Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 158 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 01:04
Kenny_026 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:21:
Hi all,

Afgelopen weken druk geweest met nieuwe tuin/garage en bijna veranda. Nu ben ik aan het zoeken naar een buitenkeuken en ik ben op zoek naar tips.

Ik wil het liefste gewoon op kool grillen en nu ook met houtsnippers gaan werken. Ik heb een keer een BBQ gezien waar je houders/buizen in kon schuiven speciaal voor de houtsnippers maar dat ding krijg ik niet meer te vinden.

Hebben jullie zo adviezen voor een mooie allround? Budget is geen probleem.

Ik vind onderstaand bijvoorbeel geweldig maar wil liever niet op gas.

[Afbeelding]
Bedoel je zoets?
https://www.napoleon.com/...od-chip.jpg?itok=Z2RTDLM5

[Voor 7% gewijzigd door Loft op 05-06-2021 13:35]

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Loft
Die inlay komt van deze BBQ: https://www.napoleon.com/...5-rsib-pro665rsibpss-3-nl

Standaard gas, met deze accessoires ook met Houtskool.

Voor mij de ideale combi gas en houtskool, maar dat moet je wel fijn vinden. Ik gebruik ook een losse smoker/bbq, net waar ik zin in heb.

• Kenny_026
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 06:49
@Ozzie @Dennis1812 @Loft , alvast bedankt voor de reacties! Lekker snel ook 😊

Ik ga straks effe kijken. Het is in elk geval ook voor slow. Ik vind het leuk om één lekker gerecht te maken. Maar snel grillen gaat ook vaak gebeuren.

• CeesKees
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22:29

CeesKees

I rest my Kees

Oh nice! Ik ben benieuwd.
Had er een bij de slager gehaald vandaag. Die was denk ik ietsje duurder. Nog wel over deze getwijfeld.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Loft
Kenny_026 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:51:
@Ozzie @Dennis1812 @Loft , alvast bedankt voor de reacties! Lekker snel ook 😊

Ik ga straks effe kijken. Het is in elk geval ook voor slow. Ik vind het leuk om één lekker gerecht te maken. Maar snel grillen gaat ook vaak gebeuren.
Of een tour organiseren om bij iedereen langs te gaan ;)

• BBTM
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 10-06 14:32
CeesKees schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:59:
[...]

Had er een bij de slager gehaald vandaag. Die was denk ik ietsje duurder. Nog wel over deze getwijfeld.

[Afbeelding]
Ik had mijn eerste picanha ooit gehaald bij de slager, staat ook wel ergens in dit topic. 36 euro verder voor 900 gram, maar worth it.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 11-06 13:09
Maandag deze 3 jongens op de Primo leggen.
Vraag is dat de lekbak te klein gaat zijn (of de ribs te groot 🤡)
Maakt dit veel uit als er langs de kanten wat gelekt word?

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 02:50
Lekbak?

:P

Ik gebruik dat meestal niet eens.

Tijd voor een rib-rack

[Voor 20% gewijzigd door Catch22 op 05-06-2021 16:10]

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• JWPrutser
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 06-06 23:14
Ik ben gemonolithiseerd..
Vandaag een Monolith classic pro 2.0 aangeschaft 😃
Ging eigenlijk om naar de Joe 2 te kijken maar uiteindelijk overtuigd geraakt van de Monolith.
Zeer degelijke bouw kwaliteit, ideaal Smart Grid System, chip-feeder en zo nog een aantal pluspunten. Enige minpunt t.o.v. de Joe 2 (wat ik zo kon ontdekken) is dat deze niet dat scharnier heeft waarbij hij in elke stand open kan blijven staan.
Als het goed is komen ze hem woensdag brengen. Nu een beetje zoeken naar de accessoires..
Ik twijfel nog een beetje of een hoes nodig is. Hij komt niet onder een overkapping te staan maar op zich kan alles prima tegen regen toch?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:38

Gyros vandaag, heerlijk!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Mijn big green egg heeft de ganse winter buiten gestaan/ gebruikt geweest. Daarvoor had ik 10 jaar een weber ook buiten gestaan zonder hoes. Die weber heeft nog steeds niets van problemen. Die egg zal het ook overleven.

Geen hoes hier dus.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:24

Dennis1812

Amateur prutser

JWPrutser schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:18:
Ging eigenlijk om naar de Joe 2 te kijken maar uiteindelijk overtuigd geraakt van de Monolith.
Zeer degelijke bouw kwaliteit, ideaal Smart Grid System, chip-feeder en zo nog een aantal pluspunten. Enige minpunt t.o.v. de Joe 2 (wat ik zo kon ontdekken) is dat deze niet dat scharnier heeft waarbij hij in elke stand open kan blijven staan.
Als het goed is komen ze hem woensdag brengen. Nu een beetje zoeken naar de accessoires..
Ik twijfel nog een beetje of een hoes nodig is. Hij komt niet onder een overkapping te staan maar op zich kan alles prima tegen regen toch?
Genoeg gebruiken. Krijgt hij geen kans schimmel te ontwikkelen of te bevriezen of andere gekke dingen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:09
Vanochtend al vroeg uit de veren, want er moet vandaag brisket gemaakt worden. Gisterenavond al helemaal klaar gemaakt met kruiden e.d. en daarna een nachtje in de koelkast en vanochtend de wekker om 6 uur zodat die er vroeg op kon, dus om half 7 ging die op de bbq. Waarschijnlijk veel te vroeg maar ik laat het vlees liever een uur langer rusten dan dat ik een uur te laat ga eten :)

---
Paar uur later maar de barbecue rolt gestaag door. Hij ligt er nu alweer 4 uur op en de temperatuur was inmiddels opgelopen tot 70 graden. Begon al aardig in de 'stall' te komen dus werd tijd om in te pakken met slagerspapier.

En nu wachten totdat die bij de 95 graden is :)

[Voor 38% gewijzigd door Ozzie op 06-06-2021 10:32]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ozzie
Het is wel een beetje 'eng' dat de schatting van de Meater is dat de brisket er nu nog 10 uur op moet, maar hij zit volop in de stall dus ik hoop dat de meater daar geen rekening mee houd en dat die tijd straks ineens weer veel korter blijkt te zijn.

Ligt er nu 6 uur op in ieder geval. Kan niks doen behalve wachten... :)

edit: nu 5 min later loopt de tijd alweer snel terug, meater geeft nu aan dat het nog 8,5 uur duurt dus verwacht dat er nog wel wat uren verdwijnen de komende paar uur.

[Voor 20% gewijzigd door Ozzie op 06-06-2021 12:40]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Catch22
Die meater weet niet dat jij hem inpakt hè. Die doet waarschijnlijk voorspellingen op basis van de laatste X minuten

AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ozzie
Catch22 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:45:
Die meater weet niet dat jij hem inpakt hè. Die doet waarschijnlijk voorspellingen op basis van de laatste X minuten
Ja dat denk ik ook. Op de website hebben ze het zelf over:
Advanced Estimator Algorithm: Estimates how long to cook and rest your food to help plan your meal and manage your time.

Maar zo advanced is het denk ik niet :) Ach we gaan het zien. Ik verwacht nog steeds gewoon dat die om een uur of 3 a 4 klaar is en dat die dan nog 2 a 3 uur kan rusten voordat ik hem ga opdienen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
Altijd fijn een dag 2 :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23:13
Ozzie schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:36:
Het is wel een beetje 'eng' dat de schatting van de Meater is dat de brisket er nu nog 10 uur op moet, maar hij zit volop in de stall dus ik hoop dat de meater daar geen rekening mee houd en dat die tijd straks ineens weer veel korter blijkt te zijn.

Ligt er nu 6 uur op in ieder geval. Kan niks doen behalve wachten... :)

edit: nu 5 min later loopt de tijd alweer snel terug, meater geeft nu aan dat het nog 8,5 uur duurt dus verwacht dat er nog wel wat uren verdwijnen de komende paar uur.
Dit is het belangrijkste moment… Nu moet je geduld hebben. De stall kan heel lang duren en de temp kan zelfs eerst nog wat zakken…

Maar het komt allemaal goed, zolang je maar geduld hebt :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• galadril
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 09-06 19:49
Heb buikspek gerookt, gepaneerd en gefrituurd! Erg lekker als snack voor met visite!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Ozzie
Ik ben blij dat ik op tijd ben opgestaan want hij heeft net pas de 95 graden bereikt. Na 9 uur en 40 minuten op de barbecue. Nu ligt die lekker rusten. Om 6 uur eten :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loft
Ozzie schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:48:
[...]

Ja dat denk ik ook. Op de website hebben ze het zelf over:
Advanced Estimator Algorithm: Estimates how long to cook and rest your food to help plan your meal and manage your time.

Maar zo advanced is het denk ik niet :) Ach we gaan het zien. Ik verwacht nog steeds gewoon dat die om een uur of 3 a 4 klaar is en dat die dan nog 2 a 3 uur kan rusten voordat ik hem ga opdienen.
Vorige week ook een brisket op de smoker gedaan. 6am erop, 6pm eraf.
Meater gaf ook dat het langer moet, maar na het rusten was het bijna perfect. (iets te droog, maar smaak en rook helemaal goed)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catch22
Loft schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:34:
[...]

Vorige week ook een brisket op de smoker gedaan. 6am erop, 6pm eraf.
Meater gaf ook dat het langer moet, maar na het rusten was het bijna perfect. (iets te droog, maar smaak en rook helemaal goed)
Meater is echt maar een indicatie en guesswork hè. Elk stuk vlees is anders.

De temperatuur moet hij goed hebben, de aangegeven tijden/duur zijn slechts indicatief

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loft
Catch22 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:42:
[...]

Meater is echt maar een indicatie en guesswork hè. Elk stuk vlees is anders.

De temperatuur moet hij goed hebben, de aangegeven tijden/duur zijn slechts indicatief
Helemaal mee eens. Temperatuur gaf Meater keurig aan. daar plannen we op

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 06:45
Ozzie schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:31:
Ik ben blij dat ik op tijd ben opgestaan want hij heeft net pas de 95 graden bereikt. Na 9 uur en 40 minuten op de barbecue. Nu ligt die lekker rusten. Om 6 uur eten :D
Ik ben erg benieuwd hoe hij geworden is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• H_H
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:22

H_H

'Tis but a scratch!

Over twee weken op vakantie naar Zuid-Frankrijk. Daar mag je niet op houtskool barbecueën. Twijfel om nu toch een WGA op gas erbij te nemen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BakkerBolletje
Iemand deze omgebouwd tot side tables?
De oval 300 al in 1 heeft van die kunstof dingen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

JWPrutser schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:18:
ik zie de meerwaarde niet van een scharnier dat op elke stand open kan :)

Mijn bge staat onder een hoes in de tuin. Wordt gewoon een/twee keer per week gebruikt. Ziet er na ruim een jaar nog als nieuw uit aan de buitenkant. De asjes van de wieltjes roesten iets.

Het ding heeft een godsvermogen gekost dus dat hoesje kon er ook nog wel vanaf. Goed voor zorgen is een pré.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 07:10
Boudewijn schreef op zondag 6 juni 2021 @ 17:56:
[...]
ik zie de meerwaarde niet van een scharnier dat op elke stand open kan :)

Mijn bge staat onder een hoes in de tuin. Wordt gewoon een/twee keer per week gebruikt. Ziet er na ruim een jaar nog als nieuw uit aan de buitenkant. De asjes van de wieltjes roesten iets.

Het ding heeft een godsvermogen gekost dus dat hoesje kon er ook nog wel vanaf. Goed voor zorgen is een pré.
Ik dacht dat dat roesten van de asjes aan mijn slechte afdekskills lag, maar zo te zien ben ik niet de enige die er last van heeft *O*

per aspera ad astra

Acties:
  • 0Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 01:46

copykat

Good copy isn't bad

Opspattend water en t stroomt gewoon onder je hoes.

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Ozzie
Technofreakz schreef op zondag 6 juni 2021 @ 17:27:
[...]

Ik ben erg benieuwd hoe hij geworden is.

Heel goed gelukt al zeg ik het zelf. Het was wel echt een lange sessie, maar het geduld word wel beloond.

De zijkanten waren alleen wel een beetje aan de droge kant maar de plakken uit het midden waren echt lekker. Er zijn nu wat stukken over dus denk dat ik er morgen burnt ends van ga maken. Eens kijken hoe dat smaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

CeesKees schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:59:
[...]

[Afbeelding]
En het was (nearly?) perfect.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 12-06 16:53
Hi all,

Mijn pa heeft de laatste 10 jaar een 3-4 "100 euro" gas bbq versleten, ja mag voor dat geld er ook niet teveel van verwachten. Gewoon grote gasfles er aan met slang en aansteken.

Hij geeft er niet veel om en we gebruiken hem met de familie (max 6p) 5-6x per jaar.
ik dacht om nu voor hem een Weber Q1000 te kopen, kan die hem opruimen in de schuur en bij gelegenheid pakken en op een tafel zetten.

Waar mijn vraag nu om gaat.
We hebben dus een standaard camping gasfles met slang en drukregelaar, wat heb ik nodig om deze om de weber aan te sluiten ?

is dat echt zo een setje
https://www.barbequeshop.nl/weber-gasdrukregelaar-3-in-1

Of kan dat met snelkoppeling oid met de spullen die we nu al hebben ?
en zo ja wie kan mij helpen wat we dan nodig hebben.
nog 50 euro voor een verloopt vind ik eigenlijk ook zonde.

ja met zo weinig gebruik kunnen wel ok de kleine gasflesjes gebruiken, is het niet dat we nog een vollefles gas hebben...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 00:53
H_H schreef op zondag 6 juni 2021 @ 17:44:
Over twee weken op vakantie naar Zuid-Frankrijk. Daar mag je niet op houtskool barbecueën. Twijfel om nu toch een WGA op gas erbij te nemen...
Ik hoop dat ze dat nooit hier in NL gaan invoeren...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ruubschen schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:22:
[...]

Ik hoop dat ze dat nooit hier in NL gaan invoeren...
Dit heeft te maken met (bos)brandbeveiliging. Houtskool geeft vonken en bij droog zomers weer steek je dan zo per ongeluk een hele provincie in de fik.

Bij ons mag je ook niet in de droge bosrijke gebieden open vuur hebben. (alle boshuisjes hebben geen openhaard meer zonder vonken vangers.)
Dus ook hier geld geen houtskool briketten BBQ's in droge zomers in de buitengebieden.
Gelukkig is t zelden zo droog bij ons #weerbericht sucks

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruubschen
copykat schreef op maandag 7 juni 2021 @ 00:09:
[...]

Dit heeft te maken met (bos)brandbeveiliging. Houtskool geeft vonken en bij droog zomers weer steek je dan zo per ongeluk een hele provincie in de fik.

Bij ons mag je ook niet in de droge bosrijke gebieden open vuur hebben. (alle boshuisjes hebben geen openhaard meer zonder vonken vangers.)
Dus ook hier geld geen houtskool briketten BBQ's in droge zomers in de buitengebieden.
Gelukkig is t zelden zo droog bij ons #weerbericht sucks
Ah ik dacht even aan thuis niet mogen bbq'en op houtskool, maar dit is helder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ozzie schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:44:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heel goed gelukt al zeg ik het zelf. Het was wel echt een lange sessie, maar het geduld word wel beloond.

De zijkanten waren alleen wel een beetje aan de droge kant maar de plakken uit het midden waren echt lekker. Er zijn nu wat stukken over dus denk dat ik er morgen burnt ends van ga maken. Eens kijken hoe dat smaakt.
Mooie brisket hoor, bravo!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 11-06 22:56
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

bravo! Dat ziet er fantastisch uit _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
Gewoon doen! Hier al jaren in gebruik voor vakanties en als voor snelle Bbq :p als er alleen wat simpele vleesjes gebakken moeten worden en geen zin om het ei aan te slingeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:58
Die ziet er lekker uit! Een kleine tip nog: Volgende keer haaks op de draad in het vlees snijden (je ziet nu lange draden vlees). Dan is het nog malser eten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Ozzie
Ziet er lekker uit.
Mooie rookring of is dat rub?
Ik wil ook eens een brisket proberen maar de megalange zit en een stuk vlees waar je u tegen zegt houd me een beetje tegen.
Een klein stuk brisket om te proberen is vermoedelijk niet het resultaat als die "normale" grote en gewicht?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:57

ImNotnoa

Meisje!

Welke aanmaakmethode/blokjes gebruiken jullie eigenlijk onder je brikettenstarter?

Heb wel eens van die gewaxte houtkrullen gebruikt, dit roken flink, hetzelfde geldt voor van die bruine aanmaakblokjes van de Action (Samba geloof ik)

Nu zijn er de witte aanmaakblokjes die geloof ik veel minder roken maar dan heb je kans op een chemische smaak aan je vlees las ik.

Is er een bepaald merk bruine blokjes die (veel) minder roken dan de action-meuk?

In my defence: I wás left unsupervised.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

ImNotnoa schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:49:
Welke aanmaakmethode/blokjes gebruiken jullie eigenlijk onder je brikettenstarter?

Heb wel eens van die gewaxte houtkrullen gebruikt, dit roken flink, hetzelfde geldt voor van die bruine aanmaakblokjes van de Action (Samba geloof ik)

Nu zijn er de witte aanmaakblokjes die geloof ik veel minder roken maar dan heb je kans op een chemische smaak aan je vlees las ik.

Is er een bepaald merk bruine blokjes die (veel) minder roken dan de action-meuk?
https://www.vuurenrook.nl...fire-starters-288-pc.html

Die gebruik ik. Of de wokkels dan.
Maar roken je aanmaakblokjes of roken je kolen? Welke kolen gebruik je?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11-06 10:09

Ik gebruik aanmaakwokkels. 2 wokkels onder een volle starter en gaan.

Steam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ImNotnoa

ImNotnoa

Meisje!

Dennis1812 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:55:
[...]

https://www.vuurenrook.nl...fire-starters-288-pc.html

Die gebruik ik. Of de wokkels dan.
Maar roken je aanmaakblokjes of roken je kolen? Welke kolen gebruik je?
De aanmaakblokjes roken, alsof er een nieuwe paus is zo erg. Ook als ik ze nieuw uit verpakking haal dus het is geen vocht

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

ImNotnoa schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:02:
[...]

De aanmaakblokjes roken, alsof er een nieuwe paus is zo erg. Ook als ik ze nieuw uit verpakking haal dus het is geen vocht
Misschien een teken van het Vaticaan met je nieuwe roeping?
Maar serieus, ik zou eens andere pakken dan die van de Action
Ik heb nooit echt veel rook in de bbq bij het aanmaken. Denk dat het aan de kwaliteit vd Action ligt.
De witte zou ik helemaal niet aan beginnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 07:10
Ik wilde gisteren mijn conveggtor schoonbranden, maar er schijnt na twee flinke sessies zo'n hoop vet en zooi in te zitten dat de boel gister zo erg begon te roken dat ik hem maar uitgezet heb. Eerst maar even nadenken over hoe ik dat klaar ga spelen zonder alle buren uit te roken :+

En voortaan maar iets meer de drip-pan gebruiken.

[Voor 9% gewijzigd door LAD93 op 07-06-2021 10:13]

per aspera ad astra

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ImNotnoa

ImNotnoa

Meisje!

LAD93 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:10:
Ik wilde gisteren mijn conveggtor schoonbranden, maar er schijnt na twee flinke sessies zo'n hoop vet en zooi in te zitten dat de boel gister zo erg begon te roken dat ik hem maar uitgezet heb. Eerst maar even nadenken over hoe ik dat klaar ga spelen zonder alle buren uit te roken :+
Misschien met een klein gasbrandertje? Je hebt er een hoop meer werk van maar kleiner oppervlak = minder rook zou ik zeggen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 00:40
Ik gebruikte vorig jaar de bruine van Barbecook en die waren wel prima. Al waren die af en toe wel lastig aan te krijgen bij veel wind.
Laatst een keer snel een doos wokkels bij de lidl meegenomen maar ben er nog niet achter wat voor waslaag er nu op zit dus ben er nog niet echt fan van. Maar ze werken opzich wel prima om de Ecobrasa aan te krijgen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Sahi_NL schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:15:
[...]

Die ziet er lekker uit! Een kleine tip nog: Volgende keer haaks op de draad in het vlees snijden (je ziet nu lange draden vlees). Dan is het nog malser eten!
Dank je!
Bijna niet te geloven dat het nog malser kan!
Ik ga mijn vriend de slager volgende keer vragen hoe deze aan te snijden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

LAD93 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:10:
Op een tijdstip doen dat de meeste werken of binnen zitten. Uur of 9/10 in de ochtend en gewoon even doorgaan.
Met een klein uur is het weer over.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 22:14
Ik moest het afgelopen weekend nog 'iets' van groente op de barbecue hebben. Daarom een courgette doormidden gesneden, gevuld met mozzarella en een strookje brie bovenop.

Samen met wat peper en zout was dit zeer aangenaam.

M'n verwachting was dat het enorm machtig zou zijn, maar dat viel mee. Het vult wel enorm!
Eet 1 van deze + nog een stukje vlees (ik had entrecote gemaakt) en dan ben je wel even klaar.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 00:12
Weet iemand of er accesoires van andere merken (zoals bastard) op de grill guru classic large passen?

Mijn platesetter is gebroken, ook mijn standaard rooster ligt aan puin (spijlen laten los).

Ik wil nu graag deze kopen, maar nergens is die verkrijgbaar
https://www.harlembbq.nl/...l-guru-plate-setter-large

Voor het rooster wil ik graag de flip grid, deze vind ik alleen bij toppy op voorraad.
https://www.toppy.nl/prod...en-flip-grid-rooster.html

Natuurlijk met de gietijzeren inleg
https://www.toppy.nl/prod...-gietijzeren-rooster.html

Ik ben alleen benieuwd of ik de Bastard plate setter ook kan gebruiken omdat ik de grill-guru dus niet kan vinden.
https://smokeygoodness.nl...1MpziWuFzE4saApg2EALw_wcB
Doen!

Hier ook al jaren in gebruik.

tegenwoordig zit de flafourizer plate er niet meer bij.
Hiervoor gebruik ik een rvs "ribbel"bakplaat van een of andere franse supermarkt.
Rook pellets kun je dan ook mooi op die plaat gooien.
Mijn WGA gas rookt soms meer dan een houtskool bbq :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11-06 10:09
Mijn broer heeft een Bastard Medium en inmiddels is zijn vilt een beetje op. Gisteren bij het roken zagen we een hoop rook ontsnappen in de kieren die bij het vilt zijn ontstaan.

Nu weet ik dat er een infinity gasket van Bastard zelf bestaat, maar die vind hij een beetje prijzig. Is er gasket van een derde partij die wat vriendelijker geprijsd is of moet hij maar gewoon diep in de buidel tasten?

Steam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Extigo schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:51:
Mijn broer heeft een Bastard Medium en inmiddels is zijn vilt een beetje op. Gisteren bij het roken zagen we een hoop rook ontsnappen in de kieren die bij het vilt zijn ontstaan.

Nu weet ik dat er een infinity gasket van Bastard zelf bestaat, maar die vind hij een beetje prijzig. Is er gasket van een derde partij die wat vriendelijker geprijsd is of moet hij maar gewoon diep in de buidel tasten?
Er is genoeg no-name vilt dat je op maat moet knippen te vinden toch?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 12-06 17:04
FRANQ schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:39:
Weet iemand of er accesoires van andere merken (zoals bastard) op de grill guru classic large passen?

Mijn platesetter is gebroken, ook mijn standaard rooster ligt aan puin (spijlen laten los).

Ik wil nu graag deze kopen, maar nergens is die verkrijgbaar
https://www.harlembbq.nl/...l-guru-plate-setter-large

Voor het rooster wil ik graag de flip grid, deze vind ik alleen bij toppy op voorraad.
https://www.toppy.nl/prod...en-flip-grid-rooster.html

Natuurlijk met de gietijzeren inleg
https://www.toppy.nl/prod...-gietijzeren-rooster.html

Ik ben alleen benieuwd of ik de Bastard plate setter ook kan gebruiken omdat ik de grill-guru dus niet kan vinden.
https://smokeygoodness.nl...1MpziWuFzE4saApg2EALw_wcB

[...]

Doen!

Hier ook al jaren in gebruik.

Hiervoor gebruik ik een rvs "ribbel"bakplaat van een of andere franse supermarkt.
ik heb deze D&C voor mijn GG medium, is wellicht ook een optie voor jouw large?

https://www.kamadobbq.nl/...conquer-large-20inch.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ozzie
copykat schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:32:
@Ozzie
Ziet er lekker uit.
Mooie rookring of is dat rub?
Ik wil ook eens een brisket proberen maar de megalange zit en een stuk vlees waar je u tegen zegt houd me een beetje tegen.
Een klein stuk brisket om te proberen is vermoedelijk niet het resultaat als die "normale" grote en gewicht?
Nee is inderdaad een mooie rookring omheen gekomen, dus dat is natuurlijk helemaal mooi :)

Ik denk dat ik weer even een kleine pauze qua barbecueën in moet lassen want mijn vrouw vond het nu wel even genoeg :) Afgelopen week 5 van de 7 dagen de bbq aan gehad dus mag op zich niet klagen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Technofreakz
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ziet er super uit! Ben stiekem wel jaloers.. maar bij mij staat het nu op 19-6 op de planning.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Technofreakz schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:34:
[...]

Ziet er super uit! Ben stiekem wel jaloers.. maar bij mij staat het nu op 19-6 op de planning.
Bij je zwager?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Technofreakz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BakkerBolletje

Ik gebruik 1 woollighter van flames and flavour.
Zowel in de starter als in de kamado

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
ImNotnoa schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:02:
[...]

Ik gebruik al tijden een 'looftlighter', mijn iets duurdere is laatst gesneuveld (eigen schuld :p ) nu ff snel een goedkopere bij Amazon gekocht, maar ook die werkt eigenlijk prima.

[Voor 4% gewijzigd door Ardana op 07-06-2021 16:49. Reden: Referral verwijderd.]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SubSense
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 11-06 22:35

SubSense

Onverklaarbaar bewoond

Ik gebruik de bruine Samba van de action voor van alles. Denk wel 50 pakjes per jaar. (houtkachels en bbq's) Nergens goedkoper te vinden dan bij de Action. Niet de witte nemen daar zit volgens mij te veel zooi in.
Bruine blokje onder de starter, Starter leeg kieperen en de rest van het blokje (as) weggooien. Ga je niet proeven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: maart 2011
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:02:
[...]

Ik gebruik al tijden een 'looftlighter', mijn iets duurdere is laatst gesneuveld (eigen schuld :p ) nu ff snel een goedkopere bij Amazon gekocht, maar ook die werkt eigenlijk prima.
Vaderdagtip

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SubSense

SubSense

Onverklaarbaar bewoond

Ja, klopt. Die ken ik ook die Looftlighters. Maar dan moet ik weer opzoek naar een verlengsnoer ;-)

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Ozzie
280 euro voor een barbecue aansteker...

Ik hou wel het gewoon bij mijn barbecue starter met drie aanmaakblokjes eronder, heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• H_H

H_H

'Tis but a scratch!

8)7

280 euro voor iets wat een aanmaakwokkel ook kan. |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SubSense

SubSense

Onverklaarbaar bewoond

3 tientjes op Amazon, klik de link

Acties:
  • 0Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online
Wisse Freriks schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:26:
Ok bij deze zou ik m'n vraag duidelijker stellen.
En aangeven wat m'n plannen ermee zijn.

- Ik heb nog niet veel BBQ ervaring, dus in het begin zal het vooral de wat simpelere dingen zoals hamburgers/kip/steaks bakken zijn.
Ik hou wel van ribs maar de mogelijkheid tot smoken hoeft van mij niet zo.

- heb je merk voorkeuren / nee

- formaat voorkeuren / Ik zou wel graag over minimaal 2 branders willen beschikken in de bbq.

- wat is je budget / 150 - 300

Ik heb al wat op google gezocht maar de bbq's die ik tegen kwam (Weber / Napoleon) waren toch wel erg aan de prijzige kant, deze hebben dan bijvoorbeeld ook een zijbrander waar ik niet mee zou weten wat te doen.

Het idee wat ik in m'n hoofd heb is dat ik thuis kan komen van werk een knop omdraai en zo lekker een stel burgers kan bakken.
Volgens mij had je niet meer op reacties op je vraag gereageerd, maar mocht je nog steeds bezig zijn met zoeken; kwam laatst een positieve review tegen van de Campingaz Attitude.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online
@Ozzie en @H_H , het was niet geheel / geheel niet als serieuze optie bedoeld btw :)

Weet niet welke doelgroep ze hiermee voor ogen hebben. Wellicht voor iemand die 1x per jaar wat hamburgers cremeert op zn BGE XXL die voor de villa staat.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wijnand1980
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 07:21

Sinds november een Black Bastard Urban en eigenlijk alleen nog maar (bijna iedere week) low'n'slow vlees klaargemaakt.
Gisteren voor het eerst in tijden weer eens een hele vis.
Roodbaars op de markt gehaald. 25 minuten gerookt en daarna lekker tot 60 graden in tomatensaus met venkel en olijven.
Resultaat was heerlijk, al duurde het stiekem 1,5 uur om 1.7kg te garen, dus was bijna weer low'n'slow

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 22:14
Is die draadloos? Dat is wel super handig voor degenen die niet een stopcontact in de buurt hebben.
280 euro is natuurlijk wel flink geprijsd, maar je kunt altijd als excuus gebruiken 'Ja schat, het was nu in de aanbieding.' :-)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
mijn gasbrander is ook draadloos :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ozzie
checkdiz schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:34:
@Ozzie en @H_H , het was niet geheel / geheel niet als serieuze optie bedoeld btw :)

Weet niet welke doelgroep ze hiermee voor ogen hebben. Wellicht voor iemand die 1x per jaar wat hamburgers cremeert op zn BGE XXL die voor de villa staat.
Haha oke, ja denk ook dat de doelgroep minimaal 4x modaal verdient.

Ik vind het op zich ook niet erg om (veel) geld uit te geven aan barbecue spullen, het is behalve een manier om eten te bereiden ook gewoon een leuke hobby. Goede spullen kosten nou eenmaal een hoop geld, maar daar staat dan wel tegenover dat het langer meegaat of gewoon beter werkt.

Maar in dit geval zie ik echt totaal de meerwaarde niet :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online
Wijnand1980 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:51:
[Afbeelding]

Sinds november een Black Bastard Urban en eigenlijk alleen nog maar (bijna iedere week) low'n'slow vlees klaargemaakt.
Gisteren voor het eerst in tijden weer eens een hele vis.
Roodbaars op de markt gehaald. 25 minuten gerookt en daarna lekker tot 60 graden in tomatensaus met venkel en olijven.
Resultaat was heerlijk, al duurde het stiekem 1,5 uur om 1.7kg te garen, dus was bijna weer low'n'slow
Lekker man. mag ik vragen hoe je die 25 min hebt gerookt, en welke dome temp je had voor de garing naar 60C? Zo te zien had je hem tijdens de garing helemaal ingepakt in alu?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catch22
H_H schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:22:
[...]

8)7

Je kan ook een gat in de grond graven en daar in Koken ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 11-06 11:03
Martinusz schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:02:
[...]

Interessant.. echter ik heb wat moeite met het volgende in die advertentie.. dit kan nooit goed zijn:

"Glut wordt in een mum van tijd ontsnapt" Ik denk serieus dat je moet oppassen wanneer Glut wordt ontsnapt. 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
Gadgeteer schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:56:
[...]

Interessant.. echter ik heb wat moeite met het volgende in die advertentie.. dit kan nooit goed zijn:

"Glut wordt in een mum van tijd ontsnapt" Ik denk serieus dat je moet oppassen wanneer Glut wordt ontsnapt. 8)7
Geen idee wat ze daar mee bedoelen, vast een rare vertaling ofzo.

Overigens staat er ook een review van iemand die het metaal heeft laten smelten 7(8)7 en dan het product afkraken, terwijl hij het zeer waarschijnlijk zelf heeft vernaggeld. Je moet dat ding niet in/tegen de kolen houden (in ieder geval geen hele lange tijd), dat is de enige manier waarop dit mogelijk kan zijn.
Het metaal is net zo dik als van mijn vorige looftlighter, en die is aardig misbruikt en nog nooit maar iets van vervorming gezien.
Enige verschil is dat mijn vorige net wat krachtiger was, iets harder blazen en net iets grotere diameter. Maakt het echt uit? Niet echt, kolen gingen afgelopen dagen prima aan :)

[Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 07-06-2021 15:04]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11-06 16:25
Dit weekend een 'reverse sear' Bavette gemaakt op de Bastard Large.

Als eerste de Bavette een paar uur gemarineerd in een marinade van olie, sojasaus, balsamicoazijn, knoflook, rozemarijn en tijm.

Daarna de Bavette op 200 graden in de Bastard, indirect, totdat de kerntemperatuur zo'n 53 graden was. Het vlees toen in aluminiumfolie gewikkeld en de BBQ op hogere temperatuur laten komen. De Bavette daarna nog een paar minuten op hoog vuur laten grillen.

Dit was het resultaat:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wijnand1980
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 07:21
checkdiz schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:39:
[...]

Lekker man. mag ik vragen hoe je die 25 min hebt gerookt, en welke dome temp je had voor de garing naar 60C? Zo te zien had je hem tijdens de garing helemaal ingepakt in alu?
Yep ik had een recept van bbq helden soort van gebruikt.
Roken met kersenhout op ongeveer 60 a 80 graden.
Daarna met de passata, lijfjes, venkel en wat courgettes ingepakt en toen op 180 tot 200 graden erin gelegd.
(Was gelijk een mooie test met mijn nieuwe inkbird 2x)
Recept te vinden op:
https://bbq-helden.nl/rec...%20is%20zelfs%20overbodig.

Heb hem dus langer gerookt voornamelijk omdat het echt een enorme vis was en de tomatensalsa die er daarna bij gaat de rooksmaak niet teveel moet overheersen.

[Voor 22% gewijzigd door Wijnand1980 op 07-06-2021 15:25]

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 20:36

Koffie

Koffiebierbrouwer
Vorige week heb ik burnt ends gemaakt, ter lering ende vermaak heb ik hier weer een youtube filmpje van gemaakt :Y)

[Voor 12% gewijzigd door Koffie op 07-06-2021 15:29]

Is een free rider | Zwembad - Braaihok

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catch22
@goldcard leuk verhaal, maar je vergeet het belangrijkste; hoe smaakte het?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01:20

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Ik benme al een tijdje aan het oriënteren op een andere bbq. Van een eenvoudige barbeque wil ik overstappen naar een kamado.
Als ik de verhalen lees dan is een large het "beste" als je ook low&slow wilt gaan barbecueën. We zijn met z'n 4en, dus een large is ruim genoeg. Ik kwam uit op een 3 tal kamado's.

Grill Guru Large € 650,- / € 850 is slecht te vinden, veel uitverkocht.
Grill Bill Classic Large, € 849
Grizzly Grills Elite Large nu in de aanbieding voor € 849

Ik neig nu naar de Grizzly Grill, die lijkt completer/ handiger met standaard een houtskoolmandje, deelbare platesetter en een deelbaar RVS rooster.

Zijn er nog punten die ik over het hoofd zie maar wel doorslaggevend kunnen zijn?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 12-06 14:52
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, een Basterd vind ik wat te duur. Gisteren een Grill Guru bekeken, maar daar vond ik de bouwkwaliteit te matig van. Straks ga ik naar de Grizzly Grill kijken, waar ik een goede hoop voor heb :)

Overigens twijfel ik nog erg tussen een medium of large formaat. Ik heb niet zo'n grote tuin, dus de Kamado mag niet te groot worden, echter ben ik bang dat als ik een medium koop ik spijt ga krijgen dat ik te weinig ruimte heb om wat uitgebreider te kunnen koken. Ook lees ik dat veel accessoires voor de large gemaakt worden, omdat deze het vaakst wordt verkocht.

[Voor 54% gewijzigd door Luc45 op 07-06-2021 15:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11-06 16:25
Catch22 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:33:
@goldcard leuk verhaal, maar je vergeet het belangrijkste; hoe smaakte het?
Hij was heerlijk :-)

De marinade was goed in het vlees getrokken, maar niet overheersend. De houtskoolsmaak was duidelijk aanwezig (Dammers gebruikt). Het restantje van het vlees vandaag in de oven opgewarmd en op een warme pistolet voor lunch gegeten. Het vlees kwam overigens bij de lokale slager vandaan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Catch22
Luc45 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:39:
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, een Basterd vind ik wat te duur. Gisteren een Grill Guru bekeken, maar daar vond ik de bouwkwaliteit te matig van. Straks ga ik naar de Grizzly Grill kijken, waar ik een goede hoop voor heb :)

Overigens twijfel ik nog erg tussen een medium of large formaat. Ik heb niet zo'n grote tuin, dus de Kamado mag niet te groot worden, echter ben ik bang dat als ik een medium koop ik spijt ga krijgen dat ik te weinig ruimte heb om wat uitgebreider te kunnen koken. Ook lees ik dat veel accessoires voor de large gemaakt worden, omdat deze het vaakst wordt verkocht.
1. Kijk naar de prijs inclusief de accessoires die je sowieso moet hebben, kale prijs zegt weinig.

2. De footprint van medium tov large is echt marginaal anders. Echter, medium is groot genoeg en je moet je niet vergissen in de prijs van accessoires. Die zijn voor beiden echt wel beschikbaar :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:58
H_H schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:22:
[...]

8)7

Action heeft er ook 1 voor €15 .. Onkruid brander en BBQ aansteker in 1

https://www.action.com/nl-nl/p/garden-touch-onkruidbrander/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruubschen
Luc45 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:39:
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, een Basterd vind ik wat te duur. Gisteren een Grill Guru bekeken, maar daar vond ik de bouwkwaliteit te matig van.
Ben oprecht benieuwd naar wat je tegen vond vallen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ruubschen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:16:
[...]

Ben oprecht benieuwd naar wat je tegen vond vallen.
Denk ook dat de Grizzly grill en Grill Guru redelijk gelijk zijn in bouwkwaliteit.
wel hier ergens gelezen dat GrizzlyG iets meer doorontwikkeling heeft gehad laatste 2jaar terwijl de GrillG "stil"heeft gestaan.
tot 1000 euro is een Masterbuild (KJ classic1 en 1/2) vermoedelijk t meest waarschijnlijk als kwalitatief in orde. frame scharnier en top vent is 2018 denk ik. Spullen classic 2 passen er in. (Dus ook de "copycat" versies. ;-) )

large of medium?
medium (18inch?) zal voor veel dingen goed en groot genoeg zijn. (de effectieve halverooster ruimte is natuurlijk wat kleiner maar er is een DenG voor.)
deze maat is unieker en heeft minder side import in accessiores maar hoeveel heb je nodig?
Zolang roosters, frames en keramiek bij de leverancier 10 jaar na aankoop nog leverbaar zijn is het geen halszaak.
Large is ook niet altijd "47cm" verschillende merken hebben verschillende roostermaten in het segment "large".
Dus 21 inch is altijd goed? eh nee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wd200
wd200 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:59:
Hi all,

Mijn pa heeft de laatste 10 jaar een 3-4 "100 euro" gas bbq versleten, ja mag voor dat geld er ook niet teveel van verwachten. Gewoon grote gasfles er aan met slang en aansteken.

Hij geeft er niet veel om en we gebruiken hem met de familie (max 6p) 5-6x per jaar.
ik dacht om nu voor hem een Weber Q1000 te kopen, kan die hem opruimen in de schuur en bij gelegenheid pakken en op een tafel zetten.

Waar mijn vraag nu om gaat.
We hebben dus een standaard camping gasfles met slang en drukregelaar, wat heb ik nodig om deze om de weber aan te sluiten ?

is dat echt zo een setje
https://www.barbequeshop.nl/weber-gasdrukregelaar-3-in-1

Of kan dat met snelkoppeling oid met de spullen die we nu al hebben ?
en zo ja wie kan mij helpen wat we dan nodig hebben.
nog 50 euro voor een verloopt vind ik eigenlijk ook zonde.

ja met zo weinig gebruik kunnen wel ok de kleine gasflesjes gebruiken, is het niet dat we nog een vollefles gas hebben...
anyone een idee ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ozzie
Volgens mij zit er een slang bij om zo'n klein weber gasflesje op aan te sluiten. Als je een grote gasfles wil aansluiten kan je gewoon een willekeurige gasdrukregelaar van 30mbar + gasslang nemen. Die kan je gewoon bij de bouwmarkt of online kopen voor 2 tientjes.

Maar als je dus alleen die kleine weber gasflesjes aansluit (https://www.dewitschijnde...-anywhere-summit-charcoal) heb je niets extra's nodig.

edit: Ik bedenk met net trouwens dat die weber's waarschijnlijk een slang met schroefaansluiting hebben ipv een gewone gasslang die je met een slangenklem vastzet, dus je moet dan wel een slang met hetzelfde schroefdraad kopen als een weber slang. Staat vast wel ergens in de handleiding ofzo welke maat schroefdraad je slang moet hebben. Zoiets als dit, https://www.gaswinkel.com...Nn8d-RqenlAAaAiN2EALw_wcB maar ik heb geen idee of deze maat past.

[Voor 35% gewijzigd door Ozzie op 07-06-2021 19:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• H_H

H_H

'Tis but a scratch!

FRANQ schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:39:
Hmmm.... dus als je iets gemarineerds of vets erop gooit, zit die hele brander onder de zooi? Heb al zitten zoeken online, maar welke flavour plate zou ik moeten hebben?

En is qua draagbare/mobiele gasbarbecue ook de WGA de topper? Of is zo’n q1200 of iets dergelijks beter? Voordeel van de gas-wga is wel dat ik mijn gietijzeren rooster en plaat kan herbruiken.

Voelt trouwens wel raar om na zeven houtskool bbq’s nu naar gas te kijken.

Edit: na wat rondkijken online besloten het deze vakantie maar te houden bij onze Cadac Carri Chef 2. Volgens mij kan ik daar alles op en meer, vergeleken met de kleinere gasbarbecues.

[Voor 10% gewijzigd door H_H op 07-06-2021 21:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09-06 12:36

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Was een tijdje aan het zoeken naar een draaispit dat ik kon gebruiken boven openvuur, verrassend genoeg kon ik vrij weinig vinden. Veel spitten voor boven de BBQ, ook veel zelfbouw spitten die vaak erg lomp zijn en daarnaast heel veel goedkope zooi die je ook op Aliexpress terug ziet komen.

Heel toevallig via Amazon een draaispit tegen gekomen van Allegri Girarrosti (https://www.allegrigirarrosti.com/16-girarrosti), een italiaans bedrijf, dat er naar mijn ogen erg degelijk uit zag en ook nog eens redelijk betaalbaar is.

Die heb ik dus een besteld, vrijdag zou het hier aan moeten komen en zondag ga ik meteen eens een Porchetta proberen boven open vuur.

Heeft iemand toevallig ervaring met dat ding?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 00:12
H_H schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:25:
[...]

Hmmm.... dus als je iets gemarineerds of vets erop gooit, zit die hele brander onder de zooi? Heb al zitten zoeken online, maar welke flavour plate zou ik moeten hebben?

En is qua draagbare/mobiele gasbarbecue ook de WGA de topper? Of is zo’n q1200 of iets dergelijks beter? Voordeel van de gas-wga is wel dat ik mijn gietijzeren rooster en plaat kan herbruiken.

Voelt trouwens wel raar om na zeven houtskool bbq’s nu naar gas te kijken.
Mijn ouders hebben een Q1200, die vind ik persoonlijk wel fijner/beter. Maar hij is een stuk onhandiger met inpakken. (In de vouwwagen)

Bij de wga gas zit een geëmailleerde plaat met een dichte strook boven de brander.
Zelf vond ik deze plaat niet fijn en heb een gewone wga rooster erop gekocht en dus een geïmproviseerde flavourizer plaat.

Maar bij zifagrills hebben ze de plaat nagemaakt.
https://zifagrills.com/co...den-weber-go-anywhere-gas

Ze hebben enorm veel modificaties voor de wga gas en kolen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01:21
Ik heb de Q100, voorloper van de Q1000 (volgens mij is het verschil dat er geen deelbare grillplaat in zit).

Ik vind het een ideaal ding voor onderweg/op locatie. Ik gebruik hem ook met kleine gasflesjes, ook al heb ik er een originele Weber verloopslang bij. Beetje nutteloos voor mij om deze BBQ specifiek voor gebruik op locatie te hebben en er dan een grote gasfles voor moeten meeslepen :+

Hij doet het top. Je kan er een groot gezelschap vanaf bedienen en met deksel dicht heeft het ook nog wel iets weg van BBQ'en :P

Het blijft een simpele kleine gasbbq, dus verwacht geen kamado-mogelijkheden. Maar om lekker met de familie een beetje vlees te grillen/bbq'en is hij top.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wd200
Raymond schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:05:
[...]

Ik heb de Q100, voorloper van de Q1000 (volgens mij is het verschil dat er geen deelbare grillplaat in zit).

Ik vind het een ideaal ding voor onderweg/op locatie. Ik gebruik hem ook met kleine gasflesjes, ook al heb ik er een originele Weber verloopslang bij. Beetje nutteloos voor mij om deze BBQ specifiek voor gebruik op locatie te hebben en er dan een grote gasfles voor moeten meeslepen :+

Hij doet het top. Je kan er een groot gezelschap vanaf bedienen en met deksel dicht heeft het ook nog wel iets weg van BBQ'en :P

Het blijft een simpele kleine gasbbq, dus verwacht geen kamado-mogelijkheden. Maar om lekker met de familie een beetje vlees te grillen/bbq'en is hij top.
hoelang doe je met zo een gasflesje ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 11-06 15:31
janvanduschoten schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:34:
....
Als ik de verhalen lees dan is een large het "beste" als je ook low&slow wilt gaan barbecueën. We zijn met z'n 4en, dus een large is ruim genoeg. Ik kwam uit op een 3 tal kamado's.

Grill Guru Large € 650,- / € 850 is slecht te vinden, veel uitverkocht.
Grill Bill Classic Large, € 849
Grizzly Grills Elite Large nu in de aanbieding voor € 849

Ik neig nu naar de Grizzly Grill, die lijkt completer/ handiger met standaard een houtskoolmandje, deelbare platesetter en een deelbaar RVS rooster.

Zijn er nog punten die ik over het hoofd zie maar wel doorslaggevend kunnen zijn?
Ik zit hier een beejte met hetzelfde dilemma. Grill Guru and Grizzly Grill komen van dezelfde importeur (200Fahrenheit). Ik neigde ook naar de Grizzly Grill Elite, maar na een filmpje op youtube gezien te hebben sprak mij het model toch niet zo aan (behoorlijk wat RVS aan de buitenkant). Maar dat is een kwestie van smaak. Ik zou het liefst een KJ willen hebben, maar de kleur rood past echt niet bij ons in de tuin. Ik overweeg nu een Grill Bill Pro (alleen: iets duurder en 'maar' 10 jaar garantie).

Aanbieding bij Welkoop is wel interessant. Zeker als de extra 9% cashback via bijv. cashbackxl ook zou werken.

Ook ben ik nog niet over de maat uit. Ik zag een filmpje op youtube en op basis daarvan concludeer ik dat ik toch voor een large model moet gaan (veel meer mogelijkheden mocht je fanatiek gaan koken).

luxe probleem....

[Voor 3% gewijzigd door ruudonline op 07-06-2021 22:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01:21
wd200 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:26:
[...]

hoelang doe je met zo een gasflesje ?
pff, dat hangt er helemaal vanaf hoe hard je stookt.
Als je een beetje rustig aan doet en het gas kwart open doet, kan je er rustig 3x mee bbq'en. Met gasflesjes van de Hornbach (die gewoon passen), ben je dan 2-3 euro gas per keer kwijt. Ik vind dat heel weinig :)

edit: Hmm, op hornbach.nl kan ik die gasbussen niet terugvinden. Ze hadden altijd originele Webers voor 9 euro (nog steeds) en een ander merk voor 5 euro.

[Voor 15% gewijzigd door Raymond op 07-06-2021 21:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Reminder to self.
Kolenstarter meenemen als je een tarrington house WGA kloon wil aanmaken..
5 aanmaakwokkels verder brand hij nog niet. Toen maar snel wat in de pan gegooid 😅.
Morgen even een starter regelen.

Toch jammer dat je je KJ wat lastiger meeneemt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
Raymond schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:37:
[...]

pff, dat hangt er helemaal vanaf hoe hard je stookt.
Als je een beetje rustig aan doet en het gas kwart open doet, kan je er rustig 3x mee bbq'en. Met gasflesjes van de Hornbach (die gewoon passen), ben je dan 2-3 euro gas per keer kwijt. Ik vind dat heel weinig :)

edit: Hmm, op hornbach.nl kan ik die gasbussen niet terugvinden. Ze hadden altijd originele Webers voor 9 euro (nog steeds) en een ander merk voor 5 euro.
Cadac bedoel je waarschijnlijk, zilver met blauwe flesjes, zijn nog iets groter dan Weber en goedkoper 4,50 of iets dergelijks.
Werken perfect op de WGA gas, doe er zeker 5-6 uur mee als het niet meer is.

Edit: deze dus https://www.dewitschijndel.nl/cadac-ca500-gascartouche/ zijn wel wat duurder geworden zie ik.

[Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 07-06-2021 22:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Catch22
Dennis1812 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:44:
Reminder to self.
Kolenstarter meenemen als je een tarrington house WGA kloon wil aanmaken..
5 aanmaakwokkels verder brand hij nog niet. Toen maar snel wat in de pan gegooid 😅.
Morgen even een starter regelen.

Toch jammer dat je je KJ wat lastiger meeneemt.
Waren die kolen wel goed? Als je een hoopje maakt met 3 wokkels dan gaat dat toch makkelijk?

Pagina: 1 ... 158 ... 161 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True