg-maken-recept/

vorige week de avond ervoor het deeg gekneed, toen in de koelkast, en daarna voor het bereiden even een paar uur op temperatuur laten komen, smaakte top!

Mijn ervaring met (brood)deeg is in zijn algemeenheid: klef deeg wordt veroorzaakt door
- teveel water
- te kort gekneed
- te hard gerezen.

En, om het handbaar te houden en te voorkomen dat het gaat plakken, heb ik Semola/Griesmeel gebruikt op de bodem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Bluebe schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:21:
Iemand die nog een betrouwbare online aanbieder kent die de Bastard Urban Large 2021 compleet nog beschikbaar heeft?
Volgens mij zag ik em bij de Sligro ook in de folder staan. Weet alleen niet zeker meer of 't de compleet versie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-05 17:02
Is inderdaad wel de Complete maar niet de Urban bij de Sligro.

Prijs is wel erg goed € 1.087.79 (€ 899 Ex. Btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tante Truus
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10:15
Gadgeteer schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:13:
[...]

Wacht tot de warmte begint in de zomer. Met de warmte begint ook de geur.
Ik heb het meegemaakt, al hielden ze de hokken nog zo schoon. Ruiken ga je het.
Dat is helaas een enorme understatement. En dan nog de vliegen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tante Truus
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10:15
Experts ..

Ik denk dat je eerst eens moet gaan bedenken wat je wilt maken? Ga je voor de klassieke worstjes en sate en hambo’s? Wil je pulled pork? Wil je entrecote of cote du boeuf? Als steak of snij je zelf de plakken (steaks)?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 15:08

ShockWave

Lost it somewhere

Goedendag allen, ik heb dit topic even snel bekeken nadat ik hier per ongeluk tegenaan liep een paar dagen geleden, leuk topic om eens goed door te nemen.
Ik kwam vooral kant en klare BBQ's tegen maar ik heb er vorigjaar zelf een vertical smoker gemaakt, gewoon omdat het kan.. :9
Laservaring had ik niet maar gewoon aan de slag en kijken waar het schip strand met deze creatie.
Ondertussen al wat kip, ham en pulled pork gemaakt wat wel door de buren werdt gewaardeerd :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_pWIz0CuNhPer9Yh2gHMNpL1mgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dz0qSg76NIdRCwWr9ixobSzU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pq0s8278eGLkDk1EQ4-MXtB7C88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OXDBAqbIhV011wSxYw5lLY8S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cVE3FQLbf6iyADPdQIKYWrUTZQE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9CH59ViAxPSDBcdysg9h5ecN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZlYuR5iBQborC1XTP2NvGJEClg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LG2N4gYIcqZ6K8pgiL9enfrX.jpg?f=fotoalbum_large

Het volgende project ligt alweer klaar omdat spareribs wat lastiger zijn in een vertical smoker en ik eigenlijk ook gelijk een onverwoestbare BBQ wil hebben om te kunnen grillen.....
:+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vF--6s_GlWDMqJ4r3eJKnU0JR7s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7RthkzUwDuSKHF55gUIfGZ3N.jpg?f=fotoalbum_large

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:43

The Legend

*Plop*

Heeft iemand toevallig onlangs nog een KJ Classic 2 gekocht? In de folder van de Bauhaus stond dat de 2 nu ook aluminium zijtafels heeft, klopt dat? Heb ook al een keer gelezen dat de Masterbuilt inmiddels ook geleverd wordt met alu tafels, dus het zou kunnen natuurlijk.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ozzie schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:20:
[...]

Als je het opwarmt zal je alleen de buitenkant opwarmen...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

The Legend schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:44:
Heeft iemand toevallig onlangs nog een KJ Classic 2 gekocht? In de folder van de Bauhaus stond dat de 2 nu ook aluminium zijtafels heeft, klopt dat? Heb ook al een keer gelezen dat de Masterbuilt inmiddels ook geleverd wordt met alu tafels, dus het zou kunnen natuurlijk.
Daar werd mijn 1 vorig jaar ook mee geleverd. Dus lijkt me dat de 2 het ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ShockWave schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:07:
Het volgende project ligt alweer klaar omdat spareribs wat lastiger zijn in een vertical smoker en ik eigenlijk ook gelijk een onverwoestbare BBQ wil hebben om te kunnen grillen.....

[Afbeelding]
Word dat een gas bbq? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

tante Truus schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:57:
[...]

Ik denk dat je eerst eens moet gaan bedenken wat je wilt maken? Ga je voor de klassieke worstjes en sate en hambo’s? Wil je pulled pork? Wil je entrecote of cote du boeuf? Als steak of snij je zelf de plakken (steaks)?
vaak low en slow .. voor het snelle meuk heb ik een gas bbq..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 14-09 07:30
Morgen heb ik eters dus gisteren Spare-ribs gehaald bij de Sligro.
Meteen een kogelbiefstuk aan 1 stuk van 1,1kg meegenomen. Die is voor maandag.

Vandaag al vast de aardappels schillen en frieten voorbakken. Morgen na de ribs nog een paar burgertjes en worsten erop.

Voor de mensen die online zoeken naar een kamado: Denk er ook eens aan om je lokale shops te sponsoren, scheelt vaak maar een paar tientjes, maar de service en eventuele garantieafhandeling is vaak stukken beter.
Het is geen verwijt maar ik merk bij mezelf dat ik het soms ook gewoon vergeet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Tip, voor de bewaarders en (droog) marineerders, vanaf vandaag bij de Aldi een Vacumeermachine voor €25.
Heb er net één gehaald en werkt perfect, niet teveel lawaai, brede seal. Stukje zelfgerookte kaas vacuum getrokken, ziet er goed uit
https://www.aldi.nl/aanbi...hine-651-1-0.article.html

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:17
ShockWave schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:07:
Goedendag allen, ik heb dit topic even snel bekeken nadat ik hier per ongeluk tegenaan liep een paar dagen geleden, leuk topic om eens goed door te nemen.
Ik kwam vooral kant en klare BBQ's tegen maar ik heb er vorigjaar zelf een vertical smoker gemaakt, gewoon omdat het kan.. :9
Laservaring had ik niet maar gewoon aan de slag en kijken waar het schip strand met deze creatie.
Ondertussen al wat kip, ham en pulled pork gemaakt wat wel door de buren werdt gewaardeerd :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[YouTube: Vertical smoker]

[Afbeelding]
https://www.horecaworld.biz/vleeshaak-rvs-l-20-cm-852210
vleehaak nemen voor ribs :)

verder respect voor je creatie, ik heb ooit ook nog is alles uitgetekend, maar durf het toch niet aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:38
Na weken lang hier gelurkt te hebben en het besluit om een Kamado te kopen was het vandaag zover om een eerste gerecht te maken. Gekozen voor spareribs 321.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dlW1mCZ2tgYfdrhMMLyy_O-_txU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oqPMKjIQPsofzPgQgP8OGrEf.jpg?f=user_large

Resultaat was dat het vlees super lekker mals was, zelfgemaakt bbq saus was erg lekker bij proeven, maar te complex en overheersend op het einde van de spare ribs, dus nog een beetje tweaken.

Morgen gaat de zalm erop, die ligt ook alvast in de rub. Mooi hobby erbij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:48
Ik heb mijn oog laten vallen op de Phantom Plancha ring van The Bastard. Zou in de zomer van 2021 te koop komen. Beschrijving is als volgt:

Het product met een anti-aanbak laag, The Bastard Phantom Plancha. Door de speciale behandeling is het metaal extra sterk. De coating hoeft niet te worden voorbehandeld en blijft voor altijd zitten. Dit maakt de plancha ook vaatwasser bestendig.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0464/0089/7185/products/BB653_1024x1024@2x.jpg?v=1613580255

Mensen die hier toevallig iets van gehoord of gezien hebben bij een winkel? Ben vooral benieuwd wat voor metaal het is en of het net zo lekker werkt als een gietijzeren halve grillplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:30
Morgen staat voor het eerst short ribs op de planning! Heb bijloek 1,1 kg gehaald, nu zit er maar 1 bot in, iemand toevallig een idee hoelang het ongeveer gaat duren? Zou wel rond 1800 uur willen eten want er eten vrienden mee..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Zo vandaag even picanha op de kamado geprobeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rI3paEpQMQqVMQGeSTtQYO5uMCY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ijBeDK9Y11B6VwMF2WPMzHOp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2TsP0QtKP5EgUDiSdAEFdato5c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yL8TCEshsrW9u6dsshKZ4P4X.jpg?f=fotoalbum_large

Prima gelukt! De Moeders en vriendinnen waren de kinderkamer opnieuw aan het verven, mocht papa mooi het vlees klaarmaken. Echt genieten bij elke hap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:48
incomer schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:37:
Morgen staat voor het eerst short ribs op de planning! Heb bijloek 1,1 kg gehaald, nu zit er maar 1 bot in, iemand toevallig een idee hoelang het ongeveer gaat duren? Zou wel rond 1800 uur willen eten want er eten vrienden mee..
Uurtje of 8/ 9 ben je wel bezig in totaal, beter iets te vroeg beginnen en warm houden in folie in een oven op 80 gr. Volg het recept van Noskos.
1,1 kg? Dan zijn jullie geen grote eters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:32
incomer schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:37:
de laatste keer dat ik short ribs maakte 2 X 1kg) duurde het 3,5 uur. Met wrappen bij 70C. reken nog zeker een half uur rusten erbij.

Dome stond rond de 110C.
maar ik heb ook wel eens een stuk gehad die aanzienlijk meer tijd nodig had, een uurtje of 6 a 7.

Als je vroeg begint en je hebt tijd over, laat de rib ingepakt en warm hem op een lage temperatuur 80/90C weer op. Eventueel met een beetje boter in de folie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0PXc26bNT8qLWJbou0yIQqwgZBU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/iYRJ07djcDsRscEJ3jJAEJY7.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h609UI2dbuRKxd_Q02i2mk4K520=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ns2ZoRdImX2FeiyBKUwAziI4.jpg?f=fotoalbum_tile

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

BAM!
Braaihok verbouwing klaar, op een paar kleine details na, maar dat komt in de loop van de dagen nog wel.
Bastard Large 2021 in het midden van het grote werkblad. Vanochtend pizza rotisserie accessoire gehaald.
Onder de Bastard is nu een klep voor opslag. Linkerkastje wil ik nog voorzien van legplanken zodat ik daar mijn servies kwijt kan.
De braai eindelijk weer eens kunnen aanvullen met vers (maar droog) hout.
Ik was zo druk bezig met het klussen dat ik de tijd niet eens in de gaten had, en te laat besefte dat ik bij lange na niet genoeg tijd meer had om oerhammetjes te maken. Het werd pasta :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KyJOGB_W9iKxujBvW_6kaOYq64M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fAKwsQZknhTtVuB5bfw0bCmr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTS8_iAgvwn0TnRWTf8uwuyQK6w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iuAzs09oOkVO3EPt3uGFuVl6.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:47

Stimulate14

⭐⭐⭐

Koffie schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:25:
BAM!
Braaihok verbouwing klaar, op een paar kleine details na, maar dat komt in de loop van de dagen nog wel.
Bastard Large 2021 in het midden van het grote werkblad. Vanochtend pizza rotisserie accessoire gehaald.
Onder de Bastard is nu een klep voor opslag. Linkerkastje wil ik nog voorzien van legplanken zodat ik daar mijn servies kwijt kan.
Ik was zo druk bezig met het klussen dat ik de tijd niet eens in de gaten had, en te laat besefte dat ik bij lange na niet genoeg tijd meer had om oerhammetjes te maken. Het werd pasta :+

[Afbeelding][Afbeelding]
:D Wow man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Koffie schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:25:
BAM!

[Afbeelding][Afbeelding]
Super mooi! Heb je nog iets van afzuiging daar?

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Devil schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:33:
[...]

Super mooi! Heb je nog iets van afzuiging daar?
Thanks. Vooralsnog niet nee. Met de 2 webers ook nooit issues gehad, dus ik ga het wel zien in de praktijk.
tijdens het gebruik van de braai wil er wel eens rook de ruimte inslaan ipv omhoog, maar ik heb nog nooit een mistig braaihok gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Koffie schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:35:
[...]

Thanks. Vooralsnog niet nee. Met de 2 webers ook nooit issues gehad, dus ik ga het wel zien in de praktijk.
tijdens het gebruik van de braai wil er wel eens rook de ruimte inslaan ipv omhoog, maar ik heb nog nooit een mistig braaihok gehad :)
Mooi dat je er geen last van hebt dan. Voor de zekerheid misschien wel een CO melder ophangen?

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Devil schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:40:
[...]

Mooi dat je er geen last van hebt dan. Voor de zekerheid misschien wel een CO melder ophangen?
Nah gaat vast meevallen, hij is bijna voor 50 procent open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

zijn er hier ook mensen die het low and slow doen met 'slagers papier' / butcher paper ipv aluminium folie?

Ik heb wat video's gezien waarvan men 'zegt' dat het lekkerder zou smaken, maar ik zie niet veel verschil qua 'sappigheid' zo op de videos. Dat spul is wel reteduur dus voor aanschaf eens wat ervaringen horen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

zeroday schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:45:
zijn er hier ook mensen die het low and slow doen met 'slagers papier' / butcher paper ipv aluminium folie?

Ik heb wat video's gezien waarvan men 'zegt' dat het lekkerder zou smaken, maar ik zie niet veel verschil qua 'sappigheid' zo op de videos. Dat spul is wel reteduur dus voor aanschaf eens wat ervaringen horen ..
Zelf nooit gebruikt, wel alu folie.
Men zegt dat butchers paper meer ademt dan alu,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Butchers paper word vooral gebruikt bij shortribs en brisket e.d. zodat je bark goed blijft bij het inpakken. Bij het inpakken met alufolie word het te vochtig binnen in en verdwijnt de bark weer.

Ik heb het ook nooit gebruikt, maar ik heb ook nog geen brisket gemaakt :)
Vind het ook wel erg duur, dus denk niet dat ik het snel ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Ozzie schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:58:
Butchers paper word vooral gebruikt bij shortribs en brisket e.d. zodat je bark goed blijft bij het inpakken. Bij het inpakken met alufolie word het te vochtig binnen in en verdwijnt de bark weer.

Wel een keer brisket, maar toen het klaar was mocht het die naam niet meer hebben .. #mislukt dus ;)
ik heb namelijk altijd het idee dat mijn ribs ook te vochtig blijven .. Ze blijven erg smakelijk en ze vallen uit elkaar, maar even affikken is er dan niet meer bij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:30
D.deJong schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:55:
[...]

Uurtje of 8/ 9 ben je wel bezig in totaal, beter iets te vroeg beginnen en warm houden in folie in een oven op 80 gr. Volg het recept van Noskos.
1,1 kg? Dan zijn jullie geen grote eters.
Ah dan hou ik de 8 uur gewoon aan, had inderdaad ook het gevoel dat het vrij weinig is, vriendin had de bestelling opgehaald voor 4/5 man. Dus heb voor de zekerheid nu alvast een bavette ook uit de vriezer gehaald mocht het echt te weinig zijn..

Bedankt voor de tips!

Edit:
Vannochtend om kwart voor 10 het vlees erop gelegd, meater geeft aan dat het over anderhalf uur al klaar is (91 graden), hij is inmiddels ook al 40 graden intern. Zou de stall het proces nog verlengen dat het vanavond pas klaar is of moet ik het gewoon als lunch gaan maken haha

[ Voor 19% gewijzigd door incomer op 23-05-2021 10:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 14-09 07:30
Komende tijd veel eters dus 9kg friet voorgebakken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zg30eUFe23x3xMBO94_Dc9UcVrE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XyEZT296E1HA7C39J49Me69A.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmiddag de eerste dus de ribs liggen er al op
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmznBT4OMM0WGdvjz1mVw_XtHeo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6SiwtjpDyoiWRY5aO00WwQPE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
zeroday schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:45:
Dat spul is wel reteduur dus voor aanschaf eens wat ervaringen horen ..
34 euro voor 100m?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Ozzie schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:58:

Wat is "duur" .. ? voor 30m gedeeld door prijs oid valt het best mee per "lengte" .

kan je zeker een brisket adviseren :)

[ Voor 9% gewijzigd door vso op 23-05-2021 12:09 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Al een aantal jaren ligt er een ongebruikte gold smoke generator van het merk point-vergule in de schuur. Vanwege het aanhoudende koude en natte but weer de stoute schoenen aan getrokken en me op het pad van 'koud roken' gestort.

Na het nodige gelezen te hebben gekozen voor een bereiding op YT die me aansprak.

Naar de Sligro voor een hele zalmzijde met vel.

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/bge/zalmcold/zalmzijde.jpg

Na wat trim werk en controle op achtergebleven graatjes.

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/bge/zalmcold/zalmtrim.jpg

Mengsel van
-2 delen zeezout
- 1 deel rietsuiker
-gekneusde piment /zwarte peper
-citroen zest

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/bge/zalmcold/brine.jpg

Bedje op folie voor velkant.

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/bge/zalmcold/brinefolie.jpg

Met verse dille

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/bge/zalmcold/zalmdille.jpg

Vacuüm getrokken voor 24 uur in koelkast.

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/bge/zalmcold/zalmvacum.jpg

Zalm uit de folie en zout etc. afgespoeld en droog gedept.

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/bge/zalmcold/fileafgespoeld.jpg

Na 24 uur in de koeling.

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/bge/zalmcold/file24rust.jpg

Jl. donderdag was het weerbericht gunstig en de setup gemaakt om te gaan roken. Parasol opgezet om schaduw te garanderen.

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/bge/zalmcold/rooksetup.jpg

Filet op Q.

Het aansteken van de cold smoke generator was nog een dingetje. De bijgeleverde rookmot ging keer op keer uit. Gelukkig had ik nog rookmot die we gebruiken in de Camerons rookoven en die deed wat het moest doen.

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/bge/zalmcold/file%20op%20%20Q.jpg

Na 8 uur roken.

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/bge/zalmcold/na8uurroken.jpg

Filet in twee porties verdeeld en vacuüm verpakt voor minimaal 48 uur in de koeling.

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/bge/zalmcold/48uurrust.jpg

Gisteren was het eindelijk zover en 1 moot in plakjes gesneden met het Takamura mes en natuurlijk wat voorproef werk :)

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/bge/zalmcold/zalmgesneden.jpg

Bagel met Philadelphia roomkaas, zalm, uienring, bieslook en kappertjes.

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/bge/zalmcold/zalmbagel.jpg

Zalm smaakte geweldig met een subtiel rookaccent.

Volgende keer in ieder geval een goede rookmot, dus dat wordt nog even uitzoeken welke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Mochten er nog mensen met Makro toegang zijn:
Alu bakjes (10 stuks) van tarrington house zijn er voor 3 euro ex BTW en ook een vouwbare ribrack van RVS voor 6 euro ex BTW.

En ik heb ribfingers mee ipv ribben 8)7
Iberico ribfingers a 12,50 ex btw/kg

[ Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 23-05-2021 14:17 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:02
Een WSM 47cm besteld. Dinsdag wordt die bezorgd en mag die samen met de MTP en WGA staan. O+
Voor nu voorlopig de laatste keer roken op de MTP met spareribs en een buikspek. Ben echt heel benieuwd naar de WSM! *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Kan je niet een paar moink ballen op de Q smijten bij de rib fingers? Sure schatje, sure... 8)7

Ik denk dat ik maar ga kijken voor een extra Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Chevy454 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:42:
Kan je niet een paar moink ballen op de Q smijten bij de rib fingers? Sure schatje, sure... 8)7

Reden voor een Big Joe erbij te zetten?

Of een extra verdieping en dan hier boven nog wat ballen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:43:
Reden voor een Big Joe erbij te zetten?

Of een extra verdieping en dan hier boven nog wat ballen
Extra verdieping en dan daarbij een extra Q :p
But please bear in mind, we are with 2 people 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Chevy454 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:45:
[...]

Extra verdieping en dan daarbij een extra Q :p
But please bear in mind, we are with 2 people 8)7
2 personen betekent 2 kamados? Ieder 1. Eerlijk alles delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Chevy454 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:42:

iemand heeft twee webers in de aanbieding...... O-)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Iemand ervaring met deze Kamado,?
Zou het zelf willen gebruiken voor stukken vlees op te roken en low en slow.
Denk aan pulled porc, buikspek zalm ect...

Zag er op zich netjes uit, stebig rooster, veren in het deksel scharnier.
Genoeg ruimte voor een stevig stuk vlees 37cm diameter.

Min puntje wat ik zo 1,2,3 zag was geen aslade.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B9UuIRxQsBL-24Jl6Crc-ImcDug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ypvTdssA2YkylNfDGijVOicQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfBqQxezjOyz7Iq08q-3Pptl5Ds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VsDyV6lSFqMfkmbZ1avr5WEm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Al die kleintjes zijn om en nabij hetzelfde.
Doen wat ze moeten doen maar ivm de lage prijs zijn er concessies op t gebied van zaken als een salade, meegeleverde accessoires, garantie of kwaliteit keramiek/scharnieren.

Om te beginnen zijn het meestal prima dingetjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

BakkerBolletje schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:48:
Iemand ervaring met deze Kamado,?
.
Valt onder de categorie tuincentrum merken
Zou het zelf willen gebruiken voor stukken vlees op te roken en low en slow.
Denk aan pulled porc, buikspek zalm ect...

Zag er op zich netjes uit, stebig rooster, veren in het deksel scharnier.
Genoeg ruimte voor een stevig stuk vlees 37cm diameter.
Houd er rekening mee dat bij indirect je rooster net zo groot is als je deflectorplate.
en dus niet rand tot rand. moeilijk in te schatten (met jou foto's) maar mijn 16 inch is net genoeg voor pulledpork en spareribs indirect. zijkanten neigen tot aanbranden door de hete luchtstroom langs de deflectorplate.
Min puntje wat ik zo 1,2,3 zag was geen aslade.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zal vast prima zijn als "tweede grill" of eerste met beperkingen.
als de prijs laag is kan je altijd kijken of je het bevalt. zo niet koop je een echte en hebt je een "tweede grill" voor bits en pieces ;-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zaratrass
Lekker dagje met de vrienden formule 1 kijken. Een van de jongens kwam met het idee om shotgun shells te maken. Lekker met een speciaal biertje erbij! Ennn natuurlijk Max 1

Ondertussen staat de slowcooker nog te pruttelen voor pulled chicken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d29oGx5WjVjl9qIl8nk4dpuAhOs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9pe2NtiZusvRWDbtq6tj9uE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7-tEQbRNovNrdoAD9lFqJu-Ksw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IVJFnxds4FHns6tjRe2qUgtQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0tit4g8bSeZuSnS13XoZHY1Xfzs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DZ4z1gRa1mUA7XwyFkFWCNAq.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Zaratrass
Shotgun shells?
ziet er lekker uit.
recept?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
copykat schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:31:
@Zaratrass
Shotgun shells?
ziet er lekker uit.
recept?
Zijn heerlijk, vullen wel enorm trouwens!

http://www.bbqforum.nl/fo...met-gehakt-en-mozzarella)

Ik heb ze een uurtje in de koelkast gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door Zaratrass op 23-05-2021 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:54
Voor morgen een Iberico nek van 1.3kg uitgelegd.
Normaal zou ik voor pulled pork goed rubben en tot 95 graden verwarmen.
Bij Iberico ribben doe ik normaal alleen maar pezo, zou ik dat bij de nek ook aanhouden? Of misschien toch een rub erop doen? Hoef niet perse erg uitgesproken smaken te hebben. Proef liever de smaak van het vlees zelf.

Wie heeft het eerder gemaakt en heeft tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zaratrass schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:27:
Lekker dagje met de vrienden formule 1 kijken. Een van de jongens kwam met het idee om shotgun shells te maken. Lekker met een speciaal biertje erbij! Ennn natuurlijk Max 1

Ondertussen staat de slowcooker nog te pruttelen voor pulled chicken.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Die shotgun shells zien er goed uit! Was de pasta goed gaar? Ga deze morgen is proberen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Michieas schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:42:
Bij Iberico ribben doe ik normaal alleen maar pezo, zou ik dat bij de nek ook aanhouden? Of misschien toch een rub erop doen? Hoef niet perse erg uitgesproken smaken te hebben. Proef liever de smaak van het vlees zelf.

Ik zou het bij pezo houden. Smaakt het dan alsnog niet naar wens dan kun je altijd saus of kruiden toevoegen. Verwijderen is lastiger.

Voor wat betreft die tuincentrum kamado: geinig maar ook niet meer dan dat . Kan dus prima zijn voor veel mensen. Een aslade zou ik niet zo missen maar inderdaad je maximale vleesgrootte is veel kleiner dan de roostergrootte.

Accessoires is mogelijk ook lastig, kijk vtv even wat er te krijgen is als je daar belangstelling voor hebt.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Teknix1982 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:52:
[...]

Die shotgun shells zien er goed uit! Was de pasta goed gaar? Ga deze morgen is proberen denk ik :)
Ja was geen probleem.. kleine side note: ik heb een Snake in mijn ever gelegd en een bak met kokend water gebruikt. Misschien dat het extra heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Zaratrass schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:24:
[...]

Ja was geen probleem.. kleine side note: ik heb een Snake in mijn ever gelegd en een bak met kokend water gebruikt. Misschien dat het extra heeft geholpen.
Wat bedoel je met die sidenote? Heb de zin een paar keer gelezen maar begrijp hem niet helemaal :p

Maar las ook in jouw link dat het met 1h15min op 135 graden wel goed komt. Ik ga het morgen proberen denk ik. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Teknix1982 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:54:
[...]

Wat bedoel je met die sidenote? Heb de zin een paar keer gelezen maar begrijp hem niet helemaal :p
Hij heeft de snake methode gebruikt. Ik denk dat 'in mijn ever' een autocorrect voor sloowcoker oid is? :)
YouTube: Charcoal Snake Method on a Weber BBQ Kettle - Que Tips - Whisky and BBQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Koffie schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:26:
[...]

Hij heeft de snake methode gebruikt. Ik denk dat 'in mijn ever' een autocorrect voor sloowcoker oid is? :)
YouTube: Charcoal Snake Method on a Weber BBQ Kettle - Que Tips - Whisky and BBQ
ever = Weber...
"ik heb een snake in mijn weber gelegd en een bak water ernaast.."
(t water gaat vanzelf koken met 100 graden. dus je hoeft geen "kokend water" toe te voegen. >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ah thanks voor de toelichting. Heb het filmpje gezien. Snap nu wat er bedoeld wordt. Dacht dat het een auto correct fout was. Deze methode is niet van toepassing op mijn egg dus ik ga gewoon indirect. De cannelloni is inmiddels gevuld met het mengsel. Ben erg benieuwd vanmiddag. Thnx voor het idee @Zaratrass :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
copykat schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:29:
[...]

ever = Weber...
"ik heb een snake in mijn weber gelegd en een bak water ernaast.."
(t water gaat vanzelf koken met 100 graden. dus je hoeft geen "kokend water" toe te voegen. >:) )
Weber indd.... Ik doe er kokend water in zodat de energie van de kolen niet eerst het water hoeft te verwarmen :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Eerst een proefrun gedaan, ze zijn heerlijk geworden!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3y3aDgNdQG5bwPxvPdYkwEZxC5s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OIAO2FKlH15IfXBoyYujQ9cz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IoWNo6952rJ62ZYG9fsLetjpVno=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tQYPSaL4HLlez37KDiqxOLVO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vitWTHqt9T-Wnc-Aga3Rc8-fuy8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ChkgHldOkhZKvbjeMHHNqd4H.jpg?f=fotoalbum_large
Zaratrass schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:45:
[...]

Weber indd.... Ik doe er kokend water in zodat de energie van de kolen niet eerst het water hoeft te verwarmen :)
Ik heb koud water in een druipbak gedaan. Uurtje op ongeveer 140 graden in de egg. Dan bestrijken met het sausmixje en na 15 min draaien en opnieuw insmeren en cheddar erop. Cannelloni was perfect gaar. Enige nadeel was dat ik de ronde bacon had, die scheurde soms los. Maar de smaak was echt goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Laatst online: 12:25
The Legend schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:44:
Ik heb de meine zo'n 3 weken terug (eindelijk) ontvangen, idd met allu zijtafels!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
Teknix1982 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:30:
Eerst een proefrun gedaan, ze zijn heerlijk geworden!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Ik heb koud water in een druipbak gedaan. Uurtje op ongeveer 140 graden in de egg. Dan bestrijken met het sausmixje en na 15 min draaien en opnieuw insmeren en cheddar erop. Cannelloni was perfect gaar. Enige nadeel was dat ik de ronde bacon had, die scheurde soms los. Maar de smaak was echt goed.
Heel cool! Fijn dat ze hebben gesmaakt (kon ook bijna niet anders) ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
Die shotgunshells zien er wel leuk uit. Dat ga ik ook een keer proberen :)
Weer eens wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:43

The Legend

*Plop*

Stefmeister schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:57:
[...]

Ik heb de meine zo'n 3 weken terug (eindelijk) ontvangen, idd met allu zijtafels!
Dus dan is het enige echte verschil met de 3 nog de sloroller en het kolenmandje?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
@TecTo heb je een link van je meubel?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Braaihok post geupdate :+

Vandaag eindelijk de tijd gehad om eens de kamado te gebruiken. In de vriezer had ik nog oerhammetjes liggen, dus dat was een mooi stukje vlees om lekker langzaam te garen.
Wat een topapparaat zeg! Temperatuur is retestabiel en wat een genot dat je gewoon 1 lange sessie kunt doen zonder houtskool bij te hoeven vullen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTK2cZ76-6ZyEEY39Nl39temyZ0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9BdxDq0Bh0nMobr3lvTGILsK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uU1YZfsOxU4_mqicqIyR_nQyLBA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mT8LqhPv5nIcc5SwYI1cx79y.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hY6tTvtm63O4cZoGqWPUabON6RQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZthSAecM8FetIN7Vo3l8J31.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Koffie heb je nog een receptje voor die oerhammetjes?
Hier waren enthousiaste reakties knagen op een stokje...
Vond er wel een paar online.
Doe je vooral lakken of ook een rub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleK
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10:08
Michieas schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:42:

Wat heb je er uiteindelijk mee gedaan? Heb ook nog 1.5kg liggen, en zit met dezelfde vraag. Op Iberico ribbetjes vind ik pezo ook het lekkerst. Maar bij pulled pork twijfel ik toch.
Pagina: 1 ... 154 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism