Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 150 ... 334 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-06 20:51
Jorizzz schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:06:
[...]

Wat bedoel je met 'van die zijpanelen'? En waarom wil je gietijzeren roosters?
Belangrijker nog, voor een goed advies is de belangrijkste informatie die nodig is: wat wil je precies met je BBQ gaan doen?
Bedoel dat je de optie hebt om aan de zijkanten van die plankjes kan uitklappen. Gietijzer kook ik thuis ook mee en heb daar veel ervaring mee. die chrome grillroosters houden het niet lang vol en dan kies ik graag eerder voor een meer natuurlijker materiaal zoals gietijzer dan nikkel/chroom. Wat ga ik doen met mijn BBQ, denk aan steaks, kebabs, kipvleugels etc zijn wel de standaard dingen die ik regelmatig wil doen. Echt slow cooking etc zal ik waarschijnlijk niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
TRD07 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:17:
[...]

De "5 euro BBQ" van de action gebruiken als druippan. Anders wellicht een pizzapan.

[...]

Als je een large wil wordt het erg lastig voor dat bedrag. Dan zou je eerder naar een medium/compact moeten kijken van Grill Guru (AH-actie op dit moment). Als je iets meer te besteden hebt: https://www.aldi-nord.de/...ikgrill-kamado-l-1004584/ (redelijk compleet, maar wel Aldi) of de blauwe Grill Guru (Large) bij de Hornbach voor EUR 540. Bij die laatste zal je wel zelf nog een aantal accessoires bij moeten kopen.
Maar is het advies om altijd voor zo een keramische BBQ te gaan? En bijv. waarom niet voor de stalen rechthoek BBQ? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Waarom voldoet je weber niet meer vraag ik mij vooral af?
Een zijtafeltje kan je er vast wel aanmaken of een meubel omheen bouwen?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:00
Figo112 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:29:
[...]

Maar is het advies om altijd voor zo een keramische BBQ te gaan? En bijv. waarom niet voor de stalen rechthoek BBQ? Bedankt.
Omdat je vraagt om aan de zijkanten van die plankjes uit te klappen. Dat ken ik voornamelijk van de keramische BBQ's. Dus vandaar mijn suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:07
Flapperbol schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:07:
@thaicecube
Ik zou eerlijk gezegd eerst even oefenen met de Joe op bepaalde temperaturen krijgen en te houden, dat is volgens mij het meest lastige als je voor het eerst een kamado hebt.
(Daar had ik in ieder geval moeite mee. Je gaat al vrij snel te hoog qua temperatuur en omlaag gaat wat moeilijker :+ )
Ik heb nu een maandje een KJ Classic 3, maar ik heb echt heel weinig problemen met temperatuur beheersing. Mijn tip: Kijk even wat filmpjes van Smoking DAD BBQ op Youtube, hij legt precies uit wat je moet doen om zo snel mogelijk op je stabiele eindtemperatuur te komen. (hint: geduld hebben). Bij mij duurt het zo'n 20 minuten voordat ik stabiel op 180 zit bijvoorbeeld.
TR808 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:28:
Iemand nog tips voor een Aluminum druippan (BGE Large)
Die van BGE zelf kosten €3. Zal toch ook wel met wat Action spul (lees : goedkoper ;-) ) kunnen?
Ik heb bij de Hanos een metalen pizzablik (30cm) gekocht voor €6. Werkt perfect!

https://hanos.nl/nl/Assor...30/p/62112078?search=true

[ Voor 62% gewijzigd door Sahi_NL op 03-05-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
TRD07 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:38:
[...]

Omdat je vraagt om aan de zijkanten van die plankjes uit te klappen. Dat ken ik voornamelijk van de keramische BBQ's. Dus vandaar mijn suggesties.
oh vandaar, nee volgens heb je die bijv. ook voor de meer stalen rechthoekige bbq die je overal ziet. Ik vind eerlijk gezegd beetje de gas BBQ style wel praktischer dan zo een ronde ei bbq maar als die veel beter is wil ik best iets meer betalen en voor zo een ei gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 11:48
galadril schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:09:
Mn eerste eigen gemaakte verse worst! Naast wat kruiden had ik er blauwe kaas + champions ingestopt. Het malen en het stoppen van de worst ging verrassend makkelijk. En het eindresultaat was echt in no-time verdwenen.....
Ziet er mooi uit! Ik ben fervent worstenmaker (Favo's: jalapeno/cheddar, venkel en picadillo/olijf). Ze zijn mooi heel gebleven tijdens het bakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-06 14:56
thaicecube schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:41:
Hebben jullie nog wat suggesties voor een paar "first cooks" om ook te leren wennen aan de kamado (dit is mijn eerste)
Ik heb er ook net een en je kunt aan mijn ervaringen een paar pagina's terug zien dat het wel even wennen was :) I.t.t. een Weber kogel is een Kamado enorm efficient maar dit heeft als keerzijde dat een te hoge temperatuur erg lastig te corrigeren is. Omhoog is makkelijk. Omlaag duurt heel lang. Dus echt tijd nemen je Kamado een beetje te leren kennen is wel een must. En geduld hebben, en dat is moeilijk voor mij :D

Warmgerookte zalm is denk ik een van de makkelijkste dingen om te doen en al erg snel heel erg lekker. Koop een goede zalmmoot met vel bij de visboer en pekel deze (ik doe het meestal de avond ervoor). Ik doe dat droog; dus ook onafgedekt in de koelkast. Voor hij op de BBQ gaat afspoelen en droogdeppen. Duurt maar iets van 15-20 minuten op 100 graden. Wees wel voorzichtig met de hoeveelheid zout; te veel en te lang en het wordt nogal overweldigend :D

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
galadril schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:09:
Mn eerste eigen gemaakte verse worst!
Dat ziet er echt fantastisch uit! Staat nu, en dat is voor een groot deel jouw schuld, zeker op m'n todo lijstje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Figo112 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:45:
oh vandaar, nee volgens heb je die bijv. ook voor de meer stalen rechthoekige bbq die je overal ziet. Ik vind eerlijk gezegd beetje de gas BBQ style wel praktischer dan zo een ronde ei bbq maar als die veel beter is wil ik best iets meer betalen en voor zo een ei gaan.
Een houtskoolBBQ is wel gewoon meer 'werk' dan een gas BBQ. En een Kamado is natuurlijk een heel stuk duurder.

Je moet vooral uitgaan van waar jij behoefte aan hebt. Wat wil je er mee kunnen? Wil je zo min mogelijk gedoe hebben, of vind je met vuur prutsen juist wel weer leuk. Kamado's zijn duur. Ze zijn ook erg flexibel in wat je er mee kan. Maar een Kamado betekent niet automatisch lekker eten; het is primair natuurlijk gewoon een houtskoolgestookte oven.

Dus wat wil je er mee doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:50
Figo112 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:55:
Hoi allemaal, ik heb op dit moment een weber 47 en wil gaan upgraden. Eentje met genoeg ruimte maar ook wellicht praktischer dan zo een ronde bbq. Belangrijkste eisen zijn gietijzeren roosters en ook van die zij panelen. Budget is rond 3/400 euro, eventueel zou ik die ook kunnen rekken maar dan moet het wel waard zijn. Wil gewoon een ruime praktische bbq, mochten jullie tips hebben dan hoor ik dat graag. Bedankt.
In principe hoor je op GoT je aankoopadvies via een template aan te vragen, waarbij je o.a. aangeeft welke bbq's je zelf al gevonden hebt en welke vragen je daar over hebt. Dit is een vrij luie "wat moet ik kopen" vraag. En dat levert meer vragen dan antwoorden op. Zoals: waarom wil je geen ronde bbq? Wat is "genoeg ruimte"? Waarom koop je voor je huidige bbq geen gietijzeren rooster? Waarom moet je zijpanelen hebben?

Kortom mijn advies: beschrijf duidelijker je eisen en wensen, noem een paar bbq's die je aanspreken en dan kunnen wij beter reageren.
Figo112 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:45:
[...]
Oh, wacht. Je bent niet op zoek naar een (in mijn ogen) bbq, maar een buitenkeuken op gas. In dat geval zou ik persoonlijk je budget omhoog gooien en voor eentje gaan met zijbrander voor pannetjes, een (infrarood) achterbrander voor rotisserie (even kijken of je die erbij krijgt of los moet kopen) en genoeg onderbranders om in zones te kunnen werken.

Het gebruik van een kamado is totaal anders dan zo'n buitenkeuken. En met alle respect: het lijkt mij dat je nog onvoldoende bekend bent met barbecueën met houtskool e.d. Dus mijn laatste advies: lees je nog wat meer in in de diverse soorten bbq's en buitenkeukens. De voor- en nadelen. Je eigen wensen en toekomst. Vind je het leuk om écht met vuur te spelen, kies dan voor een houtskool-bbq. Dat kan dus een kogel-bbq zijn, maar ook een kadado of bulletsmoker. Of een WGA'tje als je echt creatief wilt omgaan met de ruimte en mogelijkheden van zo'n ding.

Wil je liever gewoon buiten koken, zoals je binnen doet (nou ja, kort door de bocht) en de stabiliteit van gas: ja, dan kan je kiezen voor bijv. een gas-WGA, een grote buitenkeuken of een Cadac-schotel e.d.

Er zijn bizar veel mogelijkheden. Neem de tijd om te je in te lezen. Ik en anderen willen je graag helpen, maar dan helpt het als je zelf al iets meer weet.

P.S. Ik heb zelf een kamado (large en mini), WGA, grote bulletsmoker en een Cadac Chef. Je kunt dus ook meerdere dingen in je tuin zetten als je de ruimte hebt. En toestemming van je vrouw... ;-)

[ Voor 48% gewijzigd door Cass Casey op 03-05-2021 12:48 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-06 15:59

zeroday

There is no alternative!

418O2 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:19:
[...]

https://www.tokogembira.n...ke-satesaus-200-gram.html
https://www.tokogembira.n...-sate-speciaal-400gr.html

AH heeft kokki djawa, dat is ook wel te doen. Maar ga vooral even naar een toko :) kan je inspiratie opdoen en wat meer authentiekere dingen kopen.

Als je maar geen go-tan koopt :p
nou .. inproba ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
@thaicecube , gefeliciteerd met je mooie aankoop! Inbranden vind ik persoonlijk niet nodig als je niet direct pizza's gaat bakken op standje Vesuvius. Begin eens met Moink Balls (redelijk snel klaar en niet te hoge temperatuur), kippenvleugeltjes (even kruiden met bijv. Cheeky Chicken en dan een ca. uurtje op 140 graden), procureur (lees: pulled pork; duurt wel lang, lage temperatuur en niet al te moeilijk, zeker als je kant en klare rub e.d. gebruikt en kan bijna(!) niet misgaan).

Anyway: er is veel te doen. Maar warm hem gewoon rustig op. Dus niet houtskool erin, zestien aanmaakblokjes en alles open. En oh ja: geen witte (benzine-achtige) aanmaakblokjes, spiritus en andere zut gebruiken. Maar ik neem aan dat je je al enigszins verdiept hebt in kamado's voordat je je aanschaf deed.

Dus: koop wat vlees en rubs, biertje of ander lekkers en een bbq boek. Komend weekend heerlijk weer om in de tuin te zitten bji je nieuwe speeltje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Figo112 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:55:
Hoi allemaal, ik heb op dit moment een weber 47 en wil gaan upgraden. Eentje met genoeg ruimte maar ook wellicht praktischer dan zo een ronde bbq. Belangrijkste eisen zijn gietijzeren roosters en ook van die zij panelen. Budget is rond 3/400 euro, eventueel zou ik die ook kunnen rekken maar dan moet het wel waard zijn. Wil gewoon een ruime praktische bbq, mochten jullie tips hebben dan hoor ik dat graag. Bedankt.
Deze tikt de meeste van je boxen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Y23W8g5CYw6gtaQSNgj8DUQCdM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/srW0SBzNxKiAiujmjYubTfIz.jpg?f=user_large
De PRIMO OVAL LARGE 300 ALL-IN-ONE
Niet rond, groot, zijpanelen en denk ook wel gietijzeren rooster.
Voor ~2000 euro moet je wel je budget wat oprekken, maar dat zou ik het wel waard vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:58
checkdiz schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:20:
[...]

[Afbeelding]
Voor ~2000 euro moet je wel je budget wat oprekken, maar dat zou ik het wel waard vinden
Zeg dan gewoon niks.

@Figo112 Ik zou ook gaan kijken naar een (goede) gasbarbecue. Ik heb een gasbbq gehad en dat was wel echt super gemakkelijk als je gewoon wat burgers of sate e.d. wilde grillen. Alleen mistte ik uiteindelijk de rooksmaak, maar dat hoeft voor jou natuurlijk niet zo te zijn.

Als je echt helemaal los wil gaan is eentje met een infraroodbrander en draaiend spit wel leuk, maar ik denk dat je bij veel merken die accessoires ook later erbij kan kopen.

Zoiets als deze vind ik er prima uitzien, https://www.hornbach.nl/s...RVS/10269355/artikel.html maar ik zou sowieso naar een winkel gaan om ze daar in het echt te bekijken.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

checkdiz schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:20:
[...]

[Afbeelding]
Lol whut. Iemand vraagt een 400€ apparaat en jij komt net een ding aan van 2 mille?

Grapjas ;)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-06 12:59
Ik hoop dat hij de slash tussen de 3 en 4 over het hoofd heeft gezien. :D
En anders gewoon een troll.

Vorige week tijdens de meivakantie op de camping weer eens op de Smokey Joe ge-bbq'ed en wat blijft dat toch leuk om te doen. Beetje behelpen (qua ruimte), maar heerlijk om te doen. Wat burgers, sucade steak en een rosbief erop gemaakt. :9~

[ Voor 66% gewijzigd door Bootje op 03-05-2021 13:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-06 13:27
Cass Casey schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:22:
Heeft er hier iemand toevallig de probe organizers van Fireboard of ander merk in gebruik? Ik ben het best zat dat mijn probe-snoertjes allemaal met elkaar in de knoop raken. Maar ik vind 32,- voor een paar stukjes plastic nogal aan de prijs. Kortom: zijn ze het geld waard?

Of heeft iemand andere slimme oplossingen voor het opbergen van probes en thermometers? Want ik heb diverse thermometers, waaronder de Fireboard 2 Drive, en dus een stuk of 8 probes.
Ik heb de igrill, en daar zitten houders bij maar ik gebruik ze nooit omdat je nooit uit komt met waar de probe of stekkertje vast klikt.
Dus mij lijkt het onhandig.

Maar als ik zo googel vind ik dit denk ik nog het meest praktisch.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kLAuSjT.jpg?1

Als je een 3D-printer tot je beschikking hebt...
https://www.thingiverse.com/thing:1962968
Afbeeldingslocatie: https://www.kamadoguru.com/uploads/monthly_2017_02/IMG_0497.JPG.58c29dc3619d25508e8ea163c92b6013.JPG

Qua koop product lijkt me deze mooi (prijstechnisch ook) maar kan ze in nld niet vinden
https://www.thermoworks.com/silicone-probe-spool
Afbeeldingslocatie: https://www.thermoworks.com/assets/images/products/silicone-probe-spool_generic-01.jpg?resizeid=6&resizeh=1000&resizew=1000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 22:26
Wat betreft de drupbakjes, ik heb bij mijn BGE een setje gekocht en daar doe ik aluminiumfolie op. Kan je ze een paar keer hergebruiken.
Afgelopen zondag 35cm lekbakjes meegenomen bij Pelckmans. Waren 1,19 voor 5 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zeg: doen! Is echt een veelzijdig ding waar je gewoon lekker de ruimte hebt en heel veelzijdig kunt koken :Y)

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Koffie schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:10:
[...]

Ik zeg: doen! Is echt een veelzijdig ding waar je gewoon lekker de ruimte hebt en heel veelzijdig kunt koken :Y)
Als ik de ruimte had was die er hier denk ook al geweest, maar helaas :(

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@FRANQ die eerste is toch een stukje pool-noodle? Niet de mooiste maar wel effectieve oplossing.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
418O2 schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:25:
[...]

20% vet wordt meestal aangehouden volgens mij. Ligt ook aan je type burger (regulier of smash)

Heb toch maar eens bij houtskool.nl wat besteld

https://houtskool.nl/prod...cubaans-marabu-houtskool/

Ben benieuwd
Week later binnen (kwam door de bezorgservice), met een klein extraatje. Gauw maar proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
haborym schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 11:38:
Vandaag weer de bbq uit het vet gehaald. Dit jaar een vilt ring aangebracht op de weber master touch premium omdat ik vond dat de deksel niet mooi aansloot. En wat een verademing de temperatuur is super stabiel!!

Owh ja, ik leg er oranje ribs op... toch een beetje oranje stemming :)

[Afbeelding]
Ik zit met hetzelfde probleem met de weber master touch premium. Welk vilt heb je gebruikt? En heb je die in de deksel aangebracht of juist op de ketel of beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-06 21:15
418O2 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:34:
[...]

Week later binnen (kwam door de bezorgservice), met een klein extraatje. Gauw maar proberen
Oke over de prijs mag je wat vinden, maar de kwaliteit zal je niet teleurstellen.
De cubaanse marabu is al jaren mijn meest gebruikte houtskool, grote brokken, gaat makkelijk aan, heerlijk steady en gaat lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-06 22:41
Denniz0229 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:17:
[...]

Oke over de prijs mag je wat vinden, maar de kwaliteit zal je niet teleurstellen.
De cubaanse marabu is al jaren mijn meest gebruikte houtskool, grote brokken, gaat makkelijk aan, heerlijk steady en gaat lang mee.
Prima spul idd, wel prijzig. Maar dat is alle goede houtskool.

Ik heb de laatste tijd van KJ 20kg zakken, blokken zo groot als een baksteen. Na een PP sessie van 9 uur nog de helft over om her te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
sNielz123 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:42:
Wat betreft de drupbakjes, ik heb bij mijn BGE een setje gekocht en daar doe ik aluminiumfolie op. Kan je ze een paar keer hergebruiken.
Afgelopen zondag 35cm lekbakjes meegenomen bij Pelckmans. Waren 1,19 voor 5 geloof ik.
Goedkope ovenschaal halen en hergebruiken. Scheelt weer vervuiling 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
thaicecube schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:41:
Ik heb de knoop doorgehakt en er komt nu (als het goed is) een kamado joe classic 2 a.s. woensdag.
Hij is zo goed als overal al een tijdje niet beschikbaar dus ik heb hem maar meteen op de kop getikt toen ik hem nog in een tuincentrum in osdorp in het magazijn vondt.

Gelukkig komt de kamado joe al met de meeste standaard dingen zodat ik meteen aan de slag kan ( ja ik heb ook houtskoolkool, want dat is het enige wat je mist )
Ik heb er voor het begin een gietijzeren halve maan bij (voor het grillen). En via bol komen er nog een aantal themomethers die ik wel echt nodig ga hebben in tegenstelling tot waar ik met mijn kogel vaak nog redelijk uit de voeten kon zonder principe metingen ga ik dat echt zonde vinden bij lange cooks met dure lappen vlees.

Het plan is om hem nadat hij gesinstalleerd is even lekker op 200 graden de laten branden voor een uurtje of twee. (tip die ik zag om te zorgen dat ie een soort van schoon/ingebrand werd). en dan meteen met de vents e.d. spelen

Uiteindelijke doel is dus om er heerlijke spareribs/pulled pork etc op te gaan maken. Maar ik ben van plan om dan als eerste gerechten wat met kip te gaan doen, omdat dat vaak iets goedkoper vlees is en gezien ik ook nog moet wennen. Misschien gewoon een simpele beer can chicken oid.

Hebben jullie nog wat suggesties voor een paar "first cooks" om ook te leren wennen aan de kamado (dit is mijn eerste)
Bavette en Picanha. Alle steaks 🥩 (en dan ook ff keertje caveman ;) voor techniek dan he. Anders gewoon goed stuk angus shortrib op de kop tikken en gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:49
risp schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:12:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem met de weber master touch premium. Welk vilt heb je gebruikt? En heb je die in de deksel aangebracht of juist op de ketel of beide?
Houtskool.nl verkoopt vilt voor de kettle, je moet de smalle hebben.
Vilt heb ik op mijn premium in de deksel aangebracht. Met die rol kan je 2x een deksel doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:45
risp schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:12:
[...]

Ik heb het aangebracht op de deksel. Ik heb de deksel eerst los gemaakt van de bbq om er goed bij te kunnen en schoon te maken.
https://houtskool.nl/product/vilt-voor-weber-kettle-bbq/

Dit heb ik gekocht. Is lang genoeg om misschien wel 2 a 3 keer te doen mocht het vilt slecht worden. Het werkt in ieder geval erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:59
Heeft iemand die dutch oven van de AH GG actie gehaald? Welke maat is dit nu? Ik heb zo'n gevoel dat de maten op de site niet kloppen namelijk. De maten wijzen op de large, maar bij de beschrijving staat medium. De vanaf prijs past dan weer meer bij de small.. :?

[ Voor 29% gewijzigd door Hopjesvla79 op 04-05-2021 11:30 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:26:
Heeft iemand die dutch oven van de AH GG actie gehaald? Welke maat is dit nu? Ik heb zo'n gevoel dat de maten op de site niet kloppen namelijk. De maten wijzen op de large, maar bij de beschrijving staat medium. De vanaf prijs past dan weer meer bij de small.. :?
Zal hem vanmiddag even opmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Dennis1812 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:31:
[...]

Zal hem vanmiddag even opmeten.
Top!

Heb de vraag ook uit staan bij de ah klantenservice, alleen de chatbot denkt bij dutch oven meteen dat al het contact in het Engels moet, en is momenteel de chef Engels erbij aan het zoeken ..

Edit: ik wacht wel op het betrouwbare antwoord van @Dennis1812 , daar heb ik mee vertrouwen in dan de klantenservice...

[ Voor 15% gewijzigd door Hopjesvla79 op 04-05-2021 11:44 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Laatst online: 19-06 13:52
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:26:
Maat klopt niet. Hij is 23cm.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Golf2vr6 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:49:
[...]

Maat klopt niet. Hij is 23cm.
Ha ha prutsers daar, krijg net door van AH dat het toch echt de large is...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:50:
[...]

Ha ha prutsers daar, krijg net door van AH dat het toch echt de large is...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5CCZfxQ3Pjzq32Nq9T59DPlhtAk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j53X8kMhuQrp3TyW6XeEwm3l.jpg?f=fotoalbum_large

AH is hierbij afhankelijk van de info die zij krijgen van Fahrenheit. Net pannetje voor een goed bedrag. Bij de Makro hebben ze nu ook een leuk setje in de aanbieding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2Pks-oRiALKTKgBsWbUXOMxTmw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YG5O76crAGuvLV7n7jgsxYXE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Golf2vr6 op 04-05-2021 11:58 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Thanks! Liggen die dingen trouwens ook in de winkel? In mijn kleine stads ah niet namelijk, maar kan altijd langs een XL gaan

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:57:
Thanks! Liggen die dingen trouwens ook in de winkel? In mijn kleine stads ah niet namelijk, maar kan altijd langs een XL gaan
Die van mij komt uit de winkel. Maar ze waren hier heel snel op, geen idee of ze nog ergens op voorraad zijn.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-06 08:45
Golf2vr6 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:04:
[...]

Die van mij komt uit de winkel. Maar ze waren hier heel snel op, geen idee of ze nog ergens op voorraad zijn.
Hoe hoog is hij? Zit met een Compact model kamado, wil weten of hij erin past :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
DarkAllMan schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:10:
[...]

Hoe hoog is hij? Zit met een Compact model kamado, wil weten of hij erin past :)
Centimeter of 13 inclusief handgreep deksel.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Ozzie schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:53:
[...]

Zeg dan gewoon niks.

@Figo112 Ik zou ook gaan kijken naar een (goede) gasbarbecue. Ik heb een gasbbq gehad en dat was wel echt super gemakkelijk als je gewoon wat burgers of sate e.d. wilde grillen. Alleen mistte ik uiteindelijk de rooksmaak, maar dat hoeft voor jou natuurlijk niet zo te zijn.

Als je echt helemaal los wil gaan is eentje met een infraroodbrander en draaiend spit wel leuk, maar ik denk dat je bij veel merken die accessoires ook later erbij kan kopen.

Zoiets als deze vind ik er prima uitzien, https://www.hornbach.nl/s...RVS/10269355/artikel.html maar ik zou sowieso naar een winkel gaan om ze daar in het echt te bekijken.
Thanks ik ga er even over nadenken, jammer dat je niet 2 in 1 hebt. Gas lijkt mij ook erg handig inderdaad.
Zijn die gas bbq nou kwalitatief beter in elkaar gezet of ligt dat aan mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Figo112 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:41:
[...]

Thanks ik ga er even over nadenken, jammer dat je niet 2 in 1 hebt. Gas lijkt mij ook erg handig inderdaad.
Die bestaan ook wel hoor :) Google maar op Hybrid grill/bbq

https://www.gardeningetc....broil-gas2coal-bbq-review

bijvoorbeeld

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 04-05-2021 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Hydra schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:56:
[...]

Een houtskoolBBQ is wel gewoon meer 'werk' dan een gas BBQ. En een Kamado is natuurlijk een heel stuk duurder.

Je moet vooral uitgaan van waar jij behoefte aan hebt. Wat wil je er mee kunnen? Wil je zo min mogelijk gedoe hebben, of vind je met vuur prutsen juist wel weer leuk. Kamado's zijn duur. Ze zijn ook erg flexibel in wat je er mee kan. Maar een Kamado betekent niet automatisch lekker eten; het is primair natuurlijk gewoon een houtskoolgestookte oven.

Dus wat wil je er mee doen?
Eerlijk gezegd denk ik dat zo een boretti fratello wel meer dan genoeg zou moeten zijn in mijn geval, maar jullie hebben volgens mij daar meer ervaring in. Ik lees ook wel vaak in dit topic negatieve verhalen over de boretti achtige bbq's. Is dan een meerprijs voor een kamado het waard als je maar af en toe gaat bbqen met name simpele bbq gerechten.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Alusion
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:01
Sinds dit weekend in het bezit van een Bastard Large Urban 2021 model.
Had hier geluk mee, omdat ik in eerste instantie de niet Urban had besteld. De winkel kon deze niet vinden in het magazijn waardoor ik de Urban toegezonden kreeg zonder extra kosten.

Eigenlijk vind ik de Urban ook mooier! :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2U51EuEUhtzVaOIGXVC7-lOQb0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OlHJkGioAmWd8mEblVrea4lH.jpg?f=fotoalbum_large

Ook afgelopen zondag pulled pork gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W75TcUpXLfpk4A8rMOrMtZJE-is=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kkNJs90kU9WNSyIIeUjYFSNE.jpg?f=fotoalbum_large

Was echt om te smullen! Broodje ook helemaal zelf gemaakt trouwens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPuyG72zhfU_T_iTqJ8A3NjYG5Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OadCiJrqU7J8PdxgfzhOXDEb.jpg?f=fotoalbum_large

Vanaf nu ga ik dit topic actief volgen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Urban is ook mooier imo, ik heb de gewone. Zou er overigens niet extra voor betalen, maar in jouw situatie is het dikke prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Figo112 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:45:
[...]

Eerlijk gezegd denk ik dat zo een boretti fratello wel meer dan genoeg zou moeten zijn in mijn geval, maar jullie hebben volgens mij daar meer ervaring in. Ik lees ook wel vaak in dit topic negatieve verhalen over de boretti achtige bbq's. Is dan een meerprijs voor een kamado het waard als je maar af en toe gaat bbqen met name simpele bbq gerechten.
Met name simpel kan daar prima op.
Negatief is vooral op low n slow gebied vaak.
Voor simpele dingen voldoen de meeste bbqs wel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Dennis1812 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:54:
[...]

Met name simpel kan daar prima op.
Negatief is vooral op low n slow gebied vaak.
Voor simpele dingen voldoen de meeste bbqs wel eigenlijk.
Zou je dan die boretti fratello adviseren voor 300 euro? of zeg je er zijn wel goedkopere soortgelijke of juist beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:18
DarkAllMan schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:10:
Op een compact van Inferno past hij (als het rooster op de vuurring geplaatst wordt).
Is niet mijn eigen setup dus kan geen foto delen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-06 22:41

copykat

Good copy isn't bad

Figo112 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:45:
[...]

Recht toe recht an houtskool/briketten BBQ kan ook best veel als je je er in verdiept.
Indirect betekend gewoon afgeschermd vh vuur en hitte rooster plek. Kan dus ook gewoon simpel met baksteen om de kolen aan één kant te houden en een deksel om de hitte terug te geleiden naar de afgeschermde kant. Hetelucht oven principe.
Meeste nadeel van een simpelere BBQ is isolatie en temperatuurstabiliteit met langere sessies.
Zoals bij Pulled pork. En een relatief hoog verbruik aan kolen briketten je verwarmt je tuin ook zeg maar...😉

Een buiten keuken aka gasbbq met zijbrander is vooral erg comfortabel.
Eten? Aansteken effe wachten totdat rooster warm is, vlees er op. Gas toevoer regelen als in je binnen keuken. Indirect? op t hoofdrooster boven de brander een Pizzasteen, 4 keramische klosjes daar weer een rooster er op klaar. De steen straalt warmte maar geen vuur die je vlees verbrand.
Gas is duurder in gebruik maar simpel te regelen. Geen vuur en rook beleving maar job done in eten maken.
(meeste onderdelen kunnen ook in de vaatwasser)

Kamado, meer isolatie en dus warmte opslag , stabiel op lange sessies , zuinig met kolen als ie op temperatuur is.
20 30 minuten op temp brengen en stabiliseren kost ook brandstof.. 8)
Gewoon hamburgertje speklapje, sateetje, kippepootje kan maar is er eigenlijk niet voor bedoelt.
Kamado is erg uitgebreid in zijn mogelijkheden maar vergt meer aandacht en oefenen om dat potentieel er uit te halen.

Kijk welke versie je het meest gebruikt en bevalt en kies dat type.

[ Voor 2% gewijzigd door copykat op 04-05-2021 18:19 . Reden: beetje vernederlandsen ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
copykat schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:06:
[...]

Recht toe recht an houtskool/briketten BBQ kan ook best veel als je je er in verdiept.
Indirect betekend gewoon afgeschermd vh vuur en hitte rooster plek. Kan dus ook gewoon simpel met baksteen om de kolen aan één kant te houden en een deksel om de hitte terug te geleiden naar de afgeschermde kant. Hetelucht oven principe.
Meeste nadeel van een simpelere BBQ is isolatie en temperatuurstabiliteit met langere sessies.
Zoals bij Pulled pork. En een relatief hoog verbruik aan kolen briketten je verwarmt je tuin ook zeg maar...😉

Een buiten keuken aka gasbb met zijbrander is vooral erg comfortabel.
Eten? Aansteken effe wachten totdat rooster warm is, vlees er op. Gas toevoer regelen als in je binnen keuken. Indirect? Pizzasteen, 4 keramische klosjes rooster er op klaar. De steen straalt warmte maar geen vuur die je vlees verbrand.
Gas is duurder in gebruik maar simpel te regelen. Geen vuur en rook beleving maar job done in eten maken.

Kamado, meer isolatie warmte opslag , stabiel op lange sessies , zuinig met kolen als ie op temperatuur is.
20 30 minuten op temp brengen en stabiliseren kost ook brandstof.. 8)
Gewoon hamburgertje speklapje, sateetje kippe pootje kan maar is er eigenlijk niet voor bedoelt.
Kamado is erg uitgebreid in zijn mogelijkheden maar vergt meer aandacht en oefenen om dat potentieel er uit te halen.

Kijk welke versie je het meest gebruikt en bevalt en kies dat type.
thanks voor de duidelijke opsomming en de verschillen, hier kan ik wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Figo112 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:59:
[...]

Zou je dan die boretti fratello adviseren voor 300 euro? of zeg je er zijn wel goedkopere soortgelijke of juist beter
Ziet er uit als een prima bbq voor wat je wilt.
Maar had je niet de eis van zijtafeltjes? Of was dat weer iemand anders?

Heb je al eens een rondje gemaakt in tuincentrum/bbqwinkel/bouwmarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Golf2vr6 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:21:
[...]

Centimeter of 13 inclusief handgreep deksel.
Helaas al uitverkocht bij mijn lokale AH's
Kan hem nog wel laten bezorgen voor 2.95 extra. Is dat de moeite?
En ook online niet meer...

[ Voor 5% gewijzigd door DarkAllMan op 04-05-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

DarkAllMan schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:29:
[...]

Rondje naar XL bellen in je buurt?
@Hopjesvla79 je had inmiddels de maten geloof ik he?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
Dennis1812 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:37:
[...]

AH XL Tilburg heeft hem ook niet meer helaas.
Beter opletten/sneller beslissen volgende keer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Dennis1812 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:37:
[...]

Yes! Evengoed bedankt voor de hulp

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
DarkAllMan schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:29:
[...]

https://www.ah.nl/product...ll-guru-dutch-oven-medium

Staat vreemd genoeg niet bij de kamado's maar lijkt hier nog gewoon te bestellen.

Denk dat ik het vooralsnog eerst ga proberen met mijn nep-creuset. Die zou in principe ook gewoon tegen de temperaturen moeten kunnen, maar is wel meteen wat groter. Daar maak ik normaal mijn stoofvlees in. Ben bang dat de GG toch wat te klein is, aangezien het niet de grote 3 liter variant is.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Hij is kleiner dan ik hem verwacht had ja.
Maargoed. Komt altijd wel van pas.

Hier was hij ook op dus mijn zus heeft hem meegenomen. Retourneren ging wat lastig dus.

Liever een pan teveel dan een pan te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Dennis1812 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:09:
[...]

Ziet er uit als een prima bbq voor wat je wilt.
Maar had je niet de eis van zijtafeltjes? Of was dat weer iemand anders?

Heb je al eens een rondje gemaakt in tuincentrum/bbqwinkel/bouwmarkt?
klopt inderdaad dacht dat boretti deze ook los als accessoires verkocht maar kan mij vergissen. ik ga maar van de week even naar het tuincentrum die hebben wel een mooie showroom met verschillende soorten.

Hoe is deze eigenlijk? met gietijzeren roosters +zij tafeltjes en volgens mij wel een goede aanbieding : https://www.praxis.nl/tui...ue-dorado-42x56cm/5356279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Kans is groot dat het een domme vraag is maar ik wil een kipfile inspuiten met een kerrie emulsie.
Ik heb zo'n injectorspuit meegenomen.
Gewoon eens proberen. Wat voor vocht gebruik ik om de kerrie mee te mengen?
Water lijkt me niet de bedoeling.plofkip gevoel.
Olie ook niet.

Eerst eens gewoon jn de pan proberen met goedkoop vlees.\\

edit dit gevonden:
https://braadmaarraak.nl/vlees-injecteren/
lijkt me leuk.

[ Voor 42% gewijzigd door copykat op 04-05-2021 18:22 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Figo112 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:19:
[...]

klopt inderdaad dacht dat boretti deze ook los als accessoires verkocht maar kan mij vergissen. ik ga maar van de week even naar het tuincentrum die hebben wel een mooie showroom met verschillende soorten.

Hoe is deze eigenlijk? met gietijzeren roosters +zij tafeltjes en volgens mij wel een goede aanbieding : https://www.praxis.nl/tui...ue-dorado-42x56cm/5356279
Ik heb zoom variant daarop gehad voor mijn kamado.
Prima voor simpel/snel grillen.
Afdichting is ruk zoals je kan verwachten maar heb je met snelle gerechten geen last van.
Roest wel snel. Dus afdekzeil/schuur is aan te raden.

Ik heb er best wat leuke avonden vlees op staan grillen. Denk dat een hele kip nog wel lukt erop. Pulled pork moet je er niet op verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Voor dat geld heb je ook een weber 57cm, zou ik 10x liever hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-06 07:16
Ik ga mij van het weekend wagen aan beer can chicken (kuiken) op mijn Grill Guru Compact, en hopelijk ook nog ergens een varkensbuik low & slow bereiden. Ben benieuwd naar het resultaat :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
BBTM schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:19:
Ik ga mij van het weekend wagen aan beer can chicken (kuiken) op mijn Grill Guru Compact, en hopelijk ook nog ergens een varkensbuik low & slow bereiden. Ben benieuwd naar het resultaat :D
Heb je de kip wel eens gevlinderd ipv beer can? Vind dat zelf fijner. Met BCC heb je toch dat de core koeler is en de poten uit kunnen drogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
418O2 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:22:
[...]

Heb je de kip wel eens gevlinderd ipv beer can? Vind dat zelf fijner. Met BCC heb je toch dat de core koeler is en de poten uit kunnen drogen
Heb ik nog niet gedaan, maar zal zeker het resultaat gaan delen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
BBTM schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:23:
[...]

Heb ik nog niet gedaan, maar zal zeker het resultaat gaan delen hier.
Ik heb het op verschillende manieren gedaan, maar vlinderen of op de BCC standaard (zo'n porseleinen ding, geen echt blik ,want plastics enzo) zonder vloeistof vind ik zelf toch fijner.

Ik heb nu zelf een spit en dat is nog beter, dus geen van de andere methodes gebruik ik nog, maar als ik het zonder spit zou doen, zou ik in elk geval geen vocht gebruiken

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 04-05-2021 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
418O2 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:26:
[...]

Ik heb het op verschillende manieren gedaan, maar vlinderen of op de BCC standaard (zo'n porseleinen ding, geen echt blik ,want plastics enzo) zonder vloeistof vind ik zelf toch fijner.

Ik heb nu zelf een spit en dat is nog beter, dus geen van de andere methodes gebruik ik nog
Zo'n spit heb ik ook naar zitten kijken toen ik twijfelde tussen de Grill Guru Classic (Hornbach variant) en de Compact. Volgens mij heb je niet zo'n spit accessoire voor de Compact. Of heb ik dat over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
BBTM schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:28:
[...]

Zo'n spit heb ik ook naar zitten kijken toen ik twijfelde tussen de Grill Guru Classic (Hornbach variant) en de Compact. Volgens mij heb je niet zo'n spit accessoire voor de Compact. Of heb ik dat over het hoofd gezien?
Geen idee, maar het zou mij niet verbazen als er geen compact spit is.

https://www.barbecuexxl.n...sserie-LetzQ-spit-Compact

wel dus :)

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 04-05-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
BBTM schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:19:
En het moet natuurlijk wel passen.... ik heb zelf de paxton (grill guru compact variant) en daar kreeg ik een rechtopstaande kip net niet goed in.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
DarkAllMan schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:29:
[...]

En het moet natuurlijk wel passen.... ik heb zelf de paxton (grill guru compact variant) en daar kreeg ik een rechtopstaande kip net niet goed in.....
Klopt helemaal, ik heb dan ook kuikens in de vriezer. Zijn een stuk kleiner en die passen zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
Mijn voorkeur gaat ook uit naar gevlinderd/spatchcock, sneller klaar ook nog eens.

En van te voren flink wat marinade tussen de huid en het vlees smeren op zoveel mogelijk plekken, dat maakt het ook veel lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Laatst online: 18-06 14:33

Bluebe

Roar

Ik heb weer een Picanha gekocht van ongeveer 1500 gram, net zoals de vorige keer is de ene kant vrij dik en de andere kant bijna de helft smaller. Resultaat was de vorige keer dat het dikke deel perfect was maar het dunne stuk te ver door. Dit is natuurlijk logisch want het verschil in dikte heeft impact op de garingstijd. Wat doen jullie, maken jullie er 2 porties van zodat je 2 stukken hebt zodat je ze los van elkaar kan garen of nemen jullie het voor lief dat er een deel helemaal door is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Bluebe schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:30:
Ik heb weer een Picanha gekocht van ongeveer 1500 gram, net zoals de vorige keer is de ene kant vrij dik en de andere kant bijna de helft smaller. Resultaat was de vorige keer dat het dikke deel perfect was maar het dunne stuk te ver door. Dit is natuurlijk logisch want het verschil in dikte heeft impact op de garingstijd. Wat doen jullie, maken jullie er 2 porties van zodat je 2 stukken hebt zodat je ze los van elkaar kan garen of nemen jullie het voor lief dat er een deel helemaal door is?
Op een lagere temperatuur reverse searen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

418O2 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:33:
[...]

Op een lagere temperatuur reverse searen
Daarmee voorkom je dat probleem niet toch?
Het dunne deal is heel snel de gewenste kerntemperatuur en daarna dus hoger ten opzichte van het dikke deel.
Tenzij je op sous vide doelt.

Ik persoonlijk zou hem in 2x doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Dennis1812 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:35:
[...]

Het dunne deal is heel snel de gewenste kerntemperatuur en daarna dus hoger ten opzichte van het dikke deel.

Het is niet overal gelijk, maar niet storend erg. Je kan ze ook als steaks bereiden, is ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Morgen ga ik voor het eerst aan de slag met een dutch oven.
Hebben jullie hier de plate setter nog onder? Of gewoon direct boven de kolen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06 20:00
@Dennis1812 ik doe hem direct boven de kolen.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Laatst online: 18-06 14:33

Bluebe

Roar

Dennis1812 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:35:
[...]

Ja precies, ik doe ook een reverse sear maar je dunne deel zal helemaal door zijn voor je dikke deel op de juiste garing zit. Ja ik zal hem wel in 2en snijden, ik vind het zo zonde dat gewoon een derde van het vlees gewoon te ver door is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-06 20:38
Figo112 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:41:
[...]

Deze Napoleon kan beide aan. Ze vertellen/schrijven het er niet bij, maar het werkt super
Standaard Gas, met een houtskool inlay. Daardoor kun je volledig gas, volledig houtskool of een combi doen.

BBQ (kleinere variant kan ook ;) )
https://www.napoleon.com/...e-665-rsib-p665rsibpch-nl

Accessoires
https://www.napoleon.com/...665rsibpch-nl#accessories

Charcoal inlay
https://www.napoleon.com/...oal-and-smoker-tray-67732

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGOvhp4AdQhwu3pd9vCfkJR2ZRI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vg10WOKLwVubcXdWvtwcicQA.png?f=user_large

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Loft schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 00:44:
[...]

Deze Napoleon kan beide aan. Ze vertellen/schrijven het er niet bij, maar het werkt super
Standaard Gas, met een houtskool inlay. Daardoor kun je volledig gas, volledig houtskool of een combi doen.

BBQ (kleinere variant kan ook ;) )
https://www.napoleon.com/...e-665-rsib-p665rsibpch-nl

Accessoires
https://www.napoleon.com/...665rsibpch-nl#accessories

Charcoal inlay
https://www.napoleon.com/...oal-and-smoker-tray-67732

[Afbeelding]
En een adviesprijs vanaf 2.000,- euro, voor de kleinste... Ze zullen vast goed zijn hoor, maar ik zou 2k eerder aan een hele andere soort barbecue uitgeven.

Bovendien ziet dat houtskool traytje er nou niet echt geweldig uit ofzo, dus ben benieuwd hoe goed zo'n barbecue werkt als houtskool barbecue. Als gasbarbecue heb ik er alle vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Is t niet goedkoper en efficiënter om gewoon twee te kopen?
Een GasBBQ meubel en een smoker? Of een kamado?
Of een pellet BBQ? Die zijn volgens mij ook goed electronisch te regelen en snel op temperatuur te krijgen.
Ok ventilator herrie maar elk systeem heeft zijn pro en cons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moosjes
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-06 01:07
Dennis1812 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:38:
Ligt er helemaal aan wat je gaat bereiden. Als je een stoofpotje doet wil je veel warmte van onder. Dat kan zonder platesetter. Ga je iets met deeg doen, dan wil je juist een betere verdeling van de warmte en zou ik wel een platesetter plaatsten, anders heb je een zwarte bodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Moosjes schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:44:
[...]

Ligt er helemaal aan wat je gaat bereiden. Als je een stoofpotje doet wil je veel warmte van onder. Dat kan zonder platesetter. Ga je iets met deeg doen, dan wil je juist een betere verdeling van de warmte en zou ik wel een platesetter plaatsten, anders heb je een zwarte bodem.
https://bbqstreet.nl/rece...-kalfssucade-en-bockbier/

Deze ga ik maken (het vlees dan, niet het brood).

Doe hem dus direct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 10:00
Moosjes schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:44:
[...]

Nou heb ik geen DO, maar is het hele idee van een gietijzeren pan niet juist dat de warmte zeer goed verdeeld en vastgehouden wordt? Dus of de warmte nou van onder of opzij komt, dat zou dan juist toch niet veel moeten uitmaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
Jorizzz schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:47:
[...]

Nou heb ik geen DO, maar is het hele idee van een gietijzeren pan niet juist dat de warmte zeer goed verdeeld en vastgehouden wordt? Dus of de warmte nou van onder of opzij komt, dat zou dan juist toch niet veel moeten uitmaken?
Klopt, het maakt echt niet uit van welke kant de warmte komt. Je wil toch langzaam verwarmen.
Ik zou het zelf indirect doen. Anders moet je de hele tijd je bbq open gaan doen om je pan door te roeren, anders verbrand de onderkant alsnog.

Vaak genoeg de DO gewoon in de oven gebruikt omdat ik iets 8 uur lang wilde verwarmen en het niet handig vind om dan het gasfornuis zo lang, onbeheerd, aan te hebben staan.

Overigens vind ik er ook heel weinig toegevoegde waarde aan om een DO dicht op de barbecue te zetten, behalve dat het misschien leuk is omdat het op de bbq te zetten in plaats van in de oven.

[ Voor 11% gewijzigd door Ozzie op 05-05-2021 11:52 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-06 20:06
Vandaag dit gescoord. Gewoon bij de lokale Jumbo. Ben benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6tuuZH76MvVXBlXTjnUMZWX40A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z4AihcADpwFawXnIMMotxY7j.jpg?f=fotoalbum_large

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cass Casey
Ik had gisteren al een heel stuk zitten schrijven voor @Figo112, maar aangezien dat o.a. een advies bevatte voor een bbq van dubbel tot triple zijn budget maar weer verwijderd. Maar aangezien er vandaag weer een bbq van het zesvoudige wordt genoemd, ga ik toch mijn relaas maar tikken.

@Figo112 , in mijn optiek zit je met je gekozen budget precies in een "net niet" prijsklasse. Ik bedoel: voor de helft van je budget kan je heel leuke bbq's kopen die hetzelfde, zo niet meer kunnen, dan de modellen die je genoemd hebt. Ik noem maar even een Weber Go Anywhere (op houtskool of gas). Zie ook: Het Weber Go Anywhere WGA BBQ Topic. Topding en véél betere kwaliteit en eventuele klantenservice dan dat Praxis ding.

Echter: ben je in de markt met het idee een bbq te kopen voor (spreekwoordelijk) de rest van je leven (lees: een goede, veelzijdige bbq die lang mee gaat), die ga je voor 300-400 euro niet vinden. Ik zou dan zelf kiezen voor bijvoorbeeld de Napoleon Rogue 425 RSB. Ja, de adviesprijs is veel hoger dan je budget, maar a) er zullen vast winkels eronder gaan zitten en b) kijk wat je ervoor krijgt: drie branders onder de grilplaat (dus ook indirect mogelijk), een zijbrander (voor sauzen bijv.), een achterbrander met rotisserie (kip, shoarma, vlees voor taco's el pastor, ik noem maar wat). En goede kwaliteit.

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou even doorsparen voor iets waar je langer plezier van gaat hebben, dan nu een bbq kopen en er van de zomer al spijt van hebben.

EDIT: lijkt erop dat de rotisserie een extra accessoire is. Nou ja, Koop je die er later een keer bij. Je hebt in elk geval een bbq die er geschikt voor is.

[ Voor 6% gewijzigd door Cass Casey op 05-05-2021 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moosjes
Jorizzz schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:47:
[...]

Ik heb zeer veel ervaring met koken op dutch ovens (zit bij scouting). En misschien is het iets meer van toepassing bij dutch oven gebruik op open vuur. Maar ook als je dutch ovens gebruikt met briketten er onder en er op. Ja gietijzer geleid prima. Maar dat betekend ook dat als je er veel warmte onder gooit, dat die warmte dan makkelijk er door in je bodem gaat zitten. En deeg gerechten zijn redelijk droog met veel contact oppervlakte met die bodem. Stoofpotjes enz zijn heel vochtig en dat vocht transporteert die warmte heel goed weer uit die bodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Moosjes schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:51:
[...]

Ik heb zeer veel ervaring met koken op dutch ovens (zit bij scouting). En misschien is het iets meer van toepassing bij dutch oven gebruik op open vuur. Maar ook als je dutch ovens gebruikt met briketten er onder en er op. Ja gietijzer geleid prima. Maar dat betekend ook dat als je er veel warmte onder gooit, dat die warmte dan makkelijk er door in je bodem gaat zitten. En deeg gerechten zijn redelijk droog met veel contact oppervlakte met die bodem. Stoofpotjes enz zijn heel vochtig en dat vocht transporteert die warmte heel goed weer uit die bodem.
Op open vuur is natuurlijk heel anders dan in een afgesloten barbecue. In een afgesloten barbecue warmt de hele barbecue ketel, en alles erin, op tot de gewenste temperatuur., net zoals in een oven. Op een kampvuur zoals bij scouting, zelf ook mijn hele leven bij gezeten, maak je op een andere manier gebruik van een DO en verlies je veel meer van je warmte dan in een afgesloten barbecue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-06 13:40
Dennis1812 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:38:
Ik gebruik ze direct boven de kolen, zodat je ook direct hitte op de pan krijgt.
Met een platesetter ben ik bang dat je pan niet (snel) warm genoeg zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Zaratrass schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:14:
[...]

Ik gebruik ze direct boven de kolen, zodat je ook direct hitte op de pan krijgt.
Met een platesetter ben ik bang dat je pan niet (snel) warm genoeg zal worden.
Voor een stoofpot hoeft het natuurlijk niet snel warm te worden. Gewoon opzetten en lekker uren laten pruttelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-06 13:40
Ozzie schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:27:
[...]

Voor een stoofpot hoeft het natuurlijk niet snel warm te worden. Gewoon opzetten en lekker uren laten pruttelen.
zeker waar! bedankt voor de aanvulling.
Denk het belangrijkste is wat je dome temperatuur is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Figo112 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:27:
Bedoel dat je de optie hebt om aan de zijkanten van die plankjes kan uitklappen. Gietijzer kook ik thuis ook mee en heb daar veel ervaring mee. die chrome grillroosters houden het niet lang vol en dan kies ik graag eerder voor een meer natuurlijker materiaal zoals gietijzer dan nikkel/chroom. Wat ga ik doen met mijn BBQ, denk aan steaks, kebabs, kipvleugels etc zijn wel de standaard dingen die ik regelmatig wil doen. Echt slow cooking etc zal ik waarschijnlijk niet doen.
Koop de goedkoopste gasbbq die je kan vinden die qua roostergrootte voor jou geschikt is en als die krokant is pleur je die weg? Alles onder de 400 euro is bij gas rommel / incompleet / te klein om er uitgebreid gecontroleerd low and slow voor uren te doen.

een heel lang verhaal zeer kort gemaakt :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 05-05-2021 16:07 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moosjes
Ozzie schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:54:
[...]

Op open vuur is natuurlijk heel anders dan in een afgesloten barbecue. In een afgesloten barbecue warmt de hele barbecue ketel, en alles erin, op tot de gewenste temperatuur., net zoals in een oven. Op een kampvuur zoals bij scouting, zelf ook mijn hele leven bij gezeten, maak je op een andere manier gebruik van een DO en verlies je veel meer van je warmte dan in een afgesloten barbecue.
Dat klopt zeker. Maar zonder heatdeflector wordt een pizzasteen op de BBQ ook warmer dan de temperatuur in de ketel. Meet maar eens op met zo en thermogun. Vandaar dat ik de reflector wel aanraad als je brood wil bakken in een do op de BBQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:52
Wat zijn hier de ervaringen van een grizzly grill?
Ik ben mij langzaam aan het orienteren om ook een kamado aan te schaffen, maar ik vindt het een beetje onzin om er de prijs van een BGE voor neer te leggen.

Als ik het goed begrijp is grizzly grill onderdeel van 200 fahrenheit (zoals the bastard, en grill guru).
Alleen lees ik van grill guru dat dit een verchroomd rooster is en dit wil ik absoluut niet (dan kan je elke 2 jaar je rooster vervangen omdat het chrome eraf is zoals bij mijn huidige weber). Ik zoek dus liever een RVS of gietijzer rooster en dit heeft de grizzly grill als ik mij niet vergis.

Andere kamado die op mijn lijst staat is de masterbuilt kamado, maar dit is toch vooral een ouder model (ik heb sowieso het idee dat de grizzly grill ook nieuwer is dan de grill guru).

Verder ziet het ernaar uit dat de grizzly grill al standaard een devide en conquer heeft, dat missen de andere 2.

Zijn er nog meer pro's/con's te benoemen voor deze 3 kamado's? Of moet ik voor een compleet andere gaan kijken?

Ik gebruik nu overigens een Weber kogel bbq (47 cm). En daar vind ik het low en slow leuk op te doen, maar wil gewoon wat gebruikersvriendelijker (qua temp regeling), de weber moet ik toch constant bijsturen. Tevens af en toe gewoon makkelijk grillen (bbq worsten bijvoorbeeld) moet ook prima kunnen op een kamado lijkt me.

[ Voor 13% gewijzigd door prekz op 06-05-2021 08:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Precedente
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:29
prekz schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:52:
Ik ben mij langzaam aan het orienteren om ook een kamado aan te schaffen, maar ik vindt het een beetje onzin om er de prijs van een BGE voor neer te leggen.

Als ik het goed begrijp is grizzly grill onderdeel van 200 fahrenheit (zoals the bastard, en grill guru).
Alleen lees ik van grill guru dat dit een verchroomd rooster is en dit wil ik absoluut niet (dan kan je elke 2 jaar je rooster vervangen omdat het chrome eraf is zoals bij mijn huidige weber). Ik zoek dus liever een RVS of gietijzer rooster en dit heeft de grizzly grill als ik mij niet vergis.

Andere kamado die op mijn lijst staat is de masterbuilt kamado, maar dit is toch vooral een ouder model (ik heb sowieso het idee dat de grizzly grill ook nieuwer is dan de grill guru).

Verder ziet het ernaar uit dat de grizzly grill al standaard een devide en conquer heeft, dat missen de andere 2.

Zijn er nog meer pro's/con's te benoemen voor deze 3 kamado's? Of moet ik voor een compleet andere gaan kijken?

Ik gebruik nu overigens een Weber kogel bbq (47 cm). En daar vind ik het low en slow leuk op te doen, maar wil gewoon wat gebruikersvriendelijker (qua temp regeling), de weber moet ik toch constant bijsturen. Tevens af en toe gewoon makkelijk grillen (bbq worsten bijvoorbeeld) moet ook prima kunnen op een kamado lijkt me.
Ik durf het hier ook bijna niet te benoemen tussen alle elite merken haha, maar wij hebben hier thuis de Ubran Chef van de Intratuin: https://www.intratuin.nl/...mado-78-x-59-x-76-cm.html

Super tevreden mee! Heeft al een aantal keer heel stabiel op 120graden zo'n 8 uur aangestaan. Houd de warmte mooi vast. Ook temperaturen van tegen de 300graden gaat moeiteloos.
De scharnier van de deksel voelt heel stevig aan, iets over de helft tilt hij hem zelf op. De schuifjes voelen ook kwalitatief aan.

Zit inderdaad geen gietijzere rooster standaard in, maar de maat van 52cm is redelijk standaard. Dus die zijn er nog genoeg te vinden.

Standaard kwam deze bij mij met heatdeflector, rooster, verhoogdrooster en regenhoes. Voor €600,- een prime deal geloof ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucano
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-01 07:02
Heb de grill guru medium binnen, mooi ding!
Vraagje, misschien ben ik gek..
Op het onderstel moet ik op een aantal plekken vilt plakken, waar de kamado zometeen op gaat rusten.
Echter lijkt dat vilt helemaal geen plakstrip te hebben, meer mensen die dat hebben ervaren of moet ik opzoek naar iemand met kleinere nagels?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online

Zelf geen ervaring mee maar wordt steeds vaker genoemd in barbecue land. Zijn inmiddels ook wat meer aanbieders ervan.
Als het rooster een ding voor je is, hoef je niet perse een kamado daar op af te knallen, veel kamados hebben standaard rooster afmetingen waardoor je een rvs exemplaar later kan aanschaffen.
Ook geen ervaring met Masterbuilt, maar leeftijd zou voor mij geen afknapper zijn. Liever een oud en bewezen model dan een nieuw exemplaar zonder lange termijn reviews. BGE is ook niet bepaald nieuw ;)
Over de bank genomen, hoe verder je omlaag gaat van de hoofdprijs, hoe meer je inlevert op bouwkwaliteit , uitrusting en garantie - het ligt aan je zelf/budget waar je de grens trekt. Indien nodig, rek liever nu je budget op dan later ontevreden te worden met je keuze, is mijn ervaring. Mooiste is om wat aanbieders af te gaan en te kijken/proberen. Je noemde zelf al D&Q systeem, kijk ook naar de compleetheid/uitrusting per kamado omdat deze nogal per aanbieder kan verschillen. Succes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
@Precedente een kamado is een kamado. Of het nu een huismerk van de action is of een BGE. :) Ze doen allemaal hetzelfde. En je vlees smaakt echt niet anders omdat je kamado levenslange garantie heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
418O2 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:44:
@Precedente een kamado is een kamado. Of het nu een huismerk van de action is of een BGE. :) Ze doen allemaal hetzelfde. En je vlees smaakt echt niet anders omdat je kamado levenslange garantie heeft ;)
Zelfs die levenslange garantie is twijfelachtig, wie zegt dat al die merkjes over 20 jaar nog bestaan. Overigens heeft mijn zwager zo'n grizzly en die is er heel tevreden over, alleen was er wel al een bepaald klepje stuk na 3 maanden en om daar een nieuwe van opgestuurd te krijgen heeft die wel aardig zijn best moeten doen bij HarlemBBQ voordat die een vervangende kreeg, maar uiteindelijk wel gekregen.

Ik kreeg net een mailtje van mijn barbecue met een overzicht van afgelopen maand :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/td4YyQYtQtDY-ngQMCVFp3bziAc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Zo0k2KnYGPlwtI1b9Zmujbkl.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-06 11:48

Vriend van me heeft er 1 en heeft er al vrij snel (binnen een half jaar) meerdere issues mee. Veermechanisme van de klep is kapot, het knopje waarmee je die tube voor houtsnippers vastpakt is het schroefje dol van waardoor hij dat ding er nauwelijks meer uitkrijgt en er zitten al meerdere barsten in de binnenste schaal. Daarnaast is het oppakken van de issues door de winkel ook niet echt helemaal top. Met andere woorden, hij is er niet echt tevreden mee.
Pagina: 1 ... 150 ... 334 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism