Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 157 ... 334 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Pulled beef is een soort pulled pork maar dan van beef 😁.

Morgen naar de sligro wat ribs halen voor vrijdag. Meestal ga ik naar de Hanos maar dat komt minder handig uit omdat we ook nog willen zwemmen..
Iemand tips welke van de Sligro de beste kwaliteit geven?
Vrijdag ga ik ze maken als soort proeverijtje in diverse smaken. (3-2-1).
Wat voor rookhout is jullie favoriet voor ribs?
Ik zat zelf te denken aan appel omdat ik ze ook wat appelsap meegeef als ik ze inpak.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

FRANQ schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:21:
[...]

kiplollie's
ribfingers
Pulled chicken

een flank steak affakkelen en met zout bestrooien, in reepjes snijden en uitdelen is hier altijd een succes.

[...]

:')
Mijn schoonouders krijgen er zogenaamd puisten van.
Maar ze eten wel ham op brood :+

Gehakt vervangen voor rundergehakt, en de ontbijtspek laten zitten of halal (kalkoen?) spek ofzo.

En wat hieronder ook genoemd word, groenten.
Zelf heb ik een gietijzer skilet op een verhoger staan (zodat het grote rooster vrij blijft voor vlees)
Waar ik uitjes in fruit en in stukjes gesneden punt paprika's in doe met wat tomaatjes of tomatensaus en dit vaak omspit. Na een tijdje is alles lekker zacht en heb je een lekker prutje voor naast het vlees.
Doet het vooral erg goed bij de vrouwen :)
kalkoen zou ik weglaten. Niet vet genoeg.
Hooguit als beschermer om je product heen en dan na garing weggooien.

Waarom niet diverse stukjes mooi vlees om te vergelijken ipv als die gemarineerde soorten?

Onglet/vanglap/staartstuk bijvoorbeeld? Kun je ook mooi de smaken en structuren vergelijken.

Ik vind dat persoonlijk veel lekkerder dan al die met saus volgesmeerde producten.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Dit weekend maar eens wat nieuws proberen te maken - afgelopen weekend MOINK balls en banana bread pudding gemaakt. De pudding maak ik dit weekend opnieuw, misschien wat ribfingers proberen. Alleen nog even uitvogelen waar ik die vandaan ga toveren

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

copykat schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:26:
@Boudewijn
Rekening houden ja zeker. Ik zat laatst spontaan even wat steigerhout op maat te zagen en te schuren.
Had wat tijd over en dacht dat moet ik nog eens doen. Waarom nu even niet.
Ja herrie vooral schuren is een langdurige herrie. (cirkelzaag is vrij kort, net een laag overvliegend vliegtuig of helicopter.) klopt. Als iemand last had mag ie best even langs komen en uitleggen dat ie visite heeft blabla....
Dan kunnen we kijken of ik t uitstel of snel even af maak.
Maar even melden ik heb last dus wil je even stoppen? En er van uitgaan dat dat ook gebeurt das andere koek.
Zelfde met koken, BBQ en vuurkorven, feestjes, spontane muziek... Beetje leven en laten leven, geven en nemen.
same. Ik klus ook nog wel eens wat en doe dat graag met gehoorbescherming. Uiteraard wel op gristelijke tijden (0900-2100) en als het nut heeft . Ik ga niet binnen koffie staan drinken als de afzuiging nog staat te loeien oid. Als mensen echt last/overlast hebben ben ik prima bereid met ze te kijken wat een remedie is.

offtopic:
met klussen aan een huis is het overigens wel een keer gewoon klaar inshallah

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Klussen aan een huis is toch nooit klaar?
Denk je overal alles af te hebben en dan kan je weer van voren af aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Iemand nog een goed recept voor pulled chicken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:42
Dracula schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:10:
Iemand nog een goed recept voor pulled chicken?
Noskos?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Ozzie schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:26:
[...]

Ik was bang dat dit gisteren bij mij zou gebeuren want mijn Weber had ik voor het laatst in december gebruikt voordat ik mijn Traeger had. Maar de kolen die nog in de ketel zelf lagen gewoon in de starter gegooid, aanmaakblokje eronder gegooid en ging gewoon goed dus dat was top.

Misschien wat langer in de snelstarter moeten laten? Had je de barbecue wel helemaal open staan nadat je het erin had gegooid?

Overigens heb ik mijn vader twee weken geleerd dat je zo'n snelstarter gewoon in je barbecue kan zetten met een aanmaakblokje eronder.. Hij zette hem altijd gewoon op het gasfornuis totdat ze heet waren en alhoewel dat prima werkt stonk wel het hele huis naar barbecue.. Hij word oud denk.
CeesKees schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:23:
[...]

15 mins is vrij kort.
Ik neem aan dat je een (gewone) brikettenstarter hebt gebruikt.
Kwaliteit van je kolen/ briketten scheelt ook een hoop.
ik heb de weber snelstarter gebruikt icm weber kolen (die lang branden, 4u). Toen ik gisteren de bbq schoonmaakte waren ze eigenlijk allemaal nog zwart en hard, niet helemaal as geworden zoals ik gewend ben.
BBQ stond helemaal open, alleen nu ik terugkijk ik denk ik de starter te kort aan gehad, niet alle kolen waren 'aan'. Ook vrij snel wat vlees erop gelegd zonder eerst met kap erop te laten trekken

edit: ik zie nu een filmpje van de weber snelstarter waar echt de vlammen uitkomen met aanmaken. Dit had ik ook niet, denk dus ook wat meer aanmaakblokjes gebruiken, had het idee dat ze vrij snel al uit gingen

[ Voor 6% gewijzigd door sjaak81 op 01-06-2021 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11-06 13:17
Hallo medetwekers :)

ik ben opzoek naar mn eerste bbq!
nu heb ik voor mezelf al besloten dat ik een gas bbq zou willen, dit omdat het een stuk gemakkelijker is.
En ik het hele idee van ''een knop omdraaien'' wel fijn vind.
Toen ik ging google naar Gas bbq's werd het een beetje overweldigd door alle keuzes.
Vandaar de vraag, welke gas bbq raden jullie aan?

ik heb verder nog geen ervaring met BBQ's / BBQ'n

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Nahkriin schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:14:
Hallo medetwekers :)

ik ben opzoek naar mn eerste bbq!
nu heb ik voor mezelf al besloten dat ik een gas bbq zou willen, dit omdat het een stuk gemakkelijker is.
En ik het hele idee van ''een knop omdraaien'' wel fijn vind.
Toen ik ging google naar Gas bbq's werd het een beetje overweldigd door alle keuzes.
Vandaar de vraag, welke gas bbq raden jullie aan?

ik heb verder nog geen ervaring met BBQ's / BBQ'n
Probeer eerst eens een concretere vraag te stellen.
- wat ga je er mee doen? (Enkel snel Hot n fast, ook low n slow? Wil je mogelijkheden voor een rotiserrie etc).
- heb je merk voorkeuren
- formaat voorkeuren?
- wat is je budget?

Dat wordt hier op Tweakers wel van je gevraagd. Nu kan ik simpelweg de duurste Napoleon linken en heb ik aan je vraag voldaan. Echter voldoet die mogelijk niet aan je budget?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ik zoek een?
Wat is je budget?
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat heb je zelf al gevonden?
Welke vragen heb je hier nog over?

Wij horen het eindpunt van je zoektocht te zijn, niet het begin. I.p hoor je op Tweakers voor aankoopadvies altijd bovenstaande vragen te beantwoorden. Dat maakt adviseren 100x makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11-06 13:17
Ok bij deze zou ik m'n vraag duidelijker stellen.
En aangeven wat m'n plannen ermee zijn.

- Ik heb nog niet veel BBQ ervaring, dus in het begin zal het vooral de wat simpelere dingen zoals hamburgers/kip/steaks bakken zijn.
Ik hou wel van ribs maar de mogelijkheid tot smoken hoeft van mij niet zo.

- heb je merk voorkeuren / nee

- formaat voorkeuren / Ik zou wel graag over minimaal 2 branders willen beschikken in de bbq.

- wat is je budget / 150 - 300

Ik heb al wat op google gezocht maar de bbq's die ik tegen kwam (Weber / Napoleon) waren toch wel erg aan de prijzige kant, deze hebben dan bijvoorbeeld ook een zijbrander waar ik niet mee zou weten wat te doen.

Het idee wat ik in m'n hoofd heb is dat ik thuis kan komen van werk een knop omdraai en zo lekker een stel burgers kan bakken.

[ Voor 26% gewijzigd door Nahkriin op 01-06-2021 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nahkriin schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:26:
Het idee wat ik in m'n hoofd heb is dat ik thuis kan komen van werk een knop omdraai en zo lekker een stel burgers kan bakken.
Misschien een WGA op gas maar heel veel opties heb je niet voor dat budget van 150-300 euro.
Misschien is marktplaats een betere optie want nieuw ga je niet veel soeps vinden vrees ik. Maar je hebt dan ook haast geen eisen...

[ Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 01-06-2021 12:50 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

https://www.lidl-shop.nl/...KyGhXqE12NZRoCPhEQAvD_BwE

Zoiets valt in je budget. Maar verwacht er geen A kwaliteit van. Probeer ook te bewaren onder een hoes/schuur/overkapping.
In dat budget is t allemaal net niet. Dus gewoon naar tuincentrum/bouwmarkt en 1 pakken die je mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-06 16:26
Nahkriin schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:26:
Ok bij deze zou ik m'n vraag duidelijker stellen.
En aangeven wat m'n plannen ermee zijn.

- Ik heb nog niet veel BBQ ervaring, dus in het begin zal het vooral de wat simpelere dingen zoals hamburgers/kip/steaks bakken zijn.
Ik hou wel van ribs maar de mogelijkheid tot smoken hoeft van mij niet zo.

- heb je merk voorkeuren / nee

- formaat voorkeuren / Ik zou wel graag over minimaal 2 branders willen beschikken in de bbq.

- wat is je budget / 150 - 300

Ik heb al wat op google gezocht maar de bbq's die ik tegen kwam (Weber / Napoleon) waren toch wel erg aan de prijzige kant, deze hebben dan bijvoorbeeld ook een zijbrander waar ik niet mee zou weten wat te doen.

Ik heb vorig jaar een weber q2200 gekocht en ben daar zéér content mee. Nou is die wel wat buiten budget maar de kleinere q1200 past wel.

Dan heb je wel maar 1 brander (zowel de grote als de kleine q), maar tot nu toe kan ik daar prima mee uit de voeten. Moet alleen iets beter timen wanneer je verschillende dingen tegelijk wil grillen.

Ik vindt het iig een fijn en redelijk degelijk apparaat. Enige nadeel waar ik tot nu toe tegenaan gelopen ben is dat ie niet écht low wil als je dingen super langzaam wil garen. Maar gewoon een kippetje of lamsschouder gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
sjaak81 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:26:
[...]

[...]

ik heb de weber snelstarter gebruikt icm weber kolen (die lang branden, 4u). Toen ik gisteren de bbq schoonmaakte waren ze eigenlijk allemaal nog zwart en hard, niet helemaal as geworden zoals ik gewend ben.
BBQ stond helemaal open, alleen nu ik terugkijk ik denk ik de starter te kort aan gehad, niet alle kolen waren 'aan'. Ook vrij snel wat vlees erop gelegd zonder eerst met kap erop te laten trekken

edit: ik zie nu een filmpje van de weber snelstarter waar echt de vlammen uitkomen met aanmaken. Dit had ik ook niet, denk dus ook wat meer aanmaakblokjes gebruiken, had het idee dat ze vrij snel al uit gingen
nee, niemand die hem er in gooit? oke, ik offer me wel op;
Koken: De juiste pan kiezen - Deel 2
kan je een mooie pan kiezen voor op je gasfornuis :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Ozzie schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:18:
Ik snap dat gezeur sowieso niet. Dan moet je gewoon niet in een woonwijk gaan wonen maar ergens op het echte platteland. Hier in de straat is iedereen gelukkig vrij relaxt, misschien het voordeel van in een dorpje wonen. Je heb nou eenmaal geluid en geuren van de buren in een woonwijk met rijtjes huizen, zelfs de vrijstaande huizen hier in de wijk staan behoorlijk dicht op elkaar.

De buren van 1 huis verderop hebben sinds dit weekend een zwembad in de tuin staan dus hun kinderen en nog een paar andere buurtkinderen zitten nu de hele middag daarin te spelen, geeft ook een hoop geluid zeker als je thuis aan het werk ben kan dat weleens vervelend zijn. Maar ik weet ook dat het waarschijnlijk toch over een paar dagen weer slecht weer is en dan zit iedereen weer binnen opgesloten.

Ik heb het klussen in de tuin wel even gepauzeerd, met dit hele lekkere weer als iedereen buiten is vind ik het niet netjes om de hele tijd hout te zagen want dat geeft echt een hoop herrie, als het straks iets minder lekker weer is kan ik weer rustig verder. Maar des te meer tijd om lekker de barbecuen, denk dat ik vanmiddag een lekkere hamburger ofzo voor mezelf ga grillen en vanavond staat zalm op het menu. Zou eigenlijk uit de oven komen, maar dat kan natuurlijk nog lekkerder op de barbecue.
Ja de allergrootste grap is dat ik nog nooit zo ‘landelijk’ gewoond heb. Eerst in een appartement (met balkon) en later in een rijtjeshuis met postzegel tuin in de stad. Altijd naar hartelust gebbqt zonder gedoe met de buren. Nu woon ik in een vrijstaand huis met ruim 800m2 grond...

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-06 23:35

copykat

Good copy isn't bad

Devil schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:23:
[...]

Ja de allergrootste grap is dat ik nog nooit zo ‘landelijk’ gewoond heb. Eerst in een appartement (met balkon) en later in een rijtjeshuis met postzegel tuin in de stad. Altijd naar hartelust gebbqt zonder gedoe met de buren. Nu woon ik in een vrijstaand huis met ruim 800m2 grond...
Is dat rangerover, tesla, audi gebied?
Wat me eigenlijk altijd opvalt is dat vrijstaande duurdere huizen vaak bewoners heeft/hebben die blijkbaar gewend zijn hun zin te krijgen of door te drijven. Zogenaamde m.i.s. => manager intolerantie syndrome.
Door hun werk zijn ze in privé sfeer ook dominant en worden boos als iemand zegt don't care sta in mn recht en ontslaan kan niet brief van HR ook niet..... Dammnn frusterend.
De rijtjeshuis buurten zijn vaker in contact met elkaar en hebben dus ook vaker een praatje of zijn gewender om minder hun zin te krijgen en zich aan te passen.

Ik parkeerde vroeger weleens mijn bus voor een huis, parkeerplek en de bewoner kocht speciaal een extra auto om die plek voor zich zelf te houden en controle te houden over zijn uitzicht.... En melde bij zijn klachten en "verzoek" om ergens anders te parkeren altijd "wil hem best voor mn eigen raam zetten als er plek is dus als je dat regelt prima anders blijft ie staan waar die staat." (was af en toe een weekendje geen weken.)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:59
Jan_V schreef op maandag 17 mei 2021 @ 08:52:
Ik had natuurlijk een vervangende BBQ nodig.
Afgelopen weekend eentje opgehaald. Nu nog even wachten dat het vlees binnen komt en dan kan ik hem proberen.
[Afbeelding]
Potverdorie zeg!

Kom ik thuis, roept m'n zoontje al "Mem heeft Heit z'n barbecue kapot gemaakt!" (mem = mama, heit = papa).
Het eten stond klaar, dus we zijn aan tafel gaan zitten en zeg ik na zo'n 10 minuten "Hey, ik zie dat je de bbq ook even hebt verplaatst."
Respons: "Euh, ja...en hij is ook gevallen."

Na het eten natuurlijk gelijk kijken.
Er zit inderdaad een flinke buts in het deksel, onderkant en de houder voor het deksel is 'plat', waardoor het deksel niet meer lekker er in past.

Uiteraard is het niet met opzet gedaan, maar ik baal natuurlijk wel enorm. Zeker omdat die nog maar 2 weken bij ons thuis staat.
De buts kan hopelijk met wat hammerite wel worden bijgewerkt, zodat het niet enorm gaat roesten.
De dekselhouder is lastiger om die weer in vorm te trekken, maar daar zal ik me zaterdag dan maar aan wagen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Jan_V schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:50:
[...]

Potverdorie zeg!

Kom ik thuis, roept m'n zoontje al "Mem heeft Heit z'n barbecue kapot gemaakt!" (mem = mama, heit = papa).
Het eten stond klaar, dus we zijn aan tafel gaan zitten en zeg ik na zo'n 10 minuten "Hey, ik zie dat je de bbq ook even hebt verplaatst."

Er zit inderdaad een flinke buts in het deksel, onderkant en de houder voor het deksel is 'plat', waardoor het deksel niet meer lekker er in past.

Uiteraard is het niet met opzet gedaan, maar ik baal natuurlijk wel enorm. Zeker omdat die nog maar 2 weken bij ons thuis staat.
De buts kan hopelijk met wat hammerite wel worden bijgewerkt, zodat het niet enorm gaat roesten.
De dekselhouder is lastiger om die weer in vorm te trekken, maar daar zal ik me zaterdag dan maar aan wagen.
Maar hij doet het nog ;)
Een kamado had in gruzelementen gelegen.
Succes met de hammerite, je kan ook nog even kijken/googlen op emaille reparatie , wellicht is dat beter.
En die beugels zijn ook nog apart te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 07:59
checkdiz schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:05:
[...]

Maar hij doet het nog ;)
Een kamado had in gruzelementen gelegen.
Succes met de hammerite, je kan ook nog even kijken/googlen op emaille reparatie , wellicht is dat beter.
En die beugels zijn ook nog apart te bestellen.
Klopt, hij doet het nog. Met die gedachte troost ik me dan ook maar.

Ik zie dat er momenteel in de Weber Shop alleen maar een 'Slide-Aside' beugel te koop is: https://www.weber.com/NL/...tskoolbarbecues/8411.html
Die van m'n One Touch is net even anders, maar ik zal even zoeken of die ook los te verkrijgen zijn. Ik vermoed van wel, wij zullen vast niet de enige zijn waarbij die valt of stuk gaat.

Emaille reparatie spul is een goed idee. Eigenlijk wist ik dat stiekem wel, maar had er niet direct aan gedacht. Bedankt!

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-03 11:55
Vandaag precies een jaar mijn kamado in gebruik en intussen al 159 dagen gebruik ervan gemaakt. Al met al kan ik na een jaar wel zeggen dat het super goed bevalt en dat er na 159 sessies nog altijd niets stuk of vervangen moet worden (nieuw vilt heb ik afgelopen september al besteld maar is nog steeds niet nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 16-06 16:09
159 dagen dat is aardig wat in een jaar. Ik gebruik hem best veel, maar dat ga ik denk ik niet redden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Jan_V schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:50:
[...]

Potverdorie zeg!

Is dit niet een dingetje voor de verzekering? Al is buitenhuis schade wel wat lastig.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Verzekering voor schade binnen het gezin? lijkt me sterk..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Yalopa schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 07:51:
Kan hoor. Mijn vrouw is wel eens op de leuning van de bank gevallen. Hele leuning ingedeukt, reparatie betaald via de inboedelverzekering.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 08:27
Yalopa schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 07:51:
Gewoon je inboedelverzekering, daar is die voor juist. Bij veel verzekeringen is schade (of diefstal) aan spullen in de tuin ook gewoon mee verzekerd. Al verschillende, zoals gewoonlijk, de voorwaarden per verzekering nogal.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik dacht dat die enkel was waneer je schade aan derden aanbracht, niet binnen het gezin, maar blijkbaar bestaan er in .nl ook verzekeringen die binnen gezin werken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Yalopa op 02-06-2021 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Yalopa schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:15:
Ik dacht dat die enkel was waneer je schade aan derden aanbracht, niet binnen het gezin, maar blijkbaar bestaan er in .nl ook verzekeringen die binnen gezin werken :)
Als een derde schade in jouw huis veroorzaakt, dan moet diegene het aangeven bij zijn/haar aansprakelijkheidsverzekering. Hij/zij is namelijk aansprakelijk voor de gedane schade. Een inboedelverzekering is juist voor schade die gedaan wordt door jezelf of door bijvoorbeeld brand. Mijn inboedelverzekering dekt zelfs mijn telefoon mocht ik hem in het water laten vallen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Extigo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:26:
[...]

Als een derde schade in jouw huis veroorzaakt, dan moet diegene het aangeven bij zijn/haar aansprakelijkheidsverzekering. Hij/zij is namelijk aansprakelijk voor de gedane schade. Een inboedelverzekering is juist voor schade die gedaan wordt door jezelf of door bijvoorbeeld brand. Mijn inboedelverzekering dekt zelfs mijn telefoon mocht ik hem in het water laten vallen.
Poosje terug telefoon in bed laten liggen tijdens het slapen. Werd wakker door een harde klap, telefoon op de grond. Paar krasjes er in. Via de verzekering kosteloos laten repareren.

Dus het hem sowieso geen kwaad om even te polsen wat er mogelijk is.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-06 07:16
Devil schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:23:
[...]

Ik heb een klein stadstuintje, postzegel formaat en knal de BBQ ook lekker aan. Afgelopen weekend ook om 09:00 aan gegooid.

Moest enorm lachen om de mensen die aankomen dat ze er last van hebben. Sure dat je een beetje rekening kan houden maar ik zal toch echt never nooit stoppen met BBQen omdat mensen lopen te klagen. Zeker als ik speklappen of andere vette rotzooi op m'n weber of GG Kamado gooi zie ik regelmatig de ramen dicht gaan rondom mij heen, na een uurtje ofzo staan ze ook weer open.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:51
Ik barbecue altijd bij mijn zwager, maar zijn relatie is net uitgegaan en kan ik daar dus zaterdag niet de brisket klaarmaken die nu al half ontdooid in de koelkast ligt.

Wil iemand van hier hem gratis hebben? Wel op voorwaarde dat hij dit weekend klaar gemaakt wordt inclusief mooie foto’s in dit topic.

Af te halen in Nieuwegein. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EeaMUfgT6Pqka_YeX4QYOpyd5so=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zm1ucxJE18Pa8NWKb8dNGBRi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Zou wel willen maar ik geloof dat ik eerst in quarantaine moet imams ik de grens over ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 22:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Technofreakz schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:41:
Ik barbecue altijd bij mijn zwager, maar zijn relatie is net uitgegaan en kan ik daar dus zaterdag niet de brisket klaarmaken die nu al half ontdooid in de koelkast ligt.

Wil iemand van hier hem gratis hebben? Wel op voorwaarde dat hij dit weekend klaar gemaakt wordt inclusief mooie foto’s in dit topic.

Af te halen in Nieuwegein. [Afbeelding]
Zonde man!
Helaas geen tijd dit weekend.

Waarom probeer je het niet in de oven?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie

Als niemand dichter in de buurt belangstelling heeft dan wil ik hem wel op komen halen. Is alleen wel een uurtje rijden voor mij, maar wilde toch naar de Makro vanavond dus dan ga ik gewoon naar de Makro in Nieuwegein.

Vroeger voor de Corona was ik elke dag in Nieuwegein aan het werk, maar daar ben ik nu al ruim een jaar niet meer geweest :)

Mijn schoonvader viert zondag zijn 75e verjaardag bij ons dus daarvoor wilde ik toch al flink gaan barbecueën :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ozzie op 02-06-2021 12:06 ]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ik wil er best een stuk voor rijden maar @Ozzie is eerst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

copykat schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:15:
[...]

Ik parkeerde vroeger weleens mijn bus voor een huis, parkeerplek en de bewoner kocht speciaal een extra auto om die plek voor zich zelf te houden en controle te houden over zijn uitzicht.... En melde bij zijn klachten en "verzoek" om ergens anders te parkeren altijd "wil hem best voor mn eigen raam zetten als er plek is dus als je dat regelt prima anders blijft ie staan waar die staat." (was af en toe een weekendje geen weken.)
Haha dat had ik juist in ons vorige huis. Daar zette de buurman altijd pionnen op 'zijn' plek als hij met de auto weg ging :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
Ozzie schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:04:
[...]

Als niemand dichter in de buurt belangstelling heeft dan wil ik hem wel op komen halen. Is alleen wel een uurtje rijden voor mij, maar wilde toch naar de Makro vanavond dus dan ga ik gewoon naar de Makro in Nieuwegein.

Vroeger voor de Corona was ik elke dag in Nieuwegein aan het werk, maar daar ben ik nu al ruim een jaar niet meer geweest :)

Mijn schoonvader viert zondag zijn 75e verjaardag bij ons dus daarvoor wilde ik toch al flink gaan barbecueën :)
Gezien jij de eerste bent mag jij hem komen halen. Pm maar voor het adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Have fun @Ozzie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ah joh, kan je alsnog naar je zwager toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
Koffie schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:02:
[...]

Zonde man!
Helaas geen tijd dit weekend.

Waarom probeer je het niet in de oven?
Ik doe het goed of ik doe het niet 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Beetje raar om dit te liken. Maar meer omdat je t niet in de oven probeert of weggooit. En een ander er mee gelukkig maakt.
Eh, zwager dus je zus?
Sterkte komende tijd. Komt altijd een hoop bij kijken met afhandelen.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frieskip
  • Laatst online: 23-09-2024
of de broer van eigen partner :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
frieskip schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:33:
[...]

of de broer van eigen partner :)
Bullseye.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-06 15:16

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3HJM92ed9ANymUnKUgNciVq4OY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7R6hxb07uBUluhd0iGxe5ncz.jpg?f=fotoalbum_large

Tweede keer koken op een BGE, ben zeer content. Sterker nog... De tegels liggen er nog niet eens volledig in en de meubels komen pas volgende week. Ben dus zelfs enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03:45
Noob vraagje. Ik wil straks een picanha reverse searen. Daarvoor ga ik een hoopje kolen in de weber 57cm doen en á la Minion een hoopje gloeiende kolen er bij doen.
Bij het bereiken van de gewenste kerntemperatuur moet het vlees er af en afgegrild worden op hete kolen. Ik kan dan de schuif helemaal open zetten, maar dan duurt het toch wel een half uur of zo voordat de kolen goed zijn opgestookt?

Hoe doen jullie dat?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-06 20:42

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

bramv82 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:41:
Noob vraagje. Ik wil straks een picanha reverse searen. Daarvoor ga ik een hoopje kolen in de weber 57cm doen en á la Minion een hoopje gloeiende kolen er bij doen.
Bij het bereiken van de gewenste kerntemperatuur moet het vlees er af en afgegrild worden op hete kolen. Ik kan dan de schuif helemaal open zetten, maar dan duurt het toch wel een half uur of zo voordat de kolen goed zijn opgestookt?

Hoe doen jullie dat?
Gewoon even ervan af halen en onder alu folie leggen.
Pas wel op, je stijgt nog een paar graden nadat je hem eraf gehaald hebt, dus doe het niet te laat als je van rare/medium-rare houdt.

Als je er bovenop zit kan je ook 5-10 minuten voordat je hem de eerste keer eraf haalt alles al open zetten, scheelt je weer een paar minuten.

Bij mijn picanha van een pagina of 2 terug (klik) kostte het me maar 5 minuten om hem goed heet te stoken. Dit was gewoon op een weber met briketten.

Het afgrillen ging niet perfect, maar picanha is vrij vergevingsgezind wat dat betreft.

Ik hield dit recept aan: https://bbq-helden.nl/hoe-barbecue-picanha/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
bramv82 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:41:
Ik kan dan de schuif helemaal open zetten, maar dan duurt het toch wel een half uur of zo voordat de kolen goed zijn opgestookt?

Hoe doen jullie dat?
Verse starter met kolen erbij doen. Maar ik zou het nu niet meer afbranden, ik zou die nu op een plancha doen denk ik. Door de vlammen van het smeltend vet krijg je een beetje zure smaak in het vet.

Je kan dat vermijden door die dus te searen op een griddle.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-06 10:20
Ik lees al een tijdje mee op de forum. Altijd interessant om nieuwe dingen te leren en inspiratie op te doen. Zojuist een heerlijk pasta gerechtje van Jamie Oliver op de BBQ gemaakt.

Saus van Cherry tomaatjes, knoflook, laurier, witte wijnazijn en olijfolie. Zo een half uurtje op de BBQ op +- 180 met een beetje rookhout.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zyG8pxt25RghmLvmNcn3NkJ3KQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VSLi11pReM1NqIQj5vo7OhCU.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna de gehaktballetjes met o.a. munt en gedroogde rozijnen kort gegrild, en daarna bij de tomaatjes in de ovenschaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMthH6ErOkcvKhUrmr-noR2kxOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nOVJRDiM8WxqqncAVgjaPw4M.jpg?f=fotoalbum_large

Dan nog even 20 min. op 180 graden en ondertussen de pasta koken. Op het einde alles bij elkaar met een flinke hand parmezaan om de saus te binden, en wat basilicum om het af te maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-yEngW_Zats3ISkpu5Fzv8Rl6ss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XkiF7GDAsmzJQenV7bkEUFeD.jpg?f=fotoalbum_large

Fantastisch lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:18

PnD

like in Pinda ^_^

Sparkiezz schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:52:
Ik lees al een tijdje mee op de forum. Altijd interessant om nieuwe dingen te leren en inspiratie op te doen. Zojuist een heerlijk pasta gerechtje van Jamie Oliver op de BBQ gemaakt.

Saus van Cherry tomaatjes, knoflook, laurier, witte wijnazijn en olijfolie. Zo een half uurtje op de BBQ op +- 180 met een beetje rookhout.
[Afbeelding]

Daarna de gehaktballetjes met o.a. munt en gedroogde rozijnen kort gegrild, en daarna bij de tomaatjes in de ovenschaal.
[Afbeelding]

Dan nog even 20 min. op 180 graden en ondertussen de pasta koken. Op het einde alles bij elkaar met een flinke hand parmezaan om de saus te binden, en wat basilicum om het af te maken.
[Afbeelding]

Fantastisch lekker!
Tof gerecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-04 20:19

ShockWave

Lost it somewhere

Koffie schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:33:
[...]

Word dat een gas bbq? :+
Gas is op helaas, nu verlicht over op kokosbriketten :/
Denniz0229 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:45:
[...]

https://www.horecaworld.biz/vleeshaak-rvs-l-20-cm-852210
vleehaak nemen voor ribs :)

verder respect voor je creatie, ik heb ooit ook nog is alles uitgetekend, maar durf het toch niet aan.
Vleeshaken kan, heb bovenin een staaf gelast om dingen op te kunnen hangen maar voor het middelste deel van bereiding van spareribs is het handiger dat ze plat liggen ivm lekker sudderen in eigen sap.

Hier niks uitgetekend, gewoon een idee in het hoofd, beginnen en tijdens de bouw verder dingen uitdenken voor de volgende stap.

Star Citizen referralcode

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ozzie
Gisteren brisket opgehaald bij @Technofreakz, super bedankt nog daarvoor! Ook meteen gisteren maar slagerspapier besteld want wil het wel goed doen als ik brisket ga maken.

Daarna bij de Makro nog shortribs en tomahawk steak gehaald dus heb nu heel veel vlees in huis. Vanmiddag maar even een planning maken hoe ik dat zondag allemaal op de barbecue ga krijgen. Wil ook nog garnalen halen en nog een stuk camembert op de barbecue vind ik ook altijd heerlijk. Ik denk dat ik teveel eten heb voor zondag, maar dat zien we dan wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Ozzie schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:03:
Gisteren brisket opgehaald bij @Technofreakz, super bedankt nog daarvoor! Ook meteen gisteren maar slagerspapier besteld want wil het wel goed doen als ik brisket ga maken.

Daarna bij de Makro nog shortribs en tomahawk steak gehaald dus heb nu heel veel vlees in huis. Vanmiddag maar even een planning maken hoe ik dat zondag allemaal op de barbecue ga krijgen. Wil ook nog garnalen halen en nog een stuk camembert op de barbecue vind ik ook altijd heerlijk. Ik denk dat ik teveel eten heb voor zondag, maar dat zien we dan wel weer :)
ik weet niet of je gaat "roken" .. maar dat maakt denk ik niet veel uit

Zou je niet zaterdag starten en laten rusten (lees erg low+slow) ? je kan op dat moment eventueel alsnog beslissen of je een gedeelte invriest (wat de volgende keer minder tijd nodig heeft)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
vso schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:47:
[...]

Zou je niet zaterdag starten en laten rusten (lees erg low+slow) ? je kan op dat moment eventueel alsnog beslissen of je een gedeelte invriest (wat de volgende keer minder tijd nodig heeft)
Vlees is al ingevroren geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
vso schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:47:
[...]

Nee, ik ga het gewoon zondag doen. Inderdaad roken op de pelletgrill. Gewoon vroeg op, ik denk dat die wel een uurtje of 9 op de barbecue mag dus ik moet vroeg op. Ik ga er gewoon een uur of 10 voor uittrekken in totaal en als ik dit plaatje moet geloven is dat ook wel nodig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixUy693hPN0jZyLPQ29C7-y48KI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lTxBFwxjOFR3bBRMQLWZkO1z.jpg?f=fotoalbum_large

Ga op zaterdagavond schoonmaken en kruiden en dan kan die de koelkast in tot de volgende ochtend. Dan ga ik hem er denk vroeg opgooien om een uur of 7 en kan die rustig een uurtje of 9 a 10 op de barbecue liggen. Dan nog een uurtje laten rusten en dan kan ik tijdens dat rusten mooi de tomahawk steak gaan bereiden. De weber ga ik aansteken om wat aardappels op te poffen en garnalen grillen.

Ik heb de shortribs op aandringen van mijn vrouw maar in de vriezer gelegd, die was bang dat het te veel zou worden... Ach komen die volgend weekend of de week daarom aan bod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Ozzie schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:50:
[...]
Nee, ik ga het gewoon zondag doen. Inderdaad roken op de pelletgrill.
Mooi de eerste (andere) pelletgrill gebruiker die ik hier terug zie :P

Welke pellet grill heb jij en heb je ook last van een hoge temp bij "laagste rook stand" ?
bij mij is de temp op zijn laagst namelijk 50-60C

En ik heb ook bakpapier (laatst in het topic gepost) .. alleen door omstandigheden nog niet gebruikt .. dus ben benieuwd :)

Mijn grootste -punt van mijn pellet gril is dat je eigenlijk niet "rookloos" .. (smoker duh) .. langzaam kan doen dus ik hoop zelf ook dat de slagerspapier ook wat positief effect kan brengen ..

Anders wil ik graag een grafity-fed kolen ding halen . maar hmmm roken is eigenlijk wel beter ..

dus ben benieuwd naar je mening/ervaring
Gewoon vroeg op, ik denk dat die wel een uurtje of 9 op de barbecue mag dus ik moet vroeg op. Ik ga er gewoon een uur of 10 voor uittrekken in totaal en als ik dit plaatje moet geloven is dat ook wel nodig.
[Afbeelding]

Ga op zaterdagavond schoonmaken en kruiden en dan kan die de koelkast in tot de volgende ochtend. Dan ga ik hem er denk vroeg opgooien om een uur of 7 en kan die rustig een uurtje of 9 a 10 op de barbecue liggen. Dan nog een uurtje laten rusten en dan kan ik tijdens dat rusten mooi de tomahawk steak gaan bereiden. De weber ga ik aansteken om wat aardappels op te poffen en garnalen grillen.

Ik heb de shortribs op aandringen van mijn vrouw maar in de vriezer gelegd, die was bang dat het te veel zou worden... Ach komen die volgend weekend of de week daarom aan bod :)
ik heb wel eens nat gepekeld .. en ik moet zeggen dat het net iets beter bevallen is dan direct op de gril (zelfde voorbereiding dat je hierboven beschrijft) maar niet elk vlees word erdoor beter .. (bv de steak zou ik niet doen) ..

je kan ook een marinade spuit gebruiken natuurlijk

maar ben benieuwd naar het eind resultaat .. hoe je het ook doet

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-06 15:16

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZJuC86Fei81u7dDPTYN2ASMMqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pa8db5YeASrKdRKAututXss5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J87CKXW7Q_JHwQxUR33JM-76N9I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/87AUJ8KTF61VBi6iHYJnAAyq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GXf-709Hi3XnsGX-vM4elh84Isw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kHj4pfisPqOcDKxuI0fyH2D7.png?f=fotoalbum_large

Uit de Lidl folder. 15€, Bluetooth en best een mooie app nog. Even getest met wat warm water, lijkt snel te reageren. Ben benieuwd hoe goed het echt werkt in de praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zijn hier Tweakers die wel eens picanha van het spit hebben gemaakt? Ik heb wel wat filmpjes gezien maar die gingen voor het aansnijden van plakjes. Ik server liever steaks. Het probleem daarmee is dat een steak van 3 cm eigenlijk niet dik genoeg is voor aan het spit. Is het en idee om dan 5 a 6 cm per steak te doen en dan doormidden snijden bij het serveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:12
MrVegeta schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:10:
Zijn hier Tweakers die wel eens picanha van het spit hebben gemaakt? Ik heb wel wat filmpjes gezien maar die gingen voor het aansnijden van plakjes. Ik server liever steaks. Het probleem daarmee is dat een steak van 3 cm eigenlijk niet dik genoeg is voor aan het spit. Is het en idee om dan 5 a 6 cm per steak te doen en dan doormidden snijden bij het serveren?
Zeker wel. Ik doe ze gewoon in dikke steaks en dan in en halve cirkel, hatsa boven het vuur, zorgen dat de vetkappen een beetje om en om zitten. Wel even garen met de kap er op eerst, anders wordt het niet mooi gaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

418O2 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:30:
[...]

Zeker wel. Ik doe ze gewoon in dikke steaks en dan in en halve cirkel, hatsa boven het vuur, zorgen dat de vetkappen een beetje om en om zitten. Wel even garen met de kap er op eerst, anders wordt het niet mooi gaar
Steaks van 3 cm bedoel je dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sparkiezz
MrVegeta schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:10:
Hier een goede video!
https://youtu.be/GztC0wMDnYs

Sowieso al zijn video's zijn fantastisch.
Goede kwaliteit, veel afwisseling, goed verhaal, veel originele recepten. En zelfs als hij een klassieker doet zit er een originele twist in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sparkiezz schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:14:
[...]

Hier een goede video!
https://youtu.be/GztC0wMDnYs

Sowieso al zijn video's zijn fantastisch.
Goede kwaliteit, veel afwisseling, goed verhaal, veel originele recepten. En zelfs als hij een klassieker doet zit er een originele twist in!
Hier al abbo van zijn filmpjes ;) Toevallig staat mijn reactie boven aan! :p De vraag is dus wat kan ik doen als ik steaks wil serveren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
MrVegeta schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:24:
[...]

Hier al abbo van zijn filmpjes ;) Toevallig staat mijn reactie boven aan! :p De vraag is dus wat kan ik doen als ik steaks wil serveren
Ahh... Sorry verkeerd gelezen |:( :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sparkiezz schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:30:
[...]

Ahh... Sorry verkeerd gelezen |:( :*)
No problemo :) Lijkt er op dat we dikke stukken gaan rijgen (anders krijg je er ook niet zoveel op natuurlijk) en dan als steaks serveren :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 11:12
MrVegeta schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:24:
[...]

YouTube: PICANHA! - STEAKS vs SKEWERS - How, What & When, all you need to know!

Of je kijkt er 1 van een specialist IPV een tv kokkie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

De Picanha grandmaster!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JayRune
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-06 13:21
Gisteren de eerste Low & Slow op de Weber Summit Charcoal. Ik ben echt de onder de indruk van de temperatuur stabiliteit. 6 uur lang zonder problemen 120 graden met Dammers houtskool.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGX0jpG522zlOxc5EOlfwDGUjAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/csVts6M3Xco5Tg0IP4qRe0Zj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nE1jAnkEnx2VlDSE2oXjbDg2-i4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/daT2PnhNWnwyfx4kXuYWHwdS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_z_3LnOWDuNXOzsUQC1DAdcVcA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DpiiEqYk2U0vliopRMrYv01o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-06 17:58
JayRune schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:09:
Gisteren de eerste Low & Slow op de Weber Summit Charcoal. Ik ben echt de onder de indruk van de temperatuur stabiliteit. 6 uur lang zonder problemen 120 graden met Dammers houtskool.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goe duit.

Ik ben wel benieuwd wat voor jou de reden is geweest om te gaan voor de Summit ipv een keramische? Alleen de deal die je hebt kunnen maken of waren er ook nog andere afwegingen?

Zelf loop ik al 2 jaar te twijfelen om een kamado naast mijn Weber MT te kopen maar iedere keer als ik denk eruit te zijn, begin ik weer te twijfelen of ik toch niet liever iets van metaal wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-06 11:19

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik ben pas verhuisd, en we zijn momenteel bezig met onze tuin. Nu begint het bij mij ook te kriebelen om een mooie buitenkeuken te maken, zodat ik eindelijk eens goed kan gaan bbq'en. Wil graag een diversiteit aan recepten gaan maken. Uiteindelijk een spit is wel een vereiste, en het zou mooi zijn om ook Pizza te kunnen maken middels een pizza steen. Dat laatste is dan weer geen harde eis.

Ik was na wat speurwerk er eigenlijk over uit dat ik voor een Grandhall Maxim G4 (inbouw model) wil gaan. Een mooie inbouw barbeque tegen een redelijke prijs (€ 600,00). en met de mogelijkheid om een spit in te hangen icm met infraroodbrander aan de achterzijde voor het spit.

Nu vraag ik mij af of je ook goed indirect kunt garen? met andere woorden, blijft de temperatuur op peil /controleerbaar in zo'n gas bbq? En kan je ook aan de gang met een Skillet bijv?

Het fijne aan deze Grandhall is dat je zowel een groot gietijzeren rooster hebt, als ook een bakplaat voor bijv burger en groenten.

Begin toch te twijfelen of ik niet voor een Grill Guru large ofzo moet gaan?

Zie overigens niet tegen kolen op, maar een Grill guru is wel echt de max wat ik er qua investering aan wil uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Even een meelees-bookmark. Ben mijzelf ook aan het oriënteren n.a.v. een verhuizing van appartement naar rijtjeshuis dus eindelijk mogelijkheden. Ik heb alleen vrees bij het gebruik van een houtskool BBQ v.w.b. de rookontwikkeling. Wil mijn nieuwe buurt niet tot last zijn tijdens mijn ontdekkingsreis :P Nu was ik zelf een beetje van mening dat gas (en elektrisch) BBQ wat van de charme weghaalt maar gas begint wel als een goede middenweg te klinken. Ik ben vooral op zoek naar het Low & Slow element (naast het traditionele vlees erop en gaan BBQ-en op de zaterdagavond) maar wil voorkomen dat ik onnodig geld ga uitgeven voor iets wat ik met de oven ook kan bereiken (t.o.v. een gas BBQ).

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:01
Goede houtskool hoeft niet heel hard te roken. Gewoon zorgen dat het droog opgeborgen blijft! Niets lekkerder dan houtskool te ruiken! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-06 16:49
@Jan_V Contact opnemen met Weber. Ik had het met mijn nieuwe 57 cm Premium waarbij na het lostrekken van de hoes, de deksel meekwam en zo op de grond kletterde, precies tegen een palissadesteen. }:|

Goed, mail gestuurd naar Weber, want ik kon nergens een vervangend deksel vinden. Toen hebben ze een nieuwe gestuurd. Dat is inmiddels een jaar of 6 terug is en ondanks een beetje roest is het deksel verder nog in prima conditie (ik heb de nieuwe nog in doos als backup liggen aangezien kleine kinderen wel vaker dingen omgooien...).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ozzie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z58J9FtFPKI4zkC1pd_W57JEp64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tlS5YOy2vaKdVrj5JaoKxaFR.jpg?f=fotoalbum_large

Kon hem niet laten staan :) Mijn vrouw is op werk dus mooi moment voor mij om bbq nummer 3 aan te schaffen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Señor Sjon schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:14:
@Jan_V Contact opnemen met Weber. Ik had het met mijn nieuwe 57 cm Premium waarbij na het lostrekken van de hoes, de deksel meekwam en zo op de grond kletterde, precies tegen een palissadesteen. }:|

Goed, mail gestuurd naar Weber, want ik kon nergens een vervangend deksel vinden. Toen hebben ze een nieuwe gestuurd. Dat is inmiddels een jaar of 6 terug is en ondanks een beetje roest is het deksel verder nog in prima conditie (ik heb de nieuwe nog in doos als backup liggen aangezien kleine kinderen wel vaker dingen omgooien...).
Thanks
Ga ik maar eens mailen
Bij mij zat ie er niet goed op en is ie, 2 weken geleden of zo eraf gewaaid.
Ik had al op hun site gekeken maar zag alleen de zwarte deksels staan en ik heb echter de MT 57 special edition in copper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ozzie schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:51:
[Afbeelding]

Kon hem niet laten staan :) Mijn vrouw is op werk dus mooi moment voor mij om bbq nummer 3 aan te schaffen.. ;)
Leuke uitdaging.
Brisket daarop :+

Hier staat hij ook weer klaar om maandag mee naar vakantie park te nemen.
Vandaag ribs 3-2-1 erop
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4hj0kpQoFyd7RKnaJdB2M3FuRk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sdhHJrjDXoKr1hqvZONJCNLu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Dennis1812 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:18:
[...]

Leuke uitdaging.
Brisket daarop :+

Hier staat hij ook weer klaar om maandag mee naar vakantie park te nemen.
Vandaag ribs 3-2-1 erop
[Afbeelding]
Haha nou de brisket gaat gewoon op de Traeger, gaat denk iets makkelijker. Maar kan deze wel mooi gebruiken om garnalen te grillen en tomahawk steak ga ik reverse sear doen en dan kan ik de sear mooi op de WGA doen. Ik heb ook nog een weber 47 dus die wil ik eigenlijk ook nog aansteken maar moet even bedenken wat daar dan op moet :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ozzie schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:51:
[Afbeelding]

Verberg de doos, even snel aanmaken en vies maken...
"nee schat die is niet nieuw die heb ik al een tijdje...."
Doen ze ook bij ons met nieuwe kleding in de kast dus dan mogen wij t ook... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ozzie schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:20:
[...]

Haha nou de brisket gaat gewoon op de Traeger, gaat denk iets makkelijker. Maar kan deze wel mooi gebruiken om garnalen te grillen en tomahawk steak ga ik reverse sear doen en dan kan ik de sear mooi op de WGA doen. Ik heb ook nog een weber 47 dus die wil ik eigenlijk ook nog aansteken maar moet even bedenken wat daar dan op moet :P
Toch de shortribs maar uit de vriezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Morgen voor het eerst wat iberico ribfingers maken - iemand nog tips? Gedachte was om de rub simpel te houden (als ik al een rub doe) en vervolgens met wat appel of kersenhout 1.5 uur erop.

Ik zit alleen een beetje met de hoeveelheid. Heb 2 kilo gehaald en het is voor 5 personen, waarvan ook een aantal grote eters. Gewoon twee kilo doen? Ook vraag ik me af wanneer ik nou het beste zoiets uit de vriezer kan halen. Nu al eruit halen en in de koelkast?

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

LAD93 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:18:
Morgen voor het eerst wat iberico ribfingers maken - iemand nog tips? Gedachte was om de rub simpel te houden (als ik al een rub doe) en vervolgens met wat appel of kersenhout 1.5 uur erop.

Ik zit alleen een beetje met de hoeveelheid. Heb 2 kilo gehaald en het is voor 5 personen, waarvan ook een aantal grote eters. Gewoon twee kilo doen? Ook vraag ik me af wanneer ik nou het beste zoiets uit de vriezer kan halen. Nu al eruit halen en in de koelkast?
Ik ontdooi vlees altijd minimaal 24 uur in de koelkast. Grote stukken soms 2 of zelfs 3 dagen.

En ik zou niet voor minder dan 2kg gaan. 400g pp met grote eters is prima als je sides hebt.

Al is 80-100g pp vlees aanbevolen o.i.d? Maarja. Wie luistert naar het voedingscentrum..

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis1812 op 04-06-2021 15:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
Ebayzo schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:46:
Even een meelees-bookmark. Ben mijzelf ook aan het oriënteren n.a.v. een verhuizing van appartement naar rijtjeshuis dus eindelijk mogelijkheden. Ik heb alleen vrees bij het gebruik van een houtskool BBQ v.w.b. de rookontwikkeling. Wil mijn nieuwe buurt niet tot last zijn tijdens mijn ontdekkingsreis :P Nu was ik zelf een beetje van mening dat gas (en elektrisch) BBQ wat van de charme weghaalt maar gas begint wel als een goede middenweg te klinken. Ik ben vooral op zoek naar het Low & Slow element (naast het traditionele vlees erop en gaan BBQ-en op de zaterdagavond) maar wil voorkomen dat ik onnodig geld ga uitgeven voor iets wat ik met de oven ook kan bereiken (t.o.v. een gas BBQ).
Ik heb een gas bbq gehad en vond het zelf tegenvallen. Het gemak is natuurlijk top en voor dingen als hamburgers grillen of een satetje vond ik het ideaal. Even opwarmen en gaan. Maar voor low/slow vond ik het zelf heel erg tegenvallen, kon ook aan mijn grill liggen (of mijzelf) natuurlijk.
Je krijg geen rooksmaak, zelfs als ik het deed met rooksnippers erbij eigenlijk bijna niets, daarvoor zaten er teveel openingen waar de rook doorheen weg glipte. Ook moest ik op mijn barbecue constant het gas iets meer open of dicht zetten om de juiste temperatuur te houden en dat vond ik best irritant want ik heb geen zin om 5 uur naast mijn barbecue te zitten als ik spareribs aan het maken ben.

Daarom heb ik uiteindelijk gekozen voor een pelletgrill. Hetzelfde gemak als een gas-bbq maar dan wel met echte houtrook en ik ben er nog steeds heel erg tevreden over. Op de hoogste stand gaat gewoon grillen ook goed, maar voor een echte goede 'sear' zal je wel met een gietijzeren rooster of zoals ik met GrillGrate (https://www.grillgrate.com/) aan de slag moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBTM
Normaal gesproken ben ik niet zo heel erg van het supermarkt vlees voor op de BBQ, zeker geen rundvlees maar zag nu mooie aanbiedingen bij de Lidl.

Iemand deze al geprobeerd? https://www.lidl.nl/p/zuid-amerika/runder-picanha/p48868

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-06 16:49
Ozzie schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:35:
[...]

Ik heb een gas bbq gehad en vond het zelf tegenvallen. Het gemak is natuurlijk top en voor dingen als hamburgers grillen of een satetje vond ik het ideaal. Even opwarmen en gaan. Maar voor low/slow vond ik het zelf heel erg tegenvallen, kon ook aan mijn grill liggen (of mijzelf) natuurlijk.
Je krijg geen rooksmaak, zelfs als ik het deed met rooksnippers erbij eigenlijk bijna niets, daarvoor zaten er teveel openingen waar de rook doorheen weg glipte. Ook moest ik op mijn barbecue constant het gas iets meer open of dicht zetten om de juiste temperatuur te houden en dat vond ik best irritant want ik heb geen zin om 5 uur naast mijn barbecue te zitten als ik spareribs aan het maken ben.

Daarom heb ik uiteindelijk gekozen voor een pelletgrill. Hetzelfde gemak als een gas-bbq maar dan wel met echte houtrook en ik ben er nog steeds heel erg tevreden over. Op de hoogste stand gaat gewoon grillen ook goed, maar voor een echte goede 'sear' zal je wel met een gietijzeren rooster of zoals ik met GrillGrate (https://www.grillgrate.com/) aan de slag moeten.
Voor mij is ook de charme van de BBQ om aan de slag te gaan met briketten e.d. Het gas aansteken kon ik ook in de keuken. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BBTM
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skohwGKuCJvEXfwqCSF__vu6GJE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/86V6Ghani14bNjoWpFD9EFwa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6A-ZsNLcFs2rfCxFfhKUA2eI1I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G6AtG7n4Zlqbo7J4PLSKG1GZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0eM6mNe17YmJrS_poHSRMqobWk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PGul98bCvdlvegAdwO3nl0aY.jpg?f=fotoalbum_large

Toch maar geprobeerd, gaat straks de bbq op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Geïnspireerd door het boek Indostok (hoi @pinda powerrr :w ) vanmiddag na het werk even langs de Aziatische supermarkt gefietst en Bango ketjap, Koreaanse chilivlokken (bekend van Eten met Nick) en nog wat marinades gekocht. Ik had nog diamanthaas liggen, dus snel klein gesneden op stokkies geregen en op een gloeiend hete WGA gegrild. Gelakt met de ketjap waar ik wat chiliflakes doorheen had geroerd. Erg lekker!

Ik gebruik zelf altijd Ketjap A en die is al dik ten opzichte Conimex, maar Bango is echt dikke stroop.

Volgende keer een volledig recept uit het boek proberen. Nu weinig tijd door de dreigende regen. Aanrader overigens dat boek. Enige nadeel is dat ik nu een speciale saté-bbq wil. >:)

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayRune
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-06 13:21
Gadgeteer schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:08:
[...]

Ziet er goe duit.

Ik ben wel benieuwd wat voor jou de reden is geweest om te gaan voor de Summit ipv een keramische? Alleen de deal die je hebt kunnen maken of waren er ook nog andere afwegingen?

Zelf loop ik al 2 jaar te twijfelen om een kamado naast mijn Weber MT te kopen maar iedere keer als ik denk eruit te zijn, begin ik weer te twijfelen of ik toch niet liever iets van metaal wil kopen.
Ik had de vraag al eerder beantwoord in dit topic:

Prijs: een Big Joe kost €2000,00 (of net iets meer) voor hetzelfde formaat (ja er zijn goedkopere alternatieven maar ik vind het enige vergelijkingsmateriaal een BGE of KJ)
- Het snel kunnen wisselen in temperatuur

En misschien ongegrond: maar ik heb het idee dat keramiek wat kwetsbaarder is.

Ik ben met name overtuigd door Baby Back Maniac (Youtube)!

Daarnaast wil ik de barbecue wel eens verplaatsen en het gewicht van de Summit is dan beter te doen dan een keramische.

Verder ben ik in dat opzicht bevooroordeeld: ieder half jaar volgen we hier, met een groep mannen, in het lokale tuincentrum een barbecue workshop/cursus. Het is dan ook een semi verkooppraatje van Weber. Daar al enkele keren op de Summit gewerkt. Ik heb in ieder geval geen spijt van de aankoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-03 11:55
Boinkie schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:58:
Goede houtskool hoeft niet heel hard te roken. Gewoon zorgen dat het droog opgeborgen blijft! Niets lekkerder dan houtskool te ruiken! :D
Inderdaad, als ik alleen houtskool gebruik en deze aansteek met een zogenaamde looflighter dan is er echt nauwelijks/tot vrijwel geen rook te zien. Daarnaast is er genoeg houtskool te krijgen met een enigszins neutrale geur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Señor Sjon schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:49:
[...]

Voor mij is ook de charme van de BBQ om aan de slag te gaan met briketten e.d. Het gas aansteken kon ik ook in de keuken. :)
Ik begrijp dat, maar heb er zelf niet zoveel mee. Ik vind het namelijk veel fijner dat ik mijn barbecue kan aanzetten met een druk op de 'IGNITE'-knop en er daarna geen omkijken meer naar heb, dat in combinatie met de echte houtrook maakt het dat een pellet grill voor mij echt super is. Mijn barbecue is net zo makkelijk als een elektrische heteluchtoven :)

Ik hou van koken, niet perse barbecueën en soms is een barbecue het beste 'gereedschap' maar soms ook niet. Maar met het lekkere weer van de afgelopen dagen gaat er natuurlijk niets boven lekker buiten koken :)

En @BBTM hoe was die? Als het wat was ga ik die ook halen voor morgen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ozzie op 04-06-2021 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:49
De plate setter van mijn kamado viel net uit de houder zo de vuurmand in en ligt nu in tweeën :(

Dat is i.v.m. de hitte, maar vooral nog door afgifte van chemicaliën/geur, vast niet te lijmen zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

EBOOZ schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:45:
De plate setter van mijn kamado viel net uit de houder zo de vuurmand in en ligt nu in tweeën :(

Dat is i.v.m. de hitte, maar vooral nog door afgifte van chemicaliën/geur, vast niet te lijmen zeker?
Tijdelijke oplossing kan zijn inwikkelen met aluminiumfolie zodat de stukken bij elkaar blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-06 21:17

Dit is me van de week ook gebeurd, ik heb er een steunhoek vanaf, zucht.... ik heb er inmiddels 2 keer mee gebbqd, en dat ging op zich prima. Ik kan nu direct en indirect bbqen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Er zijn allerlei soorten hittebestendige lijmen te krijgen die ook prima keramiek kunnen lijmen. Het zal een zwak punt blijven, maar voor de kosten van een tube lijm zou ik het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
Ozzie schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:11:
[...]

Ik begrijp dat, maar heb er zelf niet zoveel mee. Ik vind het namelijk veel fijner dat ik mijn barbecue kan aanzetten met een druk op de 'IGNITE'-knop en er daarna geen omkijken meer naar heb, dat in combinatie met de echte houtrook maakt het dat een pellet grill voor mij echt super is. Mijn barbecue is net zo makkelijk als een elektrische heteluchtoven :)

Ik hou van koken, niet perse barbecueën en soms is een barbecue het beste 'gereedschap' maar soms ook niet. Maar met het lekkere weer van de afgelopen dagen gaat er natuurlijk niets boven lekker buiten koken :)

En @BBTM hoe was die? Als het wat was ga ik die ook halen voor morgen :)
Ik heb er geen foto's van gemaakt maar vlees was zeker van goeie kwaliteit, erg mals. Helaas voor mij iets te door gebakken maar voor mijn vrouw was hij perfect.. Een klein nadeel vond ik de kleine vet kap, was erg dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:28

Zonde, maar een scheur maakt echt geen fluit uit voor de werking. Sterker nog mijn vuurschaal bestaat al uit 5 of 6 stukken affabriek ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Nee, dat geloof ik. Maar ik kan de twee losse delen niet in het frame hangen zeg maar. De hele deflector hangt op slechts 3 'pootjes' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

EBOOZ schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:19:
Nee, dat geloof ik. Maar ik kan de twee losse delen niet in het frame hangen zeg maar. De hele deflector hangt op slechts 3 'pootjes' :)
JB Weld Extreme Heat Paste

Hiermee heb ik mijn mini kamado gerepareerd, had de ring waar de top vent op ligt gebroken. Is het proberen waard denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Thanks! Ik zal ff shoppen voor dat spul dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Hi all,

Afgelopen weken druk geweest met nieuwe tuin/garage en bijna veranda. Nu ben ik aan het zoeken naar een buitenkeuken en ik ben op zoek naar tips.

Ik wil het liefste gewoon op kool grillen en nu ook met houtsnippers gaan werken. Ik heb een keer een BBQ gezien waar je houders/buizen in kon schuiven speciaal voor de houtsnippers maar dat ding krijg ik niet meer te vinden.

Hebben jullie zo adviezen voor een mooie allround? Budget is geen probleem.

Ik vind onderstaand bijvoorbeel geweldig maar wil liever niet op gas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7nEv8-U_Hd5FuNC-oeJhf7hSdI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PbbHKp3LWEpNDnsOsfL1g9WH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
Kenny_026 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:21:
Hi all,

Afgelopen weken druk geweest met nieuwe tuin/garage en bijna veranda. Nu ben ik aan het zoeken naar een buitenkeuken en ik ben op zoek naar tips.

Ik wil het liefste gewoon op kool grillen en nu ook met houtsnippers gaan werken. Ik heb een keer een BBQ gezien waar je houders/buizen in kon schuiven speciaal voor de houtsnippers maar dat ding krijg ik niet meer te vinden.

[Afbeelding]
Ik denk dat je een smoke tube bedoeld? Zoals hier uitgelegd bijvoorbeeld https://www.bbq-nl.com/tube-smoker/ die kan je in principe in elke barbecue leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Kenny_026 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:21:
Hi all,

[Afbeelding]
Qua kolenbbqs zit je goed met Webers of als je er voor kiest een Kamado. Een Braai is ook een (gave) optie.
Inbouwen in een meubel kan natuurlijk altijd. Meubel kan je zelf maken of kant en klaar kopen of laten maken.

Maar wat wil je precies gaan maken? Ook low n slow? Of alleen snel grillen?

Pagina: 1 ... 157 ... 334 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism