Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 159 160 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Jorizzz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:25
Bestaan die clips ook 'dwars'? Als in, wél tussen twee spijlen van je rooster kunnen klemmen, maar de probe dan in dezelfde richting laten lopen, i.p.v. dwars erop? Ik heb zo'n Weber rooster waar ik regelmatig de klepjes gebruik om briketten of rookhout toe te voegen, maar door de oriëntatie van de spijlen is het altijd lastig om een probe goed te positioneren...

• goldcard
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11-06 16:25
FreshMaker schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:45:
Action heeft ze met enige regelmaat, anders bol.com ( 30€ ergens )

https://www.bol.com/nl/l/...3/?sort=price0&rating=all
Bij bva-auctions hebben ze ook vaak asstofzuigers te koop. Beginnen vaak met een erg lage prijs én worden thuisbezorgd!

• coldasice
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:11
freakstar schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:29:
[...]

JB Weld Extreme Heat Paste

Hiermee heb ik mijn mini kamado gerepareerd, had de ring waar de top vent op ligt gebroken. Is het proberen waard denk ik.
Maar dit is toch eigenlijk bedoeld voor ijzer? Of heb ik de verkeerde? https://www.jbweld.com/product/j-b-extremeheat

• wouter3
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23:16
coldasice schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:35:
[...]

Maar dit is toch eigenlijk bedoeld voor ijzer? Of heb ik de verkeerde? https://www.jbweld.com/product/j-b-extremeheat
Is hittebestendige openhaardkit die je bij vrijwel elke bouwmarkt kan krijgen niet veel praktischer? Je linkje verwijst inderdaad naar een lijm die voor metaal bedoeld is. Wellicht kan je daar ook keramiek mee lijmen, maar ik zou het er niet op gokken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hyperdriver83
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 11-06 00:10
Allen,

Zaterdag ga ik voor een flink aantal spareribs op de Grizzly Large. Tot nu toe had ik ruimte genoeg, maar nu knal ik er 5kg op.
Dus ik net bij de IKEA https://www.ikea.com/nl/n...roestvrij-staal-70154800/een pannendeksel ding gehaald. Eerder in dit forum voorbij zien komen. Van dat soort tips wordt je blij. Dus slechts vijf euro lichter.

Maar de grote vraag is, hoe maken jullie dat ding schoon na gebruik. RVS en scharnieren en schroef dingen erop. In de vaatwasser lijkt me niet, gewoon een sopje?

Oh ja, ik heb de plastic dopjes er al af gehaald :)

Thnx voor de tip!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 00:12
hyperdriver83 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:31:
Allen,

Zaterdag ga ik voor een flink aantal spareribs op de Grizzly Large. Tot nu toe had ik ruimte genoeg, maar nu knal ik er 5kg op.
Dus ik net bij de IKEA https://www.ikea.com/nl/n...roestvrij-staal-70154800/een pannendeksel ding gehaald. Eerder in dit forum voorbij zien komen. Van dat soort tips wordt je blij. Dus slechts vijf euro lichter.

Maar de grote vraag is, hoe maken jullie dat ding schoon na gebruik. RVS en scharnieren en schroef dingen erop. In de vaatwasser lijkt me niet, gewoon een sopje?

Thnx voor de tip!
Ik sop hem even af met dreft omdat hij in de kast gaat, maar echt veel schoner dan mijn BBQ rooster hoeft hij niet. (Rooster sop ik nooit)
Zolang ik hem maar zonder dat hij afgeeft op kan bergen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:24

Dennis1812

Amateur prutser

Allen,

Thnx voor de tip!
In de vaatwasser mee op het 70 graden programma met "zone intensief" en "hygiëne plus"
(Waarvan het effect van de laatste 2 discutabel zal zijn, maar Siemens adverteert ermee en het klinkt leuk)

Ik gooi veel van dat soort meuk in de vaatwas. Kan er meestal gewoon prima tegen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 12-06 17:12
Allen,

Thnx voor de tip!
Vaatwasser hier, maar dat is misschien omdat ik te lui ben. Wordt die schoon genoeg van. Als die gaat roesten haal ik wel een keer een nieuwe. Maar gaat al heel wat rondjes ribben goed.

Ik doe ook m'n rooster aventoe in de vaatwasser. Ook intensief en heet programma. Komt die er ook bijna nieuw uit.

[Voor 5% gewijzigd door g00gle op 09-06-2021 22:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Waarom zouden RVS pannen er wel in kunnen en een RVS ribhouder niet?

• Zaratrass
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 11-06 22:56
Arjantje72 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:09:
[...]

Eerst voor je het vlees er op legt, je rooster insmeren met een halve ui gesopt in zonnebloemolie :)
doe je dit elke keer voordat je gaat bbqen?

• Zaratrass
Luc45 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:47:
Uiteindelijk heb ik de Grizzly Grill elite large meegenomen. De medium was erg klein, de Bastard medium zit er qua formaat precies tussenin. Ik heb er nog een mooie pizza steen bij weten te onderhandelen :)

Aankomend weekend maar eens goed de kamado inwijden, alleen nog op zoek naar een inkbird en een regenhoes.

[...]

Sowieso vind ik de gladde look niet zo mooi. In de winkel zaten veel delen aan de losse kant, dit zal echter met wat aandraaien prima zijn. Naast de look vond ik de top vent niet zo tof, ik heb het idee dat als je hem opent, dat je 'instelling' verandert, waardoor je luchtstroom ook verandert. Ook vond ik het veersysteem niet zo goed, hij ging vrij zwaar open en kon alleen of dicht of volledig open. De Grizzly Grill lijkt wat dat betreft meer op de Bastard, daar kun je hem op elke stand open houden. Overall vind ik de Grizzly Grill veel meer premium, nu in de aanbieding voor hetzelfde geld als de Grill Guru.
https://nl.pepper.com/aan...er-ibt-2x-2-sonden-200086

Inkbird nu in de aanbieding
Ik zag je post van de week voorbij komen, dus ik deel hem even voor je :X

• Ozzie
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12-06 20:09
Zaratrass schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:08:
[...]

Wil die eigenlijk ook kopen voor op de WGA, alleen ik heb hem echt totaal niet nodig want kan ook gewoon mijn Meater meenemen en gebruiken in de WGA...

Lastig lastig allemaal :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Nu online

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Laatst picanha van het spit gemaakt. Wat was dat fantastisch lekker. Ik had ergens gelezen dat een temperatuur van 180 graden goed was maar de kerntemperatuur was al 54 graden na een klein half uur. Ging dus erg snel waardoor die wat minder mals was dan gehoopt maar de smaak... Oh oh oh

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:38
MrVegeta schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:02:
Laatst picanha van het spit gemaakt. Wat was dat fantastisch lekker. Ik had ergens gelezen dat een temperatuur van 180 graden goed was maar de kerntemperatuur was al 54 graden na een klein half uur. Ging dus erg snel waardoor die wat minder mals was dan gehoopt maar de smaak... Oh oh oh
Aan het spit wil ik ook nog keer doen :P had je hem gewoon direct boven vuur hangen of toch nog enigzins halve deflector of iets dergelijks?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• IdieEasy
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 12-06 12:39

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

goldcard schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:16:
[...]

Bij bva-auctions hebben ze ook vaak asstofzuigers te koop. Beginnen vaak met een erg lage prijs én worden thuisbezorgd!
Pas bij BVA auctions wel op voor alle extra kosten... Bieden is EX BTW, EX veilingkosten, EX bezorgkosten en EX allerlei andere ongein.

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01:20

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Ik kom er net achter dat Vuur&rook nog geen 5 kilometer van mij vandaan zit :D
Kan ik daar mooi binnenkort eens gaan kijken, ik heb buiten houtskool nog niets voor de nieuwe kamado.

Ik zie regelmatig rookhout voorbij komen. Geeft dat echt zoveel effect qua smaak?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Luc45
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 12-06 14:52
Zaratrass schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:08:
[...]

Dank voor de melding, toevallig heb ik eergisteren de inkbird met 4 probes gekocht in de aanbieding bij Amazon dus ik ben inmiddels voorzien :)

• goldcard
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11-06 16:25
janvanduschoten schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:45:
Kan ik daar mooi binnenkort eens gaan kijken, ik heb buiten houtskool nog niets voor de nieuwe kamado.

Ik zie regelmatig rookhout voorbij komen. Geeft dat echt zoveel effect qua smaak?
Absoluut! Ik heb Weber apple rookhout (blokken) gekocht laatst om eens te proberen. Ik proef het verschil zonder en met zeer sterk. Geeft echt een diepere dimensie in smaak.

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:58
Dennis1812 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:18:
[...]

Je hebt natuurlijk wel je D&C systeem.
Zelf nog nooit ruimte tekort gehad op de classic en anders heb ik een WGA er naast. Jij hebt een gasser ernaast.

Heb je ze beiden al eens in t echt bekeken?
Juist D&C zorgt er bij mij regelmatig voor dat ik denk: Waarom ben ik niet voor de BJ gegaan.. Ik heb sinds kort de gietijzeren bakplaat (griddle), die is dus precies te klein om voldoende groente en / of aardappeltjes op te bakken.

• MrVegeta
  • Nu online

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Martinusz schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:04:
[...]

Aan het spit wil ik ook nog keer doen :P had je hem gewoon direct boven vuur hangen of toch nog enigzins halve deflector of iets dergelijks?
Ik had in midden van de kamado een lekbakje staan om de kolen wat aan de kant te schuiven, dus niet direct boven de kolen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Catch22
  • Laatst online: 02:50

Ik BBQ maar zelden zonder. Ik zou je aanraden om eik en appel of kers sowieso te halen. En dan chunks uiteraard

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Vuur en rook heeft regelmatig aanbiedingen met 12 verschillende soorten rookhout voor 4 tientjes ofzo.

Die koop ik 1x per jaar en dan heb ik wel genoeg meestal. Krijg tussendoor ook wel zakken als je houtskool besteld o.i.d.

• KaleK
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 10-06 11:12
Sahi_NL schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:00:
[...]

Juist D&C zorgt er bij mij regelmatig voor dat ik denk: Waarom ben ik niet voor de BJ gegaan.. Ik heb sinds kort de gietijzeren bakplaat (griddle), die is dus precies te klein om voldoende groente en / of aardappeltjes op te bakken.
Nadeel is ook dat ik er altijd een paar in het vuur weet te krijgen bij het 'tossen'. Gebruik nu liever een gietijzeren pan voor deze producten. De griddle is dan voor smash burgers oid.

• Jorizzz
Catch22 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:06:
[...]

Ik BBQ maar zelden zonder. Ik zou je aanraden om eik en appel of kers sowieso te halen. En dan chunks uiteraard
Hier ook, al is de 'heilige drie-eenheid' bij mij appel, kers en hickory. Die laatste voor rund en voor de heerlijke geur in de tuin (ruikt naar bacon!), appel en kers meestal voor varkensvlees. Heb nu ook cederhouten plankjes om (bijvoorbeeld) zalm op te roken, maar die moet ik nog uitproberen.

• Catch22
  • Laatst online: 02:50
Jorizzz schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:15:
[...]

Hier ook, al is de 'heilige drie-eenheid' bij mij appel, kers en hickory. Die laatste voor rund en voor de heerlijke geur in de tuin (ruikt naar bacon!), appel en kers meestal voor varkensvlees. Heb nu ook cederhouten plankjes om (bijvoorbeeld) zalm op te roken, maar die moet ik nog uitproberen.
Wat ik het allerbeste vind, zijn de whiskeyvaten chunks. Dat proef en ruik je echt

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Rode wijnblokken kan ik ook waarderen. Net als whisky inderdaad.
Olijf nog niet geprobeerd. Binnenkort eens proberen.

• Sahi_NL
KaleK schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:07:
[...]

Nadeel is ook dat ik er altijd een paar in het vuur weet te krijgen bij het 'tossen'. Gebruik nu liever een gietijzeren pan voor deze producten. De griddle is dan voor smash burgers oid.
Inderdaad.. Aan de lange kant had eigenlijk ook een opstaand randje gemoeten..

Nadeel van pannen is ook weer dat ze zoveel ruimte in beslag nemen.

• aegis
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 12:57
Nou de kogel is door de kerk uiteindelijk voor de Big Joe 3 gegaan omdat ik een onwijs goede deal kreeg 2400 euro terwijl ik ze online niet lager als 2700 heb zien staan. Daarnaast is de classic 3 overal uitverkocht en de verkoper zij dat hij ze niet voor september verwacht en dat hij dan nog eerst 10 back order moet vervullen dus kans groot is dat het mogelijk nog langer zou gaan duren. Daarnaast wou hij graag van de Big Joe af omdat bij hem dat formaat niet loopt.

https://bettyskitchen.nl

• Zaratrass
Ik zat de onderhoud-pagina van de Grizzly te bekijken,, of toch The Bastard? :P
Heb ze al een mailtje gestuurd. Ze kwamen uit de zelfde fabriek toch?

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

40keer? Dat is elke 2 tot 3 maanden
Damn..

• Lekker Ventje
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 11-06 19:23
Vilt gewoon vervangen als het beschadigd is. Heb mijn Primo sinds 2014 en nog nooit het vilt vervangen.

Switch - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• ak0nnmgn
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 07:05
Zaratrass schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:03:

[Afbeelding]
The Bastard werkt niet meer met vilt maar met een soort glasvezel op beide ringen. Dit schijnt veel langer mee te gaan.

• Zaratrass
ak0nnmgn schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:26:
[...]

The Bastard werkt niet meer met vilt maar met een soort glasvezel op beide ringen. Dit schijnt veel langer mee te gaan.
Grizzly ook niet meer op de ring.. is nu ook glasvezel

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20:36

Koffie

Koffiebierbrouwer
sinds gisteren een Meater+ in bezit. Vanochtend even 2 tellen mee gespeeld (moest eerst opladen).
Probe is leuk, maar die app is natuurlijk driewerf kansloos ruk. Welk debiel vond het OK om een cloud account en location services te verplichten? :X
Vanavond maar eens kijken of we er een Pi tussen kunnen hangen en dan die app heeeeel snel van de telefoon af te wipen.

Is een free rider | Zwembad - Braaihok

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer
ak0nnmgn schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:26:
[...]

Alleen bij de complete toch? De basic heeft volgens mij nog wel vilt.

• ak0nnmgn
Koffie schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:39:
[...]

Alleen bij de complete toch? De basic heeft volgens mij nog wel vilt.
Goeie, die weet ik zo niet.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12-06 19:14

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Koffie schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:37:
sinds gisteren een Meater+ in bezit. Vanochtend even 2 tellen mee gespeeld (moest eerst opladen).
Probe is leuk, maar die app is natuurlijk driewerf kansloos ruk. Welk debiel vond het OK om een cloud account en location services te verplichten? :X
Vanavond maar eens kijken of we er een Pi tussen kunnen hangen en dan die app heeeeel snel van de telefoon af te wipen.
Location services? Dat is dan specifiek iets van de Android app? Want de Meater app op mijn iOS apparaten heeft dat niet. Of die cloud account echt verplicht is durf ik zo niet meer te zeggen, maar als ik zo even door de help blader krijg ik de indruk dat je de app ook in gebruik kan nemen zonder cloud in te schakelen?

Ik vind die cloud dienst wel handig, aangezien ik een meater block heb die zelfstandig aan wifi hangt en de status daarvan dus ook kan volgen als ik met mijn telefoon niet op datzelfde wifinetwerk zit.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer
Orion84 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:52:
[...]

Location services? Dat is dan specifiek iets van de Android app? Want de Meater app op mijn iOS apparaten heeft dat niet. Of die cloud account echt verplicht is durf ik zo niet meer te zeggen, maar als ik zo even door de help blader krijg ik de indruk dat je de app ook in gebruik kan nemen zonder cloud in te schakelen?

Ik vind die cloud dienst wel handig, aangezien ik een meater block heb die zelfstandig aan wifi hangt en de status daarvan dus ook kan volgen als ik met mijn telefoon niet op datzelfde wifinetwerk zit.
OK, blijkbaar een Android dingetje, my bad :
Why does Android need location permission for Bluetooth?
Your app needs this permission because a Bluetooth scan can be used to gather information about the location of the user. This information may come from the user's own devices, as well as Bluetooth beacons in use at locations such as shops and transit facilities
Na de app configgen kon ik niet voorbij een inlog venster komen.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Koffie schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:57:
[...]
Na de app configgen kon ik niet voorbij een inlog venster komen.
Hmm, geen idee of de apps daar dan ook verschillen, maar ik kan mijn cloud account gewoon uitloggen en daarna de app gewoon blijven gebruiken (net even snel getest). Bij starten van de app krijg ik wel weer een login prompt, maar die kan ik gewoon wegklikken ("gedaan" rechtsboven).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer
Orion84 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:07:
[...]

Hmm, geen idee of de apps daar dan ook verschillen, maar ik kan mijn cloud account gewoon uitloggen en daarna de app gewoon blijven gebruiken (net even snel getest). Bij starten van de app krijg ik wel weer een login prompt, maar die kan ik gewoon wegklikken ("gedaan" rechtsboven).
Sowieso kom je bij de setup niet verder zonder account te maken, dus het kwaad is dan al geschied.
Geen idee waar bij jou die optie zit, maar onder de settings zie ik iig niets wat lijkt op uitloggen.
En ik snap best dat het handig is, alleen krijg ik echt allergische vlekken in mn nek van dit soort verplichte cloud accounts voor iets waar dit totaal niet voor nodig is.

• copykat
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 01:46

copykat

Good copy isn't bad

[Afbeelding]
misschien dyslectisch?
Bedoelen ze "kan die bastaard beschadigen"
(tis tenslotte een onechte zoon van de Bastard :Y) )

Net effe die clips besteld en een iht-1p. (25,- inclusief verzending amazon)
De backlight en watersplash dichtheid en usb opladen lijkt me lekker makkelijk.
Kan die ah cheap ass thermo-pen de keuken in om daar ook t vlees te meten.
(en calibreren met twee tegelijk)
(nu maar hopen dat de kokers ook inzien dat een balletje gehakt lekkerder word als je kerntemp meet
inplaats van bakken totdat je t genoeg vind.... O-) )

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dennis1812 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:09:
40keer? Dat is elke 2 tot 3 maanden
Damn..
gewoon wachten totdat de rook door de spleten naar buiten komt en dan fiberglas "infinity gasket" bestellen en er op plakken.
niet veel duurder en de handarbeid van verwijderen, schoon maken opnieuw plakken is het zelfde.
(en dat is het meeste werk!)

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

• Chevy454
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Ze kwamen uit de zelfde fabriek toch?
Ze komen allemaal van 200F. Dus lijkt me in de basis inderdaad dezelfde auplex fabrikant te zijn.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Ebayzo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12-06 19:15

Ebayzo

Gekke eend

In de zoektocht naar een leuke BBQ ben ik de Burnhard Fred serie tegen gekomen. Omdat ik mij toch comfortabeler voel bij een gas BBQ lijkt mij dit een best mooie geprijsde serie. Ik zag dat iemand hier al eerder een poging tot vragen naar ervaringen gedaan heeft maar wellicht dat deze vraag onder een dikke laag kolen beland is :) Heeft iemand (indirecte) ervaring met één van de Freds?

• coldasice
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:11
Iemand nog op zoek naar een mooie kamado?

https://www.kamadob10.eu/

staan echt een paar mooie exemplaren tussen :P

• Millie-ano
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:03
Mijn nieuwe thermometer van AidMax WR01 Ali linkje

Zit echt netjes verpakt. En hij kwam in een doosje van "the bastard" Dat was toch gek. Maar op het eerste gezicht tevreden over de kwaliteit.

- stevige opbergtas
- 4 probes met kleur
- grill clamp
- 2AA batterijen (weggegooid en nieuwe gebruikt) wilde geen risico nemen.
- en natuurlijk thermometer zelf

Snel verbonden met de app "easy BBQ" nadeel is wel dat je locatie gegevens moet delen. Die had ik uitgeschakeld, maar toen maakte hij geen connectie met Bluetooth. Daarna de app opnieuw ingesteld, wel locatie aangezet en binnen de seconde verbonden. Getest in koken water en dat gaf hij correct aan. Wel zag ik al wat bubbels en toen duurde het toch nog paar seconden dat hij op 100 ging.

In de app kun je voor geselecteerde soorten garnituur en bijbehorende temperatuur kiezen. Vrij instelbaar is ook mogelijk inclusief keuze uit 4 alarm tonen. En de keuze uit °F of °C

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dat is alleen een brakke app die snel je grafiekjes kwijt is is mijn ervaring.

• Millie-ano
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:03
Dennis1812 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:56:
Ik ben nog niet zo gevorderd dat ik grafieken gebruik en de extreem lange sessies heb ik ook nog niet gedaan. Dus durf ik niks over te zeggen. Maar thanks voor de heads-up. Je kan hem ook gebruiken zonder app gelukkig. Maar dan is het alleen aflezen en geen notificaties mocht je toevallig net even ergens anders zijn. Ik persoonlijk blijf tijdens een sessie altijd wel in de buurt van de Q

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Koffie schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:56:
[...]

Sowieso kom je bij de setup niet verder zonder account te maken, dus het kwaad is dan al geschied.
Geen idee waar bij jou die optie zit, maar onder de settings zie ik iig niets wat lijkt op uitloggen.
En ik snap best dat het handig is, alleen krijg ik echt allergische vlekken in mn nek van dit soort verplichte cloud accounts voor iets waar dit totaal niet voor nodig is.
Geen idee in hoeverre de cloud registratie verplicht is op iOS. Heb geen apparaat bij de hand waar de app nog niet op staat om dat even te testen.

Maar uitloggen kan en je account verwijderen ook:

Ben het met je eens dat het inderdaad suf is als cloud registratie een niet te skippen stap in de installatie van de app is. En als je de Android app helemaal niet kan gebruiken zonder account is dat wel vrij kansloos.

• Sahi_NL
Dennis1812 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:56:
Ik heb een Herqs met inderdaad ook die app. Zodra je de verbinding een keer kwijt bent geraakt, ben je ook je grafiek kwijt.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

En als ik naar het toilet ga en mijn telefoon zit in de broekzak is de verbinding al weg dus dat is vrij vaak 😅.
Gebruik vaker de wifi Inkbird voor de langere sessies tegenwoordig.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Iemand ervaring hier met de short ribs van de Hanos?

Ik vraag dit omdat ik binnenkort een paar sessies achter elkaar heb, en de picanha van hun huisslager (vd zee) heeft me nu al 3x teleurgesteld. Rare snede, ze snijden de vetkap weg. Dat lijkt me iets minder makkelijk te doen met short ribs, maar ik wil me ook wel voor een faalactie behoeden als ik zo een kilo of 6 koop ;).

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• Ruubschen
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 00:53
Sahi_NL schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:10:
[...]

Ik heb een Herqs met inderdaad ook die app. Zodra je de verbinding een keer kwijt bent geraakt, ben je ook je grafiek kwijt.
Ja dat niet aleen, de grafiek schaalt ook maar tot op zekere hoogte mee (bij iOS iig). Boven de 150 C kan ik iig niets meer aflezen van de grafiek.

• ak0nnmgn
Is er een alternatief voor die app? Ben zelf in het bezitvan The Bastard meter met die app.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Boudewijn schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:57:
Iemand ervaring hier met de short ribs van de Hanos?

Ik vraag dit omdat ik binnenkort een paar sessies achter elkaar heb, en de picanha van hun huisslager (vd zee) heeft me nu al 3x teleurgesteld. Rare snede, ze snijden de vetkap weg. Dat lijkt me iets minder makkelijk te doen met short ribs, maar ik wil me ook wel voor een faalactie behoeden als ik zo een kilo of 6 koop ;).
Ik maak ze wel eens van de Hanos huisslager. Eigenlijk nooit problemen mee gehad. Smaken prima en geen gekke snedes o.i.d.

• Jorizzz
Dennis1812 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 07:06:
[...]

Ik maak ze wel eens van de Hanos huisslager. Eigenlijk nooit problemen mee gehad. Smaken prima en geen gekke snedes o.i.d.
Same. Twee keer gemaakt, twee keer prima gelukt. Sure, er is vast vlees te vinden dat beter dooraderd is en nog sappiger en smaakvoller is, maar qua prijs/kwaliteit vind ik het echt prima.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Gisterenmiddag de Grizzly Grill binnen gekregen, wat een mooi groot ding is dat zeg! Ook al compleet met halve plate setters, kolenmand, etc. Dit weekend maar eens gaan proberen, ik denk met moink balls en een mooi stukje vis.
Maar eens even met spoed in gaan lezen hoe ik dat het beste kan maken.

[Voor 33% gewijzigd door janvanduschoten op 11-06-2021 09:33]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• H_H
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:22

H_H

'Tis but a scratch!

@janvanduschoten , de originele beschrijving van Noskos van MOINK Balls is mijns inziens prima duidelijk. Dus als je dat volgt moet het goedkomen.

Wat voor jou belangrijk is: goede houtskool kopen (Dammers, Black Range, Flames & Flavour, Masterfire, enz.) en géén briketten! En chunks om te roken. Dus geen houtsnippers o.i.d., maar grote blokken hout. En voor MOINK zou ik dan appel nemen. Of kers.

Succes! En niet ontmoedigd raken als je de eerste keren je temperatuur niet onder controle krijgt. Het is een truukje wat je door moet krijgen. Maar met een kamado is dat wel makkelijker dan in andere bbq's. Let wel: je verhoogt makkelijker de temperatuur, dan dat je hem naar beneden krijgt, dus begin rustig met opstarten.

[Voor 3% gewijzigd door H_H op 11-06-2021 09:25]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dennis1812 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 07:06:
[...]

Top dan neem ik ze eens mee.

Heb deze nog op de bucketlist staan, samen met whole hogging. Daarna is hij denk ik wel klaar :+

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

H_H schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:23:
@janvanduschoten , de originele beschrijving van Noskos van MOINK Balls is mijns inziens prima duidelijk. Dus als je dat volgt moet het goedkomen.

Wat voor jou belangrijk is: goede houtskool kopen (Dammers, Black Range, Flames & Flavour, Masterfire, enz.) en géén briketten! En chunks om te roken. Dus geen houtsnippers o.i.d., maar grote blokken hout. En voor MOINK zou ik dan appel nemen. Of kers.

Succes! En niet ontmoedigd raken als je de eerste keren je temperatuur niet onder controle krijgt. Het is een truukje wat je door moet krijgen. Maar met een kamado is dat wel makkelijker dan in andere bbq's. Let wel: je verhoogt makkelijker de temperatuur, dan dat je hem naar beneden krijgt, dus begin rustig met opstarten.
Dank!

Ik ga vanmiddag of morgen even bij Rook&vuur langs voor de juiste spullen (kolen, chunks en wokkels). Ik heb nog wel een zak houtskool liggen (AH spul, ik weet even niet welk merk), geen briketten meer. Ik ga het Noskos recept gebruiken, ben benieuwd.
Best wel zin in oOo

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12-06 10:00

ACID-dude

Make More Music!

Ebayzo schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:28:
In de zoektocht naar een leuke BBQ ben ik de Burnhard Fred serie tegen gekomen. Omdat ik mij toch comfortabeler voel bij een gas BBQ lijkt mij dit een best mooie geprijsde serie. Ik zag dat iemand hier al eerder een poging tot vragen naar ervaringen gedaan heeft maar wellicht dat deze vraag onder een dikke laag kolen beland is :) Heeft iemand (indirecte) ervaring met één van de Freds?
Ervaring met de Big Fred Deluxe hier, met keramische brander. Top ding, je kunt de positie van de branders wijzigen. Als je de buitenste branders gebruikt heb je in het midden veel ruimte voor indirect. Goede wielen. Prima isolatie. Stevig. Smoke box werkt goed. Minimum temp met 2 branders ongeveer 125c. Max temp met alle 4 (pizza steen in mijn geval) is 330c ambient, steen is heter. Pizzas waren als uit een steenoven. Gebruik hem icm een Meater.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Engelen87
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 20:53
janvanduschoten schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:30:
[...]

Dank!

Ik ga vanmiddag of morgen even bij Rook&vuur langs voor de juiste spullen (kolen, chunks en wokkels). Ik heb nog wel een zak houtskool liggen (AH spul, ik weet even niet welk merk), geen briketten meer. Ik ga het Noskos recept gebruiken, ben benieuwd.
Best wel zin in oOo
Ik moet mn Grizzly nog binnenkrijgen (vandaag of morgen haal ik het op), maar heb wel al dit bij Rook & Vuur besteld: https://www.vuurenrook.nl...taurant-charcoal-now.html

Spul ziet er prima uit!

• H_H

H_H

'Tis but a scratch!

janvanduschoten schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:30:
[...]

Dank!

Best wel zin in oOo
Vuur & Rook ;)

Maar ze hebben zat soorten houtskool. Heb zelf geen ervaring met hun huismerk, maar vraag gewoon naar harde houtskool, grote blokken.

@Engelen87 : op de foto lijken me het nogal kleine stukken. Als dat de reclamefoto is, houd ik m'n hart vast voor wat er onder in die zakken zit. Kan jij eens een eigen foto oploaden?

• Ozzie
Net ook maar weer nieuwe pellets besteld voor mijn barbecue. Met die brisket afgelopen weekend (en daarnaast nog 4 dagen aan gehad) is het best hard gegaan. Alleen was gratis verzenden pas vanaf 100 euro dus ik heb nu maar meteen 50kg besteld. Komt toch wel op nu de zomer eraan komt.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Engelen87
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 20:53
H_H schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:56:
[...]

Vuur & Rook ;)

Maar ze hebben zat soorten houtskool. Heb zelf geen ervaring met hun huismerk, maar vraag gewoon naar harde houtskool, grote blokken.

@Engelen87 : op de foto lijken me het nogal kleine stukken. Als dat de reclamefoto is, houd ik m'n hart vast voor wat er onder in die zakken zit. Kan jij eens een eigen foto oploaden?
Zal vanavond eens een fotootje schieten!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 07:55
Mijn keuze is gevallen op de Napoleon…

Napoleon Charcoal Pro

Maar houtskool is toch gewoon nog altijd de way to go?

Heeft iemand ervaring met deze?

[Voor 6% gewijzigd door Kenny_026 op 11-06-2021 10:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• H_H

H_H

'Tis but a scratch!

Mooie aankoop, @Kenny_026 ! Geen ervaring er mee, maar hij wordt vaak gebruikt bij BBQ Street. Je zou bijna denken dat dat programma gesponsord wordt.

Wat bedoel je met je vraag over houtskool? Of het beter is dan gas, briketten, open vuur of pellets? Dat is een deels persoonlijke keuze en deels afhankelijk van je apparatuur. Ik vind houtskool wel leuker dan gas. Maar een Engels ontbijtje maak ik graag op mijn Cadac Carri Chef of losse gaspitjes. Paëlla ook. Maar al mijn bbq's zijn verder op houtskool of briketten. Die laatste gebruik ik in mijn WGA en Fornetto smoker nog wel als aanvulling op houtskool of als we gaan picknicken of kamperen. Maar in mijn grote en kleine ei gaat alleen houtskool.

• Kenny_026
H_H schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:36:
Mooie aankoop, @Kenny_026 ! Geen ervaring er mee, maar hij wordt vaak gebruikt bij BBQ Street. Je zou bijna denken dat dat programma gesponsord wordt.

Wat bedoel je met je vraag over houtskool? Of het beter is dan gas, briketten, open vuur of pellets? Dat is een deels persoonlijke keuze en deels afhankelijk van je apparatuur. Ik vind houtskool wel leuker dan gas. Maar een Engels ontbijtje maak ik graag op mijn Cadac Carri Chef of losse gaspitjes. Paëlla ook. Maar al mijn bbq's zijn verder op houtskool of briketten. Die laatste gebruik ik in mijn WGA en Fornetto smoker nog wel als aanvulling op houtskool of als we gaan picknicken of kamperen. Maar in mijn grote en kleine ei gaat alleen houtskool.
Ik doel inderdaad op houtskool vs gas of electrisch.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

janvanduschoten schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:16:
Gisterenmiddag de Grizzly Grill binnen gekregen, wat een mooi groot ding is dat zeg! Ook al compleet met halve plate setters, kolenmand, etc. Dit weekend maar eens gaan proberen, ik denk met moink balls en een mooi stukje vis.
Maar eens even met spoed in gaan lezen hoe ik dat het beste kan maken.

[Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er zeker goed uit.
En inderdaad chunks, blokjes hout, is beter. Die dop is geloof ik netjes met bajonetsluiting dus lekker laten zitten.
Heb je ook gietijzer gekocht?
Vermoedelijk past er bastard accesiores in.
(mocht je t niet weten dat kleine rechthoekige rooster links op je rooster is om je kolenmandje te halveren.)

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

copykat schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:14:
[...]

Ziet er zeker goed uit.
En inderdaad chunks, blokjes hout, is beter. Die dop is geloof ik netjes met bajonetsluiting dus lekker laten zitten.
Heb je ook gietijzer gekocht?
Vermoedelijk past er bastard accesiores in.
(mocht je t niet weten dat kleine rechthoekige rooster links op je rooster is om je kolenmandje te halveren.)
Ik heb gisteren een kwartier gezocht waar dat roostertje hoorde, die zit inmiddels in de kolenmand. :P
Die dop zit eenvoudig maar aardig stevig vast met een bajonet sluiting op 4 punten. Ik verwacht die ook niet te gebruiken, ik ga voor de chunks.

Wat betreft gietijzer, ik heb nog een kleine gietijzeren skillet, meer nog niet (voor de Grizzly). Wat zijn handige / must have accessoires?

• PnD
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 07:41

PnD

like in Pinda ^_^

Twee procereurs in de koelkast liggen om te ontdooien. Zondag broodjes PP bij de wedstrijd.
Ik ben fan van deze bereidingsmethode zonder inpakken, dus die ga ik zeker weer volgen: https://rtlniels.nl/bbq/pulled-pork/

Qua rub wil ik twee verschillende maken. Iemand nog tips voor een lekkere samenstelling van kruiden (koop geen kant en klaar spul?

Al mijn oude & nieuwe systemen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ozzie
PnD schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:37:
Twee procereurs in de koelkast liggen om te ontdooien. Zondag broodjes PP bij de wedstrijd.
Ik ben fan van deze bereidingsmethode zonder inpakken, dus die ga ik zeker weer volgen: https://rtlniels.nl/bbq/pulled-pork/

Qua rub wil ik twee verschillende maken. Iemand nog tips voor een lekkere samenstelling van kruiden (koop geen kant en klaar spul?
Ik maak deze mix altijd voor mijn spareribs en pulledpork:
3 el bruine basterdsuiker
3 el zeezout (grof)
3 tl zwarte peper (vers gemalen)
3 el paprika
2 tl knoflook
2 tl ui
2 tl chili
2 tl komijn
1 tl cayennepeper
2 tl mosterdzaad

Is in de basis zo te zien hetzelfde als die op die website die jij plaatste alleen zal wat pittiger zijn door de toevoeging van chili en cayennepeper.

• barktus
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 11-06 18:05

barktus

Moehhhh!

Morgen smashburgers maken, afgelopen week de gehaktmolen ontvangen. Vanmiddag even naar slager voor wat advies over verhoudingen. Op internet staan 1000 recepten, ik zie door de bomen het bos niet meer. :P

My middle finger salutes you.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

janvanduschoten schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:27:
[...]

Wat betreft gietijzer, ik heb nog een kleine gietijzeren skillet, meer nog niet (voor de Grizzly). Wat zijn handige / must have accessoires?
2 halve maan giet ijzer 1 dicht en 1 open. (hamburger op openrooster en champions uien op dichte)
1 gietijzeren fullmoon. Om inplaats van die rvs rooster te leggen. Voor je grotere stukken vlees te searen.
Twee setjes halvemaan open dicht kan natuurlijk ook. 😉
Een skillet of dutch oven om in je pannenkruis te hangen.

• Biohazzard21
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11-06 12:42
Morgen ga ik weer eens jerk chicken maken, leg ik dan zondagmiddag lekker op de kamado.

Jerk komt oorspronkelijk uit jamaica, ze gebruiken daar hout van de pimentboom om te roken, jammer genoeg is dat niet zo makkelijk te krijgen hier in NL.

• barktus

barktus

Moehhhh!

copykat schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:40:
[...]

2 halve maan giet ijzer 1 dicht en 1 open. (hamburger op openrooster en champions uien op dichte)
1 gietijzeren fullmoon. Om inplaats van die rvs rooster te leggen. Voor je grotere stukken vlees te searen.
Twee setjes halvemaan open dicht kan natuurlijk ook. 😉
Een skillet of dutch oven om in je pannenkruis te hangen.
Hoe heb je die halve maan geseasoned? Ik ga morgen m'n cast iron griddle voor het eerst gebruiken, deze is fabriek af geseasoned, maar wil hem zelf graag ook nog seasonen :P

• Ebayzo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12-06 19:15

Ebayzo

Gekke eend

ACID-dude schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:38:
[...]

Ervaring met de Big Fred Deluxe hier, met keramische brander. Top ding, je kunt de positie van de branders wijzigen. Als je de buitenste branders gebruikt heb je in het midden veel ruimte voor indirect. Goede wielen. Prima isolatie. Stevig. Smoke box werkt goed. Minimum temp met 2 branders ongeveer 125c. Max temp met alle 4 (pizza steen in mijn geval) is 330c ambient, steen is heter. Pizzas waren als uit een steenoven. Gebruik hem icm een Meater.
Dank! Het zal dan wel een Fred (deluxe) worden verwacht ik. Groter is een beetje erg overkill en dit is denk ik een leuke start.

Wel toevallig dat ik er tegenaan liep want je wordt toch voornamelijk dood gegooid met Weber e.d. Zijn er misschien nog meer leuke opties waar ik aan voorbij ben gegaan in dezelfde prijs/opties klasse?

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

barktus schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:43:
[...]

Hoe heb je die halve maan geseasoned? Ik ga morgen m'n cast iron griddle voor het eerst gebruiken, deze is fabriek af geseasoned, maar wil hem zelf graag ook nog seasonen :P
Heb ik niet gedaan, want is al geseasoned. Waarom extra moeite doen?

Maar met crisco of zonnebloemolie zit je al snel goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Dennis1812 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:49:
[...]

Heb ik niet gedaan, want is al geseasoned. Waarom extra moeite doen?

Maar met crisco of zonnebloemolie zit je al snel goed.
Goed punt, scheelt ook weer tijd! :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Heb ik je echt zo makkelijk overtuigd?
Did not see that one coming.

• barktus

barktus

Moehhhh!

Dennis1812 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:54:
Heb ik je echt zo makkelijk overtuigd?
Did not see that one coming.
Haha ja, aangezien ik morgen ook het gehakt moet draaien, saus moet maken en de broodjes moet maken. Beetje extra tijd is niet verkeerd :+

• Ozzie
Gewoon lekker veel vette troep erop maken, bacon, hamburgers, buikspek. Komt het vanzelf goed met de seasoning.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

barktus schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:43:
[...]

Blauw blikje bij welkoop sisco (?) vet. Wit vet om gietijzer in te smeren even heet maken klaar.
https://www.welkoop.nl/crisco-shortening-olie-_1218964

[Voor 7% gewijzigd door copykat op 11-06-2021 13:27]

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

copykat schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:24:
[...]

Blauw blikje bij welkoop sisco (?) vet. Wit vet om gietijzer in te smeren even heet maken klaar.
Crisco is ontwikkeld voor andere doeleinden. Maar het werkt prima op gietijzer.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik heb een oud t-shirt stuk gesneden en elke keer als ik de metalen borstel er overheen geragt heb of een beetje roest na in de schuur liggen er af geborsteld heb smeer ik wat over t gietijzer.
Tijdens t heet stoken dampt t wat. Even wachten en hop vlees er op. Werkt top.
Rvs rooster gebruik ik rijstolie voor.

• jerring1980
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 11-06 15:53
Iemand ervaring met de weber connect? zit te twijfelen tussen deze (2e hands als nieuws) of een inkbird 4xc/4xs...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dennis1812 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:26:
[...]

Crisco is ontwikkeld voor andere doeleinden. Maar het werkt prima op gietijzer.
https://www.startpage.com...derlands&extVersion=1.3.0
:F ;w

Ach t zit schoon in t potje eh blikje... :+

[Voor 11% gewijzigd door copykat op 11-06-2021 15:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Tja bij bol.com vind je het ook niet onder de bak producten.
Het werkt daarentegen wel prima. Al krijg je wat vage ads de komende week als je het een keer opent op bol.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Heb het toevallig laatst al bij Vuur & Rook meegenomen, samen met wat andere dingen. :+

Acties:
  • +16Henk 'm!

• Kenny_026

Ik ging kapot in de zon maar hij staat 😊💪🏼

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Ik krijg zo gasten over de vloer. Er liggen nu moinks indirect op de grill guru compact voor als eerste hap bij de vrijmibo. Ik heb mijn eigen bbq saus gemaakt: cola gemixt met ketchup gemixt met paar gram rietsuiker, snufje zout / peper en rum. Daarmee heb ik ook de kipsaté laten marineren. Het restje om de balls mee te lakken straks heb ik nog aangelengd met frambozenjam. Mis alleen nog rookhout, dat is iets voor de volgende keer.

Met de Ikea fantast bij de hand is het goed de kerntemperatuur in de gaten houden. Ben benieuwd naar het resultaat. Zonder blokje kersen rookhout minder rooksmaak en meer van de bbq. Ben benieuwd hoe veel het qua smaak scheelt.

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Je kan evt ook wat gedroogde kruiden ( italiaans / provencaals ) tussen de kolen gooien
dan heb je een paar minuten wat rook exta's

Of je pakt het in een envelopje van alufolie, met wat gaatjes, dan heb je er wat langer plezier van

• tante Truus
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 20:44
Kenny_026 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:59:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tsjee, met een schakelpook? Hoe gaat ie in de achteruit en wat heb je daar aan? 8)7
En, met die Weber die op de achtergrond te zien is, kom je daar niet mee uit de voeten?
Maar, het ziet er allemaal wel strak uit bij je.

[Voor 8% gewijzigd door tante Truus op 11-06-2021 18:58]

• Kenny_026
tante Truus schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:56:
[...]

Tsjee, met een schakelpook? Hoe gaat ie in de achteruit en wat heb je daar aan? 8)7
En, met die Weber die op de achtergrond te zien is, kom je daar niet mee uit de voeten?
Maar, het ziet er allemaal wel strak uit bij je.
Haha thanks.

Ik kan niet met rond overweg. Vind het gewoon niet prettig met sateetjes speklappen enz.

Maar die schakelpook daarmee kun je de kolenbak op hoogte stellen voor meer of minder warm. Mn neef heeft een borretti die dat heeft en dat is erg prettig om de warmte regelen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Nu online
Kenny_026 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:59:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat een prachtig apparaat!

Nikon D610 - Nikkor 18-35mm f3.5-4.5 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot

• Ozzie
Ik vind die Napoleon ook wel echt mooi, als ik weer een keer een houtskool bbq koop word het denk ook zoiets. Ik hou ook niet zo van ronde barbecues op een rechthoekige kan je gewoon veel meer vlees in een keer kwijt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer
Project "Meater, wat is de app toch kut" update:

Deze code kwam ik tegen: https://github.com/nathanfaber/meaterble en heb ik als basis gebruikt.
Helaas geeft de meater+ repeater nét ff andere data waardoor deze (nog) niet te gebruiken is. Ik had in mijn schuur al een Pi hangen die via BT mijn Grainfather (bier brouwinstallatie) verbond, dus daar kon mooi dit ook er bij.

De code heb ik links en rechts wat aangepast:
- mqtt enabled, settings daarvoor in een apart ini file
- Elke 10e update worden enkel waardes op mqtt gepublished (probe en dome temp zonder decimalen en de batterij status)
- Simpele service ervan gemaakt

Ik had al een Home Assistant view ingericht voor mijn vorige zelfbouw thermometer, dus het was een kwestie van wat entity namen aanpassen en ik was weer up and running.

• MrVegeta
  • Nu online

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dit weekend weer Pizza bakken, begin het al aardig in de vingers te krijgen. Klein vraagje, ik doe nu altijd de indirecte setup om mijn Kamado. Dus flink wat kolen, 2 deflector stenen, boutjes daartussen en de pizzasteen daar op. Werkt prima maar het duurt erg lang voordat die opwarmt. Nu is het even de vraag of ik voor 2 pizza's de pizzasteen gewoon direct boven de kolen kan leggen, wel op het hoogste standje natuurlijk. Of zal de pizzasteen te snel opwarmen en de tweede pizza verbranden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 06:37
Hier liggen de ribjes voor vanavond erop.

Straks nog de overgebleven Moink balletjes ernaast. Had nog gekruid gehakt in de vriezer van de vorige keer, dus de kruiden zaten er al in.

Heb nog een Bavette, maiskolven, courgette. salades, brood, frieten en wijn.

Gaat een leuke dag worden!

Question: De maiskolven zijn niet voorgekookt. Als ik ze in alu wikkel met boter en peper en zout (iemand nog ideetjes voor kruiden?) hoe lang moeten ze dan indirect garen?
Ik las ergens 20 minuten, maar heb ook 20 minuten gelezen nadat ze waren voorgekookt dus dat is een beetje tegenstrijdig. Ik dacht zelf aan een 60 minuten op 100-120 graden?

[Voor 37% gewijzigd door sNielz123 op 12-06-2021 12:35]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23:13
Vandaag voor het eerst Gunshells maken

En als hoofdgerecht gaat deze Grain Fed Bavette uit Uruguay er op

[Voor 18% gewijzigd door Blommie01 op 12-06-2021 17:01]

Pagina: 1 ... 159 160 161 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True