Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 151 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Cass Casey schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:31:
Ik had gisteren al een heel stuk zitten schrijven voor @Figo112, maar aangezien dat o.a. een advies bevatte voor een bbq van dubbel tot triple zijn budget maar weer verwijderd. Maar aangezien er vandaag weer een bbq van het zesvoudige wordt genoemd, ga ik toch mijn relaas maar tikken.

@Figo112 , in mijn optiek zit je met je gekozen budget precies in een "net niet" prijsklasse. Ik bedoel: voor de helft van je budget kan je heel leuke bbq's kopen die hetzelfde, zo niet meer kunnen, dan de modellen die je genoemd hebt. Ik noem maar even een Weber Go Anywhere (op houtskool of gas). Zie ook: Het Weber Go Anywhere WGA BBQ Topic. Topding en véél betere kwaliteit en eventuele klantenservice dan dat Praxis ding.

Echter: ben je in de markt met het idee een bbq te kopen voor (spreekwoordelijk) de rest van je leven (lees: een goede, veelzijdige bbq die lang mee gaat), die ga je voor 300-400 euro niet vinden. Ik zou dan zelf kiezen voor bijvoorbeeld de Napoleon Rogue 425 RSB. Ja, de adviesprijs is veel hoger dan je budget, maar a) er zullen vast winkels eronder gaan zitten en b) kijk wat je ervoor krijgt: drie branders onder de grilplaat (dus ook indirect mogelijk), een zijbrander (voor sauzen bijv.), een achterbrander met rotisserie (kip, shoarma, vlees voor taco's el pastor, ik noem maar wat). En goede kwaliteit.

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou even doorsparen voor iets waar je langer plezier van gaat hebben, dan nu een bbq kopen en er van de zomer al spijt van hebben.

EDIT: lijkt erop dat de rotisserie een extra accessoire is. Nou ja, Koop je die er later een keer bij. Je hebt in elk geval een bbq die er geschikt voor is.
Ik ben me zelf ook aan het oriënteren voor de aanschaf van een gasbarbecue en ben wel gecharmeerd van de Burnhard Fred. https://www.burnhard.com/...keramische-brander-943735
Ik heb ze in dit topic nog niet voorbij zien komen, het lijkt me een compleet uitgevoerd model. Er zijn een heleboel accessoires voor te koop, bijvoorbeeld een rotisserie. Weliswaar geen achterbrander, wel een keramische brander. De reviews die ik heb gevonden en gezien zijn goed te spreken over de prijs/kwaliteit van de Burnhard Fred bbq's.
Zijn er gebruikers bekend met dit merk/model?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxQuXnGNINVSCehZvdhoQYB5rMI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TD3W6xlEbtmk4mT7AQLGeEdd.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Millert op 06-05-2021 10:04 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:41
Henkie_NtA schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:58:
[...]

Vriend van me heeft er 1 en heeft er al vrij snel (binnen een half jaar) meerdere issues mee. Veermechanisme van de klep is kapot, het knopje waarmee je die tube voor houtsnippers vastpakt is het schroefje dol van waardoor hij dat ding er nauwelijks meer uitkrijgt en er zitten al meerdere barsten in de binnenste schaal. Daarnaast is het oppakken van de issues door de winkel ook niet echt helemaal top. Met andere woorden, hij is er niet echt tevreden mee.
Ja datzelfde houtsnipper knopje/klepje was bij hem ook stuk. Nu jij het zegt herinner ik me het weer. Dat is zo te horen dus een standaard probleem bij dat onderdeel.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:55
checkdiz schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:38:
[...]

Zelf geen ervaring mee maar wordt steeds vaker genoemd in barbecue land. Zijn inmiddels ook wat meer aanbieders ervan.
Als het rooster een ding voor je is, hoef je niet perse een kamado daar op af te knallen, veel kamados hebben standaard rooster afmetingen waardoor je een rvs exemplaar later kan aanschaffen.
Ook geen ervaring met Masterbuilt, maar leeftijd zou voor mij geen afknapper zijn. Liever een oud en bewezen model dan een nieuw exemplaar zonder lange termijn reviews. BGE is ook niet bepaald nieuw ;)
Over de bank genomen, hoe verder je omlaag gaat van de hoofdprijs, hoe meer je inlevert op bouwkwaliteit , uitrusting en garantie - het ligt aan je zelf/budget waar je de grens trekt. Indien nodig, rek liever nu je budget op dan later ontevreden te worden met je keuze, is mijn ervaring. Mooiste is om wat aanbieders af te gaan en te kijken/proberen. Je noemde zelf al D&Q systeem, kijk ook naar de compleetheid/uitrusting per kamado omdat deze nogal per aanbieder kan verschillen. Succes!
Rooster is niet per definitie een deal breaker. maar als er standaard al RVS in zit is dat natuurlijk mooi meegenomen.
Dat is ook direct het nadeel van de masterbuilt (het gebrek aan accesoires die er 'standaard' bij zitten).

Verder lees ik zojuist over de grill guru dat de firering (of hoe noem je dit?) nog wel snel kapot wil gaan (omdat die uit 1 stuk bestaat) en niet zoals bij de meeste merken verschillende delen zijn.

Mijn budget is overigens rond de 900 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 22:39
prekz schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:52:
Wat zijn hier de ervaringen van een grizzly grill?
Ik ben mij langzaam aan het orienteren om ook een kamado aan te schaffen, maar ik vindt het een beetje onzin om er de prijs van een BGE voor neer te leggen.

Als ik het goed begrijp is grizzly grill onderdeel van 200 fahrenheit (zoals the bastard, en grill guru).
Alleen lees ik van grill guru dat dit een verchroomd rooster is en dit wil ik absoluut niet (dan kan je elke 2 jaar je rooster vervangen omdat het chrome eraf is zoals bij mijn huidige weber). Ik zoek dus liever een RVS of gietijzer rooster en dit heeft de grizzly grill als ik mij niet vergis.

Andere kamado die op mijn lijst staat is de masterbuilt kamado, maar dit is toch vooral een ouder model (ik heb sowieso het idee dat de grizzly grill ook nieuwer is dan de grill guru).

Verder ziet het ernaar uit dat de grizzly grill al standaard een devide en conquer heeft, dat missen de andere 2.

Zijn er nog meer pro's/con's te benoemen voor deze 3 kamado's? Of moet ik voor een compleet andere gaan kijken?

Ik gebruik nu overigens een Weber kogel bbq (47 cm). En daar vind ik het low en slow leuk op te doen, maar wil gewoon wat gebruikersvriendelijker (qua temp regeling), de weber moet ik toch constant bijsturen. Tevens af en toe gewoon makkelijk grillen (bbq worsten bijvoorbeeld) moet ook prima kunnen op een kamado lijkt me.
Zeer positief, maar dan wel de 2021 versie (sinds 2 maanden ongeveer te koop).

Hierboven worden een aantal negatieve ervaringen benoemd die ouder zijn dan die 2 maanden, dus ik ga er van uit dat zij het hebben over de 2019 of 2020 versie. De chipfeeder is bij de 2021 aangepast, net zoals het scharnier (je kunt de deksel nu op elke gewenste stand open/dicht zetten). D&C erbij is handig en hij ziet er gewoon heel netjes uit 8) Zelf ook zitten twijfelen tussen de Grill Guru, Masterbuilt en Grizzly, maar die 2021 versie is wel heel erg fijn om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:12

Dennis1812

Amateur prutser

@prekz masterbuilt komt uit de keuken van Kamado Joe. Is gewoon de Classic 1 maar dan in het zwart.
Je weet dus dat je een A merk hebt waar nog tientallen jaren makkelijk accessoire voor te krijgen zijn.
Ook is KJ heel fijn qua garantie etc.
Alles wat voor de classic 1 is gemaakt past er zonder problemen op (roosters, joetisserie, D&C etc)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:37
Cass Casey schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:31:

Echter: ben je in de markt met het idee een bbq te kopen voor (spreekwoordelijk) de rest van je leven (lees: een goede, veelzijdige bbq die lang mee gaat), die ga je voor 300-400 euro niet vinden.
Je noemt in je relaas een WGA op gas of houtskool. Dan geef je later aan dat je voor 300-400 euro geen bbq kunt vinden die je 'voor het leven' koopt. Dat mag je toelichten.

Indien het gaat om een gas bbq, dan heb ik geen idee over de kwaliteit, daarin heb ik me nooit verdiept. Op houtskool is het echter zeer goed mogelijk een goede Q te kopen die lang mee kan gaan in dat budget, zie bijvoorbeeld hoe lang een ketel van Weber mee kan gaan. Koop een met RVS rooster en je hebt er geen omkijken naar. Alle denkbare accessoires zijn te vinden en de mogelijkheden onbeperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-09 20:03
Lucano schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:29:
Heb de grill guru medium binnen, mooi ding!
Vraagje, misschien ben ik gek..
Op het onderstel moet ik op een aantal plekken vilt plakken, waar de kamado zometeen op gaat rusten.
Echter lijkt dat vilt helemaal geen plakstrip te hebben, meer mensen die dat hebben ervaren of moet ik opzoek naar iemand met kleinere nagels?:)
Het is vrij lastig (lees: niet te doen) om bij de hoeken de plakstrip los te trekken. Wij hebben het papiertje in het midden een klein stukje ingescheurd, dan kan je hem vrij makkelijk lostrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucano
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-01 07:02
DKjordy schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:06:
[...]

Het is vrij lastig (lees: niet te doen) om bij de hoeken de plakstrip los te trekken. Wij hebben het papiertje in het midden een klein stukje ingescheurd, dan kan je hem vrij makkelijk lostrekken.
Check, thanks. Pincet lukte uiteindelijk toen ik wist dat het moest kunnen:)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:34
Gadgeteer schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:36:
[...]

Je noemt in je relaas een WGA op gas of houtskool. Dan geef je later aan dat je voor 300-400 euro geen bbq kunt vinden die je 'voor het leven' koopt. Dat mag je toelichten.

Indien het gaat om een gas bbq, dan heb ik geen idee over de kwaliteit, daarin heb ik me nooit verdiept. Op houtskool is het echter zeer goed mogelijk een goede Q te kopen die lang mee kan gaan in dat budget, zie bijvoorbeeld hoe lang een ketel van Weber mee kan gaan. Koop een met RVS rooster en je hebt er geen omkijken naar. Alle denkbare accessoires zijn te vinden en de mogelijkheden onbeperkt.
Dan heb je mijn bericht niet goed begrepen of ik heb het niet duidelijk genoeg verwoord. Ik doel met name op het idee (míjn idee, je mag het oneens zijn) dat 300-400 euro een soort 'tussenbudget' is. Voor minder heb je heel goede bbq's (waarvan de WGA volgens mij wel een topper is) die inderdaad enorm lang mee gaan. Ook een Weber kogel (ook minder dan 300, weliswaar kolengestookt wat @Figo112 niet zoekt) heb je voor minder dan 300 euro. Wil je meer mogelijkheden cq. luxe, dan ga je dat m.i. (maar correct me if I'm wrong) niet vinden voor 300-400 euro. Dan moet je echt meer uitgeven. Zeker voor een veelzijdige gasbarbecue.

Dus ja, volkomen met je eens dat een WGA of Weber-kogel járen mee gaat! Overigens zou ik nooit een WGA op gas kopen. Dan ga je toch de veelzijdigheid missen. Ja, het is makkelijk, maar koop dan een Cadac-ding. Ook ideale kooktoestellen.

@Millert : Ik ken Burnhard niet. De plaatjes zien er mooi uit. Maar kijk voordat je hem aanschaft eens in een winkel en vergelijk het materiaal (dikte, stevigheid, afwerking, afsluiting) met merken als Weber en Napoleon. En google even naar ervaringen met aftersales. Weber heeft daar een zeer goede reputatie door de jaren heen opgebouwd. Geen idee hoe Burnhard is.

EDIT: Hier trouwens mijn WGA'tje in "kampeeruitrusting":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMU0VkQ6U5zLEBJiihbmK919yfQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IoTTiIgvF6oZmbRLOCMdHL0F.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L37VDAguQYyWsLF6yQb4GcPmik8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQHnIm1X3nf5n3MeK8vzVeRN.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jP2y3Un9WOmzDXbdqucg646zZLw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BJtHp2Ni5oqjQ5Yq6uq62Jcr.jpg?f=fotoalbum_small
Binnenkort nog een thermometer in het deksel plaatsen. Ligt al klaar.

[ Voor 28% gewijzigd door Cass Casey op 06-05-2021 11:32 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:33

copykat

Good copy isn't bad

Ik ben mij langzaam aan het orienteren om ook een kamado aan te schaffen, maar ik vindt het een beetje onzin om er de prijs van een BGE voor neer te leggen.

Als ik het goed begrijp is grizzly grill onderdeel van 200 fahrenheit (zoals the bastard, en grill guru).
Alleen lees ik van grill guru dat dit een verchroomd rooster is en dit wil ik absoluut niet (dan kan je elke 2 jaar je rooster vervangen omdat het chrome eraf is zoals bij mijn huidige weber). Ik zoek dus liever een RVS of gietijzer rooster en dit heeft de grizzly grill als ik mij niet vergis.
Je moet t zo zien.
Bastard is prijs x daar krijg je x kwaliteit onderdelen y kwaliteit service z kwaliteit garantie voor.
De Grill Guru is prijs x-1, iets goedkoper in uitstraling. De xyz gaat ook iets goedkoper. (onderdelen goedkoper is lagere verkooprprijs tenslotte. En minder service/garantie is ook inkomen.( al is service merkloos en straalt ook af op je prime merken . Audi vw en skoda zit ook vaak in een garage. En dan is bijvullen vh sproeier tankje in allemaal "gratis" de slechte reklame is duurder dan wat vloeistof, garantie is onderdelen is geld dus daar zullen ze minder scheutig mee zijn.)

De Grizzly Grill is dan weer een deal met een tuincentrum, weer xyz-1-1/2 (grotere afname is lagere kosten.)
De 2021 met DenC enz is een prima deal, zal niet je hele leven mee gaan zonder gebreken en als je gebreken hebt zal je je portomonee moeten trekken. Maar ik doe al enige jaren met de kloon van een kloon wil maar niet stuk gaan.... :+ (wil een nieuwe... 8) )

Alle waar naar zn geld.
Andere kamado die op mijn lijst staat is de masterbuilt kamado, maar dit is toch vooral een ouder model (ik heb sowieso het idee dat de grizzly grill ook nieuwer is dan de grill guru).

Verder ziet het ernaar uit dat de grizzly grill al standaard een devide en conquer heeft, dat missen de andere 2.

Zijn er nog meer pro's/con's te benoemen voor deze 3 kamado's? Of moet ik voor een compleet andere gaan kijken?

Ik gebruik nu overigens een Weber kogel bbq (47 cm). En daar vind ik het low en slow leuk op te doen, maar wil gewoon wat gebruikersvriendelijker (qua temp regeling), de weber moet ik toch constant bijsturen. Tevens af en toe gewoon makkelijk grillen (bbq worsten bijvoorbeeld) moet ook prima kunnen op een kamado lijkt me.
Je gaat vanzelf moeilijkere gerechten maken met de kamado. Low en slow , bakken, roasten alles.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
(jarig!)
bramv82 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:22:
Vandaag dit gescoord. Gewoon bij de lokale Jumbo. Ben benieuwd.

[Afbeelding]
Zeker niet slecht
Ik heb ze ook vaker.
Prijs eigenlijk nét iets te hoog, maar kwalitatief prima in orde.

Wij zijn (te) grote eters hier, dus één stuk picanha is eigenlijk te klein, maar voor twee kan ik beter langs de Sligro rijden, en dan 1250gr halen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TR808
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-09 13:03
Vandaag mijn eerste gerecht op de BGE gemaakt... Moink Balls
Was alleen vergeten om er een lekbak onder te zetten. Maar het eindresultaat was heerlijk.
Volgende keer iets meer kruiden in het gehakt maar dat is een persoonlijke smaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DePNeyg_QRD-I37jmOcsywgV4vU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2iSbJ8eBheAAYtmsQA4ImlJs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzAM1TdseFvLx8Wjh45UjHtUndI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dZC77ooWK00NHwFLbPzDsElZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRzeQxWKqFViZJR3NKUDgH5VE4I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FwJ5EaoUP6yZY48EOA8TTmO2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moosjes
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 12:28
TR808 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:04:
Was alleen vergeten om er een lekbak onder te zetten. Maar het eindresultaat was heerlijk.
Volgende keer iets meer kruiden in het gehakt maar dat is een persoonlijke smaak.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoort dat rooster zo hoog te zitten? Ik vind het er vreemd uitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
(jarig!)
Moosjes schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:07:
[...]

Hoort dat rooster zo hoog te zitten? Ik vind het er vreemd uitzien
Rooster hoger = meer convectie temperatuur, en minder straling vanaf de deflector.
Is een extra mogelijkheid die je bij de eggspanders kan gebruiken.

Maar voor moinkballs had het niet perse gehoeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR808
FreshMaker schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:10:
[...]

Rooster hoger = meer convectie temperatuur, en minder straling vanaf de deflector.
Is een extra mogelijkheid die je bij de eggspanders kan gebruiken.

Maar voor moinkballs had het niet perse gehoeven
Had ik het rooster direct op de deflector moeten leggen? Nu ging de kerntemperatuur prima en geleidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt alsof je geen rub hebt gebruikt? Of zie ik dat verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
(jarig!)
TR808 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:15:
[...]

Had ik het rooster direct op de deflector moeten leggen? Nu ging de kerntemperatuur prima en geleidelijk.
Nee hoor , dit is prima.
van mij geen commentaar ...
Maar in andere situaties ligt de deflector omgedraaid op de firebox ( aangezien je zo een met pootjes hebt ) en op de pootjes het rooster.
Maar imho werkt dit ook prima, ik zet bij veel werk de verhoger op mijn rooster, en gebruik het hoogteverschil ook op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR808
TRD07 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:17:
[...]

Lijkt alsof je geen rub hebt gebruikt? Of zie ik dat verkeerd.
Ik had het gehakt gekruid en omwikkeld met spek.. Deze op 60c laten komen en daarna door de saus gehaald. Terug op de Q en hierna de kerntemperatuur naar 70c

Zo bedoel je volgens mij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

TR808 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:26:
[...]

Ik had het gehakt gekruid en omwikkeld met spek.. Deze op 60c laten komen en daarna door de saus gehaald. Terug op de Q en hierna de kerntemperatuur naar 70c

Volgens noskos recept rol je de balletjes nog een keer door een basis rub heen om ze vanaf de buitenkant lekker te coaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
Dennis1812 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:35:
[...]

Volgens noskos recept rol je de balletjes nog een keer door een basis rub heen om ze vanaf de buitenkant lekker te coaten.
Precies. Dit vanwege de origine van de MOINK Balls: kant en klare gehaktballetjes die door een rub gerold werden en vervolgens omwikkeld met spek. Dus als je de regels héél serieus en formeel opvolgt (en dat doen natuurlijk alle échte bbq-mannen! ;) ), dan heb je geen MOINK Balls gemaakt.

En oh ja: MOINK móet in hoofdletters! :+

EDIT: @TR808 : wat is je ei nog schoon, joh! Net nieuw? Ik zou je "convEGGtor" volgende keer even inpakken met aluminium. Niet omdat ie wit moet blijven, maar omdat het verwijderen van resten zo'n gedoe is. En volgende keer gaan ze verbranden en een vieze rook/bijsmaak geven. Nu zou ik hem eerst even schoonbranden.

[ Voor 24% gewijzigd door Cass Casey op 06-05-2021 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
TR808 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:26:
[...]

Nee, wat Dennis hieronder zegt.
Dennis1812 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:35:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR808
Cass Casey schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:37:
[...]

Precies. Dit vanwege de origine van de MOINK Balls: kant en klare gehaktballetjes die door een rub gerold werden en vervolgens omwikkeld met spek. Dus als je de regels héél serieus en formeel opvolgt (en dat doen natuurlijk alle échte bbq-mannen! ;) ), dan heb je geen MOINK Balls gemaakt.

En oh ja: MOINK móet in hoofdletters! :+

EDIT: @TR808 : wat is je ei nog schoon, joh! Net nieuw? Ik zou je "convEGGtor" volgende keer even inpakken met aluminium. Niet omdat ie wit moet blijven, maar omdat het verwijderen van resten zo'n gedoe is. En volgende keer gaan ze verbranden en een vieze rook/bijsmaak geven. Nu zou ik hem eerst even schoonbranden.
Aha... Dan idd de gehakt balletjes na het rollen nog een keer door de rub. Thanks mannen!
En idd ff schoonbranden en folie voor de volgende keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cass Casey
Je inspireert me wel trouwens. Zondag voor bij de F1 ook maar balletjes maken. Althans: zaterdag alvast draaien, want moet natuurlijk wel naar m'n moedertje toe 's ochtends. En 's avonds naar schoonmoedertje. Tussendoor even quality time voor mezelf met F1 en MOINK.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
(jarig!)
Hier du moment weer eens beide kamado's aan.
Op het Lidl-ei 2 stukjes zalm roken, en de andere krijgt zo bezoek van 3 zeebaarzen ...

Life is good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik probeer de tuin opnieuw in te delen dat ik een meubel naast mijn KJ kwijt kan..
Haat aan een kleine tuin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
FreshMaker schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:10:
Hier du moment weer eens beide kamado's aan.
Op het Lidl-ei 2 stukjes zalm roken, en de andere krijgt zo bezoek van 3 zeebaarzen ...

Life is good
Klinkt goed. Ik doe vis eigenlijk altijd in mijn metalen bulletsmoker, omdat ik bang ben dat de visgeur in mijn keramiek trekt. Maar jij hebt er geen last van?

Wat doe je met de zeebaarzen? Klassiek met citroen, dille, venkel, etc. of bijzonder recept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
(jarig!)
Niet heel bijzonder, wat groene kruiden, zeekraal en lamsoor in de buikholte, knoflookolie en zijdes insnijden, en dan redelijk direct garen ( heeft niet zo heel lang nodig ;) )

Geen last van visgeur, ik rook mijn zalm ook in dezelfde kamado.
Maar nu vanwege 2 verschillende bereidingen de 'reserve' mini laten meespelen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:39

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je had de Conveggtor niet nodig gehad... Ik leg altijd op het onderste deel van je Eggspander de 2 halve pizza stenen en gebruik die als deflector. Als je Conveggtor vies is gewoon omdraaien en een keer heet stoken. Dan is die weer schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

[Afbeelding]
Kan dat metalen frame er niet van af schuiven? ziet er een beetje instabiel uit. (of zit t klem tegen de keramieke schaal aan?)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-09 13:58

Grizzly grill, grill guru, patton, inferno en zo zijn er nog wat varianten te krijgen die uiteindelijk allemaal hetzelfde zijn; een B merk Auplex kamado uit china.

Je kunt er prima je ding mee doen maar goedkoop is meestal duurkoop. Keramiek is dunner en breekt sneller of de onderdelen zijn kwalitatief minder.

Van de premium merken (bastard, primo, Kamado Joe en Green egg) weet je dat ze goed zijn en dat ze er nog jaren zijn. Zelf ben ik voor de kamado joe 2 gegaan destijds. Kostte me door een slimme onderhandeling slechts 1050. Een hobby mag wat mij betreft geld kosten, en de KJ komt met een aantal accessoires die je er bij andere merken bij moet kopen.

Green egg spant daarin de kroon, die zijn gewoon met alles duur om het duur zijn heb ik t idee.

Beetje nationalistisch ingesteld en vind je zwart stoer? Dan ga je voor de bastard. (Of de maaterbuilt).

1400 teveel geld? Dan kun je nog naar een Masterbuilt kijken. Kost je volgens mij 500 minder en komt ook uit de stal van KJ.

Als je budget het toelaat zou ik voor KJ of Primo gaan, zo niet dan is Masterbuilt je beste keuze.

[ Voor 6% gewijzigd door MagniArtistique op 06-05-2021 23:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21
Maar even; kerntemperatuur meten van een gehaktballetje van 3cm?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

MagniArtistique schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 23:50:
[...]

Grizzly grill, grill guru, patton, inferno en zo zijn er nog wat varianten te krijgen die uiteindelijk allemaal hetzelfde zijn; een B merk Auplex kamado uit china
Ik denk dat er nog wel iets meer gradatie in zit, En 200F is bezig met spreiding van de mogelijkheden maar zal toch uiteindelijk aansprakelijk gehouden worden als t troep is. B merk? Vast , maar 'liddle egg" of makro egg of ranzijn egg en andere tuincentrum merken zijn C merk. Zal nog steeds gewoon doen wat je er moet kunnen doen.
.

Je kunt er prima je ding mee doen maar goedkoop is meestal duurkoop. Keramiek is dunner en breekt sneller of de onderdelen zijn kwalitatief minder.
Stel je wandelt en ziet mensen hard lopen en je denkt hmm lijkt me leuk.
Laat ik eens hardloop schoenen kopen. Je hebt ze van 150euro en weet ik veel 500? Euro?
Tuurlijk die goedkope zijn sneller stuk. Maar stel je gaat hardlopen en komt na een week of twee tot de conclusie.... Wat een k.u.t. Sport en pleurt die schoenen in de kast. (best ruk met "lifetime" hardloopschoenen van 500? Euro) Of je vind t leuk en denk als deze stuk zijn ga ik met mijn nieuwe kennis over schoenen iets kopen wat helemaal bij mij past.
Heb je dan 150 euro weg gegooid?
Nou dat kan je ook met BBQ's doen. Belangrijker is formaat kiezen en of er voldoende accessoires voor zijn. Een 16 inch kopen en er achter komen dat je een 21inch nodig had is veel meer een probleem. Dan moet je iets wat nog werkt afschrijven.😉
Koop wat binnen je budget valt maar wees bewust van de waar naar zijn geld.
Van de premium merken (bastard, primo, Kamado Joe en Green egg) weet je dat ze goed zijn en dat ze er nog jaren zijn. Zelf ben ik voor de kamado joe 2 gegaan destijds. Kostte me door een slimme onderhandeling slechts 1050. Een hobby mag wat mij betreft geld kosten, en de KJ komt met een aantal accessoires die je er bij andere merken bij moet kopen.

Green egg spant daarin de kroon, die zijn gewoon met alles duur om het duur zijn heb ik t idee.

Beetje nationalistisch ingesteld en vind je zwart stoer? Dan ga je voor de bastard. (Of de maaterbuilt).

1400 teveel geld? Dan kun je nog naar een Masterbuilt kijken. Kost je volgens mij 500 minder en komt ook uit de stal van KJ.
Ja maar dat wil niet zeggen dat het allemaal de zelfde kwaliteit is,ook Masterbuilt kan bezuinigen op materiaal.
Als je budget het toelaat zou ik voor KJ of Primo gaan, zo niet dan is Masterbuilt je beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
418O2 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 23:56:
Ja daar verbaas ik me ook wel eens over..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:53

zeroday

There is no alternative!

Yogibeer schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 07:34:
[...]

Ja daar verbaas ik me ook wel eens over..
Als alles nieuw is, wil je alles uitproberen. ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
zeroday schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 07:39:
[...]

Als alles nieuw is, wil je alles uitproberen. ;)
Ja dat snap ik. Al zie ik het de 'pro's' ook wel eens doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Yogibeer schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 07:41:
[...]
Ja dat snap ik. Al zie ik het de 'pro's' ook wel eens doen
Tsja .. alles voor de beeldvorming. En er zijn vele manieren om dingen te doen, je bouwt deze dingen in om de kans op 'error' te verkleinen. Als je zelf experimenteert en durft te experimenteren dan kom je soms tot hele verrassende resultaten en dan soms ook nog in een fractie van de tijd zonder dat het wat uitmaakt voor de smaak van je voedsel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TR808
Ja begrijp je reactie... Maar omdat het voor mij het eerste gerecht van de Q zou zijn wilde ik niet de gehele familie met buikloop naar huis sturen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

TR808 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:58:
[...]

Ja begrijp je reactie... Maar omdat het voor mij het eerste gerecht van de Q zou zijn wilde ik niet de gehele familie met buikloop naar huis sturen ;-)
Na een poosje heb je het koken aardig in de vingers :) dan gooi je stukken van 400 gram er op zonder om te kijken ;)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRD07
MagniArtistique schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 23:50:
[...]

Grizzly grill, grill guru, patton, inferno en zo zijn er nog wat varianten te krijgen die uiteindelijk allemaal hetzelfde zijn; een B merk Auplex kamado uit china.
Dit alles op één hoop gooien doet geen recht aan het kwaliteitsverschil. Ja, het zijn niet de A-merken zoals een Kamado Joe, BGE of Monolith maar er zit wel degelijk verschil in wat de importeur (200 Fahrenheit) van bovengenoemde kamado's aanbiedt.

Grill Guru wordt al jaren niet meer doorontwikkeld en dat idee heb ik ook niet bij de Patton, Inferno of andere varianten, maar een Grizzly Grill heeft gewoon elk jaar een nieuwe versie en zeker de 2021 versie kun je als een Bastard 'light' zien. Gewoon 20 jaar garantie op keramiek en heel compleet geleverd met voldoende opties voor accessoires. Daarnaast ook veel van de slimmigheden overgenomen van de A-merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
TR808 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:58:
[...]

Het zegt zo weinig want het is slecht te meten :) Je kan er beter 1tje opofferen ( :P ) om even te testen. En als jij geen gek vlees gebruikt dan is het vrijwel onmogelijk om buikloop te krijgen van een balletje vlees, tenzij je het echt heeel rauw eet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:42
Al een tijdje volg ik dit topic en ik heb hier ook in gezocht.. maar ik twijfel enorm tussen een Bastard en een BGE.. Mijn vader heeft een Bastard en is daar blij mee. Ik heb deze met hem in elkaar gezet en het voelde kwalitatief goed.

De Bastard (2020) kan ik kopen nieuw in doos, met factuur voor 1130.. Compleet met onderstel, zijtafels plate setter etc.

Een BGE met vergelijkbare accessoires doet ±2000.. Is het verschil tussen die twee 870 euro waard? Wat mis ik.. voor het prijsverschil kan ik genoeg leuke accessoires erbij kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dat de Inkbird IBBQ-4T Wireless BBQ Thermometer?
Bevalt die?
Ik kreeg toevallig vandaag een lightning deal daarvoor (£74.16).
Ik heb nu een BT inkbird, welke prima werkt maar je moet wel in de buurt blijven, met de wifi versie kan ik hopelijk ook even naar de winkel, hond uitlaten etc en toch de boel in de gaten houden..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:28

Kraz

Saving the world

Ik denk dat ik dit weekend maar eens HOT wings ga maken.
Deze is vanmorgen binnengekomen. :9 >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KuB_xDGgyTVw1fpDUdiSxzW_PPQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UqQfJWIYaDXTDUbUFRoPMM84.jpg?f=fotoalbum_large

*Mocht ik na dit weekend niet meer reageren, dan weten jullie iig wat de oorzaak is. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Er zit standaard geen as-opvang in de Grill guru medium van de AH dus? Je moet het er zelf maar uitscheppen ofzo? Past de kick-ash bucket er bijvoorbeeld wel in?

[ Voor 17% gewijzigd door 418O2 op 07-05-2021 12:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 22:22
418O2 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:16:
Er zit standaard geen as-opvang in de Grill guru medium van de AH dus? Je moet het er zelf maar uitscheppen ofzo? Past de kick-ash bucket er bijvoorbeeld wel in?
https://www.bol.com/nl/p/...frmUzZxZTQHcaAvcUEALw_wcB

is een veel betere investering voor de bbq liefhebber, heeft bij mij zijn geld al opgeleverd.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Denniz0229 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:29:
[...]

is een veel betere investering voor de bbq liefhebber, heeft bij mij zijn geld al opgeleverd.
Hoe levert dat ding geld op :p Verkoop je het as? Mijn vrienden kijken nog raar op als ik met de Looflighter de kolen aansteek, als ik na een grilsessie mijn Kamado ga stofzuigen kan ik mijn mannenkaart wel inleveren.

toegevoegd aan mijn cadeau-wensen lijstje

[ Voor 4% gewijzigd door MrVegeta op 07-05-2021 12:32 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:19
Het idee erachter is dat je bij kerntemperatuur van 60 graden de balletjes wil insmeren met de saus om daarna door te laten garen naar 70 graden. Kan inderdaad ook op gevoel als je de MOINK balls vaker hebt bereid, maar voor een eerste keer is een probe in een balletje een mooie leidraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
[...]

Is voor een maatje, maar dat is een betere optie. zo'n bucket is ook 35 euro

https://www.barbecuexxl.n...d-Ash-Lifter-Medium-Large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

418O2 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:49:
[...]

Is voor een maatje, maar dat is een betere optie. zo'n bucket is ook 35 euro

https://www.barbecuexxl.n...d-Ash-Lifter-Medium-Large
Heb ik in mijn Big Green Egg zitten en past prima. Schoonmaken is een stuk prettiger geworden in ieder geval, kolenmand uitschudden, as erin vegen, leegkiepen. Alles terugplaatsen en wat nieuwe kolen erbij het in het mandje. Een stofzuiger is niet heel veel sneller, maakt wel weer wat lawaai. Voordeel is wel dat je dat ding waarschijnlijk weer makkelijker leegt in je kliko, ik heb nu een kleine bloempot met vuilniszakje in de schuur staan. Ongeveer 1 bloempot aan as op iedere 10-15 kilo steenkool. Alles blaast dus mooi de lucht in :+

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Gisteren de KJ eens groot onderhoud gegeven.
Roosters, DO ring, D&C en ring die de buurtschap bij elkaar houdt helemaal schoongemaakt. Is weer allemaal als nieuw.
Topvent wat gepoetst en geolied. Buitenkant weer helemaal mooi.

Toch een fijn gevoel. Morgen komt mijn buitenmeubel binnen. Komt naast de kamado onder de overkapping.
Www.heuts.nl/keter-unity-xl-barbecuetafel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
Hier ook schoonmaakdag. Noodgedwongen thuis vanwege test van mijn zoontje en in afwachting op de uitslag. Van een nood een deugd maken en de de Weber MTP schoongebrand en de WGA schoongepoetst.
Zijn ze weer klaar voor vanavond voor smashed burgers en reguliere burgers. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

WGA is aankomende week aan de beurt. Over 3 weken op vakantie. Dus dan wordt hij weer goed gebruikt.

Vandaag/morgen de achtertuin nog even helemaal afmaken voor het mooie weer.
Nieuwe tegels zitten er niet meer in door andere uitgaven. Dus nog een jaar met de huidige opstelling door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
Dennis1812 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:27:
WGA is aankomende week aan de beurt. Over 3 weken op vakantie. Dus dan wordt hij weer goed gebruikt.

Vandaag/morgen de achtertuin nog even helemaal afmaken voor het mooie weer.
Nieuwe tegels zitten er niet meer in door andere uitgaven. Dus nog een jaar met de huidige opstelling door.
Zo'n WGA is de ultieme portable Q, niet te klein en niet te groot maar precies goed _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Gummiebeer schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:29:
[...]

Zo'n WGA is de ultieme portable Q, niet te klein en niet te groot maar precies goed _/-\o_
Ja precies. En je hoeft geen wegwerpdingen te kopen/crappy meuk te gebruiken van center parcs maar je hebt gewoon een fatsoenlijk ding bij.
Weegt niks/weinig ruimte in de auto en veel plezier ervan.
Vorig jaar nam ik mijn lidl eitje mee.. dat is qua gewicht een stuk minder leuk meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:31
[...]

Is die Karcher aszuiger van €89 echt zijn geld waar ten opzichte van bijvoorbeeld deze van nog geen €30?

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Wat is er mis met de ashark en een metalen emmertje? Effe harken en uit t onderste luchtinlaat schuiven in je emmertje, omkeren in je groene bak. (nee niet meteen eerst volledig laten afkoelen.)

T hoeft toch niet as vrij te zijn? Kijk binnen met een openhaard snap ik zo'n as stofzuiger maar voor je bbq?
Straks moet ik mn tuintegels en kunstgras 😂 ook nog gaan stofzuigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Een ashark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

copykat schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:49:
Wat is er mis met de ashark en een metalen emmertje? Effe harken en uit t onderste luchtinlaat schuiven in je emmertje, omkeren in je groene bak. (nee niet meteen eerst volledig laten afkoelen.)

T hoeft toch niet as vrij te zijn? Kijk binnen met een openhaard snap ik zo'n as stofzuiger maar voor je bbq?
Mijn tegels doe ik soms wel ja :/ .
Gras niet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 08:46
Ik gebruik gewoon een kwast die er precies in kan en een plastic bakje om het op de vangen. Ik doe het 1x in de maand en het is een minuutje werk. Totaal geen gedoe met een aslade of stofzuiger oid.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Kerminator schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:43:
[...]

Is die Karcher aszuiger van €89 echt zijn geld waar ten opzichte van bijvoorbeeld deze van nog geen €30?
Ik heb deze https://www.lidl-shop.nl/...iger-pwd-20-a1/p100317740 zit er precies tussen in qua prijs. Gebruik hem ook om op allerlei gereedschap aan te sluiten (zaagtafel, cirkelzaag) en het hem ook weleens als waterstofzuiger gebruikt. Werkt allemaal perfect en de barbecue uitzuigen gaat er dus ook prima mee.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
copykat schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:49:

Ik 'dweil' mijn tuin zelfs 1 a 2 x per jaar.. Schoonspuiten met de hogedrukreiniger en dan even met de trekker helemaal droogtrekken, maar ik ben gek ;) Word er wel lekker schoon van in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 08:46
@Ozzie Je weet dat je tegels met een hogedrukreiniger juist de poriën open spuit waardoor de groene aanslag enorm toeneemt?

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Hari-Bo schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:58:
@Ozzie Je weet dat je tegels met een hogedrukreiniger juist de poriën open spuit waardoor de groene aanslag enorm toeneemt?
Totaal offtopic maar, ik heb keramische tegels. Daarbij kan het gewoon, in ieder geval bij de tegels die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Kerminator schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:43:
[...]

dit.
YouTube: How To Make a Cyclone Dust Collector for Your Shop Vacuum
En je eigen huistuin en keuken stofzuiger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
Nog even langs de Welkoop gegaan voor 10kg White Quebracho en 10kg Marubu houtskool. Samen nog geen 3 tientjes dus de moeite waard om het te proberen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:27
Gummiebeer schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:49:
Nog even langs de Welkoop gegaan voor 10kg White Quebracho en 10kg Marubu houtskool. Samen nog geen 3 tientjes dus de moeite waard om het te proberen. :P
Ik twijfel of het het waard is om even langs de Welkoop te rijden (dichtstbijzijnde 15km) of om gewoon iets meer neer te leggen voor houtskool.nl. Zijn het een beetje grote blokken?

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
Extigo schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:55:
[...]

Ik twijfel of het het waard is om even langs de Welkoop te rijden (dichtstbijzijnde 15km) of om gewoon iets meer neer te leggen voor houtskool.nl. Zijn het een beetje grote blokken?
Van wat ik hoor op het bbq genootschap forum zijn het grote blokken. Zelf heb ik de zak nog niet los getrokken maar ik voel door de zak heen dat het wel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Kraz schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:12:
Ik denk dat ik dit weekend maar eens HOT wings ga maken.
Deze is vanmorgen binnengekomen. :9 >:)
[Afbeelding]

*Mocht ik na dit weekend niet meer reageren, dan weten jullie iig wat de oorzaak is. :')
Zitten daar eigenlijk nog zaadjes in? If so, geen zin om er een paar te kweken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Joindry schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:59:
[...]

Denk ik niet, maar het wordt daarnaast ook gekookt volgens mij, dus hoe vruchtbaar het nog is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Nu online

Joindry

418O2 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:00:
[...]

Denk ik niet, maar het wordt daarnaast ook gekookt volgens mij, dus hoe vruchtbaar het nog is...
Als het gekookt werd, dan is het antwoord: "gewoon 0"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Joindry schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:01:
[...]

Als het gekookt werd, dan is het antwoord: "gewoon 0"

is wel echt hard. Je kan wel gewoon Caroline Reaper zaadjes kopen, heb er een plan van gekweekt, is wel heftig, heb het nog niet durven proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Nu online

Joindry

418O2 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:05:
[...]

[YouTube: THE LAST DAB APOLLO! | Hottest sauce on the planet?]
is wel echt hard. Je kan wel gewoon Caroline Reaper zaadjes kopen, heb er een plan van gekweekt, is wel heftig, heb het nog niet durven proberen
Ik sta nu met carolina reaper plantjes. Maar pepper X staat nog op mijn to die (pun intended) list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Joindry schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:20:
[...]

Ik sta nu met carolina reaper plantjes. Maar pepper X staat nog op mijn to die (pun intended) list.
die zaden zijn niet te krijgen toch? Zie hem dat ook niet snel verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:28

Kraz

Saving the world

Joindry schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:59:
[...]

Net even gekeken, maar nee. Er zitten geen zaden in. :)

We hebben al meerdere keren bij HeatSupply besteld, maar deze was steeds uitverkocht. Aangezien ik de YouTube serie al vaak heb gekeken was ik gewoon benieuwd naar de 'ervaring' :P

Op het flesje;
The Last Dab: APOLLO is the worlds only hot sauce made with The Apollo Pepper, the new hottest pepper from the Guinness World Record Holding chili breeder Smokin' Ed Currie. The Apollo Pepper channels the sun's energy to bring new levels of flavor and heat to the world of superhots. Live the Hot Ones Tradition!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Nu online

Joindry

418O2 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:23:
[...]

die zaden zijn niet te krijgen toch? Zie hem dat ook niet snel verkopen
Van daar mijn vraag/idee of ze te isoleren zouden zijn uit de saus zelf.

Apollo? Whatever happened to pepper x?

[ Voor 7% gewijzigd door Joindry op 07-05-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Joindry schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:30:
[...]

Van daar mijn vraag/idee of ze te isoleren zouden zijn uit de saus zelf.

Apollo? Whatever happened to pepper x?
Ik gok dat hij ze wel steriliseert om te verkomen dat anderen het kunnen gebruiken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

zo ik heb weer wat ideetjes op gedaan hoe ik mijn ribs kan behandelen.
;-)

[ Voor 21% gewijzigd door zeroday op 07-05-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Met dat fijne gruis kan je je stofzuiger slopen.
Toen ik een gat in de muur gemaakt had een had gestofzuigd was 2 dagen later de stofzuiger stuk 🤣.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Koos2009 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:20:
[...]

Met dat fijne gruis kan je je stofzuiger slopen.
Toen ik een gat in de muur gemaakt had een had gestofzuigd was 2 dagen later de stofzuiger stuk 🤣.
Daar is nu die youtube voor. Die fungeert als bouwstofzuiger. En je gewone stofzuiger als "motor".
Dus als t goed is heb je daar geen last van.
Je motor van je normale stofzuiger krijgt die kalk binnen en die slaat neer op je lagers en windingen vh anker en word heet..
Als je hem dan uitzet verhard dat.
Ik heb hele goedkope bouw nat droog stofzuiger en die doet t nog steeds ondanks alle meuk die er in gegaan is. Stuck slijpsel steen stof, MDF zaagsel, (dat is pas troep!) zand en water, vuil, glasschervenDenk 20 jaar oud. Klinkt als een straaljager maar blijft gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door copykat op 07-05-2021 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

copykat schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:26:
[...]

Daar is nu die youtube voor. Die fungeert als bouwstofzuiger. En je gewone stofzuiger als "motor".
Je motor van je normale stofzuiger krijgt die kalk binnen en die slaat neer op je lagers en windingen vh anker en word heet..
Als je hem dan uitzet verhard dat.
Ik heb hele goedkope bouw nat droog stofzuiger en die doet t nog steeds ondanks alle meuk die er in gegaan is. Stuck slijpsel steen stof, MDF zaagsel, (dat is pas troep!) zand en water, vuil, glasschervenDenk 20 jaar oud. Klinkt als een straaljager maar blijft gaan.
Wist niet dat dat allemaal niet in een normale mocht.
Mijn Philips draait ook al jaren als een zonnetje. Ondanks allerlei troep wat hij dus niet lekker schijnt te vinden.
Zal voortaan beter voor mijn zuigertje zorgen (tenzij er rommel in huis ligt)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
Het is geen buikspek geworden maar een Picanha.. resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWDl1UU6nz7demPEp1HlZkTjScA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vF5aNp996L831bDUYy0mpNUQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQJBGt1M7aTQgVn5ExdDHFNezLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/92v0eUREjyBLUKVxJWFiGY42.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YfVh9YqESoHxFU98E7yqQhMlIo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/282sykpAoZWTQECZeb0tthuP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0OBM0rM70BEQieC1qUSF1QaSsMw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8cOh3in0T1Pi8QkZmdvPsC4M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 23:21
Gummiebeer schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:49:
Is er dan white quebracho beschikbaar bij de welkoop? Ik heb overal hier in de buurt (Roermond, Echt, Heythuysen) gekeken en ook nog bij de welkoop in Zaltbommel maar daar werd mij verteld dat ze alleen de Marabu hadden en dat de white quabracho niet leverbaar was, bij geen een welkoop. Ben dus best wel verbaasd dit te lezen. Heb uiteindelijk in Echt een zak marabu meegenomen, en dit zijn inderdaad mooi dikke blokken. Vervolgens in Zaltbommel nog 2 zakken gehaald. Hopelijk wordt die white quabracho binnenkort ook weer beter leverbaar.

Edit: zie dat ze in Echt 6 zakken hebben liggen...slecht dat ze mij niet bellen nadat ik ze daar anderhalve week geleden had besteld en ze vervolgens maar 1 zak marabu konden leveren... (ipv. 3 zakken van iedere soort)...

[ Voor 12% gewijzigd door Ruubschen op 07-05-2021 18:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gummiebeer
Ruubschen schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:47:
[...]

Is er dan white quebracho beschikbaar bij de welkoop? Ik heb overal hier in de buurt (Roermond, Echt, Heythuysen) gekeken en ook nog bij de welkoop in Zaltbommel maar daar werd mij verteld dat ze alleen de Marabu hadden en dat de white quabracho niet leverbaar was, bij geen een welkoop. Ben dus best wel verbaasd dit te lezen. Heb uiteindelijk in Echt een zak marabu meegenomen, en dit zijn inderdaad mooi dikke blokken. Vervolgens in Zaltbommel nog 2 zakken gehaald. Hopelijk wordt die white quabracho binnenkort ook weer beter leverbaar.
Staat hier toch echt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBUEjb3nZBGl_1FcP0TClYmALIY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XejWDqVyObDL19NaiJAPYZ22.jpg?f=fotoalbum_large
In Enschede ligt er een hele stapel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
BBTM schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:40:
Het is geen buikspek geworden maar een Picanha.. resultaat:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Picanha zonder verkap :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
Ik ga er maar vanuit dat je vetkap bedoeld, die zie je toch duidelijk zitten 😙

[ Voor 19% gewijzigd door BBTM op 07-05-2021 19:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:44
PAL86 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:29:
Al een tijdje volg ik dit topic en ik heb hier ook in gezocht.. maar ik twijfel enorm tussen een Bastard en een BGE.. Mijn vader heeft een Bastard en is daar blij mee. Ik heb deze met hem in elkaar gezet en het voelde kwalitatief goed.

De Bastard (2020) kan ik kopen nieuw in doos, met factuur voor 1130.. Compleet met onderstel, zijtafels plate setter etc.

Een BGE met vergelijkbare accessoires doet ±2000.. Is het verschil tussen die twee 870 euro waard? Wat mis ik.. voor het prijsverschil kan ik genoeg leuke accessoires erbij kopen..
Ik heb zelf een BGE gekocht en ontzettend blij mee. Met accessoires en tafel 3600 eur. Maar met een Bastard was ik waarschijnlijk even blij geweest. Misschien ben ik ook wel een beetje een rare en als ik zoveel geld uitgeef wil ik gewoon het beste hebben. Als je zelf normaal bent kan je net zo goed een Bastard kopen denk ik. :)

maakt niet uit wat je koopt, je gaat blij zijn.

@BBTM : ziet er heerlijk uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
sNielz123 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:42:
[...]

Ik heb zelf een BGE gekocht en ontzettend blij mee. Met accessoires en tafel 3600 eur. Maar met een Bastard was ik waarschijnlijk even blij geweest. Misschien ben ik ook wel een beetje een rare en als ik zoveel geld uitgeef wil ik gewoon het beste hebben. Als je zelf normaal bent kan je net zo goed een Bastard kopen denk ik. :)

maakt niet uit wat je koopt, je gaat blij zijn.

@BBTM : ziet er heerlijk uit!
En dat was die ook! Het viel me heel erg mee, dit was de 3e keer dat ik mn GG Compact aan had en kon hem heel netjes op temperatuur houden, zo'n 140 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hyperdriver83
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-09 22:34

Ik heb zelf een paar weken een grizzly grills large in mijn bezit, 2021 model. Ben er erg tevreden over over. Tot nu toe van alles er mee gedaan, behalve echt heet opgestookt voor pizza. Maar de pizza steen is inmiddels ook binnen.

Zoals eerder aangegeven ga ik waarschijnlijk op den duur een verschil merken bij een defect of iets. Ik las een review, die had ik praktisch zelf kunnen schrijven want ik herken wat er staat.

Enige waar ik zelf over twijfel is of accessoires van andere merken er goed op passen. Zoals een halve maan, gietijzeren rooster en een rotisserie...

Check de link, ik neem aan dat de medium hetzelfde is als de large, op de maat na dan ;)

https://www.justforkoks.n...rills-medium-kamado-2021/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 22:22
MrVegeta schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:32:
[...]

Hoe levert dat ding geld op :p Verkoop je het as? Mijn vrienden kijken nog raar op als ik met de Looflighter de kolen aansteek, als ik na een grilsessie mijn Kamado ga stofzuigen kan ik mijn mannenkaart wel inleveren.

toegevoegd aan mijn cadeau-wensen lijstje
mijn tijd is zoveel geld waard dat ik het zonde vind om te lopen kutviolen voor 80 tientjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
copykat schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:26:
[...]

Dat gaat ook verdraaide snel overigens. Bij de verbouwing een paar jaar terug mijn oude stofzuiger (we hadden er 2, 1 van mij en 1 van m'n vriendin) gebruikt tijdens de verbouwing. Die heeft 't maar een paar dagen uitgehouden. Leerervaring en toch maar een bouwstofzuiger gehuurd.

https://niels.nu

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2nPKwOejaXfVxk2D0lEuLQdumM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LNTGrzJ5aL9CjohRU665qtnI.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag deze tafel naast de kamado gezet. Meer berg en werkruimte.
Kunstof en bovenop RVS.
Blij mee 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Binnenkort word mijn Bastard large geleverd. Deze wil ik uiteraard inbouwen :)
Ik ben nog even in dubio wat nu de beste plek is en welke bbq's ik wel of niet zal houden. Zie voor foto's van de buitenkeuken deze link: Koffie in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"

Ik heb diverse opties in mijn hoofd:

- In de linker of rechterhoek inbouwen (nadeel is dat je dan moeilijk bij de luchtschuif kan komen)
- 1 van de 2 webers eruit, bastard erin (zorgen voor een stevige constructie waar hij op kan staan uiteraard)
- Linker weber eruit, het rond gat wegzagen tussen de 2 webers, de bastard op de linkerplek 'inbouwen' zodat deze vol in het zicht staat Een beetje dit idee: https://www.cooxs.nl/wp-c...ject_Amersfoort_00009.jpg
- Zelfde als hierboven maar dan beide webers weg en een nieuwe plank plaatsen

De bastard komt met onderstel dus ik hoef niet direct in te bouwen om te beslissen, maar hij gaat zeker ingebouwd worden.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 12:00

PnD

like in Pinda ^_^

Ik vond het al een wat karige bedoeling zonder kamado 😬😂

Optie 3 lijkt me strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
PnD schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:16:

Optie 3 lijkt me strak.
Eens. Een braai, kamado en twee Webers is vrij veel. Neem aan dat je die grote Weber dan kan gebruiken voor afgrillen/extra, de kamado voor low and slow, wat doe je dan nog met die extra Weber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

PnD schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:16:

Optie 3 lijkt me strak.
Ik neig er iig naar om 1 weber weg te doen, 2 is wat veel met een kamado erbij :+
Komt ook nog een een stukje praktisch erbij : als ik een weber laat hangen, hoef ik dat gat niet te repareren

2 bbq's is best handig af en toe hoor. Terwijl de pulled pork of spareribs nog lekker low&slow liggen te zijn, kun je op de andere even een zalmpje roken of een batch moinkballs maken.

Straks maar eens meten, want als ik inbouw op een verlaagd stukje (dus volledig zichtbaar) moet ik eens gaan kijken hoe ik met mijn deurtjes uitkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Luxeprobleem, teveel bbqs.
Mooi om te lezen.
Zie graag een foto van het eindresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Net nog even gekeken, maar de optie 'alle kogels eruit, 1 kamado erin en mooi zichtbaar zonder achter een wandje te stoppen' vergt toch iets meer werk dan ik dacht.
De geverfde achterwand is onder het blad niet geverfd. Ook lopen daar afvoer en elektra buizen tegen de wand. Ook moet ik de zijkanten dan dichtmaken en een deurtje inkorten.

Ik denk dat ik even snel voor de kortste klap ga : 1 weber eruit 1 kamado erin. Kan ik op mijn gemak de kamado gaan gebruiken en na gaan denken over hoe ik de boel wil gaan verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Koffie schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:48:
Net nog even gekeken, maar de optie 'alle kogels eruit, 1 kamado erin en mooi zichtbaar zonder achter een wandje te stoppen' vergt toch iets meer werk dan ik dacht.
De geverfde achterwand is onder het blad niet geverfd. Ook lopen daar afvoer en elektra buizen tegen de wand. Ook moet ik de zijkanten dan dichtmaken en een deurtje inkorten.

Ik denk dat ik even snel voor de kortste klap ga : 1 weber eruit 1 kamado erin. Kan ik op mijn gemak de kamado gaan gebruiken en na gaan denken over hoe ik de boel wil gaan verbouwen.
ik zou de rechter naar links verplaatsen en de ander, kamado, in t linker gat plaatsen.
Dan zo'n fireboard blower er op. Hoef je niet elke keer t deurtje te openen voor een aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

copykat schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:15:
[...]

ik zou de rechter naar links verplaatsen en de ander, kamado, in t linker gat plaatsen.
Dan zo'n fireboard blower er op. Hoef je niet elke keer t deurtje te openen voor een aanpassing.
De rechter naar links en dan de kamado in het linker gat .. oftewel de linker eruit en een kamado erin? :P
De ruimte onderin is niet mega geisoleerd of winddicht. De webers trekken er ook genoeg zuurstof, en ja dan moet af en toe het deurtje open om de schuif te kunnen bedienen.

Zoveel keuzemogelijkheden .. je zou er gek van worden. Gelukkig heb ik nog een week om na te denken :Y)

Pagina: 1 ... 151 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism