Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 159 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:17

Dennis1812

Amateur prutser

418O2 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:31:
[...]

Waren die kolen wel goed? Als je een hoopje maakt met 3 wokkels dan gaat dat toch makkelijk?
Dat was mijn idee ook.
Viel tegen.

Ach, morgen even iets anders fixen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:51

CeesKees

I rest my Kees

Dennis1812 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:44:
Reminder to self.
Kolenstarter meenemen als je een tarrington house WGA kloon wil aanmaken..
5 aanmaakwokkels verder brand hij nog niet. Toen maar snel wat in de pan gegooid 😅.
Morgen even een starter regelen.

Toch jammer dat je je KJ wat lastiger meeneemt.
Met een beetje geluk heeft Lidl ze nog liggen voor 7,99.
Gelijk nieuwe wokkels meenemen!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

CeesKees schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:49:
[...]

Met een beetje geluk heeft Lidl ze nog liggen voor 7,99.
Gelijk nieuwe wokkels meenemen!
Ik zit op center parcs.
Kan dus een pokke end rijden voor de lidl of hier 1 van 15 euro kopen.
Onder de streep gelijk ma aftrek brandstof 😅.

Wel mooi. Met het koksmes uit het huisje hier kwam ik niet door de plastic vacuum zakken heen waar mijn vlees van thuis in zit.
Hier kan mijn dochter veilig mee spelen 🤣. Gemiddelde lepel is scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:10

copykat

Good copy isn't bad

ruudonline schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:29:
[...]

Ik zit hier een beejte met hetzelfde dilemma. Grill Guru and Grizzly Grill komen van dezelfde importeur (200Fahrenheit). Ik neigde ook naar de Grizzly Grill Elite, maar na een filmpje op youtube gezien te hebben sprak mij het model toch niet zo aan (behoorlijk wat RVS aan de buitenkant). Maar dat is een kwestie van smaak. Ik zou het liefst een KJ willen hebben, maar de kleur rood past echt niet bij ons in de tuin. Ik overweeg nu een Grill Bill Pro (alleen: iets duurder en 'maar' 10 jaar garantie).
Staar je niet blind op geschreven garantie. Importeurs service en winkel service zijn twee verschillende dingen. Als je na 20 jaar zegt hey mn dome is beschadigd vraag ik me af of je dan inderdaad gewoon een nieuwe opgestuurd krijgt. Hoop t wel natuurlijk. En misschien krijg je bij de niet (verlopen) garantieregeling ook wel gewoon een mooie aanbieding of oplossing.
Aanbieding bij Welkoop is wel interessant. Zeker als de extra 9% cashback via bijv. cashbackxl ook zou werken.

Ook ben ik nog niet over de maat uit. Ik zag een filmpje op youtube en op basis daarvan concludeer ik dat ik toch voor een large model moet gaan (veel meer mogelijkheden mocht je fanatiek gaan koken).

luxe probleem....
Filmpje is eh niet echt feitelijk ondersteund met vergelijkingen en een beetje sturend naar L en XL.
T klopt wel dat een DenC set in een large effectiever is en beter werkt. Maar die even laten zien had beter geweest.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dennis1812 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:53:
[...]
😅.

Wel mooi. Met het koksmes uit het huisje hier kwam ik niet door de plastic vacuum zakken heen waar mijn vlees van thuis in zit.
Hier kan mijn dochter veilig mee spelen 🤣. Gemiddelde lepel is scherper.
_O- _O-

Weet je zeker dat t niet voor onkruid wieden tussen de tegels gebruikt is?
(twijfel of zo'n travel messenset iets is.)
https://www.messenwinkel.eu/koksmessen/opbergsystemen/
Vermoedelijk lastig uitleggen bij de grenscontrole...... :+

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 22:52
Ozzie schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:37:
[...]

Volgens mij zit er een slang bij om zo'n klein weber gasflesje op aan te sluiten. Als je een grote gasfles wil aansluiten kan je gewoon een willekeurige gasdrukregelaar van 30mbar + gasslang nemen. Die kan je gewoon bij de bouwmarkt of online kopen voor 2 tientjes.
Je hebt een gasdrukregelaar van 1,5 bar nodig, de bbq heeft nog een eigen drukregelaar ingebouwd vanwege die blikjes gas.
Op een 30mbar regelaar gaat hij het niet doen kan ik uit ervaring zeggen.
(Hij wordt dan niet heet genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

copykat schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:07:
[...]

_O- _O-

Weet je zeker dat t niet voor onkruid wieden tussen de tegels gebruikt is?
(twijfel of zo'n travel messenset iets is.)
https://www.messenwinkel.eu/koksmessen/opbergsystemen/
Vermoedelijk lastig uitleggen bij de grenscontrole...... :+
Ik wilde mijn Global mes meenemen (zitten in NL). Maar dat vond mijn vrouw overdreven.
Nu heeft ze spijt 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:11
FRANQ schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 05:49:
[...]

Je hebt een gasdrukregelaar van 1,5 bar nodig, de bbq heeft nog een eigen drukregelaar ingebouwd vanwege die blikjes gas.
Op een 30mbar regelaar gaat hij het niet doen kan ik uit ervaring zeggen.
(Hij wordt dan niet heet genoeg)
In de handleiding staat anders gewoon 30mbar en de gasdrukregelaars van weber zelf zijn ook 30mbar. De blikjes sluit je ook met een slang + gasdrukregelaar aan dus misschien ben je in de war met een andere barbecue?

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:52
ruudonline schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:29:
[...]

Ik zit hier een beejte met hetzelfde dilemma. Grill Guru and Grizzly Grill komen van dezelfde importeur (200Fahrenheit). Ik neigde ook naar de Grizzly Grill Elite, maar na een filmpje op youtube gezien te hebben sprak mij het model toch niet zo aan (behoorlijk wat RVS aan de buitenkant). Maar dat is een kwestie van smaak. Ik zou het liefst een KJ willen hebben, maar de kleur rood past echt niet bij ons in de tuin. Ik overweeg nu een Grill Bill Pro (alleen: iets duurder en 'maar' 10 jaar garantie).

Aanbieding bij Welkoop is wel interessant. Zeker als de extra 9% cashback via bijv. cashbackxl ook zou werken.

Ook ben ik nog niet over de maat uit. Ik zag een filmpje op youtube en op basis daarvan concludeer ik dat ik toch voor een large model moet gaan (veel meer mogelijkheden mocht je fanatiek gaan koken).

luxe probleem....
Voor de Grizzly Grill elite 2021 gaan en een large nemen. Van een medium ga je spijt krijgen. De Grizzly 2021 heeft juist niet zoveel RVS aan de buitenkant (de 2020 wel). Alleen bij de dome-sluiting zit RVS. Grizzly Grill is "veel" verder geïnnoveerd dan de Grill Guru.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Ozzie schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 07:44:
[...]

In de handleiding staat anders gewoon 30mbar en de gasdrukregelaars van weber zelf zijn ook 30mbar. De blikjes sluit je ook met een slang + gasdrukregelaar aan dus misschien ben je in de war met een andere barbecue?
Nee ik ben niet in de war.
Ik heb de originele verloopslang van weber om een gasfles aan te sluiten in plaats van het blikje.
En daar staat 100% zeker, 1,5bar op.

Het gaat om deze slang https://www.weber.com/NL/...84.html?cgid=2035#start=1
past op de Weber modellen Q100/Q120, Q1000/Q1200, Traveler, Performer deluxen en Go-Anywhere Gasversie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LiTVEkcRwygz8grNoi4GSR2nnu8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XZDxA4jGbojvmYQZ3lWBm7ZO.jpg?f=user_large

Hier een beetje ingezoomd op de regelaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCKgwFDYGttGtDTFNoP9ba22KPs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IEGr98Eznv3f0hfJ5xja09oL.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door FRANQ op 08-06-2021 08:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ImNotnoa schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:49:
Welke aanmaakmethode/blokjes gebruiken jullie eigenlijk onder je brikettenstarter?

Heb wel eens van die gewaxte houtkrullen gebruikt, dit roken flink, hetzelfde geldt voor van die bruine aanmaakblokjes van de Action (Samba geloof ik)

Nu zijn er de witte aanmaakblokjes die geloof ik veel minder roken maar dan heb je kans op een chemische smaak aan je vlees las ik.

Is er een bepaald merk bruine blokjes die (veel) minder roken dan de action-meuk?
Ik gebruik de bruine van Weber met de houtskool van Weber. Dit op een GoAnywhere zonder starter, ik denk dat de BBQ een minuutje of 3 lichtjes rookt en dan brandt hij zo goed als rookvrij.

Top want ik woon in stedelijk gebied, dat walmen en de hele straat blank zetten wat ik bij sommige mensen ziet vind ik hoogst asociaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
FRANQ schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:05:
[...]

Nee ik ben niet in de war.
Ik heb de originele verloopslang van weber om een gasfles aan te sluiten in plaats van het blikje.
En daar staat 100% zeker, 1,5bar op.

Het gaat om deze slang https://www.weber.com/NL/...84.html?cgid=2035#start=1
past op de Weber modellen Q100/Q120, Q1000/Q1200, Traveler, Performer deluxen en Go-Anywhere Gasversie.

[Afbeelding]

Hier een beetje ingezoomd op de regelaar.

[Afbeelding]
Owh, bijzonder. Maar sluit je deze slang aan op de bestaande slang of ipv de bestaande slang? Want het lijkt alsof dit een soort extra slang is zodat je kan wisselen tussen de kleine gasbusjes en grote gasflessen door deze slang aan te sluiten op de bestaande slang.

Je kan ook de slang voor kleine gasbusjes er helemaal afschroeven en dan een andere slang met een normale 30mbar drukregelaar aansluiten lijkt mij?

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:48
Zijn er hier mensen die een Bastard met "Bastard pizza rotisserie" hebben? Ik heb hier namelijk een vraag over wat mij niet geheel duidelijk is.

Van het weekend staan er pizza's op de planning, alleen waar ik niet uitkomen is het volgende:
Doe ik de pizzasteen (die meegeleverd komt) direct boven het houtskool? Of doe ik hier nog een heat deflector tussen? Op internet kan ik het antwoord hierop niet vinden.

Hopelijk zijn hier ervaringsdeskundige die mij kunnen vertellen wat het beste werkt?

Deeg wordt overigens Neapolitan style. Alvast dank voor de adviezen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:15

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

g00gle schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:33:
Zijn er hier mensen die een Bastard met "Bastard pizza rotisserie" hebben? Ik heb hier namelijk een vraag over wat mij niet geheel duidelijk is.

Van het weekend staan er pizza's op de planning, alleen waar ik niet uitkomen is het volgende:
Doe ik de pizzasteen (die meegeleverd komt) direct boven het houtskool? Of doe ik hier nog een heat deflector tussen? Op internet kan ik het antwoord hierop niet vinden.

Hopelijk zijn hier ervaringsdeskundige die mij kunnen vertellen wat het beste werkt?

Deeg wordt overigens Neapolitan style. Alvast dank voor de adviezen!
Ik heb een KJ, en maak regelmatig pizza's. Ik doe altijd de volledige heat deflector ertussen. Truc is dat de pizzasteen niet te heet mag worden; anders is de onderkant zwart voordat de toppings gaar zijn.

Dan gewoon naar 350 graden, en smakelijk eten :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Ozzie schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:28:
[...]

Owh, bijzonder. Maar sluit je deze slang aan op de bestaande slang of ipv de bestaande slang? Want het lijkt alsof dit een soort extra slang is zodat je kan wisselen tussen de kleine gasbusjes en grote gasflessen door deze slang aan te sluiten op de bestaande slang.

Je kan ook de slang voor kleine gasbusjes er helemaal afschroeven en dan een andere slang met een normale 30mbar drukregelaar aansluiten lijkt mij?
Je schroeft hem erop in de plaats van het blikje.
Bij de Q modellen zou je de slang kunnen vervangen, maar met deze slang heb je geen gereedschap nodig.

Bij de WGA heb je geen andere keuze dan deze slang te gebruiken omdat er geen kort stukje slang aan de bbq zit.

De bbq verwacht een gasdruk van ongeveer 1,5 bar uit het blikje, de bbq heeft zelf dus ook een gasdrukregelaar.

Ik heb zelf overigens voor op de camping de weber slang afgeknipt, en een 5 meter lange slang aan het verloopstukje gemaakt.
Deze kon ik dan met een snelkoppeling op de gasfles klikken in plaats van het 2 pits gasstel.
Maar ik merkte veel verschil in temperatuur vergeleken met een blikje.

Ik heb daar hier of op bbqgenootschap een keer een vraag over gesteld waarom mijn wga niet heet werd en of anderen dat ook hadden.

Toen ik die regelaar thuis nog eens bekeek zag ik dat hij 1,5 bar was, dus een Y stuk op de gasfles gemaakt en 2 regelaars erop. (een voor het gasstel 30mbar en een voor de wga 1.5bar)

Probleem opgelost, hij word weer goed heet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:35
Dennis1812 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 06:38:
[...]

Ik wilde mijn Global mes meenemen (zitten in NL). Maar dat vond mijn vrouw overdreven.
Nu heeft ze spijt 😅
Dat heb ik opgelost door zo'n set bij de Appie te halen toen ze een spaar actie hadden.
Koksmes, broodmes en een herders mesje zitten hier standaard in een doos voor vakantiespullen (ook goede wijnglazen en longdrinkglazen en de kaasschaaf)
Voor die paar weken vakantie zijn ze perfect, voor vertrek even slijpen en mocht er wat mee gebeuren dan is het ook geen probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 08:41
Luc45 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:39:
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, een Basterd vind ik wat te duur. Gisteren een Grill Guru bekeken, maar daar vond ik de bouwkwaliteit te matig van. Straks ga ik naar de Grizzly Grill kijken, waar ik een goede hoop voor heb :)

Overigens twijfel ik nog erg tussen een medium of large formaat. Ik heb niet zo'n grote tuin, dus de Kamado mag niet te groot worden, echter ben ik bang dat als ik een medium koop ik spijt ga krijgen dat ik te weinig ruimte heb om wat uitgebreider te kunnen koken. Ook lees ik dat veel accessoires voor de large gemaakt worden, omdat deze het vaakst wordt verkocht.
Ik zou nooit voor kleiner dan een Large gaan. Ik heb een KJ Classic 3 en als ik een heel maal wil maken (incl sides) heb ik wel eens spijt dat ik niet voor een Big Joe (XL dus) gegaan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frieskip
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
Iemand hier nog een adresje voor een losse rotisserie ring 57CM voor mijn weber? (zonder de rotisserie zelf) ik kan namelijk alleen maak de volledige sets vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:25

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Luc45 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:39:
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, een Basterd vind ik wat te duur. Gisteren een Grill Guru bekeken, maar daar vond ik de bouwkwaliteit te matig van. Straks ga ik naar de Grizzly Grill kijken, waar ik een goede hoop voor heb :)

Overigens twijfel ik nog erg tussen een medium of large formaat. Ik heb niet zo'n grote tuin, dus de Kamado mag niet te groot worden, echter ben ik bang dat als ik een medium koop ik spijt ga krijgen dat ik te weinig ruimte heb om wat uitgebreider te kunnen koken. Ook lees ik dat veel accessoires voor de large gemaakt worden, omdat deze het vaakst wordt verkocht.
De Grizzly Grill Large bij Welkoop is zo te zien het 2021 model met de mat zwart gepoedercoat stalen schoorsteen (ipv RVS). Dat vind ik persoonlijk ook een stuk mooier. Mocht je voor de Grizzly Grill gaan, vergeet dan niet dat er ook nog 9%cashback op zit

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:04
frieskip schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:39:
Iemand hier nog een adresje voor een losse rotisserie ring 57CM voor mijn weber? (zonder de rotisserie zelf) ik kan namelijk alleen maak de volledige sets vinden...
Auspit misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:15
TRD07 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 07:57:
[...]

Voor de Grizzly Grill elite 2021 gaan en een large nemen. Van een medium ga je spijt krijgen. De Grizzly 2021 heeft juist niet zoveel RVS aan de buitenkant (de 2020 wel). Alleen bij de dome-sluiting zit RVS. Grizzly Grill is "veel" verder geïnnoveerd dan de Grill Guru.
Ik heb maar 1 filmpje kunnen vinden met de grizzly grill elite 2021. Video is totaal niet bijzonder, maar je krijgt wel een beeld hoe de Kamado eruit ziet. Toch behoorlijk aanwezig die RVS ringen, maar wellicht dat dit nog een beetje minder 'shiny' wordt over tijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-09 21:00
Uiteindelijk heb ik de Grizzly Grill elite large meegenomen. De medium was erg klein, de Bastard medium zit er qua formaat precies tussenin. Ik heb er nog een mooie pizza steen bij weten te onderhandelen :)

Aankomend weekend maar eens goed de kamado inwijden, alleen nog op zoek naar een inkbird en een regenhoes.
Ruubschen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:16:
[...]
Ben oprecht benieuwd naar wat je tegen vond vallen.
Sowieso vind ik de gladde look niet zo mooi. In de winkel zaten veel delen aan de losse kant, dit zal echter met wat aandraaien prima zijn. Naast de look vond ik de top vent niet zo tof, ik heb het idee dat als je hem opent, dat je 'instelling' verandert, waardoor je luchtstroom ook verandert. Ook vond ik het veersysteem niet zo goed, hij ging vrij zwaar open en kon alleen of dicht of volledig open. De Grizzly Grill lijkt wat dat betreft meer op de Bastard, daar kun je hem op elke stand open houden. Overall vind ik de Grizzly Grill veel meer premium, nu in de aanbieding voor hetzelfde geld als de Grill Guru.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danman15
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 11:19
Luc45 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:47:
Uiteindelijk heb ik de Grizzly Grill elite large meegenomen. De medium was erg klein, de Bastard medium zit er qua formaat precies tussenin. Ik heb er nog een mooie pizza steen bij weten te onderhandelen :)

Aankomend weekend maar eens goed de kamado inwijden, alleen nog op zoek naar een inkbird en een regenhoes.

[...]
Zelf heb sinds kort de Grizzly Elite Large ook. De regenhoes voor de large was destijds overal uitverkocht. Gelukkig via EP Beerepoot op Bol een regenhoes van de Bastard (large) kunnen scoren. Past perfect!
Destijds €49,95 incl verzenden betaald.

[ Voor 11% gewijzigd door danman15 op 08-06-2021 10:56 . Reden: Link toegevoegd naar de hoes. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 13:34
Heeft iemand een idee wat spareribs bij de Hanos kosten per kilo? Normaal haal ik vaak de diepvriesspareribs bij de Makro, maar verse lijkt me ook wel een keer lekker. Bij de slager betaal ik 11 euro / kg, dus hopelijk zijn ze goedkoper bij de Hanos :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 08:41
@NoepZor

Uit mijn hoofd een eurootje of 8 excl per kilo.
Ik heb ze een aantal keer gehad en het zijn mooie dikbevleesde ribben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleK
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-09 14:59
Sahi_NL schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:10:
[...]

Ik zou altijd voor een Large gaan. Ik heb een KJ Classic 3 en als ik een heel maal wil maken (incl sides) heb ik wel eens spijt dat ik niet voor een Big Joe gegaan ben.
Ik heb classic 2, maar sluit me hierbij aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Sahi_NL schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:14:
@NoepZor

Uit mijn hoofd een eurootje of 8 excl per kilo.
Ik heb ze een aantal keer gehad en het zijn mooie dikbevleesde ribben.
Thanks! Wel iets duurder dan de 6 euro/kg bij de Makro, maar daar zijn de dikbevleesde ook wel duurder. Ook hebben ze volgens mij Gaasterlander vlees bij de Hanos, dat is volgens mij kwalitatief beter en diervriendelijker (of ik trap in de marketing :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
NoepZor schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:27:
[...]

Thanks! Wel iets duurder dan de 6 euro/kg bij de Makro, maar daar zijn de dikbevleesde ook wel duurder. Ook hebben ze volgens mij Gaasterlander vlees bij de Hanos, dat is volgens mij kwalitatief beter en diervriendelijker (of ik trap in de marketing :) )
De verse (niet bevroren) zijn bij de Makro ook wel duurder dan 6 euro/kg. Dat zijn de diepvries ribs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:31
NoepZor schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:27:
[...]

Bij onze lokale Hanos (Heerenveen) hebben ze die in ieder geval wel.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
janvanduschoten schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:59:
[...]

De Grizzly Grill Large bij Welkoop is zo te zien het 2021 model met de mat zwart gepoedercoat stalen schoorsteen (ipv RVS). Dat vind ik persoonlijk ook een stuk mooier. Mocht je voor de Grizzly Grill gaan, vergeet dan niet dat er ook nog 9%cashback op zit
Poh mijn handjes beginnen te jeuken. Eigenlijk wil ik een Kamado eind jaar kopen (mijn voorkeur gaat naar Bastard). Al weet ik niet wat de kwaliteit verschillen zijn tussen een Grizzly of Bastard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ozzie schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:31:
[...]

De verse (niet bevroren) zijn bij de Makro ook wel duurder dan 6 euro/kg. Dat zijn de diepvries ribs.
Ja klopt, die zijn overigens wel redelijk oké (van Rooij meat o.i.d.). ik heb daar ook een keer de dikbevleesde van gehad en die waren inderdaad mooi vadsig. Maar.... de Hanos is echt een ervaring :) plus ik heb een pasje daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-09 21:00
Zaratrass schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:52:
[...]

Poh mijn handjes beginnen te jeuken. Eigenlijk wil ik een Kamado eind jaar kopen (mijn voorkeur gaat naar Bastard). Al weet ik niet wat de kwaliteit verschillen zijn tussen een Grizzly of Bastard.
Grill Guru, Grizzly en Bastard komen uit dezelfde fabriek (200 farenheit uit m'n hoofd). In mijn vorige post heb ik uitgelegd dat ik het verschil tussen de Grill Guru en de Grizzly best aanwezig vind, maar de kwaliteit van de Grizzly komt in mijn ogen echt heel dicht tegen die van de Bastard aan. Daarom heb ik ook voor de Grizzly gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-09 18:41
Hoe zit het met de accessoires voor die Grizzly? Kunnen veel dingen van bv The Bastard, BGE daar ook op?

Met die cashback + korting is de Grizzly namelijk erg interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Luc45 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:29:
[...]

Grill Guru, Grizzly en Bastard komen uit dezelfde fabriek (200 farenheit uit m'n hoofd). In mijn vorige post heb ik uitgelegd dat ik het verschil tussen de Grill Guru en de Grizzly best aanwezig vind, maar de kwaliteit van de Grizzly komt in mijn ogen echt heel dicht tegen die van de Bastard aan. Daarom heb ik ook voor de Grizzly gekozen.
Ik vraag me wel af of ze uit dezelfde fabriek komen. De leverancier is 200 fahrenheit, maar het kan goed zijn dat die de diverse merken/modellen door verschillende fabrikanten laten produceren. Het model van de kamado's vind ik te verschillend voor 1 fabriek, maar dat kan ik fout hebben. Voor zover ik zie is de Grizzly ook net wat duurder dan een Grill Guru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Luc45 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:29:
[...]

https://www.justforkoks.n...rills-medium-kamado-2021/

Na de review ben ik nog wel wat meer verkocht
NoepZor schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:31:
[...]

Ik vraag me wel af of ze uit dezelfde fabriek komen. De leverancier is 200 fahrenheit, maar het kan goed zijn dat die de diverse merken/modellen door verschillende fabrikanten laten produceren. Het model van de kamado's vind ik te verschillend voor 1 fabriek, maar dat kan ik fout hebben. Voor zover ik zie is de Grizzly ook net wat duurder dan een Grill Guru.
Hier geven ze het zelfde aan dat de grizzly bij 200 fahrenheit komt.

[ Voor 32% gewijzigd door Zaratrass op 08-06-2021 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
Zaratrass schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:32:
[...]

https://www.justforkoks.n...rills-medium-kamado-2021/

Na de review ben ik nog wel wat meer verkocht

[...]

Hier geven ze het zelfde aan dat de grizzly bij 200 fahrenheit komt.
Het gaat mis in de winkelwagen.. uitverkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
ruudonline schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:23:
[...]

Ik heb maar 1 filmpje kunnen vinden met de grizzly grill elite 2021. Video is totaal niet bijzonder, maar je krijgt wel een beeld hoe de Kamado eruit ziet. Toch behoorlijk aanwezig die RVS ringen, maar wellicht dat dit nog een beetje minder 'shiny' wordt over tijd?
Dat is niet de 2021 versie, maar de 2019 versie. Bij een lokale Welkoop kun je even kijken hoe de 2021 er in het echt uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:59
Volgens mij wordt de Grizzly Grill elite large bij wel.koop niet/nauwelijks online (in de aanbieding) verkocht bij Welkoop.

Ik heb hem 2 weken terug aangeschaft voor 20% korting, en die actie was specifiek alleen in de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
Speculaes schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:25:
Hoe zit het met de accessoires voor die Grizzly? Kunnen veel dingen van bv The Bastard, BGE daar ook op?

Met die cashback + korting is de Grizzly namelijk erg interessant.
Welke accessoires zou je willen kopen bij je Grizzly die er nog niet standaard bij zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
prekz schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:48:
Volgens mij wordt de Grizzly Grill elite large bij wel.koop niet/nauwelijks online (in de aanbieding) verkocht bij Welkoop.

Ik heb hem 2 weken terug aangeschaft voor 20% korting, en die actie was specifiek alleen in de winkels.
Ik kan hem niet laten thuis bezorgen via de site, wel in de winkel ophalen.
Maar de vraag is wil ik dat wel, de ruimte heb ik wel. Maar 140 kilo in je wagen drukken is best een uitdaging.

Gefixt.. Ik heb hem besteld onder afhalen. Heb Welkoop Apeldoorn gebeld en gevraagd of ik hem toch kan laten thuis bezorgen. Hij moet toevallig morgen ook eentje leveren, dus die van mij kan er zo bij!

Ik hoop dat ik dan nog wel die 9% cashback krijg :X

[ Voor 19% gewijzigd door Zaratrass op 08-06-2021 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
Zaratrass schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:52:
[...]

Maar de vraag is wil ik dat wel, de ruimte heb ik wel. Maar 140 kilo in je wagen drukken is best een uitdaging.

Gefixt.. Ik heb hem besteld onder afhalen. Heb Welkoop Apeldoorn gebeld en gevraagd of ik hem toch kan laten thuis bezorgen. Hij moet toevallig morgen ook eentje leveren, dus die van mij kan er zo bij!

is zeker geen 140kilo, ik denk een kilo of 80 (gevoelsmatig). Is prima met 2 man te tillen.
Achterop een aanhanger gaat dat prima. Ik raad wel aan om hem rechtop te vervoeren (en dus niet te kantelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Zaratrass schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:52:
[...]

Het ging hier wel goed, ik kon hem online bestellen (ivm cashback) en ze bezorgen hem als het goed is donderdag thuis. De regenhoes was helaas niet op voorraad, die moet ik nog ergens zien te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
janvanduschoten schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:47:
[...]

Het ging hier wel goed, ik kon hem online bestellen (ivm cashback) en ze bezorgen hem als het goed is donderdag thuis. De regenhoes was helaas niet op voorraad, die moet ik nog ergens zien te vinden.
Yes, ik moet die ook nog ergens vinden.

Hoe laat heb je besteld eigenlijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Zaratrass op 08-06-2021 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Goeie aflevering @Koffie

I Spy game ;)
Action handschoenen, ovenschaal, heul veul IKEA

* gewoon om aan te geven dat het allemaal geen mega-merken moeten zijn, om goed van start te gaan.

Alleen snapte ik de honing met het lepeltje niet ;) was het niet handiger om de fles gewoon over de schaal te laten vliegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 16:06
Cass Casey schreef op zondag 6 juni 2021 @ 17:44:
Over twee weken op vakantie naar Zuid-Frankrijk. Daar mag je niet op houtskool barbecueën. Twijfel om nu toch een WGA op gas erbij te nemen...
Absoluut de WGA op gas meenemen! Daar heb je echt veel plezier van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
[...]

Zaratrass schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:50:
[...]

Regenhoes van the bastard gebruiken. Die past perfect en voelt degelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Zaratrass schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:50:
[...]

13:40 vanmiddag.

Ik bedenk me dat ik ook nog een starter / onkruidbrander moet halen bij de Action, handschoenen, etc.
En ik heb nog een slagersbon voor €50,-, die gaat zeer binnenkort op.

Zijn er nog adviezen qua vlees om de 1e keer op een kamado te bereiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:15
[...]

Bij het centraal magazijn is alles op. Je kunt alleen nog online je bestelling plaatsen via 'afhalen bij een filiaal'. Vervolgens moet je het fililaal bellen of ze hem ook thuis kunnen bezorgen. Maar aan deze bezorgdienst zijn dan wel kosten verbonden. Maar je moet geluk hebben dat een welkoop in de buurt er nog wel heeft staan (voorraadinformatie op de website klopt niet altijd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:07
janvanduschoten schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:52:
[...]

13:40 vanmiddag.

Ik bedenk me dat ik ook nog een starter / onkruidbrander moet halen bij de Action, handschoenen, etc.
En ik heb nog een slagersbon voor €50,-, die gaat zeer binnenkort op.

Zijn er nog adviezen qua vlees om de 1e keer op een kamado te bereiden?
Eerst voor je het vlees er op legt, je rooster insmeren met een halve ui gesopt in zonnebloemolie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 10:28

PnD

like in Pinda ^_^

Even crosspost vh kooktopic, omdat het zo lekker was.

Beetje te druk met andere dingen geweest. Weinig mijn best gedaan op het avondeten, maar vandaag weer opgepakt ☺Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K8WeIDf8DWwmGEuYHBRpJpIx_0Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HW8f9i0vgrBuT3HV8eHbzMjF.jpg?f=fotoalbum_large

- SV asperges 40min 86 graden
- beenham vd bbq
- gekookte aardappel
- beurre blanc
- ei

Was echt perfect 👍🏽👍🏽👍🏽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:18
Beste allemaal,

Sinds afgelopen weekend ben ik trotse eigenaar van een The Bastard Medium. Ik ben al flink bezig met wat uitbreidingen zoals natuurlijk de onmisbare kernthermometer, hitte bestendige handschoenen en van het weekend ook van een gietijzeren rooster.

Ik ben alleen bang dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt betreft het gietijzeren rooster, wanneer je namelijk een reverse sear wilt inzetten dient het vlees eerst rustig te garen op een indirecte warmtebron. Reden dat ik denk dat de keuze verkeerd is is omdat ik een full moon rooster heb gehaald, en dus eigenlijk alleen kan searen. Klopt dit?

Wat ik zelf bedacht heb : een elevated rooster halen, op de gietijzeren plaat een halve maan deflector leggen en daarboven het elevated rooster :
- Vlees garen
- Vlees searen op de andere kant zonder deflector

Is dit een oplossing of hebben jullie nog advies? Een full moon rooster is handig voor burgers met meer mensen.

Ik hoor graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

FreshMaker schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:55:
Goeie aflevering @Koffie

I Spy game ;)
Action handschoenen, ovenschaal, heul veul IKEA

* gewoon om aan te geven dat het allemaal geen mega-merken moeten zijn, om goed van start te gaan.

Alleen snapte ik de honing met het lepeltje niet ;) was het niet handiger om de fles gewoon over de schaal te laten vliegen ?
Goed gespot ;)
Honing met een lepel is makkelijk om een beetje een indicatie van de hoeveelheid/verhoudingen te hebben ipv als een fles mayo eroverheen te draperen :+

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Arjantje72 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:09:
[...]

Eerst voor je het vlees er op legt, je rooster insmeren met een halve ui gesopt in zonnebloemolie :)
Ik bedoelde eigenlijk gerechten, maar deze tip neem ik ook gelijk mee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 13:01
Jan_V schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:21:
Ik moest het afgelopen weekend nog 'iets' van groente op de barbecue hebben. Daarom een courgette doormidden gesneden, gevuld met mozzarella en een strookje brie bovenop.

Samen met wat peper en zout was dit zeer aangenaam.

[Afbeelding]

M'n verwachting was dat het enorm machtig zou zijn, maar dat viel mee. Het vult wel enorm!
Eet 1 van deze + nog een stukje vlees (ik had entrecote gemaakt) en dan ben je wel even klaar.
Ik neem aan dat je de courgette een beetje hebt uitgehold zodat je een soort bootje krijgt? En indirect op een BBQ van +/-180gr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tante Truus
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-09 10:15
Ozzie schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:28:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsv2fNNnH5jkiXVivKxBCacy8No=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w61YWacnHiwDOUtSSoExrPK8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwXl3YKLsg1FM_Ci-8c-wZQWcUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3bS7FTn0A1vylwBB75Qn2UML.jpg?f=fotoalbum_large

Werkt al jaaaaren perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:00
Ik wil binnenkort een Kamado Joe gaan aanschaffen alleen nu zit ik te twijfel tussen de Classic 3 en de Big joe 3. Heb momenteel een weber classic van 57cm en een campinggaz gas bbq, en ik dacht altijd dat de Classic 3 ook dat formaat had maar die is blijkbaar 45cm daarentegen is de Big Joe 61cm maar ook weer een stuk duurder. 2k vs 2,8k is nogal wat maar ik wil natuurlijk ook geen spijt hebben als ik de Classic neem dat ik dan achteraf eigenlijk de Big Joe had moeten nemen. Heb dat al 2 keer hier in het topic voorbij zien komen.

Wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor low en slow/roken en grote stukken vlees of meerdere gerechten en hij zal veel worden gebruikt voor een gezin van 4 waarvan 2 onder de 5 jaar met occasional extra eters. Bij de weber heb ik nu soms al dat ik denk past het wel er wel allemaal op als ik een grote brisket op gooi. Hij zal natuurlijk na corona ook voor feestjes en partijen gebruikt gaan worden maar dat is natuurlijk ook niet elke week.

Zou ergens volgend jaar dan ook nog een Napoleon gas bbq er bij willen om de campinggaz te vervangen. Dus vraag mij af of dan echt een Big Joe nodig zou hebben of dat de classic groot genoeg is.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRD07
janvanduschoten schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:37:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk gerechten, maar deze tip neem ik ook gelijk mee :p
MOINK balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

aegis schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:18:
Ik wil binnenkort een Kamado Joe gaan aanschaffen alleen nu zit ik te twijfel tussen de Classic 3 en de Big joe 3. Heb momenteel een weber classic van 57cm en een campinggaz gas bbq, en ik dacht altijd dat de Classic 3 ook dat formaat had maar die is blijkbaar 45cm daarentegen is de Big Joe 61cm maar ook weer een stuk duurder. 2k vs 2,8k is nogal wat maar ik wil natuurlijk ook geen spijt hebben als ik de Classic neem dat ik dan achteraf eigenlijk de Big Joe had moeten nemen. Heb dat al 2 keer hier in het topic voorbij zien komen.

Wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor low en slow/roken en grote stukken vlees of meerdere gerechten en hij zal veel worden gebruikt voor een gezin van 4 waarvan 2 onder de 5 jaar met occasional extra eters. Bij de weber heb ik nu soms al dat ik denk past het wel er wel allemaal op als ik een grote brisket op gooi. Hij zal natuurlijk na corona ook voor feestjes en partijen gebruikt gaan worden maar dat is natuurlijk ook niet elke week.

Zou ergens volgend jaar dan ook nog een Napoleon gas bbq er bij willen om de campinggaz te vervangen. Dus vraag mij af of dan echt een Big Joe nodig zou hebben of dat de classic groot genoeg is.
Je hebt natuurlijk wel je D&C systeem.
Zelf nog nooit ruimte tekort gehad op de classic en anders heb ik een WGA er naast. Jij hebt een gasser ernaast.

Heb je ze beiden al eens in t echt bekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

ak0nnmgn schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:50:
Beste allemaal,

Sinds afgelopen weekend ben ik trotse eigenaar van een The Bastard Medium.
Gefeliciteerd!
Ik ben al flink bezig met wat uitbreidingen zoals natuurlijk de onmisbare kernthermometer, hitte bestendige handschoenen en van het weekend ook van een gietijzeren rooster.

Ik ben alleen bang dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt betreft het gietijzeren rooster, wanneer je namelijk een reverse sear wilt inzetten dient het vlees eerst rustig te garen op een indirecte warmtebron. Reden dat ik denk dat de keuze verkeerd is is omdat ik een full moon rooster heb gehaald, en dus eigenlijk alleen kan searen. Klopt dit?
Nee hoor, je kan gewoon indirect grillen, (ook hamburgers overigens, die druipen vh vet en paks rook veroorzaken. (verbrand vet))
Als je kerntemperatuur meter aangeeft dat t bijna klaar is, haal je t vlees er af leg t in aluminiumfolie.
Stook je gietijzeren rooster tot sear temp. (schuiven open) pak je vlees en klets hem op je hete rooster..
Dat is t voordeel van reversed searing.
Met een DenC moet je hoog indirect en laag direct op bouwen om sear and cook of cook and sear te doen.
In een medium zal die halve maan oppervlakte met hamburgers en ander klein spul prima werken maar met een groter stuk vlees is de ombouw de enige manier.
Wat ik zelf bedacht heb : een elevated rooster halen, op de gietijzeren plaat een halve maan deflector leggen en daarboven het elevated rooster :
- Vlees garen
- Vlees searen op de andere kant zonder deflector

Is dit een oplossing of hebben jullie nog advies? Een full moon rooster is handig voor burgers met meer mensen.

Ik hoor graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Om een deflector schild een beetje schoon en om onderhoud te voorkomen heb ik hier eens tips gezien om iets van de IKEA te halen.
Ik kan de post niet terug vinden, heeft iemand een idee?

Zijn er andere beginner tips/producten voor een kamado?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zaratrass schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:32:
Om een deflector schild een beetje schoon en om onderhoud te voorkomen heb ik hier eens tips gezien om iets van de IKEA te halen.
Ik kan de post niet terug vinden, heeft iemand een idee?

Zijn er andere beginner tips/producten voor een kamado?
Pizzabakblik. Zelfs in XL te krijgen. Heb er nu een jaar een. Goed verroest maar werkt nog prima. Dit weekend met geweld schoon gebrand.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 11:17
Zaratrass schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:32:
Ik heb deze. Ik pak hem wel in alu folie van de lidl in om hem een beetje schoon te houden. Af laten koelen en alle zooi kan je met folie en al in de grijze bak kieperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:07
Ik ben op zoek naar een manier op de temperatuur van de ketel te meten. Nu dacht ik eerst aan gewoon de Weber thermometer te kopen, een gaatje te boren in de deksel en de thermometer te ‘retrofitten’.

Echter kwam ik laatst een inkbird thermometer tegen met dubbele probes. Kan ik deze ook zo’n manier gebruiken? Dus 1 in het vlees, de ander gewoon in de ketel als thermometer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
sjaak81 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 07:53:
Ik ben op zoek naar een manier op de temperatuur van de ketel te meten. Nu dacht ik eerst aan gewoon de Weber thermometer te kopen, een gaatje te boren in de deksel en de thermometer te ‘retrofitten’.

Echter kwam ik laatst een inkbird thermometer tegen met dubbele probes. Kan ik deze ook zo’n manier gebruiken? Dus 1 in het vlees, de ander gewoon in de ketel als thermometer
Dat kan zeker, en regelmatig zie je ook dat je er een clipje bij krijgt zodat je een van de probes boven het rooster kan bevestigen.
Uiteraard moet je wel even letten op het maximale bereik van de probes in combinatie met de temperatuur die je wilt gaan gebruiken. Een pizza op hoge temperatuur bakken zal je probe waarschijnlijk niet overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:07
Oh ja zal ik naar kijken. Maar dat heeft dan denk ik voorkeur boven een analoge?
En welke merken zijn nog meer aan te raden? Inkbird, en hoe is die van weber zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speculaes
TRD07 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:50:
[...]

Welke accessoires zou je willen kopen bij je Grizzly die er nog niet standaard bij zitten?
Hoe langer ik hier over nadacht, hoe minder goed ik het antwoord hier op kon geven. Goede vraag. De Grizzly is besteld! M'n eerste kamado :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
sjaak81 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:16:
Oh ja zal ik naar kijken. Maar dat heeft dan denk ik voorkeur boven een analoge?
En welke merken zijn nog meer aan te raden? Inkbird, en hoe is die van weber zelf?
In basis zijn al die apparaten hetzelfde ( zelfs de apps werken onderling uitwisselbaar )

Een verschil is vooral de naam icm de prijs, ben je fanatiek en merkvast, dan koop je de Weber.
Wil je 'gewoon' een no nonsense thermometer koop je de Fantast bij Ikea
Wil je ertussenin :+ haal je een BT Thermometer ( waar momenteel Inkbird de 'merknaam' aan het worden is )

Verder zijn er tientallen mogelijkheden, van 1 probe, tot 8 probe aansluitingen.
Maar je hebt de ketel-tem alleen maar nodig bij low en slow, als je hoger wilt ( grill ) dan heb je meer oog voor je product, dan de temperatuur.

Ik heb de eerste 4 jaar met een 2 / 3 Fantasts gewerkt, en daarna een paar jar met een Inkbird 2BT.
( de Inkbird doet het nog steeds, 5 jaar later )
Nu sinds kort een Inkbird 4 probe - Wifi ( en gebruik nog steeds maar 3 probes regelmatig ;) )

Om het rooster te meten, heb je deze clips ( ali )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3BsM8Hvo_YMOLd9hROcsW-AR24=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hnru2LGjYjuib2AswYtUWAQR.png?f=fotoalbum_large

kosten incl. verzenden ongeveer 1€ / st ( moet je er wel 4 nemen ;) )

[ Voor 28% gewijzigd door FreshMaker op 09-06-2021 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 11:13
aegis schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:18:

<snip>
Precies met die gedachten in mijn achterhoofd heb ik daarom afgelopen voorjaar een BJ III aangeschaft en nog geen moment spijt.
Natuurlijk, ding gebruikt wat meer houtskool, accessories zijn wat duurder etc. maar je krijgt iig geen spijt van de maat.
Als ik iets low-and-slow maak, kan ik nu ook gerust iets weggeven :)

Daarnaast, had ik me niet gerealiseerd: het is ook heerlijk pizza's bakken op een pizzasteen van 56cm ! In onze hetelucht oven is dat toch behoorlijk behelpen met een steen van ong. 40 cm diagonaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
@Ozzie

Aan de hand van de post van @tante Truus in de handleiding van de Q1200 gedoken.
En die heeft een gasdrukregelaar aan een kort slangetje die je op het blikje schroeft (??) dus je haalt bij die echt de bestaande regelaar weg als je de slang vervangt voor een lange slang naar ene grote fles met 30mbar aansluiting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S3DASK1bmI2xK2C88eJ60v5kyWA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/srWVR43E3r0zWe832ybljuGI.png?f=user_large

Bij de WGA zit de drukregelaar vast op de bbq, en schroef je het blikje daarop.
Als je daar een grote gasfles aan wil hangen schroef je de slang die ik linkte op de plaats van het blikje.
Je hebt dan dus 2 regelaars achter elkaar.
Hierdoor moet de regelaar op de fles 1,5 bar zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64s20Tyyex4B187iHCChxSolPNE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2yVFwwW7qJ8Bk72S2vrSpN0O.png?f=user_large

Dat ze da slang ook voor de Q modellen verkopen is zodat je de slang net als bij de WGA in de plats van het blikje schroeft, dus met 2 regelaars achter elkaar.

Zoals tante truus het gedaan heeft elimineer je de "vaste" regelaar en moet je inderdaad een 30mbar regelaar gebruiken.

Sorry voor de ontstane onduidelijkheid eerder, maar ook wel weer een leermomentje dat er dus meerdere mogelijkheden zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door FRANQ op 09-06-2021 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:05
FreshMaker schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:26:
[...]

Ik heb een inkbird BT, en heb deze clips er bij gekregen. Ik ben vooral benieuwd hoe gebruik je dit en wat is de toegevoegde waarde hiervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
DKjordy schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:27:
[...]

Ik heb een inkbird BT, en heb deze clips er bij gekregen. Ik ben vooral benieuwd hoe gebruik je dit en wat is de toegevoegde waarde hiervan?
Je gebruikt ze om met een probe de temperatuur ter hoogte van het rooster te kunnen meten.
De clip kun je vastzetten in het rooster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 11:47
FRANQ schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:31:
[...]

Je gebruikt ze om met een probe de temperatuur ter hoogte van het rooster te kunnen meten.
De clip kun je vastzetten in het rooster.
Je wil dit vooral gebruiken bij indirect koken. De temperatuur die je dome thermometer aangeeft zal hoger zijn dan de temperatuur vlakbij je rooster ivm de stijgende warme lucht en de circulatie. Dus als je dome op 110 graden is, is de temperatuur bij je rooster dat nog niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
DKjordy schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:27:
[...]

Niet helemaal zeker of je serieus bent, maar hier een voorbeeld hoe je het gebruikt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2FDtq2-zP9ZzuW8lCPFko9ckBe4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7s3HDNa2AyoXUgQFtNTaaIlC.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
Daarover gesproken. Zijn die clips nog ergens (los) te krijgen?
Bij mij verdwijnen deze zomaar |:( 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:31
SuperKneus schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:16:
[...]

Ik neem aan dat je de courgette een beetje hebt uitgehold zodat je een soort bootje krijgt? En indirect op een BBQ van +/-180gr?
Klopt ja, met een lepel heb ik de binnenkant er uit gehaald.

De temperatuur van de dome thermometer was tussen de 120 en 170 graden Celcius, maar deze kan ook hoger als je wilt. Indirect en op een stukje aluminiumfolie, want er komt wel wat vocht van af.

Ook lekker met tonijn of kip er in, wat ik geregeld in de oven heb gemaakt.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:26
prekz schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:18:
https://www.vuurenrook.nl...ele-grill-grate-clip.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@FreshMaker was dat oranje plaatje met holder van ali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 13:01
Bolletje aluminiumfolie of een halve aardappel waar je de probe doorheen prikt werkt ook gewoon hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik leg hem er gewoon op. Gaat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:18

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ali. Drie stuks voor een euro incl verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
copykat schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:40:
@FreshMaker was dat oranje plaatje met holder van ali?
Yep

https://nl.aliexpress.com...4b93-a28c-d9666e2e3a1f-34

( steel grate clip ) als je andere resultaten wilt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:05
FreshMaker schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:32:
[...]

Niet helemaal zeker of je serieus bent, maar hier een voorbeeld hoe je het gebruikt
Bedankt voor de reacties! Was een serieuze vraag, want ik dacht dat het breedste deel om de grill plaat moest :$ dat werkt dus niet zo lekker.

En omdat ik het nut er niet van in zag, heb ik het nooit echt goed uitgezocht. Dit weekend maar eens proberen met de pulled pork :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:06
FreshMaker schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:26:
[...]
[Afbeelding]

Thanks! Ik heb de standaard meegeleverde clips van één van mijn thermometers, maar de probe van mijn Fireboard is nét iets dunner en glijdt er dus makkelijk uit. Nu deze maar gekocht. 2,69 voor 4 stuks. Dat kan er nog wel een keer af.
Kut. 34 cent teveel betaald...

[ Voor 20% gewijzigd door Cass Casey op 09-06-2021 13:21 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Zaratrass
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffOZK0Jb461AUQ_c-qYoB4KFcvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C9ffO9qX0NCtWGM90DWF7oPx.jpg?f=fotoalbum_large

Daar is die al, top service van Welkoop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:18
copykat schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:28:
[...]

Gefeliciteerd!

[...]

Nee hoor, je kan gewoon indirect grillen, (ook hamburgers overigens, die druipen vh vet en paks rook veroorzaken. (verbrand vet))
Als je kerntemperatuur meter aangeeft dat t bijna klaar is, haal je t vlees er af leg t in aluminiumfolie.
Stook je gietijzeren rooster tot sear temp. (schuiven open) pak je vlees en klets hem op je hete rooster..
Dat is t voordeel van reversed searing.
Met een DenC moet je hoog indirect en laag direct op bouwen om sear and cook of cook and sear te doen.
In een medium zal die halve maan oppervlakte met hamburgers en ander klein spul prima werken maar met een groter stuk vlees is de ombouw de enige manier.

[...]
Thanks! Zaterdag joekel ik 1,2 KG Cote de Boeuf erop in reverse sear, daarna hamburgers om de moel af te vegen ;).

Dank voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:46
even een huh?..

Ik zit even wat te scrollen door recepten kom ik hier op uit voor een zalmrecept:
https://bastard.nl/recepten/gerookte-zalm-op-cederhout/
60 minuten @ 100C

Maar hier hebben ze het weer over 20 minuten @90C
https://www.biggreenegg.e...ie/recepten/gerookte-zalm

Het verschil dat de ene het plankje gebruikt, de ander niet. Nu kan ik me voorstellen dat een natte, koude plank energie onttrekt zodat het garingsproces langer duurt. maar een verschil van 40 minuten? :?

Natuurlijk, variabelen als grootte etc hebben invloed, maar mij lijkt het tijdsverschil zo groot. Of zie ik iets over het hoofd?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:53
Zaratrass schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:13:
[Afbeelding]

Ben benieuwd naar de kwaliteit en of je tevreden bent, laat je even wat weten en hou je ons op de hoogte? _/-\o_

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Hopjesvla79
Rook plankje is als bedoelt t moet langzaam zwart worden van onderen en rook veroorzaken. De warmte die door t plankje komt verwarmt samen met de hete lucht de zalm.

Rookhout in de kolen met een deflector is huid op t rooster en dus veel meer directe warmte in de vis. Dus sneller klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:46
copykat schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:56:
@Hopjesvla79
Rook plankje is als bedoelt t moet langzaam zwart worden van onderen en rook veroorzaken. De warmte die door t plankje komt verwarmt samen met de hete lucht de zalm.

Rookhout in de kolen met een deflector is huid op t rooster en dus veel meer directe warmte in de vis. Dus sneller klaar.
ja klinkt inderdaad logisch, zou alleen niet verwachten dat het zo'n groot verschil zou zijn. Ach, bij gebrek aan plankjes gaat bij mij de zalm sowieso op de snelle manier :)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Beetje rijstolie op de huid of rooster smeren dan plakt ie minder met er af scheppen.

Plankjes zijn imo meer een uiterlijk vertoon naar de eters dan echt een smaak verbeteraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
Zaratrass schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:13:
[Afbeelding]

Wat een ding. Ik moet 'em helaas zelf ophalen, dus dat wordt een BoRent-busje. Wat zijn de afmetingen van die doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 14:57
Speculaes schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:25:
[...]

Wat een ding. Ik moet 'em helaas zelf ophalen, dus dat wordt een BoRent-busje. Wat zijn de afmetingen van die doos?
Als ik het me goed herinner zit met je 1mx1mx1m veilig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Jeebeekje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:20:
[...]

Als ik het me goed herinner zit met je 1mx1mx1m veilig
Hoogte iets meer gok ik.. maar heb hem niet opgemeten helaas.

Beginners vraag 1: onder de kolenmand zit een lege ruimte waar as in valt. Bij de kamado Joe heb je een lade waarmee je de as eruit kan halen. Wat is de beste methode om hier de as eruit te krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7gicvt3hjrj5C3ljNFzQgRMIp8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uzjnK0FURR5327DYFHgXP4zV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Zaratrass schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:47:
[...]

Hoogte iets meer gok ik.. maar heb hem niet opgemeten helaas.

Beginners vraag 1: onder de kolenmand zit een lege ruimte waar as in valt. Bij de kamado Joe heb je een lade waarmee je de as eruit kan halen. Wat is de beste methode om hier de as eruit te krijgen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-fa5YhGF8EjxBFK6O_CgX8LskU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tDnCFcj94IRywNNbJHLNpznC.png?f=user_large

Een eenvoudige as-zuiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 11:35
SuperKneus schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:47:
[...]

Bolletje aluminiumfolie of een halve aardappel waar je de probe doorheen prikt werkt ook gewoon hoor.
Ik heb 'm door een kurk van een wijnfles geprikt. Werkt ook goed.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tante Truus
FRANQ schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:13:
@Ozzie

Aan de hand van de post van @tante Truus in de handleiding van de Q1200 gedoken.
En die heeft een gasdrukregelaar aan een kort slangetje die je op het blikje schroeft (??) dus je haalt bij die .....
Zoals tante truus het gedaan heeft elimineer je de "vaste" regelaar en moet je inderdaad een 30mbar regelaar gebruiken.

Sorry voor de ontstane onduidelijkheid eerder, maar ook wel weer een leermomentje dat er dus meerdere mogelijkheden zijn.
Tante Truus heeft er niet bij verteld dat dit op zijn Q100 is, waarbij inderdaad oorspronkelijk de drukregelaar op het busje geschroefd wordt en nu dus de Q100 rechtstreeks op de drukregelaar op de grote gasfles is aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tante Truus
Cass Casey schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:20:
[...]

Kut. 34 cent teveel betaald...
Je kunt het clipje ook iets breder buigen en een roosterspijltje over slaat waardoor de gaatjes ‘schuin’ komen en de probe er in geklemd zit. Wel opletten dat je de clip dan niet teveel samendrukt want dan komt de probe weer los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Kan hem nergens vinden voor die prijs. Welke winkel is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Aan de folder te zien de action

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Action heeft ze met enige regelmaat, anders bol.com ( 30€ ergens )

https://www.bol.com/nl/l/...3/?sort=price0&rating=all

[ Voor 47% gewijzigd door FreshMaker op 09-06-2021 19:49 ]

Pagina: 1 ... 159 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism