Vandaag begin gemaakt aan het verbouwen van de buitenkeuken. Ik zit voornamelijk nog in de meten, nadenken, nog een keer meten, vloeken, weeeeer meten, beseffen dat het niet kan, opnieuw denken en weer meten fase.
De douglas planken zijn gekocht, deze worden gebruikt voor de zijwanden en de achterwand.
Ook heb ik mooie tegels bij de gamma gescoord, deze komen op het plateau te liggen waar de kamado op komt te staan.
De bestaande constructie onder de huidige bbq's in de buitenkeuken is verwijderd.
Je moet er wat fantasie bij hebben, maar dit is hoe het gaat worden:
Linker en rechterdeur blijven op de bestaande plek.
De middelste deur gaat weg, maar zal wel hergebruikt worden om de onderkant van het plateau dicht te te maken (op de foto liggen daar voor het idee nu douglas planken voor).
Door de oude deur te hergebruiken is de voorkant meer 1 geheel ipv in het midden ineens nieuwe planken.
Onder het plateau wil ik een la maken, hier passen precies al mijn bakjes rookhout in
de zichtbare staander gaat uiteraard weg, en er komt geen werkblad bij de kamado. Er komt dus alleen werkblad boven de 2 deurtjes.
De tegel is 45x45
Het plateau is 70x70 dus ik zal 4 tegels moet gebruiken welke ik in zal moeten snijden. Het is helaas niet anders, maar 70x70 is nergens te vinden
Tijd voor een nieuwe sig..