Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 156 ... 328 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-01 18:31
Allen,

Ik heb het idee dat het merendeel hier op kool stookt en dat doe ik zelf ook. Ik heb een Landmann kogel die regelmatig aan gaat. Maar tot 1,5 jaar terug had ik ook een gas bbq. Die gebruikte ik ook dagelijks en dan met name doordeweeks. Simpel omdat het aanzetten is en gaan. De weekenden gaan dan de kolen aan. Maar de gas bbq van Campinggaz was gewoon op. Hoop roest dus de stort was zijn laatste route. Nu mis ik dat wel en wil dus weer er een gas bbq bij hebben. Ik twijfel tussen de volgende modellen.

Weber spirit S330 premium GBS
Weber spirit II E220
Napoleon Rogue 365 SB

Zijn hier mensen met ervaring met één van deze modellen?

Hoor het graag!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:34

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zo, dat was weer een toffe dag :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ek8gtNfT4RUF141CXolAtFTpu2U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UZU8wr3aLE2NXemq2qvvzhmX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76JG1Jdx7XVVu9hxBU1XHHzQONU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jBmwWWTkzFs1LHZTIl70Mcqk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjE3f_8q08Kks5P4FBWkwiz7nTk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d6PKDkg16DiWj9fThUGyUGvR.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DgZef_8qBO0z0NK2MzMm3Vm2nMA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/paCiLcJcAQKf9LX7uIhtHE56.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Wn_2Aq-IQ_8_CwFNSteZlVHs-A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UFskDZmUZux8f4Z1yrjPiQRy.jpg?f=fotoalbum_tile

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Laatst online: 20:36
Mick30 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:51:
Allen,

Ik heb het idee dat het merendeel hier op kool stookt en dat doe ik zelf ook. Ik heb een Landmann kogel die regelmatig aan gaat. Maar tot 1,5 jaar terug had ik ook een gas bbq. Die gebruikte ik ook dagelijks en dan met name doordeweeks. Simpel omdat het aanzetten is en gaan. De weekenden gaan dan de kolen aan. Maar de gas bbq van Campinggaz was gewoon op. Hoop roest dus de stort was zijn laatste route. Nu mis ik dat wel en wil dus weer er een gas bbq bij hebben. Ik twijfel tussen de volgende modellen.

Weber spirit S330 premium GBS
Weber spirit II E220
Napoleon Rogue 365 SB

Zijn hier mensen met ervaring met één van deze modellen?

Hoor het graag!
Niet specifiek die Napoleon, maar wel met het merk.
Degelijk, Robust. Veel mogelijkheden (gas en ook charcoal op dezelfde BBQ) Veel accessoires.
Wordt wekelijk (meerdere malen) gebruikt. Daarnaast nog een houtskool smoker/BBQ

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:01
Waar heb jij die rub vandaan (eerste plaatje)? 2 jaar terug eens gehad en smaakte zeer goed, weet alleen niet meer waar ik die gekocht had 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:19

Dennis1812

Amateur prutser

prekz schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:30:
[...]

Waar heb jij die rub vandaan (eerste plaatje)? 2 jaar terug eens gehad en smaakte zeer goed, weet alleen niet meer waar ik die gekocht had 8)7
https://www.vanbeekumspec...tZNg7WsC--5oaAq8UEALw_wcB

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Als jullie vilt vervangen, doen jullie dat op een kamado aan beide zijdes? Dus deksel en onderkant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

prekz schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:30:
[...]

Zoals @Dennis1812 al aangaf, bij van Beekum.
Ik kan met trotst zeggen dat dit 'onze' rub is :D echt een heerlijke allrounder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Had hem toevallig open toen ik een winkelmandje aan t vullen was 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-05 08:55

Chakotay

Lick here to continue

Na een jarenlang met eerst alleen met een WGA op het balkon, en sinds ik een tuin heb een koepelBBQ (dit Jaimie Oliver model) gewerkt te hebben, wil ik toch eens overstappen naar een Kamado model. Gezien ik wel een beetje een fatsoenlijk formaat wil is dat natuurlijk een aardige investiring.

Nu vraag ik mij af, wat zijn de nadelen van een Intratuin-model ten opzichte van de echte merken? Afwijkende maat waardoor er minder voor te krijgen is, mindere kwaliteit keramiek & scharnier, slechtere garantie?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Chakotay schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:59:
Na een jarenlang met eerst alleen met een WGA op het balkon, en sinds ik een tuin heb een koepelBBQ (dit Jaimie Oliver model) gewerkt te hebben, wil ik toch eens overstappen naar een Kamado model. Gezien ik wel een beetje een fatsoenlijk formaat wil is dat natuurlijk een aardige investiring.

Nu vraag ik mij af, wat zijn de nadelen van een Intratuin-model ten opzichte van de echte merken? Afwijkende maat waardoor er minder voor te krijgen is, mindere kwaliteit keramiek & scharnier, slechtere garantie?
Je noemt het allemaal al prima zelf op gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:40

copykat

Good copy isn't bad

Ferra schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:34:
Als jullie vilt vervangen, doen jullie dat op een kamado aan beide zijdes? Dus deksel en onderkant?
ja. beetje onzinnig het aan 1 kant te doen.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Chakotay schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:59:

Mag ik als tuincentrum kamado gebruiker je van advies geven?
Zo'n kloon habbiebabie cheapass ding doet wat de echte ook doen. mijne werkt gewoon.
maar....
1 kwaliteit keramiek, brosser en minder sterk.
2 roosters, tja vast een andere legering en als ze van afwijkende maat zijn is de kans dat ze uit een reguliere rooster fabrikant met de zelfde specs als de KJ,Bastard,enz. helemaal kleiner. erg? zal niet eeuwige leven hebben en door de afwijkende maat zoek je je een ongeluk naar vervanging |:( terwijl een reguliere maat 1 click op internet is en keuze genoeg.
3 temperatuur stabiliteit? lekkende vents betekend "gestolen zuurstof", kenmerk duurt lang voordat hij uit gaat bij afsluiten. fine tuning is soms lastig met vinden van de stabiele 100graden.
4 vorm dome, (jouwe laat een afgeplatte zien.) hoogte en vorm kan accessoires problemen geven. voorbeeld: zo'n extender(een rooster die je op een rooster zet voor extra rooster oppervlak), ik heb een extender gekocht maar die kan ik alleen gebruiken als ik t rooster direct op de firering leg. (moet dus een metalen kruis bedenken om toch een deflectorplate te kunnen gebruiken bij dubbel rooster. nu nog te lui geweest om naar de scapyard te gaan en wat snij en laswerk te laten doen)
5 roest? insmeren met zonnebloem olie van de RVS banden werkt prima.
6 scharnieren? simpele veren met een medium geen probleem met een large effe zwaarder.
7 Reserve onderdelen bij de leverancier? :? _O- _O- _O- _O- _O-

Duzzzzz.
Stel je zelf de belangrijke vraag.
Ben Je Serieus Met BBQ-en?
Wil je kijken of het leuk is of weet je al dat het leuk is en schrik je van de prijzen?

Als het t laatste is spaar toch door voor de meer gesettelde merken hoeft echt geen latest model KJ of Green EGG te zijn of de all bells and wistles Bastard. (gewoon een goede basis en langzaam aanvullen met je wensen kan ook.)
Er komen regelmatig voorbeelden voorbij van de alternatieven voor de grote drie bekende KJ, Bastard en Green EGG. Gewoon regelmatig hier kijken en meelezen en een beetje "copy pasten" in je lijstje van wensen als je iets interessants ziet. (ook voorpret is leuk)

Maak een spaarpotje/rekening aan en elke keer als je geld over hebt of keus hebt in uitgeven doe je een storting. (je zal zien dat die 1000 euro vrij snel beschikbaar is.)
10x Niet uit eten is al voldoende.
100x niet naar de Mac.
Biertjes in je tuin drinken met vrienden in plaats van op t terras is ook een snel verdiener... eh ohw shit dat deden we al een tijdje... :+

najah je begrijpt het principe.

Succes en het gezegde "Goedkoop is Duurkoop" bestaat al een tijdje en is met de chinese import overvloed nog steeds van kracht. :)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@copykat dank, dat soort ervaringen zocht ik inderdaad :) Ik neig ook wel naar een fatsoenlijke, de dubbele prijs is alleen nog wat lastig te verantwoorden voor mezelf & de directie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TalkingCarrot
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-05 20:47
Chakotay schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:50:
@copykat dank, dat soort ervaringen zocht ik inderdaad :) Ik neig ook wel naar een fatsoenlijke, de dubbele prijs is alleen nog wat lastig te verantwoorden voor mezelf & de directie :+
Kijk anders even naar de masterbuilt. Dat is het oude model van kamado Joe, maar dan een slag goedkoper. wel gewoon de levenslange garantie van Kamado Joe

Edit: zie oa https://www.vuurenrook.nl/nl/masterbuilt-kamado-classic.html. Hij is meestal eens in de zoveel tijd leverbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door TalkingCarrot op 30-05-2021 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Chakotay schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:50:
weet wat je bedoelt ik wil al een tijdje een "large" van respectabele kwaliteit.
een KJ2 of een Bastard urban of een GrillBill large pro II. (buitenbeentje maar ziet er goed uit.)
probleem? geld nuh. kan t zo neer leggen. (gespaard)
Mijn probleem is die tuincentrum medium kamado heb ik nu zo gemodificeerd dat hij eigenlijk voor 80-90% voldoet. (had zo gehoopt dat ie stukvroor in die 14dagenwinter... :+ )
meestal rooster ruimte genoeg, hij is niet zo stabiel maar biertje, muziekje, boekje/tablet en de tuin is zo erg nog niet met er bij zitten. (stuk beter dan "meewinkelen" met de vrouw d:)b )
kan nog niet voldoende argumenten bedenken waarom ik deze moet wegdoen na al die uren verbeteren en zoeken naar accesiores die passen.
En nieuw kopen alleen omdat ik t wil is eh lastig te verantwoorden bij de financiele controleur.
(ook voor mezelf overigens, dus ook daarin t advies stap rustig in en ga niet laat ik alsvast hiermee beginnen aankopen doen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

TalkingCarrot schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:56:
[...]

Kijk anders even naar de masterbuilt. Dat is het oude model van kamado Joe, maar dan een slag goedkoper. wel gewoon de levenslange garantie van Kamado Joe

Edit: zie oa https://www.vuurenrook.nl/nl/masterbuilt-kamado-classic.html. Hij is meestal eens in de zoveel tijd leverbaar.
Ik had hem langs zien komen inderdaad, maar nergens leverbaar lijkt het. Eens in de gaten houden :) Voorraad lijkt wel bij meer 'betaalbare' Kamado's een probleem als ik zo rondkijk... Is ook wel precies het verkeerde moment nu natuurlijk, net als het weer mooi weer word & vakantiegeld-uitbetaaltijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TalkingCarrot
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-05 20:47
Chakotay schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:17:
[...]

Ik had hem langs zien komen inderdaad, maar nergens leverbaar lijkt het. Eens in de gaten houden :) Voorraad lijkt wel bij meer 'betaalbare' Kamado's een probleem als ik zo rondkijk... Is ook wel precies het verkeerde moment nu natuurlijk, net als het weer mooi weer word & vakantiegeld-uitbetaaltijd.
Volgens mij komen die masterbuilts in batches binnen. Eens in de zoveel tijd hebben ze weer een container. Je kunt het beste even bellen en vragen of ze al zicht hebben op een nieuwe batch ;-). De directie en ik zijn iig erg blij met dit ei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ferra schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:34:
Hangt af van het vilt. Nomex is bvb dikker als standaard vilt. Dus als je dat gebruikt moet je rekening houden dat je dome niet meer sluit en dat je dus de bandjes opnieuw maar gaan aantrekken.

Deze morgen eens de MB nagelopen. Ben achter waarom mijn rooster soms wiebelt, de kolenmand kwam te hoog en raakte de D&C 8)7. Dus met een tang de handvaten naar binnen geplooid en nu is die ook beter gecentreerd.

Als we toch de gereedschap kist hadden, de bandjes van de dome eens gecontroleerd. Kreeg een lichte paniekaanval toen ik de inbus had gecontroleerd. Deze was los aan het komen dus voorzichtig aangedraaid, er kon zeker een halve slag bij.

Maar aangezien er geen moment voorgeschreven staat maar op beleid gedaan...

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:01

backupdevice

Boeh!

Gisteren rollade gemaakt . Lekkere vulling van verse kruiden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yFXeV92Fwbj1jdD1tkBqFnjnnIk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8KDfQpMtGgbjpsJoKZAbrx2w.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3H32keZw7j3dfauU4getKfEtoY8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Zg123xw4iV7QrfCCSoTGWwG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IVD5IheO2kXO_Z8m1Ru9hxKcAe8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WGSiH1F9zna57RPQbDofpIx4.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZJHnqqb9zlAxgwxbrC8zuwTyn4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BPLgaM2Pzt5o7wlYix0hCvOU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Q8U23_1yp7pPKkxyZqLiNh1Edc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JRmaEIVMqGN6CEL2tL2afPQF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHty-2WFKDMnBhbwTQso0Tv0N98=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/koMllQxOq935iK9DrU4PZyLr.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZqwD_9ILMerTiuFbCbU3Ue7SQf0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4D5kPwRsK3NjApoyY61qL38f.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KM3BsE4ZQrzWSzBsuoPZ40A2eAg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9m1q40Q7u4qbYiyZ0tHnTBM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqaPdgksrxxiiIlEI1_GCXmBHqI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PmCUlYkWoitLXtVQRcrNnkE1.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b69E8N25v7m4k04OrNL90isgRl0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jSmZQZXevA3C2FTGuC0hjHTO.jpg?f=fotoalbum_tile

Enige wat ik anders zou doen is dat ik de volgende keer geen procureur meer neem.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-05 08:36
Kun je me pingen zodra je buren hun huis gaan verkopen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDDPNMeIGlMsoo2yMF0gLZ0uX4c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJYRUPt5e3cuinX1vTpvFUg8.jpg?f=fotoalbum_large

Broodje burger blijft toch heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Als MB eigenaar zeg ik: niet kopen. Ga dan voor de KJ1 classic want die is completer geleverd.
Sure je bent iets goedkoper uit als je een knock off divide en conquer en kolenmandje los koopt maar ook die zijn moeilijk leverbaar. Met de KJ1 classis zit je meteen gebakken en heb je ook die aslade welke toch verdomme handig is.

En als je voor de MB gaat: koop die klere knock off grill extender meteen erbij. Nu is die weer uitverkocht en kan ik weer wachten |:(

Ligt het aan mij of zijn alle barbecues nu ongeveer 100/150 euro duurder als vorig jaar?

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 30-05-2021 18:42 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Misha schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:07:
[...]

Bovenwinds of onderwinds? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Chevy454 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:37:
[...]

Ligt het aan mij of zijn alle barbecues nu ongeveer 100/150 euro duurder als vorig jaar?
Nee met de groeten van covid19 pandemie. (vraag vs aanbod principe, duurdere transportkosten, lege voorraden weinig grondstoffen en sommige kunnen nu even cashen door mee te doen in de "schaarste" hype.
Zo'n beetje alles is 10% duurder geworden.
Beetje jammer dat de cao verhoging niet door ging wegens staatsteun en ik dus effectief 10% minder salaris heb. 😥 awell geen uit eten en terrasjes niet op vakantie wegens die vaccinatie levels.
Ergo geld blijft over voor lekker knoeien in de tuin. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

copykat schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:57:
[...]

Nee met de groeten van covid19 pandemie. (vraag vs aanbod principe, duurdere transportkosten, lege voorraden weinig grondstoffen en sommige kunnen nu even cashen door mee te doen in de "schaarste" hype.
Zo'n beetje alles is 10% duurder geworden.
Beetje jammer dat de cao verhoging niet door ging wegens staatsteun en ik dus effectief 10% minder salaris heb. 😥 awell geen uit eten en terrasjes niet op vakantie wegens die vaccinatie levels.
Ergo geld blijft over voor lekker knoeien in de tuin. :+
Denk dat er weinig mensen zijn die 10% verhoging hebben gehad laatste jaar.
Kan me niet herinneren dat ik het ooit heb gehad (CAO ziekenhuizen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-05 15:08
Dennis1812 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:05:
[...]

Helaas, worden jullie al jaren uitgeknepen, terwijl jullie waarschijnlijk het hardste werken van allemaal ;)

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:09
Heerlijk weekendje geweest!

Zaterdag pizza avond. In de ochtend het deeg gemaakt en gedurende de hele dag laten rijzen. Resultaat was een lekkere luchtige bodem. Kamada gestookt naar 300 graden en de pizza's om en om in een minuut of 7 afgebakken. Uiteindelijk een pizza parmaham met mozzarella en rucola, een pizza pepperoni en een pizza kipshoarma gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1PdrvxOThZXYALppqlwttgzwaE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MfDnnL1mzHdTj3whSWJ0s1hm.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4p9qTan97iQrlC7D44LvSxLD4UE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BeUBtUTvjYtBYvQ3hG93V7lv.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLGbJKAuG5YibSu5zlMI7_wY66k=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UFQSNJ6oOHYKrd8xaAqZ6Ou2.jpg?f=fotoalbum_medium

Vandaag opeens bezoek en een gehaktbrood geprobeerd. Uiteindelijk 1,5 kilo gehakt gebruikt, en dat is bijna compleet opgegaan door 4 volwassenen. :*) Heeft gedurende 2 uur op 170 graden gegaard, klein handje appel houtsnippers. Bij 40 en 60 graden ingesmeerd met Honey BBQ saus. Bij 71 graden ervanaf en paar minuutjes laten rusten. Erg smakelijk en sappig gebleven. Was beetje bang dat het te droog zou worden. Absoluut voor herhaling vatbaar. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ehuxippxaQLw54MBdXb5ZKhmZw0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ajIkqK9v9vo9kuTGAu2aymn.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mflU2SHUI9tnRPzAqrMWhTfYIHE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GYWgMNiX6WgInOX9fkqeAqdk.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMB1k-_hmRBYRxB4MZwgJZue4lg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FmoWBsEdFjG4JHSuTNMQ3HJ8.jpg?f=fotoalbum_medium

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dennis1812 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:05:
[...]

1 tot 2,5 % cao was t wel. En opslag is in uitvoerend personeel ook schaars want ooh ooh we moeten concurerend blijven met uurloon..... Besparing door managers dus wel bonus enz. Want goed gedaan jochie.
Cao klein metaal ict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel95
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-05 09:41
Hoe weten jullie tot welke temperatuur de BBQ te stoken? BBQ noob hier, Recent weber pulse gekocht wegens appartement en daar kan je heel gericht met temperatuur spelen. Echter vind ik op recepten zelden tot nooit de BBQ-temperatuur maar enkel de kerntemperatuur van het vlees. Ik begrijp dat dit afhangt van wat je klaarmaakt, maar wat is doorgaan de temperatuur voor standaard bbq'en? (Worstjes, kipje, souvlaki's...).

Verder ook tips voor leuke boeken met recepten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-05 12:30
@Michiel95 ik zou 180C aanhouden voor "standaard" grillen.
Vandaag nog dik bevleesde ribben gemaakt op 110C met (3-2-1 methode) met een grill verhoger daarboven nog wat kleine gehaktballen gegaard. Dat ging ook keurig.

Omgevings temperatuur is slechts een richtlijn. Veel hangt af van het vetgehalte, spierweefsel en de grootte van je stuk vis/vlees wat je gaat garen.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Michiel95
Meeste vlees en vis doe je via kerntemperatuur garen. Er een lijst waar je ziet welke staat t vlees of vis is. Gewoon effe googlen komt zo in t zicht.
Kwa bbq temp.
100 graden tot 150 graden is low en slow.
150-250 graden is bakken en grillen
250-350graden is searen.
Grofweg gesproken.
Met houtskool tenminste.
Puls is dat electrisch?
Is misschien anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Pff ik had vandaag gewoon 2x zitten klooien met de kamado.

Eerst een aspergegratin erop willen maken:
https://www.lindenhoff.nl...e-asperges-met-achterham/

Nu weet ik dat bij een ovenschotel je altijd meer tijd moet rekenen in een kamado maar na 35 mins vond ik de asperges wel aan de 'gare kant' ;). Hij bleef iets te vochtig, meer kaassaus dan gratin. Jammer.
Had een glazen ovenschaal op een half rooster boven een halve pizzasteen staan op ~220 graden.
Worstjes en rosti van de kamado erbij en klaar.

Daarna een goed rijpe banaan proberen te grillen met gula djawa. Valt die banaan uit de schil toen ik hem eraf wilde halen. Banaan zelf zat op het rooster, viel uit elkaar. Jammer.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JWPrutser
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-05 20:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1vmlxSmnKFKUKdJZ3OsOV8To2M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wcn7xZfr7ALpDBHSdQS8IoH1.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag ook maar eens mijn variant op de 'shotgun shells' gemaakt. Beviel uitstekend!

Zoals op de foto te zien, is m'n vilt (wat er nog van over is) hard aan vervanging toe.
Na een paar keer heet opstoken voor een pizza sessie ging het opeens wel snel.
Het is een 'bouwmarkt model' qua formaat vergelijkbaar met de bastard compact.

Maar eigenlijk wil ik nu toch wel eindelijk een nieuwe (large) gaan aanschaffen in plaats van nog geld uit te geven aan deze oude.
Maar ben nogal aan het twijfelen wat het dan niet worden. Ik neig naar de kj Joe classic 2. Maar de bastard large urban is ook zeker een optie.
Of iets heel anders: nieuwste model van de primo oval lijkt me ook wel heel gaaf. Maar bijna nergens op voorraad en wel een heel groot prijsverschil.
Het beste is toch maar om binnenkort eens in een fysieke winkel te kijken en de knoop door te hakken.
Liefst bij vuur&rook (zit bij mij in de buurt) maar daar hebben ze de Joe helaas al een tijdje niet op voorraad.

Enig idee wat een beetje de beste tijd van het jaar is om zoiets aan te schaffen? Nu het mooi weer wordt en het vakantiegeld binnen is zal de vraag natuurlijk enorm toenemen. Drijft dat de prijs doorgaans alleen maar op, of zorgt het ook juist voor mooie aanbiedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou aan het eind van het seizoen gaan kijken, maar daar schiet je nu natuurlijk niets mee op ;).

besef je aub ook wel dat momenteel particulieren echt veel te besteden hebben (want geen leuke dingen en nog niet echt ontslagen door COVID), en je dat ook wel terug gaat zien in prijsstellingen voor dit soort luxe-artikelen.

[ Voor 54% gewijzigd door Boudewijn op 31-05-2021 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:01
[...]

Ik weet niet of je in de buurt van een bauhaus woont, anders zijn ze daar vaak wel voorradig en kosten ze 749. Je kan natuurlijk van te voren ook even bellen.

Ikzelf heb ook voor deze keuze gestaan, ben uiteindelijk voor de grizzly grill large gegaan (onderdeel van the bastard), groot pluspunt is het meegeleverde devide en conquer systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Misha schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:07:
[...]

Dan ben je net een maandje te laat :+

Wat dat betreft ben ik wel benieuwd .. de achterwand van mijn braaihok (de wand waar de ook de braai staat) grents aan hun achtertuin. Ze waren bezig met verbouwen toen ik mijn braihok aan het bouwen was. Nooit opmerkingen gehad. Tegen de tijd dat ze klaar waren met verbouwen stond die van mij ook net te roken.
Maar nu dus weer verkocht en komen er nieuwe mensen wonen. Hoop dat ze niet gaan lopen klagen over de rook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-05 17:05
Koffie schreef op maandag 31 mei 2021 @ 07:52:
[...]

Wat dat betreft ben ik wel benieuwd .. de achterwand van mijn braaihok (de wand waar de ook de braai staat) grents aan hun achtertuin. Ze waren bezig met verbouwen toen ik mijn braihok aan het bouwen was. Nooit opmerkingen gehad. Tegen de tijd dat ze klaar waren met verbouwen stond die van mij ook net te roken.
Maar nu dus weer verkocht en komen er nieuwe mensen wonen. Hoop dat ze niet gaan lopen klagen over de rook.
Zo nu en dan wat te eten geven/proeven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
[...]

Shit 😜. Ook over dat tweede. Het beste is natuurlijk zodra ze er zijn ze even hallo zeggen en het bespreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:44
Chevy454 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:37:
[...]

Als MB eigenaar zeg ik: niet kopen. Ga dan voor de KJ1 classic want die is completer geleverd.
Sure je bent iets goedkoper uit als je een knock off divide en conquer en kolenmandje los koopt maar ook die zijn moeilijk leverbaar. Met de KJ1 classis zit je meteen gebakken en heb je ook die aslade welke toch verdomme handig is.

En als je voor de MB gaat: koop die klere knock off grill extender meteen erbij. Nu is die weer uitverkocht en kan ik weer wachten |:(

Eens, zou ik nu ook doen --> of nog liever: doorsparen voor een KJ2 :) . Enige jammere bij Kamado Joe vind ik de rode kleur.

Dat gezegd hebbende: vorig jaar was de Masterbuilt te koop voor 650 euro. En toen was het voor mij een no-brainer

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-05 14:00

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Vorige week vrijdag een nieuwe baan geaccepteerd, dus dit weekend maar even gevierd!
Zag bij Fontijn een black angus picanha voor €19,50/kilo, dus daar maar meteen heen gereden.

Nou was het nog best een groot stuk, dus maar even door de midden gesneden, we zijn maar met zijn tweetjes:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kqehSpmfq5AoQxbAlyTBf-4RIdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HuKtLl4iKk9BOSq5ywoQTeaO.jpg?f=fotoalbum_large

En hij was heerlijk!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGSR8yzG_irsRPRr2WXhBzQ7FjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aYqueztHi19giLlh3ocF3zKu.jpg?f=fotoalbum_large

Nou nog een manier verzinnen om niet te vergeten op de draad te snijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Misha schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:10:
[...]

Shit 😜. Ook over dat tweede. Het beste is natuurlijk zodra ze er zijn ze even hallo zeggen en het bespreken
Het zal hopelijk meevallen. Heb nooit klachten gehad. Tussen ons zit nog een flinke strook met wat bomen, en het is aan helemaal achterin hun achtertuin dus het zal loslopen - al wil die braai soms best wel roken af en toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Koffie schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:28:
[...]

Het zal hopelijk meevallen. Heb nooit klachten gehad. Tussen ons zit nog een flinke strook met wat bomen, en het is aan helemaal achterin hun achtertuin dus het zal loslopen - al wil die braai soms best wel roken af en toe :)
Oooooh. Gewoon alsnog kennismaken en lekkere ribjes meenemen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
IdieEasy schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:15:
Vorige week vrijdag een nieuwe baan geaccepteerd, dus dit weekend maar even gevierd!
Zag bij Fontijn een black angus picanha voor €19,50/kilo, dus daar maar meteen heen gereden.

Nou was het nog best een groot stuk, dus maar even door de midden gesneden, we zijn maar met zijn tweetjes:[Afbeelding]

En hij was heerlijk!
[Afbeelding]

Nou nog een manier verzinnen om niet te vergeten op de draad te snijden...
zulke fatcaps zie je niet vaak.. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik had gister mijn ribs op de bbq gelegd voor de 3 2 1 methode.. De kamado keurig op 110/120 graden voor een dik uur (zonder ribs). De ribs in het rek gelegd, weg gegaan en 2, 2,5 uur later weer terug gekomen om te zien dat mijn tempratuur naar 160 steeg zonder dat de schuiven veranderd waren.

Totaal geen ervaring mee, vrij nieuw in de BBQ wereld dus weet niet echt waar dit aan lag. Ribs waren erg taai geworden helaas, smaak van de rub was wel erg lekker.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Saturate
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-12-2021
Ook wij hebben ons gisteren voor het eerst aan de picanha gewaagd. Zeer goed geslaagd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2SR3tpOC6tEUSJkJhlw7Ebm4WIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3RzH6SJgkNrHrnQDG0WJzjHt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 21-05 14:36
Gisteren ook weer spareribs gemaakt, worden nog steeds elke keer iets lekkerder. Ik ben alleen vergeten foto's te maken want was tussendoor ook druk de tuin aan het opruimen en schoonmaken.

Barbecue op 115 gezet.
~ 2 uur erop, daarna inpakken met wat basterdsuiker, sriracha saus en roomboter en een mix van water en appelciderazijn en toen nog ~1,5 uur totdat ze gaar waren. Toen eventjes laten rusten, kwartiertje, en daarna ingesmeerd met (warme) barbecue saus en nog een kwartiertje erop.

Tegelijk op de Weber gepofte aardappels gemaakt, gewoon zo hup tussen de kolen gegooid en de barbecue een uurtje aangelaten op 220-250 graden. Smaakte super :)

Mijn vrouw had ook nog een lekkere pasta salade gemaakt met gegrilde cherrytomaatjes, knoflook en rucola. Was lekker fris en zomers dus paste precies bij het weer :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:06
Even een vraag; gisteren de Weber 57 aangestoken met de snelstarter. Kolen werden niet al echt wit, na 15 min gekiept in de bbq. Werd echter niet echt warm, kolen werden ook bruin ipv wit. Wat kan ik anders doen? Kolen hadden ook een tijd in schuur gestaan (zak open), misschien vochtig geworden? Of op een andere manier aansteken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
sjaak81 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:45:
Even een vraag; gisteren de Weber 57 aangestoken met de snelstarter. Kolen werden niet al echt wit, na 15 min gekiept in de bbq. Werd echter niet echt warm, kolen werden ook bruin ipv wit. Wat kan ik anders doen? Kolen hadden ook een tijd in schuur gestaan (zak open), misschien vochtig geworden? Of op een andere manier aansteken
Ik was bang dat dit gisteren bij mij zou gebeuren want mijn Weber had ik voor het laatst in december gebruikt voordat ik mijn Traeger had. Maar de kolen die nog in de ketel zelf lagen gewoon in de starter gegooid, aanmaakblokje eronder gegooid en ging gewoon goed dus dat was top.

Misschien wat langer in de snelstarter moeten laten? Had je de barbecue wel helemaal open staan nadat je het erin had gegooid?

Overigens heb ik mijn vader twee weken geleerd dat je zo'n snelstarter gewoon in je barbecue kan zetten met een aanmaakblokje eronder.. Hij zette hem altijd gewoon op het gasfornuis totdat ze heet waren en alhoewel dat prima werkt stonk wel het hele huis naar barbecue.. Hij word oud denk.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46
Ozzie schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:26:
[...]
Overigens heb ik mijn vader twee weken geleerd dat je zo'n snelstarter gewoon in je barbecue kan zetten met een aanmaakblokje eronder.. Hij zette hem altijd gewoon op het gasfornuis totdat ze heet waren en alhoewel dat prima werkt stonk wel het hele huis naar barbecue.. Hij word oud denk.
Naast het feit dat het qua koolmonoxidevergiftiging ook nog eens gevaarlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Bootje schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:43:
[...]

Naast het feit dat het qua koolmonoxidevergiftiging ook nog eens gevaarlijk is.
Mwah dat zal wel meevallen, gasfornuis is naast de deur naar de achtertuin en die staat natuurlijk wel open dan. Maar ideaal is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-05 10:56

CeesKees

I rest my Kees

sjaak81 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:45:
15 mins is vrij kort.
Ik neem aan dat je een (gewone) brikettenstarter hebt gebruikt.
Kwaliteit van je kolen/ briketten scheelt ook een hoop.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 16:32
Boudewijn schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:26:
P
Nu weet ik dat bij een ovenschotel je altijd meer tijd moet rekenen in een kamado maar na 35 mins vond ik de asperges wel aan de 'gare kant' ;). Hij bleef iets te vochtig, meer kaassaus dan gratin. Jammer.
Had een glazen ovenschaal op een half rooster boven een halve pizzasteen staan op ~220 graden.
Waarom meer tijd rekenen? 200 graden == 200 graden.. Dat zou dus niets uit moeten maken met je oven. Tenzij je vaak kijkt (en je dus je warmte weg laat vloeien).

De kunst is vooral: Zorgen dat je keramiek in de dome warm is voordat je gerecht er op gaat.

Dus:
  • Aansteken met deksel open, tot je aanmaak blokje of wokkel uitgebrand is. (Lucht onder helemeaal open
  • Deksel dicht met bottom en top vent helemaal open (weg gedraaid).
  • Als je thermometer zo'n 180/190 graden aangeeft, leg je je deflectors er in (als je halve deflectors hebt, kun je deze al mee voorwerwarmen)
  • Temperatuur weer rond de 180/190? --> Onder vent op 1 tot 1,5 cm open, Bovenin zover open zodat je stabiel 200 graden hebt.
Nu het belangrijkste:
  • Wacht tot het keramiek van je dome zo heet is, dat je je hand maximaal een 2/3 seconden erop kunt houden!
Hierna Pas je gerecht er op en dat zo dan net zo lang moeten duren als in de oven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Sahi_NL schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:45:
[...]

Waarom meer tijd rekenen? 200 graden == 200 graden.. Dat zou dus niets uit moeten maken met je oven. Tenzij je vaak kijkt (en je dus je warmte weg laat vloeien).
Voor mijn gevoel werkt de geforceerde luchtstroom in een heteluchtoven heel anders dan een ovenschaal die midden boven een grote deflector staat. De meeste warme lucht stijgt langs de deflector (die is iets van 55cm bij een XL he ;) ) heen op en trekt naar boven. Bij een conventionele oven wordt er horizontaal ook veel lucht verplaatst, meestal op de hoogte waar ook je werkstukje staat.
De kunst is vooral: Zorgen dat je keramiek in de dome warm is voordat je gerecht er op gaat.
Hij heeft een uur opgewarmd, de dome was ook wel goed heet. De halve deflector lag erin sinds ongeveer minuut 1 (het was een halve dus er was genoeg luchtstroom voor het vuur).
Dus:
  • Aansteken met deksel open, tot je aanmaak blokje of wokkel uitgebrand is. (Lucht onder helemeaal open
  • Deksel dicht met bottom en top vent helemaal open (weg gedraaid).
  • Als je thermometer zo'n 180/190 graden aangeeft, leg je je deflectors er in (als je halve deflectors hebt, kun je deze al mee voorwerwarmen)
  • Temperatuur weer rond de 180/190? --> Onder vent op 1 tot 1,5 cm open, Bovenin zover open zodat je stabiel 200 graden hebt.
Nu het belangrijkste:
  • Wacht tot het keramiek van je dome zo heet is, dat je je hand maximaal een 2/3 seconden erop kunt houden!
Hierna Pas je gerecht er op en dat zo dan net zo lang moeten duren als in de oven.
Wellicht is hij wat vaker open geweest, ik had meerdere gerechtjes op de roosters liggen en daar moet je soms wat mee. Ik zal eens met een kamado vergelijken die ik dicht houd, dat is wel een goed punt.

De rest van de tips, dank je wel, maar die had ik al in het oog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Zijn er nog mensen met tips voor een D&C systeem voor de BGE Large, maar dan zonder het prijskaartje ervan? Of zou iemand toch zeggen "ga voor de EGGspander"?

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik ben biased maar vond weinig degelijke eggspander-concurrenten voor de mijne. Het is een vrij prijzige affaire maar de made in China alternatieven vond ik erg karig.
Ook had ik al twee halve gietijzeren roosters. Die moesten natuurlijk passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

LAD93 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:23:
Zijn er nog mensen met tips voor een D&C systeem voor de BGE Large, maar dan zonder het prijskaartje ervan? Of zou iemand toch zeggen "ga voor de EGGspander"?
Ik heb op andere onderdelen bespaard (o.a. basterd ash can, kolenmandje) maar voor deze wel gewoon de Eggspander gepakt. Het zit wederom gewoon weer helemaal goed in elkaar en omdat dit stuk RVS ook vaak in de buitenlucht zit (onder een afdekzeil, maar niet perse vochtvrij) toch voor iets meer kwaliteit gegaan.

Aantal keer gebruikt deze winter met koud roken en wellicht met de versoepelingen en vaccinaties in aantocht deze zomer eindelijk eens voor meer dan 2-4 personen koken. Tot die tijd is een large altijd wel large genoeg ;)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EeaMUfgT6Pqka_YeX4QYOpyd5so=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zm1ucxJE18Pa8NWKb8dNGBRi.jpg?f=fotoalbum_large

Deze gaat nu langzaam ontdooien in de koelkast zodat hij zaterdag klaar gemaakt kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Hoe ontdooi je iets in de vriezer?
Bij mij wordt het dan -21 :+ .

Wel gaaf! Hou je ons op de hoogte hoe het gaat? Heb mij er nog niet aan durven wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 09:53

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Iemand tips / oplossingen om BBQ accessoires zoals pizzasteen, roosters, etc, netjes op te bergen? Ik zoek naar iets handigs, maar kan nog niet echt iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:55
Dennis1812 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:03:
Hoe ontdooi je iets in de vriezer?
Bij mij wordt het dan -21 :+ .

Wel gaaf! Hou je ons op de hoogte hoe het gaat? Heb mij er nog niet aan durven wagen.
“koelkast” 🤣

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte! Gezien dit de eerste keer is dat ik het ga maken verwacht ik dat hij mislukt 😇

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Voor het eerst een pizza gemaakt op de cue.
Potverdikkie! Dat was echt heel erg lekker!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nw4YnpPQL4_qLie8ZrJ6QLmtG0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oEdrFxVZQ7ZXjmTTYMiKo08F.jpg?f=fotoalbum_large

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:22

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ophidian schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:36:
Heerlijk weekendje geweest!

Zaterdag pizza avond. In de ochtend het deeg gemaakt en gedurende de hele dag laten rijzen. Resultaat was een lekkere luchtige bodem. Kamada gestookt naar 300 graden en de pizza's om en om in een minuut of 7 afgebakken. Uiteindelijk een pizza parmaham met mozzarella en rucola, een pizza pepperoni en een pizza kipshoarma gemaakt.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Vandaag opeens bezoek en een gehaktbrood geprobeerd. Uiteindelijk 1,5 kilo gehakt gebruikt, en dat is bijna compleet opgegaan door 4 volwassenen. :*) Heeft gedurende 2 uur op 170 graden gegaard, klein handje appel houtsnippers. Bij 40 en 60 graden ingesmeerd met Honey BBQ saus. Bij 71 graden ervanaf en paar minuutjes laten rusten. Erg smakelijk en sappig gebleven. Was beetje bang dat het te droog zou worden. Absoluut voor herhaling vatbaar. _/-\o_

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
En de recepten 8) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05 14:32
Ik heb gisteren voor het eerst een picanha geprobeerd, zag het liggen bij de Hoogvliet (black angus) en was een mooi niet te groot stuk (500 gram). Helaas is hij uiteindelijk iets te veel naar medium gegaan, tegen well done aan. Hoe doen jullie dat?

Ik heb hem bij 45 graden kerntemperatuur erafgehaald en de bbq verder opgepookt naar 200 graden. In de tussentijd is hij nog doorgegaard richting de 50 graden. Toen de bbq op temperatuur was de picanha dichtgebraden boven de kolen (paar keer gedraaid) en bij 52 graden kerntemperatuur eraf gehaald. Na 5-10 minuten rusten was er nog net iets rozigs te zien, maar niet zo mooi rood/rozé als die van Saturate.

Moet ik hem er eerder afhalen soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Iemand die weet of Kamado Joe werkt met serie nummers o.i.d.

Kan een big joe overnemen voor 1000,-
Maar zou wel graag zeker weten of het een echte is 🤡

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
kleinelievewolff schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:57:
Ik heb gisteren voor het eerst een picanha geprobeerd, zag het liggen bij de Hoogvliet (black angus) en was een mooi niet te groot stuk (500 gram). Helaas is hij uiteindelijk iets te veel naar medium gegaan, tegen well done aan.

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
kleinelievewolff schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:57:
Ik heb gisteren voor het eerst een picanha geprobeerd, zag het liggen bij de Hoogvliet (black angus) en was een mooi niet te groot stuk (500 gram). Helaas is hij uiteindelijk iets te veel naar medium gegaan, tegen well done aan. Hoe doen jullie dat?

Ik heb hem bij 45 graden kerntemperatuur erafgehaald en de bbq verder opgepookt naar 200 graden. In de tussentijd is hij nog doorgegaard richting de 50 graden. Toen de bbq op temperatuur was de picanha dichtgebraden boven de kolen (paar keer gedraaid) en bij 52 graden kerntemperatuur eraf gehaald. Na 5-10 minuten rusten was er nog net iets rozigs te zien, maar niet zo mooi rood/rozé als die van Saturate.

Hoe was de temp van de BBQ bij de eerste garing van je picanha? Ik zou hem zelf niet hoger dan 80C laten komen bij een "klein" stuk vlees. Dan idd 40C er af halen, en afgrillen tot 50C.
Ja gaat namelijk veel warmte aan de buitenkant toevoegen, en die gaat rustig doortrekken naar binnen toe. Dit resulteert dan in een te hoge kern temp.
Ik zie dat je graag rood/rose (onder medium?) wil blijven, dan is een kern van 54C wel voldoende voordat je gaat snijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:11
Afgelopen weekend de WSM 47 ontmaagd! :D
Gezellig samen gerookt met de MTP waar een sparerib op lag voor de vrouw.
Op de WSM Tootsie’s Pork Steaks bereid wat heel mooi gaat zonder de waterpan, het vet van de steaks druipt op de hete kolen en zorgde voor een heerlijke geur in de tuin. :9~

Zondag heb ik een grote zalmmoot met huid warmgerookt in de WSM. Eerst zeezout erover en een uur in de koelkast laten staan, afspoelen en 2 uur terug in de koelkast. WSM strak op 88 gekregen en de zalm voorzien van versgemalen peper, paar takjes dille en schijfjes citroen.
Uurtje laten roken in eiken tot de kern 57 was.
Resultaat was :9~ :9~ :9~
En wat een mooi apparaat is die WSM, super stabiel op temperatuur te houden. _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aiuq_BF0Qfe5mrWqI3ai963EdDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2V6bn0ji1mku5Ab9hVdZ3rZJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CCOpd-_ZQAE2LNfCUySANQ7ROhQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WjrQIIyUDRWKtASOJMee8nsL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

BakkerBolletje schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:17:
Iemand die weet of Kamado Joe werkt met serie nummers o.i.d.

Kan een big joe overnemen voor 1000,-
Maar zou wel graag zeker weten of het een echte is 🤡
ik neem aan dat de huidige eigenaar de big joe geregistreerd heeft.(indien legaal gekocht)
daarmee zou je toch kunnen achterhalen of het allemaal klopt.(importeur/ dealer bellen of die persoon een big joe gekocht heeft.)
Vraag meteen even aan de leverancier/importeur of de garantie overdraagbaar is.
Zou ik als "rechtmatig eigenaar" zeker geen probleem vinden dat je even navraagd bij mn dealer/importeur want als iedereen probeert te voorkomen per ongeluk in een "helers" traject te komen. Hoe meer we dit doen des te minder diefstal aantrekkelijk is.

(ik geloof dat er wel merken zijn die iets in de keramiek graveren maar of KJ dit doet geen idee.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Gummiebeer
Ziet er heerlijk uit! zalm en roken (in mijn geval warm) is hemels.
Wat ik erg lekker vind is pekelen met allbrine en rietsuiker. paar uur in de koelkast, afspoelen droogdeppen en klein beetje zeezoutkorrels met kruiden er weer op, roken met hickory of beuken en laatste 15minuten beetje honing er over kwasten./gieten.
salade en pasta er bij.......

ps heb je nou een volvo kort gereden en is dat je enige overgebleven stukje als herinnering? ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:11
copykat schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:16:
@Gummiebeer
Ziet er heerlijk uit! zalm en roken (in mijn geval warm) is hemels.
Wat ik erg lekker vind is pekelen met allbrine en rietsuiker. paar uur in de koelkast, afspoelen droogdeppen en klein beetje zeezoutkorrels met kruiden er weer op, roken met hickory of beuken en laatste 15minuten beetje honing er over kwasten./gieten.
salade en pasta er bij.......

ps heb je nou een volvo kort gereden en is dat je enige overgebleven stukje als herinnering? ;-)
Dat recept komt dan op m’n to do lijstje (y)
Ik ben normaal niet zo van zalm maar het smaakte nu wel naar meer!

De Volvo staat er nog, maar met een blokjesgrill erin ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:09
Gehaktbrood van Noskos

Pizza's waren probeersel, maar was vrij standaard deeg eigenlijk :P

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Gummiebeer schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:55:
Afgelopen weekend de WSM 47 ontmaagd! :D
Gezellig samen gerookt met de MTP waar een sparerib op lag voor de vrouw.
Op de WSM Tootsie’s Pork Steaks bereid wat heel mooi gaat zonder de waterpan, het vet van de steaks druipt op de hete kolen en zorgde voor een heerlijke geur in de tuin. :9~
Dat is nu net iets wat je niet met een kamado kan maken.
Met zo een smoker heb je hoogte om toch direct te smoken, dat is echt heerlijk.

Misschien dat ik de Fornetto dit weekend ook maar aan het werk zet met Tootsie's Pork Steaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05 14:32
insomniac schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:43:
[...]

Hoe was de temp van de BBQ bij de eerste garing van je picanha? Ik zou hem zelf niet hoger dan 80C laten komen bij een "klein" stuk vlees. Dan idd 40C er af halen, en afgrillen tot 50C.
Ja gaat namelijk veel warmte aan de buitenkant toevoegen, en die gaat rustig doortrekken naar binnen toe. Dit resulteert dan in een te hoge kern temp.
Ik zie dat je graag rood/rose (onder medium?) wil blijven, dan is een kern van 54C wel voldoende voordat je gaat snijden.
de bbq was ongeveer 150C op de dekselthermometer boven de kolen. Bij afdrukken 200/220C op de dekselthermometer. Ik moet dus nog veel lager gaan qua temperatuur voor de eerste garing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

N1ckk schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:05:
Iemand tips / oplossingen om BBQ accessoires zoals pizzasteen, roosters, etc, netjes op te bergen? Ik zoek naar iets handigs, maar kan nog niet echt iets vinden.
Ik heb een pannendekselrek voor de "halve items" (2x gietijzeren rooster, 2x RVS, 2x pizzasteen, 1x plancha). Voor de gewone rekjes ga ik morgen een paar haakjes in de schuurmuur draaien en er komt een utility rack voor op de voet van de nest handler.

Het erge is dat het allemaal vol zit :X

Foto's kan ik evt morgen wel even maken

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 31-05-2021 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

[...]

Die grap heb ik hier nu. Wonen hier nu anderhalf jaar, pizza (hout) oven en BGE. Veel buren met BBQ’s, houtkachels, vuurkorven etc. De tuinen zijn hier namelijk vrij ruim. Zijn er twee deuren verder nieuwe mensen komen wonen, hemelsbreed minimaal een meter of 40. Eerste kennismaking was dat de vrouw des huizes aan de deur stond dat ze last had van de geur van m’n BGE. “Het ruikt in m’n hele huis naar gebakken vlees en wij eten geen vlees.”
Heel vervelend, maar als het naar gebakken vlees ruikt ben ik het niet, want wilde mijn ribs er net opleggen toen de bel ging...
Gaven aan juist verhuisd te zijn omdat ze zo’n last hadden van de bbq van de buurman. Niet handig om dan naar een wijk met grote tuinen te verhuizen, dat wordt ook wat als in de winter de houtkachels weer aan gaan.

En uiteraard let ik er op zo rookloos mogelijk de pizza oven te stoken en zet ik de BBQ zo gunstig mogelijk qua windrichting.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• insomniac
kleinelievewolff schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:25:
[...]
de bbq was ongeveer 150C op de dekselthermometer boven de kolen. Bij afdrukken 200/220C op de dekselthermometer. Ik moet dus nog veel lager gaan qua temperatuur voor de eerste garing?
Ja klopt, veel lager. 150C is erg hoog.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Paar paprika's en courgettes verbranden?(ander geurtje)
Ik kan begrijpen dat niet iedereen zit te wachten op dagelijkse bbq sessies uit alle tuinen en dat je zeker als je niet van vlees houd de geur vies vind.
Maar om nou er van uit te gaan dat je de buurt kan veranderen door dit te verkondigen...
Misschien hadden ze dit voor de koop kunnen onderzoeken?
Straks mag je zondag niet klussen omdat ze van de kerk zijn en hun rust willen beleiden.
Nou ik ben atheist en heb alleen op zondag tijd. Wat nu?
Zoiets.

Wierrookstokjes als kado?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Devil schreef op maandag 31 mei 2021 @ 23:14:
[...]

Die grap heb ik hier nu. Wonen hier nu anderhalf jaar, pizza (hout) oven en BGE. Veel buren met BBQ’s, houtkachels, vuurkorven etc. De tuinen zijn hier namelijk vrij ruim. Zijn er twee deuren verder nieuwe mensen komen wonen, hemelsbreed minimaal een meter of 40. Eerste kennismaking was dat de vrouw des huizes aan de deur stond dat ze last had van de geur van m’n BGE. “Het ruikt in m’n hele huis naar gebakken vlees en wij eten geen vlees.”
Heel vervelend, maar als het naar gebakken vlees ruikt ben ik het niet, want wilde mijn ribs er net opleggen toen de bel ging...
Gaven aan juist verhuisd te zijn omdat ze zo’n last hadden van de bbq van de buurman. Niet handig om dan naar een wijk met grote tuinen te verhuizen, dat wordt ook wat als in de winter de houtkachels weer aan gaan.

En uiteraard let ik er op zo rookloos mogelijk de pizza oven te stoken en zet ik de BBQ zo gunstig mogelijk qua windrichting.
Als je als nieuwe buren bij je eerste kennismaking al begint te zeuren :|

Ik woon op een appartement op 3 hoog, dus echt niet veel plaats en vol in het zicht van heel veel buren. Ik krijg vooral opmerkingen van mijn buren die zeggen dat het lekker ruikt, en subtile hints om ook eens een stuk te krijgen :+

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[...]

Vooropgesteld: last hebben is natuurlijk best ruk.
Maar als de bbq overlast 1 van je redenen is om te verhuizen, dan zul je idd beter je huiswerk moeten doen én een betere plek moeten uitzoeken.
Om nog maar te zwijgen dat je totaal verkeerd de discussie op die manier aangaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
Ik snap dat gezeur sowieso niet. Dan moet je gewoon niet in een woonwijk gaan wonen maar ergens op het echte platteland. Hier in de straat is iedereen gelukkig vrij relaxt, misschien het voordeel van in een dorpje wonen. Je heb nou eenmaal geluid en geuren van de buren in een woonwijk met rijtjes huizen, zelfs de vrijstaande huizen hier in de wijk staan behoorlijk dicht op elkaar.

De buren van 1 huis verderop hebben sinds dit weekend een zwembad in de tuin staan dus hun kinderen en nog een paar andere buurtkinderen zitten nu de hele middag daarin te spelen, geeft ook een hoop geluid zeker als je thuis aan het werk ben kan dat weleens vervelend zijn. Maar ik weet ook dat het waarschijnlijk toch over een paar dagen weer slecht weer is en dan zit iedereen weer binnen opgesloten.

Ik heb het klussen in de tuin wel even gepauzeerd, met dit hele lekkere weer als iedereen buiten is vind ik het niet netjes om de hele tijd hout te zagen want dat geeft echt een hoop herrie, als het straks iets minder lekker weer is kan ik weer rustig verder. Maar des te meer tijd om lekker de barbecuen, denk dat ik vanmiddag een lekkere hamburger ofzo voor mezelf ga grillen en vanavond staat zalm op het menu. Zou eigenlijk uit de oven komen, maar dat kan natuurlijk nog lekkerder op de barbecue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-05 07:15
Ozzie schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:18:
Ik snap dat gezeur sowieso niet. Dan moet je gewoon niet in een woonwijk gaan wonen maar ergens op het echte platteland.
Dit type mensen loopt op het platteland te zeuren dat er 's nachts een trekker langs hun tuin rijdt om te oogsten, dat de koeien te veel herrie maken, of dat de schapen stinken. Maar goed, dat is uiteindelijk weer een heel ander punt. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Die horen in een flat. Daar mag je niet bbqen 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:53

Chiron

Moderator Discord
[...]

En hier ben ik gestopt met lezen _O-

Dat je last van de rook hebt kan ik opzich nog inkomen.. Maar puur de geur van vlees..

Nee, alle gekheid op een stokje; BBQ's en vuurkorven en kachels kunnen een behoorlijke aanslag geven op de luchtkwaliteit.
Gisteren de schimmel uit mn keramische eitje gefikt en dan zet ik 'm ook helemaal aan het eind van de tuin (onze vaste bbq spot zit dichterbij, aan het terras), zodat de buren er minder last van hebben. Ik check ook altijd even of er geen ramen wagenwijd open staan.

Maar ze had niet vanuit het dakraam even kunnen kijken wie er aan de gang was dan? }:O 40 meter verder het vlees van de BBQ ruiken klinkt als een andere buurman.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
LAD93 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:55:
2 goede reviews in 21 minuten... Hij wordt morgen bezorgd :+ @Dennis1812 @Luuk84
Inmiddels al een aantal keer gebruikt en ik moet zeggen dat hij prima bevalt. Wat een verademing is het om je accessoires gewoon op een RVS blad te kunnen leggen in plaats van op de stenen.. :o

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

LAD93 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:12:
[...]

Inmiddels al een aantal keer gebruikt en ik moet zeggen dat hij prima bevalt. Wat een verademing is het om je accessoires gewoon op een RVS blad te kunnen leggen in plaats van op de stenen.. :o
En er past stiekem echt veel tussen de kast en t RVS en in de kast gaat al helemaal een hoop 😅.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Gistermiddag het volgende ontvangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ovafcts6eTCdCOO_cjTMB2Aa6lw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bwbLPYSA4sKUsl1otLpySni6.png?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd, eerste keer dat ik zo vlees online heb besteld (buiten boodschappen die ik online bestel).
Het ziet er goed uit in ieder geval. Gisteravond ook meteen MOINK balls gemaakt. Die gaan eind van de middag op de BBQ, en daarna stook ik de BBQ iets warmer en kan een deel van het vlees uit de afbeelding er op :)

Zijn er nog tips voor het kruiden van bijvoorbeeld de bavette?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:56
miicker schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:30:
Gistermiddag het volgende ontvangen:
[Afbeelding]

Ben benieuwd, eerste keer dat ik zo vlees online heb besteld (buiten boodschappen die ik online bestel).
Het ziet er goed uit in ieder geval. Gisteravond ook meteen MOINK balls gemaakt. Die gaan eind van de middag op de BBQ, en daarna stook ik de BBQ iets warmer en kan een deel van het vlees uit de afbeelding er op :)

Zijn er nog tips voor het kruiden van bijvoorbeeld de bavette?
Ik zou sowieso alles even zelf nawegen. Wij halen regelmatig iets bij Grutto, maar ondertussen al 3 keer meegemaakt dat het gewicht sterk afwijkt in ons nadeel (soms 30-40%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Flapperbol schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:34:
[...]

Ik zou sowieso alles even zelf nawegen. Wij halen regelmatig iets bij Grutto, maar ondertussen al 3 keer meegemaakt dat het gewicht sterk afwijkt in ons nadeel (soms 30-40%)
Goed plan ja, bedankt voor de tip.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:58
Chiron schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:42:
[...]

Nee, alle gekheid op een stokje; BBQ's en vuurkorven en kachels kunnen een behoorlijke aanslag geven op de luchtkwaliteit.
Dit is een understatement. Ik stook graag hout(skool), zomer en winter. Maar na wat tweets van iemand uit het dorp hier over luchtkwaliteit, ben ik me er eens in gaan verdiepen.
Voor sommige mensen is rook een zeer, zeer zware aanslag op hun gezondheid.

Ik voelde me best schuldig toen ik zondag om 11.30 met 3-2-1 ribs begon. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

copykat schreef op maandag 31 mei 2021 @ 23:35:
Paar paprika's en courgettes verbranden?(ander geurtje)
Ik kan begrijpen dat niet iedereen zit te wachten op dagelijkse bbq sessies uit alle tuinen en dat je zeker als je niet van vlees houd de geur vies vind.
Maar om nou er van uit te gaan dat je de buurt kan veranderen door dit te verkondigen...
Misschien hadden ze dit voor de koop kunnen onderzoeken?
Straks mag je zondag niet klussen omdat ze van de kerk zijn en hun rust willen beleiden.
Nou ik ben atheist en heb alleen op zondag tijd. Wat nu?
Zoiets.

Wierrookstokjes als kado?
Tsja een beetje rekening met elkaar houden is prima, maar als zo'n clown bij mij voor de deur zou staan (ons nieuwbouwhuis in een wijk met (voor Den Haag) grote tuinen wordt komend jaar opgeleverd :+) zou ik uitgebreid vertellen over mijn jachthobby en ze een mooi stuk vlees aanbieden.

Mensen lekker gaan bekeren met je hobby's. meh, wellicht dat zo iemand dan gewoon in Amsterdam ofzo moet aan wonen O-)

alle gekheid op een stokje; ik zit thuis met de naweeen van covid en bbq dus nu gewoon 3x per week. Je ruikt het , maar dat heb je met gewone afzuiging en fornuis ook. Wel let ik er echt wel op dat ik geen enorme rookwolken ed produceer, hooguit even kort bij het afgrillen van wat worst ed.
De hindoestaanse buren van mijn vriendin koken vziw altijd binnen en die ruik je ook echt wel enorm (afzuiger dumpt lucht in achtertuin). Ook geen probleem, leven en laten leven.
Chiron schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:42:
[...]

En hier ben ik gestopt met lezen _O-

Dat je last van de rook hebt kan ik opzich nog inkomen.. Maar puur de geur van vlees..

Tsja als de buren in de tuin roken/kinderen hebben/voetballiefhebber zijn/irritante pauper zijn (met dito gedrag) is dat ook vervelend. doe je weinig aan ;). een beetje meedenken als BBQer en een beetje accepteren van elkaar helpt.

offtopic:
Vis warm roken doe ik echt maar 2x per jaar, mede om die reden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 01-06-2021 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Krijg meteen honger van al dat gepraat over rook en vuur. Straks maar even naar de supermarkt :D

Ik heb gelukkig buren die bijna elk weekend als het een beetje weer is een kampvuurtje in de tuin maken, en dat stinkt nog veel meer dan mijn barbecue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:06

Wootlock

Evilution

Dennis1812 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:42:
Die horen in een flat. Daar mag je niet bbqen 😅
In m'n oude appartement mocht dit wel, expliciet tijdens een VVE vergadering beslist :9

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Heeft iemand nog ideeën voor mij trouwens, mijn schoonvader word dit weekend 75 en ze komen daarom bij ons barbecueën. Nu wil die verschillende hapjes, dus eigenlijk gewoon ouderwets barbecueën vermoed ik, met een speklapje, worstje en satetje maar dat vind ik zelf niet zoveel aan dus ga denk moinkballs maken en die shotgun shells die ik hier al een paar keer voorbij heb zien komen. Alleen heeft er nog iemand andere suggesties?

Moet eigenlijk ook nog zonder varkensvlees want mijn schoonmoeder krijgt daar migraine van...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:22
Ozzie schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:13:
Heeft iemand nog ideeën voor mij trouwens, mijn schoonvader word dit weekend 75 en ze komen daarom bij ons barbecueën. Nu wil die verschillende hapjes, dus eigenlijk gewoon ouderwets barbecueën vermoed ik, met een speklapje, worstje en satetje maar dat vind ik zelf niet zoveel aan dus ga denk moinkballs maken en die shotgun shells die ik hier al een paar keer voorbij heb zien komen. Alleen heeft er nog iemand andere suggesties?
kiplollie's
ribfingers
Pulled chicken

een flank steak affakkelen en met zout bestrooien, in reepjes snijden en uitdelen is hier altijd een succes.
Moet eigenlijk ook nog zonder varkensvlees want mijn schoonmoeder krijgt daar migraine van...
:')
Mijn schoonouders krijgen er zogenaamd puisten van.
Maar ze eten wel ham op brood :+

Gehakt vervangen voor rundergehakt, en de ontbijtspek laten zitten of halal (kalkoen?) spek ofzo.

En wat hieronder ook genoemd word, groenten.
Zelf heb ik een gietijzer skilet op een verhoger staan (zodat het grote rooster vrij blijft voor vlees)
Waar ik uitjes in fruit en in stukjes gesneden punt paprika's in doe met wat tomaatjes of tomatensaus en dit vaak omspit. Na een tijdje is alles lekker zacht en heb je een lekker prutje voor naast het vlees.
Doet het vooral erg goed bij de vrouwen :)

[ Voor 17% gewijzigd door FRANQ op 01-06-2021 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:16
Iemand BBQ Street gezien van gisteravond? (denk althans dat het die was, die vanochtend herhaald werd). Hoeveel boter gebruikte Roel wel niet in dat recept? Zat tegen een kilo aan, denk ik. Kolere zeg. Moet je ook niet elke dag eten.

Over buren gesproken: dat is een terugkerend onderwerp in de bbq-wereld. Helaas zie je vaak onbegrip en onverdraagzaamheid aan beide kanten. Erg jammer, want zoals bij zoveel onderwerpen leidt dat alleen tot verharding in de samenleving. Zomer na zomer worden de oproepen om koken op hout, houtskool of briketten te verbieden harder. Terwijl je prima met je buren in gesprek kan om wat meer tot elkaar te komen. Ik zie hier ook direct mensen praten over "zeuren", terwijl het oprecht erg vervelend kan zijn om steeds in die walm te moeten zitten. Stel je hebt Indonesische buren die dagelijks trassie gebruiken. Word je ook niet blij van. Hoor gewoon de buren aan en kijk of je tot elkaar kunt komen. Je hoeft echt niet te stoppen met deze hobby.

Ik heb met mijn direct buurvrouw afgesproken dat ik haar vooraf waarschuw als ik echt ga roken. Dan kan ze de ramen dichtdoen. En regelmatig breng ik dan iets langs van het resuiltaat. Vind ze daarmee mijn bbq-hobby leuk? Nee, maar dat is geven en nemen. Ze sluit dan soms demonstratief de ramen en achterdeur, maar zal niet tegen me zeggen dat ik moet stoppen.

Ongetwijfeld dat er nu reacties komen over extreem overdraagzame buren, maar kom op. Zo erg is het in de praktijk echt niet. Tenzij je naast een kliniek voor COPD en Astma patiënten woont.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:54
Ozzie schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:13:

Gevulde mini paprika’s: paprika halveren, vullen met kruidenkaas (evt met wat pulled pork of gekruid gehakt maar meestal doe ik zelf alleen kaas), omwikkelen met spek

mini kipspiesjes met verschillende marinades,

garnalen in zelfgemaakte kruiden/knoflook boter

camembert met kruiden van de bbq

mini pita broodjes met bifteki

iets van een picanja en dan snijden en als vingerfood (evt chimichurri erbij maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Boudewijn
Rekening houden ja zeker. Ik zat laatst spontaan even wat steigerhout op maat te zagen en te schuren.
Had wat tijd over en dacht dat moet ik nog eens doen. Waarom nu even niet.
Ja herrie vooral schuren is een langdurige herrie. (cirkelzaag is vrij kort, net een laag overvliegend vliegtuig of helicopter.) klopt. Als iemand last had mag ie best even langs komen en uitleggen dat ie visite heeft blabla....
Dan kunnen we kijken of ik t uitstel of snel even af maak.
Maar even melden ik heb last dus wil je even stoppen? En er van uitgaan dat dat ook gebeurt das andere koek.
Zelfde met koken, BBQ en vuurkorven, feestjes, spontane muziek... Beetje leven en laten leven, geven en nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Togi schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:25:
[...]

Gevulde mini paprika’s: paprika halveren, vullen met kruidenkaas (evt met wat pulled pork of gekruid gehakt maar meestal doe ik zelf alleen kaas), omwikkelen met spek
je weet waar spek van gemaakt is he :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Leipo schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:28:
[...]

je weet waar spek van gemaakt is he :+
Pulled pork ook gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:54
@Leipo @CeesKees

Oke, Spek kan van veel beesten gemaakt zijn maar pulled pork van rund is idd een beetje lastig (al hebben we natuurlijk wel een tijd gehad dat ze overal paard in gooide) ;)

Ik ga er vanuit dat mensen recepten kunnen interpreteren en dat ze zelf er wel een draai aan kunnen geven
Bijv door bij een paar paprika’s de spek weg te laten of vervangen voor een alternatief (kalkoen bacon)
Vervang pulled pork door puled chicken etc
Pagina: 1 ... 156 ... 328 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism