Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 155 ... 329 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

copykat schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:37:
@Koffie heb je nog een receptje voor die oerhammetjes?
Hier waren enthousiaste reakties knagen op een stokje...
Vond er wel een paar online.
Doe je vooral lakken of ook een rub?
Ik ze eerst in de rub gezet en daarna indirect op de bbq voor iets van 2 a 2.5 uur met wat kersenchunks.
Daarna in een alu bakje met wat boter, honing en basterdsuiker. Alu bakje afgesloten met alufolie. Circa een uurtje laten staan.
Uit het bakje halen en een saus blenden van dingen die lekker zijn en je hebt staan (ik gebruikte wat vocht uit het bakje, een beetje whisky, wat sauzen uit de koelkast en wat rub er doorheen).
De oerhammetjes terug op de q en af en toe inlakken. Half uurtje/drie kwartier oid is genoeg.

(gebruikte sauzen en rub zie je terug op de foto)

[ Voor 3% gewijzigd door Koffie op 25-05-2021 08:54 ]

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DD2
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-05 21:22

DD2

Ik heb me afgelopen weekend gewaagd aan Iberico Secreto. Klein beetje peper, zout en knoflook en op het gietijzeren rooster gegrild. Ze kwamen eraf bij 63 graden kerntemperatuur. Dit is zeker voor herhaling vatbaar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCnRXCXTsC-UVawC80Yag87aaOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HwqQHkYHFWGPSKwsB5nsrm38.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xF5z6m9JFJ74TkSJZwKNwzSNyEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rh0N57m7osnBArEP7RNBOdOV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NiL_Y5_B-gDG1Y7VVfjxhj_rle4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CIV7jGrquZkfd1pe4USlTfrb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_W0oo_jvDspPU_h1YaxtyeKn57A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KaSWl3oRdpKzXXXyDfrxDaaC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door DD2 op 25-05-2021 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ziet er wel goed uit, slim ook dat je geen gekke fratsen met kruiden of saus bent gaan doen. Ik zou zelf wel proberen het gietijzer iets heter te krijgen zodat je net iets meer grillstreep krijgt, maar dat is een detail :)

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DD2
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-05 21:22

DD2

Ja inderdaad, de volgende keer plaats ik het gietijzer op een iets lagere positie en draai ik hem misschien om zodat ik de brede kant van de spijl gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:38
Afgelopen weekend heerlijk wat short ribs op de kamado gemaakt en als bijgerecht wat groenten (rode paprika, groene asperges en courgette) gegrild op de Weber.

Op zich heerlijk gegeten, maar je merkte dat de gebruikte borden ondanks het licht voorverwarmen, te koud waren en dat vooral de groenten hierdoor snel koud werden.

Ik zou dus graag houten borden gebruiken, zodat het afkoelen van de groenten en het vlees minder snel gebeurd. Zijn er mensen die hier houten borden gebruiken en zo ja, welke gebruiken jullie dan? Gewoon een snijplank of speciale borden?

[ Voor 10% gewijzigd door Extigo op 25-05-2021 11:31 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

KaleK schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:01:
[...]

Wat heb je er uiteindelijk mee gedaan? Heb ook nog 1.5kg liggen, en zit met dezelfde vraag. Op Iberico ribbetjes vind ik pezo ook het lekkerst. Maar bij pulled pork twijfel ik toch.
Is ook een kwestie van smaak toch? Je kunt altijd er nog voor kiezen om het 50-50 te doen. Rub trekt toch niet door je hele vlees heen en dan kan je echt testen wat je beter vind smaken ;)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• galadril
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-05 20:04
Ik heb me deze keer maar gewaagd aan de 'Ballen van Fritz', zoals ze het bij Noskos/de bbq genootschap mooi verwoorden. Alleen dan niet op een cederhoutenplankje, maar met cederhout als rookhout. (Naast nog een setje Cheddar Cheese Jalapeños Worsten als snack. (ook het gehakt zelf gemaakt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5g61-bIXBKKQ-sQ93DSXvu5u8d0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3xvT3XyuQSCkxH7NlgfQXJDn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HgCMkrdzV2_T87KUWpy6rzEja1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LoNJ1c4tHJCU9no7Xdc8zL12.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvjQ2ltS1Tzo6GPYm_xfUKemsFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2DQOVrHodjDfKjePWmijH75C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:37
galadril schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:24:
Ik heb me deze keer maar gewaagd aan de 'Ballen van Fritz', zoals ze het bij Noskos/de bbq genootschap mooi verwoorden.
Wat heeft die Frits toch echt lekkere ballen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:42

copykat

Good copy isn't bad

Koffie schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:53:
[...]

Ik ze eerst in de rub gezet en daarna indirect op de bbq voor iets van 2 a 2.5 uur met wat kersenchunks.
Daarna in een alu bakje met wat boter, honing en basterdsuiker. Alu bakje afgesloten met alufolie. Circa een uurtje laten staan.
Laat je ze daarin rusten van de BBQ af? (maak je daar eerst nog een papje van (opwarmen op t vuur)?)
Uit het bakje halen en een saus blenden van dingen die lekker zijn en je hebt staan (ik gebruikte wat vocht uit het bakje, een beetje whisky, wat sauzen uit de koelkast en wat rub er doorheen).
De oerhammetjes terug op de q en af en toe inlakken. Half uurtje/drie kwartier oid is genoeg.

(gebruikte sauzen en rub zie je terug op de foto)
kwam deze tegen en nachtje pekelen dan jou verhaal en dan inpakken in folie (als in de 321 methode)
sausje maken of uit flesje in fase 3.

Doe je niet aan pekelen? gewoon ontdooien en insmeren met mosterd dan rub er op en kwak op de Q?
rookhout er in , deksel dicht, oh shit buren waarschuwen ramen dicht!, 2 uurtjes pauze.
beetje bijgerecht verzinnen, biertje drinken.
bakkie koffie. (moet scherp blijven ;-) )

suddersaus maken om over de hammetjes te gieten in alu bakje.
ff wachten.
terug op de Q aflakken en aardappelkroketjes klaar maken met gegrilde broccolie...
(smaakt goed met bockbier)
zoiets?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

nu ja de knop maar doorgehakt en slagerspapier besteld ..

kwam netjes binnen .. tzt maar eens de proef op de som nemen als het weer wat mooier word ..

over dat gesproken ik zit met een uitdaging
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/49NYJs5.jpg
Dit ding is een "knock-off" treager van Tarrington house (ja Makro Huismerk ofzo)

Dit ding wordt "te warm" voor koud roken, en blijft te "koud" voor wat serieuzer werk ,, toch ben ik niet geheel ontevreden .. ik heb al wat vervangende/upgrade parts liggen

Te koud zou ik op kunnen lossen met wat meer isolatie toe te voegen c.q wat mods met de vuurbox .. maar dan word koud roken helemaal een uitdaging ..

Aangezien ik wat ruimte erboven heb zou ik daar een metalen kist ofzo kunnen maken waar ik vlees in zou kunnen neerleggen / hangen maar ik heb eigenlijk voor de rest geen enkele clue behalve een beetje airflow wat nog handige zaken zijn om mee rekening te houden ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-05 20:48

chem

Reist de wereld rond

Wie heeft er iets zinnigs te zeggen over de afstand die je zou moeten aanhouden tussen een BGE (medium) en een houten muur? Ik maak me vooral zorgen over bv roet, maar bij 300+ graden en de klep open komt er ook serieuze warmte af.

Iemand ervaring?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:23
chem schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:38:
Wie heeft er iets zinnigs te zeggen over de afstand die je zou moeten aanhouden tussen een BGE (medium) en een houten muur? Ik maak me vooral zorgen over bv roet, maar bij 300+ graden en de klep open komt er ook serieuze warmte af.

Iemand ervaring?
De buitenkant wordt niet zo heel warm hoor. Als er 20cm tussen zit lijkt me dat prima

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 25-05-2021 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

copykat schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:17:
[...]

Laat je ze daarin rusten van de BBQ af? (maak je daar eerst nog een papje van (opwarmen op t vuur)?)
Oh niet helemaal duidelijk van mij zie ik nu.
Oerhammetjes is idd net als 3-2-1 met spareribs, alleen wat korter. Dus eert roken, dan inpakken en terug op de q en daarna weer uit de folie terug op de q en lakken.
kwam deze tegen en nachtje pekelen dan jou verhaal en dan inpakken in folie (als in de 321 methode)
sausje maken of uit flesje in fase 3.

Doe je niet aan pekelen? gewoon ontdooien en insmeren met mosterd dan rub er op en kwak op de Q?
rookhout er in , deksel dicht, oh shit buren waarschuwen ramen dicht!, 2 uurtjes pauze.
beetje bijgerecht verzinnen, biertje drinken.
bakkie koffie. (moet scherp blijven ;-) )

suddersaus maken om over de hammetjes te gieten in alu bakje.
ff wachten.
terug op de Q aflakken en aardappelkroketjes klaar maken met gegrilde broccolie...
(smaakt goed met bockbier)
zoiets?
Zoiets ja. Heb mijn orerhammetjes nog nooit gepekeld.

Gewoon lekker simpel als 321 behandelen, alleen wat kortere tijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
vso schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:32:
nu ja de knop maar doorgehakt en slagerspapier besteld ..
cadeaupapier... :+

prijs valt me nog wel mee trouwens, dacht dat butcherpaper veel duurder was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 23-05 09:45
checkdiz schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:29:
[...]

cadeaupapier... :+

prijs valt me nog wel mee trouwens, dacht dat butcherpaper veel duurder was
Ik vind het vrij prijzig anders. Rol van 5.3m. Ik weet niet wat je gaat maken, maar als je een groot stuk vlees wil inpakken heb je al snel 1+m nodig dus na 5x gebruiken is je rol op.

Maar het is wel leuk om een keer te gebruiken, dus ben benieuwd naar de resultaten :D

Als ik weer een keer een hele brisket zie liggen bij de makro bestel ik misschien ook wel een rol :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ozzie schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:45:
[...]

Ik vind het vrij prijzig anders. Rol van 5.3m. Ik weet niet wat je gaat maken, maar als je een groot stuk vlees wil inpakken heb je al snel 1+m nodig dus na 5x gebruiken is je rol op.

Maar het is wel leuk om een keer te gebruiken, dus ben benieuwd naar de resultaten :D

Als ik weer een keer een hele brisket zie liggen bij de makro bestel ik misschien ook wel een rol :)
die specs kloppen niet denk ik. Dat is geen 5 meter op die rol, denk eerder 50

https://www.vuurenrook.nl...-paper-75-cm-x-100-m.html

bij hun is het al 75 cm x 100 m voor 50 euro en amazon is vast niet veel duurder

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 26-05-2021 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:35

Dennis1812

Amateur prutser

418O2 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:47:
[...]

bij hun is het al 75 cm x 100 m voor 50 euro en amazon is vast niet veel duurder
Vuurenrook is het wel wekelijks ongeveer in de dagaanbieding voor €35. Zou het daar dus niet voor €50 bestellen. Paar dagen geduld scheelt een hoop geld.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:47
418O2 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:47:
[...]

Bij een van de afbeeldingen staat 53 meter, dat lijkt beter te kloppen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i60N58oPgd_vbp38Q3SChVSeUZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XwzXB1WiRnX98iPCE5bjw8oC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 23-05 09:45
Ah ja, dat klinkt al een stuk logischer, vond het wel heel duur anders.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dennis1812 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:49:
[...]

Vuurenrook is het wel wekelijks ongeveer in de dagaanbieding voor €35. Zou het daar dus niet voor €50 bestellen. Paar dagen geduld scheelt een hoop geld.
was ter referentie
robkrekel schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:49:
[...]
Bij een van de afbeeldingen staat 53 meter, dat lijkt beter te kloppen
[Afbeelding]
ja, dat spul is ook niet zo dik dat er maar 5 meter op een rol gaat natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Deef_K schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:11:
@TecTo heb je een link van je meubel?
https://www.kookpunt.nl/b...pleet-acaciahoutrvs-large

Ook te koop bij iedere goede bge dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

418O2 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:50:
[...]

was ter referentie

[...]

ja, dat spul is ook niet zo dik dat er maar 5 meter op een rol gaat natuurlijk ;)
Ga van het weekend kip roken en het papier gebruiken .. 3 uur roken en daarna inpakken oid ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
vso schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:18:
[...]

Ga van het weekend kip roken en het papier gebruiken .. 3 uur roken en daarna inpakken oid ..
voor pulled chicken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

dunno :) misschien dat ik een 2de kip er naast leg ter vergelijking :P

Die kip komt wel op desnoods als aanvulling in een salade oid ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel95
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-05 09:41
Wegens appartement en klein terras een pulse 1000 aangeschaft, de pulse 2000 was me net iets te groot.
Nu lees ik regelmatig bij de recepten op weber dat het indirect grill aspect van de pulse 2000 toch regelmatig wordt gebruikt. Volgens weber kan dit ook op de pulse 1000 met volgende accesoires:

https://contact-emea.webe...-Kan-ik-indirect-barbecueën-op-de-Pulse-1000-

Heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Werkt dit of kan de opvangschaal onvoldoende tegenhouden om indirect te grillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
chem schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:38:

Iemand ervaring?
Ik heb mijn BGE medium jaren in een douglas houten ombouw gehad. Hij stond op een onderstel die de egg op rubberen pootjes zet 5 cm boven het hout. Het gat door het werkblad waar de egg in stond had rondom 3 cm ruimte en ik heb nooit last gehad van roet of iets dergelijks door hitte. Het keramiek zelf kan heel heet worden maar bij mij heeft hout er nooit op gereageerd. Wel moet de egg niet in direct contact met het hout komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Teknix1982 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:57:
[...]

Ik heb mijn BGE medium jaren in een douglas houten ombouw gehad. Hij stond op een onderstel die de egg op rubberen pootjes zet 5 cm boven het hout. Het gat door het werkblad waar de egg in stond had rondom 3 cm ruimte en ik heb nooit last gehad van roet of iets dergelijks door hitte. Het keramiek zelf kan heel heet worden maar bij mij heeft hout er nooit op gereageerd. Wel moet de egg niet in direct contact met het hout komen.
Hij kan wel heet worden, maar niet zo heet dat dingen ontbranden. Het was 1 van de argumenten naar mijn vrouw toe dat ik mijn Egg destijds gekocht heb, ik had net een peuter rond rennen en wou niet dat ze bleef plakken. Was een goed sellingpoint naar mijn vrouw toe. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
init6 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:02:
[...]

Hij kan wel heet worden, maar niet zo heet dat dingen ontbranden. Het was 1 van de argumenten naar mijn vrouw toe dat ik mijn Egg destijds gekocht heb, ik had net een peuter rond rennen en wou niet dat ze bleef plakken. Was een goed sellingpoint naar mijn vrouw toe. >:)
Haha smart ;) Nee klopt, ontbranden niet maar mogelijk wel brandplekken op hout. Afhankelijk hoe heet je hem laat worden. Maar ik doe regelmatig een schoonbrand sessie en dan wordt ie minimaal 400 graden en dan raak ik het keramiek niet graag aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 14:12
Vraagje, hoe doen jullie dit bij de grotere kamado. Een hete deflector uit de kamado halen en waar leggen jullie hem neer? Hetzelfde voor een rooster, leggen jullie die gewoon tijdelijk op de grond als die heet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

DoeEensGek schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:26:
Vraagje, hoe doen jullie dit bij de grotere kamado. Een hete deflector uit de kamado halen en waar leggen jullie hem neer? Hetzelfde voor een rooster, leggen jullie die gewoon tijdelijk op de grond als die heet is?
Ja maar met een "hongerig hondje" wel in t zicht.heb geen meubel dus de zijtafeltjes zijn ongeschikt.
Een los tafeltje met een dikke tegel, dunne tuintegel er op is fijner en veiliger.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 14:12
copykat schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:59:
[...]

Ja maar met een "hongerig hondje" wel in t zicht.heb geen meubel dus de zijtafeltjes zijn ongeschikt.
Een los tafeltje met een dikke tegel, dunne tuintegel er op is fijner en veiliger.
Dat klopt. Ik moest van de week de hete steen er tussenuit halen. Maar dan moet het rooster er even af, steen eruit en rooster terug. Ik ben wel benieuwd hoe jullie dat doen en waar jullie ze neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Gewoon op tegels. Heb een roosterlifter maar pak meestal gewoon vuurvaste handschoenen. De deflector pak ik inclusief rekje.

[ Voor 17% gewijzigd door Boudewijn op 26-05-2021 20:36 ]

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:15

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

DoeEensGek schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:32:
[...]

Dat klopt. Ik moest van de week de hete steen er tussenuit halen. Maar dan moet het rooster er even af, steen eruit en rooster terug. Ik ben wel benieuwd hoe jullie dat doen en waar jullie ze neerleggen.
Op de Classic Joe 3 zitten alu zijtafletjes. Die doen daar (tot nu toe...) niet zo moeilijk over.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Alleen krassen de alu tafels wel als je je gietijzer erop legt.
Die gaan dus gewoon op de tegels.
De rest even op de zijtafels ja.

Met bbq handschoenen van de action

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis1812 op 26-05-2021 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Je had vroeger van die metalen frames met een wit marmer plaatje als zijtafeltje.
Dacht effe naar de noppes en klaar maar terri... Wat zijn ze duur..
https://halzes10.nl/tafel...els-marmer-antique-brass/
Mn oma had vroeger zo'n setje van drie naast het tv meubel.

Ga maar een tegeltje scoren bij de bouwcentrums en wat zoals dit bouwen.
Licht en snel op te bergen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/joVVMAQ34dHaX3NpaFXl_hwUnO8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GRPm58QZjERU7AGmoxuvfEdb.webp?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

DoeEensGek schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:26:
Dat vroeg ik mij afgelopen weekend ook af. Oplossing : op een pizzasteen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 19-05 08:07
Ik heb de BGE tafel en onderop heb ik een rooster als laatste etage.
Wat ik ook vaak doe is het gietijzeren rooster bovenop de houten tafel leggen en dan daarom de eggspander of de plates oid.

Ik gebruik vaak de BBQ tang aan de ene hand en aan de andere een ovenwand om wat weg te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-05 20:48

chem

Reist de wereld rond

Teknix1982 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:57:
[...]

Dank je! Het gaat mij vooral om de muur, en niet zozeer het meubel. De buitenkant van het ei is inderdaad lang niet zo heet, maar bij bv pizza of schoonbranden lopen de temperaturen flink op, en als ik het deksel open doe komt de warmte er natuurlijk ook wat uit. Die warmte vraag ik me af, hoe voorkom ik bv dmv afstand dat een houten muur daar niet door wordt aangetast?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@chem je zou een RVS plaat kunnen gebruiken en die met afstandhouders tegen de muur schroeven.
Reflectie van infrarood en de lucht achter de plaat voorkomt directe warmte overdracht die geabsorbeert is door t RVS..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:35
@chem de tip van de rvswand zou ik sowieso aanpakken.
Op het werk staat de kamado, dicht tegen een tegelwand aan. Als ik zie hoeveel zwarte muk en vet er stiekem uit het schoorsteentje komen, dan is een afwasbare achterwand geen overbodige luxe.
Zeker met opstarten komt er best veel zwarte rotzooi mee.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Gezien het feit dat IKEA nogal op zich laat wachten met de GRILLSKÄR, is er iemand die nog een leuk buitenmeubel kent waar ik dingen op kan bereiden en spullen in kan bewaren voor rond de €200?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

LAD93 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:30:
Gezien het feit dat IKEA nogal op zich laat wachten met de GRILLSKÄR, is er iemand die nog een leuk buitenmeubel kent waar ik dingen op kan bereiden en spullen in kan bewaren voor rond de €200?
heuts.nl/keter-unity-xl-barbecuetafel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 16:49

PnD

like in Pinda ^_^

Ik heb nog een keramiek keukenblad over van 60cm x 90cm over en wil hier een kast voor maken voor naast mijn bbq.
Nu zijn mijn klusvaardigheden beperkt, dus was ik marktplaats in de gaten aan het houden voor een kast die hier toevallig onder past. Nog geen succes tot nu toe.

Toch maar zelf eens proberen wellicht. Idee is om douglashout te gebruiken, staat mooi bij de rest van mijn tuin. Simpele vaste kast met twee deuren en wat planken. Uiteraard wel rekening houden met dat douglashout altijd wat kan werken.

Iemand iets vergelijkbaars gemaakt en een plannetje/bouwtekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Dennis1812 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:03:
[...]

heuts.nl/keter-unity-xl-barbecuetafel
Ik zag deze eerder al voorbijkomen in dit topic inderdaad - neem aan dat je er tevreden over bent?

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

LAD93 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:23:
[...]

Ik zag deze eerder al voorbijkomen in dit topic inderdaad - neem aan dat je er tevreden over bent?
Ik ben tevreden ja.
Ben ik wel nogal snel :+ .

Minpuntje wat mij opvalt na paar weken gebruiken is dat je bijvoorbeeld de afdruk van mijn houten snijplank snel ziet in t RVS en je t lastig eruit gepoetst krijgt. Tis niet de beste kwaliteit RVS. Maar het is echt echt verademing qua ruimte etc. T kunststof is prima kwaliteit. Deuren sluiten goed etc. Buigt ondanks een paar zware dutch oven ook niet door.

Ben wel benieuwd naar de staat van het bovenblad na een jaar o.i.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Dennis1812 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:27:
[...]

Ik ben tevreden ja.
Ben ik wel nogal snel :+ .

Minpuntje wat mij opvalt na paar weken gebruiken is dat je bijvoorbeeld de afdruk van mijn houten snijplank snel ziet in t RVS en je t lastig eruit gepoetst krijgt. Tis niet de beste kwaliteit RVS. Maar het is echt echt verademing qua ruimte etc. T kunststof is prima kwaliteit. Deuren sluiten goed etc. Buigt ondanks een paar zware dutch oven ook niet door.

Ben wel benieuwd naar de staat van het bovenblad na een jaar o.i.d
Hmm, thanks voor de korte review! Ik ga er eens even over nadenken.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:59
LAD93 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:31:
[...]

Hmm, thanks voor de korte review! Ik ga er eens even over nadenken.
Hier ook zo'n tafel. Inderdaad voor het geld prima, en weinig onderhoud t.o.v. een houten werktafel.
Heb in de tuin een tuinkussen opbergbox van Keter, deze staat al een paar winters buiten en ziet er nog prima uit, dus ik denk dat het met de kwaliteit van het plastic/kunststof wel goed zit.
Hij is makkelijk te verplaatsen, omdat hij niet zoveel weegt, dat vind ik zelf ook wel een pré. Ben er ook tevreden over tot nu toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
2 goede reviews in 21 minuten... Hij wordt morgen bezorgd :+ @Dennis1812 @Luuk84

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
copykat schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:59:
[...]

Die beestjes zijn slim genoeg om dat door te hebben hoor,
Wij hadden een boxer, die ook overal opdook.

Maar een lekbak die ik op de grond zette, was interessant, tot hij met zijn neus dichtbij genoeg kwam ....
Elke paar minuten kwam hij toch even controleren "kan het nu ?" :+
Nooit iets gebeurt, btw ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Laatst online: 12:56
copykat schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:25:
Je had vroeger van die metalen frames met een wit marmer plaatje als zijtafeltje.

[Afbeelding]
Mocht je een "grafstenen leverancier" in de buurt hebben zou je daar ook eens kunnen informeren. Natuursteen is daar sowieso een stuk goedkoper dan in de bouwmarkt. Met een beetje geluk hebben ze nog wat "afval" die je kunt gebruiken als ze zelf stenen zagen en graveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

copykat schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:25:

[Afbeelding]
Denk dat je hier al een eind mee komt:
https://www.ikea.com/nl/n...-dienblad-groen-40304467/
Chevy454 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:42:
Kan je niet een paar moink ballen op de Q smijten bij de rib fingers? Sure schatje, sure... 8)7

Ik denk dat ik maar ga kijken voor een extra Q
Ik wil van het weekend ook voor het eerst ribfingers maken maar het is wel een dingetje, zelfs op de BGE L nemen ze flink wat ruimte in. Ik vrees dat het hier toch tijd wordt voor een extra verdiepingsrooster alleen OEM zijn die dingen teringduur,

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:45
Waar denk je dat zijn tekening vandaan komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

LAD93 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:30:
Geduld is een schone zaak......
Denk dat dat schip wat dwars ging in sueskanaal volzat met "ons" wensenlijstje... :F

zomer is nog lang dus ik paniek nog even niet.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 22:15

greatgonzo

schit-te-rend!

Zondag wordt een beetje plannen. Bbq voor 4 en 4 kids
- moinkballs
-picanha
- wat worstjes voor de kids.

Ik krijg niet alles in een keer klaar, dus dacht eigenlijk het volgende qua planning.

- Opstoken tot 110c
- Eerst de picanha tot kern 40c. Inpakken in folie en handdoeken zodat hij niet compleet afkoelt. Nagaren mag dus best.
- Dan de moinkballs.. Die hebben ook wel ff nodig, en kan ik serveren als ze klaar zijn, als eerste gerecht.
- Dan opstoken voor de worstjes en reverse sear dichtschroeien van de picanha tot 52c.

Is dit een goed plan? Weet niet of dat inpakken van de picanha veel doet met de smaak.
Alternatief is eerst de moinkballs, maar die moet ik dan weer opwarmen in magnetron of oven, en dat vind ik zonde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frieskip
  • Laatst online: 23-09-2024
greatgonzo schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:38:
Zondag wordt een beetje plannen. Bbq voor 4 en 4 kids
- moinkballs
-picanha
- wat worstjes voor de kids.

Ik krijg niet alles in een keer klaar, dus dacht eigenlijk het volgende qua planning.

- Opstoken tot 110c
- Eerst de picanha tot kern 40c. Inpakken in folie en handdoeken zodat hij niet compleet afkoelt. Nagaren mag dus best.
- Dan de moinkballs.. Die hebben ook wel ff nodig, en kan ik serveren als ze klaar zijn, als eerste gerecht.
- Dan opstoken voor de worstjes en reverse sear dichtschroeien van de picanha tot 52c.
Ik zou eerst de moinkballs doen, als deze klaar zijn alvast op tafel zetten. Dan zijn je gasten in elk geval bezig en stil en kan je al kauwend op een moinkball je focussen op de picanha :9 kan je na het affakkelen direct door naar de rest van het grill werk. ( en je hoeft niks warm te houden )

[ Voor 3% gewijzigd door frieskip op 28-05-2021 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Was gisteren bij de Sligro. Het verhoogde extra rek voor een Yakiniku past prima op een Egg. Vreemd genoeg was de 21 inch €30 en de 19 inch €50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-12-2024
Is er iemand hier die dit tafeltje van de Ikea gebruikt als hulp bij je BBQ? https://www.ikea.com/nl/n...bruin-gelazuurd-50492284/

Ik heb mijn Grill Guru Compact op poten staan en wil gewoon een leuk tafeltje er bij om mijn accessoires op te leggen, plank etc. Toen ik van de week bij de Ikea was ben ik maar weer omgedraaid omdat het zo stervens druk was dat ik zeker niet in de rij ga staan om naar dit tafeltje te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-05 17:05
BBTM schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:02:
Is er iemand hier die dit tafeltje van de Ikea gebruikt als hulp bij je BBQ? https://www.ikea.com/nl/n...bruin-gelazuurd-50492284/

Ik heb mijn Grill Guru Compact op poten staan en wil gewoon een leuk tafeltje er bij om mijn accessoires op te leggen, plank etc. Toen ik van de week bij de Ikea was ben ik maar weer omgedraaid omdat het zo stervens druk was dat ik zeker niet in de rij ga staan om naar dit tafeltje te gaan kijken.
Ik heb ook naar het tafeltje gekeken, echter vind ik hem veels te laag om echt functioneel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Deze is ideaal maar heeft ook voorraadproblemen:
https://www.ikea.com/nl/n...roltafel-berken-30240348/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-12-2024
Klopt, heb deze zelf al maar dan binnen. Buiten moet dit sowieso bewerkt worden.. :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Erasmo schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:53:
Was gisteren bij de Sligro. Het verhoogde extra rek voor een Yakiniku past prima op een Egg. Vreemd genoeg was de 21 inch €30 en de 19 inch €50.
omdat 90% van de Kamado's 21" zijn is daar een massaproductie van
( je gaat mij echt niet wijsmaken dat iedere producent ook zijn eigen roostertjes gaat fabriceren )

19" is net als de 15" toch wel een buitenbeentje, en dus duurder ...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op zondag 2 mei 2021 @ 09:56:
Gisteren lekker gerommeld in m'n braaihok en goulash gemaakt in een gietijzeren pot.
Op aanraden had ik de 'The Hungarian' van frontier cooking. Ik vond die echt tegenvallen. Geen echte goulashsmaak en tot mijn verbazing zou er volgens het etiket gerookte paprika in moeten zitten - ik haalde het er niet uit. Heb het maar aangevuld met echte gerookte paprikapoeder.

Al met weer een heerlijk potje maar volgende keer kruid ik het wel weer op een andere manier :)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Eindelijk eens tijd gehad om de beelden die ik er toen van heb gemaakt aan elkaar te plakken tot een filmpje. Zeker nog ruimte voor verbetering, maar al met al ben ik best tevreden :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Togi
@Koffie Het is hartstikke ruk..............dat we niet kunnen proeven ;-)

Leuk filmpje en een goede goulash altijd lekker

Mijn moeder werkte in het verleden bij een oud Hongaars vrouwtje waar we geregeld Goulash aten (en zoals altijd met dat soort dingen, het lukt jezelf nooit om de smaak te creëren die dat soort vrouwtjes maken) .

Bij het zien van je filmpje bedacht ik dat zij een Hongaarse kruidenpasta gebruikte "gulyáskrém" (deze nam ze wel eens voor ons mee als ze bij familie in Hongarije op bezoek was geweest)
Heb het zelf hier in Nederland nooit meer gekocht hoor (ook nooit gekeken waar je het kan krijgen of zo) maar misschien als leuke tip voor je (al ga ik na het zien van je filmpje zelf ook even op zoek)

PS

Nu we toch op de Hongaarse/Balkan tour zijn hier een super makkelijk receptje voor een rub (ooit geleerd van een Servische collega)
Ik gebruik hem zelf veel voor wanneer ik geen inspiratie heb of gewoon doordeweeks snel iets wil maken wat gewoon lekker is.

Neem :
1 deel Vegeta (verkrijgbaar bij de Appie)
1 deel Paprika poeder (kies wat je lekker vind, zoet, pittig, gerookt of een mix van soorten)

Lekker bij rund of kip
Rub mengen met wat olie, vlees erin en op de Q (evt een tijdje marineren maar meestal laat ik dat zitten uit gemak)
Spiesjes ervan maken met ui, paprika en spek :9

[ Voor 29% gewijzigd door Togi op 28-05-2021 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-05 17:25
Leuk filmpje! Kleine tip: ik zou 'm net wat korter houden en eventueel eens wat testen met het versneld afspelen van repeterende dingen, zoals het snijden van groenten (soort van timelampse).

Gerookte paprika is ook niet de juiste paprika voor een goulash, daarvoor moet je Edelsüss paprika hebben. Dat is net wat zoeter dan de paprikapoeder dat standaard in de winkel verkrijgbaar is, maar ontzettend lekker. Een paar flinke eetlepels van die poeder in het potje geeft je toch al snel de smaak van Hongaarse goulash ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dank voor de opmerkingen, word gewaardeerd :Y)
Ik had al aardig wat zitten inkorten om het niet langdradig te maken.

Edelsüß heb ik ook staan, maar persoonlijk vind ik gerookte paprika in de goulash lekkerder :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Vanochtend even bij de Sligro geweest. Had 3 kg rib-eye besteld, had 2,5 kg procureur besteld en 2 forellen voor op de barbecue. Allen vers.

Kom ik vandaag bij de Sligro aan, ligt er 3 kg rib-eye diepgevroren voor me klaar. Daar heb ik natuurlijk niet zoveel aan, want ik ga nooit 3 kg rib-eye opeten in een paar dagen. Dat aangegeven, kon ik 't met 20 euro korting meenemen. De procureur gaat dus nog maar even de vriezer in en dit weekend krijgt iedereen een fijne rib-eye op m'n verjaardag :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Koffie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:49:
Dank voor de opmerkingen, word gewaardeerd :Y)
Ik had al aardig wat zitten inkorten om het niet langdradig te maken.
Mij is ( 30j geleden op de MAVO ;) ) geleerd om rekening te houden met zo'n cut.
Dus als je aan het snijden bent, nét iets te lang wachten met omdraaien en naar de lens te lopen
Dan heb je meer tijd om het weg te snijden. ( in de nabewerking )

* FreshMaker is de 38é abonnee, nog maar 962 te gaan voor je er vet mee kan verdienen !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

FreshMaker schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:19:
[...]

Mij is ( 30j geleden op de MAVO ;) ) geleerd om rekening te houden met zo'n cut.
Dus als je aan het snijden bent, nét iets te lang wachten met omdraaien en naar de lens te lopen
Ik kwam er idd achter dat ik veel te weinig beeld had voor en na de daadwerkelijke handelingen.
Perfect is het nog lang niet (hoeft ook niet, het mag af en toe lekker kneuterig zijn van mij) maar op deze manier kom leer ik alleen maar bij :Y)
* FreshMaker is de 38é abonnee, nog maar 962 te gaan voor je er vet mee kan verdienen !
Mooi, dan kan ik eindelijk die Pitmaster X eens uitkopen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik kan de stap maar niet zetten, genoeg ervaring verder, maar ik denk teveel interne tegenwerking om het écht te doen.

Ik ben al een paar keer met een blog begonnen, maar het strand elke keer weer na een tijdje.
:+ Wel heb ik de domeinnaam Qfire.nl keihard vastgehouden, mocht het ooit wel iets worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerring1980
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-05 09:53
Ik ben opzoek naar een nieuwe thermometer. Ik heb nu gebruik gemaakt van meerdere ikea fantast thermometers, maar zou graag overstappen naar een thermometer waarbij ik op afstand zowel het vlees als de Dome temperatuur kan monitoren.

Ik barbecue op 2 verschillende plekken in de tuin, waarvan ik verwacht dat op 1 plek te weinig wifi bereik is (op de telefoon slechts 1 streep).

Ik neig om die reden naar een bluetooth apparaat, de router staat namelijk verder weg.

Ik zie dat inkbird veel wordt aangeraden. Nu twijfel ik tussen de 4xs en 4xc.. is het enige verschil dat de 4xc waterproof is? Anderzijds denk ik erover om toch te gaan voor de 4bw, mocht wifi bereik niet genoeg zijn dan kan ik terugvallen op wifi. Het nadeel is echter dat er standaard geen omgevingstemperatuur probe wordt bijgeleverd.

Ik hoor graag jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Koffie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:53:
[...]

Eindelijk eens tijd gehad om de beelden die ik er toen van heb gemaakt aan elkaar te plakken tot een filmpje. Zeker nog ruimte voor verbetering, maar al met al ben ik best tevreden :Y)

[YouTube: Hongaarse goulash van de braai]
Gaaf man ! maak je nog een engelse (sprekende variant ?) .. zou wel stoer zijn .. weer eens wat anders dan die meuk van de overkant ..

locatie locatie locatie (camera) vaak is het net uit frame en zou ik graag het beeld bijstellen .

Intro iets zou ik globaal het hok laten zien.. (default intro zeg maar)
dan bij het gerecht "herhalen" maar dan bv brandend vuur en de "ingredienten"

Scriptje / bullet points wat je wil vertellen .. (uit het zicht onder de camera oid) .. scheelt "hakkelen" / herhalen omdat je het al gerepeteerd hebt .. wellicht heb je het niet eens nodig ;)

Maar wellicht beter als je gedeelte "in de camera verteld" .. (dus jij pratend in beeld) en een gedeelte filmt waar je dus niet zichtbaar bent (voor voice-over) . kan je kiezen tijdens montage ..

beeld zelf en geluid is wel kei-goed proffie apparatuur ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

jerring1980 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:18:
Ik ben opzoek naar een nieuwe thermometer. Ik heb nu gebruik gemaakt van meerdere ikea fantast thermometers, maar zou graag overstappen naar een thermometer waarbij ik op afstand zowel het vlees als de Dome temperatuur kan monitoren.

Ik barbecue op 2 verschillende plekken in de tuin, waarvan ik verwacht dat op 1 plek te weinig wifi bereik is (op de telefoon slechts 1 streep).

Ik neig om die reden naar een bluetooth apparaat, de router staat namelijk verder weg.

Ik zie dat inkbird veel wordt aangeraden. Nu twijfel ik tussen de 4xs en 4xc.. is het enige verschil dat de 4xc waterproof is? Anderzijds denk ik erover om toch te gaan voor de 4bw, mocht wifi bereik niet genoeg zijn dan kan ik terugvallen op wifi. Het nadeel is echter dat er standaard geen omgevingstemperatuur probe wordt bijgeleverd.

Ik hoor graag jullie advies.
ik heb ook een 4tal Ikea thermometers .. ik zit zelf te denken om te hergebruiken ..
immers die thermometers los kosten vaak al meer dan dat ikea ding..

https://blognamn.wordpres...-capable-bbq-thermometer/

Door een DIY doosje gevuld met ESP-boardje met scherm . ​Die esp's hebben wifi / bluetooth .. sommige zelfs een 18650 accu oid .
en wat weerstandjes kan je wellicht een end komen ? zelfs de magneetjes kan je hergebruiken ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik wil weer eens spareribs op de 123 methode maken maar ben vergeten welke ribs ik daar het beste voor kan gebruiken, iemand wat tips wat voor ribs en waar te kopen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Koffie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:53:
[...]

[YouTube: Hongaarse goulash van de braai]
De eeuhes inderdaad zijn veelvuldig... :+ (ik zeg niks elke keer als ik mezelf terug hoor op een filmpje wil ik de HDD shredder aanzetten om zeker te zijn dat niemand anders het hoort.... :F )

Qua overdracht. enige scripting en hoofdstukken per stuk filmen zijn voor je zelf wel makkelijk.
(als je voor uitleg geeft over wat je gaat doen. (effe alles klaar leggen, droog oefenen.))
(aansteken en spullen klaarleggen verhaaltje).
daarna: voorbereiding ingredienten en fastforwards (lopende film) tijdens snijden. weer ruimte om te knippen plakken.
Het recept. (soms voor af soms achteraf dus apart hoofdstuk en film moment is prima)
dan de uitvoering (wat key dingen verzinnen die je wilt laten zien.)
dan eindresultaat.
editten klaar.

(Andere tip: indien je twee camera's tot je beschikking hebt eentje op wide angle overzicht en eentje op je handelingen (zoals nu)) Kan je later beelden tussen voegen terwijl t geluid van de andere door loopt.
(Davinci Resolve is gratis top editing applicatie)

Enne respect hoor! d:)b je zelf zo in spotlicht zetten. Alle begin is moeilijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

FreshMaker schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:19:
[...]

Hadden toen al les in video bewerking? super 8 tube? :Y)
De flow in opnemen is altijd het lastigst. framing /angle, afstand to object ivm beeldvervorming., geluids opname punt. (je kan eigenlijk niet zonder een microfoontje op je kleding.) (kijk maar eens naar die fotografie filmpjes van buiten lopende vloggers.)

nog maar 961! 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

vso schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:33:
[...]

Gaaf man ! maak je nog een engelse (sprekende variant ?) .. zou wel stoer zijn .. weer eens wat anders dan die meuk van de overkant ..
Dit stat al bol van euhs .. laat staan als ik stoon kool english begin te praten :+
Nee, ik hou het wel bij NL
locatie locatie locatie (camera) vaak is het net uit frame en zou ik graag het beeld bijstellen .

Intro iets zou ik globaal het hok laten zien.. (default intro zeg maar)
dan bij het gerecht "herhalen" maar dan bv brandend vuur en de "ingredienten"

Scriptje / bullet points wat je wil vertellen .. (uit het zicht onder de camera oid) .. scheelt "hakkelen" / herhalen omdat je het al gerepeteerd hebt .. wellicht heb je het niet eens nodig ;)

Maar wellicht beter als je gedeelte "in de camera verteld" .. (dus jij pratend in beeld) en een gedeelte filmt waar je dus niet zichtbaar bent (voor voice-over) . kan je kiezen tijdens montage ..

beeld zelf en geluid is wel kei-goed proffie apparatuur ?
Je hele verhaal/vragen in 1 antwoord opgelost: Alles in mijn eentje gedaan met mijn mobiele telefoon in selfie modus op een statief.
Wellicht dat ik volgende keer misschien wat van de IPcam erbij pakt, maar die beelden waren al overschreven ten tijde van editten.
copykat schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:31:
[...]

De eeuhes inderdaad zijn veelvuldig... :+ (ik zeg niks elke keer als ik mezelf terug hoor op een filmpje wil ik de HDD shredder aanzetten om zeker te zijn dat niemand anders het hoort.... :F )

Qua overdracht. enige scripting en hoofdstukken per stuk filmen zijn voor je zelf wel makkelijk.
(als je voor uitleg geeft over wat je gaat doen. (effe alles klaar leggen, droog oefenen.))
(aansteken en spullen klaarleggen verhaaltje).
daarna: voorbereiding ingredienten en fastforwards (lopende film) tijdens snijden. weer ruimte om te knippen plakken.
Het recept. (soms voor af soms achteraf dus apart hoofdstuk en film moment is prima)
dan de uitvoering (wat key dingen verzinnen die je wilt laten zien.)
dan eindresultaat.
editten klaar.

(Andere tip: indien je twee camera's tot je beschikking hebt eentje op wide angle overzicht en eentje op je handelingen (zoals nu)) Kan je later beelden tussen voegen terwijl t geluid van de andere door loopt.
(Davinci Resolve is gratis top editing applicatie)

Enne respect hoor! d:)b je zelf zo in spotlicht zetten. Alle begin is moeilijk..
Volgende keer idd iets meer scripten/bullets.
Is voor mij ook allemaal nieuw, dus al deze feedback helpt enorm. Word gewaardeerd :Y)

Eindresultaat filmen ben ik simpelweg vergeten (want etenstijd ) vandaar dan maar wat foto's in een slideshow.

Recept (of iig de leidraad) staat op mn site die ik in de description heb vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Slux schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:21:
Ik wil weer eens spareribs op de 123 methode maken maar ben vergeten welke ribs ik daar het beste voor kan gebruiken, iemand wat tips wat voor ribs en waar te kopen ?
Weet niet of het een tikfout is, maar het is uiteraard 3-2-1.
Voor wat betreft de ribben, gewoon een beetje mooie dikbevleesde spareribs, en anders de tijden wat naar beneden aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Slux schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:21:
babyracks. en de knokkelvorm. (ruimbevleesched) (althans ik vind de meer meaty versie lekkerder)
Makro heeft ze, nu twee keer gemaakt uit 1 doos van 5 kg. ik vind ze net even wat minder sappig dan die ik bij een slager vandaan had.
(die zijn vers en minder ingevroren geweest (daar en thuis) en daar kan het ook aan liggen)

marktslager (even googlen op je stad/dorp/ favoriete marktplaats) kijken wie er bovenkomt.

iets duurder de iberico's.

hanos sligro zal vast ook wel ribs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Koffie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:56:
[...]

Weet niet of het een tikfout is, maar het is uiteraard 3-2-1.
Voor wat betreft de ribben, gewoon een beetje mooie dikbevleesde spareribs, en anders de tijden wat naar beneden aanpassen.
Ahh daarom kon ik er niks over vinden, bedankt zoekt een stuk beter 3-2-1 bedankt ;)

Iemand misschien nog tips waar mooie ribs te bestellen zijn ? bestelde vroeger bij beef en steak maar hoorde dat die niet meer zo goed is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Slux schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:25:
[...]

Ahh daarom kon ik er niks over vinden, bedankt zoekt een stuk beter 3-2-1 bedankt ;)

Iemand misschien nog tips waar mooie ribs te bestellen zijn ? bestelde vroeger bij beef en steak maar hoorde dat die niet meer zo goed is ?
Ik vond de ribs van ze wat tegenvallen ja.
Heb je of je ken je iemand met een hanos/sligro/makro pas? Daar liggen vaak goede en betaalbare spareribs.
En anders gewoon eens een lokale slager vragen of hij ze kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
Slux schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:25:
[...]

Laatste keer heb ik ze (en wat andere zaken) bij Aalvink besteld en dat was wel ok ((al heb ik ook niet echt hele slechte ervaringen met B&S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-05 21:55
Erasmo schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:53:
Welke Sligro was dit?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Purmerend.
FreshMaker schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:16:
[...]

omdat 90% van de Kamado's 21" zijn is daar een massaproductie van
( je gaat mij echt niet wijsmaken dat iedere producent ook zijn eigen roostertjes gaat fabriceren )

19" is net als de 15" toch wel een buitenbeentje, en dus duurder ...
Hmm wel jammer want voor de rest pastte ie mooi op de BGE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-05 21:55
Erasmo schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:20:
[...]

Purmerend.

[...]

Hmm wel jammer want voor de rest pastte ie mooi op de BGE.
Oke, zal eens in Gouda kijken. Heb zelf een 21" Yakiniku en de normale prijs is iets van €90 zag ik.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:00
Wellicht interessant voor iemand. The MeatStick X Set staat voor €79.95 op ibood. https://next.ibood.com/nl...51317/the-meatstick-x-set

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Marcusso schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:23:
[...]

Oke, zal eens in Gouda kijken. Heb zelf een 21" Yakiniku en de normale prijs is iets van €90 zag ik.
Als je echt interesse hebt kan ik wel ff voor je langsgaan mocht het in Gouda duurder zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
copykat schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:37:
[...]

Hadden toen al les in video bewerking? super 8 tube? :Y)
[...]

nog maar 961! 8)
Ik zat op een 'vooruitstrevende' school, ( geen F#$#$#r geleerd ;) maar techniek en gadgets waren altijd aanwezig.
Onze leraar kunst en vorming, wat een verplicht vak was, had destijds een videomontage paneel, en we kregen regelmatig de draagbare VHS camera mee voor een week, om te gebruiken.
( zoiets )

Die pushte daar echt op, pauzes om te knippen, GEEN effecten, of heel minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaicecube
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Wat doen jullie trouwens met de overgebleven houtskool? Ik heb mijn kamado nu een aantal keer gebruikt maar na het legen en dergelijke heb ik nu een redelijke verzameling houtskool snippers.

Deze zijn te klein voor goede doorstroming lijkt mij, dus im vroeg mij af wat anderen hiermee doen. Gewoon gemengd tussen de grote blokken? Of gaan die eerder de kegel bbq op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQR-c41lpyKEPSmC2xY8v9_bVPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nj3TzezZqbeuXGtTyJ2XclHc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

thaicecube schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:18:
Wat doen jullie trouwens met de overgebleven houtskool? Ik heb mijn kamado nu een aantal keer gebruikt maar na het legen en dergelijke heb ik nu een redelijke verzameling houtskool snippers.

Deze zijn te klein voor goede doorstroming lijkt mij, dus im vroeg mij af wat anderen hiermee doen. Gewoon gemengd tussen de grote blokken? Of gaan die eerder de kegel bbq op.

[Afbeelding]
Ik haal de aspook erdoor. Dan maak ik de aslade leeg. Alles wat niet door de gaatjes in de aslade valt is nog groot genoeg vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik gooi ze bovenop, en als het echt te klein is de kliko in

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:21
thaicecube schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:18:

[Afbeelding]
Wat @Dennis1812 zegt dus.
Mijn houtskool (dammers meestal) brand gewoon helemaal op. Op een beetje as na.
Na een bbq sessie laat ik het overgebleven houtskool er gewoon in liggen, bij de volgende sessie gooi ik er weer nieuwe bovenop.
Dat gaat altijd goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaicecube
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Dennis1812 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:22:
[...]

Ik haal de aspook erdoor. Dan maak ik de aslade leeg. Alles wat niet door de gaatjes in de aslade valt is nog groot genoeg vind ik.
Dat deed ik dus ook, maar op een gegeven moment lag de hele bodem vol met kleine stukjes dat ik de gaten van de asla niet meer zag, dus toen heb ik ze er maar uitgevist. Want dat blokkeert de luchtstroom anders lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:21
thaicecube schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:25:
[...]

Dat deed ik dus ook, maar op een gegeven moment lag de hele bodem vol met kleine stukjes dat ik de gaten van de asla niet meer zag, dus toen heb ik ze er maar uitgevist. Want dat blokkeert de luchtstroom anders lijkt mij
Na een sessie of 4 haal ik wel de as enzo weg met een handveger (eerst de vuurschaal eruit halen ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-05 08:36
Ik haal iedere keer alles uit de kamado, leg dan een paar mooie grote stukken op de bodem, daarboven weer wat kleinere dingen en de “grote kleine stukjes” weer daarboven. Als het echt kleine mini stukjes zijn, dan gooi ik ze gewoon weg. Kan me niet voorstellen dat zoveel kleine stukjes echt veel uitmaken tav een paar grotere blokjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:24
Soms simpelweg opnieuw aansteken.
Soms bovenop verse houtskool.
Soms voor gebruik in de WGA.

Be creative.

P.S. Man biecht op: net voor €130 vleesch gehaald bij de Makro. Gezien de mooie dagen in het vooruitzicht had ik een voorraadje nodig. Heb toch piket deze week, dus kan niet weg.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEfhttdReDMczgzlLJBJDWt2dAE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vcNWzoXJCmjy330jtjpFvOGL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KlqnYu_pWQgtEc1IiSWJERI8kEQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gBWo3qxnUPNWcgI1iXr1pqwN.jpg?f=fotoalbum_tile

Voorbereidingen voor een verjaardag op afstand ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:24
FreshMaker schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:00:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Voorbereidingen voor een verjaardag op afstand ;)
Goed bezig! Die drie tomaten zorgen toch voor een enigszins gebalanceerde maaltijd!

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Cass Casey schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:42:
Soms simpelweg opnieuw aansteken.
Soms bovenop verse houtskool.
Soms voor gebruik in de WGA.

Be creative.

P.S. Man biecht op: net voor €130 vleesch gehaald bij de Makro. Gezien de mooie dagen in het vooruitzicht had ik een voorraadje nodig. Heb toch piket deze week, dus kan niet weg.
Je maakt me een blij man.
Dan is mn 100 euro een stuk bescheidener.....😂
En mn vriezer is nog niet vol...😏😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb nog een volle vriezer.
Die wordt leeggebrand deze week gok ik..

Mijn excuus is dat ik nog 1 vriezer moet ontdooien 😅

Pagina: 1 ... 155 ... 329 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism