Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 153 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:16
Koffie schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:02:
[...]

Het Weber GBS systeem is niet meer dan een normaal rooster waar je in het midden het rondje eruit kunt halen, waar je dan accesoires in kunt plaatsen. Meer niet.
Het GBS rooster past net zo goed op een 'normale' Weber/

Wél is het zo (voor zover ik weet) dat een GBS altijd op een Weber zit waar ook het easy clean systeem en aspan bij zitten.
Dankje!
Dat is ook wat ik vermoedde, maar kon het niet in die duidelijke bewoording vinden.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Jan_V schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:08:
[...]

Dankje!
Dat is ook wat ik vermoedde, maar kon het niet in die duidelijke bewoording vinden.
En eigenlijk kun je al dat soort accessoires ook gewoon op een normaal rooster leggen :P

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:09
Goedemorgen iedereen. :)

Het mooie weer komt er weer aan, en mijn BBQ is aan vervanging toe.
Laatste tijd kijk ik veel op Youtube filmpjes van heerlijke gerechten uit de BBQ en dit zou ik ook graag willen maken. Nu heb ik zitten kijken naar een Kamado. Maar dit vind ik persoonlijk een beetje prijzig.

De meeste video's op Youtube, worden gedaan op een BBQ van Weber. Maar nu komt natuurlijk de vraag vanuit mijn kant: Welke moet ik nemen? :)

Er zijn genoeg versies en genoeg soorten. Maar wil wel gelijk de juiste kiezen voor mijn wensen.

- Slow cooking
- Pizza maken in een BBQ
- Gewoon normaal BBQ voor familie en vrienden

En uiteraard wat er nog meer mogelijk is. ik experimenteer graag met eten :)

Wie kan mij helpen aan een juiste keuze kwa BBQ welke ik moet hebben inclusief de eventuele extra accessoires om een goed en lekker mals stukje vlees op tafel te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Voor zowel slow cooking als pizza zoek je een systeem dat goed isoleert en heel zuinig dan wel heel warm kan worden (zie ook de discussie over warm stoken op de vorige pagina).

Ik zou je echt ter overweging willen geven eens door te sparen voor een kamado ;)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je een kamado te prijzig vind, vraag je eens af hoe vaak per jaar je een pizza zou maken op je bbq?
Pizza word wat lastig, maar de rest kan echt prima met een gewone Weber :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
@marcel19 , in principe hoor je voor aankoopadviezen een template te gebruiken, waarin o.a. Je budget gevraagd wordt, en welke modellen je al gezien hebt en welke vragen je daar over hebt. Nu is het voor ons eigenlijk niet te doen om advies te geven.

Dus eerst: wat is je budget en tot waar wil je doorsparen? Hoe vaak denk je te gaan barbecueën? Voor hoeveel personen? Wil je echt pizzabakken als in een houtoven (dus 300-400 graden) of als in de oven thuis (200-220)? Wil je echt lange sessies doen (6 uur of langer) voor pulled pork en of langzaam gegaarde ribs?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:09
Cass Casey schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:19:
@marcel19 , in principe hoor je voor aankoopadviezen een template te gebruiken, waarin o.a. Je budget gevraagd wordt, en welke modellen je al gezien hebt en welke vragen je daar over hebt. Nu is het voor ons eigenlijk niet te doen om advies te geven.

Dus eerst: wat is je budget en tot waar wil je doorsparen? Hoe vaak denk je te gaan barbecueën? Voor hoeveel personen? Wil je echt pizzabakken als in een houtoven (dus 300-400 graden) of als in de oven thuis (200-220)? Wil je echt lange sessies doen (6 uur of langer) voor pulled pork en of langzaam gegaarde ribs?
Ik wil best een template aanmaken geen probleem :)
Maar waar vind ik deze? ik zie deze niet in de begin post staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Nu online
marcel19 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:35:
[...]

Ik wil best een template aanmaken geen probleem :)
Maar waar vind ik deze? ik zie deze niet in de begin post staan?
Snap ik helemaal. Staat alleen in het aaankoopadviesforum en als je al langer rondhangt hier ken je hem langzamerhand uit je hoofd. Hij is bedoeld voor consumentenelektronica, maar voor ander aankoopadvies kan hij ook handig zijn. Ik heb hem hieronder geplakt. Maar je als je mijn vragen hierboven beantwoordt weten we ook voldoende.
Overigens ben ik verre van de eigenaar van dit topic, laat staan een moderator, dus voel je vrij het niet te doen natuurlijk! Ben ook maar een bbq fanatic… 😉

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Nu online
@Hari-Bo , misschien handig om een variant van de CEA-template in de TS te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

marcel19 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 07:35:
Goedemorgen iedereen. :)

Het mooie weer komt er weer aan, en mijn BBQ is aan vervanging toe.
Laatste tijd kijk ik veel op Youtube filmpjes van heerlijke gerechten uit de BBQ en dit zou ik ook graag willen maken. Nu heb ik zitten kijken naar een Kamado. Maar dit vind ik persoonlijk een beetje prijzig.
Ja ze zijn inderdaad prijzig. uiteindelijk is t een beetje klei in een mall, effe bakken. wat keramiekverf er op smeren en weer bakken, metalen frame, paar veren, 4 wieltjes. oh vergeet de twee tafeljes niet.
Maar goed Weber is niet anders: een stansmall, beetje staal, hydroliek (effe drukken) en hop een schaal.
beetje staalcoating even afbakken wat metalen onderdelen voor t frame.
Of t waard is? Tja, dat moet iedereen voor zich zelf bepalen.
De meeste video's op Youtube, worden gedaan op een BBQ van Weber. Maar nu komt natuurlijk de vraag vanuit mijn kant: Welke moet ik nemen? :)
Dat hangt af van wat je belangrijk vind in je gebruik.
- warmte stabiliteit?
- levensduur?
- schoonmaak gemak?
- zuinig in gebruik van brandstof?
- wel of geen briketten fan?
- beschikbare accessoires
- uitstraling kwa looks.
- meeneembaarheid.
Er zijn genoeg versies en genoeg soorten. Maar wil wel gelijk de juiste kiezen voor mijn wensen.

- Slow cooking
- Pizza maken in een BBQ
- Gewoon normaal BBQ voor familie en vrienden

En uiteraard wat er nog meer mogelijk is. ik experimenteer graag met eten :)

Wie kan mij helpen aan een juiste keuze kwa BBQ welke ik moet hebben inclusief de eventuele extra accessoires om een goed en lekker mals stukje vlees op tafel te krijgen :)
(ik zou pizza gewoon in de electrische oven kwakken of die speciale ovens die hier ook wel voorbij komen leuk om te doen maar met een gezin een Kamado/weber zo heet stoken voor pizza's kost best veel kolen en na 4 pizza's heb ik genoeg.)(persoonlijke mening dus leg t naast je neer als je er niet mee eens bent. :-) )
Als je deze vraag, vet gedrukt, stelt in een winkel kom je naar buiten met de uitgebreidste en duurste die er is. breder dan deze vraag is er niet. :)
Draait t om:
wat is mn budget?
Welke accessoires moet ik direct hebben en welke wil ik later kunnen kopen?
Doe ik veel low and slow (langdurige sessies)? => verbruiks zuinigheid => isolatie
Hamburgers en sateprikkers en snel voer? => als je maar indirect kunt is t al gauw goed.
ook een pannetje er op kunnen doen voor natte maaltijden?
Gemak of veelzijdigheid?

beantwoord deze vragen voor je zelf en je bent al een stuk verder.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
marcel19 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 07:35:
Maar wil wel gelijk de juiste kiezen voor mijn wensen.
De juiste universele bestaat niet. Het is altijd kiezen en delen. Een kamado net als een ketel zijn veelzijdig. Maar daarom niet de juiste.

Ik gebruik mijn Bullet smoker als ik hoogte nodig heb.
Het resultaat is verschillend tov de kamado als ik kipfilet ga roken. Of de pork steaks die ik direct vanop hoogte maak op een laag vuur.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Koffie schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:16:
Spierpijn ... auw! Was het weer waard.
Dagje geklust in het braaihok om straks de kamado te huisvesten. Op de foto's weinig te zien, maar zit weer een hoop uren in.
Beloning is dichtbij!
Daarna de laatste stap: het werkblad vervangen voor 2 kleintjes links en rechts. En uiteraard de kamado erop plaats, dat ook :+
Ziet er goed uit.
Begrijp ik nu goed dat je gewoon een vierkant gat laat waar de Kamado uitsteekt?

[ Voor 66% gewijzigd door copykat op 14-05-2021 10:14 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zeker!
Ziet er goed uit.
Begrijp ik nu goed dat je gewoon een vierkant gat laat waar de Kamado uitsteekt?
Jup, de kamado zal volledig zichtbaar zijn op de verhoging :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Koffie schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:16:
Spierpijn ... auw! Was het weer waard.
Dagje geklust in het braaihok om straks de kamado te huisvesten. Op de foto's weinig te zien, maar zit weer een hoop uren in.

De middelste deur is eruit, de paal die achter die deur zat is verplaatst naar links.
Vervolgens een frame gemaakt van 2 palen aan de voorzijde (vastgemaakt aan bodem en werkblad) en vervolgens 2 horizontale lggers naar achteren toe, waar ze aan de achterwand/schuur zijn vastgeschroefd.
Vervolgens van links naar rechts 3 balken gemonteerd.
Op dit frame een plaat van 18mm dik, waar de tegels op gelijmd zijn.
De onderkant van de deur word een la onder de tegels.

Morgen de tegels voegen en boven de tegels de zijwanden en achterwand van douglas maken. Daarna de laatste stap: het werkblad vervangen voor 2 kleintjes links en rechts. En uiteraard de kamado erop plaats, dat ook :+

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Die lampen zijn een leuk detail @Koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Stimulate14 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:41:
[...]

Die lampen zijn een leuk detail @Koffie
Dankje :)
Alle lampen zijn zelf gemaakt. De hangende lampen van Hertog Jan kruiken, de spots van bierblikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:29
Koffie schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:05:
Als je een kamado te prijzig vind, vraag je eens af hoe vaak per jaar je een pizza zou maken op je bbq?
Pizza word wat lastig, maar de rest kan echt prima met een gewone Weber :Y)
Een Weber krijg je moeiteloos warmer dan je oven dus nee, een pizza wordt niet lastig of je moet het ook moeilijk vinden in een oven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Gisteren voor het eerst dit jaar maar weer eens de kamado aangestoken. Tijdje terug had de aldi een kipstandaard in de aanbieding, Label rouge gehaald en de kip op radler met extra gember gezet. Uurtje indirect en daarna nog even direct om de huid krokant te krijgen. Dat laatste ging minder goed dan gehoopt, maar het vlees was bijzonder sappig van borst tot drumstick.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxGQ1-NXR_9bBCGicoR-5qGXO1w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXr4I1vbuKehwIjL78ovt85R.jpg?f=fotoalbum_large

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:15
Thecola schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:18:
Ik heb hier nog een inside skirt liggen in de vriezer die volgens etiket tot eind februari kon (bbquality). Kan ik die nog gewoon klaarmaken denken jullie?
Geeft een stukje aan de poes, als die het niet vreet is het niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Thecola schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:18:
Ik heb hier nog een inside skirt liggen in de vriezer die volgens etiket tot eind februari kon (bbquality). Kan ik die nog gewoon klaarmaken denken jullie?
Eind februari goed, dus bevroren gekocht? Echt geen probleem :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:36
Koffie schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:57:
[...]

Eind februari goed, dus bevroren gekocht? Echt geen probleem :Y)
Kan vlees überhaupt slecht worden in de vriezer in een paar maanden?

Slecht als in je ziek maken? Het kan hoogstens uitdrogen of slecht gaan smaken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

418O2 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:59:
[...]

Kan vlees überhaupt slecht worden in de vriezer in een paar maanden?

Slecht als in je ziek maken? Het kan hoogstens uitdrogen of slecht gaan smaken volgens mij.
Dat dus. Alles gaat in deep hibernate in de vriezer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• galadril
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-07 20:13
Had met Hemelvaartsdag lekker weer wat worsten zitten maken. Spaanse en Italiaanse worst.. En ze kwamen er echt fantastisch uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpgHXWYSmui3qGXYoo29tZ8B0tg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NHtTnOASFji21Kgf6lyX5Ajk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPh2f43HP4ZD9yEs6eEFDurcHmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pbtM8G7x2ZDJeTNZlcIWnjPG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6DB9ctxBijIJ_0SWU9ewMV9TZvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C79uXJYeKJJkauQd2mm6X724.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Koffie schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 00:04:
[...]

Dat dus. Alles gaat in deep hibernate in de vriezer.
Als je weet dat t waterbeertje zelfs in absolute zero 0 kelvin en in de ruimte overleeft dan is invriezen op -18 een eitje voor veel bacteriën.
Hoge temp is voor sommige bacteriën ook geen issue. Denk aan die bij vulkanische water schoorstenen op km diepte in de oceaan. Daar zitten ook bacteriën.

Wat is ongeveer de maximale diepvries tijd vanuitgaande dat je medium rare wilt doen?
Diamanthaas bijvoorbeeld?
En met pulled porkvlees, langdurig doorstoken dus?
En dingen als zalm?

Dit is vrij algemeen

[ Voor 10% gewijzigd door copykat op 15-05-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:49
copykat schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:09:
[...]

Als je weet dat t waterbeertje zelfs in absolute zero 0 kelvin en in de ruimte overleeft dan is invriezen op -18 een eitje voor veel bacteriën.
Hoge temp is voor sommige bacteriën ook geen issue. Denk aan die bij vulkanische water schoorstenen op km diepte in de oceaan. Daar zitten ook bacteriën.

Wat is ongeveer de maximale diepvries tijd vanuitgaande dat je medium rare wilt doen?
Diamanthaas bijvoorbeeld?
En met pulled porkvlees, langdurig doorstoken dus?
En dingen als zalm?

Dit is vrij algemeen
Nog een Engelstalig linkje.
https://www.foodsafety.go.../15?id=cold-storage-table

Het gaat natuurlijk niet over over overleven in de diepvries, maar vermenigvuldigen. En dat is lastig als water niet beschikbaar is (aangezien het ijs is). Natuurlijk komt er wel eens wat warmte binnen hij het openen.
Volgens mij is het grootste bezwaar uitdrogen, vries plekken en het oppakken van ongewenste geuren.

[ Voor 15% gewijzigd door Jaspervl op 16-05-2021 10:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gisteren de Bastard Large opgehaald. Dat ding is best zwaar! :o
Toch maar besloten om de verhoging waar hij op komt te staan extra support te geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rAd4FtCq4llbSty8uwyEwQbnBhk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jhYWjtYWoGjzqwPwQeggymFf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuR3Y6X3UmrfClrt9fiuMiT27Ko=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J25Y9m9zVshtcafb3r6xsOIo.jpg?f=fotoalbum_tile

Lastig om goed op de foto te krijgen hoe nu de support zit.
Aan de voorkant 2 paaltjes. Op de 2 paaltjes lopen 2 balken naar de achterwand. De 2 balkjes zitten op de achterwand en de voorste paal geschroefd met een stoelhoek.
Tussen die 2 balkjes, lopen van links naar rechts 3 balkjes. Deze zitten gescrhoefd tussen de linker en rechter balk.
Op dit frame ligt een 18mm plank, deze plank is vastgeschroefd op alle balkjes.

Wat ik nu extra wil gaan doen: Links en rechts achter ook nog 2 paaltjes en in het midden ook 1 balk.
Hiermee verlies ik wel de optie om een la te maken, dus het frontje voor de la word dan een klep.
Ik kan dan nog steeds mijn bakken rookhout kwijt, alleen geen la meer.

Weinig foto's van gisteren, maar weer lekker staan koken op de braai met @Cartman! : gebakken tijm aardappeltjes en gebakken paparika aardappeltjes uit de skillet, een zeer dikke côte de boeuf en flinke tonijn steaks gemarineerd in een saus van oa soja.
Als toetje Dutch baby's, gemaakt in de la van de braai.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKKrc4zBgrBUqdRXURK-o9gOWn0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dK6TzAH3v089eNrNpOwLUNyI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c0JJDhuWrCcP4Zl0Bidl8P-o_Sg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QbRNdHRCYnuBzGFuORay9MCO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aIE2_cxD_A-kdZZFAMR3r89RT4s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UszEdpu7hgQQGR3LeGg9ietq.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOiKlF722sAmwRpV3QmCgB-OLAY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y9SMQr5bwjkYkqFWxy3j4U2D.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3qZY-pQNGBP7DMB4xw6eCA17AA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pfLnaecTpdZThq9OXPop5TTf.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Koffie schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:23:
Gisteren de Bastard Large opgehaald. Dat ding is best zwaar! :o
Toch maar besloten om de verhoging waar hij op komt te staan extra support te geven.

[Afbeelding][Afbeelding]

Lastig om goed op de foto te krijgen hoe nu de support zit.
Aan de voorkant 2 paaltjes. Op de 2 paaltjes lopen 2 balken naar de achterwand. De 2 balkjes zitten op de achterwand en de voorste paal geschroefd met een stoelhoek.
Tussen die 2 balkjes, lopen van links naar rechts 3 balkjes. Deze zitten gescrhoefd tussen de linker en rechter balk.
Op dit frame ligt een 18mm plank, deze plank is vastgeschroefd op alle balkjes.
Die hoekbeugels zitten op een 18mm kraalplank? (gewolmaniseert? is dan iets lichter/meer lucht)
Ja dat zou ik ook niet vertrouwen.
Wat ik nu extra wil gaan doen: Links en rechts achter ook nog 2 paaltjes en in het midden ook 1 balk.
Hiermee verlies ik wel de optie om een la te maken, dus het frontje voor de la word dan een klep.
Ik kan dan nog steeds mijn bakken rookhout kwijt, alleen geen la meer.

Ik denk dat het platform sterk genoeg is ook zonder paal in t midden.
Als je bij de hoekbeugels nog een staander neer zet onder de leggers en een klosje onder die leidingen bij de vloer om die staander extra te fixeren (schroef de liggende balk op t vloertje) dan kan je gewoon een lade maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/564d4LnipIy7ocDQ85N3TEaJmPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSh14ciwk3NVbvtg68uYt61Y.jpg?f=fotoalbum_large
Dan onderlangs verbinden met voorste staanders.klaar. desnoods maak je er een 8 van (extra staander in t midden.)
Kan je onderlangs de lade-rails monteren.
Weinig foto's van gisteren, maar weer lekker staan koken op de braai met @Cartman! : gebakken tijm aardappeltjes en gebakken paparika aardappeltjes uit de skillet, een zeer dikke côte de boeuf en flinke tonijn steaks gemarineerd in een saus van oa soja.
Als toetje Dutch baby's, gemaakt in de la van de braai.

[Afbeelding][Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Laatst online: 14-09 20:48
copykat schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:05:
[...]

Dan onderlangs verbinden met voorste staanders.klaar. desnoods maak je er een 8 van (extra staander in t midden.)
Kan je onderlangs de lade-rails monteren.

[...]
Idd. Als je er een 8 van maakt + een balk aan de voorkant maakt ter ondersteuning van de 18mm plaat. Dan moet je er volgens mij zijn. Die plaat wil je extra stabiel hebben dat voegen niet gaan scheuren.
Dan heb je ook ruimte om een lade te maken als je dat nog wilt.

In de bouw hebben ze 18mm platen op balken liggen die 60cm (hart op hart) van elkaar liggen en daar kunnen we gewoon overheen lopen. Dan moet dit ook kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Loft op 16-05-2021 12:31 ]

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dank voor de tips, maar de paal onder in het midden zit er al :P
Achter ook nog 2 extra paaltjes geplaatst.

Er komen geen balkjes van voor naar achter tussen de staanders, want ik wil het sowieso nog dicht maken met een plank, zelfde effect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Deze hangt sinds een half uur en odanks dat het niet extree degelijk spul is heb ik het aangedurfd 2x RVS halve grill, 2x gietijzer half en 1x halve deflector erin te hangen.

moet nog de andere deflector, een hele deflector, een frame voor deflector en een eggspander opgeborgen worden. Nest utility rack staat bij mijn leverancier, die ga ik er van de week wel op klussen. Eindelijk beetje opgeruimd.

ik overweeg ook een zak goedkope houtskool te kopen om alles keer goed schoon te branden. Iemand suggesties? ;)

Heb voor de goede houtskool even een bestelling binnen gehad:

3x 9kg BGE houtskool
3x 10kg ECHT professional
3x 10kg ECHT expert
1x 10kg ECHT marabu

Ik gebruikte altijd die ECHT professional, werkt net zo lekker als die BGE houtskool zonder de onzinnige premium te betalen. Alleen even denken hoe dit slim op te slaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:21

Dennis1812

Amateur prutser

Netjes, hier 2x gietijzer en 2x deflector en 1 halve RVS. Andere halve rvs ligt gewoon in de kamado.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJoPWYmTO8SqAsP39gwqGWRhCzY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ClevSfQ5dJqyw9NNLpEnYxXH.jpg?f=fotoalbum_large

Die gebruik ik voor houtskool opslag.
qua goedkoop om schoon te branden misschien Fireup. Vaak in de aanbieding bij de Karwei.

Van die grote blauwe voedertonnen is ook een idee. Blijft het ook droog.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis1812 op 16-05-2021 16:43 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dennis1812 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:42:
Netjes, hier 2x gietijzer en 2x deflector en 1 halve RVS. Andere halve rvs ligt gewoon in de kamado.
[Afbeelding]

Die gebruik ik voor houtskool opslag.
qua goedkoop om schoon te branden misschien Fireup. Vaak in de aanbieding bij de Karwei.

Van die grote blauwe voedertonnen is ook een idee. Blijft het ook droog.
ja de zak die open is gaat altijd in een grote hornbachdoos, zodat ik beetje indruk heb wat ik aan formaat in de bak heb. Punt is wel dat 100kg houtskool niet echt handig in dozen past :+. Het staat nu achter een schuurtje tussen 3 muren onder een 3 meter lang afdak. Denk ik eigenlijk wel prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Boudewijn op 16-05-2021 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dichte zakken/dozen gaan hier naar zolder tot ze open gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dennis1812 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:44:
Dichte zakken/dozen gaan hier naar zolder tot ze open gaan.
Mja met 100kg aan spul, waar ook nog wat gruis uit zal komen denk ik niet dat ik vrienden maak bij de baasvrouw :+ > denk dat ik het lekker laat staan, in principe staat het droog.

[ Voor 10% gewijzigd door Boudewijn op 16-05-2021 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dan zou ik me er inderdaad geen zorgen om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Cass Casey schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:53:
Snap ik helemaal.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Het is natuurlijk aan een tweaker eigen om alles zoveel mogelijk in detail te bespreken maar soms is het gewoon beter om een vuistregel te geven.

Alles onder de 300 euro -> koop een kettle (weber) als je houtskool wilt doen, anders de goedkoopste gas die aan je grootte eis voldoet.

Tussen de 500 en 700 euro -> Deze prijsrange is eigenlijk een deadzone, hier is het noch vis noch vlees.
Spaar door of wacht tot einde seizoen voor deals af te sluiten.

Vanaf de 1000 euro, dan denk ik wel dat je zelf voldoende huiswerk heb gedaan ;)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

En reserveer aub geld voor accesoires :). Dat vergeten veel mensen ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Boudewijn schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:40:
[...]

Deze hangt sinds een half uur en odanks dat het niet extree degelijk spul is heb ik het aangedurfd 2x RVS halve grill, 2x gietijzer half en 1x halve deflector erin te hangen.

moet nog de andere deflector, een hele deflector, een frame voor deflector en een eggspander opgeborgen worden. Nest utility rack staat bij mijn leverancier, die ga ik er van de week wel op klussen. Eindelijk beetje opgeruimd.

ik overweeg ook een zak goedkope houtskool te kopen om alles keer goed schoon te branden. Iemand suggesties? ;)
Elke tuincentrum houtskool eigen merk?
Heb voor de goede houtskool even een bestelling binnen gehad:

3x 9kg BGE houtskool
3x 10kg ECHT professional
3x 10kg ECHT expert
1x 10kg ECHT marabu

Ik gebruikte altijd die ECHT professional, werkt net zo lekker als die BGE houtskool zonder de onzinnige premium te betalen. Alleen even denken hoe dit slim op te slaan :+
Eh 97kg houtskool? (3kg verpakkingsmateriaal) Aanbieding en gratis leveren tot in je tuin op elke plek die je aanwijst?
Hoelang denk je daarmee te doen? Misschien hierin opslaan? Stapelbaar.
https://www.witgoedhandel-dezwaan.nl/plastic-ton/

Vast bij jullie ook wel een leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

copykat schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:57:
[...]

Elke tuincentrum houtskool eigen merk?
Hmm ja ik gebruik dus nooit cheapass houtskool :+. Ik ga maar eens kijken en ruiken, geen zin in dieselucht in mijn kamado. (hallo black ranch!)
Eh 97kg houtskool? (3kg verpakkingsmateriaal) Aanbieding en gratis leveren tot in je tuin op elke plek die je aanwijst?
Zeker, werd keurig neergezet. Prima service bij big green egg professional :). Hij kwam het gewoon netjes brengen en ik kreeg een goede deal omdat wat meer bestel dan de meeste mensen :+.
Hoelang denk je daarmee te doen?
Klein jaar. Dit heb ik er in ongeveer 9 maanden doorheen gefikt vorig jaar. Ik barbecue soms wat vaker.
Misschien hierin opslaan? Stapelbaar.

Hmm ja dat is wellicht een idee. Ik kijk gewoon eens hoe het zich houdt achter het schuurtje. Als de boel nat wordt ga ik dat soort oplossingen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik dacht dat ik een grootverbruiker was met 70/80kg per jaar 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 11:02
copykat schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:57:
Misschien hierin opslaan? Stapelbaar.

Ik heb zulke tonnen, maar dan van 30 liter, voor mijn houtpellets. Echt ideaal, want die kunnen nog veel slechter tegen vocht dan houtskool. Zo blijft het gewoon droog en kan die tonnen makkelijk wegzetten.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mijn houtskool gaat ook in die blauwe tonnen.
De 2 webers gaan weg voor een kamado, dus ik weet even niet hoe mijn gebruik zal zijn. Ik wil ook nog wel eens houtskool gebruiken op de braai, om het tempo er even in te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

die dozen van houtskool.nl zijn met twee plasticzakken enigzins vocht werend.
dus voorlopig is zo'n ton overkill voor mijn gebruik. Maar t zijn de beste optie voor hygrostatische spullen als houtskool.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jan_V
Ik had natuurlijk een vervangende BBQ nodig.
Afgelopen weekend eentje opgehaald. Nu nog even wachten dat het vlees binnen komt en dan kan ik hem proberen.
Afbeeldingslocatie: https://db5pap001files.storage.live.com/y4ms7gUo3AlNDLZGZaqrjZC1V1GYjv1wKy2K5limeLOJjEyVq96CbuiBDspVh8pl-tI1UG2JZplDJHJuG_AkTFakWUO9V9kdkTY4ekuxOJK3lgG8VNDESXLLbAdVX_U6fmOBjB8CiRU5olLTg36JpZupT01emNIJrfIM287226deT0?width=480&height=640&cropmode=none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

Afgelopen weekend eindelijk in het bezit van de bastard 2021, nu merk ik dat de gril redelijk instabiel op de fire ring ligt, zie bijgevoegd filmpje.

[YouTube: VID 20210517 204554]

Daarbij viel me ook op dat de fire ring niet exact met de naden aansluit op de firebox (zie foto's), is dit normaal en moet de opening precies boven elkaar of juist niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwPXDm8r2Fk5rTacPoEG3x18rZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EX02X2dYPeYVLj3UtxYakH6j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z8AIyoal1TjWnwbR5KF0YT_TyQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iI1ZJuVvz8OchSFOo15F7pEx.jpg?f=fotoalbum_large

Laatste dingetje, ik heb een regenhoes, nu na 1 dag buiten incl hoes merkte ik dat de gietijzeren top al roest verschijnselen optreed, mag dit al zo snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

donvalentino schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:22:
Afgelopen weekend eindelijk in het bezit van de bastard 2021, nu merk ik dat de gril redelijk instabiel op de fire ring ligt, zie bijgevoegd filmpje.

Daarbij viel me ook op dat de fire ring niet exact met de naden aansluit op de firebox (zie foto's), is dit normaal en moet de opening precies boven elkaar of juist niet?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Laatste dingetje, ik heb een regenhoes, nu na 1 dag buiten incl hoes merkte ik dat de gietijzeren top al roest verschijnselen optreed, mag dit al zo snel?
Gietijzer roest. na een paar keer gebruik zal je bovenkapje wat vettig worden en veel minder roesten.
Roosters roesten ook helaas, ik leg ze vaak verroest op de BBQ en borstel ze even af met een staalborstel. Ruim voor het eten erop gaat. Daarna brandt het wel verder schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:29
donvalentino schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:22:

Dat lijkt me niet de bedoeling nee. Dat is bij mijn Bastard iig niet zo.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb ik bij mijn Bastard niet zo op gelet moet je ik eerlijk bekennen. Zal binnenkort nog eens kijken. Het is me bij het in elkaar zetten iig niet zo opgevallen.
Heb je de top ingebakken of hoeft dat niet meer bij de 2021 versie? Het lijkt mij na 1 dag ook redelijk vlot om al roest te hebben. Dat proces heeft langer dan 1 dag nodig namelijk. Mogelijk zat de roest er al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

goldcard schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:50:
[...]

Dat lijkt me niet de bedoeling nee. Dat is bij mijn Bastard iig niet zo.

[...]

Heb ik bij mijn Bastard niet zo op gelet moet je ik eerlijk bekennen. Zal binnenkort nog eens kijken. Het is me bij het in elkaar zetten iig niet zo opgevallen.

[...]

Heb je de top ingebakken of hoeft dat niet meer bij de 2021 versie? Het lijkt mij na 1 dag ook redelijk vlot om al roest te hebben. Dat proces heeft langer dan 1 dag nodig namelijk. Mogelijk zat de roest er al?
Bedankt voor je reacties, betreft dat top inbakken, dat stond niet specifiek vermeld in het boekje/ filmpje die erbij zat, bij jou eerdere versie wel?
Zal hem zo eens goed aanzetten en kijken of door het vet dit minder wordt.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hij staat!!
Onder de verhoging heb ik nu een klep gemaakt, met een kettinkje om te voorkomen dat deze te ver openklapt en op de grond klettert. Magneetjes houden de klep dicht.
Ongetwijfeld totaal niet nodig, maar gezien het gewicht en de huge size van dat ding ga ik misschien toch nog wat extra paaltjes vooraan plaatsen :P

Ik moet alleen nog een nieuw werkblad hale voor boven het linker en rechte gedeelte. Voor de foto maar even wat planken opgelegd.
Erg blij met de upgrade <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAYbwBm0B4-GrlKXajLREcRQlb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TtknGzgUJVpaH1T7i26yTp4I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De top moet je idd als een skillet behandelen : vet maken en inbranden.
Ik heb geen last van een wiebelend rooster.
De naden van de rind en de box zijn niet 100% gelijk, maar dat boeit ook niet zo heel veel.

Zet je platesetterhouder (dus het stuk RVS, niet je halve maantjes) op een vlakke ondergrond? wiebelt deze nog steeds, dan is 'ie niet recht. Wiebelt hij niet dan zit het in je vuurring.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ozzie
Koffie schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:11:
Hij staat!!
Onder de verhoging heb ik nu een klep gemaakt, met een kettinkje om te voorkomen dat deze te ver openklapt en op de grond klettert. Magneetjes houden de klep dicht.
Ongetwijfeld totaal niet nodig, maar gezien het gewicht en de huge size van dat ding ga ik misschien toch nog wat extra paaltjes vooraan plaatsen :P

Ik moet alleen nog een nieuw werkblad hale voor boven het linker en rechte gedeelte. Voor de foto maar even wat planken opgelegd.

[Afbeelding]
Ziet er goed uit :)

Ik wil ook aan mijn buitenkeuken beginnen! Maar heb eerst nog een ander projectje om af te ronden...

Kippenhok aan het bouwen en als die af is mag ik van mijn vrouw aan de buitenkeuken beginnen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQ71fz7EvjZwqjdHz9xs8Gj021o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/twlsK6CgLsAi9QCEfaRwWH36.jpg?f=fotoalbum_large

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:11
Ozzie schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:17:
[...]

Ik wil ook aan mijn buitenkeuken beginnen! Maar heb eerst nog een ander projectje om af te ronden...

Kippenhok aan het bouwen en als die af is mag ik van mijn vrouw aan de buitenkeuken beginnen :)
[Afbeelding]
En terecht, eerst zorgen voor verse kippetjes voordat je verder gaat om deze te kunnen braaien.. :D :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
jbdeiman schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:26:
[...]

En terecht, eerst zorgen voor verse kippetjes voordat je verder gaat om deze te kunnen braaien.. :D :+
Dat zei ik ook tegen mijn vrouw, maar dat werd me niet helemaal in dank afgenomen :)
Dus voorlopig alleen maar verse eieren, ook lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loft
  • Laatst online: 14-09 20:48
Koffie schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:11:
Hij staat!!

Mooie stap!

Kun je het blad, dat nu rechts ligt, naar links brengen??
En dan 1 nieuw blad rechts leggen. Dan hebben je minder naden, wel zo mooi/praktisch, denk ik. ? :z

Altijd mooi deze klus projecten (y)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Ozzie schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:17:
[...]

[Afbeelding]
Kippen in een woonwijk, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Loft schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:24:
[...]

Mooie stap!

Kun je het blad, dat nu rechts ligt, naar links brengen??
En dan 1 nieuw blad rechts leggen. Dan hebben je minder naden, wel zo mooi/praktisch, denk ik. ? :z

Altijd mooi deze klus projecten (y)
Scherp gezien. Is iig het overweg waard :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Koffie schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:27:
[...]

Scherp gezien. Is iig het overweg waard :Y)
Hout is goud op dit moment dus zo min mogelijk kopen is de eerste besparing.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

copykat schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:02:
[...]

Hout is goud op dit moment dus zo min mogelijk kopen is de eerste besparing.
:)
Helaas gaat die vlieger voor mij niet op :/
De diepte van het blad is 80 cm, de dikte is 26 mm. De enige uit deze lijn met die diepte en dikte is 2 meter lang.
Linksom rechtsom moet ik dus hetzelfde blad kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Mad Marty schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:54:
Is dat wat, die Lokkii van de AH? Ik ben net verhuisd en heb eindelijk ruimte buiten voor een BBQ. Zo'n mooie keramische lijkt me wel wat om uit te proberen, maar ik wil niet meteen €500 of meer stukslaan :)
Het ziet er ongeveer hetzelfde uit als alle andere. Prima dingetje om mee te testen. Ik heb zo'n zelfde, 3 jaar terug voor 50 euro bij de lidl (speciale actie). Wekelijks gebruikt, altijd buiten gestaan, vilt begint los te laten. Voor de rest ziet er hij er prima uit. Kan 300 graden halen, past 1 entrecote op of 1 kilo pulled pork.
Al met al, prima startertje. Als je daarna verder gaat kijken zou ik wat langer sparen en dan kijken naar de 800 euro of meer, tenminste dat ben ik nu aan het doen :+

Als je er een gietijzeren pannetje in koopt kan je ook nog prima indirect mee doen. Beetje zoeken in dit topic en dan kom je er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik ga vanmiddag Iberico spareribs maken, heb een doos van 5 kg van de sligro. Vorige keer dat ik ze maakte vond ik ze erg droog en ook niet bijzonder smaakvol, wat voor bereidingswijze (en tijden) raden jullie aan? Ze zijn erg dun bevleesd en ik wil graag die specifieke Iberico smaak proeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Koehandelaar schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:37:
Ik ga vanmiddag Iberico spareribs maken, heb een doos van 5 kg van de sligro. Vorige keer dat ik ze maakte vond ik ze erg droog en ook niet bijzonder smaakvol, wat voor bereidingswijze (en tijden) raden jullie aan? Ze zijn erg dun bevleesd en ik wil graag die specifieke Iberico smaak proeven.
2-1,5-0.5 is genoeg

maar hot and fast kan ook prima

https://www.bbq-nl.com/snelle-spareribs/

Weet overigens niet wat je verwacht van "Iberico smaak", maar ik denk dat je dat gauw overschat ;)

[ Voor 17% gewijzigd door 418O2 op 19-05-2021 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Als je de echte iberico smaak wil proeven zou ik ook alleen peper/zout gebruiken geen rubs met allerlei kruiden. Maar ik hou juist van lekker veel kruiden dus zou het nooit zo doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 06:51

Ghosty J

Asus

Hallo, ik lees af en toe mee in dit topic.
Nu heb ik van de Welkoop een kortingscode liggen van 20%. die wil ik misschien wel inzetten op een Grizzly Grills Kamado Elite Large - Houtskoolbarbecue - ø46 cm.

Wat mij in eerste instantie opviel als ik een Black bastard vergelijk met de deelbare platesetter is deze bij de Grizzly iets dunner lijkt.
Maar een ander voordeel lijkt mij is dat je de deksel goed kan sluiten met een sluiting.

Ik ben maar een beginnende BBQ man, heb 1x op een Green Egg mogen BBQen. en dat beviel prima.
Nu wil ik eens de stap zetten om met een Kamado BBQ te gaan beginnen.

Als ik deze review lees dan is de bbq van Grizzly bijna een Green Egg ;-)
https://www.justforkoks.n...rills-medium-kamado-2021/

Zijn er nog meer punten waar ik op moet letten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Ghosty J schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:06:
Nu heb ik van de Welkoop een kortingscode liggen van 20%. die wil ik misschien wel inzetten op een Grizzly Grills Kamado Elite Large - Houtskoolbarbecue - ø46 cm.

Wat mij in eerste instantie opviel als ik een Black bastard vergelijk met de deelbare platesetter is deze bij de Grizzly iets dunner lijkt.
Maar een ander voordeel lijkt mij is dat je de deksel goed kan sluiten met een sluiting.

Ik ben maar een beginnende BBQ man, heb 1x op een Green Egg mogen BBQen. en dat beviel prima.

Nou heb ik zelf geen Kamado, maar de algemene tendens in dit topic is dat het niet zoveel uitmaakt welke kamado je heb alleen bij de Premium merken (BGE, Kamado Joe) zijn de metalen onderdelen (sluiting, lucht openingen, standaard) iets beter uitgevoerd dan bij de goedkopere merken.

Ook passen de diverse accessoires wat beter, maar dat is bij Grizzly volgens mij ook behoorlijk goed op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
copykat schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:34:
[...]

gevonden: alleen t plaatje maar je kan een onderstel met een RVSbovenplaat bestellen.
https://www.ikea.com/be/n...roestvrij-staal-60233313/

PS, ik vind die https://www.ikea.com/nl/n...oestvrij-staal-s29390107/ een topdeal. wieltjes er onder en klaar. (best is denk ik een frame te maken van hard hout en tussen de poten te schroeven.) deze: https://www.hornbach.nl/s...-rem/6644756/artikel.html

top voor buiten die grilskar:
Open kast keukeneiland
Bovenblad:roestvrij staal
Poot/ Plank/ Bovenlijst/ Console:Verzinkt staal, Poederlak op polyesterbasis
Deur/zijpanelen/achterwand
Verzinkt staal, Poederlak op polyesterbasis
Het is alweer een tijdje terug dat we het hierover hadden, maar tot op heden is hij niet meer op voorraad gekomen :|

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ozzie schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:50:
Als je de echte iberico smaak wil proeven zou ik ook alleen peper/zout gebruiken geen rubs met allerlei kruiden. Maar ik hou juist van lekker veel kruiden dus zou het nooit zo doen :)
Ga ik dat eens doen. Uurtje of twee er op schat ik in, vorige keer had ik 3-1,5-0,5 geprobeerd maar waren ze echt uitgedroogd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
Koehandelaar schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:07:
[...]

Ga ik dat eens doen. Uurtje of twee er op schat ik in, vorige keer had ik 3-1,5-0,5 geprobeerd maar waren ze echt uitgedroogd.
Ik vind sowieso een uur of half uur aan het eind veel te lang. Ik doe 10-15 minuten en alleen omdat ik ze insmeer met saus. Eventjes erop zodat de saus goed vast erop zit en klaar.

Ik doe ze meestal 2 a 2.5 uur erop. Dan inpakken en na een uur meten en voelen. Als ze dan goed zijn nog eventjes terug erop ingesmeerd met saus.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 07:30
Met hemelvaart Nasi gemaakt op de BGE.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2t775eFkkmB1sT2Xi590rN-xF8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vLMOoDAm6LvfzhR6bo5b6Ha6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dTnurAR2GVGg30DnaF7Xyaicb0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ElgusSo8xrrBs8x1zzxHObV8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mg_12s4DwEtLSMipx-XLyrmvVDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ff6JHpYbpycifW8BEkNLYsH9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuZyjSXb8Gmc2szpUh4eWZML31U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bo1Z2CqWwbojkOJ7JwHavnwu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/avMCGh6fURzTCvaShkj9Vjj0dwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZz3u65mmpi7LHBffphqvlY7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KfTb3SsqjrDuBtN_Hrwb6jGOq-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XDGso878ZLcAxe6Bf3ENX9k6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3CUEIKOk7DV0rwOiccpaudRWUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DLwxnfvqwh2j9MRQafcYSquO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jfNJNPCk9BptG1p2qqzT-cC8Cd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1515yMpwOdRUQ9oXQ4o3w89b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GNQSy77sL432aHAx4aIf_dSHgAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mGCHUyoUu3oLdpwNSq9WEEsM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTOxt39BJr8lGe67pLp64vapveI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LN3Wjl39jDMuXrbMibf3pMcB.jpg?f=fotoalbum_large

Was erg smakelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ozzie schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:11:
[...]

Ik vind sowieso een uur of half uur aan het eind veel te lang. Ik doe 10-15 minuten en alleen omdat ik ze insmeer met saus. Eventjes erop zodat de saus goed vast erop zit en klaar.
Die laatste hoeft idd niet zo lang, maar dat ligt er ook een beetje aan hoe nat ze uit de vorige fase komen en hoe heet je q is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

418O2 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:33:
[...]

Kippen in een woonwijk, succes!
Onze buren een paar huizen verderop hebben dat ook.. ik heb er geen problemen mee, af en toe hoor je ze maar niet hinderlijk..
En we krijgen soms gratis eieren van ze :)

In de bylaws van mijn huis staat er expliciet dat kippen (en caravans :P ) niet mogen.. dus voor ons geen verse eitjes..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Ik heb de laatste keer gewoon 3-2-1 aangehouden. Was de eerste keer ook voor me. Voor mij waren ze echt perfect. Waren van de Sligro met best veel vlees erop, scheelt ook wel denk ik.
Alles ook op 100 graden. Als je naar 110 of 120 gaat kan het korter natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
ToolkiT schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:23:
[...]

Onze buren een paar huizen verderop hebben dat ook.. ik heb er geen problemen mee, af en toe hoor je ze maar niet hinderlijk..
En we krijgen soms gratis eieren van ze :)

In de bylaws van mijn huis staat er expliciet dat kippen (en caravans :P ) niet mogen.. dus voor ons geen verse eitjes..
Naast bomen en schuttingen is dit een goeie voor de rijdende rechter :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
418O2 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:26:
[...]

Naast bomen en schuttingen is dit een goeie voor de rijdende rechter :)
Allemaal off-topic, maar:

Ik ken genoeg mensen met kippen en dat gaat prima. Bovendien gaat het om 4 (kriel)kippen in een lekker ruim hok. Het mag hier in de gemeente gewoon en in een woonwijk/rijtjeshuis heb je nou eenmaal geluid van de buren in de omgeving. De buren verderop zitten vrijwel altijd in hun tuin en hoor ik altijd praten, de buren een paar huizen verderop hebben een tweeling van net 18 die regelmatig een feestje gaven (voor covid) en zo zijn er diverse mensen die 'overlast' veroorzaken.

Ik heb er geen last van, het hoort er gewoon bij als je dicht op elkaar woont.

Bovendien zijn de huizen hier echt super goed geïsoleerd dus als je binnen zit hoor je niks van buiten, geen muziek, geen pratende mensen en zeker geen kippen.

We gaan het meemaken, tot nu toe zijn de reacties van de diverse buren (naast ons, daarnaast en 3 huizen verder) enthousiast dus ik maak me weinig zorgen.

Er zijn ook hele volksstammen die er niet tegen kunnen als de buurman aan het barbecueën is ;)

Ik maak me zelf meer zorgen om de overlast die ik veroorzaak met klussen want ben afgelopen 4 weekenden elke dag aan het zagen geweest en dat is nogal een tyfus herrie. Maar het grootste deel daarvan is nu gelukkig klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

LAD93 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:30:
[...]

Het is alweer een tijdje terug dat we het hierover hadden, maar tot op heden is hij niet meer op voorraad gekomen :|
Covid oid.
Ik heb een mail me als opvoorraad aangemaakt en wacht rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
copykat schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:51:
[...]

Covid oid.
Ik heb een mail me als opvoorraad aangemaakt en wacht rustig af.
Same here.. happy waiting :+

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:28
Dat zijn idd mooie kasten voor buiten, ook de varianten met een spoelbak erin spreken me wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 12:33
Jammer dat die kasten niet op voorraad zijn. Ik ga dan toch maar voor deze:
https://www.bol.com/nl/p/...ntraciet/9200000055995906

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/mQyEOMmPPKWO/550x550.jpg

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Die is fijn inderdaad. Heb ik ook staan.
In elkaar zetten gaat soms met t nodige geweld. Maar daarna een heerlijk ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

De Sligro heeft rib fingers in de aanbieding, wellicht haal ik een paar kilo om te bereiden en dan gevacumeerd in te vriezen voor later. Ligt er een beetje aan hoe het weer is dit weekend :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 15-09 16:09
Extigo schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:42:
Jammer dat die kasten niet op voorraad zijn. Ik ga dan toch maar voor deze:
https://www.bol.com/nl/p/...ntraciet/9200000055995906

[Afbeelding]
Die ziet er ook mooi uit!
Wel wat duurder dan die Grillskär van Ikea, maar ook groter en de kastjes lijken beter te sluiten. Kan je dus (denk ik) ook gewoon je extra roosters, accessoires, brikettenstarters etc. in opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Jorizzz schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:59:
[...]

Wel wat duurder dan die Grillskär van Ikea, maar ook groter en de kastjes lijken beter te sluiten. Kan je dus (denk ik) ook gewoon je extra roosters, accessoires, brikettenstarters etc. in opslaan?
Dat is wel mijn intentie. Op verschillende plaatjes zie ik dat men er 6 flessen water bijvoorbeeld in hebben staan, dus qua gewicht lijkt hij wel wat aan te kunnen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Jorizzz schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:59:
[...]

Ik heb mijn roosters aan een rek hangen.
Maar mijn voorraad gietijzeren pannen zit wel in dat kastje. Evenals een deel van de open zakken rookhout. Kan best wat hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:02
Al geplaatst in het WGA topic maar ik wou jullie dit niet onthouden. O-)
Ali thermometer gemonteerd op de WGA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8T2w7kHUym6kj7ZmFU20Gvi3mM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ERLuKWPsMHiQklMKYiTWyGne.jpg?f=fotoalbum_large
Best een grote stap om in je redelijk nieuwe Weber te gaan boren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:31

PnD

like in Pinda ^_^

Gummiebeer schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:51:
Al geplaatst in het WGA topic maar ik wou jullie dit niet onthouden. O-)
Ali thermometer gemonteerd op de WGA
[Afbeelding]
Best een grote stap om in je redelijk nieuwe Weber te gaan boren :D
Cool, zo'n WGA gaat er bij mij ook nog eens bij komen. Even een sateetje afgrillen op de grizzly large is niet het meest praktisch vind ik.

Even mijn Cobb bbq slijten, anders krijg ik het de vrouw niet verkocht 😑😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Dat zijn vaak de details waarop de prijsverschillen kunnen worden verklaard.
Hoeft niet meteen een probleem te zijn, kijk naar de post over de wiebelige bastard rooster. Dikker is niet meteen beter.

Het is reverse thinking.
wat is mn budget?
Wat wil ik er mee kunnen?
Hoeveel mensen moet ik eten geven in een sessie?
Wat zijn de prijsverschillen als ik ze met alle accessoires gelijk maak?
Hier uit komt een groep kamado's die je aanspreken.
400-500 euro? alles boven de compact (16 inch) is zoiezo geen goede kwaliteit. (t werkt en zal het best lang uit houden maar valt niet onder de kwaliteitsproducten.)
600-1000 euro? goede mediums (18 inch) en redelijk goede larges (21inch) maar geen uitgebreide accessiores er bij. Dan is 1000-1300 eerder de richtprijs voor een large.
1200-x000? de Grote Merken.

Er zijn zoveel merken en submerken van merken dat even melden dat is goed genoeg of dat is troep of dat is top bijna onmogelijk is geworden omdat reviews heel vaak een vrij korte ervaring is met een product.
en de duurdere merken laten juist met langdurig gebruik hun klasse zien.

Grizzly Grill? heeft meer updates innovatie laten zien dan de Grill Guru branding.
slechter? geen idee. Als hun topmerk, Bastard, innoveert en de oude onderdelen in hun andere merken (GRizzlyGRill en Grill Guru) komen te zitten is het dan slecht?
Kijk naar Kamado Joe en Masterbuild. De KJ classic heeft een Masterbuild batch gekregen.
(Of de materialen niet veranderd zijn/ lagere kwaliteitsnormering gekregen heeft tijdens die rebranding weten we niet. (wel dat KJ spullen in de MB passen. Dus als je KJ spul koopt is het goede kwaliteit.))

De Grizzly Grill elite 2021 is aantrekkelijk geprijsd en redelijk compleet geleverd.
Zal vast prima werken en je langdurig plezier geven. Als er wat stuk gaat is 200F de fabrikant die in principe nog lang in Nederland zal zijn. (tis geen popupstore zoals de tuincentrum kamado's met eigenmerk namen)
Dus vanuit die gedachtengang kan het je keuze zijn.
Kijk ook even naar de GrillBill en de Masterbuild
Of de classics van de betere merken. (ouder in innovatie niveau maar wel van A-kwaliteit materiaal.)

RVS type markering van de roosters en frames is ook een indicatie.
https://www.rvsblog.nl/het-verschil-tussen-rvs304-en-rvs316/

succes.
:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Ozzie schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:50:
Is hier ook recept voor, om spareribs lekker, maar wel zo naturel mogelijk te houden? Ben zelf een beetje bang dat je het al snel te droog maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
DoeEensGek schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:13:
[...]

Is hier ook recept voor, om spareribs lekker, maar wel zo naturel mogelijk te houden? Ben zelf een beetje bang dat je het al snel te droog maakt.
Van peper en zout word het toch niet droog? Zoals ik al zei hou ik zelf juist van spareribs met lekker veel rub, maar als ik het zo naturel mogelijk zo doen zou ik denk ik peper/zout/knoflook erover strooien en dan gewoon hetzelfde aanhouden als normaal:
bbq op 115 graden
2 a 2.5 uur erop, als je denkt dat ze uitdrogen eventueel beetje water (ik doe een mix van appelsap/appelcider azijn/water) eroverheen spuiten
Inpakken, eventueel met een beetje roomboter, en nog een uur erop tot de kerntemperatuur 95-98 graden is en dan zijn ze in feite klaar.

Ik laat ze dan altijd eventjes rusten en daarna smeer ik ze in met saus en leg ze 10-20 minuten terug. Die stap kan je ook overslaan, of zonder saus terugleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Iemand die deze heeft om zijn bbq aan te steken?
https://www.amazon.nl/CFH...id=pla-780217010331&psc=1
of is een verfbrander net zo effectief

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Voor zo neutraal mogelijk:
Mosterd (voor t plakken en de smaak), zout, (Cheyenne)peper, knoflookpoeder.
fase 2 appelsap/ahornsiroop en boter
fase 3 aflakken naar smaak. of alleen laten opdrogen vd de bark.

Dat droog worden: een bakje water onder de ribs bij fase 1 tijdens t "roken" zou dat voldoende helpen?
(houd je rooster ook meteen beter op 100 graden door verdamping)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
BakkerBolletje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:54:
Ik gebruik inderdaad een verfbrander voor het aansteken. Was 12 euro bij de Action geloof ik. Maar voor 20 euro een dedicated product halen is ook niet duur natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Ik ben vorige maand jarig geweest en heb als kadotip een brander doorgegeven van 100+ euro :)
Mijn schoonvader heeft die gekocht. Heb hem nog niet gezien ivm corona, maar het had dus ook wel wat goedkoper gekund :X 8)7

Wil hem ook gebruiken om roosters schoon te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Heb hem besteld, zal me bevindingen wel terugkoppelen.
Ben benieuwd of het beter gaat dan een starter

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:40

Hoe bedoel je, je hebt een kortingscode liggen? Is die universeel inzetbaar? Ik ben namelijk ook nog zoekende _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:45
BakkerBolletje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:54:
Dit lijkt me een replica van een Looft LIghter.
Daar heb ik veel goede verhalen over gehoord.
ik gebruik zelf een onkruidbrander op gas, vanwege de mobiliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnDehing
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik gebruik die ‘looflighter’ van Amazon al een tijdje en hij bevalt goed. Geen probleem om ook het harde houtskool aan te krijgen…

[ Voor 59% gewijzigd door MartijnDehing op 20-05-2021 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Gewoon even een vraagje.
Gebruikt die looflighter niet zoveel stroom dat een zakje aanmaakwokkels goedkoper is?
(los vd aanschafprijs?)
Dus dat is dan niet de reden om aanteschaffen.
Gemak?
Verlengsnoer pakken , uitrollen, looflighter er in, aansteken, x minuten vasthouden in de richting vd kolen, af laten koelen ondertussen verlengsnoer oprollen en opbergen looflighter opbergen...
Vs 1 of 2 wokkels in je kolen duwen, aansteken en even wachten of je spulllen klaarleggen.
🤔
Ok zakje wokkels kan eens op zijn. Stukje vuren hout , zakmes => wat snijsel maken en je kan weer verder. Duurt langer geef ik toe maar je moet toegeven dat t vroeger de manier was om fikkie te steken.
Dus t moet een kijk mij eens met mn burntool zijn...😁

Of mis ik iets?

(Niet dat ik het verkeerd vind of zo, probeer gewoon te kijken wat nou de clue is van zo'n ding.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
copykat schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:33:
Gewoon even een vraagje.
Gebruikt die looflighter niet zoveel stroom dat een zakje aanmaakwokkels goedkoper is?
(los vd aanschafprijs?)
Gemak?
Verlengsnoer pakken , uitrollen, looflighter er in, aansteken, x minuten vasthouden in de richting vd kolen, af laten koelen ondertussen verlengsnoer oprollen en opbergen looflighter opbergen...
Vs 1 of 2 wokkels in je kolen duwen, aansteken en even wachten of je spulllen klaarleggen.
🤔
Ok zakje wokkels kan eens op zijn. Stukje vuren hout , zakmes => wat snijsel maken en je kan weer verder. Duurt langer geef ik toe maar je moet toegeven dat t vroeger de manier was om fikkie te steken.

Of mis ik iets?

(Niet dat ik het verkeerd vind of zo, probeer gewoon te kijken wat nou de clue is van zo'n ding.)
De looftlighter is 1800W. Het aansteken van de BBQ duurt 3 minuten. Het aansteken in kWh kost dus 90 Wh per keer.

De prijs van een zakje wokkels (80 stuks) is 9 euro en kan je dus 40x je BBQ aansteken.

Per keer aansteken kost het met wokkels dus 0,225 euro en met de looftlighter 0,0225 euro (dus een factor 10 minder).

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:39
Voor 20,28 (amazon DE & Prime) kon ik deze niet laten liggen. Tnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:29
Ozzie schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:37:
[...]

Allemaal off-topic, maar:

Ik ken genoeg mensen met kippen en dat gaat prima. Bovendien gaat het om 4 (kriel)kippen in een lekker ruim hok. Het mag hier in de gemeente gewoon en in een woonwijk/rijtjeshuis heb je nou eenmaal geluid van de buren in de omgeving. De buren verderop zitten vrijwel altijd in hun tuin en hoor ik altijd praten, de buren een paar huizen verderop hebben een tweeling van net 18 die regelmatig een feestje gaven (voor covid) en zo zijn er diverse mensen die 'overlast' veroorzaken.

Ik heb er geen last van, het hoort er gewoon bij als je dicht op elkaar woont.

Bovendien zijn de huizen hier echt super goed geïsoleerd dus als je binnen zit hoor je niks van buiten, geen muziek, geen pratende mensen en zeker geen kippen.

We gaan het meemaken, tot nu toe zijn de reacties van de diverse buren (naast ons, daarnaast en 3 huizen verder) enthousiast dus ik maak me weinig zorgen.

Er zijn ook hele volksstammen die er niet tegen kunnen als de buurman aan het barbecueën is ;)

Ik maak me zelf meer zorgen om de overlast die ik veroorzaak met klussen want ben afgelopen 4 weekenden elke dag aan het zagen geweest en dat is nogal een tyfus herrie. Maar het grootste deel daarvan is nu gelukkig klaar.
Wacht tot de warmte begint in de zomer. Met de warmte begint ook de geur.
Ik heb het meegemaakt, al hielden ze de hokken nog zo schoon. Ruiken ga je het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 21:49

CodeIT

Code IT

copykat schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:33:
Gewoon even een vraagje.
(los vd aanschafprijs?)
Gemak?
🤔

Of mis ik iets?

Ik heb stopcontacten gemaakt naast de plekken waar de kamado vaak staat. Even de looftlighter inpluggen, 1 á 2 minuutjes erin houden, temp regelen en ik kan binnen een minuut of 10 beginnen met bakken. Met wokkels duurde dit altijd aanzienlijk langer. Bovendien waren mijn wokkels altijd op leek het :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JayRune
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:52
Na lang twijfelen tussen een keramische barbecue (BGE, KJ) of een Weber Summit Charcoal toch besloten om de Weber Summit aan te schaffen. (Dit is wel het 'oude' model, wat wordt vervangen door de Summit Kamado. Echter een leuke deal kunnen maken op het showmodel bij het lokale tuincentrum).

De Weber Pulse 1000 kan nu dienen als barbecue voor ernaast (voor de groenten)!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNOew1bHhArmb0JuAfkzp-JoCAk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Hxolfxtbx7EFRbzhAXByMCSi.jpg?f=user_large.

Morgen aftrappen met bavette!
Pagina: 1 ... 153 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism