Ghosty J schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:06:
Hallo, ik lees af en toe mee in dit topic.
Nu heb ik van de Welkoop een kortingscode liggen van 20%. die wil ik misschien wel inzetten op een Grizzly Grills Kamado Elite Large - Houtskoolbarbecue - ø46 cm.
Wat mij in eerste instantie opviel als ik een Black bastard vergelijk met de deelbare platesetter is deze bij de Grizzly iets dunner lijkt.
Dat zijn vaak de details waarop de prijsverschillen kunnen worden verklaard.
Hoeft niet meteen een probleem te zijn, kijk naar de post over de wiebelige bastard rooster. Dikker is niet meteen beter.
Maar een ander voordeel lijkt mij is dat je de deksel goed kan sluiten met een sluiting.
Ik ben maar een beginnende BBQ man, heb 1x op een Green Egg mogen BBQen. en dat beviel prima.
Nu wil ik eens de stap zetten om met een Kamado BBQ te gaan beginnen.
Als ik deze review lees dan is de bbq van Grizzly bijna een Green Egg ;-)
https://www.justforkoks.n...rills-medium-kamado-2021/
Zijn er nog meer punten waar ik op moet letten ?
Het is reverse thinking.
wat is mn budget?
Wat wil ik er mee kunnen?
Hoeveel mensen moet ik eten geven in een sessie?
Wat zijn de prijsverschillen als ik ze met alle accessoires gelijk maak?
Hier uit komt een groep kamado's die je aanspreken.
400-500 euro? alles boven de compact (16 inch) is zoiezo geen goede kwaliteit. (t werkt en zal het best lang uit houden maar valt niet onder de kwaliteitsproducten.)
600-1000 euro? goede mediums (18 inch) en redelijk goede larges (21inch) maar geen uitgebreide accessiores er bij. Dan is 1000-1300 eerder de richtprijs voor een large.
1200-x000? de Grote Merken.
Er zijn zoveel merken en submerken van merken dat even melden dat is goed genoeg of dat is troep of dat is top bijna onmogelijk is geworden omdat reviews heel vaak een vrij korte ervaring is met een product.
en de duurdere merken laten juist met langdurig gebruik hun klasse zien.
Grizzly Grill? heeft meer updates innovatie laten zien dan de Grill Guru branding.
slechter? geen idee. Als hun topmerk, Bastard, innoveert en de oude onderdelen in hun andere merken (GRizzlyGRill en Grill Guru) komen te zitten is het dan slecht?
Kijk naar Kamado Joe en Masterbuild. De KJ classic heeft een Masterbuild batch gekregen.
(Of de materialen niet veranderd zijn/ lagere kwaliteitsnormering gekregen heeft tijdens die rebranding weten we niet. (wel dat KJ spullen in de MB passen. Dus als je KJ spul koopt is het goede kwaliteit.))
De Grizzly Grill elite 2021 is aantrekkelijk geprijsd en redelijk compleet geleverd.
Zal vast prima werken en je langdurig plezier geven. Als er wat stuk gaat is 200F de fabrikant die in principe nog lang in Nederland zal zijn. (tis geen popupstore zoals de tuincentrum kamado's met eigenmerk namen)
Dus vanuit die gedachtengang kan het je keuze zijn.
Kijk ook even naar de GrillBill en de Masterbuild
Of de classics van de betere merken. (ouder in innovatie niveau maar wel van A-kwaliteit materiaal.)
RVS type markering van de roosters en frames is ook een indicatie.
https://www.rvsblog.nl/het-verschil-tussen-rvs304-en-rvs316/
succes.
:-)
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....